شبكة روايتي الثقافية

شبكة روايتي الثقافية (https://www.rewity.com/forum/index.php)
-   الروايات الطويلة المكتملة المنفردة ( وحي الأعضاء ) (https://www.rewity.com/forum/f118/)
-   -   رفيف قلبى... "مكتملة" (https://www.rewity.com/forum/t154153.html)

الدكتوره سها 16-03-11 10:50 PM

رفيف قلبى... "مكتملة"
 
بسم الله الرحمن الرحيم
دى تانى قصه طويله من تاليفى بعد نزف الورود التانيه كانت قصه اجتماعيه اما دى فللاسف رومانسيه
يعنى دى اول قصه رومانسيه طويله ليا وممكن تبقى الاخيره لانى غالبا هبقى فاشله فيها بس اهى تجربه
المهم نبدا سوا



الفصل الاول (اسعد أيام حياتى )https://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...kyEbH0d2oUm-NA
(حسنا يا حبيبتى كفى عن الغضب فلقد اقسمت لك أنى لا احبها وأنها لا تعنى لى اى شئ )
(يزن انا اعلم أنها لا تعنى لك شئ ولو ظننت أنها تعنى لك شئ ما ظللت حيا حتى تناقشنى )
ضحكت ضحكه من أعمق اعماق قلبى فمع رفيف دائما كل شئ أفعله يكون من اعماق قلبى
(إذا ما المشكله يا رفيف ؟؟)
(المشكله أنها هى تحبك وأنا اعلم هذا جيدا )
(حبيبتى رفيف , أنا لا ارى غيرك ولا يدق قلبى الا لك , حبيبتى لا يهمنى إن كانت تحبنى هى أو تهيم بى شوقاغيرها ,فأنت من أحب وأنت من أعشق وانت
أنت أنا يا حبيبتى)
قلتلها بكل ذره من مشاعرى تجاهها
تجاه حبيبه قلبى وعقلى
تجاه
تجاه رفيف
*************
عندما سمعت كلام يزن وعندما قالها بكل هذه المشاعر والأحاسيس شعرت وكأن كل كلمه منها خيط لهب يشتعل
ولكن بوجهى
وعندما نظرت إلى عينيه وأيت تلك النظره بهما لم البث أن شعرت
حسنا كما اشعر دائما عندما ينظر إلىَ
(أنا لا استطيع تحمل نظراتها إليك لا استطيع اعلم انك لا تحب باكينام ولكنها تحبك استطيع رؤيه ذلك فى عينيها و....حسنا حسنا "قلت العباره الاخيره عندما رايت نظره عينيه " ولكن ابتعد عنها هائنذا قد انذرتك فلا اظنك تريد أن تسجن عروسك بسبب اقتلاعها عين امرأه )
لم استطع ان امنع نفسى من ان اقول العباره الاخيره ليرد عليها يزن بضحكه صافيه من القلب
وابتسم مجبره حينما ارى اشراقه وجهه
يارب ادم عليا نعمه حبى لحبيبى وحبه ليا
يا رب لا تحرمنى ممن احب
يارب قوى حبنا على الطريق الصواب الذى تحبه وترضاه
********
(اليوم خطبتنا يا رفيف )
(نعم , ادرى )
نظرت الى وجه رفيف لارى تدرجات الخجل ترتسم لتشمل وجنتيها وترسم اروع اللوحات اللى لو رأها بيكاسو او غيره لما تركها حتى يرسمها او مات غمدا وهو يحاول
يالله كم احبك يا رفيف
(حسنا ما بك الست سعيده ؟؟)
قلتها محاولا اغاظتها فانا اعلم انا سعيده ولكنه الخجل
(لا بل انا فقط مريضه قليلا )
هنا اختفت البسمه الخبيثه من شفتى لانظر بكل القلق لحبيبتى والاحظ عليها اثار شحوب لم الحظه فى البدايه بس سعادتى
(رفيف هل انت بخير ؟؟)
(نعم مجرد دوار ليس اكثر سوف اخذ حبتى اسبرين وساكون بخير ,لن افوت هذه الليله ولو بكنوز الدنيا )
ارتسمت ابتسامه شاحبه على شفتى رفيف ولكنها لم تنسنى قلقى
*********
لم اكذب على يزن عندما اخبرته بالصداع والدوار الذى اعانى منه ولكنى اخفيت عنه شعورى بالغثيان ايضا فلو اخبرته لاصر على ايقاف الحفل
يالله كم احبه
ولكن حفل خطبتى لن يتوقف بسبب برد او فيروس انفلونزا لا لن يحدث
*****
بدأ حفل الخطبه ولا يعلم مدى سعادتى سوى الله تعالى عندما وضعت خاتم خطبتى فى اصبعها وكانى اخبر العالم كله انها ملكى انا لى ولى وحدى
كم هو غريب ان تستطيع مجرد حلقه ذهبيه ان تشعرنى بهذا الشعور
وبدأت التهانى والسلام والقبلات والاحضان التقليديه
لا ادرى ما الغرض وراء هذه العاده السخيفه فهى مجرد تضييع للوقت لما لا يكتفوا بكلمه مبروك ويرحلوا ليتركونى اتحدث مع حبيبتى
مر الحفل بمنتهى البطء
ولكن يجب ان اعترف بالسعاده ايضا
بالرغم من شعورى بالغضب لفصلهم بينى وبين رفيف ليحثونها
والتفت بعينى عن محدثى الذى نسيت من هو اساسا لابحث بعينى بحركه دئوبه عن رفيف قلبى
حتى تلتقى عيناى بها وهى تحدث والدتى
اظن انى لم اشعر بالسعاده قط كما شعرت حينها
حسنا كل مره ارى بها رفيف اقول نفس الكلمات
فكل مره اراها هى لحظه سعيده
وكل لحظه بدونها انما هى لحظه ضائعه
لا ادرى بما تحدثها امى الان فلازال هناك وقت طويييييييييييل قبل ان يبدأ الحموات الفاتنات بالظهور مع ان حماتى العتيده لم تقتنع بعد بهذا الوقت الزمنى المتاح لى
ابتسمت ابتسامه خفيفه لانظر الى رفيف مره اخرى
ولكن حينها لا حظت ازدياد الشحوب على وجه رفيف وهى تحدث والدتى
هل اخبرتها بما ازعجها يا ترى
لافاجئ بكل ذعر برفيف تسقط ارضا
(رفييييييييييييييييييييييي ييييييييف)

ونكمل الفصل الجاى
هاه اكمل ولا ايه ؟؟
يعنى وحشه ولا حلوه ؟؟
انفع رومانتك ولا اقلبها اجتماعى ولا ايه ؟؟

هنزل كل يوم فصل باذن الله
تابعونا :)

روابط فصول الرواية ...












الفصل الحادى عشر https://www.rewity.com/vb/4648096-post145.html

الفصل الثانى عشر " الأخير "https://www.rewity.com/vb/t154153-16.html

نيلاي 16-03-11 11:15 PM

ألف مبروك عالرواية الجديدة
متابعة معاك ياعزيزتي
ومين قال انك ماتنفعيش للرومانسي
انت تنفعي ونص ماشالله عليك
بداية حلوة وبانتظارك غدآ

سعود2001 16-03-11 11:17 PM


يا هلا فيك دكتوره ... ونورتي بيتك الثاني ..

القصه بدايتها مشووقه ... ننتظر الاكمال ..

وبالتاكيد ينفع و نص ... نننتظر البقيه ...

دمتي بخير

الدكتوره سها 16-03-11 11:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نيلاي (المشاركة 4577565)
ألف مبروك عالرواية الجديدة
متابعة معاك ياعزيزتي
ومين قال انك ماتنفعيش للرومانسي
انت تنفعي ونص ماشالله عليك
بداية حلوة وبانتظارك غدآ

الله يباركى فيكى
تسلمى يارب
شكرا على رايك
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سعود2001 (المشاركة 4577588)

يا هلا فيك دكتوره ... ونورتي بيتك الثاني ..

القصه بدايتها مشووقه ... ننتظر الاكمال ..

وبالتاكيد ينفع و نص ... نننتظر البقيه ...

دمتي بخير

منور باهله
جزاك الله خير
شكرا على مرورك
وتشجيعك
تسلم اخى

زهرة برية 16-03-11 11:21 PM

باين ان روايتك رائعة يا دكتورة سها انا بحب اسم رفيف جدا وعجبتنى تلقائيتها جدا جدا وصدق مشاعر الانثى داخلها
يعنى برغم ثقتها فى حبيبها وانه ليها الا انها عارفة مرض الغيرة كويس وعارفة انه لو ابتدى يبقى اكيد حيزيد مش حيقل
يزن البطل اللى باين عليه غرقان للشوشته فى العسل بس يا خوفى اللى بيبدا عسل كده بيخلص بسرعة
استمرى يا قمراية ومتبعاكى بكل شوق ومتقوليش فاشلة والكلام ده والله شكلك بتدارى الحسد مش تخافى احنا هنا عنينا باردة ومش بنحسد كتابنا مش بنعرف نعيش من غيرهم

فى انتظار القادم عشان نطمن على رفيف

monny 16-03-11 11:28 PM


تسلم الأيادي
بداية موفقة جدا شدتني
بتمنى بس ميكونش مرض رفيف شيء خطير
متابعاكي وبالتوفيق

الدكتوره سها 16-03-11 11:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زهرة برية (المشاركة 4577625)
باين ان روايتك رائعة يا دكتورة سها انا بحب اسم رفيف جدا وعجبتنى تلقائيتها جدا جدا وصدق مشاعر الانثى داخلها
يعنى برغم ثقتها فى حبيبها وانه ليها الا انها عارفة مرض الغيرة كويس وعارفة انه لو ابتدى يبقى اكيد حيزيد مش حيقل
يزن البطل اللى باين عليه غرقان للشوشته فى العسل بس يا خوفى اللى بيبدا عسل كده بيخلص بسرعة
استمرى يا قمراية ومتبعاكى بكل شوق ومتقوليش فاشلة والكلام ده والله شكلك بتدارى الحسد مش تخافى احنا هنا عنينا باردة ومش بنحسد كتابنا مش بنعرف نعيش من غيرهم

فى انتظار القادم عشان نطمن على رفيف

ربنا يخليكى يارب يا حبيبتى
تسلمى
سعيدة انها عجبتك
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة monny (المشاركة 4577674)

تسلم الأيادي
بداية موفقة جدا شدتني
بتمنى بس ميكونش مرض رفيف شيء خطير
متابعاكي وبالتوفيق

هنشوف سوى يا مونى
تسلمى على المرور يا حبيبتى

Gege86 16-03-11 11:38 PM

كيفك يادكتورة سها ياعسل
ازاي بقى ما تنفعيش رومانتيك دا انتي تنفعي تمام
القصة حلوة ومشوقة فبقى لا تقولي اكملها ولا لا
لا كمليها كمليها كمليـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــها
وبالانتظار ياجميل

الدكتوره سها 16-03-11 11:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gege86 (المشاركة 4577734)
كيفك يادكتورة سها ياعسل
ازاي بقى ما تنفعيش رومانتيك دا انتي تنفعي تمام
القصة حلوة ومشوقة فبقى لا تقولي اكملها ولا لا
لا كمليها كمليها كمليـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــها
وبالانتظار ياجميل

انا الحمدلله يا احلى جيجى,يارب انتى كمان تكونى بأفضل حال
ربنا يخليكى ياااااااارب ده بس من ذوقك يا وردتى
تسلمى يارب

رغد تبوك 16-03-11 11:46 PM


كمليها ياقمر لك اسلوب حلوووووووو وبسيط تسلمي انا لم اقرأها انتظر انتهائها


الساعة الآن 01:32 PM

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.