آخر 10 مشاركات
حين يبتسم الورد (2) *مميزة ومكتملة * .. سلسلة سلاطين الهوى (الكاتـب : serendipity green - )           »          وخُلقتِ مِن ضِلعي الأعوجُا=خذني بقايا جروح ارجوك داويني* مميزة * (الكاتـب : قال الزهر آآآه - )           »          بين عينيك ذنبي وتوبتي (3) * مميزة ومكتمله * .. سلسلة مغتربون في الحب (الكاتـب : bambolina - )           »          97 -حب بلا موعد - جين ويللي -عبير دار كتاب عربي (الكاتـب : Just Faith - )           »          سراب انثى مبعثر * مميزه ومكتمله * (الكاتـب : Malak assl - )           »          واااو قسم (مساحة نقاش متجددة) (الكاتـب : ~sẳrẳh - )           »          علمني الحب (21) للكاتبة: سوزان ستيفنز .. كاملة .. (الكاتـب : ميقات - )           »          سلسلة عائلة ريتشي للآخاذة:أميرة الحب[حصرية&مميزة] (الكاتـب : أميرة الحب - )           »          79 - أين المفر ؟ - لوسي جيلين - ع .ق ( تصوير جديد ) (الكاتـب : Dalyia - )           »          أدمنتُ عنادكٍ..... لمحبي اللهجة العراقية *مميزة و مكتملة* (الكاتـب : شوق2012 - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 15-09-19, 11:04 AM   #1

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ?ھہ » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 36,998
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
Rewitysmile25 أحببت ذئب 2 سجينة القمر الأحمر بقلم / الاء محمود،مصريه ( مكتملة )






بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اعضاء روايتي الغالين نقدم لكم رواية

(( أحببت ذئب 2 سجينة القمر الأحمر ))

للكاتبة/ الاء محمود



قراءة ممتعة للجميع ...






التعديل الأخير تم بواسطة فيتامين سي ; 27-09-19 الساعة 12:45 AM
فيتامين سي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-09-19, 11:06 AM   #2

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ?ھہ » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 36,998
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الجزء الأول من أحببت ذئب

احببت ذئب (1 )، للكاتبة/ الاء محمود " مصريه " (مكتملة)



فيتامين سي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-09-19, 11:09 AM   #3

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ?ھہ » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 36,998
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

رابط لتحميل الجزء الثاني من أحببت ذئب (سجينة القمر الأحمر )







(المقدمه) 🌻

بقلمي الاء محمود 🌻

.........................
هل النبوءه ستتحقق ؟ ... هل سيكتمل حب ادم وافنان !؟ .. ام سيكون للقدر رأي اخر .... هل سينتصر القلب ع العقل ام العكس ... ... ياتري ايه هي النبوءه اصلا اللي الفا ادم خايف منها .. وياتري ايه السر اللي خايف منه ادم ان افنان تعرفه !؟ ياتري ليلي هتقف قدام عيلتها عشان تدافع عن حبها .. وهل هتستلم وتضعف .. هل ستتقبل كونها اميره الذئاب .. هل سينتصر القاسي صاحب الدماء البارده ام العنيده التي لاتستلم حتي لو كلفها الامر الموت ... ام ستكون سجينه القمر الاحمر وقسوته المدمره !؟
[/SIZE][/B]



التعديل الأخير تم بواسطة فيتامين سي ; 27-09-19 الساعة 12:50 AM
فيتامين سي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-09-19, 11:13 AM   #4

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ?ھہ » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 36,998
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



رايكم يا حبايبي 💜

بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل الاول بعنوان (اول الحكايه ) 🌻

ادم بحده : انتي كنتي عارفه انك حامل ومقولتليش ليه يا افنان !؟
مريم : عشان خافت تمنعها يا ادم
افنان : ادم .. انا مقولتش عشان كنت خايفه صدقني .. كنت خايفه ف يوم اخسرها .. وغير انت لو كنت عرفت كنت هتلغي كل حاجه كانت هتحصل
ادم بقلق : افنان حبيبتي انا بخاف عليكي من اي حاجه فاهمه !
افنان : عارفه صدقني
ادم : حط ايده ع بطن افنان .. انا هعمل المستحيل عشان اخلي بالي منك ومنها
افنان ببتسامه : هي ف امان عشان ابوها يكون
" الالفا ادم "
سراج داخل يضحك
كلهم بصلوا بستفهام
سراج بضحك : متبوصليش كده اصل هوانم البيت كلهم حوامل واضح انهم بيحبوا يعملوا كل حاجه مع بعض
كلهم ضحكوا
سيف وسليم : اخيرا البيت هيتملي علينا بالعيال
سراج بفرحه : ايوه فعلا اخيرا حاجه هتسعدنا شويه
.................................................. ..............
ف اوضه ادم وافنان
افنان : مين مراد !
ادم : مراد يبقا زعيم الاوميغا .. احنا بننقسم تلات قبائل يا افنان
" الالفا والبيتا والاوميغا " جدي الالفا الكبير .. زمان خلف 3 اولاد كانوا كويسين جدا مع بعض لحد ماجيه اليوم اللي كان فيه هيتم اختيار الزعيم الجديد وحصلت مشاكل كتير لدرجه انهم كانوا هيقتلوا بعض .. وجدي ساعتها قرر انه هيختار الابن الاكبر يكون الزعيم .. والاخوات من ساعتها اتفرقوا
فكل واحد فيهم عمل قبيله وانفرد بنفسه بس قبيله الالفا دايما كانت الاقوي عن اي قبائل تانيه ... لحد ماجيه اليوم اللي زعيم البيتا قرر يستسلم ويرجع قطيع الالفا تاني وساعتها جدي الاكبر كان سعيد جدا وقرر يضم القبيلتين ع بعض وكان منتظر ان الابن التالت يتراجع ويرجع هو كمان بس للاسف محصلش الجشع والحقد والغل عموه عنيه وانضم لسلاله الذئاب الحمرا لدرجه انه اتنازل عن انسانيته وبقا بيقتل بدم بارد وطبعا ده اتوارث بين الاجيال .. عرفتي بقا ليه عمي سيف كان خايف ان عمي سراج ميرجعش عشان مايحصلش ده تاني ... ف مراد ضحيه يا افنان لجشع ابوه زي ماابوه كان ضحيه وهكذا بقا
افنان بخوف : يعني هو ممكن يهاجمنا ف يوم من الايام
ادم : ممكن بس محدش هيسمحله احنا اكتر منه .. وهو لحد دلوقتي مش جاهز لده .. بس انا سمعت انه اتجوز والغريب انه اتجوز ذئبه بيضا اللي هو انا نفسي اعرف ده حصل ازاي ... انا واثق اني نسل مراد هيكون غريب .. ولنفسه بتمناه مايكنش اللي ف دماغي وفاق ع ضحكت افنان
افنان بتضحك
ادم بستغراب : انتي بتضحكي ع ايه انتي اتجننتي .. انا بقولك النسل هيكون غريب بتضحكي
افنان بضحك : عشان ولا هيكون غريب ولا حاجه .. الذئاب البيضا طيبه مهما كان هيتعلم القسوه بس طبيعتها طيبه انا بحس عشان انا منهم
ادم : فاهمك يا افنان بس مراد هيقضي ع ده انا واثق
افنان لنفسها : بتمناه ان وليفته متسمحش بده
.................................................. ...............
خلود : انا نفسي اعرف كان ايه قصد لميس بالنبؤه هتتحقق مش خلاص اتحققت وافنان هي الذئبه البيضا .. وايه دخل طفله افنان بيها
مريم : انا خوفت اوووي .. حاسه اني احنا مابنخلصش
رباب : وانا قلقت جدا بجد
موبيل خلود رن
وكانت بتسمع الكلام ومصدومه وبعد ماقفلت
مريم بخوف : مالك ف ايه !؟
خلود : مريم .. البلوره بتقول طفله افنان هي الزعيمه المنتظره مكنتش افنان يامريم .. هي اللي زمان النبؤه اتكلمت عنها بس البلوره كمان طلعت ان ف زعيم جبار هيظهر انا بجد حاسه بتشويش .. مين ده. الزعيم الجبار مين .. انا اللي حقيقي خايفه
مريم بقلق : ساحرات الجنوب عرفت !
رباب : اكيد طبعا عرفوا
خلود : بس انا واثقه ان هما مايعرفوش مين ولا الزعيمه المنتظره ولا الزعيم الجبار ده عشان هما اكيد سمعوا عن افنان
.................................................. .............
ساحرات الجنوب متجمعين
بيقوموا بتعاويذ عشان يكونوا اقويه ذياده
احد الساحرات بخضه : يا زعيمه شوفي البلوره مطلعه ايه !
صوفيا : ايه ده .. هو احنا ناقصين مين الزعيمه المنتظره دي .. ومين الزعيم الجبار واضح اني احنا هننتهي قريب انا مش هسمح بده ابدا
.................................................. ..............
فلاش باك ....
ريماس : ادم ممكن نتكلم !؟
ادم ببتسامه : طبعا تعالي ادخلي
ريماس : ادم .. انا .. انا
ادم : بدا يقرا افكارها واتنفض .. نعم انتي اتجننتي ياريماس .. مراد لا انتي استحاله تبقي ف وعيك
ريماس بقلق : بس يا ادم عشان محدش يسمعك .. وماله مراد .. ادم انا بحبه انت فاهمني وغير انت اكتر واحد فاهم ده عشان انت بتحب اروي .. و اروي اصلا اوميغا
ادم : ماشي .. اروي اوميغا بس اناسهل عليا اخليها زي لكن مراد هيفضل وحش وجشع زي ابوه واجداده .. وغير يا ريماس انتي لسه لحد دلوقتي مشوفتيش زئبتك
ريماس : وع اساس اني حد هيسمحلك مثلا ب اروي انا وانت زي بعض
ادم بغضب : مش عارف ياريماس وغير انا لسه مبقتش الالفا .. وملس ع شعرها ريماس ارجوكي لا ماتخليش ده يحصل .. انتي اه بنت عمتي بس عمتي سبتك امانه معانا بعد مماتت انتي زي ندا بظبط بنسبالي اختي فاهمه ... بلاش ياريماس بلاش
باك ....
ريماس بدموع متجمعه ف عنيها : يارتني كنت سمعت كلامك يا ادم .. بتلمس ع بطنها .. مش عايزاك تكون وحش ف يوم من الايام .. انا خايفه عليك .. انا هعمل المستحيل انك متتنزلش عن انسانيتك زي مراد كفايه اني خسرت حبيبي معنديش استعداد اخسر ابني كمان
مراد ببرود : بس انتي مخسرتينيش ..
ريماس بخضه واتنفضت من ع الكرسي .. انا انا قصدي
مراد : هش .. وحط ايده ع بطنها .. وكمل بلهجه تحذير ابننا هيكون زي يا ريماس زي وزي اجددنا زمان .. احنا دمنا واحد ماشي .. انتي امه اه وحبيبتي لكن انا مش هسمحلك تعملي حاجه انا مش عايزها فاهمه
وسبها ف حاله صدمه وخرج
.................................................. ...............
يوم الولاده
كلهم ولدوا بس افنان تعبت جامد وكانت بتموت بس انقذوها
الدكتور : الفا ادم ... اميره الذئاب ليلي قوتها غريبه .. هي طفله غريبه .. الاميره ليلي لازم يتخاف عليها جامد
ادم : انا مش فاهم حاجه
خلود : بنتك هي الزعيمه المنتظره يا ادم اللي النبؤه اتكلمت عنها مش افنان
ادم وافنان بصدمه : نعم
.................................................. .............
ريماس بتولد
ريماس : فين ابني
الدكتوره : مع الزعيم متقلقيش
مراد : ماسك ابنه وبيتأمله
علي : الف مبروك يازعيم
مراد : خلاص هو اللي هيكون الزعيم يا علي مش انا
علي : طبعا .. ناوي تسميه ايه بقا
مراد ببتسامه : هسميه " اوس " وكمل بغل هخليه كل الناس تخاف من قسوته .. هخليهم يسمعه اسمه يترعبوا ويترعشوا من سماع اسمه بس .. هخليه يرجع العرش ويكون لينا احنا بس ويهتفوا ب اسمه " الزعيم اوس "

يتبع «««««««««««««



فيتامين سي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-09-19, 11:15 AM   #5

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ?ھہ » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 36,998
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


تفاعل لايك و كومنت يا حبايبي 💜

بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل الثاني بعنوان (النظره الاولي )🌻


بعد مرور 10 سنوات

ليلي : بابي بابي قوم بقا
ادم بنعاس : ف ايه يا حبيبه بابي !؟ بتصحيني بدري ليه !؟

ليلي بتزمر : حضرتك قولتلي انك هتعلمني ازاي ادافع عن نفسي وتعلمني الصيد
افنان : ادددم .. خد بنتك واطلعوا برا
ادم : بص ل ليلي .. شوفتي عملتي فينا ايه !؟
افنان بغضب : والبيت اتهز ... برررررررررا
ليلي وادم : بصوا لبعض وبصوت واحد يلا نطلع برا بسرعه بدل مالبيت يقع علينا
طلعوا برا وليلي بتضحك
ادم : بتضحكي يا ليلو
ليلي بضحك : وليفتك عنيفه اوووي يا زعيم
مريم وسيف بضحك : تستاهلوا ..
احمد بضحك : كام مره اققولكوا محدش يكلم جمبها طول ماهي نايمه
ليلي : بابي .. جدو سيف .. خالو احمد .. نانه مريم ... انتوا مش ملاحظين اني احنا بنكلم قدام الاوضه .. مامي من غير ماهتفكر هتقوم تعمل مننا واجبه دسمه للضباع وهتحط عليها كاتشب ومايونيز بصوا هي هدلع بطن الضباع بينا ياجماعه
سيف ومريم واحمد وادم بضحك : اهررررررربوا
.................................................. ..............
ريماس دخلت اوضه ابنها
ريماس بحب : اوس افتكرتك نايم يا حبيبي
اوس بجديه : برغم صغر سنه بس نظراته حاده جدا وطريقته ف الكلام جديه وشخصيته قويه وهيئهته مايبنش عليها انه صغير ابدا .. النهارده اول يوم صيد ليا ازاي ابقا نايم ..
ريماس : ابني قوي .. وانا واثقه دايما فيه
اوس بجديه : شكرا .. بعد اذنك يا ماما .. وسابها وخرج
ريماس بحزن : برغم انك صغير بس مراد بيدمرك .. وانا مش عارفه اسيطر عليك .. انت كده وانت صغير اومال هتعمل ايه لما تكبر .. كل حاجه بعملها معاك .. مراد بيدمرهالي
.................................................. .............
ادم .. نزل هو وليلي
اسر بحب : صباح الخير باميره الذئاب
ليلي بغضب : لو قولتها تاني هجيب رقابتك ع صدرك يا اسر .. وهنسي خالص انك ابن عمو مراوان وطنط رنيم فاهم وسابته ومشيت
ياسين بضحك : شكلك وحش اووي يا ابو الاساير وانت عامل زي الكتكوت المبلول قدامها
اسر بعصبيه : ياسين انا مش ناقصك
تقي بضحك : ف ايه يا عم اسر .. انت معرفتش تشطر عليها جاي تشطر ع الغلبان ده
وتقي وياسين بصوا لبعض وضحكوا
واسر كان لسه هيكلم بس قطع كلامه ليلي
ليلي بجديه : انتوا هتقعدوا ترغوا انتوا ناسين اني النهارده اول صيد لينا ولازم نبقي جادين شويه
تقي : والنبي متستعجليني ياشيخه .. انا اصلا خايفه وركبي بتخبط ف بعضها .. انا نفسي اعرف الونه افنان بتعمل فينا ليه كده
ليلي : جبانه
ياسين : اهدي ياتقي .. يوم وهيعدي وغير احنا معاكي اهو
ليلي باستنكار : يا سوسو .. حنين اوووي يا عم سينو الصراحه
ياسين بضحك : يابنتي مبحبش اتكلم عن نفسي كتير
كلهم ضحكوا ع اسلوبه
ادم : جاهزين
كلهم : ايوه يا زعيم
ادم بجديه : انا مش هروح معاكوا .. انا هسيبكوا تعتمدوا ع نفسكوا وبص ليلي ولياسين انتوا المسئولين ع رجوعكوا بالسلامه .. وبص ل تقي واسر انتوا اللي مسئولين قدامي ع الصيد .. مفهوم
كلهم : مفهوم يا زعيم
ادم : ليلي متخرجيش برا الدايره اللي رسمهالكوا ع حدود السواحل
افنان : بتمناه متكسريش كلامنا
ليلي ببتسامه خبيثه : طبعا طبعا
تقي بعد ماخرجوا من البيت : بهمس .. عارفين انك مش هتجبيها لبر
ليلي بغضب : معرفش ليه شايفني صغيره .. انا كبرت خلاص .. انا حقيقي نفسي اشوف الغابه اللي دايما بيحذرونا منها دي
ياسين : هما خايفين عليكي يا ليلو .. مش شايفينك صغيره وغيراحنا كلنا زيك بيحذرونا منها يعني مش انتي لوحدك
ليلي : سينو .. تعرف تسكت يا عم العقل الحكيم
ياسين : احنا حقيقي مشاكلنا مابتجيش غير منك .. استر ياللي بتستر .. وعدي اليوم ده ع خير
.................................................. .............
مراد : عايز صيدك يكون كتير .. عايزك ماترحمش يا اوس
اوس : حاضر .. اي حاجه تانيه
مراد : انا عايزك احسن زعيم فاهم
اوس بجديه : فاهم بعد اذنك
بعد ماخرج خبط ف لارا بنت عمه
لارا بكسوف : اوس .. اسفه .. انا مكنش قصدي
اوس بلامبالاه : عادي
قصي : ايه يا اوس كل ده .. ولا انت خلاص عشان هتبقا زعيم بقا
اوس بحده : لون عينيه اتغير ... كام مره قولتلك اني بكرهه اللقب ده يا قصي ..
قصي : ياساتر .. لون عينيك ده بيرعبني بجد .. كل يوم بعرف انك قد ايه مميز
اوس : طب يلا وبطل رغي
قصي : امرك يا زعي ....
اوس : بصله بصه كفيله تحرقه
قصي : مش قصدي مش قصدي .. نسيت
.................................................. ..............

.................................................. ..............
ليلي : بابي .. مامي انتوا فين .. احنا جينا
ياسين : شكلهم كلهم مش موجودين يا ليلي
اسر : هنقعد ف البيت لوحدنا اخيرا
ليلي بتعجب : بس مش غريبه انه كلهم مش موجودين بس يلا اكيد زمانهم جايين
تقي : طب يلا نقعد فوق ونستناهم
ليلي بمكر وخبث وهمست لتقي : طب اطلعوا انتوا يا شباب واحنا جايين وراكوا بنسبه انهم مش موجودين يلا نطلع نتمشي ف الغابه
تقي بخوف : خالو ادم لو عرف هيزعق .. وغير مش احنا واحنا صغيرين بيتقلنا ان الغابه فيها اشرار
ليلي : جبانه وغير اديكي قولتي صغيرين لكن احنا دلوقتي كبرنا وغير ايه اشرار دي انتي بتصدقي الكلام العبيط ده وغير بابي حبيبي مش هيعملي حاجه .. هو هيزعل شويه وانا هعرف اصالحه وخلاص المشكله هتبقا ف مامي بس هحاول اصالحها
تقي : لا ياليلي .. وغير اميره الذئاب لازم تسمع الكلام
ليلي : اوووف بقا بطلي تقولي اميره الذئاب انا مش اميره انا مش حبه كده ... خلاص هطلع لوحدي ... المهم داري عليا بقا وغمزتلها
تقي : ليلي ... يا ليلي
ياسين : راحت الغابه صح .. المشاكل كلها مابتجيش غير من تحت راسها
اسر بزعيق : انتي ازاي تسبيها تمشي .. انتي انتي اتجننتي يا تقي
ياسين : ايه يا عم اسر يا حبيب اهدي كده .. الاميره بتعرف تصرف .. المشكله ف الالفا والونا لما يجوا ويسالوا عليها هتكون كارثه
.................................................. ..............
ليلي بنبهار : الله الغابه حلوه اوووي بجد
وحسيت بحركه غريبه
ليلي : مين هنا .. تقي بليز متعمليش الحركات دي
ظهر قدامها ذئب ابيض وعنيه حمرا
ليلي : واووووو انت ازاي ذئب ابيض وعنيك حمرا وبقت تلف حواليه بنبهار .. وقعدت قدامه وبدات تلمس عليه فلقته اتنفض وبعد عنها .. هو انت ليه بعدت انا زيك ع فكره .. وكملت بحماس ممكن ترجع لطبيعتك وتكون هيئتك زي كده بليز ملقتش استجابه طب انا هتحول واكون زيك
ليلي بدات تتحول
اووس لنفسه : هي ازاي حلوه كده ... دي جميله فوق الوصف
ليلي بدات ترجع لطبيعتها تاني شوفت بقا اني زيك .. يلا ارجع انت كمان لطبيعتك ملقتش استجابه برضو
ليلي بمكر ولنفسها : انا متعودتش ايأس ابدا .. وكملت .. واضح انك مش عايز تعمل حاجه خالص .. ع العموم انا الامي ... قصدي ليلي .. ايه رايك نبقا صحاب لو موافق خليك لو مش موافق امشي استنت 5 دقايق لقته فضل وكملت بحماس يعني انت موافق واوووو راحت سندت ضهرها ع شجره وهو راح قعد جمبها ووهي ابتسمت ميلت براسها ع ضهره كانها نايمه ع مخده .. هي حست بنفضته بس تجاهلتها عشان هو مبعدهاش
ليلي : بنسبه انك مقولتليش ع اسمك .. فانا هخترلك اسم اندهك بيه .. لو عجبك بصلي لو معجبكش متبصليش .. عملت نفسها بتفكر .. انا هسميك "صخر" عشان انت واضح انك قوي ومافيش حاجه بتهزك ولا بتاثر فيك زي الصخور بظبط
اوس من جواه ابتسم وبصلها
ليلي بفرحه : الله انا مبسوطه انه عجبك .. هو انا ليه حاسه انك ابتسمت يلا مش مهم حطت تاني راسها عليه وقعدت حكتله ع تقي وياسين واسر وقد ايه هي بتحبهم بس اسر مش اوووي بس هو طيب عشان هما اققرب ناس ليها بس طبعا هي مقالتلوش انها الاميره عشان هي اصلا بتكره القب ده وكانت كل ماتقول كلمه تضحك
اوس : كان مبسوط بوجودها جدا وكانت مع كل ضحكه بتطلع منها كانت بتخطف قلبه من غير ماتحس .. برغم من صغر سنه بس حاسس احساس غريب مش فاهموا
بعد شويه سمعوا صوت بينده علي ليلي
ليلي : يارربي .. ده ياسين واسر .. انا اكيد انتهيت
ياسين : خضتينا عليكي
اسر بحده : انتي كنتي بتكلمي مين
ليلي : كنت بكلم ولفت ضهرها ملقتوش .. بصوت هامس ايه ده هو راح فين
اسر : هو ايه ده اللي راح فين
ليلي بغضب : هو ايه اللي راح فين انت هتحقق معايا يا اسر ؟ ويلا نمشي عشان بابي ومامي ميزعقوش
اسر وياسين مشيوا قدام وهي وقفت
ليلي بحزن : اتنهدت وهمست بتمناه اشوفك تاني يا صخر

.................................................. ..............

قصي كان جاي وكان لسه هيكلم لقاه اوس رجع لطبيعته وحط ايده ع بوقه وشال ايده بعد مالقاهم بعده عن الغابه
قصي : في ايه يخربيتك خضتني .. هو ف ايه !؟
اوس : مش عارف بس انا شوفت ... ولنفسه .. هو انا ليه حاسس كده
قصي بأستفاهم : شوفت ايه يا اوس !
اوس بحده : ولا حاجه يلا نرجع ع البيت .. احنا خلاص خلصنا صيد كفايه كده
.................................................. .............
ليلي وياسين واسر دخلوا البيت
افنان بزعيق : ليييييييييلي انتي دخلتي الغابه !؟
.................................................. .............
يتبع ««««««««««


فيتامين سي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-09-19, 11:15 AM   #6

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ?ھہ » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 36,998
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



لايك و كومنت 💜💜

بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل الثالث بعنوان (العقاب) 🌻

افنان بزعيق : لييييلي انتي دخلتي الغابه !؟
ليلي : مامي .. انا
افنان بغضب : انتي كسرتي كلامنا .. ومرواح ياسين واسر يدورا عليكي .. كان ممكن تعرضيهم للخطر
ليلي : مامي .. صدقيني انا
افنان : انتي .. انتي تخرسي خالص .. انتي مش اول مره تكسري كلامنا .. بس كنت بعديهالك عشان حاجات هبله وعارفه انك هتعقلي فيها .. لكن اللي حصل النهارده انا مش هعديهولك ابدا
ادم : حط ايده ع كتفاها .. افنان اهدي .. عشان متعمليش حاجه تندمي عليها
افنان : بصتله بغضب اوعي ايدك .. عشان فعلا مندمش ع حاجه
ادم بص لمريم بمعني خديها وامشي
مريم : افنان تعالي معايا .. وادم هيكلم معاها
.................................................. .............
مراد بفرحه : صيد جميل .. انا فخور بيك ..
قصي : ابنك مرمطني بجد
مراد بغضب : اسمه الزعيم مش ابنك يا قصي .. ولازم تحترمه
قصي : انا مكنتش اققصد يا زعيم
ف اللحظه دي ريماس دخلت
اوس بهدوء : قصي اخرج برا وانا جيلك
قصي : تمام حاضر
اوس بحده : وبص لمراد هو معملش اي حاجه .. عشان تغضب عليه لدرجادي .. وغير مافيش بيني وبين صاحبي حاجه اسمها زعيم .. احنا متربين مع بعض وقصي اخويا مش مجرد صاحب كمان .. ولاخر مره اشوفك بتكلم قصي كده .. بعد ازنكوا
ريماس ابتسمت
مراد بغضب : هو ازاي يكلمني كده .. هو ناسي اني ابوه .. وبص ع ريماس .. انتي مبتسمه كده ليه .. فرحانه اكيد عشان انتي كل يوم بتقوليله حكمك اللي يمشي عليها ويخليه يتمرد عليا
ريماس : يتمرد عليك !؟ .. ده من وهو طفل .. عمره ماعاش طفولته .. انت ربيته ع جشعك وانانيتك .. انت سممت دماغه فصدقني اللي عمله ده تربيتك ليه .. وصدقني يوم ماهيقلب ويثور .. هيقلب ويثور عليك انت وكملت بستهزاء يازعيم
مراد بغضب : ريماس .. لو مبطلتيش تملي عقل ابنك بكلامك اللي بكرهوا ده .. هتشوفي مني تصرف مش هيعجبك نهائي وكمل بتحذير فاهمه
وسابها وخرج ...

.................................................. ..............
ادم خد ليلي وراح قعد معاها ع احد التلال الشماليه
ليلي : بابي .. انا اسفه مكنش قصدي .. انا بس كنت عايزه اشوف الغابه اللي دايما يتحذرونا منها .. ولقتها عاديه جدا
ادم : عاديه ! لا هي مش عاديه وفضولك كان هيعرضك ويعرضهم للخطر معاكي .. وغير مافيش اميره تتصرف كده
ليلي بحزن : بابي .. انا مش اميره .. انا بكره اللقب ده
ادم بهدوء : عارف .. بس محدش بيختار مصيره المصير هو اللي بيفرض نفسه علينا يا ليلي .. ولا انا ف يوم اخترت اكون الفا ولا افنان اختارت تكون الونه .. ومامي كانت خايفه عليكي يا ليلي .. انتي مش متخيله لما عرفنا انك ف الغابه دماغنا كانت بتفكر ف ايه
ليلي باستغراب : بابي حضرتك دايما بتقول عليا قويه .. ف صدقني مافيش اي حاجه هتهزني
ادم : اوقات بنضعف من الخوف ع الناس اللي بنحبهم ومبنعرفش نفكر .. واديكي شوفتي افنان كانت عامله ازاي عليكي اول ماجيتي
ادم بحنيه : ليلي احنا معندناش غيرك .. صدقيني احنا ممكن يحصلنا حاجه ياحبيبتي لو حصلك حاجه .. هيجي يوم وتفهمي فيه كلامي وملس ع شعرها بحنيه

وبدا يغنيلها

اللي يعيش ياما هيشوف

يفهم حاجة يلقى ألوف ما يفهمهاش

في شيء واحد عندي أكيد

دُنيتنا بتمشي بعيد

ما بتستناش

لكن طول الحياة

هنكون طوقك للنجاة

لو يوم بين الأمواج حلمك تاه

هتلاقينا واقفين وقت الشدة موجودين

كل قلوبنا هتكون قلب كبير

كلنا كلنا قلب كبير .. كلنا كلنا قلب كبير

ليلي ابتسمت ل ادم .. وبدات تغني معاه :

قدامي ميت طريق

هاختار قلبي البرئ

طول السنين

ليه مافضلش حره أطير

ولا هو مصير على الجبين

ادم :

حتى أحبابنا الغايبين

جوه قلوبنا موجودين

و أنتي هاتكملي المشوار

مهما عُمرِك هايفوت

فيه شئ راح يتحدى الموت

أن قلوبنا هاتكون قلب كبير

كلنا كلنا قلب كبير .. كلنا كلنا قلب كبير

احنا واحد في اتنين

نجم و انقسم نُصين

الحب مجمعنا هنــــا

حكمة كل السنين والشجاعة موجودين

هتلاقيهم راسمين قلب كبير

ادم : قرب منها وخدها ف حضنه .. ليلي انا ومامي بنحبك .. واي حاجه افنان بتعملها بتكون خايفه عليكي جدا ماشي حبيبتي
ليلي ببتسامه : اكيد بابي
.................................................. ..............
مريم : مكنش ينفع تعامليها كده
افنان : ماما .. انتي مش متخيله الافكار اللي كانت ف دماغي اول ماعرفت .. خوفت .. ايوه يا ماما انا خوفت .. وخوفت جدا كمان .. وكملت بحزن ماما ليلي بنتي الوحيده معنديش استعداد اخسر روحي يا ماما مش هقدر صدقيني مش هقدر .. عشان كده انا قررت ابعتها عند عمي سليم وطنط فريده ف لندن
م

ريم بصدمه : نعم انتي اتجننتي .. وغير سليم وفريده عقبال مايرجعوا هيكون بعد 10 سنين بكتير وغير ادم مش هيوافق ع ده
افنان : انا لو معملتش كده هبقا مجنونه فعلا .. وهي ساعتها لما ترجع هتعرف انا ليه بعدتها عن هنا
مريم : عايزاكي تعرفي انك هتعملي فجوه بينك وبين بنتك يا افنان .
.................................................. ..............
اوس طلع اوضته وبقا عمال يفكر ف ليلي اللي لما شافها قلبه بقا ينبض
اوس وقف قدام المرايا : اهدي يا اوس .. انت ناسي كلام جدك وابوك ولا ايه .. احنا متخلقناش عشان قلبنا ينبض .. احنا جايين ننتقم وبس .. نتتقم من اللي خدوا ارضنا
ريماس بحده : ايه اللي انت بتقوله ده .. محدش خد ارض حد .. هي ارضهم مش ارضنا .. ارجوك يا اوس بلاش تسمع كلامهم
اوس ببرود : ازاي تخشي كده من غير ماتخبطي .. وغير اوضتي ممنوع حد يخشها من غير استأذاني
ريماس بغضب : انت اتجننت يا ولد .. انت ناسي اني امك ولا ايه .. ازاي تكلم معايا بالطريقه دي ... وكملت بحده .. حتي لو ابوك بيقولك زعيم .. بس هتفضل ف حياتي عيل فاهم
اوس بغضب : حاول يكتمه .. فعشان مايعملش حاجه .. سابها وخرج
لارا : اوس ومسكته من ايده
اوس : بلون عينين تخوف .. ابعدي عني وزقها ووقعت ع الارض
ريماس خرجت ع الصوت
لارا بعياط : وبصت ع ريماس .. انا معملتلوش حاجه لكل ده
ريماس : خدتها ف حضنها وبقت تطبطب عليها .. عارفه يا حبيبتي .. ولنفسها بحزن .. انا دلوقتي ايقنت انك هتكون وحش مبيرحمش
.................................................. ..............
ليلي وادم رجعوا البيت
ليلي باستغراب : ايه ده يابابي .. دي الشنط الهدوم اللي عندي ف اوضتي وبصت لقت تقي خارجه بتعيط وجريت عليها حضنتها
ليلي بقلق : ف ايه يا تقي بتعيطي ليه !؟
ادم : ف ايه يا تقي ردي !؟
ياسين : الونه افنان .. هتخلي ليلي تسافر عند جدو سليم ونانه فريده
ادم وليلي بصدمه : نعم
افنان بهدوء : يلا اطلي عشان تجهزي نفسك
ليلي : بصت ل ادم بتستنجد بيه بمعني قول حاجه وقف اللي بيحصل ده
ادم بص ل افنان بغضب وخدها اوضتهم
ادم بغضب : انتي اتجننتي يا افنان .. بتاخدي قرارات من دماغك انتي كده يعني بتعاقبيها !
افنان : انا هعمل اي حاجه عشان ابعد ليلي عن هنا .. ادم : انا ابوها زي ماانتي امها
افنان بزعيق : بس مابتخفش زي . .. بس صح الالفا مابيخفش .. وكملت بعياط الالفا مابيحسش بالونا ولا مقدر خوفها
ادم كان لسه هيقرب
افنان : بعدت عنه اياك .. انا خت القرار والموضوع انتهي يا ادم
وسابته وخرجت
.................................................. .............
افنان راحت اوضه ليلي وسامعه صوت عياطها ولما دخلت لقت ياسين وتقي واسر عندها بيهدوها
افنان بهدوء : اطلعوا عايزه اتكلم معاها
بصت ل ليلي
ليلي بعياط : ارجوكي يا مامي متعمليش كده .. صدقيني مش هتتكرر تاني بس لو سمحتي متعمليش كده
افنان : قد ماكان ف حرب دايره جواها بس كان نفسها تاخدها في حضنها وان قد ايه دموعها دي غاليه بس كانت بتمثل البرود .. ليلي انا عارفه انك دلوقتي شايفاني وحشه وام قاسيه بس صدقيني .. انتي مش عارفه اي حاجه انا حاسه بيها دلوقتي . بس مسيرك هتفهمي انك غاليه عليا اووي واني قد ايه خايفه عليكي
ليلي : خايفه عليا !؟ .. حضرتك لو خايفه عليا مش هتسبيني امشي ... وغير حضرتك كده بتعاقبيني !؟ وكملت بعياط ومسكت ايديها بترجي بليز يا مامي ماتسبنيش امشي
افنان : حست انها لو فضلت اكتر من كده هتضعف ... افهميها زي ماتفهميها و يلا اجهزي عشان هتمشي مع القطيع ع الفجر وسابتها وخرجت
وسامعت صوت عياطها بيعلي وقد ايه قلبها بيتقطع ع بنتها بس ماباليد حيله
ادم بغضب : بتمناه دلوقتي تبقي مبسوطه
.................................................. ...............
لارا بفرحه : عمتو جت عمتو جت
ريماس ومراد خرجوا ع صوت لارا
مراد راح حضن اخته
ريماس بصدمه : اروي !؟
.................................................. ...............

يتبع ««««



فيتامين سي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-09-19, 11:16 AM   #7

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ?ھہ » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 36,998
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



تفاعل كتيروارفعوا الفصل بكومنتات كتير 💜

بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل الرابع بعنوان ( لعنه الماضي ) 🌻

مازن : زعيم احنا لازم نكلم
افنان بقلق : ف ايه يا مازن ؟
مازن طمأنينه مصطنعه : لا مافيش انا بس عايز احكيله ع حاجه متقلقيش
افنان بشك : تمام
ادم : تعالي معايا
ف مكتب ادم ...
ادم : خير ف ايه !
مازن : هو مش خير .. اروي رجعت يا ادم
ادم بصدمه : نعم
.................................................. ...............
ريماس بصدمه : اروي
اروي : ريماس حبيبتي .. مرات اخويا .. لالا مش مصدقه عيني وهمست اني اشوفك بعد السنين دي كلها قد ايه الدنيا صغيره
ريماس : مصدومه ومش عارفه ترد
مراد : حمدلله ع سلامتك يا حبيبتي
اروي : وهي لسه بصه ع ريماس .. الله يسلمك يا حبيبي .. صح فين الزعيم الصغير متشوقه اوووي اني اشوفه ؟
مراد كان لسه هيكلم قطع كلامه ريماس
ريماس : اوس خرج مع قصي
مراد بحده : انا مش عايز يفضل مع اللي اسمه قصي ده كتير .. انا الولد ده مبحبوش
ريماس بحده : ايه هتبعده عنه .. مش كفايه انك مانع حد يبقا قريب منه حرام عليك بقا .. ارحم الولد
مراد ببرود : لو نبره صوتك عليت تاني .. انتي مش متخيله انا ممكن اعمل ايه ماشي ياريماس
اروي ببرائه مصطنعه : ايه يا جماعه ماتهدوا كده ماينفعش تعامل وليفتك كده ..
ريماس بقرف : وليفته !؟ انا همشي احسن
مراد كان لسه هيكلم
اروي حطت ايدها ع كتفه وببتسامه : اهدي .. اهدي ... ف حاجات هتصرف فيها متقلقش
اروي طلعت اوضتها .....
ريماس : دخلت الاوضه من غير ماتخبط .. انتي رجعتي ليه تاني يا اروي
اروي ببرود : قعدت وحطت رجل ع رجل .. بعيدا انك دخلتي الاوضه بطريقه غير متحضره بس هجاوبك .. انا جيت عشان انتقم .. مش اروي اللي ف يوم تتساب وكملت بستهزاء من الالفا ادم
.................................................. ..............
مازن : ها ناوي ع ايه ؟
ادم بقلق : ول اول مره الالفا يخاف ويقلق .. انا كنت عارف ان مسيرها هترجع بس مكنتش متخيل انه بالسرعه دي .. الخوف من افنان لما تعرف
مازن : هي مش افنان عارفه اصلا !؟
ادم : بص لمازن .. لا انا مقولتلهاش
مازن : نعم .. انت ازاي تعمل كده ... بتمناه افنان تصرف بحكمه لما تعرف
ادم : مازن اخرج .. سبني لوحدي
مازن : انا عارف انك مشوش بس ..
ادم : مازن امشي
مازن : حاضر يا صاحبي
فلاش باك .....
اروي نايمه ف حضن ادم
اروي بحب : انا بحبك اوووي بجد
ادم اكتفي ببتسامه
اروي : مالك يا حبيبي
ادم بتنهيده : انا قربت ابقا الالفا
اروي بخوف : هي عارفه انه طلما هيكون الفا يبقا لازم يبعد عنها .. عشان بنسبه للقطيع بتاعه .. ممنوع الالفا يجوز من الذئاب الحمرا .. عشان دمهم مُحرم عليهم .. وعنيها دمعت
ادم : سمع كل افكارها .. واتنهد وخدها ف حضنه .. اهدي
اروي بعياط : متسبنيش .. انا بحبك .. مش هقدر انك تبعد .. خليهم يتقبلوني .. انا مش زيهم صدقني
ادم : بدا يملس ع شعرها ... اهدي حبيبتي اهدي .. هو عارف هي قد ايه بتحبه .. وهو مش قادر يجرحها .. بس ذئبه مخوفه منها.. هو متقبلها .. بس ذئبه مش متقبلها .. ودايما ذئبه بيقول عليها خاينه .. اروي انا لازم امشي دلوقتي وغير انا لازم ارجع السواحل الشماليه عشان العيله عايزني هناك
اروي حضنته : ارجوك اقنعهم بيا
ادم : حاضر يا حبيبتي
ادم ف بيت العيله ...
سليم بزعيق : ايه اللي انا سمعته ده انت عايز تكون وليفتك اروي انت اتجننت اوعي تكون حطيت علامتك عليها
ادم : اتجننت ؟ عشان بحبها يابابا لا محطتهاش .. وغير انا اصلا مش عايز ابقا الالفا وانت عارف ده .. مش عايز
فريده بحزن : كل ده عشانها يا ادم
ادم كان لسه هيكلم بس سليم قطع كلامه
سليم : بص نهايته .. انت هتروحلها وهتنهي كل حاجه بينكوا فاهم والموضوع انتهي .. وغير متبقاش اناني .. انا واثق ان ذئبك مش عايزها القطيع محتاجك .. وعمك سيف هو اللي قال انت الوحيد اللي تستاهل تبقا الالفا بعده وسابه ومشي
فريده : قُعد يا ادم ... انا مش هقولك اسمع كلامنا .. بس هسألك سؤال واحد وخليك صريح انت مرتاح ف قرارك ده !؟
ادم : ايوه يا ماما مرتاح .. صدقيني انا مش عايز اكون الالفا .. انا معنديش استعداد ابقا زعيم ومسؤول عن قطيع
فريده : مش قصدي ع ده .. انا بكلم ع اروي !؟
ملقتش منه رد ... واضح ان سؤالي صعب .. بس القرار دايما هيكون ف ايدك وحطت ايديها ع كتفه وانا يا بني واثقه ف قرارك
ادم بعد مافريده خرجت بقا عمال يفكر هل هو فعلا بيحب اروي ولالا وفضل يفكر طول الليل
ادم : اروي انا عايزه اققابلك بكره الصبح
اروي : تمام يا حبيبي هستناك ف المكان اللي بنتقابل فيه
الصبح بدا يطلع ...
ادم قاعد مستني اروي
اروي : ها يا حبيبي قولتلهم !؟
ادم : انا وانتي ماينفعش نكمل انا مش هقدر اسيب القطيع .. حقيقي مش هقدر
اروي بعياط : ادم بسهوله دي هتبعد عني .. هضحي بيا كده ..
ادم : انا مبضحيش بيكي .. بس انتي عارفه القواعد
اروي بغضب : وبدات لون عينيها يتغير وذئبتها تزمجر عليه ... قواعد .. قواعد ايه .. انت بتسبني وبتتخلي عني ودلوقتي بتقولي قواعد .. انا ممكن يوصل بيا اني اقتلك دلوقتي ومش هندم
ادم : من كره ذئبه ف اروي كان هيقتلها بس ادم كان بيتحكم فيه .. خلصتي .. اظن انتي اللي بطريقتك جبتي نهايتها وعرفتي الفرق بين الالفا والاميغا .. الالفا عندهم عزه نفس ومابيخنوش القطيع ومعندهمش انانيه .. وكمل بسخريه ومبيقتلوش .. وطبعا دي حاجه مش موجوده عندكوا .. كان دايما ذئبي شايفك خاينه ومتستاهليش بس انا كنت بعاند فيه واققول لا استحاله بس لا انتي فعلا كفايه عليكي كده
اروي بغضب : انا هرجعلك يا ادم وهقضي عليك وع قطيعك كله ولو ف يوم عندك وليفه هقتلها قدام عينيك .. وبتمناه اني يكون عندك نسل عشان ساعتها هتكون بوجع زي مانت محسسني بالوجع دلوقتي
باك ......
ادم : جمله اروي بقت تترد ف افكاره ... لا انا استحاله حد يقرب ل ليلي او ل افنان لا لالا
افنان بستغراب : مين اللي هيقرب نحيتنا ف ايه !؟
ادم : بصلها انتي هنا من امتي
افنان : انا لسه داخله بس انتي كنت سرحان لدرجادي انك متحسش بيا !؟
ادم : لقي نفسه بيحضنها .. افنان انا عايزك تسمعيني بس ارجوكي فكري بعقلك .. وافهمي اني مقولتلكيش عشان مش عايز اخسرك ماشي
افنان بقلق : ف ايه يا ادم متقلقنيش !؟
ادم بدا يحكلها عن اروي وانها شبها بس مش اوووي
افنان بتسمعه وساكته مبتكلمش
ادم : ارجوكي بلاش تبقي ساكته زعقي اعملي اي حاجه بس متبقيش كده
افنان : انت حبتني عشان شبهها !؟
ادم : كنت عارف انك هتسألي السؤال ده ... وحقك تبقي فاكره ده زي اي حد .. حتي مازن نفسه وامال فاكرين كده ... بس لا انا لما شوفتك خوفت تبقي زيها خوفت اوووي .. بس اللي طمني ذئبي .. ذئبي حبك من اول يوم شافك فيه يا افنان .. افنان صدقيني انا بحبك .. احنا لازم نبقا ايد واحده ومنسمحش لحد يهد ده ابدا
افنان بطمأنينه : ومسكت وشه بكف ايديها انت فاكر اني مش واثقه فيك .. وشاورت ع قلبه .. انا عارفه اني موجوده هنا ومحدش يقدر ياخد مكاني ابدا وكملت بغضب وتوعد انا عايزها تقرب عشان ساعتها هتشوف اللي عمر ماخيلها هيتوقعه .. مش الونا افنان اللي عيلتها تتأذي ابدا
.................................................. ..............
اروي خدت شاور ووقفت قدام المرايا وابتسمت ابتسامه شر
وحيات كل احساس حستهولك يا ادم لهدفعك تمنه غالي اوووي ....
.................................................. ...............
اوس رجع ودخل اوضته بس ريماس دخلت وراه
ريماس بحنيه : ومسكت وشه بكف ايديها ابني حبيبي .. انا عارفه انك غضبان بس انت كل حاجه بمتلكها ف الدنيا انت فاهم ..وكملت بدموع انت الحاجه الوحيده اللي مخلياني عايشه هنا ولفت انتباها العلبه اللي ع السرير
ريماس مسحت دموعها : وشاورت ع السرير ايه ده يا اوس !؟
اوس : بص ع المكان اللي بتشاور عليه .. وكمل بستغراب مش عارف وقرب يفتحها لقاها فيها راس قصي صاحبه
اوس بصدمه : قصي وكانت لسه ريماس هتقرب اوس وقفها متقربيش من هنا ولقوا صوت من وراهم
مراد : اوس .. انت مش مسموحلك يبقي ف حياتك اي حد .. مش مسموحلك تحب ولا تجوز ولا يبقا عندك صحاب فعيزك تعرف ان ده هيكون مصير اي حد هيكون ف حياتك ويقرب منك ...
.................................................. ..............

يتبع ««««««««««



فيتامين سي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-09-19, 11:17 AM   #8

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ?ھہ » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 36,998
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



تفاعل 💜💜

بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل الخامس بعنوان(الزعيم الجبار ) 🌻

ف احد القري ع السواحل الجنوبيه الفقيره المغلوبين ع امرهم
مبعوث : هدوء واسمعوا .. الزعيم هيجي يختار فريسه من عندكوا
الناس اتلبشت وبدا يحصل فوضي
مبعوث : هدوء قولت ... اختاروا اللي هضحوا بيها ... قدامكوا فرصه لحد يوم اكتمال القمر وسابهم ومشي
الشخص 1 بخوف : حرام .. ده كل شهر ع كده ... ده زعيم ظالم ... ظالم وجباروقاسي
شخص 2 : بس يا راجل يا مخبول .. اخرس لاحسن يسمعوك .. هنا هو حاطت جواسيس بيجبولوا اخبارنا .. هيسلموك وجبه دسمه للضباع او يسلموك ليه هو .. وساعتها محدش هيقدر يرحمك منه
شخص 3 بخوف : انتوا عارفين انا سمعت ان الزعيم بياخد احلي واحده ف البنات وبياخد منها عذريتها عشان يجيب لاهلها العار وبيبدا يصفي دمها .. وبيبعت راسها لاهلها ف صندوق
شخص 4 : يالههههوي ... يالههههوي ... ياتري مين البنت اللي هيكون عليها العين والقول المرادي دي الست نعمات اللي حصل لبنتها خلي الوليه اتخبلت وبقت ماشيه تكلم نفسها ف الشارع
شخص 5 : عدي الايام الجايه ع خير .. الواحد مش ناقص .. بيستغلونا عشان مغلوبين ع امرنا
.................................................. ..............
" ف قصر الاوميغا يدخل شاب ف اوائل الثلاثينات بهيبته المعهوده .. برغم انه ف اوائل شبابه لكن شخصيته دليل ع خوف الناس منه ... ونظرات الخوف ف عيون الحاضرين كفيله بده "

علي : اهلا بالزعيم ابن الزعيم .. صيد ميمون يا زعيم
اوس ببرود : علي مافيش زعيم غيري .. مراد راحت عليه خلاص
مراد بحده : مين اللي راحت عليه يا اوووس !؟
اووس بتجاهل : علي ... بعت مبعوث ولا لسه !؟
علي : بعته يا زعيم .. والفريسه هتكون عندك يوم اكتمال القمر
اوووس ببرود : تمام جدا .. اتفضل انت يا علي دلوقتي
مراد بزعيق : هو انا مش بكلمك بتتجاهلني ... انا هفضل طول عمري الزعيم فاهم بلاش تدوق غضبي عليك
اوووس بلامبالاه : وحط رجل ع رجل .. وايه كمان .. شكلك كبرت وخرفت يا مراد ولا ايه ... وقام وقرب منه ... وعنين غضبانه .. غضبك !؟ انت مجنون ولا ايه ... ده انا ادفنك مكانك يا مراد .. واضح ان المكان عجبك .. هسيبك انا بقا .. سلام يا وكمل بسخريه واستهزاء يا والدي العزيز .......
مراد بقا بيكسر كل حاجه قدامه من الغضب ...
ريماس بضحك : برافو برافو يا مراد .. اظن دلوقتي انت بتحصد تعليمك ليه .. ولسه خليك فاكر ... وهمستله ... يوم ماهيقتل بنفسه .. هيكون راسك ف ايديه
مراد بغضب : شكلك نسيتي اني اققدر ادفنك انتي وهو احياء وولا هيهمني ..
ريماس بسخريه : ياحرام انت خلاص اتجننت يا مراد .. تفكيرك ف ابنك واللي بيعمله جنينك .. تدفن !؟ ... بس هو قبل حتي ماتفكر ف كده هو هيكون دفنك انت حي وبقت تضحك بهستريا .. احسنت تحويله لاكبر وحش وكملت بعياط ... انا بكرهك بكرهكككككك يامراد
.................................................. ..............
قصر الالفا مقلوب تحضيرات .. النهارده يوم سعيد النهارده رجوع الاميره ليلي لقصرها

تقي بفرحه : انا مش مصدقه اخيرا اخيرا ليلي هترجع النهارده
ياسين : انا مبسوط جدا بعيدا انها عاندت معانا وكانت المفروض ترجع من 10سنين فاتت بس يلا مش مهم .. اهم حاجه انها هترجع النهارده

* ف اوضه مكتب ادم كل العيله متجمعه *

سيف بفرحه : اخيرا حفيدتي هتنور بيتها النهارده
ادم : ياااه يا عمي انت مش متخيل فرحتي برجوعها البيت اخيرا
افنان : طنط فريده .. حكتلي انها استكشفت قواها كلها وبقت تعرف تتحكم فيها
سراج : هي ايه الهبه بتاعتها يا افنان !؟
افنان : بتقدر تخفي ريحتها .. يعني اي حد هيفتكرها بشريه 100% وتحكمها ف الظواهر الكونيه طبعا وبتقدر تسمع الافكار زي ادم وبتتحكم فيها زي
رباب : ليلي .. هتكون اميره عظيمه انا واثقه من ده
افنان بفخر : وانا واثقه من ده جدا وكملت بحزن بس نفسي تعرف اني كنت خايفه عليها
سيف بطمأنينه : حط ايديه ع كتفاها .. هدي اعصابك يا افنان مسيرها هتفهم ده بس براحه صدقيني .. هي بس محتاجه شويه وقت

تقي دخلت بفرحه انا اسفه يا خالو ادم .. بس ليلي جت اخيرا
.................................................. .............
فريده : اهدي وعايزاكي تتعاملي عادي .. مسيرك هتبقي ام وهتفهمي ساعتها خوف الونا افنان عليكي
ليلي بفرحه : ممكن منتكلمش ف اي حاجه يا جدتي .. انا محتاجه استمتع بوجودي هنا بجد
سليم بص لفريده وضحك : ماشي يا سياده الاميره ليلي
ليلي بغضب : جدوووو كام مره قولت اني بكرهه اللقب ده
سليم وفريده ضحكوا ع رد فعلها ...
ليلي ببرائه : كده يا جدو ... اضحكوا اضحكوا وسمعت صوت بينده عليها
ليلي بفرحه : بابي حبيبي ... وحشتني اوووي بجد
ادم بحب : وانتي كمان اوووي يا حبيبتي .. كده يا ليلي 10 سنين زياده هونت عليكي
ليلي : ... لا طبعا يابابي حضرتك متهونش عليا ابدا .. وبصت ع افنان .. انا اللي بهون بس
سيف : عشان يوقف المشاحنه اللي بتحصل دي ... وبحزن مصطنع .. صح ماهي ست ليلي شافت ادم ونسيت الدنيا وفضلت 20 سنه عايشه مع فريده وسليم ونسيت جدها سيف خلاص
ليلي بضحك : ياجدو ده انت حبيبي يا جدو
سيف : لالا انا زعلان لا
ليلي : واهون عليك تزعل من ليلو حبيبتك
سيف : عمل نفسه بيفكر ... تصدقي لا ... غلبتيني يا ليلو
كلهم ضحكوا ...
ليلي وقفت قدام افنان تسلم عليها وكلهم مترقبين القاء اللي دايما كانوا خايفين منه .. ليلي مش عارفه تعمل ايه بس لقت افنان خدتها ف حضنها
افنان بدموع : وحشتيني يا حبيبتي
ليلي : برغم غضبها منها .. بس مايمنعش ان امها كمان وحشاها ... وانتي كمان يا مامي برغم انك .. افنان : هش ... بلاش نكلم ف اي حاجه فاتت .. وانا هفهمك كل حاجه .. انتي كبرتي كفايه من انك تعرفي كل حاجه
ليلي بفرحه : انا حقيقي مبسوطه اني هنا بجد ... اخيرا بقنا كلنا متجمعين تاني .. وبصت لتقي وهصحي ع صداع منك يا تقي انتي وياسين
تقي بغضب مصطنع : كده يا ليلو .. ماشي ..
ياسين : ع فكره يا ليلو يا بنت عمي انتي من غيرنا ناثينج
ليلي بضحك : احب ابشركوا اني انتوا فعلا عندكوا حق .. انا معرفتش اعمل صحاب غيركوا .. كانت علاقتي سطحيه جدا ... يلا بقا عشان انا جعانه اوووي وشاورت ع بطنها بتعمل صوصو صو
امال ومازن ورنيم ومروان واحمد وندا بصوا لبعض وضحكوا : زي افنان بظبط دايما كان همهما ع بطنها
افنان : ولما اعاقبكوا دلوقتي
كلهم بضحك : لالا وع ايه وبصوا لبعض ... الجري نص الجدعنه يلا نخلع
ليلي بضحك : يااااه يا عبد الصمد .. انتوا اللي بتجبوه لنفسكوا ع فكره
وكلهم ضحكوا .....
.................................................. ..............
ساحرات الجنوب ..
الساحره 1 : ف قوه غريبه جت حاسين بيها
الساحره 2 : بصت لصوفيا البنت المنتظره قربت يا صوفيا
صوفيا بقلق : لازم اطلب المساعده من الزعيم اوووس بأسرع وقت ممكن .. واحده منكوا تيجي معايا
الساحرات بخوف : لالا يا زعيمه .. مش هينفع ده غضبه وحش .. وغير ده مابيتفهمش ... ده يطير رقبتنا من غير مايتردد
صوفيا : يعني هروح لوحدي !؟
الساحرات بصوا لبعض : احنا اسفين يا زعيمه بس معندناش استعداد نتعرضله .. ده هو اقوي مننا احنا شخصيا .......
.................................................. ...............
اوس دخل اوضته وخد شاور وفتح دولابه وطلع سلسله و لفها ع ايديه وفضل يبصلها كتير لحد مالباب خبط
لارا : انا لارا ... ممكن تفتح يا اوووس
اوووس : بصلها بغضب
لارا خافت بس حاولت تبان قويه
اوووس دخلني طيب عشان نكلم
اوووس : مافيش حد بيتجرء انه يدخل اوضتي .. قولي عايزه ايه عشان تعبان وعايز انام
لارا : طب البس حاجه بدل مانت واقف بالفوطه كده
اوووس : وده مبيثبتلكيش حاجه اني مش عايز مثلا
لارا بصوت عالي نسبيا : فيها ايه لما اتكلم معاك فيها ايه قولي
اوووس : عنيه احمرت و مسكها من رقبتها ... انتي ازاي صوتك يعلي عليا
طبعا لارا بتكح وهتموت ف ايديه وهو متجاهل ده جدا كأنه مبيعملش حاجه
ريماس كانت خارجه بالصدفه وشافت لارا واللي بيعمله اوووي
ريماس بخضه : اوووس سيبها يا اوووس سيبها لاحد ماخلصتها من ايديه .. كانت ريماس هتكلم كان اووس رزع الباب ف وشهم وبصت ل لارا .. تعالي معايا ع اوضتي
ريماس : انتي روحتيله ليه ... اوس مابيتفهمش مع حد اصلا
لارا بعياط : انا بحبه يا طنط ريماس من واحنا صغيرين وهو مش حاسس بده .. انا نفسي يحس يا طنط نفسي
ريماس بحزن : وخدت لارا ف حضنها .. اهدي يا حبيبتي اهدي .. ابني قلبه بقا حجر .. ابني عمره ماهيتجوز مافيش واحده تقدر تستحمل كم القرف ده
لارا : بصتلها .. بس حضرتك مستحمله عمو مراد
ريماس بندم : عشان اوووس بس .. اكتر من كده لا انا بكرهوا يا لارا
لارا : انا نفسي اعرف ايه اللي عمله عمو مراد ف اوووس .. وصله لكده ... هو كان قاسي بس .. بس عمره ماكان وحش
ريماس : صدقيني مش عارفه .. اجابه السؤال ده عند اوووس مش عندي بس انا واثقه انها حاجه بشعه يلا روحي نامي .. وبلاش تفتحي قلبك ل اوس تاني هو ابني بس ابني مايتسهلكيش.. المرادي انا انقذت حياتك من بين ايديه المره الجايه معرفش هعرف انقذها ولالا
.................................................. ...............
"اوس بقا بيتنفس بسرعه وعنيه زي الجمر المشتعل "
وفضل يفكر لحد مانام
.................................................. ...............
ليلي : يلا بقا كفايه عليكوا كده النهارده يا شباب انا هطلع انام
تقي : ليه كده خليكي قاعده معانا شويه
ليلي : باستها ف خدها .. والله يا تقي حرفيا هموت وانام مش قادره .. وغير الايام جايه كتير ماتقلقيش قاعده ع قلبكوا ومربعه ومش همشي ..
.................................................. ..............
اوس ف مكان ضلمه وسمع انفاس بس
بنت : اوووس متستسلمش لشر مراد لا
اوس : انتي مين
مراد : اققتلها يا اوس ... اققتلهاااااااااا
اوووس طلع خنجر وكان لسه هيطعنه فيها
ليلي : لا يا صخر لا لا .. متستسلمش لا ياصخر
مراد : اققتلهاااااااا .. افتكر اي حد هيقرب منك نهايته هتبقا زي قصي .. فقتلها بنفسك
ليلي بعياط : وملست ع وشه متستسلمش .. ومسكت الخنجر من ايده وطعنت بيه نفسها وابتسامتله بحب وفارقت الحياه
اوس : فاق من النوم عرقان ... ليييييييييييلي وبيتنفس بسرعه كان ف حد كان بيجري ورا
.................................................. ..............
ليلي كانت لسه هتطلع .. لقت افنان بتنده عليها
ليلي قلبها انقبض : وبصت للي موجودين .. انتوا سمعتوا ده !؟
كلهم بصوا لبعض بستغراب
افنان : سمعنا ايه يا حبيبتي ووشك احمر فجأه ليه كده !؟
ليلي : مش عارفه يا مامي .. بس قلبي انقبض فجأه .. انا دايما بسمع اني ف حد بينده عليا . دايما بينده كانه بيستغيث بيا ... ده من لما كنت ف لندن مش من النهارده بس
افنان بخوف : بس حاولت مايبنش عليها وابتسمت ... طب اهدي كده يا حبيبتي واطلعي نامي وبكره هتكوني كويسه وخدتها ف حضنها تصبحي ع خير
افنان بصت لمريم : فكرك هيحصل !
كلهم بقلق : هو ايه اللي هيحصل بظبط ! فهمونا
.................................................. ..............
يتبع «««««««««««



فيتامين سي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-09-19, 11:18 AM   #9

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ?ھہ » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 36,998
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



تفاعل 🌻

بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل السادس بعنوان ( النبوءه ) 🌻

ليلي لنفسها : بصه لسقف اوضتها .. ليه حاسه اني ف حد محتاجني جمبه ... ليه الاحساس ده دايما بحسه .. ليه دايما قلبي بينقبض .. ليه بحس اني حياتي فيها جزء ناقص فضلت تفكر لحد ماراحت ف النوم ...
.................................................. ...............
اوووس لنفسه : بقا ياخد شهيق وزفير ... ليه دايما ف دماغي .. انا شوفتها مره واحده وعده عليها 20 سنه ليه دايما بفقدها ف الحلم .. وراح ع الدولاب وطلع سلسله ... وكمل بزمجره ذئب .. انتي لازم تخرجي من دماغي لازم
.................................................. ..............
افنان بصت لمريم : فكرك هيحصل !
كلهم بقلق : هو ايه اللي هيحصل بظبط ! فهمونا
ادم بقلق : انتي مخبيه عليا ايه يا افنان !؟
سيف : ف اي متقولوا وبص لمريم .. اللي بيحصل
ل ليلي ده ليه علاقه بالنبوءه !؟
افنان ومريم : ايوه بظبط
ادم بعصبيه : النبوءه النبوءه .. انا معنديش استعداد اخسر بنتي وبص ل افنان انتي بعدتيها عننا مره .. يبقا هتقدري .. تبعديها تاني
مريم : ادم انا مقدره احساسك جدا وخوفك انت وافنان ع بنتكوا... بس خلينا واقعين افنان غلطت مره لما بعدتها عن هنا ... والغلطه دي مش هتتكرر تاني واي ان كان اللي هيحصل بعد كده .. فانا هخلي حفيدتي جاهزه لاي حاجه تتعرضلها والموضوع اتقفل ع كده ومش هيتفتح تاني .. وبصت ل ادم وافنان ... ماشي
.................................................. ...............
ياسين : مالك يا صاحبي
اسر : ولا حاجه
ياسين : عارف يا اسر ممكن تقول الكلمه دي لحد تاني لكن انا لا .. يابني ده انت بتقعد معايا اكتر مابتقعد مع ابوك وامك
اسر : ابوك وامك ! ده انت بيئه
ياسين : ضربه ف كتفه تصدق اني غلطان اني قاعد مع واحد زيك
اسر : تعال هنا بس ...
ياسين : لو مكنتش تحلف
اسر بضحك : فظيع بجد
ياسين : نصيحه يا صاحبي بلاش تحب حد مش شايفك .. او بمعني اصح مش شايفك غير اخ .. عارف لو كانت ليلي شايفاك صاحب كان ممكن الموضوع يطور بينكوا وتحبك .. لكن هي بتشوفك اخوها .. اخوها يا اسر وحط تحتها مليون خط بلاش توجع نفسك يا صاحبي بلاش
.................................................. ...............
ريماس : مراد
مراد ببرود : عايزه ايه !؟
ريماس : هو انت خت اوووس فين بعد حادثه قصي اللي هو انا واثقه اني انت السبب ف اللي حصل
ل قصي
مراد : بصلها بصه خوفتها .. مالكيش دعوه يا ريماس .. دي حاجه متخصكيش
ريماس بغضب : هو ايه اللي ميخصنيش .. ده ابني يا مراد .. ابني بقا وحش .. وحش كاسر .. مبيرحمش ولا يسيب رحمه ربنا تنزل ... ده امبارح كان هيأذي لارا لولا اني لحقتها من بين ايديه
مراد : نعم كان هيأذي لارا .. هو اتجنن
ريماس : اعمل حسابك لو معالجتش اللي بيحصل ده .. هتبقا راسك بين ايديه بعد كده .. وصدقني هو اكيد مش هيتردد لحظه لقتلك خليك فاكر كلامي يا مراد وسابته ومشيت
.................................................. ..............
تيا : هتفضلي راميه نفسك كده عليه .. ده وحش بجد انا حقيقي بخاف وبترعب منه
لارا : اياكي تقولي عليه كده .. انا بحبه يا تيا .. نفسي يحس بده بجد نفسي ..
تيا : عارفه هيحس امتي وانتي راسك بين ايديه .. وبطلعي ف الروح يا بنتي خلي عندك مخ وفكري شويه .. هو لو كان بيفكر اصلا ف الجواز اكيد كان اتجوزك .. وغير ده بجح .. ده بيجيب البنات العاهرات هنا البيت .. حقيقي مشوفتش بجاحه اكتر من كده
لارا : بس يا تيا .. انا اصلا ببقا هموت لما كل يوم بشوف واحده جايبها وطالع بيها الاوضه .. بس الغريب انه مابيخدش اي واحده منهم اوضته نهائي
تيا : وهو ده اللي همك !؟ مش همك مثلا بيكون مسير البنت دي بيكون ايه تاني يوم الصبح .. بيكون اخرها تدفن .. انتي مستوعبه بتدفن دوريها كده ف دماغك هتلاقيها كلمه تلبش من الخوف
.................................................. .............
اوس قدامه واحده مربوطه ف السرير بتتوسله انه يرحمها من تعذيبه ليها
اوس : قد ايه مستمتع بفرض سيطرته عليها .. عارفه انتي هيحصلك ايه بعد كده
البنت بخوف وعياط : ايه ؟
اوس ببتسامه صفرا : هتموتي
البنت بصريخ : لالا ... خرجني من هنا مش هقول لحد ع حاجه بس سبني اخرج .. انت عملت كل حاجه .. ارجوك سبني
واقتحم مراد عليه الاوضه
البنت بستنجاد وعياط : ارجوك الحقني
مراد : بص للبنت بقرف .. خلص اللي انت بتعمله وتعالي عشان عايزك
اوس : عارف انت عملت ايه دلوقتي .. انت خرجتني من المود اللي كنت فيه
مراد : بص للبنت ولقاها بتنزف بغزاره .. وبص ل اوووس وكمل بلامبالاه هو انت اغتصبتها !؟
اوس بسخريه : يعني انت داخل اوضتي .. وهي ف السرير وانا عريان .. اكيد مكنتش بكشف عليها
مراد بغضب : اخلص منها والبس هدومك وتعالي ورايا
مراد بعد ماخرج سمع صريخ البنت بيعلي لحد ماختفي الصوت خالص
اوس ف الاوضه ..
بيبص للجثه اللي دمها مغرق الاوضه .. وقرب منها .. مستمتعش اوووي ع فكره بس يلا مش مهم
خد شاور ولبس هدومه ونده واحد من رجالته
اوس : شاور ع السرير بلامبالاه خُدها ورموها للضباع ياكلوها
الراجل : اوامرك يا زعيم
.................................................. ..............
ليلي : مالك يا اخرت صبري
تقي : يخربيت رخامتك يا شيخه
ليلي بضحك : اصل شايفاكي قاعده بومه كده .. ومبتكلميش ...
تقي : خبطتها بالمخده انا بومه يا ليلي ماشي .. مش هرد عليكي ع فكره
ليلي : خلاص خلاص .. مالك بقا بجد !؟
تقي : شوفتي .. شيري بتعامل ياسين ازاي !؟
ليلي : وووواووو .. احنا وقعنا ولا ايه
تقي : وقعت ايه بس يا ليلي .. انا بكلم عادي ع فكره وغير ده سؤال عفيف
ليلي : اشطا تمام .. هعديها بمزاجي .. وحبت تضايقها طب ماتبصله عادي .. اصلا الواد مزموز ومايتسبش يعني
تقي : انا عايزه حاجه ابطحك بيها بجد
ليلي بضحك : واضح فعلا انه كان سؤال عفيف
تقي : عايزه تعرفي ايه يا ليلي !؟
ليلي : انا مش عايزه اعرف حاجه يا حبي .. انا عايزه وقت ماتكوني حبه تكلمي انا اول واحده هسمعك واقف جمبك .. وقامت وبصتلها .. ع فكره انا دايما شايفاكي انتي وياسين لايقين ع بعض
تقي بفرحه : بجد
ليلي بضحك : واقعه واقعه يعني
تقي بغضب : انتي بتحربي ع اني احدفك بحاجه
ليلي بضحك : انتي بقيني شرانيه اوووي بجد
.................................................. ..............
اوس دخل لمراد وقعد
اوس : ها كنت عايز ايه !؟
مراد بغضب : انت مش ملاحظ انك بتكلم مع ابوك .. اكلم معايا باحترام
اوس بتجاهل : قام وخد كاس نبيذ .. لو مش هتكلم وتقولي جايبني ليه انا همشي
مراد : عارف اني ابنه مش هايجي بالعافيه .. فحاول يسيطر ع اعصابه ... انت ايه اللي انت عملته ل لارا ده
اوس بلامبالاه : ايه اللي انا عملته !؟
مراد بزعيق : اوس .. انت كنت هتقتلها
اوس ببرود : عارف
مراد : حاول تسيطر ع تصرفك مع لارا الفتره الجايه .. ماينفعش تعامل وليفتك كده
اووس ببرود : وليفتي !؟ نعم
مراد : ايوه وليفتك .. انا هجوزك لارا
اوس بلامبالاه : وايه كمان
مراد : انت فاكرني بهزر
اوس : قام ومسك مراد من رقبته وبقا يضغط عليها .. انت قولت ايه .. اتجوزها !؟ .. انا معنديش اي مانع اني اققتلهالك وساعتها هرتاح عشان بجد بتعصبني .. مراد عمال يكح من خنقه ايد اوووس
اووس : حدفه ع الكرسي ... وقرب منه وعنيه اتحولت للون الاحمر اللي يرعب .. لو الموضوع ده اتفتح تاني .. مش هيمر مر الكرام ابدا فاهم يا مراد
وسابه ومشي
مراد : اول مره يخاف من ابنه .. بس جشعه لسه مسيطر عليه .. انا دلوقتي واثق انك هتجيبلي الالفا لحد هنا وضحك ضحكه شيطانيه
.................................................. ..............
ريماس : رايحه جايه ف الاوضه .. هي عرفت دلوقتي كل قذورات اوس .. اغتصابه للبنات وقتله العنيف والسياديه اللي فيه لتعذيبهم .. انا لازم اتصرف وطلعت موبيلها ...

.................................................. ...............
سيف قاعد مع مريم
سيف : انا بجد مش عارف اللي بيحصل ده بيجي منين .. انا كل ماقول اني احنا فوقنا بيحصل مشاكل اكتر من الاول
مريم : ماهو احنا مش هنهرب من مسيرنا يا سيف .. بس انا اللي نفسي افهم النبوءه هتخلي ليلي تعمل ايه .. ده اللي انا نفسي افهمه
قطع كلامهم صوت موبيل سيف
سيف : الو
ريماس : انا ريماس ياخالو لازم اققابلك ارجوك
يا خالو سيف
سيف بصدمه : ريماس !؟ انتي فين يا بنتي !؟
ريماس : قالتله اني هي ف السواحل الجنوبيه وانها مش عارفه هتخرج ازاي من هناك بس هي لازم تقابله
سيف : طب اهدي بس .. انا هقولك تخرجي ازاي ومحدش هيحس بيكي .. وهتبقي عندنا هنا ف خلال دقايق كمان .... سيف بدا يوصفلها لحد ماعرفت وبالفعل ريماس بدات تتحرك
.................................................. ...............
ادم كان قاعد مع ليلي وافنان بيكلموا
لحد ماقطع كلامهم دخول ريماس
ادم اتنفض : ريماس
ليلي وافنان : بصوا لبعض بستغراب
ليلي بستفهام : مين دي يا مامي
افنان : مش عارفه يا ليلي
ريماس جريت ع ادم وكانت بتعيط بهستريا
ادم بخوف : اهدي .. اهدي ريماس لو سمحتي
ريماس بعياط : بصتله يارتني كنت سمعت كلامك .. انت كنت صح يا ادم .. كنت صح
سيف ومريم جم ع الصوت
سيف : ريماس حمدلله ع سلامتك يابنتي
ريماس : جريت ع حضن سيف وبتعيط بس
مريم بقلق : اهدي يا ريماس وفهمينا ايه اللي حصلك
افنان : بصت ل ادم وبصتها معناها .. ايه اللي بيحصل ف ايه
ادم بهمس : ريماس تكون بنت عمتي يا افنان
افنان بتفهم : ريماس صعبت عليها جدا بس ف نفس الوقت قلبها انقبض من وجودها
كلهم قعدوا وبدات ريماس تهدا وبقت تتعرف عليهم واول ماشافت افنان تنحت .. انتي شبهه اروي اوووي بجد
ادم : ايه اللي حصل يا ريماس من مراد بظبط
كلهم بصوا ل ادم : نعم !؟
ريماس : بدات تحكي .. من اول ماسبت السواحل الشماليه وسابت قطيع الالفا وانضمت لقطيع الاوميغا ف السواحل الجنوبيه عشان مراد .. وبدات ترجع تعيط تاني وهي بتحكي انها خلفت ولد وسميته اوس
ليلي بتسمع الكلام ومصدومه : بس اول ماقالت اسمه .. هي مش عارفه ليه قلبها انقبض فجأه
ريماس بعياط : حوله لوحش يا ادم خلاص مش وحش بس ده وحش كاسر .. ابني بقا بيقتل بدم بارد بلامبالاه كل حاجه بشعه بيعملها كل حاجه .. بقا سادي بقا بيتمتع بعذاب اللي قدامه
ادم بغضب : مراد خلاه يتنازل عن انسانيته خلاص ..
افنان : مع كل حرف ريماس بتقوله كان خوفها بيزيد
ريماس : انا مبقتش عارفه اعمل ايه .. انا عايزه مساعده .. انا مش عايزه اي حاجه غير ابني يرجعلي تاني مافيش حد بيقدر عليه خلاص
ليلي : وقفت وبصت لريماس .. انا اققدر عليه

كلهم لسانهم اتلجم وف حاله صدمه ...

يتبع ««««««««



فيتامين سي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-09-19, 11:19 AM   #10

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ?ھہ » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 36,998
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


تفاعل 💜

بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل السابع بعنوان (ضحيه اكتمال القمر ) 🌻


" لا احد يستطيع ان يتخيل مصيره .. هل سيكون مصيره فخر سيظل يفتخر به باقي حياته ام سيكون مصيره ندم .. سيظل يدفع تمنه مدي الحياه "

اوس بببرود: علي اهل القري اختاره البنت ولا لسه !؟
علي : لسه اكتمال القمر بكره يا زعيم .. اكيد زمانهم اختاروها
اوس ب شر : وعنيه بدا لونها يحمر .. وانت متعرفش ليه .. هو انت موجود مالكش لزمه
علي بخوف : احم .. لا يا زعيم مش قصدي بس انا هعرفلك حالا ..
مراد دخل ل اوس وبصله ..
اوس ببرود : هتفضل بصصلي كده كتير
مراد : انا نفسي اعرف ايه لزمتها !؟ .. ضحيه اكتمال القمر دي !؟ بتستفاد ايه يعني مانت كل يوم ليك ضحيه .. وبتسلمها للضباع بليل
اوس : بعيدا ان دي حاجه متخصكش .. بس هجاوبك .. انا بستمتع بكده .. بستمتع بصريخهم وتعذيبهم طول الليل .. حقيقي ببقا مبسوط .. بس السؤال بقا مراد بجلاله قدره جاي هنا ليه .. ولا اققول انا ... اصل سهل اتوقع .. جاي مثلا عشان خاطر لارا بنت اخوك
مراد : هتلي عيب ف لارا .. عشان كده مش عايز تجوزها
اوس : فاكر لما قولتلي انا مش هسمح اني حد يقرب منك وهيكون مصيره وكمل بغضب .. زي قصي
مراد : انا عايز يبقا ليا حفيد افهم ده ...
اوس ببرود : وانا مش عايز .. واظن اني قولتلك قبل كده اني منفتحش الموضوع ده تاني .. عشان منزعلش من بعض ولا نخسر كتير واظن انت عارف انا بكلم ع ايه يا مراد
مراد بغضب : نفسي تفتكر اني ابوك وماينفعش تكلم معايا كده
اوس بتجاهل : خد كاس نبيذ .. وبصله الكلمه دي مقرفه اوووي وسابه ومشي ..
.................................................. ..............

ريماس : انا مبقتش عارفه اعمل ايه .. انا عايزه مساعده .. انا مش عايزه اي حاجه غير ابني يرجعلي تاني مافيش حد بيقدر عليه خلاص يا ادم
ليلي : وقفت وبصت لريماس .. انا اققدر عليه
كلهم لسانهم اتلجم وف حاله صدمه
ليلي : ايوه انا اققدر عليه .. انتوا مستغربين ليه
افنان بغضب : انتي اتجننتي انتي عايزه تعملي ايه .. دي مش مغامره ولا فضول زي مادخلتي الغابه زمان .. انتي ممكن تموتي .. واظن انه لو اكتشف حقيقتك هو مش هيتردد لحظه انه يعمل كده
ادم بغضب : ليلي مش هينفع اللي انتي بتقوليه ده مش هينفع .. انا هتصرف .. بس انا مش مستغني عنك فاهمه
مريم وخلود ورباب بصه لبعض ... بس محدش خد باله
سيف : ليلي .. مش هينفع حاولي تفهمي ده
مريم : وايه اللي هيخليه ماينفعش .. هي هتقدر
افنان وادم : نعم
افنان : ماما لا انا مش هسلم بنتي ل وحش وبصت لريماس .. انا اسفه بس حطي نفسك مكاني
ريماس بحزن : انا اللي اسفه يا لونا افنان .. وبصت ل ليلي اسمعي كلم بابي ومامي يا ليلي .. هما عندهم حق
ليلي : لا .. وبصت لمريم .. انا اققدر واظن ان جدتي مريم رايها من راي
افنان : لييييلي
مريم : افنان .. ليلي هتقدر وانا هكفل بأي حاجه هتحصل تمام ..
ليلي : كان عندها امتنان لجدتها ان هي واثقه فيها
ليلي : بصت لريماس وحطت ايديها ع كتفها .. خليكي واثقه فيا .. انا هرجعله انسانيته متقلقيش
ريماس بفرحه : هقعد معاكي اديكي معلومات عنه
خلود : وانا هجبلك معلومات عن تحركاته
ليلي بثقه : لا تحركاته دي سبيها عليا انا .. انا اللي هجبها
سيف بستغراب : هتعرفي ازاي .. انتي مكنتيش عايشه هنا .. وطبعا متعرفيش حد اصلا .. وغير انا واثق انك ملحقتيش تعرفي ناس
ليلي : انا اه مكنتش عايشه هنا .. بس عيوني هنا ف كل مكان جدو سيف .. وغمزتله .. هعمل مكالمه واجيلكوا
ادم بغضب : بص لمريم .. حضرتك ناويه ع ايه !؟
مريم : مش ناويه يا ادم .. بس خليك واثق ف بنتك شويه وبصت ل افنان .. وانتي كمان .. بنتكوا هتكون اميره الذئاب .. ادوها الثقه بقا حرام يعني .. كفايه اللي انتي عملتيه فيها زمان
افنان بزعيق : انا ام يا ماما ... انا مش هسيب بنتي وارميها زي مانتي عملتي .. وانا مش عارفه مصيرها هيكون ايه .. ع الاققل انا ف يوم من الايام القدر جمعني ب ادم .. لكن هي هتدخل جهنم برجليها
سيف بزعيق : افناااان .. انتي هتهبلي ف الكلام ولا ايه
افنان بسخريه : صح .. الكلام وجعكوا وجيه ع الجرح القديم صح .. عشان طبيعي ماتبقوش عندكوا الاحساس ده
ادم : عارف اني افنان كده زودتها اووي .. افنان بس خلاص ايه اللي انتي بتقوليه ده
افنان : صح مانت زيهم .. معندكش اي احساس .. خوفت عليها شويه وبس وكانت لسه هتمشي بس مريم مسكتها
مريم بحزن : يمكن انا سبتك زمان .. بس كان دايما عيني عليكي .. ومكنتش بسمح بأي حاجه بشعه تحصلك .. يمكن مكنتش عايشه معاكي .. بس انا كنت دايما جمبك
افنان : مريم هانم .. الام مش اللي ولدت .. الام هي اللي ربت .. واظن انك تكوني فهمتيني وسابتها ومشيت
سيف بحب : مريم حبيبتي
مريم بعياط : هش .. انا طول ال 30 سنه اللي عدت دي .. انا كان نفسي اسمع كل اللي جواها من نحيتي .. واخيرا سمعته .. ده كلام بقاله سنين جواها واخيرا خرجته
ليلي وريماس دخلوا ..
ليلي : كل الاخبار هتجيلي ع بليل وكملت بخضه جدتي مريم ف ايه مالك بتعيطي ليه .. مالها يا جدو .. مامي هي السبب صح
ريماس : ليلي انا قولتلك .. انك تسمعي كلامهم
ليلي بسخريه : الموضوع مش بخصوص الموضوع ده بس يا طنط .. مامي كده من زمان .. مامي معندهاش ربع ثقه فيا حتي .. عشان كده انا اققدر ع اي حاجه من غيرها ..
.................................................. ...............
ف اوضه افنان وادم
افنان بعياط : بلاش تقولي اي كلام يضايقني .. انا عارفه اني غلطت .. بس هي مش حاسه بيا يا ادم
ادم : افنان اهدي ممكن حبيبتي ... بس هي عندها حق احنا المفروض يبقا عندنا ثقه ف ليلي ونحط خوفنا عليها ع جمب
افنان : انا خايفه عليها من .. وسكتت
ادم بستغراب : من ايه يا افنان سكتي ليه !؟
افنان اتنفضت : النبوءه .. االنبوءه ليها علاقه ب اوس وليلي يا ادم مش ليلي بس وجريت ع مريم
.................................................. ..............
ياسين : انتي مجنونه صح
ليلي ببرود : ليه يا سينو بس
ياسين : ليلي بطلي تتبردي متعصبنيش .. انتي فاهمه يعني ايه .. وغير انتي هتخشي السواحل الجنوبيه ازاي
ليلي : برجلي اكيد يا سينو ايه الاسئله الغير منطقيه دي
تقي بزعيق : ده انتي تتوئدي .. ليلي احنا مبنهزرش دلوقتي ع فكره
ليلي : بس انا حبه اهزر .. واضح كده اني مش مامي وبابي بس اللي معندهمش ثقه فيا .. ده انتوا كمان
اسر : لا يا ليلي .. احنا عندنا ثقه فيكي .. وثقه عاليه كمان بس احنا معندناش ثقه فيه هو .. فاهمه
ياسين : اسر يا عم النحنوح .. اركن انت ع جمب عشان متتفقعش مرارتي اكتر مالهانم فقعهالي
ليلي : ممكن تهدوا انا نفسي اعرف انتوا مقلقين ليه كده
تقي بسخريه : عشان انتي بس داخله عرين الاسد برجليكي يا ليلي
ليلي بمكر : عرين الاسد !؟ المهم انا مستنيه جو يجبلي الاخبار و بعد كده اخطتله بقا
.................................................. .............
افنان : ماما .. اوس ليه علاقه بالنبوءه
مريم بتجاهل : ودي حاجه تهمك ف حاجه
افنان : ايوه طبعا تهمني .. مش هدخلي بنتي عنده .. يبقا اكيد تهمني
مريم : ايوه يا افنان ليه علاقه .. وبصتلها .. اوس يبقا الزعيم الجبار اللي البلوره طلعته للساحرات يا افنان
ادم وافنان : نعم
مريم : نعم الله عليكوا يا حبايبي .. لو هتكلموا بخصوص ليلي .. بتمناه اني متعملوش كده عشان مش هسمع اي كلام منكوا وخليكوا راضين بكلامي احسن بمزاجكوا .. بدل ماتبقوا راضين غصب عنكوا وسابتهم ف حاله صدمه ومشيت
.................................................. ..............
جو : ليلي انا لازم اققابلك ضروري
ليلي : اشطا يا جو جيالك حالا ..
ياسين : استني هاجي معاكي
ليلي : لا يا سينو انا هروح لوحدي يلا باي
ياسين : ليلي .. ليلي
تقي : ياخوفي بجد يا خوفي
ياسين بقلق : الموضوع ده مش هيعدي بسهوله انا قلقان جدا
اسر : وانا جدا وهي للاسف مش مقدره خوفنا ده
.................................................. ...............
افنان وادم قاعدين وسط صحابهم ...
امال : انا مش عارفه اقول ايه بجد بس انا مقدره خوفك اوووي يا افنان
مروان : طنط مريم .. انا واثق انها بتخطتط لحاجه احنا مش عارفنها وهنتفاجئ بيها ف الاخر
افنان : ماما .. اللي تقريبا بقت تاخد قرارات عن بنتي من غير ماتاخد راي ولا راي ابوها
رنيم : طنط مريم اكيد .. فاهمه هي بتعمل ايه
مازن : هو انتوا ليه معندكوش ثقه ف ليلي !؟
ادم : ف فرق بين الخوف وعدم الثقه يا مازن !؟ بس اللي احنا فيه ده خوف
افنان :هو انت فكرك يامازن اني انا مش واثقه ف ليلي .. انا واثقه ف ليلي اكتر ما واثقه ف نفسي .. وواثقه انها هتنجح مع اوس بس انا معنديش ثقه فيه هو ..نهائي ..
ادم : ده تربيه مراد يا مازن ولا انت ناسي مراد !؟
مازن : مش ناسي .. بس اوس جزء منه من الذئاب البيضا يا ادم
ادم : يافرحتي .. بس مراد خلاه يتنازل عن انسانيته فاهم يعني ايه .. يعني مافيش ندم مافيش حزن مافيش اي حاجه بتخليه يفكر بمشاعره .. عشان مشاعره بقت معدومه اصلا
.................................................. ............
جو : اهلا ليلي اققعدي
ليلي بستغراب : مالك .. هي المعلومات مريبه اوووي كده .. قول يا جو اللي عرفته
جو : اوس مراد .. زعيم الاوميغا .. صاحبه المقرب مات بطريقه شنيعه من 20 سنه .. بس السبب مش معروف ... سادي وحطي تحتيها مليون خط ... واظن فاهمه يعني ايه سادي .. يعني بيستمتع بتعذيب الفريسه بتاعته .. بكل الطرق الممكنه .. كل يوم مع واحده بتبدا بأغتصاب وبعد كده بينتهي بيها يا بتدفن ونادراً لما بيعمل كده .. يا بتكون وجبه دسمه للضباع .. مافيش حد مابيخفش منه .. وعنده ضحيه كل اكتمال قمر .. اوس متستهونيش بيه .. انتي لو اتكشفتي هتكون كارثه يا ليلي مش هيرحمك .. واظن انتي هتبقا ورقه ربحانه ل سلاله الاوميغا.. عشان انتي غير انك اميره الذئاب انتي بنت الالفا ادم والونا افنان .. يعني دي كفيله تكسرهم وتجيب سلاله الالفا الارض
ليلي : كانت بتسمع الكلام بتركيز مريب .. شكرا جو لو ف اي حاجه هقولك عليها
جو : انا مش هسالك ناويه ع ايه .. بس خلي بالك .. عشان انتي داخله بيت الوحش برجليكي
.................................................. ...............
ليلي روحت البيت ولقتهم كلهم متجمعين ...
مريم : ها عرفتي كل حاجه
ليلي : طبعا ..وبصت لريماس .. ابنك ليه بيعمل ضحيه كل اكتمال قمر !؟
ريماس : مش عارفه .. بس ياخوفي من ضحيه المرادي
سيف : انتي ناويه ع ايه يا ليلي
ليلي ببتسامه : هكون انا ضحيه اكتمال القمر بتاعه المرادي ياجدو ..
كلهم بصدمه : نعم

يتبع «««««««««
.................................................. ...............


فيتامين سي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 01:31 PM



Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc.