شبكة روايتي الثقافية

شبكة روايتي الثقافية (https://www.rewity.com/forum/index.php)
-   الروايات الطويلة المكتملة المنفردة ( وحي الأعضاء ) (https://www.rewity.com/forum/f118/)
-   -   قمر واخواتها * متميزه و مكتملة * (https://www.rewity.com/forum/t335120.html)

shymaa abou bakr 19-01-16 11:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة najla1982 (المشاركة 10938677)
صباح النور شيوم ...فصل ناري كنيران شمسنا ....صافي كصفاء سمانا ....لامع كلمعان نجمتنا ....انما غائم مع قمرنا المحاط بالسحاب الأسود ...
شفتي الكبريت و البنزين اللي قلتلك عليهم بين المعلم و شمس ؟؟؟ أول الغيث قطرة و ربنا يستر هههه
إيليا و سما ...الأكثر التحام و التصاق و تفاهم....
قمر ...اآن الصورة كاملة أمامها ...قرارات صعبة في انتظارها ...ما عرفته عظيم فهل تكون في مستوى كلامها السابق عن التوبة و الحب و السماح؟؟؟
و أخيرا يا ردينا ...فعلا الغيرة سلاح فعال ههههه


عذرا شيوم لكن حابة أعلن من روايتك عن عودة الرواية " ورد حازم " يا ريت اتابعوها و تشجعوها لانها تستحق ...قبلاتي
https://www.rewity.com/forum/t317543.html

صباح الفل ع الكلام الجميل. هنشوف بقي قمر هتطلع فعلا متسامحة ولا لا
ان شاء ابدإ فيها ما اخد إجازتي. اكيد رائعه

um soso 19-01-16 12:25 PM

الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 15 ( الأعضاء 12 والزوار 3) um soso, ‏Nor sy, ‏shymaa abou bakr, ‏rashid07, ‏شكرإن+, ‏najla1982, ‏tntn2020, ‏rontii+, ‏موج البحر33, ‏ضحى كرم+, ‏أنت عمري

منوريين الحلوين

https://www.pincody.com/uploads/jpg/p...8809a9f12d.jpg

rontii 19-01-16 12:26 PM


https://www.portsaid-cafe.com/index.p...type=img&id=17

يعني الواحد يقول ايه علي شمس و معلمها يعني الصراحة مش ﻻقية كلام مناسب ليهم
يعني بيدوني كمية طاقة ايجابية صباحية عجيبة
حتي في خناقهم عسل
علي و نجمة و خلاخيل نجمة اللي بتعمل الاعاجيب
قمر و عبدالله و المرار الطافح عمله طين اطين من اي طين موجود في الدنيا
محتقرش قد ظلم انسان مريض و عاجز عن الدفاع عن نفسه ما بالك بمعاقة ذهنيا
هتقدر قمر تسامحة او ﻻ مش عارفة اللي عمله صعب تاب و رجع لعقله بس هل قمر هتتفهم كده او ﻻ
بلال المظلوم الاكبر في القصة بجد من حقه يفهم و يعرف كلهم مفكروش فيه منتهي الانانية منهم
الوحيدة اللي حست معانته هي قمر عشان كده حاولت تخلي ردنيا تتكلم مش عشانها قد ماهو عشان العذاب اللي بلال فيه
و اخيرا نر و ح لجوز العصافير اللي بينافسو المعلم و شمسه
بس برضو المعلم سابق بكام درجة
سما و ايليا تحفة و ملهمش وصف بصراحة
بحب سما جدا و بحب اصرارها للوصول لهدفها و هي بتوصل بتصلح من احوال كل اللي في سكتها
تحفة الفصل يا مشمش
سامحيني مش بدخل كتير اليومين دول دور برد ماشي في البيت و العيال قاعدين مفيش حضانة عشان الجو الجميل فبكتب باعجوبة

shymaa abou bakr 19-01-16 12:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rontii (المشاركة 10938783)

https://www.portsaid-cafe.com/index.p...type=img&id=17

يعني الواحد يقول ايه علي شمس و معلمها يعني الصراحة مش ﻻقية كلام مناسب ليهم
يعني بيدوني كمية طاقة ايجابية صباحية عجيبة
حتي في خناقهم عسل
علي و نجمة و خلاخيل نجمة اللي بتعمل الاعاجيب
قمر و عبدالله و المرار الطافح عمله طين اطين من اي طين موجود في الدنيا
محتقرش قد ظلم انسان مريض و عاجز عن الدفاع عن نفسه ما بالك بمعاقة ذهنيا
هتقدر قمر تسامحة او ﻻ مش عارفة اللي عمله صعب تاب و رجع لعقله بس هل قمر هتتفهم كده او ﻻ
بلال المظلوم الاكبر في القصة بجد من حقه يفهم و يعرف كلهم مفكروش فيه منتهي الانانية منهم
الوحيدة اللي حست معانته هي قمر عشان كده حاولت تخلي ردنيا تتكلم مش عشانها قد ماهو عشان العذاب اللي بلال فيه
و اخيرا نر و ح لجوز العصافير اللي بينافسو المعلم و شمسه
بس برضو المعلم سابق بكام درجة
سما و ايليا تحفة و ملهمش وصف بصراحة
بحب سما جدا و بحب اصرارها للوصول لهدفها و هي بتوصل بتصلح من احوال كل اللي في سكتها
تحفة الفصل يا مشمش
سامحيني مش بدخل كتير اليومين دول دور برد ماشي في البيت و العيال قاعدين مفيش حضانة عشان الجو الجميل فبكتب باعجوبة

ههههههههههه ربنا يخلي القطاقيط الصغننين. اسوء احساس اما الانسان يعمل ذنب كبير لدرجه ان هو نفسه مش مسامح نفسه. اقسي درجات الوجع

tntn2020 19-01-16 01:06 PM

رواية جميلة وشيقة

وسردك لطيف وممتع

وفقك الله

معذرة بس عوزة اعرف معاد تنزيل الرواية للمتابعه ولك جزيل الشكر

احلام الوطن 19-01-16 01:55 PM

الفصل جميل
هاشم و ناريته .. مجانين بطبعهم مش هاقول غير كده
قمر و عبدالله .. و اخيرا عرفت الحقيقة اكيد مقابلة رودينا لبلال هاتحسم قرارها اذا كانت تستمر او لا
إيليا و سما .. مشهدهم فوق الرائع .. عجبني جدا .. بحب مشاهدهم اوي
نجمة و علي .. اخيرا الجدة وافقت
بلال و رودينا .. قرار بلال بالزواج فعلا قرار ظالم الا ان مفيش قدامه غير كده .. رودينا اخيرا هاتخرج عن ضعفها و تتكلم معاه
متشوقة جدا للفصل اللي جاي
تسلم ايدك و في انتظارك

samah soliman 19-01-16 02:17 PM

ابدأ منين ولا منين
من المعلم وناريته دول عسل ولا الجواب ده حركه نار فعلا بنات القمر محدش يقدر عليهم صعبان على قمر مش بتلحق تاخد هدنه من الاوجاع
بلال يااااااه فى حد كده حد بيحب بالطريقه دى
رودينا واخير هتنطق ياريت تحكى لبلال كل حاجه علشان ترتاح وتريح
اما سما فهى فعلا احتواء لمن حولها
واخير دومتى مبدعه

memejud 19-01-16 02:40 PM

شكرا جزيلااااااااااا

beso55 19-01-16 03:33 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته روايه باين من الاول انها روووووووووووعه تسلم ايديكي

ياسمين دمشق 19-01-16 03:58 PM

تسلمةالايادي على الرواية الرائعة ... بالتوفيق يارب


الساعة الآن 11:32 AM

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.