آخر 10 مشاركات
✨الصالون الأدبي لرمضان 2024 ✨ (الكاتـب : رانو قنديل - )           »          6 - موعد مع الغرام - روزمارى كارتر - ع.ج ( إعادة تنزيل )** (الكاتـب : امراة بلا مخالب - )           »          هيا نجدد إيماننا 2024 (الكاتـب : رانو قنديل - )           »          328 - العروس المتمردة - جوليا جيمس (اعادة تصوير) (الكاتـب : سنو وايت - )           »          نصيحة ... / سحر ... / الأرملة السوداء ... ( ق.ق.ج ) بقلمي ... (الكاتـب : حكواتي - )           »          الجبلي .. *مميزة ومكتملة* رواية بقلم الكاتبة ضي الشمس (فعاليات رمضان 1436) (الكاتـب : قصص من وحي الاعضاء - )           »          آسف مولاتي (2) *مميزة ومكتملة * .. سلسلة إلياذة العاشقين (الكاتـب : كاردينيا الغوازي - )           »          جدران دافئة (2) .. سلسلة مشاعر صادقة (الكاتـب : كلبهار - )           »          أسيرة الثلاثمائة يوم *مكتملة * (الكاتـب : ملك علي - )           »          شيوخ لا تعترف بالغزل -ج3 من سلسلة أسياد الغرام- لفاتنة الرومانسية: عبير قائد *مكتملة* (الكاتـب : noor1984 - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

Like Tree1Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 26-09-19, 01:02 AM   #21

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



بقلمي الاء محمود 🌻

🌻 الفصل ال 18 بعنوان (حبك وجع ) 🌻


" كم ضعيفة المرأة عندما تكسرها دموعها، وهّي تدافع عن حباً يسكنها، تدافع عن نبض حياتها وكل مستقبلها، فتفضحها دموعها بضعفها الذي بداخلها "

ف قصر الالفا ادم ..
خلود : اهلا صوفيا
صوفيا : اهلا خلود
خلود : قولتيلي انك كنتي عايزاني ف حاجه بخصوص زعيم الاوميغا خير
صوفيا بضحكه غريبه : سيبك دلوقتي من اوس .. مش غريبه اوووي الفكره بتاعتكوا دي
خلود بستغراب : فكره ايه !؟
صوفيا : انكوا تدخلوا الاميره بجلاله قدرها عرين الاسد بأيدكوا
خلود : خافت ع ليلي بس حاولت مايبنش عليها الخوف
صوفيا : هو انتوا مش خايفين عليها لدرجادي
مريم دخلت : اي ان كان يا صوفيا اللي انتي جايه عشانه وحتي انا مش هسألك عرفتي ازاي !! بس حاولي متداخليش .. عشان ساعتها انتوا اللي هتتأذوا واظن انتي عارفه مين الالفا والونا
صوفيا بضحكه شيطانيه : الالفا والونا روحهم عندنا هناك .. وبتفكير .. تخيلي كده وبصت ل مريم .. ان حفيدتك المصونه اوس يعرف حقيقتها ياتري هيعمل ايه !؟
خلود : اياكي
صوفيا بضحكه مخيفه : ع شرط
خلود ومريم : بصوا لبعض .. ايه هو !!؟
صوفيا : اعرف النبوءه ايه سرها !؟
خلود : النبوءه مالهاش سر يا صوفيا
صوفيا بغضب : خلود متلفيش ودوري عليا
مريم بغضب : احترمي نفسك يا صوفيا متنسيش انك بتكلمي مع كبيره ساحرات الشمال
صوفيا بغضب وتحذير : انتوا هتندموا كتير اووي
مريم : نورتي يا صوفيا
صوفيا مشيت وهي غضبانه وبتتوعد انها تدمر خلود ومريم وهدمرهم ف ليلي ...
مريم بخوف : فكرك هتعمل حاجه !؟
خلود : صوفيا دايما خاينه .. ايه الجديد .. وهي مش بعيد تطلع من هنا ع اوس .. بس الخوف انها تروح ل مراد مش اوس
.................................................. ..............
اروي : ايوه يا مراد اللي هينفذ مابيقولش .. مكنتش متخيل انك بتكره ابنك لدرجادي
مراد بحقد وغل : عشان انا ادوس ع اي حد يبقا احسن مني .. حتي لو ابني
اروي لنفسها : جشعك وغلك مش هيخرج من جواك ابدا يا مراد .. ع الاققل انا بس عايزه انتقم من ادم لكن ماعنديش جشع من نحيته ...
.................................................. ..............
ف الكوخ ...
ليلي صحيت ملقتش اوس بس كان سايبلها ورقه ع الكومود جمبها وعليها زهره عباد الشمس
" من لا يهدي عبادالشمس لا يجيد الحـب ..
هل تعرفين ان ابسط تفاصيلك ملفته ؟! " اوس
ليلي ببتسامه واسعه : بيحبني انا عارفه وبصت للورقه تاني .. انا مش منتظره منك تقولها بس انا واثقه انك حاسس بيها وافتكرت امبارح ووشها احمر كسوف
قامت دخلت خدت شاور وخرجت وقفت تسرح شعرها قدام المرايا وكانت سرحانه لدرجه انها محستش بيه انه موجود ..
اوس : باسها ف رقبتها برقه ع علامتها .. هو صح بوسه الرقبه بترضي غرور البنات !؟
ليلي : اتنفضت من لمسته ليها .. وبصتله بحب ولفت ايديها حوالين رقبته .. ايوه جدا .. وكل كلام الغزل اللي ف الدنيا بيرضي غرورنا
اوس : انا مبسوط انك ف حياتي
ليلي : مشيت بدلع من قدامه منا عارفه ..
اوس بخبث : انتي عارفه انتي بتعملي ايه !؟
ليلي : ضحكت بدلع وجريت من قدامه
اوس ضحك : ماشي يا لينا وقطع كلامهم رنه موبايله
ليلي (لينا) لنفسها : نفسي اسمع اسمي الحقيقي منك .. نفسي .. ياتري لو عرفت هتسامحني يا اوس !؟
اوس : لينا .. ترقع بصوابعه عشان تفوق من السرحان .. بستغراب سرحانه ف ايه !؟
ليلي (لينا) بهيام : انت .. ع اساس اني عندي مين اسرح فيه غيرك !؟
اوس بحب : باسها ف خدها .. طب يلا اجهزي عشان نرجع القصر
.................................................. ..............
كل يوم علاقه اسر ولارا بتطور اكتر ولارا اكتشفت ان اسر هو وليفها واسر كمان .. وجو بقت تيا دايما معاه ف كل حاجه .. وبقوا قريبين من بعض جدا وهما كمان علاقتهم بتطور من غير مايحسه
.................................................. .............
قصر ملك مصاصي الدماء ...
ادم راحله وحكاله ع قصي ... وارسلان كان مصدوم
ارسلان بغضب : يعني قصي يكون ابن مراد .. مراد دايما دنئ
ادم : ايوه يا ارسلان .. انا معايا اسر وياسين وتقي عشان يتعرفه ع قصي .. ع الاققل يعرف عيلته
ارسلان : استني اندهولك .. نده عدي يجيب قصي
بعد شويه قصي جيه ودخلوا اسر وياسين وتقي
ارسلان : قصي انا عرفت اللي اوس كان مخبيه عليا .. الالفا عايز يتكلم معاك
قصي بستغراب : رنيم حكتله ع الالفا ادم .. وبص ع اسر وياسين وتقي بس مكنش عارف هما مين ..
ارسلان : انا هسيبك مع عيلتك بقا
ادم ببتسامه : تعالي يا قصي يا ابني اققعد
قصي ببتسامه : اهلا بحضرتك ماما حكتلي عنك .. وبص ع اسر وتقي وياسين
ادم : تقي تبقا بنت اختي وياسين يبقا ابن اخويا واسر يبقا اخوك وابن اخويا برضو
قصي : بصله وقام وقف قدامه .. ياتري انت متقبلني
اسر ببتسامه : يعني انا مبتسملك .. وجيت بنفسي .. وتقولي مش متقبلك .. اي ان كان انت اخويا الكبير
قصي بفرحه : لقي نفسه بيحضنه .. اخير لما شمله مع اخواته .. عقبال ماينضم اوس .. وبص ل ادم .. اوس غير مابتسمعه عنه خالص
تقي بمرح : طب يلا يا ياسين نجوم بينا نمشي احنا بقا عشان احنا شكلنا وقعنا من قعر القوفه .. ومش عجبين استاذ قصي يلا ياعم
كلهم ضحكوا
اسر بضحك وبص ل قصي : هتتعود هي كده مبتسبش حد ف حاله ابدا .. محدش بيسلم منها ابدا
قصي : ضحك جامد .. انا اسف بجد بس صدقيني انا محروم من روح العيله من زمان
تقي بمرح: يالهوووي خلاص صعبت عليا خلاص .. سامحتك ياعم
قصي بضحك : كتر خيرك يا شيخه
تقي : بس قولي .. اسر نحنوح واوس قاسي وظالم زي مابنسمع عنه انت بقا هتكون ايه !؟ اوعي تكون ميكس كده انت هتردم علينا
اسر : بص لياسين انا هوئدهالك قريب بجد .. وئد البنات حلال فيها صدقني
ياسين بضحك : انا معرفهاش اصلا قولتلك
قصي : ضحك جامد انتوا مصايب بجد .. انا عادي مصيرك تكتشفيني قريب .. اوس مش شرير زي مانتي متخيله .. وغير ف حاجات كتير اوووي بتتغير فيه الفتره دي ..
.................................................. ..............
اوس وصل القصر ..
ليلي (لينا) : بلاش تقلب وشك اول مانخش البيت .. اققلبها ف وش مراد عادي لكن طنط ريماس كويسه يا اوس
اوس : عارفه ذنبها ايه معايا ؟! انها خلته ابويا
ليلي (لينا) حسيت بكسرته وقربت وباسته ف خده .. انا جمبك دايما هنعدي كل الصعب سوا
اوس : عارف يلا
ودخلوا القصر
اطلعي فوق عقبال ماشوف حاجه وهاجي
ليلي (لينا) : انا هطلع اققعد مع طنط ريماس شويه
اوس : ماشي
ليلي (لينا) : وهي طالعه دارت العلامه بشعرها .. عشان متبنش
.................................................. .............
مكتب اوس ..
صوفيا : اهلا بالزعيم
اوس ببرود : عايزه ايه !؟
صوفيا : لا انت اللي هتعوذ مش انا !؟
اوس بلامباله : انا اوس .. هعوذ منك انتي !!
صوفيا بغضب مكتوم : عندك امانه .. والامانه دي انا عايزاها
اوس : امانه !؟
صوفيا : ايوه .. ليلي .. اوبس صح دي قايله انها لينا .. وبسخريه .. ليلي تبقي بنت الالفا ادم والونا افنان .. ليلي اميره الذئاب
اوس بوجه يخلو من التعبير : وايه كمان ؟
صوفيا : هو انت عارف
اوس بهدوء وبرود مبالغ فيه : وقف .. نورتي يا صوفيا .. وياريت الزياره دي متتكررش تاني وسابها ومشي
.................................................. ..............
لينا خرجت من اوضه ريماس وقابلت لارا وتجاهلتها
لارا : مسكت ايديها .. لينا انا اسفه .. انا مقصدش اني عملته معاكي .. يمكن دخولك البيت ده خلاني افوق لحاجات كتير اووي لنفسي واعرف اني ف حاجات كتير مش مقدره ليا .. فممكن تقبلي اعتذاري
ليلي (لينا) ببتسامه : هي سامعه افكارها وعارفها انها صدقه ف كلامها .. اكيد طبعا وخدتها ف حضنها
لارا ببتسامه واسعه : صحاب
ليلي (لينا) : طبعا صحاب
.................................................. ...............
ف اوضه اوس ...
ليلي دخلت ولقت اوس قدامها جريت وحضنته من ضهره ..
ليلي (لينا) بفرحه : لارا كانت واقفه معايا
اوس لفلها وجاب كاس نبيذ وقعد يسمعها
ليلي : قعدت جمبه ..كانت بتعتذرلي .. انا حسيت بصدق كلامها هي لطيفه وبقينا صحاب كمان .. وبستغراب هو انت ساكت ليه مالك انت كويس !؟ ف حاجه حصلت تحت !؟
اوس : قرب منها .. طلعتي غبيه غير متوقعت خالص
ليلي (لينا) بستغراب : مش فاهمه حاجه !؟
اوس : ايه مش عارفه تقري افكاري صح !؟ مش قولتلك غبيه يا لين .. لا لينا ايه بقا انا اققول الاسم الحقيقي ليلي
ليلي بصدمه : اوس اسمعني
اوس ببرود : هش اسمعي انتي .. كنتي فاكره انك هتقدري تضحكي عليا صح .. انا سبتك تخشي السواحل بمزاجي .. بس خليني واقعي انا بصراحه متوقعتش انك تكوني الضحيه .. وعشان كده انبهرت منك بصراحه .. جريئه .. وبصراحه .. جرئتك دي خليتني نفسي فيكي اكتر .. وبصلها اظن دلوقتي عرفتي جواب سؤالك انا ليه معملتش فيكي زي مابعمل ف عاهراتي .. وبضحكه خبيثه .. انا كنت عايز اققرب منك بمزاجك ونجحت
ليلي بدموع ع كسرتها .. بتسمعه ومصدومه .. لالا انا اكيد بحلم .. وبصوت مبحوح بس انت حطيط علامتك عليا
اوس ببرود : ايه يا اميره الذئاب لالا انتي لدرجادي غبيه .. لازم الالفا يشوف حل ف الموضوع ده بجد .. ماينفعش تبقا الاميره غبيه كده .. وبكل قسوه انا عملت علامتي عشان تبقي عار ع قطيعك .. هو انتي متعرفيش انك لو حصل و سلامتي نفسك لعدوك دي اسمها خيانه ..
يااه هتبقي خاينه .. خونتيهم يا اميره ليلي .. نفسي اشوف الالفا وانتي جياله وانتي خاينه .. او عيلتك .. لالا بجد صعبه اوووي وبفحيح افعي همسلها .. بس انا انبسط اووووي امبارح .. وانبساطي اكتر اني كسرت الالفا والونا وضحك ضحكه شيطانيه انا برضو زي زي اي راجل شهواني وبستهزاء لو افتكرتي متعتي معاكي حب فرغبتي فيكي مالهاش علاقه بالحب ولا ايه يا اميره ليلي .. للاسف عقلك ترجم جيباني ليكي هنا واني مقتلتكيش ده اهتمام صح ؟ يا قطه انتي وقعتي مع اللي مبيرحمش للاسف انا بصراحه حبيت اجرب نوع جديد نوع يسلمني نفسه برضا تام وانتي عملتي ده .. اوعي تفتكري انك ف يوم ممكن عقلك يصورلك انك هتنتقمي مني لا انتي هتكوني بتنتقمي من نفسك يا قطتي .. عياطك ده باسطني اووي بقالي كتير مشوفتش حد بيعيط كده .. واه انا كنت بسيبك تسمعي الافكار اللي انا عايزك تسمعيها .. وقام وقف .. عايز ارجع مالقكيش هنا زي مادخلتي السواحل الجنوبيه تخرجي منها ...
ليلي بدموع واستهزاء : صقفت .. برافو يا زعيم .. حقيقي برافو .. وقربت .. وبعياط بحرقه .. انا شوفت حبك ف عنيك وزي ماكانت لحظه استسلامي فهي كانت لحظه ضعفك .. بس عارف مصيرك تدور عليا ومش هتلاقيني وبكل وجع يا صخر وسابته ومشيت وقلبها بيتفتت من الوجع
.................................................. ..............
ف السواحل الشماليه
احد رجال القطيع يا زعيم يازعيم
ادم : ف ايه !؟
احد الرجال : الاميره ليلي هنا
ادم بخضه : ليلي
ليلي اول ماشافت ادم جريت عليه
كلهم اخيرا رجعتي
مريم جت
ليلي بعدت عن حضن ادم ووقفت قدام مريم انا اسفه انا خيبت ظنك انا فشلت وبصت ع افنان راهنتي ع فشلي ونجحتي ... انتي فوزتي يا لونا افنان بعد ازنكوا وجريت ع اوضتها
ادم كان هيروح وراها بس مريم مسكته سيبها .. هي محتاجه تبقا لوحدها ..
.................................................. ..............
ف اوضه ليلي
ليه بيحصلي كده ليه .. ليه دي غلطتي اني حبيت لدرجادي .. ليه الدنيا جايه عليا .. انا عملت ايه ف حياتي عشان يحصلي كده .. وطلعت موبايلها وطلعت صورته .. انت كسرت قلبي ليه بصريخ .. ليه وجعتني انا حبيتك من قلبي يا اوس .. انا فضلت طول حياتي مستنيه انك تظهر ف حياتي ولما ظهرت تكسرني ليه انا عايزه ابقا بحلم انا حسيت معاك بالامان اللي ملقتهوش وسط عيلتي .. عايزه ابقا بحلم ورمت نفسها ع سريرها ... فضلت تعيط قلبها موجوع بكل جزء فيه .. بعد ساعات هي مش عارفه قد ايه قضيتها ف اوضتها نزلت ودخلت اوضه الموسيقه وبدات تغني بكل جوارحها ومع كل كلمه كان قلبها بيتكسر من الوجع :
لو اقدر اقول اللى انكسر يتصلح
مكنتش يوم ندمت على فات
ومش معقول يجيلى يوم تانى وافرح
والموضوع بالنسبه ليا مات
سبت نفسى ليه مصعبتش عليه
وصعبت على نفسى
بس اللى يضيع واحده هيضيع ميت واحده
ويضيع اكتر لو يقدر
اديتك كل حاجه اديتها غصب عنى
وانت اللى طلبت منى
وندمت انا بعدها
خساره ضيعت عمرى كله فى وقت اتقضى
وبسرعه وعدى .... ومفقتش وقتها
قالوا الرجولة في نظر الواحدة الآمان

وحد مسؤل عنها لنهاية الزمان

ولما تضعف هو يسندها بحنانه

سمعت عمرك واحدة حبت يوم جبان

خسرت كل حقوقي جنبك في الحياة

وحلم بنت بريئة عاشقة من اللي تاه

كل اللي فاضل فيا بيقولي الحقيني

نجيني منه واقدري وقوليله لا

ياسين وتقي كانوا واقفين سمعينها وسمعين عياطها
ليلي حست بيهم وبصت لياسين وبعياط: سبني .. سبني يا ياسين .. سبني وعارف اني بحبه ... الحب طلع بيضعف مش بيقوي يا ياسين .. مسكت ايد تقي انا قلبي بيوجعني اوووي ياتقي اوووي .. تقي خدتها ف حضنها وبقت هي وياسين يطبطبوا عليها .. اللي عملته مامي فيا زمان تنالي ضهرلي ...وكسره قلبي من اوس كسرهولي خالص وبقت تعيط بصريخ وحرقه .. قلبي بيتفتت .. حاسه بيه .. انا عمري ماتخيلت اني هضعف .. الخذلان وحش اوووي .. وبصتلهم قولولي اني بحلم .. واني هفوق والقي نفسي كويسه

" وسادتي تعبت من كثره دموعي عليها .. اذا كانت الوساده لديها لسان لكانت تحدثت واخبرتك بكل قهره ووجع شعر به قلبي "

يتبع «««««





فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 27-09-19, 12:32 AM   #22

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل الاخير بعنوان (النهايه ) 🌻


"كيف ستكون النهايه .. هل ستكون سعيده .. ام ستكون حزينه .. هل ستكون موجعه ... ام سترضي قلوبنا .."

* ف بيت الاوميغا *

اوس بزعيق مبالغ فيه .. لدرجه ان كل البيت ف حاله من الرعب
اوس : علللللللللي
علي برعب وخوف : ايوه يا زعيم امرك
اوس بعيون كلها شر : فين ضحيه كل اكتمال قمر !؟
علي : هو مش خلاص .. مبقاش فيه ضحيه من بعد ما الهانم لينا دخلت البيت اصل يعني .. عدا شهرين من غير ضحيه جديده
اوس قرب منها وكان هيفترسه : هو انت بتاخد قرارات بالنيابه عني !؟
علي برعب : لا يازعيم بص ع بليل هتكون عندك
اوس بشر : دلوقتي .. مفهموم دلوقتي .. وكمل بتحذير واياك ملقكش جبتها اياك يا علي
علي برعب : حاضر يا زعيم اوامرك هجبها

ريماس ولارا وتيا سامعين اللي بيحصل
لارا : هو ماله شكله مايطمنش خالص
ريماس بقلق : هي فين ليل قصدي لينا
لارا بستغراب : ايوه فعلا مش عارفه انا مشوفتهاش انا خالص النهارده
تيا : واضح كده ان ف حاجه حصلت بينهم خلته كده
ريماس كانت هتروحله بس لارا مسكتها : لا يا طنط ريماس .. هو ف الحاله دي ماينفعش تخشيله .. ده بيكون وحش كاسر .. ومش بعيد يقتلك من غير ندم ..
ريماس بزعيق : وانا لازم اعرف هي فين ..عايزه اعرف عمل فيها ايه !؟
ريماس اقتحمت عليه مكتبه ...
ريماس بزعيق : هي فين .. عملت فيها ايه يا اوس انطق !؟
اوس ببرود : رجعتها .. للاسف ياريماس هانم انك مبتحترميش ذكائي .. متخافيش هي رجعت سليمه وجيه يقوم حس انه تعب فجأه بس حاول مايبنش عليه ..
ريماس : بطل تعاملني كده .. انا مأذتكش ف حاجه
اوس : تجاهلها وكان هيمشي بس هي مسكته
ريماس بعياط : انا نفسي تبقي كويس .. انا مش عايزه اي حاجه من الدنيا غيرك ..سامحني يا اوس سامحني .. جفائك معايا كل يوم بيقتلني
اوس : هش .. اسامحك !؟.. اسامحك ع ايه .. اسامحك ع انك اتجوزتي واحد حقير وللاسف ماينفعش اضره .. اسامحك ع ايه ولا ايه .. انا دايما لوحدي
ريماس بعياط : ارجوك نبدا من جديد .. انا محتجاك سند ليا .. وركعتله ف الارض .. ارجوك سامحني
اوس بعصبيه : اوعي تعملي كده تاني .. اوعي .. ولقي نفسه خدها في حضنه .. انا عارف انك مالكيش غيري .. بس انا هطلب منك طلب ولازم تنفذيه من غير ماتسألي ليه بعمل كده
ريماس بفرحه : بجد يا ابني .. طبعا قول سمعاك
.................................................. ..............
* في بيت الالفا *
ليلي صحيت او بمعني اصح هي منمتش اصلا .. صحيت تعبانه جدا وجسمها مرهق .. مرهق من كل حاجه .. بقت حاسه انها جسد بلاروح .. قامت خدت شاور وخرجت وهي بتلبس هدومها حست بدوخه بس راحت ع طول
ليلي لنفسها : مسكت راسها ..واضح اني رجعت اتعب تاني وبصت ع علامتها ف المرايا ولقت نفسها ابتسمت بس ابتسمه وجع ابتسامه كسره ع حالها اللي وصلتله وحاولت تدور ع حاجه تلبسها تداري رقبتها .. ونزلت
* ف اوضه الجلوس *
ادم بقلق : انا عايز اعرف ايه اللي ف بنتي .. وغير دي حجبه افكارها عني
مريم : محدش يتكلم معاها ف حاجه ماشي
افنان : ليلي مريضه .. مريضه من الخذلان وكسره القلب .. وبصت ل ادم .. الحب ضعفها مقوهاش وسابتهم وقامت وهي خارجه شافتها جايه
افنان : عايزه اتكلم معاكي يا ليلي
ليلي بهدوء : انا قولت لحضرتك اني فشلت .. مافيش حاجه نكلم فيها .. وبسخريه اظن الفشل مافيش حد بيكلم فيه .. بعد اذنكوا انا نازله صاله التمرين
.................................................. .............
تقي بحزن : انا خايفه ع ليلي اووي
ياسين سرحان
تقي : ياسييييين
ياسين : ايه ف ايه
تقي : انت اللي ف ايه مالك !؟
ياسين : ليلي .. ع رقبتها علامه .. انا خت بالي منها امبارح
تقي : علامه ايه !؟
ياسين : حط ايده ع علامه تقي .. زيها
تقي بصدمه : يانهار اسود .. يعني ليلي بقت مرات اوس .. لالا مستحيل ..انا مش قادره استوعب ..
ليلي : لا استوعبي .. انا بقت خاينه لقطيعي .. وبابي مصيره يعرف .. وهطرد من القطيع
تقي بدموع : لا ياليلي .. مش هيحصل ده ماينفعش انه يحصل ..
ليلي بعياط : حب يدمرني ونجح ف ده .. نجح يا تقي .. نجح اني يكسر كل حاجه فيا.. بس انتي عارفه هو خد عذريه قلبي قبل عذريه جسمي .. بس اللي هيجنني ان انا شوفت ف عنيه حب .. حب صادق كمان .. بس اللي شوفته امبارح ده مكنش اوس .. لا حتي برضوا مش اوس اللي كنت ريحاله ضحيه .. ومش اوس اللي لما شوفته من 20 سنه ف الغابه وحسيت من نحيته حاجه بس ساعتها مكنتش فاهماها .. بس لما عشت معاه عرفت اني عشقاه مش بحبه بس يا تقي .. عشقاه بكل جوارحي .. ورمت نفسها ف حضن تقي
ياسين : ليلي .. العلامه دي لازم نشوف فيها حل
ليلي : مش عايزه حل .. انا ملِك ليه هو بس .. قلبي انكتب عليه الجراح .. و هو علاج لقلبي .. وساعتها قلبي هيطيب من الوجع وهفضل كده طول حياتي يا ياسين .. هفضل كده .. منهُ واليهي نعود وبشحتفه قلبي هيفضل ينهدله .. هيفضل ومش هييأس .. وانا واثقه انه سمعه .. سامع وحاسس كمان ..
.................................................. .............
* ساحرات الجنوب *
احد الساحرات : صوفيا ناويه ع ايه !؟
صوفيا : مش ناويه ع حاجه !؟ احنا ناخد بعضنا ونبعد بس عن الانظار ومحدش يعرف عننا حاجه
احد الساحرات : طب ومراد !؟
صوفيا : مراد معندوش عزيز .. مراد هيخلص من ابنه وانا واثقه من ده وهو اكيد دلوقتي بيظبطله مكيده عشان يخلص منه عشان اوس وشخصيته وقوته اقوي منه .. بس انا عايزه اعرف سر النبوءه
احد الساحرات : بس خلود قالتلك ان مالهاش سر
صوفيا : مادي حاجه هتتجني انهم مش عارفين السر .. وجود ليلي و اوس ف حياه بعض مايطمنش نهائي
احد الساحرات : قصدك ايه !؟
صوفيا بتفكير : قصدي ان سر النبوءه يا ف ليلي يا ف اوس انا متاكده من كده ...
احد الساحرات : ماهو ممكن يكونوا هما لاتنين
صوفيا : لا حد فيهم
.................................................. ............
ريماس بصدمه : عايزني اروح بيت الالفا يا اوس
اوس : ايوه هتروحي هناك .. انتي هناك ف امان عن هنا
ريماس بخوف : طب وانت !؟
اوس : هشوف مراد عايز مني ايه ..ف حساب مابينا ولازم نصفيه انا وهو وقصي !؟
ريماس : قصي عايش ! لا مش هسيبك .. ارجوك اسمع الكلام
اوس : ده موضوع طويل بس اللي هقولك عليه بس ان قصي اخويا هو ابن مراد وابن رنيم اللي من الالفا
ريماس بصدمه : نعم ..
اوس ببتسامه : ماما ده موضوع طويل اووي .. اهم حاجه خلي بالك من نفسك .. وحضنها .. وبصلها .. ماما انا عمري مكرهتك صدقيني
ريماس بحب وعياط : ارجوك خلي بالك من نفسك انت .. مش عشاني .. عشانها يا اوس .. عشان ليلي
اوس بتنهيده : علي هيوصلك للسواحل الشماليه
.................................................. .............
مراد بغضب : انت بتقول ايه لينا تبقي ليلي بنت ادم وافنان .. وبغضب بقا يكسر كل حاجه حواليه ..كانت تحت ايدي اني اكسر ادم ومحصلش ده .. اوس عرف !
احد الرجال : صوفيا قالتله
مراد : كل يوم كرهي ليك بيزيد يا اوس .. وبصله تاني .. جهزلي كل حاجه حضرتها عشان انا لازم اخلص منه
.................................................. ............
ف احد الكافيهات ..
لارا بقلق : خير يا اسر خضتني
اسر : لا متقلقيش كل خير
لارا : طب ايه في ايه !؟
اسر : لارا انا بحبك
لارا مصدومه
اسر : لارا انتي كويسه !؟ .. انتي موجوده معايا !؟
لارا : ها !؟
اسر ضحك جامد : ياعيني انتي مصدومه !؟
لارا : ضربته ف ايديه اتلم يارخم .. ماانت اللي فجأتني
اسر بحب : قرب منها ومسك ايدها .. لارا انا ف حاجات كتير ف حياتي كنت فكرها صح بس لما عرفتك .. عرفت اني كانت كل حساباتي لحياتي كانت غلط .. لارا انا بجد بحبك وعايزك تكوني حبيبتي
لارا ببتسامه رقيقه : وانا كمان يا اسر
اسر برخامه : وانتي كمان ايه !؟
لارا بكسوف : بس بقا ده انت رخم
اسر ضحك جامد : ياروح قلبي يا ناس
.................................................. ..............
*المجلس *
تيا : لا منا لازم اقوله .. بس انا هتجرء واروح اقوله يا جو انا بحبك وسمعت صوت من وراها
جو : وانا كمان جدا جدا .. لو كنتي استنيتي شويه كنت جيت انا اللي قولتها
تيا بفرحه : بجد يا جو !؟
جو بضحك : لا ده واضح انك واقعه بقا
تيا : جدا جدا عندك مانع بقا
جو : لا ياكبير انا تحت امرك ف كل حاجه
تيا : ايه ده بقا .. بس عشان بتكسف
جو ضحك جامد : مصيبه بجد
تيا : بس المصيبه دي بتحبك اوووي بجد
جو بحب : وانا كمان بحبك اووي .. المصيبه بتاعتي دي غيرتلي حياتي
.................................................. .............
الشخص : انا جهزت كل حاجه ع التنفيذ بس
افنان : وانا واثقه فيك الشخص قفل .. ولنفسها .. انا هعمل اي حاجه عشان احميكي يا ليلي
.................................................. ...............

جيه الليل .. وليلي بتنزل اوضه الموسيقه تغني عشان تتطلع كل حاجه جواها .. بتحس اني الموسيقه بتسمعها وحاسه بيها عن اللي حواليها وبدات تغني ودموعها مابتفرقهاش :

انا هنا بناديك .. فين الاقيك .. طمنى عليك .. عامل ايه
انا هنا تعبان .. بقالى زمان .. ياحبيبى حرام .. معقول يرضيك

انت مشيت ونسيت قلبى معاك .. ولا عارف بس ازاى هنساك
دنا حتى بتنفس هواك .. وكل مافيا سيبته معاك

كان نفسى اكمل عمرى معاك .. انا عندى كتير لسه لهواك
ليه مادتنيش فرصة ياحبيبى .. ليه حكمت عليا انى انساك

انا هنا بناديك .. فين الاقيك .. طمنى عليك .. عامل ايه
انا هنا تعبان .. بقالى زمان .. ياحبيبى حرام .. معقول يرضيك

ومع كل كلمه كانت دموعها بتزيد وقهرتها بتكتر ...
افنان : لدرجادي بتضعفي !؟
ليلي : مسحت دموعها لو سمحتي انا عايزه اققعد لوحدي .. من حقي يبقا ليا خصوصيتي ولا ده مش مسمحولي .. ولازم استأذن عليه !؟
افنان : وقفت قدامها .. انا حاسه بيكي
ليلي ضحكت بستهزاء : حاسه بيا ! لا يا لونا افنان مافيش حد بيحس بحد غير نفسه بس .. الكلمه دي مبتذله وسخيفه اوووي
افنان بحزن : انا عارفه اني ولا مره كنت ليكي ام وحسستتك بوجودي بس انا عايزاكي تعرفي اني كنت دايما جمبك
ليلي بنفاذ صبر وغضب : كنتي جمبي ! انتي عمرك ماكنتي جمبي .. كنتي فين لما قسيتي عليا وخليتيني امشي وبعدتيني عن هنا عشان بس لمجرد اني دخلت الغابه وكان مجرد عقاب سخيف .. انا اترجيتك وانتي ولا اهتميتي كنت بعيط بقهره ولا كان ف دماغك ... ورجعت تعيط تاني .. انتي عارفه انا كام مره كان نفسي تبقي جمبي ... كتير اوووي .. كان نفسي اجري عليكي واحكيلك عن كل حاجه مضايقاني .. انا ف لندن معرفتش اققرب من حد الا نادرا كنت دايما حاسه نفسي غريبه .. ولحد دلوقتي غريبه .. عارفه كام مره شوفت ام بتتعامل مع بنتها بحب .. ده لو وقعت كانت بتسندها وطيب خاطرها وتخليها تبتسم .. عارفه اني كنت ببص عليها واحسدها ع وجود ام زي دي ف حياتها ... عارفه انا حاسه بأيه دلوقتي حاسه بذل وقهره ف قلبي .. اانا لما حد كان بيسألني عليكي كنت بقول حاجات محصلتش حاجاات كان نفسي احسها .. انا عمري ماحسيت بأمان .. وغمضت عنيها بوجع .. غير معاه هو بس ..
افنان : عيطت ع عياطها .. وخدتها ف حضنها .. انا اسفه صدقيني انا اسفه ع كل وجع اتوجعتيه بسببي ليلي والله يا ليلي انتي نور عيني .. ليلي بصيلي .. ليلي انا عشت سنين ف بشاعه ..سنين ف خوف من اني اقرب من حد كان اي حد بيقرب مني بيبعد .. انتي عارفه اني لما كنت ف المدرسه كنت مكروها جدا ومكنش حد بيحبني خلو عندي عدم ثقه ف نفسي .. لحد ما امال ومازن ظهروا ف حياتي وكانوا تعويض ليا عن اي حاجه فقدتها .. انتي فكرك اني مبخفش ع ادم زي مابخاف عليكي .. ليلي انا ممكن اخسر حياتي كلها لكن مخسركيش ولا اخسر ادم .. كل واحد مننا جوا حاجه كسراه وبيتمناه اني هي تداوا.. عشان يقدر يكمل وبس .. انا معنديش اغلي منك ومن ابوكي .. وابتسمت .. ادم كان ليا طوق نجاه لقلبي ولحياتي .. انا مقدرش اتخيل حياتي من غيركوا يا ليلي ... انا مستعده اعمل اي حاجه عشانكوا .. عشان كده بقولك اني حاسه بيكي .. انا عايزاكي تسامحيني يا ليلي ..
ليلي بعياط : انا اللي اسفه واضح انك عانيتي كتير سامحيني انتي
افنان : حبيبتي انتي بنتي مافيش ام بتزعل من بنتها وبصت ع رقبتهة كنت متوقعه انه يحط علامته عليكي
ليلي : انا خاينه يا مامي .. بس صدقيني انا شوفت حب ف عنيه .. وبوجع اوس حط علامته عليا عشان ابقا عار ع قطيعي
افنان : لا يا حبيبتي .. اوس حط علامته عليكي عشان حاجه تانيه مصيرك تعرفيها
ليلي : مامي انا مش فاهمه حاجه
افنان : مصيرك تفهمي حبيبتي .. يلا قومي نامي وطلما واثقه انه هيرجع يبقا هيرجع ياليلي
.................................................. .............
اوس راح السراديب اللي بيجمع فيها ضحايا ..عشان يحاول ينسي اللي حصل .. ودخل الاوضه ولقي بنت متربطه .. وطلع ادوات التعذيب .. وقرب منها .. البنت كانت بتصرخ
البنت بعياط هيستيري : ارحمني ارجوك .. انا مش عايزه يحصلي حاجه .. انا مش عايزه اموت ارجوك ... مشيني من هنا ومحدش هيعرف حاجه .. صدقني محدش هيعرف حاجه
اوس لقي نفسه من غير تفكير .. فكلها ايديها ورجليها .. امشي بسرعه قبل ماغير راي .. وبصلها بعنين حمرا .. بسرررررررعه
.................................................. ..............
ف غابات السافانا ...
قصي : مالك يا اوس !؟ وغير انت قولتلي هتعرفني عليها
اوس بحزن : مبقتش موجوده يا قصي خلاص .. انا ضيعتها يا قصي ضيعتها ..
قصي بستغراب : احكيلي طيب
اوس : بدا يحكيله كل الكلام اللي قاله ل ليلي لحد مامشيت
قصي بغضب : يانهار اسود يا اوس انت جرحت قلبها .. انت حسستها انها رخيصه .. واني هي ولا حاجه بنسبالك .. اوس انت طول حياتك كنت بدور عليها ولما لقيتها مأذتهاش .. والنهارده انت كنت ناوي ترجع للي كنت بتعمله مع ضحياك وتموت انسانيتك تاني .. بس مقدرتش .. انت مقدرتش عشان انت بتحبها ولا قلبك ولا عقلك ولا جسمك متقبل واحده تانيه غيرها .. انت محتاجها ف حياتك .. محدش كان يعرف اني انت رجعتلك انسانيتك ومن زمان كمان .. بس انت كسرت ده معاهاوبقت تعاملها ب شخصيه اوس الحقيقيه .. اوس عاشق ليلي .. زي ماليلي عاشقه اوس .. فكره انها تجرب تخش تجربه زي دي وتخش عرين الاسد برجليها دي شخصيه قويه جدا .. القدر بيجمعكوا يا اوس .. القدر عايزكوا مع بعض ..
اوس بزعيق : انت فكرك اني انا مبحبهاش ..انت فاكر اني كنت مبسوط بدموعها .. دي كل دمعه كانت بتنزل منها كانت بتحرقني فاهم ... كانت بتحرقني .. انا حاسس بيها .. سامع دقات قلبها .. حاسس بالخذلان والكسره اللي جواها اللي بسببي .. قلبها بينديني قبل شفايفها انا سامع .. سامع فاهم .. ونزل ع الارض .. وبوجع انا معنديش استعداد اخسرها .. هي الحاجه الحلوه اللي ف حياتي ...
مراد بيندمني ع اي حد بيخش حياتي .. لو انا مكنتش عارف اني هيختطلك ع حاجه ولولا ارسلان انت كان زمانك ميت ياقصي لكن المرادي انا مش عارف هيكون بيخطتط ل ايه !؟ ل ليلي
قصي : انت ناوي ع ايه !؟
اوس : يا انا اموت يامراد يموت
.................................................. ..............
ف قصر الالفا ..
سيف وادم : ريماس !؟ ف حاجه حصلت !؟
ريماس : حكتله ع اللي اوس قالهولها ..
ادم : اوس كده رجعتله انسانيته اوس بيفكر ف ايه !؟
ريماس بخوف : مش عارفه يا ادم وغير اروي دلوقتي موجوده واكيد هتساعده .. انا قلقانه ع ابني
ليلي دخلت ..
ليلي بخوف : اوس .. اوس هيضحي بنفسه عشان ينقذني انا شوفت ده انا لازم ابقا معاه مش هينفع اسيبه .. وبصت ل ادم بابي انا مش اوفر بس ينعيش سوا يانموت سوا وسابتهم وجريت
.................................................. .............
احد رجاله مراد : كل حاجه جاهزه بس ليه مفرمه يا زعيم
مراد بمكر وابتسامه شر : انا عملت حاجه كده اني اجيبه واجبها وابدا بيها عشان تموت قدام عينيه .. وبشر وغل انا هحسره عليها وحسر ادم وافنان .. لمجرد التخيل انبسطت
احد رجاله مراد بستغراب : تجبها !؟
مراد : ايوه اجبها .. اتحكمت ف عقلها وحسستها ان اوس ف خطر وهي اكيد هتيجي عشانه ... مش قادر اتخيل شكله وهي حبيبه القلب بتموت قدامه .. حقيقي متعه مش طبيعيه .. ومش بعيد تلاقيها داخله علينا دلوقتي وضحك ضحكه شيطانيه ..
.................................................. ..............
ادم بأمر .. نده لجو ..
ادم : اجمعلي القطيع .. انا هعمل اللي لازم كنت اعمله من سنين .. انا هقتحم بيت الاوميغا وحالا
سيف : ادم .. انت ممكن تعرض ناس كتير للخطر
ادم : بس بنتي ف خطر .. واوس كمان ف خطر .. انا هقتله لو تتطلب الامر
افنان دخلت فجاه : انا معاك ف ده يا ادم .. مراد لازم يقف عند حده
ادم : يلا يا جو وبسرعه
جو : اوامرك يا زعيم
.................................................. ..............
علي : يازعيم
اوس : عايز ايه يا علي !؟
علي : انا جتلي اخبار .. من الناس اللي بعتناهم تعرف مراد بيخطتط ل ايه !؟
اوس بخوف : اتنفض .. قول
علي : بيخطتط انه يقتلك ويقتل الاميره ليلي
اوس : من الشر جري وبيتوعد لمراد ... هو مش متخيل اني الحلم البشع ممكن يتحقق خلاص ..
.................................................. ..............
ليلي وصلت بيت الاوميغا ... لقته فاضي .. فاضي بطريقه مخيفه ..
مراد ظهرلها وع وشه ابتسامه .. ابتسامه انتصار
مش موجود اللي بدوري عليه مش موجود .. عارفه مكنتش متوقع اني روح ادم وافنان كانت عندي هنا ومستغلتش ده .. وبستهزاء اصل انا بعز ابوكي اوووي بجد يا ليلي .. لدرجه اني وضحك جامد وبشر .. اققتله بأيدي ولما يموت اعمل تعويذه اخلي قلبه ينبض واقتله تاني وتالت ومليون .. شوفتي بعزه ازاي ..
ليلي بغضب : انت حقير .. حقير ولقت قلم نازل ع وشها دوخها .. ونزفت من بوقها من شده الضربه
مراد ببرود: هو انتي بابا معلمكيش تتعاملي ازاي مع الاكبر منك ..
ليلي ببتسامه : وبصتله .. بابا ! بابا علمني مكنش جشعه واني ماجيش ع ضعيف .. ومستغلش قوتي .. بابا علمني ابقا فخوره بنفسي .. وبستفزاز .. اوبس صح مراد زعيم الاوميغا يعرف ازاي كل ده وهو دمه ملوث ومحرم ومايعرفش حاجه اسمها خير .. بيعرف الغل والحقد والشر بس .. كان هينزل ع وشها تاني بالقلم بس ايد اوس مسكتها ومغالبه دخلت جوا عظام مراد لدرجه انه صرخ من شده الوجع ..
اوس بص ل ليلي امشي وحالا
ليلي : بس يا اوس !
اوس : يلا امشي
مراد ضحك جامد: انت فاكر اني هي هتمشي بالساهل كده !؟
اوس جبها ورا .. مش هتقربلها ..
مراد : رجعتلك انسانيتك !؟ وبستفزاز عشان يسيطر ع عقله .. انت ضعيف يا اوس .. ضعييييييف .. هي اقوي منك ..
ليلي : متسمعلوش يا اوس انت اقوي منه هو ! .. هو مش عايزك موجود .. عشان انت خطر عليه .. وقربت منه متسمعلوش يا اوس متسمعلوش
مراد بستفزاز : ضعيف .. هتخلي بنت الالفا تتحكم فيك .. الالفا اللي هيخليك ولا تسوي حاجه
اوس مع كل كلمه من تحكم مراد بعقله بقا يصرخ وودنه بتجيب دم بغزاره
ليلي بغضب : الالفا اللي بتكلم عليه ده زعيم عظيم .. العظمه اللي انت متعرفش عنها حاجه ..
مراد بغضب : دلوقتي عرف انه متحكم ف اوس بكل مابها من معني .. اداله خنجر اقتلها يا اوس .. وقرب منه اقتلها .. يلا اقتلهااااااااااااا
اوس عينيه حمرا وشبه متحول الي حد ما بس مش متحول كلياً
ف الحظه دي ادم وافنان والقطيع دخله ..
مراد بسخريه : اهلا اهلا بالالفا والونا .. نورتوا بيتي .. مش كنتوا قولتوا اني انتوا جايين
ادم بتجاهل: اوس بصلي .. هو بيتحكم فيك ماتستسلمش وبص ل افنان اتحكمي ف عقله
افنان : مش عارفه مش عارفه يا ادم قوه اوس اقوي مني بس ازاي هو اقوي ازاي !؟ .. افنان بدات تقرب اوس احنا اتفقنا ع ايه !؟ انت عايزها ف حياتك .. احنا تعبنا عشان ترجعلك انسانيتك ... افتكر كلامي لما جتلي وطلبت انك ترجع انسانيتك
كلهم ف حاله صدمه وبقوا يبصوا لبعض
فلاش باك ...
افنان : عايز ايه !؟
اوس : عايزك ترجعيلي انسانيتي ..
افنان بستغراب : واشمعنا انا !؟
اوس : مش عارف .. بس انا دايما بسمع اسمك ف خيالي .. بسمعه صدقيني .. وعنيه بدات تحمر وبزمجره ذئب تهد جبال .. رجعيهااااااااااااااا وكان هيهجم عليها لولا انها اتحكمت فيه بتعويذه

* عدا شهر ع لقاء اوس بأفنان *

ف سرداب تحت الارض
اوس متربط بكل انواع الكلابشات والسلاسل
افنان : عامل ايه دلوقتي !؟
اوس : مش حاسس بهمجيه
افنان ببتسامه : عارفه .. مبارك ليك .. رجعتلك انسانيتك وقربت منه بدات تفكله الكلابشات والسلاسل
اوس بخوف : لالا بلاش .. انا خايف اضرك !؟
افنان : الخوف ده لوحده يثبتلك انك خلاص رجعتلك انسانيتك يا اوس .. اهدي يا ابني
اوس : انا مش عايز مراد يعرف
افنان : مش هيعرف .. امشي ف حياتك عادي وف ضحياك عادي .. ولو ع ضحياك مش هتأذيهم بس انا هجبلك واحد من القطيع بتاعنا يفضل معاك دايما اسمه علي ..
اوس بستغراب : علي يبقا دراع مراد اليمين ..
افنان : ده من قطيعنا يا اوس .. دايما بيجبلنا اخباركوا
اوس : انتي لونا قويه
افنان : خلي بالك من نفسك ..
باك .....
اوس : بصلها .. دماغي بتتحرق صدقيني
ليلي : لا يا صخر لا لا .. متستسلمش لا ياصخر
مراد ضحك جامد : الونا كانت بتساعد ابني لالا بصراحه انتي ذكيه بجد وبص ل ادم انت محظوظ بيها بجد .. بس انتي شبه اروي اختي اوووي بس مش شبها لدرجه يلا مش مهم وبص ل اوس بشر اققتلهاااااااا .. افتكر اي حد هيقرب منك نهايته هتبقا زي قصي .. فقتلها بنفسك
ليلي بعياط : وملست ع وشه متستسلمش .. ومسكت الخنجر من ايده وطعنت بيه نفسها وابتسامتله بحب وهمستله " بحبك " كان نفسي اقضي حياتي معاك .. وبقت تملس ع وشه كانها بتحفر ملامحه جواها وبقت تتنفس بصعوبه وفارقت الحياه
ف الحظه دي كان الزمن وقف ع الكل ومراد اختفي .. واوس فاق من تحكم مراد
نزل ع الارض وقربها منه وبقا يهزها
اوس : ليلي .. ليلي حبيبتي قومي .. قومي انا عارف اني جرحتك .. قومي عقبيني .. قومي يا ليلي وبصريخ وزمجره .. قووووووووووومي .. عقبييييييييييييييني .. قومي ... بلاش العقاب ده يا ليلي بلاش .. ارجوكي حبيبتي قومي ... كان بيصرخ كل صرخه وصرخه من صرخات الوجع بتهد الابدان .. ليلي قومي وهخدك ونبعد عن هنا خالص مش هنعيش هنا .. نعيش ف سلام .. السلام اللي كان نفسي اعيشه معاكي يا ليلي قومي يا حبيبتي بعياط وصريخ وبص ل افنان .. ارجوكي انقذيها ارجوكي
افنان بعياط : مش عارفه يا اوس مش عارفه .. قويتي عاجزه عن ده .. وبصت لمريم .. ماما اعمل ايه .. انا مش عارفه
مراد طلع يجري وسيف والقطيع وراه
دخل الاوضه اللي فيها المفرمه وبصلها كان نفسي اخلص منك يا اوس انت وليلي فيها بس كفايه انك هتعيش طول حياتك اللي جايه .. تعيس وهتتمني الموت كل لحظه عشانها .. دخلت عليه اروي
اروي : كنت عارفه اني هلاقيك
مراد بخوف : بص ل اروي يلا من هنا يااروي يلا بسرعه
اروي بسخريه : خايف لدرجادي
مراد : مش وقته يا اروي نكلم بعدين ..
اروي : اتجوزت واحده من الذئاب البيضا يعني الفا.. ومنعت ادم عني زمان مكنتش متخيله انك بالحقاره دي انت اقذر حد موجود ف الكون .. وبعياط كل وجع قلبي اللي كان طول السنين اللي فاتت دي كلها كان بسببك .. انا مكنتش متخيله انك تخلي صوفيا تلعني عشان يبعد عني ادم .. ليه .. ليه يا مراد حرام عليك
مراد بحقد وغل : ايوه .. ليه كل حاجه ادم بياخدها ليه ... ليه دايما محبوب .. وليه اوس يبقا احسن مني ليه .. انا اقضي ع اي حد يا اروي .. زي مانا خلصت اخيرا من ليلي بنت ادم وافنان ..
اروي بصدمه : قتلت بنتهم
مراد : ايوه ويلا نمشي من هنا قبل ما اي حد يجي هنا !؟ انتي الوحيده اللي مهمه عندي يا اروي .. صدقيني انا بخاف عليكي
اروي : بجد يا مراد .. وقربت منه بمكر وبعزم مافيها رمته ف المفرمه بقت الاوضه مليان اجزاء صغيره من مراد والدم مغرق المكان بطريقه ترعب .. ولقت دمعه نزلت من عنيها .. اخيرا خلصت الدنيا من شرك وحقدك وغلك .. كان ادم وصل وشاف المنظر وبصلها
اروي بحب : عارف انك وحشتني .. بس للاسف مبقتش ملكي يا ادم .. بس انا اعرف حاجه هتساعدك ان بنتك ترجع .. وقربت منه وهمستله
ادم بصدمه : بجد
اروي بحب وعياط : وقربت منه وباسته من خده امشي .. يلا امشي وهو خارج .. لقاها حدفت نفسها ف المفرمه ..ودي اسوء حاجه ادم شافها طول حياته ودمعه هربت من عنيه
.................................................. ..............
بعد ٧ سنين من اللي حصل
لينا : بابي
اوس سرحان ودموعه ع خده
لينا : باااااابي .. ايه ده انت بتعيط !؟
اوس فاق ع صوتها ومسح دموعه
اوس : لينا ست البنات كلها .. افتكرت حاجه بس
لينا بزعل : مبحبكش مضايق ابدا يابابي
اوس بصلها بحب وملس ع شعرها بحنيه .. انا بحبك اوووي يا لينا
لينا بفرحه طفوليه : حضنته وانا كمان اووي يا بابي
اوس : مامي فين !؟
لينا : مامي تحت بتلعب مع " ليام " اخويا
و "مالك " ابن خالو ياسين وخالتو تقي و "حياه" بنت عمو اسر وطنط لارا .. و" تراتيل" بنت عمو جو وطنط تيا و " اوس الصغير " ابن عم قصي وطنط ساره ....
اوس بضحك : دي فتحت حضانه بقا كده .. طب تعالي ننزلهم
لينا بضحكه طفوليه : يلا يا بابي
نزل لقاها بتلعب مع الاطفال بطفوليه كانها ف سنهم ..
اوس : هو انا مش قولت متبعديش عن عيني
ليلي ببتسامه حب : هتفضل لحد امتي تخاف عليا
اوس : مسكها من ودانها بمشاكسه .. هفضل اخاف طول مانا عايش فاهمه
الاطفال كلهم ضحكوا
ليلي بضحك : طب سيب وداني طيب .. بطل تضيع هيبتي قدام العيال .. يقولو عليا ايه دلوقتي !
اوس بحب : اب وبيربي بنته الكبيره عادي جدا ولا ايه يا شباب
كلهم بطفوليه : ايوه يا عمو اوس ايوه ايوه
اوس : يلا خشوا جوا يلا عقبال مانجيلكوا
الاطفال : حاضر ياعمو
لينا وليام : واحنا كمان !؟
اوس بضحك: ونزل لمستواهم انتوا اول ناس اصلا يلا
بعد مالعيال مشيوا قرب منها وخدها في حضنه
ليلي بحب : لفت ايديها حوالين رقبته .. ممكن مشوفش نظره الخوف اللي دايما بشوفها دي ف عنييك
اوس : مش عارف يا ليلي .. مش عارف .. انتي ناسيه اني خسرتك من ٧ سنين ناسيه ودفن وشه بأيديه .. انا روحي طلعت وراكي .. وبصلها قهره الرجاله بشعه يا ليلي

*فلاش باك *
اوس بعياط هيستيري : لييييييلي
ادم : انا عرفت سر النبوءه !؟
افنان واوس والقطيع انتبهوله ..
ادم : سر النبوءه موجوده ف اوس مش ف ليلي ..
كلهم ف حاله صدمه
ادم : اوس الذئب الاخير بمعني اني اوس لو خلف ولاده هيبقوا بشر طبيعين .. بمعني اوس دمه علاج للذئاب ومصاصين الدماء.. اللي هياخد قطره من دمه .. هيبقا طبيعي .. وقرب منه .. شرب ليلي من دمك هتفوق انت العلاج يا اوس
باك ...
ليلي بحب : بس انا بسببك دلوقتي كلنا بقت حياتنا طبيعيه .. وبقينا عايشين ف سلام اللي بقالنا قرون بنحلم بيه .. واللي اجددنا ف يوم من الايام اتمنوا حصل يا اوس وغمزتله .. انت دلوقتي بقت الملك اللي بيحكم كل المواهب الخارقه .. انا فخوره بيك يا حبيبي ..
اوس : ودي اكتر حاجه بتسعدني صدقيني .. انا فخور بده جدا .. وبصلها بحب
" طول مانتي جمبي انا عارف اني كل حاجه هتعدي انا بستمد قوتي منك انتي "
ليلي بضحك: احم احم .. بس يا عم بتكسف
اوس بضحك : عم ! وبتكسفي ! ف جمله واحده صعبه اووي دي
ليلي : بتركز في حاجات غريبه اووي حضرتك .. صح انت خلصت كتابك !؟
اوس : اه خلصته خلاص
ليلي : الله بقا .. وبحماس هتسميه ايه !؟
اوس : ليلي انتي ايه !؟
ليلي بضحك : وقربت منه ..
" انا سجينه القمر الاحمر "
اوس : مش عايزه تتحرري !؟
ليلي : خبطته ف كتفه بقولك سجينه .. يعني راضيه تكون سجاني
اوس ضحك : عنيفه اووي ياليلي .. اظن كده تكوني عرفتي اسم كتابي
ليلي بستغراب : سجينه القمر الاحمر !؟
اوس بحب : ايوه سجينه القمر الاحمر

" بعض الاشخاص علاج لارواحنا الفانيه .. عندما يرحلون تتحول الحياه لجحيم .. غيابهم مثل النار الذي تُفتت اي شئ امامها بلا راجعه.. لكن تترك لك فقط الزكريات كي تتألم مدي الحياه .. وعندما يعودون كأن شيئا لم يكن كأنه نعيم من نعم الجنه قد دخل لحياتنا مجددا ليحل النور ارجاء المكان والقضاء ع العتمه للابد "

انتهت خلاص 💃💃💃 💜

ياررب تكون عجبتكوا 💜.. وعرفت اعيشكوا معاهم💜 .. واوضحلكوا كل حاجه كانوا بيعملوها .. من ضحك لهزار لعياط لحب ..
انا بحبكوا اوووي بجد وحقيقي كل كلمه بتكتبوها عليا بتشجعني جدا .. انا لولكوا مكنتش كتبت ولا خلصت الروايه بس فكرت انكوا منتظرنها ده خلي عندي هدف اني اقدملكوا حاجه تعجبكوا وانتظروني بأذن الله ف روايه جديده بأفكار جديده 💜💜🙈🙈🙈😉😉 بحبكووووووووا 💋💋💋💜💜💜




فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 27-09-19, 12:52 AM   #23

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


رابط لتحميل الجزء الثاني من أحببت ذئب (سجينة القمر الأحمر )


هنــــــــــــــــــــــا


قراءة ممتعة لكم .....



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 20-10-19, 04:30 PM   #24

noga33
alkap ~
 
الصورة الرمزية noga33

? العضوٌ??? » 114980
?  التسِجيلٌ » Apr 2010
? مشَارَ?اتْي » 1,259
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » noga33 has a reputation beyond reputenoga33 has a reputation beyond reputenoga33 has a reputation beyond reputenoga33 has a reputation beyond reputenoga33 has a reputation beyond reputenoga33 has a reputation beyond reputenoga33 has a reputation beyond reputenoga33 has a reputation beyond reputenoga33 has a reputation beyond reputenoga33 has a reputation beyond reputenoga33 has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   water
¬» قناتك mbc
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

noga33 غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 05-11-19, 12:30 AM   #25

اللورد بيبو

? العضوٌ??? » 384252
?  التسِجيلٌ » Oct 2016
? مشَارَ?اتْي » 115
?  نُقآطِيْ » اللورد بيبو is on a distinguished road
افتراضي

موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .

اللورد بيبو غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-05-20, 04:28 AM   #26

Nidaa0202

? العضوٌ??? » 464418
?  التسِجيلٌ » Apr 2020
? مشَارَ?اتْي » 91
?  نُقآطِيْ » Nidaa0202 is on a distinguished road
افتراضي

اللهم صلي على سيدنا محمد

Nidaa0202 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 07-06-20, 07:56 AM   #27

ام هندي

? العضوٌ??? » 393750
?  التسِجيلٌ » Feb 2017
? مشَارَ?اتْي » 545
?  نُقآطِيْ » ام هندي is on a distinguished road
افتراضي 12345

مسكوا حبيبتي على رواية

ام هندي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 17-10-20, 04:45 AM   #28

ندى تدى

نجم روايتي

alkap ~
 
الصورة الرمزية ندى تدى

? العضوٌ??? » 142345
?  التسِجيلٌ » Oct 2010
? مشَارَ?اتْي » 8,582
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » ندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   pepsi
¬» قناتك mbc
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

شكرا حبيبتب على الرواية الرائعه


ووفقك الله


ندى تدى غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 12:25 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.