عرض مشاركة واحدة
قديم 11-10-16, 10:34 AM   #9

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الحلقة السابعة:-
_______________
شتاء دون نسيم:-
_______________
عاد وائل الي منزله مرتعبا من لقاء ابيه
الاب بابتسامه واسعه:-مساء الخير
وائل:-مساء النور
الاب:-العشا علي الطربيزه كنت مستنيك و مرضتش آكل
ثم استدار متجها الي غرفه الطعام و تبعه وائل بعدم ارتياح
جلس وائل مبتسما
الاب:-تعرفها من امتي؟
وائل:-هيه مين
الاب:-هتكون مين بنت ابراهيم الشناوي
وائل يبتلع ريقه:-من حوالي اربع ايان بس و علفكره مجرد صداقه و تسليه وقت و بدأ الامر بهزار بيني و بين محمد
الاب:-طبعا انت فكرني ممانع؟؟
وائل:-أأأأ...في الحقيقه...اه
الاب:-لا يا حبيبي عاااااادي خااللص برحتك انا مبدخلش شغلي و عدواتي في حياه ابني بس............ه
وائل يجلس بدهشه و صمت من رد فعل ابيه
الاب:-مفيهاش حب يا وائل فاهم؟؟
وائل:-حب؟؟ههههههههههههههههههههه اكيد لا
الاب:-ايوه كده هوه ده ابني....يلا كل انا وصيت ع صنف المكرونه الي بتحبه
و انشغل تفكير وائل بحديث ابيه كيف لما يمانع في هذه المعرفه كيف؟؟
و كاد عقله ان يتفجر بالتفكير في هذا السؤال؟؟
_________________________________________________
عادت ريم الي منزلها في غايه السعاده
ابراهيم:-ريم!!!ه
ريم تضع ذراعيها علي كتف ابيها بطريقه طفوليه
ريم:-ايوه يا بابي يا احلي بابي
ابراهيم:-اتأخرتي ليه
ريم:-سووووووري...يا بابي متسحلش مني بقه
ابراهيم:-مالك مبسوطه كده ليه؟
ريم:-ايه يا بابي مش عيزني اكون مبسوطه
ابراهيم:-لا طبعا احب بنتي تكون مبسوطه بس عاوز اعرف السبب
ريم:-كنت مع صحابي و اتبسطنا ده الموضوع
ابراهيم:-علفكره مرام جت و مشيت
ريم:-هبقي اتصل بيها يلا تصبح ع خير
ابراهيم:-مش هتتعشي؟
ريم:-اتعشيت يا بابي
و صعدت ريم الدرج و هي تغني و ترقص و هي بداخلها تشعر بالسعاده لانها كانت مع وائل و قد شعرت بأنه احسن شاب علي وجهه الارض
__________________________________________________ _
في صباح اليوم التالي
ساندي:-كيموو خد السندوتشات و يلا عشان اوصلك المدرسه
كريم:-مش لازم انا معايا فلوس
ساندي:-هههه و الله؟؟هوه الجنيه بتاعك يجيب حاجه؟؟
كريم:-بصي معايا خمسين جنيه
ساندي:-هه؟؟؟؟؟؟؟اده؟؟جبتها منين
كريم:-هههه مش هقلك
ساندي تمسك بأذنه
ساندي:-جبتها منين؟؟
كريم:-اي اي اي اي من ابيه سامح
ساندي:-سامح؟؟سامح؟؟طييييييب هات
و اخذت منه الخمسين جنيه
__________________________________________________ _
سامح يرتدي قميصه عندما رن الباب بجنون
ترن ترن ترن ترن ترن ترن ترن ترن
سامح:-اييييييييييه ايهييه في ايه في ايه
كان يصيح و هو يقترب من الباب
سامح:-بس اعرف مين هوه الحمار الي بيرن و هضرب...............ه
سامح:-ساااااااااااااااندي!!!ه عامله ايه
ساندي:-خد فلوسك و متديش حاجه تاني لاخويا
سامح:-طيب مش تفهمي الي حصل
ساندي تجر كريم و تنزل الدرج بسرعه
و في هذه اللحظه كان محمد يقف علي الجانب الاخر من الرصيف لا يعرف لما جاء و ماذا سيقول و لكنه جاء
ساندي و سامح امام البنايه
ساندي:-سامح بطل تروح في كل حته بروحها انت كده بتجبلي الكلام
سامح:-ساندي انا بغير غليكي عشان كده زعقت امبارح افهميني بقه
ساندي:-بتغير عليه بصفتك ايه
سامح بزعيق:-عشان بحبك بحك يا ساندي و انتي و لا هنا
معالم الدهشه علي وجهه ساندي
ساندي فجاه:-كريم؟؟فين كريم
تلفت سامح حوله لا يجد كريم ثم رفع رأسه ليري نفس ما رأته ساندي
ساندي:-كرييييييييييييييييييييييي ييم
كان كريم مغمض عينه و السياره تقترب و تقترب
بيييييييييييييييييب و حدث الارتطام
__________________________________________________ _
احمد:-لمار؟؟جيتي امتي
لمار:-ميخصكش
احمد:-لمار؟بتكلميني كده ليه
لمار:-انا حره
احمد:-يا لمار احنا صحاب
قاطع حديثه ذلك الشاب الذي اتي
لمار:-اده زياد ازيك
زياد:-الحمد لله
لمار:-مش بشوفك بقالي كتير
زياد:-و الله وحشتيني يا بنتي
لمار:-عندك محضرات
زياد:-لأ
لمار:-طيب يلا بينا نعد سوا نتكلم شويه
زياد:-طيب خلصي كلام مع الاستاذ و هبقي اجي
لمار تقف
لمار:-لا ده من الشكال اياها يلا
ثم مشت مع زياد تتضاحك تاركه احمد غارقا بغضبه
جلس احمد متذمرا
مرام:-هاي
احمد:-اهلا
مرام:-انا شفت الي حصل معلش متزعلش
احمد:-مش فاهم ليه بتعمل كده و بتفكر في ايه يعني
مرام:-مش انت مش بتحبها غيران ليه
احمد:-لا مش غيران بس زياد اكتر من مره اقلها ابعدي عنه دلوقتي جيه تسلم عليه
مرام:-بتغيظك يا ذكي
احمد:-بتغظني؟؟
مرام:-اها
احمد:-طيب.......مرام عايز منك خدمه؟؟
مرام:-اتفضل
__________________________________________________ __

#يتبع
___________________________________________
تفااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا اااااااااااعل بليييييييييز



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس