عرض مشاركة واحدة
قديم 10-10-16, 12:46 PM   #7

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البـــــارت الخـامس


قدتوقفناسـابقا فى سرد الاحداث الماضية عندما جـاء حـازم واهله الى منزل رفيف بسبب العمل بين شريف واحمد (ابـارفيف)ولكن مـاذا يحدث فى هذه المقابلة .
وفى الحـاضرطلبت هيثم من رفيف استكمال حديثهما بعد تناول الغـذاء ........
وبعد تنـاول الغذاء جـاء د/هيثم لرفيف

د/هيثـم:هـا يارفيف نكمـل
رفيـف:اوكـى
د/هيثم:اتفضلى
وتبدارفيف فى تكملة سردالاحداث
وخـرجت لهم رفيف .....

رفيف:سـلام عليـكم
الكل:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
رفيف :ازيك يا اونكل ....ازيك ياطنط
شريف وسوسن:الحمدلله
حـازم:وانامافيش ازيك
رفيف:لا ازاى ازيك
حـازم:كويس
نظرت له رفيف ثم جلست وبدا الحديث وكان شريف يتحدث مع احمد وسوسن مع امال(ام رفيف)
امال:قوم ياحازم انت ورفيف شوية فالبلكونة
رفيف فى ذلك الوقت كانت على اشد الغيظ من امها فهى تعلم انها لاتقبل حازم وفى ذلك الوقت امها تامرها بان تذهب معه الى الشرفة !!!!!
رفيف بامتضاض:اتفضـل
حـازم:اوكـى
وذهبـافى الشرفة ووقفوابها بدون ان ينطقوا بكلمة
وبعد مروردقائق نطق حـازم

حـازم:هنفضل ساكتين كده
رفيف:عاوزنى اقول ايه
حـازم:اىحاجة ما احنامش هنفضل ساكتين يبقى الاحسن ندخل
رفيف:ممممممممم براحتك
حازم:طب انا اسف
رفيف:.............
حـازم:اسف على يوم الشركة اما خبطى فيا بس يومها انا كنت متعصب اصلا
رفيف:........
حازم:هاروحتى فين
رفيف:اولا :انامسمحاك ...ثانيا:مكنش ليه لزوم كل العصبية دى حتى لوانت حد مضايقك متجيش تطلعواعليا وانت مش تعرفنى اصلا
حـازم:خـلاص انا اسف
رفيف:اوكـى محصلش حاجة
حـازم:طب ندخل فى المهم
رفيف:هـا
حـازم:الشغـل دلوقتى المشروع هنبدا امتة
رفيف:اممممممم انامورايش اىشغل تانى كل الشغل اللى كان ورايا خلصته انهاردة
حـازم:خـلاص نبدأمن بكـرة
رفيف:اوكـى
ودخلت الام
امال:يلا عشان العشـا
حازم و رفيف:حـاضر
وتنـاولوا العشـاءوكان الجومليئابالمرح من حازم ورفيف وبعد العشـاء بفترة وجيزة
شريف:طب نستأذن احنابقه
امـال:لالاازاى لازم تشربوا الشـاى
احمد:روحى ياامال اعمـلى الشـاى
انصرفت امـال وسوسن لعمل الشـاى وانخلط شريف واحمد فى الحديث فى السيـاسة
حـازم:باقولك ايه انا زهقت من القعدة دى انا مبحبش السيـاسة
رفيف:يعنى اعمـل ايه
حـازم:اممممم مش عارف..
رفيف:نكمـل كلامنا فالشغـل
حـازم:اممم ماشى
رفيـف:انت بتروح الشغـل الساعة كم
حـازم:اممممممم على السـاعة 10 الصبح
رفيـف :ايه عشـــــــــــرة !!!!!!!!!!!
حـازم : فى ايه مستغربة كده ليه
رفيف :اصل ميعـاد الشركة المفروض 9
حـازم:ههههههه انتى مفكرة انى زى اللى بيجوا بدرى لا انا مش من الناس دى هههههههههه
رفيف:على كده بقه شغلناهيتعطل
حـازم بجدية:لا انشاء الله هابقى اجى بدرى
رفيـف :اوكـى بكرة تكون فالمكتب الساعة 9 واما الساعةتبقى 9.5 هنبدا على طول
حـازم:طب مش المفروض نروح للمديرعشان يفهمنا
رفيـف:اه ما اناباقولك هنبدا 9.5 يعنىنلحق نروح للمدير
حـازم:كده مش هافطر
رفيف بغيظ:افطرفى بيتكم
حـازم:حـاضر ياماما
رفيف:ههههههههههههه
كانت امال تسير بخطوات ثابتة وهي تحمل أكواب الشاي الساخنة إليهم في الشرفة
امـال:اتفضل ياحـازم
حـازم:مرسي ياطنط
وخرجت امـال وتـركتهم
رفيف:حـازم بجد بكرة السـاعة 9 تكون موجود عشـان نلحق نخلص
حـازم:افكـر
رفيف بحدة:لواتاخرت هاروح اعتذر للمدير انى مش هاعمل المشروع ده
حـازم وهويرتشف من كوب الشـاى:خلاص انا كنت باهزر هاكون عندك السـاعة 9
رفيـف:اوكـى
ومرالوقت وجـاء وقت رحيـل حازم وعائلته
حـازم:سـلام يارفيف
رفيف:سـلام ومتنساش بكـرة
حـازم بابتسامة:حـاضرسـلام
وبعد رحيل حـازم استأذنت رفيف من امها وصعدت الى سـارة
ودقت الباب فتح ابن عمها الصغير الذى يدعى (محمد) ووجدت عمها وزوجة عمها جـالسين فى بهـو المنـزل فألقت التحية عليهـم وذهبت الى سـارة فى غـرفتها ودخـلت بدون ان تطرق البـاب كانت سـارةجـالسة امام الشباك ويبدو عليها انها شـاردة الذهن فجـاءت رفيف من خلفها

رفيف:بخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ� �خخخ
سـارة بخضة :حـرام عليكى يارفيف
رفيـف:هههههههههههه المهم كنتى سرحانة فمين
سـارة :مفيش
رفيف:عليــاقولى يابت
سـارة:امممممممم مروان
رفيف:اممممممم هو هيتقدملك امتـة
سـارة:هوطلب منى رقم تليفون بـابا فهعطيهوله وهيكلمه بكره
رفيف:هانـــــــــت
سـارة:المهم انتى طلعتى ازاى مش المفروض الضيوف عندكم
رفيـف:مشــــوا
سـارة:وايه اللى حصــل
رفيــف :حصل حـاجات كتير
سـارة:طب قـولى
رفيـف:انابقالى سـاعةهنا ومافيش حاجة اشربها ولاايه
سـارة:داخلة انتى على طمع على العموم ثـوانى واجيبلك ميا
رفيف:ههههههههههه ميا امشي يابت هاتى عصيربرتقال
سـارة:طيب طيب بس اما اجيب العصير هتحكيلى ايه اللى حصـــــل
رفيـف :انشـاءالله
وذهبت سـارة وبعد مروردقـائق كانت تسير بخطوات ثابتة وهي تحمل أكواب العصيرالبـاردة الى رفيـف ثم وضعتهم على المنضدة
سـارة:ها يارفيـف احكـى
رفيـف:بصى (وقصت لها ماحدث)
سـارة:امممممممم كويس انكم اصالحتم
رفيـف:اهـا يلا بقـه اناهانزل
سـارة:ليـه كده نامى معايا انهاردة
رفيـف:مش هينفع اومال فيـن رقية
اعرفكم برقية :"اخت سـارة وفى كلية صيـدلة وذات الشعر البنى والعيون البنية وذات البشرة القمحية وصديقة سارة ورفيف"
سـارة:فاتها نامت
رفيـف:اوكـى واناهانـزل بقـه ســـلام
سـارة:سـلام
وخرجت رفيف من منزل صديقتها زوابنة عمهاسارة إلي منزلها ودخلت غرفتها وبدلت ملابسها واستلقت على سريرها وذهبت فى نوم عميق
وفـــــــىالصبـــــــــاح .............
ولكن .........
رفيف:انا تعبت يا دكتور ممكن نكمل بعد شوية
د/هيثم:اوكـى براحتك تحبي تنزلى تتمشي فى الجنينة
رفيف:اوكـى
ونزلت رفيف ود/هيثم الى الجنينة واثناء سيرهما
رفيف:هو اشمعنة الطب النفسي اللى دخلته
هيثم بحدة:قلتلك انا اللى بسال هنا بس
رفيف بحرج :اوكى
وبعد مرور دقائق
رفيف:هى ريماس فيـن انا عاوزة اشوفها
هيثـم:احنـا مش فى رحلة هنا
رفيف تركتـه وذ هبت الى غرفتها وقد استفزت من اسلوبه .............................


يتبع.....


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس