عرض مشاركة واحدة
قديم 23-11-20, 05:16 PM   #8

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل السادس
كُنتُ اظنك جلادي وجدتك ملاذي

خرج لــيل من غرفه مكتبه بعدما هدأ قليلا من ثورته وذهب اللي غرفته ياخذ حماماً بارداً لعله يطفأ نيران قلبه لم يتحمل اهانه صغيرته يموت هو وهي لا تُهان
خلع لــيل قميصه الأسود الذي يبرز عضلات صدره وبنطاله وبقي فقط بسرواله الداخلي ثم اخذ منشفته وذهب

_غلط يا خالتو غلط جدا اللي عملتيه ده
قالت اشجان بغضب والشرار يتقادح في عينيها
_مقدرتش اسكت وانا شايفاها ف حضنه والباشا مندمج اوي كده حسيت ان كل اللي كنت ببنيه راح ده اول م جه غيرت نومتها من المطبخ لاوضه زيها زينا علشان هو مياخدش باله لكن توصل لاحضان لا انا مش هسيب العز ده تاخده الخدامه

ردت عليها داليا بخُبث ومكر وقالت
_خدتي وضع الهجوم مع الشخص الغلط لــيل مينفعش نقوله اعمل ايه او متعملش ايه ده لــيل يا خالتو لكن نقدر نثبت للخدامه فكره انها عمرها م هتكون اكتر من خدامه علشان بس متحلمش بالاكتر والذل مفيش اكتر منه اهدي انتي بس وانا هظبط الدنيا

نزلت داليا درج القصر وخلفيها اشجان يتهادو بمكر وتكبر ونادت داليا باعلي صوتها
_ نور نوووور
اتت نور من المطبخ وقاالت برقه فطريه جعلت داليا تستشط غضبا منها لكنها ردت ب ابتسامه صفراء
_لــيل بيقولك تطلعي تنضفي اوضه لحد م يرجع هو قالي ابلغك علشان معندوش وقت يكلم خدامين

وامتلئ البحر الازرق بالماس
وقالت بانكسار و وجع
_حاضر

صعدت نور درج القصر بانكسار وذل توجهت الي غرفه لــِليها لم تطرق باب الغرفة تعرف انه ليس بالداخل تركت العنان لدموعها ثم جلست علي فراشه تبكي بوجع ثوان وسمعت باب المرحاض الملحق بالغرفة و وقف قلبها قامت سريعا من الفراش ومسحت دموعها والتفت لترا من وجدته ويا ليتها ما نظرت له مُصارع هذا ما اتي في ذهنيها وجدت لــيل يقف امام باب المرحاض عاري لا يستره سوا منشفه تحتضن خصره والماء يتساقط من خصلاته و علي صدره المُعضل العريض نزلت بعيونها تتابع حركه المياه اللي تنزل من صدره وتختفي داخل المنشفه اين تذهب!! تتسال داخل ذاتها

نبره حنونه داخلها خوف
_نور مالك بتعيطي ليه يا قلبي
اين نور انها ف مكان اخر
قال بنبره اعلي قليلا
_نوووور
فاقت نور من خيالاتها المنحرفه وقالت بارتباك ونست تماما حديث تلك الشيطانه
_اااا لاا ممفييشش حاججه اانااا بس كنت جايه ليه ااه جايه انضف الاوضه لحضرتك
احتدت ملامحه وقال بغضب
_تنضفي ايه وتنضفي لييه القصر مليان خدم انتي تعملي ليه اصلا

ضيقت نور حاجبيها وقالت باستغراب و برقه اذابته
_حضرتك قولت انا اطلع انضف
غرق لــيل في رقتها التي اذابته وقال بهيام
_ااه علي حضرتي طيب امشي احسن الشيطان قاعد وراكي ع السرير عمال يلعب ف دماغي بحاجات هموت واعملها شوفتي بيجرجرني للرزيله والصراحه انا بموت فيها

ارتبكت نور من ملامحه وعيناه التي رأت لهيب لا تعرفه بها ثم نزلت بنظراتها الي صدره وعضلاته الذي انقبضت اما المنشفه هي تحلم انها سوف تقع لا حقيقه ثانيه واحده وتقع جرت نور سريعاً وخرجت من غرفته تلك التي اشعلت بداخلها احاسيس لاول مره تكتشف انها بها اما هو وقع ع الارض من الضحك عليها يعشق خجلها وجنتها التي تضئ بحمره تجعله يريد ان يلتهمها حيه

دخلت داليا تتهادي في خطواتها الي المطبخ وجدت نور جالسه تتامل الحديقه نظرت لها بخبثُ ثم ابتسمت بشر وقالت بتكبر
_انتي ياللي اسمك نور

نظرت لها نور بهدوء وردت
_نعم

قالت بتعاالي وهي تشير بسباتها في وجهها
_هما من امته الخدم بيقعدو كده من غير ولا شغله ولا مشغله قومي يلا حالا نضفي كل المطبخ ده والجنينه كمان وبعد م تخلصي تطلعي تنضفي اوضتي وبعد م تخلصي تغسلي هدومي وتكويها وبعد م تخلصي ابقي اشوف هملا وقت فراغك ب ايه

تدخلت مديحه فورا تقول بحده قليلا وارتباك وهي تمسك كتف نور
_احنا لسه منضفين كل ده يا انسه داليا والقصر زي الفل نور مش بتستني حد يقولها اعملي حاجه

نظرت لها داليا بغضب وقالت بشراسه وكانها تحولت
_انتي قصدك ايه يا حته خدامه انتي كمان قصدك انها احسن مني وبتشتغل وانا لا اخرسي انا احسن منها انا هانم هنا وهي الخدامه طيب بصي بقا يا هتعمل كل ده يا انتي هتتردي برا ايه رايك بقااااا

قالت مديحه بنفاذ صبر وبرود
_والله حضرتك آنا شغاله عند لــَيل باشا السيوفي مش عند حد واه انا خدامه بس بعمل بلقمتي مش قاعده مليش لازمه وو
قاطعتها نور وخيوطها الحمرا تجمعت في مقلتيها الالماس يحارب ورود وجنتيها
_خلاص انا هعمل كل حاجه داده مديحه ملهاش دعوه
_لوحدك ومحدش هيساعدك فاهمه وكل ده الاقيه ف ظرف مممم نقول 3 ساعات ثم نظرت لها باشمئزاز وقالت يلا

وبداءت نور بنظافه المطبخ الكبير ساعه كامله وهي تصعد علي السلم وتهبط لتنظف فوق وتحت عرق ينصب منها وهي لا تشعر سوا بدوار نفذت نور من المطبخ وخرجت الي الحديقه تنظفها من الاشواك ولا تبالي بيديها التي تنزف دماً وقدميها ووجهها الشاحب ولم تدري انها لم تاكل ثم صعدت الي غرفه تلك البغيضه حتي تقوم بتنظيفها جلست ترتاح قليلا دخلت داليا غرفتها لتنظر لها بشماته وتقول بغضب
_انتي قاعده كمان وبترتاحي قومي يا حيوانه كملي
قامت نور من مجلسها وكرامتها تأن اكثر من اوجاع جسدها
ثم اوقفتها بخٌبث وقالت
_أستني انتي مش شايفه الازاز ده تنضفيه

نظرت نور حولها ولم ترا شئ وقالت برقه شعللت تلك التي تموت غيظا منها
_بس مفيش حاجه

قالت داليا بحقد وهي ترمي الكأس التي تمسكه
_اهو الازاز يلا يا حلوه نضفي

نزلت نور علي ركبتيها بذل وقامت داليا بخُبث قبل ان ترا نور بقذف قطعه زجاج بعيدا باتجاه الباب

لم تبالي بجرح يديها من اشواك الذهور او قطع الزجاج لكن كرامتها تقطع في قلبها وهي يكاد يغشي عليها ذهبت باتجاه الباب ويرتسم علي وجه داليا ابتسامه شيطانيه ونور تمشي بعفويه ولم ترا قطعه الزجاجه و صرخه قويه ملأت جدران الغرفه لكن تحاملت علي جروح جسدها وخرجت من الغرفه وهي تمشي ببطئ من الالم رائتها مديحه وبكت شفقه لتلك النسمه الرقيقه وما تتحمله من اوجاع وحسمت امرها لكي توقف هذا الظلم

طرقات قويه قطعته وهو يعمل في ملف هام ثم امر بالدخول
بصوت حاد وخشن
_ادخل

_لــيل بيه عايزه حضرتك ف موضوع مهم

ظل يجوب الجامعه ذهابا وايابا وهو يكاد يجن
_يارب ولد يارب ولد
ولد ايه بس بقالي اسبوع يا اوكشا مش لاقيها يعني مقبلهاش غير وهي حد بيتحرش بيها اجبلها متحرش منين دلوقتي

قال كريم بنفاذ صبر
_اهمد يا حيوان انت وبعدين قولتلك ميت الف مره اسمي كريم مش زفت اوكشا

رد عليه زيد بمرح
_عارف يا اوكشا بتفكرني بمين غير لــيل اخويا بالولا بولا صاحبي
_مين بولا ده كمان
_واحد صاحبي بس شوف يا اخي نفس فصلانك الله يرحمك يا بولا
اوووبا سردين جايه الي اللقاء يا اوكشا

خرج لــيل من مكتبه نظر ارضاً وجد قطرات دماء نظر لها بغضب وعينيها اصبحت تشبه الجحيم وقف في صالون القصر وزئر ب اعلي صوته وكانه اسد حبيس القفص يريد ان يفتك بمن يقابله لكنه يريد شخصان فقط وقال
_دااااااليييييااااااااااا� �اااااا

خرجت نور علي صوته واتت داليا مهروله وايضا اشجان مع دخول زيد القصر

ردت عليه داليا بخوف من هيئته الشرسه
_نننعععممم

وجه انظاره نحو وجد وتقطع قلبه عليها وجهها الشاحب عيونها الدامعه جسدها الواهن كيف لم يلاحظ نحافتها وقمصانها التي كانت ترتديها ودماءه التي تقطر منها وشعر انها علي وشك الاغماء ثم اقترب منها ووقف بجوارها وقال
_مين اللي عمل ف نور كده

وجوابه كان صمت قاتل




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس