عرض مشاركة واحدة
قديم 14-12-16, 12:09 PM   #13

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,442
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الحلقه الحادية عشر

مارلين:صباح الخير
زياد(بصوت نائم):فيه ايه ع الصبح يا مارلين؟!
مارلين:النهارده اجازه ايه رأيك نخرج سوا؟
زياد:مش فاضي ...خارج
مارلين:لو خارج مع ياسمينا نخرج سوا عادي
زياد:لا انا رايح بيتي القديم الناس اللي هناك وحشوني
مارلين:يـــــع يا زياد انت لسه بتروح الاماكن دي
زياد:اه بقي شفتي..سلام
واغلق الهاتف في وجهها دون ان تجيب عليه وهو يحدث نفسه :قال اتغيرت قال..دي تتغيردي
ثم قام من نومه واغتسل وارتدي ملابسه ونزل ليجد ياسمينا امام التلفاز
نظرت ياسمينا له بتعجب لأنه كان يرتدي بنطلون جينز اسود وتشرت ابيض مكتوب عليهبالاسود وحذاء رياضي ابيض ونظارته الشمسيه وهو دائما يلبس زي رسمي فقالت لهبتعجب:رايح النادي ولا ايه ؟!
زياد:لا عندي مشوار
ياسمينا:ممكن اعرف فين
زياد:رايح منطقتي القديمه اللي اتربيت فيها الناس هناك وحشوني
ياسمينا(وهي تقف):ممكن تاخدني معاك يا زياد بليز
زياد(بتعجب):نعم!!
ياسمينا(جرت اليه وتوقفت امامه):والنبي يا زياد خدني معاك عاوزه اشوف المنطقه ديصحيح انا مدخلتش حي شعبي قبل كدا بس انت هتبقي معايا..يلا بقي واافق
زياد(مبتسما بتعجب):اطلعي البسي هستناكي
ياسمينا(وهي تنط ع قدميها بابتسامه كالاطفال):ثواني واخلص
سرح زياد في رد فعل مارلين عندما اخبرها ورد فعل ياسمينا وتعجب كثيرا فهمامختلفتان تماما فلم يكن متوقع ردة الفعل هذه من ياسمينا وفاق من شروده ليجدهاواقفه امامه مرتديه بنطلون جينز اسود وبلوزه بيضاء جميله وبلرينه باللون الابيضوتربط شعرها بشريطه سمراء ع شكل فيونكه وتتركه مسدولا ع ظهرها ونظارتها الشمسيه فوقشعرها نظر اليها ثم نظر الي ملابسه :قلوده
ياسمينا:لالا دي جت صدفه
زياد(وهو يقلد صوتها):لالا دي جت صدفه..قدامي يا ختي قدامي
ياسمينا(بابتسامه):حاضر الله
سارت امامه وضحكته لم تفارق وجهه بسبب جمالها
نزل زياد من السياره ومعه ياسمينا تنظر حولها باستغراب وكان زياد عندما يمر منامام منزل يقف ويسلم ع من فيه ويقدم ياسمينا لهم وهي تسلم عليهم بابتسامه وهو ينظراليها متعجبا من طريقتها اللطيفه ووصلوا الي منزله
ياسمينا(وهي تنظر حلولها وتزيل نظارتها الشمسيه):يالهوي يا زياد انت كنت ساكن هناازاي؟!
زياد:ظروفي بقي كانت كدا
يدخل ياسر مقاطع حديثهم ويقدمه زياد لياسمينا وتسلم عليه
ياسر:بقولك فاكر ماجد جارنا اللي هنا يا زياد
زياد:اه ماله؟!
ياسر:بقاله مده بيدور ع شغل ومش لاقي ممكن تساعده ؟!
زياد:اكيد خليه يجيلي الفيلا وانت معاه ونشوف
ياسر(وهو يخرج):خلاص ماشي هبقي اكلمك
خرج ياسر ونظر زياد الي ياسمينا فوجدها تنظر اليه وتبتسم فسألها:في ايه مالك؟!
ياسمينا:ها لا ولا حاجه ...زياد بقولك ايه رأيك تهد البيت دا
زياد(مقاطع حديثها):اهده!!
ياسمينا:اسمع بس..انت مش بتيجي هنا كتير فممكن تهده وتبني مكانه مصنع مثلا وتساعدبيه اهل منطقتك وكمان انت تستفيد
زياد(وهو ينظر اليها ويبتسم):انتي عبقريه
ياسمينا:شكر شكرا...يلا بقي اعزمني ع الغدا
زياد:مشفتش بنت طفسه قدك
ياسمينا:يلا يلا يا عم بس اكلني وخلاص
زياد:قدااااامي
مشت ياسمينا امامه وهو خلفها يردد في سره:قمر يخربيتك
عاد زياد وياسمينا الي الفيلا في الليل وصعدت ياسمينا الي غرفتها لتنام بينما هوجلس يشاهد التلفاز فشعر بالملل فرفع صوت التلفاز اعلي ما يمكن حتي تسيتقظ ياسميناوبالفعل اسيقظت ونزلت بغضب
ياسمينا:زياد ممكن توطي الصوت
لم يرد عليها زياد فذهبت ووقفت امام التلفاز ووضعت يديها في خصرها
زياد:ياسمينا نوري مش شايف
ياسمينا:طب وطي الصووووووووت
زياد:حاضر بس بشرط
ياسمينا:ايه هوووو؟!
زياد:تيجي تقعدي معايا...مش عارف اقعد لوحدي
ياسمينا(وهي تبتسم ببطء):زياد انا عاوزه اناام
مسك زياد يدها وشدها ليجلسها بجانبه وهو يقول:نامي هنا
بدء زياد يشاهد التلفاز وهي تنام بجانبه وعندما انتهي حاول ايقاظها ولكنها لمتستيقظ فحملها بين يديه وصعد بها الي الاعلي وهو يتظر لها بحب ووضعها ثم نظر اليهابابتسامه وقبل رأسها وخرج وفتحت اعينها وابتسمت
وفي الشركه صبااحا
السكرتيره:زياد بيه ..مارلين هانم بره عاوزه تقابل حضرتك
زياد(بقرف):قوليها اني مشغول ومش هعرف اقابلها
وفي المساء عاد زياد الي الفيلا وصعد بدل ملابسه ودخلت ياسمينا اليه بعد ان دقتالباب
ياسمينا:كنت عاوزه اكلمك فموضوع مهم يا زياد...

#


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس