آخر 10 مشاركات
في قلب الشاعر (5) *مميزة و مكتملة* .. سلسلة للعشق فصول !! (الكاتـب : blue me - )           »          سيدة القصر- سلسلة زواج لأجل الإرث -نوفيلا غربية زائرة-بقلم الجميلة روما-(مكتملة) (الكاتـب : ريهام ماجد جادالله - )           »          عشق من قلـب الصوارم * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : عاشقةديرتها - )           »          ساحرتي (1) *مميزة , مكتملة* .. سلسلة عندما تعشق القلوب (الكاتـب : lossil - )           »          ندوب من الماضي ~زائرة~ || ج2 من وعاد من جديد || للكاتبة: shekinia *كاملة (الكاتـب : shekinia - )           »          1060 - زهرة الربيع - ناتالي فوكس - د ن (الكاتـب : hAmAsAaAt - )           »          حَــربْ معَ الــرّاء ! (1) *مميزة و مكتملة*.. سلسلة حـــ"ر"ــــب (الكاتـب : moshtaqa - )           »          سحر جزيرة القمر(96)لـ:مايا بانكس(الجزء الأول من سلسلة الحمل والشغف)كاملة إضافة الرابط (الكاتـب : فراشه وردى - )           »          16- انت وحدك - مارغريت ويل - كنوز احلام القديمة (الكاتـب : Just Faith - )           »          لا زلت صغيرة - كاثرين جورج (الكاتـب : ΜāŘāΜ ~ Ś - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

Like Tree3Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 15-05-20, 08:50 PM   #31

هاجر جوده

مشرفة منتدى الروايات المنقولة

 
الصورة الرمزية هاجر جوده

? العضوٌ??? » 402726
?  التسِجيلٌ » Jun 2017
? مشَارَ?اتْي » 1,915
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي tunis
?  نُقآطِيْ » هاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل العشرون..
روايه/ تولين..
بقلم /أسما السيد..
♥♥♥♥♥♥


رحل أيهم ينفذ ما خطط له حتي ترد الحقوق لاصحابها..
وفوجئ بخبر خطوبه مريم علي كريم صديقه..
وفرح من أجلهما فحب كريم لاخته كان واضح كالشمس..
تقابل مع والدته وسردت له كل شئ..تحت صدماته المتكرره..
أخبرته كيف قتل والده زوجها وأخيه شريف..
وكيف قتل والدته مع زوجها بدم بارد..عن علاقاته المشبوهه وصفقاته القذره..
زادت شعله الانتقام بقلبه وقرر ان لا تأخذه به شفقه ولا رحمه..
لقد حرمه والدته...
كم كانت انسانه جميله ومتفهمه..
لم ينكر حب زوجه عمه له كأنه ابنها..
بل ولم يشعر يوما ان شريف..أخيه من أبيه..
كانت تعاملهم بالمثل..
شريف ابن عمه وليس أخيه..
حتي حقه في نسبه...
سلبه منه بأي عقل كان يفكر أبيه وقتها..
كيف حرم أخيه الميت من حقه في أبوه ابنه..
بل وكيف أجبرها علي الزواج منه وهي حامل من أخيه..
بأي شرع ومنطق كان يعيش..
يشعر انه كان يعيش في بؤره من النجاسه والوساخه..
أخبرته والدته حينما لمحت في عينيه اتهاام مبطن..
لم يجرؤ علي اخراجه..
الا انها قرأته بعينيه..
انه لم يتقرب منها أبدا طيله حياته الا..
بالاغتصاب..
الاغتصاب التي كانت نتيجته أخته مريم..
ااه.... حارقه تخرق من اضلعه عليه وعلي اخوته..
وعلي زوجه مكلومه...
اضطرت ان تعايش هكذا وجع..
كيف كانت تضحك في وجوههم وفي قلبها
آهااات العالم كله.....
صبرا سيثبت للعالم أجمع كم ان رجل الاعمال المبجل....
ماهو الا قذر حتي وان كان والده..
سيمسح تاريخه القذر ويبني تاريخا أخر نظيفا له ولاولاده من بعده..
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عوده للوقت الحالي..
جاء مهرولا الي الفيلا..يصرخ..ويدق علي غرفتها بعنف..
هويدا..افتحي ياهويدا..عملتيها ياخاينه..
مفكره انك كدا هتلوي دراعي لا فوقي..
ازدادت خبطاته..
ففتحت له..ونظرت له بتشفي وقالت..
مالك جاي بزعابيبك ليه..
أمسكها من شعرها بحده..
وصرخ بها..
بقي انا يابت ال🐕
بعد مالميتك من الحواري وأويتك تعملي فيا انا كدا..
كان لازم اسيبك لعابد يخلص عليكي..
زي مخلصت علي جوزك... والغبيه اللي كنت متجوزها..
هخلص عليكي بإيديا..
ضيعتي اللي عملته في سنين ياوسخه..
مفكره ان ابنك هيقدر يحميكي مني..
دا بعدك زي مخلصت علي شريف وحرقت قلبك عليه..
هحرق قلبك..
علي الباقي..
كان محكما يديه علي رقبتها..يخنقها بعنف..
وجميع شياطينه تلبسته..سيقتلها..
فايز:فين ساجد يابنت 🐕
ردي..
ها وديتيه للوسخه التانيه اللي ضحكت علي ابنك واتجوزته..
كنتي عارفه انها بنت شريكي ورضيتي تتجوز ابنك عشان تذليني..
دا بعدك..كانت ترفرف بيديها..
وصوتها ضائعا..
الي ان أتي من انتزع يديه بقوه منه ..
وكال له لكمه قويه بوجهه..
وقع علي أثرها علي الارض...
قائلا..اقسم بالله لو ماانت أبويا واسمي للاسف مكتوب علي اسمك..
لكنت قتلتك..وما حد رحمك مني...
بس هااانت ونخلص من وساختك للابد..
والبيت دا بقي بتاعي انا واياك تلمسه برجلك..
تاااني..
اقترب من والدته التي تفترش الارض مغمضه عيناها بتعب تأخذ نفسها بصعوبه..
قائلا..
قوومي ياأمي..
خلاص قربنا..اتماسكي عشان تشوفي النهايه بعينك..
بكت بقهر..قائله بضعف..
مش قادره ياأيهم..
احتضنها بحب قائلا بتصميم..
هتقدري وهتشوفي..
خلاص أخر خطوه اجمدي..ياأمي..
خلينا نرتاح من الكابوس دا...ونعيش بسلام..
ساعدها علي الجلوس..
واطمأن عليها..الي ان رن هاتفه برقم غير معلوم..
تركها وخرج للشرفه يرد علي هاتفه..
أيهم:الوووو..
ايوا انا أيهم المهدي مين حضرتك..
المتصل.:انا فاعله خير ياأستاذ أيهم..ومعايا حاجات تخصك..
أيهم:انتي مين وحاجات ايه اللي تخصني..
المتصله:مش هتخسر حاجه ياأستاذ أيهم او أقول ياسياده العقيد..
أظن انت تعرف تحمي نفسك مني كويس..
هقابلك في.....
متتأخرش عليااا.. مفيش وقت..
واغلقت المكالمه...
التفت ونظر ناحيه والدته التي تنظر له بصمت وشرود هيا الاخري..
وعقد العزم علي ان يذهب في الميعاد..
فلا شئ سيخسره..
بعد ساعه...
كان يقف منتظرا اياها في المكان التي حددته..
فجأه ظهرت من خلفه قائله..
أسفه اتأخرت عليك..
نظر بصدمه لها.
وقال....انتي..
أومأت بضعف وانكسار شاهده.. علي وجهها
وقالت..أيوا انا ياأيهم بيه..
مني السكرتيره..

نظر لها بتفحص قائلا..

ايه اللي تعرفيه وجايه تقوليه يامني..
نظرت له بتردد قائله..
بس اوعدني...
انك تحميني ياأيهم بيه أرجوك....
واديني الامان..
تكلمت بعدما وعدها.. واطمئنت له
وقالت..
انا كنت زميله شريف الله يرحمه في الجامعه..
وعرض عليا
شريف الله يرحمه اني اشتغل معاه لانه كان عارف ظروفي صعبه..
وجيت اشتغلت معاه ومع والدك..
وعرض عليا والدك ان ابقي سكرتيرته...
كنت بلمح في نظرات عنيه ليا حاجات غريبه..
وقررت أمشي وأسيب الشغل بس لما عرف..
اتحولت نظراته لتهديد خالص بالفضيحه وصلت لاهلي واخواتي البنات..
هددني بيهم انو هيأجر عليهم ناس يخطفوهم او يقتلوهم او اللي اكتر من كدا..
نظر باهتمام وحذز وقال..
وهو كان عاوز منك ايه..
تنهدت بسخريه قائله..
كان عاوزني لنزواته..
وساديته المريضه..
حاولت احكي لشريف بس هو ضغط
عليا لما خطف اختي يوم كامل..
خفت وسلمته نفسي..
وكان بيتفنن في ساديته وذله ليا..
بس من فتره..كنت راحه عنده الفيلا بحجه شغل
وسمعت حاجه غريبه اوي..
سألها باهتمام قائلا..
سمعتي ايه..
أخرجت هاتفها من حقيبتها..
وشغلته علي الحديث التي سجلته تلك الليله
لساره وعمها...
وهي تتفق عليه وعلي استخدام ابنها كوسيله لاختطاف تولين...
أغلقه بعنف وصدره يعلو ويهبط من ما يسمعه
اخرجت بعض الاوراق والسيديهات واعطتهم له قائله..
انا كده سلمتك رقبته باقي بس تقبض عليه متلبس الليله في......
انهاردا هيسلمو البضاعه..
نظر لما اعطته له وقال..
انتي جبتي الحاجات دي منين..
ردت قائله...نسيهم عندي انهاردا وخرج بسرعه..
وبالصدفه شفتهم..
بس في حاجه..
نظر لها باستفسار قائلا..
ايه هيا..
خفضت رأسها بذل وقالت..
بوجع..
انا..انا..حامل من والدك..
صعق واستقاام بفزع قائلا..
ايه..ازاااي...في الحرااام..
ازاااي..ازاااي..
أرجوك ياأيهم بيه انا عاوزه الطفل دا متجبرنيش انزله..
دا مش أول مره ليا..
في كل مره كنت بحمل فيها كان بيجبرني بالقوه اني انزله..
ساعات كان بيفضل يضرب فيا بالساعات
عشان الحمل ينزل..
وساعات كان بيحبسني بالقوه ويخدرني
وينزله..
وأخر مره الدكتور قالي اني دي اخر فرصه ليا...
ارجوك..
نفسي ابقي ام...
.بس خليه يكتب عليا وانا والله ماعايزه منكم حاجه..وفاضت دموعها بقهر..
انا انغصبت ياأيهم..والله ماكان بإيدي..
انا مش عاوزه ابني يتقاله ابن حراام غير اني في الرابع ومينفعش انزله...بالله عليك..
كان يقف عاجزا أمامها..يلعن أبيه ووساخته بصمت..
يري بعينيها حاجتها وذلها..
فماذا كانت ستفعل هي امام جبروت والده وقوته..
وهم رجال واستطاع تشتيتهم وقهرهم..
كانت تبكي بعنف..
تقرب منها...
وطبطب عليها بأخويه وحنيه رجل ليسوا بكثيرين..
وقال.. لها..
ارفعي راسك يامني..
ابنك هيبقي أخويا..
وأخو أيهم المهدي ميتقلوش ابن حراام
اوعدك هجيبلك حقك وحقه..
ومتقلقيش من حاجه..بس أهلك..
نظرت له بكسره وقالت امي ماتت من سنتين...
واخواتي البنات لسه صغيرين مش عارفين حاجه..
أومأ قائلا..يبقي محلوله..
سيبها علي ربنا ثم عليا...
نظرت له بامتنان وقالت..
انا مش عارفه أقولك ايه..سامحني ياأيهم بيه..
بس في حاجه تانيه..
انا عارفه انك بدور علي سامي المحامي..
بس هو كمان كان مغصوب علي أمره..
ابوك الله ينتقم منه..كان بيهدده ببنته وهي علي وش جواز...
سيبه في حاله يابيه..
دا صاحب عيال...
أومأ لها وقال..خلاص يامني متقلقيش..
عفا الله عما سلف بس خليه يجيلي ويشهد باللي عنده غير كدا مش هقبل..
ودعها بعدما اوصلها لمنزلها..علي وعد باللقاء قريبا..
♥♥♥♥
ليلا..بعدما اتفق مع معتز صديقه وقدم له كافه المستندات وشاهدو الاسطوانات التي كانت تحتوي علي أقذر شئ من الممكن ان يروه بحياتهم..
صور لوالده يمارس ساديته مع الفتيات واتفاقاته المشبوهه وتجاراته في الاعضاء والمخدرات..
ووصلت للتجاره بالفتيات..والدعاره..
والده قووواد كبير...
وللاسف..
كان يشعر بالخزي والعار من والده.
مؤكد تلك الحقائق ستؤثر علي مستقبله العسكري ولكن ما باليد حيله وليأمل ان يرأفو بحاله..
ولا يعزلوه من منصبه..
اما عن ابنه عمه المصون فهي تقود المسيره بالتجاره بالفتيات..
بعدما باعت نفسها وجسدها..
يشعر بالقرف من نفسه..لانه سمح لنفسه بلمسها يوما..
يستغفر الله كل حين...ان يتوب عليه من هذه المناظر..
ربت معتز علي كتفه قائلا..
ها ياصاحبي..مستعد..
نظر له بانكسار..ففهم عليه معتز وقال..
لو مش عاوز تيجي سيبني انا اقوم بالطلعه دي..
متقلقش ياصاحبي انا في ضهرك..
نظر له وقال..
العمليه كبيره يامعتز ومتورط فيها رجال أعمال كتيره..
ومنهم المظلوم ومنهم الظالم....
لازم نفرق..
معتز:عارف ياصاحبي متقلقش انت..معظمهم معانا في الخطه...وراضين باللي هنعمله..
وبكامل ارادتهم..
متقلقش هانت...عشان نوقعهم كلهم ونقضي علي شبكه الفساد دي..
ودلوقت ياسيدي استناني هنا نص ساعه بالكتير ويكون كل شئ تمام..
ربت أيهم علي كتفه قائلا...
قدها وقدود يابطل..
مستنيك ترجع رافع راسنا...
سلم عليه وذهب لتأديه واجبه العسكري..
♥♥♥♥♥♥♥♥




هاجر جوده غير متواجد حالياً  
التوقيع
"وعسى أن تكرهوا شيئاً وهو خيرٌ لكم." ❤




رد مع اقتباس
قديم 15-05-20, 08:52 PM   #32

هاجر جوده

مشرفة منتدى الروايات المنقولة

 
الصورة الرمزية هاجر جوده

? العضوٌ??? » 402726
?  التسِجيلٌ » Jun 2017
? مشَارَ?اتْي » 1,915
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي tunis
?  نُقآطِيْ » هاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond repute
افتراضي

الفصل الواحد والعشرون..
روايه /تولين..
بقلم /اسما السيد..
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــ


كان يجلس بينهم شاردا بينما هم يتقاسمون الصفقات والفتيات أمامه كالرقيق..
ينتظر نهايته كيف ستكون فإن علموا من يجلس بينهم بأنه أصبح مفلسا..
سيتخلصون منه بدم بارد..
وان نفذ ابنه تهديده له
مؤكد انه سينتهي اما اليوم او غدا..
حتي أنه لم يستطع الهروب خارج البلاد فلقد أحكم ابنه الوثاق عليه..
ووضع اسمه تحت لائحه الممنوعين من السفر..
في الحالتين هو هالك لا محاله..
اذن فلم العجله فليستقبل مصيره بدم بارد..
_________________
اتت تتبختر في مشيتها كالعاهرات كاشفه بضاعتها للاعين..
علها تحظي بليله ماجنه مع أحدهم..
هكذا هي حياتها..
شرب وسكر وعهر..
فاسقه لابعد الحدود..
اقتربت من عمها.. بغنج وقالت..
والله اشتقنا .... ياعموو..
ايه رأيك في سهره من بتوع زمان جامده..
أخر حاجه..
علي مايتم تجهيز البضاعه تحت..
في حتتين جداد انما ايه..
يعجبوك اوووي..
نظر لها بلامبالاه فهي تعيش بعالم..
خاص بها لاتدري عما يحدث شئ..
نظر لها بمكر فهو لن يغرق وحده..
فليتركها تنل عقابها..
هي الاخري..
لايهتم.. فلتذهب للجحيم..
ووجد نفسه يوافق علي عرضها..
بلا مبالاه.
فلما لا... فليودع سهراته..
فلربما لن يتحصل علي ليله كهذه مره أخري..
اقترب من ابنه اخيه وغمز لها وقال..
ومالو.. ندوق الجديد..
غمزت لتلك التي تقف بعيدا ان تاتي..
فاقتربت وأمرتها قائله..
عاوزاكي تروقي الباشا عالاخر..
دا هيدوق بعد شوقه. ...
وضحكت ضحكه رقيعه..
ولكن عينيه لمعت علي من خلفها ايضا فأشار باتجاهها قائلا...
ودي..
نظرت له بخبث فهي تعلم دماغ عمها..
وفجره..
ولما لا فهي تدربت علي يديه..
فقالت.. وهي تميل تهمس بأذنيه..
ومالو تبقي جماعي ياباشا..
وذهب ينغمس في ما حرمه الله..
_______________
يقترب منها شيئا فشيئا.. غامزا لها ويديه تتحسس جسدها..
ايه مش هتحني ولا ايه..
نفخت سيجارتها بوجهه وقالت..
الليله مزاجي عنب..
واقتربت تنفخ بجانب شفتيه فابتلع الدخان الخارج من فمها بخنوع..
وقالت.. الليله عاوزاها مميزه..
فردد..
قائلا..
كالبغبغان..
أمرك يامولاتي..
سحبته من ياقته وراءها ك 🐕..
وذهبت تمارس شذوذها ووقاحتها غير واعيه لما ستكون عليه بعد قليل..
__________________
يقف خارج المبني التي تتم فيه الصفقات والعمليات المشبوهه
يعطي اوامره هنا وهنا..
معتز: ها يارجاله كله تمام..
نطق أحدهم قائلا..
تمام ياباشا..
فأومأ قائلا..
طب علي بركه.. الله..
كله عارف هيعمل ايه..
وفي ربع ساعه..
قد تم الامر وقبض علي من بالمبني..
نظر معتز حوله فلم.. يجد ساره ولا فايز..
لمح بعينه ممر ضيق..
مخفي خلف ستاره ما..
معتز: خدوهم عالبوكس.. زي ماهما ملفوفين في ملايات..
واللي موجود اتحفظوا عليه..
واشار بيديه لبعض العساكر..
وانتو تعالو ورايا..
كان يمشي بهدوء..
الي ان وجد بالممر مجموعه من الغرف..
يأتي من خلفها جميع انواع الاصوات..
احدها متعه واحدها تعذيب..
بصق.. بفمه بقرف واضح..
مستغفرا في سره..
وأشار بيديه للغرفه.. في اشاره الاقتحام..
ثواني وفتح الباب علي أقذر منظر قد تراه العين..
وحمد الله في سره ان صديق عمره لم يأتي معه..
فوالده كان بوضع اقل مايقال عنه انه قذر..
شعر بأنه يود ان يتقيأ..
من منظر والده وهو تحت اقدام النساء
يمارس ساديته معهم..
انصدم فايز..
وقام منفزعا.. يلملم شتات نفسه..
الا ان معتز رمي عليه شرشف السرير
وهو يدير رأسه عنه بخزي.
قائلا.. بقرف..
لو مكنتش ابو الغالي..
كنت خليتهم يصوروك تحتهم زي الكلب.. اتفووو.
عليك..
واحد وسخ زيك ميستحقش يكون اب...
كل هذا تحت نظرات الرجل الذليله..
معتز: استر عورتك بالملايه
وبتهكم قاااال....
يافايز بيه...
و
فعل الرجل... وأمرهم بأن يأخذوه الي بوكس الشرطه..
اقترب من الغرفه الاخيره الموجوده..
ودفعها بقدمه..
ولم يكن اكثر حالا من قبل..
ساديه وأمراض لعينه..
كانت زوجه صديقه ووالدت طفله ساجد...
ابنه أخ ذلك الحقير.. لم تكن اقل ساديه منه..
لم يصمد معتز اكثر فتقيأ بشده أمامها الي ان طالت جسدها الرخيص....
وخرج مسرعا.
قائلا...
خدو الوسخه دي..
مرددا
الله ينتقم منكو...
الله ينتقم منكو.. اللهم عافنا واعفو عنا..
ربنا يصبرك ياصاحبي..
انتهت الليله واصبح كل منهم في مكانه الصحيح انزاحت الغمه...
وانسدلت الستار.
بعد أيام من التحقيقات والتساؤلات والادله...
والقبض علي المذنب والبرئ...
لم يستطع أيهم مواجهه والده تلك الليله والنظر له..
اولي المهمه لصديق عمره معتز..
مطمئنا انه سيؤدي واجبه علي أكمل وجه..
قرر ان يستقيل من الجيش ويخرج منه بكرامته.. عوضا عن يتم رفده...
يكفي ما قدمه للان..
فليقضي الباقي من عمره بجانب زوجته وأبنائه..
وافق القائد علي استقالته بهدوء قبل ان يحول للمحاكمه العسكريه فقضيه والده اصبحت حديث السوشيال الميديا بأنواعها..
وهو يعلم أن أيهم لا يستحق ذلك..
لطالما عاش يخدم وطنه بروح مثابره... وقلبا شغوفا..
حزينا علي خساره شخص كأيهم المهدي..
ولكن ما باليد حيله..
_______________________
علمت ما حدث وان الخطر ذال من عليهم ولكنه لم يهاتفها منذ تلك الليله.. التي تم القبض علي أبيه بها..
ااتصل بها وأخبرها بهدوء.. وأغلق علي وعد بالاتصال..
ولكنه لم يتصل للان..
أعدت حقائبهم واتصلت بذلك الرجل التي عرفها عليه أيهم..
غيث.. كانت تستعين به تلك الفتره في مشاويرها...
فلقد عرفها عليه أيهم حينما اقلهم في ذلك اليوم للشهر الxxxxي..
وطلب منه ان يعتني بزوجته في غيابه..
ومن يومها يأتي هذا الرجل الطيب يوميا ليجلس معهم ويسأل عن ابنائهم الذين تعلقو به بشده لطيبته..
وخفه روحه..
وها هو الان قادم ليقلها هي وأبنائها الي حيث روحها ومسكنها...
العم غيث... ها يابنتي مصممه برديك..
تولين... أه ياعم غيث مينفعش أبقي هنا وهو هناك..
قلبي مش مطاوعني أسيبه في وقت ذي ده..
نظر لها العم وأومأ براسه قائلا..
كنت خابر انك هتاخدي قرار ذي دا..
عفارم عليكي يابتي..
خليكي دايما الصدر الحنين لزوجك...
لو زادت عليه هموم الدنيا.. ارخي انتي... متزوديهاش عليه..
الراجل منينا يابتي... كل مابيكبر بيرجع عيل صغير...
محتاج لمسه من ايد حنينه... يريح بيها أعصابه..
ولسان طيب..
يهون عليه بكلمتين حلوين....
وقلب يسمع شكواه ويفهمها...
طبطبي علي جوزك يابتي وداوي وجعه..
واصبري وصابري...
معاه.. لما توصلوا لبر الامان
نظرت له بحب لذلك الرجل الطيب ولنصائحه التي يغرقها بها...
وحمدت الله علي الصحبه الطيبه ومخالطه الاخيار..
فمن يحبه الله يحبب به عباده..
وذهبوا الي وجهتهم
_________________________
بعد ساعتين كانت وصلت الي الفيلا التي جمعتها بأيهم في ليالي من أسعد الليالي بحياتها..
لمحت سيارته بالخارج فعلمت أنه بالداخل..
أخبرتها عمتها أن تجلب الاطفال النائمون لغرفتها وتذهب لزوجها..
فعلت وصعدت بهدوء الي غرفتها..
كان نائما... متلحفا بشالها الحرير وكأنها بين أحضانه..
اقتربت منه بهدوء وأضاءت الاناره بجانبه..
فظهر وجهه لها..
خفضت رأسها باتجاهه وقبلته بهدوء علي شفتيه..
ويديها عرفت طريقها تتمسك بشعره الذي ينزل علي جبهته يخبئها من هجوم شفتيها عليها..
عبست ودست يديها بشعره تمسده بحنيه..
بيديها وقبلاتها تزداد جراءه..
هامسه بأذنه..
اصحي ياقلب تولين...
انا زعلانه منك..
فتح عينيه بكسل ونظر لها..
نظره..اثنان..ثلاثه..وانتفض..ق ائلا...تولين..
ايه اللي جابك..هنا..
جيتي ازاي..
مع مين..تولين ردي..
بينما هي تبتسم بهدوء له....
سكت ففتحت له ذراعيها..
فنظر بكسره لها ولكنها.. شجعته بعينيها..
وفي لحظه كان اندفع لاحضانها كالطفل الصغير يبكي بشده..
اما هي كانت يديها تمسد ظهره بحب تتلو آيات الرقيه الشرعيه عليه..
وتدعو له..
هدات شهقاته قليلا..
فهمت أن تتحدث الا... انه باغتها قائلا..
موضوع ابويا انقفل ياتولين ..انسيه وخليني أنسي..
عشان خاطري..
قبلت رأسه وقالت..
أحكيلي ياقلبي يمكن ترتاح..
وتحت لمساتها وحلو كلامها التي يقطر من فاهها كالعسل..
كان أفضي ما في قلبه بتفاصيل مخزيه..
اقتربت تقبل رأسه وشفتيه...
قبل متفرقه جعلت مشاعره
معها تصل عنان السماء..
فاعتدل بهدوء..وأخذ شفتيها في رحله من وهج مشاعره..
مرددا مدي اشتياقه لها.....
وانه بالفعل كان بحاجه أحضانها...
----------------------------
اذن فلتذهب الاوجاع..ولترحل الهموم..ويبقي حضنك
منقذي من بين الغيوووم.....
توليني ووكفي...
_______________
أيا امرأةً تُمسك القلب بين يديها
سألتك بالله لا تتركيني
لا تتركيني
فماذا أكون أنا إذا لم تكوني
أحبّك جدّاً وجدّاً وجدّاً
وأرفض من نــار حبّك أن أستقيلا
وهل يستطيع المُتيّم بالعشق أن يستقلّا

♥♥♥♥♥♥♥


هاجر جوده غير متواجد حالياً  
التوقيع
"وعسى أن تكرهوا شيئاً وهو خيرٌ لكم." ❤




رد مع اقتباس
قديم 15-05-20, 08:55 PM   #33

هاجر جوده

مشرفة منتدى الروايات المنقولة

 
الصورة الرمزية هاجر جوده

? العضوٌ??? » 402726
?  التسِجيلٌ » Jun 2017
? مشَارَ?اتْي » 1,915
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي tunis
?  نُقآطِيْ » هاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond repute
افتراضي

الفصل الثاني والعشرون والاخير...
روايه/تولين.
بقلم/أسما السيد...
♥♥♥♥♥♥♥


كان يقف يرتدي ملابسه أمام المرآه..
اقتربت منه وقبلته من ظهره بهدوء.. وقالت...
حبيبي رايح فين..
استدار لها وقربها له بحب.. قائلا..
مشوار ياقلبي اتأخرت عليه ونسيته..
بس لازم ينعمل...
نظرت له باستفسار..
فأجابها.. قائلا..
مش عاوز أشغل عقلك ياقلبي...
كفايه عليكي الولاد..
واقترب غامزا بمكر..
وكفايه عليكي انا...
ضربته بخفه قائله.. بشر.

أيهم متكلش ىعقلي حلاوه.. في ايه..
اوعي تكون تعرف واحده عليا... والمصحف اموتك..
ضحك عليها بصوته كله..
والصقها به..
ويديه تمسد وجهها وشفتيها بخفه..
جعلتها كالمغيبه واقترب مقتنصا شفتيها برقه أذابتها..
وقال..
ياعيون أيهم...ياقلب أيهم.. وروح أيهم..
عيون أيهم مبتشفش غير تولين أيهم وبس..
فمتتعبيش تفكيرك بحاجه عمرها مهتحصل..
واقترب من أذنها يخبرها..بهمس..
قولي ورايا كدا...
بلعت ريقها بتوتر من قربه منها.. وقالت..
أقول ايه.. ..
قولي..
أيهم.. بتاعي أنا بس..
نظرت له..بحيره..

فهز رأسه كي تعيد ماقال..
فرددت خلفه كالمغيبه.. قائله..
انت بتاعي انا بس..
لم تكمل كلمتها.. وكان ناسيا معها وبها الي واين كان ذاهبا..
واقترب آخذا اياها في رحله علي بساط علاء الدين يحكي لها قصه من قصص..
شهريار عاشق شهرزاد..
وسكت الكلام عن كلامهم الغير مباح
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
كانت تجلس بحديقه قصرهم تقرأ في روايه ومندمجه معها بشده..
فلم تلحظ ذلك الذي دخل بهدوء ينظر لها وكأنها الدنيا ومافيها..
لا يصدق انها أصبحت له زوجته فلقد كتب عليها قبل دخول والدها للسجن..
وفضيحته المدويه..
منذ يومين وهو يهاتفها...
ولا تجيبه..
غاضبه منه وبشده..
ضحك علي نفسه في نفسه..
فمريم غاضبه منه منذ أن سحبها لغرفتها واقتنص منها قبله طال انتظارها لسنوات..
كانت تقاومه بعنف الا انه لم يتركها الا بعدما شبع منها..
صاحت وعنفته الا انه لم يبالي بها وقال..
لها.. مقرا..
وبوقاحه..
هبوسك وهقطعك بوس ولا يهمني..
خافي علي شفايفك الحلوه دي مني..
وغمز لها وتركها تسبه وتلعنه..
ومن يومها يهاتفها ولا تجيب..
يبعث لها الكثير من القبلات.. فتراها.. وتغلق..
واليوم قد استبد به الشوق ولم يتحمل بعدها أكثر..
فجاء ليصالحها..
لمحته والدتها.. واقتربت منه قائله..
كريم ياحبيبي واقف ليه كدا.. ادخل..
انا رايحه مشوار وجايه..
ادخل ادخل.. انت مش غريب..
لمعت عينيه وجاءته الفرصه علي طبق من ذهب..
وسألها بمكر قائلا..
هو مفيش حد هنا ولا ايه..
اجابته ببراءه..
لا في سعاد الشغاله وجايه معايا هنجيب طلبات للبيت..
ادخل انت وتركته وذهبت..
اما هو ظل واقفا الي ان تأكد من ذهابها..
وبسرعه البرق كان اقترب منها..
وحملها مسرعا بين يديه للدااخل..
مريم... كريم يازفت انت بتعمل ايه نزلني يابااايخ يارخم..
الله يحرقك ياأخي..
كررريم.. لم يستمع اليها.. ادخلها أول غرفه امامه وأغلقها بالمفتاح الذي بها..
رماها علي السرير.. واعتلاها مسرعا..
مكتف يديها بيديه.. قائلا..
متحوليش مش هفكك الا لما تسكتي..
هااا.. اهدي.. يالا..
نفخت بوجهه وصرخت به.. قائله..
ابعد عني ياكريم انا زعلانه منك ومش طيقاك.

نظر لها بغيظ قائلا في نفسه..
ماشي يامريم انا هخليكي تقولي بعشقك ياااكريم..
واقترب منها بمكر ونظر لعيونها بهيااام..
وحشتيني ياقلب كريم..
نظرت له بمكر قائله...
متشوفش وحش.. ياحبيبي..
هااا فكني بقي..
نظر لها بغيظ لعدم تأثرها به وقال.
مغتاظا..
بصي بقي عاوزاني افكك.. مقدمكيش غير ...
ـــــــــــــــــــ حلين. ـــــــــــــــــــ
مريم.. بزهق: قول وخلصني اف منك..
اقترب بمكر وقال...: الموضوع بسيط..
مريم: اخلص..
ضحك قائلا:
الاول: تبوسيني..
شهقت ونفضت رأسها..
فأكمل: والتانيه أبوسك انا..
وقبل متكلمي مفيش غير كدا..
وبعد محايلات اقتربت هيا مسرعه وقبلته من وجنته..
كريم.. ايه دا انتي بتوبسي ابن أخوكي.... الله..
اغتاظت وقالت..
دا اللي عندي..لو عاجبك..
نظر لها بتشفي قائلا..لا مش عجبني..وخلاص قررت..
هبوسك انا..
شهقت فابتلعها بشفتيه..
وهي مستقبله بلا حراك..
تراخت يديه عنها..وهو يعلم انها ستفر منه..الا انها أدهشته..وهي تلف يديها حول عنقه..
تبادله قبلته..
بجنون..حطم أسوار قلبه..وهزه بعنف..
ومن بين قبلاته يخبرها بحبه لها..وهي..
تردد كم أعشقك يارجل....
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــ
ميرال..ياميرال..يالا يابنتي المأذون جه..
خلصي محمد مستعجل تحت وعمال رايح جاي زي الارنب الحيران ومش لاقيله لقمه..
نظرت لها قائله..
اه يختي مانتي ولا علي بالك..عمال تحبيلي في سي أيهم من الصبح وسيباني هنا..لوحدي..
لحد ماإبنك الزباله وقع العصير عالفستان..
هلبس انا ايه دلوقت..
مش عاوزه أجوز خلاص..
قوليله يمشي..مش عاوزه..
عااااااااا..
ضحكت تولين الي ان أدمعت عيناها قائله..
دلق العصير خير ياحبيبتي..
نظرت لها بغيظ وقالت..
انتي متأكده..
طيب ماشي..
وقامت برميها بباقي الكوب الذي أغرقها به إبنها...
شهقت بخضه..وصرخت بشده..وبكت كالاطفال..
وجرت ورائها هنا وهنا..
تولييين:هوريكي ياميرال 🐕..
ميرااال... بضحك هستيري..
لاتعيرني ولا أعايرك..العصير طايلني وطايلك
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــ
بعد فتره كانو ينزلون الدرج مرتدين عباءات سمراء بنفس اللون والشكل والتصميم بوجه خالي من أدوات التجميل..
كانت العباءه علي قدر عالي من الكآبه التي أغرقت المكان بحضورها....
الا انها وللحق يقال مهلكه عليهم.. وخصوصا بحجابها الرقيق..التي غطي رؤسهم..
شهقوا لمرآهم..الا ان محمد رمقها بحده قائلا...
اتأخرتي ليه يازفته عاوزه تبوظي الجوازه..دا بعينك هجوزك يعني هجوزك..
اما أيهم..أمسك يديها قائلا.. بغيره..
غيرتي هدومك ليه وفين..
قصت عليه ماحدث..
كانت يديه تدعك وجهه بزهق منها ومن منظرها المهلك فالعباءه مفصله تفاصيل التفاصيل..
سيؤدبها فيما بعد..فقط ينتهي مما هو فيه..
أمسكها.. وأجلسها بجانبه قائلا..
ماتتحركيش من جمبي..ياست هانم لحد مانروح..
رمقته بغيظ وقالت..
ماشي حاضر..أوامرك..
نظر لها بسخط وسكت..جازا علي أسنانه
من أفعالها..
وكل دقيقه يخبرها بهمس..
هقطع ام العبايه دي حتت بس اصبري اما نروح..
وهي ترمقه بلا مبالاه..
ومكر..

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ
تم كتب الكتاب بسلام ورحل الجميع..اقترب محمد من ميرال..
وقبل خدها بحب الا انها انتفضت من مكانها وصرخت عاليا..تقوول..
ياخبر أسود انت عملت ايه..
بوستني..هااا.يابابا..ياماما. .
انصدم..وبرقت عيناها...بشده..
فركض من أمامها مسرعا للخارج..قائلا..
اه يابت المجانين والله لوريكي..بس اصبري اما تبقي في بيتي..
وهرب فارا من أمامها قبل أن تتسبب له بفضيحه عالميه....
اقترب والديها منها مسرعين..
في ايه ياميرال..مالك يابنتي..
نظرت لهم ببلاهه ويدها علي خدها وقالت..
ياعيني دا انصدم..
نظرو لها قائلين..ربنا يشفيكي ياميرال..
ويعينك عليها يامحمد..
ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــ
ذهب بها للمنزل ودفعها قائلا..
في ثانيه تغيري الزفت دا وتعالي معايا..
اومأت بصمت خوفا من حدته وغيرت ونزلت له..
امسكها من يديه..
وذهبا لوجهه معينه..
دق باب الشقه..ببطئ..ففتحت له ببطنها التي برزت قليلا..
رحبت بهم..بهدوء وادخلتهم شقتها..
عرفها أيهم بتولين زوجته..
أيهم..هااا يامني خلاص كلو تمام..
مني..ايوا ياأيهم بيه..
ضحك أيهم وقال أيهم ايه بس
قوليلي أيهم ماراحت البهويه من زمااان..
قولي أيهم انتي من هنا ورايح أختي..
قالت تولين بمرح وانا كمان شرحه بالظبط..
ضحكوا عليها وضبوا معا أغراضها..وذهبت معهم..
بعد ساعه كان تم كل شئ..تزوجها والده..في السجن تحت ضغط منه عليه..
تم الزواج..واخذ مني وعائلتها الي قصر والدته..
التي استقبلتها بالترحاب الشديد..فأيهم قد شرح لها ظروف مني وانه تم استغلالها..

فذكرتها بحالها منذ سنوات وقرررت مساعدتها..
ترك أيهم تولين والاولاد بصحبه والدته قائلا..

تولين حبيبتي لازم أروح مشوار مهم..خليكي هنا..

أطاعته بصمت فرحه بالجو العائلي التي..افتقدته طوال حياتها..

ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــ

فتح الباب وطل منه...فانفزع ذلك الذي يجلس بضيق..
اقترب أيهم منه..قائلا...
عامل ايه ياصاحبي...
نظر له بسخط قائلا...
هكون عامل ايه يعني... متورط بسبب اللي خلفك..
اما نشوف أخرتها..
ضحك أيهم بخفه قائلا...خلاص هانت ياعم.. وتخرج للحته بتاعتك..
نفخ بقهر وقال..
مهو قر أمك دا اللي بيبوظ الليله بتشائم منه..انا..
ضحك عليه قائلا...
ياعم ماتنشف كدا..
نظر له بنظره يعلمها أيهم..بمعني..
مابلاش انت..
جلس بصحبته قليلا.
.وتركه علي وعد باللقاء قريبا..
بمكان غير المكان..
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــ
رجع علي القصر.. يبحث بعينيه عنها..
فلمح والدته تقف بالمطبخ..
اقترب قائلا..
أمي اومال فين تولين...
نظرت له والدته بحب وقالت..
فوق ياحبيبي في اوضتك.طلعت تستريح..
ماتباتوا معانا انهاردا ياحبيبي الوقت اتأخر والولاد نامو..
اقترب منها مقبلا اياها..
قائلا..
بس كدا..
ست الكل تؤمر وانا انفذ..
ضحكت بخفه قائله..
طول عمرك بكاش ياواد ياأيهم..
غمز لها وقال..
فهماني انتي بقي..
ضربته بخفه علي كتفه وقالت..

غور ياااد من هنا..

صعد مسرعا وفتح غرفته بهدوء كانت ممده
علي السرير علي بطنها مرتديه جلبابه العربي الذي يذهب به لصلاه الجمعه..
توسعت عينيه علي آخرها حينما اتضحت له الرؤيه..
فمجنونته قد قصت عباءته..
فأصبحت قرب ركبتيها..
تلعب برجليها تنزل واحده وترفع الاخري..
كاشفه غير ساتره..
ابتلع ريقه ونسي قهرته علي العباءه..
ونادي عليها بصوت محموم..
تولين...انتفضت بمرح علي صوته..
ونهضت مسرعه تمسك طرف الجلباب
قائله..وهي تدور حول نفسها..
ايه رأيك..عجبتك..صح..
لمعت عينيه..بشده لفرحتها..
واقترب منها..فأحاطت رقبته بيديها..
قائله..
ايه رأيك..
بلع ريقه..وقال..
رأيي في إيه..
نظرت ببراءه له وقالت..
في النيولوك بتاع العبايه..

قربها... أكثر يلصقها به قائلا..
بصوت محموم..
رأيي ياعمري..انك مهلكه..
ضحكت بمرح..ودفست وجهها بعنقه..
تخبره بهمس ونار الشوق اشتعلت بها..
مهلكه بس..
أيهم...برغبه...
توولين..
تولييين... نظرت لعينيه بهيام.
وقالت..
نعم ياروح تولين..
شبيك لبيك..تولينك بين ايديك..
أيهم.. بمكر..
متآكده..
هزت رأسها بنعم..
فاقترب من أذنها قائلا...
ارقصيلي..ياتولين..
ضحكت بصخب..وقالت..بس بشرط..
فنظر لها باستفسار..
فقالت بهمس يشبه همسه...
انت تطبلي..!
وقد كااان..
♥♥♥♥♥♥
انتهت وصله جنونهم معا..وصوت ضحكاتهم ملأت القصر...الحزين..
واقترب منها مغيبا اياها..بوصله أخري من مشاعره المكبوته....
.والتي اختارت أن تظهر في
حضورها..هي.
فقط.

ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــ



ـــــــــــــ
الي اللقاء بالخاتمه انشالله..
دمتم بألف خير..


هاجر جوده غير متواجد حالياً  
التوقيع
"وعسى أن تكرهوا شيئاً وهو خيرٌ لكم." ❤




رد مع اقتباس
قديم 15-05-20, 08:56 PM   #34

هاجر جوده

مشرفة منتدى الروايات المنقولة

 
الصورة الرمزية هاجر جوده

? العضوٌ??? » 402726
?  التسِجيلٌ » Jun 2017
? مشَارَ?اتْي » 1,915
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي tunis
?  نُقآطِيْ » هاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond repute
افتراضي

الخاتمه.......
الجزء الاول...
روايه/تولين..
بقلم/أسما السيد
♥♥♥♥♥♥♥♥♥


يقف بجانب سيارته أمام جامعتها يتأفف بغيظ منها
ومن أفعالها...
فاليوم ستظهر نتيجه امتحاناتها... للفرقه الثالثه.. بكليه الهندسه..
فهي منعته من الدخول معها..ودخلت هي وميرال..
علي وعد بأن يأتوا سريعا..
والي الان فات أكثر من نصف ساعه ولم يخرجا...
تكلم أيهم بغيظ..وقال..
ماشي ياتولين..
ان موريتك...
الي ان صوت بجانبه أوقفه متسائلا...
انت واقف كدا ليه...مدخلتش معاهم ليه..
التفت لصديقه محمد الذي أتي ليقل خطيبته المجنونه..وقال..
بغيظ...حرمك المصون اقترحت اني استني هنا وهما هيجوا في ثانيه..
وبقالهم اكتر من نص ساعه ومخرجوش..
نظر له محمد وقال بتهكم..ميراال..
مرااتي..وصدقتها..هههههه.
تعيش وتاخد غيرها
تعالا...تعالا اما نشوف في ايه..
ال ميرال ال..
دي كتله شر متحركه...
يالا الله يعيني عليها...
قااال اصوم اصوم وافطر علي هطله..
نظر له أيهم بصدمه وقال..
اد كلامك دا...
نظر له محمد بخضه وتكلم سريعا...
كلااام ايه...
دي ميرال دي الحته الشمال ياجدع..
أيهم بمكر...متأكد..اصل يعني سمعتك..
قاطعه محمد مسرعا..ياعم لا اصل ولا فصل..
انت رامي ودنك ليه..
لكزه أيهم بمعدته وقال...طب امشي ياأخويا..
من أولها كدا..خيخه..
نظر له محمد وقال...يمهل ولا يهمل يأخي..
♥♥♥
دخلوا سويا يبحثوا عنهم هنا وهنا..
الي ان لمحهم محمد قائلا..
ايه دا...مش تولين دي اللي هناك..
نظر أيهم سريعا وقال..
اه هيا واحتدت لهجته قائلا مين اللي معاها دا...
ادرك محمد انه تسرع بإخباره
فمؤكد ان الذي تقف معه
تولين هالك لامحاله الان..
دار بعينيه..يبحث عن مجنونته التي يعشقها وجدها آتيه ومعها فتاه أخري..
اقترب أيهم من تولين....مسرعا..
وأمسك يديها بغضب وقال بنبره متهكمه..
ايه ياتولين مش تعرفينا..
تولين...بخضه.. وهدوءء.
أيهم..نظر لها بغضب قائلا بنفس الهدوء..
تصوووووري..
ابتسمت بمجامله....وقالت..
وهي تشير باتجاه سليم..
دا دكتور سليم....خطيب تسنيم السالمي كان جاي يسأل عليها..
وميرال راحت تناديلها...
سليم بفكاهه..ازيك يا أيهم بيه اتشرفت بمعرفتك....
أومأ مرحبا به بغيظ.. وقال...
الشرف ليا انا..يادكتووووور.. وضغط علي حروفه بغل..
جاءت تسنيم وسلمت علي تولين...
تسنيم..عااا أيهم ازيك..
ضحك أيهم عليها وقال...
ازيك ياتسنيم أخبارك ايه..كبرتي أهو.. وبعدين ايه اللي جابك هندسه..
انتي تجاره يابنتي..
نظرت له بغيظ قائله...انا علطول كبيره..
وبطل تقولي صغيره..دي..
وبعدين الزفت النتيجه متعلقه هنا والاتنين دوول اصحابي في كورس الانجلش ملكش فيه..
سليم.. وتولين بنفس الوقت..
انتو تعرفو بعض..
ضحكت تسنيم وأيهم وقالوا بنفس واحد..
اااه..
استأذن أيهم منهم وذهب برفقتها....
اما تسنيم بعدما ابتعدت تولين وزوجها..
اقتربت من سليم
وقالت...عااااااا انت السبب ياسليم الزفت..
انقبض قلب سليم..وقال...
انا السبب في ايه بس ياتسنيم..
تسنيم ببكاء...عاااا شلت الماده للمره الرابعه...منك لله ياسليم..
قعدت تقولي هذاكرلك..لحد مسقطت..
أديني هشرف معاهم في رابعه السنه الجايه..
سليم بحزن مصطنع..خلاص ياقلبي محصلش حاجه.
تسنيم بغيظ منه..
محصلش حاجه..عالعموم الحمدلله اني شلتها انا مكنتش مستعديه للجواز دلوقت بردو..
سليم بصدمه..ودا اش دخله ف دا..
تسنيم بمكر..قالت..
دا ده أساس دا..وجدي كمان لما يعرف مش بعيد يقعدني في البيت واسقط تاني فيها ومجوزش خالص..
يالا بقي مفيش نصيب..
نظر بصدمه لهاوقال..
مفيش جواز.... ايه...
دانا أصورلكو قتيل...
والمصحف أخطفكك..
لمعت عينيها بانبهار وقالت..
الله ياسليم..اخطفني اخطفني..
ضرب كف علي كف من أفعالها وذهب..وهي تجري وراءه..
متمتما بغيظ...اه يامجنونه...هتجننيني واللله..
يالا عايزاني اخطفها عشان يقتلوني قبل مدخل
وانا اللي هموت وادخل..
منك لله ياتسنيم يمهل ولا يهمل..
♥♥♥♥♥
مبروك يا ميمو وأخيرا نجحتي يابت..
نظرت له وقالت بفرح..أخيرا هبقي في رابعه بقي..
هييييح..
محمد..طب بالمناسبه دي..
متجيبي بوسه بقي..
نظرت له بصدمه وقالت..
انت عاوز تبوسني يامحمد..
اومأ لها وقااال..
ياريت ياست البنات دا يوم المني..
ضحكت بخجل يرااه بعينيها لاول مره..
واقترب منها..
وقال..يالهوووي دانتي طلعتي بتكسفي زي البنات اهووو..
لكذته بيدها وقالت..
بطل قله أدب..لاجرسك..
نظر لها بغل وقال..
أيوا ارجع جعفر اللي نعرفه..عيله فصيله..
وتمتم قائلا..
ياسوادك ياقرمط..شكلها جوازه عنب..
اغتاظت منه وقالت..
بتقول حاجه..
محمد مسرعا...بقول ربنا يخليكي ياجعفر..
ميرااال بصدمه..
..محمد...انا جعفر..
محمد بضحكه..قائلا..
بس أحلي جعفر في الدنيا دي..
بحبك يابت..

ضحكت بخجل وقالت..
وانا بموت فيك ياقلب البت..
وضع يديه علي قلبه قائلا..لا قلبي الضعيف لا يحتمل..
ميرال ياقلبي...
انتي عيانه..انا مقلق منك..مش عارف ليه..
ضحكت عليه وقالت..
الله مش جوزي حبيبي...
محمد بصدمه قائلا..
صلاه النبي أحسن..
♥♥♥♥♥
أيهم..ياأيهم..رد عليا..
نظر لها نظره أخرستها..
فسكتت والتزمت الصمت طواال الطريق..
بعد مده كان يصف سيارته..
نظرت له وقالت احنا جينا هنا ليه مش هنروح للولاد..
أيهم بحده..انزلي ياتولين واخلصي..
تأففت وقاالت...يوووه نزله اهو..
أمسك يدها قبل النزول وقال..
كمان زهقااانه عليا..
ماشي ياتولين..حاااضر..
نطرت يده وقالت...ماشي..اتنين..تلاته اربعه..
ولا يهمني..
ونزلت مسرعه..
فتحت لها سعديه..قائله....
حمدالله عالسلامه ياتولين يابنتي..
اومال فين الولاد..
أجابها أيهم مسرعا..
عند والدتي هيقعدو معاها كام يوم كدا..
تقدري تريحي اليومين دول ياسعديه..
تولين هتظبط الدنيا..
نظرت له بصدمه..فسحبها..الي الاعلي..تحت دعوات سعديه لهم..
أدخلها الغرفه..ورماها بعنف علي السرير..
قالت..بصدمه..
انت اتجننت ياأيهم في ايه..
نظر لها وقال..وهو يخلع ثيابه قطعه قطعه..
انتي لسه مشوفتيش جنان ياقلب أيهم..
بلعت ريقها وهي ترااه أمامها أصبح عاريا الا من ملبسه الداخلي..
وقالت..
في ايه ياأيهم مالك..
اقترب منها مسرعا وقال..
بغيره..انا مش قلتلك ميت مره مشوفكيش واقفه مع رجاله ولا تختلطي بيهم..
هااا...كلامي مبينسمعش ليه..
تولين برعب..قائله..
ياأيهم ياحبيبي..دا جوز تسنيم مش غريب..
هو كان بس بيسألني عليها..
واديكو طلعتو معرفه.
أيهم..وضحكك معاه بردو كان من ضمن السؤال..
ولا دي اجابه اضافيه..
نظرت له بحزن قائله..انت بتشك فيا ياأيهم..
قال مسرعا..
ياغبيه مش بشك..فيكي..
انا بغير عليكي..
وغير كدا..انا مش قعدت ليله كامله أشرحلك
في موضوع الاختلاط دا..
تولين..بتفهم..
خلاص ياقلبي مش هعمل كدا تاااني..
متزعلش..
تركها وذهب الي الحمام مسرعا..
قائلا...أصلا مفيش تاني..
هوديكي وأجيبك بنفسي..
وياويلك ياتولين لو شفتك واقفه مع أي شاب تاني..

اما هيا..جلست تؤنب نفسها علي مافعلته...
♥♥♥♥♥
بعد يومين..
تولين..
ألو..
أيوا ياطنط..
الولاد عاملين ايه
هويدا بتفهم..بخير ياحبيتي متقلقيش..
ماليين عليا القصر..
تولين..ربنا يخليكي ليهم يااارب..
ردت هويدا بحب عليها..
فتولين كانت ابنه صديقتها المقربه..
التي قتلت غدر بسبب زوجها..
فكلما رأت تولين تذكرتها..
فهي كانت نسخه منها..
قالت..ياحبيبتي متقلقيش..عليهم..دول ولاد الغالين..
حته مني..خلي بالك انتي من نفسك وجوزك..
أغلقت معها... بعدما اطمأنت علي اولادها..
وحدثتهم بالهاتف..
ونظرت لذلك الذي يحبس نفسه بغرفه المكتب منذ الصباح..
ويقاطعها منذ،يومين..
هي تعلم انها أخطأت ولكنها تأسفت له كثيرا ولم يقبل..
لن تتحمل أكثر..
اقتربت مسرعه من الغرفه وفتحتها بعنف..
فانفزع من فعلتها وقال بغيظ لها..
ايه دا..ايه اللي حصل..
اقتربت منه تضم شفتيها كالاطفال..قائله..
وهي تجلس علي قدميه..
انا أسفه..مش هعمل كدا..تاني..صالحني بقي..
نظر لها بغيظ وقال..
يعني الشو دا عشان أسامحك.

نظرت له بغيظ وقالت ايه شو دا..
وسكتت قليلا..
وأخفضت رأسها بانكسار..
رق قلبه لها..ورفع رأسها..فصدم من دموعها التي تسيل علي وجنتيها..
أيهم. بحب...انتي بتبكي ياقلبي..
خلاص..خلاص..متبكيش..انا مسمحك..ياقلب أيهم..
واعتصرها بين أحضانه..فزادت في بكائها..
أيهم..بحزن..خلاص ياقلب أيهم عشان خاطري بطلي عياط متوجعيش قلبي..
تولين ببكاء..انت مش يتحبني ابداا..ابدا..
أيهم..بصدمه..
انا ياتولين مش بحبك..
دانا بعشقك ياقلب أيهم انتي..
طب بطلي بكي وانا أقولك علي سر..
صمتت ونظرت له كالاطفال..قائله
قوول..
ضحك عليها وقرص خدها وقال..
مستعده..
أومأت برأسها بالموافقه..
قال..بعدما أخذ نفسا..
انتي عارفه اني كنت بحبك وانا صغير..
نظرت له بصدمه وقالت..ازاي..يعني..
احتضنها بين ذراعيه قائلا.
اقولك ياقلب أيهم..
زمان وانا صغير كانت مامتك بتجي تزور ماما هويدا دايما وكنت دايما بستناكي مع ماما هويدا عشان أشوفك..كنت بستناكي مخصوص عشان تيجي والعب معاكي..
وكنت أقول لماما هويدا تولين دي بتاعتي انا..
نظرت له بذهول قائله..
بس انا مش فاكره..
ضحك عليها وقال..
عشان كان عندك ساعتها 3سنين او اقل..
كان كل ما شريف يقرب منك أجري أخدك منه..وكان يقولي خدها براحتك..
بردو هتجوزها انا الاول..
تنهد بوجع وأكمل..
كان بيقولها بعقل طفل صغير..
مكنتش اعرف ان الكلام اللي قولناه فلحظه لعب هيتحول لحقيقه وهتكوني لشريف الاول..
تعرفي اني قعدت أسال عليكي كتير مااما..
ولما زهقت من كلمه..مسافره.. اللي بتقولهالي..

قالتلي تولين عند ربنا..

ساعتها حبست نفسي اسبوع..ومخرجتش غير لما دخل عليا ابويا..
وضربني علقه عمري في حياتي مهنساها..
ومع كل ضربه كان بيقولي تولين ماتت..لكن انت مموتش..
ومن ساعتها قلبي مات معاكي..
ولما قريت اسمك في قسيمه الجواز بتاعت شريف
الله يرحمه
قلت يمكن تشابه أسامي لاني كنت نسيت اسم والدك ايه..
بس قلبي دق واتلخبطت اول ماقريت اسمك..
ولما شفتك..ودققت فيكي كان قلبي بيقولي ان هيا..
وعقلي بيقولي لا..
كان في حرب جوااايا..
بس كان في رابط غريب بيشدني ليكي..
كل ما أقول ابعد دي كانت مرات أخوك..
اقول لا دي بتاعتي انا... مراتي انا..
بتاعتي وبس..
كان يتحدث وهي تنظر له بذهول وصدمه..
قالت..
أيهم.. انت..
أكمل أيهم قائلا..ياعيون أيهم ولما عرفت انك انتي تولين..تولين بتاعتي انا..
مقدرتش امنع حقد الدنيا مينزلش ف قلبي..
ووقتها فكري راااح لليوم اياه
اللي قلي فيها شريف انه هيتجوزك الاول..
وحسيت انه انتقم مني فيكي..
كان قلبي بيتقطع كل يوم ميت حته..بس برجع وقداام عنيكي ببقي طفل صغير..
ببقي أيهم الغبي..اللي بينسي نفسه ووضعه..وبيبقي أيهم..بتاعك انتي بس..
انا غرت يا قلب أيهم من أخويا..
مابالك من حد غريب....
.اقسملك ياتولين لو كنت أعرف ان شريف هيتجوزك وانك موجوده..
مكنتش خليته يلمس شعرااايه منك..
تكلمت تولين..بضعف قائله..
شريف مات ياأيهم..وو.
وضع اصبعه علي شفتيها قائلا..
متكمليش شريف كان عارف انك انتي تولين..
تولين بتاعت أيهم..توليني انا بس..
وعشان كدا..كتب وصيته دي..
نظرت له بصدمه..وقالت..كان عارف..كان عارف ازااي.
خفض رأسه وأخبرها مما سمعه من والدته وهي تواجه أبيه تلك الليله..
تولين بصدمه..يعني والدتك اللي خططت لكل دا..
أيهم...مش بالظبط..لقاء شريف بيكي فعلا كان صدفه..
هي عرفتك لما شريف حكالها علي البنت اللي بيحبها ولما قلها اسمك عرفتك وفضلت ساكته عشان كانت خايفه من فايز عليكي وعلي شريف..
بس لما اكتشف شريف اللي ابوه بيعمله حكالها وهيا قالتله..
اللي تعرفه..
عشان كدا فكر يكتب وصيته دي..
اقتربت منه وحضنته بشده قائله..
انا بحبك أوووي ياأيهم..
حاسه اني ضايعه..اعتصرها بين أحضانه قائلا..
سلامتك من الضياع ياقلب أيهم..
انا هنا جمبك ياقلبي..
عمري كله فداكي..
رفعت رأسها له بعند..
وقالت.. بنبره طفوليه..
انا زعلانه منك بردو..
نظر لها بحزن وقال..ليه ياقلب أيهم..
تولين بغيظ..عشان مسألتنيش عملت ايه في النتيجه..
ولا همك تسألني..
ضحك عليها وقال..دا علشان كنت عارف انك نجحتي بتقدير كمان من قبل ماتروحي الجامعه أصلا..
بس قولت أسيبك تفرحي مع أصحابك.
وكنت هقولك..
نظرت له بغيظ وقالت..اه ماانت الحمدلله نكدت عليا..
أيهم..بغيظ..ها هتقفلي الموضوع دا..ولا ايه..
متجننيش..
تولين مسرعه...خلاص خلاااص..حرمت.
ضحك عليها..وحملها..مسرعا..قائلا..
لا لازم تتعاقبي.
تولين..عااااااا
أيهم..صوتي من هنا لبكره محدش هنا الا احنا..وغمز لها..
ـــــــــ
رماها بعنف علي سريرهم..واقترب منها بمكر
قائلا وهو يخلع قميصه..
استعنا عالشقا بالله..
تولين..بخضه..هتعمل ايه ياأيهم..
أيهم..بقهقهه..
هتموتي ياتوتو..
وانقض عليها..ذاهبا معها في عالم تصعد له روح العشاق..عالم ينفصل فيه العقل..
ويسلم مقاليد حكمه للقلب..
عالم خالي من الدموع والجراح...
عالم..مجنون...
شعاره..
انت دائي ودوائي..
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
الي اللقاء في الجزء التاني من خاتمتنا..
دمتم بخير..


هاجر جوده غير متواجد حالياً  
التوقيع
"وعسى أن تكرهوا شيئاً وهو خيرٌ لكم." ❤




رد مع اقتباس
قديم 23-07-20, 03:52 PM   #35

هاجر جوده

مشرفة منتدى الروايات المنقولة

 
الصورة الرمزية هاجر جوده

? العضوٌ??? » 402726
?  التسِجيلٌ » Jun 2017
? مشَارَ?اتْي » 1,915
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي tunis
?  نُقآطِيْ » هاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond reputeهاجر جوده has a reputation beyond repute
افتراضي

الخاتمه...
الجزء الثاني..
روايه/تولين...
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

بعد شهرين...
استيقظ صباحا يبحث عنها بجانبه.. فلم يجدها..
انتفض من مكانه ودب الرعب قلبه..
لا يزال يشعر بالقلق وينقبض قلبه اذا استيقظ ولم يجدها بأحضانه..رغم انه الان يعيش معها أسعد اوقات حياته...
الا ان قلبه الذي اعتاد الحزن يأبي الي الان أن يصدق...
تلك الكم الهائل من السعاده التي يعيشها بجوارها هي وأبنائه....
يخشي الغد ومفاجأته...
تنهد ونزل الي الاسفل كانت سعديه تطعم سليم وساجد..
سعديه...صباح الخير يابني...
أيهم..بشرود...صباح النور ياسعديه..
اومال تولين فين...بدور عليها مش لاقيها...
سعديه بحب...في الحمام بتاع الولاد يابني...
بقالها شويه....
أومأ بصمت..وذهب باتجاه غرفه ساجد وسليم...
أيهم لنفسه...يعني سايبه حمامات الفيلا كلها..ورايحه حمام الولاد ماشي..ياتولين..
وراكي وراكي...
ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــ
كانت تقف بتردد وبيديها اختبارا للحمل...
تتمني وبشده أن يرزقها الله بذريه منه...
منه هو..من عشقته حد النخاع...كان بجوارها هاتفها..
المفتوح علي مكالمه جماعيه تجمعهم الجيران الثلاثه..
ايسل..سيلا..تولين..وأخيرا صديقتها ميرال..
تضع السماعات بأذنها...تستمع لحماقاتهم معا...
منذ أن تعرفت عليهم..وحياتها الفارغه..أصبحت ممتلئه..
بل وأصبحت اجمل..يقيمون جميعا بكومباند واحد أستحوذ عليه الاصدقاء...
والباقي في طور الانشاء...
سيكنه ايضا باقي الاصدقاء..والعائله..
فالجميع ممن كانوا يسكنون بهم..
قد هجروه بسبب أفعال أولاد خالد وجنانهم...
🌺🌺🌺🌺
كم جميل أن تعيش وحولك أشخاص يحبونك..
يفتحون لك بابهم في أوقات فرحك وحزنك...
انتبهت لسيلا...تقول..
أخلصي يازفته....
زين بينادي بيقولي كل دا في الحمام..
هو عشان انتي متنيله...خايفه..تزنقينا معاكي..خلصي يازفته..
ايسل بهدوء...ياجماعه بالراحه عليها..الله..
تولين ياحبيبتي اهدي كدا... وخدي نفس وانشالله تطلعي حامل وتكملي دسته المجانين..اصلها ناقصه...
ميرال بضحك عالي...
والله أول كلمه تقوليها صح...انتو خلفتكو عار علي المجتمع...
دا الواد سيف ابنك لسه مقلبني امبارح في سماعه بلوتوث..
هتطلع من عيني...
أيسل بغيظ منها...قااالت..
اتنيلي واسكتي متخلنيش أقول..قلبك ليه...
سيلا..بمرح وطفوليه...قولي..وحياتي
ياأيسل..
قلبها ليه...هاااا
اغتاظت ميرال وقالت..
ماشي ياأيسل انتي وابنك
ليكو يوم...
سيلا..لا بردو متوهيش قولي بقي ياأيسل...
أيسل بضحك مرتفع جذب انتباه ذلك الذي يعمل علي حاسوبه بالغرفه..بينما هي بالحمام...مثل صديقاتها...
قالت...أصل شافها هي ومحمد بوضع مش ولابد...
يعني..
قاطعتها ميرال...قائله...أاااااايسسسل ...
منك لله انتي وابنك..غوري عن ابو شكلكو..
وأغلقت بوجههم..
تولين...بغيظ منهم...
انتو اصدقاء انتو...انا في ايه وانتو في ايه...
سكتت واستمعت لسيلا...
يالا اعملي زي ماقلتلك...
😒😒😒😒
أطاعتها وفعلت مثلما أخبرتها سيلا..
ثواني وظهرت النتيجه..وقالت بفرحه...
سيلا..انتي يابت..اظاهر ان العلاج جاب نتيجه..
انا حامل..بجد...
مش مصدقه...
سيلا بضحك سمعه زين الذي يقف منتظرها بالخارج..
يسمع تمتمه وضحك...
أيوا يابنتي اومال ايه..دا انا سيلا والاجر عالله..
ضحكت أيسل وسيلا بسعاده علي سعاده تولين التي تنتظر ذلك الخبر منذ شهرين...
غير واعين لما ينتظرهم بالخارج...
أغلقوا جميعا وكل منهم منتفضا علي خبط الباب...
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ
سيلا..سيلا...
انتفضت وأغلقت الهاتف مسرعه قائله...
أيوا..أيوا يازيزو انا جيت اهو...
فتحت الباب...ومد يديه لها قائلا...
هاتي الزفت دا...كنتي بتكلمي مين في الحمام وصوت ضحكك جايب أخر الشارع...
أغتاظت وتذمرت كالاطفال...وقالت...لا مش هدهولك..
وكنت بكلم أيسل وتولين...ارتحت..اوعي بقي..
وفاتت من تحت يديه..
صدم ولكنه باغتها وحملها مراعيا بطنها المنتفخه...
أمامها..
زين بضحك..تعالي هنا ياأوزعه انتي...
ضربته علي كتفه وقالت..كدا يازين...انا أوزعه..
اوعي انا زعلانه منك...انت اللي طويل وهايف...
رماها علي السرير...واعتلاها..
قائلا اعمل فيكي ايه ها...
سيلا وقد حاوطت عنقه بيديها..وقربته لها...
سيلا...زيزو..
زين وهو ينظر لها بحب..غارق بها حد.النخاع ..
قال..عيون زيزو من جوا...
ضحكت بصوت عالي..
من تناسيه بسهوله...
وقالت..
انا عاوزه موز...
صدم من ردها وطلبها للموز بشكل يومي...
وقال بغيظ..ودا وقته يعني وبعدين ايه حبك في الموز انتي وعيالك مش عارف...
ضربت عنقه وقالت...مش انا...دي بنتك..الله..
قرب وجهه منها وقبلها قائلا...
بس كدا...انا تحت أمر بنتي وام بنتي...هروح أجيبلك موز ياعمري..
نفضت رأسها قائله..
لا مش من هنا...
نظر لها باستفهام..
فأقتربت مغيبه عقله بمشاعرها
وابتعدت عنه قائله..بمكر...
عاوزه موز من بتاع المزرعه...
انتفض ونظر لها الا انها باغتته بقبله..قائله...
عشان خاطري يازيزو...
تنهد قائلا...خاطرك غالي اوووي ياقلب زيزو..
واقترب غامزا لها..
وقال..بس لازم تدفعي الضريبه...
سيلا بغنج...زيزو..
زين بغلب...خربيت زيزو..واللي جابو زيزو..
حاضر..حاضر.
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــ
التفت أيسل بعدما انتهت من مكالمتها وجدت خالد يحاوطها من الخلف ورأسه علي كتفها..
انتفضت بخضه..وقالت..
خااالد..اخص عليك خضتني مش هتبطل العاده دي بقي..
الولاد بياخدو بالهم...
لفها له وقال بغيظ..متقوليش ولادي...
دول شياطين...عفاريت...كسفني في كل مكان..
انا متبري منهم...
وخصوصا ابنك الكبير والواد المفعوص اللي اسمه أيان..
ضحكت بسعاده...واقتربت تحاوط عنقه..قائله...
قوول بقي انك بتخاف منهم...
نظر لها بغلب قائلا...
ياوزه انتي عارفه ان ولادك طفشوا الكومباوند كله بعمايلهم...
كل الناس الغريبه اللي كانت ساكنه عزلوا...
ضحكت بصوت مرتفع قائله...
أحسن عشان نبقي لوحدينا..
نظر لها وقال...سيبك منهم تعالي اقولك كلمه..
نظرت له بمكر...وقالت.كلمه هنا...في الحمام...
نظر حوله وحملها بخفه قائلا...
عندك حق مينفعش الكلام هنا...
عمزت له بجراءه اعتادت عليها معه...
قائله...
ايوا هو دا...
اقترب منها بمكر قائلا..هتموتي ياسوسو..
وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح..
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــ
كان يقف علي الباب بتوتر...قائلا..
تولين ياعمري افتحي الباب دا...
استمع لها تقول...أيهم...
أيهم بحب...ايوا ياعيون أيهم افتحي...
..قفله ليه..
ثواني وفتحت القفل...
فدفع الباب وأدخلها واغلقه مره أخري عليهم..
التفت لها واخذها بين أحضانه قائلا...
قلتلك ميت مره متصحيش وتسيبيني نااايم...
صحيني قبل ماتقومي..
رفعت وجهها من حضنه ونظرت له بعشق...
وقالت..
حبيبي انت كنت تعبان أووي من ضغط الشركه عليك..
ونايم ومش داري..
مردتش اقلقك قولت أسيبك تنام براحتك وكنت هصحيك..بس انت صحيت قبلي..
أيهم بمعاتبه..قولتلك بقلق لما مبلقكيش في حضني...
متعمليهاش تاني...والا...
وضعت اصبعها بسرعه علي شفتيه..وقالت..
خلاص ياعمري مفيش والا...
اوعدك..مش هسيب حضنك تاني..
واقتربت مندسه بين أحضانه..
حاوطها بذراعيه مقبلا اياها علي رأسها قائلا...
بحبك ياتولين..بحبك اوووي..
انتي الفرحه اللي جتلي
بعد عمر من الشقي والتعب...
خليكي جنبي متسبنيش...
انتي روحي اللي مقدرش أعيش لو غابت عني..
لحظه..
احاطت خصره بقوه قائله...
وأنا بعشقك ياقلب وعمر وروح تولين...
رفعت وجهها له وأخذته
في رحله علي بساط الريح...
ابتعدت تلتقط أنفاسها....
فوقع نظره علي شيئا خلفها..
أشار بأصبعه قائلا...
ايه دا..
نظرت وراءها ولمحت الاختبار...
استدارت وجلبته ورفعته
امام أعينه قائله بفرحه...
حظر فظر..
لم يري أيهم شيئا
كهذا من قبل فمعرفته بأمور النساء... صفر..
تعلمه تولين كل يوم شيئا جديدا....
أشياء كان لا يعلم عنها شيئا..
حك راسه بجهل ونظر لعينيها...قائلا...
مانتي عارفه انا معرفش حاجه..في أمور الستات دي...
قربها بخبث من خصرها وألصقها به قائلا..
عرفيني انتي ياقلب ايهم...
ضحكت واقتربت منه أكثر فأصبحوا كيان واحد...
وقالت..
أكتر حاجه مريحاني انك ميح ياقلب تولين...
نظر لها بغيظ..قائلا...
ماشي هعديهالك..
ومش عاوزه أعرف منك حاجه...
مد يده...وحمل غلاف الاختبار وقرأه..
سرعان ماصدم...وهو يقرا الارشادات علي العلبه..
ويقارنها...بالاختبار بيديها...
نظر لها بصدمه..
وقال بفرحه ظاهره عليه لم يستطع اخفائها..
حااامل...انتي حااامل..
مش كدا...
عااااااا..
وحملها وطار بها خارج الحمام...
وضعها علي سرير الاطفال...
واقترب منها قائلا.....
.انا عاوز توأم مليش فيه...
نظرت له بصدمه..قائله...
دا اللي هو ازاي دا...
هو بأيدي...
أيهم بلا مبالاه...مليش فيه...
انتي عاوزه خالد يفضل يقولي...
دي قدرات خاصه يابابا متعرفهاش انت...
واقترب منها...أكثر قائلا... من بين قبلاته لوجهها.
اظن انا مقصرتش في حاجه..وغمز لها...
ضربته بصدره قائله...يخربيت كدا..
انت قليل الادب ليه...
بطل بقي...
وتركته..وخرجت..
صاح بها وهو يجري خلفها قائلا...
تولين..انتي يابت..خدي هقولك...
تولين..من بين أسنانها وهي تلتفت له..
أل توأم ال...طب ربي اللي جوا دول الاول..
صعدت للاعلي..وهو يجري خلفها...
وسعديه تنظر في أثرهم بذهول قائله..
ياعيني عليك ياأيهم يابني...
جننتك تولين...يالا...مهي حلوه وتستاهل..
ونظرت لسليم وساجد اللذان يمسك كل منهما الاخر من شعره...
وقالت قولتلها بلاش...
تنخلطوا مع الواد سيف دا واخواته...
.اديكو انقلبتو...
يالا...
والنبي صدقت.. لما... قالت...
ربي عيالك الاول...
ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــ
بعد الظهر كان يجلس بالشركه بجانبه زين وخالد
بعدما دمجوا شركاتهم
وأصبحت أخري عملاقه...
مازال يتعلم أبجديات الشغل من صديقيه..
وفي البيت تعمل تولين علي مساعدته بقدر الامكان فهي تشاركه بنصيب أبويها الذي كتبه لها شريف من قبل..
تنهد وترك الحاسوب...قائلا..خلاص تعبت مش قادر..
كفايه كدا..
نظر له زين بنظره حنونه..قائلا...يابني اللي يشوفك..
يقول من صغرك مدير مشالله...بتتعلم بسرعه جدا...
نظر له أيهم وشرد في مساعده تولين له..فهي تسهر تساعده بكل شارده ووارده..
تذكر قصه حملها وصديقه يبارك له...
خالد بضحك..مبروك ياكبير..
خلاص هتخش السحب علي فريق كوره...
الحمدلله مش هبقي لوحدي...
نظر له زين وأيهم بحده..
فخاف قائلا..في ايه...هتكلوني ولا ايه..!
اقترب منه أيهم وأشار له بالقلم الذي بيديه قائلا...
اسمع...
ابعد ولادك الشاطين دول عن ولادي...
انا معنتش عارف أربيهم حرام عليك...
خالد بلا مبالاه قال...
وانا مالي ياجدع ماكل واحد عنده عيل يربيه..
نظر له زين بسخط قائلا...
نربيه برده...
وعيالك اللي ماشيه تبهت...
عالكل شيطنه وعفرته نعمل فيهم ايه...
وابنك الحلوف اللي بيقول للواد هات ميت نااقه وانا
أجوزك اختي..
خالد ياحبيبي انت متأكد ان العيال..
دي تربيه مدارس ايطاليه..والله أشك...
نظر لهم خالد بغيظ قائلا...
اه هيا الحفله هتبدأ عليا
وعلي ولادي بقي...
عموما منه لله عادل الزفت..بأخلاقه الزباله..بوظ العيال...
دخل عادل بهذه اللحظه..قائلا حد بينده عليا هنا...
انفجر زين وأيهم بالضحك..
بينما خالد ينظر له بغيظ قائلا...
منك لله ياعادل...منك لله...
يمهل ولا يهمل...
وتركهم وخرج...بينما عادل ينظر له بذهول قائلا...
ياعيني العيال جننوه...
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ
بعد أسبوع...
في زفاف ميرال...
تولين بفرحه...احلي ميرال والله..
عسل ياحبيبتي دا انتي هتجنني محمد انهاردا...
لمعت عينيها بمكر...وفرحه..لمحتهم تولين..
تولين...لا ياشيخه الله يخليكي عدي الليله بلاش نظره المكر دي...
نظرت لها ميرال وقالت...
الله انا اكلمت... ياتولين...
تولين بتنهيده....
ربنا يستر اسيبك تجهزي
واروح اجهز مع البنات في الغرفه التانيه..
.عشان أيهم كلمني...
وقالي علي وصول...
رن هاتفها برساله..عالواتساب..
باسم..فرحه عمري..
فتحتها كانت رساله من أيهم...
افتحي يالا الشنطه اللي ادتهالك وانتي ماشيه...
تذكرت أمر تلك الشنطه التي أعطاها لها قبل الذهاب برفقه ميرال يخبرها الا تفتحها الا حينما يرسل لها...
فرحت واقتربت مسرعه من الشنطه...
وفتحتها وخلفها البنات
التي ينظرون بدهشه لما بها..
كان فستان زفاف خرافي..
وعليه كارت..
مكتوب عليه...
انهاردا عاوز أشوفك أحلي عروسه
(عروسه أيهم...)
شهقوا جميعا خلفها من جمال الفستان وروعته..
وقد حرص علي جلب جميع احتياجاته...
تركته وجلست تبكي....
اقتربت منها أيسل..واحتضنتها بحب..
قائله..
بتعيطي ليه يابت يافقر انتي..بدل ماتتنططي من الفرحه...
دا أنا يوم فرحي انا وخالد كنت هايصه..
ضربتها الجده التي اتت من خلفهم علي راسها..
قائله..
طب ما لازم تهيصي..مانتي هبله وجليله الحيا...
وبيعرف يضحك عليكي الطور الهايج دي...
أيسل بغيظ...الله ياستي قولتلك ميت مره..
متقوليش علي خالد كدا...
ضحك الجميع بينما نظرت لهم أيسل بحده..
وقالت...
ماشي اضحكوا اضحكو..
ضربتها الجده بعكازها قائلا...
همي ياخايبه يانايبه خليني اجعد جاار الجمر دي اديها شويه نصايح..اكده..
نظرت لها أيسل بمكر..وقالت...
اه منك انتي ياستي ملكيش حل...
اقعدي ياختي اقعدي...
جلست الجده بجانب تولين...التي رفعت رأسها لها بسعاده...
فربتت الجده علي شعرها الحريري..
وقالت... بتحبيه ياخايبه.. مش اكده...
أومأت تولين لها بالايجاب وقالت...
بموت فيه...
ضربتها الجده علي رأسها وقالت...
طب همي ياخايبه اجهزي...اكده..خلينا نفرحو...الفرحه حلوه..
قبلتها تولين بخفه وقفزت قائله
عندك حق...
الفرحه حلوه..
تدندن بسعاده..
والجميع يغني معها..
♥♥♥♥♥
ودوني على بيت حبيبي نعيش مع بعض فيه
دا بقالنا مدة طوبة طوبة من الحب بنبنيه
انا لابسة الطرحة ومش سيعاني الفرحة و انا وياه
ارمو الورد علينا وباركولي بيه
هاسمع كلامه وتحت امره في اللي يقولي عليه
وبأي شكل هريحو لو حتى يطلب ايه
وان جبت منو بنت يارب تبقى شبهه
وان كان ولد هدعيلو يتربى بايديه
بعد النهارده محدش غيروه ليه عليا كلام
وان حد شافنا مش هيقول تلت التلاتة كام
انا شايلة اسمو فيه بقى اسمو شريكته في الحياة
زفونا يا ناس خلونا نروح أوام
هاسهر على راحته وعمري فــ يوم ماقلق منامو
هاكله بإيديا مهما عليا قالو لامو
دلوقتي ماليش فــ الدنيا حد تاني غيرو
وهاعلي من شانه واكبر مقامه
انا هامشي ايديه في اديه
ومش هخاف...
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــ
بعد نصف ساعه كانت تقف أمام المرأه تنظر لنفسها بسعاده...لكم تمنت أن ترتدي الثوب الابيض
في زواجها الاول...
من شريف تنازلت عن الكثير..
نعم لبسته ولكن ليس كتلك..
كان زواجها من شريف..
مستترا مقتصرا
علي عمتها وشريف
واولاد عمتها وصديقه أمجد..لكم بكت يومها أنها ليست كباقي الفتيات...
انها وحيده ويتيمه...
لطالما حلمت بزفه أسطوريه وعريس يخطفها من علي البساط.. وأهل يحاوطونها بسعااده..


ولكن مع أيهم الحياه مختلفه تماما...يفهم عليها من نظره عينيها..
تحبه وتعشقه لم تندم ولن تندم مطلقا أنها وافقت علي زواجها منه..
أيهم..فرحه قلبها..ونور دربها...
اقتربت مريم من ورائها تقوول...بسم الله مشالله..
انتي نويتي تعملي في اخويا..
♥♥♥
ايه تاني ياتولين...
جننتي أخويا العاقل ياتولين...
ضحكت تولين واستدارت لمريم التي زفت هي الاخري الشهر الفائت قائله...
أنا..دانا غلبانه...
الدور والبااقي...
علي من يوم مااتجوزت ملمحناش طيفها...
ضحكت مريم بسعاده..واحتضنت تولين قائله...
انا اسعد واحده في الدنيا ياتولين...
بتمنالك من قلبي نفس السعاده اللي انا فيها...
ربنا يسعد أيامك انتي وأيهم ياحبيبتي...
انتو تستاهلووو...
بادلتها تولين احتضانها بسعاده..قائله...
ربنا يخليك يا مريومتي...
♥♥♥♥♥
ـــــــــــــــــــــــــ ـــ
ارتفع صوت الزفه..وصعد كل باتجاه غرفه عروسه..
فتح محمد الباب..ونظر لميرال التي كانت تعطيه ظهرها..
قائلا...
ميمي ياميمي...
استدارت ميمي له...
فانفزع قائلا...
سلام قول من رب رحيم...
انصرف انصرف...
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم...
تحت ضحكات الجميع بالغرفه وشاشات القاعه تصور الحدث...
أخذت ترقد خلفه وهو امامها كالفأر...
كانت ترتدي وجه بهلوان..
كان الجميع في حاله ضحك هيستيري...
وضع سيف قدمه امامه وهو يركض..
فانقلب علي وجهه..
قائلا....بهستيريه..
.اه يابت المجنونه...
خلاص مش عاوز أجوز....
خلعت الماسك التي كانت ترتديه...
قائله محمد حبيبي...
فنظر خلفه وهو مازال متسطحا علي الارض قائلا...
حبك برص يابعيده منك لله...
قطعتي خلفي....
غوري يابت غيرت رأيي..
جاءه والدها من خلفه يقول..
بشماته..
أسف يابني البضاعه لاترد ولا تستبدل..
احنا مصدقنا خلصنا منها..
😜😜😜😜
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــ
دخل واغلق الباب خلفه نظر لمحبوبته..التي تقف تعطيه ظهرها واقترب منها فاستدارت له..
فتأوه بحب قائلا...
توليني...
واختطفها بين أحضانه...يدور بها. بسعاده...
بحبك ياأيهم...بحبك ياغبي..
وانا بعشقك ياقلب وروح وعين الغبي من جواا...
ابتعد عنها قليلا..
وامسك يدها وقبلها بحب..وقال..
انتي ياتولين اللي ضيعتي هيبه الايهم...
خلتيني من العقيد أيهم..
لايهم الغبي عاشق تولين..
انتي السبب.. انتي اللي خلتيني زي العيل الصغير...
ضحكت واقتربت واندثت بين أحضانه قائله...
وانت اللي خليتني أقول لا قبلك ولا بعدك...
انت عشق تولين..
بحبك..يافرحه عمري..كله..
ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــ
بعد فتره
♥♥♥
وعلي كلمات .. أغنيه شيرين..كان يراقصها..
يشاركهم الجميع رقصتهم علي الاغنيه التي يغنيها زين بصوته الحنون.. وفي أحضانه تتعلق سيلا...
تستمع له..بحب..
♥♥♥♥♥♥
أنا كلى ملكك
أنا كل حاجة حبيبى فيا بتناديك
أنا مش بحبك .
الحب كلمة قليلة بالنسبة ليك
إنت فرحة...
جات لعندى بعد عمر من التعب
فى السعادة اللى بعيشها..
يا حبيبى انت السبب
ضحكتك . عقلك . جنونك والحنان اللى فى عيونك
اوصف ايه واحكيلك ايه
معاك بضحك وبفرح مبقتش خايفة ...
ازاى هخاف وانا بين ايديك
ساعات بخيالى بسرح..
قبل ما بحلم كل حاجة بلاقيها فيك
والسنين هتفوت...
وتمشى منك انت انا مش همل
بوعدك يا حبيبى عمرى شوقى ليك
ما فى يوم يقل
هبقى فرحك وقت حزنك
فى التعب تلاقينى حضنك
كل يوم من عمرى ليك
♥♥♥♥♥
اقترب معتز من مني التي أخبرها أيهم عن عشق معتز لها..ورضاه التام بوضعها..
بعدما طلقها ايهم من والده..
بعدما حكم عليه بالمؤبد..
نظرت له بتردد وليديه التي يقدمها لها...
رفعت نظرها فوجدت..والده أيهم..تنظر لها بحب وتومئ لها بالموافقه..
فوضعت يديها بيديه فضحك بصوته الرجولي..
قائلا..ياااه..
أخيرااا..
بعشقك..والله بعشقك..
احتضنها وجذبها من يديها يشاركهم الرقص..
بسعاده..
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ
بعد فتره....
كان يقف واضعا يده علي كتفها وهي مازالت بفستان زفافها...
أمام قبر أخيه...
نظرت له بنظره تائهه..
فشدد من احتضانها وقال...
بصوت تسمعه بوضوح..
♥♥♥
شريف..انا عارف انك حاسس وشايف..
انا جيت اشكرك علي هديتك الجميله.
♥♥♥♥♥
.ونظر لعينيها التي تبكي بصمت..
مسح دموعها باصبعه وأكمل...
صحيح انت ضحكت عليا..
وقدرت تاخدها مني...
بس دا كان مكتوب ياشق..
انهاردا...جاي لك..وبقولك..
حقك انا جبتهولك..وحقي أنا خدته....
ونظر لها قائلا..
♥♥♥♥♥
أيوه انتي حقي..
حقي من الدنيا...
حق أيهم المهدي..
♥♥♥♥♥
.هتفضل دايما في قلوبنا...معانا حته منك...سليم...
متخفش هشيل امنتك في عيني...
زي ما رديتلي امانتي...
♥♥♥♥♥
هفضل أفتكرلك جميلك العمر كله..
كل ما ببص عليها الصبح.. وهيا في حضني..
بفتكرك وادعيلك..
الله يرحمك ويغفرلك ياشريف..
هنجيلك تاني..
بس واحنا معانا الولاد...
سلام ياحبيبي...
واستدار مقبلا اياها من جبينها... مشددا علي يديه التي تحتضنها بحب..
قائلا..
مش عاوزه تقوليلي حاجه..
ضحكت..
ونظرت له قائله...
بحبك ياأيهم....
وانا بعشقك ياروح أيهم...
ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــ
ياعين حكت للعين عن نظرة مشتاقه
الحب عمره مكان حرام ولا عيب
لو فرقو القلبين فالروح هتتلاقي
ولقا الاحبه كان قدر ونصيب...
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
اكتبولي اي أكتر مشهد أثر فيكو...
علي فكره تولين من أقرب الروايات لقلبي وعلشان كدا في كل مناسبه هتعيش معانا بجنانهم وحبهم..
هحاول في كل مناسبه انزلكو حلقه...
انشالله..
متنسوش التصويت...
والكومنت بيفرحني جداااا
دمتم بخير انشالله..
أسما السيد...
#zezenya..


هاجر جوده غير متواجد حالياً  
التوقيع
"وعسى أن تكرهوا شيئاً وهو خيرٌ لكم." ❤




رد مع اقتباس
قديم 30-07-20, 06:32 PM   #36

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11-01-21, 09:07 PM   #37

عمراء

? العضوٌ??? » 410833
?  التسِجيلٌ » Oct 2017
? مشَارَ?اتْي » 571
?  نُقآطِيْ » عمراء is on a distinguished road
افتراضي

استغفر الله العظيم واتوب اليه

عمراء غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 13-01-21, 03:00 AM   #38

روهانى

? العضوٌ??? » 480261
?  التسِجيلٌ » Nov 2020
? مشَارَ?اتْي » 59
?  نُقآطِيْ » روهانى is on a distinguished road
افتراضي

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

روهانى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 14-01-21, 12:13 PM   #39

همسات ملاك

? العضوٌ??? » 412100
?  التسِجيلٌ » Nov 2017
? مشَارَ?اتْي » 156
?  نُقآطِيْ » همسات ملاك is on a distinguished road
افتراضي

الحمدلله والله أكبر

همسات ملاك غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 18-02-21, 12:37 AM   #40

رورو1600

? العضوٌ??? » 458000
?  التسِجيلٌ » Nov 2019
? مشَارَ?اتْي » 87
?  نُقآطِيْ » رورو1600 is on a distinguished road
افتراضي

دائماً متميزين داااااااااااااائما 💗💓

رورو1600 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
عشقتك يا من كنتي زوجه اخي

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 05:36 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.