عرض مشاركة واحدة
قديم 15-06-19, 07:03 AM   #7

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الخامس
بسم الله الرحمن الرحيم
لقد قررت انا اميره على(ميرو)وانا فى كامل قوايا العقليه. انى هانزل فصلين كل يوم.
وياريت لو في يوم اتأخرت اعزروني لانكم عارفين. العيد قرب وانا والله مشغوله جدا
اسيبكم مع الروايه بقي

في مطار القاهرة
يهبط عاصم واولاده من الطائره. وتوجهوا للخارج وكان فى انتظارهم السائق الذي ارسله ادم لاستقبالهم. فركبوا السياره وتوجهوا. لقصر. الدمنهوري
بعد ساعه. وصلت السياره الى القصر. وهبط منها. كلا من عاصم. وامجد وماجد. ومريم. وتوجهوا الى داخل القصر وكان في استقبالهم كلا من ادم وسعاد
سعاد وهي تحتضن عاصم:وحشتني اوى يا عاصم. بقي كده سنتين مشوفكش
عاصم:خلاص بقي يا سعاد ادينى رجعت اهو ومش هسافر تانى
ادم وهو يسلم على عاصم ويحتضنه:حمد الله على السلامه يا خالى
عاصم:الله يسلمك ي حبيبي
توجهت سعاد الى مريم واحتضنتها:عامله اي ي مريم. بسم الله ماشاء الله كبرتي وبقيتش زي القمر
مريم:عامله اى يا عمتو
بعد السلام. توجه الجميع الى السفره. واكلوا. وتوجه كل شخص الى غرفته. وكانت غرفه. امجد بجانب غرفه. ادم
بعد ان ابدل امجد ملابسه توجه الى غرفه ادم وترك الباب
ادم من الداخل:ادخل
دخل امجد وتوجه الى الفراش ورقد عليه
ادم:اى يا عم انتا رايح فين
امجد:اى هانام
ادم:ومتنمش فى اوضتك لى
امجد:اصلى مش بعرف انام غير هنا
ادم:والله
امجد:اه والله
جذب ادم المخده وضرب بيها امجد. ورد الضربه له امجد وظلوا هكذا حتي تعبوا ورقد كلا منهم بجانب الاخر
امجد:خلاص مش قادر
ادم:وحشتني ليالي زمان اوى
امجد:يااااه كانت ايام جميله اوى
وبعدها اعتدل امجد ونظر الى ادم وقال له. اخبار حوريتك اى(ادم كان حكي لامجد عن ملك. لما سافر فرنسا من سنتين)
ادم:قابلتها. من ثلاث ايام.
امجد:بجد. ازاى وفين. وكلمتها وقالتلك اى
ادم:اى ي عم بالراحه. قابلتها. فى الحفله اللى كنت عاملها. بمناسبه توقيع العقد مع الشركه الفرنسيه. وكلمتها. بس هي مكنتش معبراني خالص. وطلعت. حفيده. فريد السباعي. اللى احنا بنشتغل معاه
امجد:معقول. طب وانتا ناوى على اي
ادم:انا عملت دمج بين شركتي وشركه جدها. واقنعت جدها انها تنزل تشتغل فى الشركه. عشان اقدر اشوفها. وهحاول بكل الطرق عشان اخليها تحبني. وبعدها هاطلبها للجواز
امجد:ربنا معاك يارب
ادم:وانتا بقي مش ناوى. تنسي وتعيش حياتك
امجد:مستحيل انا مستحيل احب بعد. دارين. الله يرحمها
ادم:الله يرحمها. بس انتا كده بتأذي نفسك. ودارين لو كانت عايشه مكنتش هاتبقي مبسوطه وهي شيفاك كده
امجد:ادم ياريت تقفل على الموضوع ده دلوقتى
ادم:ماشي. يلا بقي روح اوضتك. عشان عاوز انام
امجد وهي ينام :لا انا هانام هنا النهارده
ادم:براحتك
نام ادم وامجد.
فى صباح يوم جديد
فى فيلا السباعي
في غرفه ملك. استيقظت ملك من نومها على صوت هاتفها. فنظرت فيه. ولقت رقم شمس ردت
ملك :الووووو
شمس:ملك انتى لسه نايمه انتى ناسيه اننا عندنا محاضره مهمه
ملك:وهي تنهض ياااه ده انا نسيت خالص خلاص انا هالبس بسرعه وجايه. سلام
اغلقت ملك الهاتف. ودخلت الحمام اخذت شور واتوضت. وخرجت لبست هدومها وادت فرضها. ونزلت. من اوضتها. وخرطت من الفيلا ركبت سيارتها. وذهبت سريعا الى الجامعه
عند ادم
استيقظ ادم من النوم علي يد تخبط فى وجهه
ادم وهي يزفر:انتا لسه فيك العاده دي
نهض ادم من الفراش وذهب الى الحمام واخذ شاور واتوضي. وخرج. ولبس بنطلون جينز. ازرق. وتي شيرت ابيض. وجاكيت اسود. وحذاء اسود لامع وسرح شعره. البني ورش عطره. وذهب الى الفراش لكي يوقظ امجد
ادم وهي يهز فيه:امجد يلا اصحي بقي
امجد:سبني نايم بقي
ادم:قوم بقي عشان ورانا شغل
امجد وهو يجلس على الفراش:خلاص صحيت اهو
ادم:تمام
نهض امجد. وذهب الى غرفته. ودخل الى الحمام اخذ شاور واتوضي. وخرج لبس ملابس عباره عن بدله باللون الاسود. وادي فرضه. وخرج من الغرفه ونزل الى الاسفل
في الاسفل
يجلس كلا من ادم وسعاد وعاصم ومريم.
امجد وهو ينضم اليهم
امجد:صباح الخير
الكل:صباح النور
امجد وهو يجلس:اومال فين ماجد
مريم:لسه نايم
امجد:صحيه عشان ينزل الشغل
سعاد:انتا هاتنزل الشغل بسرعه كده ده انتا لسه جي امبارح
عاصم:سبيه يا سعاد هو امجد كده بيحب الشغل جدا
ادم وهو ينهض:عن اذنكم انا رايح الشركه
امجد وهو ينهض ايضا:وانا كمان
خرج ادم وامجد. وركبوا السياره وذهبوا اللى الشركه الخاصه بأدم
في جامعه القاهره
في الكافتيريا
كانت تجلس ملك مع شمس. وتحكي لها عن موضوع الشغل الذي اخبرها به جدها من فتره
شمس:كب وانتى رئيك اى
ملك:انا معنديش مانع. واهو اتسلي واكسب خبره فى الشغل
شمس:طب كويس
ملك:اعملى حسابك انك هاتشتغلى معايا انتى كمان
شمس:طب انتى هاتنزلى تشتغلى فى شركه جدك. وانا هاعمل اى
ملك:هاتنزلى تشتغلى معايا. واهو عشان نبقي مع بعض
شمس:ماشي(فى بنات بيسألوني لى شمس بتعمل اللى في دماغها من غير ما تستأذن اهلها. بس شمس يتيمه. والعيله دي لقيوها. وهي صغيره فى الشارع. وادوها اسمهم. بس مش بيعاملوها كويس. وعشان كده هي مش بتاخد اذنهم فى اى حاجه)
استووووب. انتهى الفصل الخامس. اشوفكم فى الفصل السادس هاينزل دلوقتى. مش بعد ساعتين زي امبارح. عارفه انكم زعلانين لانى قولتلكم. امبارح انى هانزل فصل ومنزلتش. بس بجد حصلت ظروف وخلتني مقدرتش انزل الفصل
توقاعتكم. اى
واى مصير. كلا من. ادم وملك. وحسام. ومريم. وامجد. وشمس. وماجد
وامتلكتها. عيون الصقر
ميرو



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس