آخر 10 مشاركات
372 - هروب إلي ناره - ميلاني ميلبورن ... ( إعادة تنزيل ) (الكاتـب : * فوفو * - )           »          130-كلمة السر لا-أحلام قديمة (الكاتـب : Just Faith - )           »          كنزي أنا (53) -ج3 من سلسلة زهور الحب الزرقاء- للمبدعة: نرمين نحمدالله *كاملة&الروابط* (الكاتـب : نرمين نحمدالله - )           »          أطياف الغرام *مميزة ومكتملة * (الكاتـب : rainy dream - )           »          468 - لهيب الظل - ريبيكا وينترز ( عدد جديد ) (الكاتـب : ^RAYAHEEN^ - )           »          31- المسافرة الى الحرية - ماغ وسغات - روايات عبير الجديدة (الكاتـب : samahss - )           »          للأبلاغ عن الروابط والصفحات المعطلة (الكاتـب : اسفة - )           »          رواية قصاصٌ وخلاص (الكاتـب : اسما زايد - )           »          الخلاص - سارة كريفن - ع.ق ( دار الكنوز ) (الكاتـب : امراة بلا مخالب - )           »          وبياض ثوبك يشهدُ (1) سلسلة في الميزان * مميزة ومكتمله * (الكاتـب : um soso - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 26-07-16, 09:50 AM   #1

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
Rewitysmile25 ‏دعينى أمحو كبريائك / للكاتبة مريم حمدى الديسطى‏ ، مصرية مكتملة







بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


نقدم لكم رواية
‏دعينى أمحو كبريائك
للكاتبة مريم حمدى الديسطى‏



قراءة ممتعة للجميع.....






التعديل الأخير تم بواسطة لامارا ; 05-08-16 الساعة 05:54 PM
لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-07-16, 10:30 AM   #2

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

المقدمة

لن أجعلك ترحلين قبل أن أجعلك تخفضين لي رأسك احتراما

مثل قبل أيتها المغرورة......

لن أجعلك تهربين من يدي قبل أن تستسلمي لي

فـ أنتِ التي بدأتِ الحرب معي.....

أنتِ التي تحاربيني بكبريائك وأنا سوف أحاربكِ بذكائي

أيتها الشرسة المغرورة والعنيدة.......

فـ أنا سأجعلك تبكين بركاناً من الدموع حتى أرحمك

وتذكري حديثي هذا أيتها الشرسة ......

فـ أنا لن أرحمك أبداً والشيء الوحيد الذي سوف يرحمك مني هو

الـــــمـــــوت.......









التعديل الأخير تم بواسطة لامارا ; 05-08-16 الساعة 05:50 PM
لامارا غير متواجد حالياً  
التوقيع







رد مع اقتباس
قديم 26-07-16, 10:35 AM   #3

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



*دعينى أمحو كبريائك*

الابطال
ادم:سارة:يارا:محمود البغدادى
وباقى الشخصيات مع توالى الاحداث


((1))
على صوت البائعين الذى فى الشارع وعلى صوت الضجة افتحت عيونها وقامت وعندما قامت وضعت يديها على ظهرها من ألام لانها تنام كل يوم على الارض بجانب اخيها لأنهم لم يمتلكون اى اثاث بلمنزل ثم اتجهت نحو اخيها وجلست على ركبتيها ثم تأملت وجهه الجميل ذات العيون العسليتين والشعر الاسود الكثيف والحرير والبشرة البيضاء الناعمة ثم مررت كفا على خده وابتسمت وقالت
-إياد إصحى بقا معقول كل الدوشة الى برا ديه ومصحتش
أفتح عيونه وعندما رائها رسم ابتسامة ثم قال
-صباح الخير يا احلى اخت واحن اخت
رسمت إبتسامة وقالت
-إيه مش ناوى تروح الشغل
رحلت الابتسامه من على وجهه وقام واسنده ظهره على الحائط الذى خلفه واخفض راسه حزينا
قطبت حاجبيها ثم قالت
-إياد مالك
-الضراحة يا سارة انا اطرد من الشغل يوم الخميس
انتشر الحزن على وجهها وقالت
-ليه إيه الى عملته ومقولتليش ليه من يومها
-الصراحة خفت لحسن تزعلى وفعلا اهو زعلنى وطردونى علشان سبت المحل وقفلته وروحت لصاحبى علشان اصور منه كتاب
-رسمت ابتسامة وقالت
- ولا يهمك يا حبيبى
رفع وجهه وقال
-إنتى مش زعلانه
-لا يا حبيبى مش زعلانه قوم يلا إغسل وشك
وعندما قام وذهب جلست على الارض واسندت ظهرها على الحائط الذى خلفها ثم بدأت تحدث نفسها بسرية
-يارب انا ماصدقت إياد لاقى شغل وبلأخر اطرد والدهب الى طنط سبتهولنا قرب يخلص حتى إيجار الشقة بندفعة بلعافية حالتنا صعبة اوى وانا خايفة ابيع الدهب الى فاضل وفلوسه تتصرف ولو حد مننا تعب مش هنلاقى فلوس يارب اتقبل بلوظيفة الى هروح اقدم عليها إنهارده ووفقنى فى المقابلة وصاحب الشركة يكون انسان كويس الوقتى بدل ما كنت أبيع الدهب علشان اكلنا وايجار الشقة هطر ابيع علشان اعرف اشترى كتب إياد بتاعت الكلية ولو اتقبلت بلوظيفة هعرف اشترى عفش للشقة واحسن حالتنا
لم تعرف كم دقيقة مرة عليها وهى تحدث نفسها بسرية
وشاردة بأفكارها وقطع اخيها حديثها مع نفسها وأفكارها
وقال
-سارة عارف إنك زعلانه واكيد كنتى بتفكرى بكده بس إن شاء الله ربنا مش هيسبنا على الحال ده
رسمت إبتسامة وقالت
-أمين يارب
-انا هنزل أدور على شغل
-قالت بغضب وصوت مرتفع لا إنت فى كلية طب يعنى دكتور ولايمكن هسمحلك تروح تشتغل عند حد إنت اشتغلت كتير واتهنت وطردوك كتير كلها سنة وتتخرج وتبقى دكتور وترفعنا من العيشة ديه
-ياسارة انا عارف إنك هتصرفى من الدهب الى ماما سبتهولنا بس صدقينى صحيح كتير بس هيخلص
-الى مكتوبلنا هنشوفه وهصرف من الدهب الى طنط سبتهولنا وكمان انا هقدم على وظيفة وربنا يعمل الى فيه الخير
-غضي إياد وقال غاضبا قولتلك ميت مره متقوليش طنط
-معلش يا اياد متزعلش من صغرى واتاخد على كده صحيح هى الى ربتنى لما ضعت من اهلى وانا عندى 3 سنوات وعملتنى اكنها بنتها واكتر كمان ساعات كانت بتهملك علشان تعتنى بيه وكمان عمو الله يرحمه كان بيحبنى اوى واعملنى زى بنته بس الام هتفضل ام والى ربتنا هتفضل مش زى امى بس انا والله حبتها جدا كل الى فكراه عن اهلى انهم اغنية اوى اوى وحتى لو شفتهم اكيد الملامح اتغيرت
-إن شاء الله هتشفيهم بس بلاش طنط ديه هى تستحق كلمة ماما
-إبتسمت ثم قالت
-هحاول هما سبونا لوحدنا وماتوا كفاية إنها كانت تعين فلوس مرتب عمو علشان تجبلى دهب اعينه يمكن ينفعنا وفعلا نفعنا لولاه كونا موتنا من الفقر
-ربنا يرحمهم بس برده بابا يستحق كلمة بابا مش عمو
-حاضر انا بقا هروح اجهز نفسي علشان المقابلة
-طيب يا حبيبتى .اكمنك مش اختى بس انا بحبك اوى وبعتبرك اختى الكبيرة علشان كده هسمع كلامك ومش هدور على شغل
-وانا بحبك اوى اوى وان شاء الله لنا تبقى دكتور وتشتغل
-هنقضيها رومانسي بقا روحى جهزى نفسك
-طيب
************************************************** *******************
دخلت الغرفة وأفتحت الستائر لتدخل الشمس الغرفة أفتح عيونة على جمال الاثاث الفاخم والستائر المترزة والنجف الكريستال الفاخم
رسم إبتسامة عنددما رأى غرفته المرتبة الجميلة الفاخمة تلمع بإشاعة الشمس رأى الخادمة واقفة منتظرة ان يقوم من فراشه
سحب الغطاء وقام من فراشه
ثم قالت
-استاذ أدم حضرتك عايز حاجه منى
-اه حضرى الفطار ولبسي
-حاضر يا استاذ انا هروح احضر الفطار وهطلع تانى احضر لبس حضرتك
ثم فتحت الباب وخرجت وغلقته
بعد أن خرجت وقفه امام مرأته يتأمل وجهه الجميل ذات العيون الخضراء والبشرة البيضاء وشعره الاسود الحرير ذات الخصلات الناعمة مثل الحرير وبعد ان تأمل وجهه تأمل جسده ذات العضلات الصلبة ثم رسم إبتسامة الجميلة لجسده ووجهه الذى شاهدهم بلمرأه ثم اخذ مشفته ودخل الحمام ليستحم
دق باب قصر البغدادى وعندما سمعت الخادمة صوت الجرس ركضت مسرعتا لتشاهد من الذى يدق
-أدم صحى
-اهلا يا ست يارا إتفضلى
-شكرا
ثم دخلت وجلست على الاريكة ثم قررت ثانى مرة سؤالها
-ادم صحى
-أيوا يا ست يلرل
-طيب قوليلوه انى هنا
-حاضر يا ست هانم
-قالت بغضب وصوت مرتفع
-اوف بقا إنتى مأفورة أوى ست هانم ست يارا إحنا مش فى زمن البشوات والملوك يا عائشه انا اسمي يارا وبدون ألقاب فاهمة
-حاضر
-ولو قولتى ست هانم او ست يارا هطردك من القصر
-اوؤمت رأسها موافقة واستدارت وعندما استدارت حدثت بنفسها بسرية
-هى شايفة نفسها اوى ومتحكمة بلقصر واكنه بتاعها لو استاذ ادم قرر يجوزها هتبهدلنى ويمكن علشان جميلة وفى سن استاذ ادم تطردنى ربنا ياخدك وانتى شبه البومة
************************************************** *******************
وصلت لغرفة ادم وعندما ارادت ان تدق الباب شاهدت ادم يفتحه ثم قال
-عائشة انتى عايزة حاجه
-اه يارا تحت
-طيب اكيد حضرتى الفطار
-اه
-طيب شيلي الفطار هخرج افطر مع يارا
-حاضر
وبعد ذلك نزل ادم راكضا وعندما شاهد يارا قال
-يارا
-قامت من على الاريكة ثم اتجهت نحواه وعانقته ثم ابتعدت عنه وقالت
-ايه هنروح فين انهارده
-انتى عايزة تروحى فين
-ايه رائيك نسافر شرم
-بابا مش هيرضي
-هو انت صغير علشان باباك يسمحلك تروح فين انت كبرت
-يارا مهما كبرت انا بنظر اهلى صغير وبابا لازم يعرف انا رايح فين علشان مقلقهوش
-طيب ليه مش هيوافق
-عمى محمود البغدادى سافر وساب المسؤلية الشركة لبابا وبابا كبير فى السن وتعبان وعايزنى اروح اشتغل معاه وانا رفض
ومسكنا فى بعض خناقه هو مصمم اجى وانا رافض وزعلان منى
قطبت حاجبيها ثم قالت حد يسيب فرصة زى دي زى ما انت قايلى من سابق عمك مالوش اى ورثة غيرك مراته ميته ومالوش اولاد ونسبته اعلى من باباك يعنى انت وباباك الى هتورثه كل شئ ليه متروحش وتاخد خيرة وتكتسب معلومات من والدك وساعتها تقدر تاخد كل شئ
-كلامك زى السم انتى شيفانى سفاح ولا حرامى يا يارا علشان انهب واسرق ومش بعيد تقوليلى اقتل عمك بابا صحيح مشارك عمى الربع والى مأسس شركة البغدادى عمى مش هنهب تعبه وعمرى ما افكر انهب انا مش كده
و الى كاتبة ربنا هو الى هيحصل
-خلاص يا ادم طلعتنى عايزاك تنهب بص فكك من عمك وابوك والشركة ويلا نخرج
************************************************** *****************
وصلت الى شركة البغدادى شاهدت المبنى من الخارج فاخم وعندما وصلت لباب الشركة قالت
-يارب اتقبل بلوظيفة
ثم دخلت الشركة تجمدت بمكانها عندما رأت هذا المنظر الجميل الفاخم
أتى صوت من خلفها
-أنسة
-ثم استدارت وقالت افندم
-حضرتك عايزة حاجه
-اه انا عايزة اقدم على الوظيفة الى اعلنته عنها بلجرنان
-اه طب اتفضلى من هنا
-وصلت امام مكتب احمد البغدادى وجلست بجانب الاشخاص الاخرين الذين يردون الحصول على الوظيفة وانتظرت حتى تدخل للمقابلة
قامت إحدى الفتيات الذى يريدون الحصول على الوظيفة وسألت سكرتيرة رائيس مجلس الادارة
-حضرتك هو المدير مش موجود
-لا موجود
-طب ليه محدش بيدخل
-بيكلم فى التليفون
ثم رن جرس التليفون وردت السكرتيرة
-اه يا فندم حاضر هدخلهم بدور يا فندم
قالت
- ايه اخيرا هندخل المقابلة
-هههه اه
-بتضحكى ليه
-اصل اصولها متسماش مقابلة
-ليه
-لانوه مش بيختار بلمؤهلات
عندما سمعت سارة هذه الجملة انتبهت لحديثهم لتسمع كيفية يتم اختيار الموظفين
-قطبت الفتاه حاجبيها ثم قالت ليه بيختار بأيه
-بيختار بـــ
إنصدمت سارة واتسعت عيناها هى والفتاه عندما سمعوا انه يختار بــ



#يتبع

#مريم_حمدى_الديسطى




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-07-16, 10:36 AM   #4

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


*دعينى أمحو كبريائك*

((2))

إنصدمت سارة واتسعت عيناها هى والفتاه عندما سمعوا ان يختار بـالجمال والرشاقة وليس بلمؤهلات
شاهدت الفتاه الاخرى الذى تجلس بجانب سارة ان الصدمة تملكت وجهها رسمت إبتسامة وقالت لها
-مالك إنصدمتى ليه لما سمعتى انه مبيخترش بلمؤهلات
ابتلعت ريقها بصعوبه ثم قالت
-المؤهلات هى الاساس مش بشكل على كده بقا الوظيفة لو اتقدملها شاب هيقول برده بشكل
-بس هو كاتب بلإعلان الى فى الجرنان مطلوب انسة لشركة البغدادى
تكون محاسبة الشركة يعنى حدد على العموم ربنا يستر
-أنا بأنى اخر واحدة هدخل لأن جاية الاخيرة
-اه
إنتظرت سارة دخولها إنتظرت القليل حتى جاء دورها ذهبت السكرتيرة ميار لتفتح لها الباب عندما دخلت شاهدت غرفة المكتب من الداخل بلنسبة لها أنها اول مرة تشاهد هذا الجمال ظلت تتأمل المكتب واحمد البغدادى يظل ينظر لها
عندما انتظر دقيقتين وهى تتأمل المكتب فمل ثم قال
-إحم إحم
إنتبهت للصوت واستدارت
-ثم قالت أهلا بحضرتك
-إتفضلى اقعدى
-شكرا
قام من الكرسي ووقف امامها ينظر لها
ثم قال
لها انتى اجمل واحدة دخلتى هنا
-افندم
-انتى اسمك ايه وعمرك قد ايه
-حضرتك ده الملف بتاعى فيه كل حاجة والكلية بتاعتى ومؤهلاتى إتفضل
-انا مش عايز الملف سبيه الوقتى عايزك انتى تجاوبينى
-اسمي سارة وعندى 23 سنة
-سارة ايه
-سارة عبدالله سعد الشربينى
-ممكن تقومى
ثم قامت من مكانها نظر لجسدها وجمالها ابتسم ثم قال
-طب هنبعتلك
تركت ملفها على مكتبه ثم خرجت وهى بطريقها للمنزلها حدثت نفسها بسرية
-إيه الراجل ده قد ابويا وعنيه متشلتش من عليه -عملنى استعراض والله لولا انى بحاجة للوظيفة لكنت هزقته وهى بطريقها للمنزل شاهدت كافيه فقررت ان تدخل لتسترخى فيه
دخلت الكافية وجلست وبنفس الكافية يتواجد فيه أدم ويارا واصدقائهم
عندما رائها جالسة قام من مقعده وذهب امام المنضدة التى تجلس عليها ثم قال
هو الجميل قاعد لوحده ليه مين الحمار الى يسيب العسل يقعد لو
-قاطعته مسرعتا
-احترم نفسك وامشي من قدامى
-ده القمر شكله مضايق
-قالت بصوت عالى
-فين المدير؟
-ههههههه ابويا هو المدير ومش هنا وانا المسؤل بداله
-ده انت رخم
قام ادم من مقعده عندما شاهد الاشخاص الذى بلكافية ينظرون الى صديقه وهو يعاكس بفتاه
-قامت سارة من مقعدها متجها الى الباب لتخرج
-وقف بطريقها
-معلش يا انسه انا بعتذر بنيابة عنه اتفضلى اقعدى
-قالت بعصبيه هو انت حد طلب منك انك تدخل
وذهبت من الكافية
ورجع ادم الى مكانه بإصطحاب مازن
امتلك الغضب ادم ثم قال بسببك يا مازن انا اتهزقت
-يا عم فكك بس البت حلوة اوى
-ما انت الى قومت حد قالك ادخل
-يايارا ما الناس بدأت تبص لما زعقت
-على رأى مازن فكك بس انت شاطر والله يا مازن قولت الكافية بتاع ابوك وهو مش بتاعه
-حتى اذا كان المدير جيه ميقدرش يكلم علشان معانه ادم ابن راجل الاعمال احمد البغدادى وكمان بيجى بليل
-انا من ساعتها ساكت اكيد الموظفين الى بلكافيه لما يجى هيقولوله وهيهزق مازن لا هيهزقنى ولا هيهزق يارا اولا ادم خلاصة الحوار معدناش نيجى هنا
-صح يا كريم انا عن نفسي معتش هاجى وادم حبيبى مش هيجى
-خلاص طلامه كريم وادم وانتى مش هتيجو اجى انا ليه بقا
************************************************** *********************
وبعد مرور ثلاث ايام
************************************************** *********************
دق هاتف سارة
امسكت هاتفها ثم قالت
-الو
-بجد انا مش مصدقة طب شكرا جدا ليكم
انتشرت السعاده على وجهها
شاهدها اخيها ثم قال
-ساره فى ايه
رسمت ابتسامة ثم قالت
-خلاص خلاص انا هبقا محاسبة فى شركة البغدادى
اتتسعت عيناه من الفرحة ثم قال
-بجد يعنى اخيرا حالنا هيتعدل يعنى اتقبلتى ثم عانقها مسرعا وهى ايضا
-انا لازم انام بدرى علشان اروح الشغل
-طيب يا قلبى
الفرحة امتلكت وجهها لم تعرف انها ذاهبة للجحيم بنفسها
الفرحة ايضا امتلكت قلبها لم تعرف مصيرها فى هذه الشركة الذى تدعى البغدادى
************************************************** ******************
ظل ساعة كاملة على فراشه يفكر فيها وبجمالها ووجهها ذات العيون الخضراء والملامح الجميلة الرقيقة البريئة التى تمتلك وجهها والنور الساطع الذى يملئ وجهها وشفاتيها الحمراء وشعرها الاسود ذات الخصلات الناعمه احس ان ملامحها تشبه كثير كأنهما اخوات او اقارب
ظل يتذكر عندما قالت له هو انت حد طلب منك انك تدخل
عمره 24 عاما لم احد يستجرئ احد خلال الاربعة وعشرون عام انا يحرجه
قال بعصبيه لنفسه هو انا ليه بفكر فيها كده عادى هيجى اليوم الى هنتقابل وههينها وده وعد منى حتى لو كانت بنت مين
اكمن لبسها بيدل انها فقيرة
************************************************** ********************
عجزت على انها تنام بسبب تشويقها للوظيفة الجديدة انتظرت حتى يأتى النهار ويرحل الليل
عندما أتى النهار ذهبت لتحضر نفسها عندما اتت الساعه 8 ص
خرجت من باب منزلها متجها الى عملها وبعد دقائق وصلت الى عملها ووصلت الى المكتب
ثم قالت لها انتى اتأخرتى بس ديه علشان اول مره مش هكلم معاكى فى الموضوع ده انهارده بس
-اسفه
-خلاص عادى تعالى اعرفك الشغل
-طيب
************************************************** *********************
-ايه يا ادم مالك
-مافيش
-شكلك متعصب اوى
-خلاص يا يارا مفيش حاجه
-طيب انا نفسي اسافر شرم
-قولتلك مينفعش
-خلاص هسافر مع مازن هبقى اكلمه واتفق معاه
-طيب
-هو ايه الى طيب انت مبتغرش
-يارا انا تعبان سيبينى
-قالت بعصبيه
-تعبان وانا مالى ما انا سألتك مالك مردتش ليه وقولت تعبان
قام من مقعده
ثم قال
-انا سيبلك النادى
قال مسرعتا
-ادم ....ادم.....ادم
ولكن اتجه لبوابة النادى ولم يهتم
-اتصل بها وقال
-ابعتيلى سارة الشربينى
-حاضر يا فندم
وبعد دقائق اتت سارة امام مكتبه وهى خائفة وترتجف لانها لم تعرف لماذا استدعها اول يوم ثم دخلت له السكرتيرة ميار وقالت له سارة برا
-طيب دخليها
-دخلت مكتبه ورأت كرسيه مستدير وهو يجلس عليه
ثم استدار كرسه وقام من عليه ثم قال
-من امبارح وانا بفكر فيكى
قالت بتعلثم
-افندم
-هو انتى مفيش على لسانك غير كلمة افندم افندم
ثم بدأ يتقرب لها وهى تبتعد حتى وصلت للحائط
لا يوجد مفر لها ثم وضع يديه على خصرها حاولت ان تبعد يديه عن خصرها لكنها فشلت لم تستسلم وحاولت مجددا لكنها فشلت
ثم قالت
-عيب على حضرتك انا فى سن بنتك ابعد عنى
-ولو مبعدش
-هطر اصرخ وشوف منظرك قدام موظفينك
-عادى ديه شركتى وانا حر
-بعدت يديه عن خصرها بقوة ثم قالت بغضب وعيناها لمعت بدموعها
-حضرتك حيوان اكمنى محتاجه الوظيفة وانت عارف انى على قدى من الملف بتاعى بس رغم كده انا مستقيله
ترددت كلمة مستقيلة له ثلاث مرات بأذنيه
اتجهت للباب لكنه الحقها قبل ان تفتحه
-انتى راحه فين
-ابعد عن طريقى
-انتى مفكرة هسيبك بسهوله ديه
-اومال مفكرنى انى هتاجر بنفسي ابعد بدل ما اصرخ
-هههههه عادى اصرخى دى شركتى عادى هقولهم هى الى حاولت تقرب منى وانا قولتلها مطروده حبت تلبسنى مصيبة والشركة انا رائيسها وصاحبها واكيد هيصدقونى
-امسكها من يديها ثم حاولت ان تبعدها ولكن فشلت ثم



#يتبع
#مريم_حمدى_الديسطى



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-07-16, 10:40 AM   #5

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



*دعينى أمحو كبريائك*

((3))

امسكها من يديها حاولت ان تبتعدها ولكنها فشلت ثم حاولت مجددا ونجحت بإبعاد يديه عنها
وخرجت مسرعتا
اتصل بسكرتيرة مكتبه وقال لها
-سارة راحة فين
-معرفش يا فندم انا لقيتها بتجرى بسرعة وندتلها مردتش
غلق سماعة الهاتف بقوة شديدة ثم رفع يديه وهوى بيها على مكتبه ادى الى كسر الزجاج وجرح يديه
ركضت مثل المجنونة فى الشارع لم تعرف الى اين ذاهبة ولكن خوفها سيطر على عقلها
الاشخاص الذى فى نفس الطريق يسألون أنفسهم لماذا تركض وتبكى ركضت ولم تنتبه للسيارات الذى بلطريق حتى اصطدمت بسيارة ثم وقعة فاقدة الوعى خرج صاحب السيارة مسرعا اتسعت عيناه منصدم اتو الاشخاص ينظرون لها
ثم قال احدهم
-يا حول الله انت هتفضل واقف كده شيلها بسرعة على اى مستشفى
لم يتردد وحملها مسرعا وادخلها السيارة


************************************************** **********


اتى المساء ظل ينتظرها والقلق يمتلك قلبه ثم قال
-يارب ايه الى اخرها كده انا قلقان اوى عليها
اتصلت بشركة ومحدش رد اكيد قفلت
فكر كثير الى اين ذهبت ولكن لم تجد جواب على سؤاله

************************************************** **********

ظل بجانبها طوال اليوم واخيرا افتحت عيناها ثم قالت
-انا فين
انتشرت السعاده على وجهه ثم قال
-اخيرا قومتى
احست بتعب بعظامها
-انت ؟ انا ايه الى جابنى هنا
-حضرتك كنتى بتجرى زى المجنونه وانا خبطك بعربيتى انتي لسة فكرانى
-اه ده احنا اتقابلنا امبارح صح
-صح .انتى بتطلعيلى منين
-انت الى بتطلعلى منين
-رسم ابتسامة ثم قال
-مش عارف .اكيد حاسة بتعب
-شويه
ارادت ان تستند ظهرها على الوسادة ولكن لم تستطيع امسك يديها وساعدها بأن تستند ظهرها
-شكرا
-العفو.انا هروح للدكتور اسئلة ينفع تخرجى ولا لا
-لا انا لازم اخرج اخويا زمانه قلقان عاليا
-مش معنه اخوكى ليه مامتك وباباكى مش هيقلقو عليكى
-ربنا يرحمهم
-اسف مكنتش اعرف
-ولا يهمك
ثم اتجه لباب الغرفة وخرج


************************************************** *******




ظل يسرخ من شدة الم صدره اسرعت الخادمة عائشة لغرفته
-مالك يا استاذ احمد
-بموت اتصلى بأدم بسرعة يجى يودينى المستشفى
.قالت وهى خائفة وترتجف
-حاضر حاضر

************************************************** **********

دخل الغرفة مرة اخرى ثم قال لها الدكتور قال
-الحادثة بسيطه وتقدرى تخرجى
-طيب
-ثم ساعدها ان تقوم وظل يساعدها حتى اخرجها من بوابة المستشفى
-يلا اركبى
-لاشكرا ليك لحد كده كفايه
-مينفعش لازم اوصلك
قالت بغضب وبصوت مرتفع
-ما قولت لا شكرا اكمنك متستحقهاش علشان بسببك جيت هنا
قال ايضا بغضب
-انتى عصابية ليه كده
-مالكش دعوة
-انا غلطان كان لازم اسيبك مرميه قدام العربية
-تصدق انك وقح
-تصدقى انك لسانك طويل والله ووعد منى ان هيجى اليوم الى تنحنيلى فيه
-طب وعد منى انا بقا هيجى اليوم الى ههزقك قدام كل الناس وتنحنى ليا
-رفع حاجبا ونظر اليه نظرة انتقام

************************************************** **********

ثم فجائة رن هاتفه اطلع هاتفه من جيبه ثم قال
-الو
-ردت وهى تبكى وترتجف الحقنى يا استاذ ابوك بيموت
-اتسعت عيناه فى صدمة بالغه ثم قال
-بابا بيموت ازاى ده
-مش عارفه لازم تيجى
-حاضر انا ثوانى وهكون عندك
ركب سيارته مسرعا لمعت عيناه بدموعه وهو يسوق بسرعة يتذكر كل شئ حدث بينه وببين ابيه وعندما كانوا يمزحو وعندما كان يتشاجر مع ابيه
فى هذا الوقت القصير مر امامه شريطا بداخله كل شئ حدث بينه وبين ابيه وصل الى القصر البغدادى نزل من سيارته
ثم ركض مسرعا الى باب القصر ثم افتحه وركض لغرفة والده
شاهدها تبكى وترتجف ثم قال
-عائشة بابا ماله
صرخت قائلة
-مات
تكررت له كلمتها بأذنيه ثلاث مرات اتسعت عيناه ثم جلس على ركبتيه بجانب فراش ابيه ومسح دموعه المتساقطة ثم قال
-بابا
وضع يديه عند رقبته احس بنبض رسم ابتسامة ثم ادخل يديه فى جيبه مسرعا واطلع هاتفه ليتصل بسيارة الاسعاف

************************************************** *************


وصلت الى بيتها ثم اوضعت يديها على جبهتيها من الالم فتحت باب منزلها وعندما غلقته واستدارت شاهدة اخيها واقف امامها
-ما لسه بدرى يا هانم
-اياد اصل الصراحة انا كنت فى
قاطعها بحدة قائلا
-مش عايز اسمع منك مبرراتك اكيد هتكدبى
قطب حاجبيه وقال
-سارة مالك ايه الى على دماغك ده وايدك متربطه ليه
-لم تتمالك نفسها اكثر من ذلك وركضت دموعها تنزل من اعينها وتتوالى تلوه الاخرى
ركض وامسكها من معصمها قائلا
-مالك يا سارة ايه الى حصلك
-لم ترد ومازالت دموعها تتوالى تلوة الاخرى
امسكها من كتفيها وهزها بقوة قائلا
-سارة مالك
فقد اعصابه وهى شاهدت انه فاقد اعصابه لانها لا ترد
-اصل عملت حادثة
اتسعت عيناه وحدق بها
-اياد صاحب الشغل حاول التعدى عليا وانا هربت وانا بجرى شاب خبطنى ووادنى المستشفى
-ابتلع ريقه بصعوبه وقال
-انتى بتكلمى جد
-اه
والله ما انا هسيب حقك
-لا ارجوك ده راجل اعمال يعنى لا انا ولا انت نقدرله انا معتش راحه الشغل
-لا حقك هيجيلك
-لا ارجوك لو بتحبنى ده واحد كبير فى السن ارجوك يا اياد بلاش تهور انا مش مستغنيه عنك
وحياتى عندك
-حاضر يا سارة


************************************************** ********


خرج من العناية المركزة
ركض مسرعا امامه وسأله بابا عامل ايه
-فى غيبوبه للاسف عندنا امل 30% بس
-انزل راسه بلارض حزينا
-ادم بيه ربنا رحمته كبيرة متزعلش وامسح دموعك واتى الصباح
لم تنام ابدا سهرت تفكر ماذا ستفعل هل ستجد وظيفة اخرى قررت بعد تفكير طوال الليل انها ستذهب لتبحث عن عمل جديد اتردات ملابسها
وبعد ان اتت الساعة 11 صباحا اتجهت لباب منزلها اتى صوت من خلفها استدارت وقال
-اياد
-نعم
-كنت بتقولى ايه
-بقولك راحه فين
-هدور على شغل
-لا
-اياد هدور فى الكافيها اماكن محترمة
-سارة قولت لا
-اياد ارجوك متدخلش انا بحبك ولازم اعمل كده علشانك فخليك بعيد
-سارة انا ادخل زى ما انا عايز انا بخاف عليكى اكتر من نفسي
ذهبت ووقفت امامه ثم وضعت كفيها على خديه وقالت
-اخويا حبيبى متقلقش اختك راجل
-سارة ارجوكى بلاش
-اياد انا ماشيه لو اتأخرت اعرف انى لقيت شغل واستلمته انهارده
-اومأ رأسه موافقا
************************************************** ***************
رن عليه وبعد دقائق اتى صوت الشاحب
-ايه مالك يا ادم
-بابا تعبان يا يارا وفى المستشفى
-بجد
اه
-طب ان شاء الله هيكون كويس فكها بس هستناك فى كافيه النجوم
-يارا مفيش احساس بقولك تعبان ازاى هسيبه
-يعنى قعادك معاه هيعمله حاجه ادم انا مستنياك لو مجتش هروح مع اىboy frinds
هتيجى ولا لا
-هاجى
-طيب
وصلت لكافية النجوم ثم دخلت وجلست على كرسي ثم اتى شخص من العاملين سالها
-تشربى ايه حضرتك
-انا مش جايه اشرب حاجه انا عايزة شغل
-شغل
-اه
-طيب تعالى معايا حضرتك لغرفة المدير
-اوك
ثم ذهبت لمدير الكافية ودخلت غرفته ثم قال العامل
-حضرتها عايزة شغل هنا
-اتفضلى .امشي انت
ثم جلست
-انا ممكن اشغلك شهر واحد لان هنا فى احد العمال واخد شهر اجازه قولتى ايه
انتشرت السعاده على وجهها
-اكيد موافقه ممكن ابدأ شغل من الوقتى
-اكيد طبعا لو حابه كده ماشي
-شكرا جدا


**********************************************


اتت وانتظرت حبيبها واخيرا اتى وجلس بجانبها
-ادم وحشتنى
-انتى اكتر
-طب تطلب ايه
-اى حاجه
-طيب
اتت سارة ثم قالت تطلبوه ايه
احس ادم ان الصوت سمعه من قبل رفع وجهه واتسعت عيناه وحدق بساره وعندما شاهدته سارة حدقة بيه
لاحظت يارا وقالت فى ايه
-لا لا ولا حاجه يا يارا
-اوك
-ابتلعت ريقها وقالت
-تطلبوه ايه
-سبق ادم يارا بلحديث وقال
-من الذوق يا انسه تعطينه المنيوه الى فيه المشروبات
-رفعت حاجبا وقالت بإبتسامة



#يتبع
#مريم_حمدى_الديسطى




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-07-16, 10:43 AM   #6

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


*دعينى أمحو كبريائك*

((4))

رفعت حاجبا وقالت بإبتسامة
-ممكن سؤال
-اتفضلى
-حضرتك ده ايه
-هو ايه
-المكان ده
-كافيه
-يعنى من الذوق مش لازم منيوه الى جاى كافيه اكيد هيطلب حاجه واحده ومحدده واذا عايز المنيوه اتفضل اهوت و
قاطعتها قائلة
-انتى مش البنت الى مازن صديقنا ضايقها
-اه انا
-طيب بصي .اسمك ايه؟
-تولين
عندما سمع اسمها ابتسم لجمال اسمها ولم يعرف ان مستعار
-اسمك غريب ومميز
-شكرا
-العفو. بصي يا تولين لازم تحترمى اسيادك يعنى ادم مش واحد قدك يا تولين هو صاحب شركة وفلل وشركته من اكبر شركات مصر فلازم تحترمى اسيادك
على وشك ان تلمع عيناها من كلامها القاسي ولكن تماسكت اعصابها وقالت
-الظاهر .اسمك ايه
-يارا
-الظاهر يا انسه يارا اهلك معلومكيش الذوق
اتسعت عيناها منصدمة من كلامها
-انتى
قاطعها قائلا
-يارا اسكتى
ثم قال بصوت مرتفع
-فين المدير
سمع احد العمال صوته وذهب له
-خير يا فندم
-فين المدير
-حاضر هروح ابلغه ان حضرتك عايزه
انتشر الخوف على وجهها
اتى المدير وقال
-استاذ ادم خير
-البنت ديه بتتعامل بقلة ذوق لازم تطرد
اتسعت عيناها منصدمة علمت بدون ان احد يقول لها انه سينفذ ما قاله له لانه غنى ويستطيع طرد اى شخص من عمله
استدارت وذهبت متجهى الى باب الكافيه احست بأن كل الحياة اصبحت سوداء تمنت من الله ان يأخذ بصرها حتى لاتشاهد هذا السواد الذى تمتلكه الحياة بلنسبه لها
رسم ابتسامة واحس بنصر تمنى من الله ان تتدمر وان الحياه يجعلها بلنسبه لها سوداء
فرحت يارا بداخلها ان حبيبها لم يترك اى احد يهينها بسلام
لم تستمر الفرحة وجاء لـأدم اتصال ورد وقال
-الو
-معايا استاذ ادم صح
-اه صح
-انا الدكتور خالد
-خير يا دكتور
-ادم لازم تيجى الوقتى
-ليه
-هتعرف لما تيجى
-طيب 5 دقايق واكون عندك
************************************************** ********************************
وصل الى المستشفى ومعه عشيقته وصل لغرفة ابيه وشاهد الدكتور يقف امامها
فسأله بقلق
-خير
-ادم الاعمار بيدى الله
اخذت دقاقت قلبه تتسارع ابتلع ريقاه بصعوبه وقال
-مش فاهم
-ان لله وان اليه راجعون .أبوك مات
اتسعت عيناه فى صدمة بالغة
رسمت ابتسامة وقالت لنفسها
-شركة ادم البغدادى
************************************************** ********************************
دخل غرفة ابيه وغلقها بعد ان دخل مسح دموعه وجلس بجانبه وسحب الغطاء من على وجهه
مرر كفه على وجه ابيه
-هتوحشنى اوى سبتلى مسؤليات كتيرالوقتى بس حسيت بلمسؤليه وبقيت يتيم ياترى هعرف اكون زيك تعرف مش هزعل انك سبتنى لان الموت راحه ليك وعمرى ما هزعل على حاجه راحه ليك ربنا يرحمك بس دموعى ديه علشان مش هشوفك تانى وهتوحشنى اوى عمرى ما هنسي هزارنا وانك كنت اخ وصديق ليا عمرك ما عملتنى بقسوة ربنا يغفرلك ذنوبك بابا انا بحبك اوى انا قلبى بيتحرق
ثم صرخ بقوة قائلا
-ااااااااااااااه
سمعت يارا صرخته دخلت مسرعتا شاهدته يبكى مثل الطفل الذى فقد امه لم تتحمل ان تشاهد حبيبها هكذا وبكت ايضا
وجلست بجانبه وقال
-ادم اهدى
-يارا بابا هيسبنى ومش هشوفه تانى
-ادم انت راجل مينفعش تبكى
-الرسول كان راجل وبكى
-صلى الله عليه وسلم ارجوك اهدى
-بابا كان بلنسبالى اخ وصديق واخت وام كان بيديلى كل المعانى ديه
-حبيبى اهدى
************************************************** ********************************
مر يوما كامل ومازالت تتذكر هذا الموقف الذى حدث بينها وبينه وبين يارا الذى جعل قلبها مكسورا لا يستطيع احد ان يدويه
جاء اخيها وعلى وجهه الصدمة وجلس بجانبها وبيده جريدة اليوم
وقال سارة
-نعم
-مش برده الراجل الى كنتى بتشتغلى عنده اسمه احمد البغدادى
-اه ماله
-مات
-اتسعت عيناها وقالت مات
-اه خدى اقرائي
-اخذت الجريد وقرأت الذي مكتوب بها
موت رجل الاعمال المشهور احمد البغدادى
غلقت الحريده ووضعته بجانبها وقالت
-ان لله وان اليه راجعون ربنا يرحمه
-انتى بتدعيله بعد الى عمله فيكى
-انا مسمحاه
-سارة انتى بتقولى ايه
-اياد بما انه مات وهو كان العقبه الى مش مخليانى اروح الشغل من بكرا هرجع
-ازاى ده مش انتى استقلتى
انا استقلت بلكلام مقدمتش ورق على كدا
-بس مين هيكون المسؤل
-اكيد اخوه لانه لسه فى الشركة ونسبته اعلى منه كمان
-يعنى هيمسكها
-اكيد اومال هيهد الى بناه
-يعنى مصممه ترجعى
-اه
************************************************** ********************************
دخلت الغرفة وجلست بجانبه على فراشه
-ادم مينفعش كده لازم تروح الشغل معقوله هتهد الى ابوك وعمك بنوه
-مش قادر تعبان اوى
-يعنى هنسيب شغلنا
-بقولك مش قادر
-يعنى هتسيب الشغل كده وتزعل ابوك ارجوك روح
-حاضر يا يارا من بكرا هروح

اتى اليوم التالى وجهز نفسه ثم خرج ووصل لشركته
وهى ايضا خرجت من منزلها متجهة الى عملها
وصل لشركة ووصل لمكتب رائيس مجلس الادارة وعندما شاهده كرسي ابيه قال
-انا كان نفسي تكون اخر واحده قعد عليه بس مقدرش اهد تعبك واتصل بسكرتيرته وقال لها
اجمعيلى الموظفين فى اجتماع
-حاضر يا فندم
عندما وصلت

وجلست فى مكتبها قالت لها زميلتها
-ايه الغيبه الطويله ديه
-معلش كنت تعبانه
-طيب على العموم بعد ربع ساعه الرائيس الجديد عملنا اجتماع
-اوك ياترى مين
-ابن الاستاذ احمد البغدادى
-اومال فين اخوه
-اخوه ميعرفش حتى خبر موت اخوه بس تعرفى ابنه عسل اوى شوفته وهو داخل بس شكله حزين اوى اوى
-احنا جاين نشتغل ولا نعاكس
-ههههه الاتنين
قطبت سارة حاجبيه وتضايقت من حديثها
وبعد ربع ساعه اتى ميعاد الاجتماع
دخلت سارة الاجتماع وجلست بمقعدها واتى ادم وجلس على الكرسي الذى بلمقدمه
-اتسعت عيناها عندما شهدته وعندما شاهدها ايضا اتسعت عيناه


#يتبع
#دعينى_امحو_كبريائك
#مريم_حمدى_الديسطى






لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-07-16, 10:45 AM   #7

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


*دعينى أمحو كبريائك*
((5))


اتسعت عيناها عندما شاهدته واتسعت عيناه عندما شاهدها
حدق بها دقيقتين ثم بتلع ريقه وقال
-عرفونى على نفسكو مع مؤهلتكم
بدأ الجميع بتعريف انفسهم ويحدثونه عن مؤهلاتهم
وجاء الدور على سارة
ثم قالت
-اسمي سارة
اتسعت عيناه منصدم لانه يعلم ان اسمها تولين
ابتلع ريقه بصعوبه
-سنك
-23
اندهش الجميع لانها الوحيدة الذى سئلها عن عمرها
-مؤهلاتك
-بكالوريوس تجارة وبعرف اتكلم عربى انجليزى وفرنساوى وايطالى
ضحك ضحكة ساخرة
ابتلعت ريقها وقالت
-هو فى حاجه تضحك
-حلوه بعرف اتكلم عربى ديه
-طبعا انا ميشرفنيش انى بتكلم بكل اللغات ديه بس يشرفنى انى بكلم بلعربى لغتنا متربعه على عرش العالم يا فندم ولا حضرتك شايف العكس
احس بلاحراج من كلامها شاهده جميع الموظفين ينظرون لها نظرة فخر
استمر جميع الموظفين ينظرون لها نظرة اعجاب وفخر
فاطع نظراتهم لها قائلا
-انا شايف النظام متلغبط
فردت ميار
-ازاى يا فندم
-يعنى انتى متستحقيش تكونى السكرتيرة لان مؤهلات سارة اعلى منك
اتسعت عيناها لم تتوقع انه سيحرجها بهذا الشكل وانها ستسمع هذا الكلام ذات يوم
بينما سارة ظهرت الدهشة على وجهها انه يريد ان يجعلها سكرتيرة شركة البغدادى وهذا سيجعلها قريبة منه وان هذا المنصب كبير جدا فهى ستكون مسؤلة عن حياته وتنظيم مواعيده والتعامل مع جميع العملاء وسيجعلها تراجع كل الاوراق الذى يجب ان يمضيها ادم البغدادى
قطع تفكيرها صوته قائلا
-من انهارده سارة مكان ميار وميار مكان سارة
حدقت ميار بسارة وتوعدت لها بلانتقام لانها تظن انها سرقت منصبها
-تقدرو تمشو
************************************************** **********************
امسك سماعة الهاتف وطلب منه ان تأتى الى مكتبة مسرعتا
دخلت مكتبة والرعب تملكها
ووقفت اما مكتبة وقالت بتلعثم
-خير يا فندم
رسم ابتسامة خبيثة
-مش وعدك انى هذلك
تجاهلت كلمته الذى شقت صدرها وجرحتها فهو عندما بداء الظهور بحياتها وهو يجرحها وجروحها تزداد عمق وقلبها يشتعل ويتوعدله بلانتقام
-حضرتك عايزنى فى حاجه ؟
-انتى اسمك سارة ولا تولين
-سارة للناس الى بحبهم تولين للناس الى بلنسبالى ولا حاجه
-وتحبى اندهلك بأنهى
-تولين
- يعنى انا بلنسبالك ولا حاجه
تجاهلت ايضا هذا السؤال
وقالت
-ممكن امشي
-لا
-حضرتك لسه عايزنى
-لا
-طب ليه استنى
-اصل حابب اشوفك وانتى منزله راسك احتراما ليه
صمتت ولم تتحدث ولكن بداخلها بركانا من الغضب
-امشي
احست بلافراج عندما قال لها امشي فعندما تدخل هذا المكتب الذى اصبحه له تشعر بأنها بداخل سجن
استدارت وخرجت مسرعتا
************************************************** **********************
انتهت من عملها
وهى بطريقها لبيتها تفكر بهذا الشاب الوسيم الذى يريد اهانتها بأى شكل ولم يترك فرصة الا ويريد اهانتها تفكر كيف تجعله يقدم لها الاحترام ولكن لم تجد اى جواب لسؤالها
عندما وصلت الى منزلها
وذهبت الى شقتها عندما فتحتها وجدت اخيها جالس على الارض ويبكى
اتسعت عيناها منصدمة وركضت مسرعتا وجلست بجانبه
وقالت له
والرعب تملكها
-اياد مالك
-لم يرد
وضعت كفيها على وجه ومسحت دموعه المتساقطة
-حبيبى مالك
-لم يرد
-ارجوك رد متعصبنيش
-انا بكره نفسي
-ليه كده بس يا حبيبى
-نور
قطبت حاجبيها وقالت
-نور مين
-بنت بحبها اوى من اول ما شوفتها ولما اتشجعت وروحت قولتلها هزقتنى واتريقت عليه وقالتلى تبقا بص انت بتكلم مين انت بتكلم بنت اسيادك
زادت همومها عندما ظهر ادم البغدادى بحياتها وهمومها واحزانها تزداد
-اهدى يا حبيبى اهدى متزعلش انا عارفه انك بتحبها بس لو ليك نصيب فى حاجه هتاخدها وبكرا يحصل موقف وتعرف قيمتك صدقنى الى بيحب بشكل ده ربنا مش هيكسر قلبه
ثم عانقته
************************************************** **********************
جالسة بجانبه على الاريكة والسعاده تملك قلبها بأن حبيبها اصبح رائيس مجلس ادارة شركة البغدادى
رسمت ابتسامة وقالت
-حبيبى يومك كان ازاى
-ممتاز
-ادم
-نعم
-متقدرش تمحى اى ورق من الشركة يثبت ان الشركة محمود البغدادى ليه فيها
حدق بيها غير مصدق انها نزلت لهذا المستوى
-يارا لو اكلمتى فى الموضوع ده تانى تنسينى تماما فاهمه
-بقا كده ديه غلطتى انى عايزة مصلحتك
-لا شكرا
-طيب انا ماشيه
وذهبت
لم يتمسك بها ويتوسل لها ان تبقى بحانبه
ظهرت بخياله هذا الفتاه الحسناء
رسم ابتسامه وقال
-نفسي تكونى ليا يا سارة
************************************************** **********************
اتصلت بصديقتها والغضب تملكها والغيره ايضا تملكتها لان سارة اخذت منصبها بشركة
وقالت لها
-ازيك يا يارا
-كويسه يا ميار ايه انا من ساعة ما جبتلك الوظيفة وانتى ولا بتتصلى
-اهى اتاخدت
-مش فاهمه
-واحده اسمها سارة جات الشركة علشان تكون محاسبة وادم حبيبك راح قال مؤهلاتها عاليه وادهلها وهى حلوة اوى وادم هو الى قاصد يخليها جمبه الحقى حبيبك
-انتى بتقولى ايه انتى الظاهر اجننتى
-لا مجننتش بس لو مرجعتنيش منصبي والله ما هسيبها فى حالها وانا عارفه كل كبيرة وصغير بشركة وممكن اخد اوراق واخبيها
قالت لها غضبة
-ميار مش معنت انى خليت عمو يعينك السكرتيرة وكل ده علشان تراقبلى كل حاجه علشان اضمن مستقبل ادم تقومى تبوظى الدنيا انا هتصرف اقفلى
-حاضر سلام
************************************************** **********************
وصل لشركته ومر عند مكتبها وقفت احترما له ثم نظر لها ورسم ابتسامة لها
قطبت حاجبيها واندهشت لانه رسم لها ابتسامه لا يوجد بها اى معانى انتقام ولا خبث كعادته بل ابتسامه وسيمه مثله
احست ان هذه الابتسامة من خلفها اشياء كثير
وبعد ان دخل رفع سماعة الهاتف وقال لها
-عايزك
-اوك
دخلت مكتبة
ووقفت امام مكتبه
وقالت
-افندم
قام من مقعده ووقف امامها ولا يوجد بينهما مسافه فرجعت خطوة للخلف وتقدم خطوة للامام
ثم جعل يديه تحاوط خصرها
اتسعت عيناها وضربات قلبها تتسارع
حاولت ان تفلت يديه وتبعدها عن خصرها ولكنها فشلت ولم تسطيع ان تبعدها لقوة يديه
حاولت مجددا وفشلت
قالت بغضب
سبنى يا ادم
-لا لازم اوفى بوعدى
-علشان توفى بوعدى تهنى وتزلينى
-طلامه هيبسطنى عادى
لمعت عيناها بدموعها ولم تتحمل هذه الاهانه وبكيت
-بحب اشوف الضعف ده بعيونك
-ارجوك ابعد
رسم ابتسامة وقال
-زى ما لسانك طويل خلى عند قوة تقدرى تدافعى عن نفسك
حاولت مجددا ونجحت ثم ركضت مسرعتا نحو الباب الحقها مسرعا قبل ان تفتح
-شوفى مين هينقذك وازاى صوتك هيوصلهم
تذكرت عندما ابيه كان يريد ان يفعل معها هكذا ولكن الغرض مختلف فهذا يريد الانتقام واهانتها
************************************************** *********************
وصلت لمكتب السكرنيرة
-ايه ده مكتب من غير سكرتيرة
-افتحت غرفة مكتب ادم البغدادى
اتسعت عيناها عندما شاهدته يحاول التقرب منها ولكن سارة تقاومه
ثم قالت



#يتبع
#دعينى_امحو_كبريائك
#مريم_حمدى_الديسطى



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-07-16, 10:46 AM   #8

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



*دعينى أمحو كبريائك*
((6))
اتسعت عيناها عندما شاهدته يحاول التقرب منها ولكن سارة تقاومه
ثم قالت
ادم
اتسعت عيناه منصدم
وقال بتلعثم
-يارا
-ايوا انا الظاهر عندك اجتماع خاص مع الانسه سارة امشي انا بقا
-استنى
ركضت مسرعتا للخارج ثم جلست على مقعدها امام مكتبها تبكى
-عايز منى ايه
-يارا انتى العشق
-والى انا شوفته ده
-انتى عارفه انى عايز اذلها وانتى شايفه انها كانت بتعيط وبتحاول تبعد اظن فهمتى
-اذا كان كده اوك
انا جبت علشان اقولك ميار لازم ترجع السكرتيرة
-يارا شغلى محدش يدخل فيه
-بقا كده
-ايوا كده
-انا حذرتك وانت حر بس ميار مش هتسكت
-تعمل الى تعمله
-طيب انت حر
وضع يديه الاثنين على كتفيها وقال
-يارا ارجوكى متزعلش
امسكت يديه وابعدتها عنها
وقالت
-ادم
-نعم
-تتجوزنى
اتسعت عيناه ولم يرد
-ادم تتجوزنى
************************************************** *********************
احست باهانت كرامتها ولكن منحت الصبر لنفسها انه سيأتى اليوم وتهينه ولان الله لا يترك حق احد
ظلت تبكى لم تتوقف عن البكاء لقد جعل هذا الوسيم حياتها جحيم
جعلها تتمنى الموت بسببه اصبح قلبها أسود فهذه الفتاه كان قلبها ابيض ولكن عندما ظهر ادم بحياتها اصبح قلبها اسود يريد الانتقام والدمار له
خرجت يارا من مكتب اادم
ووقفت امام مكتب سارة وقالت لها بأسلوبا باردا
-معلش يا سارة ما انتى الى اختارتى تلعبى مع ادم وادم مش سهل على العموم متزعليش
وقريبا جدا هجبلك دعوة خطوبتنا اصل هنتخطب قريب جدا بس هطبع الدعاوى واجبلك واحده
انا همشي بقا
ظلت تبكى حتى رأته خارج من مكتبه ومسحت دموعها مسرعتا
ووقفت احتراما له
ادخل يديه فى جيبه
واطلع منه منديل وقدمه لها
نظرت للمنديل وتساقطت دموعها
احس بلحزن على ما فعله بها
لم تأخد المنديل
-ممكن تاخديه
-لا شكرا
-انا اسف
والاسف ده هيردلى كرامتى الى حضرتك هنتها كل ده علشان تذلنى
مرر المنديل على خديها ليمسح دموعها
ثم عانقها احست بلحنان عندما عنقها
وهدأت مسرعتا عندما ربت على كتفيها
-انتى زعلانه منى
-لا.نسيت اقولك الف مبروك
-اكيد يارا بدأت تذيع الخبر
-اه
-الله يبارك فيكى
-انت مجوزها عن حب
-للاسف هى مجرد صديقه مش حبيبه بس مقدرش بعد سنتين ماشي معاها اسيبها بعد ما اعتبرتنى حبيبها اكمنى بحب واحده اوى جدا بس هى مش بتبادلنى نفس الحب ده
-ساعات الحب بيحى بعد الزواج
-ممكن .انتى مرتبطه
-لا.ممكن اسألك سؤال
-اتفضلى
-لو كانت البنت ديه بتبادلك نفس الحب كنت هتكسر قلب يارا
-مش عارف الصراحه بس كده لو اجوزت يارا ابقا كسرت قلبها ولو اجوزت الى بحبها ابقا كسرت قلب يارا بس كنت ممكن اختار الى بحبها وبتحبنى
-اسمها ايه الى بتحبها
رسم ابتسامة وتجاهل سؤالها وقال
-ممكن تحضريلى اوراق الشحنة الجديده الى جايه من الصين عايزه تكون بكرا على مكتبى
-حاضر
ثم دخل مكتبه
بدأت بتحضير الاوراق ولكن ما زالت تتوعد له بلانتقام
************************************************** *********************
ذهبت وظلت بعد ان ذبوا جميع العملاء حتى ادم البغدادى
اتت ميار لها
اندهشت سارة وقالت لها
-ميار انتى لسه هنا
اتسعت عيناها عندما رائتها وقالت لها بتلعثم
-سارة انتى لسه هنا
-ايوا
-اصل كنت بتمم على الشركة
-اعتقد ديه شغلة عمو محمد
-عادى قولت اساعده
-اوك انا على العموم ماشيه الوقا
-انتى لسه هنا ليه
-بحضر اوراق الشحنة الجديدة
-اه هتوديها فين
-هوديها على مكتب استاد ادم
-اوك

ذهبت ميار وبعد 5 دقائق دخلت المكتب ووضعت الاوراق على مكتب ادم البغدادى وغلقته بلمفتاح
وبغد ان ذهبت اتت ميار ورسمت ابتسامة خبيثة و اطلعت المفتاح من جيبها وفتحته وسرقت الاوراق وذهبت من المكتب
************************************************** ********************
ذهبت الى بيتها ولم تجد اخيها ظلت تنتظره ساعات ولم يأتى اتت الساعة 3 فجرا ولم يأتى امتلكها الخوف
ظلت تنتظره ولم يأتى
************************************************** ********************
عندما وصلت لمنزلها اتصلت بصديقتها يارا وقالت
-ازيك
-الحمدلله
-انا سرقت الاوراق بتاعت ثفقة الصين
اتسعت عيناها وقالت لها

-ميار انتى كده بتأذى ادم
-لابأذي سارة الشحنه ديه مهمه جدا ولسه اسبوعين وهبقا احط الاوراق على مكتبه بعد يومين يكون طردها
رسمت ابتسامة وقالت
-انتى جدعه
-انتى لسه شوفتى حاجه
************************************************** ********************
اتى ميعاد شغلها وذهبت وهى خائفة على اخيها
لانه لم يأتى وظلت طوال الليل تفكر بيه
عندما اتت وجلست على مكتبها اتى ادم البغدادى وبحث عن الاوراق ولم يجدها
ثم اصل بسارة واتت
-فين الاوراق
-على المكتب
-فينت
بحثت على المكتب ولم تجدها
-انا كنت حطاها هنا
قال والغضب امتلكه
-سارة ده مش هزار ده شغل
-والله سبته هنا
-الظاهر قولتى تنتقمى منى بلطريقة ديه صح
-يا فندم والله
قاطعها مسرعا وقال بغضب
-سارة انا ممكن اسجنك بتهمة سرقة أوراق الشحنة بتاعت الصين
-والله حطتها بليل
-العفريت خدها يعنى
-معرفش
-اومال مين الى يعرف انتى اخر واحده كنتى
هنا الظاهرغلط لما.وثقت فيكى انتى متستهليش المعامله الحلوه
-انا يا فندم
-ايوا انتى
-والله حطتها هنا وقفلت المكتب بلمفتاح وجيت بدرى وفتحته
-سارة انتى عملتى كده علشان تنتقمى منى بس والله ما هرحمك
تجمدت بمكانها وحدقت بيه غير مصدقة
قال باشمئزار
-

#يتبع
#دعينى_أمحو_كبريائك
#مريم_حمدى_الديسطى



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-07-16, 10:50 AM   #9

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



*دعينى أمحو كبريائك *

((7))


-سارة انتى عملتى كده علشان تنتقمى منى بس والله ما هرحمك
تجمدت بمكانها وحدقت بيه غير مصدقة
قال باشمئزار
-امشي من وشي
-يا فندم
قاطعها قائلا بغضب
-امشي من وشي
استدارت وخرجت من مكتبه وقفت امام مكتبها وقررت البحث فى مكتبها
وظلت 5 دقائق تبحث ولم تجد الاوراق
قطبت حاجبيها وقالت
-ميار
ثم قررت ان تذهب لمكتب ميار الذى كان مكتبها سابقا
************************************************** *********************
ظل يفكر ماذا سيفعل وما هى النتائج الى ستواجه اذا لم يجد الاوراق
انتهى من تفكيره وقرر ان يتصل بعمه محمود البغدادى
اطلع هاتفه من جيبه واتصل بيه وبعد ثوانى اتى صوت عمه قائلا
-اخيرا لقيت حد يعبرنى من اهلى ازيك يا ادم
-عمو عايزك فى موضوع ضرور ال
قاطعه قائلا
-انت معندكش ذوق بقولك ازيك تقولى عايزك فى موضوع
-عمو ارجوك مش وقت تهزقنى انا فى ورطه
-ورطة ايه
-بابا اتفق على ثفقه وورقها اختفى من الشركة
اتسعت عيناه وقال
-ادم انت بتهزر
-يعنى هتصل بيك مخصوص علشان اهزر
-طيب متخلى ابوك يحلها
صمت 5 ثوانى يفكر يخبره ان ابيه توفى ام لا يصدمه
فقرر ان لا يخبره
-بابا تعبان
امتلكه القلق وقال
-تعبان تعبان من ايه
-تعب بسيط
-طيب انا هحجز على اول طيارة واجى اشوف ابوك والمشكله ديه
-طيب ارجوك بسرعه
-يعنى يوم ما تمسك الشركة تخربها اومال لو موتنا وسبنهالك هتعمل ايه
-ارجوك مش وقته عتاب لازم تيجى بأسرع وقت
-حاضر يا ادم هحجز على اول طيارة مع السلامه
-الله يسلمك
************************************************** *********************
دخلت مكتبها
وقفت ميار وقالت بتلعثم
-سارة
ايه الى جابك
-ايه مش من حقى اشوف مكتبى القديم ولا مش مسموح
-براحتك
-طبعا مستغربة ازاى مطردش بعد ما انتى سرقتى الاوراق
اتسعت عيناها ولم ترد
-ميار الاوراق ديه لازم ترجع والا هقول لاستاذ ادم انك الى سرقتيها
-انا مسرقتش حاجه
-انتى الوحيده الى هنا معاكى نسخه من مكتب استاذ ادم
-ما انتى كمان معاكى نسخه
-ميار الاوراق لو مرجعتش هقول لاستاذ ادم على كل الى حصل امبارح بليل وهو يحكم
-لا ارجوكى انا هرجع الاوراق
-امتى ؟
-بكرا
-ولو مرجعتش
-انا قولتلك هرجعها يبقا هرجعها
ثم قالت لها ببرود
-تمام كده وتانى مره يا شاطرة متلعبيش مع سارة الشربينى انا مش سهله وكمان اذا كنتى عملتى كده علشان منصبك فلازم تعرفى مش انا الى اخترت هو الى اختار فبلاش شغل العصابات ده
ثم استدارت وذهبت
وبعد ان استدارت وذهبت
اخذت ميار هاتفها من على مكتبها واتصلت بيارا وبعد ثوانى اتى صوتها
-الو
-الو
-سارة مطردتش وادم سامحها
اتسعت عيناها منصدمة ثم قالت
-ازاى ده
-وكمان عرفت انى انا الى سرقتهم
-ازاى ده
-علشان انا معايا نسخه من المكتب وكمان علشان شافتنى امبارح بليل
انا اصلا غبيه انا كنت بخطط غلط لو فعلا بعد ما اطردت رجعت الملف هيشك ان الى سرقه حد من الشركة ومش سارة كونا لازم نفكر صح
-اسمعى الى هقولك عليه
-انتى هترجعى الملف لسارة بكرا
-حاضر
-وهنطردها ازاى
-اسمعينى كويس لو نفذتى الخطه ديه ادم لا يمكن هيسامحها
************************************************** ********************
-سارة
-نعم
-الملف ده لازم يدخل لاستاذ ادم يمضيه
-ممكن تأجله
-اجله ازاى
-اصل خايفة ادخل لحسن يزعقلى
-سارة بلاش تعملى مصيبة تانية الاوراق ديه مستعجله ولازم تتمضي
-حاضر
ثم اخذتها
ودخلت مكتبة
وقفت امامه ولكن هو شارد
-احم احم
انتبها لها وقال
-اعتقد انى مندهتلكيش
-الاوراق ديه محتاجه تتمضي
-حاطيها على المكتب
ووضعتها على المكتب
ثم اتجهت نحو الباب وعلى وشك الخروج ولكن ثبتت بمكانها عندها قال
لها
-استنى
استدارت وقالت له
-افندم
قام من مقعده
-اناصحيح ندمت لما هنت كرامتك بس انا ندمت اكتر لما اتأسفتلك
-ممكن اقول لحضرتك حاجه
-اتفضلى
-انت وباباك نسخه واحده بس الغرض مختلف باباك حاول يعمل الى حضرتك بتحاول تعمله الظاهر ان ديه حاجه بتجرى فى عروق عائلتك
امسكها من عنقها وامتلكه الغضب
-انتى ازاى تتبلى على ابويا بكده
لم تسطيع ان تتنفس لانه امسكها من عنقها وهى تختنق
وجهها اصبح لونه احمر عندما شاهد لون وجهها تركها مسرعا
تنفست مسرعتا
-اوعى تانى تتجرائي تتبلى على بابا بكده المرادى انتى اتنقذتى منى المره الجايه انا هقتلك انا بكرهك بكرهك
-وانا كمان بكرهك يوم ما قولتلك سامحتك كنت بكذب عليك بس انا مسرقتش الملف انا لما احب انتقم انتقم قدام كل الناس مش وانا متخفيه بس انا هنتقم يعنى هنتقم منك يا ادم يا بغدادى وانا مش هتبلى على ابوك ابوك حاول التعدى عليا وانا هربت ومجتش ولما عرفت خبر موته انا جيت تانى
واتبعت حديثها قائلا
انت وابوك نسحه واحده انتو عيله
قاطعه كلامها عندما ضربها كف
وقعت عندما ضربها وبكيت
-اول مره اضرب واحده وانتى الى استفزتينى وخلتينى اعمل كده انا ابويا طول عمره راجل محترم مش واحد زيك هتيجى تتبلى عليه
حاولت ان تقوم و ونجحت وقامت
ورن هاتفها
ثم فتحت وقالت
بأنفاس متلاحقة
-الو
اتسعت عيناها
ثم اغمى عليها والحقها ادم قبل ان تقع على الارض
-سارة سارة


#يتبع
#مريم_حمدى_الديسطى


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26-07-16, 10:51 AM   #10

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



*دعينى أمحو كبريائك *
((8))



ثم فتحت وقالت
بأنفاس متلاحقة
-الو
اتسعت عيناها
ثم اغمى عليها والحقها ادم قبل ان تقع على الارض
-سارة سارة
حملها بين ذراعيها ووضعها على الاريكة فى مكتبه ثم احضر مياه وحاول افاقها ولكن لم تفيق
قال والخوف امتكله
-سارة ارجوكى فوقى
امسك يديها فأحس انها مثل الثلج
وضع كف يديها فوق كف يديه وبداء يحرك كفه الثانى فوق كفها حتى يصبح كفها دافئ
-سارة سارة
القى المياه على وجهها وافاقت اخيرا
-سارة
-اياد
تساقطت دموعها
-قطب حاجبيه وقال
-اياد مين
-اياد اخويا
قامت من الاريكة ثم فتحت الباب وركضت مسرعتا لتذهب الى المستشفى التى اتصلت بها واخبرتها بان اخيها بلعنايه المركزة
************************************************** ********************
وصلت الى المستشفى ووصلت للاستقبال وسألت عن غرفة اخيها
وقالت لها رقم الغرفه
ركضت مسرعتا حتى وصلت لغرفة اخيها
شاهدت الدكتور خارج منها
-دكتور
-افندم
-اياد ايه الى جراله
اياد جيه امبارح هنا ناس جابوه ولما فاق سالته عن اى حد من عيلته ادلنا رقمك
-ايه الى حصله
-الله اعلم
-عنده ايه
-نزيف حاد بلمخ
اتسعت عيناها فى صدمة بالغه
افتحت باب الغرفه
ولكن قال الدكتور
-يا انسه ممنوع تدخلى
--ارجوك 5 دقايق
-ياريت يكون اقل
دخلت غرفته
ثم جلست بجانبه
-اياد
قال بأنفاس متلاحقه
-سارة
-مين الى عمل فيك كده
-ناس كانو بيحاولوه يتهجموه على نور وانا انقذتها
بس كنت لازم ادفع تمن انقذها وده التمن
حدقت بيه غير مصدقه انه ضحى بنفسه حتى يدافع عنها وقد نسي كل ما فعلته بيه وعندما شاهدها تحتاج احد يساعده لم يتأخر عليها
شاهدت احد يفتح باب الغرفة
قطبت حاجبيها
-مين
-انا نور
انا مش عارفه اقول ايه انا اسفه بجد يا اياد انت احسن واحد عرفته بحياتى عمرى ما هنسي انك ضحيت بنفسك علشانى
-نور انا بحبك اوى
فقالت سارة
-اياد ارجوك متكلمش كتير
مررت كفها على وجهه
شاهدت نور ان الخط يستقيم اتسعت عيناها
وصرخت قائلة
-ايااااااااااااد
اتسعت سارة عيناها عندما رأت الخط يستقيم
سمع الدكتور صريخ نور ودخل مسرعا
الى غرفة اياد شاهده الخط قد استقام
اتسعت عيناه
ابتلعت ريقها بصعوبه
-دكتور هو اياد ماله
سحب الغطاء وضعه على وجهه
صرخت بوجهه قائلة
-انت بتعمل ايه
-البقاء لله
وضعت يدها على فمها منصدمة
************************************************** *********************
كل مدى يزداد جروحها
فأخيها تركها ظلت تنظر بجانبها تتذكر اخيها الذى كان يجلس بجانبها ويمزح معها ويمنحها الصبر صحيح هو لم يكن اخيها ولكن هى جعلته اخيها جعلته كل شئ لها فعندما فارقه الحياه اصبحت وحيده ليس لها عائلة او ام او اب او اخوات او صديقه اختارت ان تعيش وحيده ان فقد صابها الاكتئاب ظلت تفكر بلانتحار ولكن محت هذه الافكار مسرعتا فهى قررت ان لن ترحل من الحياه قبل ان تهين وتدمر ادم البغدادى وتمحى اسمه
************************************************** ********************
ظل يفكر وهو جالس على فراشه
ثم امسك هاتفه واتصل بها وبعد ثوانى اتى صوتها قائلا
-الو
-الو
-يارا حبيت اقولك حاجه ياريت متطبعيش الدعاوى
-ليه
-اجليها الوقتى
-مقولتليش ليه
-مش جاهز للخطوبة الوقتى
اتسعت عيناها
-انت بتهزر
-يارا انا مشغول اوى ومش فاضي لخطوبة ولا لتحضيراتها
-ادم ارجوك انا بستنى الحظة ديه من زمان
-يارا معلش انا بجد مشغول اوى انا فضلت كتير افكر لخيد ما لقيت ان ده القرار الصح كل حاجه لازم تتم فى وقتها
لم ترد عليه وغلقت الهاتف
-الو الو .هى قفلت فى وشي ايه قلة الذوق ديه
ثم القى الموبايل على فراشه غاضبا
وقال ياترى ايه الى حصل لاخو ساره
************************************************** *********************
ذهبت فى الصباح قبل ان يأتوه جميع الموظفين
ودخلت مكتب سارة ولم تجدها ثم دخلت مكتب ادم ووضعت الاوراق على مكتبه ثم رحلت
************************************************** *********************
فى اليوم التالى
ذهب عمله ولم يجدها على مكتبها
فدخل مكتبه وجلس على مقعده
وشاهده ملف اوراق الصين على مكتبه
فسأله نفسه
-الاوراق رجعت طب ازاى طيب هى فين ؟
-ما يمكن حاجه حصل لاخوها
************************************************** *********************
ذهبت الى عملها متأخره
وعندما دخلت غرفة مكتبها
خرج من مكتبه ليذهب الى بيتها
ولكن وجدها بمكتبها
-انتى اتأخرتى ليه
-لم ترد
-انا بكلمك
-لم ترد
-الاوراق ازاى رجعت على مكتبى
عندما سمعت ان الاوراق رجعتها استدارت ثم اتجهت لباب الشركة لتخرج
اندهشه من تصرفها
ثم قال
-سارة
ولكن لم تهتم وذهبت
فهى كانت قادمه للشركة لتشاهد اذا الاوراق رجعت ام لا
رجع ادم لمكتبه يفكر لماذا لم ترد ما الذى اصاب اخيها
ولكن اتى صوت قاطع تفكيره وهو صوت ميار
-استاذ ادم
-نعم
-الحق
-خير
-شايف البوست الى اتنشر على كل مواقع التواصل الاجتماعى
قطب حاجبيه وقال
بوست ايه
اتفضل واعطته الاى باد
اتسعت عيناه
فقراء المكتوب وهو
انا سارة الشربينى ذهبت لاعمل فى شركة البغدادى
ولكن عندما اتيت الى الشركة لم اعلم انى ذاهبة للجحيم
فحاول احمد البغدادى التعدى عليا ولكن تركت الشركة وعندما سمعت خبر وفاته ذهبت لاعمل بها ولكن حاول ادم البغدادى التعدى عليا
فشركة البغدادى تتظاهر بلايمان ولكن هيه بلحقيقه تريد التعدى على الموظفات فهى شركة ليست تعرف الاخلاق بل كل الذى يهمها كيف تجمع المال لم يحرمون موظفين الشركة ويعاملونهم بقسوة فانا اريد توضيح حقيقة هذه الشركة
اتسعت ادم عيناه
-يا فندم الخبر اتنشر على كل المواقع وكمية ناس كتيرة عامله شير ولايكات
القى الاى باد على الارض ادى الى كسره
-والله ما هرحمك يا سارة
مبقاش ادم البغدادى اذا ما جبتك مذلوله ليه
البنت ديه من انهارده متدخلش الشركة وانتى ترجعى تانى وظيفتك
************************************************** ********************
دق باب شقة سارة وقامت من مكانها لتفتح الباب ورأت صحب البيت
-معلش يا بنتى لقينا مشترى للبيت ولازم نمشي السكان
اتسعت عيناها
-معلش يا بنتى كده كده البيت كلها كام سنة ويقع فبدل ما ارجع ابنيه واكلف نفسي ابيعه
-وانا اروح فين
-روحى لوكانده
-انا معيش ولا مليم
-وانا اعمل ايه بس ما انا كمان خايف على نفسي زى ما انتى خايف على نفسك البيت كلها كام سنة ويقع وبدل ما ابينه زى ما قولتلك ابيعه
-يا عمو ارجوك بلاش تبيعه
-معاكى فلوس تشتريه
-لا انا معيش ولا مليم زى ما قولتلك حتى والله مفطرتش
-انا عندى ليكى حل
-ايه هو
-ابنى
-ماله
- بيدور على عروسه وانتى انسانه محترمه ورقيقه وجميله وعمرنا ما شوفنا منك حاجه غلط وانتى ملكيش حد فما مفيش حل غير الجواز ليكى قولتى ايه ؟
************************************************** ********************
دق باب قصر البغدادى
وادم جالس على الاريكة والغضب قد امتلكه ويفكر كيف فعلت هكذا
-يا عائشة افتحى الباب
-حاضر يا فندم
ذهبت وفتحت الباب
اتسعت ادم عيناه عندما شاهد


#يتبع
#دعينى_امحو_كبريائك
#مريم_حمدى_الديسطى



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 04:59 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.