آخر 10 مشاركات
رواية أحببت فارسة أكاريا (الكاتـب : الفارس الأحمر - )           »          روايتي الاولى.. اهرب منك اليك ! " مميزة " و " مكتملة " (الكاتـب : قيثارة عشتار - )           »          145 - وشم الجمر - ساره كرايفن - أحلام القديمة ( كتابة / كاملة ) (الكاتـب : فرح - )           »          [تحميل] انتَ غرامي وجنوني للكاتبه : @@الجوري-22@@(جميع الصيغ) (الكاتـب : فيتامين سي - )           »          راسين في الحلال .. كوميديا رومانسية *مميزة ومكتملة * (الكاتـب : منال سالم - )           »          411 - سارقة القلوب - جاكلين بيرد (الكاتـب : ^RAYAHEEN^ - )           »          298 - هروب إلي النسيان - مارغريت واي (الكاتـب : عنووود - )           »          18- الدوامة - شارلوت لامب (الكاتـب : فرح - )           »          الغرق فى القرآن (الكاتـب : الحكم لله - )           »          دَوَاعِي أَمْنِيَّة .. مُشَدَّدَة *مكتملة* ( كوميديا رومانسية ) (الكاتـب : منال سالم - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > مـنـتـدى قـلــوب أحـــلام > قـلـوب رومـانـسـيـة زائــرة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 03-05-21, 08:24 PM   #1

ايمان مارش
 
الصورة الرمزية ايمان مارش

? العضوٌ??? » 487651
?  التسِجيلٌ » Apr 2021
? مشَارَ?اتْي » 151
?  نُقآطِيْ » ايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond repute
افتراضي روايه الاسود المغرمه الجزء1(ملاك الاسد) للكاتبه (ميمي مارش)


اللهم اني لي صديقه اقدرها بكنوز الدنيا واكثر فاحفظها لي ياارحم الراحمين اللهم ارزقها من حيث لاتحتسب واغفر لها ماتقدم وماتاخر من ذنبها واعنها على عبادتك وطاعتك فارزقها بكل ماتتمناه ياارحم الراحمين {{نورتي}}



[الاسود المغرمه]{البارت التاسع}9{لما تركتها والدتها هي كانت بامس الحاجه لها اين عمتها التي لطالما اهتمت بها عندما كانت طفله وللان كانت تاتي اليها ليلاً وتقبلها وتذهب وكانها اهملتها بسبب والدها وعلى الرغم من ذلك لم تستطيع ان تكرهه اخبرها ادهم ليله البارحه بكل شيئ تذكرت ليث وكميه الشوق الذي يحمله في عينيه عندما ظنها هايدي ماسر هذا الشبه ساورها الشك في انها ليسه ابنه انس ولاكنها تشبه والدتها كثيراً ابتسمت بسخريه فبعد والدها عنها علها تتوقع اشياء غريبه ادهم ايجب ان تثق به ام لا ولاكنها احست بطمأنينه عندما تحدثت معه تذكرت علا وليا بالتاكيد ستكونان قلقات عليها ولابد من انهن من قدمن البلاغ نفضت الافكار من راسها واراحت راسها على تلك الوساده الوثيره فهي لم تنام لمده سته ايام متتاليه وفعلاً عندما وضعت راسها خلدت الى النوم }{وفي مجمع شركات جاسر السيوطي}{دخل اسد الشركه بهيبته المعهوده وحظوره الطاغي وقف جميع الموظفين احتراماً له وصل برفقه جهان الى المكتب والتقاء هناك بصديقه المقرب يوسف احتضنا بعضهما بكل شوق فقد مر اكثر من شهر لم يلتقيا فيه ابتسمت جهان وتوجهت الى احد المقاعد وجلست تقراء اوراق الصفقه التي ستعقد بعد ثواني قال اسد:ليك وحشه يا جوزيف قال يوسف:دي كانت حالتي فبعادك مش مطمنه خالص اول مره اعرف اني بحبك كل دا قال اسد:دنا اسد السيوطي يابن الصاوي قال يوسف:وانا بقول كدا برضو ثم جلسا يتحدثان مطولاً...ودخل احد موظفي الشركه وهمس في اذن اسد بعض الكلمات ثم اشار له بالانصراف فانصرف قال يوسف:هو في مشكله ولا ايه قال اسد بابتسامه سخريه:الوفد معترض على ان جاسر بيه مش موجود قال يوسف بجديه:سيبنا نشوفهم الاول وبعدين نحكم وهما كمان قال اسد بثقه وهو ينهض ليدخل قاعه الاجتماع:مع اني مش بحب حد يقلل من ذاتي او اني بدي فرصه لحد بس المره دي هوريهم قيمتهم عشان خاطر سواد عينيك يابو فارس قال يوسف بابتسامه:تمام...ثم اتجها سوياً الى طاوله الاجتماع بعد ان إستقبل يوسف الوفد وبعدها بداؤ بالاجتماع وبداء بالشرح لهم بمساعده يوسف وبالرغم انه ليس تخصصه الى ان شرحه كان مبسط ورائع قال اسد بعمله بالانجليزيه:سيكون الفرع الذي في روسيا بالتاكيد نسخه مصغره من الشركه الام الخاصه بعائله السيوطي هذا بالنسبه الى الشكل اما الموظفين فبالتاكيد سيكونون عرب مصريون بالطبع واضن اننا سنرشح 40 موظف من المجمع هنا وكذلك 40 موظف من المجمع الخاص بشركات الصاوي واما عن العملا فلدينا عملاونا هناك واهمهم مجمع سليم عمر الاسكندر وكذلك سيكون الفرع الاصل في العاصمه موسكو وكذلك في باندير وكذلك في بيرم وسمارا قال احدهم :ولاكن سيد اسد سبق ان تحدثنا مع مستر جاسر بخصوص الميزا.. قاطعه اسد بإشاره من يده وقال وهو يضع يداه في جيوبه كالعاده وقام بتشغيل شاشه العرض الضخمة:وظل يشرح مطولاً عن الميزانيه وكيف سيستثمرون وكيف ان الشركات الخاصه بهم بدات بالاقتصاد وان ماسيقومون به سيكون ليس بالشيئ المكلف وانهم في اخر الايام الماضيه قد قامو بتسديد كل القروض وقام بشرح مبسط عن تصاميم المباني وان كل الموظفين هناك سيكون لديهم المبنى الخاص بهم والجميع ينظر اليه باعجاب الجميع يتسال اوليس ظابط شرطه وعند إنتهائه قام الجميع بجمع الاوراق تقدم منه المسؤول عن الاشراف عن العمال وقال:اشكرك سيد اسد على الشرح المبسط فقد سهلت علينا الكثير على الرغم من ان خطه السيد جاسر لم تكن هكذا ولاكنني ارى ان هذا افضل واوسع قال اسد بسخريه:اولم تكن رافض ان تقابل غيرالسيد جاسر وانك لاتلعب مع اطفال فهذا عمل وانت واضع نصف ثروتك فيه ولست مستعد للخساره مطلقاً قال باحراج:لم اكن اعلم انك اكبر مما توقعت وانك لست صغـ..قاطعه اسد ببرود وهو يشير له بالسكوت بقوله:وبما انك علمت انني اكبر مما توقعت فالتعلم انني استطيع وبسهوله ان اجعلك تخسر ثروتك هذه التي انت مسرور بها وطردك من هنا وببساطه ولن يعارضني السيد جاسر حتى ان كنت تعمل معه منذ اكثر من عشر سنوات..نظر اليه الرجل بخوف ولاكنه قال ببرود: ولاكنني لا اريد ذلك ليس لانني لااستطيع التخلي عنك ولاكن لأُريك ان العمل معك او بدونك سيكون كما اريد انا ثم اشار له بالانصراف جمع الرجل كل اوراقه وغادر ذهب الجميع حتى يوسف ذهب للمكتب بعدان قال له :عايز اعرف ليه مشتغلتش مع باباك بالشركه ورحت اخترت كليه شرطه كان زمانك لا اصابه ولا سفر من حجز لحجز قال اسد وهو يجلس على كرسيه ليدور به حول نفسه:دي موهبه اما انا فحلمي كان اني ابقى ظابط شرطه قال يوسف بغرور:حلو برضو المهم انا هروح مكتبي كتر خير باباك عاملي هنا مكتب قال اسد بغيظ:مين الى عامله يا روح امك}


[الاسود المغرمه]{البارت العاشر}10{ قال اسد بغيظ:مين الي عاملهولك يا روح امك قال يوسف بضحك:متزوقش مش هنكرك يا جميل على فكره الكحلي والرمادي عامل شغله معاك بجد حتى الحلوه الي هناك بتبصلك باعجاب قال اسد بسخريه:دي كبر امك ومش بتناسب غير ليك مرات اخويا دي قال يوسف:فعين الحسود اسيبك انا مع المزه ثم خرج فتقدمت منه إمراءه في بدايه قرنها الثالث طويله ورشيقه عيناها خضراء وعرها لونه اشقر قصير وترتدي ملابس عمليه ولاكنها ضيقه وقصيره فقالت باعجاب:اين كان يخفيك السيد جاسر منذ البدايه قال اسد بغرور وهدوء:هذا ليس تخصصي سيده بهار رفعت حاجبها بإستغراب وقالت:من اين تعرف إسمي سيد أسد قال اسد بلا مبالاه وهو يجلس على الكرسي الذي يتراس الطاوله:ايعقل ان اقيم إجتماع وانا لااعرف من سيحضر ايعقل هذا سيده بهار قالت بهار باستغراب:حقاً وماتخصصك إذاً سمعت الكثير يقول انك ظابط شرطه ولاكنني لم اصدق ذلك قال اسد:اظن اننا خرجنا عن موضوع العمل قالت بهار:ليس اكثر من سؤال قال اسد:ولما لَمْ تصدقي قالت بهار وهي تقترب منه وتضع اصابعها على الاسكارف الذي يرتديه:لانك وسيم وكذلك..ابعد اسد يدها وقال:جيد ثم وقف واخرج المسدس من خلف ظهره شهقت ولاكنه قال:هل تاكدتي الان اومات براسها بخوف قال اسد باستهزاء:جميل...ثم توجه الى الباب ولاكنه استدار ونظر اليها وقال بسخريه:اذا كان لايزال عندك شك فانا هنا ومستعد ان اثبت لك وليس لدي ادنى مشكله ...ثم رفع اصبعه بتحذير قائلاً:او معلومه سيده بهار ادخلي اي موقع من مواقع التواصل الاجتماعي وابحثي عن اسد المخابرات وانتبهي في مصر ليس في روسيا لان لدي صديق هناك يحمل نفس اللقب ثم اشار بيده ملوحاً بها بسخريه وقال:see you سيده بهار ثم غادر..زفرت مره اخرى بغيظ فللمره الثانيه تخسر الابن ولاكنها لن تصمت بل ستتبعه..إتجه الى جهان وقال:تعبتي قالت جهان بسرور:عايزه اتوظف باسرع وقت قال اسد بابتسامته الساحره:اصبري مبقاش عليكي غير سنتين زي الى فاتو عايزيين معدل يرفع الراس مع اني واثق من انك اكيد عبقريه زي اخوكي...ضحكت جهان وقالت:ياغرورك قال اسد:دي اسمها ثقه ياحلوه قالت جهان:على فكره كان شرحك روعه انتا بتتكلم روسي من امتى انا مش فاكره انك داخل معهد لغات قال اسد بثقه:اصلي بتكلم كل اللغات يابنتي مش بقولك عبقري قالت جهان بدهشه:لابجد انا عارفه انت بتتكلم انجليزي واسباني وفرنسي وايطالي بس مش لدرجه الكل كدا قال اسد:ظروف شغلي بقا بس اظن ان الشرح كان كلو انجليش قالت جهان:اكيد امال فهمت منين الي كنت بتقوله صحيح هي البنت دي ملزقه كدا ليه من اول الميتينج وهيا بتبصلك دا حتى يوسف حس قال اسد:عادي انا مش لايق عشان تبصلي قالت جهان بغيظ:تجرب بس وانا اقلع عنيها عشان تحرم تبص لاخويا من تاني قال اسد بابتسامه من غيره اخته:بالراحه على بهار قالت جهان بغضب:وكمان بخار قال اسد بضحك:بهار يابنتي مش بخار ربنا يهديك قالت جهان:بنت مش متربيه هو بابا ازاي يشغل ناس زي دي معانا هنا قال اسد:هكلمه اكيد مش يلا بينا قالت جهان:ايوه اصلي بحس العمود بتاعي راح فيها من كتر القعده قال اسد بابتسامه:امال قاعده تزني على وداني من الصبح عايزه اشتغل عايزه اشتغل قالت جهان وهي تسير معه:دا حماس طبيعي يااسودي قال اسد ممازحاً:يخرب بيتك بوضتي الاسم خالص...ثم خرجا من المكتب وصعدا المصعد معاً فصعدت معهم فتاه لم تكن تنوي ان تصعد ولاكن عندما رأت اسد قادتها قدميها الى المصعد قالت جهان وهي تمسك يد اسد:كدا احسن وإلي هيسالني هقوله انك بابا قال اسد بضحك من تصرفات شقيقته وغيرتها المفرط فيها:تمام ياحبيبه بابا...وبينما المصعد يهبط للاسفل فجاءه توقف عن الهبوط اغمض اسد عيناه وقال:هو وقته إستغفر الله العظيم نظرت جهان الى اسد وهي تتشبث بذراعه بقلق قائله:حصل ايه يا اسد قال اسد:متخافيش خليكي هادئه...وقعت الفتاه مغمى عليها من فرط الخوف قالت جهان وهي تجثو امامها وبخوف:هنعمل إيه يا اسد قال اسد:هكلم يوسف يشوف الاهمال دا وصل لفين..اخرج هاتفه وقام بالاتصال بيوسف قالت جهان بارتباك:انا افوقها ازاي قال اسد وهو يضع الهاتف على اذنه:معاكي برفان قالت جهان وهي تسند الفتاه:اه جيبهولي من الشنطه اهي..أخرجه اسد ورش قليلاً منه على منديله واعطاها اياه قربته جهان من انف الفتاه وبعد فتره افاقت الفتاه قالت جهان:انتي كويسه قالت الفتاه باحراج وهي توقف بصعوبه:اه انا كويسه ازي بس هنخرج قال اسد وهو يعاود الاتصال بيوسف:متخافوش انا هتصرف ثم رد يوسف فقال اسد:شوف يبني الاهمال دا انا النهاردا عالق بالمصعد وتقريباً كدا بالدور الرابع قال يوسف بدهشه:ازاي عالق بالمصعد..طب انا هكلم المسؤول خليك على الخط قال اسد بضيق:هحاول..توجه يوسف الى المسؤول وهو يتسال ماهذا الاهمال هو في شركته لم يحدث هذا مطلقاً حتى وان كانت صدفه او لاول مره فهو يعلم ان اسد سيطرد الجميع وعليه التصرف فهو ان غضب فلن يستطيع احد ان يتحكم به ثم قال:نهاركو مش فايت اسد هيعملك فيكو البدع ثم اقتحم المكتب وقال بغضب:ايه اللي بيحصل هنا}


[الاسود المغرمه]{البارت الحادي عشر}11{التفت اليه الجميع بقلق فقال وهو يضرب الطاوله بكف يده وامامه المسؤول عن الاحهزه في الشركه:انت يا زفت المصعد متعطل بالدور الرابع هونتو بتعملو هنا إيه إزاي يتوقف مصعد بالمجمع وانتو متعرفوش قال المسؤول وهو يحاول ان يتصنع الثبات:نحنا بنحاول نتصرف اهو وبنحاول نعالج العطل بس هو واقف مابين الرابع والخامس وصعب علينا اننا نتصرف وهو فيه بني ادمين قال يوسف بنرفزه:اتصرفو انا مليش دعوه هونتو عارفين مين اللي عالق بالمصعد دا ثم اردف بصوت مرتفع ارعب الجميع:دا المقدم اسد جاسر حمزه السيوطي يعني هينفخكو يابهايم قال احدهم بقلق:هنقدر نفتح باب المصعد بتاع الدور الخامس ياباشا وهنساعدهم يطلعو قال يوسف:مستنيين ايه متيلا ثم قال وهو يرفع الهاتف لؤذنه:ايوه يااسد لم يسمع يوسف اي رد فنظر للهاتف وقال:ايه دا هو قفل..ثم قال:اقلكو ايه يلا روحو افتحو الباب..توجه الجميع الى الباب في الدور الخامس..وفي المصعد..قالت جهان بعد ان اعطاها اسد هاتفه ومعطفه:هتعمل ايه قال اسد وهو يفرقع اصابع يديه وينظر للاعلى:انا هحاول افتح الباب من فوق خليكو هاديين اوماتا له براسهما..وفعلاً استطاع الصعود وبسهوله لاكن الباب كان صعب الفتح وبعد محاولات عديده استطاع فتحه ولاكن كفه كانت قد جرحت وبدات بالنزيف..ظهر امامه يوسف وساعده على فتحه والامساك به كي لا يغلق مره اخرى نزل اسد وساعد الفتاه على الصعود وفي الاعلى امسك بها يوسف وساعدها وكذلك جهان وصعد اسد اخيراً وما ان رأى المسؤول عن الاجهزه في الشركه حتى انقض عليه وامسكه من ياقته وقال من بين اسنانه:إتخيل الي جوا دول كانو عيال صغيره ولابنات مش عارفين يتصرفو تقدر تقولي كانو هيقدرو يخرجو ازاي طأطأ المسؤول راسه وقال بخوف:انا اسف يا باشا غلط ومش هيتكرر من تاني قال اسد وهو يرمي به بعيداً:هي اصلاً مش هتتكرر..ثم قال بصرامه وهو يؤشر بإصبعه على المسؤول ونظر الى جميع الموظفين بتحذير:المصاعد كلها هتتوقف وهتعملوها من جديد والمجمع هيعطل يوم واحد بس وكل حاجه هتكون زي الاول واحسن كمان لو قطعت الكهرباء او اتعطل اي مصعد او جهاز كان قديم او جديد هقيم قيامه اهلك..وهتبداء الشغل من النهاردا والكل هيمشي من غير طاقم الشغل الى هيشتغل معاك وفظرف خمس دقائق تكون الشركه فاضيه وتكمل شغلك وتتكل مخصوم منك شهر كامل وعقابك هيكون لما ييجي جاسر بيه..ويلا ابداء..وفعلاً غادر الجميع على عجل وخوف من هذا الشاب الصارم قال يوسف بقلق عندما رأى جرح اسد:انتا كويس..اخرج اسد منديل من جيبه ومسح الدم الذي قد غطا يده وقال:انا كويس جرح بسيط قال يوسف:تلزمها غرزتين قال اسد:مش لازم قالت جهان وهي تمسك يد اسد وبخوف:انتا امتى اتعورت قال اسد:مفيش جرح بسيط لما كنت بحاول افتح الباب قالت جهان:طب خلينا نروح المستشفى بسرعه قبلما تخسر دم اكتر من كدا قال يوسف:انتي خديه وانا هخلي بالي منهم هنا وهبعتلكو عربيه توصلكو قال اسد:مش للدرجه دي مش هقدر اسوق قالت جهان:يلا بينا ثم انطلقا للمشفى ومن ثم اخذها إلى احد المطاعم...رن هاتف يوسف ابتسم عندما رأى صوره معشوقته تزين الشاشه قال يوسف بابتسامه:صباح الفل ياروحي قالت ليل بضيق مصطنع:ايوه اضحك عليا بكلمتين حلوين وكل بعقلي حلاوه وانا هسكت ليه اتاخرت ياباشمهندس قال يوسف بعد ضحك طويل:باشمهندس طب ماشي انا والله اسف ياحبيبتي بس والله غصب عني بس وعد كمان نص ساعه وجايلك ومش هتاخر قالت ليل بهدوء:خلاص عفونا عنك ياروحي سلام توصل بالسلامه قال يوسف بحب:حبيبتي والله سلاموز}{وفي شقه متواضعه}{يوجد فتاه قصيره ذات ملامح طفوليه شعر احمر داكن قصير يكاد يصل الى اسفل عنقها وعينان بنيه اللون وواسع بعض الشيئ تقف في المطبخ وبيدها معجون طماطم وقالت:دي اخر مره مش هيتحرق من تاني دا اكيد قال شقيقها الصغير بملل:هو دا كلام كل مره يتحرق فيه الاكل على فكره لو فتحتي معدتي هتحلفك متطبخيش من تاني ياماما قالت ليا بضحك:خلاص ياعُلا اقسم بالله منتي طابخه حاجه عشان الغلبان دا انا هطلب غداء من المطعم وانتي سيبي الي فإيدك اصل ستك شكلها مولعه لوحدها...تنهدت عُلا بقله حيله وقالت وهي ترمي بمعجون الطماطم في سله النفايات:هي اصلاً خايفه على ملاك قالت ليا بقلق:ربنا يسترها معاها انا هموت قلق دي اختفت كدا فجاءه خايفه اسال عمتها تقوم تقلق وتكون مش عارفه اراضيها... مالبثت ان انهت كلامها حتى دخلت مراءه في عقدها السادس قصيره الطول وبشوشه الوجه يبدو عليها الوقار والحكمه والطيبه بيضاء بياض مائل للاحمرار ذات عينان بنيه لامعه وشعر قد غزاه الشيب قالت بهدوء وهي تتكئ على عكازتها:الغداء إمتى هيخلص يا بنات قالت ليا باحراج:نحنا هنطلب من المطعم عشان قاطعها علاء وكأنه يدافع عنهم قائلاً:البوتوجاز اتعطل قالت الجده بابتسامه:عارفه يابني نصيحه يابنات اتعلمو الطبخ عشان تكبرو فعنين ازواجكو عشان الراجل بيحب الاكل الي بتعمله مراته مخصوص عشانه دا حتى لو كان الطعم مش عاجبه كفايه انه من ايد مراته نظرت اليهم عُلا بتافف وهي تمسح يدها بالمنشفه الصغيره وبعد ان وضعتها على الطاوله بضيق قالت ببرود:مش هنتعلم يا تيتا الى عاجبه والي مش عاجبه في مليون حيط ينقي اتخنهم ويضرب بيه راسه وبعدين هو لو عايزها بجد يبقى يطبخ ويعملهم كلهم...ثم قالت بسخريه:هيا اصلا هتفرق معاه ياحبيبتي يا تيتا..ثم قالت بغضب:اما انا في مليون مطعم هنا فالاسكندريه لو جعت هبقا اشتريلي مش مستعده اني اتعلم الطبخ عشان حد اما على الي هتتجوز فهو مش متجوزها عشان تشتغله شغل المطبخ قالت ليا:بسم الله عليكي انتي ماصدقتي تتفجري حبه حبه ياحبيبتي بالراحه شويه قالت عُلا وهي تخرج من المطبخ بلا مبالاه:خلاص متقرفونيش..نظرت ليا الى اثرها بحزن ثم اردفت وهي تربت على كتف الجده بحنان:معلش ياحبيبتي بس هيكون صعب عليها تتقبل اي موضوع فيه جواز مهي يا حبيبتي عندها عقده من الرجاله زيما انتي عارفه قالت الجده بيأس:ومستقبلها قالت ليا بمواساه:معلش هيا ادرا بمصلحتها ونحنا اكيد هنساعدها قالت الجده وقد ترقرقت الدموع في مقلتيها:ربنا يسامحك يا توفيق قالت ليا بغضب:نفسي اشوفه وربنا لكون فارماه الكلب قالت الجده:دي 6 سنوات مش قليله وهو لسا بيدور قالت ليا:اتطمني مش هيلاقيهم عشان دا إستحاله وهما النهاردا بالاسماعيلية قالت الجده بحب:كلو بفضلكو قالت ليا:انا معملتش حاجه كلو بفضل ملاك قالت الجده:انا عمري مشفتش زيكو صحبات ربنا يخليكو لبعض قالت ليا:ويخليكي لينا يا ست الكل قالت الجده بمرح:امتى هتتعلمي الطبخ بقا ولا صدقتني كلام البنت علا قالت ليا بابتسامتها الساحره:وعد من بكره هدخل دوره تعليم طهي وهحاول اقنع عُلا كمان قالت الجده برضاء:ماشي ياحبيبتي قال علاء وهو يدخل الى المطبخ:انا اتصلت على المطعم وهيجيبو الاكل كمان شويه قبلته الجده بحب وقالت:ربنا مايحرمنا منك ياسندنا وحمانا قال علاء:ولا منك ياحبيبتي}



[الاسود المغرمه]{البارت الثاني عشر}12{وفي قصر عائله حسام السيوطي الاخ الاوسط لجاسر}{كانا ادهم وليث يجلسان في الصالون يتابعان التلفاز بملل قال ادهم بملل:خلينا نشوف في ايه فاخبار المشاهير قال ليث:يابني زي كل مره دا راح يزور دا فالموعد دا في المكان دا ودا باع الشركه بتاعته لدا ودا عمل شراكه مع دا ومن اللت دا قال ادهم:خلينا نشوف وبس قال ليث:ماشي..ثم قال ادهم بدهشه:اقراء الخبر العاجل دا يابني قال ليث:تمام..في مجمع شركات المليونير جاسرالسيوطي تعطل احد المصاعد وكان فيه ابنه المقدم اسد جاسر السيوطي وشقيقته جهان جاسر السيوطي وفتاه اخرى من الموظفين ولاكن المقدم اسد السيوطي استطاع التصرف وإخراجهم من المصعد وامر بتغيير كل الاجهزه في المجمع سوى كانت حديثه او قديمه وامر بإخلاء كل المجمع كي يباشر المهندسون بعملهم واي عطل سيحدث سيكون المسؤول الوحيد هو الرئيس المسؤول عن طاقم العمل...قال ليث بدهشه وهو يلتفت بجسده الى ادهم:كدا من غير لاضرب ولاشلفطه قال ادهم:اكيد هيكون في بس اكيد مش هيكتبو ربنا يكون فعونهم قال ليث وهو يلتقط هاتفه من على الطاوله الموضوعه امامهم:انا هتصل باسد قال ادهم بضحك:وابقا اساله لو عايز نجيب فلوس الديه لمهندس الاجهزه بالشركه وبالفعل اتصل به ليث وقال بضحك:الحمدلله على السلامه ياكبير قال اسد بهدوء:على ايه قال ليث بسخريه:مش من شويه كنت بالمصعد عالق قال اسد:اكيد نشرو بالاخبار مش كدا قال ليث بسخريه:اكيد قال اسد:طيب انا النهاردا مع جهان بفسحها مش عايز اي ازعاج قال ليث:امتى هترجعو قال اسد بتنهيده:اكيد بعد العشاء قال ليث:ماشي سلام قال اسد:سلام...قال ادهم:ايه رايك نجيب البنت الي فوق ونقعد نحنا وهيا شويه بدل الحبسه الي هيا فيها دي قال ليث:هتوافق قال ادهم:نطلعلها بقاء قال ليث وهو ينهض:اتخيل تكون روسيلا وبتضحك علينا قال ادهم بضحك:حرام عليك ياخي دي بتخاف من ظلها تقوم تقولي روسيلا قال ليث:طيب يلا بينا..ثم صعدا للجناح الخاص بالضيوف..دق ادهم الباب وقال:انا ادهم فتحت ملاك الباب وقالت بابتسامه:إتفضلو..دخلا ادهم وليث نظر اليها ليث ولم يتمالك دموعه فعيناه قد امتلاتا بالدموع وقال:طب احلفي انك مش هايدي نظرت ملاك بحزن وقالت:وربنا منا هايدي..بس لو عايزني ابقى زيها فانا عندي استعداد اني ابقى اختك قال ليث وهو يمسح دمعه على طرف رمشه:معلش انا اسف بس غصب عني قال ادهم بمزاح كي يخرجهم من جو الكابه:انا جعان يا جماعه وهموت من الجوع ثم تهاوى على إحدى الكنبات واخرج لسانه واغمض عيناه وقال:حتى لو مش مصدقين شوفوني...ضحكا الاثنان بشده قالت ملاك:كان نفسي اقولك هعملك الاكل بس هنا مفيش مطبخ وانا بجد مش بعرف اطبخ قال ليث:عادي تعالي معانا وبس قالت ملاك بقلق:ولو جه حد قال ادهم: متخافيش هيثم والاولاد هيرجعو الساعه 4 بعد العصر واسد وجهان برا مش هيرجعو الى بعد العشاء وماما وبابا مسافرين وكمان عمي جاسر وعمتي ريم مسافرين وعمو حازم ومامتي رنا راحو يتفسحو ومش هيرجعو الى باليل ومفيش غيرنا قالت ملاك:تمام }


[الاسود المغرمه]{البارت الثالث عشر}13{قال ادهم بتذكر:صحيح انا نسيت اقولك انه لازم ينسحب البلاغ قالت ملاك: اكيد دول البنات قال ليث:مقدم باسم ليا الشرقاوي قالت ملاك:دي صحبتي اكيد قلقوا عليا قال ادهم:انا وعدتك اني هرجعك لاهلك اول ما التحاليل تطلع يعني نهايه الاسبوع ومتخافيش محدش هيعرف حاجه وان كان على اهلك فانا هكلمهم وافهمهم كل حاجه وانا وليث فمتخافيش نحنا اخواتك قالت ملاك بابتسامه مرار:عارفه ومش خايفه انا عمري محسيت بالامان غير وانتو معايا انا فعلاً حساكو اخواتي الي مجابتكمش مامتي وان كان على اهلي فهم مسافرين بابا وعمتو اما ماما الله يرحمها واكيد هما قلقانين بس مش هيعرفو يرجعو النهاردا قال ادهم بإستغراب في نفسه:ازاي هو في حد يسيب بنته بدون حراسه وهو غني اد كدا ومش سائل فيها اكيد في إن في الموضوع ثم قال بابتسامه:طب مش عايزه تكلمي حد من اهلك قالت ملاك باحراج:اه بس تلفوني مش معايا هنا اصل رجاله العجوز الاخرف خدوه قال ليث:هما هيعملو مشط للفيلا وانا هرجعهولك قالت ملاك بامتنان:تمام متشكره قال ادهم وهو يناولها هاتفه:خدي كلمي الي انتي عايزه متتكسفيش انا هروح اجيب اجازه للخدم وهرجع اجيلك لما يمشو خدي راحتك قالت ملاك وهي تاخذ منه الهاتف:متشكره بجد قال ادهم بصدق:عيب عليك نحنا اخواتك يا هايدي..قصدي يا ملاك قالت ملاك بابتسامه:ولا يهمك هايدي ولا ملاك ولا ان شاء الله روسيلا اكتفى ادهم بابتسامه امتنان ثم غادر الجناح برفقه ليث إتصلت ملاك بعُلا ردت عُلا وقالت:الو مين معايا قالت ملاك:ازايك ياعُلا وحشتيني قالت عُلا:مين قالت ملاك:معقوله اسبوع نساكي حتى صوتي قالت علا بفرح:معقوله لوكا فينك يا بنت وحشتينا ثم قالت بغضب:ربنا يخدك يا شيخه اكتر منتي ماخوده فينك ياحماره يا كلبه البرك انا كنت هموت عليكي من القلق دنا مسبتش مكان إلى ودورتك فيه وانتي ولا همك انتي فين وبتكلميني منين قالت ملاك:بصي هو السؤال واحد بس انتي جبتيهم اتنين ليه قالت علا بعصبيه:جاوبيني يا جاموسه على الاقل كنتي هتقولي ان في تنتين جواميس قلقانين عليكي لو انتي بايعه الدنيا وخلاص قالت ملاك باستفزاز:ايه حضيره الجواميس الي دخلتينا فيها يابنتي قالت علا بصراخ:ملاااااااااك قالت ملاك بضحك:عنين ملاك على فكره محصلش حاجه لكل دا انا كويسه وهرجع كمان اسبوع اصلي مسافره ولما نلتقي هبقاء احكيلك قالت علا:يابرودك ياختي دنحنا حتى قدمنا بلاغ بالقسم عن اختفائك ملاك هو حصل معاكي حاجه قالت ملاك:اسحبي البلاغ وربنا اول ماجيلك هحكيلك وسلميلي على ليا والكل عندك وبوسيلي علاء وحشني اوي وسلام عشان الخط هيقطع قالت علا بتوعد:حسابك عسير يالوكا سلام..ثم قطع الخط..قالت ملاك:ربنا يسترها معايا..دخل ادهم الجناح وقال:كلهم مشيو يلا بينا قالت ملاك:يلا..وفي المطبخ..كان المطبخ كبير وتصميمه غايه في الروعه كانت الوان الجدران بني والارضيه رخاميه لونها ابيض في بني والطاوله التي تتوسط المطبخ لونها ابيض والرفوف لونها بني وكل ما فيه يجذب توجد نافذه كبيره زجاجيه تبين جمال الحديقه وباب خشبي كبير يظهر من خلاله اشعه الشمس التي انعكست على الثريا الكبيره التي تتوسط المطبخ فاعطت الجدران لون جذاب قالت ملاك:مطبخكو روعه قال ادهم:ذوق ماما اكيد هيكون حلو قال ليث بغرور:ذوق ماما احلى قالت ملاك بتساؤل:انا لما دخلنا شفت تلاته قصور هما بتاع مين قال ادهم:دا بتاع بابا حسام والوسط بتاع عمو جاسر والاخير بتاع عمو حازم من برا هم نفس التصميم بس من جوا كل واحد ليه شكل مثلاً عمو جاسر مخلي الدور الاول كله للمطبخ والمكتب بتاعه داغير المكتب الي معاه فوق وكمان صاله تدريب كبيره اوي اكبر من بتاعنا الي انا هوريهالك بعد شويه وكمان للربيتشن ولليفنج روم وكمان صالون كبير للضيوف وصالون قدام الباب الرئيسي تماماً لطاوله الاكل والدور التاني للخدم وجناحات الضيوف ودا كدا تحسيه منعزل تماماً والبلكون كبيره اوي وكمان كنب وحاجات تانيه والتالت لجناح ومكتب عمو وجناح اسد وكمان عمر وجهان وجناح تاني يخص اسد والرابع دا يبقا مملكه الفريق جاسر السيوطي الشاب اكيد ودا عليه سر محدش يتجراء يسال عنه لان دي خصوصيات جاسر باشا}


[الاسود المغرمه]{البارت الثالث عشر(2)}14{ثم قال وهو يجلس على الطاوله التي تتوسط المطبخ الكبير:وقصر عمو حازم الاخ الصغير اخر العنقود ودا بقا ابو ليث وقصره يبقى الدور الاول زي بتاع عمو جاسر لاكن صاله التدريب تبقى بالدور التاني وغرف الخدم بالدور الاول وكمان بالدور التاني في مكاتب العيال وعمو حازم وعمتو رنا والدور التالت فيه اؤض الضيوف واجنحه ليث واياد وكمان كان في جناح هايدي الله يرحمها والدور الرابع فيه جناح عمو وعمتو ودا يعتبر دورهم الخاص الي محدش بيهوب نحيته واما قصرنا ياستي هعرفك عليه بعدين قال ليث:المهم انتي ايه الحاجات المعينه الي بتعرفي تطبخيها قالت ملاك بحرج:مش حاجات معينه يعني..ثم اخذت الملعقه الكبيره من على المنضده وقالت وهي تلوح بها بالجو:انا بعمل شاي وقهوه ونسكافيه وبطاط مسلوق وبيض محروق واندومي عشان انا بعشقه وكمان فيشار قال ادهم:وبطاط مسلوق بيض محروق اضن اني سمعتها فشعر قالت ملاك:اتمسخر بس قال ليث:متقاطعهاش رجاءً ايوه يا طباختنا هو الشاي وكمان القهوه والنيسكافيه والفشار دول بيتطبخو قالت ملاك ببراءه:اكيد مهو كل حاجه بيطلع على البوتو جاز بيتطبخ قال ادهم:اه فهمت لا والله طباخه طب تعالي وانا هعلمك تعلمي حاجه تتاكل بدل المحروق والمسلوق بتاعك دا قالت ملاك:ماشي}{وفي المساء}{كان الكل ينقل الأطباق الى الطاوله التي تتوسط الحدائق الثلاث لان الخدم الان في اجازه وهم يطبخون ويساعدون رنا في التحظير وعندما جلس الجميع جلس عمر بجانب اياد وهيثم واخذ كاس من الماء وشربه قال اياد:مش هتاكل والا ايه قال عمر:مليش نفس قال هيثم:كل حتى شويه قال عمر:مخنوق وعايز اطلع انام ثم قال وهو يقف:انا هطلع انام عشان نعسان تصبحو على خير قالت رنا بحنان فطري:والعشاء ياحبيبي قال عمر بابتسامه:صحه وهنا قال حازم:باباك لو عرف انك بتنام من غير فطار هيهزقك قال عمر بتعب:معلش اصلي عليز انام قال الجميع عدا اسد الذي كان يراقبه بصمت يريد ان يحلل تفاصيله كي يعلم سبب تعبه ابتسم عمر بمجامله وهو يحاول تحاشي نظراته وابتسامته الساخره التي يزين بها ثغره دائماً ثم توجه الى القصر تحت انظار اسد قال حازم بتساؤل وهو ينظر الى هيثم واياد:هو ماله قال اياد:بيقول مخنوق وعايز ينام قالت رنا بخوف حقيقي:سلامته من الخنقه قال ادهم:هو اتخانق مع حد قال هيثم:لا نحنا من الصبح سوى نظر ليث الى اسد وقال بعصبيه خفيفه:اوعى تكون عملتله حاجه..لم ينظر اليه اسد حتى قال ليث:انتا خانقته من تاني كان الجميع ينتظر رد اسد نظر اليه اسد وقال بابتسامه سخريه:لو كنت عملتله حاجه ولا اتخانقنا انتا هتعمل ايه يعني ثم قال ببرود:اخويا وانا حر ولو علقته على بوابه القصر محدش هيقدو يمنعني ياسياده المقدم قالت جهان:انا هروح اشوفه قال اسد:خليكي وانا هروح اشوفه قال حازم:متتاخروش قال اسد:ماشي مر من جانب كراسي ليث وادهم وقال بتحذير وهمس:محدش ييجي ورايا وصلت محدش ييجي ورايا ثم توجه الى القصر دخل الى القصر فوجد عمر يصعد الدرج بتثاقل ويبدو على ملامحه الارهاق فقال بهدوء:عمر التفت عمر بجسده واتكاء على الدرابزين وقال:خير عايز حاجه قال اسد وهو يصعد الى الدرج ويقف امامه مباشره:عمر انا اخوك على فكره لو حاسس انك مخنوق انا هنا متروحش تحكي للبعيد انا هنا ظهرك وسندك وعزوتك قال عمر:منا عارف قال اسد:ايه الي خانقك ..انزل عمر راسه للاسفل فرفعه اسد وقال بصرامه:انا مش عايزك تنزل راسك قصاد حد حتى ابوك حتى لو كنت غلطان واجه وانتا راسك مرفوع وحط عينك بعين الي قصادك ومتخافش عشان انتا اخو اسد وابن جاسر وجدك السيوطي مبتخافش غير من الي خلقك انا لو كنت بقسى عليك فدا عشان اطلعك راجل ناشف اوعى تفكر اني بعمل كدا عشان انا بكرهك لا اوعى تفكر كدا خالص انا مش عايزك تطلع زيي ولازي اي حد لا انا عايزك احسن من الكل عشان ببساطه انتا مش اخويا وبس انتا ابني ياعمر انا بفضل الكل عليك انا عايزك سند امك واختك وباباك ياعمر نحنا شغلنا يعني هييجي يوم من الايام مش هتلاقوني حواليكو لاانا ولا باباك قال عمر بسرعه وهو يمسك يد اسد وبخوف بمجرد انه تخيل انه يعيش بدون اسد ووالده:بعيد الشر عنك انا اصلاً مش هقدر اعيش من غيرك قال اسد:لابعيد الشر ولا حاجه انا بتكلم بجد قال عمر بصدق:انا عارف انك بتعمل كل دا عشاني ومش زعلان بالعكس من غيرك انا مكنتش هوصل للي انا فيه دنا بتحسد بس عشان انتا اخويا انا غيري في الف صايع ومدمن مخدرات وسكير ببساطه عشان معندهمش اخوات زيك}



[الاسود المغرمه]{البارت الرابع عشر}15{ثم قال وهو ينظر اليه بثقه: انا بتحسد وانا عارف ان الدنيا مش كلها فلوس وشهره ورتب عشان كدا انا بشكر ربنا اني عندي اخ زيك وان كان عن عقابك ليا فانا عارف ومتاكد انه كان قرصه ودن عشان مغلطش تاني وانا خلاص عرفت اني غلطت وقسماً بالله مش هكررو وانا مستعد اعمل اي حاجه عشان متزعلش مني تاني وان شاء الله هرفع راسك بيا ومش هينزل خالص عشان انتا ابويا التاني قال اسد بفخر:هو دا اخويا الي انا اعرفه..نظر اليه عمر ثم قال بتوتر وخفوت:هو ينفع..يعني انا..اقدر اضمك نظر اليه اسد ببرود فقال عمر بسرعه وقلق:خلاص لو معجبتكش الفكره بلاها ارتخت ملامح اسد ثم ابتسم وفتح له ذراعيه وقال:تعالى لم يصدق عمر فانطلق ليرتمي بين احضانه قبل ان يغير رايه وبداء بالبكاء جلسا على الدرج واتكاء اسد على الدرابزين وعمر بين احضانه وهو يمسد على ظهره بحنان ابوي مع انه يكره ضعفه فهو شقيقه الوحيد ظل ينتفظ بين احضان اسد كالطفل الصغير الذي اضاع دميته ويشكي والدته قال اسد:انا عايزك اقوى من كدا بكتير قال عمر بعفويه:هايدي وحشتني اوي هيا الوحيده الي كانت بتفهمني قال اسد وهو يغمض عينيه بقوه:وانا مش بفهمك قال عمر:انتا حاجه وهيا حاجه..وبعد ان هدئ قام من بين احضان اسد وقال بحرج وهو يمسح دموعه بباطن كفه:اسف بس كنت عايز اخرج الي فقلبي عشان ارتاح قال اسد وهو يقف وينفض ملابسه:لا ياروح امك متخدش على كدا هتعيط وهخدك بالاحضان لا ياخويا انشف كدا ابتسم عمر بمرح وقال:تمام تصبح على خير يااجمل اخ بالدنيا قال اسد:تصبح على نور ياعملي الاسود..صعد الى غرفته بسرور وخرج الى الحديقه متجهاً الى طاوله الطعام وهو يحاول اخفاء ابتسامته فاخاه قد حلت عقدته وتخوفه منه ولاكن هذا لايعني انه سيتساهل معه}{وفي شقه علا}{كانت تجلس على مكتبها البنفسجي الصغير واخذت كتاب متوسط الحجم وبدات بقراءه الكتاب وهي لاتعلم مالذي يختلج بداخلها احاسيس غريبه ومشاعر تبحر بها للبعيد اجل هي لم تشعر بهذا الاحساس من قبل هل ستتخلص من عقدتها هذه اخذت سماعاتها وقامت بتشغيل الاغنيه التي تصف حياتها مع ذلك الذي حطمها ودمرها وبسببه هي تعاني من عقده من ذلك الجنس اللعين بدات الحان الاغنيه وبدات معها احداث قصتها تنساب اغمضت عيناها بقوه واسندت راسها على مسند الكرسي وبدات بالتذكر(
نصيبي كان ايوة اني احبك
والقدر يقسي قلبك عليا ويخليه حجر..
جمدت قلبي عليك وسيبتك سيبتني
لما اتاكدت انك ما بقيتش تحبني..منك لله
ضيعت سنيني وعمري معاك
منك لله ولا ليك ولا غيرك هبقى معاه...
خليتني اخاف لو حد قرب نحيتي
مش عيب فيا لكن كره مني لدنيتي..
لا بعيش لبكرة ولا اللي فاتني بيجدده
ما بقيتش الاقى لقلبي حاجة بتسعده..
منك لله(2)
اغلقت الهاتف وهي تشعر انها باي لحظه ستنفجر بالبكاء لم تجد سواء تلك الروايه التي تشعر انها تخرجها من ماسيها بدات بالكتابه فهي تعشق الروايات وهاهي تكتب روايتها التي تتحدث عنها وعن حياتها البائسه التي سطرتها بدموعها ولاكن للحظه احتارت في اختيار العنوان المناسب ارادت ان تسميها الذئاب الغادره ولاكنها لم تقتنع ولاكنها صممت لان الجنس الاخر هم هكذا فعلاً..بدات بالكتابه ببال مشوش وهي تتذكر احداث حياتها}{وفي قصر يوسف الصاوي}{كانت ليل تجلس في مرسمها بجانب لوحتها وهي ترسم ذلك الحب الخالد الذي رافقها طوال طفولتها ضلت ترسم بالفحم وهي تبتسم مع كل تفصيل ترسمه لحبيبها يوسف...دخل يوسف وهو يمشي على اطراف اصابعه كي لاتشعر به ليل حتى وصل الى خلفها احتضنها من الخلف وقال وهو يهمس في اذنها:هاه وصلتي لفين انتي وام المخروبه دي قالت ليل وهي تحاول الخلاص من قبضه يده:لاسيبني اكمل ارسم ملامحه تمام قال يوسف وهو يعقد حاجبيه وينظر الى عيناها مباشره:هو مين دا الي عماله بترسميه قالت ليل وهي تبعد يداه عن خصرها:منتا لو سبتني اكمل هتعرفه قال يوسف وهو ينظر الى اللوحه وقال:هو دا القرد الي دوشتيني بيه ليل ونهار قالت ليل بعبوس طفولي:متقولش كدا على حبيبي قرد فعينك...ثم قالت بتذكر وهي تعيد وجهه اليها:صحيح كدا وريني انفك قال يوسف وهو يرفع حاجبه باستنكار:نعم ليه هو فيه حاجه قالت ليل:لابس دائماً بنسى تشكيله مقدمه انفك عشان كدا بشوف اصل انفك دا غريب اوي قال يوسف بمكر:انا الي انفي غريب دا اخر العيش والملح الي بينا يا لوليتا قالت ليل بمرح:مكنتش اقصد ياحبيبي بس بجد انفك دا تركيبته غريبه قال يوسف وهو ينظر الى اللوحه: ومين اللي فحضني دا قالت ليل بحالميه:دا ابننا احتضنها يوسف بحب وقال:ربنا ميحرمنيش منك يالوليتا قالت ليل بحب وهي تلطخ انفه بالفحم:ولامنك ياروحي هههه}{وفي قصر عائله السيوطي}{لم يكن ليتناول وجبه العشاء ولاكن قوانين عائلتهم تنص على انه عندما تجتمع العائله من الواجب ان يجلس الجميع على سفره الاكل حتى وان لم ياكل وهو يقدس قوانين عائلته...هو لايحب تناول طعام العشاء ولاكن من الضروري ان يجلس حتى لايظن احد انه يتهرب من الاجابه عن سؤالهم...جلس اسد على مقعده بهدوء وبداء بتناول الطعام بهدوء بدون ان ينطق بكلمه والكل ينتظر منه اجابه الى انه كان صامتاً وياكل بهدوء نظر اليه حازم وقال بترقب:}


[الاسود المغرمه]{البارت الرابع عشر(2)}16{قال حازم بترقب:هو عمر فين قال اسد وهو يقلب ملعقته في طبقه: تعبان وعايز ينام..قالت رنا بحنان:طب والاكل نظر اليها اسد بهدوء وقال:عمر مش عيل صغير لما هتفضلي وراه بالاكل والمعلقه يرورو دا راجل وقد حاله بلاش الدلع الكتير دا..نظر كلاً من اياد وهيثم الى بض وادركو ان عمر قد حدث له شيئ..اوماءت رنا براسها قائله:تمام ياحبيبي بس كان لازم ياكل انتا مش شايف هو ضعفان قد ايه قال اسد:هو ادرى بمصلحته..وبعد دقائق..قالت رنا:مامتك يا اسد هترجع امتى قال اسد وهو يمسح فمه بالمنديل:الاسبوع الجاي او الي بعده قالت رنا: ومامتك يا ادهم قال ادهم :بعد اسبوع قالت رنا :كويس اصلهم وحشوني اوي قال حازم :انتي يا حبيبتي الناس كلها بتوحشك قالت رنا:واعمل ايه يا حازم..قضو وقت ممتع سويه ثم ذهب الجميع للنوم ببال مشغول وخاصه ابطالنا الثلاثه}{مر اسبوع بسلام توطدت فيه العلاقه بين ادهم وليث وملاك وكذلك عمر وإياد وهيثم وسناء ونور ولم يلاحظ اسد شيئ فادهم وليث حريصين كل الحرص على ان لا يعلم اسد شيئ بخصوص ملاك ..عمر يسرق النظرات كي يملاء عيناه بصورتها التي دائماً ما تمر في باله وتسرق النوم من عينيه ويتمنا ان يحظى بإبتسامه منها انها نور اجل نور عينيه..جهان لم يبقا على امتحاناتها سوى اسبوع واحد وهاهو قد اقبل وكذلك الشباب..ملاك تقضي وقت ممتع مع الشباب احبتهم جداً وكانهم إخوتها حقاً ولاكنها منزعجه من اهمال والدها وكذلك ليث وادهم يعاملونها وكانها هايدي احبوها كثيراً مع خوفهم من النتائج التي ستكون معهم اول الاسبوع هذا اما يوسف وليل فما زالو يرتشفون من من انهر حبهم الذي لن يتبدد بمرور الايام فكل يوم حبهم يكبر عن اليوم الذي قبله...اما عُلا فغارقه حتى اذنيها بهمومها التي لاتنتهي...اما ليا فمنهمكه بعملها فقد بدات بتغطيه مكانك حتى تعودوبجانب قلقها على عُلا التي تذبل يوماً خلف يوم..اما اسد فقد اعاد سياره عمر وبطائق الإءتمان بعد تلك الليله بيومان...ترى هل سيغير هذا الاسبوع حياه ابطال روايتنا ام انها ستكون مجرد ايام عابره كغيرها}
{صباح يوم جديد ستبداء حكايه اخرى واحداث ستغير كل شيئ احداث ستتكرر ومواقف ستتغير ولاكن هذه المره بشكل اغرب }{في قصر عائله حازم}{كان حازم يجلس على كرسيه كالعاده وبيده الجريده ويحتسي قهوته بنشوه نظر للاعلى وجد إياد يرتدي قبعته بإستعجال وينزل من الدرج بسرعه فقال باستغراب:على فين بالسرعه دي ياإياد قال إياد وهو يقفز على اخر درجتين للاسفل:اكيد على الكليه ياحاج اصلي متاخر وعندنا تدريب بدري شويه ثم قبل راس والديه وقال:سلام يا زوما ثم داعب وجنه والدته وهو ياخذ احد السندويتشات من الطبق الذي تحمله:وانتي يا رورو قال اياد بغيظ:ولا اتلم ملكش دعوه بيها قالت رنا وهي تضع طبق الافطار على الطاوله:والفطار ياحبيبي قال إياد وهو يخرج من الباب الرئيسي:هفطر هناك واسف يازوما حقك على الطاقيه من فوق قال حازم بتنهيده فإبنه المجنون سيضل مجنون كوالده:خلي بالك من الطريق متستعجلش وانتا بتسوق قال إياد وهو يركض للخارج:هخلي بالي منها قال حازم باستغراب:مين دي يابني قال إياد بصوت مرتفع كي يسمعه والده للداخل:الطريق ياحاج قالت رنا بابتسامه :ربنا يخليك ليا يابني مين هيملالنا البيت من غيرك قال حازم بغيظ وتذمر طفولي:وانا بعمل هنا إيه ولا قالولك شمعدان هونتي من يوم ماخلفتي القرد دا نسيتيني خالص...ابتسمت رنا فما زال زوجها يغار عليها حتى من اهتمامها بابنائهم فردت بابتسامه:انتا كل حاجه ياحبيبي قال حازم بابتسامه شقيه:طب انا غيرت رأيي ومش رايح الشركه النهاردا ايه رايك نخرج اليوم افسحك ونغير جو بالمره نرجع ايام زمان قالت رنا بابتسامه:زيما انتا عايز قال حازم:يبقا نروح }{وفي قصر عائله جاسر}{كان يجلس كلاً من اسد وجهان على طاوله الاكل ويتحدثان...قال اسد وهو يضع قهوته على الطاوله:هو عمر مشي امتى قالت جهان:راح الكليه من بدري من شويه يعني قال اسد:انتي معندكيش جامعه صح قالت جهان:ايوه اصل من بكره هتبدا الاختبارات قال اسد:تمام المهم انا هروح الاداره اصلي معايا مهمه قالت جهان بحب:ربنا يوفقك دعيالك يا حبيبي قال اسد بابتسامه:امين المهم انا هكلم عمر يرجع بدري عشان يمكن انا مش هرجع إلى الفجر اوبعد بكره قالت جهان وهي تضم يده بكفيها:خلي بالك من نفسك قال اسد:تمام انتي زاكري وإجتهدي وليكي مني عربيه اخر إصدار بدل الخرده الي برا دي قالت جهان بفرح وهي تقفز من على الكرسي :بجد قال اسد بابتسامته الساحره:اه وجد الجد كمان قفزت اليه جهان وقامت بضمه وقالت بسعاده:ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك يا روحي وحبيبي قال اسد وهو يقبل راسها:ولا منك انا همشي النهاردا يلاسلام قالت جهان بحب:لا اله إلى الله قال اسد:محمد رسول الله ثم غادر...جلست جهان على احدى الارائك وهي تكاد تموت من الفرح ولاكن هناك ما عكر مزاجها واخذت تفكر مِن مَن تلك المكالمه التي جعلت هيثم ينهض من بينهم كي يرد على الهاتف عندما كانو في الامس يتابعون احد الافلام سوياً لم تشعر إلى وهيثم يقف امامها وهو يعقد حاجبيه بإستغراب من هدوءها وسرحانها حتى انها لم تشعر به وهو يحدثها منذ دقائق فجثا امامها وقال:مالك يا جهان...فزعت جهان وشهقت بخوف امسكت موضع قلبها وهي تقف وهو الاخر امامها فقالت:انتا بتعمل هنا ايه قال هيثم بدهشه وهو يشير الى نفسه:كل دا عشان شفتيني قصادك...قالت جهان وهي تارجح عيناها في كل مكان بإرتباك وتقول بقوه كي تخفي خوفها:عايز ايه؟!}



**هيحصل ايه ياترى ؟!^_^
***واسد هيعمل ايه فمهمته؟!
***وملاك بعدما يثبتو انها مش هايدي ولا روسيلا هيعملو ايه؟!وهترجع لحياتها الطبيعيه ازاي؟!وليه باباها مسالش عليها للنهاردا؟!ايه اللي يخلي الاب مش مهتم فبنته للدرجادي؟!
***ادهم وليث هيكون موقفهم ايه لما اخر امل يطلع كداب؟!*_*
***اسد لو عرف هيحصل ايه؟!>_<
***عمر واياد وهيثم هيفضلو على طول كدا مجانين؟!^_^
***جهان هل فعلاً بتحب هيثم او انه حب تعود وهيروح لحاله؟!وهل هيثم حاسس بيها فعلاً؟!~^
***ايه سبب عقده عُلا؟!وايه الهم الكبير اللي شايلاه؟!هل هيا فعلاً ضحيه او انها بتحب الكابه وعايشه دور المظلومه؟!وايه اللي عاشته؟!>~<

***استنونا البارتات القادمه
استودعكم الله الذي لاتضيع ودائعه *_^
R




ايمان مارش غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 03-05-21, 08:34 PM   #2

ايمان مارش
 
الصورة الرمزية ايمان مارش

? العضوٌ??? » 487651
?  التسِجيلٌ » Apr 2021
? مشَارَ?اتْي » 151
?  نُقآطِيْ » ايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond repute
افتراضي

[الاسود المغرمه ]{البارت الخامس عشر}17{قال هيثم وهو يرفع حاجبه باستنكار:عايز اخطفك.. نظرت اليه جهان بسرعه ولاكنه اردف بجديه:هكون عايز ايه يعني هو عمر مشي ولا لا قالت جهان بحده:اه مشي من بدري كمان قال هيثم وهو يقف امامها:هونتي بتتكلمي معايا كدا ليه انا عملتلك حاجه قالت جهان بتلقائيه:ايوه عملت وكتير كمان اولاً لماتجيك مكا..اغلقت فمها بعفويه وقالت: انا مقلتش حاجه اكيد وانتا ولا كانك سمعت ثم همت بالانصراف ولاكن هيثم امسكها من ذراعها وقال وهو يغمض عينيه يحاول السيطره على اعصابه ومشاعره الجارفه:لا قلتي وانا سمعت كملي ياجهان عشان الحق الجامعه قالت جهان بارتباك:وانا كنت مسكاك قال هيثم :لا انا الي ماسكك يلا اتكلمي ..خافت جهان وانزلت راسها وتجمعت الدموع في عينيها واوشكت على البكاء قال هيثم وهو يرفع راسها اليه:جها..لم يكمل كلامه عندما راء دموعها التي قد نزلت بغزاره أغمضت عيناها بقوه وبدات شفتيها بالإرتعاش قال هيثم وهو يمسح دموعها:مالك ياحبيبتي جرا ايه كل دا خوف انتي عيانه ولا ايه .. لم تركز في كلماته فهي الان لا تعلم اين اصبح قلبها من الخوف ..هو لم يستطيع السيطره على مشاعره نعم هي امامه بين يديه حبيبته التي دائماً تتظاهر بالغباء ولا تسمح له بالبوح بمشاعره لها اجل هي نفسها قام بإلغاء عقله ودنا منها ليقبل جبينها ولاكنها رفعت راسها ومسحت دموعها وكادت ان تتحدث بقوه ولاكنها تفاجات بشفتيه تقبلان شفتيها فتحت عيناها على وسعهما اما هو فقد ابتعد ونظر اليها بقلق فهو لم يكن يقصد ذلك ..هي بدات عيناها بذرف الدموع فكيف له ان يفعل هذا وارسلت له نظرات اتهام قال هيثم بجديه:اسف انا مكانش قصدي انا قاطعه رنين الهاتف كاد ان يخرجه ولاكنها ركضت للاعلى بكل سرعتها فحاول اللحاق بها وامسك بيدها عندما صعدت الدرج ولاكنها نفضت يده واكملت السير نحو غرفتها كي تستوعب الامر..وقف في بدايه السلم وقال بتافف:هو النهاردا وقتك ثم اجاب وقال:انا جايلك يازفت قال إياد:وربنا مازفت الى اللي قاله بسرعه اصل المدرب كمان شويه وجاي عارف انك لسا بالقصر قال هيثم بضيق: ماشي ..ثم اغلق الخط ونظر الى الاعلى ثم ابتسم وقال:هودا زنبي يابنت السيوطي..ثم غادر}{وفي قصر عائله حسام السيوطي}{ دخل ليث ووجد ادهم يحمل طبق عليه فطور لثلاثه اشخاص ومعهم قهوه ونيسكافيه قال ليث:على فين يا دوما قال ادهم:رايح لفوق عايز نفطر مع لوكا عشان دي اخر يوم يمكن نفطر سوى قال ليث:وانا بقول كدا برضو قال ادهم:يلا بقا قال ليث:ولو جه اسد قال ادهم وهو يصعد الدرج:لا مش هييجي عشان هو راح الاداره بدري وكمان هيثم مشي النهاردا قال ليث:تصدق البنت دي تدخل القلب على طول قال ادهم بقلق:خايف من النتائج قال ليث:حتى انا بس عادي هتهون المهم انا هروح استلمها زيما اتفقنا قال ادهم:تمام..وفي الجناح الذي كانت تمكث فيه ملاك..كانت ملاك تجوب ذهاباً واياباً وتحدث عُلا من هاتف ادهم الذي تركه معها قالت ملاك بتنهيده:ودي كل حاجه حصلت يا ستي قالت عُلا بحزن:كل دا حصل معاكي وانتي ساكته وشايله الهم لوحدك يامفتريه ولا كاني موجوده قالت ملاك بحزن:واكتر من كدا كمان ..انا اتعودت على الاتنين ومش متخيله اني ابعد عنهم مش عارفه ليه حاسه انهم اخواتي قالت عُلا بضحك:لا دنتي يا ستي عايشه الجو بجد قالت ملاك:انا بتكلم بجد على كلاً انا هقفل عشان لسا مفطرتش قالت علا:المستشفى بدونك خراب قالت ملاك بغرور:منا عارفه مش انا الروح الي بتحييه المهم هي ليا عامله ايه قالت علا:نص نص وهتكلك باسنانها قالت ملاك بضحك:ابقي سلميلي عليها قالت علا :الدكتور سنان هيتجنن وهو بيسال عنك قالت ملاك :متديلهوش وجه دا قالت علا : تمام..طب سلام قالت ملاك:سلام..جلست على الاريكه تفكر وازدادت قلقاً بعد ان اخبرها ادهم انهم سيخرجون وسياخذون التحاليل ليست خائفه من النتائج ولاكنها تخشى رده فعل ادهم وليث دق ادهم الباب وقال:انا ادهم يا لوكا فتحت ملاك الباب وقالت بابتسامه:اتفضلو دخلا ادهم وليث قال ليث بمرح :فطرتي يا ندله قالت ملاك :لا لسا قال ادهم :يبقا نفطر سوى..ثم بداو بتناول الفطور قالت ملاك بقلق:هي التحاليل هتطلع اليوم اكيد قال ادهم:ايوه}

[الاسود المغرمه]{البارت السادس عشر}18{ اردف ادهم بمزاح وهو يحتسي قهوته :هونتي عايزه تتفكي مننا بسرعه مش كدا قالت ملاك :لا ابداً والله بس مجرد سؤال .. ولو حصل اي حاجه فانتو هتبقو اخواتي على طول قال ليث بحزم :نحنا اخواتك غصباً عنهم كلهم قالت ملاك بابتسامه:عارفه وواثقه بيكم قال ادهم :هتكملوها اعترافات افصلو شويه يا جدعان قال ليث:صحيح استعجلو عشان عايزين نستغل اليوم كله قال ادهم:صحيح }{وفي الاداره }{قال اللواء سعد:دا كل الي وصلني قال اسد :اكيد في خلل اصل كلاب زيهم حاسبينها بالملي قال اللواء سعد:المهم انك تبقا على استعداد تام على طول واه صحيح لازم تحظروا انت والمجموعه بتاعك عشان في معلومات وصلانا بخصوص المافيا بتاع سلفادور قال اسد:تمام سمعت ان في عضو جديد هينضم للمجموعه بتاعنا قال اللواء سعد بابتسامه:حاجه غريبه مش كدا قال اسد:مش اوي كل شيئ جايز قال اللواء سعد:ايوه تقريباً هييجي نهايه الاسبوع دا او الي بعده قال اسد:تمام رتبه ايه قال اللواء سعد:رائد ممتاز اوي قال اسد:كويس انا هروح مكتبي لو في جديد انا على استعداد تام قال اللواء سعد:واثق بيك..صحيح هو الفريق جاسر مبقاش بييجي هنا كتير ليه قال اسد:اخد إجازه الفتره دي عشان مسافر قال اللواء سعد:يرجع بالسلامه قال اسد:تؤمر بحاجه قال اللواء سعد:سلامتك ثم خرج اسد لمكتبه وبداء بالعمل على قضايا متعدده وقد بداء يشعر بالصداع }{وفي كليه الشرطه}{قالت نور بتعب وهي تمسك ظهرها:التمارين قاسيه ربنا يخدهم قال إياد وهو يتكئ على الكرسي بتعب:امين يارب قال عمر:حفل التخرج هيكون بعد اسبوع اسبوعين كدا قال إياد وهو ينام على الطاوله:انا هلكان..انامن غير فطار فاضلي عرق واحد قال هيثم:افصلهولك قال إياد:متشكر قالت نور:على فكره انتو معازيم على حفل عيد ميلاد اختي ليا بعد اسبوعين قال عمر بحماس:اكيد هنيجي قالت نور:انتو واهلكو قال إياد وهو لايزال ينام على الطاوله:لا تشكري عايزه تخطبي حد مننا قالت نور:ليه معاكو اخوات بنات قال هيثم:انا معنديش وإياد ربنا يرحمها وعمر معاه اخت واحده اصغر منه قالت نور وهي تنظر لإياد:ربنا يرحمها..المهم مش هاكد عليكو من تاني قال عمر:هيكون يوم ايه قالت نور:يوم السبت يعني بعد الحفل بيوم قال اياد وهو ينظر اليهم كلهم:على فكره ياجدعان انا على لحم بطني من امبارح العشاء يعني على اخر عرق اي انني جيعان قالت سناء وهي تجلس وبمرح:صباح الخير ازايكو قال عمر:صباح النورالحمدلله كويسين قالت نور:انتي محضرتيش التدريب ليه قالت سنا:انتو الي هنا من صباحيه ربنا انا كنت باجهه التانيه يعني مع المتاخرين قالت نور بغرور:اكيد هنكون بالبدايه مدام متفوقين مش زيك قالت سنا بعصبيه خفيفه:ومالي انا ياحبيبتي مكونش عجباكي قال إياد:اقولكو ايه بدل الكلام الزائد ياضراير وحده منكو تروح تجيبلنا حاجه ناكلها وتكسب اجر قالت سنا:هونتا معندكش غير الاكل قال إياد:اه وربنا طب متعتقوني انا هموت من الجوع قالت نور وقد اشفقت عليه:طب تعال ورايا قال إياد وهو يضرب على الطاوله وبصراخ:ليييييه منا اهو قاعد وانتي لو عايزه تكسبي اجر يابنت الشرقاوي كنتي اديتوه لهنا قالت نور بنرفزه:مهوانا الي استاهل ضرب بالجزمه عشان قلت حرام جعان قال هيثم:مخلاص ياإياد روح معاها وانا عايز نفس النسكافيه الي ادلق عليكي يانونا واي حاجه تتاكل على ذوقك قالت نور:دنتا رخم بقا قال عمر بسخريه:نروح نقول لصاحب الكوفي شوب عايزين نفس النيسكافيه الي دلقه هيثم على نور اول يوم اتعرفنا فيه لا بالمره نحكيله الحكايه كلها قالت نور وهي تكتم ضحكتها:وانتا يا عمر قال عمر:ميه قالت نور:ليه مش هتاكل حاجه قال عمر بمزاح:لويبقا على حسابك هاكل اي حاجه قالت نور:انا بسمع ان عائله السيوطي كرما هونتو التلاته طالعين لمين قال إياد:ايه دا هوحنا مشهورين للدرجادي قال هيثم :نحنا كرما اكيد بس الواد دا لسا بطاقه الائتمان بتاعه مسحوبه عليه عشان كدا مفلس قالت سنا :ليه قال هيثم:اخوه الكبير ساحبها عشان اتاخر على التدريب قالت نور وهي تنظر الى عمر الذي يحدث احد الطلاب:عقاب حلو اوي}



[الاسود المغرمه ]{البارت السابع عشر}19{ قالت سناء وهي تقفز فجاءه: عارفين ياجماعه امبارح بالليل..ثم قالت برقه مبالغ فيها :نزلت اخر صور للمقدم اسد السيوطي روعه روعه روعه اوي عايزه اشوفه ياناس دا مز اوي نفسي ابقا ففريقه قالت نور وهي تجلس على كرسيها:هو يستاهل انك تبقي تدوري وراه قالت سناء بدهشه:انتي بتقولي ايه يابنتي انتي جرى لدماغك حاجه دا المقدم اسد يعني حاجه تانيه خالص دا من اهم رجال المخابرات عالمياً ومن شهر مسك اكبر شحنه مخدرات وادويه فاسده كانت داخله البلد وهو يشكل خطر على الارهاب ومن ضمن الي عايزين يصفوهم دا مرشح انه يكون ملك جمال افريقيا والشرق الاوسط بس هو رفض وقدمت ليه روسيا خمس ست مرات طلب انه يبقا .. قاطعتها نور بقولها:بس بس انتي هتديني قصه حياته وبطولاته يابنتي قالت سنا:انتي اكيد عمرك مشفتيه عشان بتتكلمي عليه كدا قالت نور:طب وريني كدا..اعطتها سنا الهاتف وقالت:خدي ياستي ..ركزت نور في الصوره كثيراً ونظرت لعمر وبدات بالمقارنه ثم اعطت الهاتف لسناء وقالت:دا صاحب يوسف ابن خالتي اكيد اسد السيوطي قدوتي قالت سنا وهي تفتح فمها بدون استيعاب :يعني تعرفيه صوت وصوره .. ضحك الجميع بشده ..قال هيثم بهمس لعمر:دا ليون باشا معذب قلوب العذاراء بجد قال عمر بفخر:اخويا يا هيثوم..فجاءه صرخ إياد بقوه وقال:انا جيعان يا جدعان جعان ياناس ياهو روحي يا سنا ربنا ميسيئك وانا هديك صوره بعشر بدل مختلفه والله بس والنبي بسرعه اصل معدتي بدات تاكل نفسها بعدما كملت على التيشيرت والامعاء الدقيقه والغليظه وكمان شويه هنعمل هضم ذاتي قالت سناءبلا مبالاه:عادي اللابتوب بتاعي مليان صور قال إياد باغراء:دي بتاع امبارح بالليل قالت سناء:كداب انا عامله تصفح لكل المواقع وانتا ازاي جبتهم دول حتى بتاع الشهر الاول قال إياد وهو يريها صوره اسد:ودي موجوده معاك قالت سناء:وهي تتفحص الصوره:منين جبتها قال إياد بخبث:سر المهنه بقى هاه هتروحي ولا..قاطعته سناء بسرعه:اكيد هروح عايز ايه قال إياد بمرح:اي حاجه تتاكل قالت سناء وهي تغادر:ثواني حتى هطلع من على الزحمه قال عمر بضحك:متنسيش طلباتنا قال هيثم بترقب:صحيح يا نونا انتي بتعرفي المقدم اسد السيوطي بجد ولا بتكدبي على سنا قالت نور وهي تريح ظهرها على الكرسي :ايوه اعرفه واخر لقاء بينا ان من سنتين ونص كدا او تلات المهم كان صاحب يوسف ابن خالتي من الابتدائه او يمكن الاعداديه كان بييجي القصر كتير وكنت دائما بقعد معاه ونتكلم وهو الي شجعني اني ادخل كليه شرطه وكان دائماٌ فظهري وللنهاردا لسا بيسال عليا من جو بس عنده مشاغل تمنعه دائما اننا نقابل بعض قبل سنتين عرفت ان مراته ماتت الله يرحمها وهم كانو ففرنسا انت زعلت عليه اوي هي كانت صاحبه بنت عمي ..ثم نظرت الى إياد الذي عيناه بدات بالتدميع وقالت:كانت شبه الواد دا وكمان في بنت اعرفها شبهها اوي نسخه منها..انا زعلت اوي على الي جراله بس ربنا يصبره ويعوضه ..عمر فيه منه شويه بس طبعاً هو احلى قال هيثم :هو فعلاً فيه منه ..اتت سنا ومعها طلباتهم فوضعتهم على الطاوله وقالت:اتفضلو صحه وهنا ..انقض إياد على الاكل وقال بمزاح:محدش يقرب ضحك عليه الكل وبداءو يتناولونه بجو مليئ بالمرح والضحك}{الساعه تشير الى الواحده تماماً صعدوإلى السياره بعدان تناولو الغداء..قال ليث:افتح يا ادهم وبالفعل فتح ادهم الظرف بيدين مرتعشتين قراها ونظر الى ملاك بابتسامه وقال:انا اسف عشان مصدقتكيش من الاول بس كانت حاجه في نفس يعقوب وعلى فكره انا فتحت الظرف وانا متاكد من النتيجه يا لوكا قال ليث بحزن:وانا اسف لاني اتسرعت بس وربنا ليكي معزه فقلبي زيك زي هايدي بالضبط ومش عشان بتشبهيها لا والله عشان انتي جواكي ابيض قالت ملاك بابتسامه:وانتو اكتر من اخواتي وربنا وحده عالم بمعزتكو عندي قد ايه ثم اضافت بمرح:وماله انا برضو أختكو غصباً عنكو قال ليث بابتسامه جذابه:ونحنا هنكون كدا فعلاً ثم انطلقو الى القصر على حسب رغبه ملاك}


[الاسود المغرمه]{البارت السابع عشر(2)}20{وفي الاداره }{تثاب اسد بملل من كل تلك الاوراق التي تملاء طاوله المكتب رماها بعيداً عنه ثم نهض من على كرسيه واخذ جاكيته البني الجلدي وغادر المكتب وبينما كان في سيارته يدندن كان قريب من بوابه القصر اخذ هاتفه فإذا برساله تصله من رقم غريب فتحها وهو ينظر الي الطريق نظر الى شاشه الهاتف وكان المضمون <مراتك لسا عايشه ياغول وهي النهاردا مع اخواتها بيفسحوها وبيستغفلوك ولو مش مصدق أهي الصوره..فاعل خير>..قال اسد بعصبيه:ايه الهبل دا كاد اسد ان يفقد السيطره على السياره ولاكن بصعوبه إستطاع السيطره عليها واوقفها بشده مماجعله يصطدم بالمقود ويجرح جبهته..فتح الصوره ويا ليته لم يفتحها كانت صوره لملاك وبجانبها ادهم وليث يجلسون على احدى الكراسي وبيد ملاك غزل البنات وتبتسم لليث كانت الصوره ملتقطه من احدى الزوايا المنعزله قليلا ويصعب عليهم رؤيته قال اسد بصدمه:مش معقوله هايدي ماتت..هي فعلاً ماتت بس الصوره دي مش متفبركه بس يمكن تكون قديمه..ثم اغلق الهاتف وتوجه بدون وعي للداخل فتح البوابه بقدمه رفع احد الحرس السلاح عليه ولاكنه سرعان ما انزله عندما راه اسد فقال بإستغراب من حالته والدم الذي في جبهته:حصل حاجه يا باشا..اشار له اسد ان يدخل السياره اما هو فقد تقدم الى الى قصر عمه حسام لاكن قدماه خانتاه وجلس على عتبه الباب اخذ يدقق في الصوره ..وصل ادهم ومن معه الى الكراج ونزلو متوجهين الى القصر ولاكنهم انصدمو باسد الذي يجلس على عتبه القصر بهدوء ماقبل العاصفه..بتلقائيه سحب ادهم ملاك ليخفيها خلف ظهره تقدم منهم اسد وهو يبتسم ويصفق ويقول:لا برافو بجد عرفتو تطبخوها لا وعايشين جو الكأبه والحزن ودموع التماسيح..أُسكار يا ادهم وانتا يا ليث قال ادهم بنفاذ صبر:اسد انتا فاهم الموضوع..قاطعه اسد بلكمه قويه جعلت ادهم يخر ارضاً وملاك تصرخ بذعر وجثت بجانب ادهم بخوف قال اسد وهو ينظر إلى ليث:حتى انتا يا ليث متوقعتهاش منك يا صاحب عمري قال ليث: انتا لازم تفهم يااسد الموضوع مش زيما انتا فاكر قال اسد بغضب:انتو بتستغفلوني ..ثم قام بلكمه حتى كاد ان يسقط على الارض نهض ادهم وابعد ملاك عنهم قليلاً وكان انفه وفمه ينزفان بغزاره واقترب من اسد الذي في قمه غضبه وقال وهو يقف امامه بقوه:دي مش هايدي ولا روسيلا يااسد فوق قال اسد وهو يضحك بهستيريا:امال مين قال ادهم :دي..قاطعه اسد بلكمه اطاحت به على الارض وجثا عليه وبداء بضربه بكل قسوه إقترب ليث من ملاك:إجري على الجناح وإقفلي الباب مش عايز اسد يوصلك خالص يلا بسرعه قالت ملاك بجديه:لا انا هعرفه الحقيقه قال ليث:مش هيسمعك يلا اجري..ثم تقدم من اسد وادهم وحاول ابعاد اسد عن ادهم ولاكن اسد إنقض على ليث وبداء بضربه بكل شبر في وجهه..وقفت ملاك لاتعلم مالذي تفعله فالموضوع متازم جداً..تجمع الكل الحرس والاولاد وجهان ولم يكونو يرو سوى ظهر ملاك..قال عمر بدهشه:الله الله الله إيه دا هما بجد ولا بيهزرو ثم اشار للحرس بالذهاب وذهب الحرس شهقت جهان بفزع وقالت:ايه كل الدم دا..دول بيعملو ايه اقال عمر:متقربيش قالت جهان بخوف:اسد مش بيهزر زي كل مره دا هيموتهم قال إياد:داعادي ياحبيبتي دا الروتين بتاع الشباب عادي متخافيش قال عمر:دا يمنع مشاهدته دون العشرين ..تقدم ادهم ليبعد اسد عن ليث حاول ان يكتف اسد ولاكنه انقض عليه واكمل مابداءه مع ليث اما ليث فقد عجز عن النهوض فوجهه كان قد اغرق بالدماء قال هيثم بقلق:ايه دا دول شكلهم قلبوها جد قال إياد وهو يمسك اكتافهم :اقلكو ايه يا جدعان نحنا نسيبهم براحتهم ملناش دعوه نحنا ورانا مصالح يلا بينا قال هيثم :زيما بيقولو الجري نص الجدعنه قال عمر وهو يدير ظهره: ايوه يلا بينا عشان هم شكلهم كدا حلو}


تفتكرو هيحصل ايه؟!

اسد خلاص فاكر ان ملاك هيا هايدي حبيبته وهيصدق ازاي ان ملاك مش هايدي؟!

اتمنى دعمكم وتوجيهاتكم لي


ايمان مارش غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 03-05-21, 08:44 PM   #3

ايمان مارش
 
الصورة الرمزية ايمان مارش

? العضوٌ??? » 487651
?  التسِجيلٌ » Apr 2021
? مشَارَ?اتْي » 151
?  نُقآطِيْ » ايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond repute
افتراضي

[الاسود المغرمه ]{البارت الثامن عشر}21{قال إياد وهو يضرب وجنته بحسره :دا وجه ادهم الجميل اتشلفط قال هيثم بقلق:والنبي الحقو اخويا دنا غيره مليش حرام عليكو..ثم قال وهو يسحب عمر : دا اخويا الوحيد اخوك هيموته ياعمر قال إياد وهو يسحب عمر :الحق اخويا يا عمر دا ليون هيفترسه قال هيثم :انا الي اخويا على المحك قال إياد :انا اخويا لسا فريعان شبابه وليون هيموته يا جماعه الحق ياعمر قال عمر وهو يبعدهم عنه وينفض ملابسه : لا دا ناقص تقومو تضربوني وانا مالي ياخواني روحو خلصو اخوانكو منه بدل وقفتكو هنا قالت جهان بغضب ونرفزه :إيه الهبل دا يا أغبياء روحولهم دا هيموتهم.. إنطلق الاولاد وبصعوبه استطاعو الفصل بين ادهم واسد كالوحش الثائر قام بتكتيفه عمر وهيثم وإياد ذهب لمساعده ادهم الذي اصبح لا يقوى على الحراك ولاكنه افلت منهم وانقض على ادهم من جديد فماهم امامه الى حشرات صغيره فجاءه تقدمت ملاك التي لم يلاحظ وجودها الشباب تقدمت من اسد وحاولت افلات ادهم من بين يديه وقالت بغضب :إنتا هتموته يابني ادم فوق بقا بعد عنه بقولك بعد ..لجم الكل انصعق إياد والشباب نعم هي هايدي جثى إياد على الارض من شده الصدمه إن كانت هي هايدي فلما تركتهم كل هذه الفتره إستند عمر على احد الكراسي اما هيثم فقد فتح عيناه على وسعهما جثى بجانب ادهم ليسنده بعد ان تركه اسد اما جهان فلم تستوعب مايحدث فجلست بجانب ليث لاتصدق عيناها وبدات دموعها بالانسياب ..امسكت ملاك اسد من ملابسه وبدات بهزه بكل قوتها وقالت ودموعها تنساب بغزاره وقالت بصراخ:انتا ايه ياخي مبتحسش قلبك دا فين وبدات بضرب صدره العريض بقوه هو لم يشعر بها قيد يديها بقبضته الحديديه وامسك شعرها بقوه جعلتها تتاوه وقال بقوه : دا بسببك انتي فضلتي توهميني فحبك كتير وبالنهايه بعدتي وكانك مش عارفه ان الي بيدخل حياه اسد مبيخرجش الى فمزاجي انا كنت عملتلك ايه عشان تعملي فيا كدا جاوبيني بتستغفلوني انتو التلاته ليه ..اقترب من وجهها وقال بضعف: انا كنت بحبك عارفه معنى اني بحبك كنت بحاول اكون معاكي انسان احسن بكتير انا نفسي معرفهوش وانتي جازيتيني بوجع وجراح ليه هونا كنت مقصر معاكي فئيه ابتعدت عنه ملاك قليلاً وقالت بتاوه:سيب شعري ياحيوان انا مش هايدي ولا روسيلا يابني ادم اناملاك. تركها اسد بصدمه وقال بتوهان :ازاي مش هايدي قالت ملاك وهي تخرج له الاوراق من جيب بنطال ادهم :شوف بنفسك اخذها اسد وبعد ان قراها قال بصدمه :لا مش حقيقي انتي هايدي مش حد تاني ثم جذبها اليه وسقطت بين احضانه وضمها اليه بقوه وهي تحاول الابتعاد عنه بكل قوتها ولاكنها امامه لاشيى قال اسد بصوت مهزوز ولاول مره امام الجميع:انتي حبيبتي وخلاص انا وربنا مش زعلان منكك خلاص هنسى كل حاجه كانت زمان بس متسيبينيش تاني ..هعمل الي انتي عيزاه اه وربنا خلاص قالت ملاك وهي تلتوي بين احضانه وببكاء: سيبني انا مش هايدي جثى اسد على الارض وهي لاتزال اسيره احضانه وبداء بتقبيل راسها بهستيريا وهو يقول:متسيبينيش انا هنسى كل حاجه وربنا ..تقدم كلاً من ادهم وليث يحاولون ابعاده عنها ولاكنهم لم يستطيعو قال ادهم ودموعه تنساب على حاله صديقه واخاه :سيبها ياحبيبي دي مش هايدي ونتا مش بتحضن غير هايدي سيبها يا اسد صرخ اسد بكل صوته :دي هايدي وانا عارف انه انتو الي اجبرتوها تعمل كدا قال ليث:مينفعش كدا البنت هتتخنق سيبها ضمها اسد اكثر وبخوف وكانه يريد ان يدخلها داخل صدره خوفاً من ان يفقدها مجدداً ..بدات ملاك بالاختناق ومقاوماتها بدات تقل حتى غابت عن الوعي ..بداء اسد بالهلوسه وقد اختل توازنه وسقط ارضاً وهوو لا يزال يحتضنها قال ادهم بصراخ :حد يروح يجيبلي مخدر بسرعه البنت هتموت}

هيحصل ايه ياترى؟!

هيحصل ايه لملاك اللي اتفعصت جوا احضان الاسد؟!

هيحصل ايه لاسد اللي خلاص انهار وهو على وشك الجنون؟!

هيحصل ايه بالمصابين ادهم وليث هما كدا خدو عقابهم ولا هيحصل حاجه تانيه تخلي اسد يجن عليهم؟!

مين اللي بعت الصور لاسد وليه وعايز منه ايه؟!

ازاي هيتصرف الكل عشان حل المشكله؟!

توقعاتكو ياجماعه ودعمكو بليز؟!


ايمان مارش غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 03-05-21, 08:55 PM   #4

ايمان مارش
 
الصورة الرمزية ايمان مارش

? العضوٌ??? » 487651
?  التسِجيلٌ » Apr 2021
? مشَارَ?اتْي » 151
?  نُقآطِيْ » ايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond repute
افتراضي

[الاسود المغرمه]{البارت التاسع عشر }22{ ..ذهب هيثم بسرعه وعاد بالحقنه وقام ادهم بحقن اسد الذي ارتخت عضلاته واغمى عليه بعد ان افلت لملاك ..اخذوهم الى القصر ووضعو ملاك في الصالون واسد في الجهه الاخرى واحضرو الطبيب .. وبعد نصف ساعه ..قال الطبيب:هو اتعرض لصدمه قويه يمكن ممكن يدخل من خلالهالازمه ويمكن من بعدها تحصل معاه نوبات متكرره ومش هينفع وقتها الى انه يتعالج بمصحه قال عمر بصراخ:مصحه ايه انتا اتجننت ولا ايه قال الطبيب:انا قلت لو متقاطعنيش رجاءً عشان تفهمو قال ليث:اهدى يا عمر عشان نفهم وعشان مصلحته قال عمر وهو يمسك ليث من ملابسه:مصلحه ايه وزفت ايه اخويا مش هيدخل مصحه انتا اتجننت ياليث دا اخويا ومحدش يعرف مصلحته غيري ثم قال بصراخ : فاهمين قال ادهم وهو يبعدعن ليث :إسمع ياعمر اسد مش هيدخل اي مصحه ولو حصل لاسمح الله نحنا استحاله نوافق وكلنا عارفين ان الدكتور بيقول لو يعني افتراضات قالت جهان بصرامه:اسمع الدكتور وانتا ساكت ياعمر قال ادهم :كمل يادكتور قال الطبيب :هو فعلاً مش هيدخل المصحه الى اذا اتعرض لنوبات متتاليه ودا الشيئ تقرروه انتو ودا كلو اذا اتعرض لازمه ..هو لو فاق النهاردا مش هيكون فاكر حاجه من اول مجته الصدمه للنهاردا قال هيثم :ودول المتخربشين قال الطبيب:اعملو اي حكايه هو لما يفيق لازم ميلاقيش حاجه يستغربها البنت دي الي كان فاكرها مراته خطر عليه عشان الانتكاسه لانه لوشافها هيفضل يسال ويمكن يعيد الي عمله انتو لازم تشيلو اي اثر لانه مكانش بوعيه خالص هيفوق طبيعي وكان شيئ لم يكن كانه كان نائم وهيمارس روتينه الاعتيادي قالت جهان بقلق:هو كان عند عمليه ورجع النهاردا قال ليث:يمكن موعدها اتاجل قال الطبيب: لو كانت الصدمه من قبلما يرجع لازم يعرف دا مره تانيه قال ادهم بتنهيده حاره:ربنا يستر انا هكلم اللواء سعد وهشرحله كل حاجه وهيساعدنا قال الطبيب:اي حاجه اي اثر انتو بدوركم تخفوه هيفوق المساء ولازم متفكروهوش بحاجه صحيح تلفونه لازم تعرفو كل حاجه اي مكالمه اي رساله اتصرفو وخلو بالكو منه قال ليث:شكراً يادكتور قال الطبيب: انا هتابع حالته عن طريقكو انتو لازم يرجع ؤضته عشان كل حاجه تبين طبيعي والبنت لازم ميشوفهاش خلال الفتره دي وخصوصاً معاكو انتو الاتنين قال ادهم :ولو شافها من غيرنا مش هيعمل كدا تاني قال الطبيب:اسد عاقل ولو كان عمل كدا فاكيد في حاجه انما لو شافها وهو مش بالصدمه زي النهاردا هيحاول يتاكد ويعرف انه مجرد شبه لاغير قال ادهم :نحنا بجد مش عارفين ازاي نشكر حضرتك قال الطبيب :ولو مهو دا شغلي وانا بصفتي طبيب العائله لازم اعمل كدا وزياده قال ليث:بس رجاءً مش عايزين حد غير الي بالغرفه دي عن الي حصل عشان الامور متتازمش اكتر من كدا قال الطبيب بابتسامه :عارف ودي اسرار شغل ثم اردف بجديه:لازم تروحو المستشفى عشان باين انه عمل معاكو الواجب وزياده قال ادهم بمزاح: انتا بتتشفى فينا ياعم دي اخره العشره والملح ياليون مهي دي نهايه الي بيصاحب اسد قال إياد بغيض:هو وقت الهزار يا ادهم ثم رافق هيثم الطبيب للخارج وعاد.. اعادو الاولاد اسد لغرفته اخذ ادهم هاتف اسد وبداء بتفتيشه وقال :تعالا ياليث قال ليث وهو ينظرالى شاشه الهاتف :حصلت حاجه قال ادهم: شوف الصوره دي كان في حد بيراقبنا قال ليث:وايه الجديد اكيد رجاله اسد قال ادهم:لاشوف الرساله دي قال ليث:طب خد الرقم وهنحاول نعرف مين قال ادهم:اكيد ..ثم ذهبو الى الملاك ..قال ليث:المسكينه دي هتعمل ايه قال ادهم :الدكتور قال انها هتفوق كمان شويه كان هيثم ينظف جراح ليث الذي لم يتوقف عن الحركه فقال هيثم بغيظ:اهدى وخليني انظف الجرح الي اخد نص وشك دا قال ليث:متقوم تضربني قال هيثم بسخريه:باين ان سيره الضرب عجبتك اوي قال ليث بغيظ:ولا اتعدل لاعدلك.. اردف هيثم بتهكم:مش الاول تتعافا من الجرح الي اكل نص وشك دا وعاملي فيها خريطه أمريكا الشماليه ولا عينك دي الي مش لاقيينها ياخساره لونهاالرمادي والله قال ليث بغيظ:اشهد على اخوك ياادهم قال ادهم :اخلص بسرعه ياهيثم وتعالى نظفلي الجراح دي ثم قال وهو يستلقي على الاريكه وبالم:ربنا يسامحك يااسد قال إياد وهو ينظر الى ملاك المستلقيه على الاريكه : تصدقو بالله قال ليث:لااله الى الله قال إياد: عليا النعمه انكو تستاهلو اكتر من اللي اتعمل فيكم انتو جايبينها ليه لو عايزين تتاكدو كنتو رحتو بعيد عن هنا خالص ولامصدقتو تجيبو بنت لهنا نظر اليه ليث بشراسه ولاكن قاطعهم قول ادهم بكل برود:حافظ على الفاظك ياوحش قال إياد بلامبالاه:وانتا ياهيثم في حد عايش معاكو بالقصر وانتا ولا عارف كاد هيثم ان يرد ولاكن قاطعته يد ادهم وقوله:عايز هدوء اخرسو هيا فاقت}

تفتكرو اسد فعلاً مش هيفتكر حاجه لما يفوق؟! وهل هتنتكس حالته وهيدخل مستشفى مجانين؟!
وتفتكرو هتعمل ملاك ايه لما تفوق؟!
ليه للنهاردا محدش سال عليها؟!
هيعملو ايه ادهم وليث؟!
اياد عمل كل دا عشان هيا شبه اخته ولا عشان مش جواه جرح كبير من فراقها؟!

ارائكم وتعليقاتكم بلييييز؟!


ايمان مارش غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 03-05-21, 10:21 PM   #5

ايمان مارش
 
الصورة الرمزية ايمان مارش

? العضوٌ??? » 487651
?  التسِجيلٌ » Apr 2021
? مشَارَ?اتْي » 151
?  نُقآطِيْ » ايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond repute
افتراضي

[الاسود المغرمه]{البارت العشرون}23{ .. جلست على الاريكه وهي تمسك راسها بالم وقالت عندما رات ادهم: انا فين قال ادهم بابتسامه:انتي بالقصر بتاعنا بس تحت بالصالون .. اعادت تلك اللحظات التي قضتها بين أحضان اسد ذلك الوحش الثائر فاجهشت بالبكاء بشده وغطت وجهها بكفيها قال ليث وهو يحاول تهدئتها: خلاص لوكا كل حاجه عدت قالت ملاك:بس هو مش مصدق اني مش هايدي ربنا يرحمها قال ادهم وهو يبعد كفيها من على وجهها ويمسح دموعها بانامله :خلاص والله هانت ومش هيتكرر من تاني قالت ملاك ببراءه:ازاي قال ادهم بمرح:لما تبطلي تعيطي هقلك قالت ملاك وهي تمسح دموعها:ومين الي قلك اني بعيط اصلاً قال ادهم بسخريه:مهو باين ..استغرب كلاً من إياد وهيثم من حال علاقتهم هم الثلاثه فعلى حسب علمهم ان علاقتهم ليست لاكثر من اسبوع فما سر قوتها لايعقل انه بسبب الشبه فحسب ..وبعد ان هدات قال ليث وهو يشعر بضغط يد هيثم على جرحه: مخلاص يابني وجعتني قال هيثم :انتا كتير حركه على فكره قال ادهم :اعرفك هيثم اخويا ودا إياد اخويا من الرضاعه وابن عمي وابن خالتي كمان نظرت ملاك بدهشه لإياد ذلك الشاب الذي يشبهها كثيراً وقالت:وانا ملاك السيوفي قال ليث: متستغربيش دا الوجه التالت قال إياد بغيظ: اتشرفنا يابنت السيوفي ..ثم غادر قال ليث: متخديش على خاطرك هو كدا بعض الأحيان ..سرد لها ادهم كلما حدث مع اسد واصرت انها الملامه الوحيده ولاكن ادهم نهرها بشده واخبرها ان قصه الشبه ليس امر في يدها قال ليث بسرحان :دا اسد مفيش منه اتنين ولو كان عمل دا فكلنا عارفين انه غصباً عنه وانا اسف نيابه عنه قالت ملاك: عارفه بس الخوف شعور لا إرادي المهم ربنا يصبركو اظن انه لازم امشي عشان لو فاق قال ليث: مش تنسينا قالت ملاك بابتسامه:في حد ينسى خواته قال هيثم بمرح:انا مش عارف منين يطلع لاخويا اخوات مش اخواتي انا مره هايدي ومره ملاك انا اعمل ايه ياخواني قالت ملاك بتفكير كي تغيظ هيثم:انتا والله هفكر قال هيثم بغيظ:انتي لسا هتفكري هايدي كانت بتتحمل كل البلاوي بتاعي من غير متفكر قال ادهم :هايدي الله يرحمها ولو اتكرر الزمان مره تانيه مش هتعمل الي عملته قال ليث:دا من غير تفكير قالت ملاك :انتا لازم تروح تعمل اشاعه لصباعك عشان متورمه قال ليث :هي جت على صباعي دي بركات اسد باشا قالت ملاك:وانتا ياادهم قال هيثم بضحك:دا اكيد ارتجاج بالدماغ قالت ملاك وهي تحاول كتم ضحكتها:دا مضمون قال ادهم: اتمسخرو اتمسخرو هيجيلكو يوم قاطعه رنين هاتفه استغرب من الرقم فذهب للبلكون لكي يرد وما ان رد حتى استقبله المتصل بكوم من الشتائم وعلى الرغم من ان الصوت كان غاضباً الى انه لايخلو من النعومه ..نظر ادهم الي الى الهاتف بدهشه ثم اعاده لؤذنه قالت عُلا بنرفزه :انا ياحماره ياكلبه البرك ياقليله الذوق اتصل بيك من الساعه 11ونص للنهاردا وانتي ولاعلى بالك ومدياني ورا اذنك هتقولي في جاموسه هنا زيك قلقانه عليكي وموديه نفسها فستين داهيه عشانك...اردفت علا بصراخ:الي قاهرني يابقره ان الحمار الي عندك بيرن وانتي ولا سامعه قال ادهم وهو يرفع حاجبه باستغراب: هونتي داخله حضيره بهايم شويه جواميس وكمان حمير قاطعته علا بغضب أكبر ولم تركز ما نوعيه الصوت فكان كل همها ان تخرج غضبها فحسب:انتي تخرسي خالص متتكلميش انتي تسمعي وبس فاهمه..ثم استوعبت ما سمعته وقالت وهي توشك على البكاء: مين معايا..لم يستطيع ادهم التحمل اكثر فانفجر بالضحك حتى جثى على الارض وهو يمسك بطنه من شده الضحك حتى سمعه من في الصالون وإلتفت الحراس الذين يقفون في البوابه الرئيسيه للقصر ونظر اليه إياد بغيظ وهو يركب سيارته في الكراج ..غريبه حاله هذه العائله يتنازعون بدون سبب ويتصالحون في ثواني من يراهم وقت غضبهم يضنهم جبابره ولاكنهم ارق من ذلك بكثير يضحكون نادراً ولاكن بشده لايحبون بسهوله ولاكنهم لاينسون من أحبو لايصارحون من احبو ولاكنهم يعشقون حد الجنون جميعهم اسود وأكثرهم سيغرمون غريبون هم اسود العشق.. استطاع ادهم بصعوبه التحكم بنفسه كي لاينفجر مره اخرى قالت علا ببراءه: هونتا مين انا متاكده اني مش غلطانه ..لوسارق التلفون بليز رجعه لملاك عشان عايزه اكلمها ضروري قال ادهم بسخريه:تكلميها ولاتكملي شتائم قالت علا بعصبيه وضجر: بذمتك ملقيتش غيرها تسرق تلفونها طب اقولك رجعهولها النهاردا واحلفلك انك هتقدر تسرقه من تاني عشان هبله وهتقدر تسرقه انتا من تاني قال ادهم بضحك:ماشي ياستي هرجعهولها خليكي على الخط..قالت علا باستغراب:هما الحراميه بتوع الايام دي بقو طيبين ولا دا بيتمسخر عليا سمعها ادهم وقال:لا حرامي ابن حلال ..ثم دخل للداخل وقال بابتسامه: لوكا في حد عايز يكلمك قالت ملاك:اكيد علا فاخذت الهاتف وخرجت للبلكون قال ليث: ايه جرعه الضحك الي اتعاطيتها جوا عايز منها قال هيثم:دا صوت ضحكك خلى الي بالقبور تفتكر انه نفخ في الصور قال ادهم بغيظ: قول لا اله الا الله قال ليث:حصل ايه..اخبره ادهم بما حدث بابتسامه قال ليث بضحك:دي اكيد مجنونه قال ادهم بابتسامه:والله ممجنون غيرك قال هيثم بابتسامه خبيثه وهو يغمز لليث:لا بتتكلم وبتبتسم كمان شكلك وقعت ومحدش سمى عليك قال ادهم:لا بجد قال ليث: هنسميها حب من.. قاطعه هيثم بقوله: المكالمه الاولى...رماهم ادهم بالوسائد حتى هربا هما الاثنان قال هيثم وهو يهرب باتجاه الدرج:انا ههرب احسن ملاقي الكنبايه على راسي سلام ابقى سلملي على القمر قال ليث:وانا كمان قال ادهم بعصبيه مصطنعه: غور ياغبي منك ليه عيال تقرف..ثم اردف في سره وهو يبتسم بحالميه:بس مجنونه}

ايمان مارش غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 03-05-21, 10:26 PM   #6

ايمان مارش
 
الصورة الرمزية ايمان مارش

? العضوٌ??? » 487651
?  التسِجيلٌ » Apr 2021
? مشَارَ?اتْي » 151
?  نُقآطِيْ » ايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond repute
افتراضي

[الاسود المغرمه]{البارت الواحد والعشرون}24{...وفي البلكون قالت ملاك بضحك: انتي اتجننتي ياعلا يخرب بيتك هو في حد اول ما يفتح الخط يستقبل الجهه التانيه بالكوم الهائل دا من الشتائم ويقعد يشتم قالت علا وهي توشك على البكاء:كلو منك انتي فورتيلي اعصابي قالت ملاك :خلاص يابيبتي متعيطيش مهو خلاص سمع الشتيمه المحترمه وكان الله في العون ثم اردفت بخبث كي تفزعها: يابنتي داظابط يعني هيفرمك قالت علا بخوف أكبر:ونتي ازاي تجيبي تلفونك لظابط يرد هو كان الرقم غريب عنك قالت ملاك: هونا مقلتلكش اصل الرقم دا مش بتاعي قالت علا: لابجد قالت ملاك بغباء:وربنا قالت علا ببكاء: وانا هعمل ايه النهاردا بسببك رقمي مع الدوله والبلاطجه كلو منك يامفتريه ياحماره قالت ملاك بضحك: انتي بتشتميني انا ياعلا قالت علا بحسره: كنتي فين وقت الشتائم الجد ثم قالت بجديه :هو رتبته ايه قالت ملاك:ليه قالت علا:سؤال قالت ملاك: أظن مقدم ليه قالت علا بندب:انتي بسببك انا بسب حد لامش اي حد دا مقدم ياخرابي اكيد هكمل المكالمه دي بالحجز قالت ملاك:هي هتفرق رتبته بايه قالت علا:بقيس كميه التحمل عنده قالت ملاك:خلاص انا هعتذرلة بدلك بس على اي شتيمه بالضبط قالت علا بقهر:انا بجد من القهر مفتكرش هببت ايه...وبعد حديث طويل بينهن اغلقت الهاتف واعطته لادهم ..وقالت: معلش ياادهم اصل علا أحياناً بتجيلها حاله مش بنقدر نفسرها وهيا فاكره ان التلفون بتاعي معلش بليز سامحها قال ادهم بابتسامه: ولايهمك عادي قالت ملاك: مش يلا بينا وابقى طمني على الي هيحصل معاكو قال ادهم :ولا يهمك هنشتاقلك قالت ملاك بدموع :وانا كمان وفي السياره قال ادهم:هاه اوديكي فين قالت ملاك:مش عايزه ارجع القصر هروح بيت علا صحبتي عشان ساكنه مع ستهاو اخوها الصغير لوحدهم قال ادهم :طب اديني العنوان ..وعندما وصلا..قال ادهم:العماره دي قالت ملاك:ايوه قال ادهم بابتسامه:هيا نفسها صاحبتك ام بقين قالت ملاك بضحك:حرام عليك دي عسل ازاي تقدر تتخيلها فبقين قال ادهم:مهي بتتكلم كتير فلما البق الاول يتعب الاحتياطي بيشتغل بداله قالت ملاك:لو عرفت هتروح فيها بجد قال ادهم:طب انا هوصلك لفوق ثم اردف بتذكر:صحيح انا جبتلك موبايل اعتبريه هديه متواضعه كدا عشان انتي اختي وعليه خطين ليا ولليث ولو احتجتي لاي حاجه اتصلي بيا انا اخوكي متتردديش قالت ملاك بابتسامه:ربنا يخليك لكل الي يحبوك قال ادهم:طب يلا نطلع اتحمست اشوف ام بقين قالت ملاك:يلا بينا..وفي الاعلى.. كانت ملاك تختبئ خلف ادهم كي تفاجئ علا وهو رن الجرس ..انفتح الباب بقوه وخرجت تلك الفتاه الغاضبه بعض الشيئ ترتدي بجامه منزليه عليه ميكي ماوس وتربط شعرها القصير الأحمرفي الوسط كلاطفال وبفمها مصاصه وقالت :انا كم مره بقولك ياعم الزبال متدقش الباب كتي..صمتت عندما رات من يقف على الباب ذلك الشاب الوسيم الذي يقف يتاملها بإعجاب فقالت:حظرتك مين يااخ قال ادهم بغباء:انا مين قالت علا بسخريه:انا إلي تايه انا.. ثم قالت بحده:انتا هتغني ياجدع انتا روح انتا غلطان ..ثم اغلقت الباب بوجهه قال ادهم بدهشه:هونا ببان اهبل كل دا ..مش قلتلك ام بقين وبعدين انتي مش ملخبطه بالعنوان قالت ملاك بضحك:لا وربنا هيا دي بشحمها ولحمها قال ادهم:اعقلي يابنتي انتي بتقولي صحبتك ولاانتي بتصاحبي تحت سن العاشره عادي دي بالكتير 13سنه..وبعدين ايه البنبونه دي قالت ملاك:اكيد عندها مشكله عايزه تحلها دق من تاني قال ادهم:المره الاولى زبال والتانيه يمكن الدلفري قالت ملاك وهي تمسك فمها كي لاتنفجر هذه المره:متضحكنيش يادوما قال ادهم وهو يدق الجرس: امري لله فتحت علا وقالت:انتا لسا واقف هنا ليه قال ادهم:لا انا بدات أشك انك هياولا لا ..اقلك ايه انتي عارفه فين شقه الانسه علا قالت علا باستغراب: انا الدكتوره علا عايز حاجه ..تاملها ادهم باستغراب ثم انفجر بالضحك وقال من بين ضحكاتة:لا ودكتوره كمان نظرت اليه علا بغضب وقالت: هونتا مالك يااخ انتا طالع تتمسخر ولاإيه قال ادهم وهو يمسك نفسه كي لاينفجر مره اخرى: طب اديني الدكتوره علا نظرت اليه علا بعصبيه أكبر وقالت :هونتا شارب ايه بقولك انا الدكتوره علا قال ادهم:متطلعي يالوكا خلاص انا مبقيتش قادر أكمل خرجت ملاك من خلفه وقالت وهي تحتضنها وبضحك :بذمتك دا شكل دكتوره لا وجراحه كمان دا يابنتي شكل عيله عندها 8 سنوات ياام بنبونه}

هيحصل ايه مع المجنونه الصغيره ؟!

هل ستدوم برائتها ام انها ستتحول يوماً ما؟!

ماذا سيحدث لملاك بعد ان تعود لحياتها الطبيعيه؟! وهل فعلاً ستكون طبيعيه؟!
وهل ستستمر كذبه ادهم وليث؟!


ايمان مارش غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 03-05-21, 10:39 PM   #7

ايمان مارش
 
الصورة الرمزية ايمان مارش

? العضوٌ??? » 487651
?  التسِجيلٌ » Apr 2021
? مشَارَ?اتْي » 151
?  نُقآطِيْ » ايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond repute
افتراضي

[الاسود المغرمه ]{البارت الثاني والعشرون}25{ كانت علا لاتزال تحت تاثير الصدمه وتنظر الى ادهم الذي ينظر لها بابتسامه قالت علا:وحشتيني ياجزمه قال ادهم بهمس :حتى الشوق عندها بشتائم ..ثم قال :انا همشي يالوكا تحتاجي حاجه قالت ملاك:متشكره يادوما بس اقعد هنشرب حاجه وأعرفك على عُلا وستها وبعدين تروح ولا ايه ياعلا قالت علا:بتوهان :اه قال ادهم وهو يشعر انه اذا ظل اكثر من ذلك فلن يكون الامر لصالحه:معلش مره تانيه عشان انتي عارفه الوضع عندنا قالت ملاك:طيب خلي بالك من نفسك قال ادهم وهو ينظر الى عينا علا البنيتان الواسعتان كاعين الاطفال :ماشي سلام قالت ملاك بابتسامه: سلام ..ثم ذهب وتعلو على محياه ابتسامه كلما تذكر شكلها الطفولي الأكثر من رائع..{دخلتا للشقه قالت ملاك :ايه الاستقبال دا الي بتستقبلي بيه ضيوفك ياعلا قالت علا بقلق: هو دا نفسه بتاع التلفون قالت ملاك: اه قالت علا بياس:يعني مفيش فايده انا وديت نفسي فستين داهيه هو دا الي كان ناقصني قالت ملاك: وميكي ماوس كمان قالت علا وهي تنظر الى بجامتها:هونا ببان عيله بجد قالت ملاك بضحك وهي تنزع الربطه التي تتوسط شعر علا :لا ابداً مين الي قال كدا}{وفي المشفى}{قال ليث بملل:اقلك ايه هي التحاليل امتا هتطلع قال الطبيب:كمان شويه قال ليث: طب انا هنزل الكافي وهرجع كمان شويه قالت احدى الممرضات بهمس لصديقتها:بيقول خناقه دا اكيد خرجوه من تحت قطر سمعها ليث وزم شفتيه بغيظ وقال بهمس: ربنا يسامحك ياليون دا كانو البنات ورايا طوابير والنهاردا بيتمسخرو عليا ثم نزل الى الكافي قال اخد الاطفال وهو يختبئ خلف والدته: شوفي ياماما دا هو نفس الوحش الي بتحكيلي عليه الي بياكل العيال الصغيرة قالت والدته بتوبيخ :عيب يا علي نظر ليث لنفسه في مراءه السياره وابتسم بسخريه وقال:دي اخره الجمال وش مش باين منه غير نص النص وياريته باين ثم اردف بغيظ:ماشي يااسد وربنا لاردهالك{وفي قصر عائله جاسر السيوطي}{كان الاولاد مع جهان في الصالون في الاسفل يجلسون منغمسون بالتفكير هيثم ينظر الى جهان التي تتجاهله بشتى الطرق ولاتريد رؤيته بعد ماحدث في الصباح فهي تجلس معهم الان وهي لاتريد ذلك فقط لإصرار عمر تحسباً لاي ردود فعل تنتج عن اسد وإياد يتابع هاتفه بملل وعمر اطمأن قليلا بعد كلام الطبيب مع انه يشعر بالقلق فكيف لايخاف على شقيقه الوحيد قال عمر:هو لسا مفاقش قالت جهان وهي تهز رجليها من شده التوتر:لا لسا قال إياد وهو يرمي بهاتفه بإهمال على الكنب:انا زهقت انا كنت برا ايه الي رجعني بس قال هيثم:على فكره هيستغرب قعدتنا دي قال إياد:امال نعمل ايه قال عمر:هنقعد نلعب بالبلاستيشن قال هيثم:تمام قال إياد:لو كسبت انا هتدوني ايه قال عمر وهو يجلس امام البلايستيشن:بوكس ياخفيف هتلعب ببلاش ولا طير من قدامنا قال هيثم:عارفين ياشباب البنت ملاك دي سكره قال عمر بملل:نعملها ايه قال إياد بغيظ لا يعلم سببه فقط لانها اخذت شكل شقيقته:جت عملتلنا مشكله ومشيت قال هيثم :هيا معملتش حاجه مش زنبها انها شبه هايدي الله يرحمها الغلطانيين هم ادهم وليث عشان جابوها هنا قال إياد: هو ليث لسا مرجعش قال هيثم: لا لسا عشان شكله كان متكسر على الاخر يلا نلعب قال عمر وهو ينظر الى جهان السرحانه في الفراغ:تعالي نلعب ياجوجو قالت جهان من دون ان تنظر اليهم:مليش نفس العبو انتو...نظر اليها هيثم بندم فلم يكن يقصد فعل ذلك حقاً لم يجد اي طريقه للاعتذار فلم يتحدث)}

اسد هيطول بنومته لامتى؟!
وجهان هتتصرف ازاي مع هيثم؟!
وهيردو بايه لما اسد يفيق ويسالهم؟!وهل فعلاً هيفوق مش فاكر حاجه ولا هيفتكره حلم ولا هيفتكر كل حاجه وهيولعها من تاني؟!
استنونا بالبارت الجاي ^_^


ايمان مارش غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 03-05-21, 10:55 PM   #8

ايمان مارش
 
الصورة الرمزية ايمان مارش

? العضوٌ??? » 487651
?  التسِجيلٌ » Apr 2021
? مشَارَ?اتْي » 151
?  نُقآطِيْ » ايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond repute
افتراضي

{{اللهم ارحم جدي وافسح اه في جناتك واجعل مثواه الجنه جنات الفردوس نزلاً}}


[الاسود المغرمه]{البارت الثالث والعشرون} 26}(وفي غرفه اسد)نهض اسد وهو يشعر ان راسه سينفجر من شده الالم إتجه الى الحمام بصعوبه وبعد ان اخذ حمام ساخن اراح به جسده قليلاً غير ملابسه ثم سرح شعره ورما بنفسه على السرير بإهمال وهو يرى ساعه يده لاتزال الخامسه اغمض عيناه بالم وضغط على راسه بقوه وبعد دقائق قال باستغراب:انا ازاي وصلت لهنا انا كنت بالاداره ..مش فاكر حاجه .. ثم نهض واخذ هاتفه ومفاتيحه وخرج وهو يشعر بالدوار..وفي الاسفل.. قال هيثم:خلاص إطلع عمر هزمك مرتين قال إياد:انا كنت ههزمه بس جعان والى مكنش هيقدر يهزمني ثم ذهب الى طاوله الطعام واخذ بعض التفاح وعاد الى مكانه وبدا بتناولها بشهيه قال هيثم:انتا ياخي مش بتمل اكل اكل في الرايحه وفي الجايه قال إياد بغيظ:لاحول ولاقوه الى بالله العلي العظيم ايه ياخوانا هتكلوني بعيونكو قالت جهان بسخريه:اسمها هتصيبوني فعيونكو بس انتا كلو اكل نعمل ايه يعني قال إياد وهو يسبل عيناه بتمسكن:حرام عليكو دنا جلد وعظم قال عمر:مهونتا مش بتآكل كل دا لوحدك اكيد في حاجه جواك بتشاركك اصل دا مش طبيعي خالص قال اياد برخامه:اه في اياد صغنن جوا قالت جهان :80%دوده شريطيه قال اياد بقرف:وعععع اكيد لا...قاطعهم نزول اسد قالت جهان:مساء الخير قال اسد وهو يعدل ساعه يده:مساء النور مصحيتينيش ليه ..نزل السؤال كالصاعقه على الاولاد فهم يعلمون ان جهان لن تستطيع الكذب وستكشف كل شيئ..ظل الاولاد ينظرون اليها بخوف وترقب ولاكنهم تفاجاؤ بها تقول: قالت جهان وهي تشعر انه يعلم بانها ستكذب ولذلك استجمعت كل قوتها وقالت ببساطه: عشان كان شكلك مرهق وطلعت على جناحك ونمت على طول وانا قلت يمكن تعبان وعايز ترتاح فمحبيتش اصحيك قال اسد وهو يكمل نزول الدرج بهدوء: ماشي متستنونيش على العشاء قالت جهان: هتروح فين عشان مقلقش عليك قال اسد:انا نفسي مش عارف سلام قال الجميع بارتياح:سلام خرج اسد من القصر نظر الاولاد الى جهان التي تلتقط انفاسها بصعوبه قال عمر بقلق:مالك ياحبيبتي قالت جهان وهي تجلس على الاريكه بتعب: انا بحس روحي كانت هتروح مني قال اياد بمزاح:عادي ياجوجو دي تقدري تسميها مواجهه الاسد كدا انا الي مكنتش بكلمه وبكدب كنت حاسس اني هعملها على هدومي قال هيثم: وربنا كانت هتكون مجزره بس ربنا معانا بقا ابن الحلال مبيضيعش ولابيتوه قالت جهان بعد ان رمقت هيثم بنظرات غريبه لاول مره:انا هطلع فوق قال عمر: ربنا معاكي يا وحشه ..وفي الكراج..ركن ليث سيارته ونزل منها ورأى اسد يتقدم من الكراج فقال بتوتر: انا هعمل ايه ياساتر استر قال اسد بإستغراب: هو مين الي عمل بوشك كدا قال ليث بتوتر: مفيش بس اتخانقنا انا وادهم مع شله صيع كلهم النهاردا بالحجز قال اسد وهو يرفع حاجبه باستنكار: مش انتا ظابط ازاي عملو فيك كدا قال ليث: منا اديتهم حقهم ولو تشوفهم النهاردا نص مشوهين لا دول مشوهين كلياً قال اسد بسخريه: وربنا مامشوه غيرك قال ليث:وبعدين دول عددهم كتير ومعاهم سلاسل وكدا ونحنا اتنين ومرضيناش نستخدم السلاح عشان الموقف كان حساس اوي ..المهم انا هدخل استريح انتا رايح فين قال اسد وهو يصعد السياره:مش عارف سلام قال ليث:سلام ..قال مين عمل فيك كدا قال }

هل ستنطلي الحيل على اسد؟! والى متى؟!

اتمنى منكم الدعم ^_^


ايمان مارش غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 03-05-21, 11:01 PM   #9

ايمان مارش
 
الصورة الرمزية ايمان مارش

? العضوٌ??? » 487651
?  التسِجيلٌ » Apr 2021
? مشَارَ?اتْي » 151
?  نُقآطِيْ » ايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond repute
افتراضي

{{اللهم ارحم جدي واسكنه فسيح جناتك}}

[الاسود المغرمه]{البارت الرابع والعشرون}27}{وفي المقابر}{اوقف اسد سيارته ونزل بعد دقائق تنفس فيهم بصعوبة وقف امام ذلك القبر الذي زين بالكثير من الورود قال اسد: مش كفاية بعد ياهايدي وحشتيني حرام عليكي سبتيني ليه ليه تاعبه قلبي كل دا انانفسي ارجع انام فحضنك وأريح شويه من وجع قلبي انا مستنيكي ياهايدي من بعدك انا لاعرفت احب ولاعارف أنساكي واعيش حياتي زيما انا عايز دنا فاضل ضحيه فراقك ..ثم بدا يتذكر قبل مرور سنتين ونصف عندما سافرو كي يحللا لمرض هايدي في فرنسا ولاكن التحاليل ابانت بان مرضها اصبح في المراحل الاخيره ولايستطيعون التصرف الى بعلاج مؤقت وهو الليزر لتخفيف الالم واعطائها قليل من الوقت كي تعيش لفتره قصيره{<قبل سنتين ونصف>}{عادا اسد وهايدي الى الشقه التي كانت ملك لهم هناك في فرنسا سندها اسد حتى اوصلها الى الاريكه التي تتوسط الصالون الصغير جلست هايدي عليها وهي تشعر انها النهايه فالالم كل مره يزداد اكثر فأكثر فقالت بتنهيده وتعب:انا قلتلك مبقاش ينفع خلاص ياحبيبي اناهموت كدا كدا ومبتنفعش المرمطه دي ووجع القلب كلها بلاش تخلينا نتوجع اكتر دا كلو قضاء ربنا وانا مش معترضه عليه كل اللي هيوجعنب اني هبعد عنك ياحبيبي انتا واهلي بس طبعاً انتا هتصبرهم على بعادي وهتطبطب على الكل كل الي انا عايزاه النهاردا تحضني ومتسيبنيش...نظر إليها اسد وعيناه تكادا تفيضان بالدموع وقال بصوت خنقته العبره:متقوليش كدا بعيد الشر انتي هتعيشي وهنخلف اولاد وبنات وهنربيهم سوا قالت هايدي بابتسامه سخريه:لابعيد الشر ولاحاجه والاولاد ان شاء الله هتخلف وهيبقو كلهم شبهك قال اسد والدموع تلمع في عينيه:لو مش منك مش عايز قالت هايدي بتعب:متقولش كدا انا اه حبيبتك بش القلب بيحب وبيعشق وبيعيش محدش بيموت ورى حد اوعدني انك تكمل حياتك بالله عليك عشان انا هبقا مبسوطه فوق ماتتخيل قال اسد بابتسامه وهو يمسح دمعه نزلت بالرغم عنه قبل ان تراها هايدي ليغير الموضوع:على فكره انا مجهزلك مفاجاءه هتعجبك اوى استني هنا ثواني ابتسمت له مجامله كي لاتكدر يومه ذهب مسرعاً الى الباب وفتح لادهم وليث اللذان ما إن وصلا حتى انقضى عليها بالأحضان والقبلات من شده الشوق والغريب ان في هذه المره سمح اسد لهما في ذلك اعطوها الجاتو وبداءو بالاحتفال فاليوم هو يوم عيد ميلادها تحدثو وضحكو كثيراً ولاكن لم يخلو من الم هايدي التي حاولت بشتى الطرق ان تخفيه عن حبيبها واخوتها ولاكن الالم كان قد تمكن منها وظهر جلياً على ملامحها وبعد فتره ليست بطويله جلست هايدي بين أحضان اسد كالعاده وتشبثت بحضنه اكثر وجلسا ادهم وليث مقابلها على الارض وامسكا بيدها الممدوده اليهما والخوف والرعب قد تمكن منهم جميعاً فهمست لاسد وقد بداء نفسها بالتلاشي:بحبك}

[الاسود المغرمه]{البارت الخامس والعشرون}28{همست لاسد وقد بداء نفسها بالتلاشي: :بحبك وعشان كدا عيش من بعدي عشان ابقى متطمنه ياروحي ثم ارتخت بين ذراعيه وطلقت اخر نفس معلناً عن رحيلها انهار من بعدها الثلاثه بينما هي ضلت مبتسمه ابتسامتها المعهوده قال اسد بصراخ وهو يقف ويحضنها اليه اكثر: متسيبينيش يا هايدي انا بعدك إزاي هعيش خليكي جمبي متسبينيش امسكه ليث بصعوبه وهو في حاله انهيار قال ليث:حرام يا اسد هي ماتت خلاص قال اسد بصراخ هستيري:لا اقسم بالله لو سمعت خد منكو يقول كدا وربنا لكون شارب من دمه انا هوديها المستشفى وهيثبتو انها لسا عايشه ثم حملها بين ذراعيه وهم بالرحيل ولاكن استوقفه قول ادهم المنهار : سيبها خلاص يااسد هيا خلاص مبقاش ينفع نظر اليه اسد بصرامه وقال:حسابنا لما ارجع ثم انطلق الى السياره وهو يعتقد انها ليست اكثر من غيبوبه كما اخبره الطبيب اخذ ادهم هاتفه واتصل بإحدى صديقاته بالغلط وقال بصوت مهزوز وهو يتكور على نفسه:هايدي راحت مننا خلاص يادنيا قالت دنيا بصدمه: انتا بتقول ايه .... *غريبه يوم ميلادها هو نفسه يوم وفاتها ايحتفل في يوم قدومها او يقيم الحداد لذكرا رحيلها*}{<الواقع>}{مسح اسد دموعه وقال بابتسامه: انتي قلتيلي عيش من بعدي طب عرفيني ازاي انا بقول هنسا بس مقدرتش ليه لازم يعني اتعذب {<في يوم حفل زفاف اسد>}{كانت هايدي تقف على شرفتها ويبدو على ملامحها التوتر والقلق والخوف سمعت في الغرفه حركه غريبه التفتت ودخلت ما ان تجاوزت الشرفه حتى أحست بيد تغلق فمها والاخرى تلتف حول خصرها لم تستطيع الحراك حاولت كثيراً ولاكن لم تستطيع اقترب اكثر من عنقها حتى طبع عليه قبله خفيفه وقال بهمس: متخافيش هشيل ايدي بس متصوتيش اصلي حرامي بخطف العرائس هزت هايدي راسها فتركها ولفها له وقال وهو يغمزلها:خاصه العرائس الحلوين قالت هايدي بفزع : اسد قال اسد:لا نمر قالت هايدي: مش بابا مانع تدخل وموقفلي اثنين حراس بالباب قال اسد: عادي لو متكلمتيش محدش هيعرف قالت هايدي:والحراس مشافوكش ونتا بتدخل قال اسد:عيب عليكي دنتي حتى بتغلطي فحقي ثم اضاف بغرور: دنا حتى ظابط برتبه رائد ولاهو باباكي مقلكيش لما جيت اخطب ضحكت هايدي بنعومه قال اسد بهيام: انا بموت على الضحكه دي قالت هايدي بخجل: دخلت ازاي قال اسد وهو يجلس ويجلسها على احدى الارائك:دخلت من الشباك بتاع الحمام قالت هايدي بصدمه: ومحدش شافك قال اسد: اه على فكره باباكي من يوم مخطبتك بقا خنيق اوي وكأني مكنتش أعرفك من قبل ولاكنا سوا 24 مع بعض قالت هايدي:معلش منا الوحيده زيما بيقولو قال اسد:سيبيه يفرح بيكي اليوم اخر يوم وربنا مهيشوفك لمده شهرين وهخليه يتحايل عليا عشان أرجعك قالت هايدي:شهرين حرام عليك قال اسد: وانا مش حرام عليه الي بيعمله فيا النهاردا عامل حراسه على باب الجناح وممنوع أشوفك من قبل يومين ودا كله بمساعده الجوز القرود الي برا الي يتقالهم اخواتك ولا مش هشوفك الى بالليل دا افترا وربنا مش بيرضا بيه ثم تقدم منها ونام على ساقاها وقال:خايفه من ايه على فكره انا وربنا اسد اليف معاكي انتي وبس كل الخوف الي بشوفه فعنيكي كلما بقرب منك دا تفسيره ايه قالت هايدي: خايفه منك ..عقد اسد حاجبيه بحيره واستغراب ثم قالت وهي تلعب بشعره الشكلاتي الكثيف باصابعها: خايفه فيوم اصحى وملاقيكش قدامي خايفه يطلع كل دا حلم ولاوهم انا قاعده اوهم نفسي بيه خايفه مقدرش اديك واوفيك نفس الحب دا..اعتدل اسد بجلسته امامها وقال: انتي لسا مش مصدقه اني بحبك قالت هايدي: انا مقلتش كدا انا بس جوايا إحساس مبهم مش عارفه اعبره ولا اوصفه قال اسد وهو يقبل يديها:انتي اوثقي بيا وسيبي كل حاجه عليا متشيليش هم حاجه ياحبيبتي}


ايمان مارش غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 03-05-21, 11:12 PM   #10

ايمان مارش
 
الصورة الرمزية ايمان مارش

? العضوٌ??? » 487651
?  التسِجيلٌ » Apr 2021
? مشَارَ?اتْي » 151
?  نُقآطِيْ » ايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond reputeايمان مارش has a reputation beyond repute
افتراضي

{{{اللهم ارحم جدي وارزقه الفردوس الاعلى}}}

[الاسود المغرمه]{البارت السادس والعشرون}29{ثم قرص خدها وقال بابتسامه: ويلا اضحكي ..ايوه ابتسمي كدا مش عايز عروستي تكشر فيوم زي دا والى وربنا لكون خاطفك النهاردا قالت هايدي بابتسامه: ماشي يلا انزل عشان عايزه اجهز قال اسد بغباء كي يغيضها: عادي اجهزي وانا هوقف على جنب قالت هايدي: لا مينفعش يلا امشي عشان هتيجي النهاردا ليل والبنات وانتا نازل بليلز على مهلك قال اسد بابتسامه : بتخافي عليا قالت هايدي كي تغيضه وبلا مبالاه: عشان مش عايزه يقولو يوم عرسها عريسها كان بيتسلق القصر ووقع وكسر ايده ولارجله لاسمح الله ..نظر اليها اسد بغيض ولاكنه قال: عادي اهم حاجه انك خايفه عليه قالت هايدي بغباء:الي هو قال اسد وهو يحضنها من الخلف عندما اقتربت من التسريحه: عريسك يابنت قالت هايدي وهي تحاول التخلص من قبضه يديه :اسد قال اسد بهيام: اممممم قالت هايدي وقد أوشكت على البكاء:ليل النهاردا هتيجي ولو شافتك هنا هتعند وتقول لبابا يلا انزل بسرعه قال اسد: وانا مالي ومال ليل تتفلق انا هقلب عليها يوسف وهتشوف القزمه دي وباباكي دا الي انتي فرحانه بيه يتفلق هو كمان قالت هايدي: عشان خاطري متكسفنيش قدامهم نظر اليها اسد باستغراب وقد تركها: انتي بتتكسفي مني يا هايدي ..نظر اليها مطولا عندما وجدها لا ترد على سؤاله بل نظرت الى اشيائها الموضوعه على سريرهابعنايه كي تاخذها معها عندما تسافر في المساء ثم قالت: انا لو بتكسف منك مكنتش اخترتك قال اسد: دي مش الاجابه الي انا عايزها قالت هايدي بملل لانها لاتريد اي اشتباك بينها وبينه الان لانه دائماً مايفسر كلامها كما يريد هو ان يفهمه: وبتكسف منك ليه كدا بالعقل ياحبيبي في حد بيحب حد وبيتكسف منه قال اسد وهو يعلم قصدها ولاكنه اراد ان يقضي قليلاً من الوقت معها وينرفزها اكتر:بس دا مش كلامك من شويه قالت هايدي:اسد وربنا مقصد حاجه انا بس كان قصدي لو جه بابا النهاردا هيكون منظرنا وحش قال اسد: مش فاهم واحد ومراته هم مالهم ومالنا قالت هايدي:اصبر يااسد هو يادوب اليوم..نظر اليها اسد وهو يتصنع الحزن:ماشي عايزاني امشي همشي كادت ان تتحدث ولاكنه سبقها بذهابه الى الحمام كي ينزل الى الاسفل ولاكنها ذهبت خلفه وأمسكت بذراعه وقالت بترجي: متزعلش مني يااسد والله اسفه لو عايز تقعد انتاحر اقعد بس متزعلش.. ابتسم اسد وهو لايزال يوليها ظهره ولاكنه أكمل العبث معها وقال وهو يتصنع الحزن:مينفعش الكلام النهاردا قالت هايدي وهي تتشبث بذراعه اكثر:والنبي متزعل اعملك ايه عشان ترضا التفت اليها اسد وربع يداه امام صدره وقال: اتحايلي اتصرفي قالت هايدي: عايز ايه اجيبهولك قرب اسد خده منها وقال: راضيني قالت هايدي بخوف وهي تسمع صوت ليل امام الباب : ليل جت قال اسد بمزاح:لسا الساعه3 العصر ليل ايه بس هي بوسه الي هتخليكي تتوهي كل دا امال لو قلتلك ضميني هتقولي ايه الصبح طلع قالت هايدي بقلق: كفايه هزار هيا هتدخل النهاردا اتصرف قال اسد بعناد :مش قبلما تديني البوسه بتاعي قالت هايدي :اتصرف يا اسد هنروح فستين داهيه دا حتى صوت بابا معاها ..في هذه اللحظه انفتح الباب الرئيسي للجناح ودخلا ليل وحازم والمسؤوله عن المكياج ومساعداتها فسحب اسد هايدي معه للحمام وقال لها بهمس: خليكي طبيعيه ..دخلت ليل بمرح وقالت: دودي انا جيت لم ترا أحد في غرفه النوم ولافي الصالون فدخلت الشرفه والبقيه جلسن في الصالون قال حازم: هيا فين قالت ليل:يمكن فؤضه الملابس..دخلت لاكن لم ترا احد قالت ليل باستغراب:هيا راحت فين قال حازم بقلق:يمكن بالحمام توجها الى الممر المودي للحمام قال حازم:هايدي حبيبتي انتي بالحمام؟! }

[الاسود المغرمه]{البارت السابع والعشرون}30{..قال اسد بهمس: ردي عليه قالت هايدي وهي متشبثه بساعده وبهمس:هنتفضح يااسد وفيوم العرس كمان ياخساره تربيتك يارنا انتي وحازم قال اسد بعصبيه وهو يهددها بان يرمي على راسها عبوه الشامبو:ردي عليه الاول قالت هايدي وهي تحاول جاهده ان تعدل صوتها المضطرب: ايوه يابابا انا كويسه اهو قال حازم بإرتياح: خوفتيني عليك ياحبيبتي قالت ليل:استعجلي ياحبيبتي عشان البنات جم ويلا ياعروستي الحلوه قالت هايدي وهي تحاول ان تهدئ توترها:ماشي سواني ثم ابتعدو عن الحمام قالت هايدي بارتياح:يلا روح يااسد بسرعه وخلي بالك محدش يشوفك قال اسد بعناد وهو يشدها اكثر: لامش كدا انا قلت عايز ايه قالت هايدي:انتا اتجننت رسمي قال اسد بمزاج:اه واخد شهاده رسميه موثقه من الحكومه كمان يلا بسرعه يادودي باباكي مستني برا ..ابعدته سريعاً وقالت: كفايه يااسد يلا اطلع قال اسد:لا مش هطلع وسيبيني امشي وانا مش زعلان عشان كلو هيطلع من حبابي عنيك قال هايدي : طب اطلع من الحمام وانا هحاول أساعدك وفعلاً وقف على النافذه وقال يلا اديني حاجتي قالت هايدي وهي تكاد تغلق النافذه :ملكش حاجه النهاردا قال اسد وهو يشدها نحوه: ماشي بس اقسم بالله لتكون غصباً عنك قالت هايدي وهي تكاد تصرخ : سيبني يااسد وربنا لكون مصوته اسد:متصوتي هنقلهم فأر ودخل مابينا قالت هايدي وهي تضع يدها على خده وتقبلها: مرضي نظر اليها بغل وقال:نهارك مش فايت بتلعبي عليا انا طيب كلو هيتصفى قالت هايدي:طب انزل بسرعه قبلما حد يشوفك جذبها نحوه وقبلها بسرعه ونزل ولاكنه تفاجاء بمن ينظر اليه في الاسفل نظر اليهم بتحذير واكمل تسلقه الى صاله التدريب التي كان فيها برفقه يوسف ودخل من الشرفه الواسعه وقابله يوسف فقال بقلق: محدش شافك قال اسد:المساطيل التلاته وانا بصيتلهم وهم سكتو قال يوسف: وحش ياليون قال اسد بتهديد: مش سامع قال يوسف وهو يغير الموضوع: هونتا طلعت عملت ايه قال اسد وهو يجلس على أحد اجهزه التدريب: ولا حاجه قال يوسف بخبث: امال انتا طالع من عندي من غير روج ايه الي جابه علي وشك..بتلقائه امسك اسد خده ولاكنه نظر الى يوسف الذي يجلس على الارض ويضحك بشده وقال بغيض:تصدق اني قعدت اتحايل عليها حتى دي مش راضيه قال يوسف:وانت مش قادر تصبر مش باقيلك غير كم ساعه وتخدها وبعدين اعمل الي انتا عايزه ومحدش هيمنعك لا عمو حازم دا الي قلب فجاءه وعمال يقول بنتي وانا خايف عليها على اساس عايز تأكلها ولا باباك الي مأيده عايز يغيضك ولاجوز القرود الي برا مستنيينك تطلع بعدين اعمل الي عايزه وبعدين ياخويا انا مشفتش حد مستعجل على النكد ليه هونتا اهبل قال اسد: ليه انتا اتنكدت هونتا لحقت قال يوسف: لا ياروح امك هيا ليل اي حد دي نسمه دي حاجه كدا..قاطعه اسد بملل: والنبي اسكت انتا مصدقت تتكلم قال يوسف :على فكره خطتك الحلوه منفعتش انا كنت قافل الباب ولما جم ادهم وليث انا قلتلهم من غير ماافتح انك عايز تفضل لوحدك هم اكيد مقتنعوش بس مشيو من هنا قال اسد:كويس }{<الواقع>}{قال اسد بشرود:انا قلت هنساكي كتير بس لقيتني لسا باقي عليكِ عشان الي بينا صعب انساه انا من الاساس مفكرتش حتى أنساك بس هحاول ياحبيبتي وعد اني هحاول وهقدر عشانك انتي عشان انفذ الي قلتيلي عليه..ظل يتحدث اليها مطولاً}{وعند الساعه السابعه والنصف}{في قصر عائله يوسف الصاوي}{خرجت ليل من المطبخ وهي تحمل طبق من الحلويات وتتجه الى الطاولات التي اعدتهم في الحديقه الرئيسيه وتتحرك بكل حيويه وسعاده قالت احدى العاملات في المطبخ:انتي استريحي عشان الحمل ياليل هانم قالت ليل بحماس: لاطبعاً انا هعمل كل حاجه مش اليوم ذكرى جوازي انا ويوسف يبقى لازم اشرف على كل حاجه طبعاً يابنات }

تفتكرو هيحصل ايه بالحفله دي؟!


ايمان مارش غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 08:19 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.