عرض مشاركة واحدة
قديم 26-09-19, 01:02 AM   #21

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



بقلمي الاء محمود 🌻

🌻 الفصل ال 18 بعنوان (حبك وجع ) 🌻


" كم ضعيفة المرأة عندما تكسرها دموعها، وهّي تدافع عن حباً يسكنها، تدافع عن نبض حياتها وكل مستقبلها، فتفضحها دموعها بضعفها الذي بداخلها "

ف قصر الالفا ادم ..
خلود : اهلا صوفيا
صوفيا : اهلا خلود
خلود : قولتيلي انك كنتي عايزاني ف حاجه بخصوص زعيم الاوميغا خير
صوفيا بضحكه غريبه : سيبك دلوقتي من اوس .. مش غريبه اوووي الفكره بتاعتكوا دي
خلود بستغراب : فكره ايه !؟
صوفيا : انكوا تدخلوا الاميره بجلاله قدرها عرين الاسد بأيدكوا
خلود : خافت ع ليلي بس حاولت مايبنش عليها الخوف
صوفيا : هو انتوا مش خايفين عليها لدرجادي
مريم دخلت : اي ان كان يا صوفيا اللي انتي جايه عشانه وحتي انا مش هسألك عرفتي ازاي !! بس حاولي متداخليش .. عشان ساعتها انتوا اللي هتتأذوا واظن انتي عارفه مين الالفا والونا
صوفيا بضحكه شيطانيه : الالفا والونا روحهم عندنا هناك .. وبتفكير .. تخيلي كده وبصت ل مريم .. ان حفيدتك المصونه اوس يعرف حقيقتها ياتري هيعمل ايه !؟
خلود : اياكي
صوفيا بضحكه مخيفه : ع شرط
خلود ومريم : بصوا لبعض .. ايه هو !!؟
صوفيا : اعرف النبوءه ايه سرها !؟
خلود : النبوءه مالهاش سر يا صوفيا
صوفيا بغضب : خلود متلفيش ودوري عليا
مريم بغضب : احترمي نفسك يا صوفيا متنسيش انك بتكلمي مع كبيره ساحرات الشمال
صوفيا بغضب وتحذير : انتوا هتندموا كتير اووي
مريم : نورتي يا صوفيا
صوفيا مشيت وهي غضبانه وبتتوعد انها تدمر خلود ومريم وهدمرهم ف ليلي ...
مريم بخوف : فكرك هتعمل حاجه !؟
خلود : صوفيا دايما خاينه .. ايه الجديد .. وهي مش بعيد تطلع من هنا ع اوس .. بس الخوف انها تروح ل مراد مش اوس
.................................................. ..............
اروي : ايوه يا مراد اللي هينفذ مابيقولش .. مكنتش متخيل انك بتكره ابنك لدرجادي
مراد بحقد وغل : عشان انا ادوس ع اي حد يبقا احسن مني .. حتي لو ابني
اروي لنفسها : جشعك وغلك مش هيخرج من جواك ابدا يا مراد .. ع الاققل انا بس عايزه انتقم من ادم لكن ماعنديش جشع من نحيته ...
.................................................. ..............
ف الكوخ ...
ليلي صحيت ملقتش اوس بس كان سايبلها ورقه ع الكومود جمبها وعليها زهره عباد الشمس
" من لا يهدي عبادالشمس لا يجيد الحـب ..
هل تعرفين ان ابسط تفاصيلك ملفته ؟! " اوس
ليلي ببتسامه واسعه : بيحبني انا عارفه وبصت للورقه تاني .. انا مش منتظره منك تقولها بس انا واثقه انك حاسس بيها وافتكرت امبارح ووشها احمر كسوف
قامت دخلت خدت شاور وخرجت وقفت تسرح شعرها قدام المرايا وكانت سرحانه لدرجه انها محستش بيه انه موجود ..
اوس : باسها ف رقبتها برقه ع علامتها .. هو صح بوسه الرقبه بترضي غرور البنات !؟
ليلي : اتنفضت من لمسته ليها .. وبصتله بحب ولفت ايديها حوالين رقبته .. ايوه جدا .. وكل كلام الغزل اللي ف الدنيا بيرضي غرورنا
اوس : انا مبسوط انك ف حياتي
ليلي : مشيت بدلع من قدامه منا عارفه ..
اوس بخبث : انتي عارفه انتي بتعملي ايه !؟
ليلي : ضحكت بدلع وجريت من قدامه
اوس ضحك : ماشي يا لينا وقطع كلامهم رنه موبايله
ليلي (لينا) لنفسها : نفسي اسمع اسمي الحقيقي منك .. نفسي .. ياتري لو عرفت هتسامحني يا اوس !؟
اوس : لينا .. ترقع بصوابعه عشان تفوق من السرحان .. بستغراب سرحانه ف ايه !؟
ليلي (لينا) بهيام : انت .. ع اساس اني عندي مين اسرح فيه غيرك !؟
اوس بحب : باسها ف خدها .. طب يلا اجهزي عشان نرجع القصر
.................................................. ..............
كل يوم علاقه اسر ولارا بتطور اكتر ولارا اكتشفت ان اسر هو وليفها واسر كمان .. وجو بقت تيا دايما معاه ف كل حاجه .. وبقوا قريبين من بعض جدا وهما كمان علاقتهم بتطور من غير مايحسه
.................................................. .............
قصر ملك مصاصي الدماء ...
ادم راحله وحكاله ع قصي ... وارسلان كان مصدوم
ارسلان بغضب : يعني قصي يكون ابن مراد .. مراد دايما دنئ
ادم : ايوه يا ارسلان .. انا معايا اسر وياسين وتقي عشان يتعرفه ع قصي .. ع الاققل يعرف عيلته
ارسلان : استني اندهولك .. نده عدي يجيب قصي
بعد شويه قصي جيه ودخلوا اسر وياسين وتقي
ارسلان : قصي انا عرفت اللي اوس كان مخبيه عليا .. الالفا عايز يتكلم معاك
قصي بستغراب : رنيم حكتله ع الالفا ادم .. وبص ع اسر وياسين وتقي بس مكنش عارف هما مين ..
ارسلان : انا هسيبك مع عيلتك بقا
ادم ببتسامه : تعالي يا قصي يا ابني اققعد
قصي ببتسامه : اهلا بحضرتك ماما حكتلي عنك .. وبص ع اسر وتقي وياسين
ادم : تقي تبقا بنت اختي وياسين يبقا ابن اخويا واسر يبقا اخوك وابن اخويا برضو
قصي : بصله وقام وقف قدامه .. ياتري انت متقبلني
اسر ببتسامه : يعني انا مبتسملك .. وجيت بنفسي .. وتقولي مش متقبلك .. اي ان كان انت اخويا الكبير
قصي بفرحه : لقي نفسه بيحضنه .. اخير لما شمله مع اخواته .. عقبال ماينضم اوس .. وبص ل ادم .. اوس غير مابتسمعه عنه خالص
تقي بمرح : طب يلا يا ياسين نجوم بينا نمشي احنا بقا عشان احنا شكلنا وقعنا من قعر القوفه .. ومش عجبين استاذ قصي يلا ياعم
كلهم ضحكوا
اسر بضحك وبص ل قصي : هتتعود هي كده مبتسبش حد ف حاله ابدا .. محدش بيسلم منها ابدا
قصي : ضحك جامد .. انا اسف بجد بس صدقيني انا محروم من روح العيله من زمان
تقي بمرح: يالهوووي خلاص صعبت عليا خلاص .. سامحتك ياعم
قصي بضحك : كتر خيرك يا شيخه
تقي : بس قولي .. اسر نحنوح واوس قاسي وظالم زي مابنسمع عنه انت بقا هتكون ايه !؟ اوعي تكون ميكس كده انت هتردم علينا
اسر : بص لياسين انا هوئدهالك قريب بجد .. وئد البنات حلال فيها صدقني
ياسين بضحك : انا معرفهاش اصلا قولتلك
قصي : ضحك جامد انتوا مصايب بجد .. انا عادي مصيرك تكتشفيني قريب .. اوس مش شرير زي مانتي متخيله .. وغير ف حاجات كتير اوووي بتتغير فيه الفتره دي ..
.................................................. ..............
اوس وصل القصر ..
ليلي (لينا) : بلاش تقلب وشك اول مانخش البيت .. اققلبها ف وش مراد عادي لكن طنط ريماس كويسه يا اوس
اوس : عارفه ذنبها ايه معايا ؟! انها خلته ابويا
ليلي (لينا) حسيت بكسرته وقربت وباسته ف خده .. انا جمبك دايما هنعدي كل الصعب سوا
اوس : عارف يلا
ودخلوا القصر
اطلعي فوق عقبال ماشوف حاجه وهاجي
ليلي (لينا) : انا هطلع اققعد مع طنط ريماس شويه
اوس : ماشي
ليلي (لينا) : وهي طالعه دارت العلامه بشعرها .. عشان متبنش
.................................................. .............
مكتب اوس ..
صوفيا : اهلا بالزعيم
اوس ببرود : عايزه ايه !؟
صوفيا : لا انت اللي هتعوذ مش انا !؟
اوس بلامباله : انا اوس .. هعوذ منك انتي !!
صوفيا بغضب مكتوم : عندك امانه .. والامانه دي انا عايزاها
اوس : امانه !؟
صوفيا : ايوه .. ليلي .. اوبس صح دي قايله انها لينا .. وبسخريه .. ليلي تبقي بنت الالفا ادم والونا افنان .. ليلي اميره الذئاب
اوس بوجه يخلو من التعبير : وايه كمان ؟
صوفيا : هو انت عارف
اوس بهدوء وبرود مبالغ فيه : وقف .. نورتي يا صوفيا .. وياريت الزياره دي متتكررش تاني وسابها ومشي
.................................................. ..............
لينا خرجت من اوضه ريماس وقابلت لارا وتجاهلتها
لارا : مسكت ايديها .. لينا انا اسفه .. انا مقصدش اني عملته معاكي .. يمكن دخولك البيت ده خلاني افوق لحاجات كتير اووي لنفسي واعرف اني ف حاجات كتير مش مقدره ليا .. فممكن تقبلي اعتذاري
ليلي (لينا) ببتسامه : هي سامعه افكارها وعارفها انها صدقه ف كلامها .. اكيد طبعا وخدتها ف حضنها
لارا ببتسامه واسعه : صحاب
ليلي (لينا) : طبعا صحاب
.................................................. ...............
ف اوضه اوس ...
ليلي دخلت ولقت اوس قدامها جريت وحضنته من ضهره ..
ليلي (لينا) بفرحه : لارا كانت واقفه معايا
اوس لفلها وجاب كاس نبيذ وقعد يسمعها
ليلي : قعدت جمبه ..كانت بتعتذرلي .. انا حسيت بصدق كلامها هي لطيفه وبقينا صحاب كمان .. وبستغراب هو انت ساكت ليه مالك انت كويس !؟ ف حاجه حصلت تحت !؟
اوس : قرب منها .. طلعتي غبيه غير متوقعت خالص
ليلي (لينا) بستغراب : مش فاهمه حاجه !؟
اوس : ايه مش عارفه تقري افكاري صح !؟ مش قولتلك غبيه يا لين .. لا لينا ايه بقا انا اققول الاسم الحقيقي ليلي
ليلي بصدمه : اوس اسمعني
اوس ببرود : هش اسمعي انتي .. كنتي فاكره انك هتقدري تضحكي عليا صح .. انا سبتك تخشي السواحل بمزاجي .. بس خليني واقعي انا بصراحه متوقعتش انك تكوني الضحيه .. وعشان كده انبهرت منك بصراحه .. جريئه .. وبصراحه .. جرئتك دي خليتني نفسي فيكي اكتر .. وبصلها اظن دلوقتي عرفتي جواب سؤالك انا ليه معملتش فيكي زي مابعمل ف عاهراتي .. وبضحكه خبيثه .. انا كنت عايز اققرب منك بمزاجك ونجحت
ليلي بدموع ع كسرتها .. بتسمعه ومصدومه .. لالا انا اكيد بحلم .. وبصوت مبحوح بس انت حطيط علامتك عليا
اوس ببرود : ايه يا اميره الذئاب لالا انتي لدرجادي غبيه .. لازم الالفا يشوف حل ف الموضوع ده بجد .. ماينفعش تبقا الاميره غبيه كده .. وبكل قسوه انا عملت علامتي عشان تبقي عار ع قطيعك .. هو انتي متعرفيش انك لو حصل و سلامتي نفسك لعدوك دي اسمها خيانه ..
يااه هتبقي خاينه .. خونتيهم يا اميره ليلي .. نفسي اشوف الالفا وانتي جياله وانتي خاينه .. او عيلتك .. لالا بجد صعبه اوووي وبفحيح افعي همسلها .. بس انا انبسط اووووي امبارح .. وانبساطي اكتر اني كسرت الالفا والونا وضحك ضحكه شيطانيه انا برضو زي زي اي راجل شهواني وبستهزاء لو افتكرتي متعتي معاكي حب فرغبتي فيكي مالهاش علاقه بالحب ولا ايه يا اميره ليلي .. للاسف عقلك ترجم جيباني ليكي هنا واني مقتلتكيش ده اهتمام صح ؟ يا قطه انتي وقعتي مع اللي مبيرحمش للاسف انا بصراحه حبيت اجرب نوع جديد نوع يسلمني نفسه برضا تام وانتي عملتي ده .. اوعي تفتكري انك ف يوم ممكن عقلك يصورلك انك هتنتقمي مني لا انتي هتكوني بتنتقمي من نفسك يا قطتي .. عياطك ده باسطني اووي بقالي كتير مشوفتش حد بيعيط كده .. واه انا كنت بسيبك تسمعي الافكار اللي انا عايزك تسمعيها .. وقام وقف .. عايز ارجع مالقكيش هنا زي مادخلتي السواحل الجنوبيه تخرجي منها ...
ليلي بدموع واستهزاء : صقفت .. برافو يا زعيم .. حقيقي برافو .. وقربت .. وبعياط بحرقه .. انا شوفت حبك ف عنيك وزي ماكانت لحظه استسلامي فهي كانت لحظه ضعفك .. بس عارف مصيرك تدور عليا ومش هتلاقيني وبكل وجع يا صخر وسابته ومشيت وقلبها بيتفتت من الوجع
.................................................. ..............
ف السواحل الشماليه
احد رجال القطيع يا زعيم يازعيم
ادم : ف ايه !؟
احد الرجال : الاميره ليلي هنا
ادم بخضه : ليلي
ليلي اول ماشافت ادم جريت عليه
كلهم اخيرا رجعتي
مريم جت
ليلي بعدت عن حضن ادم ووقفت قدام مريم انا اسفه انا خيبت ظنك انا فشلت وبصت ع افنان راهنتي ع فشلي ونجحتي ... انتي فوزتي يا لونا افنان بعد ازنكوا وجريت ع اوضتها
ادم كان هيروح وراها بس مريم مسكته سيبها .. هي محتاجه تبقا لوحدها ..
.................................................. ..............
ف اوضه ليلي
ليه بيحصلي كده ليه .. ليه دي غلطتي اني حبيت لدرجادي .. ليه الدنيا جايه عليا .. انا عملت ايه ف حياتي عشان يحصلي كده .. وطلعت موبايلها وطلعت صورته .. انت كسرت قلبي ليه بصريخ .. ليه وجعتني انا حبيتك من قلبي يا اوس .. انا فضلت طول حياتي مستنيه انك تظهر ف حياتي ولما ظهرت تكسرني ليه انا عايزه ابقا بحلم انا حسيت معاك بالامان اللي ملقتهوش وسط عيلتي .. عايزه ابقا بحلم ورمت نفسها ع سريرها ... فضلت تعيط قلبها موجوع بكل جزء فيه .. بعد ساعات هي مش عارفه قد ايه قضيتها ف اوضتها نزلت ودخلت اوضه الموسيقه وبدات تغني بكل جوارحها ومع كل كلمه كان قلبها بيتكسر من الوجع :
لو اقدر اقول اللى انكسر يتصلح
مكنتش يوم ندمت على فات
ومش معقول يجيلى يوم تانى وافرح
والموضوع بالنسبه ليا مات
سبت نفسى ليه مصعبتش عليه
وصعبت على نفسى
بس اللى يضيع واحده هيضيع ميت واحده
ويضيع اكتر لو يقدر
اديتك كل حاجه اديتها غصب عنى
وانت اللى طلبت منى
وندمت انا بعدها
خساره ضيعت عمرى كله فى وقت اتقضى
وبسرعه وعدى .... ومفقتش وقتها
قالوا الرجولة في نظر الواحدة الآمان

وحد مسؤل عنها لنهاية الزمان

ولما تضعف هو يسندها بحنانه

سمعت عمرك واحدة حبت يوم جبان

خسرت كل حقوقي جنبك في الحياة

وحلم بنت بريئة عاشقة من اللي تاه

كل اللي فاضل فيا بيقولي الحقيني

نجيني منه واقدري وقوليله لا

ياسين وتقي كانوا واقفين سمعينها وسمعين عياطها
ليلي حست بيهم وبصت لياسين وبعياط: سبني .. سبني يا ياسين .. سبني وعارف اني بحبه ... الحب طلع بيضعف مش بيقوي يا ياسين .. مسكت ايد تقي انا قلبي بيوجعني اوووي ياتقي اوووي .. تقي خدتها ف حضنها وبقت هي وياسين يطبطبوا عليها .. اللي عملته مامي فيا زمان تنالي ضهرلي ...وكسره قلبي من اوس كسرهولي خالص وبقت تعيط بصريخ وحرقه .. قلبي بيتفتت .. حاسه بيه .. انا عمري ماتخيلت اني هضعف .. الخذلان وحش اوووي .. وبصتلهم قولولي اني بحلم .. واني هفوق والقي نفسي كويسه

" وسادتي تعبت من كثره دموعي عليها .. اذا كانت الوساده لديها لسان لكانت تحدثت واخبرتك بكل قهره ووجع شعر به قلبي "

يتبع «««««





فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس