آخر 10 مشاركات
23 - امرأة تحت الصفر - راشيل ليندساى ( إعادة تنزيل ) (تم تجديد الرابط ) (الكاتـب : * فوفو * - )           »          في غُمرة الوَجد و الجوى «ج١ سلسلة صولة في أتون الجوى»بقلم فاتن نبيه (الكاتـب : فاتن نبيه - )           »          93- الشمس والظلال - آن هامبسون - ع.ق ( نسخه أصلية بتصوير جديد ) (الكاتـب : angel08 - )           »          مرت من هنا (2) * مميزة *,*مكتملة*..سلسلة للعشق فصول !! (الكاتـب : blue me - )           »          القليل من الحب (81) للكاتبة Joss Wood .. كاملة مع الرابط (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          القرار الصعب (ريما وعبد المحسن) / للكاتبة روح الشمالي ، مكتملة (الكاتـب : أمانى* - )           »          تائــهــة في عتمتـك (الكاتـب : نسريـن - )           »          أعاصير ملكية (57) للكاتبة: لوسى مونرو (الجزء الثاني من سلسلة العائلة الملكية) ×كاملة× (الكاتـب : فراشه وردى - )           »          حب في عتمة الأكــــــاذيب " مميزة و مكتملة " (الكاتـب : Jάωђάrά49 - )           »          في قلب الشاعر (5) *مميزة و مكتملة* .. سلسلة للعشق فصول !! (الكاتـب : blue me - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 28-10-16, 11:48 AM   #31

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل السابع والعشرون


جنات:لاء يا علي قوم ارجوك قوم متموتش عشان خاطري
ولكن لا حياه لمن تنادي فقد انقطعت انفاسه
كان احمد سيضرب جنات بالنار ولكن دخلت الشرطه وقبضت عليه
جنات وهيا تنظر للظابت:اطلبوووو الاسعاف بسرررررعه
وبعد عشر دقائث جائت الاسعاف وحملت علي واتصلت جنات بوالده واخوه
وكانو جميعن في المستشفي كانت جنات تبكي بحاله هستيريه وكان حال والده
في رعب وزعر شديد وكان عماد يشعر بالخوف والقلق الشديد عليه تذكر كل ما فعله به وشعر بالندم لم يكن يعلم انه من الممكن ان يفارقه اخاه
كانو جميعن ينتظرونه ان يخرج من غرفة العمليات وبعد نصف ساعه خرجت
الممرضه
الممرضه:المريضةفقد دم كتير ومحتاجين حد يتبرع بدمه
جنات:هيا فصيلة دمه ايه
الممرضه:فصيلة دمه o
جنات:انا كمان فصيلة دمي o
اقترب فريد منها وكان يريد تقبيل يدها ولكن ابتعدت جنات يدها عنه بسرعه:اجوكي يابنتي اتبرعي بدمك ليه وانا مستعد ادفعلك الي انتي عوزاه
جنات:من غير فلوس انا هتبرعله
وذهبت جنات مع الممرضه بسرعه وبالفعل تبرعت جنات بدمها لعلي وتدعي ربها ان يكون بخير
وبعد ان اخذو الدم خرج الطبيب
الطبيب:احنا الحمد الله قدرنا نشيل الرصاصه من رغم انها كانت هتقرب علي القلب بس الحمد الله ربنا ستر المريض الحمد الله كويس بس محتاج يفضل معانا في المستشفي
بكت جنات من كثرة الفرحه:الحمد الله الحمد الله الحمد الله احمدك يا رب
فريد:الحمد الله ربنا ستر
ثم نظر لجنات:متشكر اوي يا بنتي مش عارف اشكرك ازاي
جنات:متشكرنيش حضرتك انا بس عيزاكو تاخدو بالكم منه لاني مش هقدر اجي هنا تاني
فريد:يا بنتي انا عارف اني اهنتك بس انا خلاص موافق انكو تتجوزو
جنات:صدقني حضرتك خلاص مينفعش متاخر اوي يا ريت حضرتك كنت وافقت من بدري بس انا مش هقدر اجي هنا تاني انا مليش اي صفه اني اجي هنا عن اذنك سلام
ولم تنتظر منه رد وذهبت وهيا سعيده لان حبيبها اصبح بخير ولكن تشعر بالانكسار لانها لن تراه مجددا
خرجت جنات من المستشفي وانتظرت ياسمين وخطيبها ان ياتو بالسياره وبعد دقائق وصلو
وركبت جنات في الخلف
ياسمين بصوت واطي:انا هركب ورا جمبها اوك
يوسف بابتسامه:اوك
ركبت ياسمين في الخلف بجانب جنات واحتضنتها وبدات جنات ببكاء هستيري
تشعرةبالتعب والام يا له من يوم طويل مؤلم كان ملئ بالرعب والخوف
ياسمين:خلتص يا جنات احمدي ربنا انها جت علي اد كده
جنات:الحمد الله بس انا خلاص مش هقدر اشوفه تاني
ياسمين:متفكريش في حاجه دلؤتي وحاولي تهدي
استلسلمت جنات لطلبها ونامت من كثر التعب
وبعد عدة دقائق وصلو
ياسمين:هبئه اكلمك يا يوسف ان شاء الله
يوسف:ماشي يا حببتي هستني تليفونك
ياسمين بابتسامه:سلام
يوسف:سلام
ياسمين وهيا تنظر لجنات:جنات جنات
افاقت جنات:ايه وصلنا
ياسمين:اه يلا ندخل
ساعدت ياسمين جنات في الخروج من السياره ودخلو المنزل
سميه بعصبيه:كنتي في انهي داهيه يا زفته
ياسمين:ماما حرام عليكي جنات اتخطفت ولولا ان احنا لحقناها كان زمانها اتقتلت
نور بخضه:اتخطفت!!!!!
انصدمت سميه من كلامها:مين دول الي خطفوها
ياسمين:مش مهم دلؤتي يا ماما المهم انها رجعت بالسلامه
رق قلب سميه علي شكلها فكان وجه جنات يملئه الارهاق وااتعب
سميه:طيب دخليها اوضتك ونيميها
ياسمين:حاضر
ادخلت ياسمين جنات غرفتها والقت جنات بنفسها علي السرير
ياسمين:اجبلك حاجه سخنه تشربيها قبل ما تنامي
جنات:لالالا اطفي النور بس عشان انام
ياسمين:ماشي تصبحي علي خير
جنات:وانتي من اهله
نامت جنات بسرعه من كثر التعب
خرجت ياسمين وحكت لسميه كل شئ
سميه:كل ده حصل
ياسمين:شكلك قلبك حن عليها
سميه:اسكتي يا بت انتي ويلا ادخلي نامي الوقت اتاخر
دخلت ياسمين غرفتها واتصلت علي يوسف
يوسف:ايوه يا حببتي اذيك
ياسمين:اذيك يا حبيبي اخبارك
يوسف:الحمد الله كويس وانتي
ياسمين:الحمد الله
يوسف:اخبار اختك ايه
ياسمين:في الاوضه نايمه دلؤتي
يوسف:ربنا يكون في عونها
ياسمين:يا رب
ظلو الاثنان يتحدثون وفي الصباح التالي
في المستشفي استيقظ علي وهوا في قمة تعبه
فريد الذي لم ينم لحظه وهوا يرا ابنه في هذه الحاله فرح عندما فتح عيناه:علي انت كويس
علي بهمس:جنات فين
فريد:الحمد الله يابني جنات كويسه
علي:عايز اشوفها
فريد:يابني انت في ايه ولا في ايه استني انا هروح انادي الدكتور
وبعد قليل دخل الطبيب وكشف عليه
فريد:هااا يا دكتور اخباره ايه
الطبيب:لاء هوا الحمد الله بئه كويس بس عايزين نركبله محاليل وهيبئه ان شاء الله تمام بس لازم ياكل كويس
فريد:ان شاء الله يا دكتور
دخل عماد فب تلك الحظه:حمد الله علي سلامتك
علي:الله يسلمك بابا لو سمحت قومني عايز اقعد
اقترب فريد منه وساعده علي الجلوس
علي:عماد اتصل علي جنات دلؤتي شوف اخبارها ايه
عماد:جنات قالت انها مش هتيجي المستشفي تاني ولا انت هتشوفها تاني
علي:يعني ايه لاء لازم اشوف انا عايز اطمن عليها مش معقوله بسهوله كده هتسيبني
عماد واتصل عليها ولكن هاتفها مغلق:موبايلها مقفول
فريد:ركز في نفسك وبعدين شوفها انا هروح اجيبلك اكل
خرج فريد
عماد:علي متزعلش منها هيا بتعمل كده لمصلحتك
علي بعصبيه:مصلحتي انها تكون في قربي مش تبعد عني بس ليه عملت كده للدرجاتي هاين عليها تسيبني وانا في حالتي دي
عماد:جنات هيا الي اتبرعتلك بدمها وكانت بتهري نفسها من العياط وبعد كل ده تقول عليها كده
علي بانصدام:هيا اتبرعتلي بالدم
عماد:ايوه المهم لازم تعرف ان جنات بتحبك بجد بس هيا بعدت عنك لانها شايفه ان ده الاحسن ليك
تركه عماد وذهبت
في مكان ثاني
استيقظت جنات وهيا تشعر بالتعب الشديد واول ما جاء في بالها علي كانت تشعر بلهفه لتعرف حالته الان ولكن حاولت اشغال نفسها تذكرت جنات شئ مهم جدا
اتصلت جنات علي شريف
شريف بعصبيه:عايزه ايه مش كفايه انك سبتينس المره الي فاتت من غير حتي ما تشرحيلي الي حصل انتي فاكره نفسك مخطوبه لكيس جوافه لاء انا راجل اوي ومش هسمحل تمشيني علي مزاجك
كانت تسمع جنات كلامه وحالتها لا تتحمل مثل هذا الكلام ولكنها تعذره فقد تحملها وتحمل اسلوبها البارد معه
جنات:طيب يا شريف ممكن بس نتقابل
شريف:ماشي يا جنات بس المرادي مش هتمشي كده من نفسك فاهمه ولا لاء
جنات:هنتقابل في كافية...... دلؤتي
شريف:ماشي سلام
وبعد نصف ساعه ذهبت جنات اليه
جنات:اذيك يا شريف
شريف ببرود:كويس
جنات:انا عارفه اني عملت حجات كتير اوي مينفعش تتعمل بس انا الصراحه حاولت لقيت نفسي مش قادره
شريف ولم يفهم ما تقصده:قصدك ايه وضحي اكتر
جنات وهيا تنزل راسها خلعت الدبله من يدها ووضعتها علي الطاوله
شريف بانصدام:ايه ده
جنات:انا مش هقدر اكمل معاك اكتر من كده
شريف:جنات انتي لو زعلتي من الي قولته في التليفون ده كان غصب عني انا...
قاطعته جنات:انا مش زعلانه من الي قولته بالعكس انتي ليك الحق انك تقولي اكتر من كده كمان بس العيب فيا انا
انا الي مش قادره احبك او اقبلك انا اسفه
شريف:طب وافقتي عليا ليه
جنات:قولت يمكن لما اقرب منك اكتر ده يخليني احبك بس مقدرتش انا اسفه
شريف:جنات انا بحبك
جنات:انا اسفه عن اذنك
ذهبت جنات وتشعر براحه كبيره جدا وكانه كان حمل ثقيل عليها واذاحته
كانت جنات تقرر فب نفسها انها يجب ان تبدء حياة جديد وتبدء صفحه اخري في حياتها
تاني يوم
نور بفزع:ماما الحقي جنات مش في البيت
سميه:تلاقيها عند خالتها مهي المره الي فاتت كانت هناك
اقتربت نور من الهاتف واتصلت علي خالتها ولكن لم تكن عند خالتها
نور:دي مش عند ختلتها حتي دي لمت هدومها
سميه بقلق:راحت فين دي
تذكرت نور علي فقررت ظخول غرفة ياسمين
نور:ياسمين ياسمين
ياسمين بعصبيه:في اختراع اسمه نخبط علي الباب قبل ما ندخل
نور:مش وقته الكلام ده جنات اختفت
ياسمين بغباء:يعني ايه اختف
نرو:دخلت الاوضهةلقيت هدومها مش موجوده اتصلت عند خالتها مش موجوده برضه خلينا نروح المستشفي نسال علي يمكن عارف حاجه
ياسمين بقلق:طيب يلا بينا
ذهبو الاثنتان للمستشفي
وقبل ان يفتحو الباب خرج عماد ونظر اليهم باستغراب:انتو مين
نور:احنا اخوات جنات وعايزين نقابل علي
عماد:علي نايم دلؤتي
نور:لازم يصحي
عماد بعصبيه:انتي هبله يا بت انتي ولا ايه
تعصبت نور منه فدفعته جانبن فوقع عماد علي الكرسي
دخلت نور بسرعه لعلي
استيقظ علي علي صوت شجارهم:نور!!!!!!
نور:علي انا اسفه اني جيتلك في وقت مش مناسب بس كنت عايزه اعرف منك حاجه مهمه
علي باستغراب شديد:ايه
نور:انت تعرف جنات فين
علي:نعم هيا مش ساكنه عندكم ولا انا متهيالي
نور:ايوه بس انهاره صحينا ملقنهاش ولقينا هومها مش موجوده حتي اتصلنا بخالتها ملقنهاش عندها
علي بخوف:اتصلتو علي موبايلها
نور:موبايلها مغلق
علي:يعني ايه مش معقوله تكون اختفت تاني
ياسمين:اتصرف جنات ملهاش حد تاني
علي بصوا عالي:يا عمااااد
عماد ودخل وهوا ينظر لنور بعصبيه:نعم
علي
:خلي الدكتور يكتبلي علي خروج
عماد:انت مجنون يابني الجرح لسه ملمش وانت تقول خروج
علي بعصبيه:اسمع قول للدكتور اذا مكتبليش علي خروج هرفع غلي المستشفي دي قضيه
عماد:طب فهمني انت عايز تخرج
علي:عماد ارجوك يلا بسرعه
وبالفعل كتب له علي خروج وبدء الجميع بالبحث عنها
خمسة اشهر وجنات مختفيه لا يعلم احد مكانها كانت حالة علي سيئة جدا يريد ان يعرف مكانها باي طريقه
في مكان اخر
الزبون:لو سمحتي عايزين واحد سيفود
جنات:حاضر يا فندم
ذهبت جنات مسرعه لصديقتها هند:هند بسرعه عايزين ولحد سيفود
هند:اوك بس روحي شوفي تاربيزه عشره
جنات:ماشي
وعلي الساعه السابعه
جنات:يا ربي كان في شغل كتير اوي انهارده
هند:يا بنتي احمد ربنا اخبرا عملتي المشروع الي كان نفسك فيه وفتحتي مطعم سمك
جنات:الله اكبر في ايه يا هند ده انا لسه بسدد في القرض لحد دلؤتي
هند:ما شاء الله انا مش بحسدك انا بحقد عليكي بس
جنات:انتي ملاك بريئه بقولك ايه مش طالبه رخامتك خالص خلينا نقفل المطعم و قبل ما يدخل زبون جديد
هند:اوك يلا
هند:مع السلامه
جنات:سلام
كانت جنات تنام في المطعم بعد انتهاء عملها فا هيا اخيرا حققت ما كانت تتمناه ولكنها تشعر بالوحده
في الصباح التالي
استيقظت جنات علي الساعه السابعه فطرت وفتحت المطعم وبعد ساعه بدء المطعم يملئه الزبائن
هند:جنات شوفي ترابيزه تسعه
زهبت جنات ووجدت شاب يقراء الجريده
الشاب دون ان ينظر لها:طبق جمبري بالروز وشوربة سيفود
جنات:حاضر
ذهبت جنات وبعد نصف ساعه وضعت الاطباق وقبل ان تذهب
الشاب:انتي ايه الشوربه الي انتي جيباها دي
رجعت جنات للشاب وقبل ان تنتطق بكلمه صعقت وهيا تري علي هوا الشاب الذي كان يقراء الجريده لم تكن تستطيع التعرف عليه في البدايه لان الجريده كانت امام وجهه
علي باصتناع:الشوربه دلعه اوي انتي روحي حطي فيها ملح
جنات وما زالت مصدومه تقف في مكانها
علي:انتي لسه واقفه مكانك يلا روحي حطيلي فيها ملح



انتهي الفصل يا رب يكون عجبكم





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 28-10-16, 11:56 AM   #32

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

الفصل الثامن والعشرون

جنات ما زالت منصدمه
علي:انتي لسه واقفه مكانك يلا روحي حطي فيها ملح
جنات:علي انت عرفت مكاني ازاي
علي:ايه ده انتي هترغي معايا ولا ايه
جنات:طيب
اخذت جنات الشوربه ووضعت بعض الملح بها وهيا ما زالت مصدومه
ثم رجعت اليه:اتفضل
تذوق علي الشوربه:ايه ده مالحه اوي غيريلي الشوربه دي
تعصبت جنات من طريقته ولكن كتمت غيظها:حاضر
ذهبت جنات لهند
هند باستغراب:ايه ده مالك في ايه
جنات:مفيش حاجه اعملي شوربه سيفود
هند:اوك
ذهبت جنات بطبق شوربه اخر لعلي
علي ويتذوقها:ايه ده بارده اوي الشوربه
تعصبت جنات لدرجة انه كان سيخرج دخان من اذنها
جنات:لو مش عجبك امشي انت جاي ليه اصلن
علي:ايه ده هيا دي معاملة الزباين مفيش احترام خالص
جرت هند اليهما بسرعه
هند:احنا اسفين يا فندم اتفضل حضرتك اقعد
امسكت هند جنات من ذراعها ذهبت بها الي المطبخ
هند بعصبيه:ايه الي انتي بتعمليه ده انتي عارفه انه ممكن كده يطلع سمعه وحشه علي المحل
جنات:انتي يعني مش شيفاه بيقول ايه مفيش حاجه عجباه اصلن
هند:انتي ناسيه لما فتحنا المحل ده كان شعارنا الزبون دايمن علي حق
جنات:مش علي كرامتي يا هند
هند:كرامة ايه بس مهوا ليه حق الشربه بارده انا لو مكانه هضايق
جنات بسخريه:لا يا هندهوا مش جاي هنا عشان ياكل ويشرب
هند باستغراب:اومال جاي ليه
جنات:متهتميش بس المرادي وديله انتي الطلب
هند:ماشي
بدات جنات بالعمل وفي راها اساله كثيره كيف عرف مكانها فان هند لا تعلم انها تعرف علي اذن كيف عرف مكانها
مرت ساعات كثيره علي ما زال جالسن
استغرب جنات وذهبت لهند
جنات:هند هوا بعمل ايه لحد دلئتي
هند:انا عارفه ياختي كل شويه يطلب طلب المهم انه بيدفع
جنات:الساعه بائت سابعه امشي عشان متتاخريش
هند:ماشي ياحببتي يلا سلام
جناات:سلام
ذهبت هند لم يبقي في المطعم غير جنات وعلي
جنات:ل سمحت عشان عايزين نقفل المطعم
علي:امشي يعني
جنات:يا ريت
علي:بس انا عايز اقعد
جنات:لو ممشتش دلؤتي انا هتصل بالبوليس
علي:اتصلي ولا يهمني
جنات بعصبيه امسكت بذراعه وكانت ستدفعه ولكن بسرعه ابعد علي ذراعه وضربها بالالم
نظرت جنات لعلي باستغراب شديد لا تستوعب انه ضربها
علي بعصبيه شديده:عارفه انا كنت تعبان اد ايه بسببك كنت كل يوم بحلم ان في حاجه وحشه حصلتلك كنت بدور عليكي في الاسام والمستشفيات كنت زي المجنون خايف يكون جرالك حاجه وانتي بمنتهي البرود مش همك
دمعت عيناة جنات:انا انا مفكرتش في كل ده
علي بصراخ:عشان انانيه مبتفكريش غير في نفسك وبس ويا ريتك بس عملتي كده عرفتي كل الناس عن مكانك الا انا للدرجاتي انا مش همك
جنات ببكاء:انت عايز مني ايه ما تسيبني في حالي بئه انت فاكرني ايه لعبه في ايدك ترميها وقت مانت عايز وتاخدها وقت مانت عايز لاء ده انا عندي كرامه وتمشي فوق الكل عايزني بسهوله كده اقولك مكاني بعد ما ظلمتني وافتكرتني بخونك الحياه مش سهله كده زي مانت فاكر ولا تكنشي فاكر انك لما تقولي اسف هقدر اسامح اهانتك ليا لاء فوق انا مش من الي يرخص نفسي بسهوله كده وعلي فكره بئه انا مش ندمانه اني خليتك تقلق عليا وانك متنمش بسببي عارف ليه
نظر لها علي بعينان باكيتان
جنات ببكاء:عشان انا كمان مكنتش عارفه انام بسبك كان نفسي كتير اجري اقولك اني بحبك واني مخونتكش بس عارف ليه معملتش كده عشان في حاجه اهم من الحب وهيا الكراامه بس يا علي الراجل الي بجد الي يحافظ لببنت علي كرامتها مش هوا الي يهين كرامتها
علي:انا غلط وعارف اني غلط بس انا اتحطيت في موقف صعب شوفتك في حضن واحد حطي نفسك مكاني
جنات بتعب:علي ارجوك امشي انا مصدقت ابدء حياه جديده ومش هسمح لاي حد انه يوجعني
علي:لا يا جنات مش ماشي
دفعت جنات علي خارجن واقفلت الباب
علي وهوا يدق علي الباب:جناات افتحي
جناات بصراخ:امشي مش عايزه اشوفك
جلست جنات علي الارض
وجائت لعلي فكره
كانت جنات تبكي وفجاه سمعت صوت ياتي من تحت الباب نظرت جانت جانبها وجدت ورقه بعشر حنيهات ومكتوب عليها انا اسف
ثم ادخل علي ورقه نقديه اخري مكتوب عليها سامحيني
كانت جنات تقرء تلك الكلمات البسيطه وتبكي بشده
جلس علي علي الارض امام الباب ثم وجد عمله نقديه بجانبه مكتوب عليها امشي والا هطلب البوليس
كتب علي علي الورقه النقديه ادخلها
امسكت جنات بها وكان مكتوب عليها مش ماشي
جنات في نفسها:ماشي يا علي
انتظر علي منها اي رد ولكن فجاه وجد الشرطه امامه خرجت جنات
جنات:هوا ده يا حاضرة الظابط الي ازعج الزباين ومش راضي يمشي من المطعم ومسبب ازعاج
علي:نععععععم يااااختيييييي انااااااا
الظابط:اتفضل معايا
علي:طب الثلاثين جنيه الي انا كنت بكتب عليهم اخدهم الاول
الظابت بحده:اتفضل معانا
علي:جنات الموضوع بيقلب جد انتي هتسييبيهم ياخدوني لا ايه
نظرت جنات لعلي بابتسامة تكبر وغرور ودخلت المطعم واقفلت الباب
علي:جنااااات جنااااااات
الظابت:اتفضل اركب معانا
علي:حضرتك انا هشرحلك بس انا كنت بصالحها لاني انا افتكرت انها بتخوني بس عرفت الحقيقه هوا ده الموضوع
نظر الظابت لعلي باستغراب:انت شارب حاجه لا معاك حشيش
علي:حشيش ايه حضرتك انا مش بتاع الحجات دي
ذهب علي لقسم الشرطه
وبعد دقائق
الظابت بعصبيه:خيانة ايه يابني هوا احنا في فيلم
علي:يا فندم مانا بحكيلك القصه
وبعد دقيقه جاء اخاه
الظابت:حضرتك هتضمنه
نظر عماد لاخاه بعصبيه:ايوه يا فندم
وبعد دقائق خرجو
عماد بعصبيه:افهم بئه ايه الي انت عملتو ده
علي:انا لقيت جنات يا عماد لقيتها
عماد باستغراب:لا حول ولا قوة الا بالله الواد مخه لسع ولا ايه
علي:صدقني يا عماد لقيتها
عماد في نفسه اتجنن ولا ايه ثم قال له:اه يا حبيبي مصدقك طبعن تعالي نروح البيت وتشربلك كباية لبن كده بعديها نام واتغطي كويس لتستهوي
علي بعصبيه:انت بتعاملني كاني مجنون
عماد:استغفر الله ده انا الي مجنون انت سيد العاقلين
علي:يلا نروح البيت احسن
عند جنات لم تستطع النوم اجل هيا من فعلت به هذا ولكن لا تستطيع ان تمنع نفسها من الخوف عليه
رق قلبها عليه وشعرت بانها تريد ان تسامحه ولكن عقلها وضع امامها كرامتها التي لا يجب ان تتنازل عنها
في الصباح التالي
استيقظت جنات وفطرت عند فتحها باب المطعم
جنات:وووووووووووااااااااا� �اااااااااااااااااااااااا� �اااا
علي:ايه خضتيني
جنات:ايه ده انت هنا من امته
علي:تقريبن الساعه ثلاثه
جنات:انت عرفت مكاني منين
علي:طب دخليني اقعد
جنات:خش
دخل علي جلس
جنات:قول عرفت مكاني منين
علي:طب هتيلي شوية شوربه
جنات بنفاذ صبر:انا هبلغ البوليس احسن
علي:لاء خلاص خلاص هقولك
فلاش باك
السكرتيره:استاذ علي في واحده اسمها نور بتقول انها عايزه حضرتك
علي بلهفه دخليها بسرعه
دخلت نور
علي:عرفتي حاجه عنها
نور بتوتر:انا الحقيقه اعرف عنها من خمس شهور
علي بدون فهم:يعني ايه
نور:جنات كانت بتكلمني علي التليفون انا وياسمين وجنا وكنا بنتقابل مره في الاسبوع
علي بعصبييه شديده:وليه مقولتليش
نور:جنات نبهت عليا مقولكش بس لما عرفت انك لغاية دلؤتي بتدور عليها قولت لازم اقولك
علي:اديني عنوانها بسرعه
فلاش باك
جنات:اوففففف ماشي يا نور حسابك معايا بعدين
علي:جنات احنا هنفضل كده لحد امته انا مش هسيبك علي فكره مهما قولتي
جنات:انا قولت الي عندي اطلع من حياتي لاني استحاله هرجعلك
علي:مفيش غير حاجه واحده فضلالي اقلهالك
نظرت له جنات
علي:دي هتكون اخر مره اطلب منك الطلب ده
جنات باستغراب:طلب ايه
علي:تتجوزيني


انتهي الفصل يا رب يكون عجبكم


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 28-10-16, 11:58 AM   #33

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

الفصل التاسع والعشرون الجزء الاول


جنات:ايه؟؟؟؟
علي:تتجوزيني يا جنات
نظرت جنات اليه لفتره ثم ادارت وجهها
علي بياس:ماشي يا جنات ربنا يوفقك سلام
ذهب علي وظلت جنات تبكي حتي اتت هند
هند بفزع:جنات مالك
جنات:مفيش يلا عشان بدء زباين يدخلو
عند علي دخل المنزل
عماد:هاا عملت ايه
علي:رفضت
عماد:مش معقول
علي:انا رايح اوضتي
ذهبت علي وغضب عماد من جنات
ذهبت نور الي مطعم جنات لانها طلبتها
عندما راتها جنات ذهبت اليها وهيا غاضبه:انتي ليه قولتي لعلي علي مكاني
نور:اسمعي بئه انا في الاول طاوعتك لكن مش هسمحلك تاذي حد عشان راحتك
جنات:ماشي يا نور
نور:هوا انتو متصالحتوش
جنات وحكت لها كل شئ
نور بعصبيه :انتي ايه الافترا ده
جنات:نور ارجوكي انت مش حاسه بالي انا حساه
نور:وهوا رجعلك ندمان سامحيه بئه
جنات:نور خلينا نتكلم بعدين عشان مش فاضيه
نور:ماشي يا جنات سلام
ذهبت نور وفتحت الباب وكانت ستخرج ولكن اتصدمت بشخص ما
عماد:انتي كويسه
نور:هاا اه متاسفه
عماد:لا انا الي متاسف
نور:عن اذنك
عماد:اتفضلي
عماد في نفسه شوفتها فين دي قبل كده
عند نور في نفسها انا حاسه اني شوفته قبل كده
دخل عماد واتجه الي جنات
جنات بانصدام:عماد
عماد:ايوه يا جنات
جنات بسخريه:ايه جاي تهددني باني اتجوزك
عماد:اه يا جنات جاي اهددك بس ده لو متجوزتيش علي
جنات:انا رفضته وخلاص
عماد:يعني انتي تقدري تشوفيه مع واحده تانيه غيرك
نظرت له جنات ولم تجد رد
عماد:انتي ليه مش قادره تسامحيه
جنات ببكاء:عشان انا بشر
عماد بصراخ:وعلي كمان بشر والبشر بيغلطو ولو انت مش هتقدر تسامحي علي يبئه متطلبيش السماح من حد الدنيا دي عشان تخلي الناس تسامحك علي اخطائك يبئه انتي كان تسامحي علي اخطاء غيرك
ذهب عماد وتركها تبكي
في اليل كان علي جالسن في غرفته حزين وفجاه سمع دق علي الباب ذهب علي وفتح الباب فوجد الخادمه
علي بملل:في ايه
الخادمه:في واحده جت وطلبت مني اديك الجواب ده
علي وهوا مستغرب اخذ الجواب
فتح علي الجواب ووجد عشر جنيها مكتوب عليها قابلني في كافية...... اهداء من الفتاه القويه
استغرب علي بشده وبسرعه غير ملابسه وذهب الي الكافيه وقبل ان يدخله وجد يد علي كتفه ادار علي وجهه وانصدم وهوا يرا جنات
جنات:اذيك يا علي
علي:اذيك انتي يا جنات
جنات:الحمد الله احم ممكن تديني العشره جنيه بتاعتي
علي بانصدام:هوا انتي ال...
جنات:ايوه
علي:يعني انتي كنتي عارفه اني الشاب الوسيم
جنات:ايوه
علي:عرفتي ازاي ومن امته وانتي عارف
جنات:مش مهم عرفت ازاي بس انا عارفه من فتره طويله وكنت
مستنيه الوقت المناسب عشان اقولك
علي وهوا ينظر للعشر جنيهات ويبتسم
جنات بارتباك شديد وهيا تغمض عيناها بشده:تتجوزني
صعق علي:انتي قولتي تتجوزني!!!!!
جنات بارتباك شديد:انا قولت كده لاء انا مقولتش كده خالص
علي:لاء قولتي
جنات:لاء مقولتش
علي:قولتي
جنات:لاء
علي:قولتي
جنات:اه قولت ايه بئه هااا ايه يعني قولت
علي:بجد يا جنات موافقه نتجوز
هزت جنات راسها بالموافقه
علي:بحبك
جنات:اممم ماشي
علي:ماشي!!!! هوا انا بقولك تعالي نتغدي
جنات:احم انا انا لازم امشي دلؤتي
علي:طب نامي في البيت
جنات:لالالالا انا اتعودت انام في المحل
علي:اسمعي الكلام عشان بكره هنروح مشوار كده
جنات باستغراب:مشوار ايه
علي:بكره ان شاء الله تعرفي
جنات:ماشي تصبح علي خير سلام
علي:استني
جنات:في ايه
علي وهوا يغمز لها:مش ناسيه حاجه
جنات:اااه العشره جنيه هيا فين بئه
علي:عشره جنيه ايه يا عبيطه انتي
جنات بعصبيه:انا عبيطه!!!!
علي:وهوا انا ايه الي حببني فيكي غير عبطك
جنات:هاااه انا همشي قبل ما مرارتي تتفقع يلا سلام
علي:مع السلامه
ذهبت جنات الي المنزل
سميه باستغراب:هوا انتي ايه الي رجعك تاني
جنات:لالالا مش طالبه معاكي خناق خالص انا عايشه في مود ومش عايزه اطلع منه
دخلت جنات غرفتها دون ان تسمع ردها ونامت نوم عميق وهادء
في الصباح التالي استيقظت جنات علي صوت هاتفها
جنات وهيا مغمضه العينين:الووو
علي:ايوه يا جنات
جنات:مين معايا
علي:انا علي
جنات:علي مين اااه علي في ايه يا علي بتكلمني بدري كده ليه
علي:بدري ايه يا بنتي الساعه عشره
جنات بخضه:يا نهاري عشره
علي:يلا البسي وانزليلي انا تحت البيت
جنات:اوك
وبعد نصف ساعه نزلت جنات اليه
فتح علي لها باب السياره
جنات:واااو ايه الرومنسيه دي
علي بتفاخر:يا بنتي انا ملك الرومنسيه بس مش عايزه ابين عشان الحسد
جنات:هههههه
ركب علي بجانبها
وبدء بقيادة السياره
جنات باستغراب:هوا احنا رايحين فين
علي:عندي في البيت
جنات:ليه
علي:هتعرفي بعدين
جنات:ماشي
وبعد دقائق وصلو للمنزل ودخلو ووجدت جنات فريد وعماد جالسان في الصاله وكأنهم كانو ينتظروهم
فريد:اتفضلي اقعدي يابنتي
جنات:متشكره
جلس علي بجانب اباه
فريد:بصراحه كده يابنتي انا عارف اننا كنا المفروض احنا الي نجيلك بس عرفت ان مرات باباكي ممكن تعمل مشاكل عشان كده جبتك هنا
جنات:خير حضرت
فريد:ان شاء الله خير بصراحه كده انا عايزك لابني علي
ارتبكت جنات بشده وقالت لا ارادين:ممكن تدوني وقت افكر
علي:نععععععم يا عنياااااا
نظر له فريد وعماد باستغراب
فريد:في ايه يا علي مالك
علي:احم لا ولا حاجه يا بابا
جنات:اصلي انا مش قادره اتخيل اني هتجوز وبابا مش معايا وبابايا في غيبوبه ولسه للاسف مفقش منها
فريد:يابنتي انا اسف في الي هقوله بس هوا يعني انتي تضمني هوا ممكن يفوق امته مينفعش تمنعي نفسك من سنة الحياه وتخليها تقف
جنات:مع حضرتك حق
علي:يعني موافقه
هزت جنات راسها بالموافقه
فريد:خلاص الفرح يكون ان شاء الله الاسبوع الي بعد الجاي
ايه رايكم موافقين
علي:اه طبعن موافقين
فريد:يابني اديها فرصه ترد
جنات:اه موافقه
فريد:علي بركة الله
خرجو الاثنان
علي بعصبيه:ايه ادوني فرصه افكر دي ده علي اساس اننا لسه بنتعرف مثلن
جنات:انا بس كان نفسي بابايا يكون معايا
علي:كتقلقيش واكيد باباكي هيفرحلك دلؤتي يلا بينا
جنات باستغراب:علي فين
علي:هنروح محل المجوهرات نشتري الشبكه والدبل
جنات:بالسرعه دي
علي:خير البر عاجله
جنات ههههههه


انتهي الفصل يا رب يكون عجبكم


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 28-10-16, 11:59 AM   #34

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل التاسع والعشرون الجزء الثاني


علي:يلا بينا
جنات باستغراب:علي فين
علي:هنروح نشتري الشبكه
جنات:بالسرعه دي
علي:خير البر عاجله
جنات:هههههه
ركبو الاثنان السياره وذهبو الي محل مجوهرات كان في قكة الفخامه
جنات وهيا تفتح عيناها علي اخرهما:كل ده محل
علي:المحل هيتهد كده
جنات:احم ما شاء الله الله اكبر
علي:تعالي
اقتربو الاثنان من المجوهرات
علي:ايه رايك في دي
جنات:جميله بس مش عجباني اوي
علي:همممممم طيب دي
جنات:الله دي حلوه اوي بس شكلها غاليه حدا لاء خلينا ناخد
حاجه في الوسط
علي:طلاما عجباكي يبئه ميهمكيش الفلوس
جنات:ربنا يخليك
وفي ذلك الوقت دخلت فتاتان كان يبدو عليهما الثراء
لاحظت فتاه منهم علي
الفتاه الاولي:ايه ده ايه ده بصي كده
الفتاه الثانيه:مش مركزه معاكي دلؤتي عايزه انقي طقم حلو
الفتاه الاولي :يابنتي بصي بس
الفتاه الثانيه :ابص علي ايه
الفتاه الاولي:علي الواد الي واقف هناك ده قمر اوي
الفتاه الثانيه:انتي فايقه ورايقه اوي
الفتاه الاولي:ايه مالك ما الواد حلو ويتبصله
الفتاه الثانيه باستغراب:انا حاسه اني شوفته قبل كده
الفتاه الاولي:شوفتيه قبل كده!!!!!
الفتاه الثانيه:اه ده علي
الفتاه الاولي باستغراب:وانت عرفتي اسمه منين
الفتاه الثانيه:مانتي لو دريانه باخبار الدنيا كنتي عرفتي ده علي ابن فريد بيه صاحب اكبر شركات في الشرق الاوسط
الفتاه الاولي:وااااو طب عن اذنك بئه
الفتاه الثانيه بتعجب:تعالي هنا رايحه فين
الفتاه الاولي:هتعرفي اصبري بس
كان علي وجنات يضحكان سوين وفجاه دخلت الفتاه بينهم
الفتاه الاولي وهيا تنظر لعلي باعجاب:هاي انا اسمي ميرنا
جنات بغيره:مين دي يا علي
وقبل ان يجاوب علي
مرنا:انا اصلي شوفت صورك قبل كده في الاخبار وانا معجبه بيك جدا وبشغلك
جنات:لا يا شيخه ويا ترا شغل ايه ده بئه الي انتي معجبه بيه
علي:في ايه يا جنات
ثم نظر لميرنا:معلش اصلها دبش شويه متشكر جدا لذوقك
ميرنا بابتسامه:ده الكارت بتاعي اتمني تتصل بيا
تضايقت جنات كثيرا وشعر علي بها:لاء انا اسف مبكلمش بنات
ميرنا بضيق وهيا تنظر لجنات:طب مانت بتكلمها اهو
علي:عشان هيا خطيبتي
ميرنا باحراج: اه انا اسفه عن اذنكم
ذهبت ميرنا وهيا تشعر بالخجل
الفتاه الثانيه:تستاهلي الي جرالك
ميرنا:نقطينا بسكاتك انتي
عند علي وجنات
علي:زعلتي
جنات:لاء وهزعل ليه
علي وهوا يغمز لها :يبئه بتغيري يا كوكو
جنات بعصبيه:ايه كوكو دي اسمي جنات وبعدين انا مغرتش ولا حاجه
علي:يا سلام طب عيني في عينك كده
جنات:اهو
نظرو لبعضهما لفتره وارتبكت جنات من نظراته فابعدت عيناها عنه
علي:شوفتي بتغيري
جنات:خلينا نمشي
علي:استني الااول مقولتيش هتشتري الشبكه دي ولا لاء
جنات:اه هشتريها
علي::ماشي خلينا نشوف الدبل
جنات بسرعه:انا عايزه الدبل دي
علي:لحقتي تختاري
جنات:انا من اول ما دخلت وهيا لافته نظري
علي:خلاص نشتريها ايه رايك نطلب من الراجل يكتب عليها اسامينا
جنات:بس انا عايزه الدبله الي هلبسها تكون عليها اسمك
علي:اوك ماشي
وبعد قليل خرجو الاثنان
علي:يلا بئه نروح نشتري فستان الفرح
جنات:ايه حيلك حيلك انت ليه محسسني ان فرحنا بعد يومين ده لسه فضله اسبوعين
علي:ده لسه فاضل نحجز القاعه ونطبع الدعوات ونشتري بدلتي
جنات بانصدام:متقوليش اننا هنعمل كل ده في يوم واحد
علي:لاء متخفيش هخلي الدعوات والقاعه بكره
جنات بارتياح:ماشي
ذهبو الاثنان لمحل الفساتين واختارو الاثنين فستان لها
جنات:احم ايه رايك
اعجب علي بها كثيرا وهوا يراها ترتدي فستان ابيض كانت تبدو
مثل الاميرات كانت جميله
علي:احم خلينا نشوف فستان تاني
جنات باستغراب:ليه
علي:الفستان عاري وضيق
نظرت جنات الي نفسها باستغراب شديد ولكن الفستان كانت
له اكمام وغير ضيق
جنات:فين عريان ده
علي:هوا كده وخلاص خلينا نغيره
جنات:بس انا بئه عاجبني الفستان
علي:وانا مش عاجبني
جنات وهيا تضيق عيناها:انت مش عايز الفستان ليه
علي:انا مش عايز فستان يخليكي حلوه
جنات:نعم هوا مش المفروض اكون حلوه في الفرح
علي:لاء طبعن لو بئيتي حلوه في الفرح الكل هيبص عليكي وانا مش عايز كده
جنات:يا سلام ايه الي انت بتقوله ده ما تلغي الفرح احسن
علي:لو بايدي كنت عملت
جنات:بعصبيه وانا عايزه الفستان ده يا علي
علي :خلاص خلاص هجيبهولك
جنات:استني هنا الفستان فلوسه علي العروسه
علي:حبيبي انا وانتي واحد
جنات:متقوليش حببتي
علي:ليه
جنات:عشان طول محنا مش متجوزين لازم تكون في حدود بينا
متتعدهاش
علي:حدود ايه وانتي ان شاء الله هتكوني مراتي بعد اسبوعين
جنات:لما ابقي مراتك بئه طول مانا مش مراتك تلزم حدودك فاهم
علي:ما تعمليلي حزر تجوال بالمره علي موم حاضر خلينا نشتري الفستان
جنات:يلا
ذهبو الاثنان واشنري الفستان واتجهو لشراء البدله
في اليوم التالي ذهبو الاثنان لاختيار قاعه
جنات:هممممم
علي:انتي عايزه تقولي حاجه
جنات:انا نفسي يكون فرحنا في الهوا
علي باستغراب:انتي عايزه فرحنا في طياره ولا ايه
جنات:طيارة ايه انا عايزه يعني فرحنا يكون وسط اشخار ونخيل
وزرع
علي:اشمعنا
جنات:مش عارفه حاسه اننا لو عملنا في قاعه هيبئه المكان مكتوم وخنقه
علي:موافق
جنات:بجد
علي:اه
جنات:ربنا يخليك ليا
علي:ويخليكي ليا يا حببتي
نظرت جنات له بعصبيه
علي:خلاص سحبتها
وبالفعل نفذ علي طلب جنات وحجزو مكان في حديقه كبيره جدا وواسعه وبعد ذلك رفضت جنات ان تري علي حتي ان ياتي يوم الفرح
في يوم الفرح كانت هند وياسمين ونور وجنا مع هند لم تاتي سميه لانها سافؤت لاهلها في الريف
وبعد قليل اتت الكوافيرا
ياسمين:بصي بئه اعمللها ميك اي كد يكون وسط
نور:لاء طبعن جنات بسليق عليها الميك اب الثقيل
هند:اتنيلو انتو التنين جنات بيليق عليها الميك اب الخفيف اوي
الكوافيرا بعصبيه:لو سمحتو ممكن عشان تسيبوني اشتغل
الكوافيرا ونظرت لجنات:ما شاء الله بجد انتي مش محتاجه ميك اب انتي زي القمر
جنات بتوتر:ربنا يخليكي
الكوافيره:شكلك متوتره
جنات:يعني
الكوافيره:متخفيش ان شاء الله كل حاجه هتمشي كويس
جنات:يا رب
يدات الكوافيرا بتجهيز جنات وكانت كل دقيقه تذيد من خوف جنات شعور ان تكون كل الانظار علها شعور مربك
عند علي كان معه عماد ووليد وهشام احد اصدقاءه
هشام:مبروووك يا اخيرا هتتجوز مش قادر اصدق
علي:لاء ابوس ايدك متبصليش في ليلي
وليد:يا بختك يابن المحظوظه
علي:حاسس ان في حاجه هتحصل لليلتي
هشام:بقولك ايه متعرفش اي واحده من قرايب العروسه نفسي اتجوز ومش لاقي واحده
علي:انت عارف يا هشام انا هشوفلك من قاريب العروسه ليه
هشام بابتسامه واسعه:عشان انا صاحبك صح
علي:لاء عشان متبصليش في ليلتي
علي وهوا ينظر لوليد:مش عايزني ادولك علي عروسه انت كمان
وليد بتفاخر:انا سعيد كده وانا حر مش واحده تفضل تنكد عليا يا عيني عليك يا علي داخل للنكد برجليك
عماد بعصبيه:جنات انسانه كويسه وغير اي واحده
نظر له الجميع باستغراب قال علي بسرعه:عماد روح هاتلهم حاجه يشربوها
عماد:طيب
عند الكوافيرا انهت اخيرا
هند وياسمين:لولولولوولولولولو� �وي
هند:ايه ده يا نور انتي مبتزغرطيش ليا
نور:مش بعرف ازغرط الصراحه
هند:ههههه ماشي
جنا:انتي اموره اوي يا جنات
جنات وهيا تقبلها:انتي الاحلي يا جنا
ذهبو جميهم وسبقهم علي
جنات:يا نهاري علي بيتصل ده معناه انه وصل
هند:اهدييي خلي عندك ثقه بنفسك
جنات وتاخذ نفس عميق:نور روحي لعلي قوليله اني هنا
نور:اوك
ذهبت نور الي علي الذي كان يقف معه عماد:علي جنات هناك بتقولك روحلها
علي:ماشي يا نور سلام
كانت ستذهب نور ولكن استوقفها صوت عماد
عماد:هوا انتي تقربي ايه للعروسه
نور:اختها
تذكرها عماد وما حدث بينهم في المسنشفي ولكن لم تتذكره نور
عماد:اها اوك تشرفنا
نور:الشرف ليا عن اذنك
عند علي:بسم الله ما شاء الله زي القمر
جنات:ربنا يخليك
ياسمين:يلا يا جماعه عشان تتذفو
مد علي لجنات ذراعه نظرت اليه وفي تلك الحظه تذكرت والدها
وانه لو كان موجود معها كانت ستفرح كثيرا امسكت جنات بذراع علي وهيا خائفه لدرجه كبيره
وبدات اصوات الزفه من حولهم تعلو وهند وياسمين يزغرطو
وجنات تشعر بانها تريد ان تخبئ وجهها من كثر الخوف
اقترب علي منها:متخفيش
ابتسمت له وهزت راسها بالايجاب وصلو الاثنين للكوشه
وبعد قليل وصل الماذون وكتب الكتاب واصبحت جنات اخيرا زوجته بدء الجميع بالاقتراب منهم لاخذ صوره معهم طلب المصوره صوره عائليه وان يقترب الجميع منهم
ياسمين:نور تعالي اقفي جمبي هنا
نور:اوك
وقفت نور جانبها وبالصدفه وجدت بجانبها عماد
تصورو الجميع واتو بالشربات للعروسين
علي:يلا قولي ااااااه
جنات:هههههههه
وبعد دقائق اتي فريد اليهم
فريد:مبروك يابني
علي:الله يبارك فيك يا بابا
فريد:مبروك يابنتي
جنات:الله يبارك في حضرتك
فريد:خد بالك منها
علي:يا بابا المفروض حضرتك الي توصيها عليا
فريد:اوصيها علي مين وانت شحط كده
علي:يعني هيا الي طفله مهيا كمان
نظرت له جنات بتحذير:وهيا كمان ايه
علي:قمر
شعرت جنات بالاحراج وادارت وجهها
وبعد قليل اتي زياد
زياد وهوا يقبلها:مبروك با قلبي
جنات:هههه الله يبارك فيك يا حبيبي
علي:ايه مشهد العشق الممنوع الي قدامي ده ما تبعد عنها
اتت خالة جنات:تعالي هنا يا زياد وبطل ترخم علبيهم
ثم اقتربت من جنات وقبلتها:مبروك يا حببتي
جنات:الله يبارك فيكي يا خالتو
خالتو وهيا تنظر لعلي:مبروك يا عريس خد بالك منها
علي:طبعن دي في عنيا
زياد:اما نشوف هتفضل في عنيك ولا هتطلع بره
علي:لا يا خويا امشي انت الي برا
زياد:ماشي ماشي اما اروح اشوف جنا
كانت جنا تمسك بورده وتشم رائحتها
زياد:الجميل بيعمل ايه
جنا باحراج:زياد
زياد:اذيك يا جنا عامله ايه
جنا بخجل:الحمد الله كويسه وانت
زياد:الحمد الله
جنا:شوفت جنات قموره ازاي
زياد:انتي احلي
جنا بخجل:ميرسي
كان زياد سيكمل كلامه ولكن وجد يد تمسكه من كتفه
ياسمين:انت عمال تتكلم مع اختي في ايه
زياد:اوففف انتي ايه الي حشرك دلؤتي كش ناقصنا حد ثالث علي فكره
اقترب يوسف من ياسمين:جري ايه يا ياسمين ما تسبيهم براحتهم
زياد:ايوه اسمعي كلام الكابتن ده
ياسمين:اصلك مانتش عارف بيقولها ايه
يوسف:بقولك ايه تيجي نرقص
ياسمين بخجل:اوك
زياد:احم احم تسمحيلي بالرقصه دي
جنا:لاء
زياد:ليه
جنا:كده
واخرجت له لسانها وجريت
عند علي وجنات
علي:ترقصي
جنات:لالالا بلاش انا مبعرفش ارقص
علي:تعالي وانا هعلمك
بدء علي بتعليم جنات وكانت جنات تشعر بالخجل والخوف
علي:برقص مع فراشه ياخواتي
جنات:ههههه
علي:هاااااه
جنات:في ايه
علي:خايف
جنات:من الجواز
علي:لاء
جنات:اومال من ايه
علي:اني مقدرش اسعدك خايف اخلي حياتنا تعيسه
جنات:انا هفضل معاك دايمن مهما حصل
علي:بجد
هزت جنات راسها بالايجاب
علي:نفسي افضل باصصلك كده علي طول
خجلت جنات ونظرت في الارض
انتهي الفرح وكان الجميع سعداء
ذهب علي وجنات في السياره وكان نور وياسمين وجنا في الخلف
وصلو للشقه
جنات بخضه يا نهاري
علي بخوف :ايه في ايه
جنات:نسيت اشوف الشقه قبل ما نتجوز
علي:يا سلام ده علي اساس انها لو مكنتش عجبتك مكنتيش هتتجوزيني مثلن
جنات:خايفه بس يطلع ذوقك مش حلو
علي:اطلعي بس وهتنبهري من الديكور
نزلت جنات ونزلت نور وياسمين وجنا
نور:يلا يا جنات هنطلع معاكي نتفرج علي الشقه
تضايق علي
كانت الشقه في الدور الحادي عشر
دخلو الجميع وانبهرت جنات من جمال الشقه
جنات:الله جميله اوي
علي:عشان تعرفي ان جوزك مبيخترش اي حاجه
نور:وااااو جميله اوووووي
ياسمين:جميله اوووي
علي:عجبتكم
ياسمين ونور:اه
وبعد قليل اتصل يوسف علي ياسمين
ياسمين:يلا يا نور يوسف وصل خلينا ننزل
نور:انزلي انتي وانا هسبقك
كانت نور تجلس بينهم علي الاريكه
علي:منوره يا نور
نور:متشكره جنات هاتيلي عصير لحسن انا عطشانه اوي
جنات:حاضر
احضرت جنات العصير لنور
بعد عشر دقائق
علي وهوا يضرب ركبتيه:منوره يا نور
نور باستغراب:في ايه انا منوره اوي كده
علي:مش حابه تنطفي شويه
نور:نعم
علي:اقصد يعني انتي مش عايزه تنامي
نور:اه نسيت ان ياسمين ويوسف مستنيني تحت طب انا هنزل بئه
نزلت نور استدار علي ليرا جنات وجدها نائمه
علي:حسبي الله ونعم الوكيل انا كنت حاسس ان في حاجه هتحصل في اليله دي ماشي يا هشام انت وليد بس اما اشوفكم
احضر علي البطانيه وغطاها ونام بجانبها علي الاريكه
في الصباح التالي استيقظو الاثنان في نفس الوقت
علي:صباح الخير
جنات وهيا تفرك عيناها :صباح النور هوا ايه الي حصل
علي:انتي روحتي في النوم امبارح
وفجاه سمعت جنات صوت هاتفها يرن استغربت كثيرا عندما رات المتصل
علي:مين الي بيتصل
جنات:ده الدكتور الي بيعالج بابا
علي:طب ردي عليه
جنات:الووو...ايوه....ايه!!!!!!!
اقفلت جنات وهيا منصدمه بشده
علي:في ايه ايه الي حصل
جنات:بابا!!!
علي وبدء يشعر بالخوف:ماله




انتهي الفصل يا رب يكون عاجبكم



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 28-10-16, 12:03 PM   #35

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل الثلاثون (الاخير)


جنات والدموع في عيناها:بابا
علي بخوف:ماله
جنات:فاق
علي:بتتكلمي بجد
جنات وبدات الدموع تتساقط من عيناها:ايوه خلينا نروحله دلؤتي بسرعه
علي:هتروحي بالفستان
جنات:ايوه يلااااا
نزلو الاثنان
واثناء الطريق اتصلت جنات علي ياسمين
جنات:ياسمين بابا فاق من الغيبوبه
ياسمين بانصدام:بتقولي ايه فاااق!!!!
جنات:ايوه يا ياسمين تعالي انتي ونرو وجنا للمستشفي بسرعه
ياسمين:احنا جاين حالن
وصلو الاثنان وذهبت جنات مسرعه للطبيب
جنات:اقدر ادخله يا دكتور
الدكتور:اه اتفضلي بس هتلاقيه بيتكلم بصعوبه من الصداع الي عنده
جنات بخضه:صداع ايه
الدكتور:متخفيش ده نتيجه فقدانه الوعي كل الفتره دي وواحده واحده هيبدء الصداع ده يقل
جنات:طب عن اذنك
دخلت جنات ودخل علي ورائها
جنات وهيا تمسك يد والدها وتقبلها:حمد الله علي سلامتك يا بابا
الوالد بتعب وهوا نائم:الله يسلمك يا بنتي
جنات:وحشتني اوي اوي ووحشني صوتك كل ده تغيب عني
الوالد:سمحيني يا بنتي مكنش بايدي بس انتي كمان كنتي وحشاني جدا انتي واخواتك
جنات:لسه الصداع عندك يا بابا
الوالد:متقلقيش هوا قل شويه
علي:حمد الله علي سلامة حضرتك
الوالد بتعجب:مين ده يا جنات
وقبل ان تجيبه جنات دخلت ياسمين ونور وجنا
ياسمين ببكاء:حمد الله علي سلامتك يا بابا
الوالد:الله يسلمك يا بنتي
نور ببكاء:كنت واحشنا اوي يا بابا
الوالد:وانتي كمان يا بنتي كلكو كنت مفتقدكم
جنا وهيا تبكي:متسبناش تاني
الوالد:ربنا يخليكو ليا
الوالد:جنات
جنات:ايوه يا بابا
الوالد:قعديني عشان اقدر اشوفكم كويس
جنات:ما تخليك يا بابا نايم علي المخده عشان الصداع الي عندك
الوالد:لالالا كفايا اوي نوم انا تعبت من كتر النوم قوميني يا بنتي
جنات:حاضر
امسكت جنات بيده وساعدته علي النهوض
فتح الوالد عينه ببطئ وبدء يستوعب ما حوله
نظر الوالد لجنات واستغرب كثيرا لانها ترتدي فستان الفرح
الوال:انتي لابسه كده ليه
نظر الجميع لبعضهم ولم تعرف جنات كيف ترد عليه
نور:اصل جنات اتجوزت امبارح
الوالد بعصبيه:نعم اتجوزت يعني ايه
ثم نظر لها بعصبيه:اتجوزتي بدون علمي
جنات:يا بابا انا مكنتش اعرف امته حضرتك هتفوق ولو كنت اعرف انك هتفوق دلؤتي اكيد مكنتش هتجوز
الوالد:واتجوزتي مين ان شاء الله
علي:انا حضرتك
الوالد وهوا ينهض من السرير بتعب:انت لازم تطلقها
علي:اطلقها ايه حضرتك ده انا لسه متجوزها امبارح
الوالد:انت فاكر عشان بابا كان في غيبوبه هتقدر تضحك عليها وتعمل بيها الي انت عايزه
علي:انا بحب بمت حضرتك ومتجوزتهاش الا برضاها وهيا بائت مراتي خلاص وانا اسنحاله اذيها في حاجه
الوالد بصراخ:نووووور
نور بخوف:ايوه يا بابا
الوالد:تروحي تقولي للدكتور يكتبلي علي خروج دلؤتي
ياسمين:مينفعش يا بابا حضرتك لسه تعبان
الوالد:اخرسي انتي
ثم نظر الوالد لنور:انتي لسه واقفه يلا روحي
ذهبت نور مسرعه
ثم نظر الوالد لجنات:وانتي هتروحي معايا البيت مش هتروحي معاه
علي:حضرتك بتقول ايه ده انا لسه متجوزها امبارح الناس تقول ايه
الوالد:اخرس انت خالص هتيجي معايا وهطلقها
علي:انا اسف لكن مش هطلقها
الوالد:انت بتتحداني بءه
علي:انا بحب بنت حضرتك ومقدرش اسيبها
الوالد:فاكرني هصدقك
علي:مع احترامي لحضرتك لو كنت حضرتك هتفوق بعد عشر سنين المفروض هيا تحرم نفسها من الجواز والامومه عشان حضرتك مفوقتش
لم يستطع الوالد الرد عليه
اتت نور:الدكتور بيقول ميقدرش يكتبلك علي خروج
دخل الطبيب:انا اسف لكن حالتك متسمحش باني اخرجك
الوالد:انا هخرج غصب عنك ودلؤتي والا مش هندفعلك مصاريف اقامتي هنا
الطبيب بعصبيه:خلاص بس انا مش مسؤل علي الي ممكن يحصل لحضرتك
ثم ذهب الطبيب وكتب له علي خروج
الوالد بعصبيه:اتفضلي معايا
علي:انا مش هقدر اسيب حضرتك تاخدها
نظرت له جنات بعينان راجيتان:ارجوك يا علي سيبني معاه دلؤتي
اشفق عليها علي:ماشي يا جنات
ذهبت جنات مع والدها الي المنزل
الوالد بعصبيه:اتفضلي علي اوضتك ولي انتي متجوزاه ده مش هتشوفي وشه تاني وانا هعرف ازاي اخليه يطلقك
جنات ببكاء:يا بابا صدقني علي انسان كويس ومحترم
الوالد:اخرسي واتفضلي روحي اوضتك
ياسمين وهيا تقول لنور بهمس:اومال هيعمل ايه لما يعرف اني اتخطبت
نور:ربنا يستر
دخلت جنات غرفتها وظلت تبكي لم تكتمل فرحتها كالعاده
ياسمين ونور وهما يدقان علي باب غرفتها:افتحي يا جنات
جنات بصراخ:سيبوني لوحدي مش عايزه اكلم حد
الوالد:نور ياسمين تعالو هنا
جائو الاثنان اليه:ايوه يا بابا
الوالد:فين سميه
نور:ماما سافرت لاهلها في الارياف
الوالد:اتصلي بيها قوليلها تيجي دلؤتي
نور:حاضر
وبالفعل اتصلت نور بسميه وجائت بعد ساعتين
سميه بفرح:حمد الله علي سلامتك يا حبيبي
الوالد:حبيبي!!!! فكره الغيبوبه اثرت عليا وخلت عندي زهايمر
بس صدقيني لهخليكي تندمي علي الي عملتيه
سميه:انا عملت ده عشان بحبك
الوالد:ادخلي الاوضه دلؤتي ومسمعش حسك واياكي تخرجي من الاوضه غير حتي باذني
سميه بحزن:حاضر
عند جنات ما زالت تبكي ان اباها عنيف ولكنه طيب وفجاه سمعت صوت هاتفها
جنات بصوت مبحوح:الووو
علي بحزن:اذيك يا حببتي عامله ايه
جنات:الحمد الله انت اخبارك ايه
علي:الحمد الله علي كل حال مش كويس من غير هنعمل ايه
دلؤتي يا جنات انا خايف عليكي وعلي كلام الناس الي ممكن يتقالي في اي يوم عليكي
جنات:مش عارفه يا علي هنعمل ايه
علي بتردد:انا بفكر اعمل حاجه كده
جنات باسنغراب:ايه هيا
علي بتردد اكبر:اني .....اطلبك في بيت الطاعه
جنات بانصدام:انت بتقول ايه
علي:انتي عندك حل تاني
جنات:ده انا لسه كنت بقول لبابا عليك انك انسان كويس انت المفروض تقنع بابا بيك انت كده هتخليه يكرهك اكتر
علي:طب اعمل ايه باباكي حتي مش مديني فرصه اتكلم معاه
جنات ببكاء:مش عارفه يا علي مش عارفه
علي:طب انا هكلمك بعدين سلام
جنات:سلام
في اليوم التالي استيقظت جنات وهيا ما زالت بفستان فرحها اقصد بفستان حزنها فتحت نافذتها ولكن انصدمت وهيا تري علي واقف في الشارع امام منزلها بسرعه اتصلت عليه
علي:الووو
جنات:انت بتعمل ايه تحت
علي:هفضل واقف هنا لحد ما باباكي يقتنع بيا
جنات:انت اتجننت
علي:لو العقل مش هيخليكي ليا خليني استعمل الجنان
جنات بسخريه:وانت فكرك انك كده هتقنعه
علي:هتشوفي
جنات :ماشي يا علي سلام
علي:سلام
خرجت جنات من غرفتها ووجدت اباها جالس بالصاله ويبدو عليه الحزن
جنات:صباح الخير
الوالد:صباح النور انتي لسه بفستان الفرح
جنات:مهي هدومي في شقة علي
الوالد:اتصلي بيه خليه يجيبها ويجيب معاه المأذون
جنات ببكاء:ابوس ايدك يا بابا اديه فرصه صدقني هوا انسان كويس طيب اسال عليه وشوف هوا بيعمل ده عمل مشروع ليه وبيشتغل كويس
الوالد:كونه انه اتجوزك بدون علم ابوكي يبئه بيستغلك
جنات:يا بابا طب هيستفاد ايه لما يستغلني لو هوا فعلن انسان استغلالي كان اتجوز واحده بنت اكابر عشان يعمل مشاريع مع ابوها لكن علي قبلني بفقري كده وبعدين هوا لو كان يعرف انك هتفوق مكنش اتجوزني
الوالد:سبيني افكر
جنات:طيب
الوالد:انا خارج اعمل كم مشوار
جنات:بابا انت لسه تعبان هتخرج دلؤتي ازاي
الوالد:المشاوير ال هعملها مهمه وبالمره اشتريلك هدوم بدل مانتي بفستان الفرح بقالك ثلث ايام
جنات:طيب
خرج الوالد وانصدم وهوا يرا علي واقفن
الوالد انت بتعمل ايه هنا
علي:انا عايز اتكلم مع حضرتك
الوالد:الموضزع انتهي خلاص وانا مش هرجع في كلامي هطلقها يعني هطلقها واتفضل امشي من هنا عشان انت تضيع وقتك
علي:لما اكون بعمل حاجه عشان بنتك ده بالنسبالي مش تضييع وقت
نظر له الوالد لفتره ثم ذهب
وفي الساعه السادسه مساء
رجع الوالد وصعق عندما راي علي ما زال واقفن
اقترب منه الوالد:انت لسه واقف هنا
علي:ايوه
الوالد:رجلك مش وجعاك
علي:وجعاني بس واجعني اكتر فراق جنات عني
الوالد بتنهيده:ادخل
ذهب علي وراءه ودخلو
كانت جنات جالسه وبجانبها نور وياسمين ووقفت بسرعه عندما رات والدها وبجانبه علي
جنات:بابا
الوالد:ياسمين نور ادخلو اوضتكم دلؤتي
ياسمين ونور:حاضر
دخلو غرفتهم ولكن لم ستطيعو ان يمنعو نفسهم فوضعو اذانهم علي الباب لعلهم يسمعو شئ
جلس علي بجانب جنات
الوالد:اتكلم قول الي عندك
علي:انا بس مش عايز من حضرتك غير ان حضرتك توافق علي جوازنا وصدقني حضرتك انا مكنش في نيتي خالص اني استغل جنات او اتجوزها دون علمك بس لما عرفت ان حضرتك فاقد الوعي لاكتر من سنه افتكرت ان حضرتك ممكن متفوقش الا بعد فتره طويله ومجاش في بالي خالص ان حضرتك ممكن تفوق بعد جوازنا تاني يوم علي طول صدقني حضرتك انا بحب جنات اوي ومقدرش استغني عنها واتقدمتلها واتجوزتها علي سنة الله ورسوله
الوالد وهوا ينظر لجنات:وانتي مش عايزه تقولي حاجه
جنات:بابا حضرتك مربيني كويس وعارف دماغي واكيد حضرتك يا بابا لو بتثق فيا يبئه بتثق في اختياري واكيد يا بابا عارف اني متجوزتوش لفلوسه ولا لمنصبه لانك عارف ان دي مش اخلاقي وعارف برضه اني استحاله اتجوز انسان مش كويس حضرتك ادري واحد بتصرفاتي وتفكيري ارجوك ثق فيا وفي اختياري
الوالد:موافق
جنات وعلي :بجد
الوالد:ايوه بجد بس ده معناه اني هسيبلك بنتي كده دبة النمله عندكم هتوصلي
علي:متشكر اوي متشكر اوي يلا بينا
الوالد:استني هنا رايح فين
علي:هنروح
الوالد:استني علي الااقل لحد ما تغير فستانها دي وبعدين تروح معاك
علي:اه ماشي
الوالد:امسكي يا جنات اشتريتلك الهدوم البسيها وروحي معاه
ابتسمت جنات لوالدها بحنان واحتضنته بقووه وقبلها والدها
دخلت جنات غرفتها
الوالد:انا هدخل اوضتي عشان تعبان ولما جنات تخلص ابئه خوضها وروحو
علي بفرحه شديده:حاضر
دخل الوالد
ووجد سميه تبكي
الوالد:كويس انك بتعرفي تعيطي
سمبه:ناسي اني بشر
الوالد:الي زيك ملهمش علاقه خالص بالبشر كفايا انك خلتيني افتكر ان مراتي خاينه وماتت بسببي انتي السبب وانا هاخد طارها
سميه:وانا ذنبي في ايه في موتها
الوالد:لو مكنتش خونتها مكنتها جريت ورايا في الشارع وخبطتها العربيه دلؤتي اهي ماتت وهيا فاكره اني بكرهاا وكل ده بسببك بس لولا ياسمين ونور وجنا انا كنت طلقتك بس معلش هنتقم لمراتي
عند جنات ذهبت مع علي لشقتهم
علي:يااا بجد لة اقدر ازغرط كنت زغرط
جنات:الحمد الله انا بجد فرحانه اويي ربنا يخليك ليا
علي:ويخليكي ليا يا حببتي تعالي ندخل الاوضه عشلن عندي ليكي مفجاه حلوه اوي
جنات باستغراب:مفجاه ايه
علي تعالي وانت هتعرفي
دخلت جنات الغرف وصعقت من شكلها كانت الغرفه مزينه بشكل جميل
علي:ايه رايك
جنات:جميله اوي يا علي
علي:بس ده لسه في مفجاه تانيه لكن غمضي عينك الاول
اغمضت جنات عيناها وبعد ثواني
علي:فتحي
فتحت جنات عيناها وقالت باستغراب:ايه ده
علي:دول تذكرتين للعين السخنه ان شاء الله بعد بكره هتكون طيارتنا
جنات:بجد
علي:بجد
جنات:وااااااو حلوووووو اوييييي
وفجاه سمعت جنات صوت هاتفها
علي:اوففف هاتي الموبايل ده اقفله
جنات:ايه ده استني استني دي ياسمين
علي:اوفففف طب طنشيها احسن
جنات:لاء طبعن مينفعش دي اختي
جنات:الوووو ايوه ياسمين
ياسمين ببكاء:جنات اعمل ايه دلؤتي اعرف بابا ازاي اني مخطوبه
جنات:اياكي تعرفيه كفايه الصدمه الي حصلتلو بسببي
ياسمين:طب اعمل ايه انا خايفه اوي وعايشه في رعب
جنات:هقولك انتي ويوسف متخطبتوش رسمي خليه يجي ويتقدم لباباكي عادي جدا كانه واحد جاي يتقدملك وعرفي ماماتك بالموضوع ده
ياسمين:بس انا اخاف يتكشف الموضوع
جنات:لاء متخفيش هوا كده كده خطوبتكم لسه متعرفش المهم تعرفي يوسف
ياسمين:طب تفتكري مامته هتوافق
جنات:اكيد هتقدر حالة بابا
ياسمين:طيب اظاهر مفيش حل تاني غير كده انا هقفل دلؤتي يلا سلام
جنات:سلام
علي:هاتي بئه التليفون ده عشان حاسس انه في بوم هيكون سبب من اسباب طلاقنا
جنات:ههههههه طب انا في حاجه مهمه عايزه اقولهالك
علي باستغراب ايه هيا
جنات:لما انا كنت بشتغل عندك بودي جارد كان باباك يعرف انك كنت بتروح الديسكو وبتقابل هايدي
علي بانصدام:وهوا عرف ازاي
فلاش باك
خلونا نرجع بالذاكره لورا للفصل الاول لما كان جنات بتكلم هند
جنات:طب اعمل ايه
هند:بصي يا ستي انتي من ناحيه تقولي لعلي انك موافقه علي عرضه ومن ناحيه تانيه تروحي لباباه وتفهميه خطة ابنه والتمثيليه الي هوا عاملها طبعن باباه كده هيثق فيكي لما يلاقيكي في صفه
علي بانصدام:يعني بابا كان طول الوقت ده عارف التمثيليه الي انا عاملها معاكي
جنات:اه قولتله علي التمثيليه وكنت باخد منه مرتب. كمان
علي:يعني انتي كنتي طول الوقت الي بتهدديني فيه كان مجرد تهويش
جنات:هههههه اه
علي:هااااااااه دانا مفروس فارسه
جنات:هههههههه تعيش وتاخد غيرها
لنترك العروسين ونذهب لياسمين ويوسف الذان نفذا خطة جنات ووافق الوالد علي يوسف
وبعد مرور سنه ونصف
جنات:اااااااااه علي قووووم قووووووم
يا علي
علي بخضه:ايه في ايه
جنات وهيا تمسك ياقته:الحقني انا بولد
علي:نعم بتولدي طب ايه اعمل ايه اعمل ايه
جنات وهيا تدفعه الي الامام والخلف بقوه:اطلب الاسعاف بسرعه
علي:طب سبيني سبيني عشان اتصل بالاسعاف
تركته جنات وهيا تتالم بقوووه
وطلب علي لها الاسعاف وهوا في خوف شديد
ذهبو الجميع الي المستشفي
وكان والدها ينتظرها وهوا في خوف شدبد
وبعد فتره خرج الطبيب
علي:ها عامله ابه يا دكتور
الطبيب:الحمد الله هيا كويسه والطفله كمان كويسه
علي:هيا خلفت بنت
الدكتور بابتسامه:ايوه ربنا يباركلكو فيها
دخل علي والجميع اليها اقترب علي من جنات وقبلها علي جبينها:حمد الله علي سلامتك يا حببتي
جنات:بتعب الله
يسلمك
الاب:حمد الله علي سلامتك يا بنتي
حنل علي الطفله:بسم الله الرحمان الرحين بسم الله ما شاء الله
ياسمين:ما شاء الله هتسموها ايه
علي وهوا يمسك بيد جنات وينظر لها بحب:هنسميها جناااات




النهاية


انتهي الفصل الاخير ويا رب تكون الروايه عجبتكم


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-09-17, 08:09 AM   #36

Topaz.

مشرفة منتدى الروايات والقصص المنقولةومنتدى الـروايــات الـعـربـيـةوعضو مميزفي القسم الطبي وفراشة الروايات المنقولةومشاركة بمسابقة الرد الأول ومحررة بالجريدة الأدبية

 
الصورة الرمزية Topaz.

? العضوٌ??? » 379889
?  التسِجيلٌ » Jul 2016
? مشَارَ?اتْي » 7,036
?  مُ?إني » العِرَاقْ
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
?  نُقآطِيْ » Topaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   water
¬» قناتك nicklodeon
?? ??? ~
اللهّم خِفَافًا لا لنا ولا علينا ، لا نُؤذِي ولا نُؤذَى ، لا نَجرَحُ ولا نُجرَح ، لا نَهينُ ولا نُهان ، اللهم عبورًا خفيفًا ؛ لا نشقى بأحدٍ ولا يشقى بنا أحد .
افتراضي



Topaz. غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-09-17, 09:11 PM   #37

nordos

? العضوٌ??? » 285038
?  التسِجيلٌ » Jan 2013
? مشَارَ?اتْي » 804
?  نُقآطِيْ » nordos is on a distinguished road
افتراضي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

nordos غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-10-17, 08:16 PM   #38

منيرة رحمان

? العضوٌ??? » 409609
?  التسِجيلٌ » Oct 2017
? مشَارَ?اتْي » 25
?  نُقآطِيْ » منيرة رحمان is on a distinguished road
افتراضي

مشكوووووور والله يعطيك الف عافيه

منيرة رحمان غير متواجد حالياً  
التوقيع
سبحان الله رب العرش العظيم
رد مع اقتباس
قديم 04-01-18, 10:21 PM   #39

alyanore

? العضوٌ??? » 413495
?  التسِجيلٌ » Dec 2017
? مشَارَ?اتْي » 279
?  نُقآطِيْ » alyanore is on a distinguished road
افتراضي

ممتعه جدااا شكراااا

alyanore غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 17-06-19, 10:10 AM   #40

عبد الرازق

? العضوٌ??? » 79316
?  التسِجيلٌ » Feb 2009
? مشَارَ?اتْي » 1,059
?  نُقآطِيْ » عبد الرازق is on a distinguished road
افتراضي

يسلموووووووووو كتييييييير جميلة

عبد الرازق غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 08:21 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.