آخر 10 مشاركات
1112-الإستسلام - شارلوت لامب ج6 -د.ن (كتابة /كاملة )** (الكاتـب : Just Faith - )           »          الضحية البريئة (24) للكاتبة: Abby Green *كاملة+روابط* (الكاتـب : * فوفو * - )           »          وَرِيث موريتي(102) للكاتبة:Katherine Garbera(الجزء1 من سلسلة ميراث آل موريتي) كاملة (الكاتـب : Gege86 - )           »          1109 - شىء من الحقيقة - شارلوت لامب جزء 1- د.ن (كتابة فريق الروايات المكتوبة) كامله** (الكاتـب : essaerp - )           »          رواية بدوية الرحيل -[فصحى&عامية مصرية] -الكاتبة //ألاء محمود مكتملة (الكاتـب : Just Faith - )           »          طلب مساعدة لاشراف وحي الاعضاء (نرجو وضع تنبيه بنزول الفصول الجديدة للروايات) (الكاتـب : قصص من وحي الاعضاء - )           »          رواية قصاصٌ وخلاص (الكاتـب : اسما زايد - )           »          نوح القلوب *مميزة ومكتملة* (الكاتـب : hadeer mansour - )           »          ليلة مع زوجها المنسي (166) للكاتبة : Annie West .. كاملة (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          376 - الزوجة العذراء - ماريون لينوكس (الكاتـب : monaaa - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 03-05-19, 09:34 AM   #1

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
:jded: رواية كبرياء أعمى / للكاتبة شيماءمحمد ShiMoOo، مصرية





بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نقدم لكم رواية

كبرياء أعمى
للكاتبة شيماء محمد
ShiMoOo





الفصول متتابعة

قراءة ممتعة للجميع....






التعديل الأخير تم بواسطة Just Faith ; 03-05-19 الساعة 02:44 PM
Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 03-05-19, 01:07 PM   #2

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه الاولي
كبرياء اعمي
ابطال الروايه
أدهم: مهندس كمبيوتر وبرمجه صاحب شركه من اكبر شركات الكمبيوتر (وسيم وطويل وصاحب جسم رياضي عنده 33 سنه)
ليلي: بنت جميله جدا وفقيره جدا اتخرجت من الجامعه بالعافيه بتشتغل في مطعم علشان تعرف تصرف علي امها وجوز امها وبتشتغل من صغرها وعندها 23 سنه (بيضه وشعرها اسود وطويل وجميل وكل حاجه فيها حلوه )
سهيله: صديقه لعيله ادهم من زمان
حمدي: ابن عم ادهم وديما بغير منه وبيتمني يبقي زيه
كريمه: ام ادهم وبتحب ابنها جدا واهم حاجه عندها في الدنيا انها تجوزه وتشوف عياله
*************************************
نبدأ قصتنا
في شاليه بعيد في الغردقه ادهم قاعد في بلكونته اللي دافن نفسه فيها علي طول ومش بيخرج منها الا علشان يروح يكمل حبسته في اوضته ...
كان يوم جميل جدا .الشمس هاديه والهواء تحفه
الجمال ده كان حواليه بس لكن هو مفيش جواه غير مرار وبس
فجأه وهو سرحان:: اد ايه المنظر من هنا يجنن يا بختكم بالمنظر ده!!!
ادهم: ايه ده؟ انتي مين؟؟ ودخلتي هنا ازاي؟؟
الصوت: براحه براحه علي مهلك شويه .ايه هو ده؟ هو انا هاكل المنظر بتاعك ولا ايه؟؟
ادهم: انتي مين؟ ودخلتي هنا ازاي؟
الصوت: انا حراميه جايه اسرق منظركم.. براحه ياعم علينا شويه ده ايه ده.
ادهم: اطلعي بره..ماما يا ماما ..عمي حسين انتو فين كلكم؟؟
ادهم كان بينادي وبيزعق بصوت عالي جدا..جت امه تجري
كريمه:في ايه يا ادهم ؟ايه يا ابني جري ايه وبتزعق كده ليهظ
ادهم: مين دي؟؟ ودخلت هنا ازاي؟ وازاي تدخل هنا عندي وازاي سمحتولها اصلا تدخل هيا فوضي ولا ايه؟؟؟؟
كريمه: دي البنت بتاعت الدليفري هيا جابت الاكل اللي انا طلبته
ادهم: وازاي نتدخل لحد هنا؟؟
البنت: براحه بقي شويه ..انت فاكر نفسك مين يعني ..؟كل ده علشان غني حبيتين..يعني دخلنا الجنه وانا مش واخده بالي؟؟علي العموم اشبع بيها لوحدك واسفين ياعم علي دخول جنتك
ده علي رأي المثل:جنه من غير ناس ما تنداس ..اشبع بيها لوحدك
ادهم اتوتر جدا حست امه انه مسيطر علي اعصابه بالعافيه
استغربت كريمه جدا ابنها ديما لا مبالي مش بيهتم باي حد ولا حد بيقدر يحرك مشاعره لا بالحلو ولا بالوحش ..بس البنت دي في لحظه جننته وخرجته عن شعوره بالطريقه دي
كريمه: اهدي يابني اهي طلعت بره اهي
ادهم: مش عايز الاقي حد فوق راسي كده تاني ..مفهوم؟
كريمه: حاضر يا ابني مفهوم .. بس انت هدي نفسك
ادهم: اهدي اهدي اهدي...هو انتي ايه شايفاني مجنون ولا ايه؟؟
كريمه: لا حبيبي بعد الشر عليك من الجنون ..انا بس مش عايزاك تضايق نفسك كده
ادهم: يبقي تسيبوني في حالي ومتدخليش حد عليا
كريمه : حاضر هسيبك لوحدك
خرجت الام بره وسابت ابنها لوحده راحت للبنت واديتلها باقي حسابها وقبل ما البنت تمشي
كريمه: متزعليش يا بنتي من ابني هو عصبي شويتين وبيحب الوحده شويه
البنت: لا عادي حصل خير ..انا اللي تتطفلت عليه ..وبعدين متخيلتش انه هيتضايق كده لمجرد دخولي ..علي العموم انا اسفه لو كنت ضايقتكم
كريمه: لا يا بنتي احنا اللي ضايقناكي احنا اللي اسفين.. المهم مقولتيليش اسمك ايه بقي؟؟؟
البنت: اسمي ليلي
كريمه: اهلا بيكي ..مش غريبه ان بنت تشتغل ديليفري؟؟؟
ليلي: اكل العيش بقي هنعمل ايه..انا اصلا بغسل صحون في المطعم وحضرتك طلبتي الاكل بسرعه ومكنش في حد فجيت انا
كريمه: ده من حسن حظنا علشان نشوفك
ليلي: قصد حضرتك من سوء حظكم علشان ضايقت ابن حضرتك
كريمه: لا يا حبيبتي ..المهم لو طلبت اكل تاني عايزاكي انتي اللي تجيبيه ماشي؟؟
ليلي: لا حضرتك ممكن تطلبيني بالاسم لكن انا مينفعش اطلب منهم في المطعم اطلع ديلفيري
كريمه: خلاص اتفقنا انا هطلبك بالاسم
ليلي: وانا تحت امر حضرتك
مشيت البنت وابتسمت الام ابتسامه خبيثه لان في خطه اترسمت في دماغها وهتحاول تنفذها
فات يومين وطلبت الام الاكل تاني وطلبت ليلي بالاسم وفعلا جت ليلي بالاكل سلمت عليها الام واستأذنتها تجيبلها الفلوس وسابتها واقفه قصاد البلكونه اللي ادهم فيها ..اتمنت انها تدخله تاني فوقفت تراقب من بعيد
ليلي اترددت تدخل ولا لأ خطت خطوه ورجعتها تاني لانه ممكن يزعق تاني وممكن تتطرد من شغلها لو ضايقتهم
وبعد شويه قررت تدخل تعتذر له
ليلي: اوعي يكون منظرك نقص شويه لما انا شوفته؟؟؟
اتفاجأ ادهم للحظه بصوتها بس افتكر صاحبه الصوت واتفاجئت ليلي لما ابتسم
ادهم: اسف علي نرفزتي عليكي المره اللي فاتت بس كنت متضايق شويه وانتي جيتي في وشي
ليلي: اه فانفجرت فيا انا بقي ..يالا ما علينا ..المهم ما ردتش عليا
ادهم: ما رديتش علي ايه؟
ليلي: منظرك نقص شويه لما شوفته؟؟
ادهم ابتسم :اه نقص هاتي بقي اللي اخدتيه...
ليلي بخوف مصطنع: ايه ده انت هتتبلي عليا ولا ايه والنعمه ما اخدت حاجه منه
ادهم ضحك وهيا كمان ضحكت
ليلي: ما انت بتعرف تبتسم وتضحك زي الناس اهو امال بيقولو عليك كده ليه؟
ادهم بضيق: مين بيقول ايه عليا وبيقولو ايه هاه؟؟؟
ليلي: اهدي اهدي .انا بهزر محدش بيقول حاجه .هو انت ايه علي طول قافش كده
ادهم: قافش؟؟؟؟قافش ايه؟؟
ليلي بضحك" قافش يعني متزربن كده
ادهم: مت... مت ايه؟؟؟
ليلي: لاه ده انت مفيش منك امل خالص
ادهم: ومين امل دي كمان؟؟
ليلي: امل دي تبقي بنت مفيش فايده
ادهم: ههههه ههههههه ..اتريقي براحتك
ليلي: فشر انا اقدر اتريق ده انت فله..فله شمعه منوره
ادهم : امشي يا فله انتي
كريمه اول مره من 3 سنين تشوف ابنها بيضحك وبيهزر وبيتكلم كده حست ان في امل ان ابنها يرجع تاني زي الاول فسابتهم وطلعت تجيب الفلوس لليلي
ادهم: للدرجه دي اكل مطعمكم حلو ..امي بتطلبه كل شويه
ليلي: المفروض انا اللي اسألك ؟؟انت ايه رأيك؟
ادهم: معرفش ..ما اكلتش منه
ليلي: طبعا انت اكيد ليك اكل مخصوص ممكن بيجبهولك بالطياره من بره ولا حاجه
ادهم: بطلي لماضه... انا مش باكل اكل بره الا نادرا
ليلي: اه ماشي..المهم بعد اذنك علشان والدتك جت اهي
ادهم: اه..اتفضلي
مشيت ليلي بعد ما اخدت حسابها ودخلت كريمه لابنها اللي كان مبتسم علي غير عادته
كريمه: حبيبي ايه اخبارك
ادهم: انا الحمد لله كويس
كريمه: انت علي طول بتقولي كويس
ادهم: وعايزاني اقولك ايه.؟؟؟
كريمه: افتحلي قلبك احكيلي اللي جواك
ادهم: مفيش حاجه جوايا انا كويس متشغليش انتي بالك
كريمه عرفت ان مفيش فايده في ابنها ومش هيفتح قلبه ليها ولا هيشاركها في مشاعره
حست انها لازم تعمل اي حاجه ولا ابنها هيضيع منها
ياتري ادهم ايه اللي حصله؟؟ وايه اللي كرهه في الدنيا واللي فيها
وامه هتعمل ايه؟ ويا تري اللي هتعمله هيكون كويس ولا هيجيب عكس النتيجه اللي بتتمناها
ده اللي هنعرفه بكره استنوني
رأيكم ايه اكمل القصه ولا اروح بيتنا
لو ملقيتش تفاعل مش هكملها لان القصه دي مهمه جدا عندي
ShiMoOo



Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 03-05-19, 01:09 PM   #3

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه التانيه

عدي يومين كمان وطلبت كريمه ليلي تاني وجت فعلا وكالعاده سابتها ودخلت بحجه الفلوس وكالعاده ليلي دخلت عند ادهم اللي كان موجود في بلكونته بيتأمل البحر وغرقان في افكاره فاق علي صوت كان عايز يسمعه تاني من غير ما يعرف ليه
ليلي: صباح الخير ... ازيك
ادهم: اهلا اهلا ..اتفضلي ..انا الحمد لله كويس وانتي؟
ليلي: هاه الحمد لله.....ليك حق متشبعش من المنظر اللي قدامك ده انا فعلا لو كنت مكانك مكنتش هتحرك من هنا ..ولا ايه رأيك؟؟
ادهم: ادهم اتوتر شويه وضغط علي عكازه اللي في ايده اللي ليلي ما اخدتش بالها منه ومردش عليها
ليلي: ايه يا ابني مش بكلمك!!!
ادهم: افندم..عايزه ايه؟؟
ليلي: ايه عايزه ايه دي ؟مش عايزه حاجه بسألك علي المنظر اللي شكلك عندك حساسيه منه
ادهم: عايزاني اقول ايه يعني؟؟
ليلي: ايه عايزاك تقول ايه دي؟؟؟؟
بقولك المنظر حلو وانت ايه رأيك ؟المفروض تقولي اه فعلا حلو ...عندك حق ...شكرا علي مجاملتك ..اي حاجه كده مش تقولي عايزاني اقول ايه
ادهم:اكيد كنت هقولك كل الكلام ده بس لو كنت شايف المنظر ده
ليلي مش فاهمه قصده ايه او مرضيتش تفهم
ليلي: ما تبصله بعينك ماهو قدامك اهو ولا انت اعمي يعني هههه؟
ليلي قالت كلمتها بهزار وما اخدتش بالها انه في التلات مرات اللي شافته فيهم كان قاعد ولابس نظاره سودا ومعاه عكاز ابيض وما اتحركش من مكانه لانه فعلا اعمي
ادهم: واحد لابس نظاره سودا وماسك عكاز ابيض وبيقولك مش شايف يبقي ايه ؟؟بيمثل انه اعمي مثلا ..علي العموم اجاوبك علي سؤالك ايوه يا سيتي انا اعمي وما اعرفش شكل المنظر اللي قدامي ايه اللي انتي كل شويه تسأليني رأيي فيه ايه اعتقد كده جاوبتك ولا ايه؟؟
ليلي:...................
معرفتش ترد لان كلامه كان صدمه استحاله يكون واحد في وسامته وشبابه ده اعمي ويتحرم من الدنيا وما فيها
ادهم: اه سكتي .. وهتعملي زي الكل وتكلميني بشفقه وتغيري معاملتك ليا
ليلي بسرعه تدراكت نفسها وعرفت انه كاره الشفقه والعطف اللي بيحسهم من كل اللي حواليه فلازم تتكلم بسرعه وتعالج الموقف
ليلي: مين ده اللي مسكين؟؟؟ انت. انت مسكين انت؟؟ده انت كويس انك طلعت اعمي
ادهم باندهاش: افندم ؟كويس اني اعمي ليه بقي؟
ليلي: علشان تبقي زي باقي البشر
ادهم بابتسامه: هو انا مش زي باقي البشر؟؟
ليلي: لا طبعا ..هو انت نسيت شكلك ولا ايه؟؟ده انا من ساعه ما شفتك وانا عماله ابصلك عايزه اطلع فيك يا اخي غلطه مش لاقيه
فاخيرا لقيت فيك حاجه ناقصه مع انها مش تعتبر حاجه ناقصه لانها مش مغيره في شكلك يعني انت زي ما انت مفيكش غلطه
ادهم: ايه الحقد والقر ده كله.. ايه بقي اللي فيا غير باقي الناس؟؟
ليلي: يعني اقوله ايه الراجل ده ؟..انت عايزني اعاكسك يعني ..ماشي امري لله هقولك واهو كله بثوابه
يعني بص انا مش هتكلم عن طولك ولا جسمك وعضلاتك دي نهائي ولا انك مز قوي كده ولا حليوه خالص خالص ولا شياكتك نهائي ابسلوتلي ..ولا صوتك اللي بتتكلم بيه ده ولا الطريقه اللي بتتكلم بيها وانت باصص للناس من فوق كده ولا هقر نهائي علي الفلوس اللي متلتله عندك دي فلوس لو قعدت عمرك كله تصرف فيها مش هتخلص ولا الخدم اللي عندك ولا الشاليه ولا ولا ولا
ادهم: اه اه..قلبي قلبي هتشل خلاص
ليلي ضحكت بصوتها كله من طريقته اللي بيمثل بيها وهو ضحك علي ضحكتها
كريمه جت تشوفهم لما سمعت صوتهم عالي واتفاجئت بابنها بيضحك بصوته كله ومبسوط فانسحبت بهدوء
ادهم: يخربيت قرك ..اهدي عليا شويه كويس الحمد لله اني ماقابلتكيش قبل كده كنت قلت اني بقيت اعمي من قرك ده
ليلي: ايوه طبعا كنت هقر اكتر من كده كان ممكن تجيلك صدمه وتموت فيها ولا حاجه
ادهم: عارفه بقالي كتير ما ضحكتش كده ..
ليلي" ايه ده لقيت فيك غلطه تانيه؟
ادهم: وايه هيا بقي؟
ليلي: انك عبيط واهبل سوري يعني
ادهم: ليه بقي ان شاء الله
ليلي: لان مفيش حاجه في الدنيا تستاهل ان الواحد مايضحكش
وبعدين انت عندك كتير قوي مش ناقصك حاجه
ادهم: عندي فعلا ..بس قوليلي ايه لازمه اللي عندي لو مش هقدر اشوف تاني
ليلي: وفي ايه عايز تشوفه؟؟؟انت اعمي بقالك اد ايه؟
ادهم: تلات سنين تقريبا
ليلي: علي فكره مفيش كتير اتغير في التلات سنين دول
ادهم بيضحك: بجد انا كنت فاكر ان كتير اتغير
ليلي: لا والله زيمابقولك كده
بص الشمس مكانها بتطلع من الشرق ومنوره والبحر اهوه ازرق ما اتغيرش نهائي والارض كرويه تدور حول نفسها\
ضحكوا هما الاتنين
ادهم: طمنتيني.... كنت خايف ليكون الشمس ولا البحر انحرفوا ولا اتغيروا ولا تكون الكوره بقت مستطيله ولا مربعه
ليلي: هههههه ماانت بتعرف تألش اهوه
ادهم: علي فكره انا لحد دلوقتي ما اعرفش اسمك ايه؟
ليلي: يعني انا اللي اعرف اسمك؟
ادهم: اسمي ادهم
ليلي: شوفت اهوه حتي الاسم
ادهم: ههههه ماله الاسم كمان ؟؟؟
ليلي: لايق عليك لازم يكون ادهم يعني مش ممكن يكون عباس ولا متولي ولا حزلؤم مثلا
ادهم: ماله بقي عباس ولا متولي ولا التالت ده كان ايه حزنمبول
ليلي: اسمه حزلؤم مش حزنلوب ايه انت قولت ايه انت نسيتي الاسم
ادهم: هههه ما علينا من حزمل بتاعك ده المهم اسمك ايه؟
ليلي: حزلؤوم مش حزنمبل المهم اسمي ليلي
ادهم: ليلي.... امممم
ليلي: اممم دي يعني ايه لو وحش اغيرهولك نخليه لجين ولا جاكلين ولا جرمين ولا سمينار
ادهم: بس بس ايه ماسوره الاسماء اللي بتفجريها دي لا ليلي حلو جدا مبحبش اصلا الاسماء الجديده الغريبه دي
ليلي: يعني انا قلت يمكن مش عاجبك ولا حاجه
ادهم: لا عاجبني ...المهم مفيش بقي مجنون ليلي؟؟
ليلي: لا مفيش الظاهر ان الناس كلها عقلت ولا ايه مش عارفه؟
ادهم: هههههه متقلقيش مسيره حد يتجنن ويحب واحده حقوده زيك كده ويبقي مجنون ليلي
ليلي: يا ابني ده اللي هيحبني هتكون امه دعياله وفي ليله القدر كمان
ادهم: قاصدك داعيه عليه مش دعياله ..هتكون قالتله روح يا ابني الهي يبتليك بمصيبه كده لسانها مترين
ليلي: مصيبه!! مش هرد عليك علشان انا مؤدبه
ادهم: فعلا مؤدبه باماره الشرشحه اللي شرشحتيهالي في اول مره قابلتك فيها
ليلي: هو انت لسه فاكر .ده انت قلبك اسود قوي
هنا دخلت كريمه مبتسمه
كريمه: اسفه يا ليلي ... اتأخرت عليكي شوتين
ليلي: لا يا فندم مفيش تأخير ولا حاجه..واهيا فرصه دردشت مع ابن حضرتك شويه واتعرفت عليه
ليلي: يالا بقي استأذنكم انا بقي
ادهم: سلام يا ليلي خلينا نشوفك بقي
مشيت ليلي وسابت ادهم حيران وتايه في افكاره ..من امتي بيهزر وبيضحك كده مع واحده لسه عارف اسمها
عدي كام يوم واتفاجئت كريمه بابنها
ادهم: ايه يا ست الكل هو اكل المطاعم مبقاش يعجبك ولا ايه؟
ابتسمت كريمه من ابنها اللي مش عايز يسأل صراحه عن ليلي
كريمه: لا يا حبيبي عاجبني انا كنت لسه هطلب المطعم حالا..بس بفكر اغير ؟ايه رأيك انت عندك حد معين؟
ادهم: ليه هو مطعم اللي ليلي فيه مش بيعجبك ولا ايه؟
كريمه: لا يا حبيبي عاجبني بس انا قلت يمكن انت تحب تغير؟
ادهم: لا مبحبش التغيير وانتي عارفه كده كويس....المهم هتطلبي ليلي هيا تكون الديلفيري صح؟
كريمه : لو مضيقاك بلاش
ادهم: لا لا تضايقني ايه؟بالعكس انا مرتحلها جدا
سابها وخرج واستني ليلي تيجي وفجأه وهو سرحان.......
ياتري ايه اللي حصل ؟
توقعاتكم ايه ؟ شاركوا معايا كده ...اتفاعلو بقي
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 03-05-19, 01:09 PM   #4

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه الثالثه
خرج ادهم البلكونه في انتظار ليلي وفجأه سمع صوت كان مستنيه بلهفه وهو جرس الباب
دخلت ليلي ودخلت عند ادهم بس وقفت تتأمله من بعيد
ادهم: هتفضلي واقفه كده كتير؟؟
ليلي: عرفت منيني اني واقفه ؟ انت عندك عين في ظهرك ولا ايه؟
ادهم: لا معنديش عيون في اي حته..بس كل الحكايه اني سمعت جرس الباب وحسيت بيكي هنا انتي ناسيه ان حاسه السمع عند الاعمي قويه شويه..وبعدين طالما جيتي يبقي هتدخلي هنا!!
ليلي: اممم يعني انت مبسوط اني دخلت ولا متضايق؟؟لو متضايق امشي ؟
ادهم: لا ادخلي ادخلي..ولا مستعجله؟
ليلي: لا مش مستعجله.. هتنازل واقعد معاك شويه
ادهم ابتسم: ماشي يا عم المتواضع انت
فضلت ساعتين كاملين قاعدين مع بعض ومحدش فيهم حس بالوقت نهائي زي ما يكون الوقت اللي بيقعدوه مع بعض لحظات مسروقه
لحد ما انتبهت ليلي ان الدنيا بدات تليل ومسكت ايده وبصت في الساعه
ليلي: يا لهوي انا اتأخرت ..هتطرد بسببك وهتشرد
ادهم: لا ما تخافيش محدش هيقدر يطردك طول ما انا موجود لو حد ضايقك قوليلي وانا هتصرف
ليلي: اصلا لو اطردت هاجي اقفلك هنا لحد ما تشغلني
ادهم: لو هتيجي هنا يبقي هخليهم يطردوكي من دلوقتي
ليلي: لا يا ادهم ارجوك انا محتاجه شغلي ده
ادهم: وانا قلتلك متخافيش انا هكلمهم ..ليلي...ممكن اطلب منك طلب؟
ليلي: طبعا انت بستأذن علشان تطلب!!!!
ادهم: مش شرط نطلب اكل علشان تيجي ..تعالي في الوقت اللي يناسبك .مش محتاجه سبب
ليلي قلبها دق بسرعه وفرحت بطريقه غريبه مش عارفه ليه
ادهم : لو ده هيضايقك خلاص اعتبري نفسك ماسمعتيش حاجه
ليلي: لا يضايقني ايه ..هاجي بس اخر النهار بعد ما اخلص شغلي
ادهم: وانا هكون في انتظارك
مشيت ليلي ببقشيش كبير للمحل وفعلا والدته اتصلت وقالت انها السبب في التأخير وفعلا محدش ضايق ليلي ابدا في المطعم
ليلي كانت فرحانه جدا بس في نفس الوقت كانت خايفه او مرعوبه مرعوبه انها تكون عايشه في وهم كبير ولازم هتفوق منه في يوم..هو ينفع واحد زيه في مستواه يحب واحده بتغسل صحون في مطعم؟؟لا اكيد بيسلي وقته مش اكتر ...طيب تبعد عنه؟؟ لألألأ
مش ممكن ابدا تبعد دي بتستني اللحظه اللي هتشوفه فيها ..خلاص تسيب الايام تقول كلمتها..
فضلت في الشغل بتعد اللحظات علشان تخلص مع انها قبل كده كانت مش بتحب ابدا تروح وبتفضل علي قد ما تقدر في الشغل لكن النهارده هتشوفه .. واخيرا هتروحله
ادهم كمان طول اليوم ماسك ساعته وبيحسس عليها وحاسس انها واقفه او فيها حاجه فبينادي علي حد من الخدم ويسألهم الساعه كام
فضل يفكر مع نفسه: انا ليه ملهوف عليها كده؟ وليه عايزها تفضل جنبي باي تمن واي شكل ؟ليه باتمني احبسها معايا وماسبهاش تمشي ابدا بعيد عني ..ده لسه عارفها من كام يوم...
هو ممكن اكون ب....؟لا لا مش ممكن يكون ده حب ..هو بس بيرتحلها ومحتاجلها في وحدته ...لألأ اشمعني يعني هيا؟ ماهو سبق ورفض كل محاولات اصحابه انهم يفضلو جنبه ورفض بنات كتير قبلها ..لا بس ليلي مختلفه فيها حاجه مختلفه ..صريحه طبيعيه قريبه قوي من قلبه ..لا فوق يا ادهم ..ليلي شكلها بنت جميله ورقيقه ومرحه ممكن تبص لواحد اعمي ؟؟لا مش ممكن ..لازم افوق من الوهم ده ..هيا بتشفق عليك مش اكتر وبتتعامل معاك عادي مش لازم تتهور كده في مشاعرك ..
كفايه تفكير خلي الايام تبين ايه اللي هيحصل اهم حاجه حافظ علي قلبك بعيد....
اخيرا خلص يوم واخيرا هتيجي...قلبه بيدق بطريقه غريبه اخيرا جرس الباب
ليلي: مساء الخير ..اتأخرت عليك
ادهم: لا ما اتأخرتيش
قال جواه( انتي بس موتنيني من الانتظار)
ادهم: هو انتي بتشتغلي طول النهار كده؟
ليلي: اه واول ما خلصت جيت علي طول ...ياه يا ادهم الغروب تحفه اه لو تشوفه!!
ادهم كشر كده واتوتر ..هيا لاحظت ده بس خلاص الكلمه طلعت فحاولت تغير الموضوع
ليلي: ما تيجي نتمشي شويه علي البحر
ادهم: لا معلش مش بحب التمشيه خلينا قاعدين احسن
ليلي: براحتك..ايلا قولي هو انت ازاي بقيت اعمي
ادهم اتوتر ومش رد
ليلي: لو مش عايز تتكلم براحتك
ادهم: لا عادي... في يوم كنت مروح بالليل وكان في واحده ماشيه ومعاها عيلين وفجأه واحد منهم ساب ايديها وجري قدام عربيتي فحاولت افاديه فالعربيه خرجت عن الطريق وبقيت في المعاكس وجت عربيه كبيره ومعرفتش تفاديني وبووم
الاحداث كلها فاكرها قدامي زي ما تكون حصلت امبارح لدرجه لسه سامع صوت العربيه لما خبطت فيا وسامع صوت الست وهيا بتصرخ علشان ابنها ..كانت لحظات.. كل حاجه حصلت بسرعه صريخ فرامل خبط وبعد كده هدوء كامل او صمت
بس يا سيتي فضلت فتره في غيبوبه ولما فقت كل حاجه كانت ظلمه وعملت عمليات كتير قوي ادخل عمليه واخرج وادخل تاني لحد ما اكتفيت وتعبت فسيبت الدنيا كلها وجيت هنا
ليلي: قصدك حبست نفسك هنا
ادهم: مش فارقه كتير انتي نفسك قولتيها مافتنيش كتير
ليلي: لا ده ماكنش قصدي ..مافتكش كتير تشوفه بس بيفوتك كتير تعيشه
ادهم: ايه اللي بيفوتني؟؟
ليلي: دي مش نهايه الكون اخرج للدنيا
ادهم: غيري الموضوع يا ليلي لو سمحتي
ليلي: طيب اخر سؤال ...هو مفيش امل انك تشوف تاني
ادهم: الدكاتره ما بيحبوش يفقدوا الامل طول ما انت راقد بين ايديهم ..انا تعبت يا ليلي من امل وينتهي.. وامل وينتهي.. كفايه بقي كل عمليه بيكون في امل واخرج منها وفتره النقاهه بتكون دمار وصداع مش بينتهي وادويه وتتصدم بفشلهم ويظهرلك دكتور جديدي عايز يجرب حاجه جديده فضلت تلات سنين سايبهم يشرحوا في دماغي بس كفايه بقي........
كلمه تانيه في الموضوع ده هسيبك واقوم
قفلت ليلي الموضوع وخرجته من حاله الكأبه اللي دخلته فيها
عدي كام يوم وليلي بتخلص شغلها وتجييله تقعد معاه ساعتين وتروح وبيقربوا اكتر من بعض لدرجه انها لو اتأخرت دقيقه بتفرق معاه... وكريمه طبعا فرحانه بابنها اللي رجع لطبيعته بيضحك ويهزر مع الخدم ومعاها وبيتكلم ويدردش معاها
ليلي كل يوم بتحاول تخرج ادهم بره البلكونه بس هو بيرفض
بس هيا اكتفت من رفضه وقررت انها لازم تخرجه
ليلي: اخبار الجميل ايه النهارده
ادهم: كويس بس سيادتك متأخره ليه
ليلي: دول 5 دقايق يا دوب
ادهم: ما انا قلتلك سيبي الشغل وانا ..
ليلي قاطعته: وانت ايه..هاه هتديني تمن قعدتي معاك
ادهم: لا مش قصدي كده ..بس مش عايزك تتعبي كده
ليلي: انا متعوده علي الشغل سيبك انت ..علي فكره الشمس خفيفه قوي
ادهم: يعني ايه؟
ليلي: اقلع النظاره
ادهم: لا معلش خليها
ليلي قربت عليه وفجأه شدت النظاره من وشه
ادهم: ايه ده؟ ليلي مش بحب الهزار ده ..لو سمحتي هاتي النظاره
ادهم مش بيحب حد يشوف عنيه ابدا ..هو حاسس انهم شكلهم مشوه بس ده كان احساس جواه بس
ليلي: لو عايزها تعال خدها انا اهوه قدامك
ادهم: ليلي بلاش هزار هاتيها
مد ايده ليها فلمست ايده وشدت ايدها بسرعه
ليلي: تعال خدها بنفسك
ادهم قام ومشي وري صوتها وهيا بتتكلم وبتبعد كل مايقرب منها بس مش كتير علشان تلحقه لو وقع...نزلت السلالم وهيا خايفه ليوقع في كل خطوه وقلبها بيدق بسرعه
ادهم: ليلي هاتي النظاره كفايه كده
ليلي: لا مش هجيبها قرب ..اهوه خلاص قربت توصلي ..خلي بالك من السلم
ادهم نزل السلالم براحه ومشي وري صوتها وهو خايف يقع في كل خطوه وبيفكر يقف بس مش عايز يكون عاجز للدرجه دي قدامها..فضلت ليلي ترجع لورا شويه شويه لحد ما وصلت للبحر
اتفاجأ ادهم لما حس بميه البحر في رجليه والموج بيروح ويجي
وقف زي التمثال ساكت مش بيتكلم ولا يتحرك
ليلي قلبها بيدق مش عارفه رد فعله ايه..قربت منه ومسكت ايديه الاتنين بايديها
ليلي: مش معني انك اعمي انك تحرم نفسك من كل اللي حواليك
اد ايه الميه جميله وناعمه والهوا يرد الروح دول ما بيحتاجوش لعنيين علشان تحس بيهم
ادهم كان رده ضغطه علي ايديها بس فضل واقف ومش عارف يتكلم ولا ينطق
ليلي: نظارتك اهيه (لبسته النظاره ) لو متضايق انا اسفه
ادهم : لا يا ليلي مش متضايق ..
شدته ليلي علشان يتمشوا علي شط البحر والميه رايحه جايه بين رجليهم ..كانت هيا عكازه وعنيه في نفس الوقت وهو مستسلم ليها تماما .كانوا ماشين في صمت بس كان ابلغ من اي كلام
الوقت بقي ليلي والشمس غابت تماما
ليلي: الوقت بقي ليلي وانا اتأخرت قوي ولازم اروح
ادهم: هو الوقت بيعدي بسرعه ليه وانتي معايا
ليلي: هجيلك بكره ان شاء الله..وهحاول اجي بدري
ادهم ضغط علي ايديها قبل ما يسيبها
ادهم: ما تتأخريش عليا هستناكي من دلوقتي
ليلي: مش هتأخر
رجعته ليلي البيت وروحت وهيا حاسه بضيق جامد وحاسه انها عايزه تعيط ..هتعمل ايه لما خلاص يمل منها ؟؟؟ده كان اهم سؤال عندها !!طول عمرها عامله حدود وعارفه انها مش من نوعيه الناس اللي ينفع تحب..الحب ليه ناسه وهيا مش منهم ....بس انا مش بحبه حبيته امتي اصلا؟؟؟ لا فعلا انا مش بحبه انا بعشقه انا عديت الحب من زمان قوي ... انا هفضل احبه ويوم ما يزهق او يمل هيكون عندي احلي ذكريات اعيش عليها وكفايه عليا اني اسعدته في يوم من الايام
ادهم كمان مش عارف ايه اللي بيحصله ده ..من امتي هو بيحب؟؟طول عمر البنات بتترمي تحت رجليه وعمره ما واحده شدت حتي انتباهه ويوم ما يبقي اعمي يحب...انا لازم اخليها تفضل جنبي ..بس هيا ازاي هتقبل بواحد اعمي ..ازاي تسجن نفسها مع واحد زيي..اهو هجرب ..هيعمل كل اللي يقدر عليه علشان يخليها جنبه هيحاول يعوضها عن عماه ..هيعمل اي حاجه علشان يسعدها ..هيستغل كل لحظه بيقضيها معاها علشان يخليها مبسوطه
بعد كام يوم نزل ادهم من اوضته وسمع صوت مع امه واتفاجأ لما عرف مين اللي جاي يشوفه
ياتري مين اللي جاي عنده؟
انتو ايه رأيكم؟؟
مش عايزه الاقي حد بيكتبلي تعليق حلوه او فظيعه او تجنن
عايزه كومنت يليق بحلاوه القصه ده لو حلوه
عندكم اي تحفظات او قتراحات
مستنيايكم
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 03-05-19, 01:10 PM   #5

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه الرابعه
وقفنا الحلقه اللي فاتت لما ادهم نزل من اوضته وسمع صوت هو عافه كويس
ادهم: ايه ده؟؟ انا مش مصدق وداني.... حمدي ابن عمي عندنا يا مرحبا ..ايه اللي فكرك بينا دلوقتي
حمدي: انا الحمد لله كويس ...المفروض تسلم الاول يا ابن عمي وبعدين لو انا لسه فاكر انت اللي مانع الزياره عنك
ادهم: ما علينا ازيك ايه اخبارك وعامل ايه والشغل اخباره ايه؟؟
حمدي: كله تمام كأنك موجود وزياده ما تقلقش علي حاجه
تعالو نتعرف علي حمدي
حمدي ابن عم ادهم عايش معاهم في نفس البيت تقريبا طول عمره من ساعه ما ابوه وامه اتوفوا في حادثه وهو معاهم وبيعتبر كريمه امه وبيحبها جدا بس ديما بيغير من ادهم علشان كده بيدخل نفس مجالاته وبيقلده علي طول وشايق نفسه ديما رقم 2 بعد ادهم
ابو ادهم وابو حمدي كانوا تؤام بس ابو ادهم الاكبر علشان كده هو الوريث لكل حاجه واخوه مساعد ونفس الحال كان مع ادهم وحمدي ادهم كان الرئيس وحمدي كان مساعده ..او دي كانت نظره حمدي للامور كلها
نرجع لقصتنا
ادهم وحمدي قضوا اليوم مع بعض ..حمدي كان بيقوله اخر اخبار الشغل وبياخد رأيه في مواضيع كتيره..لان من بعد الحادثه حمدي بقي المسؤل عن كل حاجه
اخيرا جه معاد ليلي وجت في معادها بالظبط واستغربت لما شافت ادهم مش لوحده
ليلي: ازيكم..شكلك معاك ضيوف يا ادهم
حمدي: لا ضيوف مين محدش غريب
وقف ومد ايده لليلي
حمدي: حمدي ابن عم ادهم ودراعه اليمين في كل حاجه
ليلي: اهلا وسهلا بيك استاذ حمدي
حمدي: لا بلاش استاذ دي حمدي كفايه..طالما بتقولي ادهم يبقي تقولي حمدي...وحضرتك
ادهم: اسمها ليلي...(ادهم كان متضايق من غير سبب لما ليلي جت) ليلي معلش النهارده معايا ابن عمي وبنتكلم عن الشغل فاشوفك بعدين
ليلي: خلاص مش هعطلكم ..فرصه سعيده يا....
حمدي: حمدي قوليها سهله
ليلي: يا حمدي...سلام ادهم
ادهم بضيق: مع السلامه
مشيت ليلي وهيا شكوكها بتتأكد قدام عنيها..هو بيتكلم معاها لوحدهم اه..لكن قدام حد من قرايبه مش ينفع برستيجه ووضعه ما يسمحلوش يعرف واحده من مستواها
ادهم مستغرب هو ليه اتنرفز كده لما حمدي هزر معاها ..ايه يعني؟ دي طبيعه حمدي بيحب البنات وبيفرض نفسه عليهم..بس ليلي لأ دي تخصه ما ينفعش يفرض نفسه كده وهيا المفروض ما تهزرش كده... هيا تعرفه منين علشان تهزر معاه؟
ايه يا ادهم فوق انت بتغير ولا ايه.؟؟
حمدي: ادهم ايه رحت فين بكلمك من بدري؟؟
ادهم: معلش سرحت شويه.. كنت بتقول ايه؟
حمدي: بقولك مين ليلي دي؟؟
ادهم: دي حد انت ماليكش دعوه بيها نهائي..مفهوم
حمدي: مفهوم..متزعلش نفسك كده
ادهم: سؤال اخير...هيا ليلي شكلها ايه؟
حمدي: يعني ايه شكلها ايه؟؟ زيها زي اي بنت عادي يعني
ادهم: اوصفها يا حمدي هو انا اللي هعلمك ازاي توصف واحده ولا ايه ؟اوصفلي شكلها عنيها شعرها شفايفها اوصفها يا حمدي
حمدي: امممم.. مش عايز اصدمك يا ادهم ...بس طالما مصر
ادهم: ايوه مصر
حمدي: شوف يا سيدي هيا مش حلوه ..متلخبطه كده ..شعرها قصير واكرت كده مش حلو خالص..سمره جدا .. عنيها ضيقه قوي زي الصينين كده.. شفايفها ضخمه وبارزه لبره ومناخرها كبيره ومنفوشه كده زي الافارقه..كوكتيل كده مش لايق علي بعضه..من الاخر وحشه
ادهم حس انه مصدوم مش دي الصوره اللي هو راسمها
ادهم: صوتها رقيق قوي..مش لايق مع وصفك
حمدي: وانت من امتي بيخدعك الصوت مش معني ان صوتها رقيق انها كمان رقيقه ما تحكمش بالصوت
ادهم: انت ناسي اني معنديش غير الصوت احكم بيه
حمدي: لو محتاج بنات اجيبلك بدل الواحده ميه بس انت شاور وهيعملو معاك اللي انت عايزه هيدلعوك يابن عمي
ادهم: لا شكرا لعرضك مش محتاج بنات ...عمر ما كان عندي اهتمام بالبنات قبل كده علشان اهتم بيهم دلوقتي
حمدي: علي الرغم ان البنات بيرموا نفسهم تحت رجليك الي انك ديما بترفضهم ومفيش ولا واحده قدرت تأثر عليك حتي سهيله
ادهم سكت وفضل يفكر في ليلي ..هو مش عارف يقتنع انها وحشه كده ...بس لو هيا حلوه ما كانتش هتقعد مع واحد اعمي او كان المفتحين ما سابوهاش ..اكيد فعلا هيا وحشه..وماله هعمل بشكلها ايه ماهو انا كمان اعمي يعني لو حلوه او وحشه مش هتفرق كتير المهم اني برتاح معاها جدا
غابت ليلي يوم ومقابلتوش وهو كان هيتجنن ازاي متجيش وكان القلق هيقتله ..ممكن تكون خلاص مش هتيجي
كريمه عرضت عليه تتصل بيها بس هو رفض
لو عايزه تيجي يبقي تيجي لوحدها من غير ما حد يطلب منها تيجي
ليلي اتعمدت تغيب بعد ماهو مشاها بالطريقه دي ..لو عايزيني يبقي يطلبني ويقولي تعالي
لكن طبعا ولاهو اتصل ولا هيا راحت.. وكل واحد فسر ده علي طريقته
تاني يوم ليلي صممت انها ما تروحش تاني واول ما خلصت شغلها لقت نفسها قدام بيته وادهم قاعد لوحده في بلكونته قلبها ما استحملش يمشي ..ده حبيبها وهيرجع لوحدته تاني
اتنازلت عن كبريائها ودخلت
ليلي: يا تري سرحان في ايه؟؟
ادهم وقف وقرب من صوتها
ادهم: انت ازاي ما تجيش امبارح هاه؟؟؟لو انتي حاسه اني بفرض عليكي انك تيجي فده مش فرض براحتك
ليلي: ولما انت عايزني اجي ما كلمتنيش ليه؟وعلي فكره انا باجي براحتي مش علشان انت طلبت اني اجي
ادهم: وامبارح؟
ليلي: كان عندي ظروف منعتني
سكتوا وقفلو الموضوع علي كده
ليلي كانت علي طول بتتطلب من ادهم يخرجوا بره بس هو بيرفض وحست انه المره دي ممكن يوافق
ليلي: ممكن اطلب منك طلب ومتقوليش لأ؟
ادهم: انتي عارفه انه لو في ايدي مش هتأخر
ليلي: ايوه في ايدك
ادهم: يبقي اطلبي
ليلي: عايزه اخرج معاك ..نتغدي بره
ادهم: ليلي ارجوكي ما تضغطيش عليا
ليلي: ارجوك انت علشان خاطري..الا بقي لو بتستعر مني وخايف حد يشوفك مع البنت اللي بتغسل..
ادهم: اسكتي ومتكمليش انا عمري ما كنت بتاع مظاهر ولا بتهمني
ليلي: امال ليه مشتني لما كان ابن عمك هنا؟
ادهم: وانتي كنتي عايزه تفضلي ليه ؟؟عاجبك ابن عمي
ليلي فرحت ممكن يكون غيران ..وليه لأ
ليلي: اه طبعا هو امور وحليوه وجنتل كده
ادهم: طالما عاجبك هبقي اتصلك بيه بعد اذنك
ادهم اتضايق ولسه هيسيبها مسكت ايده
ادهم: استني بس هو انت مش كنت بطلت القفش ده..
ادهم: ......انتي حره في تصرفاتك
ليلي: عارفه اني حره..بس حمدي من الشخصيات اللي مش بتعجبني بس طالما ابن عمك يبقي لازم اكون زوق معاه ولا ايه؟
هاه هتوديني فين ؟انا واقعه من الجوع تعال هعزمك
ادهم: طالما مصره يبقي يالا بينا
ادهم طلب السواق الخاص بتاعه وتحت دهشه كريمه اول مره ابنها يخرج ويروح مكان بعيد عن المستشفيات وكله بفضل ليلي
اخدها علي مطعم كبير ودخلو وطلب ترابيزه بعيده عن الناس علشان مش عايز حد يشوفه
ليلي طلبت غدا خفيف من سندوتشات علشان تكون سهله علي ادهم ياكلها لانها حست بتوتره وان كل جسمه مشدود وكان نفسها تقوم وتضمه لمجرد انها تتطمنه فمدت ايدا ومسكت ايده
ليلي: اهدي..انا جنبك
مردش بس ضغط علي ايديها ومع كلامها وهزارها بدأيهدي شويه شويه ويخرج من حاله التوتر
اتغدوا وفضلوا شويه
ادهم: انا متشكر جدا يا ليلي علي الغدوه دي انا كنت محتاج فعلا اخرج بره البيت شويه
ليلي: اي خدمه بس علي فكره انت اللي هتدفع تمن الغدوه دي
ادهم بابتسامه: كنت فاكر انتي اللي عزماني؟ولا انا فهمت غلط
ليلي: فعلا كنت هعزمك بس اخري فول وطعميه علي الرصيف مش مطعم خمس نجوم انت اخترت المطعم يبقي انت اللي هتدفع يا اما هسيبك واجري وتغسل الصحون
ضحك ادهم بصوته كله
ادهم: مش للدرجه دي ما تقلقيش محدش هيغسل صحون
نادي علي الجرسون وطلب الحساب وطلع محفظته وليلي ساعدته يحاسب ومشيوا واول ما خرجوا قابلهم السواق بس ليلي طلبت انهم يتمشوا وهيا هتروحو في الاخر ..اتردد السواق بس مشي لما ادهم طلب منه يمشي
اتمشوا علي البحر وايديهم متشبكه في ايدين بعض
ادهم: اوصفيلي المنظر يا ليلي
ليلي اتنهدت: البحر كبير مالوش اخر والشمس فارده نورها علي البحرمدوره وجميله وهاديه الوقت ده الواحد يقدر يبصلها ويتمتع بيها وبتقرب من البحر بسرعه ..بتقرب منه زي ما يكونو اتنين عشاق ملهوفين علي بعض ..الشمس بتقرب والبحر عايز يخبيها عن عيون كل البشر ويخبيها في قلبه (سكتت شويه) الشمس اهي لمست البحر وبدأت تغرق فيه وهو بيضمها واحده واحده واهو خطفها خالص واختفت في احضانه
ادهم كان بيسمعها بكل جوارحه لدرجه انه حاسس انه فعلا شايف المنظر قدامه
ادهم: تصدقيني لو قلتلك اني اول مره اشوف الغروب واحسه كده
ليلي: تشوفه؟؟
ادهم: ايوه انتي وصلتيني لدرجه اني شوفته بعنيكي
ظغط علي ايديها وشدها علي صدره لان هو كمان كان عايز يخبيها في حضنه عن كل العيون همس في ودنها
: شكرا علي كل حاجه حلوه بتخليني احس بيها
ليلي اتكسفت وبعدت عنه شويه وغيرت الموضوع
ليلي: اي خدمه انت بس تأمر
ادهم: عندي فعلا طلب
ليلي: طيب قول مستني ايه؟
ادهم: عايز اشوفك
ليلي:ايه ..ازاي؟؟
ادهم: مش هقولك زي ما شفت الغروب لان صعب ان حد يوصف نفسه ..بس الاعمي بيشوف بايده
ليلي مسكت ايده وحطتها علي وشها..حرك ادهم ايده علي وشها
حرك ايده وبدأيستكشف وشها حته حته.. عنيها ورموشها طويله ومحسش انها ضيقه ..خدودها ناعمه ومش بارزه ..شفايفها جميله عكس ما حمدي وصف ..مناخيرها صغيره ..طلع لشعرها اللي اتفاجأ بنعومته وطوله في ايديه
حمدي كان كداب في كل وصفه ..حس ادهم ان ليلي زي الصوره اللي كان هو راسمها ولقي نفسه بيضمها لصدره وهيا استكانت بين ايديه كأن حضنه هو الامان كله..اتمنوا الاتنين ان اللحظه دي ما تنتهيش ابدا ..فضلو واقفين من غير اي كلام لحد ما ليلي فوقت نفسها من حلمها الجميل
ليلي: ادهم الوقت اتأخر قوي وانا لازم اروح بقي
ادهم: اسف يا ليلي لو كنت اخرتك او ضايقتك
ليلي حطت ايدها علي بقه ومنعته يكمل
ليلي: النهارده كان احلي يوم في عمري
ادهم(غير الموضوع): كل ده علشان عزومه ..خلاص ياستي تعالي اعزمك كل يوم
ليلي ضربت ادهم علي صدره بالراحه
ليلي: رخم...تصدق انا غلطانه اني خرجت معاك اصلا
ادهم: يعني مش هشوفك بكره؟
ليلي: انت عايز تشوفني؟ (قالتها بدلع)
ادهم: لو علي اللي عايزه مش عايزك تمشي اصلا
سكتوا الاتنين وليلي مسكت ايده وحطتها علي شفايفها وباستها
ليلي: مفيش حاجه في الدنيا تأخرني عنك
جوابه كان ضمه لصدره ... وقفت ليلي تاكسي واصرت توصله الاول ..وصلته وهو حاسب التاكسي وطلب يوصلها لحد بيتها

يا تري ايه اللي هيحصل بينهم وهتفضل الحياه ورديه ؟
كل حاجه ليها نهايه ولحظاتنا الحلوه هتخلص
علي فكره لما سميت القصه كبرياء اعمي مكنش قصدي ان ادهم اعمي كان قصدي ان كبرياؤهم هو الاعمي
لو حد عنده تعليق او تحفظ يقوله
امبارح فرحت جدا بتعليقاتكم علشان كده حلقه النهارده كانت طويله ولو عايزينها تبقي علي طول طويله اديكم عرفتوا ازاي
انا بحب الرشوه علي فكره ارشوني هطولكم الحلقه
مستنياكم بكره
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 03-05-19, 01:13 PM   #6

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه الخامسه
علاقه ادهم بليلي اخدت شكل تاني ..بدأ الحب يكبر بينهم بس طول الوقت ده ما حدش فيهم اعترف بحبه صراحه او اعلنه لحد ما يوم طلب ادهم من ليلي انها تاخد اجازه وتقضي يوم كامل معاه
ساعدتها كريمه بانها طلبت المطعم وقالتلهم انها محتاجاها يوم تساعدها وطبعا هتعوض المطعم فوافقوا من غير نقاش
قضت اليوم كله مع بعض في شاليه خاص اجره ادهم ليوم ..لعبوا كتيو ونزلوا الميه واستمتعوا بكل لحظه لحد ما خلص اليوم
ليلي: الشمس خلاص هتغيب نفسك في ايه تاني؟؟
ادهم: نفسي انها ما تغيبش
ليلي ابتسمت
ليلي: اطلب حاجه اقدر عليها
ادهم: ولو طلبت هتعملي اللي اطلبه
ليلي:طبعا ودي محتاجه سؤال
ادهم سكت شويه ومسك وشها بايده وقرب عليها وقالها(نفسي في ده) قلبها كان بيدق بسرعه وهو بيقرب عليها وحست انه ممكن في اي لحظه يخرج من صدرها .ادهم بيفرب وهو مش عارف هيا هترفضه ولا ؟قلبه برضه كان بيدق بسرعه واخيرا لمس شفايفها بكل رقه لانه مش عارف رد فعلها ولما لقي ايديها بقت حوالين رقبته ضمها جامد لصدره
..اخيرا قدر يبعد عنها

ادهم: ليلي تقبلي تتجوزيني؟؟
سكتت ليلي ومعرفتش تنطق..هو ممكن كل احلامها كده تتحق بالسهوله دي؟؟ممكن اخيرا ربنا هيعوضها عن كل اللي قاسته طول حياتها؟ ممكن حبيبها يبقي اخيرا شريك حياتها؟
ادهم فهم سكوتها ان سؤاله كان صدمه ليها
ادهم: عارف انه طلب صعب انك تربطي حياتك بواحد اعمي و..
ليلي حطت ايدها علي شفايفه ومخلتوش يكمل لانها مش عايزه تتضيع سحر اللحظه باي كلام
كل واحد كان بيفكر بطريقه مختلفه
ليلي: اسكت يا ادهم ما تتكلمش اسكت... انت مش فاهم حاجه
ادهم: هسكت بس فكري شويه وردي عليا
ليلي: افكر في ايه الموضوع مش محتاج تفكير اصلا ..ادهم انا..
المره دي هو اللي سكتها لانه خايف انها ترفض وتصحيه من حلمه هو فهم انها رافضه حتي التفكير لكن هيا قصدها انها بتعشقه ومش محتاجه اصلا التفكير
ادهم: فكري وخدي وقتك ولما اقابلك تاني ردي عليا ودلوقتي يالا علشان ما تتأخريش
مشيوا ومحدش فيهم عرف يقطع الصمت اللي خيم عليهم
ليلي خايفه انه يكون حس بانه اتسرع في طلبه وهو خايف انها تصحيه من اجمل حلم عايش فيه
اتفقوا يتقابلو تاني يوم ويسمع ردها بنفسه
جه تاني يوم وادهم مستني علي نار ان ليلي تيجي او تتصل بيه ..كريمه لما لاحظت حاله ابنها عرضت انها تتصل بليلي لكن ادهم رفض تماما الفكره دي وقالها انه عارف انها مش هتيجي النهارده بس كان عايز يتأكد ..لكن من جواه كان بيتمني انها تيجي وفضل يأنب نفسه علي غباؤه هو ليه استعجل يصحي من الحلم اللي كان عايش فيه ..غبي كان لازم تستمتع بكل لحظه تقضيها معاها مش تتطمع في اكتر من اللي هيا بتديهولك ..ازاي تتطمع ان واحده في جمالها ترتبط بيك يا اعمي انت نسيت نفسك ولا فهمت طيبتها انها هترضي تتضحي بجمالها علشان خاطرك ايه يعنيي غني لو كان الغني نفعك يا اعمي كان ينفعها هيا ..ازاي واحده زيها واحده خلت ابن عمها من كتر جمالها يغير ويوصفها عكس ما هيا الا اذا كانت فعلا جميله لانه عارف ابن عمه مش بيطمع غير في الحاجات النادره ازاي وصل نفسه للمرحله دي؟؟؟؟؟
اسئله هتفجر دماغه وفي كل لحظه بيلعن اللحظه اللي اسرع فيها وطلب منها انها تتجوزه ..علي الاقل كانت فضلت جنبه حتي لو بدافع الشفقه كان هيبقي ارحم بكتير من عدم وجودها في حياته
وعدي يوم ورا يوم وليلي مش بتظهر ,,وكل يوم يعيش علي امل انها هتيجي وتقوله اي سبب او حتي ترفضه وتطلب انهم يبقوا اصحاب وهو مش هيرفض المهم يحس بيها جنبه تاني اي شيئ هيكون ارحم من غيابها بالشكل ده
ادهم رجع لوحدته تاني ولحبسته تاني بس المره دي اصعب لان قلبه كمان بقي موجوع ولاول مره محتاج لحد جنبه
كريمه فضلت تراقب ابنها من بعيد وهو حالته بتتدهور اكتر من الاول كان اخيرا تقبل عماه وبدأ يعيش ...لازم ترجع لابنها الضحكه تاني وبأي تمن ..هيا مش تقدر ترجع لابنها نظره بس تقدر ترجعله حبيبته مهما يكون التمن
وبعد اسبوعين علي غياب ليلي ..ادهم كان طالع اوضته بدري عن معاده بتاع كل يوم وهو طالع سمع امه بتكلم المحامي وصوتها كان متنرفز جدا فقرب يشوف امه مالها وياريته ما قرب
كريمه: يعني ايه مش عارف تقنعهم ؟؟يعني ايه هاه؟
زود الفلوس اللي عرضتها عليهم دول ناس فقرا ..زغلل عنيهم بالفلوس وفي الاخر هيقبلو لازم يقبلوا انت فاهم؟
المحامي: انا عرضت عليهم مبلغ كبير جدا انا وصلت معاهم لحد 200000 وهما مش موافقين دول ناس طماعين قوي
كريمه: انا متهمنيش الفلوس ..ضاعف المبلغ المهم ليلي ترجع لابني ..ابني اول مره يحب ..حياته بتجري وانا واقفه بتفرج عليه انا عايزه ليلي ترجع باي تمن ..باي تمن فاهم؟ ادفع لحد ما يوافقوا المهم ليلي تفضل جنب ادهم...مفهوم؟
ادهم حس ان الدنيا كلها بتلف بيه ..حس انه رجع للحظه اللي عربيته اتخبطت فيها والدنيا كلها لفت بيه مع صمت كل حاجه سكتت مره واحده ..مش عارف ازاي وصل لاوضته ..هو للدرجه دي وصل .؟؟؟؟ وصل لدرجه ان امه بتشتريله واحده ومين الواحده دي؟؟؟ليلي حبيبته ..كل احلامه انهارت وكل الاعذار اللي كان بيحطها انهارت للدرجه دي هو رخيص قوي
فضل يدعي ربنا من جوي قلبه ان ليلي ترفض ومتوافقش علي الاقل تفضله ذكري لحظات حلوه قضاها معاها فضل يدعي انها تقدر حبه اكتر من كده وانها ما تقبلش تبيع الحب باي ثمن
حب....هو اللي كان بينهم كان اسمه حب ولا هو كان اعمي في كل حاجه وافتكر ان عطفها حب ولا ممكن تكون امه طلبت منها تفضل معاه وتسلي ابنها ولما لقت انه هيكبر الموضوع وعايز يتجوزها هربت ولقت انه ميستاهلش انها تضييع عمرها مع واحد اعمي ؟؟؟؟؟؟؟

بكره نكمل
ياتري ايه اللي هيحصل بعد كده.
انتو ايه رأيكم؟ ولسه حاسيين انها زي الشموع السوداء؟
قلتلكم انها هتقلب نكد ومش هتفضل الحياه وردي
كل واحد يقولي يا تري ليلي حبت ادهم بجد ولا فعلا كان اتفاق بينها وبين امه ؟؟انتو ايه رأيكم
اشوفكم بكره
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 03-05-19, 01:13 PM   #7

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه السادسه
كل يوم كان بيعدي علي ادهم كان بيفرح ان ليلي ما ظهرتش ..لان

ده معناه انها مش هتبيع نفسها بالفلوس..
لحد ما جه يوم وهو قاعد نفس مكانه سمع صوتها واول ما سمعه

وطي راسه وغمض عنيه ودمعه نزلت من عينه غصب عنه

مسحها قبل ما حد يشوفها
ليلي: ازيك وحشتني قوي
ادهم مردش وهيا جت من وراه ووطت عليه وحطت ايديها حوالين

رقبته وضمته ليها وهو قاعد مش بيتحرك
ليلي: ايه مش وحشتك ولا ايه؟؟ساكت ليه مش بترد
ادهم: ساكت يمكن تمشي لوحدك كده من غير كلام
ادهم كان بيتكلم ببرود وملامحه جامده وليلي مستغربه قسوته دي
ليلي: انت بتكلمني كده ليه ؟؟؟؟
ادهم: ايه اللي جابك ؟؟راجعه تاني ليه؟؟؟
ليلي: ادهم انا كان عندي ظروف منعتني اجي الكام يوم اللي فاتوا

دول انا اسفه بس غصب عني..
ادهم: طيب ودلوقتي راجعه عايزه ايه؟؟؟
ليلي: ادهم ارجوك ما تتكلمش معايا كده
ادهم: ده اللي هو ازاي يعني؟؟
ليلي: ببرود كده ...كأني فارضه نفسي عليك ..انا متعودتش منك

علي كده
ادهم: اه سوري ... بس اصله خلاص
ليلي: خلاص ايه بالظبط؟انا مش فاهمه
ادهم: يعني لازم اقولها صريحه .ماتمشي وخلاص
ليلي: تقول ايه؟؟ ايوه قولها صريحه لاني مش فاهمه اي حاجه

منك
ادهم: خلاص يا ليلي اللعبه قدمت وزهوتها راحت ..ودور الحبيب

ده خد وقته وراح مبقتش حابه...اوعي تكوني صدقتي اني بحبك

بجد وعايز اتجوزك فعلا
ليلي: امال كنت عايز ايه؟
ادهم: يعني هكون عايز ايه؟؟؟ اي راجل بيعوز ايه من واحده

ست وخصوصا لو مش من مستواه؟؟؟؟ اعتقد واضحه
ليلي وهيا مش مصدقه اللي بتسمعه
ليلي: اه واضحه وانا صدقتك وافتكرتك بتحبني صح؟ كنت غبيه
ادهم: سوري بس مشكلتي اني بزهق بسرعه ويمكن علشان كده

متجوزتش لحد دلوقتي
ليلي: انت بقيت كده ازاي انا حاسه اني مش عرفاك ؟؟انت ازاي

بتتكلم كده؟
ادهم:انا اتكلم براحتي... هو انتي مش كنتي بتاخدي اجرتك كامله

ولا ايه؟؟ يعني مخسرتيش حاجه ..ولا انتي كنتي طمعانه في اكتر

من كده ..لا يا جميل فوقي لنفسك وفوقي من الاوهام دي
ليلي حست فعلا انها كانت في حلم وافتكرته بجد وعاشت فيه

ودلوقتي بتفوق علي كابوس ..ماهو ما ينفعش واحد زيه اصلا

يبص لواحده زيها ..لقت دموعها نازله ومعرفتش تسيطر عليها

وبدأت تبكي بصوت عالي ومش عارفه تسكت
ادهم للحظه كان عايز يضمها ويقولها ما تبكيش ..ويقولها انه مش

بس بيحبها ده بيعشقها وفعلا كان هيقرب بس افتكر امه وهيا بتقول

للمحامي ادفع لحد ما يوافقوا فوقف مكانه
ادهم: شوفيلك مكان تاني عيطي فيه..مبحبش النكد
ليلي مشيت وهيا بتعيط وبتجري ..كريمه شافتها فجريت وراها

وبتنادي عليها
كريمه: ايه يا ليلي مالك ؟بتعيطي ليه؟
ليلي: لا مفيش حاجه (بتمسح دموعها) انا بس مروحه
كريمه: بسرعه كده ؟؟ انت ليه سايبه ادهم يا ليلي انتو اتخانقتوا

ولا ايه؟
ليلي: مش انا اللي بسيبه (وبدأت تعيط تاني)
كريمه ضمتها وبتهديها
كريمه: متزعليش ..هو بس زعلان علشان بعدتي عنه الفتره اللي

فاتت دي من غير ما تكلميه ..شويه كده وهيهدي وهتشوفي
ليلي: انا بعدت غصب عني ...ده حتي ما ادانيش فرصه اوضحله
كريمه: هتيجي الفرصه بس انتي اصبري عليه بس يهدي تعاليله

بكره
ليلي: ولو رفض يقابلني
كريمه: واحنا من امتي بنستأذنه
ابتسمت كريمه لليلي ومشيت ودخلت كريمه لابنها لقته حاطط

راسه بين ايديه وحست انه بيتعذب لوحده
كريمه: ايه يا ادهم مالك؟
ادهم رفع راسه وابتسم لامه: لا سلامتك مفيش. صداع مش اكتر
كريمه: ليلي مشيت زعلانه ليه؟
ادهم اتنرفز: وانا مالي زعلانه ليه ..كنت مسؤل عنها ولا ايه؟
ليلي: يا ابني هيا بتحبك ليه زعلتها بس
ادهم: بتحبني؟؟؟ حب ايه اللي بتتكلمي عنه ده هاه؟ قال حب قال
كريمه: ادهم مالك؟ انا كمان حسيت انك بتحبها
ادهم: هههههههه بحبها هو لمجرد اني قعدت مع واحده وهزرت

معاها شويه يبقي خلاص بحبها ؟؟ايه يا امي ...انتي بس بتشوفي

اللي انتي عايزاه
كريمه: ايه معني كلامك ده ؟؟ انت مش بتحبها يا ادهم؟؟
ادهم: يوووووووه بقي ما تسيبيني في حالي بقي ؟حب ايه وزفت

ايه .انا في ايه وانتي في ايه ؟؟ هيا الحياه مفيهاش عندك غير

الجواز وبس .ريحي نفسك انا مش هتجوز وريحيني معاكي بقي

ارحميني بقي من توقعاتك دي ارحميني
دي كانت اول مره ادهم يعلي صوته كده علي والدته بالطريقه دي
طلع اوضته وهو في نار جواه وبيفكر مع نفسه
ايه اللي انت عملته ده؟..من امتي بتعلي صوتك علي والدتك

بالشكل ده؟؟؟ من ساعه ما بدأت تتدخل في حياتي ..هيا اللي

عملت كده فيك ..هيا اللي بتجرحك بالشكل ده...لأ هيا مش قاصده

هيا حست انك بتحب ليلي فحاولت تقربهالك..... تقوم تشتريهالك

بالفلوس؟؟؟ وايه يعني اي ام بتحاول تسعد ابنها بالطريقه اللي

شايفاها صح..وبعدين لو حد غلطان هيبقي ليلي لانها قبلت الفلوس

متضحكش علي نفسك ..امك عرضت وليلي وافقت...
ادهم نزل لامه
ادهم: ارجوكي يا امي سا محيني مكنش قصدي اعلي صوتي كده
كريمه: بس لو تقلي اللي جواك لو تخليني اشيل معاك بس
ادهم: تشيلي ايه بس ؟ممكن ما تشغليش بالك انتي بس ..صدقيني

انا كويس وموضوع ليلي ده لو سمحتي اقفليه
كريمه: طيب انت بتحبها ولا؟
ادهم: ارجوكي اقفليه
عدي كام يوم وكل يوم ليلي بتيجي وادهم بيعاملها بمنتهي البرود

وبيمشيها وكريمه بتراقب بصمت لانها متأكده ان ابنها بيحب ليلي

ومش عارفه تعمل ايه ؟؟؟ وكل يوم صحتها بتتدهور من زعلها

علي ابنها اللي مصر يدفن نفسه بالحيا...وفعلا بدأ قلبها يجهد

ويتعب لان اصلا قلبها تعبان من الاول
وفي يوم تعبت جدا ونقلوها المستشفي والدكتور قال ان قلبها تعبان

ومحتاج تدخل جراحي وطلب يبعدوا عنها اي شيء بيتعبها
الدكتور: انا اسف بس والدتك محتاجه تدخل جراحي في اقرب

وقت والمشكله انها رافضه تدخل العمليات ..ومن غير عمليه ...
ادهم: من غير عمليه ايه؟؟ قولها
الدكتور: من غير عمليه هتكون معرضه في اي لحظه ان قلبها

يقف او تجليها جلطه ..لازم تقنعها باي طريقه
ادهم: هحاول بعد اذنك
ادهم دخل لامه
ادهم: ايه يا كرملتي بتخضيني عليكي ليه يا جميل هو انتي مش

عارفه غلاوتك ولا ايه؟
كريمه: ما تخافش يا حبيبي دول شويه تعب وهيروحو لحالهم
ادهم: لا يا امي دول مش شويه تعب هتفضلي مخبيه لحد امتي؟

وبعدين سيادتك رافضه العمليه ليه؟
كريمه: انا مش محتاجه عمليات يا ادهم متصدقش الدكاتره دول
ادهم: دلوقتي بتقولي ما اصدقش الدكاتره بس لما يطلبوا مني انا

اعمل عمليه اول واحده بتترجيني اوافق انتي
كريمه: انا كويسه ومش محتاجه عمليات وانا عارفه مصلحه نفسي

كويس
ادهم: وانا كمان عارف مصلحه نفسي كويس
كريمه: انت عايز توصل لايه يا ادهم
ادهم: انا مش عايز غير انك ما تسيبنيش ابدا انا محتاجلك وانتي

عارفه كده كويس
قرب منها ومسك ايديها وباسها :ارجوكي يا امي علشان خاطري

ما تتخليش عني
كريمه: يا حبيبي انا عمري ما اتخلي عنك ابدا
ادهم: ماهو انتي لما ترفضي العمليه تبقي بتتخلي عني
كريمه: لا يا حبيبي انا مش هقدر اسيبك وحدك وامشي ..مش

هقدر قلبي مش هيطاوعني ..بس لو انتي...
ادهم: لو انا ايه بس ارحميني ...انا مش لوحدي معايا الخدم
كريمه: انت فاهم انا بتكلم عن ايه ..هيا كانت بين ايديك وانت

بتضيعها منك ارجوك يا ادهم انت بتقتلني بوحدتك دي ارجوك ما

تنهيش حياتك بالشكل ده علشان خاطري انا
عيطت كريمه بين ايدين ابنها وهو بيحاول يهديها لان العياط

هيتعب قلبها زياده
ادهم فضل مع والدته وهو مش عارف يقنعها وبدأ يهزر معاها

ويضحكها وجواه خطه بتترسم لازم يبدأ ينفذها في اسرع وقت لو

عايز ينقذ امه
تاني يوم اخد امه وروحوا وليلي جت لما عرفت ان كريمه تعبانه

وقبل ما تدخل عندها ادهم نادي عليها
ادهم: اقعدي يا ليلي عايزك في موضوع مهم
ليلي: من غير ما تطردني انا هسلم علي والدتك وامشي علي طول
ادهم: بقولك عايز اتكلم معاكي اقعدي
ليلي: اتفضل قول سامعاك
ادهم: انا كنت قبل كده سألتك سؤال ومسمعتش اجابتك لحد دلوقتي
ليلي: سؤال ايه؟
ادهم: الجواز؟
ليلي: انت قلت انك كنت بتتسلي وبتقضي وقت و..
قاطعها ادهم: انا عارف انا قلت ايه..دلوقتي بسألك سؤال موافقه

تتجوزيني ولا لأ؟؟؟؟
ليلي: ايه اللي خلاك غيرت رأيك ؟ولا مش من حقي اعرف
ادهم : لا من حقك بس بعد ما اعرف اجابتك موافقه ولا لأ؟
ليلي: عايز تتجوزني ليه؟؟ انت بتحبني؟
ادهم: ههههه حب!! ارجوكي خلي الحب بره الموضوع..الموضوع

عرض وطلب
ليلي: انا مش فاهمه الجواز بيكون نتيجه الحب..
ادهم: الجواز بيكون له اسباب كتير جدا مش شرط ابدا

الحب..اعتبريها وظيفه
ليلي: وظيفه!!! وظيفه ازاي يعني؟
ادهم: هقولك... امي تعبانه جدا ومحتاجه عمليه ضروري بس مش

راضيه تعملها علشاني انا لانها مش عايزه تسيبني والحوار ده فانا

محتاج اقنعها اني مش لوحدي واني معاياي مراتي حبيبتي وبكده

هيا هتتطمن وتسافر تعمل عملياتها اعتقد كده فهمتي؟
ليلي: لا مش فاهمه انت عايزيني اتجوزك بجد ولا تمثيل
ادهم: لا طبعا جواز بجد مش هينفع امثل ده هيا بنفسها هتجهز كل

حاجه فمش هينفع يكون تمثيل ..
ليلي: انا اسفه لأ مش هقدر..مش هقدر اتجوزك بالشكل ده
ادهم فهم انها مش عايزه تتجوزه كده من غير تمن
ادهم: ما تخافيش كله هيكون بتمنه اللي هتطلبيه هيتنفذ وبعدين ما

تقلقيش وظيفتك هتنتهي اول ما والدتي تعمل العمليه وزي ما قلت

هعوضك تعويض مناسب ..وعلشان تتطمني اكتر جوازنا هيكون

علي الورق بس وقدام الناس وامي ..
ليلي كانت بتسمع ادهم وهيا مش مصدقه ..هو ممكن كانت

مخدوعه في ادهم بالشكل ده؟ هو فعلا كان بيمثل الحب وهيا

صدقت؟ بس هو بيعمل كده علشان بيحب امه يبقي هو عنده قلب

هيا سبق قبل كده وخرجته من عزلته وزي ما عملت ده قبل كده

هتعرف تخليه يحبها ..هيا هتحبه نيابه عنها وعنه هيا حبها كفايه

حبه مهما يكون صعب بس بعده عنها بيقتلها المهم انها هتكون جنبه

ومع الوقت هتعرفه وهتخليه يحبها
ليلي: انا موافقه يا ادهم اتجوزك
ادهم غمض عنيه وحس بقلبه بيوجعه قوي كان عنده امل اخير انها

ترفض وتقوله انها هتتجوزه علشان بتحبه مش علشان عرض

عليها فلوسه .كان نفسه تقول اي حاجه او حتي ترفض خالص بس

مش توافق بالطريقه دي
ادهم: تعالي نقول لامي ان احنا اتصالحنا وهتقوليلها اني كنت

زعلان منك علشان اختفيتي من غير سبب مفهوم
ليلي: مفهوم
ادهم: عايز اللي يشوفنا يقتكر ان احنا بنحب بعض
ليلي: ما تخافش
ومقدرتش تنطق اكتر من كده لانها لو اتكلمت هتعيط
ادهم فهم موافقتها دي لانها بتعرف تمثل كويس جدا
بلغوا والدته بالخبر وهيا فرحت جدا
كريمه: مش قلتلك يا ليلي هو زعلان بس شويه وهيهدي
ليلي: اسفه اني مصدقتكيش
عيطت ليلي قدام طيبه كريمه وكريمه ضمتها
كريمه: عارفه انها دموع الفرحه ..من هنا ورايح مش عايزه غير

الفرح في بيتنا
ادهم: ما تخافيش مش هتشوفي غير الفرح ..وبمناسبه الفرح مش

هتجهزيلنا فرح صغير كده علي قدنا ولا نأجله لحد ما تتحسني
كريمه: لا نأجل ايه ده انا هعملك فرح محصلش
ادهم: لا يا امي بقولك فرح صغير
كريمه: لا يا ادهم هعمل فرح كبير جدا
ادهم: لو هتصري علي موضوع الفرح ده يبقي شوفيلك عريس

غيري مش هقعد في كوشه وفرح مش عايزوالموضوع ده منتهي
كريمه: بس يا ادهم
ادهم: ما بسش .يا اما تلغي موضوع الفرح الكبير ياتلغي فكره

الجواز نفسها
كريمه: خلاص براحتك
وفعلا جهزوا كل حاجه علشان يتجوزا وكريمه الفرحه مش

سايعاها
ونكمل بكره
يا تري هيتجوزا فعلا ولا حد هيمنع الجوازه دي؟
ليلي صح انها توافق ولا مكنش المفروض توافق انتو شايفين ايه؟
ادهم اللي عمله ده صح ولا غلط؟
رايكم ايه في كل شخصيه؟
حمدي هيكون له دور ولا هيتقبل جواز ابن عمه؟
ShiMoOo


Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 03-05-19, 01:14 PM   #8

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه السابعه
اتجوز ادهم وليلي في فرح هادي جدا محضروش حد غير كريمه وام ليلي وجوز امها اللي ادهم ما ارتحلوش نهائي ..تم الفرح في هدوء شديد وبعد الفرح مشيت الام ورجعت بيتها علشان تسيب العروسين لوحدهم ..ادهم ساب امه تمشي لانه مكانش هيقدر يمثل اكتر من كده ويرسم علي وشه سعاده مزيفه.
بعد ما الكل مشي فضل ادهم وليلي لوحدهم وحواليهم جو من التوتر رهيب ..قربت ليلي من ادهم واول ما لمسته بعد عنها
ادهم: ما تلمسينيش..مش فاكر ان اتفاقنا فيه لمس
ليلي: ادهم ارجوك ما تعملش فيا كده
ادهم:انا ما عملتش فيكي اي حاجه..كل اللي عايزه منك تقنعي الناس بجوازنا لكن واحنا لوحدنا خليكي بعيد ..وزي ما قلت ده لحد ما امي تعمل العمليه
ليلي: وبعد كده؟؟
ادهم: تكون مهمتك خلصت
سابها ومشي وراح لمكانه المفضل ..عاشوا كام يوم في صمت وادهم مش بيتكلم الا علشان يرد علي سؤال سألته
ليلي بتفكر هتستحمل قسوته دي لحد امتي وهتقدر تخليه يحبها ولا هيا مكتوب عليها الفشل من البدايه؟
وادهم بيفكر هيقدر يقاومها لحد امتي ؟ بس لو يبطل يحبها!!!!
جيه معاد رجعوهم لمصر ..ادهم متوتر جدا لانه اول مره هيواجه اصحابه واهله من بعد الحادثه كان متوتر لدرجه سمح لليلي تمسك ايده وهما نازلين من العربيه لانه كان عنده يتنازل ويمسك ايديها ارحم مليون مره ليقع قدام الناس
ضغط ادهم جامد علي ايد ليلي كان نفسها تضمه وتطمنه زي زمان بس هو مش هيتقبل منها ده
لقوا ناس كتير في استقباله .امه اول واحده استقبلته وبعد كده جه حمدي يرحب بيه ومسك ايده
حمدي: اهلا بيك في بيتك ...
سلم كمان علي ليلي
اصحاب ادهم كلهم كانوا موجودين .كان بيسلم علي الكل بجمود وبيرحب بيهم بهدوء شديد ..لحد ما جت واحده تسلم عليه واول ما ادهم سمع صوتها اتوتر
ادهم: سهيله ازيك متوقعتكيش هنا
سهيله: ازاي تكون جاي ومكنش في استقبالك
سلمت علي ادهم وباسته وضمته كأن هو ملك ليها وبعد كده سلمت علي ليلي ببرود
ليلي عرفت انها كانت خطيبه ادهم وسابته بعد الحادثه والكل لامها علي ده ..فكرت ليلي علشان كده ادهم كان مجروح علشان كده حاول يحب ليلي ومقدرش هو ده سبب تعاسه ادهم...ده كان تفكير ليلي......
دخلت ليلي اوضتها وكانت افخم اوضه شافتها في حياتها اوضه كانت جاهزه لاستقبال عروسين .طبعا كان فيها حمام خاص لما دخلته لقت فيه باب تاني فتحته لقته بيطل علي اوضه تانيه صغيره شويه عرفت انها لادهم لانه طلب من امه انهم يكونو في اوضتين منفصلتين بحجه انه مش بينام كتير وبيقلق اكتر فعلشان ما يضايقش مراته طول الليل لانه بتعدي عليه ليالي كتير مش بينام فيها .فساعتها يسهر لوحده فيها
دخلت الحمام واستمتعت جدا بحمامها وهيا خارجه لفت نفسها بفوطه محستش ليلي بالباب بيتفتح ولا بدخول ادهم وهو لابس برنس الحمام واتفاجئت بيه ومعرفتش تعمل ايه تخرج بهدوء ولا تتكلم ..ادهم حس انه مش لوحده
ادهم: مين هنا
خافت ومردتش عليه
ادهم: مين هنا؟ انا عارف ان في حد هنا
ولسه بيقرب فكان هيقع فجريت عليه سندته قبل ما يوقع
مسكها من كتافها وطبعا كانت عريانه لانها يدوب لافه الفوطه بس
ادهم بصوت واطي: ليلي
حاول ادهم يبعدها بس مش عارف وفضل ما سكها من اكتافها وبيضغط عليها بايده جامد
ليلي: انا اسفه حاولت اقفل الباب بس معرفتش
ادهم جامد مكانه ولا قادر يبعد ولا قادر يسيبها ..واخيرا العاطفه تغلبت علي الكبرياء فضمها جامد ليه واتكلم بصوت واطي حنون هيا مفتقداه
ادهم: اصحابي قالولي انك جميله جدا .. قالولي بالحرف اني قطفت اجمل ورده في البستان واتزينت بيها
ليلي كانت بتترعش بين ايديه ومقدرتش تنطق او ترد عليه
ادهم: تسمحيلي احكم بنفسي؟؟مش عارف اكمل الصوره اللي راسمها ليكي مش عارف اتخيل مراتي اللي الكل بيحسدني عليها
حط ايديه علي جسمها وبدأ يتعرف عليه وبيتخيلها جواه وردد كلمات اصحابه
: شعر اسود طويل وعنين واسعه وجميله وشفايف زي الورد البلدي
كان بيتكلم وايده بتتحرك مع كلامه .نزلت ايده علي باقي جسمها
ادهم: بشره زي الاطفال منتهي النعومه وجسم يخلي القديس يفقد عقله

ادهم في اللحظه دي فقد كل سيطرته اللي بيحاول يعملها من ساعه ما تجوزها

بعد ما ادهم طفي ناره رجعله صوت عقله تاني علشان يخليه يندم علي استسلامه لعواطفه بالشكل ده فبعدها عنه وقالها بصوت مخنوق: انا اسف اغفريلي تصرفي ده ماكنش المفروض ده يحصل ...
ادهم قتل اي امل جواها انه يحبها فسكتت
ادهم: انا معنديش اعذار اقدمها فسامحيني انا اسف يا ليلي
اتفاقنا مكنش فيه ده
ليلي حست للحظه انه متردد فقامت وحاولت تحط ايديها حوالين رقبته علشان تضمه وتتطمنه بس ادهم مسك ايديها جامد فصرخت
ليلي: ادهم انا مراتك واللي حصل ده طبيعي فارجوك ما تعتذرش
ادهم ببرود: كان عندي هدف من جوازي بس مش هو ده ..انا ما اتجوزتكيش علشان متعتي الخاصه
ليلي: انت ليه قاسي كده حرام عليك؟

ادهم : اعتبريها قسوه ..اعتبريها صفقه..اعتبريها اي شيئ لكن انا من الاول واضح معاكي ...انا اتجوزتك علشان استخبي فيكي من ناس تانيين ..عايزك تحميني من تطفلات البنات محدش هيقرب مني طول ما انا متجوز ...اتجوزتك علشان تكوني عنيا لاني من يوم ما عرفتك ديما صريحه وبتوصفيلي كل حاجه قدامك فعايزك تكوني عنيا توصفيلي كل اللي بيحصل حواليا...اتجوزتك علشان امي تتطمن اني مش لوحدي فتسافر تعمل عملياتها...لكن ما اتجوزتكيش ابدا علشان المتعه ..دي اسبابي لكن انتي اسبابك ايه؟؟هاه اتجوزتيني ليه؟؟؟؟
ليلي: كل واحد زي ما انت قلت عنده اسباب خاصه انت قلت اسبابك لكن انا افضل احتفظ باسبابي لنفسي
هنا هو سابها وخرج ..وهيا فضلت في وحدتها تفكر هتستحمل لحد امتي اي امل كان موجود انه يحبها اتبخر ..طيب تسيبه وتمشي بس كريمه طيبه جدا معاها وحاطه امل كبير عليها علشان تسعد ابنها ..هيا ملهاش حد تروحله ..
وصلت اخيرا لقرار ريحها هيا هتفضل جنبه بس مش هتفضل القطه الوديعه اللي بتطيع كل نزواته وتستجيب لاوامره ومش هتستسلم لقسوته تاني وهتكون ليها حياتها الخاصه
يا تري ليلي هتعمل ايه معاه؟
ادهم هيقابل تمرد ليلي ازاي ؟
حمدي هيتفرج من بعيد علي الحرب البارده اللي شايفها ولا هيشارك؟
سهيله هتدخل حياه ادهم تاني ولا هتحاول ترجع؟
كريمه هتعمل ايه في كل اللي بيحصل حواليها؟وياتري لو ادخلت هتصلح ولا هتخرب اكتر بينهم؟
كل دي اسئله عايزه اسمع اجابتها منكم وبكره انا هجاوبك
ShiMoOo



Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 03-05-19, 01:15 PM   #9

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه الثامنه
ليلي قررت انها متبقاش زي القطه اللي ماشيه وري صاحبها

وقررت انها هتكون قاسيه زيه
جه وقت العشا ونزلت ليلي لقت حمدي لوحده واول ما شافها
حمدي: جميله الجميلات ..انا مبسوط انك نزلتي بدري علشان

اتعرف عليكي اكتر
ابتسمت ليلي لان حمدي كان من الشخصيات العفويه وجذاب ومن

المستحيل حد يقاوم خفه دمه
حمدي: عندك مانع نشرب عصير قبل العشا عقبال ما الباقي ينزل
ليلي: اوك ماشي شكرا
فضلت ليلي تشرب العصير وبتدعي في سرها انهم ينزلو ومش

يتاخرو علشان ما تفضلش لوحدها كتير
حمدي: اكيد سهيله هتعمل المستحيل علشان تتحدي الاشاعات

اللي بتهدد مركزها كاجمل واحده هنا
ليلي بهدوء: انت قصدك تهدد مركزها قدام ادهم بالذات؟؟؟
عضت ليلي علي شفايفها في انتظار رده وهو لما لاحظ توترها
حمدي: ما تقلقيش مافيش حاجه بينهم ..حتي لو كان فيه في يوم من

الايام فانتهي من زمان ..الكل استغرب من اصرارها انها تكون

موجوده في استقباله علي الرغم من انها عرفت انه اتجوز
ليلي: قصدك انها ممكن تحاول تصالحه تاني ؟؟
حمدي: محدش يقدر يتكهن سهيله بتفكر في ايه من سنين وهيا

مختفيه وعلي الرغم من انها شريكه لينا في شركاتنا وانها كانت

مهتمه جدا بالشغل لما ادهم كان موجود الي انها اختفت بعد

الحادثه ومره واحده ظهرت واتصدمت جدا لما عرفت بخبر

جوازه ورغم انها عمرها ما تقدرتعيش مع واحد اعمي لانها ديما

تحب ان اللي حواليها يتغزلو في جمالها ...بس فكره ان واحده

خطفت منها ادهم جننتها...خلي بالك منها هيا ممكن تكون شريره

جدا وممكن تدفعك تمن خيبه املها
اسودت الدنيا في عين ليلي اكتر ..لان سبب جديد اضاف لقايمه

الاسباب اللي خلت ادهم يتجوزها ..سبب فضل يحتفظ بيه لنفسه

وهو انه عايز ينتقم من حبيبته اللي هجرته لما بقي اعمي
قامت وقفت حست ان الدنيا كلها بتلف بيها وفعلا كانت هتقع لولا

حمدي مسكها وفي اللحظه دي بالذات دخل ادهم وسهيله ماسكه

ايده علشان تعرفه الطريق
سهيله: الظاهر يا ادهم ان حمدي بدأ يمارس سحره ...اه لو

تشوفهم يا ادهم دلوقتي وهما اد ايه منسجمين
حست ليلي بادهم وهو بيحاول يداري غضبه ولسه هيتكلم دخلت

كريمه ..حست الام بجو غريب في الاوضه بس ادهم اول واحد

اتكلم :يالا بينا نتعشي لاني واقع من الجوع طالما جيتي يا امي
فجأه سهيله سألته: ادهم انت عرفت منين ان امك دخلت
ادهم: برفان امي مميز جدا وحتي طريقه مشيها مميزه متنسيش ان

حاسه السمع عند الاعمي بتكون عاليه
اتعشوا وفضلت سهيله طول الوقت مستحوذه علي اهتمام ادهم
عرفت ليلي ان غريمتها مش سهله وممكن في اي وقت تاخد ادهم

منها وبسهوله كمان
سهيله: ادهم بما انك اخدت اجازه طويله كفايه بقي وارجع بقي ..

اشتغل معانا تاني ذكائك هنستفاد منه كتير وانا هكون عنيك
ادهم اتوتر جدا واضايق من كلامها
سهيله: انت كان ليك دور كبير في الشركه وغيابك اثر كتير علي

مستوي الشركه وحمدي مش قادر يملي الفراغ بتاعك
حمدي اتضايق جدا منها وليلي كمان حست بالشفقه عليه فبالرغم

من هزاره المستمر الي ان جواه حزين لانه مهما يعمل بيقارنوه

بادهم وهو مهما يعمل مش عارف يكون زيه
ادهم: انا متشكر جدا لثقتك دي يا سهيله ..بس ارجوكي متدخليش

في اللي ميخصكيش وبعدين انا وحمدي كنا ديما علي اتصال وانا

غايب ..اما بالنسبه لعرض انك هتساعديني وهتكوني عنيا فشكرا

علي عرضك لان عندي مراتي وهيا هتساعدني
كلامه وجع سهيله بس هيا لازم يكون ليها الكلمه الاخيره فقامت

من مكانها وراحتله وحضنته
سهيله: عندك حق وانا اسفه لتدخلي سامحني يا صاحبي
ادهم: ما تطلبيش السماح يا سهيله الجميله انت عارفه كويس ان

احنا ما بيناش الاسف ولا ايه؟
سهيله كانت عايشه معاهم في الفيلا من ساعه ما ابوها مات لانه

كان شريك معاهم وبعد موت ابوها عاشت معاهم واشتغلت مكان

ابوها فطبيعي انها تكون موجوده
كريمه: ليلي لو حابه تغيري حاجه في البيت براحتك..ده بيتك

وانتي عروسه البيت ده
ليلي: لا يا ماما كل حاجه هنا جميله وعجباني ..انا بحب القديم

والاثريات
ضحكت سهيله: اثري وقديم ؟؟لازم التجديد والتغير ..انا عن

نفسي بحب التجديد ..مثلا شوفي فستاني وفستانك ....فستاني فريد

من نوعه لكن فستانك قديم واثري زي ما بتقولي
الكل سكت وحست سهيله انها تمادت في غلطتها واتحرجت ليلي

جدا لكن حمدي لحقها
حمدي: سهيله حبيبه قلبي في بنات كتير جدا زيك بيلبسوا من

اشهر مصممي الازياء بس كلكم شبه بعض نفس الميك اب نفس

الشكل نسخ من بعض لكن ليلي بفستانها البسيط عامله زي الشمس

نورها بيشع من غير ميك اب من غير تجميل هيا جميله بطبيعتها
كريمه حست ان الجو هيتوتر لانها حست ان ادهم اتضايق من

غزل حمدي الصريح لليلي
كريمه : كفايه كده سهر ..ادهم خد عروستك واطلعوا البنت جايه

من سفر
ادهم: يالا يا ليلي تعالي
حمدي قرب من ادهم علشان يساعده
حمدي: اساعدك يا ادهم
ادهم: لا شكرا ليلي هتساعدني تصبحوا علي خير كلكم

مسكت ليلي ايد ادهم وطلعوا اوضتهم
ادهم اول ما دخل اوضته كان مجهد جدا ..مجهد من كتر التمثيل

مجهد من الكدب والخيانه اللي حواليه ..مجهد من حبه لليلي ..مجهد

من ذكريات اجمل لحظات عاشها في حضنها ..الذكري لوحدها

بتتجننه لدرجه كل شويه يفكر انه يضحك علي نفسه ويروحلها

ومش مهم اي حاجه تانيه بس للاسف كبرياؤه بيمنعه
ليلي في اوضتها حست انها زياده في البيت ده.. مش لايقه عليه

وكلها شويه وقت وهو وسهيله يتصالحو وهيا هتترمي بره وترجع

تاني لجوز امها وترجع للذل والاهانه من تاني
رجعت بذاكرتها لاجمل يوم في عمرها ..يوم ما طلب ادهم ايديها
روحت ليلي اليوم ده اسعد ما يكون ,, واول ما دخلت حضنت امها
ليلي: اخيرا ياامي اخيرا
الام: ايه يا بنتي كسبتي اليانصيب ولا ايه ولا ابواب السما

اتفتحلك؟؟
ليلي: ايوه..ابواب السما اتفتحتلي ..فاكره الشاب الغني اللي حكتلك

عنه
الام: الاعمي ده يا بنتي ؟؟
ليلي: ايوه الاعمي ...اد ايه هو حنين وجميل من جواه ..ما تعرفيش

انا بحبه اد ايه ..والنهارده طلب يتجوزني
الام: يا لهوي يا ليلي تتجوزي اعمي دي اخرتها ؟؟ده اللي

مفرحك ؟؟انتي اتجننتي ولا ايه؟
ليلي: انا مش بس هتجوزه انا لو ينفع اديله عنيا يشوف بيها ..بس

هو يشاور
الام: انتي جري لعقلك ايه يا ليلي؟ده اعمي
ليلي: وفيها ايه ..اعمي بس عنده احاسيس ومشاعر اكتر من اي

حد ..متعرفيش اد ايه بحس بالامان وانا في حضنه ..بنسي الدنيا

كلها ..لما بيلمسني بحس ان انا طايره
هنا دخل عليهم جوز امها عباس
عباس: ياما شاء الله ..مين ده يا بت اللي انتي بتكوني في حضنه

هاه؟؟ هو علي اخر الزمن هتجيبلنا العار ولا ايه؟؟؟؟

ونكمل بكره مع ذكريات ليلي اللي فرقتها عن حبيبها
ونشوف سهيله هتعمل ايه علشان تسترد ادهم
ونشوف حمدي كمان هيعمل ايه
مش عايزه تعليق بالفرانكو لو سمحتو بجد بيضايقني
ShiMoOo



Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
قديم 03-05-19, 01:16 PM   #10

Just Faith

مراقبةومشرفةسابقة ونجم روايتي وكاتبة وقاصة وملكة واحة الأسمر بقلوب أحلام وفلفل حار،شاعرة وسوبر ستارالخواطر،حكواتي روايتي وراوي القلوب وكنز السراديب

alkap ~
 
الصورة الرمزية Just Faith

? العضوٌ??? » 289569
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 145,786
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » Just Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond reputeJust Faith has a reputation beyond repute
?? ??? ~
جروبي بالفيس (القلم وما يهوى)https://www.facebook.com/groups/267317834567020/
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الحلقه التاسعه
وقفنا لما عباس سمع ليلي بتتكلم مع امها
عباس: ياما شاء الله ..مين ده يا بت اللي انتي بتكوني في حضنه هاه؟؟ هو علي اخر الزمن هتجيبلنا العار ولا ايه؟؟؟؟
ولسه هيقرب منها ويمسكها زقت ايده بعيد
ليلي" وانت مالك انت ؟ وبعدين العار جالنا من يوم ما دخلت بيتنا
ضربها بالقلم: اخرسي ..الظاهر انك محتاجه تتربي من اول وجديد
فضل يضرب فيها هيا وامها لما حاولت تحوش من عليها وحبسها في البيت وعلشان كده ما عرفتش تروح لادهم او حتي تتصل بيه
طبعا ما شافتش المحامي لما جه واتفق مع عباس ولا عرفت اي حاجه عن حوار الفلوس ده .لان كل الكلام كان مع عباس حتي امها ماعرفتش حاجه عن الموضوع ده
استغربت ليلي جدا لما جوز امها جه وفتحلها وسابها تروح لادهم
لان المحامي طلب منه موضوع الفلوس يفضل سر بينهم وده شيء عجب عباس جدا
هنا فاقت ليلي من ذكرياتها علي صوت خبط علي باب اوضتها من ناحيه ادهم ومسحت دموعها اللي اتفاجئت بيها نازله علي خدها
ليلي: ادخل
دخل ادهم وسألها بتوتر
ادهم: انا اسف بس مش عارف انام فقلت ممكن نتكلم مع بعض شويه ممكن ولا هتنامي؟؟
ليلي: ممكن طبعا ..انا كمان مش عارفه انام
ادهم دخل وقعد علي الشباك (الشباك كان ليه حرف يتقعد عليه )
قعد وفضل يسمع ليلي وهيا بتتكلم عن اي شيئ وكل شي لحد ما اختفي جو التوتر فسكتت
استغرب ادهم ان ليلي ديما عندها القدره انها تريحه
ادهم: تعرفي انك انسانه مريحه جدا يا ليلي وده اكتر شيئ شدني ليك من الاساس
ليلي: انت حاول تهدي علشان عقلك يهدي وكمان جسمك هيستريح
ادهم: كل اللي حواليا عايزيني اهدي وخلاص محدش حاسس باللي انا فيه .انا وصلت لمرحله ان اقرب الناس ليا بجرحها
ضغط علي ايديه جامد
ادهم: محدش حاسس بيا نهائي محدش متخيل العذاب اللي انا عايش فيه ..انا بسمع اصوات وكلمات وبسأل نفسي طول الوقت يا تري هما قصدهم ايه وبيبصولي ازاي؟؟؟
3 سنين وانا بتعذب من الكدب لدرجه خلتني مش بثق في اي حد
حتي انتي كنت بثق فيكي لدرجه ما تتخيليهاش بس يا خساره
ليلي: وايه اللي غيرك ؟ ليه بطلت تثق فيا
ادهم: لانها كانت ثقه مش في محلها ...لاني استعجلت ووثقت فيكي بسرعه
ليلي افتكرت انه ندمان علشان سهيله واستعجل وارتبط فيها فسكتت ومرديتش عليه
ادهم: عارفه لما باكل بفكر ياتري طريقه اكلي كويسه ولا في اكل وقع عليا ؟؟كل شيء بعمله بكون خايف منه ..حتي امي وكلامها اللي بتقوله بفكر ليه معني تاني ولا لأ ؟ بس بستحملها لاني عارف انها عمرها ما هتخوني بارادتها ..لكن انتي يا ليلي (مسكها من كتفها جامد) كنت فاكر انك طيبه وحنونه واتصورت انك مبتفكريش بانانيه ..بس خيبتي املي فيكي ومش عارف ليه خيبه املي فيكي وجعاني اكتر من اي شيئ اكتر من عماياي نفسه انتي مين؟؟؟
انت ملاك ولا شيطان في لبس ملاك؟؟؟؟؟؟
خافت ليلي من موجه الغضب دي لدرجه انها ملاحظتش انه سألها سؤال وحست بالعطف عليه بس فاقت علي صوته بيسألها:
ادهم: ساكته طبعا ..ما انتي لازم تسكتي هتقولي ايه يعني؟؟
شالها ادهم واخدها علي السرير حاولت تعترض بس صوتها رفض يطلع ..فضلت تبص للراجل اللي فوقها الاعمي نفسيا وجسديا ..انحني عليها وحست برغبه جواه بتقتله رغبه مجنونه عايز يسيطر عليها بس مش عارف ..مسك شعرها بايده وسابه زي ما يكون فعلا مش عارف يعمل ايه يقرب ولا يبعد ؟؟؟حست ليلي بالنار اللي جواه والحيره اللي مالياه .اخيرا استسلم ونام جنبها
ليلي مش عارفه تفكر ومش عارفه تحس بايه الم ولا فرح..حب ولا خجل ... هو بيحبها ولا بيكرهها ؟؟هو عايزها زوجه ولا عاهره يتسلي بيها ويقضي لياليه الطويله؟
ادهم نايم جنبها وحست بيه بيتحرك وبينادي علي اسمها بهمس وشدها بين ايديه تاني فرحت لانه بيفكر فيها علي الاقل في احلامه فاسترخت بين ايديه ونامت في حضنه ...سابت اسئلتها متعلقه من غير اجابات ...صحيت لقت نفسها لوحدها فقامت وقعدت علي التسريحه ومسكت الفرشه وبتسرح شعرها وهيا سرحانه فجأه شافت ادهم في المرايا قدامها فوقعت منها الفرشه
ادهم: خفتي؟؟؟؟
ليلي: كان المفروض تخبط قبل ما تدخل
ادهم: ليه: كده كده مش هشوفك .وبعدين مفيش راجل بيخبط علي مراته قبل ما يدخل عندها ..مش بقيتي مراتي ولا ايه؟؟
قامت ليلي وحاولت تبعد بس ادهم حس بيها ومسكها قبل ما تبعد
ادهم: انا مش جاي اعتذر علي اللي حصل امبارح بالليل ..الموضوع ما كنش متحضر ليه او حتي مرغوب ..هو حصل كده رغبه مش اكتر
اي امل كان جوي ليلي انتهي ومات فسكتت ومردتيش ..كل شويه يعمل حاجه تحسسها ان في امل وبعدين شويه ويحطم املها
ادهم: متخافيش هتاخدي تعويض اضافي علي اللي حصل... امي هتخرج معاكي هتجيبلك كل حاجه ناقصاكي علشان تكوني اميره في البيت ده .. هتبدأي تاخدي تمن تضحياتك بجوازك مني
كل كلمه ادهم كان بينطقها كانت بتدبح ليلي من غير ما هو يحس
لو القلب فعلا كان بينزف لحد الموت كان قلبها نزف قدامه
قعدت علي كرسي التسريحه وهيا مش قادره تنطق بس بتتنفس بصوت مسموع صوت كأن حد عايز يعيط وبيحاول يكتم عياطه
ادهم: انتي مش بتردي عليا ليه؟ لو حاجه ناقصاكي قولي

ليلي بصوت بيرتعش: عايزه ابقي لوحدي لو سمحت
ادهم استغرب واحتار منها وحاول يعرف سبب ضيقها
ادهم: مالك صوتك متضايق ليه؟ايه اللي قلته خلاكي متوتره كده
سكت شويه وبعد كده قال
ادهم: قوليلي تاني اتجوزتيني ليه؟؟؟؟ اتجوزتيني ليه يا ليلي؟؟؟
لو كان سألها من خمس دقايق بس قبل كلامه ده كانت قالتله انها بتعشقه بجنون بتحبه لدرجه بتوجع قلبها ..بس دلوقتي مش لازم يعرف ابدا بحبها ..لازم تخبي الحب ده جواها ..لانه ممكن يرميه في وشهها في اي وقت
ليلي: مين قالك اني متوتره؟؟؟ بيتهيألك وعلشان اريحك هقولك اتجوزتك ليه... اتجوزتك علشان احس بالامان اللي بتحققه الفلوس ..تعبت من الفقر اللي انا عايشه فيه ..تعبت من الوقفه طول النهار في المطعم اغسل صحون وانضف علشان اخر اليوم يدوب اجيب تمن اكلنا ..تعبت من تحكمات جوز امي فيا وانت كنت طوق النجاه من كل ده ..كنت طاقه الامل اللي اتفتحلي..ايه يعني اعمي؟؟
اعمي بس غني ..وغناك هو اللي انا عايزاه ..وبعدين انت زيك زي اي راجل في السرير يعني من حسن حظي انك اكتر من رائع في السرير يعني فلوس ومتعه كمان..وبعدين انت سبق وقلت ما ينفعش نخلط المتعه والحب ..فانا اسفه لو كنت اعتبرت متعتي معاك حب...الرغبه ملهاش علاقه بالحب ولا ايه؟؟؟
تمثيلها كان رائع لان ادهم اترسم علي وشه قناع من القسوه والكره لدرجه خلت ليلي تقرف من نفسها قوي ومن كلامها ليه ...هيا بتعمل اكتر شيئ هو بيكرهه ....بتستغل عماه لانه مش شايف شكلها ايه دلوقتي ...بس هو المفروض يحس لان الاحساس مش بيحتاج عنين
ادهم: اسف لو كنت خيبت املك للدرجه دي بس ما تقلقيش ان مش هغلط تاني الحب بالرغبه وكويس ان كل حاجه واضحه بيننا ..كنت هتأسفلك بس اللي سمعته منك يعفيني من الاعتذار ..انتي واحده بتدوري علي ملذات ماديه وانا مبسوط اني اقدر اقدمهالك علشان بس ما احسش انك بتضحي بارتباطك بيا وبكره هغرقك في كل المتع الماديه اللي تتخيليها وبكده اكون حررت نفسي من اي دين ناحيتك
كان عايز يتكلم اكتر بس سيطر علي اعصابه وخرج وهيا انهارت ورمت نفسها علي السرير ازاي تجرح حبيبها بالشكل ده؟؟ حست انها بتخسره نهائيا مكانش المفروض تقول كده ابدا كان المفروض تاخده في حضنها وتتطمنه مش تنضم لكل اللي ضده كان المفروض تكون هيا بر الامان اللي بيستخبا فيه..حست ان المسافات بعدت بينهم قوي..
اتقابلت ليلي بعد كده مع حمدي .كان قاعد لوحده واول ما شافها ناداها تقعد معاه وبدأيتكلم بخفه دمه المعتاده وخرجها من الكابه اللي كانت فيها وفضل يكلمها عن شغله وعن شركه الاليكترونيات بتاعتهم وقالها ان ادهم كان عبقري في البرمجه
حمدي: ادهم كان يعتبر من اكفأ المهندسين للبرمجه في العالم ..في شركات كتير بره حاولو يخلوه يسافر يشتغل معاهم وعرضوا عليه ارقام خياليه ..بس كان ديما بيرفض
ليلي: وانت يا حمدي ؟ انا حاسه انك انت برضه كفؤ بس مش عايز تعترف بده؟
حمدي: في كل شيئ عملناه كان ديما ادهم رقم واحد وانا بعده ومفيش فايده من المنافسه ..هو ديما الاحسن في كل شيئ
ابهاتنا كمان كانو تؤام وبيعملو كل حاجه مع بعض بس ابو ادهم الاكبر بعشر دقايق فورث هو كل شيئ وابويا كان في ظله تابع ليه ومن ساعه ما مات هو امي في حادثه وانا هنا وبنادي لكريمه بامي لاني فعلا بعتبرها كده ..بس في كل حاجه تانيه ادهم هو الاساس وانا ظله مش اكتر
ليلي: انت ليه بتفكر كده؟؟؟ اعتبره اخوك الكبير واستفيد من خبرته واتعلم منه وما اعتقدش ابدا ان ادهم هيرفض يعلمك وبطل تعتبر نفسك ظله لان طوا ما انت بتعتبر نفسك ظله الناس هتبصلك كده ؟؟اوعدني انك تحاول تغير طريقه تفكيرك دي
قرب منها حمدي وكان عايز يضمها بس هيا بعدت وزقته ولسه هتتكلم
حمدي: انا اسف يا ليلي سامحيني خانتني ومعرفتش اقاوم عطفك وحنيتك دي ارجوكي سا محيني
ليلي شافت في عنيه ندم بجد وحست انه فعلا اسف
حمدي اول مره يفكر في مشاعر حد غير نفسه او يخاف علي زعل حد ..حس ان ليلي بتغير فيه من جواه ..لقي فيها كل اللي كان محتاجه شاف فيها المرأه المثاليه بس لاقاها متاخر قوي لانها ملك ابن عمه ..زوجه لراجل مليان كره وغضب وبس وده واضح علي وش ليلي..
ليلي: هاسامحك بس بشرط ما تحاولش تعمل كده تاني وتعتبرني اخت ليك مش اكتر
ابتسم حمدي ورجع جو الضحك تاني
حمدي: متشكر وردتي الجميله .. ريحتيني ...من غير ضحك بيكون اليوم ضايع
ليلي: انا كمان كنت محتاجه النهارده اضحك
حمدي: وانا مبسوط لاني عرفت اسعدك ولو حتي لدقايق
بس اوعديني لو الموضوع ما نفعش بينك وبين ادهم تفكري فيا
ليلي: ما اظنش ممكن يكون حد بعد ادهم بس اوعدك تفضل ديما اخ ليا ايه رأيك
حمدي: هكتفي بده مؤقتا
ضحكوا هما الاتنين وهما بيضحكوا دخلت سهيله عليهم وقالت لحمدي ان ادهم عايزه في المكتب واستفردت بليلي لوحدها
يا تري هتقول ايه لليلي؟؟
هتقدر تمشي ليلي من بيتها ولا ليلي هتقاوم؟
ادهم هيعامل ليلي ازاي بعد اللي هيا قالته؟
انتو ايه رأيكم ؟تعليقاتكم بقت صغيره ومش بتبسطني زي الاول
اتحاورو معايا
ShiMoOo



Just Faith غير متواجد حالياً  
التوقيع
//upload.rewity.com/uploads/157061451865811.jpg[/IMG]ستجدون كل ما خطه قلمي هنــــــاااااااااااا[/URL][/FONT][/SIZE][/B]
الشكر لصديقتي أسفة التي دائماً تشعرني بأن هناك من يشعر بدون شكوى



سلسلة حد العشق بقلوب أحلام

رواياتي السابقة بقلوب أحلام
أنتَ جحيمي -- لازلت سراباً -- الفجر الخجول
هيـــامـ في برج الحمـــامـ // للكاتبة: Just Faith *مميزة
فراء ناعـــمــ (4)- للكاتبة Just Faith-

عروس الأوبال - ج2 سلسلة فراء ناعم- * just faith *
سلسلة عشاق صنعهم الحب فتمردوا "ضجيج الصمت"

ودي مشاركاتي في سلسلة لا تعشقي اسمرا
https://www.rewity.com/forum/t326617.html
https://www.rewity.com/forum/t322430.html
https://www.rewity.com/forum/t325729.html
ودي رسمية
https://www.rewity.com/forum/t350859.html

خواطري في دعوني أتنفس
ديوان حواء أنا !!

شكرا نيمو على خاطرتك المبدعة
رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 05:30 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.