آخر 10 مشاركات
كما العنقاء " مميزة ومكتملة " (الكاتـب : blue me - )           »          ..خطوات نحو العشق * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : smile rania - )           »          245 - الصياد الأسير - ماري ليونز (الكاتـب : عنووود - )           »          236 - خطايا بريئة - آن ميثر (الكاتـب : Fairey Angel - )           »          لعنتي جنون عشقك *مميزة و مكتملة* (الكاتـب : tamima nabil - )           »          زوجة اليوناني المشتراه (7) للكاتبة: Helen Bianchin..*كاملة+روابط* (الكاتـب : raan - )           »          216 - قيود من رماد - ليز فيلدينغ -أحلام جديدة (الكاتـب : monaaa - )           »          202- لن تعيده الاشواق - لي ويلكنسون (الكاتـب : Gege86 - )           »          343 - جزيرة الحب - جانيت هامبتون - م.د ( إعادة تنزيل )** (الكاتـب : امراة بلا مخالب - )           »          جدران دافئة (2) .. سلسلة مشاعر صادقة (الكاتـب : كلبهار - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 04-05-15, 10:42 AM   #11

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



البارت التاسع

وصل حسن و مروان الى حيث بيت مي اوقف السائق السيارة ترجلوا من السيارة و صعدوا الى حيث شقة مي طرقوا الباب لم تكن الخادمة بقربه فااضطرت مي ان تفتح الباب .و ,,
مي بدهشة : انكل حسن
حسن : ايه يا مي اتخضيتي كده ليه امشي يعني
مي و هي تنظر لمروان متعجبة : لاء طبعا ياانكل اتفضل
دخل حسن و خلفه المعتوه و هو ينظر لها من اسفل لاعلى باستحقار فبادلته نفس النظرة
دخلوا الى حيث يجلس احمد سلموا عليه و جلسوا جاءت مي . و ,,,
مي : تشرب ايه ياانكل
حسن : و لا حاجه يا بنتي
مي : ازاي بقى لازم تقول
حسن : اوك .. شاي
مي : اوك
مي على مضض : و انت
مروان : شاي خفيف
مي : اوك

طلبت مي من الخادمة ان تصنع لهم الشاي و بالفعل احضرته و احتسوه و انتهوا. و,,,
حسن : انا زعلان منك يا مي
مي : من ايه ياانكل
حسن : انا مش قولتلك لو عملك حاجه قوليلي مش تاخدي في وشك تسيبي بيتك
مي : مكنش فيه حل تاني ياانكل
حسن : البسي دلوقتي و ارجعي بيتك و حقك هيجيلك لحد عندك
مي : انا اسفه ياانكل مش هرجع
حسن : حقك عليا انا يا مي
مي : العفو ياانكل بس انا بجد مبقتش قادره استحمل
حسن : عشان خاطري
مي : خاطرك غالي يا انكل بس مش راجعه
حسن : و غلاوة بابا عندك تيجي معايا
مروان : ما تقوم تبوس ايديها احسن .. و انتي بالله عليكي خلصينا
مي : انا موجهتلكش كلام اصلا
احمد : كلمي جوزك بطريقة احسن من كده
حسن : اخرس انت خالص يا زفت متتكلمش معاها كده
مروان : يا بابا بقى
حسن : حقك عليا انا يا مي و هو هيتأسفلك دلوقتي و يبوس على راسك
ثم استطرد : يلا قوم بسرعه قوم بوس راس مرتك و اتأسفلها
مي : مش عايزه منه حاجه ياانكل
انا هرجع معاه عشان بابا و حضرتك بس


و هكذا عادت مي الى بيتها و اصبح الحال اسوء ترك مروان البيت ايام يأتي في ساعة متأخرة من الليل و يخرج قبل ان تعود مي من العمل الى ان اصبح لا يأتي الى البيت حاولت مي في المرات النادرة التي رأته فيها ان تلطف الجو و تكسبه بصفها و لكن دون جدوى مصر على موقفه


و لكن حدث مالم يكن بالحسبان كانت مي جالسة بمكتبها و دخل عليها حسن فجاءة يبكي
مي: مالك ياانكل
توجه اليها و ضمها بشدة .و ,,,
حسن : البقاء لله يا حبيبتي
مي : انت بتقول ايه ياانكل مروان حصله حاجه
حسن و بكائه يزداد : بابا تعيشي انتي


سقطت مي مغشياً عليها من اثر الصدمة حملها حسن
حسن ووضعها عل الاريكة و احضر عطراً و افاقها فاقت
خرجت تركض من المكتب كالمجنونة خرج حسن خلفها و اوقفها احضر السائق السيارة و ركب و اركبها معه وصلوا بيتهم فتحت الباب و نزلت قبل ان تستقر السيارة في مكانها صعدت مسرعة و خلفها حسن دخلت الشقة وجدت احد الجيران يواسيها قائلاً ( شدي حيلك يا بنتي ) دخلت غرفهت وجدت سنية بجانبه ووجهه مغطى توجهت ناحيته و ازالت الغطاء و .
مي بدموع : بابا بلاش الهزار دا بابا قوم انا عارفة انك سامعني اصلك هتموت و تسيبني لمين بابا بالله عليك رد عليا
ثم امسكت به و قامت بتحريكه بعنف و هي تصرخ : ما هو مش عقول هتسيبني لوحدي خدني معاك ليه بابا ليه

ثم احتضنته بشدة و الخادمة و حسن ووالدة مروان الواصلة حديثاً في حالة بكاء من المنظر
حاولت والدة مروان انا تخرجها من الغرفة و تترك جثة ابيها و لكن دون جدوى جلست تبكي و هي تحتضن ابيها حتى تبلل وجه ابيها من دموعها توجه ناحيتها حسن .و ,,
حسن : مي حبيبتي انتي كده بتعذبيه ربنا رحمه يا مي مينفعش كده
سحبها و حاول الخروج بها من الغرفة و هو يسندها نظرت له . و ,,
مي : يعني مش هشوفه تاني يا انكل
حسن : دا قضاء ربنا
صرخت صرخة قوية و سقطت اثرها على الارض و هي تردد : لاءءءءءءءءءءءءء
اوقفها حسن مرة اخرى و اجلسها على احدى الارائك ثم احضرت لها سنية كوباً من الليمون و جلست بجانبها والدة مروان و اخته يواسيها

تمت اجراءات الغسل و الدفن و حان الوقت العزاء و الكل في حالة حزن شديدة اما حسن فقد كان يتوعد لمروان و يقسم بالله انه عندما يراه سيهشم رأسه
مرت ايام الحداد مي لا تأكل و ل تشرب تجلس فى بيت ابيها و يأتي حسن و سلوى يومياً ليقضيا معها معظم اليوم بعد رفضها ترك بيت ابيها

اما من ناحيته فتوجه الى بيت ابيه وجد اخته فقط سلم عليها و جلس معها . و ,,,
ميرنا : دا بابا مستحلفلك اما يشوفك
مروان : طبعا تلاقي الشملوله اشتكتله
ميرنا : حماك مات
مروان : يانهار اسود امتى
ميرنا : من عشرة ايام
مروان : لا اله الا الله و هي مي فين
ميرنا : في بيت باباها ابوك و امك لسه مكلمني و نازلين من عند مي روحلها عشان ابوك لو جه و شافك هيظبطك
خرج مروان من بيت ابيه متوجهاً الى بيت مي صف السيارة و صعد قام برن الجرس فتحت له الباب سنية و اجلسته في غرفة المعيشة و اخبرت مي خرجت له مي بعين دامعه تنظر له نظرات غاضبة جلست بالكرسي المقابل له .و ,,,
مروان : البقاء لله
لم ترد مي عليه و زادت من بكائها
مروان : ربنا يرحمه في الجنه ان شاء الله
مي : كتر خيرك انك فاكر
مروان : طيب يلا تعالي معايا نروح
مي بعنف : انا مش هسيب بيت بابا
مروان : يوووووووووه بقى براحتك انا عملت اللي عليا

و خرج غاضبا و تركها و اصبح لا يأبه لها مرة اخرى اما مي فبعد مرور 5 ايام قررت ان

ارتدت ملابس الحداد خرجت و ركبت اجرة سيارة اجره توجهت نحو فيلا مروان وصلت و دخلت رحبت بها الخادمات و قدموا لها واجب العزاء سألتهم عنه اخبرها انه في غرفته صعدت الى غرفته فتحت الباب دخلت توجهت نحو و ايقظته .و ,,,
مروان : انتي رجعتي اهلاً
مي : قوم فوق كده عشان عايزاك في موضوع
مروان : انا عايز انام مش وقته
مي : طلقني






فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 04-05-15, 10:43 AM   #12

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


البارت العاشر


مي : طلقني
مروان بصدمة و هو يعتدل من نومته : نعم ياختي
مي باصرار : بقولك طلقني
مروان :اطلقك ايه انتي اتجننتي
مي : على اساس اننا متجوزين اصلاً
مروان : و اشمعنى بقى طلبتي الطلاق دلوقتي و مطلبتيهوش لما كان باباكي عايش
مي : عشان كنت مستحمله عشانه
مروان : عايزاني اصدق انا الكلام دا
مي : تصدق متصدقش مش مشكلتي
مروان : عايزاني اطلقك يا هانم عشان تمشي على حل شعرك بعد اما ابوكي مات
مي و قد طفح الكيل : اخرس خالص انا مسمحلكش انت ازاي تقول عليا كده .. شوف بقى يا تطلقني بالزوق ياا ما انا هخليك تطلقني بالعافية
مروان : اعلى ما في خليك اركبيه بس انا طلاق مش هطلق
همت مي بالخروج من الغرفة قام خلفها و امسكها .و ,,,
مروان : رايحه فين
مي : رايحه البيت
مروان بصرامة : لاء انتي مش هتروحي في حته هتقعدي هنا
مي بحدة : هتحبسني يعني
مروان : ايوا

و تركها و خرج من الغرفة و اغلق الباب خلفه بالمفتاح و نزل السلالم ليتفاجئ بوجود ابيه في الصالة ينتظره .و ,,,
حسن : انت شرفت يا حيلتها
مروان : صباح الخير يا بابا
حسن : و هو اللي يشوفك يشوف الخير
مروان : في ايه يا بابا هو انت كل ما تشوفني تهزئنى كدة
حسن و يشرع بالقيام : و ياريتك بتحس يااخي
مروان : في ايه يا بابا على الصبح
حسن بعد توجه نحوه و امسك بقميصه القطني : انتي خليتها فيها بابا دا انت فضحتني ادام الناس ابو مراتك يموت و لا تحضر عزا و دفن منك لله ربنا لا يسترك لا في دنيا و لا في اخره و فوق كل دا رامي البت المسكينة و لا بتسأل فيها
مروان بكبرياء : اهي محبوسه فوق
حسن : انت مبتفهمش
مروان : ايه يا بابا في ايه هي اللي عايزة تطلق
حسن : دا كويس انها مخلعتكش اصلاً
ثم استطرد : هات المفتاح

اعطى مروان لابيه المفتاح صعد حسن مسرعاً الى مي فتح الباب وجدها جالسة فوق السرير غاضبة توجوه نحوها و ربت على كتفها .و ,,,
مي : شوفت ياانكل
حسن : انا اسف يا مي
مي : انكل ربنا يكرمك لو بتحبني و غلاوة بابا الله يرحمه عندك طلقني منه انا مش عايزاه
حسن : و انا بقول انك انتي اللي هتساعديني في اننا نحاول نصلح من حاله
مي بتهكم : نصلح حاله ؟! دا محتاج معجزه ياانكل
اضحكت حسن كلمة معجزة كثيراً : عندك حق يا ميوش والله انا بترجاكي ابوس ايدك و رجلك ساعديني و لو متعدلش انا هجبلك ورقة طلاقك
مي : ياانكل دا لو كنا بنحب بعض اصلاً لا هو طايقني و انا مبقتش طايقاه
حسن : مش طايقك ايه يا بنتي انتي مشوفتيش شكله اما جبتيله سيرة الطلاق
مي : اه بيقولي عايزه تمشي على حل شعرك
حسن : اخص علية والله ... بس هو طريقته كده يا ميوش معلش بس هو غيران والله
مي : مش هيتعدل ياانكل والله
حسن : يبقى يكفينا شرف المحاولة
مي : ياانكل هو ممكن يتعدل ادامك بس و اول اما ننبقى لوحدنا بيطلعوا عليا
حسن : ما انتم هتبقوا ادامي طوول الوقت
مي بتساؤل : ازاي ياانكل
حسن : هتيجوا تعيشوا معايا في البيت
مي : مش هيوافق ياانكل
حسن : ميقدرش يكسرلي كلمه
مي : اما نشوف
حسن : انزلي انتي بس معايا دلوقتي على العربية
و انا هتصرف معاه
مي : امرك ياانكل

و بالفعل نزلت مي مع حسن الى الصالة الرئيسية نظرت لمروان بتحدي امرها حسن ان تتوجه الى السيارة خرجت مي .و ,,,
مروان بحدة : جري ايه يا بابا انت هتمشي كلامها عليا
حسن : و انت مين قالك كده
مروان : امال رايحه فين
حسن : جايه معايا البيت
مروان : ليه بقى
حسن : و انت كمان جاي
مروان : ليه بقى
حسن : عشان تبقى ادام عيني و اربيك
مروان : ليه و انا ناقص رباية
حسن : انت متربتش اصلا
مروان : هتربيني ازاي بقى
حسن : هتنزل الشغل و مش هتشتغل مدير زي الاول لا دا انت هتبتدي من اول السلم و تترجى مي تدربك و تيجي بقى تعيش معايا عشان اعرف بتنام امتى و بتصحى امتى و مفيش خروج و شرب و سنكحه و الاهم من دا بنت الناس تتعامل دي تتعامل بما يرضى الله
مروان بغضب : انت هتذلني عشان خاطر حتة بت تافهة زي دي
حسن بحزم و حدة : تافهة مين يا فاشل انت دي مي ضفرها برقبة عشره منك
مروان: خلاص بقى خليها تنفعك والكلام للي انت قولتله دا انا مش هنفذه و انا مش هسيب بيتي
حسن : مش اما يبقى بيتك اصلاً
مروان : يعني ايه يعني
حسن : اما تبقى راجل كده و تشتغل و تجيب قرش يبقى بيتك غير كده مانتش قاعد فيه و على فكره ان بعت الفيلا
مروان : نعم ؟!!
حسن : هو دا بقى النظام الجديد
مروان بتحدي : بسيطة جدا هروح اقعد في اوتيل و اشبع بمي بقى
حسن : اوكيه يا حبيبي مفيش مشكلة بس قبل ما تعمل كل دا بقى ايديك على مفاتيح العربية و الكريدت كارد و الموبايل
مروان : هو مين اللي ابنك انا و لا هي
حسن : للاسف انت عشان كده بعمل كده ادامك لحد الساعه 12 بالليل تيجي البيت 12 و دقيقة كل حاجه هتتسحب و متفكرش انك تختفي لاني هجيبك


و خرج و ترك مروان يشتعل غضباً توجه حسن و مي الى الفيلا رحبت سلوى بمي و اعدت لها غرفة مروان على ان يأتي اما ميرنا فلم ترحب بها فشعرت بالحنق لأجل اخيها تناولوا الغداء في هدوء و الجميع مترقب موقف مروان ظلوا يشاهدوا التلفاز و و تسامروا قليلا على امل ان يأتي و لكنه لم يأتي فقدت مي الامل اما حسن فقد كان متأكد انه سيأتي تناولوا العشاء و جلسوا قليلا ثم استأذنت مي لتنام صعدت مي الغرفة تفحصت محتوايتها ثم اغتسلت و ارتدت ملابس النوم (( قميص قطني قصير بلون الزهر )) و استرخت تخلل اليأس الى قلوب الجميع و ناموا و نامت مي و هي في وضعية الجلوس و تفاجئت بالباب يفتح بخفة نظرت لترى من تفاجئت به دخل و نظر لها ثم اشعل الضوء و جلس على اريكة في ركن الغرفة .و ,,,
مروان بسحافته المعتاده : انتي ايه اللي نيمك في اوضتي
مي : غصب عني والله بمش مزاجي
مروان : لا والله
مي : ما هما اصلهم ما يعرفوش اللي فيها
مروان : اوف بقى
مي بصوت منخفض : اوفين تلاته على شكلك متخلف
مروان : انتي بتقولي ايه
مي : انت ايه اللي جابك اصلا
مروان : مالك يا بارده
مي : ربنا يسامحك
مروان : ان شاء الله ... انا هنام على الكنبه
مي :as you like


انتهى البارت
ممكن بس تجاوبوا على السؤالين
1..مى هتعرف تستحمل مروان وهتكسبة ؟
2..مروان ممكن يزهق من مى ويطلقها؟
توقعتكم؟؟؟؟
والبارت 11 .12
بكرة



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 04-05-15, 10:45 AM   #13

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


البارت الحادى عشر والثانى عشر


و هكذا بدأت رحلة كفاح مروان يستيقظ في السابعة صباحاً يرتدي ملابسه الرسمية و يذهب الى العمل و لا يعود الى في السابعة مساءاً حتى في وقت استراحة الموظفين يكلفه حسن با أعمال كان من المفترض ان تدربه مي و لكنها رفضت لانها لا تريد ان تحتك به و لكنه تصدر له اوامر في الاجتماعات يتعمد حسن تجاهله و يعامل كاأقل موظفٍ عادي اما مي في دائماً في المقدمة

كانت جالسة خلف مكتبها تراجع اوراق الصفقة الجديدة التي تعتبر ضربة قوية لشركة السيد حسن وجدت ان هناك اوراق متأخرة هاتفت السكرتيرة .و ,,,
مي : ايوا يا دينا
دينا : ايوا يا مدام
مي : فين بقية اوراق صفقة سيد الجمال
دينا : معرفش و لا يا مدام
مي بحده خفيفه : هو مين اصلاً اللي كان بيراجع البضاعة اللي في المخازن بتاعة الصفقة دي
دينا : مستر مروان يا فندم
مي : ممممم مروان

اغلقت مي الهاتف خرجت من مكتبها توجهت نحو مكتب مروان الذي يشاركه فيه موظفان و هو الامر الذي جعل مروان غاضباً دخلت مي المكتب قام الموظفان احتراماً لها ماعدا هو فرفع بصره فقط و نظر لها ثم نظر للحاسوب الذي امامه . و ,,,
مي : محمد (( احد الموظفين )) انت اللي معاك ورق صفقة الحديد بتاعة سيد الجمال
محمد : لاء دا مستر مروان يا فندم
توجهت مي نحو مكتبه و هو لا يأبه لها وقفت امام مكتبه عاقدة ذراعيها .و ,,,
مي : فين ورق الصفقة يا مستر مروان
مروان : عندك اهو على المكتب
مي : خلصتوا
مروان : تقريباً
مي : مجبتهوليش ليه
مروان ببرود: احنا اسفين يا استاذة مى
مي بنفس البرود: العفو يا استاذ مروان
ثم استطردت بعد ان مالت لمستواه و اصبح في نفس مستواه : بعد كده اما الورق يخلص يكون على مكتبي مفهوم
زم شفتيه ثم نظر الى جسدها بتفحص شديد و اقترب اكثر من وجهها و قال : مفهوم
مي : انت قليل الادب

و خرجت مسرعة من الغرفة الى مكتبها و دخلت و اغلقت الباب خلفها و استندت خلفه و هي تضع يدها على قلبها الذي ينبض بعنف تفاجئت بالباب يدق فتحت لتجده قبالتها
مروان : نسيتي الورق
مي و هي تشده بعنف : شكراً
مروان هو يمسك يدها : لو شتمتيني تاني هقطعلك لسانك

و خرج من الغرفة و تركها غاضبة و بعدها بعدة ايام عقد الاجتماع و كالعادة تغلبت مي على سيد الجمال و حققت للشركة صفقة بمليار جنيه مما دفع السيد حس ان يقيم حفلاً على شرف مي في فيلته اما هو فكان معجباً بدهاء مي في التجاره و لكنه كان يشعر بالحنق لأنه مهتمش

جاء يوم الحفل ارتدت مي بدلة رسمية بلون الحداد دون اي زينة كانت ترحب برجال اعمال البلد و تستقبل التهاني منهم و هو مهتمش تماماً حتى حسن كان يمد بها و يتباهى بها بين الحضور مما اشعر مروان بالضيق و الغيرة شعرت مي بالضيق فا هي لا تطيق جو الحفلات استئذنت من الحضور ثم صعدت و بدلت ملابسها و جلست فوق السرير صعد هو خلفها و فتح الباب بعنف مما افزع مي و
مروان بحدة : انتي ليه كده
مي : انا عملت حاجه ياابني
مروان : بتعصبيني و تنرفزيني
مي : انا ؟؟!!
مروان : ليه انتي على طول اللي صح و انا غلط
مي : اسأل نفسك انت ليه
ثم استطردت و عينها بها دموع و لكن كانت هادئة : اما بالنسبة بقى اني بعصبك فا اللي بيحصل هو العكس انت اللي على طول بتستفزني و تعصبني و على طول شتيمة و اهانة و انا اقول معلش بكره يتعدل و ديماً كنت بحاول ارضيك و انت على طوول شايفني وحشه
مروان : اتجوزتيني لية اصلاً
مي : انت اللي طلبت و بابا ضغط عليا
مروان : مش معقول يعني غصبك
مي : لاء مغصبنيش بس هو كان شايفك العريس الامثل ليا و كان عايز يموت و هو مطمن علياو انا مقدرش بجد ارفضله طلب لان هو ضحى بكل حاجه عشاني
و مع ذلك برضو جيت و طلبت منك الطلاق و انت مرضتش
ثم استطردت و هي تمسح دموعها : يبقى مين اللي بيعصب مين و مين اللي متعمد يضايق مين
لم يجب مروان من الصدمة تأثر جداً بكلامها و خرج و تركها
خرج مروان من الغرفة مصدوماً من كلام مي متأثراً به بدرجة كبيرة فا هي محقة هي لم تفعل له شيء بل كانت زوجة مطيعة من اللحظة الاولى بالرغم من جميع الاهانات التي ترعضت لها من قبله و عدما ادركت انه لا يحبها و لن يفعل قررت الانسحاب من حياته و لكنه تمسك بها فقط لانانيته خرج مروان من المنزل و ظل يدور بسيارته طويلاً مل و عاد الى المنزل و عقله مازال متأثراً بكلام مي صعد غرفته و فتح الباب وجدها نائمة تأمل ملامحها عن قرب لأول مره نظر لها طويلاً وجدها تتململ في نومها فاابتعد سريعاً خوفاً من ان تراه بدل ملابسه و ذهب هو الاخر لينام

استمر الحال على ما هو عليه مروان يتعلم كيفية ادارة الشركة و مي تتجنبه و لكنه يحاول ان يلطف الاجواء و لكن دون جدوى مي مصممة على موقفها وزاد الطين بله موقف شقيقة مروان "ميرنا"
جالسون جميعاً في الصالة الرئيسية و كانت تتحدث لاحد صديقتها لتأكد عليها الحضور في عيد ميلادها و لكنها كانت تأكد طوال المكالمة ان صديقاتها فقط الحاضرات والن تدعو مى لم تأبه مي للامر كثيرا و لكنها شعرت بالضيق نوعاً ما اما مروان فشعر بالغضب من موقف اخته الغبي فهو يحاول تلطيف الاوضاع و موقفها هذا خرب كل شيء .و ,,,
مروان بحده : على فكرة انتي غبية
ميرنا : ليه بقى
مروان : يعني ايه مي مش معزومه
ميرنا : و انت من امتى اصلاً هي بتهمك
مروان : لاء طبعاً تهمني مش مراتي
ميرنا : بقولك ايه عيد ميلادي و انا حره
مروان : ماشي يا ميرنا الجايات اكتر

جاء يوم عيد الميلاد لم تأبه مي و لم و لن تحضر كان حفلاً صاخباً لا يستهوي مي اطلاقا لم يكن مروان سعيداً فا هذه التفاهات لم تعد تهمه و كان متضايقاً ايضاً من اجل مي قرر ان يترك الحفل قليلاً و يصعد للاطمئنان عليها .و ,,,
مروان : ايه مش هتنزلي
مي : انا مش معزومة
مروان : معزومة ايه يا بنتي انتي مش محتاجه عزومه انتي من العيله
مي : لاء انا مش من العيله انا زيي زي التحف هنا في البيت و بعدبن انا مبحبش الحفلات اصلاً
مروان بتعجب : يعني عايزه تفهميني انك عمرك ما حضرتى بارتي بتاع عيد ميلاد حد من صاحباتك
مي : لاء طبعاً بابا الله يرحمه كان عندي اهم من اي بارتي
ثم استطردت : و بعدين انت بتتكلم معايا ليه اصلاً و لا سايب صحابك ليه و جايلي
مروان : ايه بلاش اتكلم معاكي
ابتسمت مي : شايفاها غريبة يعني
مروان : انا مستغرب من نفسي اكتر منك بس اهو اللي حصل

كان يريد ان يطيل الحديث معها و لكن احد من اصدقاءه قام بالنداء عليه فااضطر ان يتركها و هكذا انقضت الحفلة قررت مي ان تكون افضل من المعتوهة ميرنا و احضرت لها هدية عبارة عن قلادة ماسية قيمة و قررت ان تعطيها لها في اليوم التالي توجهت لها كانت جالسة مع مروان بالحديقة .و ,,,
مي و هي تمد لها بالهدية : عقبال مية سنه
اخذت ميرنا الهدية و فتحتها نظرت لها بااستهزاء : و انتي جايبه فلوس هدية غالية زي دي منين
اجاب مروان ممازحاً : ما هي حبيبة الحاج حسن بقى
ميرنا : شوف ازاي بتشترى هدية ليا من جيبنا

اجابت مي و قد طفح الكيل منهما : بص يا سيد منك ليها انا مستحمله اهاليكم بقالى كتير اووي شايفين نفسكو على ايه يا حيوان منك ليها دا انت بتشرب و فاشل و انتي يا هانم مفكره نفسك مين و اذا امكم معرفتش تربيكو انا بقى هربيكو
خافت ميرنا و مروان ايضاً من طريقة كلامها معهم و لكن هو صعد خلفها الغرفة بعد ان تركتهم و صعدت و فتح الباب بعنف .و ,,,
مروان : انتي ايه ازاي تكلمي معايا كده
مي : انا حره
مروان : ماتتعدلي معايا و انتي بتكلميني
مي : اقسم بالله يا مروان لو مااتحرمت نفسك معايا لاروح اخلعك و عندي اسبابي القهرية بقى تخيل بقى اما قول للقاضي اني متجوزه من كام شهر و لسه بنت
مروان:.......................
انتهى البارت
وفى بارت تانى بليل انتظروووا




فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 04-05-15, 10:47 AM   #14

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


البارت الثالث عشر والرابع عشر

وفق مروان مذهولاً تماماً من الكلام الذي يقال لم يعرف وقتها ماذا يفعل أيعتدي عليها و يبطل ما كانت تستند عليه او يطلقها بكرامته و لكن مي لم تترك له مجال فقد سحبت حقيبتها و نزلت من المنزل

توجهت مي نحو مركز تجميل كبير دخلت سألت الى السكرتيرة تطلب منها مقابلة المديرة رحبت بها السكرتيرة ثم قامت لتدخل الى مكتب المديرة فتحت الباب و توجهت نحو المكتب الجالس عليه سيدة حسناء في اوائل الاربعينات من عمرها و لكن من يراها يظنها لم تكمل الثلاثون من الرشاقة و الجمال و الخفة تمتلك بشرة ذهبية و عينان عسليتين و شعر اسود مموج اخبرتها السكرتيرة ان مي تنتظرها قامت راكضة نحوها عندما رأتها مي ايضاً ركضت نحوها و عانقتها بشغف .و ,,,
مي : وحشتيني يا ماما اوي
سالي ( والدة مي ) : و انت اكتر يا روح ماما كده يا مي كل دا متسأليش عليا كل دا و انا اللي قولت طالما بابا مات هتيجي تعيش معايا
مي : خلاص يا ماما مش هسيبك تاني

اخذتها امها و اجلستها و عندما جلسوا لم تحتمل مي ما جرى لها فا عندما جلست بدأت بالبكاء فوراً .و
سالي بأسى : مالك بس يا حبيبتي
مي : تعبانه اوي يا ماما
ضمتها امها مرة اخرى : في ايه بس يا حبيبتي فضفضيلي
قصت مي لامها ما حدث لها منذ خطوبة مروان لها الى ماحدث اليوم . و ,,,
سالي : ابوكي دا بجد طوول عمره قرارته غبية
مي : يا ماما و انا جيالك عشان تطلقيني منه و لا عشان تبكتي فيا و في بابا الله يرحمه
سالي : تطلقي ايه يا هبلة انتي انتي عايزة تبقي زي و هو انت متجوزة اصلاً
مي : يا ماما خلاص مش طايقاه
سالي : على ماما عيني في عينك كده
مي و قد انفجرت بالبكاء : ما هي دي المصيبة اني بحبه
سالي و هي محتضنة ابنتها : خلاص يا حبيبة ماما يلا نروح و بعدين نشوف هنعمل ايه

غادرت مي و امها المركز التجميلي و توجهوا فيلا والدة مي احد ارقى المدن السكنية بالقاهرة انبهرت مي بجمال الفيلا و بساطتها طلبت منها ان تغتسل و تبدل ملابسها ليتناولوا الغداء اذعنت مي لطلب والدتها و فعلت ما امرتها و تناولوا الغداء ثم جلسوا بالحديقة يحتسوا الشاي .و ,
سالي : قوليلي يا مي مروان محولش يعمل معاكي حاجه
مي : حاجه زي ايه يعني يا ماما
سالي : ياخد حقوقه يا ساذجة
مي : مرة واحده بس
سالي : و بعدين
قصت مي لامها ما حدث بينهما عندما دخل عندها وجدها بالمنشفة فقط
مي : بس المره دي
سالي : عشان انتي غبية
مي : يا ماما دا رفضني ارمي نفسي عليه
سالي : ليه حق روحي بصي على منظرك في المرايا و تعرفي ان ليه حق وشك بهتان و شعرك مش مهتمه بيه و طبعا تلاقيكي لابساله بكم اصلي عارفاكي
مي : يعني ايه يعني يا ماما
سالي : يا حبيبتي الراجل اما يلاقي ست حلوه ادامه و مهتمة بنفسها و مبينة انوثتها مهما كان جبروته بيضعف ادامها
مي : انا عمري ما اعمل كده و مش هتغير عشانه
سالي : اولا دا عشان نفسك ثانياً دا جوزك يا غبية و من كلامك انتي معرفتيش تعملي حاجه عشان تكسبيه بالعكس دا انتي زي الهبلة على طول تشتكي لحماكي اعتمدي انتي على نفسك في تأديبه اللي زي مروان دا عايز واحده هاملاه و في نفس الوقت بتضحي عشانه
مي : ماانا مش معبراه
سالي : بس لازم تيجي منك و انتي على ارض صلبه و عايز اول اما يتعب شوية توريله الحنية بقى على اصولها
مي : يعني مااسألش فيه خالص
سالي : مش بالظبط يعني يعني يخرج متسأليهوش رايح فين يرجع متقوليش اتأخرت ليه اهتمي بلبسه و اكله و نومه بس حسسيه انك بتتفضلي عليه صدقيني هيجيلك راكع
مي : مش لو رجعني اصلاً دا انا طينت الدنيا النهارده
سالي : ههههههههههههههههههه بجد كنتي سكر يا مي بس مين علمك قلة الادب دي
مي : مين عاشر مروان بقى انا كنت بيئة اوي اوي يا ماما بس بجد من كتر ما ضغطوا على اعصابي بجد اهانوني اوي يا ماما
سالي : معلش يا حبيبتي بس هو هيجي و هتقولي ماما قالت
مي : تفتكري
سالي : افتكر اوي اوي و بعدين الاهم من دا سيبي الشغل مع حماكي و خليه هو يجي مكانك و انا مستعده افتحلك المشروع اللي انتي عايزاه و اما حماكي يسألك قوليله اني محتاجاكي معايا في الشغل
مي : لاء شغلي لاء
سالي : هتسيبيه و هتشوفي هيتعدل معاكي ازاي
مي : يوووووووه بقى
سالي : من غير يووووووه من النهاردة كلامي اللي هيتنفذ

و من ناحية اخرى كان مروان جالساً مع ابيه و امه السعداء بما حدث له و لاخته و اخته ستموت غيظاً من ما حدث .و ,,,
سلوى : بجد عندها حق ما هو انا لو كنت ربيتكم مكنتوش عملته كده
ميرنا : دي بيئة اوي يا مروان لازم تطلقها
حسن : ما هي عاشرت العربجي اخوكي لازم تقلب كده
مروان : يا جماعة المشكلة اني مش عارف هي فين انا اتصلت بسنية قالتلي مجتش و معرفش ممكن تكون راحت فين
حسن : كلمتها على الموبايل
مروان : اكيد مش هترد
حسن : جرب و مش هتخسر

ضغط مروان ازرار هاتفه رن هاتف مي لم تكن مي بجانبه فردت عليه سالي .و ,,,
مروان : ايوا يا مي
سالي : لاء انا مش مي انا مامتها
مروان : مامتها ؟؟!! ما علينا المهم مي معاكي يا طنط
سالي : ايوا عندي
مروان : طيب هي كويسه
سالي : اه يا حبيبي بس نايمة
مروان : طيب لما تصحى قووللها اني كلمتها
سالي : اوك

اغلق الهاتف .و ,,,
مروان : هي مامتها عايشة اصلاً
حسن : اه دي بيزنس ومان جامده جدا
مروان : مجبتش سيرتها يعني
حسن : احمد الله يرحمه كان حرمهم من بعض
مروان : ماعلينا .. قاعده عند مامتها
حسن : و انت هتسيبها زعلانه كده مش هتروحلها
مروان : براحتها بقى
سلوى بسخرية : سيبه شكله خايف منها
مروان : لاء طبعاً بس مش عارف العنوان
حسن : انا عارفه قوم البس و انا هديهولك

اذعن مروان لطلب ابيه ارتدى ثيابه و خرج من المنزل ركب سيارته و انطلق نحو بيت والدة مي توقف عند محل زهور احضر باقة زهور حمراء انيقة و عاد الى السيارة و انطلق بها مرة اخرى و لكنه حدث نفسه قائلاً
مروان : ما هي ليها حق البنت ساكتة و مش بتنطق عمال اهانة و شتيمة و قلة قيمة و هي ملهاش ذنب في حاجة اللي عملته دا اقل واجب دا انا حمار و عملت في نفسي كده و ايدني اهو رايح زي الكتكوت المبلول اعتذرلها

وصل مروان الى حيث بيت والدة مي صف السيارة و نزل منها توجه نحو الباب دق الجرس فتحت له سالي .و ,,,
مروان : انا اسف اني جيت من غير معاد
بس قولت مش هعرف انام الا لما اصالح مي
سالي بتخمين : انت مروان صح
مروان باابتسامة : ايوا انا
سالي : اتفضل يا حبيبي
ادخلت الى الصالة الرئيسية و اجلسته جلست .و ووو
سالي : تشرب ايه
مروان : و لا حاجه ميرسي
سالي في بالها ( مالواد كيوت اهو دي مي دي ) : ازاي هجيبلك عصير عقبال ماانادي مي اصلها نايمة
مروان : ماشي يا طنط

امرت سالي الخادمة ان تحضر له العصير صعدت لمي غرفتها فتحت و دخلت مبتسمة
سالي : مروان تحت
مي : جوزي ؟!!!!!!!!
سالي : بيقول معرفش ينام الا لما يصالحك
مي بعدم تصديق : انتي بتتكلمي عن جوزي انا
سالي : اه والله
مي : طيب انا هنززلك دلوقتي و اثبتلك انه كداب و ان انكل حسن اللي بعته
سالي : بقولك ايه متبوظظيش اللي احنا هنعمله البسي فستان من عندك من الدولاب و حطي ميك و سيبي شعرك و انزلي قابليه
مي : يوووووه يا ماما بقى
سالي : يلا يا بنت

اما هو فكان جالساً مبهوراً بجمال سالي و يتساءل
مروان : ليه مي متبقاش مزه زي مامتها كده هي مزه بس مش مبينة

ظهر امامه ملاك رقيق يرتدي فستان قرمزي قصير بدون اكمام و شعر منطلق للعنان و زينة زهرية رقيقه و عطر
قام مروان مبتسماً يحمل باقة الزهور توجهت نحوه
مي : اهلا
مروان ممازحاً : امال فين مي
مي : تحب اطلعهالك
مروان : اتفضلي
اخذت مي الباقة و قذفتها على اقرب مقعد . و ,,,
مروان : وحشتيني
رقص قلب مي فرحاً بكلامهه و لكنها تماسكت : متشوفش وحش
مروان : على فكرة انا كنت بهزر الصبح بس انتي قفشتي
مي : بجد والله
مروان : على العموم سوري يا ستي
كانت مي لا تصدق ما يجري مروان يعتذر يبتسم و يتحدث لها برقة متناهية اهي خطة جديدة أم ان كلامتها اثرت به جاءت سالي لتجلس معهم .و ,,,
سالي : دا انت نورتني يا مروان
مروان : دا نور حضرتك يا طنط مع اني شايف انك مش طنط خالص يعني
سالي باابتسامة : خلاص قولي يا سالي
مروان : مش قصدي والله بس حضرتك شكلك ااخت مي مش مامتها
سالي : يا سيدي انا عايزاك تقولي يا سالي زعلان ليه بقى
مروان باابتسامة : ماشي يا سالي
سالي : انا هقوم احضر العشا بقى و انتي خليكي مع جوزك يا مي
مروان : مالوش لزوم يا طنط احنا هنروح بقى
سالي : والله ابداً اول مره تدخل بيت حماتك و متتعشاش
مروان : انا مش عايز اتعبك يا سالي والله
سالي : تعبك راحه يا حبيبيي ثواني و العشا هيبقى جاهز

ذهبت سالي و تركتهما وحيدين .و ,,,
مي : على فكرة انا هسيب الشغل مع باباك
مروان بسعادة يحاول ان يخفيها : ليه كده بس
مي : عشان معصبكش و منرفزكش
مروان بلغة مرحة : يوووه يا مي عليكي انتي قلبك اسود اوي
ثم استطرد : هتقعدي في البيت يعني
مي : لاء طبعاً هشتغل مع ماما
مروان : معنديش مانع
مي بعدم اهتمام : شكراً

و هنا جاءت سالي لتخبرهم ان العشاء جاهز توجهوا نحو منضدة الطعام جلس مروان على رأس المنضدة و من اليمين مي و اليسار سالي نظرت سالي لمي نظرة بمغزى ( اغرفي لجوزك ) نفذت مي ما طلبت امها .و ,,,
مي باقتضاب : اتفضل
مروان : ميرسي يا ميوش
نظرت له مي بنظرة غير مصدقة : العفو
مي بصوت غير مسموع : اكيد شارب حاجه
مروان بتساؤل : بتقولي حاجي يا مي
مي بارتباك : لاء سلامتك
سالي : بعد اذنك يا مروان مي هتبات معايا النهاردة
نظرت مي لأمها نظرة بمعنى ( و انتي بتستأذني )
مروان ناظراً لمي : انتي لسه زعلانة
مي : اي...
قاطعتها سالي بنظرة حازمة لتسكت مي : لاء يا حبيبي بس هي وحشاني و عايزاها تقعد معايا شوية
مروان : و انا مقدرش ارفضلك طلب يا سالي
سالي : او ممكن تبات معانا انت كمان
مي : لاء مينفعش عشان مش عامل حسابه
مروان ناظراً لها بحنق : اه فعلا يا طنط مره تانية

انهوا العشاء و جلس معهم قليلاًو انصرف الى منزلهم كان طوال الطريق يفكر في سالي و كيف ان مي ليست مثل سالي تمنى ان تتعلم مي من امها لا يعلم المسكين ما سيفعل به

وصل الى المنزل صف سيارته و ترجل منها و دخل المنزل وجد الجميع باانتظاره دخل و القى بنفسه على اقرب مقعد .و ,,,
مروان : سلام عليكم
الجميع : و عليكم السلام
حسن : فين مي
مروان : بايته عند مامتها
حسن : مجبتهاش معاك ليه
مروان : سالي مسكت فيها
سلوى : سالي مين
مروان باانبهار : مامتها بس اللي يشوفها يقول اصغر من مي
ميرنا : و انت بتقولها يا سالي كده من غير طنط
مروان : هي الليي عايزه و بعدين طنط ايه دا انتي اللي طنط بالنسبة لها
حسن : هي لسه حلوه زي ما هي
سلوى بضيق : اتلم يا حسن
مروان : هههههههههههه حلوه مين دي كورباج والله الواحد لازم يفتخر ان حماته دي
حسن : و فوق كل دا بيزنس ومان جامده اوي
ميرنا :
woooooooooow ilike this type of woman
مروان : me too
ثم استطرد : يارب مي تتعلم منها
على فكرة يا بابا مي بتقولك انها متسقيلة
حسن بحدة : طبعاً انت اجبرتها
مروان : والله ما حصل بس هي قالتلي سالي محتاجاها في شغلها
حسن باستسلام : طالما مامتها فعلاً متقدرش تتأخر عنها هعمل ايه من غيرها
مروان : عيب عليك يا حاج امال انا روحت فين
حسن : مضطر اعتمد عليك
مروان : هتندم على الكلمة دي على فكرة هفاجئك هفاجئكم كلكم
حسن : يارب يااخويا يارب
مروان : انا طالع انام عشان عندي شغل بكره
تصبحوا على خير
صعد مروان الغرفة و ترك الجميع مندهشون من كلمته فا منذ ان فصل من الداخلية منذ عامين لم يره احد يلتزم بشيء و لا يتحمل مسؤولية شيء حقاً معجزة .و ,,,
سلوى : ربنا يهديك يامروان ياابني يارب
حسن : امين ... شكل المرمطه جابت معاه نتيجة
سلوى : عقبال ما يتعدل مع مي يارب و ربنا يرزقهم بالذرية الصالحة
حسن : باذن الله قريب

و هكذا انقضى اليوم دون اي شيء يذكر استيقظ مروان باكراً ذهب الى عمله و استلم مكان مي اما عند بطلتنا فقد ايقظتها سالي باكراً طلبت منها ان تغتسل و تردي ثيابها لأن لديهم مهام طويلة اذعنت مي لطلب امها اغتسلت و ارتدت ثيابها المكونة من ( بنطال ازرق من خامة الجينز و قميص قطني أحمر بنصف اكمام عليه كتابات وردية و حذاء احمر (( ما يدعي بالبالرينة ))) و رفعت شعرها على هيئة ذيل الفرس
و نزلت وجدت والدتها تتنظرها في سيارتها و انطلقوا نحو المركز التجميلي وصلوا دخلوا طلبت سالي من موظفة الاستقبال طقماً كاملاً من العاملات من كافة التخصصات ان يكون بمكتبها فوراً و توجهت حو مكتبها .و ,,
مي : انا عايزة اعرف يعني كل دا ليه
سالي : اقعدي على جنب انتي شوية ممكن
مي بملل : يا ماما بقى انا عاجبني شكلي كده لو مش عاجبه يطلقني بقى
سالي بلغة اآمرة : اخرسي انتي

دخلت الموظفة و معها الطقم الكامل المكون من مختصصة قص شعر و مختصصة تلوين شعر و مختصصة بشرة و متخصصة اظافر (( بدي كير و منيكير )) و متخصصة مساج و سبا .و ,,,
سالي : بصوا بقى يا بنات شايفين البنوتة الكيوت دي انا عايزاها بعد كام ساعة تبقى انثى طاغية الانوثة اوك
الجميع : امرك يا مدام

و هكذا بدأت رحلة العذاب من وجهة نظر مي كانت بداية الرحلة مع متخصصة البشرة التي كان لها نصيب الاسد من تغيير مي بدأت بوضع الاقنعة و الكريمات و الغسولات على بشرة مي الجافة الباهتة و بعد ساعتين من المجهود اصبحت بشرة نضرة و عادت الى لونها الذهبي مرة اخرى بعد ان انتهت متخصصة البشرة من عملها اسدت الى مي عدت نصايح و اعطتها حقيبة من المستحضرات لتبقى نضرة طوال الوقت و اخبرتها عن اهمية الذهاب الى مركز تجميلي كل شهرٍ للعناية بالبشرة

المرحلة الثانية قص الشعر تركت مي شعرها على طول و لكنها قصته من الامام على هيئة تدريجات

المرحلة الثالثة تلوين الشعر لونت المتخصصة شعر مي بلون العسل الجبلي الصافي ثم قامت بمعالجة شعرها حتى تتجنب جفاف ما بعد الصبغة

المرحلة الرابعة البدي كير و المنيكير و قد قمت المتخصصة بعمل شاق فااظافر مي تالفة تمام و حول اظافرها كثيراً من الجلد الميت

المرحلة الخامسة المسجات و السبا و الحمام المغربي

و بعد عناء ساعات و ساعات اصبحت مي امرأة طاغية الانوثة و الجمال دخلت على والدتها المكتب .و ,,
سالي : واااااااااااااااو يا ميوشتي بقيتي و لا انجلينا جولي
مي بعدم رضا : ارتاحتي كده اما خلتيني شبه باربي
سالي : و هي باربي وحشة دي باربي قمر
اوقفتها امها امام المرآة قائلة : انا عايزاكي تتخيلي شكل مروان اما يشوفك كده
مي : هتعجبه انا عارفه بيهتم بالشكليات زيكم
سالي : مفيش راجل في الدنيا دي مبيحبش الشكل مش شرط الجمال اهم حاجه الانوثة
ثم استطردت : يلا بينا ورانا شغل طويييييل
مي : ايه تاني
سالي : شوبينج

سحبتها من يدها و توجهت نحو السيارة ركبوا و اتجهوا الى احد مراكز التسوق اشترت لها امها ملابس فتيان و سيدات و ليست ملابس الرجال التي ترتديها مي و ملابس بيت فاضحة و لانجريهات بعد جدال طوويل مع مي و..
مي : لا يمكن يا ماما البس كده ادامه
سالي : دا جوزك
مي : يا ماما بقى
سالي : انتي متجوزه من غير لانجريهات ؟؟
مي : ايوا طبعاً انا استحالة البس قلة الادب دي

اخيراً انتهت رحلة العذاب و اوصلت سالي ابنتها الى فيلا السيد حسن و طلبت من بواب البيت ان يأتي و يحمل مع مي الكم الهائل من الاكياس ودعت امها ثم دخلت البيت الموجود به ميرنا و سلوى اللتان تفاجئتا من منظر مي الجديد دخلت و القت التحية ثم جلست .و ,,,
ميرنا باانبهار : واااااااااااو يا مي بجد بقيتي مزه
مي بثقة : طوول عمري
سلوى : اكيد يا حبي بس التغير دا حلو اوي و هيعجب مروان اوي
مي : ميرسي يا طنط
ثم استطردت : انا هطلع اريح شوية بجد هلكانه
سلوى : الف سلامة عليكي يا حبيبتي
مي : الله يسلم حضرتك

صعدت مي الى غرفتها رمت الامتعة على السرير ثم قامت لتبدأ برصها في الخزانة انتهت منها ثم اغتسلت و خرجت و عليها المدعو ( بالبرنص ) صففت شعرها بالمجفف ووضعت المستحضرات على وجهها ثم شرعت بوضع الزينة و لكن قاطعتها سلوى بدخولها عليها .و ,,,
سلوى : معلش يا حبيبتي دخلت عليكي كده
مي : لا يا طنط عادي دا انتي زي ماما
سلوى : ماما دي عايزة نوبل انها رجعتك البيت
مي : والله يا طنط انا عارفه اني قليلة الادب في اللي قولتله بس بجد مكنتش واعية انا بقول ايه من كتر الضغط على اعصابي
سلوى : دا انا فرحانه فيهم والله اصلاً دا مش موضوعنا انا جايالك في حاجه اهم
مي : قولي يا طنط
سلوى : بصي يا مي انتي مفكرة مروان مفتري و مش متربي و بايظ و عندك حق بس انا والله ابني نسمة بس الله يخرب بيوتم اللي كانوا السبب
مي : مين يا طنط
سلوى : مروان كان ظابط شاطر اوي بصرف النظر عن عنفه بس كان شاطر اوي و عمره ما فكر ان يظلم حد من كتر شطارته بقى رائد في وقت قياسي جداً ناس كتير متخرجين قبله موصولش للي وصله انتي عارفه انا يا مي مروان ساب الدخلية ليه
مي : مقليش و انا مسئلتوش بس انا سمعت طشاش كلام انه عنيف مع ان دي حجه مدخلتش دماغي لأ الداخلية بتحب النوع دا
سلوى : عليكي نورر يا بنتي ابني كان بيحب واحده منها لله كانت بتشتغل سكرتيرة لرجل اعمال فاسد و كانت بتحاول تجند مروان للراجل دا و اما مروان مرضاش هددته انها تسيبه عرض عليها تيجي تشتغل مع عمك حسن قالتله افكر و في المهلة اللي قالتله افكر فيها بوليس الاداب قبض عليها هي و الراجل دا في قضية زنا بس الراجل طلع منها هو و هي زي الشعرة من العجينة طبعاً الولد اتصدم و قرر انه ينتقم منها و منه و نخرب ورا الراجل دا و اتنقل مباحث الاموال العامه عشان يوديه في داهية الراجل اخد خبر بالموضوع و طبعاً بشبكة علاقاته طلع مروان هو الغلطان و كان هيلبسه قضية لولا ان رئيس مروان كان عنده شوية ضمير قاله يعتذرلك طبعاً انتي عارفة جوزك كرامته فوق كل حاجة رفض فااترفض بعد ما حد من المتهمين اتبلى عليه انه اتسببله في عاهة مستديمة
مي باأسى و دموع : يا حبيبي كل دا حصل فيه
سلوى : و اتكشف ان اللي ودا نفسه بسببها كانت على علاقة ب 2 صحابه كمان
ثم استطردت : انا عارفه انك ملكيش ذنب بس انتي الوحيدة اللي ممكن تنسيه كل دا و مش بالحنية الاول خليكي تقيلة الرجالة بتحب التقل و بعدين اول اما يقع موصكيش بقى
مي : سبحان الله حضرتك و ماما بتقولوا نفس الكلام
سلوى : اي ست شاطرة عارفه الكلام دا و اتجدعنوا بقى انا عايزه ابقى جدة
مي : ان شاء الله يا طنط

خرجت سلوى و تركت مي لتكمل زينتها النيلية و و ترتد ملابسها المكونة من (( بنطال قصير جدا جدا المدعو هوت شورت الابيض اللون و قميصها القطني الفاضح الكحلي اللون ))
و رشت عطرها الانثوي الجذاب HUGO
و جلست على السرير تعبث بحاسبها الشخصي و تعبث بخصلات شعرها الطويل دقت ساعة الصفر عاد مروان دخل اولاً ليسلم على امه و شقيقته و صعد ال غرفته وسط غمزاً و لمزاً من امه و ميرنا على المفاجأة
كلما سمعت صوت حذاءه يقترب من الغرفة يزداد نبض قلبها و حيرة خجلها طرق الباب ثم دخل ليصدم باانثى طاغية الجمال جالسة على السرير اخرج رأسه من الغرفة ليتأكد ان الغرفة صحيحة نعم انها الغرفة دخل و حاول ان يتماسك القى نفسه على الفراش بجانبها .و ,,,
مي بحدة : انت اتجننت السرير انت متقربلوش
مروان بصوت مرهق : تعباااااااااان
مي بااحباط لعدم انتباهه للتغيير الشامل : و انا اعملك ايه
مروان و قد اخذها حجة : ضهري بجد اتكسر من الكنبة يا مي
مي ببرود : و انا اعملك ايه
مروان بترجي : بصي يا مي السرير كبير زي ماانتي شايفة ووالله مش هاجي جنبك بس سبيني انام على السرير
مي : لاء مش انت اللي اخترت الكنبة شيل بقى
مروان و قد عدل جلسته و اقترب منها بشدة : بس ايه القمر دا
مي بثقة : طوول عمري
مروان و هو ينظرر لعينها مباشرة : اموت انا في الثقة في النفس
اغمض عينه و اوشك ان يقبلها قامت من مكانها ليقع هو على السرير .و ,,,
مي : مش جعان اقول للشغالة تحضرلك
مروان بتعجب : و انتي متحضرليش ليه ان شاء الله
مي : فاضيالك انا يعني
مروان : انا مش عايز اكل انا هنام
مي : طيب انا هتكرم و احضرلك الحمام عشان تاخد شور بدل ماانت مترب كده
دخلت مي دورة المياه الملحقة بالغرفة لتجهزها له لكي يتستحم اما هو فقد كان متحسراً على حاله يسب نفسه على ما فعله بمي .و ,,,
مروان : شيل بقى يا معلم اهي بقت احلى من امهاااااااااا جتك القرف يا شيخة و انتي مزه كده
انتهى البارت
توقعتكم
1.. مروان ممكن يضعف اقدام مى ؟
2..اية توقعتكم للبارت الجاى وتخيلوا الاحداث ؟?



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 04-05-15, 10:49 AM   #15

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


البارت15..16



خرجت مي من الحمام أمرته من ان يقوم من فوق السرير لكي تنام فا اشترط عليها ان تخرج له ثياب يرتديها لكي يقوم اذعنت مي لطلبه توجهت من السرير الى الخزانة متخبترة في مشيتها (( بدلع يعني )) و هو ينظر اليها و يعض على شفتيه غيظاً فهي تتعمد اثارته اخرجت الثياب و القتها له على السرير اخذها و دخل دورة المياه و اغتسل تجفف و ارتدى ملابسه و خرج ليجدها نائمة على بطنها رافعة احد قدميها اقترب منها و ظلت عينه تتابع حركة قدمها و هو يتصبب عرقااً . و ,,,
مروان بعصبية : كفاية كده
مي بفزعة : ايه خضتني في ايه
مروان : ها احم انا ضهري وجعني من نومة الارض بليز يعني لو سمحتي عايز انام على السرير
مي بعدم رضا : و انا انام على الارض ؟!!!!!
مروان بنبرة حانية : لا برضو يا موزتي و انا اقدر برضو بس ننام احنا الاتنين على السرير دا انا زي جوزك يعني
مي : انسى نوم جنبي مفيش
مروان : مي بقى بجد خلاص مش قادر الكنبة صغيرة عليا اوي
مي : انت صح ثواني
مروان: ماشي
توجهت مي نحو الخزانة فتحتها و اخرجت منها مرتبة قابلة للطي و وسادة و لحاف خفيف و توجهت نحوه قذفتهم له بعنف جاءت الوسادة في وجهه .و ,,,
مروان بصوت خافت : يا هبلة
مي بحدة : انت بتقول ايه
مروان : بقولك ميرسي يا قلبي
مي بعدم تصديق : والله ؟ العفو

نصب مروان مكان نومه و نام و هي ايضاً نامت و قلبها يتمزق عليه و لكن لابد ان يتأدب

اشرقت شمس الصباح لتعلن عن حلول يوم جديد داعبت رموش بطلتنا الحسناء فتحت عينها و قامت بنشاط اخرجت ملابسها من الخزانة و دخلت لتغتسل انتهت و خرجت صففت شعرها ووضعت زينتها الرقيقة و ارتدت ملابسها المكونة من ( ثوب يصل الى الرقبة بلون السكر الداكن و حذاء بني مكشوف يرتفع عن الارض 7 سم ) و رشت عطر miss dior

توجهت نحو مالت الى مستواه هزته هزة خفيفة .و ,,,
مي : مروان قوم يلا
مروان : عايزه ايه
مي : قوم يلا الساعة 7 هتتأخر عل الشغل
مروان بصوت نائم : هو مش المدير بيروح براحته انا بقيت المدير
مي و هي تشرع بالقيام : المدير بيبقى مثل اعلى للموظفين يعني يلتزم عشان يلتزموا يلا قوم مش هنده كتير انا
مروان مغازلاً : امرك يابرينسيس
ثم استطرد : امال على فين
مي : على الشغل
مروان: ايوا صح دا انا ناسي

توجهت مي نحو حقيبتها البنية الصغيرة اخذتها و همت بالخروج
مروان : انتي نازله بدري كده ليه
مي : انت عارفني مواعيدي مظبوطة
مروان : طيب مش هتفطري معانا
مي بفتور : هفطر مع ماما
مروان : طيب استني هوصلك
مي : ميرسي ماما هتبعتلي السواق
مروان : يا بنتي استني هاخد شاور في السريع و البس و اوصلك
مي : هتأخر و هأخرك
مروان : يا ستي لو اتأخرتي يبقى ليكي الكلام

اذعنت مي لكلام مروان انهى مروان اغتساله بسرعة و ارتدى حلته الرسمية الرمادية و صفف شعره و رش عطره انتهى توجه نحوها استنشق عطرها بقوة . و ,,,
مروان : صباح miss dior
مي : يلا هنتأخر
مروان و هو يفتح الباب : اتفضلي يا ست المهمة
خرجت مي و هي تتبختر في مشيتها و مروان يراقبها بتفحص . و,,,
مروان : قمر يا شيخة
نزلت مي و هو خلفها القت التحية عليهم و هو ايضاً انشرح قلب حسن عندما وجد ان الود بينهم قد اتصل خرجوا من البيت و ركبوا السيارة و انطلقوا الى المركز التجميلي لفت نظر مي الاغنية التي كانت على الاذاعة عندما شغل المسجل اغنية ياسمين (( اكدب عليا )) فكلامتها تنطبق تماماً على مروان ابتسمت ابتسامة عريضة )) عند المقطع ((( سبحان من غير بقى احوالك مش معقولة ))) لم يعرف مروان سر ابتسامتها و لم يسألها و لكن المقطع الذي يليه (((فين اللي كان متفرعن فين ابو قلب جامد مش بيلين بقى حد تاني في غمضة عين طب ايه جراله ))) فضحك هو ايضاً و فهم انها تضحك على كلامات الاغنية و انها تنطبق عليه تماماً . و ,,,
مروان : عجبتك الاغنية اوي
مي : عادي يعني
مروان : امال بتضحكي على ايه يا هبلة
مي : متعرفش تعيش من غير شتيمة
مروان متعجباً : و هي هبلة شتيمة دي صفة
مي : اه صح ماانا عارفه القاموس بتاعك يا غبية ياباردة كده يعني
مروان ممازحاً : شوفتي اهو اديكي اعترفتي مش بشتمك كنتي بتتضحكي على ايه بقى
مي : بلاش اضحك يعني
مروان : لا طبعاً يا بيبي اضحكي و وريني احلى ضحكة في الدنيا على الصبح
احمرت مي من كلمته و لكنها تفادت الموقف : طيب يلا سوق بسرعة عشان هتأخر كده
مروان : طيب امسكي نفسك

انطلق مروان سريعاً وصل الى المركز نزلت شدد عليها ان لا تتأخر ماطلت معه ثم وافقت دخلت لتسلم على الموظفات دخلت المكتب على امها .و ,,,
مي و هي تتقبل والدتها : صباح الخير يا لولو
سالي : صباح الفل يا روح لولو (( و هي تقبلها ايضاً ))
ثم استطردت : ها طمنيني
قصت مي لامها ما جرى قصته عليها والدة مروان
سالي باأسى : يا حبيبى ربنا ينتقم منهم
مي : ما هو صعبان عليا اوي يا ماما بس طنط سلوى قالتلي لازم افضل تقيلة عليه
سالي : ايوا
مي : بس يعني يا ماما بجد مضايقني يعني هو هيحبني عشان شكلي اتغير مش عشان انا مي
سالي : مي انا هسألك سؤال
مي : اسألي
سالي : انتي عملتيله ايه عشان يحبك
لم يرد او ليس لديها اجابة
سالي : و لا حاجه و لا كنتي بتجادليه حتى و كنتي بتشتكيه لحماكي اتعاملتي معاه بسلبية لعلمك يا مي مروان طيب جدا بس هو بيداري بدليل انه يصالحك قبل ما تهتمي بنفسك و لا ايه
مي : صح
سالي : و بعدين هو لو كان بيحب شكلك بس كان امبارح قالك يا حياتي ي روحي بحبك مقدرش اعيش من غيرك عشان ياخد اللي هو عايزه حافظي على جوزك يا مي و ساعديه متبقيش انتي و الزمن عليه


اما من ناحيته فوصل الى الشركة و دخل مكتبه و عقد اجتماعاً ليخبر الموظفين عن منصبه الجديد شعر معظم الموظفين بالغضب فا مي محبوبة من الجميع و هو لا يطاق اما زينة صديقة مي فكانت متأكدة انها اجبرت على ذلك مما جعلها تتصل بها بعد انتهاء الاجتماع .و وو
مي : زوزا ازيك
زينة :ازيك انتي يا ميوش
مي : تمام الحمدلله ازيك انتي
زينة : مش تمام خالص سيبتي الشغل ليه يا مي عملك ايه المفتري دا
مي : ههههههههههههههههههه لاء والله دا حتى بقى كويس انا اللي سيبته عشان اشتغل مع ماما
زينة : طيب كويس
مي : ميرسي يا حبي على اهتمامك و انا هبقى اجي اطمن عليكي كل فترة و اشوف الشغل
زينة : تنوري يا حبي

انتهى يوم العمل لدى مي و مروان دون اي جديد عادت مي قبله سلمت على ميرنا و سلوى و صعدت الى الغرفة اغتسلت و خرجت صففت شعرها على هيئة مموجة وضعت احمر شفاه ما بين اللون البرتقالي و الوردي و كحلاً بلون الفيروز و رشت عطرها و ارتدت ثوب قطني بلون الفيروز بدون اكمام يصل الى اول الفخذ و جلست فووق السرير تراجع بعد ملفات المركز على حاسبها
جاءت الخادمة لتخبرها انا الغداء جاهز اخبرتها انها تناولته بالخارج مع امها اما هو فعاد في السابعة مساءاً
سلم عليهم و صعد الى الغرفة و فتح الباب و ليفتن بشدة بمنظرها اما هي ااحمرت خجلاً و هي تردد في بالها (( الله يسامحك يا ماما على الكسفة دي )) دخل و القى حقيبة حاسبه الشخصي و جلس على الاريكة و هو يظهر عليه الارهاق .و ,,,
مروان : سلام عليكم
مي : و عليكم السلام
مروان : ايه دا ايه الهلكة دي دا انتي جبل يا بنتي
مي : امال عشان تعرف بس
مروان : المهم الشغل عامل ايه مع مامتك
مي : تمام مش صعب على فكرة لو واقفه معاك حاجه انا ممكن اساعدك
مروان : انا جعان قالولهم يحضرولي و هاتي الاكل و تعالي
مي : خدامة عندك انا
مروان : الله مش مراتي امال هطلب من مين
مي : اطلب من الظريفة اختك
مروان : لو سمحتي يا مي
قامت مي من مكانها بتثاقل و توجهت نحو الباب اوقفها .و ,,,
مروان : استني هنا
مي : في ايه
مروان : انتي مخك فين نازلة كده ازاي
مي : ايه يعني
مروان : البسي حاجه عليكى
اتجهت مي نحوه بخطوات ثابتة وقفت امامه
بلهجة محذرة : انا مش قولتلك متكلمنيش كده
مروان بنفس اللهجة : و انا مش قولتلك ان انتي مبتقوليش انا بس اللي اقول
ثم استطرد بعد ان سحب يدها و ضغط عليها بشدة : و مش معنى اني ساكتلك انك تسوقي فيها مش سكتناله دخل بحماره و اوعي تفكري ان موضوع الخلع دا خوفني انا ممكن ابطلك حجتك دي نااو بس مش اسلوبي
مي بتحدي : و لا تقدر تعمل معايا حاجه
ثم استطردت و هي تسحب يدها من قبضته : و انا مش هنزل جعان اطلب منهم بالانتركم

و توجهت نحو السرير و استلقت عليه و هي تبكي في صمت فلا فائدة منه لن يتغير نهائياً اما هو فقد جلس على الاريكة ينفخ من الضيق أأنب نفسه لانه تكلم معها بهذه الطريقة فهو يحاول ان يكون لطيفاً معها شعر بالذنب اكثر عندما سمع صوت نهنهتها تردد كثيراً ثم قام من مكانه اتجه الى السرير فجلس بجانبها فاستدارت الى الجهة الاخرى اقترب منها مرة اخرى ..
مي بصوت باكي طفولي : انا مش قولتلك متجيش جنب السرير دا
مروان مقلداً : السرير دا
مروان : انا غلطان اني جاي اصالحك
مي بنفس لهجتها : كتير خيييييييييرك
ملس فوق شعرها .و : خلاص بقى يا ميوش انا جاي من الشغل اصلاً مش فايق
مي : ما كلنا بنشتغل و عادي يعني
مروان و هو يعدل جلستها : طيب تعالي نتغدى بره
مي و تمسح دموعها : اتغديت
مروان : اوام فتحتي شلال الدموع
ثم استطرد : يا ستي اتغدي تاني و بعدين مش مهم تاكلي تعالي افتحي نفسي اغرفيلي اكليني في بوأي كده يعني
مي : واللـــــــــــــــــــــ ـــــه
مروان : ما انا مبقتش اعرف اكل الا لما تبقي ادامي
مي : الله يرحم
مروان بصوت عالي : ما يلاااااا بقــــــــــــــى مش هتحايل كتير
مي : لاء ازاي طيب اطلع بره
مروان : دا اوضتي على فكره
مي : بره عشان اغير يا بني ادم
مروان بخبث : ليه
مي بحدة : بره يا مروان
مروان بنصف عين : ليه برضو

قامت من على السرير و اوقفته و دفعته خارج الغرفة و اغلقت الباب
مروان من خلف الباب : ماشي ماشي براحتك خاااااااااااااالص
ارتدت مي ملابسها المكونة من ( ثوب مابين اللونين الازرق و الارجواني يصل الى ما قبل الركبة بنصف اكمام و حذاء مكشوف عالي الكعبين باللون الفضي )) وضعت زينة بنفس لون الثوب و حمرة بلون الورد و صففت شعرها على نفس هيئته الموجية ووضعته كله على جهة واحدة الفاتح و عطر HUGO
طرق فوق الباب .و ,,,
مي : عايز ايه
مروان : عايز سلامتك ياختي ... عايز البس

فتحت مي له الباب ليفتح فمه مترين من فرط جمال مي خفضت مي بصرها خجلاًمن نظراته ثم ارادت تدارك الموقف .و ,,,
مي : يلا ادخل البس عشان منتأخرش
مروان : عنيا
مي و هي تدفعه برقة : يلا بقى
مروان : اةةة ياقلبى

اغلق الباب لكي يرتدي ملابسه المكونة من ( بنطال اسود كلاسيكي و قميص اسود و حذاء اسود ) و رش عطره Black XS
خرج لها .و ,,,
مروان : يلا بينا يا ميوشتي

مشت مي امامه نزلوا السلم سلموا على الجالسين ثم خرجوا ركبوا السيارة و توجهوا نحو احد المطاعم الهادئة وصلوا ثم دخلوا المطعم و هي متأبطة بذراعه قادهم النادل الى المنضدة سحب مروان لها المقعد لكي تجلس شكرته و جلست و جلس امامها .و ,,,
مروان : تاكلي ايه بقى
مي : انا مش جعانه انا جايه معاك عشان انت تاكل
مروان : والله ابداً لا يمكن عليا الطلاق بالتلاتة لا انتي اكله
مي : خلاااااااااااااااص خلااااااااااااااااص هاكل اي حاجه جريلد
مروان : ايوا يا عم الرشيق

نادى مروان النادل طلب الطعام و جلسوا صامتين يستمعون الى الموسيقى الهادئة جاء الطعام .و ,,,
مروان : يلا
مي : يلا ايه
مروان : اكليني
مي : ليه و انت بيبي
مروان : انتي زعلانه ليه يا ستي
مي : امري لله
اطمعته مي كل صحنه و لم تأكل هي لقمة .و ,,,
مروان : اخص عليا خليتك تأكليني و مكلتيش
مي : انا مش جعانه اصلاً
مروان : عليا الطلاق ...
مي : خلااااااااااااااااااص هاكل هاكل
مروان : اأكلك
مي : لا شكراً
كانت مي تتناول طعامها بمنتهى الرقة و الهدوء كان يتابعها بتسلية و يتأمل قسمات وجهها الهادئة بقيت اثار من الكاتشب على شفتيه وضع يده على شفتيها وضعة فى فمة .و ,,,
نظر لها بحب : اصلي بموووووت فيه
مي بدلع : مين دا
مروان : الكاتشب

انهت مي طعامها و جلسوا قليلاً ثم اخبرت مي مروان انها تريد الذهاب لأنها تريد النوم اذعن مروان لطلبها
ركبوا السيارة ثم انطلقوا نحو المنزل نامت مي بالطريق نظر لها مروان ثم ابتسم و تابع القيادة وصلوا الى المنزل نزل هو و توجه نحو بابها فتحه ثم حملها برفق دخل المنزل و صعد الدرج فتح الغرفة و دخل وضعها برقة على السرير فسخ لها حذائها و تركها و قام بدل ثيابه ثم نام هو الاخر

استيقظ قبلها اغتسل و ارتدى حلته الرسمية الكحلية و حذائه الاسود صفف شعره و نظر لها طويلاً و ابتسم ثم خرج توجه نحو الشركة

وصل و دخل مكتبه راجع بعد الاوراق ثم دخلت عليه السكرتيرة .و ,,,
مروان : في ايه يا دينا
دينا : مستر مازن الشافعي اتصل و قال ان الاسعار مش عجباه
مروان : وانا عمل اية يعنى
دينا : مااحنا لازم نهاود شوية يا مستر مروان دا من اهم العملاء عندنا
مروان بصوت عالي : هي دي الاسعار وامشى بقى عشان مش فاضيلك

خرجت السكرتيرة و هي تكلم حالها من طريقته .و ,,,
دينا : ايه البني ادم دا مفكرني الشاويش بتاعه فين ايامك يا مي ربنا يعينكك عليه والله

قاطع حديثها مع نفسها منادته لها بصوت يسمعه من هو في الطريق فزعت دينا ثم دخلت له بسرعة
مروان : مين اللي معاه ورق مازن الشافعي
دينا : محمد يا فندم
مروان : ابعتيهولي


خرجت دينا مسرعة من المكتب هاتفت محمد جاء مسرعاً دخل له .و ,,,
مروان : انت ازاي يا بني ادم انت تتخطاني و تكلم الزباله الشافعي دا و تقوله انا هنزلك السعر
محمد بصوت متقطع و ارتباك : يا فندم مااحنا لازم نهاود الكلينت شوية
مروان : و مين سمحلك تكلمه اصلاً
محمد : هو اللي كلمني يا فندم اما عرف ان مي هانم سابت الشغل
مروان : ما انت لو موظف محترم كنت قولتله يكلمني
اطلع بره مخصوم منك اسبوع

خرج محمد و هو يتأفأف من طريقة مروان معه .و ,,,
محمد : انا عارف البني ادم دا مفكرنا خدامين عنده
دينا : فين ايامك يا مي هانم
محمد : انا مش عارف بجد متجوزاه ازاي ربنا يعينها
دخلت عليهم زينة .و ,,,
زينة : مالكم في ايه
دينا : مستر مروان لسه ماسح بكرامته الارض
زينة : دا العادي يعني ايه الجديد
محمد : المشكلة مش في كده المشكلة انه هيخسرنا اهم كلينت عندنا
زينة : طيب ما تكلم مي تكلموا
محمد : و انا مالي مش كفاية عليا الاسبوع اللي خصمهولي
دينا : ما تكلميها انتي يا زينة يخليه يخف علينا شوية

و في هذا الوقت خرج عليهم مروان و هو غاضب غضب السنين .و ,,,
مروان : يلا كل واحد على مكتبه و شوفوا شغلكم و اياكم اشوف عاملين كده تاني

ثم دخل و اغلق الباب بعنف
انتهى البارت
السؤال
حبيتوا اية فى شخصية مى وشخصية مروان؟
والبارت الجاى هيكون يوم الخميس




فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 04-05-15, 10:52 AM   #16

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



بارت السابع عشر


توجه كلاً من دينا و زينة و محمد الى مكتب السيد حسن طلبوا من السكرتيرة ان يدخلوا له دخلت السكرتيرة لتعطيه خبر وافق ادخلتهم له .و ,,,
زينة : احنا مستقيلين كلنا يا فندم
حسن : ليه يا زينة حصل ايه
محمد بطريقة انفعالية : يا فندم احنا موظفين في الشركة اه و لكنا محتاجين وظيفتنا بس كله الا كرامتنا
حسن : و مين ياابني اللي هان كرامتكم
دينا : مستر مروان
حسن : عمل ايه مستر زفت

قصوا عليه ما جرى .و ,,,
حسن : حقكم عليا بس هو ميقصدش حاجه هو بس عصبي حبتين بس انا هنبه عليه ميكلمكش كده تاني
زينة : العفو يا حسن بيه بس هو كان اوفر اوي اوي
حسن : هو عصبي بس طيب والله و بعدين مي كانت برضو بتتعصب عليكم اما تلاقي حاجه غلط و يا محمد انا هنزلك مكافأة اسبوع بدل الخصم دا بس انا بترجاكم تهدوا شوية انا مصدقت انه حب الشغل و اذا كان على مازن الشافعي انا هكلمه اوك
الجميع : امرك يا فندم

خرجوا و تركوا حسن يشتعل غضباً من مروان و لكنه فضل ان لا يتكلم معه هنا لكي لا يفقده هيبته امام الموظفين بل سيكلمه بالمنزل

اما مي فلم تذهب الى عملها في هذا اليوم استيقظ و اغتسلت و ارتدت ملابسها المكونة من بنطال من خامة الجينز الفاتح و بلوزة ً حمراء طويلة بحزام اسود من تحت الصدر بنصف اكمام و لمت شعرها و نزلت لتجلس مع سلوى و ميرنا و لكن استوقفها صوت ميرنا الصاعد .و ,,,
ميرنا : وائل بقولك ايه احنا لازم نتجوز رسمي

صدمت مي من الكلمة و لكنها اسرعت خطوتها لأن هذا يعتبر تصنت نزلت و جلست مع حماتها شاردة الذهن ماذا ستفعل في هذه المصيبة اتتحدث معها و لكن ميرنا غير مهذبة كي تجرحها ام تخبر مروان و تعرفه متهور يمكن ان يقتلها و في الاخير قررت ان تذهب لامها لتخبرها عما جرى و تأخذ نصيحتها استذنت مي حماتها صعدت غرفتها اخذت حقيبتها السوداء و ارتدت حذائها الرياضي الاسود بااحمر و لكنها قبل نزولها اتصلت به لكي تستأذنه .و ,,,
مروان : صباح الخير
مي : صباح النور .. انا رايحة عند ماما
مروان : طيب ما تستني لبليل و اجي معاكي
مي : لاء اصل انا عايزاها في موضوع مهم
مروان : طيب خلاص و استني عندها و انا هااجي اخدك
مي : متتعبش نفسك
مروان : ما تسمعي الكلام بقى و بلاش وجع دماغ

اغلقت مي الهاتف دون ان ترد عليه و قالت لنفسها ان لا يمكن ان يكمل شيئا جميل يجب ان يفسده خرجت مي من المنزل توجهت الى منزل امها وصلت سلمت عليها و سألوا بعض عن حالهن .و ,,,
سالي : شكل في حاجه شغلاكي يا مي
مي : مصيبة يا ماما
سالي : خير كفى الله الشر
مي : و انا معدية من ادام اوضة ميرنا النهاردة سمعتها و الله من غير مااقصد بتقول لواحد لازم تيجي تتجوزني رسمي
سالي : يا خبر دي مصيبة فعلا
مي : و انا مش عارفة اعمل ايه بجد
سالي : ما تتكلمي معاها يا مي
مي : قليلة الزوق يا ماما و هتحرجني
سالي : يا بنتي ما هو لازم تكلميها و استحملي و كله بثوابه
مي : انا خايفة مروان يعرف دا ممكن يقتلها
سالي : يبقى لازم تتكلمي معاها
مي : ماشي يا ماما امري لله

اما من ناحية اخرى كانت ميرنا في غرفتها تذهب الى الحمام لكي تستفرغ بمعدل كل ربع ساعة و هي تشعر بالدوار الشديد احست بها سلوى و دخلت عليها لتجدها جالسه فوق السرير وجهها مصفر و شاحب و تتصبب عرقاً .و ,,,
سلوى و هي تتفحص جبين ابنتها : مالك يا ميرو
ميرنا : تعبانة يا ماما همووت
سلوى : طيب انا هقوم اكلم الدكتور يجي
انتفضت ميرنا : دكتور لاااااااااء انا هبقى كويسه تلاقيه برد من التكيف بس يا مامي
سلوى : يا بنتي متوجعيش قلبي
ميرنا : يا ماما يا حبيبتي والله انا هنام و ابقى كويسه و لو قمت تعبانة صدقيني هنزل للدكتور
سلوى : ماشي بس اطفي التكيف دا

خرجت سلوى و تركت ميرنا لكي تنام جلست ميرنا تبكي فوق السرير و تضرب على وجهها مرددة (( يا نهار اسود ربنا يستر يارب ))

عادت مي من عند امها وجدته لم يأتي بعد جلست مع سلوى الى ان عاد هو و حسن و هم يتجادلان
سلوى : في ايه مالكم
حسن : البيه ابنك بيزعق للموظفين و بيشتمهم مفكرهم مجرمين عنده
سلوى : ملكش حق يا مروان
مروان : يا ماما مش بيفهموا بجد اعملهم ايه
مي : زعقت لمين
مروان : زينة و دينا و محمد
مي : عملوا ايه

قص مروان ما حدث .و ,,,
حسن : شوفتي المصيبة
سلوى : ملكش حق يا مارو
مي : استني بس يا طنط هو انت مش المفروض تشتمهم بس هما بجد بيستعبطوا و بالنسبة لمازن الشافعي هو كل مره كده و اما بنصر على السعر بيجي زي الجزمة

مروان : شوفتوا مراتي حبيبتي نصرتني عليكم
حسن : يا مي بس بلهدواة برضو
مي : المره الجاية ياانكل محدش بيتعلم بالساهل
بعد ان انتهى النقابين مي و حسن و مروان تناولوا الغداء و استئذنت مي منهم للصعود الى غرفتها لكي تنفذ ماامرته بها امها اغتسلت و اعتنت ببشرتها و جسدها طويلا و ثم لفت المنشفة حولها و خرجت من الغرفة صففت شعرها ووضعت لمسة خفيفة من مستحضرات التجميل و توجهت نحو الخزانة بتثاقل فتحت الخزانة بتردد و اخرجت منها المدعو (( بالانجري )) باللون السماوي مزين من منطقة الصدر و يصل الى اول الفخذ ارتدته مي توجهت نحو المرآة وقفت امامها و هي تشعر بالخجل كي ستجلس امامه هكذا سمعت صوته يصعد الدرج امسكت ركضت في انحاء الغرفة تبحث عن شيء تضعه فوق ذراعتها فوجدت شال اسود وضعته و جلست بسرعة فوق احد المقاعد دخل الغرفة و جن جنونه ليردد بصوف خافت :هى دى مى
اما هي فكانت تردد : اعمل فيكي ايه يا ماما هيقول عليا قليلة الادب

تماسك و لكن ليس كثيراً دخل و جلس على احد المقاعد فك ربطة عنقه و خلع سترته و اخذ يختلس النظرات لها اما هي فكانت تريد ان تقفز من النافذة من شدة الخجل فضحك على منظرها .و ,,,
مي : بتضحك على ايه
مروان : بلاش اضحك
مي : ممممممم .. طيب
مروان : بس بصراحه ابهرتيني
مي : ابهرتك باايه بالظبط
مروان : عشان دافعتي عني ادام بابا
مي : انا مع الحق .. بس دا ميمنعش انك غلطان برضو
مروان باستنكار : نعم يااختي غلطان في ايه
مي : دول موظفين عندك لازم تبقى شديد معاهم اه بس بالراحه مش بالزعيق و الشتايم
مروان : انا مشتمتش حد
مي : يا مروان .. عليا انا برضو
مروان : شتمت محمد بس .. مشتمتش زينة و دينا مش اخلاقي اشتم واحده بنت
مي : على يــــــــــــــــــــدي
مروان : هناك فرق ... انت مراتي
مي : مش موضوعنا .. عشان تبقى مدير شاطر لازم تبقى محبوب
مروان : يعني ايه يغلطوا اطبطب عليهم و ابوسهم يعني
مي : لاء يا فكيك ... يعني بيحبوك و بيحترموك و بيعملولك الف حساب في نفس الوقت .. و دا ميمنعش ان لما حد يغلط تطين عيشته
مروان : طيب ما هو غلطوا اهو
مي : الصح انك خصمت منه و ممكن تكلمه بتحذير مش انك تقولو يا روحى شركة اهلك هي انا هربيك
مروان باابنهار مصطنع : ايه دا يا ميوش ايه دا بجد انت مخاوية
مي : لا يا حبيبي ... بس اسأل مجرب و لا تسأل طبيب
مروان : قلبك اسود انتي يا مي

قال جملته هذه في الوقت الذي جاءت نسمة هواء عليله فطار الشال من فوق ذراع مي وسط خجلاً منها و انبهار منه قامت مي بسرعة لتضع الشال فوق ذراعها و هو ايضاً لتدارك الموقف قام و اخرج ملابسه ليغتسل .و ...
مروان باارتباك : انا داخل اخد شاور
مي : اوك

دخل المرحاض و واغلق الباب بقوة ووفتح الماء ووضع رأسه تحت الماء و هو يفكر ايمكن ان تكون مي مثل مها محبوبته السابقة ايمكن لهذذا الملاك ان يخون اسيظل معقداً هكذا لباقي عمره ام ان قلبه سيدق الحب مرة اخرى اما انه بالطبع قد دق لها و قد حدث ما حدث كابر و كذب نفسه و قال لا مي مختلفة و لكن لا انهى لم ينكر انبهاره بجمالها و انه يريدها زوجة و لكن اذا كان هذا الغرض سيجعله يحبها لا فا هو لا يريد انهى اغتساله و جفف نفسه و ارتدى ملابسه ليخرج و يجدها واقفة خلف النافذة تنظر امامه و كأن شيئاً يشغلها كانت كالملاك الطاهر الرائع الجمال و هي شاردة ردد


توجه نحو الاريكة و القى بنفسه فوقها ثم استلقى و تأمل شكلها طويلاً الى ان تنبهت لوجوده فوجدته ينظر لها بحب .و ,,,
مي بتساؤل : بتبصلي كده ليه
مروان : اصل شكلك حلو و انتي سرحانه
مي : ميرسي
مروان : ايه اللي واخد عقلك
مي ( حائرة اتخبره ام لا ) : هه و لا حاجه عادي يعني شوية شغل
مروان : مممم طيب انا هنام .. تصبحي على خير
مي : و انت من اهله

اغلقت مي النور لكي ينام هو جلست فوق السرير و سحبت الغطاء و جلست تفكر ماذا ستفعل اتخبره مروان و لكن النتيجة ( مروان هيقتل ميرنا و يدخل السجن و حسن هيجلي سكتة قلبيه و يموت من الصدمة و سلوى هتتشل و مروان هياخد اعدام و انا هتجنن ) هكذا قالت مي لنفسها

قررت مي ان تتحدث مع ميرنا فا مهما تكون العواقب لن تكون وخيمة مثل ما ستخبر مروان او حسن خرجت من الغرفة على اطراف اصابعها و توجهت نحو غرفة ميرنا طرقت الباب سمحت لها ميرنا فدخلت .و ,,,
مي : عامله ايه .. طنط قالتلي انك تعبانة
ميرنا باارهاق : و لا تعب و لا حاجه دول شوية ارهاق بس من المزاكرة
مي : ميرنا انا زي اختك الكبيرة لو في حاجه مضايقاكي تعباكي قوليلي
ميرنا بارتباك : لاء طبعاً ايه اللي هيزعلني انتي عشان شوية برد هتأفوري الموضوع
مي : متأكدة
ميرنا : ايوا يا بنتي في ايه
مي و قد قررت ان تكشف ما في جعبتها : مين وائل دا يا ميرنا
انتفضت ميرنا من فوق السرير لتقول بعنف : انتي بتجسسي عليا
مي : لاء طبعا و لا عمره كان اسلوبي اصلاً بس صوتك كان عالي اووي و انتي بتقوليله نتجوز رسمي
ميرنا بغضب : انت ازاي تسمحي لنفسك تقوليلي كده انتي مش عارفه انا مين و لا انا ايه و لا ازاي تتجرأي انك تقولي حاجه زي كده انتي نسيتي كنتي ايه و اخويا عملك ايه رسمي عرفي متصاحبين انتي ملكيش دعوة اصلاً
مي : والله انا مسمحتش لنفسي انتي اللي اضطرتيني لكده و لو مكنتش عايزه مصلحتك كان زماني قايلة لأخوكي و او لانكل حسن بس انا جيتلك و اعتبرتك اختي الصغيرة بس الظاهر اني كنت غلطانة

قامت مي من على المقعد التي كانت تجلس فيه غاضبة لتفتح الباب لتجد مروان امامها صدمت الفتاتان .و ,,,
مروان : ايه اللي انا سمعته داا
مي : مروان انت فاهم غلط
مروان بصوت عالي : اسكتي انتي خالص حسابك معايا بعدين
ميرنا بصوت باكي : مروان انا والله كنت هقولك بس هو وعدني انه هيقولك
مروان : تقوليلي ايه و لا هو يقولي ايه يقولي اختي ماشية معايا على حل شعرها
ميرنا بصراخ : اخرس انت بتقول ايه دا جوزي
صفعها مروان صفعة اطاحتها على الارض
مروان : اخرسي صوتك ميطلعش عايزه ابوكي و امك يعرفوا يجرالهم حاجه يا فاجرة
مي : مروان تعالى دلوقتي و هنشوف هنعمل ايه
توجه مروان نحو ميرنا و جرها من شعرها و اقامها من فوق الارضية و هم بضربها مرة اخرى منعته مي بكل ما اوتيت من قوة
مي : مروان اهدي بليز حامل مينفعش انك تضربها
نظر لها مروان شذرا ثم تركها
مرواان : ملقتيش غير وائل البايظ دا
ميرنا : ما هو صاحبك و زيك
صفعها مروان مرة و اخرى و كان سينهال عليها ضرباً لو ان مي امسكته
مي : ابوس ايدك عشان محدش يسمع سيبها دلوقتي و انا هفهم منها كل حاجه
مروان : سيبيني عليها يا مي هقتلها يعني هقتلها
مي : استهدى بالله يااخي وا هدى بقى خلاص روح اوضتنا و انا جاية
دفعته مي خارج الغرفة و توجه هو نحو غرفتهم توجهت مي الى حيث ميرنا و ضمتها و قبلت رأسها .و ,,
مي : معلش يا ميرنا والله سايباه نايم
ميرنا ببكاء : انا كنت عايزة اقول له بس هو وائل اللي قالي استني و فضل يأجل لحد ما بقيت حامل و مبقتش
عارفه اعمل ايه ووائل بقى بيتهرب
مي : الجبان .. طيب انتم متجوزين
ميرنا : اه .. بس الورق معاه
مي : هو في كده ازاي تسيبيها معاه .. نامي و الصباح رباح
...............................
انتهى البارت
عايزة بقى توقعات كدة عن ميرنا ووائل ومروان ومى
ابدعوا...;)




فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 04-05-15, 10:56 AM   #17

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


البارت الثامن عشر

استقرت ميرنا في سريرها و هي تبكي اعطتها مي كوب ماء ثم غطتها و خرجت من الغرفة و اغلقت الباب توجهت نحو غرفتهم دخلت كان ينتظرها و النار في عينه و قلبه .و ,,,مروان بحده : انتي ازاي يا هانم انتي تخبي عليا موضوع زي دا مي و هي تشرع بالجلوس امامه : انا لسه عارفه الصبح و كنت رايحه افهم منها الموضوع مروان بحده : تفهمي منها ايه بالظبط و هي الحكاية محتاجه زكاوه مي : افهم منها متجوزاه و لا ماشيين مع بعض مين وائل دا كده يعني و كنت هقولك على فكره بس في الوقت المناسب و اديك عرفت اللي كنت عامله حسابه كنت هتموتها و البيت كله هيعرف مروان: و دي حاجه بتستخبى ان شاء الله مي : لاء مش بتستخبى بس نبقى فاهمين كل حاجه و عارفين هنعمل ايه مش كل اللي جاي على بالك هتقتلها و باباك و مامتك يموتوا بحسرته عليكم مروان : دي جابتلنا العار لازم تموت و الواطي التاني دا انا هربيه مي بحدة : ما تهدى بقى مش كل حاجه بالدراع اهدنا خلينا نفكر قام مروان و امسك ذراعهاو اوقفها امامه: ازاي تسمحي لنفسك اصلاً تتكلمي معايا كدة مي بحدة اشد : والله انت اللي اضطرتني لكده مروان بتوعد : انتي لسه حسابك معايا عسير انك خبيتي عليامي : لا بعدين و لا قبلين مشكلة اختك تخلص و كل واحد من سكة مروان بغضب : و انا ش هطلقك بقى سحبت مي يدها من قبضته بعنف ذهب بينما خرج هو من الغرفة ليتوجه الى حديقة بيتهم ليدخن بينما جلست هي فوق السرير تفكر ما سيفعلون حتى استسلمت للنوم بينما هو لم يذق طعم النوم من النار التي كانت بداخله جلس الى صلاة الفجر ثم صعد غرفته ليجد مي نائم نام هو الاخر استيقظت مي في الصباح اغتسلت ثم وضعت شال فوق كتفها و توجهت نحو غرفة ميرنا,,مي و هي تتحسس وجهها و بنبرة حانية : صباح الخير يا جميل ميرنا و الدموع بعينها : خير و هيجي منين الخيرمى : البسي هدومك بس و انا هصحي مروان و البس و هو يلبس و ننزل ميرنا : انا خايفة يعملي حاجه مي : متخافيش على ضمانتي مي في سرها : مش بعيد يضربنا احنا الاتنين اصل اًخرجت مي من الغرفة و توجهت نحو غرفتها لتجده مستيقظاً مرتدياً ثيابه نظرت له و لم تكلمه فتحت الخزانة اخرجت ثيابها و استعدت لكي تغتسل و لكنه اوقفها .و ,,,مروان بلهجة لا تحمل اي معنى : انا نازل المكتب عشان بابا ميحسش بحاجه و ابقي هاتيها و تعالولي نخرج نتكلم بره مي : انا و هي رايحين للدكتور عشان نتأكد من موضوع الحمل دا مروان : و الدكتور مش هيسأل فين القسيمة مي : لاء طبعاً مبيسألش الا ساعة الاجهاض مروان بشك : انتي بقى عارفه منين المعلومة دي مي بحده : كلامك في اتهام و مش مقبول ليا يا مروان انا مش زي الزبالة اللي انت كنت تعرفها صدم مروان من انها على علم بما جرى معه : و انا مقولتش انك زي حد بس بسأل برضو مي : اي حد عارف القانون دا انت مبتتفرجش على tv و لا ايه مروان : مممممممم .. قولتلي ثم استطرد : اوك اول اما تخلصوا تعالولي المكتب مي : اوك خرج مروان و توجه نحو عمله اما مي فااغتسلت و خرجت صففت شعرها و ارتدت بنطال جينز اسود و بلوزة باللون الرمادي و حذاء و حقييبة بنفس لون البلوزة و خرجت من الغرفة لتجد ميرنا تنتظرها نزلوا سوياً القوا التحية على سلوى .و ,,,سلوى : على فين يا بنات تلجلجت ميرنا فردت مي مكانها : هنروح عندي ماما السنتر يا طنط ميرنا عايزه تشوفوه سلوى : مش كنتي تعبانة يا ميرنا ميرنا : انا تعبانة من الزهق يا ماما سلوى : ماشي يا حبايبي بس متتأخروشىمي : احنا هنيجي مع مروان يا طنط متقلقيش سلوى : ماشي يا حبايبي مي : باي يا انطي سلوى : باي
خرجت الفتاتان سوياً استقلا سيارة اجرة و توجها الى اقرب معمل تحاليل دخلتا و جلست الفتاتان في الانتظار جاء الدور على ميرنا و بالفعل انتهت و اخذت النتيجة و خرجتا و توجها الى اقرب عيادة طبيب للنساء وصلتا و دخلتا و انتظرتا في الدور الى ان جاء دور ميرنا ..الطبيب : انتي متجوزة من امتى يا مدامردت مي مكانها : حوالي شهرين و نص يا دكتور الطبيب : و مستعجلة على ايه ميرنا بااشراقة : يعني انا مش حامل الطبيب : لاء حمل كاذب انتي تلاقي بس متوترة شوية عشان كده البريوت متأخرة خرجت ميرنا من الغرفة ووجهها مشرق تحمد الله ان نجاها من هذا الموقف و مي ايضاً خرجوا و استقلوا سيارة اجرة .و ,,,ميرنا : انا مش مصدقة نفسي بجد الحمدللهمي : ربنا عالم بحالنا ( و اشارت بعينها نحو السائق كي تصمت ميرنا )وصلوا الى مقر الشركة ترجلوا من السيارة و صعدوا الى الشركة المبنى استقبل الموظفون مي استقبالاً حارا ً .و ,,,محمد : والله يا مي هانم الشركة من غيرك مضلمةمي : ميرسي يا محمد ربنا يخليك زينة : بجد يا ميوش وحشتينا اوي كده تسبينا للوحش الكاسر دا مي : حرام عليكم والله دا كيوت بس مشكلته انه عصبي شويةنظر لها الجميع شذراً فردت ميرنا بالنيابة عن الجميع .و ,,,ميرنا : قولي شويتين 3 4 10 ضحك الجميع الى ان جاء موظف اخر من خلفهم .و ,,,الموظف ( امير) : مي وحشتينا بجد و هو يصافحها مي : ميرسي يا امير انتم اكتر بجد خرج مروان على هذا المنظر و امير يمد يده لمي توجه نحوه سريعا و صافحه بعنف .و ,,,مروان و هو ينظر لمي : ايه النور دا
بمضض : شكراً مروان : تعالوا على المكتب يلا ادخلهم مروان المكتب ثم عاد الى حيث امير و محمد .و ,,,مروان : اقسم بالله اللي هيقربلها و لا يهزر معاها تاني انتم حريين متجوزة راجل هي كيس جوافة و تركهم و دخل المكتب نظر الى ميرنا بغضب ثم اشاح نظره عنها و جلس بجانب مي فاابتعدت عنه .و ,,,مي : في خبر حلو مروان : ايه اللي حصل امبارح كان كابوسمي : نصفه فعلاً كان كابوس و خلاص مش حامل و دا هيخلينا نتصرف بالراحه مش هنبقى مستعجلين مروان : اه و انا اضربها براحتيان ينتظر وائل و يأخذه معه في مكان اخر طال الانتظار فقرر ان يلطف الاوضاع .و ,,,مروان : و انتي بقى كل حاجه تقوليلي طلقني
لم ترد عليه و اشاحت بنظرها الى الجهة الاخرى مروان : دا انتي زعلانه اوي اوي بقى مي : و ازعل ليه اللي يزعل يشرب من البحر و يخبط دماغه في اتخن حيط
لمس مروان على رأسها .و ,,مروان : بعد الشر على راسك مي : ممكن متتكلمش معايا
مروان : انا غلطان اصلاً اني عبرتك و في هذا الوقت وجد وائل امامه فنزل من السيارة بااندفاع و توجه نحو وائل و سحبه نحو السيارة و القاه بداخلها و ركب .و ,,,وائل مفزوعاً : في يا مروان ايه الغباوة دي مروان : انت لسه شوفت حاجه دا انت ايامك سودا معايا



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 04-05-15, 10:59 AM   #18

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



البارت التاسع عشر و العشرون

انطلق مروان بسيارته مسرعاً وصل الى احد الفنادق ترجل من السيارة و اخذ معه مي فهو لا يأمن ان تبقى مي مع ذلك الوغد دخل الى الفندق و حجز غرفة صعدوا لها ادخل مي بها ثم نزل ليحضر وائل فتح بابا السيارة و سحب وائل بعنف دخلوا الفندق ثم صعدوا الغرفة و عندما فتحت مي الباب رماه ارضاً
.و,,,مروان : ملقتش الا اختي انا يا زباله يا .......... يا .......... اللي تفكر انك تعمل معاها كده
وائل برعب : مروان انا والله كت ناوي اقولك بس مختفي من ساعة ما اتجوزت اقامه مروان من على الارضية ثم لكمه لكمة اوقعته فوق احد المقاعد توجهت مي نحوه لتمنعه من ضرب وائل مرة اخرى .و ,,,مي متريجة مروان مانعة اياه من التقد نحو وائل :مروان عشان خاطري خلاص مروان بااصرار : دا كلب لازم يموت مي بحده : ما تهدى بقى يااخي هتودي نفسك في داهية ثم استطردت موجهة حديثها لوائل : و انت قوم اغسل وشك و تعالى خلينا نتكلم توجه وائل نحو المرحاض بينما ظل مروان ينظر لها بغضب تجاهلت نظراته خرج وائل و جلس و جلست مي و اجلست مروان .و ,,,
مي بحزم : ممكن بقى نعرف حضرتك عملت عملتك السودا دي و كنت ناوي على ايه وائل : انا كنت ناوي اجي اطلبها خصوصاً انها قالتلي انها حامل
مي بحده : كداب انت بتتهرب منها
مروان : هو كان بيتهرب
مي : ايوا
قام مروان من مكانه و رفعه من قميصه .و ,,,مروان : ما هو انا نفسي اقتلك بس انت متستهلش ارمل مراتي و اقهر امي و ابويا عشان اروح فيك في داهية ثم رماه مرة اخرى على المقعد و جلس بجانب مي . و ,,,
مي : بص انا هتكلم معاك بالزوق و الاخلاق عشان احنا ولاد ناس بس لو عايز تتعامل بالطريقة التانية مفيش مشكلة never mind احب ما على قلبنا عملت كده ليه مجتش البيت من بابه ليه
وائل : عشان مكنوش هيوافقوا
مروان : و طالما انت عارف انك جربوع بتقرب من اسيادك ليه
مي : مروان مش طريقة كلام دي ثم استطردت موجهة حديثها لوائل : و انت جربت عشان تقول كده و هي لو بتحبك و انكل حسن عارف انك هتحافظ عليها عمره ما كان هيرفضك بس انت جبان اخترت السهل
واائل : انا مضربتهاش على ايدها
مي : ما هي اصلاً غلطتها انها حبتك بص عشان انا مبحبش كلام معاك مهلة لحد الاسبوع الجاي تمهد
لاهلك و تيجي تخطبها و الامور تمشي عادي و لو فكرت انك تهرب و لا تلعب معانا الدبان الازرق مش هيعرفلك طريق و انا و انت و الزمن طويل و مبقاش في حاجه مخليانا مستعجلين ميرنا مش حامل يلا بينا يا مروان
مروان مندهشاً بطريقة مي في التهديد و لكنه اعجب بها ايضاً سحب يدها و نزل ثم ركبوا السيارة و في طريق العودة . و,,,مروان : يخرب بيتك يا مي دا انا خوفت مي : هو انت حتى و انت بتشكر فيا لازم تغلط
ضحك مروان ثم : مش قصدي والله بس شكلك اصلاً مش بتاعة مشاكل و لا تهديد مي : مش بالشكل
مروان : طيب ازاي بنوته كيوت و ادك كده تتكلم كده
مي : متنساش ان انا في السوق من قبل ما اتخرج و اعرف الاشكال دي كويس اوي و اعرف اتعامل معاها
مروان : عارفه انتي المفروض كنت تدخلي شرطة
مي بكبرياء : عرضوا عليا كتير و انا موفقتش
مروان : ليه بقى ان شاء الله
مي : مواعدهم مش مناسبه
مروان :ههههههههههههههههههه والله عندك يعني هي الرقة و الجمال دي كلها تقعد مع المجرمين انتي تقعدى امراء ملوك برنسات يا برنسيس
خجلت مي و احمرت من كلامه و حاولت ان تدراي ضحكتها و لكن فشلت : ميرسي وصلوا الى المنزل دخلوا سلموا على حسن و سلوى ثم صعدوا الى الاعلى عند غرفة ميرنا . و,,مي
: مش هتدخل معايا
مروان : لا ء يا مي
مي : عشان خاطري مروان
بااصرار : لاء يعني لا يا مي مش طايقهاكها
مي بضيق : براحتك
دخلت مي الى ميرنا الغرفة سلمت عليها ثم جلست .و ,,
,ميرنا : ها شوفتوه
ضحكت مي و لم ترد
ميرنا : بتضحكي على ايه يا مي دلوقتي مي : افتكرت شكل مروان اما جابه من قفاه والله كأنه بيقبض عليه ههههههههههههههههههه
ابتسمت ميرنا ابتسامة خفيفة : و مفيش فايده صح
مي : عيب عليكي برضو جاي يخطبك الاسبوع الجاي
ميرنا : و انتي صدقتي انه هيجي
مي : ميقدرش ميجيش
قامت ميرنا و احتضنت مي بقوة و هي تبكي .و ,,,
ميرنا : انا مش عارفة بجد اقولك ايه يا مي غير ان انا اسفه على كل اللي عملته معاكي مي و هي تحتضنها ايضاً : بطلي هبل يا بنت انتي اخت مروان يعني اختي ميرنا و هي تمسح دموعها : ربنا يخليكوا ليا انتوا الاتنين و يسعدكوا
مي و قد ادمعت عينا من التأثر : و يخليكي لينا و نفرح بيكي قريب
ميرنا بااستهزاء : تفرحوا ايه بس يا مي دا احنا بنلم الفضيحة
مي : متقوليش كده يا بنت هيتعملك احلى فرح و هنفرح بيكي كمان انتم ايوة غلطوا بس خلاص بقى و هو وائل مش وحش بس الدنيا ضاقت بيه .. انسي بقى و هكذا انتهى الحوار و خرجت مي و تركت ميرنا دخلت غرفتها سمعت صوت الماء فعرفت انه يستحم جلست على الكرسي المقابل للمرآة ازالت زينتها و فكت شعرها رن هاتفها في هذا الوقت ليعلن ان المتصل هي سالي .و ,,
,مي : ماما وحشتيني
سالي : و انتي اكتر يا قلب ماما ثم استطردت : ايه الاخبار
مي : كله تمام مروان عرف بس عدى الموضوع على خير و الولد جي يخطبها سالي : طيب تمام .. و انتي عامله ايه مع مروان قصت مي لامها المواقف التي جرت بينهم .و ,,,
سالي : كنتي ماشية كويس لحد طلقني دي انتي هبله كل شوية طلقني
مي : ما هو اللي بيستفزنى
سلوى : ما علينا خليكي تقيلة برضو و انا هقولكم جري ناعم امتى
ثم استطردت : المهم خالتك نرمين عزماكي انتي و مروان على خطوبة بنتها
مي : هو انا هاجي بس مروان معرفش عشان موضوع ميرنا و كده
سالي : لو قولتيله مش هيمانع بس اطلبي منه بزوق
مي : حاضر يا ماما
سالي : تصبحي عل خير
خرج هو في هذا الوقت و
مروان : مامتك
مي : ايوا
مروان : سلمي عليها
سالي : عليكي و عليه السلام .. باي
مي : باي
اغلقت مي الهاتف نظر لها و ابتسم م تأبه لا بتسامته اخرجت ملابسها من الخزانة ثم دخلت لتستحم انتهت من حمامها ارتدت ملابسها ( قميص قطني بلون الورد الداكن قصير مكتوب فوقه بالاسود ) و جففت شعرها ووضعت الكريمات على وجهها ثم خرجت لتجده مستلقياً على الاريكة يتأمل جمالها و يردد .و ,,
,مروان بصوت خافت : يا مثبت العقل و الدين .. شكلك هتكرهيني قريب يا مي
تجاهلت نظراته ثم اتجهت نحو المرآة و مشطت شعرها ووضعت عطراً ثم توجهت نحو السرير و استلقت .و ,,,
مى : على فكرة بكره فرح بنت خالتي و ماما بتقولك تعالى
مروان مشاكساً : مش عارف والله جدول مواعيدي احتمال كبير معرفش اجي
مي بغضب : انت حر ثم سحبت الغطاء فوقها غاضبة فقام نحوها و سحب الغطاء .. مروان : خلاص متزعليش هاجي ابتسمت و لم ترد عليه توجه نحو الاريكة و نام و جاء صباح يوما جديد استيقظت مي بنشاط رفعت الاغطية ثم قامت لتجد مروان مازال نائماً توجهت نحوه و تأملت قسمات وجهه التي يظهر علييها التعب من النوم على الاريكة نظرت له بحنان توجهت نحوه و لمست فوق وجهه بحنان ثم قبلت خده .و ,,,مي : مروان .. مروان
مروان بصوت نائم : ايه يا مي
مي : قوم يلا
ا قام مروان منتفضاً : يا نهار ابيض الشغل
مي باابتسامة : النهارده الجمعه .. قوم نام على السرير انا خلاص قومت قام من فوق الاريكة و توجه نحو السرير و القى بنفسه فوق السرير .و ,,
,مروان : مي ربنا يخليكي صحيني على الصلاة و طلعيلي بدلة عشان بالليل
مي : حاضر
استيقظ مروان من نومه على وقت الصلاة ادى فريضة الجمعة ثم عاد الى المنزل تناولوا الغداء و جلست العائلة تتسامر في احوال الدنيا . و,,,
مروان : على فكرة وائل صاحبي جاي عايز يقبلك يا بابا الاحد الجاي
حسن : خير
مروان : جاي يطلب ايد ميررنا
حسن : و دا كويس يا مروان
مروان موجهاً نظره لميرنا : اه كويس اوي
حسن : و انتي ايه رأيك يا ميرنا
ميرنا : اللي تشوفه حضرتك و مروان يا بابا
حسن : ماشي خليه يجي و نشوفوه و نقرروا
مي : طيب استئذن انا يا جماعه يا دوب الحق اجهز نفسي
سلوى : على فين
مروان : رياحين خطوبة بنت خالة مي
ميرنا : انا عايزه اجي معاكم
مي : تعالي يا حبيبتي مروان : لاء خليها تزاكر احسن احنا احتمال نبات عند سالي سلوى : سيبي اخوكي و مراته على راحتهم يا ميرنا
صعدت مي الى غرفتها اغتسلت و صففت شعرها و ارتدت ثوبها الاسود القصير من خامة الستان الحرير ذو الحمالتين العريضتين ووضعت ربطة شعر على جنب شعرها بلون الثوب و حذاء اسود عالي دخل عليها دون سابق انذار فزعت اعتذر منها .و,,
,مروان : بس ايه القمر دا
مي بخجل : ميرسي ثم خرجت من الغرفة ليرتدي
و حلته السوداء ذات القميص الاسوود و ربطة العنق و حذائه الاسود ثم نزل اليها و خرجوا ركبوا السيارة و صلوا الى حفلة نزلوا و دخلوا الى القاعة و هو متأبطة بذراعه توجهت الى حيث صديقاتها و سلمت عليهم ثم ذهبت الى العروسين و..و
مي : هبة حبيبتي مبروك
هبة : الله يبارك فيكي يا حبيبتي ..
مى: اعرفك مروان جوزي .. هبة بنت خالتي يا مروان
هبة : اهلا و سهلا
و هكذا تم التعارف و تبادل السلمات كانت مي تقف مع امها و خالتها و مروان و فاجئها صوت من الخلف . و,,,
احمد : مي ازيك
التفت مي : احمد عامل ايه
احمد:تمام ممكن ترقصى معايا
مروان بغضب : شايفني مين ادامك
احمد : متفهمش غلط مي دي انتيمتي مروان: لاء
احمد : ليه
سحب مروان يد مي بعنف و قال له : عشان عايز ارقص مع مراتي يا حالتها و عشان هي متجوزة راجل
اوقفها فوق المنصة و رقص معها نظرت له ثم ضحكت نظر لها .و ,,,مروان بضيق : ممكن اعرف بتضحكي على ايه
مي باابتسامة : اصلك احرجته اوي
ابتسم مروان رغماً عنه : مبسوطة
مي : اه
هكذا انقضت السهرة و عادوا الى سالي البيت تناولوا العشاء ثم صعد لينام و و بعده سالي اما مي فخرجت الى الحديقة و جلست امام المسبح الى قرب الفجر استيقظ و خرج الشرفة ليجدها نزل لها و لكنه قفز في المسبح لينثر الماء عليها .و ,,,مي : انت اتجننت
مروان : الدنيا حر معلش معلش اقترب الى حيث مكانها و سحبها معه الى المسبح فصاحت ثم امسكت به بقوة .و ,,,
مي : انت اتجننت
مروان : ايه اسيبك
فاامسكت به بقوة اكثر : مبعرفش اعووم
نظر لها بعمق و امسكها و سبح بها الى احد جوانب المسبح و نظر لها بشوق اقترب منها و حط على شفتيها قبلة تعبر لها عن مدى عشقه بها
انتهى البارت
توقعاتكم
والسؤاأاال♡♡♥♥
1*هيفضل الجو هادى ورومانسى بدون اى مشاكل بين مى ومروان ؟؟
2*وميرنا ووائل هيتجوزا ولا ابوها هيعرف حاجة عن الموضوع؟؟
تووقعاتكم



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 04-05-15, 10:59 AM   #19

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



البارت التاسع عشر و العشرون

انطلق مروان بسيارته مسرعاً وصل الى احد الفنادق ترجل من السيارة و اخذ معه مي فهو لا يأمن ان تبقى مي مع ذلك الوغد دخل الى الفندق و حجز غرفة صعدوا لها ادخل مي بها ثم نزل ليحضر وائل فتح بابا السيارة و سحب وائل بعنف دخلوا الفندق ثم صعدوا الغرفة و عندما فتحت مي الباب رماه ارضاً
.و,,,مروان : ملقتش الا اختي انا يا زباله يا .......... يا .......... اللي تفكر انك تعمل معاها كده
وائل برعب : مروان انا والله كت ناوي اقولك بس مختفي من ساعة ما اتجوزت اقامه مروان من على الارضية ثم لكمه لكمة اوقعته فوق احد المقاعد توجهت مي نحوه لتمنعه من ضرب وائل مرة اخرى .و ,,,مي متريجة مروان مانعة اياه من التقد نحو وائل :مروان عشان خاطري خلاص مروان بااصرار : دا كلب لازم يموت مي بحده : ما تهدى بقى يااخي هتودي نفسك في داهية ثم استطردت موجهة حديثها لوائل : و انت قوم اغسل وشك و تعالى خلينا نتكلم توجه وائل نحو المرحاض بينما ظل مروان ينظر لها بغضب تجاهلت نظراته خرج وائل و جلس و جلست مي و اجلست مروان .و ,,,
مي بحزم : ممكن بقى نعرف حضرتك عملت عملتك السودا دي و كنت ناوي على ايه وائل : انا كنت ناوي اجي اطلبها خصوصاً انها قالتلي انها حامل
مي بحده : كداب انت بتتهرب منها
مروان : هو كان بيتهرب
مي : ايوا
قام مروان من مكانه و رفعه من قميصه .و ,,,مروان : ما هو انا نفسي اقتلك بس انت متستهلش ارمل مراتي و اقهر امي و ابويا عشان اروح فيك في داهية ثم رماه مرة اخرى على المقعد و جلس بجانب مي . و ,,,
مي : بص انا هتكلم معاك بالزوق و الاخلاق عشان احنا ولاد ناس بس لو عايز تتعامل بالطريقة التانية مفيش مشكلة never mind احب ما على قلبنا عملت كده ليه مجتش البيت من بابه ليه
وائل : عشان مكنوش هيوافقوا
مروان : و طالما انت عارف انك جربوع بتقرب من اسيادك ليه
مي : مروان مش طريقة كلام دي ثم استطردت موجهة حديثها لوائل : و انت جربت عشان تقول كده و هي لو بتحبك و انكل حسن عارف انك هتحافظ عليها عمره ما كان هيرفضك بس انت جبان اخترت السهل
واائل : انا مضربتهاش على ايدها
مي : ما هي اصلاً غلطتها انها حبتك بص عشان انا مبحبش كلام معاك مهلة لحد الاسبوع الجاي تمهد
لاهلك و تيجي تخطبها و الامور تمشي عادي و لو فكرت انك تهرب و لا تلعب معانا الدبان الازرق مش هيعرفلك طريق و انا و انت و الزمن طويل و مبقاش في حاجه مخليانا مستعجلين ميرنا مش حامل يلا بينا يا مروان
مروان مندهشاً بطريقة مي في التهديد و لكنه اعجب بها ايضاً سحب يدها و نزل ثم ركبوا السيارة و في طريق العودة . و,,,مروان : يخرب بيتك يا مي دا انا خوفت مي : هو انت حتى و انت بتشكر فيا لازم تغلط
ضحك مروان ثم : مش قصدي والله بس شكلك اصلاً مش بتاعة مشاكل و لا تهديد مي : مش بالشكل
مروان : طيب ازاي بنوته كيوت و ادك كده تتكلم كده
مي : متنساش ان انا في السوق من قبل ما اتخرج و اعرف الاشكال دي كويس اوي و اعرف اتعامل معاها
مروان : عارفه انتي المفروض كنت تدخلي شرطة
مي بكبرياء : عرضوا عليا كتير و انا موفقتش
مروان : ليه بقى ان شاء الله
مي : مواعدهم مش مناسبه
مروان :ههههههههههههههههههه والله عندك يعني هي الرقة و الجمال دي كلها تقعد مع المجرمين انتي تقعدى امراء ملوك برنسات يا برنسيس
خجلت مي و احمرت من كلامه و حاولت ان تدراي ضحكتها و لكن فشلت : ميرسي وصلوا الى المنزل دخلوا سلموا على حسن و سلوى ثم صعدوا الى الاعلى عند غرفة ميرنا . و,,مي
: مش هتدخل معايا
مروان : لا ء يا مي
مي : عشان خاطري مروان
بااصرار : لاء يعني لا يا مي مش طايقهاكها
مي بضيق : براحتك
دخلت مي الى ميرنا الغرفة سلمت عليها ثم جلست .و ,,
,ميرنا : ها شوفتوه
ضحكت مي و لم ترد
ميرنا : بتضحكي على ايه يا مي دلوقتي مي : افتكرت شكل مروان اما جابه من قفاه والله كأنه بيقبض عليه ههههههههههههههههههه
ابتسمت ميرنا ابتسامة خفيفة : و مفيش فايده صح
مي : عيب عليكي برضو جاي يخطبك الاسبوع الجاي
ميرنا : و انتي صدقتي انه هيجي
مي : ميقدرش ميجيش
قامت ميرنا و احتضنت مي بقوة و هي تبكي .و ,,,
ميرنا : انا مش عارفة بجد اقولك ايه يا مي غير ان انا اسفه على كل اللي عملته معاكي مي و هي تحتضنها ايضاً : بطلي هبل يا بنت انتي اخت مروان يعني اختي ميرنا و هي تمسح دموعها : ربنا يخليكوا ليا انتوا الاتنين و يسعدكوا
مي و قد ادمعت عينا من التأثر : و يخليكي لينا و نفرح بيكي قريب
ميرنا بااستهزاء : تفرحوا ايه بس يا مي دا احنا بنلم الفضيحة
مي : متقوليش كده يا بنت هيتعملك احلى فرح و هنفرح بيكي كمان انتم ايوة غلطوا بس خلاص بقى و هو وائل مش وحش بس الدنيا ضاقت بيه .. انسي بقى و هكذا انتهى الحوار و خرجت مي و تركت ميرنا دخلت غرفتها سمعت صوت الماء فعرفت انه يستحم جلست على الكرسي المقابل للمرآة ازالت زينتها و فكت شعرها رن هاتفها في هذا الوقت ليعلن ان المتصل هي سالي .و ,,
,مي : ماما وحشتيني
سالي : و انتي اكتر يا قلب ماما ثم استطردت : ايه الاخبار
مي : كله تمام مروان عرف بس عدى الموضوع على خير و الولد جي يخطبها سالي : طيب تمام .. و انتي عامله ايه مع مروان قصت مي لامها المواقف التي جرت بينهم .و ,,,
سالي : كنتي ماشية كويس لحد طلقني دي انتي هبله كل شوية طلقني
مي : ما هو اللي بيستفزنى
سلوى : ما علينا خليكي تقيلة برضو و انا هقولكم جري ناعم امتى
ثم استطردت : المهم خالتك نرمين عزماكي انتي و مروان على خطوبة بنتها
مي : هو انا هاجي بس مروان معرفش عشان موضوع ميرنا و كده
سالي : لو قولتيله مش هيمانع بس اطلبي منه بزوق
مي : حاضر يا ماما
سالي : تصبحي عل خير
خرج هو في هذا الوقت و
مروان : مامتك
مي : ايوا
مروان : سلمي عليها
سالي : عليكي و عليه السلام .. باي
مي : باي
اغلقت مي الهاتف نظر لها و ابتسم م تأبه لا بتسامته اخرجت ملابسها من الخزانة ثم دخلت لتستحم انتهت من حمامها ارتدت ملابسها ( قميص قطني بلون الورد الداكن قصير مكتوب فوقه بالاسود ) و جففت شعرها ووضعت الكريمات على وجهها ثم خرجت لتجده مستلقياً على الاريكة يتأمل جمالها و يردد .و ,,
,مروان بصوت خافت : يا مثبت العقل و الدين .. شكلك هتكرهيني قريب يا مي
تجاهلت نظراته ثم اتجهت نحو المرآة و مشطت شعرها ووضعت عطراً ثم توجهت نحو السرير و استلقت .و ,,,
مى : على فكرة بكره فرح بنت خالتي و ماما بتقولك تعالى
مروان مشاكساً : مش عارف والله جدول مواعيدي احتمال كبير معرفش اجي
مي بغضب : انت حر ثم سحبت الغطاء فوقها غاضبة فقام نحوها و سحب الغطاء .. مروان : خلاص متزعليش هاجي ابتسمت و لم ترد عليه توجه نحو الاريكة و نام و جاء صباح يوما جديد استيقظت مي بنشاط رفعت الاغطية ثم قامت لتجد مروان مازال نائماً توجهت نحوه و تأملت قسمات وجهه التي يظهر علييها التعب من النوم على الاريكة نظرت له بحنان توجهت نحوه و لمست فوق وجهه بحنان ثم قبلت خده .و ,,,مي : مروان .. مروان
مروان بصوت نائم : ايه يا مي
مي : قوم يلا
ا قام مروان منتفضاً : يا نهار ابيض الشغل
مي باابتسامة : النهارده الجمعه .. قوم نام على السرير انا خلاص قومت قام من فوق الاريكة و توجه نحو السرير و القى بنفسه فوق السرير .و ,,
,مروان : مي ربنا يخليكي صحيني على الصلاة و طلعيلي بدلة عشان بالليل
مي : حاضر
استيقظ مروان من نومه على وقت الصلاة ادى فريضة الجمعة ثم عاد الى المنزل تناولوا الغداء و جلست العائلة تتسامر في احوال الدنيا . و,,,
مروان : على فكرة وائل صاحبي جاي عايز يقبلك يا بابا الاحد الجاي
حسن : خير
مروان : جاي يطلب ايد ميررنا
حسن : و دا كويس يا مروان
مروان موجهاً نظره لميرنا : اه كويس اوي
حسن : و انتي ايه رأيك يا ميرنا
ميرنا : اللي تشوفه حضرتك و مروان يا بابا
حسن : ماشي خليه يجي و نشوفوه و نقرروا
مي : طيب استئذن انا يا جماعه يا دوب الحق اجهز نفسي
سلوى : على فين
مروان : رياحين خطوبة بنت خالة مي
ميرنا : انا عايزه اجي معاكم
مي : تعالي يا حبيبتي مروان : لاء خليها تزاكر احسن احنا احتمال نبات عند سالي سلوى : سيبي اخوكي و مراته على راحتهم يا ميرنا
صعدت مي الى غرفتها اغتسلت و صففت شعرها و ارتدت ثوبها الاسود القصير من خامة الستان الحرير ذو الحمالتين العريضتين ووضعت ربطة شعر على جنب شعرها بلون الثوب و حذاء اسود عالي دخل عليها دون سابق انذار فزعت اعتذر منها .و,,
,مروان : بس ايه القمر دا
مي بخجل : ميرسي ثم خرجت من الغرفة ليرتدي
و حلته السوداء ذات القميص الاسوود و ربطة العنق و حذائه الاسود ثم نزل اليها و خرجوا ركبوا السيارة و صلوا الى حفلة نزلوا و دخلوا الى القاعة و هو متأبطة بذراعه توجهت الى حيث صديقاتها و سلمت عليهم ثم ذهبت الى العروسين و..و
مي : هبة حبيبتي مبروك
هبة : الله يبارك فيكي يا حبيبتي ..
مى: اعرفك مروان جوزي .. هبة بنت خالتي يا مروان
هبة : اهلا و سهلا
و هكذا تم التعارف و تبادل السلمات كانت مي تقف مع امها و خالتها و مروان و فاجئها صوت من الخلف . و,,,
احمد : مي ازيك
التفت مي : احمد عامل ايه
احمد:تمام ممكن ترقصى معايا
مروان بغضب : شايفني مين ادامك
احمد : متفهمش غلط مي دي انتيمتي مروان: لاء
احمد : ليه
سحب مروان يد مي بعنف و قال له : عشان عايز ارقص مع مراتي يا حالتها و عشان هي متجوزة راجل
اوقفها فوق المنصة و رقص معها نظرت له ثم ضحكت نظر لها .و ,,,مروان بضيق : ممكن اعرف بتضحكي على ايه
مي باابتسامة : اصلك احرجته اوي
ابتسم مروان رغماً عنه : مبسوطة
مي : اه
هكذا انقضت السهرة و عادوا الى سالي البيت تناولوا العشاء ثم صعد لينام و و بعده سالي اما مي فخرجت الى الحديقة و جلست امام المسبح الى قرب الفجر استيقظ و خرج الشرفة ليجدها نزل لها و لكنه قفز في المسبح لينثر الماء عليها .و ,,,مي : انت اتجننت
مروان : الدنيا حر معلش معلش اقترب الى حيث مكانها و سحبها معه الى المسبح فصاحت ثم امسكت به بقوة .و ,,,
مي : انت اتجننت
مروان : ايه اسيبك
فاامسكت به بقوة اكثر : مبعرفش اعووم
نظر لها بعمق و امسكها و سبح بها الى احد جوانب المسبح و نظر لها بشوق اقترب منها و حط على شفتيها قبلة تعبر لها عن مدى عشقه بها
انتهى البارت
توقعاتكم
والسؤاأاال♡♡♥♥
1*هيفضل الجو هادى ورومانسى بدون اى مشاكل بين مى ومروان ¿¿
2*وميرنا ووائل هيتجوزا ولا ابوها هيعرف حاجة عن الموضوع؟؟
تووقعاتكم



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 04-05-15, 11:02 AM   #20

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



بارت الحادى والعشرون

بمجرد ان اقتربت شفته من شفتيها احست مي بااحاسيس العالم كلها بها حب و شوق و حنين و سعاده و خوف استلمت له لبضع لثوانٍ و لكن هيهات رفضها قبل ذلك و قارنها بمن خانته اذن سترفضه قبل ان يرفضها حاولت الابتعاد عنه و لكنه تمسك بها امسكت بطرف المسبح و ثم دفعته و تمسكت بالطرف الاخر ثم صعدت بسرعة الى غرفتها دخلت الى المرحاض نظرت الى المرآة و تحسست شفتاها ضحكت قليلاً ثم فسخت ثيابها و اغتسلت انتهت و ارتدت ما يدعى ب( بورنص )خرجت لتجلس فوق السرير نظرت الى المرأة المقابلة له و تأملت نفسها ثم ادمعت عينها عندما تذكر كيف رفضها يوم الزفاف و يوم المنشفة الشهير الا تستحق حبه لها مثلما احب الخائنة لماذا يا حب عمري الاول و الاخير
اما من جهته فقد اشتعل غضباً من داخله رفضته اذن لا تحبه و هو الذي تخلى عن كبريائه من اجلها احبها دون حسابات عشقها رغم قسمه ان لا يعطي الامان لامرأة مرة اخرى غطس في الماء لكي يبرد ناره و ثم صعد غرفة اخرى و اغتسل و بدل ثيابه و نام اشرق القرص الاصفر ذو الاشعة الذهبية ليعلن عن حلول يومٍ جديد و لكن غير لطيف على الزوجان الجريحان استيقظ هو اولاً اغتسل و ارتدى ملابسه المكونة من( بنطال من خامة الجينز الاسود و قميص بلون السماء و حذاء رياضي اسود ) كانت سالي قد جهزتهم له نزل لكي يفطر معهم وجد سالي جالسة فوق المائدة تتفحص الاختراع الالكتروني الاحدث على الاطلاق و...
مروان : صباح الخير يا لولو
سالي : صباح النور يا حبيبي هي مي لسه نايمة
مروان : تقريباً
سالي : ممممممم .. انا هطلع اصحيها
مروان : و انا هنزل الشغل بقى يا لولو
سالي : والله ابداً لازم تفطر .. ثواني هصحي مي و جايه .. و لو مستعجل كل انت يا حبيبي
مروان :مليش نفس
سالي : انا هصحيلك مراتك تتصرف معاك

ثم صعدت الى غرفة مي طرقت الباب فلم تجب فتحت الباب دخلت و لم تجدها و بعد برهة خرجت مي من الحمام بعد ان اغتسلت و عينها متورمتين و وجهها مصفر .و ,,
,سالي : انتم متخانقين و لا ايه
مي : لأ ابدا ليه بتقولي كده
سالي : كل واحد فيكم نام في اوضة و هو شكله متضايق
مي : و هنام في اوضة واحده ليه و انتي عارفه اللي فيها
سالي : شكلك معيطة
مي على مضض : لمعيطة و لا حاجه انزلي و انا جاية وراكي
خرجت سالي و هي تشعر ان الامور لا تبدو على ما يرام فخطرت ببالها فكرة قررت ان تخبرهم بها عندما تأتي مي
اما مي فربطت شعرها و ارتدت ثوباً نهاري من اللون القرمزي و حذاء مكشوف بلون الثوب و لم تضع زينة خرجت من الغرفة و نزلت الى حيث يجلسون عندما رآها رمقها بنظرة مثل التي كان في اول زواجهما فا اشاحت نظرها عنه لاحظت سالي كهربة الاجواء بينهم .و ,,,
مي : صباح الخير
سالي : صباح النور
و لم يرد هو
تناولوا الفطور بصمت تام الى ان قررت سالي ان تفجر ما خطر ببالها .و ,,
,سالي : انا عزماكم على الغردقة على فكرة
مروان : ميرسي يا سالي بس مينفعش
سالي : ليه يا مروان
مي : عشان الاسبوع دا هيجي عريس يخطب ميرنا و لازم يبقى مروان جنبها
مروان ناظراً لها : و مي كمان
سالي : طيب امتى جي العريس
مروان : بكره
سالي : خلاص لقينا حل للمشكلة دي نسافر بكره بالليل
مروان : مره تانية
سالي بحزن : اخص عليك تكسفني في اول طلب اطلبه منك
مي بحده : ما خلاص يا ماما قالك مره تانية
مروان بالعند بها : خلاص يا لولو هنخلص و نيجي معاكي انا مقددرش ازعلك
سالي بفرحة : ربنا يخليك ليا يا مارو يارب
مروان : انا رايح الشغل .. هتروحي و لا بايته
مي و هي نظر بصحنها : معرفش
مروان و هو يسحب ستره السودا بعنف : طيب و خرج
سالي : قومي وصلية
مى : عارف الطريق
سالي: قومي يا مى
مي : ماما مش هقوم
سالي بحده : كلمه واحده تنقال
قامت مي و هي حانقة وصلت نحوه تصنعت انه تلبسه سترته نظر لها بغضب و لكنها لم تنظر له و خرج دون ان بنطق بكلمة
عادت مي الى الطاولة انهت فطورها وودعت امها و عادت الى المنزل لتجهز مع ميرنا دخلت و سلمت عليهم ثم صعدت الى ميرنا بالغرفة .و ,,,
مي : الجميل عامل ايه
ميرنا متوجهة نحوها و عانقتها : وحشتيني مي باابتسامة باهته : و انتي اكتر
ميرنا : شكلك مش مريحني انتم لسه متخانقين
مي : لا لا انا منمتش كويس بس
انتي جهزتي نفسك لبكره و لا ايه
ميرنا : اه ماما جابتلي فستان و مش هروح لكوافير و لا حاجه بابا بيقول دا اتفاق و بس
مي : وائل كلمك
ميرنا : ايوا
مي : كلمك ازاي
ميرنا : عادي بس حساه بقى جاف اوي يا مي
مي : عادي يا حبيبتي هو متلغبط بس
ميرنا و هي تدقق بعينها : مي انتي شكل معيطة
مى : لا ابداً والله دا ارهاق مش اكتر
توجهت نحو المرآة و تفحصت عينها ثم بشعور لا ارادي تفحصت شفتيها فنظرت لها ميرنا بخبث .و ,,,
ميرنا : الله يسلهه ياعم
مي باارتباك : ايه قصدك ايه دا طلعلي فيها هوا بس
ميرنا بنصف عين : هو هو مروان شديد للدرجه دي
مي ( اللي ميعرفش يقول جزر - انا عارفه انها عدس بس في حالة مي مروان القادة تشذ- )
مى: المهم وريني الفستان كده عشان هنشوف هنعمل ميك اب ايه و كده
ميرنا : بتوهي ماشي ماشي بس انجزوا ببالله عليكي
مي : ان شاء الله
ارت ميرنا لمي الثوب و اختاروا الزينة و الحذاء و ربطة الشعر حتى العطر و ادق التفاصيل ثم جلست الفتاتان يتحدثون الى ان جاءت الخادمة لتخبرهم ان الغداء جاهز و ان حسن و مروان قد عادوا
نزلت الفتاتان و جلس الجميع حول مائدة الطعاام و انتهى اليوم على ذلك دون اي شيئاً يذكر الا ان مروان نام في غرفة اخرى و اليوم الذي يليه ايضاً لم يحدث به شيئاً يستحق الاهتمام الى ميعاد وائل الذي قرر ان يأتي منفرداً في اول زيارة مع حسن و مروان
قامت مي بدور المزينة لميرنا و لم تنسى نفسها ايضاً فقد ارتدت بنطال اسود من الخامة البراقة و فوقه بلوزة بدون اكمام من اللون الوردي و سترة ليلة سوداء و اطلقت شعرها للعنان و زينة وردية
جاء وائل و استقبله حسن و مروان طلب يدها و كانت كل طلباتهم مجابه و هذا كله بالطبع من تهديد مروان له
نزلت الفتاتان و سلمتا على وائل و جلستا .و ,
وائل : متعرفتش بيكي يا مدام مي شخصياً شوفتك يوم الفرح بس
مي : و ادينا هنبقى نسايب و تبقى معرفة خير ان شاء الله
نظر لها مروان حانقاً لماذا تتكلم معه الا تعرف ان هذا يغضبه تناولوا العشاء جميعاً وسط ضحكات لها مع وائل و ميرنا فقرر ان يذهب الى سالي و يسافروا حتى لا يرتكب جريمة مروان : مش يلا بينا
سلوى : على فين ياابني
مروان : مسافرين الغردقة مع سالي
حسن : طيب ما تسافروا الصبح و الصباح رباح
مروان : مبحبش اسوق الصبح
وائل ممازحاً : مش كنت تقول يا كبير كنا جينا معاك
مروان بحده : واحد و مراته مسافرين انت تيجي تعمل ايه .. ما يلا هقولها كام مره انا
توجه نحوها و سحبها من يدها نحو السيارة و طلب من الخدم احضار الحقائب رص الحقائب ثم ركب و انطلقوا .و ,,,
مي بحده : اانت هتفضل امتى تكلمني كده انا مش قولتلك ستين مره انا مش عبده عندك
مروان ناظراً امامه و كأنها لا تتحدث
مي و قد زادت حدتها : بتجرجرني ادامه و طريقة كلام زباله ارحمني بقى يااخي
مروان بصوت عالي : ما تخرسي بقى مي بتحدي : لاء مش هسكت مش هسكت زي زمان قولتلك ستين مره اللي مسكتني عليك مات خلاااص
انهت جملتها و لكنه صدمت منه ممسكاً بشعرها بعد ان اوقف السيارة .و ,,,
مروان : هو انا عشان دلعتك يومين تسوقي فيها و تزعقي
و هي لا تتكلم تنظر له بعينان دامعتين فقط
مروان : طلاق مش هطلقك معامله زي الناس منفعتش معاكي حقوقي مش مديهالي مع اني ممكن اخدها في اي وقت بس مش اسلوبي اهدي يا شاطرة كده و عيشي و عدي ايامك على خير عشان انا لو رجعت زي زمان هرجع اوسخ و مش هتستحملي و مش هطلقك و مش هتخلعيني
ترك خصلات شعرها من يده و ادار السيارة و انطلق
انتهى البارت♥
السؤال
1/اية رأيكم بالبارت ؟
2/مروان وقسوتة التى لا تنتهى اية نهايتها ومى واسلوبها واحيانا غبائها ؟
2/وسفريا الغردقة تتوقعوا تكون مملة ولا مشوقة وتوقعاتكم فيها عايزة ابداع؟؟



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 02:43 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.