عرض مشاركة واحدة
قديم 21-07-16, 08:20 AM   #4

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الحلقة الثانية

ارتدت هدى جوب كحلي واسع تزينه ورود صغيرة وردية رقيقة وبلوزة وردية ووضعت سلسة رقيقة على شكل قلب في عنقها وساعة ذهبية وخاتم رقيق على شكل قلب ورفعت شعرها الناعم بشريط أزرق وتركت لبعض الخصلات العنان لتطير حول وجهها البريء المضيء وبرغم بساطتها تبدو جميلة أنيقة رقيقة تجذب العيون بابتسامتها البريئة وطلتها الرائعة وتجذب القلوب بعيونها الساحرة

هند : يلا يا بنات مش عايزين نتأخر

هدى : يا ماما جهزت خلاص

تخرج هند وهدى وبسمة وتغلق الباب ..... لتجد شاهى ابنة عمتهم .....وهى في نفس السن تصعد لشقتها فالمنزل منزل العائلة .... تنظر شاهى لهدى في غيرة وتتفقدها من أسفل لأعلى ..... شاهى جميلة وتشترك مع هدى في كثير من الملامح ..... ولكن هدى لها طلة جميلة ونظرة بريئة تملئ عيونها الجميلة وروح مرحة تحب الجميع

هدى : ازيك يا شاهى ..... عاملة ايه؟

شاهى : كويسة ..... راحين فين؟

هند: هنشترى شوية حاجات ..... تحبى تجى معانا

شاهى : لا يا طنط .... انتى عارفة كل حاجتى بجبها من اوروبا ..... الذوق هنا مش بيعجبنى

بسمة : على راحتك .... سلام

هدى : كان يوم جميل اوى

هند : مبسوطة حبيبتى

هدى : ايوة يا ماما ربنا يخيلكى ليا يا رب

بسمة : المطعم كان اكله ممتاز ..... وكمان اشترينا حاجات حلوة اوى

هدى : عطشانة اوى اروح اشترى حاجة ساقعة نشربها واحنا بنتمشى

شاب : لو سمحتى يا أنسة انتى اسمك ايه؟ .... ممكن اعرف ساكنة فين ؟

هدى تلون ووجها باللون الاحمر ولم ترد

الشاب : انا متبعك من ساعة ما دخلتى المول ونفسى اتعرف عليكى

طلبت هدى الحاجة الساقعة وتجاهلت الشاب تماماً

الشاب : ارجوكى ما تفهمنيش غلط انا عاوز اخطبك

هند : ايه فيه حاجة يا هدى ؟

هدى : لا ابداً يا ماما

الشاب : حضرتك والدتها ؟

هند : ايوة في حاجة

الشاب : انا معجب ببنت حضرتك وعايز اخطبها

هند : بعد اذنك الكلام ده ما يصح ...... والبنت صغيرة عن اذنك

الشاب : طب لو سمحتى ..... العنوان ...... اسمك ايه؟

هند : ازاى تسمحيله انه يكلمك

هدى : هو اللى بيتكلم .... أنا ما ردتش عليه ولا كلمة

هند : لو بابا عرف هيضايق اوى

بسمة : ليه يا طنط ؟ عادى ..... هدى جميلة وكلنا في المدرسة بنقول هى أول واحدة هتتخطب ووتجوز فينا

هند : بلاش الكلام ده .... انتو لسه صغيرين

هدى : بابا هيزعل ليه ؟ المفروض يفرح ان بنته بيجلها عرسان

هند : وبعدين يا بنات .... انتو لسه صغيرين ومتشغلوش دماغكم غير بالمذاكرة والثانوية العامة

بسمة ( بصوت منخفض في اذن هدى ): احكيلى بالتفصيل حصل ايه؟

هدى : لأ ....قوليلى انتى إيه اللى حصل؟

بسمة : يا خسارة شكله شيك ومحترم اوى ..... وكمان كان حالته حالة وهو بيكلمك ..... وانتى وشك احمر خالص

هدى : اتكسفت جامد

مر اليوم والبنات مبسوطة وبتضحك وبيفتكروا موقف الشاب المعجب بهدى


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس