عرض مشاركة واحدة
قديم 17-05-17, 02:38 AM   #7

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الخامس
الصفقه

عادت ديما مع والدتها إلي المنزل كما أنها إتفقت مع والدها علي التحدث بشأن الطلاق عن العوده
وضعت والدتها في الفراش وقبلتها من رأسها
ماجده:أنتي واثقه من قرارك ده يابنتي؟؟؟
ديما:أيوه يا حبيبتي أنا أهم حاجه عندي راحتك ومتخافيش عليا
ماجد(ترقرقت الدموع في عيناها):ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك آبدا يارب
ديما(إحتضنت والدتها):ماما أرجوكي بطلي عياط .....ونامي شويه أنتي محتاجه راحه
ماجده:حاضر ياحبيبتي
ديما(بإبتسامه):متقلقيش عليا أهم حاجه تدعيلي وبس
ماجد:ربنا معاكي يا بنتي
ديما:عن إذنك دلوقتي بقي وإرتاحي أنتي شويه
__________________________________________________ _____
ذهبت ديما وتركت ماجده ترتاح قليلا.......وجدت محمود جالس في غرفة المكتب دخلت عليه بوجهها الثابت عادة
ديما:ها فكرت في شرطي
محمود:معنديش مانع أطلقها طالما هحصل علي مصدر فلوس تاني وهو أنتي بس ايه اللي
يضمنلي أنك مترجعيش في كلامي بعد ما أطلقها؟؟
ديما:المأذون اللي هيطلقكوا يجوزني بس أهم حاجه عندي أمي يكون ليها شقه جنبي أو حتي معايا واللي هيصرف عليها أنا مش أنت
محمود(ضحك بقوه):أنتي فاكره أني ممكن أصرف عليها كمان ههههه
ده أنتي قلبك أبيض أووي
ديما(ضحكت بسخريه):عندك حق أهم حاجه بس تشتري ليها شقه وبس
محمود:ماشي ياختي بس والله يا ديما لو مانفذتيش الاتفاق هتشوفي أيام سوده أنتي و أمك
ديما(بنظره ثابته):متقلقشش طالما أمي هتعيش بعيد عنك أنا معنديش مانع أعيش في النار
(ثم ذهبت سريعا إلي غرفتها فقد كانت بحاجه شديده للبكاء ولكن دموعها لن تنهمر أبدا أمام أحد مهما كان.......ظلت تبكي كثيرا
وأخذت تفكر كثيرا في القرار الذي إتخذته للتو
وهل هو القرار الصائب أم لا ومن هو هذا الّذي
ستتزوجه ولكنها لم تشغل بالها كثيرا
فهي فقط تبحث عن راحة والدتها فقط
قررت أن تتحدث مع ندي في الصباح
حتي تخبرها بما حدث فقد قررت وآخيرا
أن تخبرها نبذه عما تمر به)
_____________________________________________
(مالم نعرفه نحن عن أدهم أنه علي الرغم من حبه
للفتيات فهو جاد جدا في عمله ويتعامل بجديه
شديده أظن أنكم تتساءلون كيف يحب عمله
وهو لم يعمل.......هو لم يعمل في شركة والده لانه
أراد أن يعتمد علي نفسه لذا أسس لنفسه
شركه صغيره مع صديقه أمجد
ولكن بعد وفاة والده قرر أن يترك إدارة شركته
لأمجد ويتفرغ هو لشركة والده
________________________________
إستيقظ في الصباح الباكر ذهب ليأخذ حمام وإرتدي
قميص أبيض وبنطلون أسود ووضع برفانه المفضل
hugo
وذهب ليتناول إفطاره مع والدته وشقيقته الصغيره
________________________________________
ساره:اييييييه الجمال ده كله أنت رايح تخطب ولا إيه؟؟
أدهم(بغرور):يابنتي أنا كدا علي طول
كوثر:صباح الخير يا حبيبي
أدهم:صباح النور ياماما
كوثر:أما تفطر ياأدهم تعالي علي أوضة المكتب عايزاك قبل ماتمشي
أدهم:وانتي مش هتفطري ولا إيه؟؟
كوثر:أنا سبقتك ياحبيبي
(ذهبت كوثر بإنتظار أدهم في غرفة المكتب وعندما أنهي أدهم أفطاره ذهب إليها)
أدهم:خير ياماما كنتي عايزاني في إيه؟؟
كوثر:بصراحه يا أدهم أنا مش مطمنه وخايف عليك من الناس دي
أدهم:من إيه يعني ياماما
كوثر:يابني أنت هتتجوز بنته وكمان هو راجل طماع
أدهم:ماما أنا مش عيل صغير وبعدين أنا عمري ما هسيب شركة بابا تقع بسبب راجل طماع ومتنسيش اني مش دي أول مره اشتغل فيها
كوثر:معرفش بقي أنا خايفه وخلاص
أدهم:متخافيش ياست الكل وبعدين أنا معايا أونكل أسامه هيقف
جنبي ولا وإيه؟؟
كوثر:المهم عندي أنك تحرص من الراجل ده كويس
ادهم:حااااضر ممكن أمشي بقي عشان
أونكل أسامه أكيد مستنيني عشان أقابل حمايا العزيز ههههه
كوثر:طيب يا حبيبي ربنا معاك
__________________________________________________ __________
(إستيقظت ديما في الصباح وجدت نفسها نائمه بملابس الامس
وآثار الدموع علي وجنتيها ذهبت لتأخذ حمام وإرتدت ملابسها
ثم صلت وذهبت للإطمئنان علي والدتها وجدتها
جالسه بجانب الشباك في صمت)
ديما(بإبتسامه):صباح الفل علي ست الكل
ماجده:صباح النور يا حبيبة ماما
ديما:نمتي كويس؟؟
ماجده:الحمد لله وأنتي؟؟
ديما:تمام المهم دلوقتي أنا وحبيبتي ننزل نفطر تحت
في الجنينه والجو حلو كدا وخصوصا
أن البعبع مش موجود
ماجده:ديما أنتي عملتي إيه في موضوع الجواز
ديما(وقد تغير وجهها قليلا):ولا حاجه قالي أنه هيقابل العريس
أنهرده ويتفقوا علي معاد الخطوبه هههه
مش لازم يسبكوها كويس
ماجد:هو أنتي معرفتيش إسمه ولا حاجه عنه؟؟
ديما:ولا حاجه خالص غير أنه إبن صاحب الشركه
ماجده:أنتي عارفه أنتي موديه نفسك علي فين يا ديما
ديما(إقتربت منها):أي مكان المهم أنتي تبقي مرتاحه
ماجد:وأنتي؟؟؟
ديما:ماما طول مانتي مرتاحه أنا والله مرتاحه وممكن بقي نقوم نفطر أنا جعت
ماجده:يلا يا حبيبتي
__________________________________________________ ________
(ذهبت ديما لتناول الإفطار مع والدتها ثم ذهبت لتخبر
ندي عما حدث معها وعندما علمت ندي بما
يحدث لصديقتها منذ زمن حزنت كثيرا
وقررت أن تقف بجانبها حتي آخر العمر)
__________________________________________________ __
(وصل أدهم الشركه ودخل إلي مكتب والده وجد أسامه جالس ومعه
رجل في أوخر الاربعينات ولكن شكله
لا ينم عن خير آبدا)
أدهم:السلام عليكم
أسامه(قام من مكانه):وعليكم السلام أهلا وسهلا أدهم باشا أحب أعرفك
أستاذ محمود الحسيني شريك ولدك
الاستاذ حسن السويفي
أدهم:أهلا وسهلا بحضرتك
قام محمود من مكانه:أهلا بيك
أسامه:الأستاذ محمود جاي عشان تتكلموا عن معاد الخطوبه
أدهم:امممممم.....طيب وحضراتكو اتفقتوا علي حاجه؟؟
أسامه:والله الأستاذ محمود عايز يعملها الخميس الجاي
أنت ايه رأيك؟؟
أدهم:طيب والعروسه رأيها ايه؟؟
محمود:الرأي رأيي أنا وبس هي
كل اللي عليها تقول حاضر
أدهم:ممكن أعرف إسمها
محمود:ديما
أدهم:هي خريجة ايه؟؟
محمود:لغات وترجمه
أسامه(تكلم آخيرا):ها ياأدهم الخميس الجاي؟؟
أدهم(بتردد):ماشي مفيش مشكله
محمود:خلاص إتفقنا والأستاذ أسامه عارف مكان البيت
هنعمل الخطوبة هناك
أدهم:لا معلش الخطوبه هتبقي في قاعه وحفله كبيره كمان
إحنا عايزينها تكون طبيعيه
محمود:أيوه بس.....
قاطعه أدهم:كل حاجه عليا
محمود:تمام كدا أروح بقي أشوف شغلي عن إذنكم (وخرج محمود)
___________________________________________
أدهم:الراجل ده فعلا بشع بابا كان عنده حق
أسامه:شفت بقي المهم دلوقتي ان إحنا نخلي بالنا منه
أدهم:إن شاء الله
أنا هروح أكلم ماما اعرفها أننا إتفقنا ع كل حاجه
وهكلم أمجد برده عشان أقوله ع الترتيبات
________________________________
(كان أدهم قد أخبر صديقه أمجد بموعد الخطبه
وأخبره أن يوزع الدعوات ويحجز القاعه حيث
أن أدهم مشغول في الشركه.............................وجاء يوم الخطبه)
(كان أدهم ينتظر خطيبته ديما التي لم يراها إلي الأن.......
حتي خرجت وكانت المفاجئه أنها هي صاحبة
العيون الحاده القويه والحزينه رباااااااه
كم كانت جميله في هذا الفستان الاحمر الكاب
ذات الفصوص الفضي تحت الصدر
وشعرها المرفوع ومنسدل منه خصل خفيفه علي وجهها
كاد أن يموت لا يصدق عينه إنها حقا
هي من قابلها عند السياره فرح كثيرا من داخله
ثم قال لنفسه:ده أنتي هتشوفي أيام سوده أنتي والأبله بتاعتك
ثم تقدم نحوها بخطوات ثابته وهي لا تتكلم ولا تتذكره أيضا
أدهم:مبروك
ديما(لم تنظر له):الله يبارك فيك
__________________________________________________ ____
أراكم الحلقه القادمه ان شاء الله
أنا أسفه ع التأخير بس النت كان بيقطع امبارح كتير ومعرفتش أكتب البارت
هكتب السادس يالليل ان شاء الله



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس