عرض مشاركة واحدة
قديم 07-12-17, 01:06 PM   #6

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

البارت(5)

مروان: اوك...هاتى الفستان بقي اما احاسب عليه ....ويذهب مروان ليدفع تمن الفستان وعند الانتهاء يجد اخر شخص يتوقع وجوده هنا فيأخذ الفستان ويذهب لحوريه وسهيله سريعا: يلا بينا احنا لازم نمشي دلوقتى حالا

سهيله: يلا ايه بس دا لسه الطرحه والجزمه والاكسيسوريز بتاع الفستان والطرحه لسه لسه كتير يا مروان

مروان: مش وقته هنيجى يوم تانى

حوريه بعند: انا بقي مش فاضيه بقيت الاسبوع ومش هاجى هنا تانى انا ورايا شغل ومش همشي من هنا غير لما اجيب كل حاجه..ماشي..وتعقد زراعيها امامها

مروان بغضب: مش وقت عند يا حوريه بقولك لازم نمشي دلوقتى حالا

سهيله: ليه يا مروان ماتفهمنا

مروان: مش لاز......ولم يكمل جملته يجدها اتيه عليه وعلي فمها ابتسامه خبث ف شر مكتوم

.......: اذيك يا مروان عامل اييه

مروان يجول بنظره بين سهيله وحوريه: ها..الحمدلله اذيك انتى يا...تاليا

تاليا: تمام..ايه مش هتعرفنا ولا ايه

مروان وهو يبتلع ريقه بصعوبه: ااه ..دى سهيله اختى ودى حوريه

تاليا: اها..اهلا وسهلا وحوريه دى اختك برضو

مروان: ها..لا مش اختى دى تبقي...تبقي..

سهيله: ايه يا مروان مالك ف ايه...حوريه يا حبيبتى تبقي خطيبته

تاليا وتنظر له نظره خبث: خطيبته....اه اهلا يا حبيبتى ..مبروك يا..قولتيلي اسمك ايه

حوريه بتعالي لتغيظها: اسمى حوريه...الدكتوره حوريه الشهاوى

تاليا: اه مبروك يا دكتوره

حوريه: الله يبارك فيكى يا........اه يا تاليا

سهيله: ايه يا مروان مش هتقولنا الانسه تبقي مين

مروان لنفسه: يااادى المصييبه السوده اعمل اييه بس....ويقول بتوتر.......دى تبقي ..تبقي

تاليا: انا تاليا اخت صاحب مروان.....بقي كدا يا مروان ماتسألش عن صاحبك اسبوع بحاله دا زعلان منك اووى ياريت تبقي تسأل عليه وتروحله لانه عاوزك ضرورى اووى

مروان: ماشي يا تاليا قوليله انى هجيله النهارده بالليل...اوك

تاليا: اوك هقوله واخليه يستناك بس ماتتأخرش زى عوايدك بقي

مروان: اوك مش هتأخر

تاليا: طيب يا جماعه enjoy بقي..يلا باى ياميرو.......فتنظر لها حوريه بطرف عينها فتلاحظها تاليا......لا يا دكتوره اوعى تكونى بتغيري اصل انا واخده علي ميرو اووى اصله صاحب اخويا من زمان وبيجى البيت عندنا ع طوول

حوريه: لا يا حبيبتى مش الدكتوره حوريه اللي تغير انا واثقه ف نفسي جدا وبسيب الغيره دى للستات اللي ثقتهم مهزوزه ف نفسها مش انا اللي اغيير

تاليا:fantastic ياريت كل الستات زيك كدا ماكانش ف كل المشاكل دى كلها...طيب انا ماشيه بقي يا جماعه ..علي معادنا بقي يا ميرو هاا..وتغمز له....يلا بااى...وتتركهم وتذهب

سهيله: ايه يا مروان البت المتسهوكه دى

مروان: بت متسهوكه! ايه يا سهيله ماتحسنى الفاظك شويه..دى تاليا اخت واحد صاحبي بنت رقيقه جدا مش متسهوكه زى ماانتى بتقولي

سهيله: لا بقي ف فرق بين الرقه والسهوكه..طب مانا اهو رقيقه رقه مااقولكش بس مش متسهوكه كدا..دى شكلها رخم اووى انا ماارتحتلهاش

مروان: مش مهم ترتاحيلها انتى هتناسبيها يعنى

سهيله: لا اناسبها ايه معاتش حد عندى للجواز ابويا ومتجوز امى وانت وخطبت واحده زى القمر والرقه اللي بجد ها مش دى

مروان: ااه مانا واخد بالي..يلا بقي نجيب بقيت الحاجه

سهيله: الله!! مش بتقول لازم نروح دلوقتى ايه يامروان يا حبيبي مالك فيك ايه

مروان: غيرت رأيي ياستى عندك مانع....يلا بينا

فيذهبو جميعا وطول الوقت وحوريه لم تتكلم وكانت تفكر ف هذه البغضاء التى تدعى تاليا فهى الاخرى لم ترتاحلها وتراها متسهوكه كما قالت سهيله ههههه

وبعد الانتهاء

حوريه: ااااه انا تعبت ورجلي وجعانى اووى

سهيله: مين سمعك يا حوريه انا كمان معتش قادره وهمووت من الجوع...لم تجد اى رد فعل من مروان..فتعلي صوتها اكثر...يا ناس ياللي فوق بنقول هنموت من الجووع...فهى الاخرى كانت قصيره مثل حوريه هما الاثنان بالكاد تصل رأسهم لكتف مروان

فيبتسم مروان وهو ينظر امامه: من غير ماتعلي صوتك سمعتك والله ومن اول مره ومن غير ماتطلبي انا كدا كدا كنت هعزمكو عالغدا

سهيله بفرحه: ايوه كدا يا ميرو يا حبيبي هتأكلنا اييه بقي

مروان: هأكلكو بيتزا ايه رأيك

سهيله: ايوه بقي احبك وانت فاهمنى

حوريه: طيب يا سهيله انا لازم امشي بقي لانى تعبانه وعاوزه انام

سهيله: تمشي ازاى لا طبعا احنا هنروح نتغدا وبعد كدا نوصلك بالحاجات دى ماينفعش تمشي كدا وبعدين هتروحى ازااى

حوريه: عادى هاخد تاكسي وبعدين انا مش جعاانه

مروان: يلا يا سهيله اركبي...يلا يا دكتوره اركبي انتى كمان

حوريه: قولت انا مش جعانه وهروح

مروان: وانا قولت يلا اركبي هنروح نتغدا وبعد كدا نوصلك

حوريه: بس انا مش جعانه

مروان ببرود: مش مشكله اقعدى اتفرجى علينا بس مش هتروحى لوحدك زى ما خدتك هرجعك...ويعلي صوته...يلا اركبي بقي

فتنصاع حوريه له وهى تزفر بضيق وتركب بالخلف وسهيله ف الامام ويذهبو للمطعم ويطلب 3 بيتزا

حوريه: قولت مش جعانه طلبتلي ليه

مروان ببرود تاام: كلي اللي تقدرى عليه وسيبي الباقي

حوريه بضيق: اووووف..وتنظر امامها

ويأتى النادل بالبيتزا ويبدأ مروان وسهيله بتناول الطعام وحوريه تنظر لهم وتشتم رائحه البيتزا...وبعد وقت قليل..لم تقدر ان تمسك نفسها اكثر من ذلك فهى بالفعل ستمووت من الجوع فتضعف حوريه وتمسك بالبيتزا وتبدأ بتناولها فتجدها حقا لذيذه فتبدأ تأكل بنهم شديد فيلاحظها سهيله ومروان ويكتمون نفسهم عن الضحك لكى لا يتسبب ذلك ف احراجها وبعد ان انتهو مرون وسهيله يجدو حوريه مستمره ف الطعام فيظلو ينظرون اليها وهم واضعين ايديهم اسفل وجنتيهم لتنتهى هى وتنظر لهم لتجدهم ف هذا الشكل فتؤحرج بشده فتتنحنح: احم اييه بتبصولي كدا ليه

مروان: ولا حاجه اصلك فعلا مش جعانه خالص

حوريه باحراج: احم..اه انا فعلا مش جعانه بس كان شكلي وحش اووى وانتو قاعدين بتاكلو وانا قاعده بتفرج عليكو فاقولت اكل ولو حته صغيره يعنى

فينظر مروان وسهيله ف طبقها ليجدوه فاارغ تماما فينفجرو ف الضحك بعدها

حوريه: طيب مرسي اووى....ممكن تروحونى بقي ولا اقوم اخد تاكسي

سهيله: ايه يا حبيبتى انتى زعلتى ولا ايه احنا بنهزر معاكى

مروان: وبعدين كل الاكل ده بيروح فين ها قوليلي بيروح فين وانتى معصعصه كدا

حوريه:معصعصه!! ايه الالفاظ دى..وبعدين انا حابه شكل جسمى كدا..ماااشي

مروان: مااشي...قومى بقي عشان اروحك وبعدها اروح انااام لانى تعبت

سهيله: ااه عشان بالليل تروح لصاحبك انت نسيت ولا ايه

مروان: لا مانستش يا لمضه يلا بقي...وينادى علي النادل ليعطيه الحساب ويذهبو جميها الي منزل حوريه

فتهبط حوريه من السياره وهى تحمل الشنط: ايه مش هتنزلو

سهيله: لا ياقلبي مره تانيه لانى خلاص فصلت ومش قادره وعاوزه انام

مروان وهو ينظر امامه ويده علي دركسيون السياره والاخرى علي وجنتيه وهو ساندها علي باب السياره: وانا كمان تعبان ومش قادر وعاوز انام

فتغتاظ حوريه من رده الغير عابئ لها: عالعموم براحتك ياسهيله باى يا حبيبتى

سهيله: سلام ياقلبي

وتدخل حوريه وينطلق هو بالسياره ويذهبو لمنزلهم

ناديه: ايه يا حوريه جيبتى كل حاجه يا حبيبتى

حوريه: ايوه ياماما...بقولك ايه انا هطلع انام بقي مش قادره

ناديه: استنى بس قوليلي عامله ايه انتى ومروان مع بعض..كويسين

حوريه: كويسين!! لا بقي بصي ياماما الخطوبه دى هتم عشان بابا عاوز كدا مش اكتر وكمان لانى محطوطه قدام الامر الواقع وانتى اكتر واحده عارفه بالكلام ده لكن وحيااتك عندى الجوازه دى مش هتم ابدا لا يمكن ارتبط بالبنى ادم ده طول حيااتى دا انا اموت نفسي ولانى اتجوزه ابدا

ناديه: ليه كدا يابنتى دا لو شيطان مش هتقولي عليه كدا وبعدين مروان مافيهوش اى عيب شاب زى القمر واخلاق وعنده شركه وشكله كدا بدأ يحبك الصراحه الراجل مايتعيبش

حوريه لنفسها: يااااه ياماما داانتى مش عارفه اللي فيها خاالص قال بدأ يحبنى قال...........هو كدا بقي ياماما مابطيقهووش

ناديه: طب استهدى بالله كدا واطلعى اوضتك ارتاحى دلوقتى

حوريه: اوك...وتحمل الشنط وتصعد لغرفتها
******************
اما عند مروان

هويدا: ايه يا حبايبي مالكو

سهيله: خلاص مش قادره ياماما رجليا بتفقفق

مروان: بتفقفق!! انتى بتجيبي الالفاظ دى منين بس

سهيله: الفاظ!! طب بلاش انت تتكلم يابتاع يا معصعصه قال الفاظ قال ههههه

مروان: ااه طب حطى لسانك ف بوئك بقي واسكتى

سهيله: هههه حاضر اهو

هويدا: ماتفهمونى يا ولاد ف اييه

مروان: ولا حاجه ياستى احنا جبنا كل حاجه بس لفينا كتير عشان كدا فاصلين ومش قادرين خالص

هويدا: طيب اتغدو واطلعو ريحو فوق

سهيله: لا ياماما احنا كلنا بره انا هطلع اخد شاور وانام

مروان: وانا كمان خدينى معاكى ياسهيله..بعد اذنك ياماما

هويدا: اتفضلو ياولاد

ويصعدو لغرفهم وكلا منهم يأخذ شاور ويذهب ف ثبات عميق
*****************
ف الليل

يستيقظ مروان من نومه علي صوت رساله اتيه له ليفتحها ليجدها من تاليا ويقرأ محتواها
(مستنياك علي نار يابتاع حوريه)

ليقول لنفسه: اااه قابل بقي ياسي مروان..عديهاا ياااارب

ويترك سريره ويدخل المرحاض ليغتسل ويخرج يرتدى ملابسه بنطلون بيج علي قميص لبنى وبرازر كحلي وحذاء كحلي ويرش عطره الجذاب مع تسريحه شعره الجميله حقا كان وسيما بشده..ويهبط للاسفل ليجد مجدى وهويدا وسهيله يشاهدون التلفاز

مجدى: ايه خارج برضو

مروان: ايوه يابابا خارج شويه وجاى

هويدا: ورايح علي فين بقي ان شاء الله

سهيله: اقولك انا ياماما رايح لواحد صاحبه ما سألش عليه الوحش اسبوع بحاله وصاحبه زعلان منه اووى فاهو بقي رايحله صح يا ميرو

مروان: صح ياختى...انا خارج ويمكن اتأخر شويه سلام

مجدى: مااشي يامروان كلها شويه وتتظبط

ويخرج ويستقل سيارته ويذهب لها ويصعد العماره ..وهو يتمتم...استقبل بقي يامروان ...ويفتح باب الشقه ليجد جو رومانتيكى جنان عشاء وحوله شموع مضيئه وصوت مزيكا هادئه لتخرج هى من غرفه النوم وهى ترتدى لانجيري لونه اسود وقصير للغايه ومفتوح من كل اتجاه وعلي فمها ابتسامه حب

فيفتح مروان فمه لما يراه فهذا عكس ماتوقعه تماما

تاليا: ايه مالك متنح كدا ليه اول مره تشوفنى وانا كدا

مروان: لا مش اول مره اشوفك كدا بس انا جاى ومستنى عقاب غير كدا خاالص

تاليا: لا ماهو مافيش مفر هتتعاقب يعنى هتتعاقب....فتقترب منه وتمسك بوجهه وبعدها تلتهم شفتيه بشده وتظل لدقائق علي هذا الحال وبعدها تبتعد عنه قليلا وقد تورمت شفتيهم من ذلك

مروان باندهاش: لو كل العقاب يبقي كدا كل الناس هتحب تتعاقب

تاليا: تؤ مش كل الناس بتعاقب زى مانا بعاقبك ايه رأيك تاكل ولا......ترقص

مروان بابتسامته الجذابه: لا اكل ايه دلوقتى بقي انا اصلا مش جعان اكل انا جعان حاجات تانيه... ويغمز لها....بس تعالي نرقص الاول

تاليا: اوك..استنى اما اغير المزيكا الاول....وتذهب لتغير المزيكا وهو يقوم بخلع سترته ويفتح ازرار قميصه .... وتأتى له وتلف يدها حول عنقه وهو يضع يده حول ظهرها ليلتصقو ف بعض بشده ويبدأو ف تبادل بعض القبلات السريعه

تاليا: مروان

مروان: ياقلب مروان

تاليا:هتعلن جوازنا امته يا حبي

مروان: ودا وقته برضو يا تاليا ...ويقترب منها ويضع قبله علي شفتيها

تاليا: ايوه يا مروان وقته...ها هتعلن جوازنا امته بقي

مروان: مش عارف....الدنيا متلخبطه معايا اليومين دول خطوبتى الخميس الجاى والفرح بعدها بشهر

تاليا بغضب وتبتعد عنه: نعععععم بعد شهر...وانا يامروان انا هتعمل معايا اييييه

ويقترب منها مروان ويضع يده حول ظهرها ويقبلها: انتى حبيبتى وحياتى ماتخافيش حتى لو اتجوزت حوريه هتفضلي حبيبتى وعمرى كله

تاليا: علي جثتى الجوازه دى تتم ... جواازنا هتعمل ف ايه يامرواااااان

مروان: ماتخافيش هعلنه بس مش دلوقت

تاليا لنفسها: (مووت ياحمار مااشي يامروان انت اللي بدأت استحمل بقي كل اللي هيجرالك)

تاليا بحنان: خلاص يابيبي وانا مصدقاك بقولك ايه ماتيجى اوريك عملت ايه ف اوضه النوم

مروان بسعاده: ايوه بقي هو ده الكلام

ويدلفون الي غرفه النوم

مروان: وااو ايه القلوب والورد ده كله لا دانا هغلط ع طوول عشان تعاقبينى بالشكل ده

تاليا: اغلط يا حبيبي براحتك وانا اعاقبك بطريقتى ..وتضع قبله علي وجنتيه فيذوب هو فيها ويلقيها علي السرير ويخلع قميصه....استعنا عالشقا بالله

وتسكت شهرزاد عن الكلام
الغير مباح

وبعد وقت كبيير يدخل المرحاض ليستحم وهى كانت تلملم ملابسها المبعثره ف ارجاء الغرفه وترتديها وبعدها تجذب كرسي وتقف عليه وتمد يدها لتأخذ شئ ما كان متخفي فوق الدولاب وتمسك به (ماشي يامروان انت اللي بدأت بالغدر استحمل بقي)
********************




Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس