آخر 10 مشاركات
الشيـطان حــولك .. *مميزة و مكتملة* (الكاتـب : smile rania - )           »          مواسم العشق والشوق (الكاتـب : samar hemdan - )           »          الدخيلة ... "مميزة & مكتملة" (الكاتـب : lossil - )           »          الفرصة الأخيرة (95) للكاتبة: ميشيل كوندر ...كاملة... (الكاتـب : سما مصر - )           »          106 - سيد الرعاة - مارغريت روم - ع.ق ( تصوير جديد ) (الكاتـب : Dalyia - )           »          على أوتار الماضي عُزف لحن شتاتي (الكاتـب : نبض اسوود - )           »          في غُمرة الوَجد و الجوى «ج١ سلسلة صولة في أتون الجوى»بقلم فاتن نبيه (الكاتـب : فاتن نبيه - )           »          1056 - الفتاة المتمردة - كارول مورتيمر - دار م. النحاس (الكاتـب : Topaz. - )           »          السر الغامض (9) للكاتبة: Diana Hamilton *كاملة+روابط* (الكاتـب : بحر الندى - )           »          كل مخلص في الهوى واعزتي له...لوتروح سنين عمره ينتظرها *مكتملة* (الكاتـب : امان القلب - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

Like Tree1Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 14-12-16, 12:04 PM   #11

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الحلقه التاسعه

سمع زياد صوت شخص يفتح الباب قام مسرعا ليقابلها
زياد:اتأخرتي كدا ليه يا ياسمينا ؟!
ياسمينا:كان عندي شغل
زياد:وتليفونك مقفول ليه
ياسمينا:هتلاقيه فصل شحن ومأخدتش بالي..انا طالعه فوق
زياد:طب مش هتتعشي معايا
ياسمينا:مليش تفس
صعدت ياسمينا الي غرفته ووجدت نفسها تحتاج شخص للتحدث معه فخطر ع بالها فرح فاتصلت بها
فرح:ازيك يا ياسمينا
ياسمينا:الحمدلله...كنت بقولك ينفع اشوفك بكره شويه يا فرح محتاجه اتكلم معاكي
فرح(بقلق):مالك يا ياسمينا فيه حاجه؟!
ياسمينا:اما اجي هقولك واحكيلك كل حاجه
فرح:خلاص هستناكي اول ما تصحي من النوم تيجي
ياسمينا:خلاص ماشي..سلام
فرح:سلام
ارتدي زياد ملابسه في الصباح ونزل الي الاسفل ليجد الفطار موضوع ع المائده وياسمينا غير موجوده ع غير عادتها بحث عنها ولكنه لم يجدها فقرر الاتصال بها
ياسمينا:نعم
زياد:انتي خرجتي بدري كدا ليه وازاي تخرجي من غير ما تقولي ؟!
ياسمينا(ببرود):خرجت بدري عشان كنت مستعجله وهعدي ع فرح واقعد معاها شويه قبل الشغل وخرجت من غير ما اقولك عشان انت كنت نايم وبعدين الفطار جاهز هتعوز مني حاجه تاني يعني ؟!
زياد:لا ولا حاجه سلميلي ع فرح
ياسمينا:يوصل..سلام
لاحظ زياد طريقة ياسمينا التي تغيرت فجأه
فرح:ها بقي احكيلي
حكت ياسمينا لفرح كل شئ حدث من اول جوازها حتي عندما رأته مع مارلين
فرح:انتي بتهزري صح...زياد لالا دا مفيش احسن منه
ياسمينا:وهكدب عليكي ليه عشان انا غاويه نكد يعني
فرح:خلاص بس ...ما انتي كمان يا ياسمينا مينفعش تعيشي جو المسترجله دا ..دا هتلاقيه حاسس انه عايش مع واحد صاحبه
ياسمينا:هو دا وقت هزار يا فرح
فرح:انا مش بهزر يا ياسمينا..انتي مش شايفه نفسك عامله ازاي فيها ايه اما تلبسي فساتين وكعب عالي وتفكي شعرك دا
ياسمينا:يعني لو تغيرت يعني هيحبني
فرح:لازم تتغيري عشان نفسك كمان..وبعدين مش انتي بتحبيه لازم تتعبي شويه بقي عشان هو كمان يحبك
ياسمينا:يعني انتي شايفه كدا الصح
فرح:طبعا..
ياسمينا:خلاص حاضر بس انتي هتساعديني اوك ؟
فرح:طبعا ياستي..ثواني هطلع اغير هدومي وانزل
ياسمينا:مستنياكي
اخذت فرح ياسمينا الي اكبر مركز تجميل وطلبت لها فريق من جميع التخصصات
ياسمينا:فرح انتي هتعملي فيا ايه ؟!
فرح(وهي تضحك):هخليكي انثي
ياسمينا:بطلي بقي انا خايفه
فرح:وربنا انتي هبله .. خلصينا بقي وادخلي
بدأت متخصصة البشره في اعطاء بشرة ياسمينا اللون الذهبي كما كانت بعد ان كانت جفت وجاءت متخصصة اليد وجددت اظافرها التالفه وجعلتها تبرق وجاء متخصصة الشعر ولكن ياسمينا رفضت قص شعرها لأنه يذكرها بوالدتها واكتفت بصباغته ليعود لونه الي الاسمر الامع كما كان وجاء متخصصة الموضه واعطتها كل المعلومات عن الازياء والمكياج وبعد فتره طويله خرجت ياسمينا لفرح وكانت فائقة الجمال
فرح:واااااااااو...انتي بقيتي مزه يابت يخربيتك
ياسمينا:عجبك كدا اديكي خلتيني بقيت عامله زي باربي
فرح(وهي تضحك):وهي باربي وحشه دي باربي قمر وبعدين انا هموت واشوف شكل زياد اما يشوفك هيبقي عامل ازاااي
ياسمينا:وانا برده
فرح:طب يلا بينا ع المرحله التانيه
ياسمينا:ايه تاني؟!
فرح:لازم نروح نشتري هدوم بناتي حلوه كدا بدل الحاجات اللي انتي بتلبسيها دي
ياسمينا:اووك..يلا بينا
اشترت ياسمينا الكثير من الملابس الانيقة الجميله وعادت الي المنزل ولم يكن قد عاد زياد فصعدت وبدلت ملابسها وارتدت بنطال قصير جدا باللون الابيض وتشرت بدون اكمام بللون الوردي وحذاء ذو كعب عالي مكشوف من الاعلي وتركت شعرها الطويل دون ان تربطه وعندما انتهت سمعت صوت زياد يدخل الفيلا وينادي عليها ففقررت ان تنزل وتقابله وتري ردة فعله عندما يراها بهذا الجمال...




فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 14-12-16, 12:08 PM   #12

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الحلقه العاشره


كانت ياسمينا تنزل ببطء شديد وهي متردده ثم اتي زياد ووقف امام السلم واستمر ينظراليها ولم يدير نظره عنها الي ان وقفت امامه ثم اشارت بيدها اما عينيه وهيتردد:زياد..زياد
زياد(بعد انا بلع ريقه):مش معقول..انتي اتغيرتي كدا ازاي
ياسمينا(وهي تلف ع قدمها):ايه رأيك؟
زياد(يحاول ايجاد الكلمه المناسبه):قمر...
ياسمينا:يعني عجبك
زياد:بصراحه بصراحه بقيتي شكل البنات
ياسمينا(بلغه طفوليه):كدا يا زياد ماشي
زياد(وهو يقترب منه):الحلوحلو بروحه وبعدين شكله وانتي بقيتي حلوه بالاتنين..بسبجد بجد بقيتي مزه اوي
ياسمينا(بابتسامه):طب يلا اطلع خد شور بقي لحد ما احط العشا
زياد(وهو ينظر اليها بابتسامه):انتي تؤمري ثواني وهنزل
صعد زياد الي غرفته وظل ينظر لنفسه اما المرآه وشكل ياسمينا لا يغيب عن باله واخذيحذر نفسه من الوقوع في حبها حتي لا يجعلها تقع في المشاكل ويجرحها
انتهي اليوم وبدء يوم جديد وذهب زياد كعادته لغرفة ياسمينا لتربط له الجرفته ودقالباب ودخل ليجدها ترتدي بدله سوداء انيقه وحذاء اسود كعبه عالي وشعرها الطويل عهيئه زيل الفرس بطرقه جميله
زياد(مبهورا بها):معقول هتروحي الشغل كدا مش عادتك
ياسمينا:لازم اتعود بقي ع كدا...تعالي اربطهالك ايه بقي مش هتتعلم
زياد(وهو ينظر الي حذائها العالي):بس مش بقيتي محتاجه اني انزلك اهوه..واخيرا عرفتفايدة الكعب
ياسمينا(بابتسامه):خفه..يلا بقي عشان توصلني معاك
زياد:وعربيتيك؟
ياسمينا:مش ليا مزاج اسوق..ايه هتخليني اخد تاكسي
زياد(وهو يمد يده امامه لها):اتفضلي يا برنسيسه
نزلوا فطروا ثم ركبت ياسمينا مع زياد سيارته وكان زياد ينظر اليها من حين لاخر وهيتلعب بهاتفها ولكنها كانت تراه وهو ينظر اليها وعندما يدير وجهه تبتسم هي .
مر اليوم عند زياد ببطء شديد كان يرد ان يعود مسرعا الي منزله ليجلس مع ياسميناويتكلم معها ويستمتع بالنقاش الذي يدور بينهم في كل المجالات وخفة دمها التي تجعلهدائما يضحك ..مر اليوم وعاد زياد بسرعه الي فيلته ليجدها بانتظاره كعادتها بدلملابسه وبدؤا بالعشاء انتهت ياسمينا وصعدت سريعا الي غرفتها احس زياد بالملل فصعدخلفها ليتحدث معها.
ذهب زياد الي غرفتها ليجدها واقفه امام المرآه تمشط شعرها الاسمر الطويل الناعموقف وامال بكتفه ع الباب ثم تحدث والابتسامه ع وجهه:مكنتش اعرف ان شعرك طويل كدا
ياسمينل:اكمني كنت ع طول لماه
زياد(والابتسامه مازالت ع وجهه):طب ممكن اسرحهولك انا
ياسمينا(باستغراب):بجد..هتعر� �؟!
زياد:طبعا..انا كنت اكتر الاوقات بسرح لفرح
ياسمينا(وهي تمد يدها بالمشط):اتفضل..اما نشوف
اسرع زياد اليها وبدء يمسك شعرها ويمشطه ببطء وهي تنظر اليه في المرآه نظرة اعجابمر وقت طويل ولم يشعر زياد بنفسه الا ع صوت ياسمينا تقول:احم احم..خلاص كدا اتسرحشكرا
زياد:العفو..اتعرفي ان شعرك حلو اوي
ياسمينا(بابتسامه حزينه):ماما برده كان شعرها كدا
زياد(محاولا تلطيف الجو):ما تيجي نخرج؟
ياسمينا:نخرج فين يا زياد..الساعه12بليل
زياد:وفيها ايه انا معاكي وبعدين بكره اجازه هننزل نتمشي شويه ع البحر وخلاص
ياسمينا:ع فكره انت مجنون..
زياد:مجنون مجنون..يلا قومي البسي
ياسمينا(بابتسامه):حاضر
خرج زياد وياسمينا ع البحر يتمشون ولم يشعر زياد بنفسه سوي انه يمسك يد ياسمينافجأه فنظرت اليه ياسمينا فنظر اليها ثم قال بابتسامه:ها..ايه رأيك ف الجو بقي ؟
ياسمينا:حلو اوي بس فيه حاجه ناقصه
زياد:ايه اللي ناقص وانا اجبهولك في ثانيه
ياسمينا:ايس كريم
زياد(وهو يضحك):عاوزه ايس كريم يا ياسمينا؟!
ياسمينا:وفيها ايه يعني
زياد:طب تعالي يا صغيره وانا اجبهولك
عاد زياد وياسمينا الي الفيلا وهم في قمة سعادتهم واتي الصباح واستيقظ زياد ع صوتهاتفه ليعلن ان المتصل مارلين.
استنوا بكره مع اخر حلقات بقى



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 14-12-16, 12:09 PM   #13

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الحلقه الحادية عشر

مارلين:صباح الخير
زياد(بصوت نائم):فيه ايه ع الصبح يا مارلين؟!
مارلين:النهارده اجازه ايه رأيك نخرج سوا؟
زياد:مش فاضي ...خارج
مارلين:لو خارج مع ياسمينا نخرج سوا عادي
زياد:لا انا رايح بيتي القديم الناس اللي هناك وحشوني
مارلين:يـــــع يا زياد انت لسه بتروح الاماكن دي
زياد:اه بقي شفتي..سلام
واغلق الهاتف في وجهها دون ان تجيب عليه وهو يحدث نفسه :قال اتغيرت قال..دي تتغيردي
ثم قام من نومه واغتسل وارتدي ملابسه ونزل ليجد ياسمينا امام التلفاز
نظرت ياسمينا له بتعجب لأنه كان يرتدي بنطلون جينز اسود وتشرت ابيض مكتوب عليهبالاسود وحذاء رياضي ابيض ونظارته الشمسيه وهو دائما يلبس زي رسمي فقالت لهبتعجب:رايح النادي ولا ايه ؟!
زياد:لا عندي مشوار
ياسمينا:ممكن اعرف فين
زياد:رايح منطقتي القديمه اللي اتربيت فيها الناس هناك وحشوني
ياسمينا(وهي تقف):ممكن تاخدني معاك يا زياد بليز
زياد(بتعجب):نعم!!
ياسمينا(جرت اليه وتوقفت امامه):والنبي يا زياد خدني معاك عاوزه اشوف المنطقه ديصحيح انا مدخلتش حي شعبي قبل كدا بس انت هتبقي معايا..يلا بقي واافق
زياد(مبتسما بتعجب):اطلعي البسي هستناكي
ياسمينا(وهي تنط ع قدميها بابتسامه كالاطفال):ثواني واخلص
سرح زياد في رد فعل مارلين عندما اخبرها ورد فعل ياسمينا وتعجب كثيرا فهمامختلفتان تماما فلم يكن متوقع ردة الفعل هذه من ياسمينا وفاق من شروده ليجدهاواقفه امامه مرتديه بنطلون جينز اسود وبلوزه بيضاء جميله وبلرينه باللون الابيضوتربط شعرها بشريطه سمراء ع شكل فيونكه وتتركه مسدولا ع ظهرها ونظارتها الشمسيه فوقشعرها نظر اليها ثم نظر الي ملابسه :قلوده
ياسمينا:لالا دي جت صدفه
زياد(وهو يقلد صوتها):لالا دي جت صدفه..قدامي يا ختي قدامي
ياسمينا(بابتسامه):حاضر الله
سارت امامه وضحكته لم تفارق وجهه بسبب جمالها
نزل زياد من السياره ومعه ياسمينا تنظر حولها باستغراب وكان زياد عندما يمر منامام منزل يقف ويسلم ع من فيه ويقدم ياسمينا لهم وهي تسلم عليهم بابتسامه وهو ينظراليها متعجبا من طريقتها اللطيفه ووصلوا الي منزله
ياسمينا(وهي تنظر حلولها وتزيل نظارتها الشمسيه):يالهوي يا زياد انت كنت ساكن هناازاي؟!
زياد:ظروفي بقي كانت كدا
يدخل ياسر مقاطع حديثهم ويقدمه زياد لياسمينا وتسلم عليه
ياسر:بقولك فاكر ماجد جارنا اللي هنا يا زياد
زياد:اه ماله؟!
ياسر:بقاله مده بيدور ع شغل ومش لاقي ممكن تساعده ؟!
زياد:اكيد خليه يجيلي الفيلا وانت معاه ونشوف
ياسر(وهو يخرج):خلاص ماشي هبقي اكلمك
خرج ياسر ونظر زياد الي ياسمينا فوجدها تنظر اليه وتبتسم فسألها:في ايه مالك؟!
ياسمينا:ها لا ولا حاجه ...زياد بقولك ايه رأيك تهد البيت دا
زياد(مقاطع حديثها):اهده!!
ياسمينا:اسمع بس..انت مش بتيجي هنا كتير فممكن تهده وتبني مكانه مصنع مثلا وتساعدبيه اهل منطقتك وكمان انت تستفيد
زياد(وهو ينظر اليها ويبتسم):انتي عبقريه
ياسمينا:شكر شكرا...يلا بقي اعزمني ع الغدا
زياد:مشفتش بنت طفسه قدك
ياسمينا:يلا يلا يا عم بس اكلني وخلاص
زياد:قدااااامي
مشت ياسمينا امامه وهو خلفها يردد في سره:قمر يخربيتك
عاد زياد وياسمينا الي الفيلا في الليل وصعدت ياسمينا الي غرفتها لتنام بينما هوجلس يشاهد التلفاز فشعر بالملل فرفع صوت التلفاز اعلي ما يمكن حتي تسيتقظ ياسميناوبالفعل اسيقظت ونزلت بغضب
ياسمينا:زياد ممكن توطي الصوت
لم يرد عليها زياد فذهبت ووقفت امام التلفاز ووضعت يديها في خصرها
زياد:ياسمينا نوري مش شايف
ياسمينا:طب وطي الصووووووووت
زياد:حاضر بس بشرط
ياسمينا:ايه هوووو؟!
زياد:تيجي تقعدي معايا...مش عارف اقعد لوحدي
ياسمينا(وهي تبتسم ببطء):زياد انا عاوزه اناام
مسك زياد يدها وشدها ليجلسها بجانبه وهو يقول:نامي هنا
بدء زياد يشاهد التلفاز وهي تنام بجانبه وعندما انتهي حاول ايقاظها ولكنها لمتستيقظ فحملها بين يديه وصعد بها الي الاعلي وهو يتظر لها بحب ووضعها ثم نظر اليهابابتسامه وقبل رأسها وخرج وفتحت اعينها وابتسمت
وفي الشركه صبااحا
السكرتيره:زياد بيه ..مارلين هانم بره عاوزه تقابل حضرتك
زياد(بقرف):قوليها اني مشغول ومش هعرف اقابلها
وفي المساء عاد زياد الي الفيلا وصعد بدل ملابسه ودخلت ياسمينا اليه بعد ان دقتالباب
ياسمينا:كنت عاوزه اكلمك فموضوع مهم يا زياد...

#


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 14-12-16, 12:10 PM   #14

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الحلقه الثانية عشر

ياسمينا:كنت عاوزه اكلمك فموضوع مهم يا زياد...
زياد:طيب ادخلي
ياسمينا:انا لازم اسافر بكره المانيا تبع شغلي وهقعد هناك اسبوع
زياد:نعم يا ختي...لا طبعا مينفعش
ياسمينا:والنبي يا زياد انا مستنيه الفرصه دي من زمان
خرج زياد من الغرفه بعصبيه وهي خلفه وكان سوف ينزل ولكنها سريعا ما وقفت امامه عحافة السلم
ياسمينا:عشان خاطري يا زياد وافق
زياد:يعني ايه تسافري لوحدك اسبوع وفي بلد زي دي انتي مجنووونه
ياسمينا:دا حلمي ومصدقت انه جالي
ورجعت خطوه الي الخلف وكانت ع وشك الوقع ولكن زياد اسرع ومسك ظهرها من الخلف وضمهااليه بقوه ثم نظر لها وقال:خلاص عاوزه تروحي روحي انا بس خايف عليكي
وبدء يزيل خصلات شعرها التي تناثرت علي وجهها وهي تنظر اليه حتي قاطعهم صوتالشغاله تقول:ياسر بيه ومعاه واحد كمان مستنين حضرتك تحت
زياد:اه هتلاقيه ماجد...قوليلهم هنزل اهوه
ياسمينا:طب هنزل معاك اسلم عليهم بقي
ثم مرت من امامه فمسك يدها ونظر لها
زياد:تسلمي ع مين...انتي مش شايفه انتي لابسه ايه
ياسمينا:يعني ينفع منزلش اسلم ع ضيوفنا
زياد(بعصبيه خفيفه):هتنزلي ببرموده وقط وشعرك الحلو اللي فرداه دا وحافيه كمانعوزاني اقول للراجل ايه اتفرج ع مراتي المزه
ياسمينا(وهي تحاول اخفاء ضحكتها):خلاص مش نازله
زياد:يبقي احسن برده
ياسمينا:طب زياد..اتصل بالشغل واقولهم اني هروح
زياد(بابتسامه):ماشي
ياسمينا(وهي تضحك):شكرا
انتهي اليوم يقف زياد في المطار يودع ياسمينا ثم حضنها بشده ولم يكن يريد انيتركها كأن شئ ما سوف يحدث بغيابها
ياسمينا:خلي بالك من نفسك هبقي اكلمك كل يوم
زياد:انا لحد دلوقت مش عارف ازاي انا وافقت ع كدا
ياسمينا:ايوووووه..طب بص الحق امشي انا بقي قبل ما تغير رأيك وتاخدني معاك البيت
زياد(وهو يقبل رأسها):خلي بالك من نفسك...سلام
ياسمينا :سلام
مشت ياسمينا ثم وقف ينظر اليها الي ان رن هاتفه
زياد:نعم يا مارلين
مارلين:ياسمينا سافرت ولا لسه
زياد:سافرت اهي...فيه حاجه؟
مارلين:تعال نخرج سوا ومتقلش لا هستناك
زياد:مش فاضي
مارلين:هتعمل ايه يعني ؟
زياد:قلنا مش فاضي...سلام
اغلق زياد الهاتف وعاد الي المنزل فشعر بالملل فصعد لينام
استيقظ زياد وارتدي ملابسه وبدء يحدث نفسه:طب مين هيربطلي الجرفته دلوقت..اوووففينك يا ياسمينا
ذهب الي مكان الجرفتات فوجد جميعها مربوطه وبجانبها ورقه مكتوب فيها:عرفاك هتحتاسمن غيري
ابتسم زياد وذهب سريعا الي هاتفه ليحدثها
زياد:صباح الفل
ياسمينا:صباح النور يا زياد
زياد:لسه ناااايمه
ياسمينا:اوووه..انا صاحيه من بدري وبشتغل كمان
حدثها قليلا واغلق الهاتف عندما سمع صوت جرس الفيلا فنزل زياد وفتح
زياد(بتعجب):مارلين!!!
مارلين(وهي تدخل ):مش هتقولي اتفضلي
زياد(اغلق الباب):انتي بتعملي ايه هنا ؟!
مارلين:جايه اكلمك ف موضوع يخصنا
زياد:يخصنا!!!مش فاهم
مارلين:زياد تعال نتجوز
زياد:نتـــ....ايه؟!


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 14-12-16, 12:12 PM   #15

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الحلقه الاخيره

لم تنم ياسمينا طوال الليل منتظره زياد حتي يعود ولكنه لم يعد وعندما اتي الصباحارتدت ملابسها بسرعه لكي تذهب اليه وتصالحه وفي هذا الوقت كانت مارلين معه تتحدثمعه في الشركه
مارلين:احنا هنخلينا ع الوضع دا كتير ؟
زياد:مارلين سبيني فحالي انا مش ناقص
مارلين:طب انا ممكن اعرف انت هطلقها امتي
زياد:بقولك ايه انتي اللي جيتي وقولتلي اتجوزني
مارلين:وانت معترضتش ووافقت
زياد:كنت غبي..وبعدين خلاص بقي عوزاني اطلقك هطلقك الموضوع كان اصلا غلط من الاول
مارلين:ليه بقي انا مراتك زي ما هي مراتك
زياد:ايوه بس انا مش بحبك انتي انا ..
ولم يكمل جملته حتي وقع نظره ع ياسمينا واقفه امام الباب ودموعها تنهار بشده ثمذهبت سريعا وزياد استعد للذهاب خلفها ولكن مارلين امسكت يده بيديها الاثنتين بقوهوهي تقول:مش هسيبك تروح وراها انت هتخليك معايا
زياد:سيبي ايدي بقي ياسمينا مراتي وانا بحبها ومش هسبها
ثم دفعها بقوه لتقع ع الارض وتركها وذهب ولكنه لم يجد ياسمينا
ومر اسبوع ع هذا الحال وع شط البحر يقف زياد يحدث صديقه
زياد:مش لاقيها يا ياسر دورت عليها فكل مكان مش لاقيها
ياسر:مش انت اللي رحت واتجوزت عليها عاوز ايه تاني
زياد(ببكاء):انا ندمان اوي يا ياسر وياسمينا كمان وحشتني اووي ..وحشنيصوتها..ضحكتها..كلامها ..كل حاجه
ياسري:ايه دا انت بتحبها اوي بقي
زياد:ياااه اكتر مما تتخيل انا مستعد اعمل اي حاجه عشانها بس الاقيها
ياسر:اطمن هي بتحبك وهتسامحك
زياد:الاقيها بس وانا مش هسبها
وفي اليوم التالي ذهب زياد لاول مره الي الشركه بعدما حدث هذا الموقف واوقه صوتالسكرتيره تقول:زياد بيه..اخيرا حضرتك جيت
زياد:حصل حاجه ؟!
السكرتيره:لا ابدا بس ياسمينا هانم قبل ما تتدخل لحضرتك اخر مره قالتلي احجزيلمكانين ع طيارة الغردقة فانا كنت عاوزه اسأل اأكد الحجز ولا لا ؟
زياد:الغردقه!!!
وخطر ع باله اسم فندق مشهور هناك فأمر السكرتيره بالاتصال ومعرفة هل ياسمينا هناكام لا
السكرتيره:مدام ياسمينا هناك يا فندم
زياد(بفرحه):بجد..طب احجزيلي ع اول طياره للغردقه
علي شط البحر تقف ياسمينا وازياد اتي من خلفها قال:وحشتيني..
ياسمينا(وهي تدير وجهها له):انت بتعمل ايه هنا؟!
زياد:جاي اخد مراتي حببتي
ياسمينا:انا مش عاوزه اشوفك تاني وكمان عوزاك تطلقني
زياد:ياسمينا انا عاوزك تنسي كل اللي فات
ياسمينا:انسي!!لا والله بجد
ثم ركع زياد ع ركبته واخرج علبه صغيره بها خاتم وعرضها عليها
زياد:انا جاي دلوقت عشان اقولك اني بحبك واني مش هقدر استغني عنك وبطلب ايدكالنهارده عشان تبقي مراتي بجد وابدأ معاكي من جديد
ياسمينا(ببكاء):طب عملت فيا كدا ليه ؟!
زياد(بعد ان وقف ومسح دموعها):ياسمينا انا بحبك بجد ونفسي تسامحيني ونبدأ منجديد..ها مواقفه تبقي مراتي؟
ياسمينا(بابتسامه):موافقه..
فأسرع زياد والبسها الخاتف وحضنها ولف بها بسرعه ع شط البحر
سافرت مارلين الي امريكا وابتدت حياتها من جديد وتزوجت ولم تعد مره اخري ولكنمروان كان يزورها من حين لاخر وخاصة بعد موت فريد
وبعد مرور 25 عام..
قاعه فخمه يرقص عريس مع عروسته بكل حب وابتسامات
زع طربيزه يجلس زياد بجانبه ياسمينا ومروان بجانبه فرح
زياد:شايف ابنك يا مروان خطف بنتي مني ازاي
مروان:طب بص انت هناك كدا وانت هتلاقي ابنك الصغير بيرقص مع بنتي من الصبح
فرح:سيبوا العيال براحتهم
ياسمينا:يلا بقي خلينا نجوزهم لبعض هما كمان
زياد(وهو ينظر لياسمينا بحب وابتسامه):وبكدا العيله تكمل...
________________

تمت



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 25-06-17, 04:40 PM   #16

Topaz.

مشرفة منتدى الروايات والقصص المنقولةومنتدى الـروايــات الـعـربـيـةوعضو مميزفي القسم الطبي وفراشة الروايات المنقولةومشاركة بمسابقة الرد الأول ومحررة بالجريدة الأدبية

 
الصورة الرمزية Topaz.

? العضوٌ??? » 379889
?  التسِجيلٌ » Jul 2016
? مشَارَ?اتْي » 7,036
?  مُ?إني » العِرَاقْ
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
?  نُقآطِيْ » Topaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond reputeTopaz. has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   water
¬» قناتك nicklodeon
?? ??? ~
اللهّم خِفَافًا لا لنا ولا علينا ، لا نُؤذِي ولا نُؤذَى ، لا نَجرَحُ ولا نُجرَح ، لا نَهينُ ولا نُهان ، اللهم عبورًا خفيفًا ؛ لا نشقى بأحدٍ ولا يشقى بنا أحد .
Icon26



Topaz. غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 30-07-17, 05:07 AM   #17

egypt love

? العضوٌ??? » 402611
?  التسِجيلٌ » Jun 2017
? مشَارَ?اتْي » 24
?  نُقآطِيْ » egypt love is on a distinguished road
افتراضي

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

egypt love غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 13-08-17, 09:54 PM   #18

lamba
 
الصورة الرمزية lamba

? العضوٌ??? » 49186
?  التسِجيلٌ » Sep 2008
? مشَارَ?اتْي » 3,167
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Lebanon
My Facebook My Twitter My Flickr My Fromspring My Tumblr My Deviantart
?  نُقآطِيْ » lamba is on a distinguished road
¬» مشروبك   water
¬» قناتك mbc
افتراضي

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

lamba غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 13-08-17, 10:07 PM   #19

lamba
 
الصورة الرمزية lamba

? العضوٌ??? » 49186
?  التسِجيلٌ » Sep 2008
? مشَارَ?اتْي » 3,167
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Lebanon
My Facebook My Twitter My Flickr My Fromspring My Tumblr My Deviantart
?  نُقآطِيْ » lamba is on a distinguished road
¬» مشروبك   water
¬» قناتك mbc
افتراضي

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

lamba غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 16-08-23, 06:36 AM   #20

ندى تدى

نجم روايتي

alkap ~
 
الصورة الرمزية ندى تدى

? العضوٌ??? » 142345
?  التسِجيلٌ » Oct 2010
? مشَارَ?اتْي » 8,587
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » ندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond reputeندى تدى has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   pepsi
¬» قناتك mbc
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

تسلم ايدك حبيبيتي ووفقك الله


رواية رائعه جدا


ندى تدى غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 06:00 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.