آخر 10 مشاركات
وشمتِ اسمكِ بين أنفاسي (1) سلسلة قلوب موشومة (الكاتـب : فاطمة الزهراء أوقيتي - )           »          عانق اشواك ازهاري (2)*مميزة و مكتملة* .. سلسلة بيت الحكايا (الكاتـب : shymaa abou bakr - )           »          شركة رش مبيدات داخل وخارج الرياض (الكاتـب : الرفاعي فرحات - )           »          همس المشاعر بين ضفاف صورة .. وحروف ماثورة... (الكاتـب : المســــافررر - )           »          رواية ناسينها ... خلينا نساعدكم [ أستفساراتكم وطلباتكم ] (الكاتـب : × غرور × - )           »          معزوفة الحب (1) * مكتملة * .. سلسلة سمفونية العشق (الكاتـب : Fatima Zahrae Azouz - )           »          خلف أوداج الغضب (104)-(1) غموض الورى-قلوب نوفيلا[حصريا] مروة العزاوي*مميزة *كاملة (الكاتـب : مروة العزاوي - )           »          لك بكل الحب (5) "رواية شرقية" بقلم: athenadelta *مميزة* ((كاملة)) (الكاتـب : athenadelta - )           »          شهريار .. على باب الفاتنات *مميزة و مكتملة* (الكاتـب : سحابه نقيه 1 - )           »          أحلام مستحيلة (37) للكاتبة: جيني لوكاس .. كاملة .. (الكاتـب : سما مصر - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > مـنـتـدى قـلــوب أحـــلام

Like Tree6Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 15-02-21, 08:45 PM   #11

م ام زياد

مشرفة منتدى قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية م ام زياد

? العضوٌ??? » 389344
?  التسِجيلٌ » Dec 2016
? مشَارَ?اتْي » 2,607
?  نُقآطِيْ » م ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond repute
افتراضي


حبيبتي واضح ان نائل عنده مشكله قويه مع خطيبه سابقه وواضح انها كانت داخله على طمع ويمكن كشفها فحبت تهزه وقالت كلام يوجعه
بس ياترى ايه هوه 🙄
منتظرين القادم يا قمر




م ام زياد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 16-02-21, 12:27 AM   #12

ام زياد محمود
عضو ذهبي
 
الصورة الرمزية ام زياد محمود

? العضوٌ??? » 371798
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 5,462
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
?  نُقآطِيْ » ام زياد محمود has a reputation beyond reputeام زياد محمود has a reputation beyond reputeام زياد محمود has a reputation beyond reputeام زياد محمود has a reputation beyond reputeام زياد محمود has a reputation beyond reputeام زياد محمود has a reputation beyond reputeام زياد محمود has a reputation beyond reputeام زياد محمود has a reputation beyond reputeام زياد محمود has a reputation beyond reputeام زياد محمود has a reputation beyond reputeام زياد محمود has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   sprite
¬» قناتك nicklodeon
?? ??? ~
اللهم ان كان هذا الوباء والبلاء بذنب ارتكبناه أو إثم اقترفناه أو وزر جنيناه او ظلم ظلمناه أو فرض تركناه او نفل ضيعناه او عصيان فعلناه او نهي أتيناه أو بصر أطلقناه، فإنا تائبون إليك فتب علينا يارب ولا تطل علينا مداه
افتراضي

نائل اتعرض لموقف صدمه فى خطيبه سابقه

وعشان كدا بقى حذر جدا فى البحث عن شريكة حياته المستقبليه لدرجة انه قعد يراقب رحيق لتلات شهور لغاية ما اتأكد انها مختلفه ومافيش حد فى حياتها

دلوقتى دخلت المرحلة التانية من الاختبار بقرها منه والعمل فى شركته
تسلم ايدك البداية جميلة جدا بالتوفيق ان شاء الله


ام زياد محمود غير متواجد حالياً  
التوقيع

رد مع اقتباس
قديم 16-02-21, 01:06 AM   #13

زهراء ش

? العضوٌ??? » 377797
?  التسِجيلٌ » Jul 2016
? مشَارَ?اتْي » 2,140
?  نُقآطِيْ » زهراء ش is on a distinguished road
افتراضي

شكرا لك على الرواية الجميلة

زهراء ش متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 16-02-21, 07:27 AM   #14

منال الشباسي
 
الصورة الرمزية منال الشباسي

? العضوٌ??? » 484935
?  التسِجيلٌ » Feb 2021
? مشَارَ?اتْي » 236
?  نُقآطِيْ » منال الشباسي is on a distinguished road
افتراضي

ياترى نائل هيعترف لرحيق ولا هيفضل ساكت

منال الشباسي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 16-02-21, 11:57 PM   #15

م ام زياد

مشرفة منتدى قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية م ام زياد

? العضوٌ??? » 389344
?  التسِجيلٌ » Dec 2016
? مشَارَ?اتْي » 2,607
?  نُقآطِيْ » م ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond reputeم ام زياد has a reputation beyond repute
افتراضي

الفصل الثاني

" قل لقلبك أنني أحببته لعل صوتي يبلغ مسمعه
رفقا بحالك إن قلبي عليك موجعا وشفاؤه في أن يراك ويسمعه
فأنا لست مثلها... حب زائف... كنت معك ... وبمصابك جرحت قلبك وادميته "
-----------------------
..طرقت رحيق الباب ودلفت بعد أن أذن لها وقلبها يأمل أنه تذكرها
"صباح الخير يا فندم.. حضرتك عايزنى "
"صباح النور.. أيوة كنت عايز اعرفك أنك هتكونى مسئولة عن ترجمة كل الإميلات بينا وبين الشركة الالمانية وكمان اى إجتماعات او مقابلات معاهم هتكونى موجودة..أحيانا بتكون هنا وأوقات برة الشركة.. ياترى فى أى مانع بالنسبالك؟
أجابته "لا يافندم مفيش اى مشكلة طالما كله يخص الشغل هكون دايما جاهزة..حاجة تانية حضرتك؟
شكرها " شكرا..تقدرى تتفضلى على مكتبك وتشوفى شغلك "
..توجهت لغرفة عملها وبدأت فى ممارسته على أكمل وجه وتوالت الأيام وتعرفت على الجميع والكل أحبها لروحها المرحة ومعاملتها الطيبة معهم..
أما نائل فكان يتابعها عن طريق كاميرات الشركة فى كل مكان تتحرك فيه ورأى حب الجميع برغم الحدود التى تفرضها فى التعامل واحترامه لها ولكنه تعمد أن يقلل من فرص لقائهم بالشركة فهو يخشى أن يحدث شئ ويظهر السر الذى يخفيه..
-------------------------
فى منزل رحيق بعد عودتها من عملها واثناء تناولها الطعام برفقة عائلتها تحدث الأب متسائلا عن احوال عملها الجديد بشركة نائل..
..جلال "اخبار الشغل معاكى ايه يارحيق والناس هناك تعاملهم ازاى؟
مضغت طعامها " الحمد لله يا بابا كويس جدا والناس هناك كلها ذوق وبتحب شغلها وبتعملو بضمير والكل بيحترم بعضه"
:وضح لها "دا علشان اسلوب صاحب العمل..أنا بسمع من ناس كتير أنه برغم هيبته معاهم إلا أنه طبعه هادى مع الموظفين ماعدا حالات الخطأ عن قصد او ما يخص الاخلاق "
أكدت "فعلا أنا بقالى شهرين ومحصلش اى مشكلة كلنا بنحترم بعض وبنشتغل بضمير ماعدا موقف حصل كدا من أسبوع "
سأل مستفسرا "موقف إيه خير ؟
إنتبه الكل لما تقول "واحد زميلنا حصلو ظروف صعبة وغاب من غير ما يقول وزميله بالمكتب كدب انه موجود على اساس بيغطى عليه وكمان وقع مكانه فى اثبات الحضور وعلشان حظه وحش مستر نائل طلبه بالإسم وطبعا اتكشفت اللعبة "
..ردت زهرة متشوقة لمعرفة ماحدث "يالهووى..اكيد بهدلو الكداب دا "
اجابتها أختها ضاحكة " تصورى محصلش؛ عارفة أخد لفت نظر بس غير ما كلنا توقعنا..لكن دا لما حكى للمدير عن ظروف زميله وانه قصد يساعده علشان ميتخصمش منه اليوم واعترف ان الطريقة غلط واعتذر وهما اكتفو بلفت نظره بس الأغرب انهم أمروا باعطاء أسبوع أجازة مدفوعة الاجر للموظف الغائب ولحد دلوقت معرفناش ايه المشكلة الاصلية "
..قاطعها والدها " يابنتى دا اسمه الستر: اكيد نائل عرف مشكلته وقدرها وساعده وطبيعى يعنف زميله لان طريقة المساعدة كانت غلط "
أكدت له "عندك حق يا بابا لأن بعدها عرفنا ان المدير عارف من اول اليوم بعدم حضور الموظف وقصد يسأل عليه "
..زهرة "شكل نائل دا دماغه عالية قوى وكمان شكله طيب "
..سرحت رحيق وبدون شعور تكلمت حالمة "هو فعلا طيب قوى واخلاقه مفيش منها وذوق و....."
..قاطعتها والدتها " وايه كمان قولى قولى"
.وغزتها أختها من تحت الطاولة لتنتبه "ها.. اقول ايه يا ماما دا أنا برد على كلام زهرة "
..لم يغفل الأب عن نبرة صوت ابنته التى تحولت وهى تتغنى بصفات مديرها ولكنه لا يستطيع البوح لعله محض مخاوفه ك أب..دعى داخله أن يحفظها الله ويمنع عنها السوء هى وشقيقتها..
..انتهى الطعام وتوالت بعدها أيام تكاد تكون رتيبة سواء بالعمل او بالمنزل حتى جاء يوم واستدعى نائل رحيق بمكتبه بعد مدة طويلة لم يتلاقى بها بشكل مباشر ..
..ولجت إلى مكتبه بعدما طرقت الباب كالعادة..
..تقدمت له " صباح الخير يامستر"
" صباح النور تعالى يارحيق..شوفى الملف دا يخص عقد لصفقة جديدة مع الشركة الالمانيه عايزك تعملى منه ست نسخ مترجمين تلاته منهم ألمانى وتلاته انجليزى لحفظ الحقوق "
..سحبت الاوراق منه "حاضر يافندم نص الساعة وهتكون النسخ كلها جاهزة على مكتب حضرتك"
واكمل مؤكدا "كمان إعملى حسابك فى إجتماع عمل برة الشركة الساعة خمسة..مسموحلك تخرجى بدرى ساعة علشان تجهزى للإجتماع وتكونى موجودة فى الميعاد والمكان..كل التفاصيل مع هالة عدى عليها وانتى راحة مكتبك "
..اومأت برأسها وتحركت لإكمال ما طلب منها إلا أنه استوقفها بنداءه لها فإستدارات لتعرف ماذا يريد..
"رحيق..خلى بالك العقود سرية يعنى محدش غيرك يشوفها ولما تخلصيها تسلميها ليا بنفسك "
" حاضر ( وغادرت)
..بعد أقل من ساعة عادت إلى مكتبه حاملة نسخ العقد المترجم وسلمتهم له مباشرة وطلب منها أن تغادر الشركة حتى تستطيع اللحاق بموعد الإجتماع لأنه اتضح أنه بعيد بمسافة كبيرة عن مسكنها وضرورى أن تذهب لتغيير ملابسها بأخرى مناسبة..
..استلم منها الاوراق ووافق على مغادرتها وأعلمها أنه سوف يرسل لها السائق ليقلها لمكان الإجتماع..
كادت أن ترفض ولكنه لم يعطها الفرصة وآمرها بالتنفيذ والمغادرة..
---------------------------
..استغربت سعاد عودة إبنتها قبل موعدها الدائم فشعرت بالقلق وذهبت ورائها لتعلم ماذا حدث..
نادت عليها "خير يارب راجعة بدرى ليه؛ أوعى تكونى اترفدتى"
ردت نافية "فال الله ولا فالك يا ماما..ليه كدا بس؟كل الموضوع ان فى اجتماع شغل وجيت علشان اغير هدومى وهنزل بعد ساعة كدا"
زفرت لتهدأ "طمنتينى بس الاجتماع دا فين إن شاء الله"
" فى فندق (..) لتوقيع عقود صفقة جديدة مع عملاء ألمان ولازم اكون موجودة للترجمة"
..تدخلت زهرة التى كانت تقف تستمع لحديثهم "يا بنت المحظوظة دا فندق عشر نجوم بس بعيد قوى عن هنا هتروحى وترجعى ازاى؟
طمأنتها "مستر نائل هيبعتلى السواق يوصلنى وأكيد هيرجعنى"
نكزتها اختها "طب متاخدينى معاكى فى شنطة العربية (وضحكت)
..قذفتها بالحقيبة والتى تفادتها بحركة سريعة منها وتركتها تكمل تبديل ملابسها وغادرت الغرفة ..
----------------
..جاء السائق ليقود رحيق لمكان الاجتماع وعندما وصلت كان نائل فى انتظارها الذى انبهر باناقتها وتغيرها الجذرى عن شكلها بملابس العمل..ربع ساعة تفصلهم عن موعد وصول العملاء أما المكان كان منعزل قليلا عن باقى رواد المطعم لخصوصية اللقاء..
لمحها دالفة اليه وبجواره طلال الذى همس له مشيدا بأناقتها فنظر له نظرة محذرة كادت أن تقسمه لنصفين ثم استقاما الاثنان مرحبين بها واجلسها بالمقعد المجاور له وسألها إن كانت تريد أن تتناول شئ حتى حضورهم
نائل " تحبى تشربى حاجة لحد ما الناس توصل؟
رحيق "لا شكرا مش عايزة حاجة بس هما أتاخرو ولا انا جيت بدرى؟
نظر بساعته قائلا "لا هما خلاص على وصول دقايق وهيكونو هنا "
ولم يكمل حديثه حتى وجدهم على باب المطعم فأشار برأسه "اهم وصلو ياستى علشان متقلقيش "
أخفضت رأسها تمتم "مش قلقانة ولا حاجة كنت بس بسأل "
..وصل العملاء ورحب الجميع ببعضهم وجلسوا وبدأ الحديث عن العقد والشروط وقامت رحيق بترجمة الأحاديث للطرفين بحرفية شديدة اذهلت الجميع ولكن المشكلة الأكبر أنها لفتت نظر أحد العملاء الجالسين وأصبحت نظراته شديدة التركيز عليها بإبتسامة واضحة جدا أنها تنم عن إعجابه لدرجة ضايقت نائل ولكن وجود طلال جعله يسيطر على رد فعله حتى تم توقيع العقود وحان موعد تقديم الطعام ولكنه لم يستطيع التحكم فى غيرته أكثر من ذلك فطلب منها بشكل هادئ جانبى أن يغادرو لمكان أخر ووافقته وترك شريكه لإكمال اللقاء بحجة أنهم مرتبطين بلقاء عمل أخر وحان موعده..
توجه نائل ورحيق لمطعم أخر بذات الفندق ولكنه بأخر طابق يطل على منظر طبيعى رائع اعجبت به الثانية واثنت على روعته ثم طرحت سؤالها عليه..
" هو احنا ليه مشينا ومكملناش الإجتماع..حصل حاجة؟
صمت قليلا ثم قال "بصراحة فى واحد فيهم كان بيبصلك بشكل ضايقنى وانا مقبلش حد يبصلك كدا لانك تخصينى"
..تعجبت من الكلمة ولكنها سعدت بها ورددت بتلذذ " اخصك ؟
..ارتبك قليلا " ايوة طبعا موظفة عندى يعنى فى أمانتى..صح ولا لأ؟
..تراقصت الفراشات بداخلها..هل شعرت بأنه غار عليها..ولكنها لا تريد تشييد أحلام يمكن أن تكون اوهام فى عقلها فقط ..
"بس انا مخدتش بالى من حاجه غريبة وخايفة الموقف دا يأثر على شغلك معاهم"
..رد مندفعا : ميهمنيش اى شغل لو دا هيكون مقابل ان حد يبصلك بصة واحدة "
..ثم تنبه لما تفوه به فتنحنح وسألها عن ماذا تريد أن تأكل من طعام وهى أكتفت بما وصل إليها من غيرة حتى لاتفقد أملها:
أجابته "اى حاجة مشوية وسلطة خضرا "
وتسائل "وتشربى ايه؟
"ياريت اى عصير فريش "
..نادى النادل وأملى عليه طلباتهم وبعد أن غادر باغتته بسؤال غير متوقع منها بشكل مباشر..
" مستر نائل هو احنا متقابلناش قبل كدا ؟
..إرتبك لحظات ثم تمالك نفسه "لا معتقدش انا حتى مش بنسى الوشوش بسهولة "
..شعرت بخيبة أمل..معقول لم يتذكرها بل الاصح انها لم تعلق بذاكرته تماما فأخفضت رأسها وارتسم على ملامحها بعض الحزن..
..ندم أنه أحبطها بهذا الشكل ولكن ليس بيده شىء فما زال سره يمنعه من التقدم نحوها او الاعلان عن مشاعره التى تزداد يوما بعد يوما تجاهها ..
فسألها "ليه بتقولى كدا هو إنتى قابلتينى فى مكان معين ؟
..كادت أن تجيب ولكن قاطعهم وصول الطعام فأعرضت عن الافصاح قائلة " لا أبدا شكلى شبهت عليك مش أكتر بعتذر !!
رد نافيا "لا ابدا مفيش حاجة..اتفضلى قبل الأكل ما يبرد:
بدأ الاثنان بتناول طعامهما والاحباط مرتسم على وجها والشفقة والحزن على وجه..هي لأنه لم يتذكرها ومعنى ذلك أنها اخفقت في ترك أي اثر بداخله..وهو لأن الخوف يعتمل بداخله بقوة ..خوفا من فقدها بعد معرفة سره..
..قطع صمتهما بسؤاله " هو انتى هوايتك ايه؟
..ابتسمت بخجل " القراءة وخصوصا الرومانسى.. وانت ؟
"كنت بلعب كرة السلة بس لما انصابت من فترة اصابة خفيفة بطلت"
..هنا تنبهت لسيره الغير منتظم ومع أنه غير واضح لكنها لمحته فربما لإهتمامها بأدق تفاصيله..
..أرادت ان تسرى عنه " ممكن تمارس اى رياضة تانية "
أجابها " فعلا بمارس رياضة البوكس"
..اومات باستحسان " فعلا دى رياضة ممتازة لامثالك"
..فضاقت عينيه مستفسرا " قصدك ايه بامثالي؟
..قالت بعفوية "يعنى اللى جسمه حلو وطول وعرض زى حضرتك "
..ابتسم بخبث " يعنى شكلى عجبك ؟
..غزتها الحمرة خجلا لعفوية ماقالت وغمغمت متلعثمة " لا ..مش قصدى .."
..قهقه مشفقا عليها " خلاص خلاص انا فهمت "
ثم استأنفو تناول الطعام ليصدح رنين هاتفه فكان شريكه" ايوة يا طلال.. خلصتم؛ تمام خلى السواق يروح وانا هوصل رحيق واشوفك بكرة بالشركة إن شاء الله..مع السلامة"
وجه حديثه لها "العملاء مشيو هنشرب القهوة وبعدها هوصلك على طول "
ردت "ملوش لزوم ممكن أخد تاكسى عادى "
استنكر كلامها "تاكسى! انتى شايفة انى قليل الذوق قوى كدا ؟
نفت سريعا "ياخبر..لا مقصدش والله بس مش عايزة اتعب حضرتك لان مشوارى بعيد"
"عارف!
سالته " عارف ازاى هو حضرتك تعرف انا ساكنة فين ؟
توتر ثم قال "اكيد طبعا مش كل معلوماتك موجودة فى ال c.v بتاعك ولا انتى ناسية؟
تذكرت " اااه صح فعلا "
" تحبى تشربى حاجة تانية ؟
"لا ياريت نقوم علشان متأخرش وبابا يقلق عليا"
..أوما برأسه " حاضر اتفضلى (وأشار لتتقدمه)
..وصلا تحت البناية الخاصة بها وعرضت عليه من باب المجاملة أن يتفضل لإحتساء القهوة مع والدها والتعرف عليه..ولكن ما أدهشها أنه وافق ودلف معها ولكنه طلب منها أن تهاتفهم وتعلمهم أنه برفقتها وسوف يصعد معها..
..طرقت باب منزلهم وكان فى استقبالهم والدها والذى رحب به بشكل شديد وانتقلا لغرفة الاستقبال ثم دلفت والدتها لتتعرف عليه وترحب به أيضا وتبعتها زهرة ثم طلبت منها والدتها ان تحضر القهوة وبعضا من البسكويت التى صنعته بالليلة الماضية وتأتى برفقة اختها..
..بدأ جلال الحديث "شرفتنا يامستر نائل..ياترى رحيق عاملة إيه فى شغلها عندك؟
..رد عليه بإحترام " اولا حضرتك تقول نائل بس ولا أنا مش زى إبنك ومتحبش اقولك ياعمى؟ثانيا..."
..قاطعه "طبعا دا شرف ليا يابنى والله "
" العفو ياعمى..تانى حاجة رحيق بتشتغل معايا مش عندى وبصراحة هى (perfect) ومتمكنة جدا من اللغات اللى بتتكلمها وأنا محظوظ انها معايا فى الشركة "
تمتم جلال "الحمد لله ربنا يطمنك..بصراحة هى واختها كنزى فى الحياة وربنا كرمنى وعلمتهم واتخرجو بتفوق كمان "
..أثناء حوارهم ولجت هى وزهرة وقدمو القهوة والضيافة فتوجه بسؤال لأختها "وانتى خريجة ألسن برضو؟
أجابته " لا أنا تجارة انجليزى"
" بجد طب كويس انا كنت محتاج حد معايا علشان المعاملات الاجنبية الخارجية ولا انتى مش حابة تشتغلى ومن أنصار قعدة البيت؟
..ردت بفرحة "لا طبعا قعدة ايه ياريت(وانتبهت) بس طبعا لو بابا وافق "
وجه حديثه لوالدها "إيه رأيك ياعمى عندك مانع ؟
..صمت لحظات ثم قال "لا مفيش مانع طالما هتبقى مع اختها..ربنا يوفقكم وشكرا ليك "
تكلم بتهذيب "على ايه بس هما فى مقام اخواتى البنات واخاف عليهم زى حضرتك بالظبط(واستقام قائلا) همشى انا بقى وفرصة سعيدة جدا إنى إتعرفت بيكم..السلام عليكم "
صافحه " شرفتنا الشوية دول..فى أمان الله وعليكم السلام ورحمة الله "
..بعد مغادرته أثنى الأب على أخلاقه وانها لا تختلف عما يسمعه عنه وعن عائلته دائما وهنأ زهرة بالوظيفة الجديدة وطلب من بناته أن ينتبهو على أنفسهم جيدا داعى المولى عز وجل بأن يحفظهم ويوفقهم فى حياتهم وتحرك متوجه لغرفته والجميع كذلك..
---------
فى غرفة رحيق إتصلت على صديقتها شهد وقصت عليها كل ما حدث من بداية اليوم حتى أخره وعن حزنها أنه لم يتعرف عليها أبدا فقالت لها لتواسيها..
"حتى لو مش فاكر زمان مش يمكن هو أعجب بيكى دلوقت وإلا مكنش غار من العميل ولا إيه؟
نفت الاحتمال " بس هو قالى انه عمل كدا لانى موظفة عنده "
" لازم يقولك كدا ياذكية..اومال فاكرة هيقولك اه بحبك وبغير عليكى كدا من اول مرة"
بنبرة حزينة قالت "خايفة اتعشم اكتر والأخر اخد على دماغى؟
حزنت صديقتها على حالها "لا انا متأكدة.. بس أنتى اصبرى كدا وشوفى"
تكلمت داعية "يارب ياشهد يكون تحليلك صح.. معلش هسيبك لانى بجد هموت وأنام ولازم اصحى بدرى..تصبحى على خير يا حبيبتى"
ودعتها "ماشى ياقلبى وانت من اهله..سلام"
..أغلقت معها وأبدلت ملابسها ودخلت فراشها وتدثرت وخلدت لنوم عميق بعد يوم مرهق لستقبل أخر جديد لعله يحمل لها الخير أولا والأمل التى تدعو الله من أجل تحقيقه ثانيا..
نهاية الفصل

mansou likes this.

م ام زياد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 17-02-21, 12:49 AM   #16

دفنا عمر

? العضوٌ??? » 485024
?  التسِجيلٌ » Feb 2021
? مشَارَ?اتْي » 82
?  نُقآطِيْ » دفنا عمر is on a distinguished road
افتراضي

أخيراااا
كنت منتظراها
تسلمي مقدما لحد ما أقرأ❤️


دفنا عمر غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 17-02-21, 02:03 AM   #17

منال الشباسي
 
الصورة الرمزية منال الشباسي

? العضوٌ??? » 484935
?  التسِجيلٌ » Feb 2021
? مشَارَ?اتْي » 236
?  نُقآطِيْ » منال الشباسي is on a distinguished road
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م ام زياد مشاهدة المشاركة
حبيبتي واضح ان نائل عنده مشكله قويه مع خطيبه سابقه وواضح انها كانت داخله على طمع ويمكن كشفها فحبت تهزه وقالت كلام يوجعه
بس ياترى ايه هوه 🙄
منتظرين القادم يا قمر
تسلمى حبيبتى هنشوف سوا ايه الموضوع


منال الشباسي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 17-02-21, 02:04 AM   #18

منال الشباسي
 
الصورة الرمزية منال الشباسي

? العضوٌ??? » 484935
?  التسِجيلٌ » Feb 2021
? مشَارَ?اتْي » 236
?  نُقآطِيْ » منال الشباسي is on a distinguished road
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام زياد محمود مشاهدة المشاركة
نائل اتعرض لموقف صدمه فى خطيبه سابقه

وعشان كدا بقى حذر جدا فى البحث عن شريكة حياته المستقبليه لدرجة انه قعد يراقب رحيق لتلات شهور لغاية ما اتأكد انها مختلفه ومافيش حد فى حياتها

دلوقتى دخلت المرحلة التانية من الاختبار بقرها منه والعمل فى شركته
تسلم ايدك البداية جميلة جدا بالتوفيق ان شاء الله
سعيدة جدا انها عجبتك واتمنى انها تحوز اعجابك حتى النهاية


منال الشباسي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 18-02-21, 03:34 AM   #19

منال الشباسي
 
الصورة الرمزية منال الشباسي

? العضوٌ??? » 484935
?  التسِجيلٌ » Feb 2021
? مشَارَ?اتْي » 236
?  نُقآطِيْ » منال الشباسي is on a distinguished road
افتراضي

ياترى ايه سر نائل ورحيق هتعرف

منال الشباسي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 18-02-21, 05:28 PM   #20

منال الشباسي
 
الصورة الرمزية منال الشباسي

? العضوٌ??? » 484935
?  التسِجيلٌ » Feb 2021
? مشَارَ?اتْي » 236
?  نُقآطِيْ » منال الشباسي is on a distinguished road
افتراضي

كان يقف على أحر من الجمر فى انتظارها ويجاوره طلال محاولا تهدئته حتى أطلت عليهما برفقة شقيقتها وبرغم بساطة ازيائهما إلا انهم خطفو الأنظار بأناقتهم ورقة اختيارهم للالوان سواء الملابس او الوشاح الذى أضاف عليهما هالة من الجمال الربانى..

مين منتظر الفصل الثالث


منال الشباسي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 05:15 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.