آخر 10 مشاركات
83 - عصفورة الصدى - مارغريت واي (الكاتـب : فرح - )           »          صبراً يا غازية (3) *مميزة و مكتملة* .. سلسلة إلياذة العاشقين (الكاتـب : كاردينيا الغوازي - )           »          أطياف الغرام *مميزة ومكتملة * (الكاتـب : rainy dream - )           »          زوجة مدفوعة الثمن (44) للكاتبة:Lynne Graham *كاملة+روابط* (الكاتـب : فراشه وردى - )           »          تشعلين نارى (160) للكاتبة : Lynne Graham .. كاملة مع الروابط (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          ليلة مع زوجها المنسي (166) للكاتبة : Annie West .. كاملة (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          وقيدي إذا اكتوى (2) سلسلة في الغرام قصاصا * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : blue me - )           »          ثأر اليمام (1)..*مميزة ومكتملة * سلسلة بتائل مدنسة (الكاتـب : مروة العزاوي - )           »          وَ بِكَ أَتَهَجَأْ .. أَبْجَدِيَتيِ * مميزة * (الكاتـب : حلمْ يُعآنقْ السمَآء - )           »          [تحميل] من عقب يُتمها صرت أبوها،للكاتبة/ حروف خرساء "سعودية" ( Pdf ـ docx) (الكاتـب : فيتامين سي - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 01-10-16, 06:55 PM   #1

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
Rewitysmile25 كبرياء وكرامة / للكاتبة أروى ، مصرية مكتملة






بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


نقدم لكم رواية
كبرياء وكرامة
للكاتبة / أروى



قراءة ممتعة للجميع.....





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-10-16, 10:04 PM   #2

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

المقدمة

تتغير الحياة في ثانية و الحب يهدم و يبنى في دقائق

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
كرامتي ايها المغرور اقوى من كبريائك افعل ما تشاء و سأفعل ما اريد لن تفوز علي ابدا سنرى من الاقوى بيننا
دخلت حياتي فجأة و حياتي بسببك تغيرت 180 درجة
لما دخلت حياتي ايه المتعجرف


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx*
لا تقلقي كبريائي اقوى منك و سأكسر عنادك سأريكي من انا انتي اتيتي ليه بقدمك تحملي عواقب الامر
هل تظنين ان الكون تحت امرك سأريكي اني استطيع ان اتحكم بكي
وقت ما اشاء سنرى و انا متأكد اني سأفوز هاهاهاها



بقلمي أروى هشام




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-10-16, 10:04 PM   #3

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت الاول

تشرق الشمسة بأشعتها الذهبية لتبعث بها الى غرفة صديقتنا لتضيئها و تطفي الجمال عليها رغم صغر حجمها و بساطتها الشديدة
تستيقظ صديقتنا بكل عزم و ارادة ترتدي ملابسها الجديدة و يمكن ان نقول البسيطة و تذهب سريعا الى غرفة امها و بكل حب :"ماما ماما انا نازلة عايزة حاجة"
تستيقظ الام و تقول بكل طيبة:"لا شكرا يا حبيبتي روحي ربنا معاكي و يفتحها في وشك قادر يا كريم"
تبتسم صديقتنا :"ياارب يا ماما احلى دعوة يا ماما انا نازلة عشان لسه هاخد الجدول و عشان متأخرش"
الام:"خلاص يا حبيبتي روحي بقى"
البنت:"ماشي في امان الله يا ماما"
الام:"لا اله الا الله"
البنت:"سيدنا محمد عليه الصلاة و السلام رسول الله"
و تذهب صديقتنا الى جامعتها لكن لحظة لنتعرف قليلا عليها
صديقتنا رقى:فتاة لن تجد في بساطتها شخص جميل يمكن ان نقول رقيقة كالقطة لكن في وقت الاحتياج تصبح نمر فاحذروا لن نتحدث عن شكلها فلن تجدوا في جمالها و انا احب ان اترك لكم الاختيار
اما امها السيدة حنان:هي رمز للحب و الحنان تحب ابنتها بشدة ضحت كثيرا من اجلها هي نموذج للسيدة المصرية الاصيلة تعمل موظفة حكومية
يعيشون في منزل صغير بمنطقة شعبية لكن سكانها طيبين جدا و يحبون بعضهم البعض
لنعود لرقى تذهب لجامعتها و هناك تبحث عن صديقتها تقى
...:"بتدوري على مين يا قمر"
رقى:"تقى انتي جتي امتى"
تقى:"من زمان و مستنياكي بقالي كتيييير"
رقى:"من زمان ها يعني مبقالكيش خمس دقايق على بعض"
تقى:"دايما قفشاني كده"
رقى:"امال صحاب ازاااااااي"
تقى:"ماشي يا ستي جبتي الجدول"
رقى:"ايه ده هو انتي مجبتيهوش انا قلت انتي جتي من زمان اكيد معاكي بقى"
تقى:"هنستهبل بقى اقولك يلا اتفضلي قدااااااااااامي"
رقى و هي تؤدي التحية العسكرية:"تمااااااااااام يا فندم"
و تذهب الفتاتان لتحضرا الجدول
رقى:"امممممم يلا يا تقى جيبي الجدول و انا مستنياكي هنا"
تقى:"نعم يا اختي ليه شايفاني مستغنية عن نفسي عشان اخش في الزحمة دي"
رقى:"طب يرديكي اخش انا و اتبهدل"
تقى:"اه يرديني خشي"
رقى:"نادلة"
تقى:"بتقولي حاجة"
رقى:"لا يا حبيبتي بكح بس مش شايفة كح كح كح"
تقى:"بحسب بس"
رقى:"احسبي في حصة الحساب يا حبيبتي"
تقى:"يلا يا بت من هنا روحي جيبي الجدول"
رقى:"حاضر استعنا على الشقا بالله"
و تدخل رقى
و تمر 45 دقيقة و تخرج رقى بشكل غير مرتب
تقى:"ههههههههههههههههههههه ه بصي ههههههههههههه على هههههههههههههه نفسك هههههههههه في المرايا هههههه"
رقى و هي تنظم ملابسها و تقول بغل:"اضحكي اضحكي ماهو مش انتي المتبهدلة كده"
تقى:"يا كوكو انا و انتي واحد"
رقى:"ماشي ماشي انقلي و خلصيني"
تقى:"طويب"
و تنقل تقى الجدول
رقى:"هو احنا عندنا دلوقتي محاضرة"
تقى:"اممممممممم لا"
رقى:"طيب كويس خلينا نقعد شوية و نروح"
تقى:"اشطة"
و تجلس الفتاتان حتى يأتي ضيف الشرف

فمن هو هذا الشخص هل يعقل ان يكون فتاة ام ولد؟ انتظريــــــــــــني
اتمنى يكون البارت عجبك يا قمر



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-10-16, 10:13 PM   #4

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت الثاني



في البارت الماضي توقفنا عندما اتى ضيف الشرف لكن من هو و لما اسميته بهذا الاسم
رقى:"اهو ضيف الشرف وصل"
تقى:"هههههه هو مين ده"
رقى:"احمد هو في غيره"
تقى:"طب ليه ضيف الشرف"
رقى:"ضيف الشرف البيتعمل عليه الحفلة صح؟"
تقى:"اه بس مافهمتش"
رقى:"هو ضيف الشرف البيجي و الكل بيركز معاه صح"
تقى:"اه فهمت انتي قصدك عشان كل البنات بتتحدف تحت رجله"
رقى:"ايوة بس على ايه مش فاهمه"
تقى:"يا بنتي حرام عليكي ده حتى قمر و غني لو ده مش عجبك امال ايه موصفات الراجل الانتي عايزاه"
رقى حالمة:"انا عايزاه راجل يحميني يحبني يرفعني لسابع سما يساعدني على طاعة ربنا"
تقى:"ماشي يا ستي لما نشوف هتلاقي الشخص ده فين"
رقى:"هلاقي بس انتي ادعيلي"
تقى:"ماشي ربنا ينولك الفي بالك ..."
رقى:"سكتي ليه"
و قبل ان تتحدث تقى
...:"اهلا يا رقى"
رقى تلتفت لتجده احـــــــــــمد
رقى:"نعم في حاجة"
احمد:"لا عادي جاي اتعرف بس"
رقى:"نــــــــــــــــــــ ــــــعم"
احمد:"مالك ترشى جاي اتعرف"
رقى:"يا راجل طب روح شوفلك بنت صايعة من التعرفهم عشان (باستهزاء) تتعرف"
احمد:"لا بس انا عايز اتعرف عليكي انتي"
رقى:"و انا مش عايزة"
احمد:"مش بمزاجك"
و قد بدأت اصواتهم تعلى
رقى:"مش بمزاج مين يا بابا"
احمد ببرود:"مش بمزاجك انتي"
رقى:"ليه فاكر نفسك هتشتريني بفلوسك"
احمد:"اه و ليه لا"
و قد بدأ الجميع يتجمع عليهم
رقى:"انت اصلا من غيرهم و لا حاجة"
احمد و قد امسك بمعصمهم:"ما تحترمي نفسك يا بت انتي"
رقى :"بت اما تبتك (و قد نزعت معصمها من يده و رفعت اصبعها السبابة) و بحذرك تمسك ايدي تاني لاما مش هيطلعلك صبح غير و انت في المستشفى"
احمد و قد وجد ان الجميع يتجمع:"ماشي بس بس صدقيني هوريكي اصلا انا غلطان اني عملتلك قيمة و جيت اتكلم معاكي انا ميت بنت تتمنى اشارة واحدة مني بس"
رقى:"شكرا على خداماتك روح شوفلك الميت بنت دول يا خويا"
و تتركه رقى و هو يتوعد لها و تذهب ورائها تقى راكضة
تقى:"اهدي يا بنتي في ايه"
رقى:"و لا حاجة سيبيني في حالي"
تقى:"لا مش سيباكي تعالي نروح بما اننا معندناش محاضرة"
رقى:"طيب حلاص ماشي يالا"
و تذهب كل منهن الى منزلها
عند تقى
تقى:"ماما ماما انا جيت"
الام:"طيب اعملك ايه خشي جوه"
تقى حزينة و الدموع متلئلئ في عينيها:"حاضر عن اذنك"
و تدخل تقى تبكي:"ليه ليه يا ماما بتعمليني كده اهئ اهئ"
و عند رقى
تدخل رقى :"ماااااااما ماما انا جيت"
لكن لا تسمع رد فتذهب لغرفة امها لتجد الكرثة ......

و البتقول صغير اعملكوااااا ايه هكبروا المره الجايا ان شاء الله
نورتوني كلكوا اتمنى البارت يعجبكوا



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-10-16, 10:14 PM   #5

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



البارت الثالث





رقى:"ماااااااما ماما انا جيت انتي فين"
لا تسمع رد فتذهب لغرفة والدتها لتجد امها على الارض و الدماء حولها
تصرخ رقى بشدة و تبكي:"اعمل ايه اعمل ايه مين هيساعدني اعمل ايه يارب"
لتخطر ببالها فكرة فتنفذها
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
...:"هاهاهاها هزقتك يا ماو هههه انا لو مكان ماسكتش ابـــــــــــــدا"
احمد:"متقلاقش انا مش هسكت و في اقرب فرصة هنتقم"
صديقه:"يعني هتعمل ايه"
احمد:"معرفش بس اصبر على رزقك لما نشوف اخرتها"
صديقه:"طيب ب لازم تردها و قدام الناس كلها رجع كرامتك"
احمد:"طبعا هرجعها مش هسيب واحدة متسواش بصله تهزقني كده (و بضحكة مكارة) هتشوف هاهاهاها"
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx*
يدق الباب
دق دق دق دق دق
...:"ايوة يالي على الباب اصبر"
...:"ده انا يا طنط فتحية افتحي"
فتحية:"ايه ده رقى في ايه يا حبيبتي"
رقى:"يا طنط مش وقته زياد هنا"
فتحية:"اه استني اناديه ....لايا زياااااااااااد زياااااااااااااااااد"
زياد(من غرفته):"ايوة يا ماما"
فتحية:"تعالا يا زياد"
زياد:"حاضر جاي"
و يأتي زياد:"رقى!!!!"
رقى و قد ارتمت في حضنه:"الحقني يا زياد ماما"
زياد بقلق:"مالها"
رقى:"مش عارفة ساعدني اوديها المستشفى"
زياد:"حاضر تعالي يلا"
و يذهب زياد برفقة رقى الى والدتها
زياد بصدمة:"طنط!!!!!!"
رقى:"مش وقته يلا"
يأخذ زياد والدة رقى الى اقرب مستشفى
زياد:"معلش يا رقى لازم امشي شوية و هاجيلك"
رقى:"ماشي يا زياد شكرا اوي ليك"
زياد:"العفو سلام"
و يرحل زياد في نفس الوقت يخرج الدكتور بحزن
رقى:"لو سمحت يا دكتور ماما مالها فيها ايه"
الدوك:"مممم هي بس اتزحلقت و اتكسر اديها و احنا جبسناها متقلاقيش"
رقى:"بس حضرتك شكلك قلقان"
الدوك:"عشان مش ده اليقلق"
رقى بتردد:"ا م ا ل"
الدوك:"مامتك عندها المرارة و لازم نعملها عملية"
رقى:"طيب يا دكتور اعمل العملية"
الدوك:"اية بس العمليه هتكلف فلوس كتير و متنسيش ان مامتك لازم تفضل بعد العملية كام يوم و بعدين العملية لازم تتعمل في مستشفى خاصة يعني مش هنا"
رقى:"طيب و العمل"
الدوك:"الموضوع بأيدك خدي (و اخرج كارت من جيبه) ده كارت فيه عنوان مستشفى كويسة و العملية هناك مش غليه اوي"
رقى:"شكرا يا دكتور"
الدوك:"العفو عن اذنك"
رقى:"اذنك معاك ..... هعمل ايه يارب اعمل ايه ده انا لسه في الجامعه مفيش شركة و لا محل هيقبل يوظفني و لو هستلف من مين مفيش حد اقدر استلف منه (و هي تبكي ناظرة الى السماء) اافرجها من عندك يارب"
و تخرج الممرضة:"لو سمحتي مامتك فاقت و تقدري تدخللها"
رقى و هي تمسح دموعها:"شكرا"
و تدخل رقى لوالدتها
رقى:"ماما حمدلله على سلامتك"
الام:"الله يسلمك يا بنتي امتى هخرج"
رقى:"يا ماما مستعجلة على ايه خليكي شوية"
الام:"معلش انا هستريح هناك اكتر"
رقى:"اللي يريحك يا ماما هروح اشوف الدكتور"
تذهب رقى الى الدكتور
رقى:"دكتوور لو سمحت امتى ماما تقدر تخرج"
الدوك:"دلوقتي لو حبين بسسس"
رقى:"بس ايه"
الدوك باحراج:"احم لازم تدفعي الحساب"
رقى:"طيب عن اذنك يا دكتور"
و تذهب رقى لتدفع الحساب و تجده الف جنيه
رقى في سرها:"يارب ده الفاضل من معاش بابا الله يرحمه هعمل ايه"
تدفع رقى الحساب و تذهب لوالدتها لتجدها انتهت من ارتداء ملابسها تأخذها و ترحلا


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx*
و في اليوم التالي
...:"طب هتعملي ايه يا رقى"
رقى:"والله ماعرفة هعمل ايه يا تقى"
تقى:"انا والله لو عليا كنت دفعتلك الفلوس بس انتي عارفة البير و غطاه"
رقى:"يعني هعمل ايه رحمتك يارب"
تقى:"اكيد هنلاقي حل"
رقى:"انا جاتلي فكره بس صعبه عليا بس اعمل ايه"
تقى:"ايه هي"
رقى:"انا ..........."



اهو بارت ميه ميه محدش يزعل
اتمنى يعجبكم
و عايزه بقى التوقعات
الهتخرج من غير توقع هقتلها نيهاهاهاها
يلا منتظراكوا يا قماميييير



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-10-16, 10:14 PM   #6

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت الرابع


توقفنا عندما كانت رقى ستقول شئ
رقى:"انا مقداميش غير حل واحد بس"
تقى:"الهو"
رقى:".....(هنعرف بعدين)"
تقى:"بتتكلمي جد"
رقى:"اها و من بكره هدور على حته"
تقى:"طب بزمتك ازاي واحدة في ادارة اعمال ت....."
رقى:"مش حرام على فكرة و بعدين انا محتاجة فلوس كله يهون عشان ماما"
تقى:"طويب انتي حرة"
و تعود رقى الى منزلها
تق تق تــــــــــــــق تق
رقى:"ايـــــــوة مين"
...:"ده انا يا رقى"
رقى:"زياد في حاجة"
زياد:"انتي هتسبيني اتكلم من ورا الباب"
و تفتح رقى الباب
رقى:"لا اتفضل"
زياد:"وشك محمر شكلك كنتي بتعيطي مالك قولي"
رقى و هى ترتمي في حضنه
رقى:"مش عارفة هعمل ايه يا زياد اهئ اهئ اهئ اهئ"
زياد:"اهدي يا حبيبتي (و هو يطبتب عليها) مالك مش عارفة تعملي ايه في ايه"
رقى:"محتاجة فلوس عشان ماما لازم تعمل عملية عشان المرارة"
زياد:"معلش يا حبيبتي لو كان بأدي كنت ساعدتك"
رقى:"ما انا عارفة يا زياد عشان كده انا قررت يعني اشتغل في البيوت"
زياد:"مممممممممممم"
رقى:"ايه في ايه مش عجباك الفكرة"
زياد:"بصراحة اه انتي كده هتتبهدلي"
رقى:"مقداميش حل يعني انت شايف حل تاني"
زياد خجلا:"بصراحة لا"
رقى:"طب ارجوك يا زياد بس"
زياد:"حاضر اعملي الانتي عايزه"
كل ذلك و ام رقى نائـــــمة عشان محدش يسأل
تستعد رقى صباحا
رقى:"ماما انا نازلة"
الام:"رايحة فين"
رقى بارتباك حاولت اخفائه:"هيكون فين الجامعه طبعا"
الام بشك:"ماشي"
و تذهب رقى بسرعة
بينما في مكان اخر
...:"ماما انا نازلة"
الام:"طب ماتنزلي ياختي نعملك ايه"
الفتاة و هي على وشك البكاء:"و لا حاجة"
الام:"استني اكيد كنتي عايزه فلوس"
الفتاة:"لا يا ماما عن اذنك"
و تخرج الفتاة باكية
الفتاه:"ليه بيعملوني كده ياربي بس عملت انا ايه لكل ده كل ده عشان بنت مش ولد و لا في حاجة تانية اهئ اهئ"
...:"تقى"
تقى:"ها مين"
جارتها:"انا ميار مالك"
تقى:"لا مفيش"
(بيني و بينكوا كده ميار دي حشرية بشكل خلينا ساكتين هنحتاجها في القصة متنسوهاش)
و ترحل تقى الى الجاااااااااامعه
و فحين وصلت رقى الى الجامعه كادت سيارة ان تدهسها
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
عند احمد
احمد:"هااااا جهزت القولتلك عليه"
صديقه:"اه جاهزت بس صعبانة عليا اوي البت دي"
احمد:"ميصعبش عليك غالي يا خويا"
صديقه:"يا بني مش ناوي تحرم حتى عشان اختك"
احمد:"عادي سبني بس في حالي"
صديقه:"ماشي خد الانت طلبته (يعطيه ظرف)"
احمد:"ماشي يا عم خد دول (يعطيه مال)"
صديقه:"طيب اطير انا"
احمد:"ليه عصفور"
صديقه:"مش وقت خفه سلام"
بعد ان رحل صديقه
احمد:"هاهاهاهاها انتي فكره نفسك حاجة انا هوريكي انا مين عشان تتحديني تاني هاهاهاهاها"
و يذهب احمد الى الجامعه
عند الباب
يصطدم احمد بشخص لكن من هو؟
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx*
في امريكا
شخص:"لازم تلاقيلي البنت دي بأي طريقة"
الاخر:"امرك يا محمود بيه"
محمود:"و لو مامتها عايشة هاتها كمان"
الاخر:"اي اوامر تانية"
محمود:"لا اتكل انت على الله"
و بعد ان يرحل الاخر
محمود:"خليني اصلح العملتوه زمان سامحني يا اخويا انا اسف كان معاك حق يارتني سمعت كلامك من الاول ااااااه"
و تدخل السكرتيرة
و تغلق الباب
السكرتيرة:"بيبي مش هتيجي النهاردة"
محمود:"لا يا سعاد مش النهاردة"
سعاد:"ليه ده حته هاني عايز يشوفك"
محمود:"يااا هاني واحشني اوي (و بعد تفكير) خلاص جاي النهاردة"
و بعد ان رحلت السكرتيرة
محمود:"سامحيني يا رجاء بس انتي الخلتيني اعمل كده"
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx*
و بكده ينتهي البارت يا قمرات بس يلا الكل يجاوب على الاسئلة دي:
1-رجاء مين؟؟
2-محمود اصلا مين؟
3-احمد خبط مين؟ و ايه الموجود في الظرف؟ و يخص مين؟
4-مين الخبط رقى؟
5-و ليه مامت تقى بتعاملها كده؟هل بسبب و لا بدون؟و لو كان في ايه هو؟


البارت فله شمعه منورة
ده انا هدوخكوا بس اصبروا عليا



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-10-16, 10:15 PM   #7

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت الخامس


ممممم ابدأ بمييين ابدأ برقى
بعد ان كادت رقى ان تصطدم بسيارة يخرج السائق قائلا
...:"I am so so sorry من غير قصد بجد سوري"
رقى:"عادي مش مشكلة"
....:"طب بليز عشان اعبر عن شكري ممكن اعزمك على عصير"
رقى:"مش مستاهلة"
....:"لا معلش ارجوكي"
رقى:"خلاص ماشي"
و تجلس رقى مع سائق السيارة
و تأتي عليهم تقى
تقى:"ايه ده خيانة ازاي تسمحي لنفسك يا انسة يا محترمة تقعدي هنا"
....:"ليه هو في ايه لكل ده"
تقى:"ده في حاجات و حاجات"
رقى:"ههههههههههههههه"
...:"بتضحكي؟؟؟؟؟!!!!"
رقى:"تصدقي يا تقى ادائك اتحسن"
تقى و هي تجلس:"يا بنتي انا قلتلهم اخري معهد تمثيل محدش صدق"
رقى و الشخص:"هههههههه"
تقى :"مين الضيف"
رقى:"دي يا ستي اميرة معانا في ادارة اعمال بس لسه نقلا جديد هنا"
تقى:"اها تشرفنا انا تقى"
اميرة:"الشرف ليا انا اميرة بس بجد حلو اوي تمثيلك"
تقى:"هههه شكرا"
رقى:"واضح ان في ناس هتنسى و متروحش المحاضرة"
تقى:"اه صح طب احنا هنروح ....يلا يا ميرو"
رقى:"طيب سلام"
اميرة:"ايه ده هي مش جايا معانا"
تقى:"اها وراها كام مشوار"
اميرة:"طيب سلام يا رقى"
رقى:"سلام"
و تذهب رقى الى اين نحن نعرف تذهب لتبحث عن عمل باي منزل
قررت ان تذهب الى المناطق الراقية ففرصة العمل هناك افضل و بمرتب اكثر
و لكن لسوء حظها كلما دخلت فيلا يحدث الحوار التالي
رقى:"لو سمحت حضرتكوا عايزين شغالة"
صاحب الفيلا ببرود:"نو عندنا بما فيه الكفاية"
رقى:"طيب عن اذنك"
حتى دخلت الى الفيلا المشئومة و قريبا ستعرفون لماذا
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
لننتقل الى مكان اخر
عند احمد بعد ان كان سيصدم شخص
احمد:"اوه سوري بجد مكنش قصدي"
....:"و لا يهمك يا احمد بس كنت عايزاك في موضوع"
احمد:"تصدقي كنت عايزك انا كمان في موضوع"
الفتاة:"طيب تعالا نقعد في الكافيتريا"
احمد:"يلا يا قمر"
و عند الكافيتريا
الفتاة:"ها يا مودي كنت عايز ايه"
احمد:"لا يا روحي قولي انتي الاول ladies first "
الفتاة:"ممم طيب رغم ان الموضوع هيعكنن عليك شوية"
احمد:"لا متقلاقيش يا ماهي قولي"
ماهينار:"امممم امتى هتيجي تتقدملي"
احمد و بكل بجاحة:"مش جاي"
ماهي و هي تحاول ان تستوعب:"ها"
احمد ببرود:"مش هاجي يا ماهي"
ماهي و هي تلملم قوتها:"بس السديهات المعايا ممكن توديك في داهيه"
احمد:"بليها و اشربي ميتها اصل انتي متعرفيش الجديد"
ماهي بصدمه:"ها"
احمد:"خدي الظرف ده(و رما لها الظرف الذكي اخذه من صديقه)"
ماهي و هي تأخذ الظرف:"ممممم و ده ايه ده"
احمد بابتسامة ماكرة:"افتحي و انتي هتعرفي"
ماهينار تفتح الظرف
ماهي بصدمة:"ايييييييه ده انتى عارف كويس ان ده مش حقيقي"
احمد بنفس الابتسامة:"و مين هيصدق ان الصور دي متفبركة متنسيش انك دايما بره البيت واه انا معايا الصور الاصلية دي بس نسخة"
ماهي:"بس بس (بتردد) ط ب ا نت ع ايز ا يه"
احمد بقوة:"السديهات المعاكي و حالا"
ماهي:"ماشي بس بعديها تقطع كل الصور"
احمد بابتسامة نصر:"اوك"
و بعد ذلك انطلق احمد الى الكافيتريا حيث يجلس هناك اصدقاءه
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx
عند رقى بعد ان دخلت الفيلا
رقى:"لو سمحتي يا هانم حضرتكوا محتاجين شغالة"
الهانم:"امممم هو انا كنت عايزه واحده مخصوص عشان حبيبي ابني بس كمان بنتي امممم"
رقى بسرعة:"طب يا هانم انا ممكن اشتغل 3 ايام عند البنت و 3 ايام عند الولد"
الهانم:"ممم خلاص اوك سبت للاتنين مع الولد و من التلات للخميس مع البنت و عندك الجمعة اجازة و انتي تجيبي لبسك و تيجي تقعدي هنا"
رقى:"حاضر يا هانم بس كان عندي طلب"
الهانم:"اوووووف ايه هو"
رقى:"هو انا اذا سمحتي ابقى الصبح اروح الجامعه عشان انا لسه مخلصتش"
الهانم بتفكير اوك:"بس هتروحي بس يوم التلات و الاربع و الخميس"
رقى:"حاضر يا هانم"
الهانم:"اوك انا اسمي فريدة هانم انتي بقى مين و كام سنه"
رقى:"انا رقى 19 سنة في كلية ادارة اعمال"
فريدة بتعجب:"ايه انتي في كلية ادارة اعمال طب ايه الخلاكي تشتغلي هنا"
رقى:"ممم ظروف خاصة"
فريدة:"طيب اتفضلي هتستلمي الشغل من بكره جهزي هدومك و هناء هتفهمك شغلك"
رقى:"حاضر يا فندم شكرا مع السلامة"
فريدة:"oh I forgot انتي عايزه كام"
رقى:"التشوفيه يافندم"
فريدة:"هتاخدي 2500 اوك؟"
رقى:"ماشي يا فريدة هانم شكرا جدا"
فريدة:"بصي خدي دول (و اعطتها 1000 جنيه) دول مقدم"
رقى:"شكرا جدا يا فريدة هانم"
و تركت رقى الفيلا على موعد غدا
رقى:"ياااااااس فرجت اخيرا"
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
لنذهب لاحمد لنجده جالس في كافيه
امجد (صديق احمد):"اخييرا خلصت من ماهي دي كانت لزقة يا ساتر كنت مستحملها ازاي دي يابني"
احمد ببرود:"عادي مش هتفرق زيها زي القبلها"
امجد:"طب و هتعمل ايه بقى للسنيورة"
احمد:"فيه فكرة في دماغي (بينه و بين نفسه) ده انا هوريكي يا رقى انا هكرهك في حياتك"
امجد:"يعني هتعمل ايه"
احمد:"كل حاجة هتعرفها في وقتها"
تـــــــــــــــرن ترن
احمد:"الو"
المتصل:"احمد تعاله دلوقتي عايزاك في موضوع مهم"
احمد:"اوك يا مامي"
و بعد ان اغلق
احمد:"انا هروح دلوقتي يا امجد لما اشوف الوالدة عايزاني في ايه"
امجد:"طويب سلام"
و يرحل احمد الى والدته
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
في مكان اخر و بعد ان انتهت تقى و اميرة من محاضراتهن
تـــــــــــــــــرن
اميرة:"الو"
المتصل:"اميرة عاملة ايه"
اميرة:"ايه ده اسامة انت بتتكلم منين"
اسامة:"انا لسه واصل مصر"
اميرة:"اخييييييييييرا رجعت من امريكا انت خللت هناك اصلا"
اسامة:"حتي لسانك جوا بقك و تعالي بعربيتك خديني من المطار"
اميرة:"صاااااااااااروخ"
اسامة:"ايه ده عندك صاروخ من ورايا"
اميرة:"اقفل اقفل استغفرالله العظيم"
اسامة:"طيب مع السلامة"
و تغلق اميرة الهاتف
فتنظر لها تقى نظرة نارية
اميرة:"انا حسه اني هضرب هدي اعضائك ده يعني مجرد شخص اسمه اخويا"
تقى:"ممم طيب روحي جيبي و اتصلي بيا لما توصلي"
اميرة:"اوك سلام"
تذهب اميرة لاحضار اخاها ثم الى المنزل بينما تذهب تقى فورا الى المنزل
الام:"ايه المأخرك يا هانم"
تقى:"متأخرة ايه ده انا لسه خارجة اصلا"
الام:"مممم طيب هاتي جدولك"
تقى بتعجب:"ليه يا ماما"
الام:"كده عشان اعرف مواعيدك و ابعتلك السواق"
تقى بصدمة:"انتي شكة فيا يا ماما"
الام بتوتر حاولت اخفاءه:"اه و مفيش خروج من غير سواق"
تقى و قد تحجرت الجموع في عينيها:"ماشي"
و مازال يدور في خلد تقى لماذا تعاملها امها هكذا
بينما في فيلا ما
تـــــــــــــــق تق
الشغالة:"ايوة مين"
شخص:"دي انا يا هناء"
الشغالة:"اميرة هانم اتفضلي"
و دخلت اميرة و معها اسامة
اميرة:"ماما مااااما انا جيت و معايا مفجأة"
الام و هي اتيه:"ايه في ايه"
و عندما ترى اسامة تركض نحوه:"اساااامة حبيبي عامل ايه"
اسامة:"الحمدلله يا ماما معلش هطلع عشان ارتاح"
الام:"ماشي يا حبيبي (موجها حديثها لاميرة) تعالي عايزاكي جوا"
و تدخل فريدة و الام الى الصالون لتجد اخاها جالس
فريدة:"انا حبيت بس اقولكوا اني جيبتلكوا شغالة جديدة انت يا احمد من السبت للاتنين و انتي يا اميرة من التلات للخميس متتعبهواش و ياريت مطفشهاش يا زفت زي كل مرة"
احمد و اميرة:"حاضر يا ماما"
و تتركهم فريدة
احمد:"تفتكري اسمها ايه و شكلها عامل ازاي"
اميرة:"مش ده المهم تفتكر انت عندها كام سنة و كويسة و لا زفت"
احمد:"يا بنتي الاهم تكون حلوة او لا"
اميرة:"مفيش فايدة من الكلام معاك اصلا سلام"
احمد:"سلام"
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
رقى و قد استعدت للعمل بعد ان تركت امها مع خالتها
رقى:"النهاردة السبت يعني مع الولد ربنا يستر"
و تذهب رقى الى العمل
لتجد المفاجأة



و كده ينتهي البارت يا حلوين و ماشاء الله عليه حجم عائلي ده انا مش مصدقي اني كتبت كده اصلا
طبعا عارفين تقى هتشتغل مع مين
و بعدين ايه رأيكوا بوظت لكوا التوقعات عملتها عن قصد قولت اجيب حاجة متتوقعوهاش
يلا الكل يقول رأيه و بصراحة و متنسوش تقولوا ايه هي المفجأة رغم انها واضحه



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-10-16, 10:15 PM   #8

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت السادس




عند فيلا مدام فريدة
تــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــق
فريدة:"يلا يا ولاد تعالوا الشغالة الجديدة وصلت ... هناء افتحي الباب"
اميرة+احمد:"احنا هنا اهو"
و تدخل رقى بعد ان فتحت لها هناء الباب
اميرة بصدمة:"رقـــــــــــــــــ ــى"
احمد بمكر:"رقى"
رقى بصدمة:"اميــــــــــــرة (و بصوت خفيض) احمد ده انا هشوف الويل"
فريدة:"ايه ده انتوا تعرفوا بعض"
اميرة:"ايوة يا ماما"
فريدة بتعجب:"ازاي"
اميرة:"رقى معايا في الكلية"
فريدة:"طيب"
احمد بصوت منخفض نسبيا لكن سمعته اميرة:"و اخيرا هنتقم ده انا عندي فكره جامده غير الكنت محضرها"
اميرة حاولت ان تنقذ رقى من احمد فهي تعلم شره و افكاره جيدا:"طب مامام بما انها صحبتي ممكن تفضل معايا طول الاسبوع و نبقى نروح الصبح الكلية مع بعض"
فريدة:"اممممم افكر "
احمد بسرعة:"لا يا مامي خليها لينا احنا الاتنين عشان انا (بابتسامة شريرة) محتاج واحدة"
اميرة بعند و تصميم:"ارجوكي يا ماما (و بطريقة طفوليه لتقنع والدتها لانها تعلم كم هي لا تسطتيع الصمود امامها) عشان خاطري"
احمد:"لا يا مامي بليز"
فريدة بعد تفكير طويل:"امممم خلاص يا اميرة عشان خطرك بس زي ما احنا متفقين هتروح الكلية من التلات للخميس و بقيت الايام و انتي في الكلية تبقى تخدم اخوكي "
احمد في سره:"فلتت مني هوريكي يا اميرة بس برده هنفذ افكاري و هنتقم عندي الصبببح بقى براحتي هاهاهاها"
اميرة في سرها:"يـــــــــــــــــــ ـاس انقذتها و لو اني مش مطمنة لموضوع الصبح ده"
رقى بعد ان شاهدت هذا القتال جلست تحمد ربها لكونها مبتعدة عن احمد و لو قليلا لكن كانت خجلة من اميرة لكن لا يهم
بعد ان انتهى الحوار ذهبت رقى لغرفتها التي هي بالقرب من غرفة اميرة و في مواجهة غرفة احمد
و كل ذهب الى غرفه لكن احمد ذهب لغرفة شقيقته
احمد بغيظ:"ليه عملتي كده"
اميرة بتحدي:"عشان احميها منك"
احمد و هو يتصنع البرائة:"بس انا مكنتش هعمل حاجة"
اميرة:"ان مكنتش هتنتقم منها هطفشها و انا عايزاها و خصوصا انها معايا في الكلية و صحبتي"
احمد:"اوووووف طيب"
بعد ان ترك احمد غرفة اميرة ذهبت اميرة لغرفة رقى
امام الغرفة
تــــــــــــق تـــــــــــق
رقى:"اتفضل"
اميرة:"رقى ليه عملتي كده"
رقى:"عملت ايه؟!"
اميرة:"جتي اشتغلتي في البيوت"
رقى:"ظروف خاصة"
اميرة:"الهي"
رقى بدموع:"ماما محتاجة تعمل عملية"
اميرة بحنية:"طب كنتي قولتيلي كنت ساعدتك"
رقى و هي تمسح الدموع:"انا مبقبلش عطف من حد"
اميرة بزعل:"يعني انا اي حد"
رقى:"متزعليش يا اميرة بس انا كده"
اميرة بمرح:"خلاص انا مش زعلانة روحي اتفضلي جيبيلي شاي"
رقى:"حاضر يا فندم"
اميرة:"استني مبحبش الشاي"
رقى:"طب بتحبي ايه يا اميرة هانم"
اميرة:"حلوة اميرة هانم دي بس تعرفي دي بتتقال و اي حد موجود (و بأسلوب امر مصطنع) لكن لما نكون لوحدنا اسمها ميرو و الا هخصم من مرتبك"
رقى و هي تحاول ان تكتم ضحكتها:"ههه اوامرك يا ميرو"
اميرة:"ههههه شطورة بتسمعي الكلام يلا على اوضتك او اقولك روحي جيبي كوبايتين نسكافيه الهمه و تعاليلي"
رقى:" حاضر اي اوامر تانية"
اميرة:"افكر"
رقى:"يلا يا بت من هنا"
اميرة:"بت انتي شكلك اخدتي عليا اوي روحي يلا و اسمي اميرة هانم"
رقى:"ههه حاضر"
و انصرفت رقى الى المطبخ لكن سأقول لكن سرا هناك من كان يتنصت سمع من اول "روحي جيبي" الى النهاية عندما علم بخروج رقى اختبأ في غرفتها حتى خرجت و ذهب ورائها الى المطبخ
رقى تدندن و هي تصب النسكافيه:"شط اسكندرية يا شط الهوا رحنا اسكندرية رمانا الهوا"(بعشق الاغنية دي احم احم)
...:"بتغني ايه يا جميل"
رقى بخضة:"اااا احمد بيه"
احمد:"ايوة احمد بيه الهيقلب حياتك جحيم بس قولي يارب"
رقى تصمت بخوف لانها سمعت عن مصائب احمد قبل ذلك
احمد:"مبتتكلميش ليه يا شاطرة و لا دلوقتي اتقطع لسانك"
رقى و هي تصطنع القوة:"لا عادي (و تلتفت) عايز حاجة حضرتك"
احمد:"اممم اه انتي تتأسفيلي قدام الجامعه كلها"
رقى بتحدي:"و الا"
احمد بمكر:"خبر تعينك خدامة هينتشر في الجامعه"
رقى بصدمة:"ءءءء"
احمد:"عندك يومين تفكري يا قطه (و قد حرط انفها يميا و يسارا)"
رقى و هي تنزع يده عن انفها:"طيب عن اذنك"
و تذهب رقى راكضة بالنسكافيه الى اميرة
اميرة:"رقى مالك وشك مخطوف"
رقى و هي تأخذ نفسها:"ها لا و لا حاجة"
اميرة:"هعمل نفسي مصدقة"
رقى لتغير الموضوع:"تعالي هنا انتي طلبتي اتنين نسكافيه ليه ان شاء الله"
اميرة:"اصل في واحدة بحرف ال"ر" هتشرب معايا و هنذاكر امتحان بكره مع بعض "
رقى بتعجب:"امتحان بكره!!!!!"
اميرة:"اه اصل لما ناس محضروش المحاضرة قال الدكتور ان بكره فيه امتحان"
رقى:"يا حلاوة يا ولاد اوك يلا بقى بسرعة نذاكر قبل ماحد يقفشنا"
اميرة:"اشطة يلا"
و فعلا بدأت الفتايات بالمذاكرة
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xx*
وحشتكوا تقى انا رأيي نسبها في حالها البارت ده البنت مش ناقصة مشاكل
نروح لامريكا
...:"محمود بيه"
محمود:"ايوة يا سعاد"
سعاد ٍ(السكرتيرة) بضيق:"مدام رجاء على التليفون"
محمود:"طيب حوليها على مكتبي"
سعاد:"اوك يا فندم"
و بالفعل حولت سعاد المكالمة لمكتب محمود بيه لكن هذا لم يمنعها من التنصت على المكالمة
رجاء:"محمود امتى بقى هترجع"
محمود:"قريب يا رجاء ليه في حاجة"
رجاء:"لا يا حبيبي انا بس مشتقالك"
محمود:"ماشي يا حبيبتي هحجز طيارة و اقولك"
رجاء:"ماشي يا حبيبي سلام"
و بعد ان اغلق محمود الهاتف اتصل بسعاد
محمود:"سعاد اتصليلي برضا و قوليله يجي حالا"
سعاد:"حاضر"
و بالفعل اتصلت سعاد برضا
اتى رضا
رضا:"ايوة يا محمود بيه"
محمود:"رضا جبتلي الطلبته"
رضا:"اه يا فندم جبتلك العنوان بس في حاجة غريبة"
محمود:"ايه هي؟!"
رضا:"بنت اخو حضرتك بقالها كام يوم مرحتش البيت و والدتها كمان هناك"
محمود:"طب متعرفش اذا كانوا باعوا البيت او لا"
رضا:"لا يا فندم هشوف بس الجيران بيقولوا انهم نقلوا"
محمود:"طيب و عايزاك كمان تشوفلي طيارة كمان شهرين لمصر"
رضا:"حاضر يا فندم"
محمود:"طيب يلا روح"
و ترك رضا محمود واقعا في افكاره
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx*
انا صعبت عليا تقى ان احنا متكلمناش عنها بس دلوقتي نرجعلها عشان الموضوع خطـــــــــــــير
ام تقى:"تقى انا حسه اني بموت اسمعيني كويس"
تقى مقاطعه:"بعد الشر يا ماما"
امها:"يا بنتي متقاطهنيش اسمعي"
تقى:"سامعه يا ماما"
امها:"انا بعاملك كل ده وحش عشان ....."
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xx
بعد ان ترك احمد المنزل ذهب لاصدقاءه
امجد:"اخيييرا جيت يا احمد"
احمد:"اهلا"
امجد:"ايه ده مال السعادة بتنط منك كده ليه"
احمد بابتسامة و كالعادة ماكره:"اصلي هنتقم"
امجد بتعجب:"من مني"
احمد:"من رقى هي جاتلي لحد عندي"
امجد:"مش فاهم ازاي"
احمد:"كام يوم و هتعتذرلي قدام الجامعه كلها"
امجد:"هو ده المفرحك يا بني يعني هي جات لحد عندك و ده بس التعمله فيها"
احمد:"امال"
امجد:"بص..."
و بكده ينتهي البارت يا حلوين التوقعات و الرد و خده الاسئلة الحلوة دي حلوه
1-ام تقى بتعاملها كده ليه؟
2-يا ترى ايه ممكن تكون فكرة امجد؟
3- ايه علاقة محمود بابطلنا؟
الكل يجاوب على الاسئلة يلا منورييييييين كلكوا



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-10-16, 10:15 PM   #9

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت السابع


نبتدي بتقى
الام:"تقى انا بعاملك كل ده وحش عشان (و تمسك قلبها) اه"
تقى بخوف:"مالك يا ماما"
الام:"مش مهم اسمعيني كويس انا بعملك كل ده وحش عشان اه اه اه"
تقى:"مااماا"
الام:"عشان عيلة باباكي متضايكيش"
تقى:"مش فهمه"
الام:"انا عندي السرطان (يارب يبعده عنا جميعا) و الحالة متأخرة الكيماوي كان مهدي بس خلاص مش هقدر اخده تانيو عيلت باباكي لما عرفت قالتيلي اني لما اموت هيعملوكي زي الخدامة الا اذا اه اه اه"
تقى:"الا اذا ايه يا ماما"
الام:"الا اذا ادتلهم نصيبي من ورث باباكي و كسرت نفسك في الحياه كان لازم اكرهك في حياتك (و هي تلفظ اخر انفاسها) سامحيني يا بنتي و متديش ورثك لعيلة باباكي يا تقى ابدا اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان سيدنا محمد رسول الله"
و ماتت ام تقى
تقى بصدمة و بدموع تنزل شلالات:"لالالالالالا ماماااااا متسيبينيييييش ارجوكي ماما محتاجاكي ارجووووووووووكي انا مسمحاكي لييييييه سبتيني يا ماما يعني بعد ما اعرف الحقيقة تسيبيييني ماااااااااااااامااا لالالالالا"
لم تعرف تقى ماذا تفعل فها هي وحيدة يتيمة بدون ام و اب و لسوء حظها وحيدة في هذا العالم الظالم في هذا المجتمع الذي لا يرحم فهي الان ليس معها الا الله فيا ترى ماذا تخبئ لها الايام
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx*
عند احمد
احمد:"فكررررة تحححححفة يا امجد"
امجد:"انا عارف افكاري كويس اصلا"
احمد:"مش مهم المهم ازاي اخليها توافق اصلا"
امجد:"بكل بساطة خد البطاقة من غير ماتعرف و ....."
احمد بعيون تبرق و قلب يرقص شماتة و ابتسامة يملئها مكر:"هاهاهاها فكرة رائعة ده انتيي هتشوفي يا رقى ايام ده انا هوريكي النجوم في عز الضهر قربتي من الشمس اتلسعي بقى"
امجد:"نيهاهاهاهاهاهاهاهااا ااااا"
(يا حبيبتي يا رقى اه مسكينة)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xx*
و بعد بضعة ايام
...:"محمود بيه"
محمود:"ايوة يا رضا"
رضا:"انا حجزت الطيارة خلاص"
محمود:"طيب الطيارة امتى"
رضا:"احم انا حجزت لحضرتك بعد تلات ايام"
محمود:"ليه؟"
رضا:"مدام رجاء"
محمود:"اه طيب"
رضا:"و كمان عايزة حضرتك تكلمها"
محمود:"ماشي روح انت يا رضا"
و بعد ان ذهب رضا
محمود:"فيه حاجة غلطت في الموضوع"
و هاتف رجاء
...:"الو"
محمود:"مين معايا"
....:"حضرتك المتصل مين حضرتك"
محمود:"انا محمود بيه المهدي"
....:"و عايز مين حضرتك"
محمود:"عايز مدام رجاء هي موجودة"
...:"اه ثانية اناديها ....طنط رجااااء"
رجاء:"ايوة يا تقى"
تقى:"في واحد على التليفون اسمه محمود بيه"
رجاء:"ههههه ايه يا تقى ده جوزي"
تقى بحرج:"جوزك انا اسفة يا طنط"
رجاء:"عادي يا حبيبتي هاتي التليفون"
تقى:"اتفضلي (مررت لها الهاتف)"
رجاء:"الو يا محمود"
محمود:"اهلا يا رجاء مين الرديت عليا انتي جبتي شغالة من غير ما اعرف"
رجاء:"لا يا حبيبي دي تقى بنت اختي الله يرحمها"
محمود بصدمة:"هند ماتت"
رجاء:"اه من كام يوم"
محمود:"البقاء لله طب انا نازل بعد تلات ايام"
رجاء:"عارفة يا حبيبي و منتظراك"
محمود:"اوك يا حبيبتي سلام"
رجاء:"سلام"
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xx*
عند رقى
بعد ان استطاع احمد اخذ بطاقة رقى لينفذ خطة امجد من غرفة ذهب الى غرفته و قبل ان يدخل غرفته استوقف صوت رقى القائل:"احمد انا فكرت"
احمد:"في ايه"
رقى:"انت ناسي و لا ايه خلاص سلام"
احمد و قد تذكر:"ااااه ها هتعملي ايه"
رقى:"انا هعتذرلك بس بشرط هيبقى قدام اميرة و تقى و اتنين انت تخطارهم ببببس"
احمد بتفكير:"اووك (في سره) بس بردو هنفذ كمان فكرت امجد"
دخل احمد الغرفة و اتصل بامجد
امجد:"الو"
احمد:"الو امجد بص"
امجد:"بصيت عايز ايه عشان مستعجل"
احمد:"انا عايزك تحضر و رقى بتعذرلي و شوفلي حد كمان"
امجد:"اوكش بس ايه ررأيك تاخد اسامة انا سمعت انه رجع و هو بيحب الحاجات دي انت عارف"
احمد:"اه من ساعة عقدته و هو بيحب يشوف البنات ضعفه او متهزأين"
امجد:"طيب سلام دلوقتي"
احمد:"سلام"
لكن لم يسمعه امجد فقد اغلق قبل ان يرد احمد فهو لديه موعد مهم مع فتاة
احمد:"الزبالة قفل قبل ما اخلص كلام يلا"
و ذهب احمد الى اسامة ليخبره
تق تق تق
اسامة:"ادخل يا احمد"
بعد ان دخل احمد:"و انت عرفت ازاي بقى انه انا"
اسامة:"ريحت برفانك"
احمد:"اه صح"
اسامة:"كنت عايز ايه"
احمد:"بص بقى في بنت حزقتني ايه جامد فهي بكره هتعتذرلي تعالى اتفرج"
اسامة ببرود:"و ايه يعني"
احمد:"ما هو انا هعمل فيها ..... و امجد قالي فكرة كمان ....."
اسامة و عينيه تلمع:"ماشي جاي"
احمد:"طب انا خارج ناو"
اسامة:"طيب"
و بعد ان خرج احمد
اسامة:"احسن تلاقيها كانت اصلا بتمثل الاحترام اصل لو كانت محترمة مكنتش هتوافق تعتذرله و الا هتعتذر ليه يعني (و هو يتذكر) كلكهم زي روجينا"
و تذكر اسامة الماضي الذي جعله يدرس بامريكا فيا ترى ما هو سنعرف البارت القادم


انتظروني
يلا فكروا ايه هي حكاية روجينا
و ازاي تقى راحت لرجاء
منتظرة ارائكم
في امان الله



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-10-16, 10:17 PM   #10

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت الثامن


تذكر اسامة مادا عشقه لحبيبته روجينا و كم كان يتمنى ان يتزوجها لكن عانده الحظ فجعله يكتشف مادا خيانة روجينا
تذكر هذا اليوم المشؤم
حيث ارسل له عدوه اللدود رسالة و كان محتواها
"اسامة حبيب قلبي احب اعرفك ان القمر بتاعك موجودة عندي في الشقة و اعتقد ان انت عارف العنوان اه نسيت اقولك انت تشرف في اي وقت ما دي برده خطيبتك البعد كام يوم هتبقى مراتك صحبك و حبيبك هاني"
اسامة من شدة عصبيته ركب سيارته و ساق بسرعة 200 كم/س
ذهب و كسر الباب و تفاجأ ففعلا رودينا كانت عنده و كانت ترتدي فستان قصير يصل الى ما قبل الركبة بكثير باللون الزهري الفاتح وكان يشبه قميص نوم و كانوا في وضع xxxxxxxxxxxxxxxx*
اصبح وجه اسامة يشع نارا من كثرة حرارة غضبه و اعطا هاني بعض اللكمات جعلته يدخل في غيبوبه
و امسك رودينا من شعره و مسح بها الارض حتى اصبحت تلمع و بعد ان جرها اعطاها هي ايضا بعض الركلات في بطنها و رمى في وجهها الدبلة و خرج بسرعة البرق الى النيل ليشكي له فهناك فقط بسمح لدموعه اللؤلؤية ان تنزل فهي عزيزة جدا على نفسه
فمنذ ذاك اليوم و هو يكره الفتيات فكلهن خائنات فهو قد رأى الكثير من المتزوجات يأتين لxxxxxxxxxxxx* مع اصدقاءه الفاسدين
فقد ظن ان ليس هناك فتاة على وجه الكرة الارضية تستحق الاحترام تستحق ان تصبح زوجته
لنتركه يعاني و نذهب لعزيزتنا رقى كانت تحتاج الى من تشكي له همومها لم تجد سوى اميرة لان تقى لا تجيب على هاتفها ذهبت و تحدثت معها و كان هذا محور الحوار:
رقى:"مممم اميرة ممكن اتكلم معاكي"
اميرة و قد تركت الكتاب الذي تمسكه:"اها اتفضلي"
رقى:"بصي انا عايزة اتكلم مع حد اعتبره نفسي اشكيله همومي"
اميرة بابتسامة:"طيب انا سمعاكي اتكلمي معايا"
رقى:"طيب بس عايزاكي تكوني نفسي حتى لو هتكلم عنك عايزة تكوني انا"
اميرة:"ماشي يا ستي (باصبعها السبابة و باسلوب تهديد مصطنع)بس على الله تتكلمي عليا اقتلك"
رقى:"طيب اسمعي .....(و حكت لها رقى عن كلام احمد و عن ردها عليه)"
اميرة:"انتي هبــــــــــــــــلة"
رقى:"ليه الغلط بس"
اميرة:"عشان غبية"
رقى بنفاذ صبر:"ليـــــــه"
اميرة:"ازاي توفقي على الهو عايزه هو اوك اخويا بس لازم يقف عند حده لو وفقتي المرة دي هيمسك الموضوع ذلة و يقعد ينطلك كل شوية"
رقى:"يعني اعمل ايه"
اميرة:"ارجعي قوليلوا انك رافضة عرضه و اعلى ما في خيله يركبه و لو يقدر يثبت حرف من القاله يورينا"
رقى:"عندك حق تقولي غبية و هبلة ازاي مفكرتش في الموضوع ده"
اميرة:"يا بنتي الموضوع مش عايز اي حد (بتكبر مصطنع)عايز واحدة عبقرية زي"
رقى:"ماشي يا ست العبقرية لما اروح الحقه"
اميرة:"تاني"
رقى بغباء:"ايه في ايه"
اميرة:"انتي بتهزري هتروحي لحد عنده ممكن تفكري 10 ثواني قبل ما تتكلمي ارجوكي"
رقى:"طب اعمل ايه يا عبقرية"
اميرة:"انزلي المطبخ و انا هناديهولك"
رقى:"اوك يلا هنزل"
اميرة:"رقى حضري الكلام قبل ما تقوليه"
رقى:"اوكي دوكي"
و بالفعل ذهبت رقى الى المطبخ و ذهبت اميرة لتنادي احمد
نزل احمد و وصل الى المطبخ
احمد:"اووووف عايزة ايه يا رقى"
رقى:"ءءءءء (و بعد ان فكرت) انا جاية اقولك اني مش هعتذرلك و لو بيني و بين نفسي"
احمد بتعجب:"و ايه الغير رأيك"
رقى:"مش شغلك"
احمد:"طيب انا رأيي تغيبي بكره عشان متشوفيش الناس و هي بتترئ عليكي"
رقى و هي ترفع حاجبها:"و هاتترئ ليه"
احمد:"عشانك خدامة"
رقى تتضحك
احمد بغل:"في حاجة في كلامي تتضحك"
رقى:"ههههه ايه اليثبت اني بشتغل عندك انتي معنكش دليل فا حط لسانك جوا بقك"
و التفتت رقى لترحل لكن امسكها احمد من معصمها
احمد:"رقى انتي كسبتي جولة بس اسه المعركة و انا هكسب فيها"
رقى بعصبية:"انت اصلا ازاي تمسك ايدي"
احمد بسخرية:"هو ده الهمك"
رقى و هي تقلد صوته و بسخرية اكبر:"اه هو ده الهممني"
و رحلت رقى بعد ان استطاعت فك يدها منه
احمد :"يبقى مفيش غير خطت امجد و انا القلت دي مسكينة كفاية عليها كده لكن لا و الف لا هتشوف مني ايام سوده"
عند رقى و اميرة
رقى:"اميييييييرة ياس ياس ياااس و خلصت من احمد"
اميرة:"ليه عملتي ايه احكي احكي"
و بعد ان حكت رقى
اميرة:"اخيرا عملتي حاجة صح بس حرصي بعد كده عشان انا متأكده انه هينتقم"
رقى:"مش مهم مش مهم سبيني افرح بس شوية"
بينما لدى احمد اتصل بامجد و حكى له كل شئ
امجد:"افففف غبي بس اسمع تعالى بسرعة عندي معاك البطاقة صح"
احمد:"اها"
امجد:"خلاص تعالى عندي و انا هظبت كل حاجة"
احمد:"اوك"
استع احمد و ذهب لامجد


وبهذا ينتهي البارت فأطلب منكن توقعاتكن فكيف سينتقم احمد و ما فائدة البطاقة انتظروني بعد قليل و سنعرف
سورييييييييي جدا عشان التأخير بس بجد كنت تعبانة اوي و مش قادرة افكر فمردتش احطلكوا بارت اي كلام سامحونيييييييي



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 09:06 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.