آخر 10 مشاركات
323-ضاع قلبها -دارسي ماجوير -(كتابة/ كاملة) (الكاتـب : Just Faith - )           »          جئت إلى قلبك لاجئة *مميزة ومكتملة* (الكاتـب : آمال يسري - )           »          هذه دُنيايْ ┃ * مميزة *مكتمله* (الكاتـب : Aurora - )           »          عطش السنين ـ رينيه روزيل ـ 464 ( عدد جديد ) (الكاتـب : ^RAYAHEEN^ - )           »          مواسم العشق والشوق (الكاتـب : samar hemdan - )           »          24 - سجن العمر - جيسيكا ستيل ( إعادة تنزيل ) (الكاتـب : * فوفو * - )           »          لقاء الخريف / الكاتبة : طرماء و ثرثارة ، كاملة (الكاتـب : taman - )           »          2- أصابعنا التي تحترق -ليليان بيك -كنوز أحلام(حصرياً) (الكاتـب : Just Faith - )           »          تائــهــة في عتمتـك (الكاتـب : نسريـن - )           »          همس الجياد-قلوب زائرة(ج1 سلسلة عشق الجياد) للكاتبةالرائعة: مروة جمال *كاملة&الروابط* (الكاتـب : Gege86 - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 21-10-16, 12:08 PM   #11

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي




الفصل الثامن


التف علي ورائه ووجد جنات ما زالت واقفه فاتحه فمها من الصدمه اقترب منه وهوا قلبه
يدق بخوف من ردة فعلها
علي:جنات انا اسف انا مكنش قصدي اني....ااااااه
ولم يكمل علي جملته لان جنات اعطته روصيه قويه
وذهبت بسرعه
جنات:الحيوان القليل الادب المش متربي انا يبوس ايدي
جري علي خلفها:انتي اتجننتي ازاي تضربيني انتي نسيتي انك شغاله عندي
نظرت له جنات بنظرة احتقار وغضب وابتعد علي خطوه للوراء خائف من ان تضربه مره اخري
جنات:كلمه زياده هخلي منظرك زي الزفت قدام المحروصه هايدي
كان سيرد عليها ولكن خرجت هايدي من المحل واتجهت اليهم
هايدي:ايه يا علي مدخلتش معايا ليه
علي:معلش تعالي ندخل
هايدي باستغراب:ايه ده ليه اورتك محمره كده
علي:اصلي اتخبط في حيطه حشب سوده منيله بستين نيله زي الزفت
هايدي:هيا ايه دي الي زي الزفت
علي:الحيطه يا حبيبتي يلا بينا ندخل ومتشغليش بالك
دخلو وشاورت هايدي لعلي علي فستان اسود:ايه رايك في الفستان ده
علي:حلووو اوي طب جربيه اشوفه عليكي
هايدي:اوك
دخلت هايدي والتفت علي لجنات التي كانت تنظر الي الفساتين التي حولها
علي:ايه رايك
جنات بطريقه بارده:في ايه
علي:في الفستان الاسود الي اختارته هايدي
جنات:مبحبش الون الاسود
علي:اومال بتحبي لون ايه
جنات:الفيروزي وبعدين انت مالك اصلن متخليك في حالك
علي:في الاول افتكرت طريقتك كده مع الكل بس طلعت معايا انا بس
واقترب منها:اشمعنا انا
جنات:عشان بكرهك
علي:ليه ايه الي فيا مش عاجبك
جنات:كلك علي بعضك يجيب الضغط ويرفع السكر ويفقع المراره
علي بابتسامه بخبث:انتي معجبه بيا؟؟؟
جنات انصدمت من سواله:هههههه انا اعجب بيك انت ليه اتنصيت في نظري ولا جالي حول ولا اتجننت
علي بعصبيه:ومتعجبيش بيا ليه ناقصني ايد ولا ناقصني رجل
جنات:لاء نقصك مخ
كان علي سيرد عليها ولكن خرجت هايدي واتجهت اليهم
هايدي:ها ايه رايك
علي:الاسود عليكي تحفه
هايدي وتنظر لجنات:وانتي ايه رايك
جنات:عايزه الصراحه
هايدي بغرور:اكيد ويا ريت من غير مجامله
جنات:وحش جدا
هايدي:نعم!!!! ليه
جنات:الفستان ملفت جدا والاستايل بتاعه قليل الادب انتي ازاي مبتتكسفيش تخرجي كده
هايدي بعصبيه:كفايه ان اخويا وعلي بيسمحولي اخرج كده
جنات:والي انتي بتتكلمي عنهم دول رجاله يا ترا؟؟؟
علي بعصبيه:لاء انا راجل اوي ولحد الرجوله متتكلميش فيها عشان متغباش عليكي
هايدي:مهي مجايبك مش عارفه انت ازاي تجيب الاشكال دي
جنات:اشكال!!!! طب تعليلي بئه
شدت جنات شعر هايدي
هايدي:اه اوعي يا حيوانه
جنات:انتي عايزه تتربي. شكلك
علي ويمسك بجنات يحاول ان يبعدها عن هايدي فا دفعته جنات فوقع علي علي الاستاند الخاص بالملابس ووقعت الملابس ثم دفعت جنات هايدي فاوقعتها هيا الاخري بالاستاند الاخر للملابس وانهار معظم ما يوجد بالمحل
صاحب المحل بعصبيه:انتي اتجننتي انتي دمرتيلي المحل الله يخرب بيتك منك لله فيكي وفي الي معرفش يربيكي
جنات تعصب لدرجه شديده فانها ترفض ان ياتي احد بسيرة ابويها فضربته بوكس وهربت بسرعه
قبل ان يبلغ عنها
لم يرا صاحب المحل غير ان يمسك بهايدي وعلي و يذهب بهم الي قسم الشرطه
علي:احنا ملناش ذنب في الي حصل هيا الي دمرت كل حاجه
الظابط:انا ليا الي قالهولي صاحب المحل وهوا قال انكم الي دمرتوله المحل والدليل انكم كنتم موجودين فيه
هايدي:حضرتك هيا كمان كانت معانا
الظابت:وراحت فين ان شاء الله
علي:هربت
الظابت:طب اتفضل اديني عنوانها
علي:انا مش معايا عنوانها بس معايا رقم تليفونها
الظابت:طب اتفضل اتصل بيها
اخرج علي هاتفه وحاول الاتصاال بها لكن هاتفها مغلق
الظابت:هاا اخلص
علي:موبايلها مغلق
الظابت مش قدامي غير اني احبسكم لحد ما نلاقي البنت دي
هايدي:علي ارجوك ادفع التعويض وخلاص اهلي لو عرفو اني كنت معاك او روحت الاسم هيطينو عيشتي
علي مستسلمن:حاضر
ودفع علي تعويضن مادين لما سببته جنات
طبعن الكل بيسال فين جنات دلؤتي
ذهبت جنات الي اباها في هذا الوقت تشتكي له رغم انها دائمن تشعر انه سبب موت امها لانه تزوج عليها
جنات وهيا تمسك بايد اباها:بابا قوم بئه انا محتجالك
مبقتش قادره امثل اني قويه اكتر من كده يا ريتني كنت ولد يمكن مكنتش هتعرض لكل الاهانات دي استغفر الله العظيم
امسكت جنات بذراع اباها كانها طوق نجاتها ولكن شعرت بشئ غريب عندما امسكت بذراعه رفعت جنات كم القميص ووجدت ان جزء من ذراعه محروق انها حقا تتذكر ان الطبيب قال لها
انها من الحادثه ولكن لم تحترق السياره اثناء الحادثه فكيف حرقت ذراعه كيف لم تنتبه جنات لهذه الملحوظه طيلت هذه الفتره
ذهبت جنات الي الدكتور ودقت علي الباب
الدكتور:ادخل
جنات:السلام عليكم
الدكتور:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اتفضلي
جلست جنات:في البدايه انا بعتذر لحضرت علي الي قولته اخر مره
الدكتور:لاء ابدا ولا يهمك
جنات:انا كان عندي سوال كده
الدكتور:اتفضلي
جنات:اثار الحريق الي في ايد بابا الغريب انها مرحتش لحد دلؤتي والاغرب انه مكنش في حريق اثناء الحادثه
الدكتور:فعلن دي حاجه غريبه اوي لو كلامك ده فعلن صحيح بس انا قولتلك ان الغيبوبه الي باباكي فيها مش من الحادثه
جنات وبدات تشعر بقلق اكثر طيب يا دكتور سلام عليكم
الدكتور:لو في اي جديد يا ريت تعرفيني يمكن ده يفيدنا في تحسين حالته
جنات:ان شاء الله سلام عليكم
عند علي وهايدي
هايدي:انت لازم ترفد البنت دي
علي:لو بايدي كنت عملت بس هيا كل شويه تهددني انها هتعرف بابا علي التمثليه
هايدي بسخريه:مكنتش اعرف انك عملها حساب اوي كده
علي:اعمل ايه يعني
هايدي:في حل واحد
علي باستغراب:ايه هوا
هايدي:انك تمسكلها ذله وكده تكونو متعادلي ومحدش يقدر يهدد التاني
علي:طب وانا همسكلها ذله ازاي
هاييدي:خلي حد يراقبها يمكن تعرف عنها حاجه
علي بتفكير:افكر بس انا هموت واعرف دلؤتي هيا راحت فين
هايدي:طب ما تحاول ترن عليها مره تانيه
علي:طب استني كده
كانت جنات عند النيل تبكي بشده وفجاه سمعت هاتفها يرن
جنات وتخفي صوتها المبحوح:الووو
علي:عملتيها وهربتي
جنات:انا مش في المود اتكلم دلؤتي سلام
ولم تسمع منه رد وقفلت في وجهه وعصب علي مره اخري
هاييدي:ايه في ايه
علي:قفلت السكه في وشي
هايدي:الي زيها لازم يعمل كده المهم انا همشي دلؤتي سلام
علي:سلام
جلس علي بضيق وحاول ان يتصل عليها مره اخري
عند جنات سمعت هاتفها يرن مره اخري
جنات:نعم
علي:تعالي لكافيه.....
جنات في نفسهاا اوففف:جايه
وذهبت جنات وبعد عشر دقائق وصلت اليه
علي:ثلاث الاف جنيه مخصومين من مرتبك
جنات:طيب
علي:يلا اركبي عشان توصليني
جنات:هنروح فين
علي هتعرفي:
وركبت جنات ووصف علي لها الطريق وبعد ربع ساعه وصلو
جنات صعقت من المكان:انت اكيد بتهزر صح
علي:وانا ههزر معاكي ليه
جنات:انت ازاي عايزني ادخل ديسكو انت اتجننت
علي:شغلتك تحرصيني في اي مكان اروحه
جنات:وانا مش هدخل المكان ده مهما حصل
علي:خلاص براحتك
جنات:يلا اركب
علي:لا انا داخل انتي مش عايزه تدخلي خلاص خليكي هنا
جنات:تعالي معايا احسنلك
علي:باي باي
دخل علي وعصبت منه جنات فقررت ان تذهب بالسياره وتتركه



انتهي هذا الفصل يااا رب يكون عاجبكم




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 21-10-16, 12:09 PM   #12

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل التاسع
الجزء الأول


ذهبت جنات الي الفيلا بالسياره وتركت علي
في هذا الوقت كان عماد في الحديقه فاتجهت اليه
جنات:السلام عليكم
عماد بابتسامه واستغراب:وعليكم السلام ايه ده انتي هنا افتكرتك مع علي
جنات:ممكن تديله مفاتيح عربيته لما يجي
عماد:حاضر لكن انت مجتيش معاه
جنات:انا اتاخرت ولازم ارجع
عماد:طب ممكن سوال
جنات:اتفضل
عماد:بنوته زيك ليه متشتغلش شغلانه تانيه غير العنف ده مش لايق عليكي البودي جارد
ابتسمت جنات بمراره:محدش بيختار حياته ولا بيختار ظروفه
عماد:بس الانسان لازم يكون قوي
جنات:استاذ عماد تفتكر الانسان هوا الي بيتحكم في القدر ولا القدر هوا الي بيتحكم في الانسان
عماد بحيره:سوال صعب لكن
قاطعته جنات:فكر علي مهلك وبعدين ابئه قولي الاجابه سلام
وذهبت جنات بسرعه لانها تاخرت وراقبها عماد حتي اختفت عن ناظره
وظل عماد يفكر في سوالها
عند علي حكي لطارق كل شئ
طارق:تستاهل
علي:هيا نقصاك
طارق:لما بت زي دي تقعد تهدد فيك وانت مش عارف ترد عليها يبئه تستاهل
علي:انا هبدء في مشروعي من بكره
طارق:صح لازم تعمل مشروعك في اسرع وقت عشان تعرف تتخلص منها
علي:طب يلا تعالي جنات بره اخليها توصلك
طارق:قشطه
خرج علي وطارق وانصدم علي لا يجد سيارته
طارق:اومال فين العربيه
علي:مش عارف
طارق:نعم اومال انا الي هعرف
علي:استني هتصل عليها اشوف في انهي داهيه دي
جنات وهيا عند لطفي تشتري ايس كريم لجنا رن موبايلها
جنات:الووو
علي:انتي فين
جنات وهيا تعطي الفلوس لعم لطفي:روح انت انا وديت عربيتك البيت وروحت
علي:انتي زودتيها شكلي كده هشتكيكي لبابا تاني
جنات:طب فكر كده وانا اقوله علي الاتفاق الي بينا
علي:انتي تهديداتك كترت
كانت جنات سترد عليه ولكن انصدمت عندما اعطاها عم لطفي الباقي ورات ما كتب علي الباقي كان مكتوب انا الشاب الوسيم بجانب سوالها عندما كتبت من قبل انت مين؟؟؟
جنات:ازاي مش معقول الفلوس ترجعلي اكتر من مره وبعدين الشاب الوسيم انا حاسه اني قريتها قبل كده وتذكرت جنات عندما كانت مع علي في محل الكشري عندما قرات علي المال جملة الشاب الوسيم فقالت جنات بصوت عالي وهيا في صدمه:الشاب الوسيم
علي باستغراب:انا وسيم!!!!!!
جنات:اسمع انا هقفل دلؤتي سلام
طارق في ايه
علي:مش عارف لكن قالت عليا وسيم
طارق:بتكلم جد
علي :ايوه
طارق:يا بن الايه وقعت البت
علي ينظر للهاتف باستغراب:موقعتهاش بس هيا ليه قالت كده
طارق:المهم دلؤتي احنا هنروح ازاي
علي:خلينا ناخد تاكسي
طارق:هااا يلا
وصل علي وكان سيدخل الفيلا ولكن اوقفه صوت اخيه
عماد بحده:كنت فين
علي:كنت مع طارق
عماد:علي لاخر مره هقولك ابعد عنه ده مش عايز غير انه يستغلك
علي:انا عارف مصلحتي
عماد بعصبيه:امسك مفاتيح العربيه
علي باستغراب:هيا جنات جابتها
عماد:ايوه
دخل علي الغرفته وهوا مستغرب لماذا قالت له جنات بانه وسيم
في الصباح التالي
استيقظ علي وهم بالخروج فا هوا يشعر بالفضول حقا حتي يسال جنات لماذا قالت هذا ولكنه استغرب انها لا تقف عند باب الغرفه كعادتها
نزل علي ووجد اباه ياكل الفطور
علي:صباح الخير
فريد:صباح النور تعالي افطر
علي:هيا جنات ليه مجتش انهارده
فريد:هيا اتصلت بيا واستاذنتني تاخد اجازه عشان تروح تجيب محاضرتها
علي شعر باحباط لا يدري لماذا
فريد:يلا يا علي
علي باستغراب:يلا ايه
فريد:افطر عشان بعد كده نروح الشركه
علي بملل:حاضر
ترك فريد علي وذهب للشركه
علي:هاااه كانت تقولي انها هتاخد اجازه اوففف
وفكر علي ان يتصل عليها امسك علي هاتفه ورن عليها ولكن هاتفها مغلق
علي:اوففف
عند جنات كانت في الجامعه تجلس مع صديقتها هند في الكافتيريا
جنات تحضن هند وتبكي بحرقه
هند:اهدي يا جنات قوليلي في ايه
جنات:انا مبقتش فاهمه نفسي كنت في الاول مبستعملش الضرب غير بس عشان ادافع عن نفسي دلؤتي بئبت اضرب اي حد يضايقني انا بئيت ارجل من الولاد بئيت اخاف ابص في المرايه
هند:جنات حبيبتي فبن انوثتك انتي مش شايفه نفسك لابسه ايه
جنات:يعني البس لبس مسخره عشلان اعجب
هند:هوا يا كده يا كده جنات انتي عندك نقص في الثقه بالنفس ارجعي للبسك البناتي تاني بس من غير ما تتخلي عن مبادئك واذا حد ضايقك انتي اكيد عارفه هتدافعي عن تفسك ازاي ساعتها
جنات:ممكن طلب
هند:ايه هوا
جنات:انتي قولتيلي ان ابن عمك دكتور نفساني ممكن تديني عنوان عيادته
هند باستغراب:ايه جنات انتي للدرجاتي تعبانه
جنات:عشان خاطري يا هند
هند:حاضر
وكتبت هند عنوان عيادة ابن عمها وذهبت جنات اليه
جنات وهيا تكلم السكرتيره:ممكن اقابل الدكتور شريف
السكرتيره:طب حضرتك اقعدي هنا لحد ما يخلص الحاله الي عنده
جنات:اوك
انتظرت جنات عشر دقائق
ثم دخلت
جنات:السلام عليكم
الدكتور شريف:وعليكم السلام ورجمة الله وبركاته اتفضلي
جنات:انا صاحبة هند
شريف:عارف هند قالتلي قبل ما تيجي ها يا انسه جنات في ايه
جنات:الي فيه اني مبقتش فاهمه حاجه ومبقتش فاهمه المفروض اعمل ايه سعات بسال نفسي
لو كان بابا وماما معايا كنت هبئه كده
شريف:كده ازاي يعني
جنات وحكت له كل شئ عنها
شريف:بصي يا انسه جنات الي بيحصلك ده من الوحده وعدم الثقه والامان انتي عايشه لوحدك مش عايشه مع ناس يحبوكي ويدوكي الثقه بنفسك واكيد لو باباكي ومامتك كانو موجودين
مكنتش شخصيتك هتكون كده بس الي متاكد منه انك لو مش حابه تعملي زي اي بنت مكنتش حالتك هتبئه تعبانه كده بس الي عايز اقولهولك بلاش الضرب الي عمال علي بطال كده متخوفيش الي حواليكي اغلبي الي حواليكي بثقة نفسك وبكلامك مش بايدك انتي لو عايزه رايي انا شايفك قمر
جنات بعصبيه:نعم
شريف:ايه انتي شايفه نفسك وحشه
جنات:لاء
شريف:خلاص يبئه اعملي الي انتي حابه تعمليه طلاما مش غلط وانا متاكد ان انتي مش عايزه تكوني كده
جنات:طب وازاي هيكون عندي ثقه بنفسي
شريف:لازم تقتلي الوحده دي
جنات:ازاي
شريف:يعني مثلن اتخطبي
جنات باستغراب:لالا مينفعش لسه بدري اوي
شريف:طب انتي معندكيش اهل غير مرات ابوكي واخواتك
جنات:لاء عندي خلاتي بس هما عايشين في الارياف
شريف:انا رايي انك تروحي تقعدي عندهم كم يوم اكيد الجو الاسري الي عندهم هيخلي جواكي مشاعر تحيا من تاني
جنات:متشكره جدا يا دكتور انا لازم امشي عشان اتاخرت
شريف:اوك بس حضرنك تعالي الاسبوع الجاي
جنات:ان شاء الله
ذهبت جنات الي بيتها تفكر في كل ما سمعته من شريف فهيا فتاه لماذا لا تعيش كفتاه اذن
فالله خلقها كفتاه تالمت جنات لحالها وفتحت هاتفها وجدت خمس رسائل وكلهم من علي
اول رساله انتي فين
تاني رساله مقولتليش ليه انك هتاخدي اجازه
ثالث رساله مبترديش علي رسايلي ليه
اربعه قافله موبايلك ليه
خامس رساله استني عليا لما اشوفك
لا تدري لماذا ولكن ضحكت جنات رغمن عنها واستغربت لماذا يهتم
في هذا الوقت كان علي في مكتبه كل دقيقتين يمسك هاتفه لعله يرا رساله منها
علي في نفسه هيا قافله موبايلها ليه
رن هاتف علي
علي بفرحه:جنات
ولكن لم يصدق كلامه كانت هايدي المتصله
علي:ازيك يا هايدي
هايدي:اذيك يا حبيبي وحشتني اوي
علي:اه
هايدي:مش هتقولي وانتي كمان
علي:انتي كمان وحشاني اوي
هايدي:ليه متصلتش بيا انهارده
علي:معلش يا حبيبتي اصلي في الشركه ومشغول
هاييدي:طب احنا مش هنتقابل بئه ولا ايه
علي:ان شاء الله طبعن لما افضي ابئه احدد معاكي معاد
هايدي:طيب باي
علي:سلام
عند هايدي:هوا ماله ده وفجاه سمعت موبايلها يرن ولكن كان الرقم غريب
هايدي:الووو
المتصل:وحشتيني اوي اوي اوي
هايدي:يوسف!!!!
يوسف:كويس انك فاكره اسمي
هايدي:اخلص عايز ايه
يوسف:مش عايز انا بس بكلمك عشان افكرك بالاتفاق الي بينا
هايدي:انا فكراه كويس
يوسف:وليه القلبه المفجاه دي ايه استحليتي الشوبينج والفلوس وحابه تلهفي لوحدك
هايدي:لا متخفش النص بالنص
يوسف:ماشي يا هايدي هصدقك بمزاجي بس لو فكرتي بعد ما تقلبي الواد تديني الصابونه هوريه صوارنا مع بعض وانتي اكيد عارف علي مش من النوع الي يسكت عن حقه هينتقم
هايدي:ما خلاص يا يوسف اول مااقدر اسلك منه حاجه هقولك
يوسف:ماشي سلام
هايدي:سلام
عند علي كان يعمل ولكن وهوا شارد الذهن فانه لا يحب هذا العمل نظر في اساعه انها التاسعه
قام علي من مكانه وذهب الي المنزل
علي:مساء الخير
عماد:مساء النور
انا هروح ارتاح عشان تعبان
عماد باستغراب:ماشي
علي:عماد بقولك ايه
عماد:نعم
علي:هوا انت ناوي تشتغل فين دلؤتي
عماد:بفكر اعملي مشروع بسيط
علي:ربنا يوفقك
عماد:ربنا يخليك لكن انت مالك انهارده
علي:مالي مانا كويس اهو
عماد:متاكد
علي:تصبح علي خير
عماد وانت من اهله
دخل غلي بدل ملابسه وحاول النوم ولكن استغرق وقط طويل حتي نام نوم عميق
تاني يوم بالصبح ضحيت جنات صلت الفجر ولكنها فعلت شئ مختلف اليوم وذهبت الي الفيلا
ودخلت كعادتها تنتظر علي حتي يخرج
صحي علي الساعه الخامسه والنصف فهوا لم يشعر بالراحه هذه المره واول ما جاء علي باله هل جنات واقفه بالخارج ام لا جري علي بسرعه وفتح الباب ولكنه انصدم هل من تقف امامه الان هيا جنات كانت جنات ترتدي بنطال وتيشرت بناتي ولكن بالطبع كان لبسها واسعن فا هيا ما زالت عند مبدئها وتركت لشعرها الحريه ولم تربطه هذه المره علي ويفرك عينه
محاولتن استوعاب ما ينظر
علي:جنات!!!!!!



يتبع



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 21-10-16, 12:11 PM   #13

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل التاسع
الجزء الثاني


علي:انتي جنات؟؟؟
جنات ارتبكت من نظراته:ايوه
علي:احلفي
جنات:في ايه مالك
علي:انا الي بسال ازاي انتي كده
جنات:كده ازاي يعني
علي:النيولك المفاجئ ده
جنات:انا في الاخر بنت
علي:وليه غيرتي رايك وبئيتي تلبسي بناتي
جنات:عشان.. وانت مالك اصلن خليك في حالك
علي:انتي زي مانتي الطبع الصبياني ده فطري
جنات:انا هنزل وانت غير هدومك وانزل وكانت ستذهب
ولكن اوقفها صوت علي
علي:جنات
جنات:نعم
علي:ليه مردتيش علي رسايلي امبارح
جنات:وانت ليه بعتها
علي:عشان
جنات:عشان ايه
علي ولم يجد اجابه منطقيه :عشان انتي بتشتغلي عندي والمفروض تعرفيني
جنات:ممكن بلاش رغي ويلا ننزل
علي:جنات
جنات:في ايه تاني
علي:شكلك جميله اوي
لا تعلم لماذا ولكن شعرت جنات بالخجل ولكن اتي لها شعور سئ فهل مظهرها غيرها بهذا الشكل:عن اذنك
نزلت جنات وهيا تسرح في خيالها تشعر بالاسي لماذا الان يهتم بها لمجرد ان تغير شكلها
عماد:جناااات
جنات:ايه ده انت طلعت منين
عماد:طلعت من تحت
جنات:تحت فين
عماد:وانا طالع السلم بقولك صباح الخير مبترديش
جنات:انا اسفه صباح النور
عماد:بسم الله ما شاء الله ايه التغيير الحلو ده
وبدات جنات تشعر بالضيق:شكرا
عماد:ليه شكلك مضايق
جنات:مفيش
عماد:لاء في قولي
جنات:بس مكنتش اعرف ان الشكل بيفرق اوي مع الناس كده
ابتسم عماد:طبعن بيفرق بس مش معني اني قولتلك كده اني كنت بشوفك بنظره ودلؤتي بنظره تانيه انتي لسه في نظري محترمه زي مانتي بلاش تاخديها من الناحيه دي
ابتسمت جنات:متشكره
كان علي ينزل في ذلك الوقت وراهم
علي:بئيتم تتكلمو كتير
عماد:وايه يعني
علي:انت بتضيع وقت
نظر عماد لجنات:الي زي جنات يستاهل ان الواحد يضيع وقته معاها
علي:طيب يا سيدي يلا يا جنات ورايا
نزل علي ونزلت جنات ورائه وظل عماد يراقبها
علي:هوا فين بابا
الخادمه:راح الشغل بدري انهارده يا علي بيه
علي:طيب حضريلي الفطار
الخادمه:حاضر
جلس علي وظلت جنات واقفه وعلي ينظر اليها كل دقيقه لا يكاد يصدق انها جميله هكذا
كيف لم يلاحظ هذا من قبل كانت جنات تشعر بنظراته وتحس بالتوتر لم ينظر اليها احد بهذه الطريقه من قبل
اتت الخادمه ووضعت الفطور
علي:اقعدي
فلم تجلس جنات
علي:يا حجه اقعدي
جنات تنظر حولها:انت بتكلمني انا
علي:اومال بكلم قريني
جنات:ليه
علي:افطري معايا
جنات:لا طبعن مينفعش
علي:ليه
جنات:عشان انا بشتغل عندك ومش مسموح للي زيي يقعد
علي باستغراب:انتي اتغيرتي كده ليه انت مكنش بيهمك الفرق اللجتماعي الي بينا
ليه بتتكلمي دلؤتي كده
جنات:مش دي الحقيقه
علي:انتي مالك ايه الي غيرك كده
جنات:الي غيرني اني عرفت الفرق بينا يا علي بيه
علي:ماشي يا جنات علي راحتك
جنات:لاء ده الي بعمله علي راحتك انت مش ده الي حضرتك كنت عايزه اني اعرف الفرق الي بينا
علي ارتبك:اه طبعن طيب تعالي ورايا
ذهبت جنات ورائه
وفتحت له الباب ثم ركبت
جنات:تحب حضرتك نروح فين
علي:خلينا نروح كافيه....
وذهبت جنات الي الكافيه
كان علي يجلس وجنات كانت ستساله لماذا هما في هذا الكافيه ولكن تراجعت
وبعد قليل جائت فتاه تتجه الي علي
علي:هاي اذيك يا ورده
ورده:لا انا زعلانه منك كل الفتره دي متكلمنيش
علي وهوا يمسك يدها ويقبلها:معليش يا قلبي ضغط الشغل
كانت جنات تراقب الموقف في صمت كان علي منتظر منها اي ردة فعل
ولكن لم تقل اي شئ
ورده:حبيبي مين دي
علي:دي البودي جارد بتاعتي بس اعتبريها مش موجوده
لم ترد جنات عليه او تعصبت حتي
علي في نفسه مالها دي وفجاه رن هاتفه
علي:الووو
علي:ايه انت بتقول ايه طب انا جي حالن
جنات:في ايه
علي:ابويا في المستشفي
جنات:ايه!!!!
ولم ينطظر علي وامسك بيد جنات واركبها السياره ةركب وقاد السياره حتي وصلو
للمستشفي
جري علي وجنات ورائه حتي وصلو لغرفته وكان عماد واقفن خارج الغرفه
علي:ايه الي
عماد الي حصل انه
فلاش باك
فريد وهوا يتكلم في الهاتف:انت بتقول ايه انت متاكد
السكرتير:في ايه يا فريد بيه
فريد:افتح التلفزيون بسرعه
وفتح السكرتير التلفاذ واتي بالقناه التي اختارها فريد
ان شركة فريد بيه المنافسه تنزل اعلانات عن منتجات جديده ولكن هذه المنتجات هيا فكرة مشروع فريد بيه فقد دفع فريد مبالغ كبيره حتي يتمم هذا المشروع لم يتحمل فريد الصدمه
ووقع مغشين عليه
فلاش باك
علي:كل ده حصل طب والعمل دلؤتي
عماد:مش عارف
علي:هوا بابا اخباره ايه
عماد:لسه الدكتور مطلعش
وقف علي بجانب عماد وهوا حزين لا يدري ماذا يفعل ويشعر بالخوف علي اباه وبعد عدة
دقائق خرج الطبيب
علي:ها يا دكتور
الدكتور:اتعرض لصدمه عصبيه واديناله مهدئ بس الحمد لله هوا كويس
لكن حالته النفسيه سيئه وده ممكن يخليه يتعب
عماد:متشكر اوي طب عن اذنك هندخل نطمن عليه
الدكتور:اتفضلو
دخلو كلهم وكان فريد نائمن ويبدو علي وجهه الاسي والحزن
علي اقترب من اباه وقبل يده وهوا يشعر بحزن كبير لم يشعر به من قبل
لم يتوقع ان ابوه الذي دائمن يرا فيه القوه والصرامه ينهار
علي:والحل
عماد:مش عارف مش قادر افكر في اي حاجه
علي:انا هبات مع بابا
عماد:لا انا ولا انت هيفيد بياتنا هنا بحاجه احنا الي المفروض نعمله
نحل المشكله دي هوا ده الي هيعالج بابا
علي:عندك حق انا هروح اجيب غيارات لبابا
عماد:ماشي
ذهب علي وجنات خلفه وجلس عند الحديقه التي امام المستشفي وهوا حزين
وشعرت جنات بالحزن لاجله
علي:بجد مش عارف اعمل ايه حاسس بتعب
جنات وهيا تجلس بجانبه:انت واخوك الوحيدين الي تقدرو
تقومو باباكم بالسلامه
علي:حاسس بضعف واني مش قادر اعمل حاجه
جنات:يعني هتسيب باباك في الحاله دي
علي:لاء طبعن بس حاسس اني معنديش اي قوه اعمل حاجه
جنات:تعالي معايا
علي:علي فين
جنات:هجيبلك حل لمشكلتك تعالي معايا ومتسالش اكتر من كده
ذهب علي ورائها وقادت جنات السياره حتي وصلو الي مكان لم
يتخيل علي انه سيذهب اليه
علي:ايه ده
جنات:يعني مش عارف ايه ده
علي:لاء عارف بس مكنتش متصور انك هتجيبينا هنا
جنات:مفيش احسن من الجامع الي يريح قلبك ويرجعك القوه
علي :طب هوا انا لما ادخل المفروض اعمل ايه
جنات باستغراب:نعم!!! مش عارف المسجد تعمل فيه ايه هتصلي طبعن
وتقرا قران شويه ايه السوال ده
حس علي بالاحراج فان سواله حقا غبي:طب وانتي
جنات:انا كمان هصليلي ركعتين وبعدين هستناك هنا عشان كده خد وقتك وبلاش تستعجل
علي :ماشي
ذهب كلن منهما دخلت هيا في المكان الخاص بالنساء وهوا دخل ليصلي
واثناء الصلاه شعر بالاحراج احس انه ليس له الجراه ليقابل ربه وهوا مملؤ بكل هذه الذنوب يشعر بانه لا يستحق ان يكون في هذا المكان شعر بانه غريب مما جعله يشعر بالوجع
حتي عندما جاء ليدعي شعر بانه ليس له الحق ان يطلب من ربه شئ وهوا اغضبه ولكن لم يستطع ان يدعي غير بطلب المغفره بعد ان انتهي من الصلاه قراء القران
جلس في المسجد ساعه ونصف وجنات تنتظره بالخارج
رات جنات علي وهوا يخرج:تقبل الله
علي:منا ومنكم
جنات باستغراب:انت لسه مضايق
علي:لاء انا بئيت مضايق اكتر
جنات باستغراب:ليه
علي وبدء عينه تدمع:عشان حسيت اد ايه ربنا غاضب عليا واد ايه حسسني اني مستهلش اكون في مكان زي الجامع
جنات:دلؤتي حسيت بالذنب اومال فين علي الي كل يوم مع بنت شكل
علي:كنت دايمن بقول في نفسي من بكره هتوب بس يجي اليوم الي بعده واقول خلاص اخليها بكره كل ما يجي بكره اجله لليوم الي بعديه حاسس ان ربنا بيعاقبني
جنات:يمكن بس الي حساه ان ربنا لسه مديك فرصه
علي بسخريه:وايه هيا بئه الفرصه دي
جنات:الحياه طول ما ربنا حاطت فيك نفس تعيش يبئه مديك فرصه عشان تتوب ليه
علي:تفتكري هيسامحني
جنات ابتسمت:مش هتلاقي ارحم من ربنا يبئه مش هتلاقي غير ربنا الي يسامحك
علي:جنات
جنات:نعم
علي:روحي انتي
جنات:ليه مش هتيجي عشان اوصلك
علي:لاء روحي انتي انا عايز اعمل حاجه كده
جنات:ماشي
علي:سلام
جنات:سلام
انتظر علي حتي ذهبت جنات ثم رجع مره اخري الي المسجد
شعر بان قلبه اشتاق للصلاة مره اخري رغم انه كان يصلي من قليل
كان علي يصلي وهوا يبكي علي ما فعله في حياته
رجع علي في وقت متاخر ولكن كان يشعر براحه كبيره
ذهب الي النوم
واستيقظ علي الساعه الرابعه والنصف ليصلي
وخرج ولكن لم تكن جنات حينها اتت
عند جنات استيقظت علي الساعه الخامسه صلت ولبست وهيا تنزل سمعت صوت بالحمام
كانت نور تتكلم بالموبايل
نور:ماشي يا حبيبي هكون عندك انهارده
نور:لا تسعه متاخر برضه خليها سبعه
نور:ماشي يا حبيبي يلا سلام
كانت جنات تسمع هذا الكلام وهيا منصدمه هل حقا ما تسمعه حقيقي
تكاد لا تصدق
كانت نور ستفتح الباب فا جريت جنات بسرعه وذهبت للفيلا وهيا تشعر
باستياء من اختها
كان علي سيخرج فوجد جنات في وجهه
جنات باستغراب:ايه ده صاحي بدري اوي كده ليه
علي:عايز الحق اروح الشركه
جنات:طب يلا عشان اوصلك
علي:يلا
ركب علي ولكن هذه المره ركب بجانبها
جنات باستغراب:مركبتش ورا ليه
علي بتوتر:اصل انا بحب اشوف الطريق قدامي
جنات:واشمعنا المرادي يعني
علي:يووو سوقي وخلاص
جنات:طيب طيب
قادت جنات السياره ووصلو الي الشركه
دخل علي بسرعه وبدء بالعمل
جنات:انت ناوي علي ايه
علي:الحل الوحيد اننا نعمل فكرة مشروع جديده ونخلي منتجنا احسن منهم
بحيث اننا نكسب ونعود خسارتنا
جنات:غلط كلامك غلط
علي:ليه
كانت جنات بترد عليه ولكن رن هاتف علي وكانت هايدي المتصله
لم يشعر علي بانه يريد الكلام معها الان فاقفل هاتفه
علي:ها قوليلي ليه
جنات:معني ان الشركه المنافسه قدرت تسرق مشروع باباك يبئه مش هيصعب عليها
تسرق مشروعك
علي:طب وبعدين هعمل ايه
جنات:اكيد حد في الشركه هنا اخد رشوه منهم مقابل انه يديله المشروع
علي:بس الي بيشتغلو معانا هنا بيشتغلو من زمان مش ممكن يعملو حاجه زي كده
جنات:في حل واحد عشان تتاكد
علي:ايه هوا
قالت له جنات عن فكرتها واعجب بها علي كثيرا
علي:صح معاكي حق انا عايز اروح لبابا اطمن عليه
جنات:ماشي يلا
وقبل ان يقف علي دخلت عليه هايدي وهيا في قمة عصبيتها
هايدي بسخريه:اه عشان كده مبتردش عليا عشان حابب تستفرد بيها بوحدك
علي:ايه يا هايدي الي انتي بتقوليه ده انتي اتجننتي
هايدي:فعلن انا اكيد اتجننت عشان عرفت واحد خاين زيك
فيها ايه دي احسن مني
جنات:لو سمحتي انا مسمحلكيش انا عارفه ازاي اخاف ربنا واحترم نفسي
هايدي:لا يا شيخه ماشي يا علي بس الحق مش عليك الحق عليا
عشان عرفت واحد واطي زيك
لم يستطع علي ان يتمالك اعصابه وضربها الم قوي
تفاجئت جنات من ردة فعله هذه اول مره يفعل شئ كهذا امامها




انتهي الفصل يا رب يكون عاجبكم




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 21-10-16, 12:13 PM   #14

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل العاشر


نظرت هايدي لعلي باستغراب وصدمه
هايدي:انت بتمد ايدك عليا
علي استغرب كيف فعل لها هذا:انا مقصدتش انا...
لم تعطه هايدي فرصه وجريت ولكن جري علي ورائها وورائه جنات
هايدي وهيا تجري كانت صتصدمها سياره ولكن
لحقها علي وشدها الي فحضنته هايدي
جنات توقفت وهيا تنظر ال هذا المنظر وهيا تري فتاه في احضان علي
شعرت بالاحباط والاسي لا تريد ان تنظر الي منظر كهذا تشعر
بانه يجرحها انتبه علي لنظرات جنات اليه ونظرات الحزن في عيناها
فالتفتت جنات بسرعه واعطته ظهرها لا تريده ان يراها بهذا الضعف
علي:جنات
هايدي:انا كنت هموت وانت بتنادي عليها
علي وكأنه لم يسمعها تركها بسرعه وجرا خلف جنات حتي وقف امامها
ليمنعها من السير:مشيتي ليه
جنات:اصل تعبت فجاه وحاسه بصداع هروح اشرب قهوه في الكافتيريا
الي جمب الشركه
علي:انا جاي معاكي
جنات:لاء انا عايزه اكون لوحدي عن اذنك
ولم تنتظر ان تسمعه منه رد وذهب ظل علي يراقبها وهايدي تشتعل
غضبا انتبه علي لهايدي
علي:انتي كويسه
هايدي:وليه السوال مانا مش هماك اصلن
علي:ليه بتقولي كده
هايدي:مديت ايدك عليا وسيبتني وروحت تجري وراها
علي:انتي متنسيش انها البودي جارد بتاعتي ولا اقولهالك بالعربي
حارثتي الشخصيه
هايدي بسخريه:ولا حارسة قلبك
علي بدون فهم:قصدك ايه
هايدي:علي انت لازم تمشي البنت دي
علي:لاء عشان ممكن تقول لبابا علي التمثيليه
هايدي:يوووه بسببك خليت واحده زي دي تتحكم فينا
في مكان تاني عند جنات كانت تعيد هذا المشهد مرات ومرات
في ذهنها وقلبها يكاد يقف في كل مره تتذكر هذا لبمشهد
جنات:لالا ده بس عشان جريت
وفجاه سمعت هاتفها يرن:الووو
عماد:اذيك يا جنات
جنات:مين معايا
عماد:انا عماد
جنات باستغراب:عماد!!! انت ازاي جبت نمرتي
عماد:ممكن بس تجيلي في المكان الي هقولك عليه
جنات وهيا ما زالت مستغربه:ماشي اجيلك فين
وبعد ساعه ذهبت اليه ذهبت جنات للمدفن
جنات:السلام عليكم
عماد:جنات تعالي
جنات باستغراب:هوا انت جبتني هنا ليه
عمتد بابتسامه حزينه:اقري الفتحه
جنات:لمين
عماد:لمراتي الله يرحمها
جنات باستغراب:مراتك!!!
عماد:ايوه اقري بس الفتحه الاول
وبدات جنات بقراءة الفاتحه وبعد ان انتهت:الله يرحمها
عماد:الهم امين
جنات:ممكن تقولي ليه جبتني هنا
عماد بحزن:انعارده الذكري السنويه لوفاة مراتي بس محدش افتكر
بس لنتي عشان متعرفيش قولت اجيبك تقري الفتحه عشان بعد سنه تجيلها
وتقريلها الفاتحه
جنات:مكنتش اعرف انك كنت متجوز
عماد:بحبها اوي
جنات:هيا ماتت ازاي
عماد:في حادثه خبطتها عربيه
جنات وشعرت بالحزن ولكن حاولت تغيير للموضوع:طب ومامتكم
ذكرت وفاتها السنويه امته
عماد:ده بالنسبه لامي ولا لام علي؟؟
جنات باستغراب:يعني ايه هوا انتو مش اخوات
عماد:اه اخوات بس من الاب بس
انصدمت جنات:بتهزر
عماد:ودي حاجه فيها هزار
جنات:ومامتك كانت الزوجه التانيه ولا الاوله
عماد:الاولي
جنات:الله يرحمها
عماد:الهم امين
جنات:عارفه اني اسالتي مش لطيفه بس ممكن اسال توفت ازاي
عماد:قلبها كانت ضرباته سريعه جدا وميتحملش اي صدمه
لما عرفت ان ابويا اتجوز عليها ماتت من الصدمه
شعرت جنات بالحزن الشديد وبكت عيناها لا شعورين
عماد باستغراب:انتي بتعيطي
جنات:انا اسفه بس لما سمعتك وانت بتتكلم عن مامتك زعلت عشانها وكمان
افتكرت امي
عماد بحنان:انتي رقيقه اوي
جنات:متشكره.. هيا الساعه كم
عماد:واحده
جنات:ما تيجي نروح لباباك نطمن عليه
عماد:يلاا
كان علي في هذا الوقت عند اباه ليطمئن عليه
اباه اصبح من الصعب عليه التكلم فهذا يجهده
شعر علي بالاسي والوحده ففضل الخروج
حتي لا يشعر بهذا الضيق
وراي جنات وعماد معا
عماد وهوا يخرج من السياره ويتجه اليه وجنات بجانبه:ابويا اخباره. ايه
علي ونظراته علي جنات:الحمد الله هوا كويس
عماد:طب انا هروح اطمن عليه معلش يا جنات خليكي هنا عايز اكون لوحدي معاه
جنات بابتسامه:اتفضل
علي:بئيتي تبتسمي كل ما تشوفي اخويا
جنات:وانت زعلان ليه
علي:انا!!! لاء طبعن وانا هزعل ليه
جنات:اومال فين هايدي
علي:اخدت تاكسي وروحت
جنات:اها طيب مكنتش اتصور ابدا انك هتضربها
علي:انا مسمحش لاي بنت انها تهين رجولتي
جنات باستغراب:بس انت سمحتلي
علي بسخريه:وانت مسكيه نفسك بنت
انصدمت جنات من كلامه حتي لم يدري كيف قال لها ذلك
تجمعت الدمةع في عيونها:عن اذنك سلام
علي:جنات انا مكنش قصدي
جنات ولم ترد ان تسمع منه اي رد وذهبت وهيا تجري باكيه
جنات تتمشي الي البيت ولكن كان في الناحيه الاخري ثلاث شباب
عندما راوها مشو خلفها
الشاب الاول:ايه يا جميل
الشاب الثني:طب عبرينا بكلمه
الشاب الصالث:ميمشيش معانا نظام التطنيش ده
وامسك يدها بيلفها اتجاهه ولكن قبل ان ينطق بحرق وجد بوكس
في وجهه
جنات:ازاي عرفت اني هنا
علي:استني انت بس شويه
وضرب الشاب الاول بوكس اخر فضربه الشاب التاني بوكس
جعل انفه ينزف تعصب علي كثيرا وضربه ثم اخذ بيد
جنات ومشو حتي دخبو في شارع اخر
جنات:انت عرفت ازاي اني هنا
علي بعصبيه:هوا ده الي همك مش همك اني انضربت بسببك واني كنت
هدخل المستشفي بسببك واني
قاطعته جنات وصرخت في وجهه:كفايه مطلبتش منك
تساعدني ولا تحميني كان عليا اهون اني اتعاكس ولا اسمعك دلؤتي وانت
بتعايرني يا اما تعايرني انك انضربت بسببي يا اما تعايرني باني مش جميله
قاطعها علي:جميله
جنات باستغراب :ايه
علي:انتي جميله
جنات:انت بتقول ايه
علي:بقول الحقيقه انك جميله جميله اوي
تورد خدود جنات ولاحظ علي ذلك
علس باستغراب:وشك احمر ايه ده انتي مكسوفه
جنات تحاول تغيير الموضوع:يلا نروح للصيدليه نشتري حاجه تعالج منخيرك
ولم تنتظر منه اي رد وذهبت الي الصيدليه بسرعه حتي لا يلاحظ خجلها
وبعد دقائق خرجت
جنات:اتفضل
علي وهوا يلخذ منها الدواء:متشكر
جنات:انا الي متشكره علي انك دافعت عني
علي:اسف
جنات باستغراب:علي ايه
علي:عشان قولتلك كلام زي ده لما كنا في المستشفي
جنات:عادي اتعودت غلي كده
لم يجد علي اجابه غير الصمت
جنات:هيا الساعه كم
علي:سته ونص
جنات يا نهار ابيض انا اتاخرت عبي حاجه مهمه سلام
علي:لستني
ولم تنتظر جنات منه رد وجريت بسرعه نهيا تتصل علي جنا
جنا:الووو ايوه يا جناتوو
جنات:هيا نور في البيت ولا خرجت
جنا:لاء هتخرج اهو خلاص قالت رايحه درس
جنات:ماشي سلام
وصلت جنات للبيت وانتظرت بالخرج حتي خرجت اختها
وظلت تتبعها
الي ان وضلو لمكان لم تتوقع ان اختها وصلت بها الدنائه ان تذهب
لمكان كهذا انصدمت حنات اكثر وهيا تراها مع هذا الشخص
في هذا العالم كله كيف تجمعهم صدفه كهذه لا تكاد تصدق ان اختها
مع هذا الشخص وفي مكان كهذا ايضا



انتهي الفصل يا رب يكون عاجبكم



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 21-10-16, 12:27 PM   #15

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل الحادي عشر


جنات وما زالت مصدومه:طارق!!!
لم تصدق فانه طارق صديق علي الذي يقف
مع نور وهذا المكان هوا الديسكو الذي ذهب علي اليه من قبل
جنات:معقول يكون علي شاف نور قبل كده كمان
ثم اقتربت قليلن حتي تسمع ماذا يقولون
نور:وحشتني اوي يا حبيبي
طارق:وانتي اوي يا روحي معلش يا حبيبي بئه اتاخرت عليكي
نور:ولا يهمك يا حبيبي يلا ندخل
طارق:يلا
دخلو هما الاثنان وكانت جنات ستدخل ورائهما ولكن توقفت فكيف
ستخون مبادئها وتخدل مكان كهذا المكان الدنئ
رجعت جنات وهيا تتمشي الي المنزل وتبكي
انها لا تحب اختها ولكن هيا بالنهايه اختها وخوفها عليها
امر ليس بيدها
دخلت جنات وسمعت صوت استوقفها
سميه:انتي يا زفته تعالي هنا
جنات بملل:عايزه ايه
سميه:انا عايزه افهم بئه بقالك يجي شهر تقريبن بتخرجي كل يوم بتروحي
فين
جنات بسخريه:بشتغل عشان محتجش للي يسوا والي ميسواش
وقالت كلمة ميسواش وهيا تنظر علي سميه
سميه بعصبيه:ويا ترا بئه بتشتغلي ايه
جنات:وانتي مالك
سميه:لا يا حبيبتي فوقي مهو لو بتشتغلي تصرفي علي نفسك بئه
لكن انتي واكله شاربه نايمه ببلاش ومبتدفعيش حاجه من جيبك
جنات بعصبيه:وابويا الي مرمي في المستشفي مش انا الي بدفع مصاريف علاجه
ومصاريف جمعتي وكتبي مش انا الي بدفعها
سميه:ومن الحظه دي هتدفعي كمان ثمن اكلك وشربك ونومك
جنات:ماشي يا سميه وانا موافقه
ثم ذهبت الي غرفتها لا كاد تتحمل هذه المراه اكثر امنية حياتها ان تخنقها
انصدمت جنات عندما دخلت غرفتها ان غرفتها ليس بها اثاث
اختفي السرير والكرسي والاريكه والمكتب حتي دولابها فقط ملابسها علي الارض
نزلت جنات بسرعه وهيا في قمة عصبيتها
جنات بعصبيه:فين اثاث الاوضه
سميه ببرود:بعته
جنات:ليه
سميه:مش لسه قايله انك هتدفعي مصاريف نومك خلاص اشتريلك اثاث
جنات:وهوا انتي كنتي دفعتي حاجه من جيبك ما بابا هوا الي دفع
سميه:وانا وباباكي واحد وفلوسه هيا فلوسي
جنات:بعتيه لمين
سميه:للنجار ده الي جنبنا
جنات واقتربت من سميه:ايدك تتمد علي باب اوضتي تاني هقطعهالك
وذهبت بسرعه الي النجار دون ان تنتظر منها رد
جنات:ارجوك يا عم عبده رجعلي الاثاث وخد فلوسك
عم عبده:يا بنتي بقالك ساعه بتترجيني وقولتلك لاء
جنات:يا عم عبده انا لو مخدتش الاثاث هنام علي الارض
عم عبده:بشرط
جنات:ايه
عم عبده:تدفعيلي ضعف الي انا دفعته
جنات:وهوا حضرتك دفعت كم
عم عبده:ثلاث الاف
جنات مصدومه:يعني المفروض اديك ست الاف
عم عبده:بالظبط
جنات باحباط:عن اذنك سلام
رجعت جنات المنزل وهيا تشعر باحباط كبير ووجدت جنا واقفه تنتظرها
جنا:جنات وحشتيني
جنات:وانت كمان
جنات:متزعليش من ماما وتعالي نامي جمبي
جنا:لا يا حبيبتي مينفعش انتي ونور في اوضه واحده ومامتك مش هتوافق انام
في اوضتكم روحي انتي وانا هتصرف
دخلت جنات غرفتها وهيا متعبه القت بنفسها علي الارض ونامت
في الصباح التاني الساعه الرابعه كانت جنات نائمه وسمعت هاتفها يرن
جنات وهيا ترد بتثاقل:الووو
علي:كل ده نووم
جنات:انت مين
علي:انا علي
جنات:علي مين... اه علي في ايه بتتصل عليا بدري ليه
علي:انا عندك تحت في البيت
جنات:طيب
ثم انصدمت عندما سمعت ما قاله:بتقول ايه
علي:الي سمعتيه
جنات:وايه الي جابك عندي
علي:عايز اروح الشركه ومش لاقي حد يوصلي
جنات وهيا تذهب الي البلكونه وراته وهوا راها:الشركه معادها سته اصلن
علي وهوا ينظر اليها:طب خلاص هروح افطر فا لازم تيجي تحرصيني
جنات وهيا تنظر في الساعه التي ترتديها:الساعه اربعه وانا حراصتي بتبدء خمسه
علي:همممم طب هقولك تعملي حاجه من غير ما تقوليلي ليه
جنات:قول
علي:خلي عقرب الساعه يجي علي خمسه
استغربت جنات ولكن نفذت كلامه:ماشي عملت كده
علي:دلؤتي الساعه خمس دقيقه واحده والاقيكي قدامي
جنات بعصبيه:رخم انا نزلالك اقفلت معه ودخلت
ابتسم علي علي عصبيتها ولبست جنات سالوبيت وعليه جاكت
ولبست سورتيت علي شعرها ونزلت
جنات:اديني جيت اهو
التف علي وهوا ينظر الي شكلها الطفولي البرئ:ماشي يلا سوقي
جنات:انت عرفت عنواني ازاي
شوفت الملف بتاعك لما جيتي تقدمي الوظيفه
جنات:اوك
فتحت جنات الباب الخلفي ولكن لم يدخل علي
جنات:ما تدخل
علي:انا عايز اركب قدام
جنات:اشمعنا
علي:عربيتي وانا حر فيها اركب في المكان الي يعجبني
جنات:الهم طولك يا روح
ثم فتحت الباب الامامي:اتفضل
علي:ولا اقولك غيرت رايي خليني ورا احسن
تعصبت جنات واقفلت الباب بشده
جنات:افتح انت لنفسك الباب انا هركب
لا يدري علي لماذا دائمن يحب ان يرا عصبيتها
ركب علي في الخلف
جنات:تحب نروح فين
علي:مش عارف
جنات:اومال انا الي هعرف
علي:خلينا نروح محل الكشري
جنات:مش ده هيوجع بطنك
علي:خلينا نروح انا عايز اروح
جنات:ماشي
ذهبت جنات الي محل الكشري الذي يفتح مبكرا
واشتري علي طبق واحد
علي:اقعدي
جنات:مينفعش عشان انا بشتغل عندك
علي:والمفروض برضه تسمعي كلامك
جلست جنات
علي:يلا كلي
جنات:وانت مش هتاكل
علي:لاء
جنات:اممم ليه
عليه:حاسس ان نفسي اتسددت فغيرت رايي
جنات:ماشي وبدات جنات بالاكل وبعد دقيقه واحده انهت الطبق
علي فتح فمه علي اخره:لهفتي الطبق في دقيقه يا مفتريه
جنات وهيا تخمس في وجهه:الله اكبر
علي:خلينا نروح الشركه دلؤتي
جنات=يابني الساعه خمسه
علي:طب هنعمل ايه دلؤتي
جنات:علي انت صحتني ليه طلاما مش عايز تروح في حته
علي ارتبك:كنت عايز اخرج وخلاص وبعدين مترغيش كتير
جنات ماشي
وقبل ان يخرجا استوقفهما صوت
انسه جنات
التف علي وجنات
جنات باستغراب:دكتور شريف!!!
شريف:اذيك عامله ايه
جنات:انا الحمد الله كويسه وانت اخبارك ايه
شريف:انا الحمد الله كويس بس اظاهر انك اخدتي بنصحتي
جنات:ههه مش عارفه اشكرك ازاي
شريف:طبعن مش ناسيه معادك بعد يومين متتاخريش عليا عشان بقفل بدري
لان مواعيدي مش ثابته
جنات:ان شاء الله حاضر بس مكنتش اعرف انك بتصحي بدري كده وبتيجي هنا
شريف:انا دايمن بحب اصحي بدري وافطر كشري
كان علي يراقب المحادثه وحس بعضبيه
علي:احنا مش هنمشي بئه ولا ايه
جنات:اه طب عن اذنك
شريف:اتفضلي
ذهبت جنات وعلي
علي:مين الواد ده
جنات:ده دكتور شريف
علي:وايه النصيحه الي انت اخدتيها منه ومعاد ايه الي بيتكلم عليه
جنات:مش ملاحظ ان دي خصوصياتي
علي:انا بس سالت بدافع الفضول
جنات:ماشي
وبعد ساعه ذهبو الي الشركه
علي ووقف وسط الموظفين وبجانبه جنات
علي:جماعه ممكن تسمعوني
انتبه الجميع الي علي
علي:ممكن كلكو تتفضلو في مكتبي عشان عايز اوريكم حاجه مهمه
الموظفين:تمام حضرتك
نظر علي لجنات بابتسامه وغمز لها لم تدري جنات لماذا ولكن قلبها دق بسرعه وتوترت
عندما راته وهوا يغمز لها كان يبدو وسيما حينها دخلو هما الاثنين
وورائهم الموظفين
علي:حضرتكم انا ناوي اعمل فكرة مشروع جديده نعوض بيها خسارتنا
انا عارف ان الخساره كانت كبيره بس مينفعش ان احنا نستسلم
وبدء علي بعرض الفكره وظل هذا الاجتماع لساعتين كاملتين
علي:كفايه كده يلا اتفضلو
وبعد ان ذهبو
علي:تفتكري هيحصل
جنات:مش خسرانين حاجه وادينا بنجرب
رن هاتف علي
وكانت هايدي المتصله
علي:الووو ايوه يا هايدي اذيك
هايدي بتمثيل:للدرجاتي هونت عليك حتي مصلحتنيش
علي ولم يستطع سماعها:الووو استني هفتح السبيكر اظاهر في مشكله في الصوت
وفتح علي السبيكر:كنت بتقولي ايه
هايدي:كنت بقول اني للدرجاتي هونت غليك متصلحنيش
سمعت جنات كلامها وتضايقت لا تدري لماذا فا همت بالخروج حتي لا تكون مصدر ازعاج لهما
وقبل ان تفتح الباب لاخره
علي:جنات استني
وقفل علي الباب حتي لا تخرج جنات
هايدي بعصبيه:هوا انا كل ما اكلمك الاقي معاك الزفته دي
علي بحده:متقوليش عليها زفته انتي فاهمه
هايدي:هوا انا للدرجاتي مبقتش فارقه عندك
علي:هايدي هكلمك بعدين
جنات:انا همشي
علي:استني رايحه فين
جنات:ممكن اروح الجامعه اخد من صحبتي المحاضرات
علي:ماشي يا جنات بس تجيلي بعديها
جنات بابتسامه بريئه جعلت قلب علي يدق بسرعه:ان شاء الله
وذهبت جنات الي الجامعه
جنات:وحشتيني اوي يا هند
هند:وانتي كمان اوي يا حبيبتي
جنات:ها جبتيلي المحاضرات
هند:اه اتفضلي
جنات ولاحظت علي صديقها شئ غريب:انتي في حاجه عايزه تقوليها
هند:امم بصراحه شريف كلمني انهارده وقالي انكو اتقابلتو وطلب مني اقولك تجيله انهارده
عشان عايز يقولك علي حاجه
جنات باستغراب:وهوا عايز ايه
هند:لما تروحي هتعرفي
جنات:شكلك عارفه ومخبيه قولي هوا قالك عايز مني ايه
هند:معلش اصلو محلفني مقولكيش روحيله دلؤتي وانتي تعرفي
جنات:ماشي:سلام
هند:سلام
ذهبت جنات الي العياده
ودخلت عنده
جنات:السلام عليكم
شريف:وعليكم السلام اتفضلي اقعدي
جنات:هند قالتلي انك عايزني وانا هموت واعرف عايزني في ايه
شريف متوتر: بصراحه انا سالت عليكي وعرفت اد ايه من هند انك انسانه محترمه
ومن اول ما شوفتك انشديت ليكي وانشديت ليكي اكتر لما عرفت قصتك مش عارف اقول كده ازاي مكسوف اقول كده لكن
جنات باستغراب:لكن ايه
شريف:تتجوزيني؟؟




انتهي الفصل يا رب يعجبكم



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 22-10-16, 12:25 PM   #16

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل الثاني عشر


جنات:بتقول ايه!!!
شريق متوتر:انا اسف لو ضايقتك بس انتي شدتيني وحياتك شدتني وانا حتي كلمت اهلي عليكي وموافقين مبدئين بس منتظر موفقتك
جنات وهيا تشعر باحراج لم تتعرض لهذا الموقف من قبل:سيبني فرصه افكر
عن اذنك سلام
شريف:سلام
ذهبت جنات وهيا تتمشي الي المنزل وتشعر بحيره شديد ولكن جاء في بالها علي جنات في نفسها لاء طبعن اكيد مش بحب علي بس شريف انسان كويس
ومحترم ولو اتجوزته هخلص من سميه لكن انا مبحبوش يووو مش يمكن لو عرفته احبه طب ما اوافق موافقه مبدئيه واعمل خطوبه لفتره مؤقته
يووو بس برضه انا مش عايزه اخطب كده اي حد الا لما اكون عرفا كويس
جنات:اوووفففف التفكير متعب خليني اشتريلي شيبسي
ذهبت جنات لعم لطفي
جنات:اذيك يا عم لطفي
عم لطفي:اذيك يا بنتي عامله ايه
جنات:انا الحمد الله يا ريت كيس شيبسي عائلي بالشطه
عم لطفي:لجنا طبعن
جنات:ههه لا المرادي ليا انا
عم لطفي:اه قولي بئه انك محتاره وعايزه تفكري
جنات:ههه احلي ما فيك انك لسه فاكر كل طبع فيا
عم لطفي:لاني كان نفسي يكون ليا بنت بس ربنا ماردش لكن الحمد الله علي كل
حال عشان كده بحسك بنتي ازاي مفتكرش طبعك
جنات بحنان:ربنا يخليك ليا
عم لطفي:امسكي يا بنتي
كانت جنات ستعطيه عشر جنيها ولكن هذه العشر جنيهات التي مكتوب عليها المحادثه التي بينها وبين الشاب الوسيم
عم لطفي:في حاجه يا جنات
جنات:هاا!!! لاء مفيش ممكن بس قلم جاف
عم لطفي باستغرب:اتفضلي
اعطت جنات ظهرها لعم لطفي لكي لا يعرف ماذا تكتب كتبت جنات:مش غريب ان العشره جنيه ترجعلي اكتر من مره وانك عايز تتعرف عليا
ثم اعطت العشر جنيهات لعم لطفي واخذت الباقي وذهبت
ذهبت جنات الي النيل شارده تاكل في الشيبسي وتفكر ولكن ما زالت محتاره ثم رن هاتفها
جنات:الوووو
علي:انتي مش قولتي انك هترجعيلي بعد ما تخلصي محاضرات عارف الساعه كم دلؤتي
جنات:كم؟؟
علي:سته
جنات مصدومه:بجد طب انا جيالك حالن مغلش محستش بنفسي يلا سلام
علي:سلام
ذهبت جنات الي علي في الشركه
جنات:هتروح ولا لسه قدامك شويه
علي:لاء هروح بس عندي طلب
جنات:ايه هوا
علي:خلينا نروح مشي البيت مش بعيد عن الشركه
جنات:لكن ليه
علي:الجو حلو انهارده وحابب اتمشي
جنات:اوك
ذهبو هما الاثنين وكانو يتمشون ولكن كانت جنات شارده حتي الان ولاحظ علي ذلك
علي بصوت عالي:جنااات
جنات بفزع:خضتني في ايه
علي وتوقف عن السير:انتي الي في ايه مالك سرحانه ليه
جنات:مفيش
علي:لاء في. قوووولي حني انهارده اتاخرتي عليا هوا حصل حاجه انهارده
جنات:اكدب لو قولت محصلش حاجه
علي وبدء بالسير مره اخري:قولي ايه الي حصل
جنات:اصلي جالي عريس
علي توقف من الصدمه:بتقولي ايه عريس لمين
جنات:ليا
علي بغباء:ليه؟؟
جنات:نعم هوا ايه الي ليه
علي:قصدي يعني مين ده الي اتقدملك
جنات:شريف الي انا قابلته انهارده الصبح وانت معايا
علي بعصبيه:يعني في بينكم حاجه
جنات:لاء مفيش ده انا مشوفتوش غير ثلاث مرات بس
علي بضيق:وانتي موافقه
جنات:محتاره مش عارفه اقرر لسه
علي بعصبيه:يعني ايه مش عارفه مهو يا لاء يا اه
جنات باستغراب:وانت متعصب ليه
علي:مش متعصب ولا حاجه طب هتردي عليه امته
جنات:لسه برضه مش عارفه
علي:ارفضيه
جنات باستغراب:ليه
علي:واحد مشفكيش غير ثلاث مرات وبعديها اتقدملك يبئه اكيد جاي يشتريكي بفلوسه
جنات:معتقدش لانه قال انه منشد ليا
علي بعصبيه:انتي هبله واحد هينشد ليكي من ثالث مقابله
جنات بعصبيه:ليه يعني مشبهبش ولا مشبهش
علي:اعملي الي انتي عيزاه
سم تركها ومشي جريت جنات خلفه
جنات:في ايه متعصب كده ليه
علي:ولا متعصب ولا حاجه حلاص اقبليه واتجوزيه
جنات:بفكر فعلن اعمل كده
فضل علي الذهاب قبل ان يقتلها وجنات مستغربه لماذا هوا عصبي هكذا
فا هيا متاكده مليون بالماه انه يحب هايدي فاستحاله ان يغار عليها
دخلو هما الاثنين الفلا وكان عماد بالصاله
علي:مساء الخير
عماد:مساء النور مشوفتكش انهارده خالص كنت فين
علي:كنت في الشركه
عماد باستغراب:من امته حبيت الشغل
علي:مش حكاية بحب لكن دي الطريقه الوحيده الي اخلي بابا حالته تتحسن
عماد:اه صحيح باباك حالته اتحسنت بس طبعن هيفضل في المستشفي لكن تقدر تتكلم معاه
علي بفرحه:بجد طب ان شاء الله اروحله بكره
عماد:ان شاء الله
علي:طب تصبح غلي خير لحسن صاحي بدري اوي وهلكان
عماد:وانت من اهله
علي:جنات تقدري تمشي لو عايزه
جنات:اوك
ذهب علي لغرفته وكانت ستخرج جنات ولكن استوقفها صوت عماد
عماد:جنات ممكن نتكلم شويه
جنات:اه طبعن اتفضل
عماد:خلينا نروح الجنينه
جنات:يلا
ذهب الاثنان الي الحديقه وجلسو امام بعضهم
عماد:انا بجد متشكر اوي انك جيتي معايا المدفن وقريتلها الفاتحه
جنات بابتسامه:ده واجبي وانت تستاهل اكتر من كده
لكن صحيح جبت نمرتي منين
عماد:متزعليش مني لو قولتلك اني اخدت الرقم من ورا علي
جنات:اها اوك
عماد:فاكره لما سالتيني القدر هوا الي بيتحكم فينا ولا احنا الي بنتحكم فيه
جنات:اه
عماد:اعتقد ان القدر هوا الي بيتحكم فينا
ابتسمت جنات:اجابه خاطئه
عماد باستغراب:يبئه احنا الي بنتحكم فيه
جنات:برضه غلط
عماد:حيرتيني اومال ايه
جنات:احنا التنين بنتحكم في بعض القدر هوا الي بيفرض علينا
ظروف حياتنا بس احنا الي بنختار ازاي نواجه الظروف دي يمكن القدر هوا الي بيحكم علينا ظروفنا بس مش بيحكم علينا ازاي نعالج الظروف دي ونواجها
عماد:كلامك جميل اوي
جنات برقه:ميرسي اوي
عماد:تعرفي من رغم ان معرفش عنك كتير بس كل ما ابصلك افاكر مراتي الله يرحمها
جنات:ده شئ يسعدني
عماد:بس برضه فيكي شبه من امي
جنات:ههههه واضح اني شبه كل الي انت بتحبهم
عماد:هههههههه
جنات:هيا مامتك الله يرحمها اسمها ايه
عماد:ذينب
جنات:اسمها جميل
عماد:انتي كمان اسمك جميل اوي
انحرجت جنات:ربنا يخليك
انا همشي دلؤتي
عماد اتفضلي
ذهبت جنات ورجع اليها شرودها مره اخري
في مكان تاني
يوسف:يعني ايه الكلام الي انتي بتقوليه ده
هايدي:يادي النيله اوضح ايه اكتر من كده ما تفهم بئه علي بدا يحب جنات
يوسف:طب والعمل كده فلوسه هتضيع من ادينا
هايدي:اخلص منها
يوسف ازي
هايدي:هددها
يوسف:ازاي
هايدي:اممم انا هقولك ازاي انت تروحلها كده بطولك وهددها انها لو مبعدتش عن علي واستقالت هتسوء سمعتها وتخلي الكل يتكلم عليها وهتسلط عليها بلطجيه
يوسف:فكره برضه
عند جنات دخلت المنزل وكانت ستذهب لغرفتها ولكن سمعت نور وهيا تتكلم
نور:انت اتجننت يا طارق اجيلك البيت ازاي
نور:لاء طبعن بثق فيك بس يعني افرض حد شافني
نور:لالا انا خايفه من الحكايه دي
نور:امممم طب هروحلك امته
نور:لا خليها بعد بكره احسن هتكون ماما عند قرايبها ماشي سلام
جنات فتحت عيناها علي اخرهما كيف يوصل حال احتها الي هذه الدرجه
هل هيا ساذجه الي هذا الحد ام انها تفهم جيدا ما تفعله ولا تهتم
دخلت جنات غرفتها وهيا تشعر بالم في راسها من كثرة التفكير
حقا لا تعلم ماذا تفعل جلست علي الارض بتعب وفجاه دق باباها
جنات:ادخلي يا جنا
جنا:اذيك يا جنات امسكي الحاف ده
جنات:ليه يا حببتي جبتيه
جنا:عشان تنامي عليه بدل ما تنامي علي الارض وتبردي
جنات:يا حببتي
وضمتها:ميرسي يا جنا يلا تصبحي علي خير
نامت جنات وتشعر بتعب
في الصباح التالي استيقظت جنات الخامسه وذهبت الي علي
وانتظرته حتي يخرج من الغرفه
بعد نصف ساعه اتسيفظ علي وخرج
علي:صباح الخير
جنات:صباح النور
علي:هيا الساعه كم
جنات:سته الا عشره
علي:ده انا يدوب الحق البس بس تعالي معايا للمكتب الي هنا ثواني
جنات:باستغراب ليه
علي:تعالي وهقولك
دخل علي مكتب اباه وفتح الدرج واخرج سبعه الاف جنين
علي:امسكي مرتبك
جنات:ممكن تخليها لما نرجع مش هينغع اكون شيلاها طول الوقت ده
علي:ماشي علي راحتك
جنات :يلا بينا
علي:يلا
جنات:وهيا تركب السياره
ركب علي بجانبها
جنات:ايه عايز تشوف الشارع انهارده
علي:لاء
جنات باستغراب:اومال ليه ركبت قدام
نظر علي لجنات:عشان عايز اقعد جمبك
استغربت جنات وارتبكت وبدات بالقياه
وفجاه دق هاتفها
جنات:الووو
شريف:اذيك يا جنات
جنات:مين معايا
شريف:انا شريف
جنات باستغراب:شريف!!! انت جبت رقمي منين
اول ما سمع علي كلمة شريف بدء يشعر بالعصبيه
شريف:من هند
جنات في نفسها اما وريتها:خير في حاجه
شريف:تسمحيلي اعزمك انعارده الساعه اتنين علي الغدا
جنات:اممممم ماشي
شريف بفرحه:ماشي:هستناكي الساعه اتنين في مطعم...
جنات بابتسامه:ان شاء الله
اقفلت معه
علي:كان عايز ايه
جنات:بيعزمني علي الغدا
علي:وانتي وافقتي!!!
جنات:ايوه
عليه بعصبيه :ليه
جنات:عشان دي فرصه كويسه اتعرف عليه واعرف شخصيته اكتر
علي:لاء انا مش موافق
جنات:وانت باي حق توافق او ترفض
علي توتر:انتي بتشتغلي عندي ولازم تاخدي مني اذن عشان تسيبي حراصتي
جنات:ولو قولت اني رايحه حتي لو انت رفضت
علي بعصبيه:اوففف انتي عنيده
وصلو للشركه
ودهل علي وهوا متوتر ولاحظت جنات ذلك
جنات:مالك
علي:خايف من الي هشوفه دلؤتي
جنات:جمد قلبك ويلا بينا
دخل علي وورائه جنات الي المكتب
اخذ علي الكميرا التي كان يعلقها في مكتبه وفتحها
فلاش باك
علي:والحل
جنات:مفيش غير حل واحد
علي:ايه هوا
جنات:انت توهم الموظفين انك عندك فكرة مشروع جديد وقولهم عليها
وركب كاميرها واكيد الجاسوس الي فيهم هيحاول يدخل المكتب ياخد فكرة المشروع
فلاش باك
علي انصدم وهوا يرا من بالكاميرا لا كاد يصدق ان يكون هذا الشخص الذي سرق فكرة مشروعه



انتهي الفصل يا رب يعجبكم



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 23-10-16, 08:41 PM   #17

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل الثالث عشر


عمر:وفاء!!!!!!
جنات باستغراب:مين وفاء
فلاش باك
هايدي:ها يا حبيبي موافق
علي متردد:يعني انت واثقه من وفاء دي
هايدي:طبعن يا روحي دي بنت ذكية جدا وكفايه انها صحبتي
فلاش باك
علي بعصبيه :ناديلي وفاء حالن
جنات:حاضر
ذهبت جنات وطلبت من وفاء ان تاتي
علي:جنات خليكي انتي بره وسبينا لوحدنا
اومات جنات واقفلت الباب عليهم
وفاء:في حاجه يا استاذ علي
اقترب علي من وفاء وامسك بذراعها:مفيش واحده في الدنيا دي تقدر تضحك علي ابويا او عليا
وفاء بتوتر:في ايه انا عملت ايه
دفعها علي علي الكرسي:اخدتي كم عشان تسرقي فكرة مشروعي
وفاء بكذب:انا مش فاهمه حضرتك بتتكلم عن ايه
ضربها علي بالالم:بسببك انتي ابويا في المستشفي لكن قسمن بالله لخليكي تندمي علي الي انتي عملتيه
القت وفاء علي الارض وامسكت بايد علي:ارجوك متاذنيش انا عملت ده غصب عني كنت محتاجه للفلوس ومكنش قدامي حل تاني
علي وهوا يحاول يتمالك اعصابه فهوا يرا امامه من كان سبب في مرض اباه
علي وهوا يمسك بذراعها:قوليلي مين الي وزك تعملي كده
وفاء:هايدي هيا الي طلبت مني كده
علي باستغراب:وهايدي هتستفاد ايه لما تخلي صاحب الشركه المنافسه
يكسب وانا الي اخسر
وفاء:عشان هيا بنته
انصدم علي من كلامها:هايدي تكون بنت احمد!!!!!
وفاء:ايوه
علي:اطلعي بره انتي مطروده
وفاء:ارجوك انا الي بصرف علي اهلي لو اترفدت مش هعرف اصرف عليهم
علي:دي مش مشكلتي اتفضلي بره
خرجت وفاء وهيا تبكي ولاحظت جنات بكاءها فدخلت بسرعه لعلي
جنات:هوا في ايه
علي:مفيش حاجه اسمعي خدي اجازه انهارده انا ورايا حاجه مهمه لازم اعملها
جنات:انت لازم تفهمني
علي:مش وقته بجد سلام
ولم ينتظر منها اي رد ومشي
جنات باستغراب:هوا في ايه
خرجت جنات من الشركه وهيا مستغربه
وسمعت موبايلها يرن
جنات:الووو
شريف:اذيك يا جنات
جنات:اه اهلن شريف
شريف:انا في المطعم دلؤتي ومنتظرك
جنات: وتنظر الي الساعه وجدتها واحده ونص
جنات:انا جايه دلؤتي
تذهب جنات اليه وفي هذا الوقت ذهب علي الي بيت هايدي ينتظرها حتي تنزل
علي وهوا يتصل علي هايدي:فضلك يا هايدي كتير
هايدي:لا يا حبيبي انا نازله
علي:ماشي سلام
علي في نفسه ماشي يا هايدي
وبعد خمس دقائق نزلت هايدي وركبت في سياره علي
هايدي:وحشتني اوي يا حبيبي
علي بتمثيل:وانتي اوي يا حياتي تحبي نروح فين
هايدي:انا جعانه خلينا نروح مطعم....
علي:اوك ماشي يا حببتي يلا
عند جنات دخلت جنات الي المطعم ورات شريف
جنات وهيا متجهه اليه:السلام عليكم
شريف بفرحه:وعليكم السلام اذيك
جنات بابتسامه:الحمد الله وانت
شريف:الحمد الله اتفضلي
جلست جنات
شريف:متعرفيش انا مبسوط اد ايه اني شوفتك
جنات باحراج:ميرسي اوي
شريف:تحبي تشربي ايه
جنات:اممم عصير رومان
شريف:انا كمان بحب عصير الرومان اوي
طلب شريف اتنين عصير رومان وفي هذا الوقت دخل علي وهايدي
وانصدم علي وهوا يراها مع شريف وتذكر انها كان لها موعد معه
هايدي:ايه ده مش دي جنات
علي بعصبيه:ايوه
هايدي:ومين الي معاها ده
علي:ملناش دعوه خلينا نقعد
ذهب علي وهايدي وقصد علي ان يجلس علي الطاوله التي بجانب جنات حتي تراه
شريف:الجو جميل اوي انهارده
جنات:انا بحب النهار اوي و....
ولم تكمل جملتها وهيا تري علي وهوا يجلس مع هايدي
وشعرت بالعصبيه الشديده
جنات في نفسها: هيا دي بئه الحاجه المهمه ماشي يا علي
شريف:جنااات
جنات:هااا ايوه
شريف:روحتي فين
جنات:انا معاك
شريف:طب اشربي العصير وصل
ابتسمت جنات له وهيا تشرب
وفي الناحيه الاخري علي عيونه عليها
واشتعل غضبن وهوا يراها تبتسم له
علي في نفسه:بتبتسميله ما تقومي معاه علي الماذون احسن
هايدي:علي
علي وتعمد ان يعلي صوته:معاكي يا حببتي تشربي ايه يا روحي
هايدي:اممم خلينا ناخد عصير مانجا
علي:لاء خلينا ناخد رومان
هايدي :خلاص خد انت رومان وانا هاخد مانجا
علي:لا احنا التنين هناخد رومان
هايدي باستغراب:اشمعنا
علي ومسك يدها ليغيظ جنات .قال بصوت عالي:عشان نفسي اشربك حاجه علي
ذوقي يا حياتي
نظرت له جنات بشمازاز وبادلها علي بنظرة غيظ
جنات:بقولك ايه
شريف:ايوه
جنات وهيا تعلي صوتها:انت متعرفش انا ارتحتلك اد ايه وحاسه ان في بينا قبول
شريف بفرحه:بجد يا جنات
جنات بابتسامة نصر:بجد بقولك ايه ما تخلينا نروح مكان تاني عشان انا زهقت من هنا
شريف :يلا
ذهبا شريف وجنات
علي:يلا نقوم بسرعه
هايدي باتسغراب:ليه احنا حتي لسه مشربناش عصير
علي:زهقت يلا
ولم ينتظر علي منها اي رد وذهب ورائه وهايدي جريت حتي تلحق به
عند جنات وشريف عندما وصلا الي سيارته فتح شريف لجنات الباب وانحرجت لذوقه معها ولاحظ علي خجلها
علي بعصبيه:عارفه تتكسفي اوي
هيدي:هيا مين دي
علي:هاا لا ابدا ولا حاجه يلا اركبي
وركب علي بسرعه حتي يلحق بهم
عند جنات وشريف
شريف:انا عندي طلب لكن مكسوف
جنات:لاء قول
شريف:ايه رايك نروح السنيما
كانت ستعترض جنات ولكن لاحظت ان علي يلحق بها من المرأة
جنات:موافقه
شريف:اوك يلا
وصلا جنات وشريف الي السنيما ودخلا
علي:يلا بينا
هايدي:انت جبتنا السنيما ليه
علي:عشان ...عشان بقالنا كتير مروحنهاش
دخلت جنات وشريف فيلم كوميدي ودخل علي ورائهما
جلست جنات وعلي يمينها شريف وفجاه وجدت علي الناحيه اليسري بجانبها
علي بتمثيل:ايه ده جنات!!!! يا محاسن الصدف
جنات وهيا تعلم ان يمثل:فعلن صدفه لطيفه اوووي
علي:اصل انا وحبيبتي هايدي حسينا اننا عايزين ندخل السنيما فا قررنا ندخل انهارده
هايدي:لكن انا مكنتش اعرف...
حط علي يده علي فم هايدي:وانتي ايه الي جابك هنا
نظر له شريف:انا ان شاء الله انا وجنات هنتخطب
علي وحاول ان يكون بارد:بجد مبروك
هايدي:احنا كمان ان شاء الله هنتجوز
جنات:لايقين علي بعض ما شاء الله
وساد الصمت بينهم وبدء الفيلم ولكن هتاك اثنان كانو يفكرون ببعضهم ولم يركزو بالفيلم
نظرت جنات الي شريف واستغربت عندما راته غارقن في النوم فا وقفت وذهبت للخروج
كان علي سيلحقها ولكن اوقفه صوت هايدي
هايدي:انت رايح فين
علي:هدخل بس الحمام
هايدي:اوك
ذهب علي وراء جنات واوقفها
علي:انتي رايحه فين
جنات باستغراب:انت مشيت ورايا عشان تعرف انا رايحه فين
علي بتوتر:هاا لاء طبعن ده انا كنت رايح الحمام وشوفتك بالصدفه
جنات:اها طيب عن اذنك
علي:جنات
جنات:نعم
علي:انتي فعلن هتتخطبيله
صمتت جنات ولم ترد عليه وعاد علي نفس السوال
علي:هتتخطبيله ردي عليا
جنات:ايوه
انصدم علي من ردها:ماشي يا جنات ربنا يوفقك معاه
جنات:وانت كمان ربنا يوفقك مع هايدي
علي:بتحبيه
جنات بكذب:ايوه
علي:كدابه
جنات منصدمه:نعم!!!!
علي:انتي مش من نوع الي تحبي حد وانتي متعرفيش عنه حاجه
جنات:هيفرق معاك في ايه سواء كنت بحبه فعلن ولا لاء
علي واحس انه يريد ان يقول لها انه يغار عليها ولكن اوقفه صوت
هايدي بعصبيه:علي
نظر علي خلفه ووجد هايدي
هايدي وهيا تتجه اليه وهيا في عصبيه:ايه الي موقفك معاها
علي:معلش يا هايدي لازم اروح لبابا اصله في المستشفي
هايدي بتمثيل:انا زعلانه عليه اوي خليني اروح معاك
علي:خليها مره تانيه روحي انتي بتاكسي
امسك علي بيد جنات وادخلها السياره
وبدء بالقياده
جنات:انت ليه كدبت عليها
علي:انا مكدبتش انا فعلن رايحله
جنات:وليه جايبني معاك طلاما مش مخليني انا الي اسوق
علي:مش عايزه تطمني علي بابايا ولا ايه
جنات انحرجت:لاء طبعن عايزه
وبعدها بعشر دقائق وصلو للمستشفي
ودخلو الغرفه ووجدو عماد بالغرفه يتحدث مع اباه
عماد:ليه اتاخرت كده
لم يستمع علي لكلامه وذهب لاباه وقبل يده
علي:وحشتني اوي يا بابا عامل ايه
فريد:انا الحمد الله مبسوط جدا
جنات:حمد الله علي سلامة حضرتك
فريد:الله يسلمك يا بنتي
علي باستغراب:لكن ليه انت مبسوط
فريد:عشان تعبي مجاش علي الفاضي وبئيت تتحمل المسؤليه
علي:متقلقش ان شاء الله هقوم الشركه علي رجليها تاني
فريد:ان شاء الله يابني
جنات:طيب عن اذنكم انا هستني بره
فريد وعلي:اتفضلي
عماد:استني انا جاي معاكي
علي:بابا انا عرفت مين الي ورا المضووع ده
فريد:مين
علي:وفاء
فريد:كنت متوقع كده
علي:اشمعني
فريد:كانت دايمن مبتشفش شغلها بضمير وانا شكيت فيها
علي:انا خلاص رفضتها بس انا محتاجك تقوم بالسلامه
فريد:ياا اخيرا جه اليوم الي اشوفك فيه معتمد علي نفسك يا ريتني كنت تعبت من زمان
علي:بعد الشر عليك يلا انا هسيبك ترتاح
فريد:ماشي يابني
في مكان تاني كانت تتمشي جنات في حديقة المستشفي في صمت
عماد:هتفضلي ساكته كده
جنات:هقول ايه
عماد:عايز اسمعك كل ما اقابلك واسمع صوتك بحس اني باخد بالي من حجات
انا مخدتش بالي منها قبل كده
جنات:يمكن لما احقق اهدافي ساعتها اقدر اتكلم
عماد:وهيا ايه اهدافك
جنات:اشتغل اقوم ابويا بالسلامه اساعد اختي الصغيره
عماد:بس اهدافك دي كلها عشان ناسك مش عشانك انتي
ابتسمت جنات:ناسي دول هما حياتي من غيرهم مش هحس ان في شئ انا عايشه عشانه زي مانت لما كانت مراتك عايشه كان في حد انت عايش عشانه
من بعد وفاتها مفيش حد انت عايش عشانه
توقف عماد:بعد وفاة زوجتي مبقاش في حد عايش عشانه بس في حد قابلته في حياتي من ساعت ما شوفته وبدات احس اني عايش عشانه
جنات باستغراب:مين الحد ده
نظر لها عماد وعيونه تركز علي عيونها:انتي
انصدمت جنات شعرت وكان احد صب عليها ماء بارد:ايه!!!!!
عماد:انا بحبك
ساد بينهم النظر طويلا ولكن كان احد خلف تلك الاشجار يراقبهم وانجرح قلبه عند سماعه ما قاله عماد.........



انتهي الفصل يا رب يعجبكم



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 23-10-16, 08:42 PM   #18

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل الرابع عشر


عماد:انا بحبك
جنات ولم تستوعب:انت بتقول ايه
عماد:كنت بحاول جدا اخبي ده ومبينش بس كل ما بشوفك بحس ان قلبي
هيطلع من مكانه
في هذا الوقت كان علي يراهم وانصدم عندما سمع ما يقوله اخاه شعر علي وكانه
سيغمي عليه لم يتحمل هذا المنظر اكثر من ذلك وذهب بسرعه
عند جنات:انا متاسفه لكن انا مش ببدلك نفس الشعور
عماد بضيق:في حد انتي بتحبيه
تذكرت جنات علي ولكنها عاندت مع نفسها:لاء بس انا مش بحبك وانت بالنسبالي
مجرد اخ متاسفه عن اذنك
كانت ستذهب ولكن مسك عماد ذراعها
عماد:جنات انا مش هسيبك فاهمه يعني ايه بحبك واستحاله اخليكي تكوني لحد غيري
جنات باستغراب:ليه هتتجوزني غصب
عماد بحده:لو وصل بيا الامر لكده هعمل كده لكن تكوني لغيري ده مستحيل
جنات بعصبيه وهيا تبعد يده:واضح اني كنت غلطانه لما افتكرتك انك انسان محترم طلعت انسان اناني ولازم تعرف ان مفيش حد في الكون ده يقدر يمتلكني غصب فاهم واعلي ما في خيلك اركبه
عماد:لازم تعرفي انك لو مبقتيش ليا مش هتبئي لحد غيري
جنات:انا الي اختار لا انت ولا عشره زيك يمشو كلامهم عليا فاهم
تركته جنات وذهبت وهيا في قمة حزنها كانت تراه دائمن شخص طيب كيف تحول هكذا ذهبت جنات الي علي ووجدته جالسن خارج الغرفه
جنات وتحاول تخفي ضيقها:تحب نمشي ولا هتفضل
علي ببرود:خلينا نروح
ركب علي في الخلف وهيا متضايق كثيرا لا يدري ماذا يفعل لا يدري هل يلوم نفسه لانه لم يقول لها عن مشاعره ام ماذا يفعل
وصلو الي الفيلا
جنات:انا همشي
علي:استني ادخلي ورايا
جنات:ليه
علي:الي اقوله يتنفذ من غير اساله
دخل علي الي المكتب وجنات ورائه مستغربه اسلوبه
علي وهوا يلقي المال علي المكتب:خدي مرتبك
جنات:هوا انت مضايق من حاجه
علي:وانتي مالك
جنات:متاسفه اني سالت
اقتربت جنات حتي تاخذ المال وانصدمت من الذي تراه
كانت كل ورقه نقديه مكتوب عليا الشاب الوسيم
جنات:ايه ده
علي باستغراب:في ايه
جنات:هيا ليه الفلوس مكتوب عليها الشاب الوسيم
علي:انا بحب اكتب علي كل ورقه كده انا حر
جنات وما زالت مصدومه جنات في نفسها معقوله تكون انت
علي:هتفضلي واقفه كده كتير
جنات:هااا!!!
علي:ما يلا امشي من هنا
جنات تعصبت منه ومن طريقته ولكن لم تكن لديها الطاقه للتعارك معه بعد ما سمعته من اخاه
اخذت جنات المال وخرجت وتشعر بصداع كبير احداث كثيره حدثت اليوم
وذهبت جنات للبيت
عند علي دخل غرفته وهوا يشعر بضيق كبير لا يستطيع التخيل جنات واخاه مع بعضبهم هذا يجعل قلبه يشتعل علي في نفسه انا مينفعش اتمسك بيها اكتر من كده
عند جنات دخلت المنزل وهيا تشعر بتعب كبير
جلست في الصاله وتفكر في كل ما حدث لها
جنا:جناااات
جنات:خضتيني
جنا:وحشتيني اوي اوي
جنات مبتسمه:وانتي اوي يا حببتي
جنا:جنات ممكن طلب
جنات:ايه
جنا:بكره عندنا حفله في المدرسه وعايزه اعمل تسريحه لشعري ممكن بكره الصبح تبئي تعمليلي تسريحه لشعري
جنات:من عنيا يا حببتي يلا نامي بدري بئه عشان هصحيكي بدري اعملك فورمه حلوه لشعرك
جنا بفرح:هيييييهه بس انا برضه زعلانه
جنات:ليه
جنا:ماما بكره مسافره ومش هتيجي الحفله
تذكرت جنات في تلك الحظه ان نور ستذهب لبيت طارق
جنا:جنات انتي معايا
جنات:هااا اه يا حببتي معاكي خلاص يا حببتي هروح انا معاكي بس مش هعد كتير
جنا:ميرسي يا احلي اخت تصبحي علي خير
جنات:وانتي من اهله
غلي الساعه اتنين صحيت جنات كان الكل نائمن بذلك الوقت
دخلت جنات غرفة نور بحذر حتي لا تستيقظ وفعلت ما ختطت له طول اليل
ثم رجعت لغرفتها مره اخري
ونامت وهيا تشعر بااخوف علي اختها
في الصباح الباكر قررت جنات ان لا تذهب لعلي ولا ترد علي اتصلاته
جنا وهيا تدخل لغرفة جنات:صباح الخيييير
جنات:صباح النور يا حببتي تعالي
جنا وهيا تمسك شعرها:الفرشه اهي يلا سرحيلي شعري واعمليلي فذمه
جنات:ههه مستعجله اوي
جنا:يلا بطلي رخامه
جنات:حاضر يا ستي اقعدي
جلست جنات وبدات بتمشيط شعر اختها لكنها لاحظت شئ في راسها
جنات باستغراب:ايه الندبه دي
جنا:اه دي بقالها يجي سنه كده
جنات:وازاي الندبه موجوده لحد دلؤتي وازاي اتخبطي
جنا:اصل لما كان بابا وماما بيتخانقو انا
سكتت جنا فجاه وهيا تشعر بالتوتر
جلست جنات امامها:في ايه انتي مخبيه عني حاجه
جنا بتوتر:لاء خالص
جنات:كده يا جني بتكدبي عليا
جنات ببكاء:اصل ماما قالتلي اني لو قولت لحد هتضربني
جنات:متخفيش مش هعرفها اني عرفت قولي بئه ده انا اختك حببتك
جنا بتردد:اصل من سنه كده بابا وماما كانو بيتخانقو جامد اوووي بس انتي كنتي ساعتها في الجامعه وانا كنت واقفه قريبه منه وبعيط فا بابا فجاه كان هيضرب ماما راحت ماما زقته عشان ميضربهاش فا وقع بابا وساعتها وقعني معاه
ووقعت عليا حله كبيييييره اوي
جنات:وهما كانو بيتخانقو ليه
جنا:مش فاكره بس مش فاكره غير انه قالها انتي دمرتي حياة واحده بريئه
جنات:وهيا مين الواحده دي
جنا:مش عارفه بس افتكرت كمان ان في الوقت ده بابا لما وقع كان ساعتها في زيت علي النار ووقع علي ايده
جنات بانصدام:انتي متاكده من الكلام ده
جنا:اه بس ساعتها ماما عملت حاجه وحشه اوي
جنات:عملت ايه
جنا:لا خايفه اقولك
جنات:متخفيش قولي
جنا:ساعتها بابا اتوجع اوووي لقيت ماما مسكت ايد بابا وحطتها علي البوتجاز
جنات فتحت عيناها علي اخرها:بتقولي ايه
جنا:متقوليش لما ارجوكي
جنات:مش هقول بس ازاي بابا سكتلها
جنا:كان بابا ساعتها شكلهىتعبان اةي وبينهجةوتعبىاكتر لما الزيت وقع علي ايده في الحظه دي ماما اخدت ذراعه وحطتها علي البتوجاز
جنات شعرت بانه سيغمي عليها من الصدمه
جنا وبدات تبكي
جنات:بتعيطي ليه
جنا:خايفه تقولي لماما
جنات وضمتها:لا يا حببتي متخفيش مش هقولها يلا تعالي هعملك التسريحه
بعد ان انتهت جنات سمعت موبايلها يرن وكان عليذهوا المتصل ولكنها طنشته ولم ترد
عند علي في نفسه مبتردش ليه وتذكر طريقته معها وشعر بالاسي عليها
عند جنات وصلت جنا للمدرسه وذهبت لتسال المدرسين عن مستواها وكانت سعيده لان المدرسين يمدحون فيها ولكن جنات غلب عليها الحزن من حوارها مع عماد ومن ما سمعته من اختها ومن اسلوب علي معها كل شئ اقفل بوجهها في
نفس الحظه جنات في نفسها مليش غيرك يا رب انت الوحيد الي عالم بحالي
في مكان اخر كان عماد علم بعدم وجود جنات وشعر انه السبب في ذلك ولكن كل ما يشغل باله الان كيف يجعلها تحبه فهوا يحبها كثيرا فهوا لما يحب بحياته من قبل حتي انه كان يدعي انه يحب زوجته امام الناس ولكن بداخله كان يكرهها لما فعلته به
في مكان تاني
لبست نور وهيا تشعر بتوتر لانها ستذهب لمنزل طارق تجهزت وخرجت وانتظرته علي اول الشارع كانت نور تفكر بان ترجع للمنزل ولكن سبقها طارق ووصل اليها
طارق:اذيك يا حببتي
نور:الحمد الله كويسه
طارق بخبث:يلا بينا
نور:ما تخلينا نرةح مكان تاني غير بيتك
طارف بتمثيل:انتي مش واثقه فيا
نور:لا طبعن واثقه فيك لكن يعني
طارق:مفيش لكن يلا بينا
ركبت نور مع كارق وهيا تشعر بالتوتر والقلق فهيا تثق به ولكن نشعر بان ما تفعله خطا ولكن تعاند نفسها وتقول انه يحبها ولا يمكن ان ياذيها
وصلت نور وطارق وطلعو للشقه
فتح طارق الباب:اتفضلي
دخلت نور وهيا متردده
اقفل طارق الباب بالمفتاح من دون ان تلاحظ نور
طارق:تعالي اقعدي
جلست نور وجلس طارق بجانبها
طارق وهوا يمسك يدها:ليه خايفه
نور:لاء مش خايفه بس يعني عشان احنا لوحدنا
طارق:نفسي محدش يشوفك غيري محدش يبص عليكي انتي متعرفيش انا بغير عليكي اد ايه
نور وشعرت بالخجل منه واقترب طارق منها اكثر
ووضع يده علي كتفها
نور:ايه ده انت بتعمل ايه
طارق:عادي يعني مانتي كده كده هتبئي مراتي
نور:طارق ابعد عني واحفظ المسافه الي بينا بقولك
طارق:متخفيش قربي مني
ابتعدت نور بسرعه :انا همشي
امسكها طارق وقال بحده:تمشي فين انتي فاكره دخول الحمام زي خروجه
نور منصدمه:قصدك ايه
طارق:يعني انتي الي جيتي برجلك متجيش تعمليلي فيها الشريفه
نور بعصبيه:اه يا حيوان يا واطي
ضربها طارق الام قوي حتي وقعت نور علي الارض
طارق يقترب منها:انتي خلاص وقعتي ومش هتقدري تقفي تاني
نور وهيا تبكي وتشعر بالخوف منه:سيبني في حالي وخليني اخرج
طارق:انا الي اقول امته تخرجي وامته تفضلي
وكان سيقترب منها طارق اكثر ولكن سمع خبط شديد عن الباب وكان احد يحاول
ان يفتح حتي انفتح الباب
نور منصدمه:جنات!!!!
طارق:جنات!!!!
دخلت جنات في عصبيه وجريت نور واستخبت ورائها
طارق:انتي بتعملي ايه هنا
جنات وهيا تمسكه وهيا في قمة عصبيتها:هتعرف انا بعمل ايه هنا
ثم عطته بوكس قوي من شدة غضبها
جنات:انت تحط ايدك علي اختي يا حيوان اما وريتك
طارق وهوا يشعر بالم:نور اختك!!!!!!!
جنات:انت نهايتك علي ايدي النهارده
طارق وضحك ضحكة سخريه:لو في حد المفروض تكون نهايته علي ايدك يبئه علي مش انا
جنات مستغربه:وعلي ماله دلؤتي
طارق:مهو الي قالي علي الفكره دي اني اخد اختك البيت اظاهر حب يعمل كده عشان يمسكلك ذله
انصدمت جنات من كلامه:مش معقول علي يعمل كده استحاله انت كداب
ودفعته جنات بقوه فانصدم طارق بالجدار ووقع علي الارض من شدة الام
ذهبت جنات وهيا تشد يد اختها وهيا في قمة العصبيه
نور:جنات انا
ولم تكمل جملتها فضربتها جنات بالالم:ليه عملتي كده ليه كنتي هتضيعي شرفك
نور:قالي انه بيحبني
جنات:وانتي زي الهبله صدقتيه الي بيحب حد بيخاف علي سمعته مش بيعرضه للخطر هوا لو بيحبك كان اتقدملك ومرضاش انه يدخلك بيته عشان يخاف عليكي من كلام الناس
نور ببكاء هستيري:عيزاني اعمل ايه عمر ما حسيت ان حد بيحبني ماما طول الوقت مش مهتمه تعرڤ حاجه عني وياسمين طول الوقت بره
وانا مليش اصحاب
جنات:ولا عمرك هيكون ليكي اصحاب عارفه ليه لانك انسانه انانيه عمرك ما حبيتي حد دايمن مبترضيش بالي ربنا ادهولك وتغيري من اي واحده احسن منك
معملتيش حساب للي خلقك ولا لشرفك
القت نور نفسها في حضن جنات وهيا تبكي بهستيريه ولم تستطع جنات فعل شئ
غير ان تهدء منها واوصلتها الي المنزل
جنات:اطلعي ارتاخي ومتخفيش مش هقول لمام علي حاجه انا لا شفت ولا عرفت حاجه
نظرت نور لاختها بامتنان وقالت لها:لكن انتي عرفتي مكاني ازاي
جنات:هقولك
فلاش باك عندما دخلت جنات لغرفة اختها فتحت هاتفها وشغلت الجي بي اس
حتي تسنطيع ان تتبعها
نور:متشكره اوي يا جنات
ابتسمت جنات لاختها:لا ادخلي ارتاحي واعملي لرقمه بلوك
نور:حاضر
دخلت جنات غرفتها وحبست نفسها طواال اليوم تتمني ان يمر هذا اليوم سريعن تشعر ان هذا اليوم مثل الكابوس
في الصباح التالي
رجعت سميه من السفر
واستقبلوها جنا وياسمين ونور
سميه:وحشتوني اوي ياحبيبي
ياسمين:وانتي اوي يا ماما
سميه:اومال فين الزفته جنات
جنا:انا مشوفتهاش انهارده خالص
نور:ولا انا
ياسمين:حتي انا كمان وملقته‍اش في اوضتها
سميه استغربت ودخلت غرفتها ووجدن ان ملابسها غير موجوده
سميه:راحت فين الزفته دي
عند علي استيقظ مبكرا وخرج حتي يعرف منها لماذا لم تاتي كان يشعر بضيق كبير علي وهوا في عصبيه:ممكن اعرف ليه انتي ولم يكمل جملته فلم يجد جنات واقفه عند الباب استغرب علي ونزل بسرعه وسال احد الخادمات ولكن اخبرته انها اتت وتركت لك ظرف اخذ علي الظرف واستغرب عندما وجد ان جنات ارجعت الي المرتب التي اخذته منه علي في نفسه:ليه عملت كده
حاول علي الاتصال عليها ولكن هاتفها مغلق
علي باستغراب:هوا في ايه
عماد:صباح الخير
علي صباح النور
عماد ولاحظ علي علي الضيق:مالك
علي:جنات مجتش من امبارح وانهارده لقيتها مرجعالي المرتب في ظرف ومبوايلها مغلق مش عارف راحت فين
بدا عمادةيشعر بالقلق وتذكر المستشفي التي ذهبت اليها جنات لتطمئن علي اباها فا ذهب مسرعن الئ المستشفي ولكنه لم يجده‍ا لقد اختفت جنات لم يعد لها اي اثر


انتهي الفصل يا رب يعجبكم




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 23-10-16, 08:44 PM   #19

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل الخامس عشر


جنا وهيا تبكي:فين جنات
سميه بعصبيه:ما هيا غارت في داهيه متعديش توجعي راسي بئه
نور:يعني ايه في داهيه دي انسانه مش حشره
سميه بعصبيه:وانتي ايه الحنيه الي نزلت عليكي فجاه دي
نور:يعني لما الناس تلاحظ انها مش موجوده عندنا هنقولهم ايه
ياسمين:نبئه نقولهم سافرت راحت في اي حته مالك قلقانه كده ليه عليها الي يسمعك يفتكرك بتحبيها اوي
كانت سترد عليها نور ولكن سمعت صوت رساله من هاتفها
فتحت الرساله وانصدمت من الذي تقراه كان محتوي الرسال
انتي فاكره لما تعمليلي بلوك مش هوصلك بس ماشي هدفعك الي لنتي عملتيه ده غالي اوي واذا متصلتيش عليا هتلاقيني عندك في البيت دلؤتي وبفضحك قدام اهلك
شعرت نور بانه سيغمي عليها لا تصدق ما يفعله تشعر بالرعب منه
عند علي كان علي يشعر بياس كبير فهوا يشعر انه السبب لانه تعامل بطريقه سيئه
عند عماد كان يشعر بالعصبيه فهل هيا اختفت لتتهرب منه يشعر بالضيق عندما يعتقد هذا ولكن ماذا بيده ان يفعل فهيا الان ليست موجودخ
في مكان بعيد كانت تجلش وتراقب الزرع الاخضر
:الجميل بيفكر في ايه
نظرت جنات خلفها وقالت مبتسمه:ولا حاجه يا زياد انا بس عاجبني المنظر
زياد:متعرفيش انا مبسوط اد ايه انك قاعده معانا هنا
جنات:وانا كمان مبسوطه اويةبفكر اقعد هنا علي طول
زياد بفرحه:يا ريت بس هاتي معاكي جنا
جنات بخبث:بئيت تسال علي جنا كتير
زياد بتوتر:دي صلة رحم برضه
جنات ضاحكه:يا واد يا جامد بتفهم انت في الاصول اوي
زياد بتفاخر:عيب عليكي ده انا صايع قديم
جنات:لكن مقولتليش انت كنت عايز ايه
زياد:كنت جاي اقولك تعالي افطري
جنات:ماشي يلا بينا
دخلت جنات وجلست علي الارضت وجلست بجانبها خالتها سعاد
سعاد:بجد يا بنتي يا ريت تقعدي معايا علي طول من ساعت ما بنتي اتجوزت وانا حاسه بوحده
جنات مبتسمه:ربنا يخليكي ليا يا خالتو
زياد بتمثيل:ايه ده وانا مش مالي عينك ولا ايه يا ماما
سعاد:اتنيل انت ده انت طول انهارد قاعدي علي البلايستيشن
جنات:بفكر اعمل مشروع هنا
سعاد:يا ريت يا بنتي وتعيشي معايا
زياد:لاء طبعن
جنات باستغراب:لاء ليه
زياد:في حد يعمل مشروع في الارياف كده هتخسري
جنات:صح معاك حق
زياد:مش عارف من غيري كنتي عملتي ايه
جنات:ههههه شايف نفسك انت اوي
سعاد:سيبك منه ويلا كلي شكلك هفتانه خالص اكيد الحربايه الي كنتي عايشه معاها دي مكنتش بتاكلك مش عارفه ليه مكنتيش عايزه تعيشي معانا هنا
جنات:صدقيني يا خالتو كان نفسي بس اعمل ايه بابايا لازم اطمن عليه كل شويه وكمان جمعتي هناك
سعاد:انا بس خايفه عليكي
جنات:ربنا ميحرمنيش منك
سعاد:بقولك ايه يابنتي بعد ما تخلصي اكل تعالي في الاوضه عيزاكي في حاجه
مهمه
جنات:ان شاء الله
عند علي كان يفكر بشئ ولكنه متردد علي في نفسه:اروح لالا كده ممكن يفهمو غلط لاء انا اقولهم اني سكرتير في الشغل وانا كده مش بكدب ماشي يلا
ركب علي سيارته وذهب لمنزل جنات
ودق علي الباب ففتحت له نور
علي:مساء الخير
نور:مساء النور مين حضرتك
علي:انا سكرتير استاذ علي وهوا الي بعتني عشان الانسه جنات بقالها يومين مبتجيش الشغل
نور:احنا كمان منعرفش مكانها
علي باستغراب:ازاي اكيد قالت لاباها ومامتها
نور باستغراب:مامتها متوفيه اصلن
انصدم علي:نعم!!!!!!
نور:وبابا في المستشفي
علي وهوا مازال منصدم:هوا باباها بقاله كتير في المستشفي
نور:يجي فوق السنه في غيبوبه
علي:طب شكرا عن اذنك
دخلت نور
سميه:مين الي علي الباب
نور:ده سكرتير استاذ علي الي جنات بتشتغل عنده
سميه:وكان عايز ايه
نور:بيسال عليها عشان بقالها يومين مجتش الشغل
سميه:وقولتيله ايه
نور:قولتله اننا منعرغش عنها حاجه
سميه بعصبيه:ليه مكدبتيش عليه وقولتيله انها مسافره
نور:ولما يطلب مني عنوان المكان الي هيا سافرت ليه ساعتها هقوله انا ايه
سميه:يووو حتي وهيا مش موجوده جيبالنا الهم
عند جنات دخلت الي غرفة سعاد
سعاد:تعالي اقعدي جمبي
جنات:خير يا خالتو
سعاد وهيا تمد يدها وتعطي لجنا بعض المال:خدي يا بنتي دول
جنات منصدمه:ايه يا خالتو الي بتعمليه ده متقلقيش انا معايا فلوس
سعاد:انتي زي بنتي وبعدين لازم تشتريلك برضه هدوم
جنات:صدقيني يا خالتو معايا كتير الحمد الله
سعاد:يا بنتي ولما يخلصو هتعملي ابه
جنات:متقلقيش يا خالتو انا عارفه انا هتصرف ازاي
سعاد:ماشي يابنتي الي يريحك يلا روحي اوضتك ارتاحي شويه
جنات:ماشي يا خالتو تصبحي علي خير
سعاد وانتي من اهله
ذهبت جنات الي غرفتها وجاء فجاه في بالها علي فقررت ان تفتح هاتفها ووجدت رسائل كثير ولكن لم تكن من علي فقط كانت من عماد ايضا
قرات الرسائل وكان كل رسائل علي تسال عنعا وعن مكانها ولكن كانت رسائل عماد تحمل معاني الغضب والانتقام
ذهبت جنات الي نوم ونسيت ان تقفل هاتفها
في مكان تاني
ذهب علي الي المستشفي التي اخبرته نور عنها وسال عن ابو جنات ودخل غرفته
علي في نفسه:هيا ليه خبت عليا وكدبت نظر علي لوجه ابو جنات كانت جنات تشبه اباها ابتسم علي ولكن لم تدم هذه الابتسامه طويلن فقد سمع صوت خلفه
الدكتور:حضرتك مين
علي:انا بس كنت جاي ازور المريض ده
الدكتور:هوا حضرتك قريبه
علي:لاء الحقيقه انا قريب جنات ممكن اعرف حالة المريض ايه
الدكتور:للاسف حالة المريض ميؤس منها لكن لما فتحةعنيه وقفلها بئه عندنا امل بسيط انه يفوق من الغيبوبه
علي شعر بالحزن:طب وهيا امته اخر مره زارته جنات
الدكتور:هيا جت انهارده الصبح بدري وسالتني علي حالته ومشيت
علي:طب مشوفتش معاها شنطه او اي حاجه مسكاها
الدكتور:اه كانت معاها شنطة سفر
علي وتاكد ان جنات سافرت شعر بالضيق الكبير:طيب متشكر اوي عن اذنك سلام
الدكتور:وعليكم السلام
ذهبت علي وركب سيارته وهوا يشعر بالضيق هل لن يراها مره اخري وفجاه سمع صوت هاتفه يرن وكان الرقم مجهول
علي:الوو مين معايا
علي:بتقول ايه بجد طب قولي فين
علي:عايز ايه وانا مستعد اجيبهولك
علي:ماشي موافق علي كل طلباتك قولي فين بئه
عند جنات استيقظت من نومها كانت الساعه الثالثه والنصف صلت ولبست
جنات:خالتو انا خارجه
سعاد باستغراب:رايحه فين
جنات:اصلي لقيت صيدليه صغيهر كده هيا بعيهد شويه لكن قدمت فيها ووافقو
عليا
سعااد :طب خدي بالك من نفسك ومتتاخريش
جنات:ان شاء الله
وذهبت جنات مسرعه الي الصيدليه
الصيدلي:من بكره هتبدئي من الساعه سبعه الصبح للساعه سته
جنات:ان شاء الله
الصديلي:وهتوصلي الادويه
جنات:ان شاء الله
الصيدلي:امسكي الادويه دي ورتبيها علي الارفف الي وراكي
جنات حاضر
بدات جنات بترتيت الادويه وبعدها بدات بالتنظيف وبعدها بساعه
رن الهاتف ورد الصيدلي
الصيدلي:ايوه حاضر طب ممكن العنوان اوك عشر دقايق ويوصلك الدواء
ماشي مع السلامه
الصيدلي ويوجه كلامه لجنات:جنات تعالي
جنات:ايوه
الصيدلي:هاتي دوا البنادول ده ووصلي للعنوان الي في الورقه
جنات:حاضر
الصديلي:عشر دقايق بالظبت توصلي الطلب
جنات:حاضر
نظرت جنات الي عنوان كان العنوان قريب من الصيدليه فذهبت الي منزل
الذي مكتوب العنوان
ولكن قبل ان تدخل انصدمت وهيا ترا من امامها
جنات وهيا مصدومه:علي!!!!
نظر علي خلفه وهوا ينظر لجنات شعر علي بفرحه كبيره وهوا يراها امامه
نظر علي لها بنظرات حزن وعتاب وعصبيه ساد بينهم الصمت والنظر لاكثر من ثلاث دقائق



انتهي الفصل



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24-10-16, 05:10 PM   #20

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل السادس عشر


جنات:علي!!!!!!!
ظل غلي خلفه ووجد جنات شعر بفرحه كبيره لا توصف كان يخشي ان لا يراها
مره اخري ولكنه استطاع ان يوصل اليها نظر لها نظرات عتاب وكانت هيا تتهرب من نظرات اقترب علي منها
علي ببرود:هاتي
جنات:هاااا
علي:هاتي البنادول
جنات:انت الي طلبته؟؟؟
علي:امسكي
واعطاها حساب البنادول
جنات:انت عرفت ازاي اني هنا
علي:ملكيش دعوه وخليكي في حالك
جنات بعصبيه:انت ازاي بتكلمني كده احترم نفسك احسنلك
علي بسخريه:يعني هتعمليلي ايه بالعكس دلؤتي انتي الي في ايدي
جنات بدون فهم :يعني ايه
علي:يعني لو فكرتي بس تقلي ادبك عليا ولا تقولي كلام من كلامك الدبش ده هتلاقيني بتصل بصاحب الصيدليه وقوله انك بتقلي ادبك عليا
جنات:هع اتصل ولا يهمني
علي:اوك
اخرج علي هاتفه وكان سيتصل بصاحب الصيدليه ولكن اخذت منه جنات الهاتف بسرعه
علي بسخريه:خايفه ولا ايه
جنات:عن اذنك
واعطته الهاتف وذهبت
جنات تمشي وهيا حقا محتاره كيف عرف مكانها ولماذا ذهب اليها ولماذا يعاملها هكذا وفجاه شعرت بان شخص يمشي ورائها نظرت ورائها وجدت علي يمشي ويتبعها
جنات:بتمشي ورايا ليه
علي:هوا الشارع ده مكتوب باسمك وبعدين انا مش بمشي وراكي انا بس بتمشي شويه
جنات:اوفففف اوك
وبدات جنات بالجري فجري علي ورائها جرت جنات ودخلت يمينن فجاء علي ليتجه يمينن ولكن اوقعته جنات
جنات بسخريه:وده اسمه ايه بئه ان شاء الله حبيت الجري فجاه وصادف كمان تجري ورايا
علي وهوا يقوم ويعدل ملابسه:جنات
جنات:نعم
علي:تعالي عايز اتكلم معاكي
جنات:عندي شغل ومش فاضيه
علي:لو مجتيش معايا هتصل بصاحب الصيدلي وقوله علي الي عملتيه فيا
جنات بعصبيه:هوا كل ما ارفضلك حاجه هتهددني
علي:ههههههههههه
جنات:بتضحك ليه
علي:مش قادر اصدق ان في يوم جه بهددك فيه زي ما كنتي بتهدديني فيه فاكره ولا لاء مهو الي بيعمل حاجه بتتردله وجه اليوم الي اهددك فيه يلا تعالي معايا
جنات:علي ارجع انا مش عايزه اشوفك ولا اتكلم معاك
انصدم علي من كلامها:في ايه مالك
جنات:امشي يا علي امشي
ذهبت جنات وتركته وعلي ما زال مصدوم من طريقتها
رجعت جنات وهيا تشعر بالتالم كانت تريد ان تبدء من جديد وتنسي امره ولكن لماذا عليه ان يظهر امامها مره اخري هوا يجعل الامور اصعب عليها
صاحب الصيدليه:انسه جنات من فضلك ركزي
جنات:هاا اسفه
صاحب الصيدليه:كملي شغلك
جنات:حاضر
كانت تعمل جنات في الصيدليه وتشعر باحباط كبير
في مكان تاني في الكافيه
كانت نور تجلس وهيا تشعر يالخوف تنتظر طارق
وبعد خمس دقائق وصل طارق للكافيه
وابتسم بخبث عندما راي نور
طارق:اذيك يا قلبي
نور:جتك وجع في قلبك عايز مني ايه
طارق:قولتلك دخول الحمام مش زي خروجه وانا لسه عند كلامي ده
نور باستغراب:انت عايز ايه بالظبت
طارق:اسمعي بئه اديني صوره لجنات ورقم موبايلها
نور بعصبيه:انت سافل وانا استحاله هعمل حاجه من الي انت بتقولها
طارق:لا يا حلوه هتعملي عشان لو معملتيش حاجه من الي قولتها هروح لاهلك وافضحك وكمان هوريها رسايل الغرام الي بينا
نور ودمعت عيناها
طارق:ها يا روح قلبي تختاري ايه
نور:سيبني افكر
طارق:قدامك يومين لا يوم واحد بس كفايه
ثم تركها وذهب
جلست نور وتشعر بالضيق ماذا ستفعل
عند جنات كانت الساعه السادسه انهت عملها ورجعت الي المنزل
جنات وهيا تدخل:خالتو انا جيت
وانصدمت وهيا ترا علي يجلس مع خالتها وزياد
خالتو:تعالي يا جنات سلمي علي استاذ علي
جنات باتمثيل:اهلن استاذ علي
علي:اهلن
خالتو:بصي بئه يا حبيبتي الاستاذ علي جه وقالي انه عايزك في شغل مهم
جنات بتمثيل:ايه ده وحضرتك تعرفني منين
علي ممكن نتكلم شويه
جنات:اتفضل في الصاله
دخل علي الي الصاله
جنات:عايز ايه
علي:ممكن افهم بئه انتي ليه عملتي كده
جنات:عرفني الاول مين عرفك مكاني
علي بابتسامه طب قربي وانا اقولك
اقتربت جنات وهيا مستغربه وقال علي بصوت واطي
علي:افتحي باب الصاله بسرعه وانت تعرفي مين الي قالي
ذهبت جنات عند الباب وفتحته بسرعه وانصدمت وهيا تري زياد يقع علي الارض وكانه كان يتصنت
جنات:زياد!!!!!
علي:بالظبت هوا الي قالي علي مكانك
نظرت جنات لزياد بعصبيه وذهب زياد بسرعه خلف علي
زياد:سامحيني يا جنات لقيت رساله منه وانتي نايمه قولت اكلمه واخد منه فلوس واقوله علي مكانك
جنات:ندل
علي:ههههه زياد ده ذكي اوي
جنات:وانت مرتشي اوي
علي:ليه كنت ضربته علي ايده ولا طلبت منه رشوي هوا الي كلمني وطلب الرشوه
جنات:وانت يهمك في ايه تعرف مكاني
علي:روح انت يا زياد دلؤتي
جري زياد بسرعه قبل ان تقتله جنات
علي:انتي ليه سيبتي الشغل معايا
جنات:غريبه انه يهمك تعرف من رغم ان دي امنيتك علي الاقل خلصت من تهديداتي الي كانت بتضايقك واعتقد ان دلؤتي باباك بدء يثق فيك لانك بدات تشتغل في الشركه وكل حاجه بائت تمام مش ناقص غير انك تتجوز هايدي يبئه انا ايه لازمتي
جلس علي :انا مش هتجوز هايدي
جنات باستغراب:ليه
علي:عشان هيا السبب في الي ابويا فيه
جنات:مش فاهمه
علي:مش مهم انا بس كنت قلقان عليكي وكنت خايف اني مشوفكيش تاني
جنات:وليه هتقلق عليا وهيفرق معاك في ايه لو مشوفتنيش تاني
علي:عشان عشان مش عارف يا جنات مش عارف
جنات:لما تعرف ابئه ساعتها تعالي لكن دلؤتي انت ملكش اي صفه انك تيجي
علي:انتي ليه بتتعاملي معايا ببرود كده
جنات:انت عايز مني ايه ارجوك سيبني في حالي خلاص التمثيليه دي مبقاش ليها اي فايده ليه جاي هنا وبتشوفني
علي بعصبيه:انتي لس مش قادره تفهمي لاني كنت خايف عليكي وخايف ليكون جرالك حاجه
جنات:وليه تخاف عليا اصلن ليه يشغل بالك ان كان جرالي حاجه ولا لاء
علي:عشان انا ب.... ولم يكمل جملته كان يريد اني يقول لها انه يحبها
ولكن راي شخص خلفها جعله ينصدم من وجوده ويشعره بالعصبية والغيره
نظرت جنات خلفها وانصدمت من الذي تراه امامها
جنات:شريف!!!!!!
جاء زياد:الاستاذ شريف جه وبيقول انه عايزك
جنات:انت قولتله هوا كمان علي مكاني
زياد:لاء مقولتلوش
شريف:عرفت من هند
جنات:اوففف ليه الي بيقعو في حظي مبتتبلش في بؤهم فوله
شريف:كده يا جنات تقلقيني عليكي ليه يا حببتي مقولتليش انك هنا
تعصب علي عندما قال كلمة حببتي كان يريد ان يقتله
جنات:معلش يا شريف كنت عايزه اكون بس لوحدي مش اكتر
شريف:ولا يهمك المهم انك بخير
جنات بابتسامه:متشكره اوي
شريف:مفيش بنا شكر احنا عدينا الخطوه دي خلاص
جنات:طب هوا انت ناوي ترجع ولا لقيت مكان تبات فيه
شريف:لاء هرجع مقدرش اسيب ماما لوحدها بس انا مش عارف السكه ازاي ارجع ممكن توصليني بس لحد بره الشارع وانا بعد كده هتصرف ويكون احسن لو وصلتيني لحد النيل عشان الدنيا كحل والشوارع شبهة بعضها
جنات:حاضر بس زياد هيكون معايا
شريف بابتسامه:اكيد
علي:انا جاي معاكم
جنات:ليه
علي:انا كمان مش عارف السكه
جنات:ماشي
ذهبت جنات لتبدل ملابسها وكان شريف وعلي ينظرون لبعضهم البعض نظرات كره وحقد
خرجو الاربعه واثناء الطريق
شريف:مقولتليش يا استاذ علي انت ايه الي جابك هنا
علي:جيت هنا عشان اطمن علي جنات
شريف:وانت باي صفه تسال عليها
علي:اصلها عزيزه عليا اوي
شريف:طب يا ريت متبقاش تيجي تطمن عليها تاني لان جنات خلاص بائت مسؤله مني
علي:يعني استاذن منك عشان اشوفها
شريف:لا انت متستاذنش خالص عشان انا هرفض
كانو تقريبن وصلو بقرب النيل وكانت جنات تسمع محادثتهم وتدعي ان يمر هذا اليوم علي خير
علي:لاء انا وقت ما احب اشوفها هشوفها ووريني بئه هتمنعني ازاي
شريف:اتقي شري احسنلك
علي:تصدق خوفت الدم وقف في عروقي وقلبي هيطلع من مكانه يا عم ده انت شكلك بتخاف من خيالك اصلن
شريف بعصبيه وامسك بقميصه:اظاهر انك انسان قليل الادب
علي تعصب وامسك بقميصه ايضا:انت الي شكلك قليل الادب وعايز حد يربيك
شريف:انا متربي غصبن عنك
جنات بعصبيه وهيا تحاول تبعدهم عن بعضهم:انتو اتجننتو ولا ايه هتتخانقو في الشارع ابعدو بئه انتو كده هتعملولي مشاكل
شريف:استحاله اسيبه غير لما اربيه
تعصب علي كثير وكان سيضربه ولكن بالخطا دفع جنات للخلف فوقعت جنات في النيل غارقه لا تعلم كيف تسبح
شريف وعلي في نفس الحظه:جناااات!!!!!



انتهي الفصل يا رب يكون عجبكم


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 04:28 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.