عرض مشاركة واحدة
قديم 09-10-16, 10:14 PM   #5

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت الثالث





رقى:"ماااااااما ماما انا جيت انتي فين"
لا تسمع رد فتذهب لغرفة والدتها لتجد امها على الارض و الدماء حولها
تصرخ رقى بشدة و تبكي:"اعمل ايه اعمل ايه مين هيساعدني اعمل ايه يارب"
لتخطر ببالها فكرة فتنفذها
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
...:"هاهاهاها هزقتك يا ماو هههه انا لو مكان ماسكتش ابـــــــــــــدا"
احمد:"متقلاقش انا مش هسكت و في اقرب فرصة هنتقم"
صديقه:"يعني هتعمل ايه"
احمد:"معرفش بس اصبر على رزقك لما نشوف اخرتها"
صديقه:"طيب ب لازم تردها و قدام الناس كلها رجع كرامتك"
احمد:"طبعا هرجعها مش هسيب واحدة متسواش بصله تهزقني كده (و بضحكة مكارة) هتشوف هاهاهاها"
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx*
يدق الباب
دق دق دق دق دق
...:"ايوة يالي على الباب اصبر"
...:"ده انا يا طنط فتحية افتحي"
فتحية:"ايه ده رقى في ايه يا حبيبتي"
رقى:"يا طنط مش وقته زياد هنا"
فتحية:"اه استني اناديه ....لايا زياااااااااااد زياااااااااااااااااد"
زياد(من غرفته):"ايوة يا ماما"
فتحية:"تعالا يا زياد"
زياد:"حاضر جاي"
و يأتي زياد:"رقى!!!!"
رقى و قد ارتمت في حضنه:"الحقني يا زياد ماما"
زياد بقلق:"مالها"
رقى:"مش عارفة ساعدني اوديها المستشفى"
زياد:"حاضر تعالي يلا"
و يذهب زياد برفقة رقى الى والدتها
زياد بصدمة:"طنط!!!!!!"
رقى:"مش وقته يلا"
يأخذ زياد والدة رقى الى اقرب مستشفى
زياد:"معلش يا رقى لازم امشي شوية و هاجيلك"
رقى:"ماشي يا زياد شكرا اوي ليك"
زياد:"العفو سلام"
و يرحل زياد في نفس الوقت يخرج الدكتور بحزن
رقى:"لو سمحت يا دكتور ماما مالها فيها ايه"
الدوك:"مممم هي بس اتزحلقت و اتكسر اديها و احنا جبسناها متقلاقيش"
رقى:"بس حضرتك شكلك قلقان"
الدوك:"عشان مش ده اليقلق"
رقى بتردد:"ا م ا ل"
الدوك:"مامتك عندها المرارة و لازم نعملها عملية"
رقى:"طيب يا دكتور اعمل العملية"
الدوك:"اية بس العمليه هتكلف فلوس كتير و متنسيش ان مامتك لازم تفضل بعد العملية كام يوم و بعدين العملية لازم تتعمل في مستشفى خاصة يعني مش هنا"
رقى:"طيب و العمل"
الدوك:"الموضوع بأيدك خدي (و اخرج كارت من جيبه) ده كارت فيه عنوان مستشفى كويسة و العملية هناك مش غليه اوي"
رقى:"شكرا يا دكتور"
الدوك:"العفو عن اذنك"
رقى:"اذنك معاك ..... هعمل ايه يارب اعمل ايه ده انا لسه في الجامعه مفيش شركة و لا محل هيقبل يوظفني و لو هستلف من مين مفيش حد اقدر استلف منه (و هي تبكي ناظرة الى السماء) اافرجها من عندك يارب"
و تخرج الممرضة:"لو سمحتي مامتك فاقت و تقدري تدخللها"
رقى و هي تمسح دموعها:"شكرا"
و تدخل رقى لوالدتها
رقى:"ماما حمدلله على سلامتك"
الام:"الله يسلمك يا بنتي امتى هخرج"
رقى:"يا ماما مستعجلة على ايه خليكي شوية"
الام:"معلش انا هستريح هناك اكتر"
رقى:"اللي يريحك يا ماما هروح اشوف الدكتور"
تذهب رقى الى الدكتور
رقى:"دكتوور لو سمحت امتى ماما تقدر تخرج"
الدوك:"دلوقتي لو حبين بسسس"
رقى:"بس ايه"
الدوك باحراج:"احم لازم تدفعي الحساب"
رقى:"طيب عن اذنك يا دكتور"
و تذهب رقى لتدفع الحساب و تجده الف جنيه
رقى في سرها:"يارب ده الفاضل من معاش بابا الله يرحمه هعمل ايه"
تدفع رقى الحساب و تذهب لوالدتها لتجدها انتهت من ارتداء ملابسها تأخذها و ترحلا


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx*
و في اليوم التالي
...:"طب هتعملي ايه يا رقى"
رقى:"والله ماعرفة هعمل ايه يا تقى"
تقى:"انا والله لو عليا كنت دفعتلك الفلوس بس انتي عارفة البير و غطاه"
رقى:"يعني هعمل ايه رحمتك يارب"
تقى:"اكيد هنلاقي حل"
رقى:"انا جاتلي فكره بس صعبه عليا بس اعمل ايه"
تقى:"ايه هي"
رقى:"انا ..........."



اهو بارت ميه ميه محدش يزعل
اتمنى يعجبكم
و عايزه بقى التوقعات
الهتخرج من غير توقع هقتلها نيهاهاهاها
يلا منتظراكوا يا قماميييير



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس