آخر 10 مشاركات
✨الصالون الأدبي لرمضان 2024 ✨ (الكاتـب : رانو قنديل - )           »          317 – صدى الذكريات - فانيسا جرانت - روايات أحلامي (الكاتـب : Just Faith - )           »          مذكرات مقاتلة شرسة -[فصحى ] الكاتبة //إيمان حسن-مكتملة* (الكاتـب : Just Faith - )           »          أنين الهوَى - الجزء 1 من سلسلة تايري -شرقية زائرة -للكاتبة:ملك على* مكتملة & الروابط* (الكاتـب : ملاك علي - )           »          ودارتـــــــــ الأيـــــــــــــام .... " مكتملة " (الكاتـب : أناناسة - )           »          عــــيــــنـــاك عــــذابــي ... مكتملة (الكاتـب : dew - )           »          عيون لا تعرف النوم (1) *مميزة & مكتمله * .. سلسلة مغتربون في الحب (الكاتـب : bambolina - )           »          لقاء الخريف / الكاتبة : طرماء و ثرثارة ، كاملة (الكاتـب : taman - )           »          جدران دافئة (2) .. سلسلة مشاعر صادقة (الكاتـب : كلبهار - )           »          ضلع قاصر *مميزة و مكتملة * (الكاتـب : أنشودة الندى - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

Like Tree1Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 15-06-19, 06:55 AM   #1

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
Rewitysmile25 وأمتلكتها عيون الصقر بقلم/ أميره علي(ميرو)،مصريه (مكتملة )






بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اعضاء روايتي الغالين نقدم لكم رواية

(( وأمتلكتها عيون الصقر ))

للكاتبة/ أميره علي(ميرو)



قراءة ممتعة للجميع ...




ندى تدى likes this.


التعديل الأخير تم بواسطة فيتامين سي ; 02-07-19 الساعة 07:27 AM
فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 15-06-19, 06:58 AM   #2

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

رابط لتحميل الرواية هنـــــــــــــا





تعريف الشخصيات

ادم الدمنهورى: 29 سنه رجل اعمال مشهور. لقبه الصقر لانه يملك عيون تشبه عيون الصقر فهو عيونه شديده السواد ويملك بشره قمحيه وملامحه رجوليه جدا ولديه لحيه خفيفه. جسمه رياضي جدا

سعاد:والده ادم تملك من العمر 55 سنه سيده حنونه جدا وتعشق ادم وكل حلمها ان تري ادم متزوج

حسام: صديق ادم عمره 28 شريك ادم فى شركته. ويعيش وحيد بعد ان توفي والديه فى حادث سير من خمس سنوات ويكره جنس حواء

ملك السباعي: فتاه فى العشرين من العمر. تدرس في كليه اداره اعمال .على قدر عالى من الجمال فهي تملك البشره البيضاء. وعيونها بلون العسل الصافي وشعر اسود فحمي يصل لاخر ظهرها. ولكن يغطيه حجابها تعيش مع جدها بعد ان توفى والدها وهي فى عمر خمس سنوات. وزواج والدتها

شمس:صديقه ملك وبئر اسرارها وتدرس مع ملك فى نفس الجامعه. بشرتها بيضاء وعيونها بلون الشيكولاته. وشعرها قصير يصل لكتفها يغطيه حجابها. تعيش فى منطقه شعبيه مع والديها واخواتها
وامتلكتها عيون الصقر
ميرو




التعديل الأخير تم بواسطة فيتامين سي ; 02-07-19 الساعة 07:39 AM
فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 15-06-19, 06:59 AM   #3

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل الاول

في قصر اقل مايقال عنه انه رائع الجمال
في غرفه ادم
يستيقظ ادم على صوت هاتفه فيلتقته ويرد. دون النظر فى هويه المتصل
ادم بصوت ناعس:الووو
حسام بعصبيه :ادم انتا فين انتا ناسي اننا عندنا اجتماع مهم
ادم بتذكر: ياااه ده انا نسيت خالص. خلاص اقفل وانا مسافه السكه وهابقى عندك
حسام:ماشي. سلام
ادم وهو ينهض :سلام
اغلق ادم هاتفه ودخل حمامه اخد شاور واتوضه وخرج لبس هدومه وادي فرضه وخرج من اوضته. وهو نازل من على السلم سمع صوت والدته. وهي تكلم الخادمه
سعاد :حضري الفطار بسرعه عشان ادم
الخادمه:حاضر يا هانم
ادم وهي يقبل رأس امه:صباح الخير يا ست الكل
سعاد بنبره حنونه:صباح الخير ي حبييبى. ثوانى والفطار يبقي جاهز
ادم باستعجال: لا مفيش وقت انا لازم اروح الشركه بسرعه عندي اجتماع مهم واتاخرت عليه
سعاد :طب كل حاجه خفيفه
ادم وهو يتجه للخارج :هابقي اكل اى حاجه فى المكتب .سلام
سعاد:سلام
اتجه ادم للخارج وركب سيارته. وخلفه سياره الحرس وذهب الى شركته
فى مكان اخر
فى فيلا السباعي
يجلس فريد السباعي رجل تجاوز السبعين من العمر ويعمل رجل اعمال وهو شريك ادم. ويكون جد ملك.
فريد بصوت عالى :ملك يلا ي بنتي هاتتاخري على جامعتك
ملك وهي تنزل من على السلم :حاضر يا جدو جيت اهو
فريد بحنيه :اقعدي افطري يلا
ملك وهي تقبل يده:لا انا اتاخرت هابقي اكل اى حاجه فى الجامعه
فريد:ماشي .هاتتاخري النهارده
ملك وهى تتجه للخارج:لا هارجع بدري
فريد :ماشي ي قلبي
ملك:سلام
اتجهت ملك للخارج وركبت سيارتها واتجهت للجامعه
فى حي شعبي
فى بيت شمس صديقه ملك
تستيقظ شمس على صوت شجار والديها
شمس وهي تجلس على سريرها :بدأنا وصله كل يوم
دخلت شمس الحمام. واخدت شاور واتوضت وخرجت لبست هدومها وادت فرضها. وخرجت من غرفتها
على وهو والد شمس:انتى واحده معندكيش دم اجبلك منين فلوس كل شويه
سميره وهى والده شمس:ما كل الرجاله بتشتغل وتصرف على بيتها الا انتا
شمس وهى تحاول ان تحل المشكله:خلاص يا بابا خلاص يا ماما مش كل يوم خناق
على :انتى مش شايفه امك
سميره :اسم الله عليك انتا
شمس: خلاص بقى انا تعبت كل يوم خناق انا رايحه الجامعه
واتجهت شمس لخارج البيت. وذهبت لجامعتها
عن طريق المواصلات العامه

في شركه الدمنهوري للاستراد والتصدير
فى مكتب ادم
يجلس ادم على رأس طاوله الاجتماعات وبجانبه حسام ويجلس معهم عملاء الشركه الفرنسيه
الحوار مترجم
ادم :كده احنا اتفقنا على كل الشروط
جاك :يس مستر ادم
حسام :طيب نجهز العقود
جاك:اوك
ادم لحسام:حسام اتصل بالمحامي وخليه يجهز العقود
حسام:تمام
كلم حسام المحامي وطلب منه يجهز العقود
بعد ربع ساعه اتى المحامي واعطي حسام العقود ومضي عليها كلا من ادم وجاك
ادم وهو يصافح جاك:يشرفنى العمل معك مستر جاك
جاك:هذا شرف لي مستر ادم
ادم:فى حفله بمناسبه توقيع العقود واتمني ان حضرتك تشرف
جاك:اكيد مستر ادم
اتجه جاك للخارج وجلس ادم على مكتبه وجلس امامه حسام
حسام:اي موضوع الحفله ده. ده انا اول مرة تعملها
ادم:انا عامل الحفله دي عشان كل رجال الاعمال يعرفوا مين هو ادم الدمنهوري. وانى شاركت اكبر شركه فى فرنسا
حسام:معاك حق
ادم:حسام عاوز كل رجال الاعمال يحضروا الحفله دي
حسام:علم وينفذ يا صقر
ادم:انتا مش هاتبطل الاسم ده بقي
حسام مازحا:اعملك اى ما انتا اللى عيونك شبه الصقر
ادم :طب يلا بقي من هنا عشان ورايا شغل
حسام وهو يتجه للخارج:ماشي ي صقر
فى جامعه القاهره
تبحث ملك عن شمس عشان يدخلوا المحاضره
ملك:هوووف هاتكون راحت فين دي
شمس وهي تاتى من خلفها:بتكلمي نفسك
ملك:ي بنتي حرام عليكى هتموتينى ناقصه عمر
شمس:بعد الشر عليكى يا لوكه
ملك وهى تسحبها من يدها:طب يلا ي ختى عشان نلحق المحاضره
وذهبوا البنات اللى المحاضره

يا تري اى اللى هايحصل مع ادم وملك
تواقعاتكوا بقي
وامتلكتها عيون الصقر
ميرو
تفاعل بقا



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 15-06-19, 07:00 AM   #4

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الثاني

في شركه السباعي
فى مكتب فريد جد ملك
يجلس فريد على كرسي مكتبه وهو مهموم. فهو اكتشف انه لديه القلب.ونسبه نجاح العمليه. تكاد تكون معدومه.هو لا يخشي الموت فكل ما يخشاه هو ان يترك حفيدته ملك وحيده يخرج فريد من سرحانه على صوت ترك على باب مكتبه
فربد:ادخل
يدخل حازم السكرتير
حازم :فريد بيه الدعوه دي جت لحضرتك
فريد وهو يأخذها منه:منين الدعوه دي
حازم:دي من شركه الدمنهوري
فريد وهو يقرأها:طب روح انتا
حازم وهو يخرج :تحت امرك
فريد:دي حفله عشان توقيع العقود. ومكتوب ان مسموح بحضور العائلات ايضا. والله فكره على الاقل ملك. تتعرف على الوسط ده

في الجامعه عند ملك
بعد انتهاء المحاضره. تتجه الفتيات للخارج. ويذهبوا للكافتيريا.
ملك وهي تجلس:هوووف الدكتور ده رخم اوى
شمس:معاكي حق بيتكلم كتير اوى
ملك :بقولك تيجى نخرج فى اى حته
شمس:والمحاضره الجايه
ملك وهى تسحبها:يلا مش مهم
تتجه ملك لسيارتها. وتركب فى مقعد السائق وتجلس جمبها. شمس
شمس:ها هانروح فين
ملك :اى حته نضيع الزهق ده
شمس:طيب ي ختي
تقود ملك سيارتها وتخرج من الجامعه
فى شركه. الدمهنورى.
عند ادم
كان يجلس ادم على مكتبه ويفكر. فى البنت اللى خطفت قلبه. من خمس سنوات.
فلاش باك
يقود ادم سيارته وهو يتكلم فى التليفون
ادم :خلاص يا حسام انا جى اه. اوبا اقفل يا حسام عشان انا خبط حد
يغلق ادم الهاتف وينزل من السياره لكى يري الشخص الذي خبطه فينظر لها ويجدها فتاه ترتدي زي مدرسي وتربط شعرها على شكل ضفيرتين
ادم : انتي كويس
البنت وهي تنظر له :مش تفتح يا استاذ
ادم وهو ينظر لها فهو انسحر بجمالها. ولون عينها مع الشمس:هاااااا
البنت:انتا يا استاذ
ادم بعد ان فاق:مش تفتحي يا شاطره وانتى ماشيه
البنت بعصبيه:اى شاطره دي انتى شايفنى عيله
ادم ببرود:ايوه عيله انتى عمرك مايزدش عن عشر سنين
البنت بعصبيه:انتا اصلا متستاهلش اني ارد عليك
وتركته وذهبت ولكن ادم لم ينسي. لون عينيها ابدا
باك
ادم بتنهيده:يااااا يا تري ممكن اشوفك تانى
عند ملك عادت ملك للفيلا فى المساء
ملك وهي تدخل الفيلا:مساء الخير يا جدو
فريد:مساء النور يا قلب جدو
ملك:اتعشيت ولا لسه
فريد:وانا اقدر اكل من غيرك
ملك وهى تذهب فى اتجاه المطبخ:طب ثوانى والاكل يجهز
فريد بتذكر :سيبك من الاكل دلوقتى وتعالى عاوزك
ملك وهى تعود وتجلس بجانبه:خير يا جدو
فريد بهدوؤ: فى حفله عاملها رجل اعمال. وعزمني عليها. وانتى لازم تحضريها معايا
ملك : لى لازم احضره
فريد : من غير لى
ملك:بس
فريد مقاطعا:مفيش بس انا قولت هاتروحي يعنى هاتروحي
ملك:طب المعاد امتا
فريد:بكره بليل
ملك:بس انا اتفقت مع شمس نخرج بكره
فريد:خلاص قولى لشمس تيجى معانا
ملك:ماشي عن اذنك هاجهز العشا
فريد:ماشي
عند ادم عاد ادم الى القصر
ادم وهو يدخل من الباب الداخلى:ماما ماما
سعاد وهى تخرج من المطبخ:ايوه ي حبيبي. حمدالله على السلامه
ادم وهو يقبل رأسها:الله يسلمك
سعاد:غير هدومك عقبال ما احضرلك العشا
ادم: ماشي يا ست الكل
صعد ادم للاعلى ودلف الى غرفته. وبدل ملابسه. واتوضي. وادي فرضه. ونزل الى الاسفل
فى الاسفل. جهزت سعاد العشا. ووضعته على السفره
ادم وهى يدلف الى غرفه السفره
ادم:الله ريحه. الاكل تجننن تسلم ايدك
سعاد:بالهنا والشفا
ادم وهو يجلس:ماما عاوزك فى موضوع
سعاد وهي تجلس ايضا:خير ي حبيبى
ادم:بكره فى حفله فى الشركه. بمناسبه توقيع العقد مع الشركه الفرنسيه وعاوزك تحضريها
سعاد:بس انتا عارفه انا مبحبش جو الحفلات ده
ادم:عشان خاطرى يا ست الكل
سعاد باستسلام:حاضر. بس انا كمان ليا عندك طلب. ونفسي انك توافق عليه
ادم:كده يبقي الموضوع فيه عروسه جديده
سعاد بسرعه:اسمعنى بس دي بنت جميله جدا واخلاقها عاليه. ومن عيله محترمه
ادم:ي ست الكل. انا قولتلك انى مش بفكر فى الموضوع ده دلوقتى. ولما ابقي عاوز اتجوز هاقولك
سعاد:ماشي يا ادم براحتك
ادم وهو ينهض:طب تصبحي على خير بقي
سعاد :وانتا من اهله ي حبيبى
صعد ادم الى الاعلى ودلف الى غرفته. وذهب الى فراشه وجلس عليه.
ادم:اقولك اى يا ماما. اقولك ان قلبي مشغول بواحده معرفش عنها اى حاجه ولا حتى اسمها
تنهد ادم. وذهب. فى سبات عميق

تواقعاتكم. اى للى جاي
وامتلكتها عيون الصقر
ميرو
اسفه على التاخير. بس بجد كنت بره البيت ولسه راجعه من بره



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 15-06-19, 07:01 AM   #5

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل. الثالث
بفكركم. مواعيد النشر كل يوم بعد الفطار. وان شاء الله هحاول اخلى الفصل طويل اسيبكم مع الروايه بقي
في صباح يوم جديد
يستيقظ ادم على صوت المنبه. فينهض ويدلف الى الحمام وياخذ شاور ويتوضئ. ويخرج. ويدخل الى غرفه الملابس. ويختار. بدله من اللون الرمادي. وقميص. ابيض. من دون جرافيت فهو يكرها بشده ويحس انها تخنقه
يلبس ادم ملابسه ويؤدي فرضه. وينزل الى الاسفل.
فى الاسفل. تجلس سعاد. وتتكلم فى الهاتف. مع اخيها
سعاد:يعنى مش ناوي ترجع بقى
اخيها:خلاص هانت كلها كام يوم وانزل.
سعاد:ماشي. والولاد هاينزلوا معاك ولا لا
اخيها:لا هاينزلوا. لان انا نويت. انى استقر فى مصر ديما
سعاد:طب الحمد لله
اخيها:انا هاقفل بقى عشان ورايا شغل. ابقى سلميلى على ادم
سعاد:يوصل. مع السلامه
تغلق سعاد هاتفها وتنظر للاعلى. لترى ادم وهو يهبط من على الدرج
ادم:صباح الخير
سعاد:صباح النور
ادم:كنتي بتكلمي مين
سعاد:ده خالك. بيقول انو هاينزل بعد كام يوم هو وولاده وناوي يستقر هنا
ادم:ماشي. عن اذنك بقي عشان لازم اروح الشركه بسرعه
سعاد:ماشي ي حبيبي
ادم:ماما متنسيش الحفله النهارده الساعه8
سعاد:حاضر
ذهب. ادم للخارج. وصعد الى سيارته. وخلفه الحرس. وذهب الى شركته

فى فيلا. السباعي
فى غرفه ملك
غرفه هادئه. توحي بان من يعيش فيها. شخص حساس للغايه. فهى ذات الوان هادئه
تريح النفس. وفى وسط الفراش تنام. ملك. وشعرها الحريري. ينفرد. بجانبها ويعطيها. مظهر جذاب كلوحه ابدع الراسم فى رسمها
تستيقظ ملك من نومها. وتنهض من فراشها. وتدلف الى الحمتم تاخذ شاور وتتوضي وتخرج. وتلبس ملابس مكونه. من. فستان. باللون. الزهري. وحجاب. مزيج بين اللون الزهري واللون الابيض. وحذاء بكعب باللون الاسود. فكانت قمه فى الاناقه والجمال. وتؤدي ملك فرضها. وتهبط الى الاسفل.
هبطت ملك الى الاسفل. وهي تنادي جدها
ملك بصياح:جدو يا جدو
الخادمه:الباشا خرج بدري النهارده. وبيقول لحضرتك. انو هايبعت لحضرتك السواق الساعه 8 عشان الحفله
ملك:ماشي
ذهبت الخادمه. وبعدها. ذهبت ملك. الى الجامعه.
فى شركه الدمنهورى
امام مدخل الشركه. يخرج ادم من سيارته. ويدلف للداخل. تحت نظرات الموظفين. منهم نظرات الاحترام. من الرجال. فهو. يعتبر. من احسن مديري المديرين فهو يحترم الموظفين ويقدرهم. ونظرات اعجاب من الفتيات. فادم. وسيم للغايه
يدلف ادم لمكتبه. ويطلب السكرتيره
السكرتيره :اوامرك يا فندم
ادم:حسام جه ولا لسه. يا مي
مي:حسام بيه راح يشوف القاعه اللى هايتعمل فيها الحفله
ادم:طب روحي انتى وخليهم يجبولى قهوه
مي وهى تغادر المكتب:حاضر يا فندم

فى مكان اخر. فى فرنسا
فى فيلا. اخو سعاد. عاصم
يجلس عاصم مع اولاده.
(امجد. ابن عاصم الكبير عنده 29 اى من عمر ادم. رجل اعمال يعمل مع والده. ويعتبر من اكبر رجال الاعمال رغم صغر سنه. يعشق ادم. وهو الصديق الثالث. لادم وحسام. كان بيحب. بنت بس توفت فى حادث سير. ومن وقتها وهو رافض الارتباط. وسيم جدا )
(ماجد الابن الاوسط. لعاصم 26 سنه. يعمل مع والده. واخيه. ولكنه لا يحب العمل. ويحب مغازله الفتيات كثيرا. وله علاقات. كثيره. ولكنه. لم يحب ولا مره. وينتظر من تخطف قلبه)
(مريم. ابنه عاصم الصغري 20 سنه. فى كليه طب. جميله جدا. عيونها. خضراء. وبشرتها بيضاء وشعرها. اسود. فحمي يصل لمنتصف ظهرها. تعشق حسام. من صغرها. ولكنها لم تخبره من قبل )
زوجه عاصم متوفيه. من عشر سنوات
عاصم :انا قررت اننا هاننزل مصر
امجد:والشغل
عاصم :هاصفى كل شغلنا هنا
ماجد:ايوه بقى الواحد زهق من البنات الى هنا نفسه يجرب بنات مصر
امجد بانزعاج:هو ده اللى يهمك. يا اخي حرام
ماجد وهو يقاطعه:خلاص انا هاسكت بدل المرشح بتاع كل يوم
عاصم وهو ينظر لمريم:وانتى رئيك اى
مريم:عادي يا بابا مش مهم
عاصم:خلاص جهزوا نفسكم كام يوم وهاننزل مصر

فى جامعه القاهره
فى الكافتيريا عند ملك
كانت تجلس ملك مع شمس وتحكي لها عن الحفله
ملك:بس ي ستي ها هتيجى معايا ولا لأ
شمس:مش عارفه والله يا ملك
ملك:خلاص بقي تعالى عشان مبقاش لوحدي
شمس:ماشي
ملك:هاعدي عليكى فى البيت الساعه8 ماشي
شمس:اوك
عند ادم فى الشركه.
انتهى ادم من عمله. وذهب الى المنزل لكي يبدل ملابسه ويذهب الى الحفله. وارتدي. بدله بلون عينيه. السوداء. وارتدي قميص اسود. فكان. قمه فى الوسامه. مع لحيته الخفيفه فكان يخطف الانظار
نزل ادم الى الاسفل. وصعد الى سيارته. واتجه الى القاعه المقام بها الحفل
عند ملك عادت الى الفيلا وصعدت الى الاعلى. وقامت بتبديل ملابسها. وارتدت. فستان. باللون. الاحمر. وعليه. ورود بيضاء صغيره وارتدت. حجاب باللون الابيض. وحذاء باللون الفضي بكعب عالى. وحطت كحل. وملمع شفاه. فكانت. جميله جدا. نزلت ملك للاسفل. وخرجت من الفيلا لقت السواق منتظرها. صعدت السياره. وامرت السائق ان يتجه الى منزل شمس
بعد نصف ساعه
فى القاعه. كان يقف ادم مع رجال الاعمال. فجاء. نظره على باب القاعه فأذا به. يري. من خطفت قلبه. وهى تدلف للداخل. لم يعلم ادم. اهو يحلم بها. كما كان يحلم. طوال الخمس سنوات الماضيه. ولكن لو كان هذا حلم. فلا اريد الاستيقاظ منه ابدا فاق ادم من شروده على يد حسام التى وضعت على كتفه
حسام: اى مالك بلمت كده
ادم: حسام انتا شايف اللى انا شايفه
حسام: شايف اى
ادم: بص كده ناحيه الباب
حسام وهو ينظر: فين. اه قصدك على البنتين. اللى دخلوا دول
ادم :ايوه انتا شايف. اللى لابسه فستان احمر دى
حسام: ايوه مالها
ادم: دي الحوريه
حسام: حوريه اي. اه قصدك. البنت اللى انتا شوفتها من خمس سنين
ادم: ايوه هي. انا مش مصدق انى شوفتها. قدامى
حسام: بس انتا متاكد ان هى ما يمكن واحده شبها
ادم بنفي: لا انا متاكد. هى انا عمري ما انسي لون عنيها ابدا. انتا متعرفش هي جايه مع مين
حسام: لا
ادم: طب عن اذنك بقي عشان انا لازم اعرف كل حاجه عنها. مش هسيبها تضيع مني تانى ابدا.
ذهب ادم الي المكان الواقفه فيه ملك. ونادي عليها.
ادم:يا انسه لو سمحتى
ملك:افندم
ادم:ممكن اعرف اسم حضرتك اى
ملك:لى
ادم:هو انتى مش فكرانى
ملك:لا مش فكراك. هو احنا اتقابلنا قبل كده
ادم:ايوه اتقابلنا من خمس سنين. وانا كنت هخبطك بالعربيه
ملك وهي تتذكر:اه هو انتا الشخص الرخم
ادم:رخم. ايوه انا
ملك:طيب وحضرتك عاوز تعرف اسمي لى
فريد وهو ياتي باتجاههم
فريد:ملك ملك انتى روحتي فين
ادم:م ل ك. ملك
ملك:انا هنا يا جدو
فريد وهو ينظر لادم: الف مبروك يا ادم بيه
ادم:الله يبارك فيك يا فريد بيه. مش تعرفنا
فريد:اه دي ملك حفيدتي.
ادم وهو يمد يده لملك:اتشرفنا انسه ملك
ملك:سوري بس مش بسلم على رجاله
ادم باعجاب:ولا يهم حضرتك
ملك:جدو بعد اذنك هاشوف شمس فين
فريد:اتفضلي يا بنتى
ذهبت ملك وتركت ادم مع فريد
ادم وهو ينظر لفريد:فريد بيه انا عاوز حضرتك فى موضوع مهم جدا جدت
توقعاتكم اى يا تري ادم عاوز فريد في اى
واى مصير كلا من شمس. وحسام وامجد. ومريم
تفاعل بقي بارت. اكتر من الف كلمه. اهو
وامتلكتها عيون الصقر
ميرو



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 15-06-19, 07:02 AM   #6

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل الرابع
وقفنا البارت اللى فات. لما ادم شاف ملك وكلمها. وبعدين ملك سابته ومشيت. وبعدها ادم قال لفريد انه عاوزه فى موضوع مهم جدا
ادم:فريد بيه انا عاوز حضرتك فى موضوع مهم جدا جدا
فريد بأنتباه:خير يا استاذ ادم
ادم:انا بقالي فتره. بفكر انى اعمل دمج لشركتي. وبصراحه ملقتش احسن. من شركه حضرتك. اشاركها(😛😛عارفه انكم كنتوا مستنيين ان ادم يطلب ايد ملك بس لسه بدري اوى😀😀😀)
فريد:بصراحه ده شرف ليا يا ادم بيه. وانا معنديش مانع ابدا.
ادم:خلاص انا هاكلم المحامي. ونجهز العقود
فريد:تمام
ادم باحراج:هي حفيده حضرتك بتشتغل معاك
فريد:لا ملك لسه بتدرس اداره اعمال
ادم:طب لي متنزلش مع حضرتك الشغل عشان. تكتسب الخبره بدري
فريد:والله فكره يا ادم بيه
ادم:لا بيه اي نادينى ادم حضرتك قد جدي
فريد:ده شرف ليا انو يبقى عندي حفيد زي حضرتك
ادم:هو حضرتك عندك احفاد تانى غير الانسه ملك
فريد:لا انا كان عندي ابن واحد. اللى هو ابو ملك. وبعد ما خلف ملك بخمس سنين. مات فى حادثه عربيه. وبعدها بسنتين. ماما ملك اتجوزت. ومن ساعتها. وملك عايشه معايا. وهي كل حياتى
ادم:تمام. انا اول ما المحامي يجهز العقود هاكلم حضرتك على طول
فريد:ماشي
ذهب ادم الى حسام.
حسام:اى عملت اى
ادم:انتا عارف طلعت مين
حسام:مين؟؟؟
ادم:حفيده. فريد السباعي. صاحب شركات السباعي
حسام:معقول
ادم:ايوه انا قررت انى هاعمل دمج بين شركتي وشركه السباعي
حسام:غريبه انتا اتعرض عليك الموضوع ده كتير. بس كنت بترفض ممكن اعرف انتا لى عملت كده دلوقتي
ادم:عشان افضل جمبها اطول وقت ممكن
حسام:ازاى
ادم:انا اقترحت على جدها انها تنزل تدرب فى الشركه. وهو ما اعترضش
حسام: عشان كده. بس انتا قد كده بتحبها
ادم: كلمه حب دي قليله اوى. انا بعشقها. مع انى مشوفتهاش غير مره واحده. بس حسيت انها خطفتني. لون عنيها سحرني. وفچاة لقيت نفسي بحبها ازاى وامتا مش عارف. بس كل اللى عارفه. انى بعشقها
حسام:يااااه. للدرجادي. بس انتا تفتكر انها تستاهل الحب. ده. نصيحه يا صاحبي. متأمنش لبنت. لانها. ممكن تطعنك فى ظهرك. بدم بارد
ادم: انتا لسه بتفكر فى الموضوع ده. انسي بقي
حسام: انسي اى عاوزني انسي ازاى. ان البنت اللى حبيتها من وانا طفل صغير. وكنت فاكر ان هي كمان بتحبنى. اشوفها. في حضن واحد تانى
ادم:بس انتا عمرك ما صارحتها بحبك ده
حسام:لا عمري ما قولتلها. بس انا كنت حاسس انها عارفه. وان هي كمان بتحبني
ادم:طب ما تديها فرصه مش يمكن فى سوء تفاهم فى الموضوع.
حسام:ادم ياريت متتكلمش فى الموضوع ده تانى
ادم:براحتك
حسام:عن اذنك
ادم:اتفضل
ذهب حسام وخرج من باب القاعه واتجه الى الحديقه. واخرج من جيب جاكيته. صوره. وظل ينظر اليها. فكانت صوره لفتاه. لم يتجاوز عمرها. الخامس عشر عام. وهى تضحك وسعيده جدا.
حسام:ياااااه. وحشتينى اوى. مع كل اللى انتى عملتيه فيا بس مش قادر اكرهك ولسه بحبك. بس لا انا هنساكي. مش لازم. افضل احبك. لازم انساكي واكمل حياتى.
دخل. حسام القاعه. ورأى. ملك. تقف مع فتاه اخري ترتدي. فستان. بااللون الابيض وعليه ورود حمراء وترتدي حجاب باللون الاحمر وكانت جميله. جدا. فظل ينظر اليها
اتى ادم من خلفه.
ادم:اى مالك مبلم كده لي
حسام:لا مفيش بس مين اللى واقفه هناك دي
ادم:مين. اه قصدك اللى واقفه مع ملك
حسام: ايوه هي
ادم: دي صحبتها تقريبا اصلهم كانوا داخلين سوا
حسام وهو يتركه ويذهب:ماشي
بعد ان ذهب حسام تنهد ادم وقال
ادم:ربنا يريح قلبك يا حسام يارب.
عند ملك وشمس. كانت ملك تنفخ بملل. وتقول لشمس
ملك:بقولك اى ماتيجي. نمشي انا زهقت
شمس: وانا كمان. يلا نقول لجدو ونمشي
ملك: يلا
ذهبوا الفتيات الى حيث يقف فريد واخبروه. انهم سوف يذهبون فوافق فريد.
خرجوا الفتيات من القاعه. وركبوا السياره واوصلت. شمس الى منزلها. وبعد ذهبت ملك للفيلا. وصعدت للاعلى حيث غرفتها. وابدلت ملابسها. الى منامه. عليها رسومات كرتونيه. وفردت شعرها على ظهرها. وذهبت الى فراشها. ورقدت عليه. وجه فى بالها صوره ادم. يا تري. كان عاوز مني اى. ولى كان عاوز يعرف اسمي. يووووه انا هاتعب نفسي لي مش مهم. انا هانام احسن. وذهبت ملك فى سبات عميق
عند ادم عاد ادم للقصر. وصعد الى غرفته وابدل ملابسه. وذهب الى فراشه. وظل يفكر فى ملك وجمالها.
ادم ياتري. اى اللى هايحصل. وهاقدر اكسب قلبك ولا لأ بس انا مش هاسمحلك تكوني لغيري. انتى ليا. انا. ملاكي انا وبس. تصبحي على خير يا ملاكي
ذهب ادم فى نوم عميق.
فى فرنسا
في غرفه مريم. تجلس مريم على فراشها. وتنظر فى صوره حسام التى تخبئها وتقول
مريم:يا تري اى اللى هايحصل. لما اشوفك يا تري ارتبطت ولا لسه. ومش عارفه اى اللى غيرك من ناحيتى كده. بس الحاجه الوحيده اللى مخليانى مبسوطه هى انى هاشوفك بعد الفتره الطويله. دي. تصبح على خير يا حبي الوحيد
عند شمس. كانت شمس نائمه فى فراشها. وتحلم نفس الحلم وتري نفس الشخص. الذي تراه من ثلاث سنوات.
الشخص:انقظينى
شمس:بس انتا مين
للشخص:هاتعرفينى بعدين بس المهم انا محتاجك تنقظينى من اللى انا فيه
شمس طب انا ممكن اشوفك
الشخص:هاتشوفينى قريب اوى اوى
مر ثلاث ايام. لم يحدث فيهم اى شي سوي دمج شركه ادم وشركه فريد السباعي. لم يري ادم ملك مري اخري
اليوم هو يوم عوده. عاصم اخو سعاد. من السفر مع اولاده. والعمل فى القصر على قدم وساق لاستقبال عاصم واولاده
استوب
اسفه جدا على التأخير. فى بارت تانى. بعد ساعتين. تعويض عن التأخير



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 15-06-19, 07:03 AM   #7

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الخامس
بسم الله الرحمن الرحيم
لقد قررت انا اميره على(ميرو)وانا فى كامل قوايا العقليه. انى هانزل فصلين كل يوم.
وياريت لو في يوم اتأخرت اعزروني لانكم عارفين. العيد قرب وانا والله مشغوله جدا
اسيبكم مع الروايه بقي

في مطار القاهرة
يهبط عاصم واولاده من الطائره. وتوجهوا للخارج وكان فى انتظارهم السائق الذي ارسله ادم لاستقبالهم. فركبوا السياره وتوجهوا. لقصر. الدمنهوري
بعد ساعه. وصلت السياره الى القصر. وهبط منها. كلا من عاصم. وامجد وماجد. ومريم. وتوجهوا الى داخل القصر وكان في استقبالهم كلا من ادم وسعاد
سعاد وهي تحتضن عاصم:وحشتني اوى يا عاصم. بقي كده سنتين مشوفكش
عاصم:خلاص بقي يا سعاد ادينى رجعت اهو ومش هسافر تانى
ادم وهو يسلم على عاصم ويحتضنه:حمد الله على السلامه يا خالى
عاصم:الله يسلمك ي حبيبي
توجهت سعاد الى مريم واحتضنتها:عامله اي ي مريم. بسم الله ماشاء الله كبرتي وبقيتش زي القمر
مريم:عامله اى يا عمتو
بعد السلام. توجه الجميع الى السفره. واكلوا. وتوجه كل شخص الى غرفته. وكانت غرفه. امجد بجانب غرفه. ادم
بعد ان ابدل امجد ملابسه توجه الى غرفه ادم وترك الباب
ادم من الداخل:ادخل
دخل امجد وتوجه الى الفراش ورقد عليه
ادم:اى يا عم انتا رايح فين
امجد:اى هانام
ادم:ومتنمش فى اوضتك لى
امجد:اصلى مش بعرف انام غير هنا
ادم:والله
امجد:اه والله
جذب ادم المخده وضرب بيها امجد. ورد الضربه له امجد وظلوا هكذا حتي تعبوا ورقد كلا منهم بجانب الاخر
امجد:خلاص مش قادر
ادم:وحشتني ليالي زمان اوى
امجد:يااااه كانت ايام جميله اوى
وبعدها اعتدل امجد ونظر الى ادم وقال له. اخبار حوريتك اى(ادم كان حكي لامجد عن ملك. لما سافر فرنسا من سنتين)
ادم:قابلتها. من ثلاث ايام.
امجد:بجد. ازاى وفين. وكلمتها وقالتلك اى
ادم:اى ي عم بالراحه. قابلتها. فى الحفله اللى كنت عاملها. بمناسبه توقيع العقد مع الشركه الفرنسيه. وكلمتها. بس هي مكنتش معبراني خالص. وطلعت. حفيده. فريد السباعي. اللى احنا بنشتغل معاه
امجد:معقول. طب وانتا ناوى على اي
ادم:انا عملت دمج بين شركتي وشركه جدها. واقنعت جدها انها تنزل تشتغل فى الشركه. عشان اقدر اشوفها. وهحاول بكل الطرق عشان اخليها تحبني. وبعدها هاطلبها للجواز
امجد:ربنا معاك يارب
ادم:وانتا بقي مش ناوى. تنسي وتعيش حياتك
امجد:مستحيل انا مستحيل احب بعد. دارين. الله يرحمها
ادم:الله يرحمها. بس انتا كده بتأذي نفسك. ودارين لو كانت عايشه مكنتش هاتبقي مبسوطه وهي شيفاك كده
امجد:ادم ياريت تقفل على الموضوع ده دلوقتى
ادم:ماشي. يلا بقي روح اوضتك. عشان عاوز انام
امجد وهي ينام :لا انا هانام هنا النهارده
ادم:براحتك
نام ادم وامجد.
فى صباح يوم جديد
فى فيلا السباعي
في غرفه ملك. استيقظت ملك من نومها على صوت هاتفها. فنظرت فيه. ولقت رقم شمس ردت
ملك :الووووو
شمس:ملك انتى لسه نايمه انتى ناسيه اننا عندنا محاضره مهمه
ملك:وهي تنهض ياااه ده انا نسيت خالص خلاص انا هالبس بسرعه وجايه. سلام
اغلقت ملك الهاتف. ودخلت الحمام اخذت شور واتوضت. وخرجت لبست هدومها وادت فرضها. ونزلت. من اوضتها. وخرطت من الفيلا ركبت سيارتها. وذهبت سريعا الى الجامعه
عند ادم
استيقظ ادم من النوم علي يد تخبط فى وجهه
ادم وهي يزفر:انتا لسه فيك العاده دي
نهض ادم من الفراش وذهب الى الحمام واخذ شاور واتوضي. وخرج. ولبس بنطلون جينز. ازرق. وتي شيرت ابيض. وجاكيت اسود. وحذاء اسود لامع وسرح شعره. البني ورش عطره. وذهب الى الفراش لكي يوقظ امجد
ادم وهي يهز فيه:امجد يلا اصحي بقي
امجد:سبني نايم بقي
ادم:قوم بقي عشان ورانا شغل
امجد وهو يجلس على الفراش:خلاص صحيت اهو
ادم:تمام
نهض امجد. وذهب الى غرفته. ودخل الى الحمام اخذ شاور واتوضي. وخرج لبس ملابس عباره عن بدله باللون الاسود. وادي فرضه. وخرج من الغرفه ونزل الى الاسفل
في الاسفل
يجلس كلا من ادم وسعاد وعاصم ومريم.
امجد وهو ينضم اليهم
امجد:صباح الخير
الكل:صباح النور
امجد وهو يجلس:اومال فين ماجد
مريم:لسه نايم
امجد:صحيه عشان ينزل الشغل
سعاد:انتا هاتنزل الشغل بسرعه كده ده انتا لسه جي امبارح
عاصم:سبيه يا سعاد هو امجد كده بيحب الشغل جدا
ادم وهو ينهض:عن اذنكم انا رايح الشركه
امجد وهو ينهض ايضا:وانا كمان
خرج ادم وامجد. وركبوا السياره وذهبوا اللى الشركه الخاصه بأدم
في جامعه القاهره
في الكافتيريا
كانت تجلس ملك مع شمس. وتحكي لها عن موضوع الشغل الذي اخبرها به جدها من فتره
شمس:كب وانتى رئيك اى
ملك:انا معنديش مانع. واهو اتسلي واكسب خبره فى الشغل
شمس:طب كويس
ملك:اعملى حسابك انك هاتشتغلى معايا انتى كمان
شمس:طب انتى هاتنزلى تشتغلى فى شركه جدك. وانا هاعمل اى
ملك:هاتنزلى تشتغلى معايا. واهو عشان نبقي مع بعض
شمس:ماشي(فى بنات بيسألوني لى شمس بتعمل اللى في دماغها من غير ما تستأذن اهلها. بس شمس يتيمه. والعيله دي لقيوها. وهي صغيره فى الشارع. وادوها اسمهم. بس مش بيعاملوها كويس. وعشان كده هي مش بتاخد اذنهم فى اى حاجه)
استووووب. انتهى الفصل الخامس. اشوفكم فى الفصل السادس هاينزل دلوقتى. مش بعد ساعتين زي امبارح. عارفه انكم زعلانين لانى قولتلكم. امبارح انى هانزل فصل ومنزلتش. بس بجد حصلت ظروف وخلتني مقدرتش انزل الفصل
توقاعتكم. اى
واى مصير. كلا من. ادم وملك. وحسام. ومريم. وامجد. وشمس. وماجد
وامتلكتها. عيون الصقر
ميرو



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 15-06-19, 07:04 AM   #8

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل السادس
فى شركه الدمنهوري
فى مكتب ادم
يجلس ادم ويفكر فى ملك.
ادم:ياتري هاشوفك امتا تانى
فاق ادم من سرحانه على صوت هاتفه. فنظر فيه. ووجد انه فريد جد ملك. فرد سريعا
ادم:الوووو
فريد:اهلا ادم بيه. اخبارك اى
ادم:الحمد لله وحضرتك
فريد:بخير يا ابني. بقولك. انا كلمت حفيدتي ملك زي ماقولتلك وهي وافقت. بس عندها طلب
ادم:انا موافق على كل طلباتها
بس هي تؤمر
فريد:هي عاوزه صاحبتها. تشتغل معاها
ادم:وانا موافق
فريد:تمام يا ادم بيه. وملك هاتكون عند حضرتك في الشركه هي وصاحبتها. بكره الصبح
ادم بفرحه :وانا هاكون فى انتظارها
اغلق ادم الهاتف وهو يكاد يطير من سعادته. فالفتاه التى عشقها. لخمس سنوات ستكون امامه. غدا
فى فيلا السباعي
عادت ملك للفيلا. فى المساء وذهبت للداخل وقابلت جدها.
ملك وهي تقبل يد جدها:ازيك يا جدو
فريد:تمام يا قلب جدو
ملك:قاعد لى كده
فريد:كنت مستنيكى
ملك :لي خير
فريد:انا كلمت شريكى الجديد. وقولتله على طلبك. وهو رحب جدا ومستنيكى انتى وشمس بكره الصبح
ملك:طب انا هاقوم اكلم شمس واقولها. وانام. عشان اصحي بكره بدري. تصبح على خير
فريد:وانتى. من اهله
صعدت ملك للاعلى ودخلت غرفتها وكلمت شمس. واخبرتها. عن مقابله الصباح. وابدلت ملابسها. وذهبت الى فراشها. وذهبت فى سبات عميق
في قصر. الدمنهوري
عاد ادم. وامجد الى القصر فى وقت متاأخر. فلم يجدو احد مستيقظ فذهب كل واحد الى غرفته

في صباح. يوم جديد
استيقظ ادم. وهو في قمه سعادته. فهو سيري. حوريته اليوم. وسيراها. كل يوم. وسيحاول بكل الطرق لكي تحبه
لبس ادم ملابسه وادي فرضه. ونزل الى الاسفل. فوجد الجميع. يجلسوا. فى الصالون
ادم:صباح. الخير
الجميع:صباح. النور
ادم:اى يا عم ماجد. محدش شافك امبارح لي
ماجد:كنت تعبان ومصحتش غير بعد الضهر
ادم:طب اى ناوي تنزل الشركه النهاره ولا زي امبارح
ماجد:لا هانزل اهو احسن من قاعده البيت دي
ادم:طب يلا.
ذهب كلا من ادم وامجد وماجد. وركب كل واحد منهم سيارته. وذهبوا الى الشركه. وخلفهم سيارات الحراسه
في فيلا السباعي
استيقظت ملك من النوم. ونهضت من فراشها وذهبت الى الحمام اخدت شاور واتوضت. وخرجت ادت فرضها. ولبست ملابس مكونه. من فستان. بلون السماء. وكانت قمه فى الجمال والاناقه. ونزلت الى الاسفل. وركبت سيارتها. وذهبت الى شمس. واخذتها. وذهبوا فى طريقهم. الى شركه الدمنهوري
عند ادم. في الشركه.
كان ادم يجلس فى مكتبه فى انتظار ملك

انا اسفه جدا عشان الفصل. صغير. بس والله انا مش فاضيه. خالص انا نزلت الفصل ده لانى وعدتكم
وامتلكتها. عيون الصقر
ميرو



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 15-06-19, 07:05 AM   #9

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل السابع
اسفه على التاخير. جدا.
وقفنا الفصل اللى فات لما. كان ادم قاعد مستني. ملك. فى الشركه
فى شركه الدمنهوري
فى مكتب ادم
كان يجلس ادم فى انتظار. ملك. وفجأة دق باب مكتبه. فأذن للطارق بالدخول. فدخلت السكرتيره. واخبرته ان هناك فتاتان. فى الخرج ويريدون مقابلته فأمرها ادم ان تدخلهم على الفور
قبل. هذا المشهد بلحظات. وقفت سياره ملك امام شركه الدمنهوري. ونزلت منها. ملك وشمس. فانبهرت ملك. بتصميم الشركه وجمالها. فذهبت للداخل برفقه ملك. وسألوا فى الاستقبال. عن مكتب المدير. وبعد ان علموا. مكانه. ذهبوا الى. المصعد. وصعدوا للاعلى. وذهبوا الى مكتب السكرتيره وطلبوا. مقابله المدير
في هذا الوقت.
خرجت السكرتيره. من مكتب ادم.
واخبرتهم. ان المدير. فى انتظارهم.
دخلت شمس وتبعتها. ملك للداخل. وبمجرد ان دلفوا. للداخل. وقف ادم. لاستقبالهم. كانت ملك لا تنظر الى ادم. ولكن بمجرد ان سمعت صوته
ادم وهو يرحب بهم:-اهلا وسهلا. شرفتوا المكا ن
ملك. وهي تنظر اليه: -انتا.
شمس. :-هو انتو تعرفوا بعض
ادم وملك:اه. لا
ادم:ايوه انا شوفت الانسه. ملك فى الحفله
شمس:ااااه
ادم:اتفضلوا. اقعدوا
جلسوا الاثنين وطلب ادم لهم عصير
ادم:اعرفكم بنفسي انا ادم الدمنهوري. صاحب ومدير شركه الدمنهوري
شمس:اتشرفنا. يا ادم بيه
ادم :انا اتفقت. مع فريد بيه. ان حضرتك والانسه ملك هاتتدربوا هنا. لغايه. ما تتخرجوا
شمس:فعلا
ادم. وهو يوجه حديثه لملك:هي الانسه ملك. مش معانا. ولا حاجه.
كانت ملك سرحانه. وليست منتبهه للحديث. فوكزتها. شمس
ملك:اى فى اى
ادم:واضح ان الانسه ملك مش مركزه. خالص فى الكلام
ملك:سوري بس سرحت شويه
ادم:انا كنت بقول للانسه. ان فريد بيه بلغنى. انكم هاتتدربوا. معانا. لغايه ما تتخرجوا من الجامعه
ملك:ايوه. فعلا
ادم:طيب. تمام. كده. انسه ملك هاتتدرب معايا. والانسه. هو حضرتك اسمك اى
شمس:شمس
ادم:سوري. والانسه. شمس. هاتتضرب مع الاستاذ. امجد. الدمنهوري. هو يبقي ابن عمي. وشريكى
ملك:وهي تنهض :ونقدر نبتدي امتا
ادم:من دلوقتى لو حبيتى
ملك:لا النهارده. مش هاينفع. نخليها من بكره
ادم:مفيش مشكله. وانا هابلغ استاذ امجد. عشان الانسه شمس. وان شاء الله. نبدأ الشغل من بكره
غادروا الفتيات من الشركه.
وجلس ادم. على كرسي مكتبه. هو كان يريدها. ان تعمل معه من اليوم. فهو يريد ان يراها امامه. طوال الوقت. فاق ادم من سرحانه. على صوت باب مكتبه. يفتح دون استأذان. لم يغضب ادم لانه يعلم هويه. الشخص. فمن يجرؤ. ان يفعل. هذا. سوي. شهص واحد
ادم:انتا مش هاتبطل تدخل عليا كده
حسام وهو يجلس:عادي يعنى
ادم:اخلص عاوز اى مني
حسام:هو الحوريه. كانت هنا
ادم:مسمهاش حوريه. اسمها الانسه. ملك. ولا اقولك. متجبش اسمها على لسانك اصلا
حسام:ماشي ي عم
ادم:كنت جي لى
حسام:هو ماجد. هاينزل الشغل على طول معانا
ادم:ايوه
حسام:طب تمام. هامشي انا بقي عشان ورايا شغل
ادم:ماشي
خرج حسام من مكتب ادم. وفجأة وهو يمشي خبط. فى فتاه. وكانت هذه الفتاه. ستسقط فأمسكها. حسام قبل ان تسقط. ونظر اليها. فأذا به يري. من كانت السبب فى وجعه. والامه. هي. من عشقها قلبه. وخانته. هي الخائنه. كما لقبها.
فتحت الفتاه. عيونها. بعد ان تأكدت بأنها. لم تسقط. فكانت. الصاعقه. بالنسبه. لها.
الفتاه بارتباك: حسام
حسام. بقوه. :اى اللى جابك. هنا. ي مريم
مريم. بتوتر:انا. جيت عشان اشوف امجد
حسام :طيب. عن اذنك
مريم:حسام. وهو انتا زعلان. مني
حسام بسخريه:واى اللى هايزعلنى.
مريم:مش عارفه. بس معاملتك متغيره. معايا من اخر مره زرتنا فى فرنس ومن ساعتها. لا بقيت تكلمنى. ولا تسأل عنى. وحتي دلوقتى مش طايق تبصلى
حسام:والله شوفى انتى عملتى. اى وبعدين تعالى. عاتبينى. عن اذنك
غادر حسام. ووقفت. مريم. تحاول. ان تفهم معنى. كلماته. ولكنها. لا تتذكر انها قامت. بشئ يجعله. يعاملها. بهذه. الطريقه. اطلاقأ.
استووووووب
قبل ما تتكلموا. عارفه. ان الفصل. صغير بس في بنت. طلبت مني. انى انزل. ثلاث فصول. فى اليوم. عشان كده. الفصول. مش هاتبقي. كبيره. اوى.
ان شاء الله فى فصل. كمان. كام ساعه. وفصل. ساعه السحور. ولو مقدرتش هانزل الاتنين وقت السحور
يلا توقعاتكوا.
ياتري. اى اللى هايحصل. مع ادم. وملك
لى حسام. بيقول. ان مريم. خانته
مين. الشخص. اللى شمس بتحلم. بيه.
ازاى ماتت. حبيبه. امجد.
على فكره. فى اشخاص لسه مبنوش فى الروايه. ومنهم. اللى ليهم دور كبير فى تغيير الاحداث
وامتلكتها عيون الصقر
ميرو



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 15-06-19, 07:05 AM   #10

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,429
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الثامن
وقفنا الفصل اللى فات. لما حسام ومريم. اتقابلوا وحسام ساب مريم. ومشي

في. فيلا السباعي.
في غرفه ملك. كانت تجلس ملك فى الفراش. وهي تفكر فى ادم. وازاى. هاتقدر. تشتغل معاه. بتحس. ان نظراته. ديما محوطاها. وبتحس بالارتباك طول ما هو موجود. هي. فعلا كان بييجي علي. بالها كتير. من ساعه ما شافته. لما كان هايخبطها. من خمس سنين. وخصوصا. عنيه. جذبها. عيون. الصقر التى يمتلكها. ولكن كانت دائما تقنع نفسها. انها. لن تراه. مره ثانيه
ملك. بتنهبده:ياتري. اى اخرتها. معاك. ي بن الدمنهوري
نفضت. جميع. الافكار من رأسها. ونامت لكي تستيقظ فى الصباح. وتذهب. الى الشركه
في قصر. الدمنهوري
في غرفه. امجد
كان يجلس امجد. وهو يمسك. صوره لحبيبته. المتوفيه. ويحدثها. ويبكى
امجد. ببكاء:وحشتينى. اوى. ي حبيبتر. مش عارف. اعيش من غيرك. فاكرين. انى ممكن احب. غيرك ميعرفوش. انك. بتجري فى دمي
قبل امجد. الصوره. وتركها بجانبه. ونام. وهو يتمني ان يري حبيبته. فى احلامه.
عند ماجد. فى الغرفه
كان. ماجد. يتحدث فى الهاتف. مع فتاه تعرف عليها فى فرنسا
الحوار مترجم
ماجد: انتى عاوزه اى انا قولتلك ان اللى مابنا انتهى وانا كنت بتسلي. ومظنش انك حبتينى
صوفيا:ماجد انت تعلم انى احبك. كثيرا. وموافقه. ان اتي اليك مصر. ونعيش سويا
ماجد:صوفيا. احنا اللى مابنا انتهي. باى
اغلق ماجد الهاتف. وجلس يفكر. فى فتاه احلامه
فماجد. يريد. فتاه. واحده. فقط. وهي صديقه. طفولته. شذي. شذي. هى صديقه. طفوله. ماجد. وحبه الاول. والوحيد. وهو يبحث. عنها. فى جميع الفتيات. ولكن لم يجد وحده تشبهها. هو لم يراها. منذ ان كان عمرها. ثمان سنوات. وبعدها. سافرت هي وعائلتها. ولم يعرف ماجد عنها. اى شئ بعدها. ولكنه يعيش على امل. ان يراها. مره اخري
في الغرفه عند ادم.
كان يجلس ادم يفكر فى المستقبل. وما سيحدث معه هو وملاكه. فهو كل ما يتمناه. ان ملك تحبه. مثل ما يحبها. ولكن هو سيعمل بكل جهده. لكي يجعلها تقع في حبه. وتوافق ان تتزوجه. فهو لن يسمح لها ان تكون لغيره. حتي لو اضطر. ان يخطفها
نام ادم. وهو يتمني ان يمر الليل سريعا لكى يراها. يري ملاكه.
نام الجميع.
في صباح. يوم. جديد
في فيلا. الصياد. فيلا (حسام)
استيقظ حسام. وقام. ذهب الى الحمام. واخذ شاور. واتوضي. وخرج لبس ملابسه وادي فرضه. وخرج من غرفته. وذهب الى الغرفه المجاوره. وفتحها. كما يفعل كل صباح. قبل ان يذهب الى العمل وكل مساء قبل ان ينام
هي غرفه. عباره. عن صور. ولوحات مرسومه. باليد. وجميعها. لشخص واحد. وهي مريم. صور لها فى جميع مراحل عمرها. وايضا لوحات رسمها حسام بيده. فهو يعشق الرسم. ولكنه. لم يرسم الا. وجهها. ولم. يجعل. احد. يدخل هذه الغرفه. ابدا
اغلق حسام. الغرفه. ونزل الى الاسفل وركب سيارته. وذهب الى الشركه
عند. شمس
استيقظت من النوم. وفعلت روتينها اليومي. ولبست ملابسها. وخرجت من غرفتها. فلم تري احد امامها فحمدت ربها. وخرجت من المنزل. وركبت تاكس واتجهت الى شركه الدمنهوري

عند ملك. استيقظت. وفعلت روتينها اليومي. ونزلت الى الاسفل. وركبت سيارتها. وذهبت الى الشركه
وهكذا. فعل الجميع
وذهب الجميع. الى الشركه.
فى شركه الدمنهوري
اجتمع كلا. من ادم. وامجد. وملك وشمس
فى مكتب ادم.
واتفقوا. على العمل. وذهب امجد وشمس الى مكتب. امجد. لكي يشرح لها شغلها
ظل. ادم. وملك. فى المكتب وحيدين. وسط نظرات. ادم. وارتباك. ملك

فى مطار القاهره
وصلت الطائره القادمه. من. لندن. وكان. عليها. شخصان. نزلوا من الطائره. واكملوا اجرئاتهم. وخرجوا. من المطار. وكان فى انتظارهم العديد من السيارات.
نزل السائق. وفتح لهم الباب الخلفي. فصعدوا. الى السياره. فتحركت السياره. وخلفها. باقي السيارات. وفجأة. اختفوا

فى شركه. السباعي
فى مكتب فريد
كان يجلس فريد. مع صديقه. ومحاميه. الخاص. وهو يحكى له عن مرضه. وخوفه على ملك. وانه. يريد. ان يأمن لها حياتها. ويريد ان يكتب وصيته. وانه لابد. ان. تنفذ وصيته بعد وفاته. وحمله. مسؤليه. الوصيه. وانه يسلمها. لملك بعد وفاته
فى شركه. الدمنهوري
في مكتب امجد
كان يجلس امجد. على مكتبه. وامامه. تجلس شمس وهي مرتبكه. جدا
امجد:انسه. شمس
شمس:افندم
امجد:هو فى حاجه مضايقه حضرتك
شمس:لا ابدا مفيش
امجد:اومال. فى اى مالك
شمس:اصلى بصراحه. مرتبكه. لان اول مره اشتغل. وخايفه. مفهمش ومكنش قد المسؤليه
امجد. وهو يبتسم:متقلقيش. انا هاكون معاكي. واحده بواحده.
شمس:شكرا جدا لحضرتك
امجد:تعرفي انتى بتفكرينى. بمريم اختي. وحاسس انى اعرفك من زمان. وفعلا. حاسس انك زي اختى بالظبط. فياريت. لو تقبلينى اخ ليكى
شمس:ده شرف ليا. يا استاذ امجد. ان يبقى عندي اخ زي حضرتك
امجد:يبقي تقوليلى امجد. على طول من غير استاذ
شمس:حاضر
في قصر الدمنهوري
في غرفه مريم
كانت تجلس مريم وتفكر فى السبب الذي غير حسام لهذه الدرجه. وجعله. لا يطيق حتى النظر اليها.
مريم بتنهيده:يارب انا مش عارفه. اى اللى مخلى حسام بقي كده من ناحيتى.

في الشركه.
في مكتب ماجد. كان يجلس. ماجد. بملل فهو لا يحب العمل اطلاقا
خرج ماجد. من المكتب. كان. فى طريقه لمكتب امجد. وكان سيفتح الباب ولكن. الباب فتح. فى نفس اللحظه. نظر ماجد امامه. فوجد. فتاه كانت على وشك الخروج. فصدمت به
رفعت شمس نظرها. فصدمت.
استوووووووب
كده كفايه النهارده. بصراحه. عاوزه انام. ومش قادره اكتب. تانى.
فى بنات كتير. زعلانين. ان الفصول. صغيره. عشان كده اناهانزل. فصل واحد فى اليوم. بس هايبقي كبير. يعنى هادمج. بدل م انزل ثلاث فصول صغيرين هانزل. فصل واحد كبير
يلا توقعااكم اى
مين. الشخصين. اللى كانوا. فى المطار
اى السر اللى موجود. ورا وصيه. فريد
ياتري. شذي. راحت. فين. وممكن ترجع. بعد. ميكون. ماجد حب تانى
صوفيا. هاتسيب. ماجد
امجد ممكن يحب. تانى
تفاعل. بقي
وامتلكتها. عيون الصقر
ميرو



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 11:46 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.