عرض مشاركة واحدة
قديم 17-05-17, 02:44 AM   #10

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الثامن
لن أرضخ لكْ!!


لن أرضخ لك............لن تنال مني
فأنا مثل الطير...........أعشق الحريه
أهواها
لن تستطيع السيطره عليّ.......فأنا مثل موج البحر هائجه
لن تستطيع يا أنت أن تسلبني ماتبقي لديّ وهي حريتي
لن أرضخ لك
________________________________________
هبطت ديما وجدت أدهم ينتظرها في كامل
أناقته ولكنه يرتدي ملابس عمليه
فقد كان يرتدي بنطلون باجي باللون الكاكي
وتيشرت أوف وايت ولكنها
لم تهتم ايضا فقد كانت تشتعل غضبا منه
___________________________________
رآها أدهم وهي تهبط من السلالم بخفه
وقف كي يحييها
كم كانت جميله وهي واجمه هكذا!!
أدهم(بإبتسامه):ايه الجمال ده؟؟
ديما(بعصبيه):انا مش قلتلك أنا مش هفطر معاك
أدهم(وقد تبدل وجهه للجديه قليلا):وأنا مكنتش باخد رأيك علي
فكره أنا قلت هنفطر مقلتش ممكن نفطر بتفرق
ديما:علي فكره أنا مبتمشيش معايا
طريقة لوي الدراع دي خاااااالص
أدهم(وقد هدأ قليلا):وانا مبيمشيش معايا التمرد
ومش بحبه
ديما:لو سمحت أخر مره تفرض عليا حاجه أنت فاهم؟؟
أدهم(إبتسم):إن شاء الله مش يلا بينا بقي
أنا جعان
ديما:أنا عايزاك تعرف إني وافقت
أنزل معاك عشان خاطر ماما لا أكتر ولا أقل
وعايزاك تعرف حاجه كمان أني برده
وافقت أتجوزك عشانها لا عشان
محمود بيه ولا عشان الفلوس
أدهم(وقد تخطاها ذاهبا للخروج):ممكن نتكلم في الكلام ده في السكه
يلا بينا ناو
_______________________________
ذهبت ديما ورائه وقد قررت ألا تجعله يسيطر
عليها مهما كان ومهما تطلب الامر منها
صبرا فقد صبرت علي والدها
سنوات عديده ألن تصبر علي
هذا الجرئ ....الوسيم
لا ستعجله يعلم أنه
لن يستطيع السيطره عليها
فهي ليست كمن عرفهم من قبل
________________________________
في السياره
أدهم:تحبي تروحي فين؟؟
ديما(بثبات):ع البحر
أدهم:يعني أي كافيه ع البحر وخلاص!!
ديما(لم تنطر له):أيوه
أدهم:اوك
ذهب أدهم بها إلي مقهي مطل
علي شاطئ الاسكندريه في سموحه
وكان هادئا وجميلا
تأمل أدهم ديما والهواء يداعب خصلات
شعرها الحريريه كم هي جميله
ولكنه قرر أن يطفئ هذه الشعله
لتمردها فهل يستطيع!!
___________________________________
أدهم:تحبي تفطري إيه؟؟
ديما(أمسكت بالقائمه):أحب أخد توست وشاي
أدهم:بس؟؟
ديما:أيوه
(أدهم أخبر الجارسون أن يأتي له بشندويتشات ويأتي لديما بما أرادت..........وبعد قليل جاء الجارسون ووضع الطلبات علي الطاوله ثم ذهب وبدأ أدهم وديما في تناول إفطارهم)
أدهم:كنتي بتقولي بقي أنك هتجوزيني إرضاءَ لمامتك
لا هو عشاني ولا عشان محمود بيه
اللي هو باباكي
ديما(وقد إنتبهت له):أيوه
أدهم:تعرفي أنك عمري ما شوفتك بتتعاملي معاه
ديما:أنت هتشوفني إزاي أصلا وإحنا
لسه مخطوبين
أدهم:أيوه بس ده مكملش الخطوبه
ديما:أنت يهمك ف إيه تعرف علاقتي ببا....قصدي بيه
مش المهم عندك وصية ولدك تتنفذ وخلاص؟؟
أدهم(وقد إنتبه أنها لم تقول بابا ولكن لم يعلق):لا مش الصفقه
وبس اللي تهمني
ديما:أمال إيه اللي يهمك؟؟
أدهم:علي فكره يا ديما أنا مش وحش أووي
زي مانتي فاكره.....انا اللي يهمني إني
مأذكيش وده إن شاء الله اللي هعمله
ديما(إبتسمت بسخريه):لا يا شيخ....أنت أصلا متقدرش
أدهم:هنشوف أنا عمري مهأذيكي لاني مش عايز
أأذيكي غير كدا لأ فاهمه
ديما(نظرت له نظره حاده):أنت متقدرتش تؤذيني علي
فكره عارف ليه لأنك متعرفش حاجه
عن الأذيه اللي بجد
وبعدين مش إحنا فطرنا لو سمحت أنا عايز أروح
أدهم(وقد تعب اليوم كثيرا):يلا عشان أنا كمان
عندي شغل ومقابله مع ولدك عشان نحدد معاد الفرح
اللي هيكون أخر الشهر ده بس يعني هنتفق
علي الترتيبات تحبي تحضري معايا الإتفاق
ديما:لأ شكرا بس لما تحددو معاد الفرح بلغني
أدهم(ضحك بشده عما قالته):أكيد هقولك أصل بيتهيألي أنك العروسه ولا إيه؟؟
ديما(كادت أن تضحك ولكن وجهها وجم مره أخري):معلش غبيه بقي تعمل إيه؟؟
أدهم(إقترب قليلا منها ثم قال بصوت هامس):بس أجمل وأرق غبيه
ديما:ممكن نمشي(ثم قامت سريعا)
(ألقي أدهم الحساب علي الطاوله وهو مازال مبتسما ثم أوصل ديما للمنزل )
أدهم:كان أحلي فطار في حياتي
ديما:مرسي
أدهم:هتروحي في حته أنهرده
ديما(بعند):لأ هقعد في البيت عن إذنك
(ذهبت ديما للمنزل ثم إنطلق أدهم سريعا لمقابلة محمود حتي يتفقوا علي كل شئ يخص الزفاف)
__________________________________________________ ________
في داخل غرفة الإجتماعات كان أدهم جالسا مع محمود وأسامه حتي يتفقوا علي تجهيزات الزفاف والمهر والشبكه

محمود:أنا عايز شبكه متقلش عن 50 ألف جنيه
ومهر مليون جنيه والعفش والايمه طبعا أنت عارف طلبي
أسامه:بس ده كتير أووي يااستاذ محمود
محمود:لا ولا كتير ولا حاجه وكمان القاعه عليكوا أنا مجتش قلتلكوا إتجوزا بنتي أنتو اللي طلبتوا
أسامه(وقد هب واقفا):أنت بتستهبل علي فكره ده إسمه طمع
أدهم(محاولا تهدئته):أستاذ أسامه...من فضلك إهدي شويه
أنا موافق ياأستاذ محمود
أسامه:بتقول إيه؟؟
أدهم:أنا اللي هدفع كل حاجه وده قراري
مش عايز نقاش فيه من فضلك
محمود(قد إبتسم):تمام كدا إيه رأيك نخلي الفرح يوم 25 في الشهر
أدهم:تمام ممكن بقي حضرتك تتفضل عشان
عندنا شغل
محمود:عن إذنكم
وبعد ذهابه هب أسامه واقفا
أسامه:ممكن أفهم إيه اللي عملته ده؟؟
أدهم:ممكن تهدي الأول يا أونكل وتسمع رأيي
أسامه(جلس):أديني هديت إتفضل فهمني
أدهم:هو عارف أن إحنا اللي محتاجينه
وكمان حضرتك عارف أد إيه هو طماع
وديه كانت حاجه متوقعه منه
أنه يطلب المبلغ الغالي ده
وإحنا اللي محتاجينه دلوقتي
لما أتجوز بنته هقدر أفهمه
أكتر و أقدر أفهم
أيه السر الكبير ورا
العيله دي صدقني
ياأونكل إحنا ننفذله اللي هو عايزه دلوقتي
وبعدين نلاعبه صح بعد ما نعرف
خباياه وكل حاجه عنه بص دلوقتي
نلاعبه مينفعش طبعا وبعدين
ده هما 2 او 3 مليون بالكتير
مش دول برده بنصرفهم علي صفقه
طيب ما دي صفقه ولا إيه؟؟
أسامه:ماشي يا أدهم كلامك مظبوط
بس هو ممكن يستغل الوضع
أدهم:متقلقش يا أونكل أنا هخلي بالي منه
كويس أوووي
بس أنا عايزك أنت اللي
تقنع ماما بموضوع الشبكه والمهر ده
لاني متأكد انها هترفض
وحضرتك الوحيد اللي بتقدر تقنعها
أسامه:دايما بتحطني في
وش المدفع كداا
أدهم:هههههه معلش بقي هقوم
أنا أكلم ديما أعرفها اللي حصل
أسامه(بنظرة خبث):اممممممم والله
أنا حاسس أنك وافقت عشانها
مش عشان الشركه
أدهم(وقد ضحك بشده):وعرفت إزاي؟؟
أسامه:هو أنا تايه عنك
أدهم:ده أنا غلباااااااااان
أسامه:اه ما هو واضح يلا بقي سيبني أشوف شغلي
أدهم :سلام
________________________________________
(ذهب أدهم إلي مكتبه كي يتحدث مع
ديما ليخبرها بما إتفق عليه مع والدها)
ديما:ألو
أدهم:وحشتيني
ديما(وقد ضاق بها ذرعا):أفندم
أدهم(ضحك):أنتي محسساني أني بكلم
عسكري وإحنا في الجيش
كل ما كلمك تقوليلي أفندم
ديما(إبتسمت ولم ترد)
أدهم:انتي رحتي فين ؟؟
ديما:معاك
أدهم:يارب دايما....إسمعي بقي يا ستي
أنتي مش كنتي عايزه تعرفي إتفقنا علي إيه؟؟
ديما:أيوه
أدهم:فرحنا يوم 25 في الشهر مع
إن باباكي قطم وسطي في المصاريف
بس كله عشانك يهون
ديما:ليه هو طلب إيه؟؟
أدهم:لالالا متشغليش بالك
المهم عندي أنك تكوني مرتاحه
بالمعاد ده ولا تحبي نأجله؟؟
ديما:لا عادي متشكره أنك قلتلي
مع السلامه
وأغلقت السماعه
أدهم ظل ينظر للهاتف ويضحك ثم قال
باين عليا هحبك أو حبيتك مش عارف
بس كل اللي عارفه
أنك لازم تحبيني وهتحبيني
يا عصفورتي
___________________________________
(مضت الايام وأدهم يحادث ديما يوميا
وأيام آخري يعزمها علي الغداء
أو لتناول الإفطار معا كانت
أحيانا ترفض وأحيانا قليله توافق
أما هو عندما ترفض يأتي
لتناول الوجبه معها في المنزل
كانت ديما عندما تذهب
للنوم تتذكر اليوم وما فعله معها
أدهم فتضحك بشده لجنونه
إنه حقا مجنون
ولكنها لا تعلم أنه مجنون بها هي
ولكن مازالت عند قرارها
لن أرضخ لك
وهو مازال عند قراره
أحبيني


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس