آخر 10 مشاركات
لُقياك ليّ المأوى * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : AyahAhmed - )           »          ملامح وجه وحكاية * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : سما نور 1 - )           »          لست بريئة (6) *مميزة & مكتملة*... سلسلة قلوب منكسرة (الكاتـب : هند صابر - )           »          لؤلؤة تحت الرماد-قلوب احلام زائرة-للكاتبة [ام البنات المؤدبات]*كاملة&الروابط* (الكاتـب : ام البنات المؤدبات - )           »          خلاص اليوناني (154) للكاتبة: Kate Hewitt *الفصل السابع* (الكاتـب : Gege86 - )           »          جولة في قلبك (8) .. *مميزة و مكتملة* سلسلة قلوب منكسرة (الكاتـب : هند صابر - )           »          79 - الخائن ... رائعة (الكاتـب : سماالياقوت - )           »          254 - أين ضاعت إبتسامتى ؟ - كارول مورتيمر ( تصوير جديد ) (الكاتـب : marmoria5555 - )           »          قلبُكَ وطني (1) سلسلة قلوب مغتربة * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : Shammosah - )           »          288 - ضاعت العروس - لوسي غوردن (الكاتـب : أميرة الورد - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > مـنـتـدى قـلــوب أحـــلام > قـلـوب رومـانـسـيـة زائــرة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 03-05-21, 11:39 PM   #1

ايمان مارش

? العضوٌ?ھہ » 487651
?  التسِجيلٌ » Apr 2021
? مشَارَ?اتْي » 22
?  نُقآطِيْ » ايمان مارش is on a distinguished road
Rewitysmile1 روايه الاسود المغرمه الجزء1(ملاك الاسد) للكاتبه(ميمي مارش)


{{{{اللهم ارحم جدي وارزقه الفردوس}}}}


[الاسود المغرمه]{البارت الثامن والعشرون(1)}31{ قالت العامله: الباشا مش بيخليكي تعملي حاجه فما بالك لو عرف انك انتي بنفسك الي عملتي الحلويات ورفضتي نعملهم نحنا او نشتريهم من برا قالت ليل بسرور: ربنا يخليه ليا المهم هما الضيوف هيوصلو على الساعه ثمانيه ونص عايزه كل حاجه جاهزه تمام انا هطلع اغير قالت المشرفه عن الحفله:أوامرك ياهانم اتجهت الى الدرج وتوقفت امامهم وحاولت الاتصال بيوسف لانه تاخر..دخل يوسف القصر باستغراب لما كل هذه الزينه والاشياء ولاكنه تذكر ان اليوم ذكرى زواجهم ضراسه بإحباط فكيف يتناسا هذا اليوم وسرعان ماحمدالله انه قد جهز الهديه وكذلك بدلته وفستان لليل للليله وكذلك حدد موعد مع نور كي تقوم بتجهيز الحديقه الخلفيه كهديه لليل فاخبر العمال ان ينقلو كل شيئ للحديقه الخلفيه بعد ان تأكد انها جاهزه ودخل القصر وراهاتقف على الدرج وتحاول الاتصال بأحد فتقدم نحوها.. فجاءه داعب انفها عطره المميز عندما قام باحتضانها من الخلف وقال: مساء الخير لاحلى لي لي فالعالم قالت ليل بحب واحراج: مساء النور لاحلى جوزيف بالعالم بس مينفعش دا ياحبيبي قدام كل من هب ودب قال يوسف وهو يقبل راسها :محدش ليه حاجه عندي مش مراتي وام ابني قالت ليل:طب تعالى نجهز عشان الضيوف هيكونو هنا على الساعه تمانيه ونص اوعى تكون ناسي حد من اصحابك قال يوسف بسرعه:لا طبعاً انا عازمهم يلا نطلع بقا..وفي الاعلى..قالت ليل:هتلبس ايه..اخرج يوسف من خزانته في غرفه الملابس صندوق ذهبي اللون واعطاها اياه وقال: انتي هتلبسي الفستان دا حتى لو كان ذوقي معجبكيش قالت ليل بحب: ومن امتى ذوقك معجبنيش قال يوسف وهو يقبل راسها: عشان اجمل لوليتا في العالم.. فتحت ليل الصندوق وانبهرت بذلك الفستان الذي ينايسب حملها بلونهاالأحمر المفضل وذلك الحذاء الذي لايناسب غير قدميها بنفس اللون قالت ليل بسرور وهي تقبل يوسف:روعه روعه يا يوسف تسلم ربنا ميحرمنيش منك قال يوسف: ولامنك ياحبيبتي يلا روحي البسي وانا هعمل كم مكالمه وهرجعلك قالت ليل:تمام ياقلبي ابتسم لها يوسف وخرج من الجناح واتصل باسد وقال:ايوه يااسد قال اسد: مساء الخير عامل ايه ياجو قال يوسف: مساء النور الحقني مصيبه قال اسد بقلق:انطق في ايه قال يوسف: اليوم زيما انتا عارف ذكرى جوازنا وانا للاسف نسيت ومعزمتش حد وليل لوعرفت اني معزمتش حد من أصحابي هتزعل والزعل مش كويس على صحتها هيا والبيبي قال اسد: وانتا ازاي تنسى يوم زي دا قال يوسف بإحباط: انا منسيتش انا بس اتناسيت مع الشغل ساعدني يااسد بليز تعالا انتاوالعيال كلهم واغزملي كل أصحابنا حتى جيبلي اي حد من الشارع اتصرف يا اسد ابوس إيدك قال اسد:انتا هتشحت يابني.. الساعه كم نيجي قال يوسف بفرح: تمانيه ونص قال اسد:ماشي سلام قال يوسف:سلام ياحبيبي اقفل اسد الخط وقال:استاذنك ياحبيبتي هنروح نحل مشكله الباف جو سلام}{وفي حديقه قصر عائله السيوطي}{كان الجميع يجلسون امام النار بشوون قال ليث وهو ياخذ صناره الشوي من اياد:كفايه اكل قال اياد: مقبوله ياخويا مالعلقه كانت محترمه بزيادة واخدت باقي العقل قالت جهان وهي تقف: انا استاذن عشان عايزه اصحى بكره بدري متنامش متاخر ياعمر عشان توصلني قال عمر: وعربيك قالت جهان:عند الاسطى يغير الزيت ويغسلها مهي دايماً بايضه قال عمر:مريه وخديها قالت جهان:لابجد قال ادهم:هونتي دجاجه تنامي النهادا قالت جهان: مش النهاردا بالضبط قال ليث:اسمع الكلام يامره قال عمر: تمام قال الجميع: تصبحي على خير قالت جهان :وانتو بخير.. القت نظره اخيره على هيثم الذي ينظر اليها باعتذار وذهبت رن هاتف اياد الذي عندما راه انتفظ بفزع وقال بصراخ}

تفتكرو مين اللي اتصل بإياد خلاه مفزوع كل دا؟!




ايمان مارش غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 03-05-21, 11:44 PM   #2

ايمان مارش

? العضوٌ?ھہ » 487651
?  التسِجيلٌ » Apr 2021
? مشَارَ?اتْي » 22
?  نُقآطِيْ » ايمان مارش is on a distinguished road
افتراضي

{{{اللهم ارحم جدي وادخله جنات الفردوس نزلاً}}}

[الاسود المغرمه]{البارت الثامن والعشرون(2)}32{رن هاتف إياد فقفز من مكانه كالملدوغ وقال بفزع وهو يمسك الهاتف بايدي مرتعشه:يالهوي ياخرابي ضاع شبابي الحقي ابنك يارنا دا هيروح من بين ايديكي فعز شبابه قال هيثم بقلق: مين بيتصل قال اياد بفزع:ليون باشا قال ليث بقلق:هونتا عملت حاجه قال اياد وهو يتصبب عرقاً:لا والله معملت حاجه قال عمر:طب هيكون عايز ايه ليه متصلش على حد منكو قال ادهم: منعرفش قال اياد وهو يقفز من مكانه: اكيد هيكون عرف بالي حصل انا مليش دعوه قال ليث:طب رد قال هيثم:اوعى نحنا لسا عايزينك انتا لسا مخلصتش كليه شرطه ودخلت 22سنه قال عمر:وربنا نحنا مش مستغنيين عنك متردش وخلاص قال اياد بخوف وهو يفترش الارض: هيجيلي بالساطور دا هيقلب سفاح ومعندهوش مانع قال ليث:رد وانا هحميك قال اياد وهو يرفع سبابته للسماء ويردد: اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمداً عبده ورسوله اللهم اني اسالك خير مافي هذا الاتصال واعوذ بك شر مافيه اللهم اني أستودعك نفسي و..قاطعه ادهم بصراخ وهو يقول:بقولك رد بسرعه قبلما ييجيلك هونتا هتقرا أذكار الصباح والمساء ضحك الجميع باستثناء اياد المرعوب فقد رد على الهاتف ورفع الاسبيكر وقال بخفوت: السلام عليكم قال اسد بنرفزه:ساعه عشان ترد قال اياد بارتباك: اصل.. اصلي..انا كنت..يعني قال اسد بملل: خلاص انتا هتتهجا الحروف المهم انتو كلكو معازيم على حفل ذكرى جواز يوسف وتمانيه ونص تكونو بالقصر بس بسرعه خفو امسك اياد قلبه بارتياح وقال: تمام زيما انتا عايزبس بليز امسح الرقم دا من عندك قال اسد باقتضاب:ليه قال اياد بارتباك:عشان عايز اغيره وكدا قال اسد:طب متتاخروش قال إياد: تمام ثم اغلق الخط ورما بالهاتف الى الارض واستلقا على البساط قال عمر:جت سليمه قال ادهم باستغراب: هو يوسف من عوايده انه يعزمنا بدري ليه متاخر كل دا..ضحك ليث بقوه وقال:دا اكيد كان ناسي ابقو سلمولي على جو وصبح قال ادهم:ابقى تعالى معانا قال ليث:مش شايف وشي الحلو عامل ايه ولا صباعي دي قال ادهم:هدهنلك كريم نفس الي عامله انا مش بيبين حاجه والله قال ليث: لا مش عايز اضيع برستيجي قدام الكل وبعدين انتا عايزهم يطلعو شائعات بان اللمقدم ليث حازم السيوطي سقط من البلكون اثناء نومه قال ادهم بضحك:حلوه دي قال عمر:كويس عشان تبقى جنب جهان قال ليث:طب امشو يلا قال اياد وهو ينهض: مستعجل ليه متكونش عايز تجيب مزز لهنا قال ليث بسخريه:الي يشوفك النهاردا يقول دا مش نفس الكتكوت المبلول بتاع قبل شويه..اغتاظ اياد وذهب الى قصرهم كي يغير ملابسه وضحك الجميع عليهم}{وفي قصر عائله الشرقاوي}{دخلت ليا الى جناح شقيقتها نور التي كانت تعبث بفستان زيتي اللون غايه في الروعه فقالت وهي تصفر:ايه الحلاوه دي اقسم بالله انك مش هتلبسي غيره قالت نور:لا انا هلبس البنطلون الجديد الي جبته من يومين عشان مش بحب الفساتين قالت ليا:وانا مالي قالت نور بملل:انا تعبانه يا ليا ومليش نفس بس هاجي عشان ميزعلش يوسف وكمان ليل قالت ليا وهي تغلق الباب خلفها:ولو عايزاني ازعل متلبسيهوش تافافت نور وارتدته وخرجت وقالت:متزعليش يااختي اهو لبست البطانيه الي عايزاها..كتمت ليا ضحكتها وقالت:وعشان الظهر مفتوح هننزل شعرك قالت نور بقله حيله:تمام وامري لله}{وفي قصر الصاوي}{وقفت ليل تتامل فستانها المناسب لحملها امام المراه بسرور وجاء يوسف من خلفها وقال بحب: تسمحلي اميرتي القمره اني اخطفها لدقائق قالت ليل بابتسامه هادئه:اه اسمح لاميري القمر قبل وجنتها واخرج قماشه بنفس لون فستانها واغلق عينيها وحملها بين ذراعيه وقال بمزاح:انتي ثقيله كل دا ليه قالت ليل وهي تحاوط عنقه بذراعيها: انا تقيله طب نزلني قال يوسف:بهزر يابنت الشرقاوي إمسكي بيا كويس..ثم انزلها الى جديقه القصر الخلفيه واجلسها على أحد الكراسي وقال: خلاص النهاردا فتحي يا لوليتا فتحت عيناها وانبهرت مما راته وقالت:انتا امتى لحقت تعمل كل دا قال يوسف بمرح:زمان انا مستعد اعمل علشانك اي حاجه ياحبيبتي ..حضنته ليل بحب وقالت:بحبك يا احلى حاجه فحياتي قال يوسف وهو يبادلها الحضن:وانا بحبك اكتر من كل حاجه فحياتي عجبتك الهديه قالت ليل: اوي كفايه انها من ياحبيبي ابتسم يوسف وقال بحنو:بحبك }


ايمان مارش غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 04-05-21, 12:00 AM   #3

ايمان مارش

? العضوٌ?ھہ » 487651
?  التسِجيلٌ » Apr 2021
? مشَارَ?اتْي » 22
?  نُقآطِيْ » ايمان مارش is on a distinguished road
افتراضي

{{{اللهم ارحم جدي وادخله فسيح جناتك}}}

{{{***يوسف***}}}
أحببتك حباً لو تحول إلى ماء لأغرق العالم بأسره.


{{{***ليل***}}}
لو رأيت كيف أحكي للغرباء عنك لحاولت أن تقف في طوابير الغرباء لتحب نفسك من حديثي.

[الاسود المغرمه]{البارت التاسع والعشرون}33{قال يوسف:كل دا مش بيعبر عن ثانيه من حبي ليكي ياقلب وروح يوسف..كانت الارضيه مفروشه بالورود الحمراء والبالونات والطاولات باللون الابيض والستائر المعلقه وكذلك الطاوله المخصصه لهما هما الاثنان وشاشه عرض كبيره تعرض أحداث حفل الزفاف وصور تجمعهم هم الاثنان قالت ليل بسرور: الهديه تحفه..البسها يوسف ذلك العقد الالماسي اللامع وبداوء بالرقص وكان قد حضر الجميع وبعد قليل من الوقت كان اسد يجلس بنفس طاوله يوسف يتحدثان وكانت نور تسير متجهه الى طاوله يوسف لتبارك لهما ولاكنها رات اسد يجلس مع يوسف اقتربت بدهشه وقالت: واخيراً لقيتك ياملك الغابه قال اسد بسرور:نور وحشتيني اوي ايه الحلاوه دي قالت نور وهي تتصنع الحزن: وحشتك لوكنت وحشتك بجد مكنتش سبتني كل الفتره دي ولا حتى سائل فيا قال اسد:مناباخد كل أخبارك من يوسف حتى اساليه.. وخلاص حقك عليا ياستي عشان الضروف اخدت كل وقتي والله قالت نور: هسامحك بس بشرط قال يوسف: دي هتتشرط كمان قالت نور ببراءه: طبعاً هو مش هاجرني قال يوسف بخوف مصطنع: ياساتر يارب قالت نور:طب هلي الشرط لبعدين المهم أخبارك قال اسد وهو يشرب عصيره: ساعات وساعات قال يوسف: طب انا هسيبكو تتكلمو ورايح للوليتا قال اسد:ماشي قال يوسف:تمام ذهب يوسف وجلس بجانب ليل وقال:ماله الامر زعلان قال ليل بحزن: كان نفسي هايدي تكون معايا زي زمان قال يوسف بحنان: هايدي الله يرحمها هي النهاردا فمكان احلى بكتير انتي ادعيلها وبس وادعي لاسد قالت ليل بتوجس: عايزه اسالك سؤال تجاوبني بصراحه ومتزعلش مني قال يوسف: على حسب السؤال قالت ليل: هونا لو مثلاً جرالي حاجه ولا م..اغلق يوسف فمها وقال بحده:قسماً بالله لو جبتي سيره الموت تاني لاوريكي الي مش هيعجبك هزت ليل راسها بخوف ولاكنه سرعان ماابتسم لها بحنو وقال: متزعليش ياحبيبتي بس انا بتنرفز لما حد يجيب سيره الموت بتنرفز بجد انتي فكراني هقدر اعيش من غيرك انا هموت نفسي والله قالت ليل بفزع: بعيد الشر عنك ياحبيبي متقولش كدا من تاني قال يوسف بمرح كي ينسيها: طب ايه رأيك نروح نشوف المواضيع دي فوق قالت ليل بعدم فهم:مواضيع ايه قال يوسف بملل: متجوز هبلا ياناس قالت ليل: بتقول حاجه ياجو قال يوسف وهو ياخذ أحد كاسات العصير من الجرسون:ولا حاجه ياحبيبتي..وفي طاوله اسد ونور..قال اسد:قلتيلي انك اخر سنه صح قالت نور:وأكيد هتحضر حفل التخرج قال اسد:اكيد وكمان اخويا وعيال عمي اخر سنه شدي حيلك عايزك ففريقي قالت نور بفرح: انتا لسا فاكر قال اسد بابتسامه: هو اسد يقدر ينسى حد وعده قالت نور:اكيدلا..ابتسم اسد عندما راى اخاه وابنا عمه وقال: انا هعرفك على اخويا واولاد عمي قالت نور: انتاعندك اخ واخت بس مش كدا قال اسد:اه عمر وجهان..في طاوله يوسف.. تقدم منهم ادهم وقال بمرح: ايه دا الف مبروك ياعرسان قال يوسف وهو يحضنه بشوق: ليك وحشه يادوما قال ادهم وهو يبادله نفس الشوق:وانتا كمان ياجوزيف تركه يوسف وقال:وبعدين ايه مبروك دي الناس بتقول كدا قال ادهم:مش ذكرى جوازك ويوم العرس قلنالك كدا يبقى خلاص قال يوسف بضحك: ماشي ياعم زيما انتا عايز يبقا عقبالك قال ادهم :كل سنه وانتي طيبه ياصبح قالت ليل بغضب مصطنع: ايه صبح دي مش هتبطل تقولها على فكره هزعل قال ادهم:دا اسم الدلع بتاعك ومش هبطل اقوله مهو الي هيتدبس جو قالت ليل:رخم قال يوسف بحده مصطنعه:ايه يا ادهم ارجوز مش هتبطل تزعلها قال ادهم بلامبالاه:انا بحب ازعل مراتك صبح قال هيثم وهو يعطي الورد لليل:دا مش بيعرف يتعامل مع الجنس اللطيف اتعلم يا دوما كل سنه وانتي طيبه يالوليتا قالت ليل بابتسامه:وانتا كمان قال هيثم:وانتا كمان ياجو قال يوسف بغيض:اتلم ياض دنا أكبر من اخوك الكبير ايه جو دا ناس هبلا بجد}

[الاسود المغرمه]{البارت الثلاثون}34{قال هيثم:امال اقولك ياجوزيف قال اياد وهو يقترب منهم بمرح:كل سنه وكل متجوز او خاطب او عازب حتى مطلق او حتى انشاء الله ارمل بالف الف الف نيله قال يوسف بتافف :ايه البلوه دي الي جايبينها معاكو قال ادهم:على فكره دا اخويا قال يوسف:وهيا دي المصيبه انا معتقدش اني طلبت موز للحفله ايه الاصفر دا يااياد قال اياد وهو يهندم قميصه الاصفر ويزيح التراب عن جزمته البوت الصفراء: بعين القرد الطماع الجعان قالت ليل باستغراب: امال فين عمر قال عمر وهو يتقدم منهم :سامع اسم عمر قالت ليل: وحشتني قال عمر وهو يعطيها باقه الورد الحمراء: وانتي اكتر كل سنه وانتي طيبه ياقمر الليل قالت ليل بابتسامه: وانتا بالف فرحه يامره قال اياد بهمس:على فكره جوزها واقف قصادكو قال يوسف بغيظ:هو كل واحد منكو ييجي يقول ياليل على فكره انا متجوز معاها فنفس اليوم والله قال اياد ببلاهه: تصدق انه اول مره نعرف بجد صدفه حلوه قال يوسف وهو يكتم غضبه:حد يخد الواد البارد دا من قدامي قبلما ارميه للبيسين قال هيثم وهو يضرب على راس اياد بخفه:خلاص يا خفيف قالت ليل:انا هروح للبنات قال يوسف: خلي بالك من نفسك قال اياد: قصده من الكرش الي قصادك.. تقدم يوسف منه وهو يشمر على ساعده ويهم بضربه وقال من بين اسنانه:انا قلت ايه يا بني ادم يامتخلف انتا اختبى اياد خلف عمر وادهم وقال بضحك:خلاص توبه حقك برقبتي مش هتكلم تاني قال عمر: خلاص يايوسف هخدلك حقك بالبيت قال اياد بغيض:انا مش تحت رحمتك على فكره ان ممكن اروح استخبي ورى اسد والبنت الحلوه الي معاه هناك قال عمر باستغراب:بنت ايه يابارد قال يوسف:دي بنت خالي مسمحلكمش تتكلمو عليها قال ادهم بضيق: خلاص يا جماعه انا على اخري هنروجلهم ولالا قال هيثم:يلا يابو وش متشلفط قال ادهم بعصبيه: هيثم.. اسرعا هيثم مع اياد الى اسد كي لا يمسكه ادهم نظر عمر الى الفتاه التي تجلس مع اسد وقال بدهشه :نور..انتي بتعملي هنا ايه}{وفي شقه عُلا}{قالت الجده:اخبار باباكي ايه قالت ملاك بتنهيده:الحمد لله كويس قال علاء وهويحضن ملاك: وحشتيني اوي يالوكا قالت ملاك بحب: وانتا اكتر قال علاء: هتذاكريلي صح قالت علا:وانا بقول الحضن دا مجاش لله كدا قال ملاك: اكيد طبعاً جيبلي كتبك قال علاء بسرور: ثواني ..مرت نصف ساعه وانتهت ملاك من المذاكره لعلاء وذهب للنوم قالت علا: امتا هنروح المستشفى قالت ملاك:بكره اكيد قالت علا:هو باباكي هيرجع امتى قالت ملاك بشرود: مش عارفه..دا اسبوعين مش سائل فيا قالت علا:وانتي يانبيهه زمانك ازاي هيسال عليكي وانتي تلفونك مش معاكي قالت ملاك بضيق:ولو كان لو قلقان على بنته الوحيده كان جاء على طول مش هيتاخر قالت عُلا: انا مش عارفه ليه بحس ان جوى باباكي انسان طيب وحنين قالت ملاك: انا بستغرب نفسي على الرغم من الاهمال بتاعه الى اني مش عارفه ليه مقدرتش اني اكرهه ولا احقد عليه المهم ربنا يوفقه قالت علا:ايه رايك نخرج نتمشى شويه قالت ملاك بتنهيده:اه يلا قالت علا بصوت مرتفع وهي ترتدي جاكيتها الطويل حتى الركبه:نحنا هنخرج شويه يا تيتا مش هنتاخر قالت الحده من غرفتها:ربنا يوفقكو }{نظرت نور الى عمر وقالت بدهشه لاتقل عنه:عمر هونتا ايه الي جابك هنا قال اسد:انا الي لسا هعرفكو قال اياد بدهشه:ايه دا هونتي طلعتي تعرفيه بجد ولا انا الجوع كان ماثر عليا قالت نور وهي تشير الى عمر وقالت: هو دا اخوك قال اسد: بيقولو..ثم قال وهو ينظر الى اياد وهيثم وعمر:غلقو بقكم الى واصلين للارض دول جتكو الارف قال هيثم: هي صدفه منيله من الاول..همس اياد لهما بقوله:متكونش جاسوسه قال هيثم:خاف من اي حاجه تيجي من طريق ليون باشا}

هيحصل ايه ياترى؟!


ايمان مارش غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 16-05-21, 02:53 PM   #4

ايمان مارش

? العضوٌ?ھہ » 487651
?  التسِجيلٌ » Apr 2021
? مشَارَ?اتْي » 22
?  نُقآطِيْ » ايمان مارش is on a distinguished road
افتراضي

{{{اللهم ارحم جدي وبلغه فسيح جناتك}}}


[الاسود المغرمه]{البارت الواحد والثلاثون}35{ قال هيثم وهو ينظر الى عمر الذي ينظر اليها بهيام:بس دا مش شكلها خالص قال اياد:دي كانت ناقصه شنب وتبقا شبه عمو قاسم بواب مدرسه الابتدائي...ثم نظر الى عمر واردف بغزل:بس الزيتي جامد اوي صاروخ ارض جو قال عمر وهو يمسكه من اذنه:اتلم سامع اتلم قال اياد بالم وهو يمسك اذنه:خلاص ياعم ودني هتروح مني...قال هيثم بضحك:بصو المراهقين هيرقصو قال اياد:دي اسمها رومانسيه يابني مش عارف كلكو عديمي المشاعر والأحاسيس ليه...امسك يوسف بالمايك اقترب من ليل وقال:تسمحيلي بالرقصه دي نظرت اليه ليل بحب وقالت وهي تمد بيدها لتمسك بيده الممدوده اليها:طبعاً...اطفئت الانوار وبداء صوت الموسيقى الهادئه بالارتفاع وبداء يوسف يغني بصوته الجميل ***دورت انا على هدية اجيبهالك
مالقتش حاجة في مقامك
حتى الاغاني مش عارف اكتبهالك
مكسوف كلامي قدامك
كل سنة وانت طيب يا قمر يا طيب
واللي تحلم بيه بكره تلاقيه بكره بكره يبقى قريب
كل سنة وانت طيب يا قمر يا طيب
واللي تحلم بيه بكره تلاقيه بكره بكره يبقى قريب
الليلة عايزك يا حبيبي تبقى معايا
تفرح وتضحك عالاخر
وانا سبتلك كل الحاجات اللي ورايا
ونسيت وغيرك مش فاكر
كل سنة وانت طيب يا قمر يا طيب
واللي تحلم بيه بكره تلاقيه بكره بكره يبقى قريب
كل سنة وانت طيب يا قمر يا طيب
واللي تحلم بيه بكره تلاقيه بكره بكره يبقى قريب
فرحان بحبك يا حبيبي افرح معايا
تسلملي اجمل ضحكايه انت وكفايه
كملتلي نصي التاني ولقيت حنانك
فيه الحاجات ال ناقصاني يسلم جمالك
كل سنة وانت طيب يا قمر يا طيب
واللي تحلم بيه بكره تلاقيه بكره بكره يبقى قريب
كل سنة وانت طيب يا قمر يا طيب
واللي تحلم بيه بكره تلاقيه بكره بكره يبقى قريب
كل سنة وانت طيب
واللي تحلم بيه بكره تلاقيه
كل سنة وانت طيب يا قمر يا طيب
واللي تحلم بيه بكره تلاقيه بكره بكره يبقى قريب
كل سنة وانت طيب يا قمر يا طيب
واللي تحلم بيه بكره تلاقيه بكره بكره يبقى قريب
كل سنة وانت طيب يا قمر يا طيب

انتهو من الرقص فصفق الجميع بحراره بعد ان عادت الاضواء...ابتسم اسد بالم وهو يتذكر عندما غنى نفس الاغنيهلهايدي يوم ميلادها...وامضى الجميع وقت ممتع ومسلي لايخلو من مشاحنه يوسف واياد}{وفي احد الشوارع }{كانتا تتمشيان بصمت كل واحده منهم تحمل هموم مثقله قالت ملاك بتنهيده:انا مهمومه اتخيلي يشوفني مره تانيه هيعمل ايه برايك قالت علا بغضب:وربنا لكون مشلفطاه..ضحكت ملاك بصوت مرتفع وقالت: لا ياشيخه إنتي مشفتيهوش دا حتى اولاد عمه كلهم بيخافو منه دا وهم كلهم عايشين معاه فما بالك بينا نحنا..لاحظت سرحانها وقالت بخبث:بس هو حلو مش كدا قالت ملاك بشرود:مش عارفه..ثم قالت بغيظ:بقلك كان هيفرمني تقوليلي حلو ولالا وبعدين انتي من امتى بتسالي حلو ولالا قالت علا: عادي شفتك سرحانه المهم ناويه على ايه قالت ملاك: مش عارفه انا ملخبطه ومش عارفه اجمع افكاري انا سقعت يلا نرجع على البيت قالت علا:يلا }{وفي قصر عائله الصاوي}{كان الجميع يتجهز للذهاب فالحفله على وشك الانتهاء قال ادهم لإياد بضيق وتافف عندما راى الهاتف يضيئ بذلك الرقم الذي لطالما ازعجه :ايه الهبل دا انتا اسبقني للعربيه شويه وجايلك قال اياد: انا عندي اننا نساعد الخدم على الشيل وبالمره نكسب اجر بما اننا متاخرين كمان اكتر من كدا قال ادهم بعصبيه:مش ناقصك ياإياد قال اياد: ماشي..ثم اتجه الى الكراج ورد ادهم على ذلك الرقم اللعين الذي دائماً يزعجه وقال بضيق:نعم اجابه صوت انثوي بدلال:ايوه يادوما ازايك يابيبي هونتا ليه مش بترد دي المره التلاتين وانا بتصل بيك قال ادهم بغيض اكبر:هونتي مين الي زاقك عليا يابت انتي قالت بدلال:انا للمره الكام بقولك اني بحبك ولاعنيك الزرقا ياحبيبي بتدوخني قال ادهم: بنت اتلمي والى قسماً بالله مهعديهالك قالت بدلال:بحبك والله قال ادهم بغضب:حبك برص قالت :طب متيجي نسهر اصلك واحشني اوي قال ادهم بغيض: وحشتك جهنم ياشيخه قالت بزعل مصطنع: على فكره انتا بتغلط عليا وانا مش عايزه ازعل منك يادوماقال ادهم بدهشه: لاكدا كتير اوي انتي عايزه مني ايه قالت بصوت رقيق:عايزاك انتا يادوما قال ادهم: إلاهي يخدك هونتي مبتزهقيش من الجري ورايا قالت بدلع:لا عشان بحبك قال ادهم:انتي بتجيبي ارقامي منين هونتي دجاله ولاايه قالت بضحكه استفزاز:لاياحبيبي مش دجاله ولا حاجه قال ادهم بزعيق لاارادي:ربنا يخدك مترخصيش نفسك كدا ياجزمه عشان انا مش بتاع ستات ياروح امك قالت بمياعه:عليا انا يادوما..اغلق الخط وفتح اول زرار من قميصه وزفر بضيق وقال:بنات اخر زمن...لم يلاحظ كل تلك الاعين التي تنظر اليه بدهشه لكنه لمح تلك الفتاه الجذابه ذات العينان الرصاصيه التي تقف بجانب احد الكراسي القريبه منه وتكتم ضحكتها قال :بتضحكي على ايه ضحكت ليا بخجل وقالت:اسفه غصب عني انت كان صوتك مرتفع وغصب عني ضحكت انتا مخدتش بالك ولا ايه..هز ادهم راسه ببلاهه بمعنى لا فاكملت:دا المكان كله بيبصلك..نظر ادهم للموجودين فرأهم ينظرون له بدهشه نظر لها بإحراج وقال: مخدتش بالي يا..قالت ليا بابتسامه: ليا الشرقاوي بنت خال يوسف تعرفه اكيد قال ادهم:طبعاً دا صاحبي وحبيبي وانا ادهم السيوطي قالت ليا: اتشرفت بمعرفتك قال ادهم بابتسامه: الشرف ليا قالت ليا: انتا واقع فمشكله صح قال ادهم بتنهيده: بنت بقالها خمس اشهر بتتصل بيا باوقات زي الزفت بالدقيقه سبع تمان مرات وبتزعجني وتقريباً تعرفني فحكم شغلي وكلما بغير الرقم مش عارف بتجيبه منين قالت ليا بضحك:دجاله قال ادهم بابتسامه: بقول كدا برضه قالت ليا بجديه: طب اديني الرقم وانا هعدلهالك قال ادهم:هتزعجك باتصالاتها دي مهتصدق قالت ليا:عادي هتعامل معاها قال ادهم بمزاح:مش ترجعي تشتكيلي قالت ليا بثقه: ابداً..}


ايمان مارش غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 16-05-21, 05:28 PM   #5

ايمان مارش

? العضوٌ?ھہ » 487651
?  التسِجيلٌ » Apr 2021
? مشَارَ?اتْي » 22
?  نُقآطِيْ » ايمان مارش is on a distinguished road
افتراضي

{{{اللهم ارحم جدي وأسكنه فسيح جناتك}}} [الاسود المغرمه]{البارت الثاني والثلاثون}36{اعطاها ادهم الرقم وقال بامتنان:لو خليتيها تحل عن سمايا هبقى مديونلك بحياتي قالت ليا:للدرجه دي عايز تخلص منها قال ادهم:واكتر من كدا كمان المهم تصبحي على خير قالت ليا :وانتا بخير}{في مكان اخر تماماً}{يوجد رجل في عقده الرابع يقف امام نافذه زجاجيه كبيره يبدو على ملامحه الحزن والياس دخلت عليه مراءه في عقدها الرابع لتقول بابتسامه:انتا لسا صاحي ياانس قال انس: مجاليش نوم بفكر يانجلاء قالت نجلاء:بتفكر في ايه قال انس بتنهيده حاره: ملاك قالت نجلاء بسرور: واخيراً عايز تلمها فحضنك ياانس انا كنت متاكده انك احسن من انك تهجرها كل دا دي 24سنه ولاحتى بصيتلها بصه اب لاولاده ملاك متستاهلش منك كدا قال انس:غصب عني والله كلما اقرب منها بفتكر انها كانت السبب فموت الاء انا مش حمل وجع من تاني قالت نجلاء: انتا اعقد النيه وانا هساعدك مش هسيبك لوحدك قال انس:بس انا لسا مش مستعد قالت نجلاء بحزن:انتا بعدتها عنك كتير اوي مش حرام 7سنين تدرس طب برا وانتا ولا سائل فيها قال انس:ال7 السنين الي بتتكلمي عنهم دخلت فيها اكبر جامعه فامريكا وان كان على الفلوس فاظن اني مش مقصر معاها بحاجه انا سلمتك مهمتها اما انا مليش دعوه بالي كانت سبب فموت مراتي قالت نجلاء: اولاً الجامعه والله دخلتها بمعدها القوي عشان هي عايزه تحقق حلمها ثانياً والاهم ان الفلوس مش كل حاجه ياانس انتا من امتا بقيت كدا ان كان على التقصير فالفلوس كلها والله مش بتساوي حضن منك وبعدين هيا ملهاش زنب بالي حصل والي ماتت دي مامتها مش هيا دي امانه الاء الله يرحمها دي بنتك وحته منك..ثم طبطبت على كتفه وقالت بحنان: فكر ياحبيبي وراجع حساباتك انا اختك وعايزه مصلحتك ثم تركت الغرفه وذهبت اماهو فضل شارد الذهن فالامر اصعب من ذلك بكثير }{وفي الصباح الباكر}{اشرقت الشمس على قصور أبناء السيوطي}{نزل اسد من جناحه ونزل من الدرج وهو يغلق ازرار قميصه وتفاجاء بوالديه يقفان في الصالون والده يتحدث في الهاتف ووالدته تحدث الخدم الذين يحملون اطباق الطعام ومعهم جهان تتنطط بفرح نزل وقال: صباح الخير هونتو امتا جيتو قالت ريم وهي تحضنه:حبيبي يااسد وحشتني قال اسد وانتي اكتر قالت ريم: وصلنا امس المساء قبلما توصلو من الحفله بتاع يوسف وليل تقدم نحوهم جاسر وقال:صباح الخير يااسد قال اسد وهو يقبل راسه: صباح النور يابابا الحمدلله على السلامه قال جاسر:الله يسلمك نزل عمر وهو يركض من الاعلى وقال :ايه الخيانه دي قالت ريم بسرور: وحشتني ياحبيبي قال عمر:باماره انكو رجعتو بسرعه قال جاسر بسخريه: هي دي الحمد لله على السلامه قال عمر لمزاح:هونتو كنتو فحرب ونحنا مش واخدين بالنا قال اسد وهو يضربه على راسه بخفه: اتلم...كان الجميع يفطر في حديقه المنزل وعندما انتهو جلس الثلاثه الاخوه على طاوله صغيره يتناولون الشاي الاخضر امام البيسين والبقيه في الجه الحرى يتحدثون والبعض قد ذهب...قال جازم: لينا زمان من اخر مره فطرنا فيها سوى قال حسام: شهر كدا قال حازم بتكشيره: الاولاد جابولي عسر في الهضم من الاكل الي بياكلىه دا بيجيب تقلصات ودي تالت مره رحت فيها لدكتور وبيقولي اكلت اكل مش كويس مهم ربنا يسامحهم ضباط وبياكلو اكل ربنا ميخليكو تاكلو منه ناشفين خالص وانا الي بتبسط لما بيقولو هناكلك اليوم اكل ولا سبعه نجوم اتاريهم بيطلعولي سبع نجوم بمعدتي الي هتبوض بسببهم 6ضباط ربنا يسامحهم قال جاسر وهو يكتم ضحكته:عينك ياخي قال حازم:دول ميتصابوش بعين ..قال حسام :انتا كملت شغل هناك ياجاسر ولا زيما بيقول عمر شهر عسل جديد قال جاسر:ليس على المجنون حرج قال حازم بمزاح:وربنا لكون قايله قال جاسر:هناك كلو تكام بس هكا عايز اتفرغ لنهايه الاسبوع عشاك الحفل بتاع العيال }

ايمان مارش غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 19-06-21, 08:40 AM   #6

شوشو سعد

? العضوٌ?ھہ » 463989
?  التسِجيلٌ » Apr 2020
? مشَارَ?اتْي » 251
?  نُقآطِيْ » شوشو سعد is on a distinguished road
افتراضي

شكرا على هذه الروايه الجميله

شوشو سعد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 19-06-21, 08:40 AM   #7

شوشو سعد

? العضوٌ?ھہ » 463989
?  التسِجيلٌ » Apr 2020
? مشَارَ?اتْي » 251
?  نُقآطِيْ » شوشو سعد is on a distinguished road
افتراضي

شكرا على هذهالروايه الجميله

شوشو سعد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 08:27 AM



Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2021, vBulletin Solutions, Inc.