عرض مشاركة واحدة
قديم 22-06-15, 01:09 PM   #15

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي




البارت الرابع عشر



ريان : هذى كيف قدرت تسوى كذا ؟
امسك بهاتفها يتفحصه لاكن يجب عليه ادخال كلمة السر ولاكن ماذا يمكن ان تكون امممم انه امراً محير نظر امامه عندما رأى الجميع متوجه اليهما جلسوا بجوارهم مازن ياسين زياد بتول سارة دانا ورغد
بتول : وش قلة الحيا ذى عيب نايمة وحنا كلنا قاعدين حتى ما قعدت معانا تاكل زى الناس وفوقها قاعدة فى حضنك الحين
ظن ريان انها تمزح فقرر ان يمزح هو الاخر قائلاً
ريان : مالك دخل زوجتى وحرة تسوى اى شى تبيه
رغد : اوووه قصف جبهة عشوائى
نظرت لها بتول بحقد قائلة :
بتول : هاهاهاها ضحكتينى رغد
جاء اليهم طارق ليتحدث قائلاً
طارق: اى ياعينى عليها مين صحاها تعبت مرة
دانا : ليه عمى وش صار لها
طارق: تتوقعين مين رتب البيت كذا
دانا : اى صح عمى مين رتبه
طارق: اذاد
مازن: ايش رتبت البيت كله لحالها
طارق: اى
رغد : مشالله البيت حيل كبير كيف قدرت ترتبه كله
طارق: قولت لها اساعدك ما رضيت
استيقظت اذاد لترى الجميع يجلس حولهما ابتعدت عن ريان فى حرج
ريان : دودى ليه ماخليتى عمى يساعدك
نظرت اليه اذاد قائلة
اذاد : قولتله تعالى ساعدنى شوية قالى انا تعبان ورايح انام وسابنى لوحدى
نظر الجميع الى طارق الذى بدأ بالضحك
طارق: هى نايمة ما تدرى وش تقول
اذاد : عمى انت بتكدب
ضربها طارق على رأسها بخفة قائلاً:
طارق: يابنت عيب احترمينى
ضحك الجميع على مرح عمهم
رن هاتف اذاد الذى كان بيد ريان
ريان : حبى !
ابتسمت اذاد ومدت يدها له قائلة :
اذاد : هات
ريان : من ذا
اذاد : ده حمزة
اعطاها ريان هاتفها وكان ينظر لها بنظرة غريبة
اذاد :ايه يا قلبى
حمزة : صباح الخير صوتك بيقول انك لسة صاحية
اذاد : صباح الورد
حمزة : اخبارك واخبار الى عندك
اذاد :انا تمام والكل تمام انتوا وصلتوا البيت ولا لسة
حمزة : لاء لسة خارجين من المطار من شوية كده بس قولت اكلمك عشان بتزعلى
اذاد : ماشى توصلوا بالسلامة
حمزة :عايزة حاجة يا كوكى
اذاد: بلاش كوكى ده انت عارف انى مش بحبه
حمزة :هههههههه خلاص مش هقوله تانى عايزة حاجة
اذاد : عايزة سلامتك
حمزة: خلى بالك من نفسك
اذاد:وانت كمان
حمزة : باى
اذاد :باى
نظرت اذاد الى ريان بأستغراب
تحدث طارق قائلاً
طارق: انت وخالك تتكلمون كأنه زوجك
ابتسمت له قائلة :
اذاد : ده زى بابا كده
سارة : عمى مافى منه اتنين
نظرت اليه اذاد بهدوء ثم نظرت الى طارق قائلة :
اذاد : ده قلبى اصلاً بيفكرنى ببابا جداً
ساره : قولت لك عمى مافى منه اتنين
اذاد : عرفت انا ليه بتكلم معاه كده ياعمو
سارة : هاى انت انا اكلمك
اذاد : عمو تعالى اقعد
سارة : قليلة حيا
نظرت اذاد اليها ثم ابتسمت ثم عادت تحدث رغد قائلة :
رغد : تعالى معايا هوريكى حاجة
ريان : دودى افتحيلى جوالك
ابتسمت اليه قائلة :
اذاد : عايز منه حاجة
ريان : لاء بس افتحيه
اذاد :حاضر
كتبت كلمة السر ليفتح جوالها ثم اعطته اليه وهى تبتسم ذهبت برفقت رغد الى غرفتها ليتحدث ريان بصوت غاضب
ريان : سارة بتول زودتوها ترى
سارة :هذى وحده حقيرة ريان
ريان : ساااااره
صمت الجميع فالجميع يعلم ان ريان الانسان المرح الطيب اذا ثارة اعصابه يصبح اشبه بالوحش
طارق: عيب سارة هذى بنت عمك مايصير تقولين كذا
سارة : هذى لو بنت عمى ما كانت شبهته بواحد ما نعرف اصله
طارق: ذا يصير خالها
ساره : اوووف بروح عند ماما احسن لى من القعده هنا
بتول : خذينى معك سارة
مازن : هدى ريان هى ما تقصد
_____________________________
رغد : والله انتى مافى منك خليتيهم يولعوا
ضحكت اذاد قائلة :
اذاد : حمزة كان دايماً يقولى اذا نطق السفهاء فلا تجب وانا بعمل زى ماقالى
رغد : وش كنت تبينى اشوف
اذاد :ولا حاجة كنت عايزة اشوف نفسى فى المراية
رغد: طيب يلا خلينا نروحلهم
اذاد :يلا
_____________________________
كان يشاهد صورها فى مصر انها بالفعل جميلة للغاية
جلست بجواره قائلة :
اذاد : اه صح ريان فى رقم اتصل بيا امبارح شوف مين بقى
نظر ريان الى الرقم ثم قبلها فى وجنتيها قائلاً:
ريان : ذا انا يالخبلة
نظرت اليه قائلة :
اذاد : عيب متعملش كده تانى
ضمها اليه قائلاً
ريان : زوجتى اسوى فيك الى ابيه
اذاد : من اولها كده ربنا يعين
ضحك الجميع عليهم انهم بالفعل يشبهون بعضهما البعض
ريان :خذى سجلى رقمى
ابتسمت اليه حفظت الرقم فى هاتفها ثم اعطته ايه ليقرأه ابتسم قائلاً:
ريان : جوزى
ابتسمت له اذاد
اذاد : مش انت الى بتقول
ابتسم اليها ريان ابتسامة جانبية اتمنى ان تكونى خيراً لى وان اكون خيراً لكى اذاد ليجيبها قائلاً :
ريان : ضحكتك تقتل حزن قلبى
مازن : اووووووه لاء انا ماعات اجلس معك ريان بتخلينى انحرف
ضحك الجميع على تعليق مازن انه مرح للغاية
اذاد:رجلك عاملة ايه
همس لها قائلاً : انا بخير دامك جانبى
ابتسمت له ابتسامة صافية مليئة بالسعادة انه املها الذى تعيش من اجله الان اصبحت تتمسك بالحياة بعد ان كانت تعيش بلا امل يائسة وجودها فى الحياة كعدمه
______________________________



رمضان كريم وكل سنة وانتو طيبين =)



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس