عرض مشاركة واحدة
قديم 15-09-19, 11:15 AM   #6

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



لايك و كومنت 💜💜

بقلمي الاء محمود 🌻

🌻الفصل الثالث بعنوان (العقاب) 🌻

افنان بزعيق : لييييلي انتي دخلتي الغابه !؟
ليلي : مامي .. انا
افنان بغضب : انتي كسرتي كلامنا .. ومرواح ياسين واسر يدورا عليكي .. كان ممكن تعرضيهم للخطر
ليلي : مامي .. صدقيني انا
افنان : انتي .. انتي تخرسي خالص .. انتي مش اول مره تكسري كلامنا .. بس كنت بعديهالك عشان حاجات هبله وعارفه انك هتعقلي فيها .. لكن اللي حصل النهارده انا مش هعديهولك ابدا
ادم : حط ايده ع كتفاها .. افنان اهدي .. عشان متعمليش حاجه تندمي عليها
افنان : بصتله بغضب اوعي ايدك .. عشان فعلا مندمش ع حاجه
ادم بص لمريم بمعني خديها وامشي
مريم : افنان تعالي معايا .. وادم هيكلم معاها
.................................................. .............
مراد بفرحه : صيد جميل .. انا فخور بيك ..
قصي : ابنك مرمطني بجد
مراد بغضب : اسمه الزعيم مش ابنك يا قصي .. ولازم تحترمه
قصي : انا مكنتش اققصد يا زعيم
ف اللحظه دي ريماس دخلت
اوس بهدوء : قصي اخرج برا وانا جيلك
قصي : تمام حاضر
اوس بحده : وبص لمراد هو معملش اي حاجه .. عشان تغضب عليه لدرجادي .. وغير مافيش بيني وبين صاحبي حاجه اسمها زعيم .. احنا متربين مع بعض وقصي اخويا مش مجرد صاحب كمان .. ولاخر مره اشوفك بتكلم قصي كده .. بعد ازنكوا
ريماس ابتسمت
مراد بغضب : هو ازاي يكلمني كده .. هو ناسي اني ابوه .. وبص ع ريماس .. انتي مبتسمه كده ليه .. فرحانه اكيد عشان انتي كل يوم بتقوليله حكمك اللي يمشي عليها ويخليه يتمرد عليا
ريماس : يتمرد عليك !؟ .. ده من وهو طفل .. عمره ماعاش طفولته .. انت ربيته ع جشعك وانانيتك .. انت سممت دماغه فصدقني اللي عمله ده تربيتك ليه .. وصدقني يوم ماهيقلب ويثور .. هيقلب ويثور عليك انت وكملت بستهزاء يازعيم
مراد بغضب : ريماس .. لو مبطلتيش تملي عقل ابنك بكلامك اللي بكرهوا ده .. هتشوفي مني تصرف مش هيعجبك نهائي وكمل بتحذير فاهمه
وسابها وخرج ...

.................................................. ..............
ادم خد ليلي وراح قعد معاها ع احد التلال الشماليه
ليلي : بابي .. انا اسفه مكنش قصدي .. انا بس كنت عايزه اشوف الغابه اللي دايما يتحذرونا منها .. ولقتها عاديه جدا
ادم : عاديه ! لا هي مش عاديه وفضولك كان هيعرضك ويعرضهم للخطر معاكي .. وغير مافيش اميره تتصرف كده
ليلي بحزن : بابي .. انا مش اميره .. انا بكره اللقب ده
ادم بهدوء : عارف .. بس محدش بيختار مصيره المصير هو اللي بيفرض نفسه علينا يا ليلي .. ولا انا ف يوم اخترت اكون الفا ولا افنان اختارت تكون الونه .. ومامي كانت خايفه عليكي يا ليلي .. انتي مش متخيله لما عرفنا انك ف الغابه دماغنا كانت بتفكر ف ايه
ليلي باستغراب : بابي حضرتك دايما بتقول عليا قويه .. ف صدقني مافيش اي حاجه هتهزني
ادم : اوقات بنضعف من الخوف ع الناس اللي بنحبهم ومبنعرفش نفكر .. واديكي شوفتي افنان كانت عامله ازاي عليكي اول ماجيتي
ادم بحنيه : ليلي احنا معندناش غيرك .. صدقيني احنا ممكن يحصلنا حاجه ياحبيبتي لو حصلك حاجه .. هيجي يوم وتفهمي فيه كلامي وملس ع شعرها بحنيه

وبدا يغنيلها

اللي يعيش ياما هيشوف

يفهم حاجة يلقى ألوف ما يفهمهاش

في شيء واحد عندي أكيد

دُنيتنا بتمشي بعيد

ما بتستناش

لكن طول الحياة

هنكون طوقك للنجاة

لو يوم بين الأمواج حلمك تاه

هتلاقينا واقفين وقت الشدة موجودين

كل قلوبنا هتكون قلب كبير

كلنا كلنا قلب كبير .. كلنا كلنا قلب كبير

ليلي ابتسمت ل ادم .. وبدات تغني معاه :

قدامي ميت طريق

هاختار قلبي البرئ

طول السنين

ليه مافضلش حره أطير

ولا هو مصير على الجبين

ادم :

حتى أحبابنا الغايبين

جوه قلوبنا موجودين

و أنتي هاتكملي المشوار

مهما عُمرِك هايفوت

فيه شئ راح يتحدى الموت

أن قلوبنا هاتكون قلب كبير

كلنا كلنا قلب كبير .. كلنا كلنا قلب كبير

احنا واحد في اتنين

نجم و انقسم نُصين

الحب مجمعنا هنــــا

حكمة كل السنين والشجاعة موجودين

هتلاقيهم راسمين قلب كبير

ادم : قرب منها وخدها ف حضنه .. ليلي انا ومامي بنحبك .. واي حاجه افنان بتعملها بتكون خايفه عليكي جدا ماشي حبيبتي
ليلي ببتسامه : اكيد بابي
.................................................. ..............
مريم : مكنش ينفع تعامليها كده
افنان : ماما .. انتي مش متخيله الافكار اللي كانت ف دماغي اول ماعرفت .. خوفت .. ايوه يا ماما انا خوفت .. وخوفت جدا كمان .. وكملت بحزن ماما ليلي بنتي الوحيده معنديش استعداد اخسر روحي يا ماما مش هقدر صدقيني مش هقدر .. عشان كده انا قررت ابعتها عند عمي سليم وطنط فريده ف لندن
م

ريم بصدمه : نعم انتي اتجننتي .. وغير سليم وفريده عقبال مايرجعوا هيكون بعد 10 سنين بكتير وغير ادم مش هيوافق ع ده
افنان : انا لو معملتش كده هبقا مجنونه فعلا .. وهي ساعتها لما ترجع هتعرف انا ليه بعدتها عن هنا
مريم : عايزاكي تعرفي انك هتعملي فجوه بينك وبين بنتك يا افنان .
.................................................. ..............
اوس طلع اوضته وبقا عمال يفكر ف ليلي اللي لما شافها قلبه بقا ينبض
اوس وقف قدام المرايا : اهدي يا اوس .. انت ناسي كلام جدك وابوك ولا ايه .. احنا متخلقناش عشان قلبنا ينبض .. احنا جايين ننتقم وبس .. نتتقم من اللي خدوا ارضنا
ريماس بحده : ايه اللي انت بتقوله ده .. محدش خد ارض حد .. هي ارضهم مش ارضنا .. ارجوك يا اوس بلاش تسمع كلامهم
اوس ببرود : ازاي تخشي كده من غير ماتخبطي .. وغير اوضتي ممنوع حد يخشها من غير استأذاني
ريماس بغضب : انت اتجننت يا ولد .. انت ناسي اني امك ولا ايه .. ازاي تكلم معايا بالطريقه دي ... وكملت بحده .. حتي لو ابوك بيقولك زعيم .. بس هتفضل ف حياتي عيل فاهم
اوس بغضب : حاول يكتمه .. فعشان مايعملش حاجه .. سابها وخرج
لارا : اوس ومسكته من ايده
اوس : بلون عينين تخوف .. ابعدي عني وزقها ووقعت ع الارض
ريماس خرجت ع الصوت
لارا بعياط : وبصت ع ريماس .. انا معملتلوش حاجه لكل ده
ريماس : خدتها ف حضنها وبقت تطبطب عليها .. عارفه يا حبيبتي .. ولنفسها بحزن .. انا دلوقتي ايقنت انك هتكون وحش مبيرحمش
.................................................. ..............
ليلي وادم رجعوا البيت
ليلي باستغراب : ايه ده يابابي .. دي الشنط الهدوم اللي عندي ف اوضتي وبصت لقت تقي خارجه بتعيط وجريت عليها حضنتها
ليلي بقلق : ف ايه يا تقي بتعيطي ليه !؟
ادم : ف ايه يا تقي ردي !؟
ياسين : الونه افنان .. هتخلي ليلي تسافر عند جدو سليم ونانه فريده
ادم وليلي بصدمه : نعم
افنان بهدوء : يلا اطلي عشان تجهزي نفسك
ليلي : بصت ل ادم بتستنجد بيه بمعني قول حاجه وقف اللي بيحصل ده
ادم بص ل افنان بغضب وخدها اوضتهم
ادم بغضب : انتي اتجننتي يا افنان .. بتاخدي قرارات من دماغك انتي كده يعني بتعاقبيها !
افنان : انا هعمل اي حاجه عشان ابعد ليلي عن هنا .. ادم : انا ابوها زي ماانتي امها
افنان بزعيق : بس مابتخفش زي . .. بس صح الالفا مابيخفش .. وكملت بعياط الالفا مابيحسش بالونا ولا مقدر خوفها
ادم كان لسه هيقرب
افنان : بعدت عنه اياك .. انا خت القرار والموضوع انتهي يا ادم
وسابته وخرجت
.................................................. .............
افنان راحت اوضه ليلي وسامعه صوت عياطها ولما دخلت لقت ياسين وتقي واسر عندها بيهدوها
افنان بهدوء : اطلعوا عايزه اتكلم معاها
بصت ل ليلي
ليلي بعياط : ارجوكي يا مامي متعمليش كده .. صدقيني مش هتتكرر تاني بس لو سمحتي متعمليش كده
افنان : قد ماكان ف حرب دايره جواها بس كان نفسها تاخدها في حضنها وان قد ايه دموعها دي غاليه بس كانت بتمثل البرود .. ليلي انا عارفه انك دلوقتي شايفاني وحشه وام قاسيه بس صدقيني .. انتي مش عارفه اي حاجه انا حاسه بيها دلوقتي . بس مسيرك هتفهمي انك غاليه عليا اووي واني قد ايه خايفه عليكي
ليلي : خايفه عليا !؟ .. حضرتك لو خايفه عليا مش هتسبيني امشي ... وغير حضرتك كده بتعاقبيني !؟ وكملت بعياط ومسكت ايديها بترجي بليز يا مامي ماتسبنيش امشي
افنان : حست انها لو فضلت اكتر من كده هتضعف ... افهميها زي ماتفهميها و يلا اجهزي عشان هتمشي مع القطيع ع الفجر وسابتها وخرجت
وسامعت صوت عياطها بيعلي وقد ايه قلبها بيتقطع ع بنتها بس ماباليد حيله
ادم بغضب : بتمناه دلوقتي تبقي مبسوطه
.................................................. ...............
لارا بفرحه : عمتو جت عمتو جت
ريماس ومراد خرجوا ع صوت لارا
مراد راح حضن اخته
ريماس بصدمه : اروي !؟
.................................................. ...............

يتبع ««««



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس