عرض مشاركة واحدة
قديم 10-07-16, 11:25 AM   #30

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,534
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت الخامس عشر
اسر ليوسف الواقف بجواره:ولا يا يوسف
يوسف:نعم يا عريس عايز ايه
اسر :اهرشلي في ضهري
يوسف بدهشه: نعم ......انت بتقول ايه ......اهرشلك
اسر بضيق :بقولك ايه مش وقت تتنيحك بقولك اهرشلي
هموت حاسس ان فيه قبيله نمل ماشيه علي ضهري
يوسف وهو يحاول ان لا يبين ما يفعله:
طب اتاخد كده خليني اقف وراك لحسن حد ياخد باله
اسر وهو يضع يده في جيبه:يلا بسرعة الله يكرمك مش قادر
يوسف وهو يحك ظهر اسر:كده
اسر :ايوة ..... تحت شويه ....... يمين شويه
معتز:انتو بتعملوا ايه الله يخربيوتكم الناس بتبص عليكم
يوسف:ابدا يا عم بهرش لاسر
معتز:نععععععععععم
انجي:خير يا حبيبي مالك فيه ايه
اسر :مفيش يا انجي خليكي مع صحباتك الوقتي
انجي:اوكي يا حبيبي
اسر لمعتز:اسكت الله يحرقك هتفضحنا
شكل الصنف اللي انت شربتهولي ده مضروب
بيهرش مش قادر جسمي كله بياكلني
معتز:لا يا عم الصنف ميه ميه
انت بس اللي تلاقيك جاتلك حساسيه من عصير الفراوله اللي اتكب عليك
اسروهو يشير بيده:باين والله
ادم وقد اتي عليهم: خير يا شباب بتتودودوا في ايه مالك يا عم اسر
يوسف:حصله جرب فبهرشله في ضهره
ادم :نععععععععم
اسر: مم ..مفيش ياعم بس باين جاتلي حساسيه .......
بقولك ايه يا ادم لم اليله وقول للدي جي يختم مش قادر خلاص
ادم:بس ده لسه بدري
اسر بعصبية:بدري ولا وخري لخص في يومك بقولك مش قادر
ادم:خلاص يا عم ماتزوقش

فريدة وكانت تقف مع احد الحضور
الشخص:تحفة يا فريده الحفله انتي المفروض تنظمي الحفلات علي طول
فريده:ميرسي لحضرتك ده من ذوقك
الشخص:انا مش بجاملك علي فكرة انا عن نفسي اي حفله هعملها لازم تنظميها
فريده:ده شرف ليا بس حضرتك عارف اني مش بنظم حفلات
لولا ان اسر عزيز عليا وطلب مني انا مكنتش وافقت حضرتك عارف انا مشغوله قد ايه
الشخص:اكيد يا فريده اسر محظوظ
فريده بابتسامه :شكرا يا فندم بعد اذنك

ذهب ادم لفريدة ليخبرها ان اسر يريد ان ينهي الحفله
فريده بخبث: ايه ....... ليه يا ادم ده لسه بدري حتي الفقرات لسه مخلصتش
ادم:قولتله كده و الله هو اللي مصمم
فريده:ازاي بس ....... تعالي معايا
فريده وهي تتجه الي اسر:خير يا اسر عايز تنهي الحفلة دلوقتي ليه
اسر وهو يحك يده :يا ستي انا حر زهقت وقام بمسح مقدمه راسه بيده
فريده وقد لاحظت ذلك:بس الفقرات ........ مالك يا اسر مش علي بعضك ليه فيك حاجة
وبعدين ايه اللون اللي علي ايدك ووشك ده
اسر وهو ينظر ليده:ابدا مفي......... بصدمه :ايه ده جه منين وهو يحاول مسحه
نسيت اقولكم ان فريده حطت في جيب بدله اسر لون
ولانها تعرف ان اسر يفضل وضع يده في جيبه كنوع من انواع الغرور
لون من الالوان اللي بتعلم ومش بتتحاش غير بالجاز ههههههههههه
فريده روقته الصراحة
فريدة وهي تعطيه منديل:طب خد ده امسح بيه وانا هنهي الليله بسرعة
يوسف: يا نهار الوان ده انت وشك باظ خالص
معتز:بس يا عم انت كل ما بتمسح فيه بيزيد
اسر بعصيبة:وهو يشعر بنغزة في معدته .... هوا يوم باين من اوله فقر
انجي بخصة:ايه ده يا اسر ايه اللي حصل ومال وشك
اسر: مم..... مفيش بصي يلا بينا علشان انا علي اخري
سيف الدين وهو يتجه الي ابنه:ايه يابني اللي بيحصل ده ومال وشك ايه اللي حصله
اسر:مفيش يا بابا وبعدين انت عرفت منين
سيف الدين: قول مين معرفش
ده انت وشك منور في الشاشات كلها والناس بدات تتكلم
اسر بضيق شديد:وهو ينظر الي المصور:اه يابن ال.........
انا مش قولت الحيوان ده يخفي من قدامي ماله لازقلي كده زي ضلي حد يمشيه من قدامي
سيف الدين :طب يلا بقي لم الليله هنتفضح وتركه ورحل
كريم:ايه اللي بيحصل ده مالك يا عم اسر
ادم لكريم:مفيش ياعم
كريم:ازاي ده وشه الوان ومش واقف علي بعضه والكل لاحظ ده مش انا لوحدي
كان جميع الحضور قد لاحظ ما يحدث
ووجه اسر الملون وتجمع اصدقاءه حوله وبدؤا في الحديث
احد الحضور :ايه ده ماله وش العريس الوان موضه جديده ديه ولا ايه
شخص اخر:لا وشوف مش واقف علي بعضه
احد اخر:تلاقيه مبلبع حاجة كدة ولا كده قله ادب و مسخرة
احد اخر:لا ده شئ لا يمكن يتسكت عليه
هوا صاحبه ده بيعمله ايه من وراه عيني عينك كده
قله ادب مفيش تربيه انا همشي من هنا
كل هذا وفريده تتابع وتحاول كتمه ضحكاتها :
اشرب يا اسر ولسه الليله طويله ان ماوريتك

قامت فريده باخبار الدي جي بانهاء الحفله وسط همزات ولمزات الحضور
والده انجي:ايه يا اسر المسخرة اللي بتحصل ديه
احنا اتفضحنا سيرتنا بقت علي كل لسان
اسر بضيق ووجه محتقن:الله يكرمك يا خالتي مش وقت كلام خالص
انا يادوبك اوصل انجي و اروح البيت انا مش قادر
انجي:يعني كمان مش هنخرج بعد الخطوبه
اسر بعصبية:يعني البعيده مش بتشوف اخرجك ازاي بمنظري ده
بصي لمي ام الليله وعديها يا انجي
ركب اسر وانجي السيارة وقام بقيادتها يوسف حيث لم يستطع اسر القياده
اسر وما ان دخل السيارة حتي قام بخلع الجاكت وحك نفسه
انجي بقرف:اوه ..... اسر انت بتعمل ايه
اسر :بصي انا مش فايقلك جسمي كله بياكلني وبطني كمان وجعاني
واتجه الي يوسف وانت ياسي زفت دوس شويه خلينا نوصل انا هموت
انجي وهي تصرخ:اعااااااااااااااااا
اسر بخضة:ايه فيه ايه
انجي:ياااااااااااااي ايه اللي علي الكنبه ده
كان علي الكنبه ماده لزجه وضعتها فريده للاحتفال بالعروسين
اسر بغضب هادر وهو ينظر ليوسف:مين اللي عمل كده
يوسف:وربنا ماعرف حاجة
اسر:كل اللي بيحصل ده اكيد مترتب ده حد قاصد يبوظ الليله ..........
اااااااااااه انا مش فايق الوقتي اخلض يا زفت هموت
انجي ببكاء وبدات هي الاخري بحك يديها:ايه اللي بيحصلي ده ليلتي باظت
وعريسي بيهرش و فستاني باظ انا عايزة مامي اعاااااااااااااااااااا
اسر:مش عايز اسمع تقويق في الليله الغبرة ديه
بقولك ايه بدل مانتي قاعدة كده من غير لزمه اهرشيلي
انجي:اسكت بقي انت كمان ............ ااااااااه ايه ده باين اللي عندك معدي ولا ايه
وفجاه سمعوا طوت طرااااااااااااااااخ
ايه ده
يوسف:البس شكل الكاوتش فرقع
اسر:نعم يا خويا فرقع ياليله كوبيا
يوسف:طب هنعمل ايه الوقتي
اسر :معرفش معرفش.............انا انا عايز ادخل الحمام الوقتي باي طريقه
انجي وهي تحك جسدها وقد باظ الميك اب وفورمه شعرها:اعاااااااااااا انا عايزة اروح
اسربغضب:اخرصي بقي كل ما تتكلمي بتعصبيني اعملك ايه الوقتي
الكاوتش فرقع اتركني كده علي جمب لحد ما اشوف اعمل ايه عروسه نحس
وانت ياسي زفت اتصل بادم خليه يجي يوصلنا بسرعة
يوسف :حاضر حاضر ......وهو يتصل بادم
انا كان مالي ومال الليله ديه مكان اخوه هوا اللي يوصله ........... الو ايوة يا ادم انت فين
طب بص احنا في (..............)تعالي بسرعة علشان الكاوتش فرقع واسر علي اخره يلا سلام
اسر:قالك ايه يا زفت
يوسف:مسافة السكه
اسر وهو يمسك بطنه:مش هقدر استني انا مش قادر هموت
يوسف :طب اتصرف في اي حته
اسر وهو ينظر له شرزا:اخرس يالا وربنا هتغابي عليك مش عايز اسمع نفس
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس