عرض مشاركة واحدة
قديم 01-10-13, 02:04 PM   #8

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت السابع
-----------------------
كريم : ممكن اتكلم معاك !!!

ادهم : اكييد اتفضل ... خير

كريم : طب نتمشي واحنا بنتكلم....

ادهم : ممممممم طيب اتفضل........

ومشيو شويه وكريم ساكت ولا نطق بكلمه

ادهم : يافتاح ياعليم يا رزاق ياكريم........ ده الموضوع خطير طب اجي بكره تكون جمعت ولا ايه

كريم : هههههههههههه هو انت عسل عل طول كده

ادهم : لا عل عرض.... ممكن تنجز لاني مش فاضي

كريم : عارف يا ادهم اكبر مصيبه ممكن تحط عل الواحد ايه؟

ادهم : ( حس ان كريم بيتكلم بجد اوي ) ايــه؟

كريم : انك تحس انك ضاااااااايع وسط ناس كتير ومش عارف مين انت محتاجله ومين مش محتاجله...

ادهم : وانت .... حاسس الاحساس ده؟

كريم : امممم ايوه بس ممكن نزود عليه عدم رغبه في الحياه

ادهم : ياااااا ايه السواد ده ياعم الحياه احلي من كده

كريم ( وبعصبيه وانفعال ) لأ لأ لأ مش احلي اكيد مش احلي ... لما تكره يوم ميلادك اللي هوا اغلي يوم ممكن تحس بفرحة اللي حواليك فيه يموت اغلي انسان كان لامم الناس في يوم ميلادك... وبقت الناس يجي يوم ميلادك ميبقوش عارفين يعزوك ولا يعيدو عليك

( كريم عيط جامد اوي وقعد في الارض ) ( ادهم قعد جمبه وقاله )

ادهم : بس ده قضاء ربنا يا كريم هتعترض !!

كريم : وتفتكر لو اعترضت امي هترجعلي تفتكر لو اعترضت هحس بلمة الناس حواليا وحبهم ليا

ادهم : ( عاوز يهدي شويه ) طيب اهدي كده وقوم في النجيله اللي اعدتنا فيها دي... يخربيتك البنلطون اتغرق مايه امشي ازاي انا كده يقولو عليا ايه

كريم : ( ضحك اوي وقالو) طيب واللي ينشفهولك تعملو ايه

ادهم : هخليه يقتلك ههههههههههههههههه

كريم : ههههههههه طيب اغرق بقي ....... تعالي نخدها جري للبحري وهخليهولك ينشف
----------------------------------------------

قربنا ننسي نــــــــــور تعالو نروحلها عقبال ما الهدوم تنشف هههههههههههههههه

نور : ماما رايحه بالاكل ده فين

هاله : عل بيت مريم لازم ادهم قبل ما يجي يكون في اكل وميحسش

نور : طيب انا هاجي معاكي عشان اطمن عل طنط مريم كمان

وراحو لمريم كانت فاقت وهدت وبقت كويسه ( نوعا ما )

هاله : قومتي ليه من السرير بس انا كنت ادخت المفتاح

مريم : كتر خيرك يا هاله تعباكي اوي معايا... شكرا يا نور ليكي اوي

نور : علي ايه يا طنط حصرتك زي اخت ماما بالظبط

مريم : امال فين ادهم

نور : مش عارفه لسه مجاش ..... اكيد بيتمشي هنا ولا هنا

مريم : اهو احسن اكون خدت دش عشان ميبنش عليا حاجه

هاله: وانا هفرغ الاكل في الحلل عندك وارجعها عندنا عشان ميحسش بحاجه

نور ( ياتري انت فين يا ادهم)

ورن الجرس وجريت نور عشان تفتح ( قلب الحبيب بقي )

نور : انت كنت فين كل ده

ادهم : كنت بفكر في حبيبي

نور اتكسفت اوي : وقالتو طب ادخل... ادخل... كريم ايه ده في ايه مش فاهمه

ادهم : يا اهل بيت ادهم الكرام حبيت اضيف لعائلتي الموقره عضو جديد وفعاااااااااال كريم صديقي الجديد من هنا ورايح ... سمعونا زغروطه بقي

كلهم ضحكو عل جنان ادهم

مريم : لا انا هسمك صويت ولطم كمان

ادهم راح وباسها وقالها : ليه بس يا قطتي

مريم : اولا كنت فين من الصبح .. ثانيا البنطلون مطين كده ليه

ادهم : هههههههههه بالنسبه للصبح بشم نفسي بلاش اما بلنسبه للبنطلون كنت انا وكريم بنحفر كنت بوري دودة الاز بتحط ولادها فين

مريم : ههههههههههههههههههههه والله انت مجنون...... اتفضل يا كيمو معدش في كريم من انهارده

نور : ادخل ...

كريم : انتي كويسه...

نور : اه .. الحمدلله احسن كتير ... اخبار الهوت كريم

كريم : ههههههههههه لسه فاكره ده قلب فشار

نور : ههههههههههه طب ادخل ادخل دودة الاز دانتو مجانين

وقعدو كلهم وكلو .... وكل يوم بعد يوم كريم قرب منهم اوي وتقريبا معاهم دايما
وبدات الدراسه وكانو مجتهدين وكان كريم وادهم بيزاكرو لنور وكانو متعاونين وقربو من بعض اوي

وظهرت النتايج وكانو كلهم ماشاء الله متفوقين اوي............

وعدت سنه تانيه وتالته عند ادهم وكريم .......... واولي وتانيه عند نــــــــور
المشكله ان كريم كان بيتشد كل يوم لنور وعمل كونترول كتير عل مشاعرو ((لكن عل مين هو ده الحب معلش يا كيمو))))

وف يوم ظهور نتايج ادهم وكريم راحو يجبوها وما شاء الله ادهم جاب 98 وكريم جاب 97
وخارجين فارحانين اوي........

ادهم : هههههه وربنا وربنا ما مصدق انا جيبت مجموع هندسه يااااااااا حلم العمر

كريم : حلم العمر الهندسه بس هههههههههههههه عل كيمو

ادهم : اموت فيك وانت هارشني ........ مش هفرح بيكي بقي يا بطه وازفك

كريم : ههههههههههههه لا ياخويا متسبليش لحسن بضعف

ادهم : هههههههههههههههه ... استرجل واشرب بريل يلا قولي بجد مش هشوفك بتحب ولا ايه........ نهارك اسود لو بتحب ومخبي عليا

كريم : هههههههه ودي تيجي هروح فين منك لو خبيت

وفجاه لقو نور جاي جري عليهم

ادهم : بص انا همثل اني جبت مجموع زفت هااااااا وانت اشتم فيا

كريم : انت طول عمرك فاشل فااااااشل فاااااااااشل

ادهم بيزغرلو : ( وبصوت واطي ) هوريك الفاشل بعد ما نور تمشي

نور : ايه الهبل اللي انتو بكلمو في ده ........ ادهم الحق طنط مريم

ادهم : ماما مالها

كريم : في ايه يا نور اتكلمي

نور : وبتعيط اوي ) احنا حواليك يا ادهم مش هنسيبك

ادهم : مسكها جامد وقالها : في ايه انطقي

نور : ودموعها نازلها كانها مطر : مامتك م ماتت

ادهم نزل عليه حالت زهول وسكت : قالها ماما ايه انتي بتقولي ايه وصرخ فيها
كريم ماما ايه قالت ايه هيا ماما ايه

كريم وهوا كمان بيعيط : قول لا اله الا الله قول لا اله الا الله

ادهم : مستحيل مستحيــــــــــــــــل ماما اكيد صاحيه ......... وجري ادهم ونور وكريم وراه

ودخل كريم لقي طنط هاله قاعده بره وبتقري في المصحف ودخل عل اية : إنا لله وإنا اليه راجعون))) صدق الله العظيم ( ودموعها مبتنشفش من عل وشها

هاله : ادهم حبيبي

ادهم بصريخ : بتعيطي ليه متعيطوش يا ماما يا ماما..... ودخل عليها
قومي ......... وبيعيط جاااااااامد اوي......... قومي بقولك قوللهم انك عايشه
قومي يا ماما انا هنزل اشتريلك الدره اللي بتحبي تاكليها..... يا ماما ردي عليا ارجوكي

يا ماماااااااااااااااااااااا اااا ...... كريم دخل وشدو وقالو : وحد الله بقي يا اخي

ادهم : ماما ماتت يا كريم ماما ماتت ازاي

ولقي واحده شكلها غريب هاله بتدخلها وبتقولها اتفضلي والكفن في الدولاب

ادهم اغمي عليه اول ما شفها نور وهاله وكريم جريو عليه

------------------------------------------------

خلص الدفن وكريم اصر انهم يروحو وميعرفوش ادهم بحاجه وكلهم راحو وكريم فضل جمبو لحد ما يفوق ........... وفاق ادهم وكان في حالة صمت ومش بينطق

وفضل في الحاله دي يومين ولا بيكلم ولا بينطق ...........

كريم دخل عليه وفرحان وبيقولو : ادهم ادهم في حد انت بتحبو اوي جه قوم يا ادهم قووم


نهاية البارت





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس