عرض مشاركة واحدة
قديم 02-12-13, 06:36 PM   #5

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,440
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الثاني
في الصباح الباكر .. فتحت جيهان الستائر المسدله .. أعطت آشعة الشمس الطريق لإضاءة حجرة

نومها .. حاول هاني فتح عينيه .. فتح عين واحده بصعوبه .. نظرت له جيهان وقالت بتوتر : قوم

ياهاني كفايه نوم


هاني بتكاسل : الساعه كام ؟


جيهان : سبعه


هاني : وايه اللي مصحيكي بدري كده؟


نظرت له جيهان بصمت .. فهم هو ما يوترها فقال : ماكنتي عملتيه بليل وريحتي نفسك ..


جيهان بعصبيه خفيفه : مانت عارف مكتوب عليه الاحسن الصبح عشان الهرمون بيكون مركز

الصبح اكتر


هاني : وعملتي ايه؟


جيهان : لسه خارجه من الحمام .. مابصتش على العلامه مكتوب بعد نص ساعه لو ظهرت

شرطتين يبقى ايجابي لو مظهرش غير واحده يبقى ..


بكت لحظتها وقالت : خايفه اوي ..


قام هاني من نومته .. اخذها في حضنه وقال بحنان : خايفه من ايه بس ياحبيبتي .. لو محصلش

حمل الشهر ده يبقى الشهر الجاي او اللي بعده .. لما ربنا يريد .. ماتخافيش ومتستعجليش انتي لسه

صغيره


جيهان : افهمني ياهاني انا مش مستعجله .. انا خايفه ليكون السقط اثر عليا ومش هعرف احمل تاني


هاني : مش الدكتور قالك ان اللي حصلك قبل كده مش هيأثر عليكي وباذن الله وحده هتقدري تحملي

تاني


جيهان : ايوه بس ..


هاني مقطاعا : شششش .. مش عايز بس ..


ثم ابعدها عن حضنه برفق ونظر لعينيها مباشرة وقال : جي جي حبيبتي لو ربنا قدر لنا وجبتي

اطفال هيبقوا غاليين عشان هما منك .. ولو ربنا قدر وماحصلش نصيب لاي سبب كان .. هتبقي

انتي مراتي وبنتي وحبيبتي وماليه عليا دنيتي ومش هحتاج حد غيرك ولا اطفال ولا غيره .. كفايه

عليا وجودك في حياتي .. الا اذا انا مش مكفيكي وعايزه اطفال عشان تملي الفراغ اللي في حياتك


وضعت يدها على فمه وقالت : اوعى تقول كده ياحبيبي .. انا بحبك فوق ماتتصور .. بس .. بس


لم تتمالك نفسها وبكت بمراره مره اخرى وقالت : بس انا نفسي ابقى أم


هاني وهو يربت على رأسها وقال : طيب كده عدى اكتر من نص ساعه يلا ادخلي بقلب جامد

وشوفي النتيجه


مشت جيهان خطوات بطيئه تجاه الحمام وشعرت ان الارض تتأرجح تحتها .. اسندت نفسها على

اقرب حائط .. وقالت : مش قادره ياهاني .. ادخل شوفه انت


ابتسم لها هاني وقال : ماشي ..


دخل هاني الحمام وتركها تنتظره ودقات قلبها تتسارع تدريجيا ...


رأته يخرج من الحمام وهو ينظر لإختبار الحمل .. ثم رفع نظره اليها في صمت


جيهان بصوت متقطع : ها .. ايه ؟


لم يرد عليها وظل ينظر لها في أسى


جيهان بعصبيه : انت مالك ساكت ليه ؟ ماتقول النتيجه بقى


لم يرد ايضا قالت : انطق بقى ياأخى


هاني : ياأخي ؟ دي أخرتها ؟ أخوكي ؟ اومال ابني اللي بطنك ده جه ازاي؟


جيهان غير مصدقه : ايه ؟ بتقول ايه؟


هاني : انتي مش قلتي تلات شرط يبقى حامل وشرطتين يبقى مش حامل


عاد توترها اكثر وقالت : ايه التخريف ده تلات شرط ايه ؟ مفيش تلات شرط هما يا اتنين ياواحده


.. اوووووف انت شاكلك مش عارف تشوف


اخذت منه الاختبار بعنف ونظرت اليه وجدت شرطتين .. علامه على وجود حمل .. شهقت في

فرح وقالت : أنا حامل .. أنا حامل


ضحك هاني وفرح لسعادتها وقال : مانا عارف بس كنت بشتغلك


ضربته بخفه في كتفه .. ثم احتضنته بشده وهي تلف يدها حلو عنقه كالاطفال .. رفعها من على

الارض الى مستواه ..


ثم انزلها برفق وقال : والله وهتبقى ام العيال ياجي جي


قالت مداعبه : وانت كمان هتبقى ابو العيال يا نونو


ثم تنهدت وقالت : الحمد لله .. الحمد لله ..


هاني : بس سيادتك هتنزلي ازاي الشغل ياست هانم؟


جيهان : مين يصدق .. اول يوم انزل فيه الشغل اعرف اني حامل .. والله ماعرف بقى ياحبيبي ..

اللي تشوفه


هاني : الاهم من كل ده هتابعي عند مين؟


جيهان : هشوف ساره كانت بتابع عند مين واتابع عنده


هاني : نعم يختي ؟ سمعيني تاني ؟


جيهان بدهشه : ايه في ايه؟


هاني : شوفي بقى .. ساره اختي اه .. بس دكاتره رجاله .. لا اختي ولا اعرفها .. احنا هنشوف

دكتوره ست


جيهان بضحك : اعمل اللي انت عايزه ياحبيبي .. انا دلوقتي مش عايزه افكر في اي حاجه غير

حبيب قلبي اللي جاي في الطريق ده


ضرب هاني جبينه بكفه وقال :حبيب قلبك؟ راحت عليك يانونو


ضحكت جيهان بدلع وقالت : هو حبيب قلبي وانت كل قلبي ياقلبي


وذهبت تجاه خزانة الملابس : يلا بقى ضيعنا وقت كتير .. زمان ماما ومحمود وساره مستنين

عشان نفطر مع بعض


هاني : طيب بجد هتيجي معانا الشركه زي ماكنا متفقين ؟


جيهان بتفكير : انت رأيك ايه؟


هاني : انتي عارفه انا معنديش اعتراض على الشغل طالما هتكوني معايا ومع اخوكي بس الحمل انا

مقدرش افتيكي فيه


جيهان : طيب خلاص لما اروح لماما هسألها وهقرر هناك ان شاء الله


----------------------------


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس