آخر 10 مشاركات
434 - غرقت في عينيه - كيم لورنس (الكاتـب : ^RAYAHEEN^ - )           »          تسألينني عن المذاق ! (4) *مميزة و مكتملة*.. سلسلة قلوب تحكي (الكاتـب : كاردينيا الغوازي - )           »          علي الجهة الأخري (مصورة) (الكاتـب : دعاء ابو الوفا - )           »          لا تتحديني (165) للكاتبة: Angela Bissell(ج2 من سلسلة فينسينتي)كاملة+رابط (الكاتـب : Gege86 - )           »          زوجة دون امتيازات - قلوب زائرة - للكاتبة المتألقة: shekinia *مكتملة &الرابط* (الكاتـب : noor1984 - )           »          439 - دموع الورد - آن ميثر ( عدد جديد ) (الكاتـب : ^RAYAHEEN^ - )           »          142 - مرة في العمر - آن ميثر - ع.ق (الكاتـب : pink moon - )           »          ترنيمة عذاب -ج4 من سلسلة أسياد الغرام- للكاتبة الأخّاذة: عبير قائد *كاملة & بالروابط* (الكاتـب : noor1984 - )           »          أُحُبُّكِ مُرْتَعِشَةْ (1) *مميزة & مكتملة * .. سلسلة عِجافُ الهوى (الكاتـب : أمة الله - )           »          سحر التميمة (3) *مميزة ومكتملة*.. سلسلة قلوب تحكي (الكاتـب : كاردينيا الغوازي - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > ارشيف الروايات الطويلة المغلقة غير المكتملة

موضوع مغلق
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 21-06-19, 03:00 AM   #1

هبه الله عوض السيد

? العضوٌ??? » 447340
?  التسِجيلٌ » Jun 2019
? مشَارَ?اتْي » 7
?  نُقآطِيْ » هبه الله عوض السيد is on a distinguished road
افتراضي (متاهه القدر)بقلم هبه الله عوض (بوبا)


(متاهه القدر)روايه رومانسيه بقلمى /هبه الله عوض

احبها ولكنها احبت شقيقه وتزوجته هل سيستطيع نسيانها ام ماذا سيحدث بقلبه المحطم
تتزوجه وهو يحب اخرى هل سيبادلها الحب ام سيحطم قلبها
يتزوجها لينتقم ولكنها تحبه وسيقع فى عشقها مرغما فهل ستسامحه ام ستتركه للابد
كلا منا يختار طريقه ولكن القدر كلمته دائما مختلفةومتاهته تختلف عن ارادتنا من الرابح ومن الخاسر فى هذه المتاهه
(متاهه القدر)بقلم/هبه الله عوض (بوبا)
الهيتابع معايا هنزل فصلين كل يوم 💖😘


روابط الفصول

المخلص .... اعلاه
الفصل الأول والثاني .... بالأسفل








التعديل الأخير تم بواسطة ebti ; 21-06-19 الساعة 11:44 AM
هبه الله عوض السيد غير متواجد حالياً  
قديم 21-06-19, 03:11 AM   #2

هبه الله عوض السيد

? العضوٌ??? » 447340
?  التسِجيلٌ » Jun 2019
? مشَارَ?اتْي » 7
?  نُقآطِيْ » هبه الله عوض السيد is on a distinguished road
افتراضي (متاهه القدر)بقلم/هبه الله عوض

• الفصل الاول
• في صباح يوم جديد الشمس طلعت ونورت المدينه بأكملها
• بتفتح الستائر وتنادى على بنتها
• حنان:يالا يا مريم قومى بقى الساعه بقت واحده وعشره
• مريم بصدمه:يالهوى يا ماما انتى سبتينى نايمه لغايه دلوقتى ليه
• حنان:انا صحيتك كذا مره انتى ال من ساعه ما خلصتى الجامعه وانتى بتسهرى ومبتعرفيش تصحى بدرى
• مريم:مش هخلص منك يا ست ماما انا يدوبك الحق البس وانزل عشان نسمه زمانها مستنيانى دى هتنفخنى
• حنان:ليه انتو خارجين والا ايه
• مريم:اه رايحين نجيب فساتين عشان انهارده خطوبه ساره صحبتنا
• حنان:الف مبروك عقبال يا رب انتى وهى
• مريم:ههههههههه يالهوى عليكى يا ست ماما عايزه تخلصي منى مانتى عندك سمير وشادى اشمعنا انا
• حنان: والله اخواتك دول تعبولى قلبى
• مريم:ههههههه ليه بس كده يا ست ماما
• حنان:سمير ١٠٠مره اقوله على صافى بنت عمتك مجدى وهو رافض
• مريم:انتى عارفه يا ماما ان صافى كانت عايشه بره مصر ودلوعه جدا وسمير جد جدا ومش هيعرفو يعيشو مع بعض
• يقطع حديثهم رنين هاتف مريم ويكون المتصل نسمه وترد عليها
• مريم:الو
• نسمه:بتستهبلى حضرتك ؟احنا مش متفقين اننا نتقابل الساعه ١١مش كفايه انك ماخراته لغايه يوم الخطوبه
• مريم:معلشي بقر يا نسومه راحة عليا نومه
• نسمه:دا العادى حضرتك يالا بسرعه قدامك نص ساعه لو مجتيش هسيبك وامشى
• مريم:طيب خلاص هلبس وانزلك اهو
• تقوم جرى على الدولاب تطلع هدوما وتدخل الحمام وتجهز وتنزل
• #فى مكان تانى فى جامعة القاهرة
• جايه من بعيد بتجرى ووقفت قدامها وبتنهج
• فتون:هدير قاعده انديكى مش سمعانى
• هدير:معلشي يا هدير ماخدتش بالى والله
• فتون:انتى رايحه فين كده
• هدير:انا مروحه اخيرا المحضرات خلصت كان يوم طويل
• فتون: طب متيجى نقعد على الكافيتريا نشرب حاجه على بال ما السواق ياجى واوصلك معايا
• هدير:لا انتى عارفه انا اما بصدق اخلص محضراتى وامشى جرى عشان احضر الغدا لماما والحق شغلى البردو بوصله متاخر 😔
• فتون'خلاص يا حبيبتى ربنا يعينك سلميلى على طنط مديحه وخدى بالك من نفسك
• يقطع حديثهم واحد من بعيد بيشاور لفتون وهى ترد عليه باشاره من ايدها
• فتون:اهو طارق جه يالا تعالى نوصلك فى طريقنا
• هدير:مش عايزه اتعبكو معايا
• فتون مفيش تعب هو احنا هنشيلك دا احنا هنركب العربيه يالا يالا
• وتشدها وتجدى بيها ناحيه طارق
• فتون:ازيك يا طروقه عامل ايه
• طارق:قولتلك ١٠٠مره قبل كده اسمى طارق وبطلى الدلع دا فى الشارع
• فتون:هههههه ماشي يا عم البزنس مان تعالى يا هدير اركبى
• فتحتلها الباب الخلفى وركبتها وركبو التلاته العربيه طارق بص لفتون وبعنيه بيسألها مين دى
• فتون:اه صح نسيت اعرفكو ببعض فتون صحبتى وزملتى فى الجامعه ودا طارق اخويا
• طارق:اهلا وسهلا يا انسه هدير
• هدير:اهلا بحضرتك فرصه سعيده
• طارق:انا اسعد
• فتون :طارق هدير هنوصلها فى طريقنا هتنزل عند *****
• طارق:تمام
• وانطلقو فى طريقهم ونسيبهم مع بعض ونروح مكان تانى فى شركه توفيق
• #يجلس علي مكتبه وتدخل عليه السكرتيره بعد ان يأذن لها بالدخول
• سميه: باشمهندس شادي باشمهندس حسام عايز حضرتك بره
• شادي:خليه يدخل لما نشوف اخرتها معاه ايه احنا مش فضينها سيره ولا ايه
• سميه :تحت امر حضرتك يا افندم
• طلعت من المكتب ودخلت الضيف
• شادي:اهلا يا باشمهندس حسام اتفضل
• حسام بعصبيه :بقي كدا تلغي الصفقه اللي بينا
• شادي:احنا كان بينا عقد وانت ملتزمتش بيه ومن حقي تدفعلي الشرط الجزائي
• #نسيبهم يتكلموا في الشغل واحنا نروح مكان تاني
• في احدي المولات بتركن العربيه وهي بتتكلم في التليفون
• مريم:خلاص واللهي وصلت يا نسمه بركن العربيه وجايه
• نسمه:ماشي لما اشوفك بس
• دقايق وكانوا متجمعين مع بعض وبعد السلام
• نسمه:يلهوي علي اللي يتفق معاكي علي معاد
• مريم:خلاص بقي والله راحت عليا نومه
• نسمه:ماشي هعدهالك المره دى وبس يلا عشان اتاخرنا جدا انا شفت كذا فستان في كام محل تعالي شفيهم
• مريم:اوك بس تعالي نقعد في اي مطعم نفطر الاول
• نسمه:يلا يلا مهي نقصه تاخير
• نسيبهم بقي يروحوا يفطروا ونروح مكان تاني
• #في احد الاحياء الشعبيه بالقاهرة في بيت بسيط ومتهالك تدخل هدير جري المدخل وتطلع السلم المتهالك وتقف عند شقه في الدور التاني وتفتح الباب بالمفتاح
• هدير:يا اهل الدار ياناس ياللي هنا
• مديحه:تعالي يا غلبويه انتي اتاخرتي ليه
• هدير:معلشي ياةست الكل كان عندي محضرات كتير اوي انهارده
• مديحه:ربنا يعينك يا حبيبتي
• #ويقطع حديثهم دقات الساعه التي تشير الي الثانيه مساء
• هدير:يلا ياست الكل معاد الدواء وتعطي لها الحبه وتذهب الي المطبخ وتعود وبيدها كاس من الماء لتشربه مديحه وتقول
• مديحه :والله انا معنتش عارفه مين ام مين
• هدير:انا امك طبعا يا دوحه ويلا بقي عشان نتغدا
• #وتذهب لتحضير الغداء وتضع الاطباق علي سفره قديمه متواضعه ويجلسون لتناول غدائهم
• #نسييهم بقي يتغدوا براحتهم ونروح مكان تاني
• مريم:الله حلو الفستان دا
• نسمه:اخيرا عجبك حاجه
• مريم:اعمل ايه ايه كل الفستين الونهم فقعه
• نسمه:الفساتين فقعين ولا انتي اللي بتدوري علي اللون البينك بتاعك يا بنتي انتي كبرتي علي البينك
• مريم:بصي الفستان دا
• نسمه:لا الاسود احلي
• مريم:انتي اخترتي اي فستان
• نسمه:اخترت النبيتي
• مريم:خلاص انا هاخد الفستان الاحمر
• نسمه:اوووف اخيرا انا بعد الخطوبه دي هقطع علاقتي بيكي
• ويشيروا الي البائعه وتأتي لاخذ الفساتين
• ويقطع حديثهم رنين هاتف نسمه ويكون المتصل والدتها وتجيب
• هدي:ايوه يا حبيبتي انتي فين
• نسمه:خلاص يا ماما انا جبت الفستان وجايه اخيرا الابله مريم اختارت فستان
• هدي:هههههههههه كل دا في فستان خطوبه صحبتكوا اومال في هتعملوا ايه
• #تاخذ مريم الهاتف من يد صديقتها بقوه
• مريم :ازيك يا طنط عامله ايه
• هدي:الحمد لله يا حبيبتى انتي اخبارك ايه
• مريم:الحمد لله والله ياطنط شفتي بنتك مبهدلاني من الصبح ايه يعني اتاخرت ساعتين تلاته علي معادنا
• هدي:ههههههههه لامفيهاش حاجه بس انتي عارفه نسمه بتحب الالتزام بالمعاد جدا
• مريم:طيب خليها تيجي تتغدا معايا وانا هصلحها باكله من ايد دادا سهير
• هدي:خلاص ماشي بس متتاخرش
• مريم:خليها وتروح الحفله مع بعض
• هدي:ماشي يا حبيبتي بس خدوا بالكم من نفسكوا
• #تغلق الخط وينطلقوا سويا الي فيلا توفيق كامل والد مريم
• وعلي الجهه الاخري تغلق الخط وتستدير بكرسيها المتحرك وتجد باب الشقه ينغلق
• هدي: حمدالله على السلامه يا قلب ماما
• محمد: الله يسلمك يا امى عامله ايه
• هدي:الحمد لله يا حبيبي اتاخرت انهارده وبايت من امبارح بره
• محمد:معلشي بقي يا ست الكل كان عندي كذا حاله ولاده انهارده كان يوم متعب جدا
• هدي:حبيبي اخلي ايه تحضرلك الغدا ولا تستني بابا
• محمد:لا انا بصراحه جعان وعايز ادخل انام عشان ارجع المستشفي الساعه ٨
• هدي:ربنا يعينك يا حبيبي
• محمد:اومال فين نسمه مش سامع صوتها
• هدي:نسمه عند مريم زعلانه منها وبترشيها باكله من ايد داده سهير
• محمد:ههههههههه بنتك دي مشكله
• وتنادى على ابنه اختها فتاه يتيمه توفت والدتها وهى فى عمر الثلاثه وتوفى والدها وهى فى عمر التاسعه ومن بعدها انتقلت الى بيت خالتها وزوجها لتمعيش معهم
• هدى:ايه ايه
• تسمع خالتها تهتف باسمها فتركض اليها
• تاتى اليهم شابه هاديه الملامح ممشوقه القوام فى عمر الحادى والعشرون من عمرها وترد على خالتها قائله
• ايه:نعم يا خالتو
• هدى:معلشي يا حبيبتى حضرى الغدا لمحمد عشان ميرفت روحت بدرى انهارده عشان عندها ظروف
• ايه:حاضر يا خالتو
• تنظر اليه بحب محمد شاب مفتول العضلات ذات قامه طويله وتقول
• ايه:على بال متغير وتغسل ايدك هكون حضرتلك الاكل
• محمد:متشكر يا ايه معلشي هتعبك معايا
#يذهب الى حجرته ويقوم بتغير ملابسه ويخرج بعد قليل مرتدى تيشرت قطنى ابيض وبنطلون ترنج باللون الرمادى ليجدها قامت بتحضير الغدا على السفره
محمد:يالا يا ماما عشان انا ميت من الجوع
هدى: بعد الشر عليك يا حبيبي بس انت عارف انا بتغدا بدرى عشان اخد العلاج ايه هتتغدا معاك هى ماكلتش اقعدى يا ايه
ايه تقعد وهى مكسوفه : حاضر يا خالتو
ويبدأن بتناول الطعام في صمت ليقطعه محمد قائلا
محمد: عامله ايه في كليتك
ايه تبتلع الطعام من فمها :احم الحمد لله والله كله تمام
محمد بضحك:ايه يعنى هتشرفينا والا الموكلين هيضربوكى ويضربونا معاكى
ايه:ههههههههههه ربنا يستر لسه فاضل سنه
محمد:ربنا ينجحك يا رب
ايه:ربنا يخليك يا محمد
#تجلس على كرسيها المتحرك وتراهم يتناولون طعامهم ويتحدثون
هدى فى نفسها:ربنا يصلحلكو الحال ويفرحنى بيكو واشوفكو من نصيب بعض
#يتبع
يا تري دعوه هدى هتتحقق فعلا ؟
يا تري ايه بتحب محمد ؟
• والاهم من دا كله محمد بيحبها والا هو عندو راى تانى ؟كل دا هنعرفه فى الفصل الجاى


هبه الله عوض السيد غير متواجد حالياً  
قديم 21-06-19, 03:32 AM   #3

هبه الله عوض السيد

? العضوٌ??? » 447340
?  التسِجيلٌ » Jun 2019
? مشَارَ?اتْي » 7
?  نُقآطِيْ » هبه الله عوض السيد is on a distinguished road
افتراضي (متاهه القدر)بقلم/هبه الله عوض

الفصل الثاني:-
فى احدى الاحياء الشعبيه تجلس وتتناول الطعام مع والدتها وبعد الانتهاء تقول
هدير:يااااه الحمد لله انا كنت جعانه جدااااا
مديحه:بالف هنا يا حبيبتي
هدير:انا هقوم بقى اشيل الاطباق عشان يدوب الحق معاد الشغل
مديحه:يا حبيبتي سيبك من الشغل دا بقى
هدير:مانتى عارف يا ماما من غير المرتب الباخده كنا هنعيش ازاى
مديحه:هطلع المكنه وارجع اشتغل عليها
هدير:لا يا ماما انسى انك تشتغلى تانى
مديحه:يا حبيبتي مش احسن من شغلك فى المحل وتعبك فى الكليه والشغل والبيت
هدير: معلشى يا ست الكل كله يهون وانتى معايا
مديحه:ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي
هدير:وميحرمنيش منك يا دوحه هقوم انا عشان هتاخر عل الشغل
#نهضت لترتدى ملابسها وحملت حقيبتها وقامت بتقبيل والدتها وهبطت السلم وقطع سيرها رنين هاتفها لتجيب
هدير:الوووووو
لمياء:انتى فين يا بنتى ممدوح فى المحل وسال عليكى
هدير :اووووف هو عندك من بدرى
لمياء:لسه جاى بس اول حاجه سال عليها انتى
هدير:وقولتيله ايه
لمياء:قولتله انك روحتى تجيبى الورق من المطبعه يالا اهو خبيت عليكى تاخير نص ساعه
هدير:طيب هعدى على المطبعه واجبهم في طريقى
لمياء : ماشي بس متتاخريش
هدير:حاضر مسافه السكه انا فى الطريق
#فى مكان اخر وبالتحدير فى فيلا توفيق كامل
#يرن جرس الفيلا لتركض احدى الخدم وهى شابه لم تتم العقد الثاني من عمرها
ناهد:اهلا بست البنات ازيك يا ست نسمه
نسمه:الحمد لله وانتى اخبارك ايه
مريم:ازيك يا ناهد عامله ايه
ناهد:الحمد لله تمام والله
مريم:امال ماما فين
ناهد:الست هانم مع شادى بيه فى الصالون
مريم:اها وكمان شادى هنا
#تذهب الفتاتين باتجاه غرفه الصالون ليجدا شادى يقف وما ان راهم يعود بالجلوس مره اخرى والدته تجلس على الاريكه لتذهب نسمه بتقبيل حنان والدت مريم
#وتجلس الفتيات على الاريكه المقابله
نسمه :ازيك يا طنط عامله عامله ايه؟
حنان: الحمد لله يا حبيبتي انتى اخبارك ايه واخبار ماما
نسمه:بخير والله يا طنط
شادي:عامله ايه يا نسمه ؟
نسمه:تمام انت اخبارك ايه؟
شادى:بخير الحمد لله والدكتور محمد عامل ايه ؟محدش بيشوفه خالص
نسمه:الحمد لله والله بخير انت عارف على طول فى المستشفى ومبنشفهوش اصلا
شادى:اه ربنا يقويه يا رب
نسمه:امين
مريم:انهارده نسمه هتتغدا معانا وهتقعد معايا طول اليوم
شادي بفرحه وينظر الى نسمه: بجد؟
مريم:اه ورايحين خطوبه ساره سوا كمان
#يقطع حديثهم حضور ناهد لتخبرهم بان الغداء جاهزا على السفره
حنان:طيب يالا يا حبيبي روح انت الشغل عشان متتاخرش على بابا والبنات هيتغدو معايا
شادى:لا انا هتغدا وابقى اروح الشركة بعدين
حنان بعدم فهم:انت مش قولت اتغديت فى الشركه وكنت راجع الشركه دلوقتى؟
شادى :لا انا جوعت تانى انتى عارفه اكل المطاعم مبيشبعش
مريم:ههههههههه ماشي يا عم شادى ههههههههه
شادى هامسا:دا انتى اليقولك على سر تفضحيه
مريم:انا متكلمتش انت المفضوح اصلا ههههههههه
ليذهب الجميع الى السفره ويجلسون لتناول الطعام وينضم اليهم كامل جد مريم وشادى
#فى مكان اخر وتحديدا فى احدى محلات الملابس الكبيره
#تدخل الى المحل وبيدها الاوراق التى احضرتها من المطبعه لتجده يقف بانتظارها ويقول
ممدوح:اتاخرتى ليه يا هدير؟
هدير:اسفه والله يا استاذ ممدوح روحت اجيب الورق من المطبعه واتاخرت
ممدوح:خلاص متروحيش المطبعه تانى اى حد غيرك يروح
هدير:حاضر يا استاذ ممدوح بعد اذن حضرتك هروح اشوف شغلى
ممدوح:تمام بس زى مقولت متروحيش المطبعه تانى
#وتتركه وتذهب الى عملها وتشغل حسوبها لتبدا بالعمل
#لم تنتبه الى العينين التى تتابعها وتتامل تفصيلها سكوتها ورقتها هدوئها وشقاوتها وزرقه البحر بعينيها
#يتبع
يا ترى ايه سبب ان شادى يرجع فى كلامه ويتغدا مع حنان ومريم ؟
يا ترى مين العيون المتابعه هدير؟ويا ترى عايز منها ايه؟


هبه الله عوض السيد غير متواجد حالياً  
قديم 21-06-19, 11:38 AM   #4

قصص من وحي الاعضاء

اشراف القسم

 
الصورة الرمزية قصص من وحي الاعضاء

? العضوٌ??? » 168130
?  التسِجيلٌ » Apr 2011
? مشَارَ?اتْي » 2,558
?  نُقآطِيْ » قصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond repute
افتراضي


اهلاً وسهلاً بك بيننا في منتدى قصص من وحي الأعضاء ان شاء الله تجدين مايرضيك موفقة بإذن الله تعالى ...

للضرورة ارجو منكِ التفضل هنا لمعرفة قوانين المنتدى والتقيد بها
https://www.rewity.com/forum/t285382.html

كما ارجو منك التنبيه عندما تقومين بتنزيل الفصول على هذا الرابط
https://www.rewity.com/forum/t313401.html

رابط لطرح اي استفسار او ملاحظات لديك
https://www.rewity.com/forum/t6466.html

ارجو منك التقيد بحجم الفصل المطلوب ضمن القوانين

واي موضوع له علاقة بروايتك يمكنك ارسال رسالة خاصة لاحدى المشرفات ...

(rontii ، um soso ، كاردينيا73, rola2065 ، رغيدا ، **منى لطيفي (نصر الدين )** ، ebti )



اشراف وحي الاعضاء






قصص من وحي الاعضاء غير متواجد حالياً  
التوقيع
جروب القسم على الفيسبوك

https://www.facebook.com/groups/491842117836072/

قديم 21-06-19, 03:32 PM   #5

mansou

? العضوٌ??? » 397343
?  التسِجيلٌ » Apr 2017
? مشَارَ?اتْي » 3,018
?  مُ?إني » عند احبابي
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Algeria
?  نُقآطِيْ » mansou has a reputation beyond reputemansou has a reputation beyond reputemansou has a reputation beyond reputemansou has a reputation beyond reputemansou has a reputation beyond reputemansou has a reputation beyond reputemansou has a reputation beyond reputemansou has a reputation beyond reputemansou has a reputation beyond reputemansou has a reputation beyond reputemansou has a reputation beyond repute
?? ??? ~
«ربّ تَقَبَّلْ تَوْبَتِي، وَاغْسِلْ حَوْبَتي، وَأجِبْ دَعْوَتي، وَثَبِّتْ حُجَّتِي.»
افتراضي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ألف مبروك .. لقد سعدت بهذا الخبر
موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .


mansou غير متواجد حالياً  
قديم 22-06-19, 12:15 AM   #6

غارقة بين ثنايا خواطري

نجم روايتي وكنز سراديب الحكايات

 
الصورة الرمزية غارقة بين ثنايا خواطري

? العضوٌ??? » 439245
?  التسِجيلٌ » Jan 2019
? مشَارَ?اتْي » 805
?  نُقآطِيْ » غارقة بين ثنايا خواطري has a reputation beyond reputeغارقة بين ثنايا خواطري has a reputation beyond reputeغارقة بين ثنايا خواطري has a reputation beyond reputeغارقة بين ثنايا خواطري has a reputation beyond reputeغارقة بين ثنايا خواطري has a reputation beyond reputeغارقة بين ثنايا خواطري has a reputation beyond reputeغارقة بين ثنايا خواطري has a reputation beyond reputeغارقة بين ثنايا خواطري has a reputation beyond reputeغارقة بين ثنايا خواطري has a reputation beyond reputeغارقة بين ثنايا خواطري has a reputation beyond reputeغارقة بين ثنايا خواطري has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   star-box
¬» قناتك mbc
افتراضي

موفقة في اتمام روايتك عزيزتي

متابعة معك لاعرف الحكاية كاملة


غارقة بين ثنايا خواطري غير متواجد حالياً  
قديم 25-06-19, 05:53 AM   #7

هبه الله عوض السيد

? العضوٌ??? » 447340
?  التسِجيلٌ » Jun 2019
? مشَارَ?اتْي » 7
?  نُقآطِيْ » هبه الله عوض السيد is on a distinguished road
افتراضي الفصل الثاني

الفصل الثالث:-
يهبطون السلالم سويا يضحكون ويتجهون الى حجره الصالون ليجدو توفيق وكامل وحنان وسمير وشادى يحلسون ويتسامرون
مريم:مساءالخير
الجميع:مساء النور
نسمه:ازيك يا اونكل اخبارك يا حضرت الضابط
سمير:الحمد لله انتى عامله ايه ومحمد عامل ايه
نسمه:الحمد لله بخير
سمير:بس ايه الحلاوه دي انتو رايحين فين كده ؟
مريم:رايحين خطوبه ساره صحبتنا
سمير:تحبو اوصلكو؟
مريم:يا ريت والله ميصحش بنتين حلوين ومتشيكين كده يسوقو عربيه 😂
سمير بضحك:ههههههههه لا طبعا وانا ميرضنيش
شادي بسرعه:خليك انت وانا هوصلهم ع عشان متتعبش يعنى انت لسه راجع من بره
سمير:لا مفيش تعب اصلا انا كنت خارج
مريم:يالا بقى اى حد يوصلنا احنا متاخرين
سمير:طب قدامى يا ام لسان طويل
#يخرجو الثلاثه سويا من الفيلا ويركبون السياره ويقوم سمير بتدوير السياره وينطلقون الى الحفل
#فى مكان اخر فى احدى محلات الملابس الكبيره تجلس على مكتبها وامامها حسوبها وتدتلك رقبتها تم تاخد رشفه من فنجان قهوتها وتضعه على المكتب مره اخري لتجد من يتحدث من خلفها
ممدوح:انا شيفك تعبانه روحى ارتاحى
هدير:شكرا يا استاذ ممدوح انا كويسه
ممدوح:بس انا شيفك تعبانه روحى ارتاحى يالا كفايه كده
هدير: حاضر يا استاذ ممدوح ورايه شويه حاجات هخلصها وامشى على طول
ممدوح:روحى انتى ولمياء هتكملهم مكانك
هدير: خلاص انا اصلا قربت اخلص نص ساعه وهروح
ممدوح بابتسامه:ماشي هسيبك تخلصي عشان تروحى
#ويتركهم لينهو اعمالهم ويقف من بعيد يتاملها في صمت ويقطع تامله رنين هاتفه ليبتعد ليجيب على هاتفه
#وعلى بعد خطوات قليله نجدها جالسه على حاسوبها تعمل ليقاطعها صوت صديقتها
لمياء:انتى مش ملاحظه حاجه غريبه؟
هدير بعدم فهم:حاجه زي ايه ؟
لمياء بغمزه:الاستاذ ممدوح مهتم بيكى جدااااااا
هدير:يا سلام ازاى بقى ياختى ؟
لمياء:عايزك تروحى ترتاحى واول ميدخل المحل يسال عليكى 😉
هدير:عادى يعنى هو عارف انى بشتغل وبدرس بس
لمياء بخبث:بس انا حاسه ان فى حاجه
هدير بعدم فهم: حاجه زى ايه ؟
لمياء بهيام:حاجه زى حب مثلا 😉😍
هدير بصدمه:لا دا انتى هبله صح استاذ ممدوح متجوز وعندو ٣اولاد وكمان اكبر مني ب١٥سنه
لمياء:وفيها ايه يعنى اهو يريحك من الفقر والشقى ويعالج امك وتعمل العمليه 😏
هدير بجديه:اسكتى اسكتى شكل دماغك ضربت من الحسابات والكمبيوتر
لمياء فى داخلها:فقريه من يومك 😏
#وتصمت الفتاتين وتكمل كلا منهمها عملها في صمت لا يقطعه ايا منهما
#وامام احدى القاعات الكبرى الخاصه بالحفلات نجده يصف سيارته وينظر باتجاه اخته ويقول
سمير:وصلنا تحبو اعدى عليكو اوصلكو ؟
مريم:يا ريت يا سمسم
سمير ضاحكا:هههههههه ماشي يا اختى يا سلام عليكى لما تكونى عايزه حاجه بتبقى محترمه
مريم ضاحكه:ههههههههه فهمنى انت يا ابو سمره يا عسل
سمير:طيب ياختى انزلى
نسمه بابتسامه خجله:شكرا يا سمير تعبناك معانا
سمير:والا تعب ولا حاجه عقبالك
نسمه:ميرسى عقبالك انت كمان
مريم:يا رب خلينا نخلص ههههههههه يالا بقى يا نسمه
وتترجل الفتاتين من السيارة ويتجهون ناحيه قاعه الحفل ويلهون ويرقصون مع صديقتهم ساره
@هبه الله عوض(بوبا)
فى مكان اخر نجده يعود من عمله ليجدها جالسه على كرسيها المتحرك تصلى الفجر ينتظرها تنهى فرضها ليقول
محمد:اللهم تقبل
هدى:منا ومنكم يا حبيبي
هدى:امال الكل نايم والا ايه ؟
هدى:لا البنات فى قوضتهم جوه بيصلو
محمد:وبابا لسه مرجعش؟
هدى:لا لسه عنده عمليه ربنا معاه كلمنى من شويه وبيقول العملية صعبه جدا
محمد:هو فى عمليه جراحيه في القلب هتكون سهله
هدى:ربنا يشفى كل مريض يا حبيبي
محمد:امين يا رب
هدى:اخلى نسمه تحضرلك اكل يا حبيبي
محمد:لا انا هدخل اصلى الفجروانام ساعتين واصحى نفطر سوا عايزه حاجه يا ست الكل
هدى: لا يا حبيبي روح ارتاح
ليتركها ويدخل الى حجرته ليتجهز للصلاه لتفتح مصحفها وتبدا بقراءه وردها اليومى وتدعو لاولادها بدوام الصحه والتوفيق
#وفى نفس الشقه ولكن فى احدى الغرف بعد ان انهت صلاتها جلست على سريرها وشرت تتذكر ما حدث من ساعات قليله وتبتسم
####فلاش
انتهت الحفل وخرجو الفتيات من الحفل ليجدوه ينتظرهم بسيارته ليصعدو الى السياره
مريم بمرح:مش عارفين نودى جمايلك دى فين هههههههه
سمير بضحك:انا مجتش عشانك انا جاي لنسمه
نسمه بفرحه حاولت مداراتها :هههههههه ميرسى دا من زوقك يا سمير
مريم بقمصه مصطنعه :كده طب يالا يا نسمه ناخد تاكسى
سمير:تصدقي انا غلطانه دا انا عزمك على عشا فى مطعم محترم
مريم بضحك:لا والله ودا من امتى
سمير بضحك:هههههههههه مره من نفسك
#وينطلق بسيارته الى احد المطاعم الشهيره ويدلفو الى المطعم ليجدو انه تم الحجز مسبقا لهم
سمير بعد ان جلسو على المقاعد:ها يا انسات هتطلبو ايه
مريم:انا هطلب *****و******
سمير:وانتى يا نسمه هتطلبى ايه؟
نسمه:خلاص انا كمان زيها
سمير وهو يشير الى الناذل :لو سمحت ويملي عليه الطلب ويذهب الناذل لاحضار طلبهم
سمير:موجهه حديثه الى نسمه:ها يا نسمه ناويه تعملى ايه بعد مخلصتى دراستك
نسمه بتوتر:احم انا بدات اشتغل فى جريده صغيره بنزل مقالات فيها للشباب وكمان معروض عليا اقدم برنامج شبابى جديد على قناه كبيره بس لسه ماخدتش قرار
سمير بانبهار: جميل جدا وليه مقررتيش ؟
نسمه:مش عارفه تجربه جديده وبصراحه خايفه افشل
سمير:لا جربى وبذن الله هتنجحى
نسمه بابتسامه :يا رب خلاص انا هاخد بنصيحتك
مريم:انتو قلبتوها شغل كده ليه 😏
سمير:انتى بقى ناويه على ايه ؟
مريم:لا انا عايزه اقعد فى البيت انا مصدقت اخلص من الجامعه والمذاكره
نسمه:لا بجد فكرى في الشغل دا واهو نبقى سوا
سميرينظر الى نسمه:شغل ايه ؟
نسمه:ما هى مش راضيه تبقى معايا فى البرنامج
سمير ينظر الى اخته:ليه يا مريم دى فرصة ممتاذه وكمان حاجه تبع دراستك
مريم بتردد:تفتكر يا سمير هنفع ؟
سمير بضحك:اينعم انتى شكلك مبهدل بس هتنفعى ههههههههه
مريم تضربها بكفها على كتفه:رخممممممم اووووووووى
سمير بجديه:لا بجد دى فرصه حلوه جدا ليكو انتو الاتنين
مريم ونسمه معا:خلاص هنوافق وربنا يستر 😂😂😂😂😂
ليقطع حديثهم مجئ الناذل يقوم بتنزيل الطلبات ويذهب لعمله بعد ان ياذن له سمير بالانصراف ويبداون بتناول عشائهم وهم يتحدثون
#####باك
عوده الى الحاضر
يقطع شرودها صوت بنت خالتها تهتف باسمها
ايه:نسسسسسسسسمه نسسسسسسمه
نسمه:ها نعم يا ايه خضتينى
ايه:خضيتك ايه انتى كنتى سرحانه فى ايه ؟فيه صح؟شوفتيه؟
نسمه بهيام:عزمنا على العشا واتكلمنا كتيررررر
ايه بفرحه:ها وبعدين ؟
نسمه:بس وصلنا خطوبه ساره ورجع عزمنا على العشا ووصلنى تانى للبيت
ايه بفرح :شكله وقع ربنا يسعدك
نسمه بهيام:هيييييييييييه انا فرحانه اوى يا ايه او مره يكلمنى كده ويسألنى هعمل ايه فى حياتى
ايه بفضول :لا دا انتى تحكيلى من الاول بقى
نسمه بضحك:هههههههههه ماشى بصي يا ستي
وتقص نسمه لايه كل شي حدث معها من اول السهره لاخرها
#هبه الله عوض (بوبا)
#يتبع
يا تري احساس لمياء صح والا غلط؟وممدوح فعلا بيحب هدير ؟
ولو فعلا بيحبها تتوقعو رد فعل هدير هيكون ايه ؟
يا ترى نسمه ومريم هينجحو فى الشغل الجديد ؟
كل دا هنعرفه فى الفصل الجاى
#ملحوظه انا عايزه تفاعل بالكلام مش ورد وقلوب دى اول روايه ليا وعايزه اعرف رائيكو


هبه الله عوض السيد غير متواجد حالياً  
قديم 06-07-19, 12:54 PM   #8

قصص من وحي الاعضاء

اشراف القسم

 
الصورة الرمزية قصص من وحي الاعضاء

? العضوٌ??? » 168130
?  التسِجيلٌ » Apr 2011
? مشَارَ?اتْي » 2,558
?  نُقآطِيْ » قصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond reputeقصص من وحي الاعضاء has a reputation beyond repute
افتراضي


تغلق الرواية لحين عودة الكاتبة لانزال الفصول حسب قوانين قسم وحي الاعضاء للغلق

عند رغبة الكاتبة باعادة فتح الرواية يرجى مراسلة احدى مشرفات قسم وحي الاعضاء
(rontii ، um soso ، كاردينيا73, rola2065 ، رغيدا ، **منى لطيفي (نصر الدين )** ، ebti )
تحياتنا

اشراف وحي الاعضاء





قصص من وحي الاعضاء غير متواجد حالياً  
التوقيع
جروب القسم على الفيسبوك

https://www.facebook.com/groups/491842117836072/

موضوع مغلق

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 01:30 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.