آخر 10 مشاركات
[تحميل] ومالي بدجئ العاشقين ملاذ! بقلم/غسق آلليلh "مميزة " (Pdf ـ docx) (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          رواية صدفة للكاتبة : bella snow *مميزة و مكتملة * (الكاتـب : bella snow - )           »          قلبه لا يراني (130) للكاتبة: Kim Lawrence *كاملة مع الروابط عيدية عيد الفطر المبارك* (الكاتـب : Gege86 - )           »          أسيرتي في قفص من ذهب (2) * مميزة ومكتملة* .. سلسلة حكايات النشامى (الكاتـب : lolla sweety - )           »          ومضة شك في غمرة يقين (الكاتـب : الريم ناصر - )           »          بعينيكِ وعد*مميزة و مكتملة* (الكاتـب : tamima nabil - )           »          543-الأخت البديلة -سوزان نابيير- قلوب دار نحاس* (الكاتـب : Just Faith - )           »          552 - الهاجس - ديانا هاميلتون - ق.ع.د.ن ( إعادة تصوير ) (الكاتـب : Breathless - )           »          211 - الثمن - جيسكا ستيل (الكاتـب : Fairey Angel - )           »          وقيدي إذا اكتوى (2) سلسلة في الغرام قصاصا * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : blue me - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 24-07-16, 02:39 PM   #1

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
Rewitysmile25 رهان المغرور / للكاتبة فيروز محمد ، مصرية مكتملة









بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نقدم لكم رواية
رهان المغرور
للكاتبة فيروز محمد



قراءة ممتعة للجميع....







التعديل الأخير تم بواسطة لامارا ; 07-08-16 الساعة 06:26 PM
لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29-07-16, 12:57 PM   #2

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

رابط لتحميل الرواية

https://www.rewity.com/forum/t355357.html#post11491942



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته




تعريف الشخصيات

بتول: فتاه لديها24 عاما متخرجة من هندسة ديكور جميلة للغاية عينها عسلية احيانا تكون خضراء بشرتها بيضاء شعرها بني طويل يصل اسفل ظهرها لكن يزينه حجابها و يظهر علي وجهها البرائة تكره التكبر و الغرور بتول من الطبقة المتوسطة
ندي:صديقة بتول المقربة فهم جيران و اصدقاء منذ الاعدادية هي فتاه جميلة يزينها حجابها مثل بتول في التصرفات و هي من نفس طبقة بتول
اسر: شاب لديه 26 عاما طويل بجسد رياضي يكسوه عضلات و عريض المنكبين و يتميز بالوسامة الشديدة فهو قمحاوي البشرة بعينين زرقاء اللون و بشعر اسود غزير و طويل الي حد ما لديه ذقن خفيفة تزيده وسامة لكنه مغرور و متكبر لكنه لا يتعامل بغرور مع صديقه احمد يعشق الفتيات و يلعب بهم و هو من طبقة غنية جدا
احمد: صديق اسر المقرب شاب وسيم من نفس طبقة اسر لكنه لا يعمل مع في شركات والده بل يعمل مع اسر يتطبع بنفس شخصية اسر لكنه ليس مغرور
هدير:اخت اسر فتاه جميلة و رقيقة في السنة الثالثة في ملية اعلام
سيف:اخو بتول في الرضاعة و ابن عمتها يعيش في امريكا وسيم للغاية ملحوظة هيظهر بعدين شوية
هناك مزيد من الشخصيات سنتعرف عليه في احداث القصة.....


بسم الله الرحمن الرحيم

تبدأ قصتنا



التعديل الأخير تم بواسطة لامارا ; 07-08-16 الساعة 06:25 PM
لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29-07-16, 01:19 PM   #3

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت الاول


باستيقاظ بطلتنا بتول من نومها علي صوت زقزقة العصافير ثم اتخذخت حمامها اليومي و ارتدت هذا






مع طرحة مزيجة باللونين الابيض و الاحمر ذهبت الي والدتها
هالة الام:صباح الخير تولا
بتول:صباح الخير يا ست الكل
هالة:علي فين العزم
بتول:هدور علي شغل
هالة بضيق:تاني الموضوع ده يا بنتي نفسي اعرف عايزة تشتغلي ليه حتي انت عندك عربية و احنا مش محتاجين انك تشتغلي
بتول: ماما قلتلك خمسين مره قبل كده اني مش اتخرجت من هندسة علي الفاضي و انا عايزة اشتغل و اعتمد علي نفسي
هالة علي مضض:ماشي
بتول:ادعيلي يا ماما
هالة:ربنا ينولك الي في بالك
بتول:الا صحيح يا حجة هو بابا فين
هالة:في الشغل يا حبيبتي
بتول:اها
هالة: يلا عشان تفطري
بتول:ماشي
في شركة محمد السيوفي
ينزل شاب من سيارته الفارهة و يدخل داخل الشركة يحيه جميع الموظفين و يسمع همهمات و مغازلات الفتيات عليه و يزداد ثقة و غرور و يدلف الي مكتبه قبل دخوله الي مكتبه تحيه السكرتيرة الخاصة به التي ترتدي ملابس تظهر اكثر مما تسطر
ماهي بدلع:نورت يا اسر بيه
اسر بغرور:شكرا
ثم يتركها و يدخل الي مكتبه و يرحب به صديقه احمد
احمد بابتسامة:ازيك يا اسر
اسر بنفس الابتسامة:وحشني يا ابو حميد
احمد:احنا محتاجين موظفين كتير جدا و منهم مهندسين ديكور
اسر:نزل اعلان في الجرنال و طلب وظايف فيه
احمد:ماشي يا اسر انا همشي عشان الحق اكلم صاحب الجرنال للاعلان
في مكان اخر حيث توجد بطلتنا
رئيس العمل:اسف مش هينفع تتعيني صحيح انت السي في بتاعك هايل بس معندناش مكان فاضي في الشركة
خرجت بتول بخيبة امل كبيرة حيث انها لم تحصل علي الوظيفة
اخذت تدور و تبحث عن وظيفة طوال النهار لكنها لم تجد حيث وجددت نفس الرد اسف مش هينفع تتعيني صحيح انت السي في بتاعم هايل بس معندناش مكان فاضي في الشركة
رن هاتف بتول معلنا اتصال من ندي صديقتها
ندي: تولا وحشتيني
بتول بحزن:و انت كمان
ندي: مال صوتك يا بتول
بتول:مفيش حاجة
ندي: بتول انا اكتر واحدة عارفاكي طب انت زعلانة ليه
بتول بتنهيدة:عشان مش لاقية شغل
ندي بحزن لصديقتها:معلش ان شاء الله تلاقي
بتول: ان شاء الله
ندي محاولة تخفيف حزن صديقتها:بتول ايه رأيك نتقابل في كافيه(....) دلوقتي
بتول: ماشي هسبقك علي هناك لان قريبة منو
ندي: اوكشن يلا باي
بتول: باي
في شركة محمد السيوفي
احمد بتعب: انا تعبت يا اسر تعالي نخرج
اسر:و انا كمان تعالي نروح كافيه(...)
احمد:ماشي يلا
في الكافيه الذي ستتقابل فيه بتول و ندي
ندي:روقي كده و ان شاء الله تلاقي شغل
بتول:ان شاء الله
اعلن هاتف بتول عن اتصال من والدتها
هالة بقلق:اتأخرتي كده ليه بتول
بتول:اصل انا مع ندي بره
هالة:طب يلا تعالي عشان ابوكي جيه و مستنيكي علي الغدة
بتول:حاضر جاية
اغلقت بتول مع والدتها و تركت الهاتف علي الطاولة
بتول:يلا يا ندوش عشان ماما و بابا مستنيني
ندي:اوك يلا
خرجت كلا من ندي و بتول الي الخارج
بتول:اوبس نسيت موبايلي جوه انا داخلة اجيبه و جيالك
ندي: اوك
ذهبت بتول لتحضر الهاتف و هي ذاهبة من الكافيه اصطدمت بشخص
بتول: انا اسفة
اسر بعصبية: انت عامية مش تفتحي
بتول:انا قلت انا اسفة الله
اسر بزعيق:انت واحدة غبية ماشية و مش واخدة بالك
احمد محاولا تلطيف الاجواء:اهدي يا اسر خلاص مش كده
اسر بعصبية:اهدي و انا اودامي واحد غبية
بتول بزعيق:انا قلت انا اسفة و بعدين مفيش حد هنا غبي الا انت و ابعد عني السعادي عشان عفاريت الدنيا كلها بتنططت في وشي
اسر بعصبية:يعني هتعملي ايه
بتول بعصبية زقتو :و قالتلو انا ماشية انا لسه هتخانق
خرجت بتول و علي وجهها علامات الضيق
و شاهدتتها صديقتها ندي
ندي:مالك يا بتول و اتأخرتي جوة كده ليه
بتول: اركبي و انا هقولك في الطريق
قصت بتول علي ندي ما حدث في الداخل
ندي بضحك:هههههههه يخربيت جرأتك انا لو مكانك كنت قعدت اعيط
بتول:ما عاش و لا كان الي يخليني اعيط
نعود ثانيتا للكافيه حيث كان يجلس اسر و احمد
اسر بضيق:انا بنت ال.... تعمل فيا كده
نعود للكفايه
احمد بضحك:ههههه البت ديه مزة
اسر:هو ده الي همك في الموضوع كله بس اقسم بالله لو شوفتها تاني لهتكون حفرت قبرها بإيدها
احمد:خلاص يقي فُكك
اسر:لا مش هفكني الا لما اشوفها تاني
عادت بتول الي البيت
بتول:ازيك يا ماما هو تيفا جيه
هالة: اه جيه ياختي انا حسة انك دُرتي مش بنتي ة بعدين ايه تيفا ديه ده ابوكي
جاء الاب علي صوت زوجته و ابنته
الاب مصطفي: ملكيش دعوة يا هالة بدلعوتي بتول
بتول:����
هالة:بقي يا ينت مصطفي بطلعي لسانك ليا
مصطفي:المهم عملتي ايه النهاردة
قصت بتول مل ما حدث معها في اليوم حتي المشاجرة بينها هي و اسر
مصطفي:بعد كده ابقي خلي بالك
بتول: حاضر
هالة يلا عشان الغدة
جري هذا اليوم بأحداثه و اتي اليوم الثاني محمل بمفاجأت كثيرة
اليوم الثاني محمل بمفاجأت كثيرة
استيقظت بتول علي صوت ندي العالي
ندي بصوت عالي:تولا اصحي بسرعة لقيتلك شغل
انتفضت بتول و قالت:بجد يا ندوش
ندي:اه والله اهو حتي في الجرنال يلا قومي البسي عشان تروحي
بتول:طيارة هخلص بسرعة
اخذت بتول حمامها سريعا و خرجت و هي ترتدي هذا��




و ارتدت طرحة باللون الابيض
بتول:ايه رأيك فيا يا ندي
ندي يإعجاب:قمر يا قلبي
بتول: بجد
ندي:اه والله يلا بقي عشان متتأخريش
خرجت من غرفتها
بتول:ماما ادعيلي اتقبل في الشغل ده
هالة:يا رب يا حبيبتي
ذهبت بتول الي مقر العمل
بتول:السلام عليكم انا جاية عشان وظيفة مهندسة الديكور
موظفة الاستقبال:اوك اتفضلي املي الاستمارة و استني دورك بعد كده خُشي للنائب المدير
بالفعل قامت بتول بإملاء الاستمارة و اخذت تنطزر دورها
موظفة الاستقبال:انسة بتول يلا دورك جيه
ذهبت بتول لغرفة المدير الغامض طرقت طرقتين خفيفة ثم سمعت صوت نائب المدير الاجش
نائب المدير بصوت اجش:اتفضل
دخلت بتول و جدت المدير يطلع في اوراقه
بتول:السلام عليكم
نائب المدير و هو علي حاله:عليكم السلام
بتول:لو سمحت انا جيت عشان المقابلة
رفع نائب المدير و جهه و كانت صدمة بالنسبة لهم
بتول و نائب المدير بصدمة و في نفس واحد:انت/انتي


#####





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29-07-16, 01:32 PM   #4

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت الثاني


بتول و نائب المدير بصدمة و في نفس واحد:انت/انتي
احمد:ايه الي جابك هنا
بتول بدهشة:عشان اعلان الشغل
احمد في نفسه:ده لو اسر شافها هتبقي مصيبة بس لو السي في بتاعها كويس هشغلها
بتول:احم احم
احمد:لو سمحتي ممكن تديني السي في بتاعك
بدأ احمد بالاضطلاع علي السي في الخاص بها
احمد في نفسه:اوبا احلوت جدا ده السي في احسن واحد جالي لحد دلوقتي ديه واخدة كمية كورسات رهيبة
احمد:احم انسة بتول انت لحقتي تاخدي كل الكورسات ديه امتي
بتول:في الاجازة لما كنت بخلص امتحناتي كنت بخدهم
احمد: انت معاكي كورسات كومبيوتر و انجليزي و فرانساوي طب سيبي السي في هنا و ان شاء الله هنرد عليكي بكره
بتول:ان شاء الله عن اذن حضرتك
خرجت بتول من المكتب و اتجهت الي سيارتها
نعود مره اخري لاحمد
احمد:البت المزة جت بس محترمة جدا و لابسة حجاب و غير كل ده السي في بتاعها الممتاز و احسن حد جالي لحد دلوقتي بس المشكلة في اسر انو المدير و صاحب الشركة و هي هتكون اغلب تعاملتها معاه و هو مستحلفلها مش بعيد لو جت يطردها من الشركة بطريقة وحشة
قطع احمد دخول اسر
اسر بضحك:انت اتجننت بتكلم نفسك و بعدين هطرد مين
احمد بلجلجة:ها ... و لا حاجة
اسر:في ايه يا احمد
احمد:اتقدم كذا حد للوظيفة بس احسنهم بنت اسمها بتول بص انت حتي السي في بتاعها كده
اخذ اسر السي في من احمد لكنه لم يري صورة بتول
اسر يتفحص للسي في:كويس جدا يا احمد ايه المشكلة اننا نقبلها
احمد:بس .....
اسر مقاطعا:ولا بس و لا مبسش احنا محتاجنها جدا
احمد:ماشي
احمد في نفسه:ربنا يستر من الي جاي
في مكان اخر حيث يجلس شلة السوء لاسر و لي لاحمد
تجلس ثلاث فتيات ترتدي ملابس تظهر اكثر مما تستر و يجلس معهما شابين
هايدي:اسورة وحشني جدا انت متعرفش هو فين شريف
شريف:تلاقيه غطسان هو و احمد في الشركة
حازم:اه تلاقيه غطسان
ساندي:بطلي تكوني مدلوقة اوي كدة يا هايدي
شاهي:انا مع ساندي في كده
هايدي: اسر ليا انا و بس
حازم:خليكي عايشة في وهم
نعود الي بطلتنا بتول
هالة:هاه يا تولا ايه الي حصل
بتول:قالو هيردو عليا بكره
هالة: ماشي يا حبيبتي يلا ادخلي ارتاحي عقبال ما احضر الغدة
انقضي اليوم سريعا نذهب الي احد الاماكن الليلية حيث يزين الشيطان اعمال الناس
نعم فأنه الديسكو
هايدي: وحشتني يا اسورة
اسر:ازيك يا هايدي
احمد: علي فكرة نحن هنا يا ست هايدي
هايدي: ازيك يا احمد
احمد:تمام
اسر:ازيكم يا جماعة
اجابت الشلة:تمام يا اسر
هايدي ناظرة لاسر: تعالي يا بيبي نرقص
اسر:اوك يلا
لنتركهم هؤلاء السفهاء و لنذهب لبطلتنا
اعلن هاتف بتول اتصال من صديقتها ندي
ندي:عملتي يا ايه النهاردة
بتول:قولي يا رب يقبلوني
ندي:يا رب
بتول:اسكتي مش نائب المدير الي كان بيهدي الخناقة امبارح
ندي: بجد
بتول:اه والله الحمد الله ان التاني مش معاه
ندي:الحمد الله
بتول:بقولك يا ندوش انا هقفل عشان الواد سيف بيتصل
ندي:ماشي باي
اجابت بتول علي سيف
بتول بفرحة:سيفو وحشتني يا شيخ
سيف:me too sweety
بتول:اواد انت امريكا اثرت علي لغتك ولا ايه
سيف بضحك: ههههههه اعمل ايه انا فيها من و انا خمسة سنون
بتول بضحك:ههههههههه يخرب بيتك اسمها خمس سنين اقولك متتكلمش عربي خالص غير لما تيجي عشان اعملك هههههههههه
سيف:وحشتني لماضتك يا لمضة
بتول:اقفش اتعلمتها فين
سيف:اتا كنت بنزل اجازات هنا انتي نسيتي
بتول: بقولك يا سيفو ممكن لما نيجي نتكلم نتكلم انجلش عشان انا ادمت في شغل و هكون محتاجة اللغة فهتكون تدريب معاك
سيف:مصلحة
بتول بضحك: sure سيف صحيح انت هتنزل امتي
سيف:one month and I will be here
بتول:اوك باي
سيف:bye sweety I will call you again
بتول:اوك
استيقظت بتول علي صوت هاتفها
بتول:و عليكم من السلام ...... ايه ده بجد اتقبلت ......اوك بكره هكون الساعة تسعة عندكم .....سلام
بعد ما اغلقت بتول حتي صرخت بفرحة
بتول بصريخ و فرح:هيييييييه يا ماما قبلوني في الشغل
جائت الام و الاب فزعين سريعا علي صوت ابنتهم
الام بفزع:في ايه
بتول بغناء:قبلوني و هكون مهندسة اوه يييه اوه يييه
الاب بحدة:الله يحرقك كل ده عشان اتقبلتي في الشغل
بتول قامت بإحتضان ابيها و امها
بتول بفرحة:هكون احسن مهندسة
الام:ان شاء الله يا حبيبتي
مصطفي:ان شاء الله شدي حيلك بس و اوعي تتخانقي مع حد زي ما حصل من يومين
بتول:ok dad
مصطفي:انت كلمتي سيف امتي
بتول بتعجب:امبارح بس ليه
مصطفي:اصل انت لما بتكلميه بتقلبي زيه
بتول:هههههه اكيد طبعا انا بعشق الانجلش
ذهب والد بتول الي العمل
ملت بتول طوال اليوم فقامت بتشغيل الاغاني و الرقص
اتت ندي لشقة بتول و فتحت لها هالة
ندي:ايه يا طنط الاغاني الي عندك ديه ايه بتجوزي بتول
هالة:يا ريت والله دي الهبلة مشغلة اغاني
ندي:طب هخش اشوفها
دلفت ندي الي غرفة بتول
ندي بصوت عالي:نفسي اخش مرة الاقيكي لبسة هدوم محترمة
فكانت بتول ترتدي هذا��






و كانت تفرض شعرها علي ظهرها
بتول:يا بنتي انا محجبة بره البيت مش هبقة بره و جوه البيت ده استايلي في البيت
ندي تصدقي افحمتيني
بتول: انا اتقبلت في الشغل
ندي:بجد
بتول:اه و الله تعالي ارقصي معايا
انقضي هذا اليوم سريعا و جاء اليوم الموعود
استيقظت بتول من النوم و اخذت حماماها ثم صلت الصبح و ارتدت هذا��



مع طرحة باللون الابيض
ذهبت الي والدتها و والدها
بتول:صباح الخير
هالة و مصطفي: صباح النور يا حبيبتي
بتول:انا هنزل عشان الحق
هالة:مش هتفطرى
بتول:لا عشان متأخرش
هالة:ربنا معاكي
قبلت بتول والديها ثم نزلت الي سيارتها
اثناء قيادتها اعلن هاتفها اتصال من سيف
بتول:سيف ديما بيجي في وقته
بتول اجابت علي سيف
بتول: good morning my love(صباح الخير يا حبي)
سيف:good morning sweety what are you doing (صباح الخير حلوتي ماذا تفعلين)
بتول:i will go to my new work (سوف اذهب الي عملي الجديد)
سيف: take care for your self(خدي بالك من نفسك)
بتول:ok
بتول:ok Iam very afraid sevo(حسنا انا خائفة يا سيفو)
سيف:you are strong batol(انت قوية بتول)
بتول:wish for me luck (تمني لي الحظ)
سيف:good luck sweety(حظ جيد يا حلوتي)
بتول:thank you(شكرا لك)
سيف:كلمتك يا ستي اهو انجلش زي ما طلبتي
بتول:شكرا يا سيف انت عارف انا طلبت تكلمني انجلش مش عشان الشغل و كده بس عشان انا بعشق اللغة ديه و بعدين يا سيدي كده لازم تفصيلي اوضة عشان جيا اعيش معاك ههههههههه
سيف:انا عارف اوضة بس انا افضيلك الفيلة كلها
بتول:ربنا يخليك ليا يا سيفو انا هقفل عشان اعرف اكمل سواقة
سيف:اوك باي
بتول:باي
وصلت بتول الي مقر عملها
بتول:لو سمحتي هو فين اوضة المدير
موظفة الاستقبال:في (...)
بتول: شكرا
ذهبت بتول الي غرفة المدير طرقت ثم انطزرت حتي يأتيها صوت المدير
المدير:اتفضل
دخلت بتول
اسر بصدمة:انت
بتول بصدمة اكبر: انت و بعدين انت بتعمل ايه في اوضة المدير
اسر:و انت ايه الي جابك هنا
بتول:انا عشان وظيفة مهندسة الديكور بعدين انت بتعمل ايه هنا
اسر:انا المدير
تتوقعو ايه الي هيحصل بعد ما بتول عرفت ان اسر مديرها و اسر هيعمل ايه هيطردها و لا ايه (حسنا انا خائفة يا سيفو)
سيف:you are strong batol(انت قوية بتول)
بتول:wish for me luck (تمني لي الحظ)
سيف:good luck sweety(حظ جيد يا حلوتي)
بتول:thank you(شكرا لك)
سيف:كلمتك يا ستي اهو انجلش زي ما طلبتي
بتول:شكرا يا سيف انت عارف انا طلبت تكلمني انجلش مش عشان الشغل و كده بس عشان انا بعشق اللغة ديه و بعدين يا سيدي كده لازم تفصيلي اوضة عشان جيا اعيش معاك ههههههههه
سيف:انا عارف اوضة بس انا افضيلك الفيلة كلها
بتول:ربنا يخليك ليا يا سيفو انا هقفل عشان اعرف اكمل سواقة
سيف:اوك باي
بتول:باي
وصلت بتول الي مقر عملها
بتول:لو سمحتي هو فين اوضة المدير
موظفة الاستقبال:في (...)
بتول: شكرا
ذهبت بتول الي غرفة المدير طرقت ثم انطزرت حتي يأتيها صوت المدير
المدير:اتفضل
دخلت بتول
اسر بصدمة:انت
بتول بصدمة اكبر: انت و بعدين انت بتعمل ايه في اوضة المدير
اسر:و انت ايه الي جابك هنا
بتول:انا عشان وظيفة مهندسة الديكور بعدين انت بتعمل ايه هنا
اسر:انا المدير



تتوقعو ايه الي هيحصل بعد ما بتول عرفت ان اسر مديرها و اسر هيعمل ايه هيطردها و لا ايه

#####



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29-07-16, 01:35 PM   #5

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت الثالث


اسر:انا المدير
بتول بصدمة:نعم
اسر:كمان طرشة بقولك انا المدير
بتول خلاص انا ماشية بلاها شغل
اسر و قد لمعت في رأسه فكرة
اسر بسخرية:ايه خايفة مني
بتول:نعم اخاف منك انت ليه ان شاء الله
اسر بتحدي:اممم طب لو مش خايفة مني اشتغلي هنا
بتول بسخط:لا مش هشتغل هنا
اسر:يبقي خايفة مني
بتول بتحدي: لا مش خايفة منك و هشتغل هنا
اسر في نفسه:تمام اوي كده ده انا هوريكي ايام عشان تعرفي تزقيني ولا تعلي صوتك تاني عليا
بتول في نفسها:انا هوريك ايام هخليك تندم انك شغلتني من اصله
بتول:استاذ.....
اسر مقاطعا:استاذ اسر
بتول:اقدر ابدأ شغل من امتي
اسر بجد:من النهاردة و خلي السكرتيرة توريكي مكتبك
بتول:اوك عن اذنك
اسر:اتفضلي
بعد ان خرجت بتول من مكتب اسر
اسر:ده انا هخليها تشوف ايام عنب
دلف احمد الي مكتب اسر
احمد:انت بتكلم نفسك ليه
اسر:اصلي بشوف هعمل ايه مع البت بتول ديه
احمد:حرام عليك يا اسر بلاش تحطها في دماغك
اسر:هو انا لسه محطتهاش ده هحطها
اعلن هاتف اسر عن اتصال من اخته هدير
هدير:اسورة بقالك كتير مبتسألش عليا
اسر:انت عارفة الشغل يا دودو
هدير بسخرية:انت هتقولي ده انا اكتر واحدة عارفة الشغل و الnight club
اسر بحدة:انت عايزة ايه دلوقتي
هدير:قلت اسأل عليك بعدين ماما مش هادية عمالة تقول اسر فين اسر مجاش ليه و ابوكي اتأخر في السفر ليه
اسر:احنا مش هنخلص من الموضوع ده
هدير:علي فكرة انت المفروض تشوف امك ده انت حتي عايش معاها في نفس المكان يادوبك بتيجي الفجر و بعدين تروح شغلك بدري و انت مأثر في حقي انا و ماما و بابا
اسر:هدير انا اسف يا ستي ليكم عليا خروجة حلوة
هدير:بجد يا اسر
اسر:بجد يا عيون اسر انا هقفل بقي عشان عندي شغل
هدير:ماشي باي
بعد ان انتهي اسر من الحديث مع اخته
احمد:في ايه اسر
اسر:ماما يا سيدي مضايقة عشان مش بشوفها
احمد: طب و انت مش بتشوفها ليه
تنهد اسر ثم قال:عشان كل ما تشوفني تكلمني في موضوع الجواز و بعدين انا اتجوز لا و كمان اي حد يا ابني مفيش اي بنت تستاهلني
احمد:نفسي تبطل غرور يا اسر
اسر:قول الي تقولو سيبني بقي عشان هشوف هعمل ايه مع البت بتول
احمد: عارف مين صعبان عليا في الشركة ديه كلها
اسر بإستفهام: مين
احمد:بتول
اسر:ديه لسه هتشوف
احمد:ربنا معاها
اسر:صحيح كنت جاي ليه
احمد:عشان الورق ده لازم يتوقع
نتركهم و نذهب الي بطلتنا
ذهبت بتول مع السكرتيرة الي مكتبها و كان يوجد في المكتب
زميلين لها
بتول:السلام عليكم
رد خالد زميلها و نور زميلتها
خالد و نور:و عليكم السلام
بتول:انا بتول زميلتكم الجديدة
خالد:انا خالد و ديه خطبتي نور
بتول:تشرفنا
نور:الشرف لينا
بتول:هو الاستاذ ساهر المدير ده معاملته ازاي
خالد: قصدك اسر
بتول:what ever
نور:مغرور جدا و متكبر بشكل
بتول في نفسها:اممممم ده هيشوف ايام ده انا هكون عمله الاسود في الدنيا����
دلفت سكرتيرة اسر الي مكتب بتول
ماهي:بتول مستر اسر عايزك
بتول:اوك
ذهبت بتول الي مكتب اسر
بتول:نعم يا مستر ساهر
اسر بغضب:اسمي اسر
بتول بسخرية:what ever
اسر:بت انت متعصبنيش
بتول:هو انا كلمتك يا مستر
اسر بتحدي:خودي بقي التصاميم ديه و عايزها تبقي جاهزة علي اخر النهار
بتول:و انا الحق اخلص كل دول امتي ان شاء الله
اسر:مش شغلي و لا انت خايفة و مبتعرفيش تعملي حاجة
بتول بتحدي:هتلاقيهم خالصين علي اخر النهار زي ما اتفقنا عن اذنك
رحلت بتول من مكتب اسر
اسر في نفسه: مش هتعرف تعملهم بسرعة
دخلت مكتبها و هي في كامل غضبها
بتول بغضب:كل ديه تصاميم
نور:في ايه مالك يا بنتي
بتول: مستر زفت ده طالب مني اكتر من عشر تصاميم
نور:معلش استهدي بالله كده و ان شاء الله هتخلصيهم
بتول:لا اله الا الله
خالد:و احنا هنساعدك
بتول:شكرا اوي يا جماعة
نور و خالد:العفو انتي اختنا
عَملت بتول بجد فهي قد انتهت من العمل المكلفة به من مديرها المغرور
خرجت بتول و ذهبت الي مكتب مديرها
بتول:مستر ساهر انا خلصت التصاميم
اسر بعصبية:يا بنتي قولتلك اسمي اسر اسر ايه دي كلمة من ثلاث حروف يعني مش صعبة
بتول:what ever
اسر اخذ منها التصاميم و بدأ بالاطلاع عليها فأعجبته التصاميم للغاية فكانا جميلة بحق
اسر في نفسه:يا بنت الايه لحقتي تعملي كل ده بس و الله ما انا سايبك الا و انت قايلة حقي برقبتي
بتول:احم ايه رأي حضرتك في التصاميم
اسر بلا مبلاه:مش بطالة
كفت هذه الكلمات بإثارة غضب بطلتنا
بتول بعصبية:اوك عن اذنك عشان متأخرش علي البيت
ذهبت يتول دون ان تعكي اهمية لهذا الكائن المغرور
رجعت بتول الي منزلها
و قصت كل ما مرت به اثناء اليوم لوالدها و ايضا بخصوص اسر
مصطفي:ايه الي خلاكي تشتغلي معاه يا بنتي
بتول: هو الي اتحداني
مصطفي: بس مينفعش كل حاجة عند كده
بتول: متقلقش يا بابا عليا انا داخلة ارتاح عشان تعبت من الشغل
مصطفي: ماشي يا بتول
نذهب الي مكان اخر حيث يزين الشيطان اعمال الناس
اسر بعصبية: يقي حتت بت زي تتحداني
احمد: اهدي يا اسر
اسر:مش ههدي غير ما اعرفها شغلها
احمد:بس...... ايه ده اسر بص مين هناك مش ده عمر
عمر شاب في 26 من عمره شاب وسيم و يغار و يكره اسر
اقبل عمر عليهم
عمر:ازيكم يا شباب
احمد:الحمد الله
اسر:..........
عمر:ازيك يا اسر
اسر بمضض: تمام
عمر بسخرية:مالك يا اسورة
احمد بعفوية:اصل هو مدايق من البت بتول الي خبطته في المطعم و طلعت بتشتغل عنده و اتحداها بس هي كسبت التحدي
اسر لكز احمد في قدمه
عمر بتفكير:اممممم ايه رأيك يا اسر اراهنك انك لو خليت البنت تحبك و اتجوزتها احل عنك و مش هتشوفني تاني و لو هي محبتكش و لا اتجوزته تيجي تقول هنا في المايك بتاع المكان انك خسرت الرهان
اسر بغضب:نعم
عمر بسخرية:ايه خايف من الرهان عشان انت مش هتقدر تعمله و انا هكسبك
اسر بتحدي:انا موافق


#####


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29-07-16, 01:39 PM   #6

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت الرابع

اسر بتحدي:انا موافق
عمر: تمام اوي اودامك ثلاث شهور
اسر:ماشي يا عمر و انا موافق بس انت لو خسرت تحل عني و تيجي تقول هنا انك خسرت
عمر بتحدي:موافق
خرج كل من اسر و احمد خارج هذا المكان
احمد:ايه الي انت عملته ده
اسر:و هو انا الي اول ما سألني مالك قريت كل حاجة
احمد: غصبن عني
اسر:خلاص بقي اعتبر ان انا كمان غصبن عني
احمد:انا هقولك كلمتين ملهمش ثالث انت عندك اخت يلا عشان نمشي
اسر:يلا
ظل اسر يفكر طوال الليل غي هذا الرهان لكن كبريائه منعه من خسارة هذا الرهان
استيقظت بطلتنا صباحا اخذت حمامها ثم ارتدت هذا��





و ارتدت طرحة باللون الاحمر
ثم خرجت الي والديها
بتول:صباح الخير
مصطفي: صباح النور
هالة:صباح الخير يلا عشان تفطري
بتول:ماشي
انتهت بتول من فطورها مع والديها ثم رحلت الي عملها
في فيلا اسر
اسر:صباح الخير
الام ليلي:صباح النور
هدير: صباحو يا برنس
اسر:نقي ملافظك يا بت
ليلي:بس انتو الاثنين ايه الكلام ده واحدة تقول صباحو يا برنس و التاني يقول نقي ملافظك يا بت ايه ده
انفجر اسر و هدير من الضحك
ليلي:طب انا قلت ايه يضحك دلوقتي الله
اسر:ولا حاجة يا ست الكل
ليلي:امتي يا اسر اشوفك و انت متجوز و اشيل عيالك
اسر بخبث:قريب جدا يا ست الكل
ليلي بفرح:بجد
اسر:ان شاء الله صحيح اومال فين بابا
ليلي بحزن:جاي بعد شهر
اسر:ماشي
ذهب اسر الي عمله
نذهب الي بطلتنا
كانت تركن سيارتها
اعلن هاتفها عن اتصال من ابن عمتها و اخيها سيف
في هذا الوقت وصل اسر و نظر الي بتول في اهتمام
بتول:hello sevo I miss you so much (اهلا سيفو لقد افتقدك كثيرا)
سيف:hello tola I miss you to (اهلا تولا انا ايضا افتقدك)
نزلت بتول من السيارة و تكلم و نزل اسر يتيعها خفية
بتول: what are you doing now(ماذا تفعل الان )
سيف:iam call you and will go to bed to sleep (بكلمك و هدخل انام)
بتول:emmmm time diffrance (امممممم فرق التوقيت)
سيف:when will you can travell here (متي تسطيعي ان تسافري هنا)
بتول:one month and I will be with you and you will return back with me to Egypt(شهر واحد و سوف اكون معك و انت سوف تعود معي الي مصر)
سيف و لقد لمعت في رأسه فكرة
سيف:ok sweety good by(حسنا حلوتي مع السلامة)
بتول:good by
ذهبت بتول الي مكتبها بينما ظل اسر يحدث نفسه
اسر في نفسه:يا تري كانت بتكلم مين و ليه كانت بتتكلم انجلش
دلف اسر الي مكتبه
اسر لماهي:هاتيلي البشمهندسة بتول
ماهي:حاضر يا فندم
دخلت بتول الي مكتب اسر
بتول:افندم
اسر بنبرة لم تعتدها بتول:اتفضلي اقعدي
بتول تنحت و قالت:نعم
اسر بضحكة خفيفة:مالك يا بنتي في ايه بقولك اقعدي
قعدت بتول بتوتر
يتول:اوعي يكون مقلب
اسر بضحك:هههههه متخافيش
بتول:مستر اسر انت سخن
اسر:لا بُصي يا بتول ايه رأيك نكون اصحاب بدل ما نكون اعداء
بتول:و الله انت شكلك سخن و بتخرف
اسر:ده احسن بكتير من ان نكون اعداء
بتول بتفكير:موافقة بس بشرط
اسر في نفسه:كمان هتتشرطي بس ملحوقة كله عشان اكسب الرهان
اسر:ايه هو
بتول:انك متشتمش و لا تزعق لحد من غير ما تتفاهم معاه
اسر علي مضض:موافق
مدت بتول يدها لتصافح اسر
بتول:friends
مد يده اسر لها
اسر:friends
احست بتول برعشة في جسدها
ثم سحبت يدها سريعا
اسر: بتول في سفرية لي شارم الشيخ عشان المشروع الجديد
بتول: هشوف اهلي و هرد عليك
اسر:لا انت المفروض تيجي
بتول:ان شاء عن اذن حضرتك يا مستر جاسر
اسر مقاطعا:قلتلك اسر اسر
بتول:سوري يا مستر اسر
اسر:قوليلي اسر
بتول:اوك عن اذن حضرتك
قال اسر في نفسه:اول حتة في الخطة نجحت
عادت بتول الي منزلها
بتول:ماما بابا انا عندي سفرية تبع الشغل لشارم الشيخ هقعد اسبوع
هالة:لا مفيش سفر
مصطفي:تعالي يا بتول جوة هقولك علي حاجة
بتول:حاضر يا بابا
ذهبت بتول مع ابيها
بتول: نعم يا بابا
مصطفي: انت متؤكدة انك عايزة تسافري
بتول:اه يا بابا حتي المدير طلع كويس
مصطفي:ازاي يعني
قصت بتول علي والدها محادثتها هي و اسر
مصطفي: خلاص يا بتول انا موافق و واثق فيكي
بتول:عمر ما الثقة هتتهد يا بابا
مصطفي:انا بقي هقنع امك
قفزت بتول فرحة الي احضان والدها
اقنع والد بتول امها و جاء يوم السفر



ايه رأيكم في البارت



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29-07-16, 02:28 PM   #7

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت الخامس


جاؤ يوم السفر كانت بتول ترتدي هذا��



و كانت ترتدي طرحة بلون لبني
و كانت ترتدي هذه النظارة��






انبهر اسر بجاملها و لكنه نفض هذه الفكرة لانه يعمل علي شىء و حيد و هو الربح بالرهان
بتول بإبتسامة عذبة:صباح الخير
اسر بإبتسامة:صباح النور
بتول:يلا عشان نلحق الطيارة
اسر:تمام يلا
في سيارة اسر اعلن هاتف بتول عن اتصالي سيف
اجابت بتول فورا بفرح و لهفة
بتول:sevo I miss you so much(سيفو انا افتقدتك كثيرا)
سيف:me to sweety i will make surrprise to you(و انا ايضا حلوتي انا هعمل مفاجئة ليكي)
بتول:surrprise please tell me sevo(مفاجئة ارجول قولها يا سيفو)
سيف:no no no sweety what are you doing now(لا لا لا حلوتي ماذا تفعلين الان)
بتول:I will travell to Sharm el Sheikh with the stuff of my work (انا هسافر شارم الشيخ مع فريق العمل تبع شغلي)
سيف و لقد لمعت في باله فكره
سيف:good luck sweety (حظ جيد حلوتي)
بتول:thank you sevo good bye(شكرا لك سيفو مع السلامة)
سيف:good bye (مع السلامة)
اغلقت بتول مع سيف و اسر ينظر لها في دهشة
اسر:امممممم انتي كنت بتتكلمي انجلش ليه
بتول:عشان كنت بكلم ابن عمتي و هو عايش و من هو عنده خمس سنين في امريكا و انا بحب اتواصل معاه انجلش
اسر:اها
وصل اسر و بتول الي المطار
اوشكت الطائرة علي الاقلاع
اسر:بتخافي من الطيارة
بتول:لا عشان سافرت كتير
اسر:سافرتي فين
بتول:امريكا
اسر: اها
طارت الطائرة
نامت بتول بينما ظل اسر يفكر
اسر في نفسه:شبه الملايكة و انت نايمة ايه الي بقوله ده اهم حاجة دلوقتي الرهان و بس و لازم اكسب الي ما يتسمي عمر ده
وصلت الطائرة الي اراضي شارم الشيخ
اسر بنبرة هادئة:بتول اصحي يلا عشان وصلنا
بتول:يووووه يا ماما سيبيني نايمة شوية
اسر محاولا كتم ضحكته:بتول انا اسر
قامت بتول منتفضة:اسر اسر انت هنا ليه
هنا انفجر اسر ضاحكا:ههههههه احنا في الطيارة ههههههه و وصلنا شارم
احمرت وجنتي بتول بينما ظل اسر يضحك
ذهب كلا من اسر و بتول الي الفندق
اسر:بتول ده مفتاح الاوضة بتاعتك و النهاردة هيبقي راحة و من بكرة هنبدأ الشغل تمام
بتول:تمام
ذهبت بتول الي غُرفتها حتي تستريح
نامت نوم عميق و استيقظت علي الساعة الرابعة عصرا
بتول:يااااه انا نمت كل ده انا دلوقتي هعمل ايه الزهق ده
قامت بتول صلت صلاتها ثم فكرت
بتول:انا هنزل اتمشي شوية علي البحر و كمان هقضيها صور عشان اغيظ البت ندي
ارتدت بتول هذا




و ارتدت طرحة بلون الفستان
نزلت بتول الي الاسفل و ظلت تمشي علي البحر و يتطاير فستانها كانت اشبه بملاك يمشي علي الارض
شاهدها اسر من شرفة غُرفته
اسر:اوبا ايه ده دي حلوة انا هنزل اشوفها بتعمل ايه
ذهب اسر الي بتول
اسر:احم احم بتول ممكن اتمشي معاكي
بتول بإبتسامة سحرت اسر:اتفضل
اسر في نفسه إبتسامتها حلوة اوي
هو ممكن اكون حبيتها لا لا ايه الي انا بقوله ده اهم حاجة الرهان حتي لو حبيتها هكون كسبت الرهان و كسبتها
افاقه من سراحانه صوت بتول
بتول:احم احم اسر
اسر: نعم
بتول:انا هروح الفندق ماشي
اسر: ماشي
ذهبت بتول الي الفندق فرحة بقضائها بعض الوقت مع اسر نعم لانها معجبة به
مر يومين دون ان يذكر فيه شىء
اتت سكرتيرة اسر اليه في موقع العمل
ماهي: مستر اسر في بكرة حفلة معمة جدا في المنتجع معزوم عليها كل رجال الاعمال المهمين و اكفأ المهندسين عندهم
اسر:تمام يا ماهي
ذهب اسر الي بتول وجدها تعمل بكل نشاط و لم تنتبه اليه بينما ظل يتأملها
اسر في نفسه:انا كده شكلي وقعت بس برده الرهان اهم كده كده هكون كسبت مرتين مرة الرهان و المرة التانية اني كسبت حبيبتي
افاق اسر علي سرحانه
اسر:بتول
بتول:نعم
اسر:في حفلة بكرة تبع الشغل لازم تيجي
بتول:تمام
ذهبت بتول لإكمال عملها
جاء اليوم الموعود نعم انه يوم الحفلة حدثت مفاجئة لم يتوقعها احد
بتول ارتدت هذا��






مع بدي كارينا بكم لون الفستان و طرحة لون الفستان و فيها silver
ذهبت بتول الي الحفلة بينما ظل اسر ينظر اليها نظرات اخجلتها
اسر:بتول انتي حلوة اوي
بتول بإحراج:شكرا
وقفت بتول حينما سمعت صوت تعرفه جيدا
:تولا وحشتيني
التفت بتول الي صوت ثم جرت اليه و ضمته جامد
بتول:سيف وحشتني اوي اوي اوي
جاء اسر و الشر يتطاير من عينه و........





ايه رأيكم



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29-07-16, 02:32 PM   #8

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت السادس


جاء اسر و الشر يتطاير من عينه
اسر بعصبية و بصوت عالي:و انتي كنتيعاملة فيها محترمة
بتول بعصبية:انا محدش يغلط فيا و في تربيتي انت مين عشان تغلط فيا و بعدين يا استاذ يا محترم ده سيف ابن عمتي
اسر بصدمة لكنه يود ان يصبح عليه خطأ:و في بردو واحدة محترمة تحضن ابن عمتها كده
بتول:بزعيق ده اخويا في الرضاعة يلا يا سيف مش هضيع وقتي اكتر من كده و بلهجة سخرية صحيح يا استاذ اسر انا هستقيل عشان ينفعش واحدة مش محترمة زيي تشتغل معاك يلا يا سيف
ذهب كلا من سيف و بتول بينما ظل اسر واقف في صدمته
سيف:مين ده يا بتول
بتول بدموع:ده مدير الشركة الي بشتغل فيها
سيف:طب و ايه الي يخليه يزعقلك كده
بتول بدموع:معرفش يا سيف معرفش
سيف:بتول انت بتعيطي ليه
بتول:عشان هاني اودام الناس كده و يقولي مش محترمة
اخذ سيف بتول في حضنه
سيف:اهدي يا تولا بقي
بتول:صحيح ياه اتعلمت عربي ازاي كده
سيف:انا كنت بتعلم هناك و كنت بكلمك انجلش عشان انتي بتحبي الانجلش
بتول:اها صحيح انت جيت هنا ازاي
سيف بضحك:بالطيارة اكيد
بتول:مش قصدي قصدي جيت علي هنا ليه مش قلتلي شهر و جاي و كمان جيت علي هنا ليه مش عي القاهرة
سيف ممازحا بتول:يعني عايزاني ارجع تاني
بتول:لا طبعا
سيف:بصي يا ستي انا كان عندي مؤتمر هنا و انت بالصدفة جيتي هنا فحبيت اعملهالك مفاجئة
بتول:اه طب يلا عشان الحق اجيب الشنط عشان نرجع القاهرة صحيح يا سيف مش عايزة حد من اهلي يعرف المشكلة اوك و هقولهم انا جيت عشان خلصت الشغل بدري
سيف:تمام يا بتول
نعود الي بطلنا اسر
اسر بصدمة:اخوها في الرضاعة ده انا كده عقدتها اكتر ما هي معقودة
احمد:هتعمل ايه يا بطل
اسر:مستحيل اخسر الرهان
احمد:انت كل همك الرهان
اسر:لا انا كمان بحبها
احمد:قصدك بتحب نفسك
اسر:لا والله انا بحبها
احمد:متنساش انك بتحب نفسك اكتر
هنا ترك احمد اسر وحده بينما دار حوار بين اسر و نفسه
اسر:احمد ممكن يكون معاه حق
نفسه:لا احمد اكيد معاااه حق
اسر:بس انا برده هعمل الرهان
نذهب الي بتول
بتول:سيفو وصلنا يلا بقي نطلع ماما و بابا هيفرحو جدا لما يلاقوك
سيف:يلا يا تولا
صعد كل من سيف و بتول الي الاعلي
بتول دقت علي الباب
فتح ابو بتول
مصطفي باستغراب:بتول ايه الي جابك دلوقتي يا بتول
بتول:ايه يا حاج مش عايزني اجي ولا ايه و بعدين معايا مفاجئة
خرج سيف من خلف بتول و احتضن عمه
سيف:وحشني يا خالو اوي
مصطفي بفرحة:و انت اكتر يا سيفو
هالة:سيف و حشتني اوي يا سيف
سيف:و انت اكتريا طنط
هالة و مصطفي:رجعتي ليه يا بتول
بتول:خلصت شغل و قابلت سيف هناك عشان كان عنده مؤتمر
مصطفي:طب خشو يا ولاد ارتاحو من السفر
بتول و سيف:اوك
في اليوم التالي استيقظت بتول اخذت حمامها و صلت صلاتها
رن جرس الباب و كانت الصدمة نعم انه اسر
اسر كان يحمل باقة ورد و علبة شوكولاه من الكريستال
بتول بصدمة:خير
اسر:انا اسف جدا
بتول بسخط:لا اسفك مش مقبول
اسر:طب مش هدخليني
بتول بضيق:اتفضل
دلف اسر الي الداخل
اسر:السلام عليكم يا عمي
مصطفي باستغراب:نعم اتفضل يا ابني
اسر:انا يشرفني اطلب ايد بنت حضرتك بتول



ايه رأيكم في البارت


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29-07-16, 02:56 PM   #9

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت السابع


اسر:انا يشرفني اطلب ايد بنت حضرتك بتول
وقع هذا علي بتول مثل الماء البارد
مصطفي بإستغراب: بس انت تعرفها منين
اسر: احم احم انا مدير بتول
مصطفي: اه بتاع الخناقة
اسر بحرج:اه بس انا و الله بحب بتول
انحرجت بتول للغاية و ذهبت الي غرفتها سعيدة لكنها لا تعلم ما في نفس هذا الانسان
ضحك اسر علي منظر بتول
مصطفي: طب عرفني بيك
اسر:انا اسر سالم حسين صاحب مجموعة شركات الحسين عندي 26 سنة
مصطفي بتفكير:طب هشوف رأي بتول
ذهب مصطفي الي بتول
مصطفي:ايه رأيك يا بتول
بتول بكسوف:الي تشوفه يا بابا
مصطفي:مش انا الي اشوف يا اه يا لا
بتول:موافقة
مصطفي:خلاص يبقي علي بركة الله
ذهب مصطفي ليخبر اسر بموافقة بتول
مصطفي: بتول موافقة
اسر بفرحة:تمام يا عمي تسمحلي اجيب اهلي يوم الخميس الي هو بعد بكرة
مصطفي: تمام
ذهب اسر و كان فرحا لاقترابه من هدفه
بينما بتول سعيدة للغاية لحصولها علي حب عمرها
اتت ام بتول بفرحة و زغاريت الام المصرية
هالة:لولولولولولي مبروك يا تولا
فى هذا الوقت دلف سيف الي شقة خاله
سيف:في ايه ما تفراحوني معاكم
هالة: بتول جالها عريس و موافقة عليه
سيف:مبروك يا تولا
و قام بإحتضانها
ذهبت هالة لتحضر ليوم الخميس
بينما تكلم سيف مع بتول
سيف: مين العريس يا تولا
بتول:اسر
سيف بغضب:نعم اسر قصدك اسر مديرك
بتول: اهدي يا سيف بس انا بحب اسر
سيف: بس ........
قاطعته بتول:خلاص بقي يا سيفو
سيف مستسلم:خلاص
بتول:صحيح يا سيف رامي اخباره ايه
ستوووووووب✋
رامي صديق سيف المقرب و صديق سيف و بتول منذ الطفولة سافر مع سيف امريكا ثم سافر الي ايطاليا حتي يدير اعمال ابيه هو شاب وسيم للغاية فعينه خضراء مثل العشب و ابيض و شعره بني و كثيف
باك��
ملحوظة يا جماعة رامي ليه دور مهم جدا في القصة بس نسيت اكتبه مع تعريف الشخصيات
نرجع تاني للقصة
سيف:كويس وحشني اوي بس هو سافر ايطالية و كان بيجيلي كل فين و فين
بتول:هو مش ناوي ينزل مصر بقالي كتير مشوفتهوش
سيف:هكلمه و اعرف
نذهب الي بطلنا اسر
اسر:ماما بابا عايزكم في موضوع مهم
ليلي و سالم:خير يا اسر
اسر:انا قررت اتجوز
ليلي:بفرحة بجد طب هي مين
اسر:اسمها بتول مهندسة ديكور عندنا في الشركة
ليلي: هنروحلهم امتي
اسر:بعد بكرة ان شاء الله
سالم:الف مبروك يا اسر
اسر: الله يبارك في حضرتك
جاء اليوم الموعود كانت ندي طوال اليوم مع بتول بينما سيف كان ينظر لندي نظرات حب لم يلحظها احد حتي ندي لكن لاحظت تلك النظرات بتول
ارتدت بتول هذا��




و ارتدت طرحة بلون الفستان وضعت القليل من مساحيق التجميل لانها جميلة للغاية
جاء اسر و عائلته الي بيت بتول
ذهبت بتول لتقدم لهم العصير
بينما ظل اسر ينظر اليها و يتأملها
ليلي: ما شاء الله قمر يا بتول تعالي اقعدي جمبي يا حبيبتي
ذهبت بتول اليها بحرج و جلست بجانبها
سالم:انا يشرفني يا استاذ مصطفي اني اطلب ايد بنت حضرتك لابني اسر
مصطفي:موافقين
اسر: عمي ممكن اطلب طلب
مصطفي: اتفضل
اسر:ممكن نعمل مع الخطوبة كتب الكتاب و نعملهم بعد اسبوعين
مصطفي: انا معنديش مشاكل بس ناخد رأي العروسة
بتول بصوت يكاد ان يكون مسموع:موافقة
هنا تعالت زغاريط كلا من ليلي و هالة
انتهي اليوم بخير و حددو معاد الخطوبة و كتب الكتاب
تمر الايام و تحضر بتول مع والدتها لعقد قرانها
في احد الايام
بتول: بابا انا زهقانة ممكن انزل اتمشي شوية تحت
مصطفي: ماشي متتاخريش
نزلت بتول و كانت ترتدي هذا��






و كانت مرتدية نظارة الشمس المرفقة مع الطقم ارتدت طرحة بالون الابيض و ارتدت هذه الheadphone ��




نزلت للتمشية و وجدت من يمسك يدها كادت ان تصفعه لكن وجدته اسر
اسر:يا صباح الجمال
بتول بكسوف:صباح الخير
هنا اتي عليهم شاب شديد الوسامة الشاب:بتول ازيك
بتول تجهل هوية الشخص:نعم قصدك انا
الشاب بمرح عرفت منه هوية الشاب:اومال امي يا تيلا
و قالت بفرحة: رامي
اسر كان يود الفتك بهذا الشاب ........


####


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29-07-16, 03:16 PM   #10

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت الثامن

الشاب بمرح عرفت منه هوية الشاب:اومال امي يا تيلا
و قالت بفرحة: رامي
اسر كان يود الفتك بهذا الشاب
بتول:يخرب بيتك معرفتكش غير من تيلا انت الوحيد الي بتوقلهالي
كله بيقولي تولا
اسر بغضب: احم احم مش تعرفينا يا بتول
بتول:ده رامي صديق الطفولة سافر هو مع سيف امريكا بعد كده راح ايطاليا ده بقي يا رامي اسر هنتخطب بعد يومين
رامي بضيق:تشرفنا
اسر بضيق:الشرف ليا
بتول:بص بقي يا روميو انت طبعا معزوم اساسي في الخطوبة
رامي بضيق:اكيد طبعا هستأذن انا بقي عشان تعبان من السفر
بتول:اوك يا روميو لما ماما تعرف انك جيت هتعزمك علي الغدة عندنا النهاردة شور هتيجي مش بنقبل اعذار
رامي:اكيد طبعا عن اذنكم
كان اسر يشتعل غضبا من هذا الرامي الذي يكلم حبيبته امامه
رحل رامي و بقي كل من اسر الغاضب و بتول الفرحة بقدوم صديق طفولتها
اسر بغضب:ممكن اعرف ايه ده
بتول بإستفهام: مش فاهمة قصدك ايه
مسك اسر ذراع بتول بقوة مما جعلها تتاوي بشدة
اسر بحدة:الي انت كنتي واقفة معاه ده ايه ده
بتول بتألم:اه سيب ايدي يا اسر
شد اسر علي يد بتول مما جعلها تدمع
اسر ادرك انا اوجعها
اسر بتأسف:انا اسف بس غرت منه
بتول: بس مكانش ينفع تمسكني جامد اوي كده
اسر:خلاص بقي قلبك ابيض
بتول:ماشي انا هطلع عشان اتأخرت
اسر:يعني مسامحاني
بتول بإباسامة عذبة:مسمحاك يا اسر
صعدت بتول لاعلي
بتول:ماما مش هتصدقي مين جيه هالة:مين
بتول: رامي
هالة بفرحة: بجد
بتول: اه والله
هالة:انا هعزمه علي الغدة
بتول:ما انا عزمته
هالة:طب كلمي اسر خطيبك و اعزميه هو كمان
بتول: ماشي
هاتفت بتول اسر
بتول:الو
اسر:الو مين معايا
بتول: انا يا اسر
اسر:علي اساس كده عرفت
بتول:بتول يا اخرة صبرى
اسر بضحك:هههههه لحقت اوحشك
احمرت بتول خجلا:انت معزوم علي الغدة انهاردة عندنا
اسر:قشطة انا راشق
بتول:ماشي يا برنس
اسر:هو انا خاطب سواق توك توك
بتول:بتقول حاجة يا كابتن
اسر:لا يا زعيم
انتهت المكالمة بين بتول و اسر بمرح نعم بتول كسرت غرور اسر لكن هل سيستمر هذا كثيرا
حان معاد الغداء و كانت ترتدي بتول هذا
👇

h

و كانت ترتدي بدي كارينا بكم ابيض اللون و قامت بإرتداء طرحة بيضاء اللون
اتي اسر و سيف و قامو بإنطزار رامي
بتول: اووووف رامي اتأخر اوي
سيف:هقتله يجي بقي و ما يقوليش
اتي رامي و رن علي الباب قامت بتول لتفتح
دلف رامي الي الداخل و هو يضحك بهسترية
بتول: انت يا عم بتضحك علي ايه
رامي يضحك:ناديلي حد كبير يا شاطرة
سيف:هههههههههه و انت كمان قولتلها كده
رامي بضحك:يخرب بيتك ايه الي انتي عاملاه ده
بتول:و الله لاعورك يااااااه انت و هو
اسر كاد ان يجن من رامي
احضر رامي من خلف ظهره كيس
رامي:خدي يا حجة علي الله يتمر
كان الكيس ملئ بالشوكلاه و المصاصات و المارشميله
قفزت بتول فرحة
رامي:طفلة اقسم بالله
بتول:ياااااه لسه فاكر الانواع الي بحبها
رامي: اكيد
اسر بضيق: بتول بقولك ممكن ندخل البلكونة
بتول:اوك
دخل كل من اسر و بتول
اسر: ممكن افهم ازاي تتكلمي معاه كده
بتول:رامي زي اخويا بالظبط
اسر:بتول اسمعي بس
هنا قاطعهم صوت هالة
هالة:يلا يا ولاد الاكل جهز
ذهبو لتناول الغداء
بتول:صحيح يا رومي لارس فين
رامي:بتول بطلي الش علي اسمي احسن انا مش عارف انت بتول ولا بالعرض
سيف:هههههههه الجبهة طارت علي فكرة
بتول:ها ها ها سخيف يا سيف
رامي:لارس فوق مجبتهوش عشان عارف ان طنط مش بتحبو
اسر متسائل:صحيح مين لارس ده
بتول:كلبي انا و رامي و سيف كنا بنربيه من و هو كلب بيبي
اسر:اه
انتهي اليوم و جاء معاد الخطوبة
كانت بتول ترتدي هذا👇






و ارتدت بدي كارينا بكم بالون الروز و طرحة مزيج من الوان الفستان و وضعت القليل من مساحيق التجميل فكانت مثل الملائكة
نزلت الي سيارة اسر حتي يصطحبها الي القاعة
اسر بهيام:انتي قمر
كان رامي متضايق للغاية نعم لانه يحب بتول من الطفولة
تم كتب الكتاب و الان بتول زوجته و لكنها لا تعرف نيته تجاهها اينعم انه يحبها لكن همه الاول و الاخير هو الرهان
جاء موعد رقصة سلو
اسر:اخيرا بقيتي مراتي
احمرت بتول خجلا
اسر:هتفضلي مكسوفة كده لامتي و بعدين انا زي جوزك يعني
بتول بصوت يكاد ان يكون مسموع:مبروك
اسر:انا بحبك
بتول:و انا كمان
اسر:انتي كمان ايه
بتول:بحبك
احتضن اسر بتول وسط تصفيق الحاضرين بينما هي احمرت خجلا
ظلت الحفلة بأجواء ممتعة مغازلة اسر لبتول و نظرات سيف لندي و ضيق رامي و فرح كلا من هالة و ليلي و اشفاق احمد علي بتول لانهة ضحية هذا الرهان السخيف
انتهت الحفلة
و مر اسبوع دون ان يذكر فيه شىء
اتصل اسر ببتول
اسر:تولا بقولك عايز اقابلك
بتول:شور مستنياك
ارتدت بتول هذا👇







كان شعر بتول مفرود عل ظهرها و كانت تبحث عن الطرحة
في هذا الوقت جاء اسر الي منزل بتول
بتول بصوت عالي:اسيفو شفت الطرحة مش لاقياها و خايفة اتأخر
علي اسر
خرجت بتول حيث يجلس اسر دون الطرحة بشعرها المفرود لكنها لم تعلم ان اسر موجود
بتول:سيف شوفت الطرحة
سيف محاولا كتم ضحكته:لا مشوفتهاش
هنا اسر الذي سرح في جمال بتول لوهلة تكلم
اسر محاولا كتم ضحكته:هي ديه الطرحة
اخذت بتول الطرحة من يده و هي غير منتبهة
بتول: اه هي يا اسر شكرا
انتبهت بتول انه اسر
بتول بخضة:اسر
جرت بتول الي الغرفة بينما انفجر كلا من اسر و سيف في الضحك ارتدت بتول الطرحة و خرجت لهم
بتول بإحراج يلا يا اسر
اسر بضحك: يلا
ذهبو الي كافيه
اسر:بتول انا مسافر لندن اسبوع و راجع


####



التعديل الأخير تم بواسطة لامارا ; 29-07-16 الساعة 03:33 PM
لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 03:55 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.