شبكة روايتي الثقافية

شبكة روايتي الثقافية (https://www.rewity.com/forum/index.php)
-   منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة (https://www.rewity.com/forum/f516/)
-   -   وأمتلكتها عيون الصقر بقلم/ أميره علي(ميرو)،مصريه (مكتملة ) (https://www.rewity.com/forum/t448037.html)

فيتامين سي 15-06-19 06:55 AM

وأمتلكتها عيون الصقر بقلم/ أميره علي(ميرو)،مصريه (مكتملة )
 


https://upload.rewity.com/upfiles/RZx88645.png

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اعضاء روايتي الغالين نقدم لكم رواية

(( وأمتلكتها عيون الصقر ))

للكاتبة/ أميره علي(ميرو)

https://upload.rewity.com/uploads/156109779504525.jpg

قراءة ممتعة للجميع ...


فيتامين سي 15-06-19 06:58 AM

رابط لتحميل الرواية هنـــــــــــــا





تعريف الشخصيات

ادم الدمنهورى: 29 سنه رجل اعمال مشهور. لقبه الصقر لانه يملك عيون تشبه عيون الصقر فهو عيونه شديده السواد ويملك بشره قمحيه وملامحه رجوليه جدا ولديه لحيه خفيفه. جسمه رياضي جدا

سعاد:والده ادم تملك من العمر 55 سنه سيده حنونه جدا وتعشق ادم وكل حلمها ان تري ادم متزوج

حسام: صديق ادم عمره 28 شريك ادم فى شركته. ويعيش وحيد بعد ان توفي والديه فى حادث سير من خمس سنوات ويكره جنس حواء

ملك السباعي: فتاه فى العشرين من العمر. تدرس في كليه اداره اعمال .على قدر عالى من الجمال فهي تملك البشره البيضاء. وعيونها بلون العسل الصافي وشعر اسود فحمي يصل لاخر ظهرها. ولكن يغطيه حجابها تعيش مع جدها بعد ان توفى والدها وهي فى عمر خمس سنوات. وزواج والدتها

شمس:صديقه ملك وبئر اسرارها وتدرس مع ملك فى نفس الجامعه. بشرتها بيضاء وعيونها بلون الشيكولاته. وشعرها قصير يصل لكتفها يغطيه حجابها. تعيش فى منطقه شعبيه مع والديها واخواتها
وامتلكتها عيون الصقر
ميرو


فيتامين سي 15-06-19 06:59 AM



الفصل الاول

في قصر اقل مايقال عنه انه رائع الجمال
في غرفه ادم
يستيقظ ادم على صوت هاتفه فيلتقته ويرد. دون النظر فى هويه المتصل
ادم بصوت ناعس:الووو
حسام بعصبيه :ادم انتا فين انتا ناسي اننا عندنا اجتماع مهم
ادم بتذكر: ياااه ده انا نسيت خالص. خلاص اقفل وانا مسافه السكه وهابقى عندك
حسام:ماشي. سلام
ادم وهو ينهض :سلام
اغلق ادم هاتفه ودخل حمامه اخد شاور واتوضه وخرج لبس هدومه وادي فرضه وخرج من اوضته. وهو نازل من على السلم سمع صوت والدته. وهي تكلم الخادمه
سعاد :حضري الفطار بسرعه عشان ادم
الخادمه:حاضر يا هانم
ادم وهي يقبل رأس امه:صباح الخير يا ست الكل
سعاد بنبره حنونه:صباح الخير ي حبييبى. ثوانى والفطار يبقي جاهز
ادم باستعجال: لا مفيش وقت انا لازم اروح الشركه بسرعه عندي اجتماع مهم واتاخرت عليه
سعاد :طب كل حاجه خفيفه
ادم وهو يتجه للخارج :هابقي اكل اى حاجه فى المكتب .سلام
سعاد:سلام
اتجه ادم للخارج وركب سيارته. وخلفه سياره الحرس وذهب الى شركته
فى مكان اخر
فى فيلا السباعي
يجلس فريد السباعي رجل تجاوز السبعين من العمر ويعمل رجل اعمال وهو شريك ادم. ويكون جد ملك.
فريد بصوت عالى :ملك يلا ي بنتي هاتتاخري على جامعتك
ملك وهي تنزل من على السلم :حاضر يا جدو جيت اهو
فريد بحنيه :اقعدي افطري يلا
ملك وهي تقبل يده:لا انا اتاخرت هابقي اكل اى حاجه فى الجامعه
فريد:ماشي .هاتتاخري النهارده
ملك وهى تتجه للخارج:لا هارجع بدري
فريد :ماشي ي قلبي
ملك:سلام
اتجهت ملك للخارج وركبت سيارتها واتجهت للجامعه
فى حي شعبي
فى بيت شمس صديقه ملك
تستيقظ شمس على صوت شجار والديها
شمس وهي تجلس على سريرها :بدأنا وصله كل يوم
دخلت شمس الحمام. واخدت شاور واتوضت وخرجت لبست هدومها وادت فرضها. وخرجت من غرفتها
على وهو والد شمس:انتى واحده معندكيش دم اجبلك منين فلوس كل شويه
سميره وهى والده شمس:ما كل الرجاله بتشتغل وتصرف على بيتها الا انتا
شمس وهى تحاول ان تحل المشكله:خلاص يا بابا خلاص يا ماما مش كل يوم خناق
على :انتى مش شايفه امك
سميره :اسم الله عليك انتا
شمس: خلاص بقى انا تعبت كل يوم خناق انا رايحه الجامعه
واتجهت شمس لخارج البيت. وذهبت لجامعتها
عن طريق المواصلات العامه

في شركه الدمنهوري للاستراد والتصدير
فى مكتب ادم
يجلس ادم على رأس طاوله الاجتماعات وبجانبه حسام ويجلس معهم عملاء الشركه الفرنسيه
الحوار مترجم
ادم :كده احنا اتفقنا على كل الشروط
جاك :يس مستر ادم
حسام :طيب نجهز العقود
جاك:اوك
ادم لحسام:حسام اتصل بالمحامي وخليه يجهز العقود
حسام:تمام
كلم حسام المحامي وطلب منه يجهز العقود
بعد ربع ساعه اتى المحامي واعطي حسام العقود ومضي عليها كلا من ادم وجاك
ادم وهو يصافح جاك:يشرفنى العمل معك مستر جاك
جاك:هذا شرف لي مستر ادم
ادم:فى حفله بمناسبه توقيع العقود واتمني ان حضرتك تشرف
جاك:اكيد مستر ادم
اتجه جاك للخارج وجلس ادم على مكتبه وجلس امامه حسام
حسام:اي موضوع الحفله ده. ده انا اول مرة تعملها
ادم:انا عامل الحفله دي عشان كل رجال الاعمال يعرفوا مين هو ادم الدمنهوري. وانى شاركت اكبر شركه فى فرنسا
حسام:معاك حق
ادم:حسام عاوز كل رجال الاعمال يحضروا الحفله دي
حسام:علم وينفذ يا صقر
ادم:انتا مش هاتبطل الاسم ده بقي
حسام مازحا:اعملك اى ما انتا اللى عيونك شبه الصقر
ادم :طب يلا بقي من هنا عشان ورايا شغل
حسام وهو يتجه للخارج:ماشي ي صقر
فى جامعه القاهره
تبحث ملك عن شمس عشان يدخلوا المحاضره
ملك:هوووف هاتكون راحت فين دي
شمس وهي تاتى من خلفها:بتكلمي نفسك
ملك:ي بنتي حرام عليكى هتموتينى ناقصه عمر
شمس:بعد الشر عليكى يا لوكه
ملك وهى تسحبها من يدها:طب يلا ي ختى عشان نلحق المحاضره
وذهبوا البنات اللى المحاضره

يا تري اى اللى هايحصل مع ادم وملك
تواقعاتكوا بقي
وامتلكتها عيون الصقر
ميرو
تفاعل بقا


فيتامين سي 15-06-19 07:00 AM


الفصل الثاني

في شركه السباعي
فى مكتب فريد جد ملك
يجلس فريد على كرسي مكتبه وهو مهموم. فهو اكتشف انه لديه القلب.ونسبه نجاح العمليه. تكاد تكون معدومه.هو لا يخشي الموت فكل ما يخشاه هو ان يترك حفيدته ملك وحيده يخرج فريد من سرحانه على صوت ترك على باب مكتبه
فربد:ادخل
يدخل حازم السكرتير
حازم :فريد بيه الدعوه دي جت لحضرتك
فريد وهو يأخذها منه:منين الدعوه دي
حازم:دي من شركه الدمنهوري
فريد وهو يقرأها:طب روح انتا
حازم وهو يخرج :تحت امرك
فريد:دي حفله عشان توقيع العقود. ومكتوب ان مسموح بحضور العائلات ايضا. والله فكره على الاقل ملك. تتعرف على الوسط ده

في الجامعه عند ملك
بعد انتهاء المحاضره. تتجه الفتيات للخارج. ويذهبوا للكافتيريا.
ملك وهي تجلس:هوووف الدكتور ده رخم اوى
شمس:معاكي حق بيتكلم كتير اوى
ملك :بقولك تيجى نخرج فى اى حته
شمس:والمحاضره الجايه
ملك وهى تسحبها:يلا مش مهم
تتجه ملك لسيارتها. وتركب فى مقعد السائق وتجلس جمبها. شمس
شمس:ها هانروح فين
ملك :اى حته نضيع الزهق ده
شمس:طيب ي ختي
تقود ملك سيارتها وتخرج من الجامعه
فى شركه. الدمهنورى.
عند ادم
كان يجلس ادم على مكتبه ويفكر. فى البنت اللى خطفت قلبه. من خمس سنوات.
فلاش باك
يقود ادم سيارته وهو يتكلم فى التليفون
ادم :خلاص يا حسام انا جى اه. اوبا اقفل يا حسام عشان انا خبط حد
يغلق ادم الهاتف وينزل من السياره لكى يري الشخص الذي خبطه فينظر لها ويجدها فتاه ترتدي زي مدرسي وتربط شعرها على شكل ضفيرتين
ادم : انتي كويس
البنت وهي تنظر له :مش تفتح يا استاذ
ادم وهو ينظر لها فهو انسحر بجمالها. ولون عينها مع الشمس:هاااااا
البنت:انتا يا استاذ
ادم بعد ان فاق:مش تفتحي يا شاطره وانتى ماشيه
البنت بعصبيه:اى شاطره دي انتى شايفنى عيله
ادم ببرود:ايوه عيله انتى عمرك مايزدش عن عشر سنين
البنت بعصبيه:انتا اصلا متستاهلش اني ارد عليك
وتركته وذهبت ولكن ادم لم ينسي. لون عينيها ابدا
باك
ادم بتنهيده:يااااا يا تري ممكن اشوفك تانى
عند ملك عادت ملك للفيلا فى المساء
ملك وهي تدخل الفيلا:مساء الخير يا جدو
فريد:مساء النور يا قلب جدو
ملك:اتعشيت ولا لسه
فريد:وانا اقدر اكل من غيرك
ملك وهى تذهب فى اتجاه المطبخ:طب ثوانى والاكل يجهز
فريد بتذكر :سيبك من الاكل دلوقتى وتعالى عاوزك
ملك وهى تعود وتجلس بجانبه:خير يا جدو
فريد بهدوؤ: فى حفله عاملها رجل اعمال. وعزمني عليها. وانتى لازم تحضريها معايا
ملك : لى لازم احضره
فريد : من غير لى
ملك:بس
فريد مقاطعا:مفيش بس انا قولت هاتروحي يعنى هاتروحي
ملك:طب المعاد امتا
فريد:بكره بليل
ملك:بس انا اتفقت مع شمس نخرج بكره
فريد:خلاص قولى لشمس تيجى معانا
ملك:ماشي عن اذنك هاجهز العشا
فريد:ماشي
عند ادم عاد ادم الى القصر
ادم وهو يدخل من الباب الداخلى:ماما ماما
سعاد وهى تخرج من المطبخ:ايوه ي حبيبي. حمدالله على السلامه
ادم وهو يقبل رأسها:الله يسلمك
سعاد:غير هدومك عقبال ما احضرلك العشا
ادم: ماشي يا ست الكل
صعد ادم للاعلى ودلف الى غرفته. وبدل ملابسه. واتوضي. وادي فرضه. ونزل الى الاسفل
فى الاسفل. جهزت سعاد العشا. ووضعته على السفره
ادم وهى يدلف الى غرفه السفره
ادم:الله ريحه. الاكل تجننن تسلم ايدك
سعاد:بالهنا والشفا
ادم وهو يجلس:ماما عاوزك فى موضوع
سعاد وهي تجلس ايضا:خير ي حبيبى
ادم:بكره فى حفله فى الشركه. بمناسبه توقيع العقد مع الشركه الفرنسيه وعاوزك تحضريها
سعاد:بس انتا عارفه انا مبحبش جو الحفلات ده
ادم:عشان خاطرى يا ست الكل
سعاد باستسلام:حاضر. بس انا كمان ليا عندك طلب. ونفسي انك توافق عليه
ادم:كده يبقي الموضوع فيه عروسه جديده
سعاد بسرعه:اسمعنى بس دي بنت جميله جدا واخلاقها عاليه. ومن عيله محترمه
ادم:ي ست الكل. انا قولتلك انى مش بفكر فى الموضوع ده دلوقتى. ولما ابقي عاوز اتجوز هاقولك
سعاد:ماشي يا ادم براحتك
ادم وهو ينهض:طب تصبحي على خير بقي
سعاد :وانتا من اهله ي حبيبى
صعد ادم الى الاعلى ودلف الى غرفته. وذهب الى فراشه وجلس عليه.
ادم:اقولك اى يا ماما. اقولك ان قلبي مشغول بواحده معرفش عنها اى حاجه ولا حتى اسمها
تنهد ادم. وذهب. فى سبات عميق

تواقعاتكم. اى للى جاي
وامتلكتها عيون الصقر
ميرو
اسفه على التاخير. بس بجد كنت بره البيت ولسه راجعه من بره


فيتامين سي 15-06-19 07:01 AM


الفصل. الثالث
بفكركم. مواعيد النشر كل يوم بعد الفطار. وان شاء الله هحاول اخلى الفصل طويل اسيبكم مع الروايه بقي
في صباح يوم جديد
يستيقظ ادم على صوت المنبه. فينهض ويدلف الى الحمام وياخذ شاور ويتوضئ. ويخرج. ويدخل الى غرفه الملابس. ويختار. بدله من اللون الرمادي. وقميص. ابيض. من دون جرافيت فهو يكرها بشده ويحس انها تخنقه
يلبس ادم ملابسه ويؤدي فرضه. وينزل الى الاسفل.
فى الاسفل. تجلس سعاد. وتتكلم فى الهاتف. مع اخيها
سعاد:يعنى مش ناوي ترجع بقى
اخيها:خلاص هانت كلها كام يوم وانزل.
سعاد:ماشي. والولاد هاينزلوا معاك ولا لا
اخيها:لا هاينزلوا. لان انا نويت. انى استقر فى مصر ديما
سعاد:طب الحمد لله
اخيها:انا هاقفل بقى عشان ورايا شغل. ابقى سلميلى على ادم
سعاد:يوصل. مع السلامه
تغلق سعاد هاتفها وتنظر للاعلى. لترى ادم وهو يهبط من على الدرج
ادم:صباح الخير
سعاد:صباح النور
ادم:كنتي بتكلمي مين
سعاد:ده خالك. بيقول انو هاينزل بعد كام يوم هو وولاده وناوي يستقر هنا
ادم:ماشي. عن اذنك بقي عشان لازم اروح الشركه بسرعه
سعاد:ماشي ي حبيبي
ادم:ماما متنسيش الحفله النهارده الساعه8
سعاد:حاضر
ذهب. ادم للخارج. وصعد الى سيارته. وخلفه الحرس. وذهب الى شركته

فى فيلا. السباعي
فى غرفه ملك
غرفه هادئه. توحي بان من يعيش فيها. شخص حساس للغايه. فهى ذات الوان هادئه
تريح النفس. وفى وسط الفراش تنام. ملك. وشعرها الحريري. ينفرد. بجانبها ويعطيها. مظهر جذاب كلوحه ابدع الراسم فى رسمها
تستيقظ ملك من نومها. وتنهض من فراشها. وتدلف الى الحمتم تاخذ شاور وتتوضي وتخرج. وتلبس ملابس مكونه. من. فستان. باللون. الزهري. وحجاب. مزيج بين اللون الزهري واللون الابيض. وحذاء بكعب باللون الاسود. فكانت قمه فى الاناقه والجمال. وتؤدي ملك فرضها. وتهبط الى الاسفل.
هبطت ملك الى الاسفل. وهي تنادي جدها
ملك بصياح:جدو يا جدو
الخادمه:الباشا خرج بدري النهارده. وبيقول لحضرتك. انو هايبعت لحضرتك السواق الساعه 8 عشان الحفله
ملك:ماشي
ذهبت الخادمه. وبعدها. ذهبت ملك. الى الجامعه.
فى شركه الدمنهورى
امام مدخل الشركه. يخرج ادم من سيارته. ويدلف للداخل. تحت نظرات الموظفين. منهم نظرات الاحترام. من الرجال. فهو. يعتبر. من احسن مديري المديرين فهو يحترم الموظفين ويقدرهم. ونظرات اعجاب من الفتيات. فادم. وسيم للغايه
يدلف ادم لمكتبه. ويطلب السكرتيره
السكرتيره :اوامرك يا فندم
ادم:حسام جه ولا لسه. يا مي
مي:حسام بيه راح يشوف القاعه اللى هايتعمل فيها الحفله
ادم:طب روحي انتى وخليهم يجبولى قهوه
مي وهى تغادر المكتب:حاضر يا فندم

فى مكان اخر. فى فرنسا
فى فيلا. اخو سعاد. عاصم
يجلس عاصم مع اولاده.
(امجد. ابن عاصم الكبير عنده 29 اى من عمر ادم. رجل اعمال يعمل مع والده. ويعتبر من اكبر رجال الاعمال رغم صغر سنه. يعشق ادم. وهو الصديق الثالث. لادم وحسام. كان بيحب. بنت بس توفت فى حادث سير. ومن وقتها وهو رافض الارتباط. وسيم جدا )
(ماجد الابن الاوسط. لعاصم 26 سنه. يعمل مع والده. واخيه. ولكنه لا يحب العمل. ويحب مغازله الفتيات كثيرا. وله علاقات. كثيره. ولكنه. لم يحب ولا مره. وينتظر من تخطف قلبه)
(مريم. ابنه عاصم الصغري 20 سنه. فى كليه طب. جميله جدا. عيونها. خضراء. وبشرتها بيضاء وشعرها. اسود. فحمي يصل لمنتصف ظهرها. تعشق حسام. من صغرها. ولكنها لم تخبره من قبل )
زوجه عاصم متوفيه. من عشر سنوات
عاصم :انا قررت اننا هاننزل مصر
امجد:والشغل
عاصم :هاصفى كل شغلنا هنا
ماجد:ايوه بقى الواحد زهق من البنات الى هنا نفسه يجرب بنات مصر
امجد بانزعاج:هو ده اللى يهمك. يا اخي حرام
ماجد وهو يقاطعه:خلاص انا هاسكت بدل المرشح بتاع كل يوم
عاصم وهو ينظر لمريم:وانتى رئيك اى
مريم:عادي يا بابا مش مهم
عاصم:خلاص جهزوا نفسكم كام يوم وهاننزل مصر

فى جامعه القاهره
فى الكافتيريا عند ملك
كانت تجلس ملك مع شمس وتحكي لها عن الحفله
ملك:بس ي ستي ها هتيجى معايا ولا لأ
شمس:مش عارفه والله يا ملك
ملك:خلاص بقي تعالى عشان مبقاش لوحدي
شمس:ماشي
ملك:هاعدي عليكى فى البيت الساعه8 ماشي
شمس:اوك
عند ادم فى الشركه.
انتهى ادم من عمله. وذهب الى المنزل لكي يبدل ملابسه ويذهب الى الحفله. وارتدي. بدله بلون عينيه. السوداء. وارتدي قميص اسود. فكان. قمه فى الوسامه. مع لحيته الخفيفه فكان يخطف الانظار
نزل ادم الى الاسفل. وصعد الى سيارته. واتجه الى القاعه المقام بها الحفل
عند ملك عادت الى الفيلا وصعدت الى الاعلى. وقامت بتبديل ملابسها. وارتدت. فستان. باللون. الاحمر. وعليه. ورود بيضاء صغيره وارتدت. حجاب باللون الابيض. وحذاء باللون الفضي بكعب عالى. وحطت كحل. وملمع شفاه. فكانت. جميله جدا. نزلت ملك للاسفل. وخرجت من الفيلا لقت السواق منتظرها. صعدت السياره. وامرت السائق ان يتجه الى منزل شمس
بعد نصف ساعه
فى القاعه. كان يقف ادم مع رجال الاعمال. فجاء. نظره على باب القاعه فأذا به. يري. من خطفت قلبه. وهى تدلف للداخل. لم يعلم ادم. اهو يحلم بها. كما كان يحلم. طوال الخمس سنوات الماضيه. ولكن لو كان هذا حلم. فلا اريد الاستيقاظ منه ابدا فاق ادم من شروده على يد حسام التى وضعت على كتفه
حسام: اى مالك بلمت كده
ادم: حسام انتا شايف اللى انا شايفه
حسام: شايف اى
ادم: بص كده ناحيه الباب
حسام وهو ينظر: فين. اه قصدك على البنتين. اللى دخلوا دول
ادم :ايوه انتا شايف. اللى لابسه فستان احمر دى
حسام: ايوه مالها
ادم: دي الحوريه
حسام: حوريه اي. اه قصدك. البنت اللى انتا شوفتها من خمس سنين
ادم: ايوه هي. انا مش مصدق انى شوفتها. قدامى
حسام: بس انتا متاكد ان هى ما يمكن واحده شبها
ادم بنفي: لا انا متاكد. هى انا عمري ما انسي لون عنيها ابدا. انتا متعرفش هي جايه مع مين
حسام: لا
ادم: طب عن اذنك بقي عشان انا لازم اعرف كل حاجه عنها. مش هسيبها تضيع مني تانى ابدا.
ذهب ادم الي المكان الواقفه فيه ملك. ونادي عليها.
ادم:يا انسه لو سمحتى
ملك:افندم
ادم:ممكن اعرف اسم حضرتك اى
ملك:لى
ادم:هو انتى مش فكرانى
ملك:لا مش فكراك. هو احنا اتقابلنا قبل كده
ادم:ايوه اتقابلنا من خمس سنين. وانا كنت هخبطك بالعربيه
ملك وهي تتذكر:اه هو انتا الشخص الرخم
ادم:رخم. ايوه انا
ملك:طيب وحضرتك عاوز تعرف اسمي لى
فريد وهو ياتي باتجاههم
فريد:ملك ملك انتى روحتي فين
ادم:م ل ك. ملك
ملك:انا هنا يا جدو
فريد وهو ينظر لادم: الف مبروك يا ادم بيه
ادم:الله يبارك فيك يا فريد بيه. مش تعرفنا
فريد:اه دي ملك حفيدتي.
ادم وهو يمد يده لملك:اتشرفنا انسه ملك
ملك:سوري بس مش بسلم على رجاله
ادم باعجاب:ولا يهم حضرتك
ملك:جدو بعد اذنك هاشوف شمس فين
فريد:اتفضلي يا بنتى
ذهبت ملك وتركت ادم مع فريد
ادم وهو ينظر لفريد:فريد بيه انا عاوز حضرتك فى موضوع مهم جدا جدت
توقعاتكم اى يا تري ادم عاوز فريد في اى
واى مصير كلا من شمس. وحسام وامجد. ومريم
تفاعل بقي بارت. اكتر من الف كلمه. اهو
وامتلكتها عيون الصقر
ميرو


فيتامين سي 15-06-19 07:02 AM



الفصل الرابع
وقفنا البارت اللى فات. لما ادم شاف ملك وكلمها. وبعدين ملك سابته ومشيت. وبعدها ادم قال لفريد انه عاوزه فى موضوع مهم جدا
ادم:فريد بيه انا عاوز حضرتك فى موضوع مهم جدا جدا
فريد بأنتباه:خير يا استاذ ادم
ادم:انا بقالي فتره. بفكر انى اعمل دمج لشركتي. وبصراحه ملقتش احسن. من شركه حضرتك. اشاركها(😛😛عارفه انكم كنتوا مستنيين ان ادم يطلب ايد ملك بس لسه بدري اوى😀😀😀)
فريد:بصراحه ده شرف ليا يا ادم بيه. وانا معنديش مانع ابدا.
ادم:خلاص انا هاكلم المحامي. ونجهز العقود
فريد:تمام
ادم باحراج:هي حفيده حضرتك بتشتغل معاك
فريد:لا ملك لسه بتدرس اداره اعمال
ادم:طب لي متنزلش مع حضرتك الشغل عشان. تكتسب الخبره بدري
فريد:والله فكره يا ادم بيه
ادم:لا بيه اي نادينى ادم حضرتك قد جدي
فريد:ده شرف ليا انو يبقى عندي حفيد زي حضرتك
ادم:هو حضرتك عندك احفاد تانى غير الانسه ملك
فريد:لا انا كان عندي ابن واحد. اللى هو ابو ملك. وبعد ما خلف ملك بخمس سنين. مات فى حادثه عربيه. وبعدها بسنتين. ماما ملك اتجوزت. ومن ساعتها. وملك عايشه معايا. وهي كل حياتى
ادم:تمام. انا اول ما المحامي يجهز العقود هاكلم حضرتك على طول
فريد:ماشي
ذهب ادم الى حسام.
حسام:اى عملت اى
ادم:انتا عارف طلعت مين
حسام:مين؟؟؟
ادم:حفيده. فريد السباعي. صاحب شركات السباعي
حسام:معقول
ادم:ايوه انا قررت انى هاعمل دمج بين شركتي وشركه السباعي
حسام:غريبه انتا اتعرض عليك الموضوع ده كتير. بس كنت بترفض ممكن اعرف انتا لى عملت كده دلوقتي
ادم:عشان افضل جمبها اطول وقت ممكن
حسام:ازاى
ادم:انا اقترحت على جدها انها تنزل تدرب فى الشركه. وهو ما اعترضش
حسام: عشان كده. بس انتا قد كده بتحبها
ادم: كلمه حب دي قليله اوى. انا بعشقها. مع انى مشوفتهاش غير مره واحده. بس حسيت انها خطفتني. لون عنيها سحرني. وفچاة لقيت نفسي بحبها ازاى وامتا مش عارف. بس كل اللى عارفه. انى بعشقها
حسام:يااااه. للدرجادي. بس انتا تفتكر انها تستاهل الحب. ده. نصيحه يا صاحبي. متأمنش لبنت. لانها. ممكن تطعنك فى ظهرك. بدم بارد
ادم: انتا لسه بتفكر فى الموضوع ده. انسي بقي
حسام: انسي اى عاوزني انسي ازاى. ان البنت اللى حبيتها من وانا طفل صغير. وكنت فاكر ان هي كمان بتحبنى. اشوفها. في حضن واحد تانى
ادم:بس انتا عمرك ما صارحتها بحبك ده
حسام:لا عمري ما قولتلها. بس انا كنت حاسس انها عارفه. وان هي كمان بتحبني
ادم:طب ما تديها فرصه مش يمكن فى سوء تفاهم فى الموضوع.
حسام:ادم ياريت متتكلمش فى الموضوع ده تانى
ادم:براحتك
حسام:عن اذنك
ادم:اتفضل
ذهب حسام وخرج من باب القاعه واتجه الى الحديقه. واخرج من جيب جاكيته. صوره. وظل ينظر اليها. فكانت صوره لفتاه. لم يتجاوز عمرها. الخامس عشر عام. وهى تضحك وسعيده جدا.
حسام:ياااااه. وحشتينى اوى. مع كل اللى انتى عملتيه فيا بس مش قادر اكرهك ولسه بحبك. بس لا انا هنساكي. مش لازم. افضل احبك. لازم انساكي واكمل حياتى.
دخل. حسام القاعه. ورأى. ملك. تقف مع فتاه اخري ترتدي. فستان. بااللون الابيض وعليه ورود حمراء وترتدي حجاب باللون الاحمر وكانت جميله. جدا. فظل ينظر اليها
اتى ادم من خلفه.
ادم:اى مالك مبلم كده لي
حسام:لا مفيش بس مين اللى واقفه هناك دي
ادم:مين. اه قصدك اللى واقفه مع ملك
حسام: ايوه هي
ادم: دي صحبتها تقريبا اصلهم كانوا داخلين سوا
حسام وهو يتركه ويذهب:ماشي
بعد ان ذهب حسام تنهد ادم وقال
ادم:ربنا يريح قلبك يا حسام يارب.
عند ملك وشمس. كانت ملك تنفخ بملل. وتقول لشمس
ملك:بقولك اى ماتيجي. نمشي انا زهقت
شمس: وانا كمان. يلا نقول لجدو ونمشي
ملك: يلا
ذهبوا الفتيات الى حيث يقف فريد واخبروه. انهم سوف يذهبون فوافق فريد.
خرجوا الفتيات من القاعه. وركبوا السياره واوصلت. شمس الى منزلها. وبعد ذهبت ملك للفيلا. وصعدت للاعلى حيث غرفتها. وابدلت ملابسها. الى منامه. عليها رسومات كرتونيه. وفردت شعرها على ظهرها. وذهبت الى فراشها. ورقدت عليه. وجه فى بالها صوره ادم. يا تري. كان عاوز مني اى. ولى كان عاوز يعرف اسمي. يووووه انا هاتعب نفسي لي مش مهم. انا هانام احسن. وذهبت ملك فى سبات عميق
عند ادم عاد ادم للقصر. وصعد الى غرفته وابدل ملابسه. وذهب الى فراشه. وظل يفكر فى ملك وجمالها.
ادم ياتري. اى اللى هايحصل. وهاقدر اكسب قلبك ولا لأ بس انا مش هاسمحلك تكوني لغيري. انتى ليا. انا. ملاكي انا وبس. تصبحي على خير يا ملاكي
ذهب ادم فى نوم عميق.
فى فرنسا
في غرفه مريم. تجلس مريم على فراشها. وتنظر فى صوره حسام التى تخبئها وتقول
مريم:يا تري اى اللى هايحصل. لما اشوفك يا تري ارتبطت ولا لسه. ومش عارفه اى اللى غيرك من ناحيتى كده. بس الحاجه الوحيده اللى مخليانى مبسوطه هى انى هاشوفك بعد الفتره الطويله. دي. تصبح على خير يا حبي الوحيد
عند شمس. كانت شمس نائمه فى فراشها. وتحلم نفس الحلم وتري نفس الشخص. الذي تراه من ثلاث سنوات.
الشخص:انقظينى
شمس:بس انتا مين
للشخص:هاتعرفينى بعدين بس المهم انا محتاجك تنقظينى من اللى انا فيه
شمس طب انا ممكن اشوفك
الشخص:هاتشوفينى قريب اوى اوى
مر ثلاث ايام. لم يحدث فيهم اى شي سوي دمج شركه ادم وشركه فريد السباعي. لم يري ادم ملك مري اخري
اليوم هو يوم عوده. عاصم اخو سعاد. من السفر مع اولاده. والعمل فى القصر على قدم وساق لاستقبال عاصم واولاده
استوب
اسفه جدا على التأخير. فى بارت تانى. بعد ساعتين. تعويض عن التأخير


فيتامين سي 15-06-19 07:03 AM


الفصل الخامس
بسم الله الرحمن الرحيم
لقد قررت انا اميره على(ميرو)وانا فى كامل قوايا العقليه. انى هانزل فصلين كل يوم.
وياريت لو في يوم اتأخرت اعزروني لانكم عارفين. العيد قرب وانا والله مشغوله جدا
اسيبكم مع الروايه بقي

في مطار القاهرة
يهبط عاصم واولاده من الطائره. وتوجهوا للخارج وكان فى انتظارهم السائق الذي ارسله ادم لاستقبالهم. فركبوا السياره وتوجهوا. لقصر. الدمنهوري
بعد ساعه. وصلت السياره الى القصر. وهبط منها. كلا من عاصم. وامجد وماجد. ومريم. وتوجهوا الى داخل القصر وكان في استقبالهم كلا من ادم وسعاد
سعاد وهي تحتضن عاصم:وحشتني اوى يا عاصم. بقي كده سنتين مشوفكش
عاصم:خلاص بقي يا سعاد ادينى رجعت اهو ومش هسافر تانى
ادم وهو يسلم على عاصم ويحتضنه:حمد الله على السلامه يا خالى
عاصم:الله يسلمك ي حبيبي
توجهت سعاد الى مريم واحتضنتها:عامله اي ي مريم. بسم الله ماشاء الله كبرتي وبقيتش زي القمر
مريم:عامله اى يا عمتو
بعد السلام. توجه الجميع الى السفره. واكلوا. وتوجه كل شخص الى غرفته. وكانت غرفه. امجد بجانب غرفه. ادم
بعد ان ابدل امجد ملابسه توجه الى غرفه ادم وترك الباب
ادم من الداخل:ادخل
دخل امجد وتوجه الى الفراش ورقد عليه
ادم:اى يا عم انتا رايح فين
امجد:اى هانام
ادم:ومتنمش فى اوضتك لى
امجد:اصلى مش بعرف انام غير هنا
ادم:والله
امجد:اه والله
جذب ادم المخده وضرب بيها امجد. ورد الضربه له امجد وظلوا هكذا حتي تعبوا ورقد كلا منهم بجانب الاخر
امجد:خلاص مش قادر
ادم:وحشتني ليالي زمان اوى
امجد:يااااه كانت ايام جميله اوى
وبعدها اعتدل امجد ونظر الى ادم وقال له. اخبار حوريتك اى(ادم كان حكي لامجد عن ملك. لما سافر فرنسا من سنتين)
ادم:قابلتها. من ثلاث ايام.
امجد:بجد. ازاى وفين. وكلمتها وقالتلك اى
ادم:اى ي عم بالراحه. قابلتها. فى الحفله اللى كنت عاملها. بمناسبه توقيع العقد مع الشركه الفرنسيه. وكلمتها. بس هي مكنتش معبراني خالص. وطلعت. حفيده. فريد السباعي. اللى احنا بنشتغل معاه
امجد:معقول. طب وانتا ناوى على اي
ادم:انا عملت دمج بين شركتي وشركه جدها. واقنعت جدها انها تنزل تشتغل فى الشركه. عشان اقدر اشوفها. وهحاول بكل الطرق عشان اخليها تحبني. وبعدها هاطلبها للجواز
امجد:ربنا معاك يارب
ادم:وانتا بقي مش ناوى. تنسي وتعيش حياتك
امجد:مستحيل انا مستحيل احب بعد. دارين. الله يرحمها
ادم:الله يرحمها. بس انتا كده بتأذي نفسك. ودارين لو كانت عايشه مكنتش هاتبقي مبسوطه وهي شيفاك كده
امجد:ادم ياريت تقفل على الموضوع ده دلوقتى
ادم:ماشي. يلا بقي روح اوضتك. عشان عاوز انام
امجد وهي ينام :لا انا هانام هنا النهارده
ادم:براحتك
نام ادم وامجد.
فى صباح يوم جديد
فى فيلا السباعي
في غرفه ملك. استيقظت ملك من نومها على صوت هاتفها. فنظرت فيه. ولقت رقم شمس ردت
ملك :الووووو
شمس:ملك انتى لسه نايمه انتى ناسيه اننا عندنا محاضره مهمه
ملك:وهي تنهض ياااه ده انا نسيت خالص خلاص انا هالبس بسرعه وجايه. سلام
اغلقت ملك الهاتف. ودخلت الحمام اخذت شور واتوضت. وخرجت لبست هدومها وادت فرضها. ونزلت. من اوضتها. وخرطت من الفيلا ركبت سيارتها. وذهبت سريعا الى الجامعه
عند ادم
استيقظ ادم من النوم علي يد تخبط فى وجهه
ادم وهي يزفر:انتا لسه فيك العاده دي
نهض ادم من الفراش وذهب الى الحمام واخذ شاور واتوضي. وخرج. ولبس بنطلون جينز. ازرق. وتي شيرت ابيض. وجاكيت اسود. وحذاء اسود لامع وسرح شعره. البني ورش عطره. وذهب الى الفراش لكي يوقظ امجد
ادم وهي يهز فيه:امجد يلا اصحي بقي
امجد:سبني نايم بقي
ادم:قوم بقي عشان ورانا شغل
امجد وهو يجلس على الفراش:خلاص صحيت اهو
ادم:تمام
نهض امجد. وذهب الى غرفته. ودخل الى الحمام اخذ شاور واتوضي. وخرج لبس ملابس عباره عن بدله باللون الاسود. وادي فرضه. وخرج من الغرفه ونزل الى الاسفل
في الاسفل
يجلس كلا من ادم وسعاد وعاصم ومريم.
امجد وهو ينضم اليهم
امجد:صباح الخير
الكل:صباح النور
امجد وهو يجلس:اومال فين ماجد
مريم:لسه نايم
امجد:صحيه عشان ينزل الشغل
سعاد:انتا هاتنزل الشغل بسرعه كده ده انتا لسه جي امبارح
عاصم:سبيه يا سعاد هو امجد كده بيحب الشغل جدا
ادم وهو ينهض:عن اذنكم انا رايح الشركه
امجد وهو ينهض ايضا:وانا كمان
خرج ادم وامجد. وركبوا السياره وذهبوا اللى الشركه الخاصه بأدم
في جامعه القاهره
في الكافتيريا
كانت تجلس ملك مع شمس. وتحكي لها عن موضوع الشغل الذي اخبرها به جدها من فتره
شمس:كب وانتى رئيك اى
ملك:انا معنديش مانع. واهو اتسلي واكسب خبره فى الشغل
شمس:طب كويس
ملك:اعملى حسابك انك هاتشتغلى معايا انتى كمان
شمس:طب انتى هاتنزلى تشتغلى فى شركه جدك. وانا هاعمل اى
ملك:هاتنزلى تشتغلى معايا. واهو عشان نبقي مع بعض
شمس:ماشي(فى بنات بيسألوني لى شمس بتعمل اللى في دماغها من غير ما تستأذن اهلها. بس شمس يتيمه. والعيله دي لقيوها. وهي صغيره فى الشارع. وادوها اسمهم. بس مش بيعاملوها كويس. وعشان كده هي مش بتاخد اذنهم فى اى حاجه)
استووووب. انتهى الفصل الخامس. اشوفكم فى الفصل السادس هاينزل دلوقتى. مش بعد ساعتين زي امبارح. عارفه انكم زعلانين لانى قولتلكم. امبارح انى هانزل فصل ومنزلتش. بس بجد حصلت ظروف وخلتني مقدرتش انزل الفصل
توقاعتكم. اى
واى مصير. كلا من. ادم وملك. وحسام. ومريم. وامجد. وشمس. وماجد
وامتلكتها. عيون الصقر
ميرو


فيتامين سي 15-06-19 07:04 AM



الفصل السادس
فى شركه الدمنهوري
فى مكتب ادم
يجلس ادم ويفكر فى ملك.
ادم:ياتري هاشوفك امتا تانى
فاق ادم من سرحانه على صوت هاتفه. فنظر فيه. ووجد انه فريد جد ملك. فرد سريعا
ادم:الوووو
فريد:اهلا ادم بيه. اخبارك اى
ادم:الحمد لله وحضرتك
فريد:بخير يا ابني. بقولك. انا كلمت حفيدتي ملك زي ماقولتلك وهي وافقت. بس عندها طلب
ادم:انا موافق على كل طلباتها
بس هي تؤمر
فريد:هي عاوزه صاحبتها. تشتغل معاها
ادم:وانا موافق
فريد:تمام يا ادم بيه. وملك هاتكون عند حضرتك في الشركه هي وصاحبتها. بكره الصبح
ادم بفرحه :وانا هاكون فى انتظارها
اغلق ادم الهاتف وهو يكاد يطير من سعادته. فالفتاه التى عشقها. لخمس سنوات ستكون امامه. غدا
فى فيلا السباعي
عادت ملك للفيلا. فى المساء وذهبت للداخل وقابلت جدها.
ملك وهي تقبل يد جدها:ازيك يا جدو
فريد:تمام يا قلب جدو
ملك:قاعد لى كده
فريد:كنت مستنيكى
ملك :لي خير
فريد:انا كلمت شريكى الجديد. وقولتله على طلبك. وهو رحب جدا ومستنيكى انتى وشمس بكره الصبح
ملك:طب انا هاقوم اكلم شمس واقولها. وانام. عشان اصحي بكره بدري. تصبح على خير
فريد:وانتى. من اهله
صعدت ملك للاعلى ودخلت غرفتها وكلمت شمس. واخبرتها. عن مقابله الصباح. وابدلت ملابسها. وذهبت الى فراشها. وذهبت فى سبات عميق
في قصر. الدمنهوري
عاد ادم. وامجد الى القصر فى وقت متاأخر. فلم يجدو احد مستيقظ فذهب كل واحد الى غرفته

في صباح. يوم جديد
استيقظ ادم. وهو في قمه سعادته. فهو سيري. حوريته اليوم. وسيراها. كل يوم. وسيحاول بكل الطرق لكي تحبه
لبس ادم ملابسه وادي فرضه. ونزل الى الاسفل. فوجد الجميع. يجلسوا. فى الصالون
ادم:صباح. الخير
الجميع:صباح. النور
ادم:اى يا عم ماجد. محدش شافك امبارح لي
ماجد:كنت تعبان ومصحتش غير بعد الضهر
ادم:طب اى ناوي تنزل الشركه النهاره ولا زي امبارح
ماجد:لا هانزل اهو احسن من قاعده البيت دي
ادم:طب يلا.
ذهب كلا من ادم وامجد وماجد. وركب كل واحد منهم سيارته. وذهبوا الى الشركه. وخلفهم سيارات الحراسه
في فيلا السباعي
استيقظت ملك من النوم. ونهضت من فراشها وذهبت الى الحمام اخدت شاور واتوضت. وخرجت ادت فرضها. ولبست ملابس مكونه. من فستان. بلون السماء. وكانت قمه فى الجمال والاناقه. ونزلت الى الاسفل. وركبت سيارتها. وذهبت الى شمس. واخذتها. وذهبوا فى طريقهم. الى شركه الدمنهوري
عند ادم. في الشركه.
كان ادم يجلس فى مكتبه فى انتظار ملك

انا اسفه جدا عشان الفصل. صغير. بس والله انا مش فاضيه. خالص انا نزلت الفصل ده لانى وعدتكم
وامتلكتها. عيون الصقر
ميرو


فيتامين سي 15-06-19 07:05 AM



الفصل السابع
اسفه على التاخير. جدا.
وقفنا الفصل اللى فات لما. كان ادم قاعد مستني. ملك. فى الشركه
فى شركه الدمنهوري
فى مكتب ادم
كان يجلس ادم فى انتظار. ملك. وفجأة دق باب مكتبه. فأذن للطارق بالدخول. فدخلت السكرتيره. واخبرته ان هناك فتاتان. فى الخرج ويريدون مقابلته فأمرها ادم ان تدخلهم على الفور
قبل. هذا المشهد بلحظات. وقفت سياره ملك امام شركه الدمنهوري. ونزلت منها. ملك وشمس. فانبهرت ملك. بتصميم الشركه وجمالها. فذهبت للداخل برفقه ملك. وسألوا فى الاستقبال. عن مكتب المدير. وبعد ان علموا. مكانه. ذهبوا الى. المصعد. وصعدوا للاعلى. وذهبوا الى مكتب السكرتيره وطلبوا. مقابله المدير
في هذا الوقت.
خرجت السكرتيره. من مكتب ادم.
واخبرتهم. ان المدير. فى انتظارهم.
دخلت شمس وتبعتها. ملك للداخل. وبمجرد ان دلفوا. للداخل. وقف ادم. لاستقبالهم. كانت ملك لا تنظر الى ادم. ولكن بمجرد ان سمعت صوته
ادم وهو يرحب بهم:-اهلا وسهلا. شرفتوا المكا ن
ملك. وهي تنظر اليه: -انتا.
شمس. :-هو انتو تعرفوا بعض
ادم وملك:اه. لا
ادم:ايوه انا شوفت الانسه. ملك فى الحفله
شمس:ااااه
ادم:اتفضلوا. اقعدوا
جلسوا الاثنين وطلب ادم لهم عصير
ادم:اعرفكم بنفسي انا ادم الدمنهوري. صاحب ومدير شركه الدمنهوري
شمس:اتشرفنا. يا ادم بيه
ادم :انا اتفقت. مع فريد بيه. ان حضرتك والانسه ملك هاتتدربوا هنا. لغايه. ما تتخرجوا
شمس:فعلا
ادم. وهو يوجه حديثه لملك:هي الانسه ملك. مش معانا. ولا حاجه.
كانت ملك سرحانه. وليست منتبهه للحديث. فوكزتها. شمس
ملك:اى فى اى
ادم:واضح ان الانسه ملك مش مركزه. خالص فى الكلام
ملك:سوري بس سرحت شويه
ادم:انا كنت بقول للانسه. ان فريد بيه بلغنى. انكم هاتتدربوا. معانا. لغايه ما تتخرجوا من الجامعه
ملك:ايوه. فعلا
ادم:طيب. تمام. كده. انسه ملك هاتتدرب معايا. والانسه. هو حضرتك اسمك اى
شمس:شمس
ادم:سوري. والانسه. شمس. هاتتضرب مع الاستاذ. امجد. الدمنهوري. هو يبقي ابن عمي. وشريكى
ملك:وهي تنهض :ونقدر نبتدي امتا
ادم:من دلوقتى لو حبيتى
ملك:لا النهارده. مش هاينفع. نخليها من بكره
ادم:مفيش مشكله. وانا هابلغ استاذ امجد. عشان الانسه شمس. وان شاء الله. نبدأ الشغل من بكره
غادروا الفتيات من الشركه.
وجلس ادم. على كرسي مكتبه. هو كان يريدها. ان تعمل معه من اليوم. فهو يريد ان يراها امامه. طوال الوقت. فاق ادم من سرحانه. على صوت باب مكتبه. يفتح دون استأذان. لم يغضب ادم لانه يعلم هويه. الشخص. فمن يجرؤ. ان يفعل. هذا. سوي. شهص واحد
ادم:انتا مش هاتبطل تدخل عليا كده
حسام وهو يجلس:عادي يعنى
ادم:اخلص عاوز اى مني
حسام:هو الحوريه. كانت هنا
ادم:مسمهاش حوريه. اسمها الانسه. ملك. ولا اقولك. متجبش اسمها على لسانك اصلا
حسام:ماشي ي عم
ادم:كنت جي لى
حسام:هو ماجد. هاينزل الشغل على طول معانا
ادم:ايوه
حسام:طب تمام. هامشي انا بقي عشان ورايا شغل
ادم:ماشي
خرج حسام من مكتب ادم. وفجأة وهو يمشي خبط. فى فتاه. وكانت هذه الفتاه. ستسقط فأمسكها. حسام قبل ان تسقط. ونظر اليها. فأذا به يري. من كانت السبب فى وجعه. والامه. هي. من عشقها قلبه. وخانته. هي الخائنه. كما لقبها.
فتحت الفتاه. عيونها. بعد ان تأكدت بأنها. لم تسقط. فكانت. الصاعقه. بالنسبه. لها.
الفتاه بارتباك: حسام
حسام. بقوه. :اى اللى جابك. هنا. ي مريم
مريم. بتوتر:انا. جيت عشان اشوف امجد
حسام :طيب. عن اذنك
مريم:حسام. وهو انتا زعلان. مني
حسام بسخريه:واى اللى هايزعلنى.
مريم:مش عارفه. بس معاملتك متغيره. معايا من اخر مره زرتنا فى فرنس ومن ساعتها. لا بقيت تكلمنى. ولا تسأل عنى. وحتي دلوقتى مش طايق تبصلى
حسام:والله شوفى انتى عملتى. اى وبعدين تعالى. عاتبينى. عن اذنك
غادر حسام. ووقفت. مريم. تحاول. ان تفهم معنى. كلماته. ولكنها. لا تتذكر انها قامت. بشئ يجعله. يعاملها. بهذه. الطريقه. اطلاقأ.
استووووووب
قبل ما تتكلموا. عارفه. ان الفصل. صغير بس في بنت. طلبت مني. انى انزل. ثلاث فصول. فى اليوم. عشان كده. الفصول. مش هاتبقي. كبيره. اوى.
ان شاء الله فى فصل. كمان. كام ساعه. وفصل. ساعه السحور. ولو مقدرتش هانزل الاتنين وقت السحور
يلا توقعاتكوا.
ياتري. اى اللى هايحصل. مع ادم. وملك
لى حسام. بيقول. ان مريم. خانته
مين. الشخص. اللى شمس بتحلم. بيه.
ازاى ماتت. حبيبه. امجد.
على فكره. فى اشخاص لسه مبنوش فى الروايه. ومنهم. اللى ليهم دور كبير فى تغيير الاحداث
وامتلكتها عيون الصقر
ميرو


فيتامين سي 15-06-19 07:05 AM


الفصل الثامن
وقفنا الفصل اللى فات. لما حسام ومريم. اتقابلوا وحسام ساب مريم. ومشي

في. فيلا السباعي.
في غرفه ملك. كانت تجلس ملك فى الفراش. وهي تفكر فى ادم. وازاى. هاتقدر. تشتغل معاه. بتحس. ان نظراته. ديما محوطاها. وبتحس بالارتباك طول ما هو موجود. هي. فعلا كان بييجي علي. بالها كتير. من ساعه ما شافته. لما كان هايخبطها. من خمس سنين. وخصوصا. عنيه. جذبها. عيون. الصقر التى يمتلكها. ولكن كانت دائما تقنع نفسها. انها. لن تراه. مره ثانيه
ملك. بتنهبده:ياتري. اى اخرتها. معاك. ي بن الدمنهوري
نفضت. جميع. الافكار من رأسها. ونامت لكي تستيقظ فى الصباح. وتذهب. الى الشركه
في قصر. الدمنهوري
في غرفه. امجد
كان يجلس امجد. وهو يمسك. صوره لحبيبته. المتوفيه. ويحدثها. ويبكى
امجد. ببكاء:وحشتينى. اوى. ي حبيبتر. مش عارف. اعيش من غيرك. فاكرين. انى ممكن احب. غيرك ميعرفوش. انك. بتجري فى دمي
قبل امجد. الصوره. وتركها بجانبه. ونام. وهو يتمني ان يري حبيبته. فى احلامه.
عند ماجد. فى الغرفه
كان. ماجد. يتحدث فى الهاتف. مع فتاه تعرف عليها فى فرنسا
الحوار مترجم
ماجد: انتى عاوزه اى انا قولتلك ان اللى مابنا انتهى وانا كنت بتسلي. ومظنش انك حبتينى
صوفيا:ماجد انت تعلم انى احبك. كثيرا. وموافقه. ان اتي اليك مصر. ونعيش سويا
ماجد:صوفيا. احنا اللى مابنا انتهي. باى
اغلق ماجد الهاتف. وجلس يفكر. فى فتاه احلامه
فماجد. يريد. فتاه. واحده. فقط. وهي صديقه. طفولته. شذي. شذي. هى صديقه. طفوله. ماجد. وحبه الاول. والوحيد. وهو يبحث. عنها. فى جميع الفتيات. ولكن لم يجد وحده تشبهها. هو لم يراها. منذ ان كان عمرها. ثمان سنوات. وبعدها. سافرت هي وعائلتها. ولم يعرف ماجد عنها. اى شئ بعدها. ولكنه يعيش على امل. ان يراها. مره اخري
في الغرفه عند ادم.
كان يجلس ادم يفكر فى المستقبل. وما سيحدث معه هو وملاكه. فهو كل ما يتمناه. ان ملك تحبه. مثل ما يحبها. ولكن هو سيعمل بكل جهده. لكي يجعلها تقع في حبه. وتوافق ان تتزوجه. فهو لن يسمح لها ان تكون لغيره. حتي لو اضطر. ان يخطفها
نام ادم. وهو يتمني ان يمر الليل سريعا لكى يراها. يري ملاكه.
نام الجميع.
في صباح. يوم. جديد
في فيلا. الصياد. فيلا (حسام)
استيقظ حسام. وقام. ذهب الى الحمام. واخذ شاور. واتوضي. وخرج لبس ملابسه وادي فرضه. وخرج من غرفته. وذهب الى الغرفه المجاوره. وفتحها. كما يفعل كل صباح. قبل ان يذهب الى العمل وكل مساء قبل ان ينام
هي غرفه. عباره. عن صور. ولوحات مرسومه. باليد. وجميعها. لشخص واحد. وهي مريم. صور لها فى جميع مراحل عمرها. وايضا لوحات رسمها حسام بيده. فهو يعشق الرسم. ولكنه. لم يرسم الا. وجهها. ولم. يجعل. احد. يدخل هذه الغرفه. ابدا
اغلق حسام. الغرفه. ونزل الى الاسفل وركب سيارته. وذهب الى الشركه
عند. شمس
استيقظت من النوم. وفعلت روتينها اليومي. ولبست ملابسها. وخرجت من غرفتها. فلم تري احد امامها فحمدت ربها. وخرجت من المنزل. وركبت تاكس واتجهت الى شركه الدمنهوري

عند ملك. استيقظت. وفعلت روتينها اليومي. ونزلت الى الاسفل. وركبت سيارتها. وذهبت الى الشركه
وهكذا. فعل الجميع
وذهب الجميع. الى الشركه.
فى شركه الدمنهوري
اجتمع كلا. من ادم. وامجد. وملك وشمس
فى مكتب ادم.
واتفقوا. على العمل. وذهب امجد وشمس الى مكتب. امجد. لكي يشرح لها شغلها
ظل. ادم. وملك. فى المكتب وحيدين. وسط نظرات. ادم. وارتباك. ملك

فى مطار القاهره
وصلت الطائره القادمه. من. لندن. وكان. عليها. شخصان. نزلوا من الطائره. واكملوا اجرئاتهم. وخرجوا. من المطار. وكان فى انتظارهم العديد من السيارات.
نزل السائق. وفتح لهم الباب الخلفي. فصعدوا. الى السياره. فتحركت السياره. وخلفها. باقي السيارات. وفجأة. اختفوا

فى شركه. السباعي
فى مكتب فريد
كان يجلس فريد. مع صديقه. ومحاميه. الخاص. وهو يحكى له عن مرضه. وخوفه على ملك. وانه. يريد. ان يأمن لها حياتها. ويريد ان يكتب وصيته. وانه لابد. ان. تنفذ وصيته بعد وفاته. وحمله. مسؤليه. الوصيه. وانه يسلمها. لملك بعد وفاته
فى شركه. الدمنهوري
في مكتب امجد
كان يجلس امجد. على مكتبه. وامامه. تجلس شمس وهي مرتبكه. جدا
امجد:انسه. شمس
شمس:افندم
امجد:هو فى حاجه مضايقه حضرتك
شمس:لا ابدا مفيش
امجد:اومال. فى اى مالك
شمس:اصلى بصراحه. مرتبكه. لان اول مره اشتغل. وخايفه. مفهمش ومكنش قد المسؤليه
امجد. وهو يبتسم:متقلقيش. انا هاكون معاكي. واحده بواحده.
شمس:شكرا جدا لحضرتك
امجد:تعرفي انتى بتفكرينى. بمريم اختي. وحاسس انى اعرفك من زمان. وفعلا. حاسس انك زي اختى بالظبط. فياريت. لو تقبلينى اخ ليكى
شمس:ده شرف ليا. يا استاذ امجد. ان يبقى عندي اخ زي حضرتك
امجد:يبقي تقوليلى امجد. على طول من غير استاذ
شمس:حاضر
في قصر الدمنهوري
في غرفه مريم
كانت تجلس مريم وتفكر فى السبب الذي غير حسام لهذه الدرجه. وجعله. لا يطيق حتى النظر اليها.
مريم بتنهيده:يارب انا مش عارفه. اى اللى مخلى حسام بقي كده من ناحيتى.

في الشركه.
في مكتب ماجد. كان يجلس. ماجد. بملل فهو لا يحب العمل اطلاقا
خرج ماجد. من المكتب. كان. فى طريقه لمكتب امجد. وكان سيفتح الباب ولكن. الباب فتح. فى نفس اللحظه. نظر ماجد امامه. فوجد. فتاه كانت على وشك الخروج. فصدمت به
رفعت شمس نظرها. فصدمت.
استوووووووب
كده كفايه النهارده. بصراحه. عاوزه انام. ومش قادره اكتب. تانى.
فى بنات كتير. زعلانين. ان الفصول. صغيره. عشان كده اناهانزل. فصل واحد فى اليوم. بس هايبقي كبير. يعنى هادمج. بدل م انزل ثلاث فصول صغيرين هانزل. فصل واحد كبير
يلا توقعااكم اى
مين. الشخصين. اللى كانوا. فى المطار
اى السر اللى موجود. ورا وصيه. فريد
ياتري. شذي. راحت. فين. وممكن ترجع. بعد. ميكون. ماجد حب تانى
صوفيا. هاتسيب. ماجد
امجد ممكن يحب. تانى
تفاعل. بقي
وامتلكتها. عيون الصقر
ميرو


فيتامين سي 15-06-19 07:06 AM


الفصل. التاسع
وقفنا الفصل اللى فات. لما ماجد. كان ذاهب الى امجد. وفجأة وهو يفتح الباب. فتح الباب. من الداخل. وفى نفس الوقت. كانت شمس خارجه من المكتب. فخبطت فى ماجد. فرفعت نظرها اليه وصدمت
شمس. بصدمه. فهى رأت. نفس الشخص. الذي تراه دئما. فى حلمها
ماجد. نظر. لها. ولكنه. لم يطيل النظر. فهو لايهمه. اى فتاه. سوي. شذي
ماجد:انتى كويسه
شمس بسرحان:ااااااىىى
ماجد:مالك
شمس:لا ابدا مفيش. عن اذنك
ذهبت شمس سريعا. فقال ماجد في سره اى المجنونه دي
دخل ماجد عند امجد. وجلس معه
عند شمس. ذهبت اللى الحمام. وغسلت وجهها.
شمس:معقول. هو ممكن يكون شبهه بس. انا بجد. مش عارفه. يارب. ساعدني.
خرجت. شمس من الحمام
نروح بقي. لملك. وادم
فى مكتب ادم
كانت تجلس ملك وهي متوتره. فهي تجلس. معه وحدها
كان ادم ينظر. لها. غير مصدق. انها هي من ظل خمس سنوات. يتمني. روئيتها. ها هي امامه
ادم. :انسه ملك
ملك:افندم .
حضرتك. مكتبك. هايكون. معايا هنا فى الاوضه
ملك سريعا:لا
ادم:لى
ملك. بحيره. فهى كيف تخبره انها. لا تتحمل. ان تجلس معه فى مكان واحد
ملك:انا كنت حابه. ان اقعد فى مكان لوحدي. وكمان عشان مضايقش حضرتك
ادم:مفيش مضايقه ولا حاجه. وكمان. الموضوع مش هايبقي. دايم. هما كام يوم بس لغايه. ما نجهز لحضرتك مكتب
ملك بقله حيله:ماشي
وهي داخلها. ترتجف
في قصر. غريب. فهو. كقصر. رئيس الجمهوريه. فهو. يوجد عليه. جيش كامل من الحرس
في داخل هذا القصر.
يوجد شخص. يقف. وهو يصرخ. في رئيس الحرس
الشخص:ازاى تخرج. من غير ما تعرفوا راحت فين انتو اى بهايم
رئيس الحرس:يا فندم. حضرتك. عارف. ان الهانم. مش بتقول لحد هي راحت فين
الشخص:غور من وشي
وقف هذا الشخص وهو يمرر يده فى شعره. ويقول. يارتري. انتى فين يا اسيل
استوووب
(حمزه البحيري:30 سنه. رجل اعمال. وله عده شركات خارج مصر. عاد الى مصر. بعد سفر. 10 اعوام. لكى ينشأ شغله الخاص فى مصر. وسيم جدا. ذو عيون. بلون البحر. وبشره. قمحيه. وشعر. بني. غزير. جسم رياضي. عصبي. جدا. يكره جنس حواء. ما عدا. اخته. اسيل)
(اسيل. البحيري .22 سنه. اخت. حمزه الصغري. فتاه مرحه. جدا. ومتهوره جدا. لا تعمل حساب لاى شي. وتفعل اى شئ يخطر ببالها ولكنها. طيبه جدا. تعشق اخاها فهو كل ما تبقي لها من عائلتها. جميله. جدا. بشرتها. بيضاء. وعيون باللون الرمادي. ورثتها. عن. والدها. وشعر. بني يصل لاخر ظهرها. ليست. محجبه. لا تؤمن بالحب اطلاقا. وتعتبره. تفاهه. خريجه. هندسه)
حمزه بتنهيده:يا تري روحتي فين
فى مكان اخر
تقود فتاه سيارتها بسرعه وفجأة تصتدم بسياره اخري فتنزل الفتاه. من سيارتها وتذهب فى اتجاه السياره الاخري وهي متعصبه
اسيل:انتا. اعمي. مش شايف قدامك يا حيوان
نزل الشخص من السياره والذي لم يكن سوي امجد
امجد:مين ده اللى حيوان يا بتاعه انتى. انتى مش عارفه بتكلمي مين
اسيل:هاكون بكلم مين يعنى. عيل. مامته جيباله عربيه وماشي يتمنظر بيها
امجد:انتى بجد واحده مش متربيه
اسيل:انا مش متربيه. يا زباله
كان امجد على. وشك الرد عليها. ولكن رن هاتفه. وتذكر انه يجب ان يذهب سريعا
صعد امجد سيارته. وذهب وترك اسيل وحدها
كان اسيل. عصبيه جدا. لانه تركها وذهب دون ان يعتزر لها
فتوجهت الي سيارتها. وصعدت اليها. وقادتها الى قصر البحيري
فى المساء.
وصل كلا من ادم. وامجد. وماجد. الى قصر الدمنهوري. وذهبوا للداخل. فوجدوا. سعاد وعاصم ومريم يجلسوا. يشاهدو التليفزيون.
ادم وامجد ماجد:السلام عليكم
الباقي:وعليكم السلام
سعاد:حمد الله على السلامه. ي حبايبي. اجهزلكم العشا
ماجد:ياريت. لحسن الواحد هفتان
امجد:انتا ديما كده همك على بطنك
ماجد:يعنى مكلش واموت. عشان ترتاح
امجد:ياريت ي اخي عشان نرتاح منك
ماجد:عشان البنات. كلها. تنتحر. ورايا ي بني. اخوك ده ثروه قوميه.
امجد :انا هاقوم. بدل ما ارتكب جنايه دلوقتى
صعد امجد. الى الاعلى ودخل الى غرفته. وبدل ملابسه. وجلس على الفراش. وتذكر حبيبته. ولكن فجأة جأت. فى باله الفتاه. الذي قابلها.
امجد:دي اكيد. مجنونه
نام. امجد
فى الاسفل.
ماجد بعد ان صعد امجد:والله الواد ده بيغير مني عشان انا مز والبنات كلها. بتحبني وهو مش لاقي واحده تعبره اصلا
ادم:والله. ي عم امشي وانتا شبه شكوكو
ماجد:بقي انا شبه شكوكو. ي بنى انا البنات كلها هاتموت عليا. وبيقولولى انى شبه توم كروز
مريم:توم كروز مره واحده.
ماجد بغرور:طبعا
مريم :دول اكيد. اتعموا.
ماجد:اسكتي. انتى كمان. بتغيري عشان مش لاقيه. حد يعبرك.
مريم:بقي كده. ماشي. ذهبت مريم وتركتهم. وصعدت الى الاعلى
ماجد:مالها دي
عاصم:ماجد قولتلك ميه مره. متزعلش اختك
ماجد:انا مكنتش اقصد ازعلها.
عاصم :عن اذنكم انا هاطلع انام
ماجد وهو ينظر لادم:مش هاتطلع انتا كمان
ادم وهو ينهض :لا انا هاطلع عشان انام. عشان الشغل بكره.
صعد ادم للاعلى
فتبقي ماجد وحيد.
ماجد وهو ينظر حوله :دول سابوني لوحدي. انا هاطلع انا كمان
وصعد الى غرفته
فى غرفه ادم
دخل ادم غرفته. وبدل ملابسه. وجلس على الفراش
ادم:كلها. عشر ايام. وكل حاجه. هاتبقي. كويسه. وبعدها. مفيش حاجه هاتبعدك عنى تانى ي ملاكي
ذهب ادم فى نوم عميق.
فى فيلا السباعي
في غرفه ملك
تجلس ملك فى فراشها. وهي ترتدي منامه. بيضاء وعليها. اميرات ديزني
ملك:يا تري اى اللى هايحصل. فى المستقبل. انا مش عارفه لى بتوتر لما ابقي انا وهو فى مكان واحد انا كنت بطلت. افكر فيه. لى ظهر تانى في حياتى. يارب. انا مش عاوزه اتجرح.
نامت ملك وهي تفكر. فى ادم. وماذا سيحدث معهم فى المستقبل
عند شمس
كانت تجلس شمس. وهي تقرأ روايه. وفجأة تذكرت الشخص الذي رأته. اليوم فى المكتب.
شمس:ياتري انتا مين. ولى بحلم بيك. على طول. ولى فى كل حلم بتطلب مني انقظك. انا بجد مبقتش فاهمه حاجه. يارب حلها من عندك
نامت شمس. وهي تفكر فى الشخص الذي يأتى اليها دئما فى احلامها
في قصر. البحيري
كانت تجلس اسيل. مع حمزه فى غرفه مكتبه
حمزه:اللى حصل النهارده ده ميتكررش تانى فاهمه
اسيل:فاهمه. بس انا مش صغيره يعنى اقدر اخرج. لوحدي
حمزه:اسيل انتى عارفه انى ليا اعداء فى الشغل. وكلهم نفسهم يأذوني. ومش هيلاقوا اهم من اختى يأذوني فيها
اسيل:حاضر. هابقي اخد الحرس معايا
حمزه:شطوره
اسيل:تصبح على خير. وذهبت اليه وقبلته في خده
حمزه:وانتى من اهل الخير. ي حبيبتي.
ذهبت اسيل الى غرفتها. وابدلت ملابسها. وجلست تقلب فى هاتفها. وجاء فى بالها الشخص الذي قابلته
اسيل:واحد مش محترم. بس بصراحه مز. اى الكلام اللى انا بقوله ده. يلا نامي بقي وبطلي تفكير
نام الجميع. ليستعدوا. ليوم جديد
استووووب
بصراحه مش قادره اكتب اكتر من كده. دي تاتى مره اكتب الفصل النهارده. اول مره كتبته النت فصل واتمسح ورجعت كتبته تانى
هو مش كبير اوى. بس معلش مش فاضيه خالص
توقعاتكم اى
ادم قصدوا. اى.
واى اللى هايحصل بعد عشر ايام
امجد ممكن يفتح قلبه تانى
ماجد ممكن ينسي شذي ويحب غيرها
اى مصير. شمس. واسيل. وحمزه.
وامتلكتها. عيون الصقر
ميرو
تفاعل بقي.
وياريت. اللى فى حاجه مش عجباه فى الروايه يكلمني ويقولى


فيتامين سي 15-06-19 07:07 AM


الفصل العاشر
اولا. فى بنات بتقول. انهم مش عارفين الشخصيات. عشان كده هاوضح الشخصيات
ادم. البطل. ملك. البطله. حسام. صديق ادم. شمس. صديقه. ملك. امجد.وماجد. ومريم. ابناء. خال. ادم. اسيل. وحمزه. اخوات.
سعاد. والده ادم. عاصم. خال ادم. فريد. جد ملك
دي الشخصيات اللى ظهرت فى الروايه
ثانيا. انا حابه. اشكر. كل الناس. اللى كلمتني. عشان يطمنوا. عليا. امبارح. وشكرا. جدا. انكم. احترمتوا. تعبي
اسيبكم مع الروايه بقي
في صباح يوم جديد
استيقظ الجميع. من النوم. وذهب كلا منهم الى وجهته. فذهب. ادم وامجد. وماجد. الى الشركه. وملك وشمس الى الجامعه. اولا وبعدها سوف يذهبوا الى الشركه
فى الشركه. عند ادم.
كان يجلس ادم. وهو منزعج فملك لم تأتي الى الان. وهو. لا يعلم اين هي. فهى ملتزمه جدا بمواعيدها وهو حتي لا يملك رقم هاتفها.
ادم :اووووف اعمل اى انا دلوقتى.
فى الجامعه.
ذهبوا البنات اللى احدي. صديقاتهم. ليأخذو منها المحاضرات. التى فاتتهم. فأخذوا. المحاضرات. وبعدها. ذهبوا. اللى السياره فصعدوا بها. وذهبوا. الى الشركه.
بعد ساعه.
وصل الفتيات اللى الشركه. وصعدوا. وذهبت كل واحده فى جه. فذهبت. شمس الى مكتب امجد. وذهبت ملك الى مكتب ادم
في مكتب. ادم
دق باب المكتب. فظن ادم. انها السكرتيره. فقال
ادم. بعصبيه :مش عاوز. اشوف حد دلوقتى
فدق. الباب. مره اخري
فقام. ادم من كرسيه. وذهب الى الباب. وفتحه. وهو. يقول
ادم :انتى. مش. بت
بتر. ادم جملته. فور رؤيته. لملك
ادم:ملك. انتى. كنتي. فين. واتاخرتي. كده ليه
ملك. باستغراب:كنت فى الجامعه. عشان. اخد المحاضرات. من. زميلتى
ادم. وهو يزفر:طب اتفضلي. ادخلى
دخلت. ملك. وخلفها. ادم. جلس ادم. على مكتبه. وجلست. امامه. ملك.
ادم :انسه. ملك. ده مكتبك. وشاور. على
مكتب. فى اخر الغرفه.
ملك وهي تنظر الى المكتب :تمام. يا استاذ ادم. عن اذنك
ذهبت ملك وجلست. على مكتبها. وبدأت. تتفحص الاوراق التى امامها.
وكان بين الحين. والاخر. ترفع عيونها. وتنظر الى ادم. الذي. هو ايضا. كان يختلس النظرات. اليها.
فى مكتب. امجد.
دقت. شمس باب. المكتب. فلم يرد. احد عليها. فطرقت. مره اخري. وايضا. لم يرد. احد
شمس:يمكن. مش موجود. جوه.
دخلت. شمس المكتب. ونظرت. فى ارجائه. فلم. تري. احد. فجلست. على الاريكه. الموضوعه. فى احد اركان الغرفه. وفجأة. فتح. باب الحمام. الخاص بالمكتب. وخرج. منه. ماجد
اول. ما رأته. شمس. وقفت. سريعا.
ماجد :انتى ازاى. تدخلى من غير. اذن. انتى مجنونه.
شمس بدموع:انا خبط. كتير بس محدش رد عليا.
كان. ماجد. سوف يرد عليها. ولكن قطع كلامه. دخول. امجد
امجد وهو. ينظر اليهم:شمس. انتى جيتى. امتا. ماجد. انتا بتعمل. اى هنا.
شمس:انا. لسه واصله. حالا
ماجد: انا كنت عاوزك. فى موضوع. ودخلت الحمام. خمس دقايق. طلعت. لقيت الهانم. قاعده هنا ممكن اعرف مين دي
امجد:اعرفك. دي الانسه. شمس. بتدرب معانا. هنا فى الشركه. وده. الاستاذ. ماجد. يبقي. اخويا
شمس فى سرها:ماجد. نفس الاسم ؟؟؟؟؟
ماجد. وهو يتجه. للخارج:سلام انا بقي
امجد:مش كنت عاوزني. فى موضوع
ماجد:بعدين بقي
خرج ماجد. من المكتب. واغلق الباب خلفه
امجد وهو يجلس على كرسيه :اتفضلي ي شمس. اقعدي
شمس:مرسي يا استاذ امجد
امجد:تانى استاذ مش احنا اتفقنا. اننا هانبقي اصدقاء. يعنى نشيل الالقاب دي
شمس:حاضر يا امجد
امجد:مكتبك. اهو. وشاور. على مكتب فى الغرفه. تقدري. تبدأي شغلك من النهارده. واى حاجه. تقف فى وشك. عرفيني.
شمس:متشكره. جدا
ذهبت. شمس الى مكتبها. وجلست. عليه. وبدأت. فى شغلها.
مر اليوم. سريعا.
وذهب كل شخص الى منزله.
تسريع فى الاحداث.
مر. اسبوع.
اصبح. كلا من امجد. وشمس. اصدقاء. وحكي. امجد. لشمس. عن حبيبته. وحكت. شمس. له ايضا. عن حياتها. وعن معامله. اهلها. لها. ولكنها. لم تخبره. انهم ليسوا. اهلها. الحقيقيون.
لم. تري. شمس. ماجد. مره. اخري. فهو. سافر. فرنسا. لشغل. مهم.
لم يلتقي. امجد واسيل. مره اخري. ولكن. اسيل. اصبحت. تأتي. لامجد. فى تفكيره. كثيرا.
حمزه. اسس شركته. الخاصه.
اسيل. قضت اسبوعها. ما بين. خروج وتسوق. والذهاب للنادي. وايضا. يأتى. امجد على تفكيرها.
فريد. مازال. يصارع المرض. ولم يخبر. ملك. اى شي
اعتادت. ملك. الوجود. مع ادم. فى مكان واحد. واصبحت. لا تخافه. ولاحظ ادم. هذا. وكان سعيدا. جدا.
ادم. سعيد. جدا. لانه. فاضل. ثلاث ايام. وينفذ. مخططه
اليوم. يوم. الجمعه. وهو عطله.
استيقظت. ملك بنشاط. وفعلت. روتينها. اليومي. واتصلت. بشمس
ملك:الووووو
شمس:اهلا ملك
ملك:شمس انا زهقانه. اوى. اي رئيك. نروح النادي
شمس :طب مفيش مشكله. عادي
ملك:طب انا هالبس واعدي عليكى
شمس:وانا مستنياكى
ارتدت. ملك ملابسها. ونزلت الى الاسفل. فلم تري جدها. فسألت الخادمه عليه. فأخبرتها انه ذهب فى مشوار مهم
اتجهت ملك للخارج. واستلقت سيارتها. وذهبت الى. بيت شمس. واخذتها. وذهبوا الى النادي
في. قصر الدمنهوري
على السفره.
يجلس الجميع. ماعدا ماجد(فهو لم يعد من السفر)
ادم. وهو يوجه حديثه لامجد:اى رئيك. نروح النادي. نلعب رياضه شويه
امجد:انا معنديش مشكله. يلا
مريم :ادم. ممكن اجي معاكم. انا زهقت من قعده البيت
ادم:اكيد اطلعي البسي. وتعالي
مريم:هوا
ركضت مريم للاعلى. لكي تبدل ملابسها
امجد:مجنونه
ادم:سبها. هي اكيد زهقت من قعده البيت. دي اهي تغير جو
امجد:تمام. بقولك. ما تكلم. حسام. ييجي معانا
ادم:والله فكره. ثوانى
اخرج ادم هاتفه. واتصل. بحسام. فرد حسام
ادم:الووو
حسام:ازيك. يا صقر
ادم:بقولك جهز نفسك عشان نروح النادي
حسام:مع مين
ادم. وهو يفهم ما يرمي. عليه :انا وامجد. وانتا
(ادم عارف ان حسام بيحب مريم. بس هو مش مصدق ان مريم. خانت. حسام)
حسام:تمام. نتقابل. هناك
ادم:تمام
اغلق. ادم. الهاتف
ادم:تمام. هاييجي
امجد:تمام
اتت مريم
مريم:انا جاهزه
ادم:طب يلا بينا
خرج الجميع. من الفيلا. وصعدوا. الى السياره فركب ادم مكان السائق. وبجانبه. امجد. وجلست مريم فى الخلف. واتجهوا. الى النادي. وخلفهم الحرس
استووووب.
الفصل. ده طويل. عشان كده. انا. قسمته. على جزئين. الجزء التاني. هاينزل. شويه. كده. عشان. لسه. هاكتبه
توقعاتكم. اى.
وامتلكتها. عيون الصقر
ميرو.
كل سنه وانتوا طيبين.
سلام🏃🏃🏃🏃🏃


فيتامين سي 15-06-19 07:08 AM


الفصل العاشر (الجزء الثاني)
الفصل ده. تعويض. عن فصل. امبارح
في النادي.
وصلت. سياره. ملك. ونزلت منها. ملك وشمس. وذهبوا للداخل. وجلسوا. فى الكافتيريا. جاء اليهم النادل
النادل:تطلبوا اى يا فندم
ملك:انا هاخد عصير. فريش
شمس:وانا هاخد لاتيه
النادل:تحت امركم
ذهب النادل. وبعد عشر دقايق. عاد ومعه المشروبات ووضعها. على التربيزه. وذهب.
ملك وهي تشرب مشروبها:اي رئيك. بعد مانخلص. نروح. نعمل شوبنج.
شمس:لا انا مستحيل. اعمل شوبينج. معاكي. ده انتى. بتتدخلى المحلات كلها وفى الاخر مش بتشتري اى حاجه
ملك:يلا بقي متبقيش رخمه
شمس:انا رخمه ي ستي
ملك:اي ده مش ده. استاذ حسام
شمس وهي تنظر. مكان ما تنظر ملك:اها هو.
ملك:ياتري اى جابه هنا
شمس:عادي ممكن يكون. مشترك فى النادي
ملك:ممكن بردو
عند بوابه. النادي
وصل ادم. ونزل من سيارته. هو وامجد ومريم وذهبوا للداخل.
رن هاتف ادم فأخرجه من جيبه. ونظر فيه. فأذا به حسام.
ادم:اى انتا فين
حسام:انا عند الكافتيريا
ادم:تمام. احنا. دقيقتين ونبقي عندك
حسام:مستنيكم
اغلق ادم الهاتف.
ادم:يلا. نروح الكافتيريا
امجد ومريم:يلا
ذهبوا. الى الكافتيريا. ورئوا حسام
حسام وهو ينظر لادم:ازيك يا ادم. مش قولتلى انك جي انتا وامجد بس
ادم وهو يفهم مايرمي عليه:لا دي مريم كانت زهقانه من قعده البيت قولنا تخرج معانا. تشم هوا
حسام:تمام يلا نقعد
جلس الجميع. وطلب كلا منهم مشروبه
امجد:مش دي شمس.
بمجرد ان سمع ادم اسم شمس نظر سريعا. ورأي شمس. ونظر جانبها. فأذا به يري ملاكه
ادم:طب ماتنادي عليهم يقعدوا معانا
امجد:طب ثوانى
اتجه امجد للبنات
امجد:السلام عليكم
الفتيات:وعليكم السلام
امجد:لو مفهاش ازعاج ممكن تشرفونا. على التربيزه بتاعتنا
ملك:ملوش لزوم مش حابين نضايقكم
امجد:مفيش ازعاج ولا حاجه. اتفضلوا
اتجه امجد مع الفتيات الى التربيزه.
شمس وملك:صباح الخير
الكل:صباح النور
جلس الجميع
امجد:طبعا انتو تعرفوا استاذ حسام. ودي تبقي مريم اختى. وشاور على مريم
ودول بقي ي مريم. دى انسه ملك. ودي انسه شمس. بيتدربوا معانا فى الشركه
شمس وملك:اتشرفت بمعرفتك
مريم:الشرف ليا
ملك:وانتي بقي ي مريم بتدرسي. ولا خلصتى
مريم:انا فى كليه طب.وانتو
شمس: احنا فى كليه. اداره اعمال
ملك:عندك كام سنه
مريم:20 سنه
ملك:زينا بردو
كان ادم يخطف النظرات الى ملك. ولاحظه. امجد وحسام
ادم:تحبوا نتغدي هنا ولا نروح. مطعم
ملك سريعا:لا احنا. لازم نمشي عشان ورانا مشوار
شمس:فعلا
ادم:بس
ملك:مره تانيه
ادم:طب انا كنت عامل. حفله. بعد يومين. في القصر. وياريت تشرفونى. وبلغي. فريد بيه
ملك:ان شاء الله. مع السلامه
الجميع :مع السلامه
غادرت ملك وشمس
نظر امجد. لادم:
امجد:حفله اى دي
ادم:هاتعرف كل حاجه فى وقتها
ونظر الى حسام وقال
ادم:حسام عاوزك. تجهز كل حاجه. للحفله. عاوز كل رجال. الاعمال. والصحافه. يحضروا. الحفله. دي
حسام:تمام
ادم:ها هاتتغدوا فين
مريم:اى مكان.
امجد:هنا احسن
ادم:تمام
وشاور للنادل. وطلب الغدا
بعد مرور يومين
اليوم هو يوم الحفله.
استوووووب
توقعاتكم. اى.
اى سبب الحفله. دي
ولى ادم. مقلش لحد على سببها
عارفه ان الفصل. صغير. بس ده تكمله للفصل. العاشر
استنوني ان شاء الله بكره. مع. فصل. جديد من
وامتلكتها. عيون الصقر
ميرو


فيتامين سي 15-06-19 07:09 AM


الفصل الحادي عشر
يا جماعه. انا. مش بجبر. حد. يقرأ الروايه. بتاعتي. اللي مش عجباه الروايه. ميقرأهاش. بس ياريت بلاش تجريح. فيا. انا ممكن. رواياتي. متكنش جميله. وممكن يكون فيها. اخطاء. بس دي اول. روايه. ليا. وانا فعلا. بحاول. على قد ما اقدر. اظبط مواعيد الروايه.
اسيبكم. مع الفصل. قرأه. ممتعه
اليوم. هو يوم. الحفل. الجميع. يريدوا. ان يعرفوا. سبب هذا الحفل. ولكن. ادم. لم يخبر احد. وقال. السبب سوف يعلن عنه. فى الحفل
في فيلا السباعي.
في غرفه. ملك.
كانت ملك. تتجهز. للحفل. وارتدت. فستان. باللون الاحمر. وارتدت. حجاب. يليق عليه. وحذأء ووضعت. ميكياج. خفيف. فكانت. قمه في الجمال. والاناقه.
نزلت ملك للاسفل. وجدت فريد يقف ينتظرها.
فريد:واوووو زي القمر يا قلبي
ملك:مرسي يا جدو
فريد:يلا ي قلبي عشان منتأخرش
ملك:يلا متنساش يا جدو. هانعدي. على شمس
فريد:ماشي
ذهبت ملك مع فريد. وصعدوا الى السياره. واتجهوا. الى منزل. شمس
في منزل. شمس
انتهت. شمس. من تجهيز نفسها. فارتدت. فستان. باللون الاسود. وحجاب. وحذاء يليقان عليه. ووضعت. كحل. فقط. فكانت جميله جدا
رن هاتفها. فنظرت فيه. فوجدتها. ملك. فردت عليها
شمس:الوووو
ملك:اى ي بنتي. انزلى احنا. تت
شمس:حاضر. نازله. اهو
ملك:طب سلام
شمس:سلام
اغلقت. شمس الهاتف. وخرجت من الغرفه. وصادفت. والدها.
على. :انتى رايحه فين
شمس:رايحه. حفله. تبع الشغل
على:ومقولتليش لي
شمس:وانتا من امتا. بتهتم. بيا. ولا بتسألني انا بعمل اى
على:خلاص انتى حره
شمس:عن اذنك
خرجت شمس من باب البيت. ونزلت. الى اسفل البنايه. ووجدت سياره فريد. صعدت السياره. وسلمت. على فريد وملك. وانطلقت السياره الى قصر الدمنهوري
في القصر
في غرفه. ادم.
انتهي ادم من ارتداء ملابسه. فأرتدي. بدله من اللون الاسود. وقميص اسود. ولبس ساعته. وصفف شعره. ورش عطره. فكان قمه فى الوسامه.
نزل ادم الى الاسفل. لكي يري. تجهيزات الحفل. وايضا. ارتدي. امجد بدله. باللون. الكحلى. وقميص ابيض. فكان وسيم. ايضا. وارتدي. ماجد. بنطلون. جينز. وقميص. ابيض. وشمر عن ساعديه. فكان. وسيم. وجذاب جدا.
بدأ الضيوف. في التوافد. على الحفل. كان ادم. ينظر. فى ساعته. كثيرا. وينظر على الباب ايضا. وينتظر. ملك.
فجأة. دخلت. ملك. من الباب. وهي. تمسك. فى يد جدها.
ذهب ادم. اليهم. روحب بهم
ادم:اهلا وسهلا. نورتو
فريد:بنورك يا ادم. بيه
ادم:بردو بيه. انتا مش بتعتبرني زي حفيدك.
فريد:ربنا. يعلم. معزتك. فى قلبي. قد اي
ادم:ازيك يا انسه. ملك
ملك:الحمد. لله
ادم:شرفتى الحفله
ملك:مرسي
ادم:اتفضلوا. اعرفكم. بوالدتي
ذهب ادم. وفريد. وملك. الى سعاد. التى كانت تقف. مع مريم
ادم وهو يشاور. على فريد:ماما اقدملك. فريد بيه. رجل اعمال. وشريكي. فى الشغل
سعاد:تشرفنا. يا فريد بيه
فريد:الشرف لينا يا هانم.
ادم:ودي. ملك. حفيدته.
سعاد وهي. تنظر. لملك :اهلا. ي حبيبتي نورتي
ملك:مرسي. يا طنط
سلمت. ملك. على. مريم فقالت. لها مريم
مريم :اومال. شمس فين
ملك. وهي تنظر حولها:كانت. هنا. مش عارفه. راحت. فين.
في الحديقه.
تقف. شمس. وهي تنظر لماجد.
كان ماجد يتحدث في الهاتف. وانهي مكالمته. ونظر. خلفه. فوجد.ها. نفس الفتاه. التى. رئها. فى مكتب امجد
ماجد:انتى. انتى بتعملى اي هنا
شمس. بارتباك:استاذ ادم هو اللى عزمني.
ماجد:طب. عن اذنك
شمس:اتفضل
غادر ماجد. وذهب للداخل. وظلت. شمس واقفه.
في الداخل.
كان يقف. امجد. مع. رجال. الاعمال.
وفجأة دخل. من الباب
عند باب القصر. دخل. حمزه. وهو يمسك. بيد اسيل.
كانت اسيل. تنظر. حولها وفجأة رأت. الشخص. الذي. تشاجرت. معه. من قبل.
دخلت. شمس. للداخل. وسلمت. على مريم. ووقفت. مع ملك. ومريم
سلم. حمزه. على ادم
حمزه:اذيك. يا ادم بيه
ادم:الحمد. لله. وحضرتك. يا استاذ حمزه
حمزه:تمام. اعرفك. اسيل. اختي
ادم:اتشرفنا. يا انسه. اسيل
اسيل:مرسي
امجد. وهو ياتي اليهم :اهلا. وسهلا. حمزه
حمزه. وهو يحتضنه:امجد. ازيك.
امجد:تمام. وانتا
حمزه:تمام. انتا بتعمل. اى هنا. ورجعت من فرنسا امتا
امجد:رجعت. من اسبوعين. وانا هنا. لان ادم. يبقي ابن عمتي
حمزه:بجد. فرصه. سعيده
امجد وهو ينظر لاسيل:مش تعرفنا
حمزه:دي اسيل اختي
امجد:اهلا. انسه. اسيل.
اسيل بغيظ:اهلا
ادم:هو انتا. وحمزه. تعرفوا بعض
امجد:ايوه. احنا. اتقابلنا. قبل كده. في لندن. ومن وقتها. واحنا. اصدقاء
حمزه:بس انتا. بقالك. فتره. مختفي. اه صحيح. نادين فين. اتجوزتوا. ولا لسه
امجد بحزن:نادين. تعيش. انتا.
حمزه. باسف: مكنتش اعرف. بس ازاى. ده حصل
امجد:ماتت فى حادثه. عربيه
حمزه:ربنا. يصبرك. يارب
امجد:يارب
كانت. اسيل. تقف. وتسمع. كلامهم. وحزنت. كثيرا. وقت. ان رأت. الحزن. فى عيون. امجد. وقت. ان ذكرت. حبيبته. المتوفاه
ادم:عن اذنكم. شويه
حمزه. وامجد:اتفضل
مسك ادم. المايك. وقال
ادم:ي جماعه. ممكن. خمس دقايق من وقتكم.
نظر الجميع. له. فى انتظار ما سيقوله. ادم
ادم وهو ينظر فى اتجاه ملك:انا حابب اعترف. بحاجه. انا من خمس سنين. شوفت بنت. اول. ماشوفتها. سحرتني. لون عيونها. شدني. ليها. من وقتها. وانا بفكر فيها. ومش قادر انساها. من اسبوعين. شوفت. نفس. البنت. بس المره. دي انا مش عاوز. اخسرها. تانى. عشان كده. قدامكم. كلكم. بقولها. انا بحبك. تقبلي. تكملى. معايا. اللى باقي. من حياتى
كان. الجميع. فى انتظار. ان يعرفوا. من هي هذه الفتاه. الا واحده. فقط. وهي ملك.
كانت ملك. تقف ودموعها. على وشك.
الهطول. فها هو الشخص الذي. كانت. تفكر انه. من المستحيل. ان ينظر لها ها هو يعترف امام. الجميع. بحبه لها
رأي ادم دموعها. فقال
ادم:انا بطلب. منها. انها تيجي. دلوقتى. هنا
كانت. ملك. فى موقف. لا تحسد. عليه. فنظرت. لادم. وتلاقت. عيونهم. فى حوار. صامت. ذهبت. ملك. لادم تحت صدمه. الجميع. ان ملك. هي الفتاه. التى يحكى. عنها. ادم. وصلت ملك اليه
ادم:اى رئيك
ملك:.......
استووووب
انا اسفه. جدا جدا. عشان. التاخير. وعشان الفصل. صغير. بس انتو. عارفين. ان اليومين. دول. مفبش. بنت بتبقي. فاضيه. فيهم. خالص

المهم. انا. عارفه. ان المواعيد. مش متظبطه. فعلا. وفى ناس زعلانه.
بس انا كنت. مستنيه. ان. حد يقدرني. ويديني. عزر عشان. التأخير. بس اللى لقيتوا حاجه. تانيه. خالص. ناس كتير زعلانين. مني.وناس كمان. للاسف غلطت فيا. ومفيش داعي لذكر اسماء وانا بعتزرلهم. جدا.


فيتامين سي 15-06-19 07:02 PM


الفصل. الثاني. عشر

بصوا انا عارفه انكم زعلانين مني عشان التاخير بس معلش. . بس والله العظيم كان عصب عنى. كل سنه وانتو طيبين وعيد سعيد عليكوا
وقفنا الفصل. اللى فات. لما ادم. اعترف. قدام الكل. انو بيحب. بنت. وبعدين. ملك. طلعت. قدامه. والكل. عرف انها. هي. البنت دي
ادم:موافقه. تكملى. حياتك معايا
ملك: انتا عاوز. تتجوزني لى
ادم:لانك اول واحده. تدخل قلبي. لانك. اول. بنت. اتعلق. بيها. كده. لان. ببساطه. انا. بحبك
ملك بدموع:وانا كمان. بحبك
تفاچأ ادم. بجواب. ملك. فهو لم يتوقع. ان تكون. هي ايضا. تحبه. وهو الذي. فكر انها. لا تحبه وانه. هو فقط. من يحبها
ادم. دون. تفكير. قام. بأحتضان. ملك. امام. الجميع.
ادم:بجد
تفاجأت. ملك. بعناق ادم. لها. ولكنها. شعفت. وبادلته. العناق. كان فريد. يشاهدهم. وهو فى قمه. سعادته. فها هو اطمأن. على حفيدته. ولكن. ظل. الشئ الخفي الموجود. فى وصيته
كانت. شمس ومريم. سعيدين. جدا. لادم. وملك
فاق ادم. وملك. من فيضان. مشاعرهم. على صوت. امجد
امجد. :احممممم. احممم
احمر. وجه ملك. من الخجل. بعد ان لاحظت. ان الجميع. ينظر اليهم
امسك. ادم بيد ملك وذهب فى اتجاه. فريد
ادم:جدي ده لو سمحت. ليا. اقولك ي جدي
فريد:اكيد ي بني
ادم:انا بطلب منك ايد. ملك
فريد:انا عن نفسي. معنديش مانع. بس نشوف رأى صاحبه الشأن
نظر كلا من فريد. وادم. الى ملك. التى اصتبغ وجهها باللون الاحمر.
ادم:ها. اى رئيك. موافقه
هزت. ملك. رأسها. علامه على الموافقه.
فريد:الف مبروك. ي حبيبي مبروك. يا لوكه
ملك بكسوف:الله يبارك فيك يا جدو
اتو. شمس ومريم واحتضنوا. ملك. وباركوا. لها. واحتضن كلا من ماجد. وامجد. وحسام. ادم. وهنئوه. ايضا.
اتت سعاد لملك واحتضنتها
سعاد:الف مبروك ي حبيبتي
ملك:الله يبارك فيكى ي طنط
سعاد :لا طنط اي بقي قوليلى. يا ماما
ملك بدموع:حاضر. يا ماما
ادم:لا انا بغير
سعاد:هاتغير مني ولا اي
ادم. وهو ينظر لملك:اغير من الهوا
احمر وجه ملك من الخجل.
اتي حمزه ومعه. اسيل.
حمزه:الف مبروك يا ادم بيه. مبروك يا انسه
ادم وملك:الله يبارك فيك
اسيل:مبروك
ملك:مرسي
انتهي الحفل سريعا.
وغادر الجميع ولكن تبقي فريد وملك وشمس
جلس ادم. مع فريد لكي يحددوا. معاد. الخطوبه
جلست ملك. ومريم وشمس. مع بعض
صعد ماجد. لغرفته. وجلس امجد. مع حسام
عند. ادم. وفريد فى المكتب
ادم:اى رئيك يا جدي نعمل الخطوبه يوم الخميس
فريد:يبني يوم الخميس. بعد بكره
ادم:وفيها اي
فريد:مش هانلحق نجهز حاجه
ادم:متشلش هم حاجه خالص انا. هاظبط كل حاجه المهم انك توافق
فريد بأستسلام:اللى تشوفه
ادم:تمام. انا هجهز كل حاجه.
فريد:بس الخطوبه. هاتبقي عندي فى الفيلا
ادم:مفيش مشكله. زي ماتحب
عند البنات
مريم وهي تغمز لملك:بس طلعتي مش سهله يا ملك
ملك:قصدك اي
مريم:قضدي انك جننتي الواد. مش ده ادم. اللى كلنا نعرفه ابدا
ملك:لا ابدا انتى فاهمه. غلط
شمس:فاهمه. غلط. بقي كده. ده انتى اول مره تخبي عني حاجه
ملك:مكنش في حاجه اقولهالك
شمس:ماشي. لينا قعده. بعدين
عند ماجد فى اوضته.
كان يجلس ماجد ويتذكر مقابلته. مع صوفيا فى فرنسا
فلاش باك
انتهي ماجد. من عمله. وخرج لكي يتمشي قليلا. وقابل في طريقه. صوفيا الفتاه التى كان يواعدها
صوفيا. وهي تحتضنه:اشتقت لك كثيرا. عزيزي
ماجد. وهو يبعدها عنه:مرحبا بك صوفيا
صوفيا:ماذا الم تشتق الى
ماجد:صوفيا. لقد انتهينا. واخبرتك من قبل انى لا احبك
صوفيا:ولكني احبك كثيرا عزيزي ونظرت. اليه في عينيه
لم يدري. ماجد. لماذا عندما. نظر في عينيها. لم يراها. هي بل رأي. الفتاه. التى قابلها. في المكتب. (شمس). فعيون شمس بلون الشيكولاتا. فاق. ماجد. من سرحانه فى شمس. على يد صوفيا
صوفيا:ما بك عزيزي
ماجد:لا شي. عن اذنك انا يجب ان اذهب
صوفيا: لا ارجوك لا تذهب وتتركني
ولكن ماجد تركها وذهب
بااااك
ماجد:مش عارف لي. بتيجي على بالي. كتير. ولما شوفتك النهارده. كنتي زي القمر. واللون الاسود كان جميل. جدا عليكي. بس انا مش هاينفع. اتعلق بيكي. انا مش هاينفع احب واحده تانيه غير شذي. انا. وعدت شذي انى عمري ما هفكر في غيرها. يارب ريح قلبي
نام ماجد. وهو يتمني ان يلاقي شذي لكي يريح قلبه
فى الاسفل
خرج كلا من ادم وفريد. وبلغوا الجميع. بمعاد الخطوبه. اطلقت. سعاد. الزغاريط. فرحا بأبنها. الوحيد. وبارك الجميع لادم. وملك.
اتفقت كلا من. مريم وشمس وملك. ان ينزلوا غدا للتسوق لاجل الخطوبه.
استأذن ادم من فريد ان يحكي مع ملك. على انفراد. لمده خمس دقائق. وافق. فريد
ذهب ادم. وملك الى الحديقه.
ادم:انا مبسوط جدا النهارده.وانتى مبسوطه؟؟؟؟
هزت ملك رأسها دون رد.
ادم:ملك انا عاوز. اعرف عنك كل حاجه. واتا كمان هحكيلك. كل حاجه عني
ملك:عاوز تعرف اى
ادم:كل حاجه.
ملك:انا ملك يوسف السباعي. عندي20 سنه. معنديش اصدقاء غير. شمس والدي اتوفي. وانا عمري خمس سنين. والدتي اتجوزت بعدها بسنتين. ومن وقتها. وانا معرفش عنها. اى حاجه.
لاحظ ادم نبره الحزن. الذي فى صوتها. حين اتت على ذكر والدتها.
ادم:انا ي ستي ادم الدمنهوري. عندي29 سنه. والدي اتوفي. وانا فى الجامعه. ومن وقتها. واتا مستلم الشغل. مكانه. وبحبك
احمر وجه ملك اثر كلمته. الاخيره.
ملك بخجل:عن اذنك. جدو عاوني
ادم:اهربي براحتك. كلها كام يوم ومش هاتبعدي عني
تركته. ملك. وذهبت
ادم:يارب هون
عند ملك. ذهبت ملك الى حيث جدها
ملك:مش يلا يا جدو
فريد:يلا ي حبيبتي
سلم فريد وملك وشمس على الجميع. وغادر.و
صعد ادم وامجد. وسعاد. الى غرفهم. ليناموا. بعد هذا اليوم
ذهب حسام الى منزله.
جلست مريم. فى الحديقه وتتذكر كيف تجاهلها. حسام اليوم. وعزمت على معرفه الشئ الذي يخفيه حسام عنها.
اوصل كلا من فريد وملك. شمس الى منزلها. واتجهوا. الى الفيلا.
في فيلا السباعي.
وصلت السياره وترجل كلا من فريد وملك. منها. وذهبوا للداخل.
فريد:عاوزه. حاجه. ي حبيبتي. انا هاطلع انام.
ملك:مرسي ي جدو
فريد:تصبحي على خير
ملك:وانتا من اهل الخير
صعد فريد الى غرفته وتبعته. ملك. ودخلت غرفتها. وذهبت الى حمامها. اخدت. شاور. وابدلت. ملابسها لملابس بيتيه مريحه. وجلست على فراشها.
ملك:ياتري موافقتي على ادم صح ولا غلط. انا مش عارفه. بس اللى انا اعرفه. انى. بحبه. وهو كمان بيحبني.
نامت. ملك وهي تفكر فى مستقبلها. مع ادم.
فى الصباح. استيقظ الجميع. ليبدأو يوم جديد
اتصلت. ملك. بمريم. وشمس واتفقوا. ان يتقابلوا. فى المول.
اتجه. ادم وامجد. وماجد. الى الشركه.
اتفق ادم مع مهندس الديكور لكي يجهز فيلا السباعي. لحفل الخطوبه
تقابل الفتيات. فى المول. وظلوا. يلفوا. على المحلات. لكي ينتقوا. الفساتين. لحفل الخطوبه.
شمس:ي ملك حرام عليكي تعبتينا. كل اللف ده. ومفيش حاجه عجباكي
ملك:اعمل اى مفيش حاجه داخله. مزاجي
مريم:واي هو مزاج سعدتك
ملك:عاوزه. فستان كده. يشدني من اول. مره اشوفه.
شمس:ما هو لو كان في وقت كنا. صممنا. فستان. بس مفيش وقت خالص
ملك:طب يلا خلينا. نشوف باقي المحلات
مريم:امري لله يلا
اتجهوا الفتيات. وذهبوا لباقي المحلات. واخيرا عجب ملك. فستان. بسيط باللون. الذهبي. ضيق لغايه الوسط ويتسع من الاسفل. بحزام. من الوسط باللون الاسود. واشترت اايضا حجاب يليق به. وحذاء والاكسسوارات
اشترت. مريم ايضا فستان. باللون الاحمر.
وشمس فستان باللون. البنفسجي.
وذهبوا اللي الكافتيريا
شمس:اه ي رجلي. حرام عليكي ي ملك تعبتينا. معاكي
ملك:خلاص بقي ي شمس. ها تشربوا اي
مريم:لا نشرب اي. انا لازم ارجع البيت دلوقتى. ورايا حاجات كتيره اوى
ملك:طب يلا عشان اوصلك.
مريم:يلا
خرجوا الفتيات من المول. وركبوا سياره ملك. اوصلت. ملك. مريم اولا الى القصر. واتفقوا ان تأتي مريم لفيلا السباعي باكرا لكي تساعد ملك فى تجهيز نفسها. هي وشمس. وبعدها اوصلت شمس الى منزلها. وذهبت. هي الى المنزل
انقضي اليوم سريعا. وجاء يوم الخطوبه.
في فيلا السباعي.
اجتمعوا الفتيات. واتت الفتاه من البيوتي سنتر لكي تجهز ملك
الفتاه :بسم الله ما شاء الله حضرتك. مش محتاجاني فى حاجه. حضرتك زي القمر
ملك:مرسي جدا ليكي
الفتاه:انا مش بجامل انا بقول الحقيقه. انتى فعلا جميله مت غير ميك اب. يعنى يدوب احطلك. كحل. وملمع. بس
ملك:تمام.
فى المساء. انتهت. الفتاه. من تجهيز ملك. فلم تضع لها الكثير من الميك اب. ولفت لها الحجاب بطريقه. جميله. فكانت ملك. ملكه. متوجه على عرشها. بعد ان وضعت لها الفتاه تاج صغير فوق رأسها.
انتهت كلا من مريم وشمس من تجهيز نفسهم ايضا. وكانوا. قمه فى الجمال.
عند ادم.
انتهي ادم. من ارتداء ملابسه.
وصفف شعره. ورش عطره. فكان خاطف للانفاس. نزل ادم للاسفل وكان الجميع فى انتظاره. صعد الجميع للسيارات. واتجهوا لفيلا السباعي.
وصلت السيارات الى الفيلا. ونزل الجميع. وذهبوا. للداخل
صعد فريد للاعلى لكي ينزل بملك.
طرق فريد الباب
فأذنت له ملك بالدخول.
فريد:بسم الله ما شاء الله اي الجمال ده. لا انا كده هاغير رأي.
ملك:مرسي ي جدو
قبل فريد ملك من رأسها :ربنا يسعدك ي حبيبتي يارب
وضعت ملك يدها فى يد جدها. ونزلت معه للاسفل.وخلفها. كلا من شمس ومريم.
فى الاسفل
كان ادم يقف على احر من الجمر ينتظر ملك. وفجأة. رأها. وهي تهبط. مع جدها.
وصل فريد الى ادم. كان ادم سرحان فى ملك.
فريد:اى روحت فين
فاق ادم :موجود اهو
سلم فريد يد ملك. لادم. فأخذها ادم وذهب الى المكان المخصص لهم.
ادم:طالعه زي القمر
ملك:شكرا
ادم:انا مجهزلك مفجأة يارب تعجبك
ملك:مفجأة اى
ادم:ما هو انا لو قولتها دلوقتى مش هاتبقي مفجأة
ملك:عشان خاطري
ادم:اصبري شويه وهاتعرفي
ملك:حاضر
استوووووب
توقعاتكم اي
اى المفجأة اللى ادم مجهزها لملك
حسام هايقول لمريم على سبب بعده عنها.
ماجد ممكن يحب واحده تانيه غير شذي
كل ده ها نعرفه فى الحلقات القادمه. من
وامتلكتها عيون الصقر.
ميرو
كل سنه وانتوا كيبين وعيد سعيد عليكوا يارب

فيتامين سي 15-06-19 07:04 PM



المواعيد هاتبقي. كل يوم. الساعه 10 مساء


الفصل الثالث عشر



وقفنا البارت اللى فات. لما ادم. قال لملك. ان محضرلها مفجأة
كانت. شمس تراقب. ماجد. وهو. يتحدث. مع احد رجال الاعمال.
شمس في نفسها:ياتري. لى حاسه انك نفس الشخص. بس. هاتأكد ازاى. ي رب ساعدني. اعرف اذا كان هو ولا مش هو
عند مريم
كانت مريم. تنتظر الفرصه المناسبه. لكي تتحدث مع حسام
رات مريم حسام وهو يتجه للحديقه.
فذهبت خلفه. ورأته يتحدث فى الهاتف
انهي حسام هاتفه. ونظر خلفه ورأي مريم. كان سيتخطاها. ويذهب ولكنها. وقفت امامه
مريم:المره دي مش هخليك تمشي غير لما نتكلم
حسام:بعد اذنك ي مريم انا لازم امشي
مريم:لى لي بتعمل كده. ارجوك فهمني
حسام:عاوزه تفهمي اي
مريم:انتا لى متغير معايا كده لي بتبعد عني
حسام:مفيش فايده للكلام انتى. مش هتفهمي
مريم:جرب
حسام :مش هاينفع. عن اذنك
مشي حسام خطوه. ولكنه. وقف مكانه. فجأة. حين سمع. ما قالته. مريم
حين. رأت مريم حسام. وهو يغادر. لم تتحمل وقالت. بصوت. ضعيف. وهي على وشك البكاء
مريم:انا بحبك. متسبنيش ارجوك.
انفجرت مريم فى العياط. وكانت تظن انه لم يسمعها. ولكن حسام. سمعها. ولم يصدق اذنيه
عاد حسام اليها. ومسكها. من معصمها. وقال
حسام:انتى قولتي اى دلوقتى
مريم بضعف:انا بحبك.
حسام:بلاش تقولي كلمه انتى مش عارفه معناها. متوسخيش. الكلمه. لما تجبيها على لسانك.
لقد فاض بها. الى متي ستحتمل. هذا الكلام.
صرخت مريم. به
مريم:انتا اي مش بتحس. انا مش بحبك من يوم ولا اتنين انا بحبك من وانا عندي. ست سنين. وانا مش شايفه راجل غيرك. كنت لما زعلانه. طنت بجيلك انتا. ولما. ابقي مبسوطه. وكنت بشاركك انتا سعادتي انا بجد تعبت. وانتا مش حاسس بيا. كل. ماحد كان يقربلي. كنت. ببعده. عشان خاطرك. عمري ما حبيت حد غيرك. بس خلاص انا. هانساك وهعيش حياتي لاني مبقتش قادره استحمل الوجع ده كله
كانت مريم تحكي ودموعها. تنزل على خديها
وحسام يستمع. لها وهو مزهول. فهو لم يتهيل له انها تحبه. وايضا. ليس من فتره قريبه. بل. من سنوات. عديده.
حسام. بتوهان:طب لي. لي. عملتي. كده لى خلتيني. ابعد عنك
مريم:عملت اي
حسام:انا شوفتك. شوفتك. وانتى فى حضنه. وسمعتك. وانتى. بتقوليله. بحبك. عشان كده. بعدت عنك. قولت. مادام. انتى بتحبي غيري. خلاص
مريم :مستحيل اللى انتا بتقوله ده انا عمري. ما قولت لحد كده. امتا الكلام ده
حسام:من سنتين. لما كنت عندكم فى فرنسا.
مريم وهي تحاول ان تتذكر:ممكن تحكيلى
حسام: حاضر
فلاش باك. من سنتين.
فى فيلا. عاصم
كانت من عاده. حسام ان يسافر الى فرنسا. كل فتره. بحجه العمل ولكن السبب الاساسي هو ان يري. مريم. وكان يذهب الى فيلا عاصم كثيرا. فى هذا اليوم قرر حسام ان يصارح مريم. ان يحبها. فذهب واشتري لها هديه. واتجه الى الفيلا. ولكن قبل ان يدخل. سمع. صوت. فى الحديقه. فاتجه. الى الصوت. ورأي. مريم. وهي تحتضن. شاب. ولكنه لم يري. هذا الشاب. وسمعها وهي تقول
مريم:وانا كمان بحبك اوى
لم يتحمل. حسام ان يسمع اكثر من هذا. لهذا. ترك الفيلا. سريعا وحجز على اول طائره. وعاد الى مصر ومن وقتها. ولم يذهب الى فرنسا مره اخري
بااااااك
حسام:بس هو ده اللى حصل
صممت. مريم قليلا. وبعدها. بدات تضحك بصوت عالى
حسام بأستغراب:بتضحكي على اي
مريم :بضحك. عليك. يعنى انتا. بعدت عني وده كله لانك. شوفتني. وانا حاضنه واحد. حتي مفكرتش تيجي وتسألنى. ده مين. حكمنت ونفذت الحكم. بس احب اقولك. ده يبقي. هيثم. اخويا
حسام. :هيثم. قصدك. هيثم. اب خالتك
مريم:ايوه هو. بس هيثم مش بس ابن خالتي هو اخويا بردو
حسام:ازاى
مريم:هيثم. وامجد. اتولدو مع بعض. وماما كانت تعبانه. جدا. ومقدرتش ترضع عشان كده خالتو. هي اللى رضعت امجد. وكده بقي امجد. وهيثم اخوات فى الرضاعه
حسام: انا مش فاهم حاجه خالص
مريم:اناكده وضحت اللى عندي. وفهمت انتا لى عملت كده. عن اذنك
حسام. سريعا:مريم استني. ارجوكي متمشيش
مريم:مفيش كلام يتسمع
حسام:حتي لو قولتلك. انى بحبك.
صمتت مريم قليلا فهى كانت. تتمني ان تسمع هذه الكلمه. كثيرا
مريم:مبقاش ينفع انتا مش بتثق فيا. وانا خلاص مش قادره اكمل. سلام
غادرت. مريم وتركت حسام يقف وحيدا
حسام:اي اللى انا عملته. ده. يارب
فى الداخل
غمز فريد لادم. ففهم ادم. ان المفاجأة. جهزت نظر ادم لملك
ادم:المفاجأة جاهزه
ملك:فين دي
ادم وهو يشاور على الباب :اهي
رات ملك المأذون وهو يدخل من الباب فلم تستوعب الذي يحدث
ملك:هو اي اللى بيحصل
ادم:حبيت اننا نكتب الكتاب مع الخطوبه. عشان نبقي براحتنا
ملك:لى مقولتليش
ادم:حبيت اعملهالك مفاجأة. اي معجبتكيش
ملك:لا عجبتني.
اتي فريد فى اتجاههم وقال
فريد:يلا ي ادم. عشان المأذون يكتب الكتاب
ادم:يلا. عن اذنك
ملك:اتفضل
ذهب فريد وادم. الى المأذون.
بعد عده دقائق. قال المأذون جملته.
المأذون :بارك الله لكما وبارك عليكما. وجمع بينكما. فى خير
بارك الجميع. لادم. وملك.
استأذن ادم من الجميع. واخذ ملك واتجهوا للحديقه
ادم :الف مبروك ي حبيبتي
ملك:الله يبارك فيك
ادم:ملك انا كنت حابب اعتزرلك
ملك:عن اي
ادم:عن اللى انا عملته فى الحفله. من يومين
صممت ملك ثوانى حتي استوعبت. قصده
ملك:عادي انا كمان غلطت. وطلبت من ربنا انو يسامحني
ادم:انا بجد ساعتها. مكنتش عارف انا بعمل اي انا اسف
ملك:مفيش داعي بس ياريت تستغفر. ربنا. عشان يسامحنا
ادم:اكيد قوليلى بقي عاوزه الفرح امتا
ملك:مش قبل. 6 شهور
ادم:اي ده انا كنت هقولك. اسبوعين.
ملك:لا طبعا. انتا ناسي اني بدرس وورايا. حاجات كتير جدا وكمان محتاجه وقت عشان استعد.
ادم:طب كفايه 3 شهور
ملك:عشان خاطري. طب خلاص سيبها. لو قتها
ادم:تمام. بقولك
ملك:اي
ادم:بحبك
احمر وجه ملك. من الخجل.
لم يتحمل ادم. وقرب عليها. وقبل وجنتها.
ادم:بطلي تتكسفي كده. عشان بتحلوي اكتر
لم تقدر ملك على الكلام فتركته. وذهبت
ادم:يارب صبرني عشان متهورش عليها
استووووب
توقعاتكم. اي
اي مصير ادم وملك. ويا تري. هتفضل الحياه كويسه كده. ولا هييجي الشخص اللى يدمر الحب ده
مريم مكن ترجع لحسام.
حسام هيحارب عشان يرجع مريم
امجد. واسيل. وماجد. وشمس
ممكن يحبوا
كل ده هاتعرفوه فى الحلقات القادمه من
وامتلكتها عيون الصقر.
ميرو
فى بنات بيسالوا على حمزه.
حمزه هايبقي ليه دور فى الروايه. بس دوره مش كبير. اوى ودوره هايبان اكتر فى الحلقات الجايه
سلام🏃🏃🏃🏃


فيتامين سي 18-06-19 03:13 AM


الفصل الرابع. عشر
تذكر. للاشخاص اللى نسيوا الاحداث. اخر الحلقات لما ادم اتقدم لملك. وهى وافقت. وعملوا الخطوبه. وهو كان محضرلها. مفجأة. وعملوا كتب الكتاب. وحسام عرف الحقيقه. وان هو ظلم. مريم وحاول يرجعلها. لكن هي رفضت

فى صباح. يوم. جديد.
فى قصر. البحيري.
فى غرفه. اسيل
استيقظت اسيل من نومها ونهضت هن الفراش. وذهبت. فى اتجاه حمامها اخدت شاور وخرجت. وارتدت. ملابس عباره. عن. بنطلون جينز. وتي شيرت. بنص كم. وربطت شعرها. ذيل. حصان. وارتدت. حذاء. رياضي.
ونزلت للاسفل.
فى الاسفل. كان يجلس. حمزه يتصفح حاسوبه. ويتابع اعماله. توقف عن. التصفح. حينما رن. هاتفه. فالتقت الهاتف ورأى. رقم. امجد
حمزه:الوووو
امجد:الوو. اى ي عم فينك مش بتسال لى
حمزه:انا بردو اللى مش بسال اومال انتا اي
امجد: سيبك من كل. ده انا عازمك. عندنا على العشا النهارده.
حمزه:بمناسبه اى ده انتا طول عمرك بخيل
امجد:اهلص بقا. على العموم. العشا بمناسبه. خطوبه ادم
حمزه:هو ادم خطب
امجد:ايوه
حمزه:امتا
امجد:الخطوبه. كانت امبارح. ومكنتش كبيره اوى. عشان. كده. عملنا عشا. النهارده. وعزمنا فيه المقربين بس
حمزه:والله ي امجد مش عارف. اذا كنت هاقدر اجي ولا
قاطعه امجد:لا ازاى انتا لازم تيجي. والا بجد هازعل. منك. اوى
حمزه:بس. اسيل.
امجد. :طب ما تجبها. معاك مفهاش. مشكله. خالص
حمزه:طيب هاقولها. واشوف
امجد:هاستناكم الساعه. 8 ماشي
حمزه :ان شاء الله.
امجد:سلام
حمزه:مع السلامه
اغلق حمزه الهاتف. ووضعه. من يده. وعاد ليتصفح. الحاسوب. ولكن اوقفه. صوت اسيل. وهي تنادى.
اسيل بصوت عالى:حمزه. حمزه. حموزي
حمزه. بانزعاج:اي ي بنتي براحه. في اي
اسيل وهي تدعي البراة :عاوزه فلوس
كتم حمزه ضحكته على شكل اخته المضحك:وعوزاهم لي
اسيل:عاوزه انزل اشتري شويه حاجات.
حمزه:طيب. خدي الفلوس اللى انتى عوزاها من الدولاب فوق.
اسيل. وهي تتجه للاعلى:مرسي ي قلبي
حمزه:استني
وقفت اسيل ونظرت اليه:اي
حمزه:النهارده بليل معزومين على العشا. جهزي نفسك
اسيل :عند مين العزومه دي
حمزه :عند امجد. صاحبي. اللى قبلناه. فى قصر الدمنهوري. من فتره
اصطنعت اسيل التفكير:اه عرفته. وهو عزمنا بمناسبه اي
حمزه:ادم الدمنهوري. خطب. وهو يبقي ابن. عمه. امجد. وعاملين. عزومه النهارده. وامجد عزمني. وانتى لازم تيجي معايا
اسيل:طيب هاتبقي امتا
حمزه:النهارده. بليل. الساعه 8
اسيل :ماشي عن اذنك
حمزه:اتفضلي
صعدت اسيل للا على لكي تأخذ النقود.
وعاد حمزه ليتابع اعماله.
في فيلا السباعي.
في غرفه ملك.
استيقظت ملك وهي تشعر بسعاده عارمه. فهاذا اول صباح. ياتي عليها. وهي زوجه ادم. نهضت من فراشها. وتوجهت. الى الحمام. واخذت شاور واتوضت. وخرجت ارتدت ملابسها وادت فرضها. واخذت هاتفها وكانت ستخرج من الغرفه. ولكن. اوقفها. رنين الهاتف. نظرت فى الهاتف. فرأت. اسم ادم ينير. الشاشه. ردت ملك عليه
ملك:الووو
ادم بحب:صباح. الورد والياسمين. على اجمل ملاك
ملك بخجل:صباح الخير
ادم:وحشتيني
احمر وجه ملك من الخجل. ولم تقدر ان ترد عليه
ادم:الووو. ملك انتى معايا
ملك بصوت منخفض:اه
ادم:مالك
ملك:مفيش
ادم:اوك. متنسيش العشا. النهارده بليل
ملك:مش ناسيه
ملك:ادم ممكن. طلب
ادم:انتى تأمري
ملك:ممكن شمس صحبتي تحضر معانا العشا
ادم:مفيش مشكله ي حبيبتي تشرف
ملك:مرسي جدا. انا هكلمك بعدين
ادم:ماشي ي حبيبتي. اشوفك بليل.
ملك:سلام
ادم:مع السلامه
اغلقت ملك الهاتف. ونزلت للاسفل.
في الاسفل. كان يجلس فريد وهو يفكر فى الوصيه وما هو السر الذي يوجد بها
قطع تفكير فريد نزول. ملك.
ملك وهي تقبل فريد من خده:صباح الخير على احسن جدو فى الدنيا
فريد:صباح الورد على اجمل حفيده في
الدنيا
ملك:فطرت ولا لسه
فريد:لسه كنت مستنيكي نفطر. سوا. بقالنا كتير مقعدناش مع بعض.
ملك:ي سلام اجمل فطار فى الدنيا .
حضرت ملك الفطار وجلست هي وجدها لكي يتناولوا الفار معا
فريد:تسلم ايدك ي قلبي. مش عارف لما تتجوزي هاعمل اي من غيرك
ملك غامزا:تشوف نفسك بقا وتتجوز
قهقه فريد :اتجوز مستحيل. انا مش ممكن ابص لواحده بعد جدتك ملك الله يرحمها
ملك:الله يرحمها هو صحيح يا جدو انا شبه تيته ملك
نظر فريد اليها وقال
فريد:بالظبط. نفس لون العيون
سيبك من السيره دي. قررتو انتي وادم. هاتتجوزا امتا
ملك: لسه بدري على الموضوع ده
فريد:براحتكم ي حبيبتي
ملك:صحيح ي جدو شمس هاتيجي معانا. النهارده. بليل على العشا
فريد:ماشي ي حبيبتي. بس قولتى لادم
ملك:ايوه ي جدو قولتلوا.
فريد:تمام.
ملك وهي تنهض:انا هاقوم اكلم شمس واقولها. عشان تجهز نفسها.
فريد:ماشي
صعدت ملك لغرفتها. وامسكت بالهاتف. وطلبت رقم شمس وانتظرت الرد
بعد لحظات ردت شمس على الهاتف
ملك:الووو
شمس:الوو. ازيك ي لوكه
ملك:الحمد لله وانتى.
شمس:تمام.
ملك:بقولك جهزي نفسك النهارده عشان معزومين. عند ادم فى القصر على العشا
شمس:طب وانا هاروح لي
ملك:انتى مجنونه ي بت انتى اختي. ولازم تكوني معايا
شمس:بس
قاطعتها ملك :مفيش بس جهزي نفسك وانا هعدي عليكي انا وجدو بليل. الساعه
7
شمس بقله حيله:ماشي
ملك:يلا سلام
شمس:مع السلامه
اغلقت شمس الهاتف وجلست تفكر مع نفسها
شمس:ياتري. اي اللى هايحصل انا كل ما ابقي عاوزه ابعد عنه القدر يخليني اقرب منه اكتر. المشكله اني مش عارفه انا حاسه اي من ناحيه. ونظرته. ليا. مش بتريحني. مره تبقي نظرته. ليا. فيها اساله. كتيره اوى
وحيره كمان.
تنهدت شمس. يارب.

في فيلا الصياد
في الغرفه الخاصه. بحسام
يجلس حسام وينظر الى صور مريم بندم
حسام بحزن:انا اسف. ي حبيبتي. بس والله انا عملت كده من حبي فيكي. وغيرتي عليكي
يارب تسامحيني بس انا مش هسيبك. انا هافضل وراكي. لغايه ماتسامحيني. وترجعي ليا. وهخليكي. ترجعي تثقي فيا. تاني. وتحبيني
خرج حسام من الغرفه. وذهب الى غرفته. لكي يتجهز للعشاء ويبدء خطته. لرجوع حبيبته اليه
مر النهار سريعا واتي المساء
فى قصر البحيري.
انتهي كلا من اسيل وحمزه من تجهيز نفسهم. فارتدت. اسيل. فستان. باللون. الاسود. طويل. يصل الى كاحلها. وفردت شعرها الطويل. على ظهرها. ووضعت. ميك اب خفيف. فكانت جميله. جدا. وارتدي حمزه. بدله. باللون الرمادي. وقميص ابيض وصفف شعره. فكان جذاب جدا. خرجوا من القصر. وصعدوا الى السياره. واتجهوا الى قصر الدمنهوري
في منزل شمس انتهت. شمس من ارتداء ملابسها. فارتدت. فستان. باللون السماوي. وحجاب يليق به ووضعت كحل وملمع. شفاه. فقط.
سمعت شمس رنين هاتفها. ورأت رقم ملك فردت عليها
شمس:الووو
ملك:انتى فين انا مستنياكي تحت يلا انزلى بسرعه.
شمس:طيب نازله. باى
اغلقت شمس الهاتف. واخذت حقيبتها. وخرجت من غرفتها. ولم تري احد فحمدت ربها ونزلت للاسفل. ورات سياره. ملك فذهبت اليها. وسلمت على ملك وفريد. وصعدت للسياره. واتجهوا. لقصر الدمنهوري
فى القصر.
كان كلا من امجد وادم. وسعاد ومريم وعاصم. يجلسوا. فى الصالون ينتظروا الضيوف.
ادم:اومال فين ماجد ي خالي
عاصم:مش عارف كان هنا من شويه
مريم:انا شوفته. كان بيتكلم فى التليفون. وخرج الجنينه
ادم:طب تمام
فى الحديقه. انتهي ماجد من مكالمته. مع صديقه. الذي يعيش فى باريس. وكان سيدخل. الى القصر. ولكن. فجأة تسمر. مكانه.
عند بوابه القصر. وصلت. سياره. ملك. ونزل كلا من ملك وفريد وشمس. دلفوا. ملك وفريد اولا.
وكانت شمس ستدخل خلفهم ولكن اوقفها رنين الهاتف. نظرت اليه. ورأت رقم اخيها.
ردت شمس عليه
شمس:الووو
اخيها:الوو. انتى فين
شمس:وانتا مالك انا فين
اخيها:ما تردي عليا كويس ي بت
شمس:ملكش دعوه انا فين ولا بعمل اي وسلام بقي عشان انا مش فاضيه
اغلقت شمس الهاتف وهي منزعجه جدا.
كانت على وشك التحرك للتذهب للداخل. ولكن تسمرت مكانها. حينما رأت ماجد يقف امامها
كان ماجد مسحور بها. فهي جميله. جدا.
وعيونها. ايضا. ساحره.
ماجد فى نفسه:انا اي اللى بيحصلي لما بكون. ادامها لي بحس اني مسحور. بيها. بس هي فعلا جميله. جميله. اوى
كانت شمس ايضا. تحدث نفسها
شمس:اااه. انا مش عارفه. لي هو الوحيد. اللى بحس اني مبسوطه. لما بشوفه.
كانت لغه العيون. هي السائده. بينهم.
ماجد. عيونه. تسأل عيون شمس. الآف الاسئله
وشمس ترد عليه. بأنها. لا تملك الجواب لأسئلته
ترك. ماجد. شمس. وذهب سريعا. دون كلمه واحده.
ذهبت شمس للداخل.
فى الداخل.
سلم كلا من ملك. وفريد على الجميع. وجلسوا وانضمت لهم شمس
بعد قليل. اتي. حمزه واسيل. فذهب الجميع ليتناولوا. العشاء.
بعد. ان انتهوا. من تناول العشاء.
جلس الجميع. يتحدثوا.
حمزه. وهو يحدث امجد:امجد متعرفش شركه. تكون محتاجه مهندسين
امجد:لي
حمزه:اصل اسيل. عاوزه. تشتغل عرضت عليها تشتغل معايا. مش موافقه
فكر امجد للحظات وبعدها قال:لو معندكش مانع ممكن الانسه اسيل. تشتغل. فى الشركه. عند ادم
حمزه:ياريت كويس جدا انا معنديش مانع. هابلغ اسيل واشوف. رئيها وارد عليك
امجد بمكر:ماشي
انتهت. السهره. سريعا. وغادر. الجميع. الى منازلهم
في صباح يوم جديد
فى شركه السباعي
فى مكتب فريد.
كان يجلس فريد يتابع. اعماله
وفجأة احس بوجع. في قلبه. اتصل. على السكرتير الخاص به. فأتي اليه سريعا. واسنده. ونهض. وسار به فى اتجاه الاريكه. ولكن فجأة فقد فريد وعيه
فاتصل السكرتير. بالاسعاف. سريعا.
بعد قليل اتت عربه الاسعاف. ونقلت. فريد الى المستشفي
في شركه الدمنهوري
كانت تجلس ملك مع ادم ويتحدثوا فى العمل وفجأة رن هاتفها برقم جدهت فردت عليه
ملك:الووو ي جدو
شخص:لو سمحتي صاحب التليفون ده موجود فى مستشفي......
هبت ملك وافقه:طب انا جايه حالا
ادم:فى اي
ملك بدموع:جدو فى المستشفي
ادم :طب يلا بينا
ذهب كلا من ادم وملك الى المستشفي
بعد قليل. وصلوا للمستشفي وذهبوا للداخل.
ذهبوا للاستقبال
ادم:لو سمحتي فى واحد جه هنا من شزيه اسمه. فريد السباعي
موظف الاستقبال:ثوانى ي فندم
بعد لحظات
الموظف:ايوه يا فندم. الدور الرابع.
اوضه رقم(..)
ذهب ادم وملك للاسانسير. وصعدوا للطابق الرابع. وذهبوا للغرفه. وقبل ان يدلفوا. رأو الطبيب وهو يخرج من الغرفه
ملك:دكتور جدو عامل اي ارجوك قولى
الدكتور:......
استووووب
توقعاتكم. اي
اي اللى هايحصل. مع فريد
واي اللى هايحصل. مع ماجد وشمس
وامجد واسيل
وامتلكتها عيون الصقر
ميرو
انا عندي طلب منكم. ياريت كل شخص. يقول رأيه فى الروايه. واي اكتر حاجه عجبتكم فى الروايه. واي اكتر. حاجه. مش عجباكم. واي اكتر شخصيه عجبتكم


فيتامين سي 18-06-19 03:52 AM



الفصل الخامس عشر

عاوزه تفاعل. حلو. بقي وريفيوهات. كتير. بقا.
وقفنا البارت اللى فات. لما فريد تعب. وذهب الى المستشفي. وملك وادم. راحولوا. وقابلوا الدكتور
ملك:دكتور. جدو ماله. ارجوك. طمني
الدكتور:انا اسف. بس جد حضرتك. حالته. سيئه. جدا. القلب تعبان خالص.
ملك بصدمه:بس جدو. مكنش بيشتكي من اي حاجه
الدكتور:هو اكيد مكنش حابب يقلقكم
عليه. على العموم. هو هايفضل فى العنايه. المركزه. يومين. تكون الحاله. استقرت وبعدين ننقلوا. غرفه. عاديه. عن اذنكم
غادر الطبيب.
اما ملك. بعد ان سمعت هذا الكلام لم تحملها قدميها. ووقعت فى الارض وهي تبكي.
ملك بدموع:يارب يارب. انا مليش غيره
لم يتحمل ادم ان يراها. هكذا. فجلس بجانبها. واخذها بين احضانه
ادم وهو يحاول تهدئتها:اهدي ي حبيبتي ان شاء الله هايبقي كويس ويقوم بالسلامه
في. شركه الدمنهوري
فى مكتب امجد
كان يجلس امجد وهو يتابع اعماله. وسمع صوت رنين هاتفه فنظر اليه فوجده رقم حمزه فرد عليه
امجد:اهلا. ي باشا
حمزه:ازيك يا امجد
امجد:تمام الحمد لله. وانتا
حمزه:تمام. بقولك
امجد:اي؟؟؟
حمزه:انا قولت. لاسيل. على الشغل. وهي موافقه. ومعندهاش مشكله. خالص.
امجد:طب كويس جدا
حمزه:طيب هي ممكن تيجي الشركه امتا
امجد :بكره. لو ممكن
حمزه:طب تمام هابلغها
امجد:وانا في انتظارها.
حمزه:تمام. سلام
امجد:مع السلامه.
اغلق امجد الهاتف. ووضعه. على المكتب وارجع رأسه للخلف.
امجد بتنهيده:لما نشوف اخرتها معاكي اي ي اسيل.
في مكتب ماجد.
كان يجلس ماجد في مكتبه. ويفحص الاوراق التي امامه. وفجأة. سمع. صوت طرق على باب المكتب.
ماجد:ادخل.
دخل الطارق. ولكن ماجد لم يرفع عينه. عن الاوراق.
ماجد:افندم
شمس :الاوراق دي محتاجه توقيع حضرتك
بمجرد سماع ماجد الى صوتها. رفع. رأسه سريعا.
ماجد:انتى.
تنحنح. ماجد وقال :طيب هاتيهم.
اقتربت شمس من المكتب. وناولته الاوراق.
اخذ ماجد منها الاوراق وتفحصهم. سريعا. ووقع عليهم واعطاهم الي شمس
اخذت شمس الاوراق. وكانت ستذهب. ولكن. التوي. كاحلها. كانت ستقع لولا. يد هي التى حالت بينها. وبين الارض.

ظلوا ينظروا. في اعين بعضهم. وكل واحد منهم. فى قلبه. الف سؤال وسؤال. ولكن. هل يوجد اجابه. على هذه الاسئله
كان ماجد هو اول من فاق. من شرووده. فأفاقت. شمس ايضا واعتدلت فى وقفتها.
شمس بارتباك:انا اسفه جدا
ماجد:حصل خير
شمس:عن اذنك
كانت شمس على وشك الخروج ولكن اوقفها. صوت ماجد
ماجد:شمس
نظرت شمس خلفها
شمس:افندم
ماجد. بتردد:ممكن اعزمك النهارده على العشا
صمتت شمس ثوانى وبعدها. قالت
شمس بهدوء:ممكن اعرف السبب
ماجد:هاتعرفي كل حاجه النهارده بليل.
شمس:بس
ماجد:عشان خاطري. مش هأخرك. نص ساعه بس
شمس:ماشي
ماجد:هستناكي النهارده. الساعه. 7 في مطعم (....) عرفاه
شمس:ايوه عرفاه
ماجد:تمام. هستناكي
شمس:طب عن اذنك
غادرت. شمس المكتب سريعا.
في المستشفي
كان يقف كلا من ادم وملك امام غرفه العنايه المركزه. وفجأة خرجت الممرضه من الغرفه. واخبرت ملك ان جدها. افاق. ويريدها. فرحت ملك كثيرا بهذا الخبر. طهزت الممرضه. ملك. للدخول لغرفه العنايه. دخلت ملك الغرفه. ورأت. جدها. ممد على الفراش. نزلت دموع ملك وهي تري جدها يرقد هكذا لا حول له ولا قوه.
اقتربت ملك من الفراش وجلست على الكرسي المجاور له. وامسكت بيد جدها وقبلتها
ملك بدموع:الف سلامه عليك ي جدو. ان شالله ان مكانك.
فريد بصوت ضعيف:بعد الشر عليكي. انا عاوز اطلب منك طلب
ملك:اتفضل
فريد:انا عاوزك لما اموت. متبكيش عليا. وتبقي. قويه. كده.
ملك:متقولش كده انتا مش هيحصلك حاجه
فريد بتعب:وكمان عاوزك تنفذي الوصيه بتاعتي. هي موجوده. عند المحامي. وياريت. تسامحيني
ملك :جدو انتا هاتقوم انا مش هاقدر اعيش من غيرك
فريد:خلي بالك من نفسك.
وفجأة صفر الجهاز. واعلن. عن انتهاء حياه. فريد. وصعود روحه. للذي خلقه
لم تصدق ملك ما يحدث. ظلت تهز في فريد لكي يفيق
ملك:جدو جدو. قوم. قوم يلا عشان نرجع البيت مع بعض
ارتفع صوت ملك. ووصل لادم بالخارج. فدخل الى الغرفه. ورأي ملك وهي فى حاله. عصبيه. وتحرك فى فريد الذي فقد روحه.
امسكها ادم. جيدا. وحاول تهدئتها. اتي الطبيب ايضا. واعلن عن وفاه فريد وغطي وجهه بالغطاء اول ما رات ملك هذا. فقدت وعيها. حملها. ادم سريعا
فحصها الطبيب.
الدكتور:عندها انهيار عصبي حاد. ولازم ترتاح.
ادم:اوك
الدكتور:ياريت تيجي معايا عشان نخلص اجرائات الدفن وانا هاخلى ممرضه. تفضل معاها
ادم:ماشي
غادر ادم مع الطبيب لكي ينهي اجرائات دفن فريد.
اتصل ادم. بامجد. وحسام.
وعلم ايضا. ماجد وشمس. وذهب الجميع. للمستشفي ليكونوا بجانب ملك
استوووب
انا اسفه عشان البارت. صغير بس ان شاء الله بكره. هيكون في فصلين. تعويض عن النهارده.
توقعاتكم اي.
اي اللى هايحصل لما الوصيه. تتفتح
ولى فريد طلب من ملك انها تسامحه
كل ده هاتعرفوه. في الحلقات القادمه. من
وامتلكتها عيون الصقر
ميرو


فيتامين سي 19-06-19 04:23 AM



الفصل. السادس عشر.

مضي. اسبوع. منذ وفاة. فريد.
ساءت حاله ملك الصحيه. فهي. لا تأكل ولا تشرب. وايضا. جالسه. 24 ساعه. في غرفه. فريد. ولا تخرج منها. ابدا.
ادم حزين جدا على ملك. لانه مش قادر يخرجها من الحاله اللى هي فيها. وحاسس بعجز. كبير جدا
استلمت. اسيل العمل مع امجد. من خمس ايام ولكنها تتجنبه. كثيرا. لانها. بدات تشعر بمشاعر ناحيته
شمس. انتقلت. لفيلا السباعي. لكى تكون بجانب ملك. رغم اعتراض عائلتها. ولكنها. لم تعبأ بكلامهم. وتترك صديقتها الوحيده
لم يلتقي. كلا من ماجد. وشمس. مره اخري. لان شمس لا تذهب للشركه اطلاقا. وتجلس اغلب وقتها. مع ملك فى محاوله. منها. لخروج ملك من هذا الحزن
مازال. حسام. يحاول ان يستعيد ثقه. مريم به. ولكنها. لم تعطه. الفرصه لذلك وتتهرب منه. ولكن هو لم يستسلم ابدا
اليوم. هو يوم الجمعه. قرر ادم ان. يذهب لفيلا السباعي ليقضي اليوم مع ملك. وطلبت مريم منه. ان تذهب معه. ووافق.
وايضا ماجد طلب منه. ان يذهب لكي يطمئن على ملك. وايضا. لكي يسأل شمس على اوراق. هامه. فى العمل. ولكن. هذا كان فقط امام. ادم. ولكن بداخله. فهو اشتاق لشمس كثيرا. ويريد ان يراها (الواد. وقع. ي جماعه. 😍😍😍)
في قصر الدمنهوري
في غرفه ادم
انتهي ادم من ارتداء ملابسه. وصفف شعره. وكان على وشك الخروح ولكن اوقفه. رنين هاتفه. فرد على المتصل
ادم:الوووو
المتصل:ادم. باشا
ادم:ايوه
المتصل:انا المحامي الخاص بفريد بيه الله يرحمه
ادم:اه اهلا وسهلا
المحامي:انا كنت بتصل على ملك هانم. لكن الموبايل. مقفول. عشان كده اتصلت بحضرتك.
ادم:اتفضل
المحامي:انا كنت عاوز اقابل. ملك هانم. عشان الوصيه.
ادم:طب يناسب حضرتك امتا
المحامي:ممكن النهارده
ادم:تمام. هاستني حضرتك. فى الفيلا. الساعه 5
المحامي:تمام هاكون موجود فى المعاد
ادم:فى انتظارك
المحامي:اوك سلام
ادم:مع السلامه
اغلق. ادم الهاتف ووضعه في جيب بنطاله. ونزل للاسفل. وقابل. مريم. وماجد
ادم:يلا بينا
مريم وماجد:يلا
خرجوا. من القصر. واستلقوا. سياره ادم. جلس ادم فى مقعد السائق. وجلس بجانبه ماجد. ومريم فى الخلف.
انطلق. ادم بسيارته. واتجه الى فيلا السباعي

في قصر البحيري.
في غرفه. اسيل.
كانت اسيل جالسه فوق فراشها. وتفكر في امجد. ومشاعرها. نحوه. فهي تحس انها تريد ان تكون دائما بجانبه. وتكون سعيده جدا وقت ان تراه. ولكن. هي تخاف من هذه المشاعر. فهي تعرف ان امجد. مازال يعشق. حبيبته السابقه فهي رأت. صورتها. على شاشه هاتفه. وتعرف انه من المستحيل. ان يشعر بأي مشاعر اتجاها.
تذكرت اسيل. اول يوم عمل لها.
فلاش بااااك
كان امجد يجلس في مكتبه ينتظر اسيل.
في الاسفل. امام. الشركه.
وصلت سياره اسيل. امام شركه الدمنهوري
صفت اسيل سيارتها. ونزلت منها
ودلفت الى الشركه. وسألت موظف الاستقبال. عن مكتب المدير.
ووصلت الى. المكتب
اسيل وهي تحدث السكرتيره :لو سمحتي عاوزه اقابل المدير
السكرتيره. :فى معاد سابق
اسيل:هو منتظرني
السكرتيره:اسم حضرتك.
اسيل:اسيل البحيري
السكريتيره:ثوانى يا فندم هابلغه
ذهبت السكرتيره فى اتجاه المكتب ودقت الباب اذن امجد لها بالدخول.
السكرتيره:الانسه. اسيل. البحيري بره يا فندم وعاوزه تقابل حضرتك
امجد:خليها تتفضل
السكرتيره:تحت امرك
خرجت السكتيره من المكتب واخبرت اسيل ان المدير فى انتظارها.
اتجهت اسيل للمكتب. ودقت الباب وسمعت الاذن بالدخول فتحت الباب ودلفت للداخل
اسيل :صباح الخير
امجد:صباح النور اتفضلى
جلست اسيل على المقعد :مرسي
امجد:تشربي اي
اسيل:ولا حاجه شكرا
امجد:ندخل فى التفاصيل. حمزه. كان قلي. ان حضرتك خريجه كليه هندسه
اسيل:فعلا انا متخرجه. من سنه. من كليه هندسه. من جامعه اكسفوريود. فى لندن
وده ال c v بتاعي
تفحص امجد الملف.
امجد بأعجاب :برافو. حضرتك. الاولى على دفعتك
اسيل:ايوه
امجد:تمام. نورتي الشركه
اسيل:مرسي جدا
اسيل:اقدر استلم الشغل امتا
امجد:من دلوقتى لو حابه
اسيل:اوكي
طلب امجد من السكرتيره الحضور
السكرتيره:نعم يا فندم
امجد:وصلي الانسه اسيل لمكتب المهندسين
السكرتيره:تحت امرك اتفضلي
اسيل :متشكره جدا
غادرت اسيل المكتب مع السكرتيره. واوصلتها السكرتيره. الى مكتب المهندسين
في مكتب المهندسين
كان يوجد فى المكتب. خمس مكاتب.
المكتب الاول. يجلس عليه. رجل.فى الاربعين من عمره
والثاني. تجلس عليه فتاه. في عمر اسيل.
والثالث تجلس عليه. فتاه ايضا. ولكن. من مظهرها لا يمكن. تحديد عمرها. فهي تضع مساحيق التجميل. على ملامحها حتي اخفت ملامحها الحقيقيه
والمكتب الاخير. يجلس عليه شاب. فى الثلاثين. من العمر
دخلت اسيل المكتب وهي متوتره
اسيل:صباح الخير.
الجمبع:صباح النور
السكرتيره:دي الانسه اسيل المهندسه الجديده.
قامت فتاه من مكانها. وذهبت الى اسيل. وسلمت عليها
الفتاه:اهلا وسهلا بيكي. انا. ريم.
اسيل:اهلا انا اسيل
ريم :تعالي لما اعرفك بالباقي
شاورت ريم للرجل الاربعيني :ده. عم. ابراهيم. اقدم. مهندس هنا في الشركه.
اسيل:اتشرفت بحضرتك
عم ابراهيم بابتسامه. :نورتي.
شاورت ريم للشاب:وده. يبقي. مازن. مهندس معانا هنا.
مازن :ونسيتي حاجه تاني
ريم بخجل:ويبقي خطيبي
اسيل:اهلا
مازن:اهلا بيكي
شاورت ريم. على الفتاه الاخري :ودي تبقي. بسمله.
اسيل:اهلا
بسمله. بقرف:اهلا.
لم ترتاح اسيل اليها اطلاقا.
انقضي اليوم سريعا.
وجاء موعد الانصراف.
نزلت اسيل. لااسفل. وصعدت الى سيارتها. وحاولت. تشغيلها. ولكن لم تفلح. حاولت كثيرا. ولكن ايضا. لم تعمل.
كان امجد خارج من الشركه. وذاهب فى اتجاه سيارته. ولكن رأي اسيل. وهي تحاول. تشغيل سيارتها. ويبدو. ان هناك. عطل بها.
امجد:محتاجه مساعده
تفاجات.اسيل بوجود. امجد
اسيل:العربيه مش راضيه تشتغل خالص
امجد:طب ممكن اوصلك
اسيل:متتعبش نفسك انا هاخد تاكسي
امجد:مفيش تعب ولا حاجه. وبعدين مش هاتلاقي تاكس دلوقتي.
اسيل:ماشي
اتجه. امجد واسيل الى سياره امجد. وركبوا. بها
ساق امجد سيارته.
وكانت اسيل. من وقت الى اخر تسرق النظرات اليه.
اسيل. بتفكير:انا لي وافقت. اركب معاه. انا اي اللى بيحصلي ده. انا بجد مش عارفه.
بعد مرور بعض الوقت وصل امجد الى قصر البحيري
اسيل قبل ان تنزل:مرسي جدا. لحضرتك
امجد:العفو.
نزلت اسيل من السياره
وذهب امجد سريعا.
ظلت اسيل واقفه. تراقب. السياره الى ان اختفت من امامها.
باااااك
ومن هذا اليوم. وبدأت اسيل تشعر بمشاعر جديده تجاه امجد
في فيلا السباعي
وصلت سياره. ادم الى الفيلا
ونزلوا منها. وذهبوا للداخل.
رن ادم الجرس. بعد لحظات. فتحت. شمس الباب. وسلمت عليهم. ودلفوا للداخل.
ادم:اومال ملك فين
شمس بحزن:فوق في اوضه جدو. مش راضيه تخرج منها.
ادم؛طب انا هاطلع لها.
شمس:اتفضل
صعد ادم لاعلى وذهب الى غرفه فريد. طرق على الباب. ولكن. لم يسمع رد. طرق مره اخري وايضا لم يرد احد عليه.
فتح الباب. ودلف للداخل. ورأي ملك وهي تجلس على الفراش.
ادم وهو يجلس بجانبها:عامله اي ي حبيبتي
ملك بصوت ضعيف:الحمد لله
ادم:اي رئيك ننزل نقعد فى الجنينه شويه
ملك:مش عاوزه
ادم:المحامي كلمني بخصوص الوصيه
نظرت اليه ملك. وتذكرت ان جدها. حكي لها. عن هذه الوصيه قبل وفاته
ملك:وقولتلوا اي
ادم:هو طلب انو ييجي عشان نفتح
الوصيه. وانا قولتلوا ييجي النهارده الساعه 5
نظر ادم في ساعته. والساعه دلوقتى. 4. يعني هاييجي بعد ساعه
ملك:ماشي
ادم:يلا قومي اغسلى وشك وغيري هدومك عشان مريم وماجد تخت عاوزين يشوفوكي
ملك:بس
ادم:مفيش بس يلا. بسرعه
ملك باستسلام :حاضر
نهضت ملك وذهبت الى الحمام غسلت وجهها وخرجت. وذهبت الى غرفتها. وابدلت ملابسها. ولبست. فستان. باللون الاسود. وحجاب باللون الرمادي.
وخرجت ونزلت الى الاسفل. هي وادم. وسلمت على مريم وماجد. وجلست معهم
مر الوقت. وجاء معاد المحامي.
سمعوا. صوت طرق على الباب فذهب ادم. لكي يفتح الباب. وسلم على المحامي
المحامي:مساء الخير
الجميع:مساء النور
جلس المحامي. واخرج من حقيبته. ظرف كبير.
المحامي:فريد بيه لما عرف انو. عنده. مرض في القلب. قرر انو يكتب. وصيته. وكلفني. بصفتي المحامي الخاص بالعيله. اني اسجل الوصيه.
ادم:ياريت حضرتك تفتح الوصيه بسرعه
المحامي:حاضر
فتح المحامي الظرف. وبدأ في قرأة الوصيه.

استوووووب
توقعاتكم. اي بقي. واي السر اللى في الوصيه.

انا وعدتكم. بفصلين. النهارده. الفصل التاني هاينزل. بعد شويه.


فيتامين سي 21-06-19 07:26 AM


الفصل اللى وعدتكم بيه اهو
الفصل السابع عشر


وقفنا البارت اللى فات. لما المحامي بدء. يقرأ الوصيه
المحامي:حاضر. فتح المحامي. الظرف. وبدا في قراءة الوصيه.
بسم الله الرحمن الرحيم.
حبيبتي ملك. انا عارف انك زعلانه بس انا مش عاوزك تزعلى. انا عاوزك. تكملي حياتك. وتعيش. وادم اكيد هايسعدك. انا عاوز اعترفلك. بحاجه. بس قبل ما اقولك. عاوزك. تسامحيني. اني خبيت عليكي
من. 23 وعشرين سنه. ابني يوسف. جه وقلي انو بيحب. بنت كانت معاه في الجامعه. بس هي مكنتش من مستوانا. وانا رفضت. انو يتجوزها. واجبرته انو يتجوز من. نرمين. مامتك. لانها. كانت. بنت صاحبي. بعد ما ابوكي اتجوز امك. بسنه. حملت فيكي. كان لينا. فرع شركه. في باريس وابوكي اللى كان بيتابعه. وكان بيسافر كل فتره. جه وقت بباكي بقي بيسافر كتير. وبيقعد. فتره كبيره جدا. وبيقول شغل. انا شكيت فى الموضوع. وبعت ناس تراقبه. وبعد اسبوع. عرفت المصيبه. ان ابني يوسف. متجوز. ومراته عايشه فى فرنسا. ولما بحثت عنها. عرفت انها نفس البنت اللى كان بيحبها من زمان. واجهته. وطلبت انو يطلقها. بس هو رفض. وقلي ان مراته. حامل. وهو مستحيل. يتخلي عنها. مامتك. عرفت. وطلبت الطلاق بس هو رفض لانها كانت حامل. وفضل الوضع زي ما هو ومامتك خلفتك. والبنت التانيه بردو خلفت بنت نرمين طلبت الطلاق تاني. بس يوسف رفض. عدت خمس سنين. والوضع زي ماهو. باباكي كان عاوز. يسافر عشان عيد ميلاد. بنته التانيه. انا كنت. بشوف صورها. على طول. كانت شبه مامتها. بعت. معاه. سلسله. فيها. صورتها. وصوره يوسف. وطلبت منه. انها تلبسها. وفعلا لبستها. وهو صورها. وهي لبساها. وبعتلي الصور. بعدها بيومين. نزل مصر. لكن. وهو جي من المطار. عمل حادثه. ومات. بعدها. مراته التانيه. اختفت هي والبنت. حاولت. كتير انى اوصلهم. بس مقدرتش. ونرمين كمان. بعدها بفتره. جت وقالتلي انها. عاوزه تتجوز. انا رفضت. عشان خاطرك. بس هي مسمعتش مني هددتها. اني هاحرمها. منك. بس مفرقش معاها. وفعلا اتجوزت. وسافرت مع جوزها. ومن وقتها. وانا معرفش عنها حاجه. هي كمان.
انا عاوز اطلب منك طلب ياريت. تدوري. على اختك. انتو ملكمش اللى بعض. وياريت تسامحيني انى خبيت عليكى.
هاتلاقي مع المحامي. الصور. الخاصه بيها. وكمان صور مامتها. وصور السلسله.
سامحيني. يا ملاكي. جدك فريد السباعي
انتهت الوصيه. كانت هذه الكلمه التى قالها. المحامي. ليقطع الصمت. هذا.
كانت ملك مصدومه. لا تقدر على الكلام. مصدومه. من هذه المعلومات. التي عرفتها. معقول. هي لها اخت.
المحامي:ملك هانم. الظرف ده لحضرتك.
اخذت ملك الظرف منه. وفتحته. بايدي مرتعشه. واخرجت منه. مجموعه. صور
ورات. والدها. وهو يحمل فتاه. صغيره. بملامح. جميله. جدا. وصوره اخري لفتاه. وهي تمسك بيد سيده. النسخه الكبري. من هذه الفتاه. وصوره اخري للفتاه. وهي ترتدي السلسله.
كانت دموع ملك تنزل كالشلال. ولم تتوقف.
اخذها ادم بين احضانه لكي يهدئها.
وقعت الصور. من يد. ملك. فالتقتها. ماجد.
نظر ماجد. للصور بصدمه
ماجد بصدمه:مش معقول. شذي
انتبه. الجميع اليه.
ادم:بتقول اي
ماجد:دي صوره شذي انا متاكد
ملك:انتا تعرفها
ماجد:ايوه. انا. كنت اعرفها. كانوا. ساكنين في باريس. في نفس المكان اللى احنا كنا ساكنين فيه.
ملك:طب انا عاوزه اروحلها
ماجد:مش هاينفع
ملك:لي
ماجد:لانهم. اختفوا فجاة. ومحدش يعرف عنهم اي حاجه.
اخذت. شمس منه. الصور. وكانت الصدمه. بالنسبه. لها.
شمس:مستحيل.
ملك:في اي
شمس:الصور. دي تبقي. صور.....؟؟؟؟؟؟
استوووووب.
كفايه كده. النهارده.
توقعاتكم. اي بقي
كده عرفتم. السر اللى في الوصيه.
انتظروني. غدا. في فصل جديد من
وامتلكتها. عيون الصقر.
ميرو.
عاوزه. رئيكم. في الروايه. بقي.
وعاوزه. ريفيوهات. حلوه كده زيكم. بقي
ملحوظه(الحلقات الجايه. هاتبقي الحلقات الاخيره)


فيتامين سي 22-06-19 02:54 AM


الفصل. الثامن عشر


وقفنا البارت اللى فات.
لما فتحوا الوصيه واكتشفوا. ان ملك ليها اخت. واختها. دي هي نفسها شذي. وشمس مسكت الصور
شمس:مستحيل
ملك:في اي
شمس :الصور دي تبقي ...
ملك :تبقي اي
شمس:تبقي
مسكتها ملك. من زراعها وهزتها وقالت لها بصوت مرتفع
ملك بعصبيه:تبقي اي انطقي
شمس:تبقي. صورري.
تركتها. ملك. بصدمه.
ملك :مستحيل. مش ممكن.
انصدم. جميع. الحضور. وكانت الصدمه الاكبر من نصيب ماجد.
ماجد في نفسه :مستحيل دي شذي. ازاى. مش ممكن. انا كنت حاسس. ان في شبه. بنهم. بس متخيلتش ابدا. انها. تكون. هي نفسها. شذي
كان اول. من فاق. من هذه الصدمه. هو ادم
ادم وهو يوجه. حديثه. الى شمس:انتى متاكده
شمس بدموع:ايوه. انا متاكده. والسلسله. دي كمان. عندي.
ملك. :انا عاوزه. اشوفها.
شمس:هي عندي فى البيت .
ملك:طب يلا بينا. وبعدين. نطلع على المستشفي.
ادم باستفهام:مستشفي لى
ملك:عشان نعمل تحليل. DNl
ادم:امممم. ماشي
ملك:يلا عشان نروح
الجميع :يلا
خرج الجميع. وصعد الجميع فى سياره ادم
وذهبوا في اتجاه منزل. شمس
بعد. وقت ليس بطويل.
وصلت السياره الى منزل. شمس.
صعدوا. للمنزل. وفتحت شمس الباب بمفتاحها الخاص. ودلفوا للداخل. رئوهم. كلا من. على. وسميره (اهل شمس بالتبني)
على :فى اي انتو بتعملوا اي هنا
شمس:استني لو سمحت
وجهت شمس كلامها. لادم:ثوانى هاجيب السلسله.
دخلت شمس غرفتها. وخرجت منها. بعد عده. دقائق. وفي يدها سلسله. دهب. على شكل قلب. ذهبت فى اتجاه. ملك واعطتها السلسله. اخذتها. ملك منها بايدي مرتعشه. وامسكت القلب. وفتحته. وكانت الصدمه بالنسبه. لها. انه يوجد. فى القلب. صوره للفتاه الصغيره. وصوره. ايضا. لوالدها يوسف. لم تتمالك ملك نفسها. وكانت ستسقط لولا يد ادم التى حالت بينها وبين سقوطها
ادم. بقلق:ملك انتى كويسه ي حبيبتي
ملك:اه انا كويسه.
ادم:تحبي نروح للدكتور
ملك:لا انا كويسه جدا.
وجهت. ملك. نظرها في اتجاه. شمس وظلت. تحدق بها. وشمس ايضا كانت تنظر لها. وكانت. دموع الاثنين تنزل. من عيونهم كالشلال. وفجاءة. اندفع الاثنين. وعانقوا. بعضهم. وسط. دموعهم.
ظلوا. كثيرا على هذا الوضع. اوقف هذا العناق. على
على باستفهام:ما تفهمونا. في اي.
ادم:انا هافهم حضرتك
حكي ادم. ل على. كل شي.
ماجد:مش يلا بينا عشان. نروح المستشفي. عشان نعمل التحليل
ملك:لا انا مش هاعمل التحليل انا متاكده. انها. اختي من غير اي تحاليل.
انقضي. اليوم. سريعا.
وطلبت ملك من ادم. ان يبدء فى اجراءات. اخراج شهاده ميلاد وبطاقه. باسم. شذي. يوسف. السباعي. ولكن. شمس رفضت. وطلبت. ان يكون اسمها. شمس. وليس شذي. وافقت ملك على طلبها.
عاد كلا من ادم وماجد. ومريم الى القصر. وحكوا للجميع اللى حصل انصدم الجميع. فلم يكن يخطر على بال اي شخص. ان. يكون لملك اخت. وايضا. ان تكون هذه. الاخت. هي. شمس
جلست مريم. مع. ماجد.
مريم:انتا مصدق اللى بيحصل ده
ماجد: بشرود مش عارف.
مريم :بقي شذي اللى كنا بنلعب مع بعض واحنا صغيرين. تطلع. هي نفسها شمس انا بجد مش قادره اصدق
ماجد وهو ينهض:تبصحي علي خير
مريم :مالوا. ده.
صعد ماجد الى الاعلى وذهب الى غرفته. وابدل ملابسه. وجلس على الفراش.
ماجد :ياااه. القدر ده غريب اوي. خلاني احب شذي من واحنا صغيرين. وافضل ادور عليها. طول السنين دي. وبعدين اقابل شمس ولما كنت ناوي اصارحها. باللى في قلبي من ناحيتها واقولها اني بحبها. تطلع. هي نفسها. شذي. انا بجد. متلخبط. ومحتار جدا. بس انا لازم. اتكلم معاها. لازم.
في صباح يوم. جديد
في شركه الدمنهوري
كانت. تجلس اسيل. هي ومازن فقط في المكتب. وكانت اسيل تعمل على المشروع التى كلفها. به امجد. ووقفت امامها بعض النقاط.
اسيل:استاذ مازن
مازن:بلاش استاذ دي. اتفضلى
اسيل:فى حاجات مش فهماها. في المشروع ده ممكن حضرتك تشرحهالى.
مازن وهو ينهض من مكانه:اكيد
ذهب مازن ووقف. بجانب كرسي. اسيل. وبدء يشرح لها. وفجاءة دخلت عليهم.بسمله.
بسمله :اي اللى بيحصل. هنا ده
اسيل:مفيش حاجه. بتحصل.
بسمله بصوت مرتفع :والله. اومال انتى والاستاذ مازن كنتوا بتعملوا اي بقي ان شاء الله
اسيل:اخرسي انا مسمحلكيش
اتي الموظفين على صوت. بسمله. ليرو ماذا هناك
وفي هذا الوقت اتت. هنا ابضا.
هنا:فى اي اللى بيحصل هنا
بسمله:تعالى اتفرجي. ي هنا هانم. شوفي المهندسه المحترمه. هي وخطيبك. الاستلذ مازن. بيعملوا اي
هنا :انتى قصدك اي
بسمله:انا لما جيت كانوا. مقربين على بعض. ومنظر استغفر الله العظيم
اسيل بدموع:كدب والله العظيم كدابه.
لم تصدقها. هنا. فهي تعرف بسمله. جيدا. وتعرف ايضا. انها. تريد ان تشوه صوره مازن. لانها كانت تحبه. ولكن هو لم يكن يريدها. وخطب هنا وتركها. هي وفعلت اكثر من خطه. للتفرقه بين هنا ومازن. وخطتها الجديده هي هذه المسكينه
هنا:وانتى اي دليلك على اللى بتقوليه. ده
بسمله :بقولك انا شوفتهم بعنيا.
اي اللى بيحصل. هنا ده.
كان هذا صوت امجد. الذي اتى على الصوت العالي. فمكتب امجد فى نفس الطابق.
بسمله:ي فندم انا شوفت البشمهندسه. اسيل. والمهندس مازن فى وضع. مش كويس.
اسيل:والله العظيم كدب. انتى. كدابه.
سكت امجد. للحظات. وبعدها. ذهب فى اتجاه بسمله. ووقف امامها. وقال لها
امجد بهدوء:تاخدي باقي حسابك ومشوفش وشك في الشركه. تانى
بسمله بذهول:لى انا عملت اي
امجد:اللى تحاول تسوء. سمعه. خطيبتي. بالشكل ده ملهاش شغل هنا.
بسمله:خطيبتك.
امجد:ايوه. الانسه. اسيل. تبقي. خطيبتي واي حد هايجيب سيرتها. بكلمه. هاقطعلوا. لسانوا. انتوا فهمين. يلا كلوا على شغله.
ونظر لبسمله وقال:وانتى مش عاوز اشوفك هنا تاني بره.
خرجت. بسمله. سريعا. وهي تتوعد لامجد. واسيل.
كانت اسيل. تقف. مذهوله. مما قاله. امجد فهو قال انها. خطيبته امام. الجميع. ولكن. لماذا قال هذا.
ذهب امجد في اتجاه اسيل
امجد:اسيل انتى كويسه
اوماءت اسيل. بالموافقه. ولم ترد عليه
فهم امجد سر سكوتها
امجد:ممكن تيجي معايا. على المكتب
اسيل:ماشي
ذهب كلا من اسيل وامجد. الى مكتب امجد.
وتبقي في المكتب. هنا ومازن
ذهب مازن الى هنا سريعا
مازن:هنا حبيبتي اوعي تصدقي. اللى هي قالته. ده
هنا:انا مستحيل اصدق لانى واثقه. فيك اكتر مت نفسي وعارفه. انك مستحيل تعمل كده
مازن بحب:بحبك
هنا بكسوف:وانا كمان
في المكتب عند امجد
استعادت اسيل قوتها ووقفت امام امجد وقالت له
اسيل:ممكن افهم. اي اللى حضرتك قلته ده
امجد ببرود:قولت اي
اسيل:انتا قولت اني خطيبتك وده مش صح
امجد:بس انا قولت الحقيقه
اسيل:يعني اي
امجد:يعنى انا فعلا طلبت ايدك من حمزه. بس طلبت منه انو ميقولكيش حاجه. وان انا اللى هاقولك.
لم تصدق اسيل ما تسمعه. فهي كانت. تحلم كثيرا ان تكون لامجد. ولكن. لماذا تقدم امجد لخطبتها. هل معقول ان يكون احبها. لا لا يمكن
اسيل:وانتا عاوز تتجوزني لي
امجد:......
استووووب
عارفه ان البارت. صغير. وكمان مفهوش تفاصيل. كتير. بس معلش. استحملوني. على العموم. الروايه قربت تخلص. وهاترتاحوا مني خالص
انا كنت وعدتكم. بفصلين. وان شاء الله هانزل الفصل التاني بس هانزله متاخر شويه. لاني لسه هاكتبه


فيتامين سي 22-06-19 02:57 AM



انا بعتزر. عن. التاخير. وعاووزه. اشكر كل الاشخاص اللي كلموني. عشان يطمنوا. عليا.
قراءة. ممتعه.

الفصل. التاسع عشر


وقفنا البارت. اللى فات. لما. امجد. قال. قدام. موظفين الشركه. ان اسيل تبقي خطيبته. وبعدين وهما فى المكتب. اسيل. سالته.
اسيل:وانتا بقي عاوز. تتجوزني ليه.
لم يرد امجد. عليها. وذهب فى اتجاه. الباب وفتحه
امجد:روحي البيت. وانا النهارده. بليل. هاجيب اهلى. عشان اتقدملك.
اسيل. بذهول :افندم
امجد:يلا. روحي
اسيل :بس انا مش موافقه. على الجوازه دي
ذهب امجد اليها. وامسكها من ذراعيها. وقربها اليه. ولم يفصل بينهم. سوي بضع سنتيمترات.
امجد.:لا انتى. هاتوافقي غصب عنك. كمان. عشان لو موفقتيش. هايحصل. حاجه. مش هاتعجبك خالص
خافت. اسيل. منه. ولكنها اظهرت. عكس ذلك
اسيل. بشجاعه مزيفه :اعلى ما فى خيلك اركبه. انا مش خايفه. منك.
امجد. :وياتري. ده. هايبقي ردك بردو. لما اخوكي يشوف الصور دي
واخرج من جيبه. ظرف. واعطاه اليها.
اخذت اسيل. منه الظرف. وفتحته. وشهقت. من الصدمه.
اسيل :مستحيل. الصور دي مش حقيقيه.
امجد ببردو :ايوه. مش حقيقيه. بس انا وانتى بس اللى نعرف كده. وخليكي عارفه. لو موافقتيش على الجواز. الصور دي هاتبقي مع. اخوكي. وفى كل الجرايد.
اسيل :انتا اي. انتا مستحيل تكون انسان. انتا. حيوان.
امسكها امجد. من معصمها. وضغط. عليه. حتي آلمها.
امجد. بتوعد:لسانك. ميطولش عليا. انتي فاهمه. ولا لأ
اسيل بالم:فاهمه.
تركها. امجد.
امجد:يلا امشي واعملى حسابك. هانكون عندكم. بليل. يلااااااا.
خرجت اسيل. سريعا وهي تبكي. وخرجت من الشركه. وركبت سيارتها. وقادتها. بسرعه عاليه جدا
عند امجد.
جلس امجد على كرسي مكتبه.
امجد بتنهيده :سامحيني. بس مضطر اعمل كده. عشان احميكي. منه.
في النادي.
كانت تجلس مريم. وهي تمسك بروايه. رومانسيه. فهي تعشق الروايات. جدا. كانت مريم مندمجه. كثيرا. ولم تشعر بالشخص الذي جلس امامها.
ظل ينظر لها. كثيرا. فملامحها. جميله. جدا وهو اشتاق لها. كثيرا.
حسام :وحشتيني. اووووي
انتفضت. مريم. فى مكانها. ونظرت اليه.
مريم:انتا ااي اللى جابك هنا
حسام بحب:وحشتيني.
سكتت مريم ولم. ترد عليه.
حسام :انا مش جاي عشان اضايقك. بس عاوز من طلب
مريم:اي هو
اخرج حسام. دفتر مذكرات. من جيبه. ووضعها امام مريم
حسام:عاوزك. تقرأي دي
مريم باستغراب:اي دي
حسام:المذاكرات. دي انا كتبت. فيها. كل حاجه. بحسها من ناحيتك. عاوزك. تقرأيها. وتحسي بكل كلمه. فيها
مريم:انتا عاوز توصل لاي بالظبط ي حسام انا قولتلك. ان كل حاجه انتهت
حسام:اقرائيها. وبعدين. قرري. هاستني. رئيك
غادر حسام دون كلمه اخري
اخذت مريم دفتر المذكرات. وفتحت اول صفاحاته وجدت. اسمها. مكتوب. بخط جميل. جدا. فتحت صفحه اخري. وجدت بها. ثلاث كلمات فقط (مريم حبيبتي. الصغيرة)
فى صفحه اخري بها قصيده جميله

بين سكون الليل و هدوئه أرى صمت عينيك رغم صوت حروفك .. و أرى عينى تعشق ذلك الصمت المقيم طويلا فى ملامحك .. و يعشق سمعى تلك الحروف المنبعثة فى شجون من شفتيك .. و ما بين حدود و مسافات يصيبنى الحزن لعجزى عن ترجمة معانى الصمت ، و الفرح و السعادة لتلقى تلك الكلمات الحانية ؛ و ما الذى بمقدوره وصف السعادة فى قلبى حينما تخرج ابتسامتك و أرى نفسى سببا فيها .. و ما أضعفنى وقت غيابك حينما تجتاحنى أعاصير الحنين إليك .. حبيب القلب و منية الروح .. بلغ الشوق منى ما بلغ ، و تخطت نوازعه كل مدى ، و لكن مع الشروق يتجدد الامل ، و وقت الغروب يتجدد الإحساس .. و فى هدوء الليل يثور القلب و تنتفض اوردته ، و تفيض العبارات الواصفة لسحرك الذى قد تخلل فى الاعماق و اتخذ طريقه يداعب مهجتى ، ما عرفت مع حبك قسوة ، و لا رأيت من الدنيا غير الحنان منذ اشرقت شموسك على قلبى من عالم الغيب ، و لكن القلب إذا صبر و استمتع بما يشعر به ، فكيف للعين أن تصبر و قد عشقت ملامحك ، و كيف للسمع أن يصبر و قد شهد صوتك نغمات لحن تعزفه موسيقى الكون .. ما لنا من حيلة و ما علينا إلا الصبر حينما تنطق الجوانح ثائرة لتعلنها لك وقت الاشتياق .. و ما وقت الاشتياق لينتهى طالما كانت فى القلب حياة ، و ما حياة القلب الا فى الحب ، و ما الحب الا قليلا بين ما اشعر به ، و ما اشعر به لا يستطيع الواصفون وصفه كما أن كتب العاشقين لم تعهد حبيبا مثلك بين صفحاتها..
(بقلم. نور. احمد)
اغلقت مريم الدفتر. وهي تفكر
مريم:انا بجد محتاره. مش عارفه اعمل اي. انا. لازم اكلم. ملك. هي الوحيده. اللى هاتقدر تساعدني. فى الموضوع ده.
اخرجت مريم هاتفها وطلبت ملك وانتظرت الرد
بعد قليل ردت ملك عليها
مريم:الووو
ملك:ازيك ي مريم عامله اي
مريم:كويسه الحمد لله. ملك انا كنت عوزاكي فى موضوع. مهم
ملك بقلق:خير فى حاجه
مريم:عاوزه اتكلم معاكي شويه
ملك :طيب عدي عليا انا فى البيت
مريم:طيب انا مسافه الطريق وهابقي عندك
ملك:مستنياكي
مريم:اوك سلام
ملك:مع السلامه
اغلقت مريم الهاتف ولمت اشيائها. وخرجت من النادي وركبت سيارتها. وذهبت الى فيلا السباعي
فى قصر البحيري.
في غرفه. حمزه. يجلس. حمزه. وهو. حزين وفي يده. صوره
حمزه:وحشتيني اوي. ي حبيبيتي. مش عارف انتي فين. نفسي ترجعيلى. تاني. وحشني. كل حاجه. فيكي. بحبك. اوي. يا. لين. بحبك. قبل حمزه الصوره. ووضعها. فى. مكانها. ونهض. من على الفراش. ونزل الى الاسفل. وخرج. من القصر وركب سيارته. واثناء. قيادته. فجاءة. ظهرت امامه. فتاه. من العدم. وكان سيصدمها. ولكن فرمل. السياره فى اخر لحظه.
نزل حمزه من سيارته وهو. ينوي ان يوبخ هذه الفتاه. لانها. لم تنظر امامها. وهي تعبر الطريق
ولكن. بمجرد. ان رئها. لم يستيطع. ان ينطق بحرف.
حمزه بصدمه:انتي......
استوووووب. الفصل خلص على كده
توقعاتكم. اي بقي.
امجد. عاوز يحمي اسيل. من اي. واي الصور اللى هي شافتهم.
مريم ممكن تسامح. حسام.
مين. لين. واي علاقتها. بحمزه.
كل ده هاتعرفوه. فى الحلقات القادمه. من
وامتلكتها. عيون الصقر.
ميرو
يجماعه. انا. مش عاوزه. ملصقات. ولا جميله. ولا الحاجات دي انا عوزاكم. تقولوا. رئيكم تناقشوني فى الحلقه. عاوزاكم تقولوا. اجمل شخصيه اي واي الشخصيه اللى مش حلوة


فيتامين سي 22-06-19 02:59 AM


الفصل العشرون.


خرج حمزه من القصر. وصعد الى سيارته واثناء قيادته. فجاءة. ظهرت امامه. فتاه. وكان سيصدمها. ولكن اوقف السياره فى اخر لحظه.
نزل حمزه من سيارته وهو ينوي ان يوبخ هذه الفتاه. ولكن بمجرد ان رئها. صدم. جدا.
حمزه بصدمه:انتي. .
كان الفتاه. مغمضه عيونها. من الخوف. وبمجرد ان سمعت صوت شخص فتحت عيونها
الفتاه بخوف:انا لسه عايشه. صح
كان حمزه ينظر لها. وهو غير مصدق. انها امامه.
حمزه:لين
الفتاه :افندم.
حمزه:انتي مين.
الفتاه :انا ساره.
حمزه:ساره ازاى.
ساره:هو اي اللى ازاي
حمزه:ممكن اعرف انتي منين وكنتي بتعملي اي هنا.
ساره:افندم هو حضرتك هاتحقق معايا ولا اي
حمزه:ارجوكي انا لازم اعرف انتي مين.
ساره:لى
اخرج حمزه محفظته من جيب جاكيته واخرج منها. صوره صغيره. واعطاها لها.
فكانت صدمه للفتاه ايضا
ساره :ازاى دي. انا
حمزه بحزن :دي تبقي مراتي
ساره ومازالت الصدمه ماثره عليها:دي شبهي جدا
حمزه:فعلا. عشان كده انا عاوز اعرف انتي مين
ساره :انا اسمي ساره. حسين. من اسكندريه.
حمزه:انا اسف. جدا عشان عطلتك. عن اذنك
ساره:اتفضل.
غادر. حمزه. وهو حزين. جدا. فهو ظن ان حبيبته. مازالت حيه. ولكن. خاب ظنه. ولكن. هل من الممكن ان يكون هناك. شبه بين اثنين لهذه الدرجه. (استني. بس عليا ي حمزه. وانا هعرفك. قمتك عشان تحب لين وتسبني 😧😧😧)
فى شركه الدمنهوري.
فى مكتب ماجد. كان يجلس ماجد وهو يتابع اعماله. وفجاءه. سمع صوت طرق على الباب فأذن للطارق بالدخول.
دخلت. شمس
اول ما رأها. ماجد. نهض من مكانه.
ماجد. بلهفه. فهو لم يراها. منذ يوم فتح الوصيه :شذي
شمس:اسمي شمس مش شذي
ماجد:شذي. انتي مش فكراني انا ماجد. ميجو. زي ما كنتي بتحبي. تناديني.
تذكرت.شمس ما يقوله. فهما كانوا مقربين جدا في صغرهم
شمس:كل حاجه بتتغير مع الوقت.
اقترب ماجد منها. وقال
ماجد بحب:كل حاجه ممكن تتغير. الأ حبي ليكي انا لسه بحبك ي شذي
لم تصدق شمس ما تسمعه. فها هو من عشقته. طفولتها. يعترف لها. بحبه. لم تدري ماذا تفعل. او ماذا تقول
حين لم يلتقي ماجد منها. اقترب منها.
ماجد:شذي.
شمس:قولتلك شمس مش شذي
ماجد:بس انا. بحب شذي. اللى حبيتها من واحنا اطفال اللى فضلت بحبها. لغايه دلوقتي.
شمس:بس شذي مش موجوده. اللى موجوده. دلوقتي شمس
ماجد:مش مهم الاسم شمس ولا شذي. المهم ان الاتنين نفس الشخص
شمس:عن اذنك ورايا شغل
ماجد:رايحه فين انا مش هاسمحلك تهربي مني تاني.
شمس:هاهرب فين انا موجوده.
ماجد:انا عزمتك على العشا قبل كده. بس بسبب اللى حصل اتأجل العشا.
انا بطلب منك دلوقتي انك تتعشي معايا
شمس:ممكن اعرف السبب
ماجد:هاتعرفي النهارده. كل حاجه.
شمس:ماشي
ماجد:تمام هاستناكي
شمس:تمام عن اذنك
ماجد:اتفضلي
غادرت شمس المكتب.
بعد خروجها تنهد ماجد وقال
ماجد:يارب.
في فيلا السباعي.
وصلت مريم. الى الفيلا ودلفت للداخل. وقابلت ملك.
مريم:وحشتيني اوى. ي ملك
ملك:انتي اكتر ي حبيبتي خير قلقتيني
مريم :كنت عاوزه اخد رئيك فى حاجه
ملك:اي هي
اخذت مريم نفس عميق وقالت :هاحكيلك
حكت مريم لملك. كل شيئ عنها وعن حسام. وعن شك حسام بها
بعد ان انتهت مريم من كلامها.
سكتت ملك للحظات وبعدها قالت
ملك بهدوء:بصي ي مريم. حسام. غلط انو شك فيكي. بس عزره. ان. انو عمل كده من حبه فيكي. وغيرته عليكي. انا عاوزه اسالك سؤال
مريم:اي هو
ملك:انتي بتحبيه.
مريم:ايوه
ملك:يبقي لازم تسامحيه. اللى بيحب بيسامح.
مريم:بس انا خايفه.
ملك:من اي
مريم:خايفه. انو يفضل يشك فيا على طول.
ملك:لو بيحبك بجد عمره ما هايشك فيكي تاني.
مريم:يعني انتي شايفه انياديلوا فرصه تانيه
ملك:والله ده رأيي وفى الاول والاخر القرار. قرارك. انتي.
مريم:انا بجد مغلطش لما جيت وحكتلك. انا كنت متاكده انك انتي الوحيده اللى هاتساعديني
ملك:انتي زي اختي بالظبط
احتضنت مريم ملك. وودعتها. وذهبت الى قصر الدمنهوري
في القصر.
اخبر امجد. الجميع انه سوف يخطب. اسيل اخت حمزه صديقه. استغرب الجميع. من هذا. الخبر. ما عدا. ادم. فهو يعلم كل شي.
ذاد استغراب الجميع. عندما اخبرهم. انهم سوف يذهبوا اليوم. لخطبتها.
ولكن لم يكن فى ايديهم. شئ ليفعلوه. فكل ما يهمهم. ان يرو امجد سعيد
في مكان. مجهول.
مجهول. 1: ي بوص. هي مش بتتحرك من غير حراسه كبيره. حتي البيت متأمن كويس اوي
البوص:ميخصنيش. كل اللى يهمني. انها تكون عندي فى اقرب وقت والا قول على نفسك انتا واللى معاك ي رحمن ي رحيم
المجهول1 بخوف:حاضر ي بوص. فى اقرب وقت هاتكون عند حضرتك.
البوص:غور من وشي
غادر الشخص وبقي البوص وحده.
البوص:هانت. كلها كام يوم وهاتبقي. معايا. ي حبيبتي.

انقضي. النهار سريعا. وأتي المساء.
في قصر البحيري.
انتهت اسيل. من ارتداء ملابسها. فهي مضطره ان تفعل هكذا. امام اخيها والجميع لكي لا ينفذ امجد تهديده.
اتي كلا من امجد ووالده. وسعاد وادم. ومريم. واعتذر. ماجد عن الحضور معللا ان لديه اعمال كثيره.
رحب بهم حمزه وجلسوا جميعا فى انتظار اسيل
بعد قليل نزلت اسيل. وكانت في قمه الجمال. انبهر بها امجد ولكنه لم يظهر هذا.
بعد ان سلمت اسيل على الجميع وجلست بجانب حمزه.
امجد:حمزه انا جاى اطلب منك ايد الانسه اسيل
حمزه:ده شرف ليا طبعا ي امجد. بس لازم اعرف رأي اسيل الاول.
نظر حمزه الى اسيل. وقال
حمزه:اسيل اي رئيك
رفعت اسيل رأسها. وجدت امجد ينظر لها.
اسيل:موافقه
حمزه:على بركه الله
امجد:بس انا عندي طلب.
حمزه:اي هو
امجد:انا عاوز. كتب الكتاب والفرح يبقوا. الاسبوع الجاي
تفاجأ الجميع بما قالوا امجد.
حمزه:بس مش شايف ان كده بدري اوي
امجد:مش بدري ولا حاجه. كل حاجه هاتبقي جاهزه بسرعه جدا.
حمزه:والله الموضوع ده مش فأيدي. ناخد رأي صاحبه الشأن
كانت اسيل ستعترض ولكن. نظره واحده من امجد. اجبرتها. على الموافقه.
فى مكان اخر
وصلت شمس للمكان الذي قال لها عليه. ماجد.
ودلفت للداخل. ولكنها. لم تجد احد. تاكدت من العنوان. هذا هو فعلا. كانت على وشك الخروج. ولكنها. رأت. ما صدمها بشده.
استوووب.
عارفه ان البارت. صغير.
بس انا بجد عندي حاله وفاه. ومش قارده اكتب اكتر من كده.
بكره ان شاء الله هاعوضكم ببارت طويل جدا. وعد


فيتامين سي 23-06-19 02:14 AM



الفصل 21

وقفنا البارت اللى فات لما شمس وصلت المكان اللى اتفقت عليه مع ماجد
دلفت شمس للداخل ولكنها لم تري احد في الداخل. كانت على وشك الخروج ولكنها رأت ما صدمها كثيرا.
فهي رأت. امامها. شاشه. كبيره. تعرض مجموعه صور وكانت هذه الصور. عباره. عن صور. شذي. وماجد وهما اطفال. صور كثيره. جدا لهم في اوضاع كثيره. وفى آخر الصور. صوره. لها وهي كبيره. يوم خطوبه ادم. وملك. انتهي عرض الصور. ورأت. شمس ماجد امامها. وكان وسيم. جدا.
اقترب ماجد منها. وقال
ماجد:تسمحيلى بالرقصه دي.
هزت شمس رأسها. دون اراده. منها. فهي مالمنومه. مغنطيسيا.
ماجد:الاغنيه دي ليكي انتي. ي اجمل بنات الدنيا. مسك ماجد المايك. وبدء فى الغناء وهو يرقص معها.
ماجد:انا تاجك وسلطانك. وتحت امر معاليكي
انا تايه. لقي العنوان. وعمري ما بص غير ليكي
(الى اخر الاغنيه. )
انتهي ماجد من الغناء. وكان ينظر فى عيون شمس. وهي ايضا كانت تنظر اليه
وفجاءة. انطفئ الضوء واختفي ماجد ايضا شمس اي شئ ولا حتي ماجد ولكن وجددت. نور بسيط يأتي من ركن فى اخر الممر. ذهبت اليه. وجدت هناك طاوله. يوجد عليها. ورقه. ومكتوب بها(الي اغلي ماسه. فى حياتي. خليكي. ورا النور وانتي هاتوصليلى )
وجدت شمس النور يتحرك. فتبعته. لقيت انها. تخرج من المكان. وجدت نفسها في حديقه. اقل ما يقال. عنها انها. رائعه الجمال. ومزينه بطريقه تسحر. ووجدت طاوله. ذهبت اليها. وجدت ورقه. اخري مكتوب بها(انظري خلفك)
نظرت شمس خلفها. وجدت ماجد يقف امامها. ركع ماجد. على ركبته. واخرج علبه. بها خاتم. رقيق جدا على شكل فراشه. صغيره
ماجد:شذي. انا بحبك. لا انا مش بحبك انا بعشقك من وقت ما كنا اطفال وانا بعشق كل حاجه فيكي. انا دلوقتي. بطلب منك. انك تكملى. معايا اللى باقي من عمري. تقبلي تتجوزيني.
كانت دموع شمس تنزل من عيونها. كالشلال. هزت رأسها علامه على الموافقه.
لم يصدق ماجد نفسه. فها هي حبيبته. ومن انتظرها. اثني عشر عاما. توافق. على الزواج منه. البسها. الخاتم. وقبل يدها.
ماجد بحب:هاجي اخطبك بكره من ملك. مش هاقدر استني كتير.
هزت شمس رأسها ولم ترد عليه
ماجد:يلا بقي نتعشي
وذهبوا لكي يأكلوا. (نسيبهم بقي. ياكلوا. ونروح. نشوف الباقيين بيعملوا اي )
في قصر البحيري.
اتفق الجميع. ان يكون الفرح بعد اسبوع. واتفقوا على كل. شئ. وطلب امجد ان يجلس هو واسيل. بمفردهم. ووافق حمزه
وذهبوا الى الحديقه. وجلسوا.
ظلوا صامتين لمده. عشر دقائق
اسيل بزهق:لو مش هاتتكلم نقوم نقعد معاهم احسن
امجد:شاطره. عشان وافقتي. من غير عند
اسيل:غصب عني. مضطره اعمل كده. بس صدقني هاتندم. على كل اللى بتعمله ده.
امجد فى نفسه:انا ندمان من دلوقتي.
امجد:ههههه. اما نشوف. نتكلم فى المهم بقي
اسيل:اللى هو اي
امجد: اولا انا مش هاقبل ان مراتي. تشتغل. يعني مفيش شغل تاني.
كانت اسيل ستعترض ولكن اوقفها امجد بأشاره منه.
امجد:ثانيا انا مراتي محدش يشوف شعرها. يعني ياريت تتحجبي. طبعا. الموضوع ده يرجعلك لان دي حاجه بينك وبين ربنا. بس انا اتمني انك تتحجبي
اسيل بحزن:انا كان نفسي من زمان اني اتحجب بس. ملقتش اللى يساعدني. ماما ماتت من وانا صغيره ومكنش عندي حد يوجهني
امجد بابتسامه:انا هاكون معاكي.
جلسوا يحكوا. قليلا.
انقضي الوقت. سريعا. وذهب كلا من امجد. وعائلته. الى منزلهم.
انقضي الليل سريعا. واتي يوم. جديد.
في شركه الدمنهوري.
فى مكتب ادم.
كان يجلس ادم وهو يتابع اعمالله وسمع طرق على باب مكتبه. فاذن للطارق بالدخول. فدخل حسام.
تفأجا. ادم كثيرا.
ادم:انتا
حسام:في اي
ادم:اصل انتا اول مره تخبط على الباب على طول بتتدخل على طول من غير ما تخبط.
حسام:عادي تغيير
ادم:خير جي ليه
حسام:عاوز اتجوز
ادم :لا انتا اكيد حصلك. حاجه. مالك انتا تعبان
حسام:لي ده كله
ادم:الاول تخبط على الباب وبعدين تقولي هاتجوز وياتري مين اللى امها داعيه عليها دي
اخذ حسام نفس عميق. وقال
حسام:مريم
ادم :مريم مين
حسام:مريك بنت خالك
ادم:اااااه. فهمت.
حسام:فهمت اي انا عاوز اتجوزها.
ادم:وانتا جي ليا انا لى ما تروح لابوها ولا اخوها
حسام:ما انا عاوزك تاخدلي معاد عشان اجي اتقدملها.
ادم:اممممم. بعد اسبوعين كويس
حسام:اسبوعين اي. انا هاجي النهارده
النهارده اي انتا مجنون مش لما اخد رأيهم الاول واخد رئيها. هي كمان
حسام :هي موافقه.
رفع ادم حاجبه وقال:اه. انتو متفقين بقي.
حسام :المهم انا هاجي النهارده. بليل. عشان اتقدملها. والفرح في ظرف اسبوعين. انا مش هاستني كتير
ادم:انتا مجنون زي امجد بالظبط
حسام باستغراب:لي مالوا امجد
ادم:اصل. هو كمان خطب امبارح وفرحه الاسبوع الجاي
حسام :ازاى ده. وخطب مين بقي
ادم:اسيل اخت حمزه البحيري
حسام بتذكر :اه عرفته. بس غريبه. امجد. طول عمره بيحب نادين. ومكنش موافق ابدا انو يرتبط بواحده. غيرها. اي اللى غير رائه
ادم بكذب فهو يعلم كل شي:علمي علمك
حسام :طيب وا
قطع كلام حسام صوت طرق على الباب
ادم:ادخل
دخل ماجد.
وسلم على حسام.
ماجد:انا كنت عاوزك فى موضوع
ادم:خير
ماجد:انا عاوز اتجوز
ادم:هو النهارده يوم الجواز العالمي. وعاوز تتجوز مين ان شاء الله
ماجد:شذي
ادم:شذي. قصدك شمس
ماجد:ايوه
ادم:وهي رئيها اي
ماجد:هي موافقه.
ادم:طيب انا هاشوف رأي ملك وارد عليك
حسام:طب وانا
ماجد:وانتا اي
ادم:الباشا عاوز يتجوز هو كمان.
ماجد:ومين العروسه
ادم:مريم اختك
ماجد:مريم.
حسام:ماجد. انا عاوزاجي اتقدم لها النهارده.
ماجد:النهارده. اي انتا مستعجل اوي
حسام:اه مستعجل.
ماجد:والله نكلم بابا ومشوف رأيه اي
حسام:ماشي وانا موافق
انقضي اليوم سريعا.
اخبر ادم. عاصم. بطلب حسام. ووافق عاصم. لانه يعرف حسام جيدا. واتي حسام. وطلب ان يكون الفرح مع امجد. اعترض الجميع ولكن تحت اصراره. وافقوا.
وايضا. اخبرهم ادم. بطلب ماجد. واخبر ملك ايضا. ففرح الجميع. لهذا الخبر. وقرروا. ان تكون خطبتهم. مع. امجد. وحسام. بعد ان اشترطت شمس ان يكون الزواج بعد ان تنتهي من دراستها.
انقضي الاسبوع سريعا.
وسط ترتيبات الزواج.
وكانت الفتيات تخرج يوميا للتسوق. ومان يجهز كلا من امجد وحسام.الفيلا الخاصه بكلا منهم. وتركوا العمل. على ادم. وماجد
اسيل وملك اصبحوا اصدقاء كثيرا.
في يوم الفرح.
ذهبت الفتيات الى البيوتي سنتر من الصباح.
ليجهزوا. نفسهم
ارتدت. ملك. فستان. باللون. البنفسجي. وارتدت حجاب يناسبه. ووضعت لها الفتاه. ميك اب. خفيف. فكانت. قمه في الجمال
وارتدت شمس فستان باللون الذهبي. وكانت. جميله جدا
اما اسيل ومريم. فارتدوا. نفس تصميم فستان الزفاف. كان الفستان يضيق من الاعلى حتي الخصر. ومزين بفصوص. لامعه. وارتدت اسيل ايضا الحجاب وكانت جميله جدا به.
اتي الشباب واخذ كل شاب حبيبته. وذهبوا الى الفندق المقام به الزفاف.
اعلن الدي جي. عن وصول. العروسين.
فدخل كلا من امجد. وهو يمسك بيد اسيل. وحسام. وهو يمسك بيد مريم. وماجد وهو يمسك بيده. شمس. وخلفهم. كان ادم. وملك.
ذهب الجميع ليجلسوا. فى اماكنهم.
بعد قليل. اتي المأذون. وكتب كتاب امجد. واسيل. وحسام ومريم. واصر. ماجد. ان يكتب كتابه هو وشمس. ووافق ادم وبعدها. ذهبوا جميعا. لكي يرقصوا
ورقصوا. على اغنيه. اصاله (روحي وخداني. )

وفجاءة.انطفئ. الضوء.
امجد:ادم شوف في اي
ادم:ثواني
ذهب ادم لكي يري ماذا هناك.
بعد لحظات
عاد الضوء. ولكن. لم يجد احد. اسيل. فهي اختفت.
بحث الجميع. عنها ولكن لم يجدوا. لها اثر.
حمزه:هاتكون راحت فين بس ي ربي
امجد:اكيد هانلاقيها.
حمزه:يارب
رن هاتف حمزه. فرد عليه.
حمزه:الوووو
عرفه حمزه من صوته.
حمزه:اختي فين.
....:اختك معايا كنت فاكر انك لما تسيب لندن. وتسافر مصر انا مش هاعرف اوصلك.
حمزه:سيب اختي احسنلك
....:مش هاتقدر توصلى ولا توصلها.
حمزه:ده بعدك. انا هاوصلك. والمره دي هاقتلك. وهاخد حق لين منك. فاهم هاقتك. ي معتز
استووووب
(معتز العمري. شاب فى الثلاثين من عمره. والده مصري ولكن والدته. ايطاليه. وسيم جدا. عيونه. بلون البحر. وبشرته بيضاء. وشعره اصفر. ولكنه. مريض نفسي. يكره حمزه كثيرا. لانه كان يحب اسيل. ولكن حمزه لم يوافق. عليه. لانه علم انه مريض نفسي لهذا قتل لين حبيبه. حمزه. واقسم انه سوف يحصل على اسيل. مهما كلفه الامر )
معتز بضحك:اعلى ما في خيلك اركبه. سلام
اغلق معتز الهاتف.
عند حمزه
امجد:هوووو
حمزه:ايوه هو
امجد بتوعد:يبقي حكم على. نفسه بالموت
استوووووب
كفايه كده النهارده.
توقعاتكم. اي
اي اللى هايحصل. مع اسيل.
ياتري امجد ممكن ينقذها.
ولا هاتروح منه هي كمان.
وامتلكتها. عيون الصقر
ميرو


فيتامين سي 24-06-19 04:59 AM



الفصل 22
ي جماعه. هو لي التفاعل. بقي قليل. اوي كده. لو الروايه مش عجباكم عرفوني.
وقفنا البارت اللى فات لما اسيل اتخطفت. وحمزه عرف ان معتز اللى خطفها
امجد:هووو
حمزه:ايوه هو
امجد بتوعد:يبقي. حكم. على روحه بالموت
حمزه:بس ي تري. واداها. فين.
امجد:انا هاكلم. اللواء. حسين
. وهو اكيد هايساعدنا
ادم. لحسام:حسام خد البنات
. وماما. وخالى. ووديهم القصر
. واحنا هانشوف الموضوع ده.
حسام:ماشي
اخذ حسام الجميع. وغادرو.
اتصل امجد باللواء واخبره. ان معتز خطف اسيل
اللواء:احنا عرفنا. من المكالمه
. لاننا كنا مراقبين تليفون حمزه
زي ما كنا متفقين
امجد:طيب قدرتوا تحددوا. مكانوا.
اللواء:احنا. قدرنا نلقط. اشاره
. بسيطه. بس بعدين اختفت.
لان التليفون اتقفل.
امجد:والاشاره دي كانت فين
اللواء :كانت على طريق اسكندريه
الصحراوى
امجد:يبقي. اكيد هو مخبي
اسيل. هناك.
اللواء :متقلقش انا كلفت
اشطر ظابط عندي بالقضيه.
دي وان شاء الله. فى اقرب
وقت. هانعرف مكانها
امجد:انا مش هاستني. انا
هادور عليها. بنفسي
اللواء:بلاش انتا. لان هايبقي
فى خطر على حياتك
امجد:مش مهم. المهم. اسيل ترجع
. دي مراتي. وانا مش هاقعد كده
وانا مش عارف ال... ده بيعمل فيها اي
اللواء:زي ما تحب
امجد:طيب تمام. وياريت
لو حضرتك وصلتوا لاي حاجه
تبلغني بيها
اللواء:اكيد ي امجد ي بني
اغلق امجد الهاتف. مع اللواء
ونظر الى ادم وحمزه
امجد:الاشاره كانت فى طريق
اسكندريه الصحراوى
ادم :انا هاكلم الرجاله واخليهم
يمشطوا. المنطقه. كلها.
امجد:تمام.
حمزه:وانا كمان. اعرف شركه حراسات كويسه. هاكلمهم يبعتولنا. رجاله زياده
ادم:كويس
فى مكان مهجور
يجلس معتز. وهو ينظر لاسيل
الغافله. اثر المخدر.
معتز. وهو يحرك يده. على وجهها
معتز:وحشتيني اوى.ي حبيبتي. بقالي سنتين
مشوفتكيش كلوا بسبب حمزه
بس خلاص انتي دلوقتي معايا
ومفيش حاجه هاتفرقنا عن بعض ابدا
بدات اسيل. تفوق
ابتعد معتز قليلا عنها.
اسيل بالم:انا فين
معتز:انتا معايا. ي حبيبتي
فتحت اسيل. عيونها. فور ان
سمعت. صوته. فهي تكرهه بشده.
وايضا تخاف منه
اسيل بخوف:. انا اي جابني هنا
معتز:انا اللى جبتك
اسيل:انتا عاوز مني اي
اقترب منها. معتز.
معتز:عاوزك انتي
اسيل:مستحيل. انا بكرهك. ومش
ممكن اخليك. تقرب مني
انا بكرهك
ضربها. معتز. كف. نزفت
شفتيها. عن اثره
اقترب منها معتز
معتز باسف:انا اسف جدا ي حبيبتي
مكنش قصدي بس انتي اللى عصبتيني
اسيل:ابعد عني انا بكرهك
معتز:بس اسكتي. انتي اي اللى
غيرك كده. انتي كنتي بتحبيني
اسيل:انا عمري ما حبيتك.
معتز:لا انتي بتحبيني بس اخوكي
هو اللى فرق ما بينا
اسيل:انااللى بعدت عنك.
لاني بكرهك ي معتز
معتز:مش مهم بكره لما نتجوز. ونسافر
هاتحبيني
اسيل:نتجوز اي انتا اتجننت. انا متجوزه
معتز:مش انتي قصدك. على استاذ امجد.
لا متخفيش. انا هاخلصك منه
وهانتجوز
اسيل:اوعي تقرب من امجد انتا فاهم
تركها معتز. وخرج من الغرفه
معتز للرجل الواقف على الباب
معتز:خلي بالك منها كويس
الرجل:تحت امرك ي بوص
في شركه الدمنهوري
كان يجلس كلا من امجد وادم
. وحمزه. وماجد. وحسام
كان امجد يجلس وهو مهموم
وحزين ويفكر في اسيل
امجد :ي تري انتي فين. ي
اسيل.
تذكر امجد. قبل يوم الفرح بيوم
وقت ان اتصل باسيل.
لكي يخبرها. بشئ
فلاش باك
كانت تجلس اسيل. وهي تفكر
فى امجد وحياتهم معا
فهو فى الاسبوع الماضي
كان يعاملها. بطريقه. غريبه جدا.
فيوم يكون حنون. وطيب.
ويوم اخر يكون عصبي جدا
ولكن هي تريد ان تعلم سبب زواجه منها
اخرج اسيل من شرودها. صوت هاتفها.
فنظرت
فيه وجدته رقم امجد.
فردت عليه
اسيل:الوووو
امجد:ازيك
اسيل:الحمد لله. وانتا
امجد:الحمد لله. بتعملي اي
اسيل:ولا حاجه. كنت هانام
امجد:يعني انا صحيتك
اسيل:لا ابدا.
امجد:انا كنت عاوز اقولك حاجه.
اسيل:اي هي
امجد:فى مفجاءة. انا محضرهالك بكره
اسيل:بجد اي هي
امجد بضحك:ما انا لو قولتها. مش هاتبقي مفجاءة
اسيل:كده. انا كمان محضرالك مفاجاءة
امجد:مفاجاءة. اي
اسيل:هاتعرفها. بكره
امجد:بتردهالى يعني ماشي
ظلوا يتحدثوا. كثيرا. حتي غفوا
. وهم يتحدثوا
بااااك
امجد:عرفت المفاجاءة.
بتاعتك. كانت انك لبستي. الحجاب.
بس ملحقتيش تعرفي انا كنت محضرلك اي
بس مش مهم.
هارجعك. ليا. وكل حاجه هاتبقي
كويسه
قاطع شرود امجد. صوت
رنين هاتف
وكان هاتف ادم
رد ادم على الهاتف.
واستمع للطرف الاخر
ادم:بجد لاقيتوها.
فرح امجد كثيرا.
ادم:طيب انا جيلك بسرعه
اغلق ادم الهاتف وقال
ادم:لاقيوها. هما دلوقتي موجودين.
في بيت مهجور. على طريق اسكندريه
الصحراوى
حمزه:طيب يلا بينا بسرعه
امجد:انا هاتصل باللواء
عشان نعرفه
اتصل امجد باللواء واخبره بمكان وجود
اسيل واخبره اللواء اه سوف
يرسل قوه. الى هناك
نزل. الجميع من الشركه
وصعدوا. الى السيارات واتجهوا
الى مكان تواجد اسيل

بعد فتره ليست قليله.
وصلوا. الى المكان.
ووجد ادم رجاله
رجل ادم:هما موجودين هنا ي فندم
ادم:تمام
اخبرهم ادم. ان يتحركوا. ببطئ
لكي لا يلاحظ احد من رجال معتز
وجودهم.
وفعلا اتجهوا الى المنزل المهجور
واستطاعوا. ان يدلفوا للداخل. وتخلصوا
ايضا من رجال
معتز وكانوا يبحثوا عن اسيل
ولكن. فجاءة. رأو معتز
وهو يخرج من غرفه. ويضع المسدس
على رأس اسيل
معتز:وصلتوا. بدري اوى. مكنتش
متصور انكم هاتقدروا. توصلولى
امجد:ابعد عنها احسنلك

معتز:اهلا. بقي انتا فاكر
انك هاتقدر تبعدها عني تبقي غلطان
اسيل ليا ومستحيل تبقي لحد غيري
حمزه:معتز سيبها.
معتز:لا مش هاسبها اسيل
بتاعتي انا. وانا وهي هانسافر من هنا
اسيل:وانا مستحيل هابقي معاك انتا فاهم.
نظر امجد لاسيل. نظره فهمتها. اسيل
جيدا.
وفجاءة. عضت. اسيل. يد معتز
وداست على رجله.
وركضت على امجد
صوب معتز مسدسه. على امجد.
واطلق. الرصاصه.
ولكنها. لم تاتي. فى امجد.
ولكن اتت فى ......؟؟؟؟؟
استووووووب
كفايه. كده. نكمل. بكره. بقي
توقعاتكم. اي
الرصاصه جت في مين
اي اللى هايحصل. بعدين.
وامتلكتها. عيون الصقر.
ميرو


فيتامين سي 24-06-19 05:01 AM



ده مش فصل. دي تكمله. للفصل 22

وقفنا البارت اللى فات لما. معتز. صوب مسدسه. ناحيه. امجد. واطلق النار ولكن الرصاصه لم تصيب امجد.
بل صابت. ادم.
الذي وقف امام امجد لكي يفديه
وفى نفس الوقت اتت الشرطه
وقبضت على معتز
امجد:ادم انتا كويس
ادم بصوت ضعيف:ايوه
حسام بصوت عالى. :اسعاف بسرعه
الظابط :انا طلبت الاسعاف وزمانها. على وصول.
بعد قليل اتت الاسعاف.
ولكن كان ادم فقد وعييه
اخذت الاسعاف. ادم. وذهب
خلفه. كلا من امجدواسيل وحمزه
وحسام. وماجد
فى المستشفي
وصلت سياره الاسعاف.
ودلفوا بادم. للداخل. للطبيب
فأمرهم الطبيب ان يدخلوه لغرفه
العمليات سريعا.
اتصل ماجد. بمريم واخبرهم بما حدث
بعد نصف ساعه
اتي الجميع. وكانت ملك تبكي بشده
ملك ببكاء:فين ادم
ماجد بحزن:لسه فى العمليات
انهارت ملك فى البكاء فأخذتها
شمس فى احضانها وهي تحاول ان تهدئها
شمس:اهدي ي حبيبتي ان شاء
الله مش هايحصله. حاجه
ويقوم بالسلامه
ملك بدموع:يارب. انا مقدرش
اعيش من غيره. يارب
مر ثلاث ساعات.
ولم يخرج احد من غرفه العمليات.
كان الجميع على اعصابهم
حتي خرج الدكتور
ركضت ملك على الطبيب
ملك:دكتور طمني هو عامل اي
الطبيب :للاسفل هو نزف كتير وكمان الاصابه. كانت قريبه من القلب
ملك:يعني اي
الطبيب:هو هايفضل فى العنايه
المركزه. ياريت تدعولوا
غادر الطبيب وتركهم.
انهارت ملك بعد كلام
الطبيب ولم تتحمل. وفقدت
وعيها
اتت الممرضه. سريعا.
وادخلوها غرفه. واعطاها
الطبيب ابره مهدئه
مر الوقت ببطئ
على الجميع.
وكانوا فى انتظار الطبيب
لكي يخبرهم بحاله. ادم
فاقت ملك ايضا وكانت تقف امام العنايه المركزه وهي تنظر الى ادم
ولم تتوقف دموعها عن النزول
بعد قليل. اتي الطبيب.
ودلف الى غرفه العنايه
لكي يفحص ادم
وخرج بعدها. بوقت ليس

بطويل. وكان وجهه لا يبشر بالخير
الطبيب بحزن:انا اسف.
هو دخل بغيبوبه.
ملك :لااااااا
بعد مرور. ثلاث. شهور
فى المستشفي.
فى غرفه العنايه المركزه.
كانت تجلس ملك مع ادم
مثل كل يوم
فهي من وقت ما دخل بغيبوبه.
لم تتركه. ابدا.
ملك:ادم. حبيبي. انتا وحشتني. اوي
بقالك ثلاث شهور فى غيبوبه
تعرف. مريم. حامل. حسام هايطير
من الفرح. بس انا زعلانه. اوي
عشان امجد واسيل. اسيل بتحبه اوي
بس هو مش قادر يحبها.
وهي دلوقتي. عايشه مع حمزه.
انا صدعتك النهارده.
انا هقرألك. الورد اليومي بتاعك
امسكت ملك بالمصحف وبدات
فى القراءة وكان صوتها جميل جدا

في فيلا الصياد
كانت مريم تحضر الطعام
احست بيد تحتضنها من الخلف. لم تتفاجأ
كثيرا فهي اعتادت على هذا الامر
مريم:جيت امتا
حسام:لسه جي دلوقتي
مريم:عشر دقايق والاكل يكون جاهز
حسام:مش انا قولتلك. متتعبيش
نفسك وترتاحي. عشان الحمل
مريم:متخفش ي حبيبي
الدكتوره قالتلى اتحرك براحتي
حسام:طيب اساعدك. بقي
بدا حسام فى مساعده. مريم فى تحضير الطعام

عند اسيل. كانت اسيل فى غرفتها
وتجلس على الفراش وهي تمسك
فى يدها. صوره امجد
وتبكي
اسيل ببكاء:معقول هنت عليك.
بقالك شهر. مسألتش عليا
بس لا ي امجد. انا مش هافضل كده
انا لازم انساك عشان ارتاح
مسحت اسيل دموعها. وونزلت للاسفل وجدت حمزه فى مكتبه. طرقت الباب
وسمعت اذنه بالدخول
دلفت للداخل.
وجلست امامه.
حمزه:خير ي اسيل
اسيل:حمزه. انا كنت عاوزه انزل الشركه
معاك
حمزه:ياااه. اخيرا.
اسيل:يعني انتا موافق
حمزه:ده انا اتمني. .
اسيل :يعني ممكن انزل معاك من بكره
حمزه :ده انتى مستعجله اوي
على العموم ماشي بكره تنزلي
معايا. الشركه
اسيل:ربنا يخليك ليا يارب
وذهبت اليه وقبلته من خده وبعدها
خرجت من المكتب وصعدت الى غرفتها.

استووووب
عارفه انو صغير
بس ده مش فصل. دي تكمله للفصل اللى فات
اشوفكم بكره بقي مع. الحلقات الاخيره. من
وامتلكتها عيون الصقر
ميرو
تصبحوا على خير


فيتامين سي 26-06-19 03:04 PM



الفصل 23


في صباح يوم جديد
استيظت. اسيل من نومها. ونهضت من فراشها وذهبت. الى حمامها. واخذت شاور وتوضت. وخرجت. وارتدت. ملابسها. وادت فرضها. ونزلت للاسفل. وجدت اخيها حمزه يجلس على طاوله الطعام.
اسيل وهي تقبله من خده:صباح الخير
حمزه بابتسامه:صباح الورد. يلا افطري.
اسيل:لا مليش نفس.
حمزه:لى كده
اسيل:مفيش بس مش قارده اكل
حمزه:على راحتك. جاهزه.
اسيل:ايوه. جاهزه.
حمزه وهو ينهض. :طب يلا بينا
خرجوا. اسيل وحمزه. من باب الفيلا الداخلى. واتجهوا الى السياره. وركب حمزه فى مقعد السائق. وركبت اسيل بجانبه. وقاد حمزه السياره. واتجه الى شركته. الخاصه.
في شركه. الدمنهوري
فى مكتب امجد
كان يجلس امجد وهو يتابع اعماله. وسمع. صوت رنين هاتفه. فنظر به. ووجده. احد رجاله. فرد عليه.
امجد:الوو
الرجل:اهلا ي باشا
امجد:اي الاخبار
الرجل:خرجت مع اخوها دلوقتي وعرفت انها. ناويه تشتغل معاه فى الشركه.
امجد:طب خليك وراهم وانا جيلك اهو.
الرجل:تحت امرك ي باشا
اغلق امجد الهاتف مع الرجل. وقال
امجد:بقي بتتحديني. ي اسيل ماشي انا هاوريكي (كنتوا. ظالمين الرجل. وبتقولوا. عليه ظالم. 😂😂اهو بيراقبها. وبيطمن. عليها اهو😍😍😍)
خرج امجد من الشركه. سريعا. وضعد الي سيارته. وقادها وذهب الى شركه البحيري. ليري. زوجته العزيزه
في جامعه القاهره.
انتهت. شمس من محاضرتها. وكانت على وشك الخروج من الجامعه ولكن اعترض طريقها. شاب
الشاب:اي ي جميل ماشي لوحدك لي.
شمس:امش من هنا احسنلك
الشاب :مش لايق. عليكي. الدور. ده خالص
شمس :انا هاندهلك الامن
امسكها الشاب من يدها. وضغط عليها. حتي آلمها.
الشاب:انتي هاتعملي شريفه. عليا. ي بنت ال
لم يستطيع ان يكمل كلامه. لانه تلقي لكمه. قويه. على وجههه اطااحت به. ووقع على اثرها فى الارضنظرت شمس للشخص الذي ضربه. وجدته. ماجد. ووجهه لا يبشر بالخير. اطلاقا. اقترب ماجد من الشاب وامسكه. وبأء في ضربه. حتي اتي امن الجامعه. وفصل بينهم.
امسك ماجد. بيد شمس وخرج من الجامعه. وهي خلفه. تحاول ان توازاي خطواته
شمس:طب اسمعني بس
ماجد:اخرسي. مش عاوز اسمع. صوتك انتي فاهمه
شمس وهي على وشك البكاء:حاضر.
وصل ماجد الى سيارته. ففتح لها الباب
ماجد:اركبي.
صعدت شمس الى السياره. واغلق ماجد الباب وصعد هو ايضا الى السياره.
وبدا في القياده.
كانت شمس تحاول ان تداري. دموعها. ولكنها. لم تستطيع. لم يتحمل. ماجد ان يري دموعها. فهو يعشقها. ولن يقدر ان يتحمل رئيتها. هكذا.
ماجد:بطلي عياط.
شمس :حاضر
ولكنها لم تستطيع ان توقف دموعها.
اوقف ماجد السياره. ونظر اليها. ومد يده. وبدء فى مسح دموعها بيده.
ماجد:مش انا قولتلك. قبل كده مش عاوز اشوف دموعك. دي تاني. طول ما انا عايش
شمس:انتا. اول. مره. تزعقلي.
ماجد:انا اسف ي حبيبتي. بس انا. لما شوفته. ماسك ايديكي. مستحملتش. انا بغير عليكي. ي قلبي
شمس:والله. انا مش اعرفه. هو اللى كان بيضايقني
ماجد:خلاص ي روحي. اهدي.
شمس:يعني انتا مش زعلان مني
ماجد:انتا اللى مش زعلانه مني
شمس:لا.
ماجد:طب اي. رئيك بقي اعزمك. علي. الغدا
شمس:موافقه
ماجد:تمام.
قاد. ماجد السياره. وذهب الى. المطعم.
في شركه البحيري
وصلت سياره. امجد امام الشركه.
ونزل من السياره. ودلف الي الشركه. وسأل فى الاستقبال. عن مكتب. اسيل. فأخبرته موظفه الاستقبال عنه. فذهب امجد اليه. ودخل دون ان يطرق على الباب.
وجد اسيل. تنام على الاريكه. فى هدوء.
اقترب منها. وحاول ان لا يفعل اي صوت.
وصل بجانبها. وركع. علي رجله وظل ينظر اليها. لم يدري امجد. كم من الوقت. ظل. هكذا. ولكنه افاق. علي. صوت اسيل
وهي تقول
اسيل:امجد. امجد. متسبنيش ارجوك.
امجد بصوت واطي:عمري. ما هاسيبك
بدات اسيل فى فتح عيونها. وجدت امجد امامها. اعتقدت. اسيل. انها تحلم به كمثل. كل يوم.
اسيل:امجد
امجد:حياته.
تفاجاءت. اسيل. عندما تأكدت. ان امجد امامها. فعلا فهبت. واقفه. ونظرت اليه
اسيل:انتا. اي اللى جابك هنا.
نهض امجد من مكانه.
امجد ببرود:جي اشوف مراتك
اسيل بسخريه :اه مراتك اللى انتا سايبها. بقالك شهر ومسألتش عليها.
امجد:مش ده المهم المهم انتي ازاي. تنزلى الشغل من غير ما تقوليلى. انتي ناسيه اني جوزك ولا اي
بدأت دموع اسيل تتجمع فى عيونها. وقالت له
اسيل بدموع. :اخيرا افتكرت انك جوزي. انا متجوزاك بقالي ثلاث. شهور. عشت في بيتك شهرين. مكنتش بشوفك فيهم. غير فين وفين. ديما. بره البيت. حتي وانتا فى البيت. يا اما فى المكتب. ي اما حابس نفسك فى اوضتك. حتي لما سبت البيت وروحت عند حمزه مفكرتش تسال. عني. ولا تعرف اي السبب اني عملت كده.
تعرف. انا حبيتك. ايوه انا بحبك. من قبل ما نتجوز. انا وافقت على جوزانا مش عشان الصور. انا وافقت لاني بحبك.
انهارت. اسيل. وبدأ صوت بكائها. يعلي
لم يتحمل امجد. دموعها. وذهب اليها واخذها بين احضانه. حاولت اسيل ان تبتعد عنه. ولكنه. لم يتركها ابدا
قبلها امجد من رأسها.
امجد:اهدي. ي حبيبتي انا اسف. اسف على كل مره جرحتك. فيها. بس والله انا كنت بتجرح اكتر منك الف مره. انا كنت ببعد عنك. عشان. كنت فاكر انك مش عوزاني. كنت فاكر انك اتجوزتيني. غصب عنك. انا كمان بحبك ي اسيل.
ابتعدت اسيل. عنه. ونظرت اليه بعدم تصديق.
امجد :متستغربيش. ايوه. بحبك. اتاكدت. اني بحبك. لما الزفت. معتز. ده كان خاطفك. وقتها كنت هاموت من الخوف عليكي وبردو من الغيره. عليكي. ليكون. قرب منك ولمسك. ولما رجعتي. قولت
هانبدأ. من جديد. بس خوفت. خوفت اكون. بجبرك تعيشي. معايا. وانك اتجوزتيني. غصب. عنك. عشان كده. كنت ببعد عنك.
ولما سبتي. البيت وقتها. اتاكدت. انك مش عوزاني. بس انا كنت عارف اخبارك كلها. وكنت معينلك حراسه. خاصه. عشان اطمن عليكي. اسيل. انا مبقتش قادر ابعد عنك. تقبلي تكملى حياتك. معايا.
لم تتوقف دموع اسيل. عن الانهمار. ووقت. ان قال امجد هذا. هذت اسيل. رأسها. بالموافقه.
احتضنها. امجد. وحملها. ودار بها. وهو سعيد جدا.
انزلها. امجد ونظر اليها. وقال.
امجد بحب:بحبك
اسيل. :وانا كمان بحبك.
اقترب منها. امجد. والتهم. شفتيها. فى قبله انستهم العالم. بما فيه.
استووووب.
بصراحه. مش قادره اكتب. اكتر من كده.
انا ملحقتش اراجع الفصل. فسامحوني لو في اخطاء املائيه


فيتامين سي 26-06-19 03:07 PM



الفصل 24. (قبل الاخير)


وقفنا البارت اللى فات. لما امجد اعترف لاسيل. انه بيحبها.
امجد بحب:بحبك
اسيل:وانا كمان بحبك
اقترب امجد. منها. والتهم شفتيها في قبله انستهم العالم بما فيه.
وفجاءة. اقتحم. حمزه المكتب. دون ان يطرق. على الباب. وتفاجأ. كثيرا. حينما رأي. امجد. مع اسيل.
ابتعدت اسيل. سريعا عن امجد وقت ان رأت. حمزه امامها. وكان وجهها. شديد الاحمرار من شده كسوفها.
حمزه باندهاش:امجد انتا هنا
امجد :ايوه جي اخد مراتي.
حمزه:امممم. وانتي رئيك اي ي اسيل موافقه تروحي معاه
هزت اسيل رأسها علامه على موافقتها
حمزه براحه:ماشي ي حبيبتي. ونظر الى امجد.
حمزه. :اوعي تزعلها. والا انتا عارف انا ممكن اعمل اي
امجد ببرود:انا مش بتهدد. انا مش هازعلها. لاني مقدرش على زعلها. ونظر الى اسيل بحب
امجد:يلا
اسيل:يلا.
امسك امجد بيد اسيل. وخرجوا من المكتب
في. المطعم.
كان يجلس كلا من ماجد وشمس بعد ان طلبوا. الطعام.
ماجد بتردد. :شمس انا كنت عاوز. اسالك سؤال
شمس باستغراب:اي هو
ماجد:عاوز. اعرف اي اللى حصل زمان خلاكم. سبتوا باريس. وروحتوا فين بعدها. وازاى جيتي مصر. وكمان مين الناس اللى كنتي عايشه معاهم. عاوز اعرف كل حاجه.
رأي ماجد الحزن. الذي حل في عيونها ودموعها. التي بدأت تتجمع. تحت جفونها.
ماجد:لو مش عاوزه. تحكي بلاش.
شمس بحزن:هاحكيلك.
شمس وهي تتذكر من اثني عشر عام.

فلاش باااااك

كانت شمس تعيش مع والدتها. فى الفيلا المجاوره. لفيلا. اهل ماجد. وفي يوم من الايام. دخلت شذي(شمس) على والدتها. رأتها. تضع ملابسهم. في حقيبه السفر.
شذي :مامي. احنا. هانروح فين
منار(والده شذي):مسافرين ي حبيبتي
شذي بطفوليه:وميجو. هايسافر معانا
منار:لا ي حبيبتي. ماجد مش هاينفع يسافر معانا.
شذي:لي انا عاوزه. ميجو. معانا
منار:هو هايبقي يحصلنا. يلا عشان هانتاخر على الطياره.
واخذت شذي من يدها وخرجت من الفيلا وركبت سيارتها. وذهبت الى المطار. انهت اجرأتها. وانتظرت موعد طائرتها.
بعد نصف ساعه.جاء موعد الطائره. فأمسكت بيد شذي. واتجهت الى مكان الطائره وصعدت بها.
كانت شذي لاتعلم مكان ذهابهم.
بعد مرور عده ساعات.
هبطت الطائره. بمطار. القاهره الدولى.
ونزلت منها منار. ومعها شذي وانهت الاجرائات. وخرجت من المطار. وشاروت الى تاكس. وصعدت به. وذهبت الى الاوتيل.
مر يومين. ولم تعلم شذي. سبب مجيئهم الى القاهره.
وفي يوم دخلت عليها والدتها واخبرتها انهم سوف يذهبوا الى بيتها. واثناء الطريق. لم ينتبه السائق. الى الشاحنه التي امامه. واصتدم بها.
وانقلبت السياره التي كانوا بها.
بعدها. فاقت شذي وجدت. نفسها فى المستشفي. كانت تبكي وتصرخ. باسم والدتها. ولكن ما علمته. ان والدتها توفيت فى الحادث. بعدها. هربت شذي من المستشفي. ولم تعلم الى اين تذهب. حتي رأها على وسميره. (والديها بالتبني) واخذوها. بيتهم. ومن وقتها وهي تعيش معهم. ولكنهم. لم يكونوا. يحبونها اطلاقا. بل بالعكس اوقات. كانوا يقوموا. بضربها. بوحشيه. كبيره. جدا. لهذا فهي لا تحبهم.
باااااااك
كانت شمس تحكي وهي تبكي بشده. وكان ماجد حزين جدا. فهو لم يتصور ان حبيبته. مرت بكل هذا. فهي اختفت هي ووالدتها. فجاءة. ولم بعلم احد الى اين ذهبوا. وحاول ماجد كثيرا ان يجدها. ولكنه لم يقدر
ماجد:اهدي. ي حبيبتي. خلاص. كل ده انتهي. انتي دلوقتي معايا ومفيش اي حاجه تانيه ممكن تحصلك.
حاول ماجد كثيرا. ان يهدئها. حتي هدئت. ووعد نفسه انه سوف يحاول تعويضها. عن جميع ما مرت به
في فيلا الصياد.
كان يجلس حسام وهو يراقب مريم وهي نائمه. فاتت له فكره فذهب واتي بأدوات الرسم الخاص بهوبدأ يرسم. مريم وهي نائمه. بعد وقت ليس بقليل. بدأت مريم تستيقظ. ففتحت عيونها. ورأت. حسام بجلس امها. وهو يرسمها فأبتسمت. له. ذهب حسام اليها. وجلس بجانبها.
حسام بأبتسامه:كل ده نوم
مريم :اعمل اي على. طول عاوزه انام. عمتو بتقولي ان ده طبيعي فى الحمل.
حسام:بس انتي بتوحشيني. اوي وانتي نايمه
مريم:لسه بتحبني ي حسام.
حسام:انا مش بس بحبك انا بعشقك. انا مش عارف كان ممكن يحصلي اي لو مكنتش اتجوزتك.
مريم:انا كمان مش عارفه كان هايحصلي. بس الفضل كله لملك. هي اللى قالتلى. اسمع. لقلبي. وقلبي اختارك انتا
حسام:ملك. دي ملاك فعلا. بس صعبانه عليا جدا.
مريم بحزن:فعلا صعبانه عليا اوي. مكنتش اعرف انها بتحب ادم اوي كده.
حسام:ان شاء الله ادم يفوق ويعوضوا. الوقت اللى ضاع منهم ده كلوا
مريم:يارب
بعد. مرور.اربع شهور.
لم تتحسن. حاله ادم. فهو مازال. في غيبوبه.

لم تترك ملك ادم ولو قليلا. ونحفت كثيرا. وازداد شحوب وجهها. من الحزن عليه. ولكنها. على ايمان ان ادم حبيبها. سيفوق من اجلها

حمزه مشغول. كثيرا في اعماله. وتأتي على باله كثيرا الفتاه التي قابلها. ولكنه. يقنع نفسه انها فقط شبيهه لحبيبته. لين
.
حاول ماجد كثيرا. ان يسعد. شمس وفعلا نجح فى هذا فماجد. يفعل. كل شي لها.

نجح امجد. فى جعل اسيل. تنسي. جميع الحزن الذي سببه لها. فى الشهور الاولى من زواجهم
وكانوا. سعداء كثيرا. وزادت. سعادتهم. بعد ان علموا. خبر. حمل. اسيل.

في فيلا الصياد.
كان حسام نائم. وفجاءة. سمع صوت صراخ زوجته. فزفر. فهو تعود. على هذا. الصراخ. كل ليله. اشعل حسام الضوء
حسام بصوت ناعس:مالك ي حبيبتي.
مريم بصراخ:الحقني. انا بولد.
حسام:بتولدي اي بس انتي لسه فى السابع.
مريم:ااااااه.
لاحظ حسام الالم البادي على وجهها. اي انها. فعلا ممكن ان تكون. ستولد.
ابدل حسام ملابسه سريعا. وابدل اليها ملابسها. وحملها ونزل الى الاسفل وخرج من الفيلا. ووضعها فى السياره وركب بجانبها. وقاد سريعا الى المستشفي
بعد قليل. وصل. حسام الى المستشفي. وحمل مريم. وذهب الى الداخل.
حسام بصوت عالى:حد يجيب الدكتوره بسرعه.
اتت الممرضه. واخبرتها. ان يدخلها. الى الغرفه. واتت الطبيبه. وفحصتها. واخبرت الممرضه ان تحضر غرفه العمليات سريعا.
خرجت الطبيبه. من الغرفه. ركض حسام اليها
حسام:دكتوره هي عامله اي
الدكتوره:حاله ولاده.
حسام:بس ازاى هي لسه في السابع.
الدكتوره:لازم تولد حالا حالتها. صعبه ياريت تدعيلها.
غادرت الطبيبه. وتركت حسام وهو حزين جدا. على زوجته. وخائف عليها.
اخبر حسام الجميع.
بعد قليل. كانوا اتو جميعا الي المستشفي.
ووجدوا. حسام يقف. امام غرفه العمليات.
امجد:هي فين
حسام بحزن:فى اوضه العمليات. لازم يولدوها دلوقتي. حالتها. صعبه اوي
امجد:ان شاء الله هاتقوم بالسلامه.
مر ساعتين والجميع. على اعصابهم. حتي خرجت الطبيبه.
ركض حسام اليها.
حسام:مريم كويسه
الطبيبه. بأبتسامه. :الحمد لله كويسه. جابتلك ولد زي القمر. الف مبروك.
غادرت الطبيبه.
بارك الجميع لحسام.
بعد نصف ساعه.
فى غرفه مريم.
كان الجميع. فى الغرفه. وكان حسام يجلس بجانب الفراش. وهو يحمل. ابنه.
بدأت مريم تفيق.
مريم :اااه. اه
انتبه حسام اليها. اعطي الولد الى امجد. وذهب اليها. واقترب منها. وامسك بيدها. وقبلها
حسام بحب:حمد الله على سلامتك.
مريم بصوت ضعيف:الله يسلمك. جبت اي
حسام:ولد زي القمر. شبهك بالظبط
مريم بلهفه :عاوزه اشوفه
حسام:حاضر
ذهب حسام الى امجد. واخذ الطفل منه. وجلس بجانب مريم. واعطاه اليها
قبلته مريم. وظلت تنظر اليه.
مريم :ده شبهي اوي.
حسام:فعلا مريم:هاتسميه اي
حسام:لا انتي اللى هاتسميه.
مريم:انا هاسميه. فهد.
حسام:جميل. ي حبيبتي. فهد حسام الصياد.
سمعوا جميعا. سوت طرق على الباب فأذن حسام للطارق بالدخول
فدخلت فتاه جميله. جدا.
استغرب الجميع من وجودها.
الفتاه :السلام عليكم
لم يكن حمزه. او اسيل منتبهين للشخص الذي دخل. ولكن بمجرد ان سمع حمزه صوتها. التفت اليها وقال
حمزه :انتي.
الفتاه:انتا.
حسام :انتوا. تعرفوا بعض
اسيل:لين.
حمزه:لا دي مش لبن دي واحده. شبها. اسمها. ساره
ساره:فعلا. انا كنت جايه اطمن. على المدام.
حسام:هو حضرتك بتشتغلى هنا
ساره:ايوه. انا دكتوره هنا.
حسام:اوك
بدأت ساره فى فحص مريم
ساره:لا حضرتك بقيتي. احسن الحمد لله. بس هانحتاج ان حضرتك تفضلي معانا يومين. لغايه ما نطمن على صحتك
قبل لن يرد احد عليها. وجدوا. الباب يفتح. نظروا جميعا. للذي دخل ووجدوها.
ملك.
ذهبت شمس اليها سريعا
شمس بقلق:ملك انتي كويسه.
ملك. بسعاده :ادم فاق.
فرح الجميع بهذا الخبر. وذهبوا. سريعا. ليروه

قبل هذا بقليل.
في. غرفه العنايه
علمت ملك ان مريم. انجبت. ولد ولكنها لم تقدر ان تذهب اليها. لكي لاتترك ادم وحيد
ملك وهي تمسك بيده :ادم. مريم. خلفت. جابت ولد. ادم مش ناوي تقوم. بقي. انتا وحشتني اوي. وبدأت ملك في البكاء وكان صوت بكائها. عالى
وفجاءة. احست. ملك بيد تضغط على يدها.
فنظرت اليه. وجدت ادم يحاول ان يحرك يده.
ملك بلهفه:ادم ادم. انتا سامعني.
لم تجد منه. رد سوي. ضغطه. بسيطه على يدها. نادت ملك على الممرضه لكي تخبر الطبيب. ان ادم حرك يده.
اتي الطبيب سريعا. وفحص ادم.
ملك:طمني ي دكتور
الطبيب بابتسامه:اطمني. هو عشر دقايق بالكتير وهايفوق بالكامل.
غادر الطبيب. وجلست ملك بجانب. ادم
ملك:ادم
ادم بصوت يكاد يكون مسموع:روحهبكت ملك حين ان سمعت صوته.
ادم:طب اي لزمته العياط بقي
ملك :مبسوطه. عشان رجعتلي.
لم يرد ادم عليها ولكنه نظر اليها. ولم يتحدث.
ملك:انا لازم اقولهم. انك فوقت. هايفرحوا اوي.
هز ادم رأسه بالموافقه
ملك:مش هاتأخر
وذهبت. ملك لكي تخبر الجميع.
استوووووب.
كده الفصل. خلص. عاوزه. رئيكم. بقي. وعاوزه. تعليقات فيها رئيكم. وتوقعاتكم. للفصل الاخير
اشوفكم. بكره. في الفصل. الاخير. من
وامتلكتها. عيون الصقر
ميرو


فيتامين سي 02-07-19 07:16 AM



الفصل الاخير

اعلن الد جي. عن دخول العروسين. فدخل. كلا من ادم. وملك. وكانوا. قمه في الجمال فكانت ملك ترتدي فستان ملائكي. وتصميمه. خيالي. فادم. اوصي عليه. من باريس. مخصوص. لها. وتألق. ادم. فى. بدله. باللون الاسود. وقميص باللون الابيض.
ذهبوا. الى. المسرح. ليرقصوا. سويا. ورقصوا على اغنيه. ممكن تخليني في حضنك
(ممكن تخليني في حضنك
محتاجه اني اسمع صوت قلبك
نبضه بيحييني نبضه بيحييني
اصل انا لما بكون متشافه
بتوتر اصل انا خوافه
فى حضنك احميني)
انتهت الاغنيه. ومع انتهائها. حمل ادم. ملك ولف بها. وقال بصوت عالى
ادم:بحببببك
بعدها ذهبوا الى المكان المخصص لهم. وبدء الجميع. فى الصعود ليسلموا. عليهم
اتي. امجد. واسيل.
امجد:الف مبروك ي حبيبي
ادم:الله يبارك فيك
اسيل وهي تحتضن. ملك:الف مبروك.
ملك:الله يبارك فيكي
اسيل. لامجد:امجد. عاوزه ارقص
امجد:ترقصي اي ببطنك. دي اقعدي لحسن تولدي دلوقتي.
ضمت اسيل شفتيها. علامه على زعلها.
اخذها امجد. ونزلوا. وبعدها. اتوا. ماجد. وشمس
احتضنت. شمس ملك.
واحتضن ماجد ادم. وباركوا لهما
ماجد:الف مبروك
ادم:الله يبارك فيك عقبالك.
ماجد:يسمع من بوقك ربنا بس هي توافق
شمس:لسه بدري. لما اخلص جامعه الاول
ماجد:يارب.
اتى. مريم وحسام. وكانت. مريم تحمل. طفلهم الصغير. فهد.الذي يبلغ من العمر. شهرين
وباركوا. لهم.
حسام وهو يحتضن ادم:الف مبروك ي صقر. اخيرا. اتجوزت.
ادم:الله يبارك فيك. الحمد لله ربنا رزقني باحلى ملاك فى الدنيا. ونظر الى ملك. بحنان
خجلت ملك من نظراته. واخفضت رأسها. ولم تقدر ان تنظر اليه
بعد قليل. دخلت. ساره. من الباب. وذهبت الى ملك. وسلمت عليها (فهي من وقت ولاده مريم. منذ شهرين. وهي اصبحت. هي والفتيات اصدقاء كثيرا)
بعد ان سلمت ساره على ملك. وباركت لها. ذهبت الى اسيل وجلست معها. وبدؤ يتحدثوا
اسيل :بس انتي. زي القمر النهارده ي ساره
ساره بكسوف :تسلمي ي حبيبتي. انتي اللى زي القمر.
كانت ساره ترتدي فستان باللو. الموڤ. وكانت ترتدي حجاب مناسب له. وتضع ميك اب. خفيف فكانت جميله جدا.
(نسيت اوصفلكم ساره.
هي بيضاء. وعيونها فيروزيه. طويله نسبيا. ومحجبه. وتعمل طبيبه. نسائيه تعيش مع عائلتها. المكونه. من والدها. ووالدتها. فقط. وليس لها اخوه )
كان حمزه يقف مع بعض الاشخاص ويتحدث معهم. ولكن كانت عيونه. تتابع ساره اين ما ذهبت.
حمزه فى خاطره:انا لي بفكر فيها.انا مستحيل احبها
كان امجد. يراقب. حمزه. ورأها. وهو ينظر الى ساره ورأي في عيونه. لمعه الحب. ولكنه ايضا رأي الحيره. فعلم ان ما مر به هو. يمر حمزه به الان. فذهب اليه.
امجد :حمزه تعالى معايا عاوزك
حمزه بأستغراب:فى اي
امجد وهي يسحبه من يده:تعالى بس
وخرج امجد من القاعه. وذهب الى حديقه الفندق
حمزه وهو يسحب يده منه:اي يا عم مالك
امجد بهدوء:عاوز اتكلم معاك.
حمزه :اتفضل اتكلم.
امجد:انتا بتحب ساره.
تفاجأ حمزه بهذا التصريح. ولكنه لم يظهر هذا بل اظهر اللامبالا.
حمزه. :اي الهبل اللى انتا بتقوله. ده. ساره مين اللى احبها.
امجد بخبث:طيب كويس. ريحتني. اصلي. جايبلها. عريس. وكنت حابب اتاكد. منك. الاول. قبل ما اقولها.
ارتبك حمزه قليلا وظهر هذا جليا على معالم وجهه
حمزه بأرتباك :عريس. عريس مين
تأكد امجد من شكه وتأكد ان حمزه يحب ساره ولكنه. يقنع نفسه بعكس ذلك. لذكره. حبيبته. المتوفيه. لين
امجد:ده واحد صاحبي كان شافها مره مع اسيل وطلب مني اني افاتحها فى الموضوع. ده حتي هو موجود. فى الفرح هنا
عن اذنك انا هاروح. اقولها.
وكان امجد سوف يغادر. ولكنه.
عاد ووضع يده على كتف حمزه وقال
امجد:متغلطش غلطتي. ي صاحبي. انا كنت زيك. كده. بس. ربنا. رحمني. وفوقت قبل ما اسيل. تروح. مني. لكن محدش يعرف انتا لما تفوق. ممكن تكون هي راحت منك.
نظر حمزه اليه بضياع.
امجد: اقولك. غمض عنيك. وقولى هاتشوف اي
ظهر التساؤل على وجه حمزه وقبل ان بتحدث قال امجد
امجد:اعنل بس زي ما بقولك
لم يجد حمزه امامه. سوي ان يفعل مثل ما قال امجد. وفعلا.
اغمض حمزه. عيوونه. في البدايه. لم يكن يفهم. حديث امجد ولكن الان فهم وادرك السبب وراء ذلك. فهو رأي. لين. والان تأكد انه لم يحب ساره. ولكن مهلا ماذا يحدث. ف لين لم تكن ترتدي الحجاب ولكن. ساره ترتديه. وايضا لين. لم تكن ترتدي مثل هذه الملابس. بل هذه الملابس ترتديها ساره اي انه يحب ساره وليست لين.
فتح حمزه عيونه. ونظر. الى امجد. وابتسم له
واحتضنه
حمزه:شكرا ي صاحبي
امجد بأبتسامه. :ده واجبي يلا. متضيعش وقت. روحلها. بسرعه
حمزه:حاضر
وذهب حمزه الى الداخل. ووجد العروسين يرقصوا. ومعهم. مريم وحسام. وماجد. وشمس وثنائيات. اخري. ولكن ما هذا. ساره. ترقص مش شاب
لم يتحمل حمزه ان يراها. وشاب اخر يلمسها. ويراقصها. فذهب اليهم.
حمزه :بعد اذنك
الشاب:افندم.
امسك. حمزه بيد ساره. وسحبها بعيد عنه
حمزه:متلمسش حاجه مش بتاعتك تاني مفهوم.
ونظر له بنظره ارعبته.
فذهب الشاب سريعا.
وبدء حمزه. يرقص مع ساره.
كل هذا وساره. مذهوله من ما يحدث. فهي. لا تدري. من تصدق. فقلبها يصور لها ان حمزه فعل هذا لانه يغار عليها. ولكن عقلها. يخبرها. انه من المستحيل. ان حمزه يغار عليها فهو لا يحبها. فلماذا سيغار عليها. نفضت ساره هذه الافكار من عقلها.
وابعدت يد حمزه عنها. وقالت له
ساره:عن اذنك مش عاوزه ارقص
سحبها. حمزه. ناحيته. وبدء يراقصها. وهي تحاول ان تبعد عنه.
حمزه بغضب:ارقصي عدلوالا والله العظيم. هايحصل حاجه مش هاتعجبك ابدا. فاهمه
انفعلت ساره كثيرا من كلامه. فهي لم تعتاد ان احد يعلي صوته عليها
ساره بغضب هي الاخري:لا مش فاهمه. انتا بأي حق بتعلى صوتك عليا. اصلا. انتا فا
نظر لها حمزه نظره. جعلتها تبتلع ما كانت ستقوله.
ف حمزه. هادئ. جدا. ولكن. كما يقولون(اتقي شر الحليم اذا غضب)
هدأت. ساره. ولاحظ هذا حمزه. وبدء ينظر لها بنظره مختلفه. بنظره عاشق حتي النخاع. فمن ينظر له يكاد يجزم. انه يعشقها. من سنين.
لم تصدق ساره هذه النظره. وظنت انه يراها. في شكل. حبيبته.
تجمعت. الدموع فى عيون ساره. حاولت كثيرا ان لا تنزل دموعها. امامه. ولكن. نزلت دمعه من عيونها. ولا حظها. حمزه.
حمزه بصوت. حنون : اي لازمه الدموع دي دلوقتي.
ساره بصوت متقطع:مفيش. انا عاوزه امشي عن اذنك.
حمزه :فى حاجه لازم تعرفيها الاول.
ساره بأستفهام :اي هي.
جمزه بغمزه:هاتعرفي دلوقتي
تركها. حمزه وذهب الى الدي جي وطلب منه شئ. وبعدها اشار الى امجد. ففهم امجد ماذا. ينوي حمزه ان يفعل.
فذهب الى ادم وحسام واخبرهم. ان يخلوا المسرح.
لم يتبقي على المسرح سوي ساره التي تقف ولا تعلم ماذا يحدث. كانت ستذهب ولكن يد حمزه اوقفتها.
امسك حمزه بيدها. وغمز بعينه. للدي جي.
فبدأت. اغنيه.
(ي ورده. مكانها. فى البستان)
بهرب في حضن عنيكي.
تايه ونفسي الاقيكي
عايش فى بعدك عني
مشتاق للمس ايديكي
نفسي بشوقي تحسي
تمحي بأيدك جرحي
واللى دا فات ننساه.
وابدا معاكي فرحي
زي الملايكه. فى دونيتها
ولا حد فكر يعرضها
كل اللى تطلبوا يتحقق
دي حاجه خارج ارادتها
متقلش تتطلب تتمني
دي حور ونازله من الجنه.
النظره منها تدوخنا
وليها بس الكون غني
بيكي الحياه بتحلالي
يلى شغلتيلى بالي.
عشت عشانك بكره
لجل ما تبقي حلالي

كل العيون حباكي.
عاشقك وبترجاكي
انك تكوني عشاني
يوم فرحي تبقي ملاكي
ي ضحكه جميله شايفنها
ي بسمه حب عارفينها
ي نجمه. عايشه وسط
سحاب بتداري لنحسدها
ي ورده. مكانها. فى البستان
ي ايه نازله من الرحمن
ي خفه دم موصفه
بتتباهي بذوق وحنان.
(الاغنيه. دي اهداء مني لشخص عزيز جدا عليا )
اول ما انتهت. الاغنيه.
ركع حمزه على ركبته. وقال.
حمزه :ساره تقبلي تتجوزيني.
لم تصدق ساره. ما تسمعه
فهي تحب حمزه بل. تعشقه.
ولكنها كانت دئما تقنع. نفسها
انه من المستحيل ان يحبها وانه سيظل يحب حبيبته المتوفيه. ااااه. هذا هو السبب اذا فهو لايريدها هي فهو يريد. حبيبته. وليست هي
هذا ما فكرت به ساره. لهذا. قالت له.
ساره والدموع فى عيونها. :لا
(لا) هل ما سمعه صحيح. احبيبته. ترفضه. لماذا. فهو رأي الحب فى عيونها. لماذا ترفضه الان
انصدم جميع الحضور.
وخاصه اسيل. فهي تعلم ان ساره تحب حمزه. فلماذا رفضته الان
لم تتتحمل ساره ان تظل. كثيرا.
فركضت للخارج. ولحقت بها شمس.
شمس وهي تركض خلفها:ساره. ساره استني.
لحقت بها شمس وامسكتها. من يدها واوقفتها.
شمس:استني
ساره وهي تبكي:سبيني امشي
شمس:بتعيطي. لي. دلوقتي. مش انتي مش عوزاه. اومال بتعيطي لي
لم تجيبها ساره ولكن ازداد بكائها.
احتضنتها. شمس وقالت لها.
شمس بحنان:لما انتي بتحبيه كده. رفضتيه ليه.
ساره بصوت متقطع . :عشان بحبه اوي.
استغربت. شمس من حديثها.
شمس:ازاى.
هدئت ساره قليلا.
ساره:انا بحبه. ومش هاقدر استحمل. اني ابقي بديل في حياته.
شمس:بس حمزه بيحبك.
ساره:لا مش بيحبني. هو بيحب لين. وعاوز يتجوزني. عشان شبهها بس.
بس انتي غلطانه.
كان هذا صوت حمزه.
الذي ركض خلفها. ليعلم سبب رفضها. واستمع لحديثها. مع شمس.
انسحبت. شمس لكي تترك لهم. مساحه. للحديث.

اقترب منها حمزه ووقف امامها. ومد يده وبدء يمسح فى دموعها. وهو ينظر لها بحنان
حمزه:مش عاوز اشوفك بتبكي تاني طول ما انا عايش. مش عاوز اشوف دموعك.
لم تتحدث ساره. بل تركته وكانت ستذهب ولكن اوقفها. حمزه بكلمته
حمزه:بحبك ي ساره.
لم تصدق ساره ما سمعته. فنظرت اليه
وقف حمزه امامها. وقال لها
حمزه بحب:ايوه بحبك. من اول ما شوفتك وانتي خطفيني. كنت فاكر ان حصل كده. عشان انتي شبه لين. بس مع الوقت عرفت ساره. نفسها. وحبيتها. حبيت طيبتها حبيت جدعنتها. واخلاقها. ديما اسيل. كانت بتحكيلى. عنك. وعن طيبتك. كنت بعمل نفسي مش واخد بالي مع اني كنت ببقي مركز مع كل حرف هي بتقوله. لانه يخصك انتي. بقولهالك تاني ي ساره. تتجوزيني.
كانت ساره تسمع كلامه وهي سعيده. جدا. وحين طلب منها الزواج لم تجد نفسها الا وهي تهز رأسها علامه. على الموافقه
فرح حمزه كثيرا بموافقتها. وقال لها
حمزه:خديلي معاد من ابوكي. بسرعه.
فى فيلا. ادم. الخاصه. (فهو رفض ان يعيش فى القصر. بعد زواجه)
وصل ادم وملك. الفيلا. ودلفوا. للداخل.
كانت ملك تنظر فى الارض من الخجل.
تفهم ادم خجلها. وقال لها
ادم بصوت هادي :اطلعي. انتي. غيري هدومك. وانا هاغير فى اوضه تانيه.
هزت ملك رأسها. وصعدت للاعلى ودخلت الى الغرفه. وعجبها كثيرا ترتيب الغرفه وذوقها. ابدلت ملابسها. وارتدت اسدال الصلاه. وتوضئت وجلست تنتظر ادم
ابدل ادم ملابسه ايضا. وتوضأ. وذهب الى غرفته. وطرق على الباب. ودخل
ادم بهدوء:يلا عشان نصلي.
ملك:ماشي.
صلي ادم. بها. وبعد ان انتهوا من الصلاه. قال الدعاء.
وبعدها بدءو. حياتهم. سويا

مر. ثلاثه. شهور.
تزوج حمزه وساره. وبعد اصرار ماجد وافقت شمس وتزوجو.هم ايضا. من اسبوع. وسافرو. لكي يقضوا شهر العسل.
اسيل. خلفت. وجابت تؤام.
(نادر. وزين )

اليوم. عاد. كلا من حمزه. وساره. وماجد. وشمس.
وجلسوا جميعهم. فى حديقه قصر الدمنهوري.
وكانوا سعيدين. جدا.
كانت الفتيات يجلسوا. ويتحدثوا
كانت ملك تحمل. فهد. وتلاعبه.
قالت لها مريم
مريم:انا بحس ان فهد بيحبك انتي ي ملك. اكتر من انا وحسام.
ملك بضحك:لي كده
مريم :اصلوا. مش بيقعد ساكت وهادي كده غير معاكي انتي وبس.
اسيل:معاكي حق. حتي نادر. وزين. بردو بيحبوها جدا.
شمس:الاطفال كلهم بيحبوا. ملك. لان قلبها طيب وتدخل القلب على طول.
اسيل:هما اتاخروا. كده لي
ساره:فعلا اتاخرو تعالوا نروح نشوفهم.
الفتيات:يلا
ذهبوا جميعا للحديقه الخلفيه. لكي يروا. لماذا تأخر ازواجهم. في تحضير الطعام.
ساره :كل ده.
حمزه وهو. يهوي على اللحم. المشوي :خمس دقايق بس.
اسيل :خلصوا بقي. بقالكم ساعه.
امجد:خلاص. حاضر.
وقال بصوت عالى :كان مالى انا ومال الجواز والقرف ده بس ي ربي.
كان ادم يقف بجانبه. وسمع. حديثه. فضحك بصوت عالى
ملك بأستغراب:بتضحك على اي
ادم وهو يحاول ان يتوقف عن الضحك:لا ابدا بس اصل شكل فى واحد هايتظبط النهارده. ونظر الى امجد.
نظر له امجد نظره كانه. يخبره ان لايقول لاحد. عن هذا الكلام.
حمزه بصوت. عالى :يلا ي جماعه الاكل جاهز.
ذهبوا جميعا. وجلسوا. حول الطاوله. وبدوء. يأكلوا. وسط مزاحهم. وضحكهم.

كده الفصل خلص.
بس الروايه لسه مخلصتش.
انا عارفه ان الروايه. لسه. فى حاجات. كتيره. فيها عاوزين تعرفوه. عشان دده انا هاعمل. نوفيلا تكمله. للروايه. بس هاتنزل. بعد اسبوعين. وهانزلها. كلها. فى يوم واحد.
بس عندي. طلب منكم.
(عاوزه. كل شخص. يقرا. الفصل. ده يكتب. رائه. فى الروايه. فى كومنت. ويقولي. توقعاتوا. اي للجزء التاني.
وعاوزه ريفيوهات حلوه. زيكم. كده)
اشوف وشكم. بخير.
كانت معكم. اميره. على (ميرو )



عهد الحر 03-07-19 03:28 AM

موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .

ليدي رومانس 03-07-19 01:46 PM

:x2::x2::x2::x2::x2::x2::x2::x2::x2: هااااااااااااااالو

مرفت1 16-08-19 07:35 PM

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

Salima boss 24-08-19 01:08 AM

ألف مبروك .. لقد سعدت بهذا الخبر

Romata 02-09-19 08:48 PM

موفقة بإذن الله

samira bouanane 10-09-19 10:32 AM

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

samira bouanane 10-09-19 10:33 AM

بسم الله الرحمن الرحيم شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

عاشق الكتب 1 10-09-19 10:36 AM

بسم الله الرحمن الرحيم شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

جويرية احمد 14-09-19 12:05 AM

الرابط مش عايز يفتح .....بالتوفيق

عشقي بيتي 16-09-19 08:25 PM

روايه حلووووه يسلمويداتك

khaoulouta 18-09-19 11:23 PM

Merci beaucoup 😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄


الساعة الآن 12:34 AM

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.