آخر 10 مشاركات
البــريــق الزائــف *مميزة ومكتملة* (الكاتـب : عيون الرشا - )           »          18ـ بعدك لا أحد ـ كارول روم ـ كنوز احلام ( كتابة /كاملة ) (الكاتـب : Just Faith - )           »          وخُلقتِ مِن ضِلعي الأعوجُا=خذني بقايا جروح ارجوك داويني * مميزة * (الكاتـب : قال الزهر آآآه - )           »          يا أسمراً تاه القلب في هواه (21) سلسلة لا تعشقي أسمراً للمبدعة:Aurora *كاملة&مميزة* (الكاتـب : Aurora - )           »          فلتسمعي أنين إحتضاري *مميزة ومكتملة* (الكاتـب : مروة العزاوي - )           »          600 - مع الذكريات ( عدد جديد ) - ق.ع.د.ن*** (الكاتـب : ^RAYAHEEN^ - )           »          أسيرة الثلاثمائة يوم *مكتملة * (الكاتـب : ملك علي - )           »          عذراء الإيطالى(141)للكاتبة:Lynne Graham(الجزء1سلسلة عذراوات عيد الميلاد) كاملة+الرابط (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          غيوم البعاد (2)__ سلسلة إشراقة الفؤاد (الكاتـب : سما صافية - )           »          8 - الحب الساحر - سوزان كاري (دار الكتاب العربي) (الكاتـب : Gege86 - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

Like Tree1Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 01-10-13, 02:19 PM   #11

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي




البارت العاشر
وفجـــاه تلفون نور رن........

نور بصت عل التلفون وبتحاول تقوم عشان تجيبو

كريم مسك التلفون وقالها : مفيش تلفون الا لما تاكلي.....

نور : كريــــــــتم هات التلفون

كريم قرب بالتلفون للشباك : والله لا هرمي لو ما اكلتي جزء من الطبق ده يلا يا طنط

التلفون خلص اول رنه ونور بدات تاكل ورن اني ........

كريم: متحسسهوش انك تعبانه انتي فاهمه...

نور شدت منو التلفون وبلعت الاكل : الووووو ....... ايوه

ادهم : نووور انا قلقت عليكي نور مكنتيش بتردي ليه

نور : اصل كنت بتغدي ......وهتبدا تعيط.... مسكت نفسها وقالتلو : انت كويس

ادهم : لا طبعا يا نور مش كويس خالص من غيرك... انتي كويسه

نور ( بتحاول تخبي) اةةة كويسه متخفش عليا انا هنا مبوسطه وبتغدي معاهم وكريم
ده احنا حتي هندخل السنما بليل...... سمعت الاغنيه

ادهم حاسس ان نور بتكدب: يارب دايما تكوني بخير ......... اة انا مش بسمع غيرها
وبدا يعيط ويقولها .... نور انا مخنوق من غيرك اوي نور انا بحبك

نور حست انها هبدا تعيط ادت التلفون لماماتها........

هاله : الووو ازيك يا ادهم يا حبيبي انت بخير

ادهم : هااا امال فين نور يا طنط؟؟!!

هاله : مفيش اصل انا عماله اقولها ادهولي مش بتسمع الكلام فخدتو منها....

ادهم : امممممم انا بخير يا طنط انتو كويسين

هاله : متحملش همنا احنا كويسين ادهم خد بالك من نفسك واول اجازه تجلنا

ادهم : اكيد يا طنط ده انا هكلمكم كل يوم

هاله : خد كريم معـــــــاك

كريم خد التلفون بره

كريم : ازيك يا ولا والله وحشتني

ادهم : وانت كمان والله محتاجك جمبي يا كيمو بس اكيد نور محتجاك اكتر ...

كريم : انت راجل يا ادهم وبالله عليك اعمل كل جهدك انك تنزل الاجازه الجايه وزاكر وكلم نور كل يوم متحسسهاش انك بعيد

ادهم : اكييييييد ده اقل حاجه.... بس هيا كويسه

كريم : متخفش انا جمبها ومش هسيبها خلي بالك من نفسك بس

وقفل كريم وادهم التلفون وبات نور في تحسنات وكل ما ادهم يتصل يجري كريم عل التلفون
ويقف جمب الشباك هههههههههههه تهديد لنور هانـــــــم

---------------------------------------------------------------------------------

وف يوم من ايــــــــــام ربنا
>>>>>>>>>>>>>>>>>>

نور : كريم انت قدمت في علوم زي ما قلتلي.......

كريم : ( بيحاول يداري ) هاااااااا بقولك ايه ما تيجي نروح نلعب راكت انا بحبه اوي

نور : وقفت وبدات تتعصب : كريم بسالك تجاوبني انت كان حلمك تدخل علوم

كريم : تمام وابويــــــا ؟؟

نور : يعني ايه؟؟

كريم : يعني مين يشيل شغل ابويا بقي اجيب واحد غريب مثلا..... انا نفسي امشي المساعد بتاعو اول ما امسك الشغل لاني مش مرتاحلو

نور : افهم من كده انك قدمت في تجــــــــــاره ؟؟؟

كريم ( بعد عشان حس انه هتمسك جردل الميه وتكبو عليه ) اةةةةةةةةةةة

نور جريت وراه وضرب فيه وكبت الميه عليه وهوا يضحك وهاله مبسوطه انها شيفه نور مبسوطه

كريم : خلااااص والنبي السماح

نور : ابداااا ازاي تعمل كده من ورايااا
ونور كمان كانت بتضحك اوووووي
كريم عل قد ما كان حاسس ان نور في كتير اوي مزعلها جواها بس كان مبسوط انه قدر يضحكها
وجيت عليه ووقعته في الارض وتضحك......
كريم ال يعني مثـــل ان رجلو بتوجعو000


كريم : اةةةةةةةة رجلي يا نور شديني

نور : ههههههههههههه احسن

كريم : مش قادر يا نور بموت من الوجع ( ممثــــــل اوي )

نور زي العبيطه صدقت ومد ايدها ومسك كريم ايدها وقام وبص في عنيها ومرضاش يسيب ايدها

نور : ( بابتسامه ) انت هتصاحبني سيب ايدي بقي

كريم : نور انا عايز اقولك عل حاجه

نور : امم طيب سيب ايدي وقول

كريم حس ان غلط لما مسك ايدها وقالها : اســف مقصدش

نور : هههههههههه عليا انا قول بقي

كريم : نور انـــــــا ب........... ولسه مكملش كان تلفون نور بيرن

نور : ثواني جيالك ده اكيد ادهم

جريت نور عل التلفون ووقفت بعيد وقعدت تكلم ادهم..... كريم حس انه كان هيغلط غلطة عمرو
لما كان هيقولها انه بيحبها وانها كانت ممكن تبد عنو وتسيبو

كريم : ياااااااااااااا ده انا كنت هبوظ كل حاجه

نور : كريـــــــــــم خد كلم ادهم

كريم : ازيك يا ادهم

ادهم : اقف بعيد عن نور

كريم : حاضر....... خلاص اهو خير

ادهم : مصيبه وحطت فوق دماغي بابا رافض اني انزل اي اجازات.. اعمل ايه

كريم : اهدي بس وانت كلمتو دلؤتي ليه

ادهم : مش عارف بس انا محتاج ارجع

كريم : اهدي كده والامور هتمشي وسيبك من الموضوع ده دلؤتي ولو جبت تقدير كويس هيفرح واكيد هينزلك......

وقفل كريم مع ادهم ورجع لنــــور.........

نـــــور : كل ده كلام اتكلمتو في ايه بقي كل ده........

كريم بيحاول يداري : ملكيش دعوه دي اســــــــرار ايش اخششك

نـور : اةةة طيب قول بقي كنت بتقول حاجه ولما جه التلفون قاطعتك

كريـــم : هوا الكحك بيتاكل بعد العيد

نور : لا طبعا اشمعني

كريم : اهو خلاص لو كنتي سمعتيني كنت قولتلك

نور : تصدق ان رخم ومش هكلمك...

كريم : لا مقرش عل لوية البوز دي.... مفيش كنت عايز اقولك نفسي ندخل السنما ايه رايك

نور : موافقه طبعااااااااااا يا ماما يا ماما

كريم : ايه البت العيله دي يخربيتك دي هتقولها يا نوووووور يا نوووووووووووووووووور

نور : ماما كريم هيدخلنا السينما

هاله : ومالو ندخل

كريم ( بيبلع ريقه) : لو مش هينفع يا طنط خلاص بلاش

هاله : لا حبيبي ومالو ندخل مفيش مانع

كريم في سرو : دي ما صدقت

نور : وهتدخلنا فيلم ايه بقي

كريم : رعـــــــــــــــب

هاله : لاااااااااا انا مليش في الرعب ادخلو انتو

كريم في سرو برضو : هــــــــوا ده هههههههههه

نور : طيب يلا روح البس وانا هطلع كمان يلا سلاااااااااااام

وروح كريم واتشيك عل اخر حاجه وكان فرحان اوي وعدي عل نور وخبط

ترررررررررررررررررررررررر ررررررن

نور فتحت : انـــــا جاهزه

كريـــــــم مصدوم من جمال نور : نور انتي لبستي الحجاب

نور : امممممممممم قررت انهارده ايــه رايك

كريم : قمــــــــر بجد قمـــــر

نور : ايــــــــه سرحت ولا ايه يلا متكسفنيش بقي

كريم : اه معلش اصلك ما شاء اله احلويتي فيه اكتر

نور : طب ممكن اعدي

كريم : اة اة يلا بينا

ووصلو السنما وكان معروض فيلم walk to remember ( رومانسي موووت )

نور : وده رعب !!!

كريم : هاااااااا بصراحه لا

نور : امال قولت رعب ليه

كريم : انا عايز ادخلو معاكي بس لو مش عايزه ممكن نرجع

نور : لااااااااااااا ده انا رومانسيه موت يلا يلا

ودخلو الفيلم وكان حلو اووووووووي اوووي

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ومن ساعة ما خرجو ونور عيــــــــــــط

كريم : كفايه بقي فرجتي علينا الشارع

نور : مش مصدقه انها ماتت

كريم : ما تتحرق بجاز هيا من بقيت اهلنا

نور : لااااااااا انا زعلاااااااااانه اهئ اهئ اهئ

كريم : يا حوستي السوده الطم يا ناس

نور : هههههههههههه لا هاتلي ايس كريم

كريم : ههههههههههههه تاااااااااااااني طيب ما تقولي انك مفجوعه يلاا

وراحو جابو ايس كريم وكلو وروحو وكان كريم في غاية السعاده انه شايف نور مبسوطه

----------------------------------------------------------------------------

نروح لادهم بقي لا تنسوووووو

------------------------------------

ادهم صحي من النوم ونفسيته زفت وراح عل شركة الطيران وحجز طيارة مصر من وراهم

واصر انه يرجع لانه مش قادر يقعد اكتر من كده باباه كدب عليه لانه قالو هخليك ترجع

المهم ادهم راح وحجز ورجع البيت ولقي بابا بيتكلم في التلفون...........

محمد : تمام تمام لا لا لا الغي الغي معلش احنا بنعتزر

ادهم طالع عل قوضته......

محمد : ادهــــــــــــــــــــــ م

ادهم لف ونزل : نعم يا بابا

محمد : انت حجزت طياره لمصر..........

ادهم : مش اللي ممشيهم ورايا قالولك خلاص متسالنيش

محمد: ضربو بالقلم جامد انت بتكلمني كده يا سافل انا هربيك ومفيش مصر .....مصر دي تنساها طول عمرك

ادهم: انت ليه بتعمل كده ليه

محمد : عشان انت حمار وبتاخدها عافيه انسي واطلع قوضتك

وطل ادهم جري عل قوضته وقعد يفكر يعمل ايه

يرجع ازاي لمصر ولنور وعيــــــــط وفكر انـــــــــــــــه






لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-13, 02:20 PM   #12

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت 11
ـــــــــــــــــــــ

ادهم فكر انه يتصل بنور ويحكلها بس المشكله ان ادهم نفسيتو تعبانه ومش عاوز يزود نور

ادهم قام ولبس وقالهم انه خارج شويه............

محمد : متتاخرش.......

ادهم مردش وخرج لقي جاسي في وشو

جاسي : ازيك مالك ؟

ادهم : تعرفي متكلميش وحسبي كده

وقف ادهم تاكسي وجاسي كانت وراه بعربية باباها....... نزل ادهم من التاكسي في مكان غريب ........ نزلت جاسي وراه لقتو رايح لراجل شكل حرامي اتسنطت من وراه الباب سمعتو بيقولو : بص يا باشا انا هنا لاجل العرب والله وعارف ازاي اجيبهم وازاي ارجعهم بس شغلل جيبك

ادهم : من الناحيه دي اطمن خالص انا بس عايز اي ورق مضروب اسافر بيه عل السفينه

الراجل : متقلقش الموضوع كلو 3000 دولار

ادهم : كاااااام..... متخفش هدبرهم هدبرهم

سمع جاسي الحوار كامل واستخبت لما خرج ورجع عل البيت خد فلوس من باباه ال يعني عشان عاوز عربيه...... طبعا محمد وافق وادالو الفلوس

جاسي مرجعتش وراه جاسي عماله تفكر ازاي تليه ميسافرش وان دي ار فرصه ليها انها تحصل عل ادهم وكان بترجع بالعربيه واتعصبت وفجاه بتمشي خبطت حد واتقلب من فوق العربيه
ووقع عل الارض

جاسي اترعبت وقالت تجري ومتشوفش مين ده..... وجريت جاسي والناس ينادو عليها مردتش
دخلت عليهم بتعيط ومرعوبه.........

جاسي : ماما...... ماماااااااا

انعام : في ايه يا جاسي اهدي

جاسي اغمي عليها وعل ما فاقت بقي........

انعام : في ايه يا بنتي

جاسي : انا خبطت واحد بالعربيه يا ماما ....... ماما متعرفيش حد

دخل عليهم بهيج ومحمد خير مالها

انعام : مم ممم مفيش مفيش وقعت بس واقعه جامد

تلفون البيت رن تررررررررررررررررررن

الخدامه : الوووووو ايوه هناا ايه ايه........ محمد بيه محمد بيه الحق

محمد وبهيج وانعام جريو ............في ايـــــــه؟؟؟؟؟

محمد خد التلفون : الوووو ايوه ابني ايــــه مستشفي ايه انطقي

بهيج : في ايه يا محمد

محمد بيجري : ادهم بيموت في المستشفي

جريو كلهم ومنهارين عيط عل المستشفي..........

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

في المستشفي...........

الدكتور : ده ميت ميت انقلو المشرحه لحد ما اهلو يجو

محمد دخل وبهيج وانعام وجاسي ............

محمد مسك الممرضه : فينوو فينووووووو
الممرضه : مين ؟

محمد : ابني لسه جاي عامل حادثه؟؟

الممرضه : شدووو حيلكم ........ في المشرحه

محمد اغمي عليه وجاسي انهارت عيــــــــط
>>>>>>>>>>

نور كان نايمه قامت عل صرخه : ادهــــــــــــــــــــــ ــــــــــــم وبتعيط

هاله : نور نور مالك يا حببتي

نور : ادهم عايزه اكلم ادهم

هاله حببتي اكيد نايم الصباح رباح

نور بتعيط جامد : لاااااااااا لاااااااااا هكلمو هكلمو........ هاتي التلفون

مسكت التلفون الموبايل مغلق.........

نور : التلفون مقفوووول ادهم فيه حاجه ماما انا هموت من القلق

هاله : لا اله الا الله يابنتي اهدي والصبح هنكلمو.......

وفضلت هاله جمب نور لحد ما نـــــــــــــــــامت........ .....
____________________________



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-13, 02:21 PM   #13

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت12
نور قعدت تتصل تتصل برضو مقفول ومنهاره في العيط

نور : ماما ماماااااااا ادهم في حاجه ادهم حصلو حاجه اعمل ايه اعمل ايه

هاله قلقانه ونور بتنهار جريت اتصلت عل كريم.............

هاله : الووووو كريم معلش حبيبي صحيتك

كريم : لا ابدا يا طنط خير نور فيها حاجه

هاله : نور تعبانه ومنهاره تعالي ارجوك

وقام كريم وجري عل نور وخبط هاله لبست نور حجابها وقالتلها: كريم بره اهدي عشان خاطري

كريم: خير يا طنط قلتيني

هاله : مفيش صحت الفجر عل عيط وماله تقول ادهم ادهم اتصلنا بيه كان مقفول قوللها نكلمو بكره برضو لحد دلؤتي مقفول.......

طلع كريم تلفونه ويدور عل رقم محمد والد ادهم ملقهوش اتصل عل ادهم فعلا مقفول

كريم : حاجه تقلق طيب يا طنط حضري الفطار حضرتك ينفع ادخلها...

هاله : اتفضل يابني تعبينك اوي

كريم : عيب يا طنط الكلام ده ربنا يعلم انتو ايه بالنسبالي....

هاله : ربنا يكرمك يابني..... ويهدي سرك يا نور

كريم غير ملامح الحزن للي عل وشو وخبط .........

نور : محدش يكلمني خاااااالص

كريم : الله الله الله انتي بتعيطي وقالبه الدنيا اخسسسسسسس مكنش العشم يا نونتي

نور : كريم ادهم فيه حاجه انا واثقه ادهم مش فتح موبايله ولا كلمني

كريم : مهو لو صبر لقاتل عل المقتول

نور: ايــــــــــه تقصد ايه

كريم ( يارب سامحني عل الكدبه دي يااااارب ) : ادهم كلمني من شويه وقالي ان تلفونه اتسرق ورقمك كان عليه فاصل بيا وقالي متقلقوش وطمن نور وانا هبقي اكلمها

نور ( مش مصدقه بس بحاول تصدق ): انت مش بتكدب صح !!

كريم : والله الظيم انتي مفتريه وانا هكدب ليه قومي قومي نفطر واغسلي وشك كده وصلي الصبح

وخرج كريم ونور دخلت التواليت هاله كان سمعاه ندهتلو.........

هاله : كريم......... كريم

كريم : خير يا طنط ......

هاله : كريم ادهم مكلمكش صح

كريم : فعلا بس كان لازم اهديها

هاله : طب والعمل هنعمل ايه لما ميتصلش

كريم : ربنا يحلها من عندو يا طنط انتي عارفه السنه الدراسيه كمان اسبوع ومينفعش نفسية نور تبقي كده

وخرجت نور وفطرو ونور بتاحول تتاقلم عل كلام كريم..... ويعدي يوم والتاني ونور تستني تلفون من ادهم مفيش ولا حتي معاها رقم جاسي

وعدت ايام ونور كانت بتدمر وحست ان ادهم نساها ومش بيسال عنها
كريم كان دورو كبير اوي جمبها لانها تعبت جامد ودخلت المسشفي..............

>>>>>>>>>>>>>>>>

كريم : نور اسمعي كلامي كويس.....

نور : دموعها عل عنيها ومش بتنطق

كريم : نور اكيد في ظرف عند ادهم هوا كان حاكيلي واكيد في مشاكل

نور : بس انا محتاجه اسمع صوته بقالي شهرين ومفركش يكلمني

كريم : نور انتي 3 ثانوي لو عايزه تسقطي وتتعبي وتموتي قولي....... مينفعش الحاله دي ادهم اكيد عندو ظروف واكيد ظروف جامده لازم يوم ما يرجع يلاقيكي قويه وناجحه

وخرج كريم وساب نور وخرج بره المستشفي ومش عارف يعمل ايه وادهم مالو جرالو ايه فينو

( ميعرفوش حاجه )

وونور عملت بكلام كريم وحاولت تكون قويه وناجحه وعدت السنه ونور خلصت دراستها وكريم كان جمبها طول الوقت وحبها في قلبو بيزيد يوم بعد يوم

وعدت سنه وسنه وسنه وسنيـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــن عل نفس الحال وكريم اتخرج ومسك شغل باباه

ونور في اخر سنه طب جراحه وخلاص امتحانات نور عل الابواب

بدات نور الامتحانات بكل نشاط واجتهاد وخلصت ونتيجة نور ظهرت وطلعت الاولي عل دفعتها

( زي ما كان ادهم عاوز بالظبط )

وف حفلة تخرج نور كريم كان عملها مفجاه حلوه اووووووووووي

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

كريم : الف مبروك يا طنط الف مبروك يا نور انا فرحان بيكي اوي

نور : وهو لولا وقفتك معايا كان زماني كده

هاله : ربنا يكرمك يا كريم وينولك كل اللي تتمناه

كريم : انا بتمني والله يا طنط اشوف نور مبسوطه وبس

هاله : ربنا يجازيك خير يابني

كريم : ممكن اطلب طلب بعشم من حضرتك

هاله : اكيييد

نور : طيب اسيبكم انا واسلم عل صحابي..............

كريم : ممكن انهارده وبس اخرج مع نور عاملها مفجاه حلوه اوي

هاله : اكيد يابني انا بحبك والله زي ابني واكتر انت كنت زي اخوها وابوها جمبها

كريم : انا كل همي سعادة نور صدقيني

هاله : وانت كمان صدقني انا عارفه مقدار حبك ليها ازاي وعشان كده انا موافقه

.................................................. ...............

خرج كريم مع نور وعملها حفله جميله اوي وبعد الحفله ما خلصت قالها

كريم : نـــــــور

نور : اسمعني انت ........ انت عملت عشاني كتير اوي انا مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه

كريم : ههههه ولا حاجه يا نور لانك قويه وبتقدري تعدي الظروف

نور : لا يا كريم وجودك جمبي غير كتير وكتير اوي

كريم : امسكي......

نور : اي ده

كريم : افتحي وانتي تعرفي

فتحت نور الظرف لقتو ترخيص ببناء مجمع مستشفيات نور لعلاج مرضي السرطان المجاني

نور دموعها نزلت عل وشها

كريم : لاااااااااا اوعي انتي متعرفيش دموعك ايه بالنسبالي اوعي ابدا

نور : انا انا مش عارفه اقولك ايه.....

كريم : ولا حاجه غير ان كلها شهر وهننزلها مناقصه ونبدا الشغل فيها تحت اشرافك الكااااااااامل

نور : كريم انت جميل اووووي بس ده كتير

كريم : لما يكون لنور يبقي عمرو ما هيكون كتير

ووصل كريم نور ووهيا نازله من العربيه قالها:

كريم : في جواب جوه الظرف اقري لما تطلعي

نور : حاضر..... تصبح عل خير كلمني اول ما تصحي هااااااا

كريم : لا معلش المره دي هستني تلفونك ........

نور : اشمعني....... بس حاضر وشكرا اوي يا كريم

كريم : عل ايه

نور : عل كــل حاجه

ونزلت نور من العربيه وطلعت الشاليه وحك لمامتها كل اللي حصل

هاله : ربنا يسعده كريم ده انسان في كل حاجه حلوه

نور : اه يا ماما طيب انا جعانه نووووووم تصبحي عل خير يا حبيبتي

ودخلت نور قوضتها وفتحت الجواب

وكان مكتـــــــــــــــــوب

(( نــــــــور ......... حببتي ......... متستغربيش... اصل لما ...........





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-13, 02:25 PM   #14

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت 13

ودخلت نور قوضتها وفتحت الجواب

(( نـــور حببتي.......... متستغربيش...... اصل لما تكوني اول حد يقف جمبي ويهمو امري ويخرجني من حزني تبقي حبيبتي..... ولما تشاء الظروف واكون جمبك طول الوقت ده واحس انك محتاجاني تبقي حببتي..... لما احس اني مستعد اجيب الدنيا كلها بين ايدك عشان بس اشوفك مبسوطه ...... تبقي حببتي

نـــــــور انتي نورتي حياتي ودنيتي انا حاولت كتير اكتم جوايا واقول مش هقولها ولا كلمه ولا حرف..... عشان خايف لا ابسط حاجه قربها مني اخسرو.....

بس معدش ينفع يا نـــور... معدش ينفع........ نـــور انا بطلب ايدك لو موافقه بكره الصبح تعاليلي نفس المكان اللي انت عارفاه ومنها هفهم انك وفقتي..... مش موافقه متجيش
وانا هفهم ده ووحياتك في قلبي ما هزعل وهتفضلي نور البنت اللي انا بحلم بسعادتها طول عمري...
نـــور فكري وف الحالتين انا هفضل جمبك مهما حصــــــل

اللي واقف سقعان من البرد عل البحر : كريــــــــــــــــــــــ ـــــــم

بحبـــــك يا نور )))

وقفلت نور الجواب وكان مع كل كلمة بتقراها تنزل دموع منها مش قادره تفكر ....

نور : طب اعمل ايه انا مش قادره انسي ادهم رغم ان الظروف خلتو ينساني بس انا مش قادره
انا حاولت مع نفسي كتير بس مش عارفه.......

نفسها ترد عليها : بس كريم وقف جمبك كتير ... وقت شدتك كان جمبك وخايف عليكي لحظه بلحظه..... وادهم منعرفلوش طريق ولا خبر حتي لو ادهم كان حصلو حاجه الحياه مش بتقف عل انسان

نور : لا لأ بعد الشر ادهم بخير....... بس لو خير هوا فيــــــن مش بيكلمني ليه 7 سنين مفكرش حتي يسال عليا........ اةةةةةة انا دماغي هتتشل

طب وكريم هقولو ايه اروحلو ولا لأ انا تعبانه دبرني يارب

وفضلت نور في حيرتها ودموعها وشوقها لادهم وكريم واقف من ساعتها عل البحر مستنيها

وطلع النهار ونور عل نفس الحال مش قادره لا تفكر ولا تعمل حاجه......

الساعه بقت 10 بقت 11 بقت 12 كريم واقف وعندو امل ولو واحد في المليون ان نور هتيجي

الساعه بقت 1 ونور مجتش كريم انهار وعيط وصرخ كان حلمو ان نور تبقي ليه

كريم : لــــــــــــــيه .... ليــــــــه يا نور ليــــــــــــــــه

كريم ارتاح لما صرخ وطلع اللي جواه خد بعضو وقام عشان يرجع البيت من وقفة الشمس وبرد الليل اغمي عليه

عايزه اقولكم نور كانت واقفه بس مداريه وبتعيط اوي عشانو اول ما شافتو وقع جريت عليه

نور : يا ناس حد يجي يشيلو الحقونا

اتلمت الناس من عل البلاج وشالو ودخلو خيمه وبداو يفوقو بس كريم سخن جداااااااا

خدو عل المستشفي ...............

الدكتور : دي ضربة شمس قويه واضح انه وقف في الشمس كتير

نور : اة... وقف .... طيب هيخرج امتي

الدكتور : عل بكره لحد ما الحراره تنزل

نور كلمت مامتها وقالتلها هاله جت جري وجدة كريم كمان جت

نور قاعده جمبو وحاسه بيه وبتقولو : وقفت جمبي كتير اوي اوي بجد انا لو عمري كلو قعدت اوفي في حقك مش هقدر....

وعدي اليوم وكريم حرارته تنزل وتطلع تعلي وتخف ونور كانت جمبه مروحتش

فاق كريم تاني يوم .......... الجده : كريم حبيبي مالك في ايه

جريت عليه هاله : مالك يا حبيبي وليه تعمل في نفسك كده

كريم عينه بتلف في القوضه مش لاقي نور ولا عارف هوا هنا ليه

كريم : هوا..... هوا حصل ايه

هاله : انت اغمي عليك امبارح ونور كلمتنا....... كريم قاطعها

كريم : نور...... نور هيا اللي كلمتكم يعني نور كانت موجوده

هاله : ايوه ياحبيبي كلمتنا وقالتانا اغمي عليه عل البلاج وجبتو هنا

كريم مستغرب ومش عارف شعوره نور جت ليه مدام مش موافقه ومكلمتنيش ليه مدام موافقه

ودخلت عليهم نـــور

كريم محروج يبصلها اوي لف وشو وعامل نايم

نور : ممممممممم ينفع كده تقلقنا عليك قوم وبلاش كسل ودلع قوووووم

كريم : نور انتي اللي جبتيني هنا

نور : هاااااا مين قالك

كريم : ردي عليا انتي اللي جبتيني من عل البلاج

نور : يوووو عليك بقي رغاي وزي القرد اهو خرجو بقي يا دكتور

كريم فضل باصص لنور وهيا تحاول تداري الموضوع وخرج كريم ورجع عل البيت

ونور كمان روحت مع هاله.......

هاله : نور اقعد عايزه اكلم معاكي

نور : ماما انا منمتش من امبارح وتعبانه اوي

هاله : ومنمتيش ليه في ايه يا نور بتخبي عليا..........

نور : لا يا حببتي بس هوا كان في ايه عشان اخبيه

هاله: كان فيه اللي انتي هتقعدي وتحكيلي عليه دلؤتي لاما هزعل........

وقعدت نور وحكتلها وورتها الجواب كلو ..........

نور : ماما اعمل ايه.....

هاله: نور حببتي الا الجواز ده مينفعش اقولك راي فيه لان القرار ليكي ....... بس كل اللي اقدر اقولو اللي انتي مستنياه ده هتفضلي كده لحد امتي عدي 7 سنين ولا حس ولا خبر... مش هنتوقع حاجه وحشه بس حتي لو هنعمل ايه؟؟

نور : ماما ... انا ... انا مش قادره انساه مش قادره

هاله : خلاص يا نور القرار قرارك وانا مش هغصبك

وقامت هاله ونور في حيرتها ومش عارفه تعمل ايه

ودخلت صلت ونامت وصحت عشان تروح لبيت كريم مع مامتها وبعد تفكير قررت
____________________



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-13, 02:26 PM   #15

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 14

نور وهاله وصلو جدة كريم فتحتلهم الباب.........

الجده : اهلا اهلا اتفضلو انستونا والله اتفضلو

هاله : الله يأنسك يا ماما اخبار كريم ايه

الجده : اهو قاعد جوه وشكل مزاجو وحش اوي

هاله : ليـــه بس وأكل ولا لأ

الجده : ولا اكل ولا شرب الاكل زي ما هوا في المطبخ والله

نور : طب ممكن اخد الاكل وادخلو

الجده : هتتعبي معاه يابنتي مش عاوزه احرجك

نور : لالالا يا تــيته متخفيش عن اذنكو......

ودخلت نور خدت الاكل وفتحت الباب عل كريم......... كريم اول ما شافها اتنفض من عل السرير

كريم : نور .... انتي ايه اللي دخلك هنـا؟؟

نور : كده طب انا اسفه عن اذنك

جري كريم عليها وقالها : لأ متخرجيش انا اسف مقدرش ازعلك

وابتسمت نور ودخلت وحطت الاكل وبدا كريم ياكل ونور تتكلم في حاجات تانيه

كريم مش فاهم حاجه نور معاه ولا هتسيبه وفجاه وبدون مقدمات.........

نور : كريم انا موافقه

كريم فضل يكح وشنق جامد جدا نور جابتلو مايه وهدي هاله دخلت وجدته ......

جدته : في ايه

نور :مفيش يا تــيته اطمنو

خرجو وكريم هدي وقالها : انتي قولتي ايه

نور : انا موافقه اتجوزك......

كريم قام من عل السرير ووقفها قدامه : نوررر نورر بصي في عيني وقوليلي بصراحه انتي ايه

نور : موافقه يا كريم والله موافقه

كريم مش مصدق نفسه وفضل يعيط من الفرحه مكنش متخيل ان اليوم ده هيجي

وبعد مراسم الفرحه كريم خرج نور ولبس وقالهم هخد نور اوريها حاجه واجيلكم

وخر كريم ونور وقعدو عل البحر........

كريم : نور انتي قد قرارك ده؟

نور : ايوه يا كريم قدو

كريم : نور وادهم ؟؟

نور: وهوا فين ادهم ... كريم انا موافقه صدقني

كريم : يعني وانتي معايا مش هتفكري فيه ولا ثانيه

نور : انا اوعدك اخلاصي ليك ووفائي انت هتشوفه

كريم : وانا بقولك يا نور انتي هتكوني اسعد مخلوقه معايا لحد ما ادهم يرجع ووقتها القرار ليكي

لو كنت خطيبتي هسيبك ولو مراتي صدقيني هطلقك لو انتي عايزه ده

نور دموعها نزلت مش متخيله ان في حد بيحب حد كده...........

وبداو في تجهيز مراسم الخطوبه والقاعه نور كان زي القمر وكريم مش مصدق نفسو

والاهل من هنا وهنا حضرو .............. واعلنو خطوبتهم ..................

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

وف يوم ................

كريم بيتصل بنور قبل ما ينزل الشغل .................

نور : الووو كريم

كريم : صباح القمر والجمال وحشتيني اووووووووي بجد

نور : هههههههههه وانت كمان وحشتني عامل ايه

كريم : ورايا مليون حاجه يا قلبي مضغوط اوي معلش مش هقدر اخرجك انهارده

نور : لا ولا يهمك لم ايدك شويه احنا داخلين عل جواز

كريم : الله عل الكلام الجميل ده انا هتقشــف

نور : هههههههههههه ههههههههههههههههههههههه

كريم : انا كده يومي جميل عل احلي ضحكه كده.. قلبي خليكي معايا ثواني كده...

نور : حاضر ..........

كريم : يووووو كملت اوووووووف

نور : مالك فيه ايه

كريم : المناقصه اتعملت والشركه بعتتلنا عشان نتقابل ونتفق عل ماديات المستشفي

نور : طيب والعمل انت مشغول خلاص مش مهم سيبك من المستشفي دي

كريم : لألألأ الا ده ....... ده حلم نور عيني

نور : اممممم طب والعمل يا شوكت ههههههههه

كريم : شوكت ايه بس بصي حبيبي انتي ده مشروعك روحي واتفقي معاهم وانا هكون معاكي عل الفون

نور : طيب والمشوار ده امتي

كريم : المفروض كمان ساعه .... البسي هعدي اخدك اووووووكي

نور : حاضر هصلي والبس وهرنلك بااااااي

كريم : بااااااااااي ........ نووووووووور نسيت

نور : هااااااااا

كريم : انا بحبك اوي.... متقوليش حاجه واقفلي

وخلصت نور ونزلت ووصلها لحد الشركه ..........

كريم : خدي بالك من نفسك لما تخرجي كلميني واجي اروحك هاااااا

نور : هروح انا....

كريم : لأ اسمعي الكلام سلاااااااااااام يا حبيبي

ودخلت نور وسالت الرسبشن

نور : سلام عليكم

الاستقبال: وعليكم السلام اي خدمه

نور : انا المموله لمشروع مستشفي نور المتكامل اقدر اقابل المدير

الاستقبال : اه معاد حضرتك دلؤتي حالا اخر الدور ...... سمـر مع الانسه للبشمهندس

سمر : اتفضلي معايا....

نور طول ما ماشيه سامه اغنية ماجده الرومي فاكرنها

: ليلي عيشني حبك.... ليلي سمعني قلبك
: ليلي انساني ع ايديك ... وشمس تشرق من عنيك
: عندي بتساوي ه الكون ... يا كل الكون حبيبي....................

نور : الاغنيه دي صوتها جاي منين
سمر : من عند البشمهندس اتفضلي ........ وفتحتلها الباب

نور دخلت والاغنيه شغاله وبعدين .........
_____________________________






لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-13, 02:27 PM   #16

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت15

دخلت نور وبتقرب خطوه خطوه من الكمبيوتر والاغنيه شغاله.......

حد جه من وراها وقالها : انا بحب الاغنيه دي اوي تقريبا مش بسمع غيرها

لفت نور واتخضت اوي : هااااااااااا ( بلعت ريقها ) مش قادره تنطق

المهندس : اسف خضيتك ...... اتفضلي اقعدي

نور متسمره في مكانها واغمي عليها ف لحظتها ..........

المهندس جري : يا سمررررررر يا سمرررررررر هاتي اي حاجه نفوء بيها الانسه

المهم قعدو يفوقو فيها ولما فاقت...فاقت عل دخلة جاسي............

جاسي ....... اة جاسي مهو ده طلع ادهم............

جاسي مثلت انها صاحبتها وخدتها بالحضن وقالتلو : ادهم دي نور صحبني عن اذنك هخدها ثواني

جاسي خدت نور وركبو العربيه ونور في حالة زهوووووووووول

جاسي ( بتمثل اووووووي عليها ) عل فكره متظلمهوش ده ادهم فعلا

نور بصتلها وبعيط اوي : ازاي .. ازاي ده ادهم ده... ده مش فاكرني ولا عارفني

جاسي : ده طبيعي لانه عمل حادثه وفقد الذاكره...... نقعد في حته وهحكيلك

وراحو مكان وقعدو........ ....................

جاسي : وكلمونا وقالونا تعالو الحقو ادهم روحنا الممرضه قالتلنا عن طريق الغلط ان ادهم في المشرحه واتاريه واحد تاني لكن ادهم كان في العنايه المركزه والدتكور قالنا ده فاقد الزاكره تماماااااااااا وميعرفش اسمو بس احنا كنا حواليا بنفكرو بينا بالمعاشره.........

مكنش ينفع اقولو عليكي الا لما يشوفك مينفعش اقولو ليك حبيبه وهوا ميعرفهاش اصلا

نور : ياااااااااااااااا كل ده ادهم فعلا معرفنيش

جاسي ( وبلوئم بنات) : مبروووووك اتخطبتي لمين هااااا لكريم صح..... هههههههههه الف مبرو كنت متوقعه ده كان باين عليه ربنا يهنيكم

وانا وادهم كمان اتخطبنا من سنه والجواز قريب اووووي

------------------------------------------------------------------------------------------------------

نور في حالة زهول خدتها مشي لحــــــــــــد القريه وهي مصدومه من اللي حصل اول ما دخلت الشاليه جريت عل هاله وحكتلها كل اللي حصل

هاله : اما حكايه ليها العجب....... بس احنا ملناش دعوه بيه نووووور انتي مخطوبه

نور : ماما ادهم... ادهم مش عارفني

هاله : وبعدين يا نور وبعدين!!!

نور دخلت قوضتها كريم اتصل ملياااااااار مره وهي مش بترد اتصل عل البيت هاله كلمتو وقالتلو تعالي حالا

كريم جه زي الرهوان وهاله حكت كل اللي حصل مصدقش نفسو وقالها

كريم : سبيها تنام دلؤتي وقوللها كريم بيحبك واي قرار هوا معاكي فيه

خرج كريم والدنيا اسودت في عينو وبقت فحــــــــمه ياااااااا عل الدنيا تدي للواحد حلمو وتخدو في لحظه

.................................................. ............................

صحت نور تاني يوم مشرقه زي الشمس ولا اكن فيها حاجه اتصلت بكريم...........

نور : الووووووو معلش يا كيمو انا اسفه اوووي عل اني مردتش امبارح بقولك ايه تعالي افطر معايا انت وحشني

كريم مش مصدق ودانه خااااااالص : نور انتي في وعيك انا عرفت كل حاجه

نور : كرييييم يلا متتاخرش لو اتاخرت هموت نفسي هههههههههههههه باااااااااي

وراح كريم عل بيت نور وفعلا بتضحك وبتهزر ولااااااااااااااا اكن

ونزلت معاه وكان الحوار كالاتي:

نور : كريم اسمعني ده مش ادهم ولو هوا خلاص القدر خلاه ميكونش من نصيبي ( بتكدب عل نفسها ) انا معاك صدقني وهكمل المشروع مع شكرته لحد ما نخلص خليك واثق فيا

كريم : واثق صديقين واثق...... ربنا يقدم اللي فيه الخير

وصل كريم نور للشركه ودخلتها سمر لأدهم.........

نور : السلام عليكم بعتزر عن اللي حصل امبارح كان ضغط الشغل

ادهم : لا ابدا خيررر المهم انتي كويسه

نور : اة الحمد لله نتكلم في الشغل

وقعدت نور تتكلم معاه وتحاول تنسي ان ده ادهم حببها ايام المدرسه والضحك والهزار وكلمة بحبك ووحشتيني منه.......

وفجاه وبدون مقدمات..........
____________________





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-13, 02:28 PM   #17

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 16

وفجأه وبدون مقدمات نور انهارت في العيط ومقدرتش تمسك نفسها........

ادهم : انسه نور ... انسه نور انتي كويسه ؟

نور : اه اه كويسه عن اذنك انا لازم امشي دلؤتي ....

ادهم : طب مش هتختاري التصميم...

نور : من فضلك بعدين .. عن اذنك

ادهم : اتفضلي ..........

خرجت نور جري من المكتب عل ممر الشركه عل الشارع وفتحت في العيط ومش قادره تمسك نفسها ازاي ادهم مش فاكرها يعني كلام هاله صح ازاي مش فاكر حبنا وكل كلمه كانت بيني وبينو ازاي نسي الضحك والهزار والخوف والدموع ازاي قد يمنسي كل ده ..........

كريم عدي عل نور عشان يخدها شافها قاعده في ارض جنينة الشركه دخل وخدها وهيا انهارت عيط

خدها وركبها العربيه....................

كريم : بــــــــــــــــس متقوليش ولا كلمه انا عايزك تهدي بس وبعدين هنتكلم للصبح

وهدت نور ..........

نور : كريم انـا معنتش هروح الشركه تاني انت روح واختار وظبط كل حاجه انا مش عايزه اشوفو

كريم : نور انتي وعدتيني لو مقدرتيش نكمل هتقولي واضح انك مش قادره تنسي

نور : كريم انا عايزه اكمل معاك والله صدقني ساعدني اني انساه

كريم ( بعصبيه) : لااااا يا نور لاااااااا انا بموت كل ثانيه وكل لحظه لما افكر انك مش بتفكري فيا

حرام عليكي انا بتعذب بتقطع كمان عايزاني اساعدك انك تنسي لاااا يا نور حرام عليكي انا مشاعر وروح انا بنئادم.......

وخرج كريم من العربيه وفضل يصرخ ويعيط ونور فضلت قاعده في العربيه مش بتنطق..

ركب كريم ومكمهاش ولا قالها كلمه...... نور اول مره تشوف كريم كده ومكنتش متوقع انها جرحاه اوي كده

نور وصلت للبيت ووهيا نازله .........

كريم : نور قدامك اسبوع مش هتشوفي فيه وشي خالص ولا حتي هتسمعي صوتي اللي هما مش فارقين عندك وقرري واقسملك اني مش همعل غير اللي يسعدك... والمشروع ده بتاعك من اوله لاخره وانتي حره تروحي متروحيش..........

وطيرااااااااان بالعربيه ومشي كريم وبجد منهار من جواه وحاسس ان حلم الخطوبه والجواز مطولش ...........

طلعت نور ودموعها عل خدها ومش عارفه تعمل ايه... تروح للي بيحبها وعايش بس عشانها

ولا للي مش فاكرها اصلا وشويه وهيتجوز غيرها..........

نور محتاره وحيرتها تعبها ............

طلعت نور ومش بتنطق ب ولا كلمه هاله شافتها وحاسه ان بنتها بتدبل قدامها مش عارفه تعملها اي حاجه.........

>>>>>>>>>>>>>>>>> ...

في اليوم التـــــــــــــاني

----------------------------------

صحت نور صلت وفطرت ومتكلمتش مع هاله خالص ونزلت وراحت عل الشركه عشان هيا عايزه تخلص من المشروع ده باي شكل وتواجهه الواقع

.................................................. .................

دخلت نور الشركه ووصلوها لمكتب ادهم......

سمـــر : اتفضلي يا دكتور

نور : شكرا

دخلت نور ملقتش ادهم اللي موجود ده باباه

نور : عمو محمد... عمو محمد

لف محمد ومعرفهاش بس بيشبه عليها

محمد : مين ........ ياااااااااااا نور مش معقول

نور : ازيك يا عمو انت فاكرني

محمد : اكيد يا نور ازيك يا بنتي عامله ايه

نور : كده يا عمو تسافرو ومفيش حتي تلفون بينا وبنكم

محمد : انتي معرفتيش اللي حصل لادهم ولا ايه

نور : عرفت... عرفت يا عمو جاسي قالتلي

محمد : جاسي دي بنت هايله وبتحب ادهم اوي ووقفت جمبو طول الغربه وقريب هيتجوزو

نور : اةةة مانا عرفت... بس... بس ياعمو ادهم مفتكرنيش

محمد : ايـــه... انتي شوفتيه... وانتي اصلا هنا ازاي ؟؟

نور قعدت وحكت ل محمد عل كل اللي حصل.......

محمد : نور يا بنتي انتي بتتكلمي في 7 سنين يعني عمر طويـــــــل اوي انتي بنت كويسه جدا وانا بعزك جدا بس الظروف خلت الدنيا تمشي عكس اللي كنتو بتحلمو بيه لحد اخر وقت ادهم مكنش شايف غيرك .... لو بتحبيه افرحيلو وباركيلو في جوازه وانسي اللي كان بنكم وعيشي انتي كمان حياتك.... ومع ...... خطيبك مبروووك...

نور : عمو انا مش قادره انساه صدقني

محمد : يانور يابنتي....... ولسه مكملش كان ادهم دخل

ادهم : اهلااااااا ازيك يا انسه نور بتتعبي كتير اوي من يوم ما بدانا الشغل مع بعض

ازيك يا كبير منورني ليه خيرررررر

محمد : ههههههههه في حد يقول لباباه كده بدل ما تتبسط

ادهم : واللهي امرك عجيب يا حج انا في بوزك طول النهار والليل لو هموت عليك ما ام وت عليك في البيت قوم من عل الكرسي كده

محمد : ههههههههههههههه مهما كبرت مبتتغيرش

نور : ( وبدون ما تاخد بالها قالت ) صــح صـــح

ادهم : هاااا ايه اللي صح يا انسه نور

نور : هاااا لأ انا.. اقصد صح الواحد مهما بتعدي عليه ظروف بيفضل هوا هوا مش بيتغير

محمد : هنبقي نكمل كلامنا يا دكتور ... اشوفك بليل يا بشمهندس سلاااااااااام

ادهم : اقفل الباب من بره بقي ومتبصش من العين هههههههههههه

محمد : ههههههههههه حاضر حااااااضرر

وخرج محمد ....... وهوا زعلان فعلا عل حال نور وبيقول : فعلا القدر محدش يعلمو غيرك يا الله

--------------------------------------------------------------------

نور : انا عرفت ان حصلك حادثه وانك فقدت الزاكره... ده حقيقي

ادهم : بابا ده مبتتبلش في بؤه فوله ......... اه فعلا من 7 سنين تقريبا

نور : انت اضايقت اني عرفت

ادهم : لااا خالص بس انا اللي بتضايق جدا كل لما افتكر ان ممكن قبل ال7سنين تكون حياتي كانت حلوه فيها صحاب ميتنسوش وعشره مع ناس بحبهم ومش بعيد اكون كنت بحب واحده اوي وسافرت بعدت عنها وتعبت في بعدي تخيلي......

تخيلي لو شافتني بعد كل السنين دي وبعد سنين الحزن اللي جواها في بعدي عنها شافتني واتبدلت دموعها بفرح وفي الاخر ابقي مش فاكرها

نور بدات تدمع : صـــح بس صدمتها هتكون اكبر لما تكون قدامك وانت ولا حاسس بيها ولا فاكرها

ادهم : صــح يااااااااااا احساس وحش اوي انا نفسي امشي في كل شبر في البلد دي
ادهم : هو انا ممكن اطلب منك طلب

نور : اكيد اتفضل !!

ادهم : وهتنفذيه ليا ؟

نور : اكيد لو اقدر

ادهم : نور مفيش غيرك حاسس انه هيساعدني اني ادور عل الماضي

نور : يعني ايه ؟

ادهم : يعني مفيش غيرك هيخليني الاقي الناس اللي كنت اعرفهم... من الاخر ممكن تساعديني

نور : طب ازاي

ادهم : تعالي وانا اقولك .....
______________________________________________

وخرج ادهم ونور من الشركه ركبو العربيه وبدات نور من الدكتوره نور للمرشده نور

خليته يلف في كل مكان في الاسكندريه.. نور عملت نفسها ان ده مش ادهم وانها تعيش اللحظه دي وبس............. يعني تتبسط وخلاص انها معاه فاكرها مش فاكرها بقي مش مهم

ادهم : يااااااااااااااااااا يوم طويل وجميل اوي

نور : امم انا اتبسطت بجد....

ادهم : وانا بجد اتبسطت اوي اوي يا نور...

نور: طيب انزل هنا انا بقي عن اذنك..

ادهم : اذنك ايه انتي عبيطه..

نور : نعـــم

ادهم : مش عارف ازاي قولتلك كده بس حسيت لحظه اني اعرفك من زمان انا اسف

نور : لا .. لا ولا يهمك بس انا لازم امشي اتاخرت

ادهم : نور انا هوصلك لحد باب بيتك

وقفل السنتر لوك بتاع العربيه وقالها : يلا قولي بيتك فين

نور : ادهم انا هروح لوحدي نزلني

ادهم : طيب .. ايه رايك في المقطوره دي ندخل فيها ..... ولا اقولك احنا نروح المترو اسرع

نور : ههههههههههههههههههه هههههههههههههههههه عاوز تموتني

ادهم : اةةة مانا هموت معاكي وانتي هتاخدي زمبي هه انطقي

ويسرع سرعة العربيه....


نور : ادهم انت هتموتنا هههههههههههههه انت مجنون

ادهم : اةةةةةةةةةةةةةةة قووووووووووووووووووولي

.................................................. ....................

ووصلم لحد باب القريه..............

نور : شكرا يا باشا انزل انا بقي

ادهم : هااااااااا اقعدي في مقطوره ورانا اهي

نور : ههههههههههههههههه عاوز تموتني وخلاص ما خلاص وصلنا

ادهم : افتح البااااااااااب

الحارس فتح الباب وقعد يشبه عليه

الحارس : اتفضل . انا شوفت حضرتك قبل كده

ادهم طلع من جيبه فلوس وادله وقالو : اكيييد بس كنت بتعمل ايه في المانيا يا خلبوص هههههههههههه حاااااااااسب

وجري ادهم بالعربيه وفجاه وقف ...............

نور ملامحها اتغيرت------------

نور : وقفت ليه

ادهم فتح الباب ونزل من العربيه

ادهم : نــــور نـــور انا ..... انا اعرف المكان ده حتي.. حتي لو مشيتي كده عل طول هتلاقي محل الفول والطعميه ..... مش فاكر اسمه بس فاكرو

اه .. اه ولو مشينا كده الملاهي------------- البحر من هنا عل طوووووووول

ولف لنور : نور انا انا اعرف المكان ده انا بدات افتكر

نور بدات تدمع : انا هطلع البيت اخر الطريق ده

ادهم: انا ازاي فاكر المكان ده ازاي

نور : اهو ده بيتي عن اذنك

ادهم : نور انتي ساكنه فيب الدور التالت صح

نور بصتلو وجريت عل فوقف

ادهم واقف ومستغرب اللي بيحصلو ونور مالها بتجري ليه

وفجاه سمع حد بيخبط عل دهره وبيقولو : ممكن نتكلم...............


طبعا عرفتو ده مين ---------------
.

وفجاه حد خبط عل ضهر ادهم وقالو : ممكن نتكلم شويه

ادهم : هااا اكيد طبعا بس.. انا اعرفك صح

كريم : اكيد طبعا انا خطيب نور وصديقك من زمااااان اوي

ادهم : يااا بجد

كريم : اه بجد... وبما اننا رجاله زي بعض فاحترامك لرجولتي يجبرك انك متخدش نور يوم كامل وكان هيا مخطوبه لحمار وانك لازم تحترمه ولو هيا وافقت انت ترفض

ادهم : انااااا

كريم : انا مش عايز اسف انا عايز احترام ليا من فضلك ... وانا هعتبرك نسيت مخدتش بالك

المهم مش ده اللي انا عايزك فيه

واتمشو بعيد شويه والكلام مازال مستمر........

كريم : بس يا سيدي فانت كنت بتنحب واحده اوووووووي وكانت حياتك فيها فضلت تستناك كتير اوي طول ال7سنين وكانت متوقعه رجوعك لكن ياست

ادهم : طب وهيا فين دلؤتي

كريم : لا طبعا دي الانسانه الوحيده اللي مينفعش اشاورلك عليها واقولك هيا دي انت لازم تحسها وتعرفها انا لاني بعزها اوي مقدرش اجرحها وابقي شايفها بتموت كل ما تشوفك وانت ولا هنا

ادهم : متشكر اوي يا كريم انك بتحاول ترجعلي اللي كنت بدور عليه وبجد انا اسف جدااا انسه نور انا بحترمها وبحترمك كمان

المهم خلص الحوار وكل واحد راح فغي طريقه وكريم طلع فوق................

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــ

هاله : ايه يا نور كل ده فين

نور : مفيش يا ماما

هاله : ايه اللي مفيش ده كريم قالب الدنيا وانتي تقولي مفيش

نور : هاااا كريم التلفون........... والباب خبط

هاله : روحي افتحي

نور فتحت لقت كريم بيبصلها باصه غريبه اووووووووووي

نور : اناااااا

كريم : مممممممم كنتي فين .. ازيك يا طنط اقعدي يا نور واحكي

نور قعدت ومرتبكه جدااا

كريم : انا اتصلت بيكي مليار مره في الدقيقه لحد ما تلفونك فصل ... كنتي فين بقي


نور : مفيش كنت بزور واحده صاحبتي

كريم مصدوووووم نور بتكدب مشس معقول

كريم : ايــــــــــــــــه صحبتك

نور : اة صحبتي مش مصدق ليه بقي

كريم : انا مش مصدق نفسي...... بس بجد كفايه كفايه انا عملت فيكي ايه عشان تعملي فيا كده

روحيلو انزلي عل رجلو واترجيه يفتكرك ولا اقولك اقتراح احلي انا اروح اقولو دي البنت اللي كنت بتحبها اشفق عليها وارجعلها

تكدبي يا نور ده اخر حاجه اتوقعها من انهارده مش هتوشفي وشي ابدااااااااااا

وخرج كريم وبيجري بسرعه عل السلم ونور بتعيط وراه

نور : كريم كريم اقف اسمعني

نور ملحقتش كريم ودخلت وقعدت تعيط جامد

هاله : حرام عليكي يا نور انتي عمرك ما كدبتي وعمرك ما كنتي قاسيه ليه بتعملي فيه كده
محدش قالك حبيه ولا اتجوزي انتي اللي اخترتي

نور دخلت قوضتها اتصلت كتير بكريم بس تلفونه مقفول كريم حالته وحشه اوي

ونفسيتو تعبانه من اللي نور عملتو وانه مش عارف ليه الدنيا بقت واقفالو بالنـــد كده

-----------------------------------------------------------

صحت نور تاني يوم ( ده عل اساس انها نامت ) ولبست و نزلت راحت لكريم

خبطت عل الباب ترررررررررررررررررررررررر رررررررررررن

الجده فتحت : ازيك يا نور يا حببتي

نور : ازيك يا تيتا فين كريم ممكن اكلمو

الجده : كريم .. انتي متعرفيش

نور : لأ في ايه يا تيتا

الجده : سافر الفجر لباباه في القاهره وقال هيجي كمان اسبوعين

نور : ايه سافر... ازاي الكلام ده ده مقليش

الجده : هوا سابلك ظرف وقالي ابقي ادهولك ثواني......

ودخلت تيتا تجيب الجواب ونور حاسه بالذنب وان ربنا عمره ما هيسامحها عل اللي بتعملو في كريم

الجده : اهو يا حببتي اتفضلي

نور خدت الجواب ونزلت تقرا...........

( نورر ... عمري ما كنت اتصور اني هيجيلي يوم وابقي بكلمك وبقولك عل النار اللي جوايا

اتحملي بقي واسمعي\ نور انا ... انا في نار جوايا انا منهار بجد
انا كنت اتمني متكونيش ليا ارحم مليون مره من انك تكوني ليا ومش ليا ... نور انا بموت ...

نور من اللحظه دي انتي حرة نفسك... من اللحظه دي انا اخوكي وانتي حلم عمري اللي عمره ما كان ليا......... خدي بالك من نور واوعي تلوميها عل حاجه

لاني بحبــــــــــها بجد

))))))))))))))))))))))))))))

قفلت نور الجواب وبدات تعيط بنار من جواها وحست انها ظلمتو اووووي وجرحتو اوي

وعدت ايام ونفسية نور سيئه جدا ومش عارفه توصل لكريم

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــ

جه لنور ط
طلب حضور لمقر الشركه للموافقه عل التصميم النهائي وبداية الشغل فيه

نور جهزت نفسها ووصلت.............................


ادهم : ازيك انسه نور

نور : بخير الحمدلله

ادهم : انا زعلان اوي من نفسي ومهما قدمت اعتزاراتي لكريم مش هوفي حقه

نور : كريم : وانت شوفته فين

ادهم : بعد ما طلعتي كان واقف ورايا والله اعتزرتلو بسسس...

نور : ايــــه انت بتقول ايه وجريت نور وعيطت تاني وراحت عل التواليت وهدت نفسها وقررت انها لازم تقرر معدش ينفع اللي هيا بتعلو ده في نفسها وف كريم بالزات

مضت نور عل الاتفاقيه

وجهزت نفسها للسفر لكريم في القاهره...............

--------------------------------

ادهم نفسيتو تعبانه ومش عارف حاجه وحاسس انه تايه وان جرح حد وحاسس ان نور هيا البنت اللي كريم يقصدها ........

رجع ادهم البيت لقي النور قاطع دخل الفيلا مش شايف حاجه

فضل طالع لحد قوضته واخر سلمه...................


ادهم خد السلم كلو وراه بعض لحد اخر سلمه ووقع عل الارض واغمي عليــــــــــه..





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-13, 02:28 PM   #18

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت17

ادهم وقع عل الارض واغمي عليه المشكله ان الشغالين كانو موجودين بره الفيلا وفضل مغمي عليه لحد ما النور جه وبداو يدخلو ...........

اول ما شافو المنظر جريو واتصلو بمحمد ولقو دماغو منزله دم خدوه عل المستشفي

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

محمد: ابني مالو يا دكتور

الدكتور : لا ابنك كويس وقعه بسيطه والحمدلله مفيش اي حاجه في الاشاعه تخلينا نقلق... هو شويه وهيفوق....

الممرضه : دكتور يا دكتور الحاله بدات تتكلم

دخلو جري عل القوضه لقو ادهم بيقول : نوررررر هاتولي نور اةةةة يا دماغي نووووووور

الدكتور : دي هلوسه طبيعيه محد
ش يكلمو بس وخليكم جمبو................

نور كانت بتجهز نفسها للسفر لكريم وجهزت شطنتها وهتسافر تاني يوم الصبح....

صحت نور تاني يوم عل خبط عل الباب..........

جريت لبست طرحه وفتحت0000000000000

نور : عمو محمد ازي حضرتك

محمد : نور انا متاسف اني صحيت في وقت زي ده

نور : لا خالص يا عمو خير في ايه

محمد : ادهم رجعتلو الزاكره

نور : ايـــــــــــــه انت بتقول ايه . وبادت نور تعيط

الحمدلله ...الحمدلله اننا اطمنا عليه... ماما يا ماما ماما قومي ...قومي

هاله : في ايه يا نور خير

نور : ماما ادهم رجعتلو الزاكره يا ماما ادهم افتكرني يا ماما افتكرني

<<<<<<<<<<<<<<<<<

نور وهاله ومحد راحو عل المستشفي .............

الممرضه : هو نايم دلؤتي

محمد : بعد اذنك يا مدام هاله ممكن نور تدخلو

هاله : طيب مفيش مشكله

دخلت نور وهيا مرتبكه جداااا

................. ادهم كان نايم احساس صعب اوي عل نور حاسه ان ادهم لسه راجع من السفر

وانه اول مره يشوفها وافتكرها من غير فقدان زاكره ولا حاجه.....

نور قعدت جمبو وغصب عنها بدات تعيط .......

ادهم قلق ف نومه ولف لقاها جمبو

ادهم : نور . نور اة دماغي نوور انا .. انا مش مصدق نفسي

نور : ادهم انا اللي مش مصدقه نفسي انا كنت دايما متوقعه ان هيجي يوم وتفتكرني اكيد

ادهم : انا اوحش واحد في الدنيا عشان محستش لحظه بيكي سامحيني يا نور

نور : اقعد واهدجي كده عشان دماغك لسه مربوطه

ادهم : انا من الفرحه مش حاسس بالوجع انا افتكرت كل حاجه يا نور كل حاجه.......

نور وادهم قعدو مع بعض وكل واحد يحكي عل ايامو كانت ازاي من غير التاني

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

فــــــــــــ القـــــــــــاهرة
ـــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــــــ


كريم : الشغل في تلاعب يا مأمون ( ده مساعد والد كريم )

مأمون : لا يا استاذ كريم الشغل زي الفل

كريم : بقولك الحسابات فيها تلاعب انت هتستهبل ابعتلي مدير الحسابات فورا......

يجيب كل الحسابات اللي في المخزن

مامون : يا استاذ كريم بقولك الحسابات سليمه

كريم : انا هنا صاحب الشركه ولما اقول عاوز اشوف حاجه تجري وتجيبها لاما ايامك هتكون سوده

راح مامون جاب مدير الحسابات وقالو : بقولك ايه كريم سخنان علينا مصيبه سوده لو اكتشفنا

ميرد الحسابات : متخفش انا مظبط الحسابات بطريقه متخرش الميه


+++++++++++++++++++++++++

دخل مدير الحسابات وكريم سهر عل الحسابات للصبح واكتشف ان في فلوس بتتوزرد لبيع وشراه منتج مش معروف

يعني في نسبة فلوس بتتاخد ومش معروف متودره لشراه وبيع ايه

كريم : انا مش فاهم حاجه في حاجه غلط

والد كريم دخل : ازيك يا حبيبي

كريم : بابا كويس انك جيت بابا في حاجه غلط. خليك صريح معايا

والد كريم : في ايه خير يابني

كريم : بابا انت بتاجر في السلاح او الاثار او مخدرات

والد كريم : حرام عليك يابني يتحرمو عليا

كريم : امااااال في اكتر من 40% من الارباح بتروح في متاجرة حاجه

والد كريم : متخفش انا هتصرف مع مامون بطرقتي روح انت روح وانا هتصرف

روح كريم وفضل والد كريم في الشركه..............


والد كريم اتصل بالسكرتاريه : ابعتيلي مامون الكلب حالا

مامون جه بسرعه ومرعوب: ايوه يا فندم تحت امرك

والد كريم : لا مش خير وهباب فوق دماغك ... 40 % من الارباح بتروح فين

مامون : ن ن ن ن ن نعم م م م م مش فاهم

والد كريم : انت هتتهبل ده انا اوديك وراه الشمس انت فاهم.......... بكره يكون عندي ورق افهم فيه الفلوس دي بترو ح فين

رجع والد كريم البيت وكريم كان مخنوق وتعبان في بعده عن نور ومش عارف الدنيا وصلت بيها لفين

والد كريم : ازيك يا كريم يابني

كريم : بخير يا بابا

تلفون والد كريم رنــــــــــــــــــــ

والد كريم : ايوه .... نعم .... 50 مليون جنيه .... كمل وفهمني الباقي

( مامون بلغ والد كريم ال يعني ف 50 مليون جنيه كريم سحبهم من الحساب الشخصي )

والد كريم : كريم انت سحبت 50 مليون جنيه من حساب الشركه ؟؟؟

كريم : ايوه فعلا وكتبت وصلات بده

والد كريم : نعم يا حبيبي وبتلوم مامون انت بتسرق ابوك

كريم : لأ يا بابا لأ انا مش حرامي انا بعمل مشروع بيهم

والد كريم : مشروع ايه ده مش تعرفني عشان احسب الارباح

كريم : ده ملوش ارباح ده خيري

والد كريم ك نعم انت هتستهبل الفلوس تيجي بكره الصبح عل مكتبي

كريم : انا متاسف مش هينفع انا دفعت الفلوس للشركه والموضوع انتهي يا بابا واعتبره من مرتبي او نصيبي في التركه......... سيبك مني وركز مع الراحميه اللي مشغلهم عندك

والد كريم : الحرميه دول اشرف منك

كريم : ايه........ شكرا يا بابا شكرا اووووووي

كريم طلع عل قوضته وحزن اوي عل شك باباه فيه وان مامون ده وراه مصيبه وربنا يستر

نام كريم وصحي الصبح عل تلفون........

كريم : الوووووووو.. ايهخ . ابويا .. ابويا ناااااااااا........ انا جاي حال___________

قام كريم زي المجنون ........ التلفون ده جالو من المستشفي بيقولو تعالي استلم جثة ابوك

كريم مش مصدق نفسو راح جري عشان يشوف ازاي ابوه يموت

----------------------------------

وصل كريم لقي نيابه وصحافه وكلهم جريو عليه وبيقولو : يا تري ايه الدافع اللي خلاك تقتل والدك

كريم : نعم اقتل مين ايه الهبل ده عن اذنكم

جري كريم لقي والده اتخبط بعربيه لحد ما مات والدكتور بيقولو : البقاء لله

كريم : لاااااااا ازاي ازاااااااااي انتو بتضحكو عليا ابويا يموت ليـــــــــــه

الدكتور : السؤال ده ليك ايه اللي خلاك تقتلو

كريم مسك الدكتور جامد : اقتل مين ده ابويا ابويااااااااااااااا

الدكتور : يا استاذ كريم احنا لقينا عربيتك هيا اللي ضربتو وانت مش موجود فيها حتي بصماتك عليها

كريم بدهشه : ايـــــــــــــه انت بتقول ايه بصمات مين

الدكتور : وكيل النيابه في انتظارك.............

ومن الدار للنار اخدو كريم وكريم يصرخ ويقول لاااااااااا مستحيل اقتل ابويا حرام عليكم

حرام عليكم ابوياااااااااااااااا... ابويااااااااااااااااااااا ا

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


في المستشفي ـــــــــــــــــــ

نور قعده وادهم ووالد ادهم ...................

هاله : نور نور تعالي بسرعه عاوزاكي

نور خرجت لمامتها : في ايه يا ماما

هاله : شوفتي اللي في الجرايد

مسكت نور الجرنال وقرت : حجز ابن رجل الاعمال المشهور بتهمة قتله عمداااااااا

نور صرخت وقالتها : ايه لاا ده مستحيل ... مستحيل يا ماما كريم يقتل

وجريت نور وركبت اول اتوبيس للقاهره........

وصلت نور الحبس..........

نور : من فضلك من فضلك عاوزه اقابل كريم ارجوك

الظابط : انتي مين

نور : انا ..... انا خطيبته ارجوك لازم اشوفو

الظابط امر باحضار كريم............

كريم : دخل وعنيه ماليانه دموع
نور : كريم انت مقتلتوش انا عارفه كريم قول حاجه

كريم : صدقيني اهم حاجه عندي انك مصدقه اني مقتلتوش

نور بتعيط : يا حضرت الظابط ارجوك ارجوك كريم عمره ما يقتل .. خرجو وانا هجبلكم القاتل

مستحيل

الظابط : انتي جايه زياره مش جايه تعرفينا اللي ينفع واللي مينفعش

نور : انتو اخدينو عل فين اخدينو عل فين...... كرييييييييييييييم كريييييييييييييييييييم

كريم : نوررررررررررر خدي بالك من نفسك يا نور نوووووووووور

--------------------------------------

نور انهارت وراحت لاكبر محامي اتفقت معاه عل القضيه

نور : ارجوك يا استاذ مسعد طمني موقف كريم ايه

المحامي: الادله كلها ضده

نور : يعني ايه... هيتحبس

المحامي : لاا طبعا

نور : امال

المحامي : هيتعدم ... ده قتل ما سابق الاصرار والتعمد

نور : لاااااااااا انت بتقول ايه انت كداب انت كداب كريم مستحيل يموت

ده ظلم ظلم ظلم وجريت نور مش عارفه تعمل ايه

...........................................

تلفون نور ررررررررررررررررررررررررر ررررن

نور : الووووووو ايوه يا ماما كريم هيعدمو يا ماما كريم مظلوم مظلوم يا ماما

هاله : انتي فين دلؤتي

نور : انا مش همشي من هنا مش هسيب كريم يا ماما مش هسيبو اكيد محتاجني

هاله : طيب خدي ادهم معاكي

نور : ماما لالأ

ادهم : مش عاوزه تكلميني

نور : ادهم انا مش هقدر اسيب كريم... هو محتجاني جمبو دلؤتي

ادهم : انا عارف .. انا هجيلك دلؤتي

نور : لأ انت الدكتور قال متخرجش قبل اسبوع .. انا هبقي اطمنكم..........


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

وجه يوم المحاكمه........

القضيه رقم 547 للمتهم كريم المصر بقتل الاستاذ عادل المصري عمداااااااااااا

خرج المحامي واتكلم والنيابه تكدبو ونور تعيط بحرقه ونار وكريم مصدوم

هيئة المحكمه : الحكم بعد الجلسه......

نور : كرييييييييم ... كريم انا مش عارفه اعمل ايه قولي ازاي اساعدك

كريم : نور انا مكنتش اتمني في حياتي حاجه قد اني اشوفك خايفه عليا

نور : كريييييييم انت مينفعش تموت مينفعش يا كريم


محكــــــــــــــــــــــ ــــــــــــمه

هيئه المحكمه : حكمت المحكمه في القضيه رقم547 عن المتهم كريم عادل المصري

وبعد فحص الادله تماماااا بتحويل الاوراق الي مفتي الديار المصريه .......... محكمه


نور صرختها كانت في ارجاء المحكمه : لاااااااااااااااااااااااا اااااا لااااااااااااااااااااا ده ظلم ظلم

مستحيل لااااااااااااااا كريييييييييييم كريييييييييييييم سبووو كريم مستحيل يموت كرييييييييييم

والعساكر خدو كريم....... وكريم دموعه كانت بسيطه عل وشه كل حزنه انه هيف





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-10-13, 02:29 PM   #19

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت 18 والاخير

والعساكر خدو كريم....... وكريم دموعه كانت بسيطه عل وشه كل حزنه انه هيفارق نور ومش هيشوفها تاني

كريم طلب اخر طلب انه يشوف نور.........

نور : كريييييييم قولي مين اللي قتلو كريم مينفعش تموت انا ... انا هعمل نقد وهتخرج يا كريم

كريم : ياااااااا يا نور جه اليوم ده بفارغ الصبر ... نور ده توكيل مني ليكي بشركات بابا كلها

نور انا مبسوط انك اخر حاجه هشوفها

نور منهاره في العيط ( زي دلؤتي كده )

نور : كريم انت بتقول ايه بتقول ايــــــــه خرجو من هنااااااااااااااا خرجو انتو ظلمه ظلمه

خدو نور وخرجوها بره وهيا بتصرخ


وتم الحكم بالاعدام عل كريم...............


مش هقدر اوصفلكم حالة نور


هتوحشنا يا كريم ..........................

ور نفسيتها وحشه اوي مش قادره تتصور ان كريم مات ... كريم اللي وقف جمبها كتير وهيا مقدمتلوش اي حاجه

نور فتحت الظرف لقت توكيل بكل شركات كريم وجواب مكتوب فيه

((( نور انتي بتقري الجواب ده وانا دلؤتي بين ايدين الرحمن ........... عارفه يا نور انا كان نفسي في الاحساس ده من زمان

انا كنت متخيل اني بالنسبالك حاجه وخلاص ... بس بجد دلؤتي عرفت ان كريم حاجه كبيره عند نور 000 ياااااا نور دموعها الغاليه دي تنزل عل كريم .....

نور وحيات معزتك لكريم عشان ارتاح في تربتي ما تعيطي... هيا دي الدنيا وانا بيني وبينك كنت هموت فعلا يوم لما اشوفك اتجوزتي غيري هههههههه غيرة رجالة بقي

نور خدي بالك منك اووووي واوعي تزعلي نفسك نور يا اغلي حاجه في حياتي
..........

انا بحبك اوووووووي ))))

ملحوظه الكلمات دي ليكي يا نور :::::::::::

ملناش مكان هنا وحبيبى
ياقلبى غايب عن عنينا
ده كل حاجه سابها حبيبى
بتحكى على اللى كان وتنادى لينا
كان الامان ليا وحياتى
وفى كل دقه حاسه بيه
دلوقتى ايه بعده فى حياتى
وبعده مين ياقلبى نحس بيه
وحنين لهواه بيقتل
والشوق حمله بيتقل
ودموع عماله تسأل عن حلم عاش بين قلبنا
يارب انت اللى تعلم ازاى بعده بيألم
وخلاص مش قادرة اكمل واصبر على طول بعدنا

00000000000000000000000000000000000000000000000000 00

وحنين لهواه بيقتل
والشوق حمله بيتقل
ودموع عماله تسأل عن حلم عاش بين قلبنا
يارب انت اللى تعلم ازاى بعده بيألم
وخلاص مش قادرة اكمل واصبر على طول بعدنا

00000000000000000000000000000000000000000000000000 0000

سلامي ليكي يا احلي نور

----------------------------------------

نور قفلت الجواب ودموعها زي المطر مش مصدقه ان كريم راح ..........

تلفون نور رنــــ

نور : الوووووووو ادهم وحشتني اوي ادهم انا محتجاك

ادهم : نور انا وصلت القاهره انتي فين

======================================

نور : ادهم انا زعلانه اوي كريم ده كان حاجه كبيره في حياتي

ادهم : نور حببتي انا تعبان اكتر منك ده صديق عمري انا مش هسكت الا لما اعرف ازاي يتظلم ومين وراه ده كلو

نور :وهيفيد بايه يا ادهم كريم مات خلاص مات

ادهم : نور حببتي اهدي ممكن .... اةةةةةة .... اةةةةة دماغي صداع مميت اةةةةةةةةةة

نور : ادهــــــــــــــــــــم
..............................................

ادهم دخل المستشفي اغمي عليه ...........

الدكتور : انا شاكك في حاجه بس مش هتاكد الا لما اشوف الاشاعه وخير ان شاء الله

محمد : شاكك... شاكك في ايه يا دكتور ارجوك طمني

الدكتور : مقدرش اقولك حاجه بكره النتيجه هتظهر

سهرو كلهم جمب كريم وتاني يـــــــــــــــــوم

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

الدكتور : استاذ محمد .. خمسه من فضلك


محمد : ايوه حاضر


ادهم : نور انا حاسس اني تعبان اوي

نور : ادهم متقولش كده انت هتبقي كويس صح

ادهم : نور انا عاةو ارجع اسكندريه ........

نور : حاضر اول ما هتقوم بالسلامه هاخدك ونروح هناك

.....................

محمد : ايه سرطان لا مستحيل مستحيل حرااااااااااام ابني يروح مني حرااااااااااااام

الدكتور : اهدي يا استاذ محمد

صوت محمد كان عالي خرجت نور وهاله .......

نور : في ايه يا عمو

محمد : ادهم هيموت يا نور هيموت اةةةةة يانا يارب رحمتك ياااارب رحمتك

نور اتصدمت وهاله بدات تعيط نور وقعت في الارض وقعدت تعيط وتعيط

دخلو لادهم لقو بينزف جامد اوي

محمد : ابني يا دكتور ابني الحقونا يا ناااااااااس

الدكتور نقلو ادهم عل العمليا عشان يوقفو النزيف وبعد ساعات وساعات خرج الدكتور

الدكتور : حالة ادهم سيئه جدا والامر بقي صعب الشفاء

نور : يعني ايه انت بتقول ايــــه ( وبتصرخ جامد )

هاله : لا اله الا الله لا اله الا الله اهدي يا نور

محمد :انا هخدو معايا

وخرج ادهم وحالتو كل مدي في تدهور رجعو عل اسكندريه

-----------------------------

ادهم : بابا بابااااااااااااااا

محمد : ادهم حبيبي سامعك انت كويس

ادهم : بابا انا عاوز اتجوز نور في اقرب وقت

محمد : ايه تفتكر هتوافق هيا

ادهم : انت موافق اهم حاجه سيب نور ليا


وعرضو عل نور ..... نور وافقت وبدون تردد

وبداو في التجهيزات وكل مدي حالة ادهم بتسوء يوم عن التاني

وبعد مرور شهر ........

اليوم الاحتفال بعرس الاتنين

-------------------------------------------

ادهم : انتي جميله اوي يا نور

نور : وانت اجمل حاجه في حياتي

دخل ادهم ونور القاعه واحتفلو بالفرح والعقد تم والزغاريط ملت المكان لكن للاسف ادهم كان بيتقطع ومش بينطق لحد بوجعه

خرج ادهم ونور من القاعه ورمت نور البوكيه وركبو العربيه


ادهم : نور ممكن تسوقي

نور : ادهم انت تعبان

ادهم : لا مش مركز ... ايه مكسوفه تسوقي بفستان الفرح هههههه

نور : هههههههه لا ولا مكسوفه ولا حاجه يلا نبدل الاماكن

قعد ادهم مكان نور وقالها : نور انا عاوز نروح عل البحر

نور : ادهم انت بتقلقني ليه مالك

ادهم : نور انا تعبان وعايز ارتاااااااح خلينا نروح البحر

......................

وصل ادهم ونور ونور مسكت ايدو وادهم بدات عنيه تزغلل وشفايفه تبيض

قعدو في الارض .....

ادهم : نور ممكن تخديني في حضنك ......

نور : ادهم مالك فيك ايه ( وبدات تعيط )

ادهم : شششششش بسسس يلا بقي غنيلي اغنية ماجده الرومي بصوتك


وبدات نور تغني مع دموعها .........

ليلي عيشني حبك

ليلي سمعني قلبك

ليلي انساني ع ايديك

وشمس تشرق من عنيك

عندي بتساوي ه الكون

يا كل الكون

حبيبـــــــــــــــــــــ ـــــــي

شو معني ها الحياه

حلم ومارء ساعات

الباقي من عمري اهديك

وعمري لحظه بتناديك

امبارح و وين اليوم

لاخر يوم

حبيــــــــــي

وفجاه نور كانت ماسكه ايد ادهم ادهم راسو وقعت من عل كتاف نور وايدو وقعت

نور بدات تعيط وبتكمل في الاغنيه.... ودموعها ماليه وشها


انا اللي منك وانت مني

لا لا ما تبعد عني

انت اناااااااا

روحي اناااااااااااااااا

انت اللي فاهمني

انت اللي عارف اني

الك وحدك بغني

شووو مشتاقه حبيبي

قول كلمة يااااااااااااا حبيبي

واحكي للدنيااا ياااااااااا حبي

انك الي والك قلبي

الك من قبل ما كان

ومن بعد الزمان

ه القلب العشقان

شوبيقلك كمااااااااان






































((((( رحلت يا من كنت حلمي .... رحلت وانت مازلت حلمي ... رحلت وبكت العيون في بعدك ... رحلت وجغت دموعي منك ... اليوم سافرت الي من كانو يواسوني ببعدك ...

فمن ليا الان يوسيني .... من ليا الان يسمعني ... من ليا الان ليخفف عني

رحلت وتركتني وحيده ... مع الام والاوجاع ... انتظرني 000 قريبا ساكون معك

انتظرني : انــــت اكثر من حلمي





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 04-10-13, 06:09 AM   #20

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كانت هذه الرواية مختارة لكم بعناية خاصة لذكرى انتصار حرب 6اكتوبر

نور اتى بعد ليل بلا قمر ....... وزال الغم وابتسم القدر

افراح بعد احزان تعلو للنظر...... ظلم لانسان صبر لينغمر

جاء وقتك يا اسد قم يا جسور ...... تلك لحظات ويأتى العبور




قراءة ممتعة لكم أحبتنا
شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .
موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
للكاتبة, أدهم, مصرية, مكتملة, rody, roro, ونور

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 09:40 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.