عرض مشاركة واحدة
قديم 11-10-16, 10:32 AM   #5

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

الحلقة الثالثة:-
___________


شتاء دون نسيم:-
______________________


عدل وائل من وضع رباطه عنقه و نظر الي المرآه حتي اقتنع من ان شكله وسيم
محمد:-جاهز؟؟
وائل:-اه
محمد:-مالك مستاء كده ليه؟؟
وائل:-مالي؟؟
محمد:-يعني كده شكلك
وائل:-و النبي بطل هبل و قولي هيه الحفله دي في نادي
محمد:-اها
مط وائل شفتيه في عدم رضا
وائل:-ممم ماشي
محمد:-ههههه مالك يا ابني مش عاجبك حاجه ليه
وائل:-طبعا هو انا اهبل زيك اي حاجه بتعجبني
محمد:-الله يسمحك
وائل:-عارف امتي هتعجبني الحفله دي؟؟
محمد:-امتي؟؟
وائل:-لو لقيت فيها البت اياها
محمد:-بت؟؟
وائل:-اه الي اتخنقت معاها امبارح
محمد:-قلبك اسود اوي
مال وائل ع صديقه
وائل:-الي عملي حاجه مبنسهاش
و خرج مبتسما في ثقه فأبتسم محمد ابتسامه مكتومه و خرج ورائه
__________________________________________________ _
دارت ريم حول نفسها عده مرات امام المرآه ثم سألت مرام التي وقفت ساكنه مرتديه فستان ريم االابيض
ريم:-ايه رأيك فيا؟
مرام:-زي القمر يا ريم
ريم:-اوكيه يالا
و خرجا معا و ظلا صمتتان طول الطريق الي ان وصلوا معا الي النادي
ريم:-يالا يا مرام انسجمي شويه مع لناس
مرام:-حاضر
ريم:-رني عليا لما تعوذي تمشي و العكس اوك؟؟
مرام:-اوك
دخلت ريم بحماس و قد اقنعا نفسها بأنها ستنسجم مع الجميع و تحاول الا تكون متكبره كثيرا
دخلنت ريم القاعه فلمحها وائل من بعيد
وائل:-ايوه هيه دي البنت
محمد:-بتبرطم بتقول ايه؟؟
وائل:-مش دي البنت الي انا اتخنقت معها
محمد:-يعني انت مصر؟؟اه هيه قوم اضربها عشان ارتاح
وائل:-هههههه مبتفهمش الانتقام بالنسبه ليك ديما القتل بالسكينه
محمد:-امال؟؟
وائل:-في قتل القلب
محمد:-يالهوي يا ابني هيه البت كانت عملت ايه يعني يستاهل ده كلو؟
وائل:-اهو ادينا بنتسلي
اقترب وائل من ريم ثم انحنا مقبلا يديها بأدب
ريم:-اده؟؟
وائل:-مش فكراني؟؟
ريم:-هوه انت وش يتنسي؟؟
وائل:-انا اسف جدا ع قله ذوقي مع القمر ده
لم تستطع ريم اخفاء ابتسمتها امام لياقته و ذوقه
ريم:-مفيش مشكله انت قلتلي انت ابن مين؟؟
وائل:-ابن قاسم عمار
ريم:-و انا بنت ابراهيم الشناوي باشا
وائل:-اب....ابرا...ابراهيم الشن...الشناوي؟؟
ريم بثقه:-اها
وائل:-مممم
كان وائل يساعد والده كثيرا في عمله و كان يعرف اعدائه جيدا و كان يعرف ان الدهم عداوه له هو ابراهيم الشناوي!!!!!!ه
ريم:-ايه رحت فين؟؟
وائل:-هه؟؟لا مفيش انا لسه معرفتش اسمك
ريم:-انا ريم
وائل:-انا وائل
ريم:-تشرفت كليه ايه انا فنون جميله و انت
وائل:-اداب انجلش
ريم:-مممم
قاطع حديثهما محمد
محمد:-هاي
وائل:-محمد؟؟
ريم:-ايوه انت بقه الي كنت معاه في المشكله اياها؟؟7
محمد:-هههه اظن هنيقا صحاب
ريم:-مفيش مشكله
محمد:-انا.....ه
ريم:-محمد عرفت تشرفت بمعرفتك انا ريم
محمد:-ممم تشرفت انا كمان
مال وائل علي اذن محمد
وائل:-احم دي طلعت بنت ابراهيم الشناوي
محمد:-اييييييييييييييه؟؟
ريم:-في ايه اتخضيت؟؟
محمد:-بينا نخلع
قالها في اذن وائل و رد وائل قائلا
وائل:-مبخفش
و حسمت كلمته الامر
__________________________________________________ _
كانت مرام تقف وحيده وسط هذا الصخب
احمد:-مراااام؟؟
مرام:-هاي..أأأأ احمد هاي
احمد:-عامله ايه؟؟
مرام:-تمام كويسه اوي
لمار:-اده انتي؟؟
مرام:-اه انا
لمار:-واااو فستانك روعه
مرام بكبرياء:-مرسيي عرفه
لمار:-علفكره ده فستان الاميره جواندا ده مفيش مه غير اتنين في مصر!!!واحد مع ساره وهبي و التاني مع ريم ابراهيم الشناوي!!!!!!!!!!ه
مرام بارتباك:-اه اه عرفه
لمار تحدث نفسها بصوت مرتفع:-و الجامعه بتاعتي فيها ريم ابراهيم الشناوي يبقي انتي ريم صح؟؟
انقاذا لموقف مرام
مرام:-اها انا
لمار:-ثواني انتي اسمك مرام
مرام بأرتباك:-اها عشان الناس بتقرفني اوي فبكدب ع الناس بشخصيه مرام متقليش لحد بلييز
لمار بفرحه:-طبعا لا ينفع ابقي صحبتك
مرام:-طبعا بس متندهنيش بريم اندهيني بأسم مرام اوك عشان الناس بس؟؟
لمار:-اوك الي تحبيه
و بدأت الاكذوبه
__________________________________________________ _

#يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس