آخر 10 مشاركات
تبكيك أوراق الخريف (4) *مميزة ومكتملة*.. سلسلة للعشق فصول !! (الكاتـب : blue me - )           »          روايتي "حمل الزهور ألي كيف أردهُ؟ وصبايا مرسوم على شفتيه" * مكتملة ومميزة * (الكاتـب : الريم ناصر - )           »          1032- رجل صعب - كاي غريغوري -عبير دار نحاس (الكاتـب : Just Faith - )           »          1031 - الأمان في الحب - ساندرا فيلد -عبير دار نحاس* (الكاتـب : Just Faith - )           »          بركة الدار - (96)نوفيلا- بين جنون العشق وجبروت القدر - سما صافية*مميزة*كاملة&الرابط* (الكاتـب : سما صافية - )           »          عندما تنحني الجبال " متميزة " مكتملة ... (الكاتـب : blue me - )           »          409 - غدا لن ننسى - تريزا ساوثويك (الكاتـب : ^RAYAHEEN^ - )           »          أكتبُ تاريخي .. أنا انثى ! (2) *مميزة ومكتملة * .. سلسلة قلوب تحكي (الكاتـب : كاردينيا الغوازي - )           »          300-عيون الحلم -فلورا كيد -عبير الجديدة (الكاتـب : Just Faith - )           »          الهاجس الخفى (4) للكاتبة: Charlotte Lamb *كاملة+روابط* (الكاتـب : monaaa - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > الروايات الطويلة المكتملة ضمن سلاسل (وحي الاعضاء)

Like Tree40Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 04-07-16, 06:07 PM   #21

sanity

نجم روايتي وكاتبة وقاصة ومصممة مساعدة في منتدى قلوب أحلام وعضو في فريق الترجمة ومتابع مميز في القسم الطبي والنفسي

alkap ~
 
الصورة الرمزية sanity

? العضوٌ??? » 326029
?  التسِجيلٌ » Sep 2014
? مشَارَ?اتْي » 5,962
?  مُ?إني » vancouver
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Iraq
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » sanity has a reputation beyond reputesanity has a reputation beyond reputesanity has a reputation beyond reputesanity has a reputation beyond reputesanity has a reputation beyond reputesanity has a reputation beyond reputesanity has a reputation beyond reputesanity has a reputation beyond reputesanity has a reputation beyond reputesanity has a reputation beyond reputesanity has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   laban
¬» قناتك carton
?? ??? ~
in my own fairytale, only you playStay more here, my passion hiddenand even to Hell I would follow youHold me just yetfire in the bodyand dizziness in my mind
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي




sanity غير متواجد حالياً  
التوقيع
saray

قد أكُون سيئاً ، لكني لا أخون قلباً هرّب مُرتجفاً من صُدور الناس لِـ صدري ...
رد مع اقتباس
قديم 05-07-16, 12:00 AM   #22

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sanity مشاهدة المشاركة
عيد سعيد عليكي ياجميل.. كل سنة وانتي طيبة..


pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-07-16, 10:27 AM   #23

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت العاشر

في صباح اليوم التالي
نهض اسر من الفراش وهو يشعر بالم شديد في الراس وبجانبه تلك الفتاه من الامس
تركها ودخل الي الحمام لكي ياخد شاور وبعد ان خرج
الفتاه: ايه يابيبي انت صحيت
اسر : اه بقولك ايه عندي صداع هيفرتك دماغي معندكيش قهوة هنا
الفتاه: اكيد يا بيبي هيجيلك صداع من كتر الشرب بتاع امبارح
منا قولتلك كفايه بس انت اللي كترت بس ولا يهمك انا هعدلك مزاجك الوقتي
اسر : يا بت بقولك دماغي وجعاني انتي دايما بتفكري شمال كده
الفتاه بضحكة ركيعة: ههههههههههههههههه هوا فيه احلي من الشمال يا قلبي
اسر : اموت انا بصي اعمليلي القهوة ويلا من هنا
لحسن انتي بتجرجريني للرزيله و الصراحة انا بموت فيها
الفتاه :هههههههههههه مش قهوة بس لا واحلي فطار يا قلبي
اسر : اوعي احبك يا مدلع
طلعت واطي يا اسر مكنتش افتكرك كده اهئ اهئ اهئ
في الخارج وبينما يتناول اسر الافطار
الفتاه : الا قولي يا عنيا مين فريده ديه
اسر وقد نظر لها شرزا: فريدة فريده ايه
الفتاه : البت اللي كنت عمال تنادي عليها امبارح طول الليل
اسر وقد بدا بالضيق: بقولك ايه فضي من الموضوع ده
الفتاه هوي تقترب منه: قولي يا قلبي مين البت ديه
حبيبتك مراتك فضفضلي عملتلك ايه
اسر بغضب: انتي تخرصي خالص تصدقي انا غلطان اني لسه قاعد معاكي
وقام برمي بعض النقود في و جهها واكمل كلكم خاينين واخركم كده وتركها وذهب
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في الشركة وصل كل من ادم وفريدة
فريده : صباح الخير يا دومي
ادم: دومي شكلك رايق
فريده: اسكت يا ادم دنا كنت في كابوس وفقت وكله بفضلك
ادم وهو يعدل في لياقة قميصه بتفاخر: طبعا علشان تعرفي اني مش اي حد عدي الجمايل بقي
فريده : طبعا يا ادم ربنا يخليك
ادم : علشان تعرفي بس
فريده : انت هتسوق فيها بقي خلاص يلا بقي علي شغلك
ادم يتظاهر بالدهشه: كده انتي قلبتي تصدقي انتي زي القطط تاكلي وتنكري
وبطريقة مسرحية (بقي بعد ما اخدتي اللي انتي عايزاه ترميني )ماشي اهئ اهئ
فريدة بضحكة: ههههههههه ماشي يا سيدي انا كده اذا كان عاجبك ويلا
ادم:عاجبني وانا اقدر اقول حاجة
فريده بضحكة:بحسب يلا امشي
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في فيلا سيف الدين نصر وصل اسر الي المنزل
ام علي: انت رجعت يابني كنت فين من امبارح
اسر : ابدا يا دادة كنت بايت عند واحد صاحبي
ام علي طيب يا حبيبي احضرلك الفطار
اسر:لا يا دادة انا فطرت انا يدوبك اغير وانزل علي طول ادم نزل
ام علي : ايوة من بدري بس يوسف لسه نايم
اسر: ماشي انا هطلع اغير واصحي يوسف
نسيت اقولكم ان يوسف عايش معاهم في الفيلا من وهوا عنده سبع سنين بعد ما مامته و باباه اتوفوا في حادثه
اسر و هو يوقظ يوسف: يوسف قوم يالا اصحي
يوسف :اخخخخخخخخخخخخخخخخ
اسر بنظرة خبيثة : انت اللي جبته لنفسك
وقام اسر باحضار بعض الثلج ووضعه في ملابس يوسف الذي انتفض زعرا من فعله اسر
يوسف:عااااااااااااااااااا� �اااااي ايه فيه ايه .كبسه انا فين .......هوا انت الليه يخربيتك فيه حد يعمل كده
يوسف بضيق: ايه ده يا اخي فيه حد يصحي حد بالشكل ده حرام عليك
اسر وقد وقع ارضا من الضحك: هههههههههههههه مش قادر هههههههههه شكلك مسخرة هههههه
يوسف: ضحكتك اوي ياخويا ابو هزارك ع الصبح
اسر :ههههههههههههههه ناموسيتك كحلي يا جو اصحي يلا
يوسف : بس يا عم البت بتاعة امبارح هدت حيلي
محستش بنفسي بعد ماجيت بالليل غير علي وشك
اسر بضحكة: ايوة بصراحة كانوا شويه بنات فورتيكة بس يلا يا معلم ورانا شغل
يوسف: شكلك رايق
اسر ومازال يحتفظ بالضحكة : ومش اي روقان
يوسف: طب احكيلي
اسر : لا لخص في يومك ورانا شغل كتير النهارده
يوسف :حاضر يا عم انت هتزلنا بالليله بتاعة امبارح يعني
اللي هتاكلهولنا وز وز وهتطلعه علينا بط بط
اسر : انا داخل اغير اول ما اخلص الاقيك جاهز والا انت عارف هعمل فيك ايه
يوسف وهو يخرجه من الغرفة : طب يلا ورينا عرض اكتافك عايز اغير يلا من غير مطرود

في غرفة اسر كان علي الهاتف يرتب موعد مع احدهم
اسر :ها يابيبي اتفقنا
الشخص:..............
اسر: تمام اوي يبقي نتقابل
الشخص: ....................
اسر: اكيد في النادي الساعة 5 كده
الشخص:............................
اسر :هههههههههههههههههه وانا اقدر اتاخر برضو يا قلبي
الشخص:..............
اسر: اكيد دنا مستني علي نااااااااااااااااااااار
اسر لنفسه ايوه بقي هو ده الكلام استنوا عليا

يوسف وقد اتي : يلا يا سيدي انا خلصت
اسر:ماشي يلا انزل وانا جاي وراك
يوسف:امال يلا يلا وسربعتني ومصحيني من عز النوم
اسر :يلا ياض انا المدير اتاخر براحتي ولا عايزني اخصملك
يوسف :وعلي ايه الطيب احسن انا مستني تحت يا هههههههه جناب المدير
في الشركة وصل اسر متاخرا عن الموعد
ادم :انت شرفت لا ماهو بدري
اسر:خير ياسي ادم مالك
ادم:كل ده تاخير طبعا من تاثير ليله امبارح انت كنت فين ومرجعتش الفيلا
اسر: وانت مالك وبعدين ايه الالتزام ده مكنتش كده
ده انت كنت مابتصدق تهرب من الشركة مالك لابد فيها ليل نهار
ادم:ايه هوا الواحد لو انتظم مش عاجب زوغ مش عاجب اعمل ايه يعني
وبعدين واحد فينا لازم يكمل يعني انت تقصر انا لازم اكون موجود مش كده ولا ايه
اسر و قد بدا عليه الحنق: اه يعني قصدك ان انا مش شايف شغلي
ادم: لا قصدي ولا مقصديش المهم انا رايح اشوف شغلي
تركه ادم وقد اتت فريدة من مكتبها
فريده لاسر بابتسامه: اهلا اسر عامل ايه
اسر لنفسه (مالها ديه من امته بتسلم عليا مش ديه اللي امبارح مكانتش طيقاني )
اسر من غير نفس:اهلا فريده انتي عامله ايه
فريده باستغراب: الحمد الله اسر انت كويس
اسرحزينةهه وكمان بتسال عليا مالها ديه اكيد بتخطط لحاجة ولا تلاقيها عندها ملل وحابه تتسلي بيا)
الحمد الله زي الفل
فريده: امال مالك بتتكلم معايا كده ليه
اسر: ابدا وبعدين انا بنفذ كلامك مش انتي قولتي ماجيش جمبك
فريده :في نفسها(وانا اللي كنت فاكراك هتيجي تصالحني وانا هسامحك؟)
فريدة:اه عندك حق بس
اسر يقاطعها:بصي انا لازم امشي عندي شغل وتركها وذهب
فريده باندهاش :ماله ده اول مرة يمشي ويسبني
بعد ذلك انشغل كل منهم في عمله وانتهي اليوم
وذهب اسر الي النادي ليقابل الشخص الذي حدثه في الهاتف وانتهي اليوم علي ذلك
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
في صباح اليوم التالي في فيلا سيف الدين علي طاوله الافطار
سيف الدين: صباح الخير يا ولاد
الجميع: صباح الخير يا بابا/عمي
سيفالدين :اديلنا مده مافطرناش مع بعض حلوة اللمه
ادم :ايوة يا بابا ربنا ما يقطعها عادة
يوسف المشغول بالاكل:امين ها يا عمي اخبار السفريه ايه
سيف الدين :تمام الصفقة رسيت علينا
ادم: ايوة كده هو ده الكلام الله عليك يا حجوج
سيف الدين بابتسامه وفخر:طبعا يابني انا لما احط عيني علي حاجة لازم اخدها
ادم :طبعا يا حاج طالع لابنك هههههههههه
يوسف و سيف الدين :ههههههههههههه
يوسف لاسر: مالك يا اسر مبتتكلمش ليه
اسر :ابدا بس كان فيه موضوع عايز اقولكم عليه
سيف الدين: خير يا اسر
اسر: بدون مقدمات انا ناويت اخطب
سيف الدين بفرحة: بجد يا اسر يعني انت وفريده اتصافيتو
ادم:ايه ده يعني انت صالحت فريده
يوسف: يعني انت وفريده رجعتو لبعض


اسر ببرود:لا
الجميع بدهشه :ايه
اسر: انا بقول قررت اخطب بس مش فريدة
سيف الدين: امال مين

noor elhuda likes this.


التعديل الأخير تم بواسطة um soso ; 05-07-16 الساعة 10:48 AM
pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-07-16, 10:28 AM   #24

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت الحادي عشر


اسر: انا بقول قررت اخطب بس مش فريدة
سيف الدين: امال مين
اسر: انجي
ادم بصدمه: انجي انجي مين ........انجي بتاعتنا
اسر ببرود: ايوة انتو تعرفوا كام انجي ............انجي بنت خالتي
يوسف :بس انت مكنتش بتطيقها
اسر :لا انجي بنت كويسه وانا عارفها كويس
علي الاقل عارف اصلها وفصلها يعتبر مربيها
ادم بضيق: طب وفريده
اسر :فريده نهت كل اللي بينا وانا مش هفضل مستني لحد ماتحن عليا وترجعلي
وبعدين انا خلاص اتفقت مع انجي وخطوبتنا بعد تلت تيام
سيف الدين بغضب: بتقول ايه يا بيه يا محترم يعني انت رحت خطبت واتفقت بدون علمي
وجاي دلوقتي تبلغنا من باب العلم بالشئ ايه ملكش كبير
اسر: يا بابا انا مقصدش انا بس اتفقت مع انجي علي كل حاجة وهي وافقت

فلاش باك

في النادي:

اسر : هاي يا بيبي شفتي متاخرتش عليكي
انجي:هاي اسر miss you too much
اسر :وانتي اكتر يا انجي ها تطلبي ايه انا عازمك النهارده
انجي: ايه ده يعني تكلمني وتقابلني وكمان عزومه لا كده فيه حاجة كبيرة
اسر : ولا كبيرة ولا حاجة ابدا وحشتيني قولت اشوفك
انجي: وحشتك من امته ده
اسر: ايه يا انجي انتي مش عارفة غلاوتك عندي ولا ايه
انجي بزعل : اه ماهو باين منفضلي ومركز مع الست فريده
اسر: ولا منفضلك ولا حاجة وبعدين انا سبتني من موضوع فريده
انجي: سبتك منها ولا هي اللي سابتك بعد ما عرفت بالرهان
اسر: اديكي قولتي موضوع الرهان فريده بالنسبالي كانت رهان لكن انتي حاجة تانيه
انجي: تقصد ايه
اسر : من غير لف ودوران انا عايز اتجوزك
انجي بذهول وعدم فهم: مين .... ايه .......انا
وبنظرة حزن: اسر انت جاي تلعب بيا بجد حرام عليك
اسر بحنان مصطنع: معقول تقولي كده يا انجي انا ممكن اعمل كده في اي حد
لكن انتي مهما كان بنت خالتي لا يمكن ارضالك الاذيه
انجي: بجد يعني انت عايز تخطبني
اسر : ايوة وفي اسرع وقت وهكلم خالتي وعمو
ونتفق علي الخطوبه اخر الاسبوع ايه رايك
انجي بفرحة وعدم تصديق: بجد يا اسر انا مش مصدقة نفسي انت بتتكلم جد
طب بص انا اعمل ايه دلوقتي وبعدين مش هلحق اخلص
اسر : اهدي انا هجهز كل حاجة متقلقيش انا هعملك احلي خطوبه مصر كلها هتتكلم عليها
انجي: بجد ربنا يخليك ليا انا هروح اقول لمامي والكل
اسر: ايوة قولي للكل عايز الناس كلها تعرف اني هخطبك واني عايزك انتي انتي وبس
انجي: اوك يا اسر انا بحك اووووووووي
اسر: وانا كمان يا بيبي يلا علشان اوصلك واقول لعمو
انجي : اوك
في منزل انجي اتفق اسر مع والد انجي علي كل شئ و ميعاد الخطبه نهايه الاسبوع
باك

سيف الدين: اعمل اللي انت عايزه انت طول عمرك بتمشي بمخك
بس مش عايز ده ياثر علي شغلي مع سليم الحسيني انت فاهم
ونهض سيف الدين وتركهم
يوسف لاسر: انت بتتكلم جد انت هتخطب انجي
اسر: ايوه
يوسف: بس انت شوفتها امتي واتفقتوا امته
اسر:عادي اتكلمنا واتفقنا
ادم:انت اتجنيت في عقلك:طب وفريده
اسر: ايه فريده فريده هي اللي نهت كل حاجة
ادم:بس انت بتحبها
اسر:يمكن اه ويمكن لا وبعدين انا فعلا فكرت انا وفريده مش هننفع مع بعض
ادم باندهاش: وده من ايه ان شاء الله
اسر:فريده واحده عمليه ومش بتحب حد يتامر عليها
وانا برضو راجل ومش هخلي الست بتاعتي تتحكم فيا
ادم :لا وهتقدر تتحكم في انجي مش ديه اللي كنت بتقول عليها مدلعه
اسر:ايوة انجي مدلعة اه بس هعرف امشيها علي طريقتي وبعدين انا عارفها كويس
ادم بعد ان فاض به الكيل: يعني انت كنت فعلا بتلعب علي فريده تصدق انك واطي
اسر بحده:ماتحترم نفسك يا ادم مش علشان ساكتلك هتسوق فيها
وبعدين انت محموق قوي عليها كده ليه خلاص ياخويا سبتهالك
نفسك فيها اشبع بيها انا زهقت منها
ادم :فعلا انت واحد بصراحة مش لاقي وصف عليك
انا ماشي من هنا لاني اتخنقت وتركهم ورحل
اسر ليوسف: وانت التاني قبل ما ترغي كتير
ايوة هخطب انجي وعجباني ومش عايز كتر كلام
يوسف وهو ينظر له بتعجب: وانا كنت قولت حاجة براحتك
هوا انا اللي هتجوز ولا انت عموما انا ماشي سلام
اسر بعد رحيل يوسف: ايوه كده بقي هشوف انا ولا انتي يا ست فريده
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في الشركة وصل ادم بعد مدة وهو في غايه الضيق
ولا يعرف كيف يوصل هذا الخبر الي فريده
ادم : انا هقول الموضوع الزفت ده لفريده ازاي ديه لسه خارجة من موضوع هباب
يجي اسر ويكمل عليها استر يارب
كريم :ايه يا عم مالك بتتخانق مع دبان وشك ليه....... بتكلم نفسك ع الصبح
ادم: وحياة ابوك يا اخي سيبني في اللي انا فيه
كريم: مالك يا عم فيه ايه فضفضلي
ادم :فيه موضوع كده حصل ومش عارف هعمل فيه ايه
كريم : موضوع ايه قولي يمكن اقدر اساعدك
ادم: موضوع كده مش عارف اوصله ازاي لفريده
كريم : قصدك موضوع خطوبه اسر اخوك من البت انجي
ادم وهو يفتح فمه من الدهشه: ايييييييه ده وانت عرفت منين
ده ده لسه قايلي ع الموضوع ده الصبح
كريم: يا عم ديه الشركه كلها عرفت اخوك مكدبش خبر
وقال للكل ده حتي معلق دعوة ساعة ما جه
بس اخوك ايه معلم مبيقعش غير وهوا واقف
ادم: طب ..... طب وفريده عرفت
كريم: زمانته قالها اصل شوفته كان رايح ناحية مكتبها من شويه
ادم: طب بص انا رايح دلوقتي اشوف ايه اللي حصل
اشوفك بعدين تركه وهو يتجه الي مكتب فريده
في مكتبها وصل ادم ووجد اسر هناك
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ادم: فريده انا
فريده بابتسامه :خير يا ادم
تعجب ادم من ابتسامه فريدة وشرد كيف يمكن ان تبتسم
وقد اخبرها اسر بنبأ خطبته ولكن قطع شروده اسر
اسر: ايه انت شرفت يا ادم ايه كنت فين دنا افتكرتك جيت من بدري
ادم باندهاش : انا كنت في مشوار كده
اسر: طيب اسيبك انا يا فريده وزي ما اتفقنا يا فريده
فريده بابتسامه : اكيد يا اسر وانا اقدر اتاخر عليك في حاجة زي ديه
اسر: شكرا يا فريده سلام الوقتي اروح اقول لانجي ديه هتفرح قوووووووووي
وخرج اسر
ادم بدهشه لفريده: ايه اللي بيحصل ده
فريده : ايه فيه ايه
ادم: اسر وبتتفقوا علي ايه
فريده : كان عاوزني اكلم انطي شاهي علشان تحجزله قاعة(..............)
علشان خطوبته من انجي
ادم بدهشه: وانتي وافقتي
فريده ببرود: ايوه
ادم: وانتي ازاي توافقي
فريده : امال عايزني اعمل ايه
ادم بقلق: فريده انتي كويسه
فريده : مش عارفة ........انا عايزة اطلع فوق
وصعد كل من ادم وفريده الي السطح
وهنا انفجرت فريده في ادم
فريدة بغضب: انت ازاي متقوليش علي الموضوع ده
ادم: والله يا فريده ماكنت اعرف ده لسه قايل الصبح
فريدة بوجه احمر من الغضب: لا والله يعني اخوك وعايشين في بيت واحد
ومتعرفش طب ازااااااااااااااااااااااي
ادم: والله ماعرف ده حتي بابا اتعصب منه لما عرف انه راح وخطب من غير ما يقوله
فريده بدموع: ازاي ازاي يعمل كده فيا ازااااااااااااااي
ادم: اسر بقاله يومين مش متظبط وكمان رجع للسهر انا مش عارف ايه اللي جراله
فريده : لا وببجاحته جاي يطلب مني اني احجزله القاعه
ادم : قوليلي ايه اللي حصل بالظبط
فريده ببكاء وهي تسرد ماحدث

فلاش باك


اسر في مكتب فريده

اسر : ازيك يا فريده
فريده بابتسامه في نفسها(اكيد جاي يعتزر وانا خلاص هسامحه) :
اهلا يا اسر انا الحمد الله انت ازيك
اسر بابتسامه: انا الحمد الله تمام وكنت جاي علشان
هقولك علي خبر ليا متاكد انه هيفرحك

اسر : ده العشم برضو يا فريده بصي انا نويت اخطب
فريده بضحكة حزينةايه داخل كده علي خطوبه طب استني لما تصالحني) ههههه
اسر: يعني مسالتنيش هخطب مين
فريده : مين ياسي اسر
اسر : انا نويت اخطب انجي
فريدة ولم تستوعب ماقاله وعلي وجهها علامات عدم الفهم :
ايه بتقول ايه يا اسر
اسر: بقولك انا و انجي هنتخطب
فريدة بصدمه: نعععععععم مين انت و انجي هتتخطبوا
اسر ببرود : ايوة
فريده بغضب مكتوم تحاول السيطرة عليه:
طب طب وانت جايلي اعملك ايه
اسر : ابدا انا قولت اني لازم اقولك ع الموضوع ده بنفسي
احنا برضو شركاه وبعدين اصحاب مش كده
فريده بعصبية: بجد انت شايف كده
اسر : اه وانا عارف الموضوع اللي كان بينا ده مش هياثر
انتي خلاص نهيتي الموضوع وكل واحد يشوف نصيبه
فريده بدهشه : انت انت وحاولت اخذ نفس لضبط انفعالها
ونجحت في ذلك بعد عناء
فريده : طيب والمطلوب دلوقتي اعملك ايه
اسر: ايه ده مش هتقوليلي مبروك
فريده بابتسامه صفراء: الف مبروك يا سيدي
اسر بابتسامه: انا قولت كده برضو انك هتفرحيلي
وكنت عاوز منك طلب يعني انك تكلمي مدام شاهيناز
علشان تحجزلنا قاعة(.........) علشان الخطوبه بعد تلت تيام
فريده: كمان عايزني انا اللي احجزلك القاعة
فريده في نفسها(يا برودك يا اخي) انا باغلي
اسر: اه اصل انتي مش هترفضلك طلب
وكمان عايزك انتي اللي تعملي ديكور القاعة انا عارف تصاميمك بصراحة روعة
فريدة بغيظ : كمان
فريدة بابتسامه : اكيد يا اسر وانا اقدر اتاخر عليك في حاجة زي ديه
باك
فريده لادم: بس وانت جيت بعد كده
ادم : فريده انا مش عارف اقولك ايه بصراحة
فريده : متقولش حاجة يا ادم اسر فعلا طلع انه كان بيلعب بيا
وانا اللي كنت سامحته ع اللي عمله
بس هو طلع انا مش فارقة معاه
وجري يخطب حتي ما حاولش يصالحني بس خلاص كده
ادم بعدم فهم: يعني ايه
فريده وهي تمسح دموعها وفي عينيها نظرة التحدي و الاصرار:
خلصنا .........انا اسر ده صفحة هقطعها من حياتي
ادم: بس سا فريده انتي بتحبيه
فريده: خلصنا يا ادم ويلا علشان ورانا شغل
في نفسها بس وحياه قلبي اللي كسرته يا اسر
لاوريك فريده ديه هتعمل فيك ايه ويانا يا انت
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 07-07-16, 02:57 PM   #25

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت الثاني عشر

انتهي اليوم في الشركة واصبح كل حديثها عن خطبه اسر من انجي
تلك القنبله التي فجرها في الشركة بشكل عام وفي وجه فريده بوجه خاص
عند ادم
كريم:ها يامعلم هتعمل ايه يا اخو العريس
ادم بضيق: بلا اخو العريس بلا زفت سبني الوقتي انا مش طايق نفسي
كريم: ليه بس يا برنس انت مضايق ليه
ادم: يعني اللي حصل ده يرضي مين وفريده واللي عمله اسر فيها
كريم:يا عم انت ايه اللي مضايقك
اللي خلاها هيا مش زعلانه وهي بنفسها هتعمل الديزاين
ادم: ماهو ده اللي مجنني ازاي تقبل تعمل كده
علي: يا عم منتا عارف مخ فريده محدش يعرف ايه اللي فيه
كريم: معاك حق يا علوه و الله المهم الخطوبه ديه هيكون ايه احوالها
ادم: يعني ايه مش فاهم
كريم:يعني هتكون ازاي وفقراتها ايه
ادم : معرفش كل ده مسئوله عنه فريده
كريم: الله اكبر انا راشق وش في الليله ديه ..........
ديه هتبقي ليله ولا الف ليله وليله انا عارف فريده لما تظبط حفله بتكون خياااااااال
علي : اكيييييييييد ولا الاكل ياعيني عليه هوبر هوبر لا ديه هتكون خطوبه فل
كريم: يا عم اتنيل برضو همك علي بطنك
لا ده هتكون فيه كتاكيت انما ايه اصل ديه خطوبه اسر سيف الدين مش اي حد
يعني هتبقي متلغمه والشله كلها هتكون موجوده
علي: ايوة هايصة معاك ياعم انت كل شويه مع واحده محدش قدك
كريم: الله اكبر في عينك انت هتقر روح شوف خطيبتك وسيبني
علي: خلاص بقي يا عم ادم انت هتفضل كده فكك بقي
ادم بضيق: خلاص يعني شايفيني بشد في شعري خلصنا
كريم: ايوه كده يلا بينا بقي علشان نجهز خطوبه زي ديه محتاجة تجهيزات
ادم: مش عارف ليه مش مطمن حاسس ان الموضوع ده مش هيعدي علي خير

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند اسر اخبر انجي عن حجز القاعة وتولي فريده تجهيزها
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

في منزل فريده حضرت كاميليا لتواسي صديقتها علي ما اصابها من خبر اسر
كاميليا: فريدة يا حبيبتي انتي كويسه
فريده: الحمد الله يا كامي
كاميليا : انا مش عارفة ازاي اسر يعمل كده يخطب ويسيبك
فريده: عادي هنعمل ايه يعني كل واحد حر يعمل اللي هوا عايزه
كاميليا بدهشه واستغراب وقلق: فريده......... انتي كويسه
فريده: ايوة
كاميليا : فريده انتي مستوعبه الكلام بقولك اسر هيخطب
فريده: ايوه يا كاميليا عارفة هوا قالي بنفسه
كاميليا :يا بجاحته هوا فيه كده..... طب وانتي عملتي ايه
فريده: ابدا ولا حاجة باركتله
كاميليا بدهشه: باركتيله طب ازاي
فريده: امال كنتي عيزاني اعمله ايه واحد جاي يقولي انا هخطب
وعايزك تحجزيلي قاعة الخطوبه وكمان تعمليلي الديزاين بتاعها اقوله ايه .....
و اكملت بعصبيه
كنتي عيزاني اترمي تحت رجليه و اقوله انا بحبك
لا والنبي ارجعلي انا هموت من غير ك .......... استحاله مش انا
انا لو هموت عليه استحاله اعمل كده
كاميليا بغيظ: وكمان عايزك انتي اللي تعملي ديزاين القاعة
ده لو قاصد انه يفرسك مش هيعمل كده
فريده:بالظبط هوا عمل كده علشان يردلي اللي انا عملتهوله بس هنشوف انا ولا هوا
كاميليا بترقب: طب وانتي ناويه تعملي ايه مش هتعملي حاجة
فريده بابتسامه : لا ........ ده انا هعمل حاجااااااااااااااات استني و اتفرجي
كاميليا: لما نشوف ربنا يستر
امسكت فريده بهاتفها واتصلت بشاهيناز
فريده: الو ..... هاي انطي شاهي عامله ايه
شاهي: هاي يا ديدي يا حبيبتي انا كويسه انتي اخبارك ايه
فريده: انا كويسه الحمد الله يا انطي ...... انطي شاهي انا كنت عايزة اطلب منك طلب
شاهي: طبعا يا حبيبتي انتي تؤمري وانا انفذ
انتي عارفة غلاوتك عندي اد ايه خير
فريده: ميرسي يا انطي بصي انا كنت عايزة احجز قاعة(.............)
اللي بتاعة حضرتك علشان حفله خطوبه بعد تلت تيام
شاهي بفرحه: بجد يا ديدي انتي خلاص نويتي تتخطبي
فريده : لا يا انطي مش ليا ديه لاسر اصله هيخطب
شاهي بصدمه : اسر هيخطب ......... مش انتي و اسر كنتم متفقين ع الخطوبه
انا كنت فاكرة انك متصله علشان خطوبتك انتي
فريده: لا يا انطي مش انا اسر هيخطب انجي انتي عارفاها انجي السعدني
بنت خالته وهوا كان موسطني علشان اطلب منك القاعة
وكمان انا اللي هعمله الديزاين ......... ها قولتي ايه
شاهي : يعني هقول ايه يا ديدي رغم انه صعب اني احجز القاعة في المده القصيرة ديه
انتي عارفة الحجز بيبقي كومبليت ....... بس انتي مقدرش ارفضلك طلب يا روحي
فريده: ميرسي اوي ليكي يا انطي انا مش عارفة اقولك ايه ....
وانا هاجي اشوف القاعة بكرة علشان الديزاين و الفقرات
شاهي: اكيد يا حبيبتي ومدام انتي اللي هتعملي الديزاين و البارتي
يبقي هتكون تحفه انا عارفه تصاميمك
فريدة: ميرسي ليكي يا انطي شاهي مرة تانيه اشوفك بعدين ......باي
شاهي: باي يا قلبي
كل هذا وكاميليا تشاهد باندهاش : فريده انتي ازاي تعملي كده
فريده : اسر طلب مني كده
كاميليا : تروحي تعملي كده ......... يا قلبك ايه ده ده انا لو منك كنت خنقته
لا وكمان هتعملي الديزاين وهيكون احلي خطوبه اتعملت لا ده كتير
ده انا كاكميليا اتشليت ارحميني

فريده وهي تتحدث في الهاتف وتشير الي كاميليا بالسكوت

فريده: الوووو..........
الشخص:............
فريده: ههههههههههههه طبعا فريده يا معلم انت اخبارك ايه
الشخص: ................
فريده: هههههههههه دايما انت فاهمني .... طبعا عايزة مصلحة هو انا بتصل غير علشان كده
الشخص:.................
فريده: بص بقي انا عايزة منك شويه طلبات محدش غيرك انت اللي هيجبهم يا برنجي
الشخص:.........
فريده: بص بقي انا عايزة(.............. و.......... و...........)
الشخص:.......................
فريده :ايوة هو ده وعيزاهم بالكتير بعد يومين
الشخص:.................
فريده: لا انا عيزاهم علشان حد عزيز عليا
الشخص:...................
فريده:ههههههههههههه فعلا عزيز عليا قوي وكل واحد بياخد علي قد معزته عندي
وانتي عارفني يا معلم مش بتوصي
الشخص:...................
فريده: تمام قوي يا معلم شاكرة افضالك ......
منجيلكش في حاجة وحشه ههههههههههههههههه....... سلااااااااااااام
كاميليا وهي تفتح فمها من الدهشه:
فريده انتي هتعملي ايه بالحاجات ديه و كنتي بتكلمي مين بالطريقة ديه
فريده بابتسامه : واحد معرفه
كاميليا: وانتي تعرفي الاشكال ديه منين
فريده: متخديش في بالك
كاميليا: طب والحاجات ديه عيزاها علشان مين
فريده :علشان اسر
كاميليا بخضة:انتي ناويه تعملي ايه يا فريده ديه مصيبة
فريده بابتسامه خبيثه: ابدا هتكون خطوبه سوده عليه
وعلي المحروسه علي ايدي ان شاء الله
هيييييييييييييييييييييييح استعنا ع الشقا بالله
كاميليا بخوف وقلق: ربنا يجيب العواقب سليمة
انا قولت انك مش هتعديها بسلام...... ديه هتكون خراب
فريده: متقلقيش كله بامر الله ويانا يا هوا اصبر عليا ياسي اسر وهتشوف
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

في اليوم التالي ذهبت كل من فريده و كاميليا ال القاعة
ليروا التجهيزات و لوازم القاعة و الفقرات و مقابلة شاهي و الاتفاق علي كل شئ
شاهي:كده كل شئ مظبوط يا ديدي
فريده: كده كله تمام يا انطي
شاهي: والفقرات كمان انا هظبط كل حاجة زي ماقلتي
فريده :كويس اوي والغرف اللي هيتجهز فيها العرسان كمان انا عايزة كل حاجة مظبوطه
شاهي :طبعا يا قلبي انتي عارفة شاهي لما تعمل حاجة تكون بيرفكت
فريده:اكيد يا انطي بس انا عايزة كل اللي يحضر الحفلة يشهد بيها
انتي عارفة فريده سليم الحسيني لما تعمل حفلة ميكونش فيها غلطة
كاميليا بصوت منخفض :ياجباروتك يا شيخة
فريده: اخرصي بقي
شاهي: اكيد يا قلبي مع اني كنت اتمني ان كل ده يكون ليكي
فريده بابتسامه : الجايات كتييييييييير يا انطي لسه
شاهي بابتسامه : اكيد يا قلبي
فريده: احنا هنمشي الوقتي وهبقي اجي تاني علشان اشوف التحضيرات ....... باي
شاهي : باي يا حبايبي
كاميليا: باي ياانطي
بعد خروجهم اتجهت كل من فريدة وكاميليا الي النادي
كاميليا : يعني مش بعوايدك انك تجي ع النادي
فريده: عادي قولت بما اننا قريبين منه اجي اديلي مده ماجتش
كاميليا : فريده انا مش مطمنه للي هتعمليه بجد اسر مش هيسكت
لو الخطوبه باظت وبعدين انتي المسئوله عنها
فريده:يابنتي ايه اللي هيبوظها الخطوبه هتبقي زي الفل
كاميليا: امال الحاجات اللي انتي هتجبيها هتعملي بيها ايه
فريده بابتسامه خبيثة : لا ديه لحاجة تانيه
هوا معقوله انا ابوظ حاجة انا عملاها بايدي
كاميليا: والله انا خايفه كل ده يجي علي دماغك انتي في الاخر
فريده: متقلقيش وبس بقي خلينا نستجم النهارده
اليومين الجايين دول ورايا شغل كيييييييييير محتاج مخمخة وتركيز
كاميليا: والله من كتر شغلك مع العمال بقيتي بتتكلمي زيهم
فريده بضحكه: امال زيك فرفورة قاعدة ورا مكتب .....
لا طبعا لازم انزل و اشوف بنفسي امال ديه حتي اموال ناس

ليقاطع حديثهم شخص ما

هيثم:هاي يا بناويت how are you
فريدة و كاميليا من غير نفس:هاي هيثم عامل ايه
هيثم بترقق لا يصلح لرجل: I'm fine baby
هيثم و هو ينظر لفريده:فيري my darling miss you so much
فريده بابتسامه صفراء: ميرسي يا هيثم ......
في نفسها(فيري في عينك شايفني بيغسلوا بيا الصحون قال فيري قال)
هيثم بمياعه: انا سمعت انك انتي و اسر انفصلتو وانه كمان هيخطب
فريده بنفس الابتسامه :في نفسها (صبري يا رب علي الكائن اللزج ده)
لا يا هيثم احنا اصلا مكناش مرتبطين علشان ننفصل
وفعلا هوا هيخطب وانا كمان اللي هعمل الديزاين بتاع الخطوبه
هيثم: my god ده هيبقي بارتي تحفه يا فيري
كاميليا: اكيد يا هيثم مش فريده اللي هتعمله
هيثم:اكيد ...... فريده انا كنت عايز اتكلم معاكي في موضوع
فريده : خير يا هيثم اتفضل
هيثم:طبعا يا فيري انتي عارفه انا بحبك قد ايه
وكنت فاكر انك انتي واسر كابلز علشان كده كنت باعد
فريده بترقب : وبعدين
هيثم: لكن دلوقتي انتي single وانا كمان فايه رايك يعني اننا نكون كابلز
فريده: يعني ايه مش فاهمة برضو
هيثم: فريدة انا عايز اتقدملك و اخطبك
فريدة بدهشه مما سمعت : نعم بتقول ايه يا هيثم
هيثم: ايه يا فيري بقولك عايز اخطبك
فريدة وهي تمنع نفسها من الضحك بصعوبه : بجد ميرسي يا هيثم انك فكرت فيا
بس انا الصراحة مش بفكر في الموضوع ده دلوقتي .....
و بعدين انا بعتبرك زي اختي .....
قصدي اخويا لكن وعد لو فكرت في الموضوع ده انت اولي
هيثم: بجد يا فيري يعني هتفكري
فريده بضحكة مكتومه : اكيد يا هيثم ...
كاميليا وهي تكتم ضحكاتها ايضا: هيثم احنا لازم نمشي الوقتي عندنا ميعاد
لولا كده مكناش سبنا حديثك الشيق ده
هيثم: اوك ...... see you girls
فريدة و كاميليا: see you too
بعد ذهاب هيثم تنفجر كل من فريده و كاميليا في نوبه من الضحك
كاميليا:هههههههههههههه شفتي .... شفتي كان عايز منك ايه ههههههههه
فريدة: هههههههه مش قادرة هههههههههه هموت قال عايز ..... عايز يخطبني
كاميليا: هيثم my god عايز يخطبك
فريده : ههههههه ايوة....... بقي انا اتخطب لهيثم
ده عامل زي لوسي ابن طنط فكيهة في فيلم اشاعة حب ههههههه
كاميليا: وتبقي حرم هيثم العدلي هههههههه ده انتي هتبقي مسخرة
فريده: يا شيخة اسكتي ده انا ارجل منه
ده لو شاف حد من العمال اللي انا بشتغل معاهم ممكن يغمن عليه
كاميليا: ايوة ويسموه جوز الست هههههههه مش هيعرفوا يفرقوا مين فيكم الراجل و مين الست
بس ايه رايك اقبليه يا ديدة ينوبك فيه ثواب
فريده: ايه انا اتجوز الواد النايتي ده انتي عايزاني اكون مسخرة الكل
يا شيخة حرام عليكي وده لما اخلف منه عيال هيقولو لمين بابي
بعدين اللي زي ده المفروض يحددوا منهم النسل مش ناقصة بلاوي هيا
كاميليا:هههههههههههههه علي رايك بس يا ديدة انتي بتحصلك حاجات اليومين دول غربية
مش عارفة ايه اللي جرالك واخرها ابن طنط فكيهة ده
فريده:ههههههههههه علي رايك هم يضحك وهم يبكي
بس و الله طلعني من المود وضحكني .... يلا بقي سيبك منه وخلينا نشوف مصالحنا
كاميليا: اوك طب يلا قدامي يا مدام لوسي هههههههههه
فريدة وهي تضربها : هههههههههه بس بقي هموت حرام عليكي
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
علي الجانب الاخر كان اسر في قمه غضبه بعد ان اتصلت فريده به
لتخبره ان كل شئ يمشي كما يريد وانها تولت كل التحضيرات بنفسها
اسر بغضب: يعني مش هاممها اي حاجة
لا وكمان مبسوطه انها هيا اللي هتعمل كل حاجة
طبعا ما بالشكل ده هيخللها الجو مع حبيب القلب
وانا اللي كنت فاكر اني بكده هفرسها لا هي عادي
بس برضو مش هسيبك يا فريده
يوسف: مالك يا اسر متعصب ليه
اسر : مفيش
يوسف: ازاي ده انت ناقص تطلع دخان من ودانك
اسر : بقولك ايه انا مش فايق لتنكيت اهلك النهارده
معتز: ليه يا اسورة يا حبيبي ده المفروض انت عريس و خطوبتك بعد يومين
اسر: هه ايوه طبعا بس فيه حاجات شاغلة دماغي
معتز: لا لا سيبلنا نفسك اليومين دول واهنا هنظبطك انت عريس وبرضو عايز تتروق
يوسف: بص احنا هنسهرك سهرة الليله انما ايه هتنسيك كل الهموم
اسر بصحكه: اصدقاء السوء دايما بيجروني للرزيله
يوسف و معتز بصوت واحد : وانا الصراحه بحبها
الكل:هههههههههههههههه
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
انتهت التحضيرات للخطبه والجميع يستعد للحفله التي ستقام غدا
حيث انها حديث المدينة فهي ليست اي خطوبه
انها خطوبه اسر سيف الدين (كازنوفا) معشوق الفتيات
استني عليا يا اسر ده انتي هتشوف ليله سودة الصبر طيب

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 08-07-16, 11:06 PM   #26

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي


البارت الثالث عشر

في اليوم التالي ذهبت كل من فريده و كاميليا ال القاعة
ليروا التجهيزات و لوازم القاعة و الفقرات و مقابلة شاهي و الاتفاق علي كل شئ
شاهي:كده كل شئ مظبوط يا ديدي
فريده: كده كله تمام يا انطي
شاهي: والفقرات كمان انا هظبط كل حاجة زي ماقلتي
فريده :كويس اوي والغرف اللي هيتجهز فيها العرسان كمان انا عايزة كل حاجة مظبوطه
شاهي :طبعا يا قلبي انتي عارفة شاهي لما تعمل حاجة تكون بيرفكت
فريده:اكيد يا انطي بس انا عايزة كل اللي يحضر الحفلة يشهد بيها
انتي عارفة فريده سليم الحسيني لما تعمل حفلة ميكونش فيها غلطة
كاميليا بصوت منخفض :ياجباروتك يا شيخة
فريده: اخرصي بقي
شاهي: اكيد يا قلبي مع اني كنت اتمني ان كل ده يكون ليكي
فريده بابتسامه : الجايات كتييييييييير يا انطي لسه
شاهي بابتسامه : اكيد يا قلبي
فريده: احنا هنمشي الوقتي وهبقي اجي تاني علشان اشوف التحضيرات ....... باي
شاهي : باي يا حبايبي
كاميليا: باي ياانطي
بعد خروجهم اتجهت كل من فريدة وكاميليا الي النادي
كاميليا : يعني مش بعوايدك انك تجي ع النادي
فريده: عادي قولت بما اننا قريبين منه اجي اديلي مده ماجتش
كاميليا : فريده انا مش مطمنه للي هتعمليه بجد اسر مش هيسكت
لو الخطوبه باظت وبعدين انتي المسئوله عنها
فريده:يابنتي ايه اللي هيبوظها الخطوبه هتبقي زي الفل
كاميليا: امال الحاجات اللي انتي هتجبيها هتعملي بيها ايه
فريده بابتسامه خبيثة : لا ديه لحاجة تانيه
هوا معقوله انا ابوظ حاجة انا عملاها بايدي
كاميليا: والله انا خايفه كل ده يجي علي دماغك انتي في الاخر
فريده: متقلقيش وبس بقي خلينا نستجم النهارده
اليومين الجايين دول ورايا شغل كيييييييييير محتاج مخمخة وتركيز
كاميليا: والله من كتر شغلك مع العمال بقيتي بتتكلمي زيهم
فريده بضحكه: امال زيك فرفورة قاعدة ورا مكتب .....
لا طبعا لازم انزل و اشوف بنفسي امال ديه حتي اموال ناس

ليقاطع حديثهم شخص ما

هيثم:هاي يا بناويت how are you
فريدة و كاميليا من غير نفس:هاي هيثم عامل ايه
هيثم بترقق لا يصلح لرجل: I'm fine baby
هيثم و هو ينظر لفريده:فيري my darling miss you so much
فريده بابتسامه صفراء: ميرسي يا هيثم ......
في نفسها(فيري في عينك شايفني بيغسلوا بيا الصحون قال فيري قال)
هيثم بمياعه: انا سمعت انك انتي و اسر انفصلتو وانه كمان هيخطب
فريده بنفس الابتسامه :في نفسها (صبري يا رب علي الكائن اللزج ده)
لا يا هيثم احنا اصلا مكناش مرتبطين علشان ننفصل
وفعلا هوا هيخطب وانا كمان اللي هعمل الديزاين بتاع الخطوبه
هيثم: my god ده هيبقي بارتي تحفه يا فيري
كاميليا: اكيد يا هيثم مش فريده اللي هتعمله
هيثم:اكيد ...... فريده انا كنت عايز اتكلم معاكي في موضوع
فريده : خير يا هيثم اتفضل
هيثم:طبعا يا فيري انتي عارفه انا بحبك قد ايه
وكنت فاكر انك انتي واسر كابلز علشان كده كنت باعد
فريده بترقب : وبعدين
هيثم: لكن دلوقتي انتي single وانا كمان فايه رايك يعني اننا نكون كابلز
فريده: يعني ايه مش فاهمة برضو
هيثم: فريدة انا عايز اتقدملك و اخطبك
فريدة بدهشه مما سمعت : نعم بتقول ايه يا هيثم
هيثم: ايه يا فيري بقولك عايز اخطبك
فريدة وهي تمنع نفسها من الضحك بصعوبه : بجد ميرسي يا هيثم انك فكرت فيا
بس انا الصراحة مش بفكر في الموضوع ده دلوقتي .....
و بعدين انا بعتبرك زي اختي .....
قصدي اخويا لكن وعد لو فكرت في الموضوع ده انت اولي
هيثم: بجد يا فيري يعني هتفكري
فريده بضحكة مكتومه : اكيد يا هيثم ...
كاميليا وهي تكتم ضحكاتها ايضا: هيثم احنا لازم نمشي الوقتي عندنا ميعاد
لولا كده مكناش سبنا حديثك الشيق ده
هيثم: اوك ...... see you girls
فريدة و كاميليا: see you too
بعد ذهاب هيثم تنفجر كل من فريده و كاميليا في نوبه من الضحك
كاميليا:هههههههههههههه شفتي .... شفتي كان عايز منك ايه ههههههههه
فريدة: هههههههه مش قادرة هههههههههه هموت قال عايز ..... عايز يخطبني
كاميليا: هيثم my god عايز يخطبك
فريده : ههههههه ايوة....... بقي انا اتخطب لهيثم
ده عامل زي لوسي ابن طنط فكيهة في فيلم اشاعة حب ههههههه
كاميليا: وتبقي حرم هيثم العدلي هههههههه ده انتي هتبقي مسخرة
فريده: يا شيخة اسكتي ده انا ارجل منه
ده لو شاف حد من العمال اللي انا بشتغل معاهم ممكن يغمن عليه
كاميليا: ايوة ويسموه جوز الست هههههههه مش هيعرفوا يفرقوا مين فيكم الراجل و مين الست
بس ايه رايك اقبليه يا ديدة ينوبك فيه ثواب
فريده: ايه انا اتجوز الواد النايتي ده انتي عايزاني اكون مسخرة الكل
يا شيخة حرام عليكي وده لما اخلف منه عيال هيقولو لمين بابي
بعدين اللي زي ده المفروض يحددوا منهم النسل مش ناقصة بلاوي هيا
كاميليا:هههههههههههههه علي رايك بس يا ديدة انتي بتحصلك حاجات اليومين دول غربية
مش عارفة ايه اللي جرالك واخرها ابن طنط فكيهة ده
فريده:ههههههههههه علي رايك هم يضحك وهم يبكي
بس و الله طلعني من المود وضحكني .... يلا بقي سيبك منه وخلينا نشوف مصالحنا
كاميليا: اوك طب يلا قدامي يا مدام لوسي هههههههههه
فريدة وهي تضربها : هههههههههه بس بقي هموت حرام عليكي
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
علي الجانب الاخر كان اسر في قمه غضبه بعد ان اتصلت فريده به
لتخبره ان كل شئ يمشي كما يريد وانها تولت كل التحضيرات بنفسها
اسر بغضب: يعني مش هاممها اي حاجة
لا وكمان مبسوطه انها هيا اللي هتعمل كل حاجة
طبعا ما بالشكل ده هيخللها الجو مع حبيب القلب
وانا اللي كنت فاكر اني بكده هفرسها لا هي عادي
بس برضو مش هسيبك يا فريده
يوسف: مالك يا اسر متعصب ليه
اسر : مفيش
يوسف: ازاي ده انت ناقص تطلع دخان من ودانك
اسر : بقولك ايه انا مش فايق لتنكيت اهلك النهارده
معتز: ليه يا اسورة يا حبيبي ده المفروض انت عريس و خطوبتك بعد يومين
اسر: هه ايوه طبعا بس فيه حاجات شاغلة دماغي
معتز: لا لا سيبلنا نفسك اليومين دول واهنا هنظبطك انت عريس وبرضو عايز تتروق
يوسف: بص احنا هنسهرك سهرة الليله انما ايه هتنسيك كل الهموم
اسر بصحكه: اصدقاء السوء دايما بيجروني للرزيله
يوسف و معتز بصوت واحد : وانا الصراحه بحبها
الكل:هههههههههههههههه
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
انتهت التحضيرات للخطبه والجميع يستعد للحفله التي ستقام غدا
حيث انها حديث المدينة فهي ليست اي خطوبه
انها خطوبه اسر سيف الدين (كازنوفا) معشوق الفتيات
استني عليا يا اسر ده انتي هتشوف ليله سودة الصبر طيب

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

انه اليوم المنتظر اليوم خطوبه اسر وكل يستعد في جهة
في فيلا سيف الدين نصر يستعد اسر للذهاب
لاصطحاب انجي الي الفندق المرفقة له القاعة للاستعداد
يدخل يوسف ليجد اسر مستغرق في النوم
يوسف بصوت عالي ودوشه:اعريييييييييييييييي� �يس اصحي انتي لسه نايم
اسر بصوت ناعس: عايز ايه يا زفت ع الصبح اخفي من وشي بدل ما اقوملك
يوسف: لا مانتي كده كده هتقوم مش ليا
بس علشان تستعد النهاردة خطوبتك اعريس انت ناسي ولا ايه
اسر بضيق: لا مش ناسي هي ديه حاجة تتنسي
يوسف: امال لسه نايم ليه ده اليوم طويل ورانا
اسر: يعني اعمل في ليله امك السودة ديه ايه
اقوم اتحزم وارقص ع الصبح مخلاص عرفنا هوانتي شايفني العروسه
يوسف: لا العريس بس مش لازمن تستعد
اسر: استعد ليه هي كلها بدله هتتلبس
يعني لا هعمل باديكير ولا مانيكير وميك اب غور بقي سيبني انام بقي
معتزوهو يدخل الي الغرفة: لا يا عريس بس لسه قدامك حاجات كتير
اسر وهو ينهض من الفراش: اهلا انت شرفت انت كمان هو يوم باين من اوله
معتز: لا مش انا بس ده كريم كمان جيه بس عند ادم جوه
اسر: كمان طب بصوا غوروا دلوقتي من وشي وانا شويه و هاجي
يوسف و هويتجه نحو معتز: لا يا برنس احنا النهارده لازقينلك
مش هنسيبك وهنروقك سيبلنا نفسك خالص
اسر وهو يتجه الي الحمام: ليه فاكرينها ليله الدخلة ديه حايلة خطوبه وبس
معتز: ولو ديه مش اي خطوبه دي خطوبتك انت يعني لازم نكون علي سنجة عشرة
انت ناسي انه هيكون فيه مزز السنين هناك
اسر:قول كده طول عمرك مصلحجي حقير انت عايز تظبط نفسك علشان المزز مش تظبطني انا
معتز: شور يا معلم انت عارفني
يوسف: بص بقي يلا علشان تعدي تاخد انجي وتوديها الفندق
علشان تجهز وبعدين سيبلنا نفسك خالص واحنا هنظبطك
اسر: انا مش بخاف غير من كلمه نظبطك منكم ربنا يستر
يوسف:عيب عليك يا برنس ده انت حبيبي
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في غرفة ادم الذي كان يشعر بالضيق
كريم:خلاص بقي يا ادم فك ديه برضو خطوبه اخوك
ادم:مش قادر مش طايق يا كريم
كريم:معلش تعالي علي نفسك ده اخوك برضو لازمن تقف جمبه في يوم زي ده
ادم: اقف جمبه ده انا عايز ........
كريم: يا عم خلاص بقي اللي خلي فريده بتنظم الليله ...يقولوا ايه بقي اخوه وسايبه
ادم بضيق: خلاص انا هعمل باصلي وهقف جمبه الليله ديه مع اني مش طايقه
كريم: اشطه يا معلم يلا بقي علشان نروح نشوفه
خرج كل من ادم و كريم من الغرفة واتجهوا الي اسر الذي خرج من غرفته مع يوسف و معتز
اسر: اهلا يا خويا اخيرا قررت تخرج من مخباك
ادم: بص مع اني مش طايقك بس انت برضو في الاخر اخويا ومينفعش اسيبك في يوم زي ده
اسر وهو يحتضن ادم:ده العشم برضو يا ادم يا حبيبي
يوسف بحركه مسرحية: اهئ اهئ اهئ تراني تاثرت من هاد المنظر لحظة ابكي
كريم:ايه يا عم انت وهوا قلبتوها دراما كده ليه يلا بينا بقي علشان نلحق نخلص
الكل: يلا
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند فريده كانت قد انتهت من تجهيز نفسها وتجهيز اللوازم الخاصة بها ايضا
فريده لنفسها وهي تتفحص الاشياء: كده تمام اوي مش باقي غير التنفيذ
هههههههههههه خطوبه هنية مقدما يا اسر بيه
اخدت فريده لوازمها واسرعت في الخروج و الذهاب الي الفندق والقاعة لتنفيذ اولي مخططاتها
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>.
في منزل انجي
انجي: بجد يا مامي انا مش مصدقة ان النهارده خطوبتي علي اسر
خلود والده انجي: لا يا حبيبتي صدقي وبعدين هو انتي اي حد
ده انتي انجي السعدني مش اي حد
انجي: بس برضو ده اسر انا كنت فقدت الامل في الموضوع ده
خلود بتعالي: ليه يعني هوا كان يلاقي واحده زيك فين مال وجمال وحسب
انجي : عندك حق يا مامي بس انتي عارفة انا بحبه قد ايه
خلود : عارفه يا حبيبتي عارفة بس يلا بقي علشان اسر قرب يوصل
انجي بفرحة : اوك يا مامي انا ثواني و اخلص

استوب

انجي ديه بنت خاله اسر وبتحبه من زمان هي في سن فريده
وكانت دايما بتحاول تجذب اسر ليها وحاولت تدخل هندسة زي فريده لكن منجحتش في كده
ولما لقيت اسر مع فريده فقدت الامل ولكن مصائب قوما عند قوم فوائد
في جميله بس مش في جمال فريده ودايما كان فيه تنافس مابينهم لكن فريده دايما منفضالها

وصل اسر و اصطحب كل من خالته و انجي الي الفندق
وبعد ذلك ذهب مع باقي الشباب ليبدؤا ما يسمةنه الشباب بالترويق
..............................................
فريده في القاعة وهي تلقي بتعليماتها علي الموظفين وتعطيهم بعض الاشياء
فريده لاحد الموظفين: انا مش عايزة غلطة كل حاجة تبقي مظبوطه
الموظف:تمام يا فندم
فريده: كده تمام و خطوبه مباركه مقدما يا عريس الغفله
.......................

noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-07-16, 11:22 AM   #27

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت الرابع عشر

انتهي الجميع وبدات الحفله وذهب اسر لاصطحاب انجي من الغرفه
كان اسر في قمه تانقه وكانه قد خرج من قصة خياليه
من الاخر الواد مز ويتاكل اكل

احم احم خلينا محترمين شويه بقي نرجع لموضوعنا

وصل اسر وانجي الي القاعة

كانت انجي ترتدي فستان باللون الاحمر الكاب العاري
ولكنه طويل جدا وجعلت فريده بعض الاطفال الصغيرة التي ترتدي كالاميرات
تقوم بحمل ذيل الفستان واخريات تقوم برمي الزهور عليهما وسط اضواء جميله خافته
كان ديكور القاعة جميل وهادئ ابهر جميع الحاضرين واعجبوا كثيرا بالفقرات
وصلت فريده الي القاعة وكانت في ابهي طلتها
حيث لفتت انظار الجميع حيث كانت ترتدي فستان بسيط وغايه في الروعة
باللون الفيروزي والذي ابرز جمال عيونها وكانها سندريلا اتت الي اميرها
حتي ان اسر قد شرد في جمالها حين اتت لتهنئته
فريده: مبروك يا انجي اتمني ان الحفلة تكون عجباكم
انجي من غير نفس:ميرسي يا فريده اه جميلة عبالك
فريده: ميرسي ليكي .......... مبروك يا اسر
اسر في نفسهحزينة ايه ده هوا فيه جمال بالشكل ده يخربيتك يا فريده انا كده هنهار)
الله يبارك فيكي يا فريده عبال مانتعبلك في فرحك بصراحة الحفله تحفة
فريده بابتسامه ساحرة : ميرسي يا اسر ديه اقل حاجة
وبعدين ده قدرك انت عارف انت عزيز عليا اوي
اسر في سرهحزينةصبرني يا رب الله يحرقك يا كامل الزفت )
انجي متدخله : اكيد يا يافريده ايه يا اسر مش هنرقص ولا ايه
اسر : اكيد يا حبي
فريده : اوك اسيبكم يا جماعة have fun
فريده لنفسها: يلا بقي استلقوا وعدكم
طلبت فريدة من النادل ان يحضر بعض العصير الي العروسين واعطائهم لهم
النادل وهو يعطي كل من اسر و انجي العصير : اتفضلوا يا فندم
انجي: ميرسي
اسر : شكرا
وبعد ذلك طلب منهم ان يقوموا بتبديل الاكواب
وجعل اسر يشرب انجي من كوبه وانجي ايضا
اوصت فريده مصور الفيديو ان يصب كل التركيز علي العروسين

فريده لنفسها : ايوة بقي دلوقتي نبتدي الشغل

اثناء ذلك اوصت فريده بعض الفتيات الصغيرة بالقاء بعض النقود والورود عند العريسين
و كانت طلبت من الاخريات اخبار الاطفال في القاعة بلم النقود واخذها لهم
وبالطبع اخذها الاطفال فرصة وعندما كانت انجي تقوم بتقريب كوب العصير من اسر
رمت الفتيات النقود فاسرع الاطفال باتجاه العروسين و
انسكب العصير علي وجه اسر و ملابسه
كل هذا وفريده تتابع من بعيد وتحاول كبت ضحكاتها
اسر بضيق: ايه ده مش تفتحي شوفتي هببتي ايه
انجي بتعلثم: سوري ........سوري يا اسر
مكنش قصدي الولاد دول هما اللي خبطوا فيا
اسر: وانا اهبب ايه بسوري بتاعتك الوقتي البدله اتبهدلت
انجي:بجد اسفة يا اسر طب روح التواليت وحاول تنضفه
يوسف: البس ايه ده البدلة شربت العصير
اسر بضيق: اخفي من قدامي بدل ما اطلع قرفي عليك
معتز:لا لا خير دلق العصير خير
اسر وهو يستشيط:ناقصكم انا كمان غوروا من وشي وهو ينظر للمصور
وانت التاني بتصور ايه اخفي من قدامي جاتك البلا
فريدة وهي تشير الي ادم الذي اتي اليها: اوه يا ادم بدله اسر غرقت عصير
بص خده ع التواليت بسرعة وانا هبعتلك قميص ليه وحد ينضفله البدله حالا
ادم وهو ينظر لفريده بدهشة : هااااااااااااه
فريدة :انت هتفضل متنح كده كتير يلا روح بسرعة الناس بدات تتكلم
ذهب ادم الي اسر وهو يضرب كف علي الاخر من تصرفات فريدة
ادم لاسر:تعالي معايا يا اسر ع التواليت علشان نظبط هدومك
اسر بضيق وهو يمشي مع ادم ناحية التواليت:
يلا خليني بالمرة اشم نفسي من هنا حاسس اني مخنوق
ذهب اسر الي التواليت واعطت فريدة قميص ابيض الي النادل
واوصته باحضار بدله اسر لها لتنظفها بنفسها
ذهب النادل واعطي لاسر القميص وكأس عصير لترويق دمه
واخذ البدله واعطاها لفريده وفي دقائق معدوده وعاد النادل بالبدله لاسر
فريده بعد ان اعطت البدله للنادل وبابتسامه شيطانيه :حمام الهنا يا عريس....ههههههههههه
كاميليا من خلفها:خير يا فريده بتضحكي علي ايه
فريده ببراءة مصطنعة:انا ابدا مفيش
كاميليا وهي تنظر لها بنصف عين:عليا انا برضو قري واعترفي عملتي ايه
فريده ولم تعد تتحمل كتم ضحكاتها: هههههههههه استني وانتي هتشوفي
اتي اكرم فاكرينه اللي قابل فريده في المول
وقاطع حديث الفتيات : ممكن ارقص مع اجمل واحدة في الحفله
فريده بابتسامه مزيفه: شور يا اكرم
كاميليا بعد ذهاب فريده :لا فريده ناويه علي مصيبة وا شكلها عملتها
اتي ادم من الخلف بعد ان انتهي مع اسر :الجميل سرحان في ايه
كاميليا: ادم .... ابدا مفيش كنت لسه بكلم فريده
ادم :امال هيا فين
كاميليا: هناك بترقص مع اكرم
ادم وبطريقة مسرحيه:ممكن حضرتك تتكرمي وترقصي معايا
كاميليا بفرحه:اكيد يا ادم
ادم وهو يسحب يدها:طب يلا بينا
عاد اسر الي الحفل وفوجئ برقص فريده مع اكرم
اسر بغيظ:وكمان اكرم لا ديه احلوت قوي
انجي:ها يا بيبي نضفت البدله
اسر بضيق:ايوه
انجي :طب يلا بينا نرقص
ذهب اسر مع انجي للرقص وتعمد كل لحظة ان يصتدم بأكرم
اسر:سوري يا اكرم بس فستان انجي طويل ومش عايز ادوس عليه
اكرم بضيق:ولا يهمك يا اسر عادي
اسر وقد بدا يشعر بشئ ما:يلا يا انجي نقعد انا تعبت وعايز اقعد
انجي:هوا احنا لحقنا يا اسر
اسر وهو يحك في يده:يلا بقي
فريدة وهي تحاول ان تخفي ضحكاتها :
ميرسي يا اكرم علي الرقصة بس لازم اروح اتابع حاجة
ذهبت فريده وهي تقول في نفسها لاسر :اشرب
فلاش باك
بعد ان اخذت فريده بدله اسر وضعت له فيها ما يسمي ببودرة العفريت
علي الجاكيت وفي القميص ولكن بكميات قليلة ولكنها كفيله بجعله يترك الحفل
ويركض الي التواليت ولا تنسوا العصيييييييييييير
فريده :ههههههههه استني عليا ولسه انتي شوفت حاجة
اسر ليوسف الواقف بجواره:ولا يا يوسف
يوسف:نعم يا عريس عايز ايه
اسر :اهرشلي في ضهري
يوسف بدهشه: نعم ......انت بتقول ايه ......اهرشلك
اسر بضيق :بقولك ايه مش وقت تتنيحك بقولك اهرشلي
هموت حاسس ان فيه قبيله نمل ماشيه علي ضهري
يوسف وهو يحاول ان لا يبين ما يفعله:
طب اتاخد كده خليني اقف وراك لحسن حد ياخد باله
اسر وهو يضع يده في جيبه:يلا بسرعة الله يكرمك مش قادر

noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 10-07-16, 12:22 AM   #28

الشروق الجميل

? العضوٌ??? » 373198
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 80
?  نُقآطِيْ » الشروق الجميل is on a distinguished road
افتراضي

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

الشروق الجميل غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 10-07-16, 11:18 AM   #29

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشروق الجميل مشاهدة المشاركة
شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .
شكرا لذوقك ومرورك الكريم..


pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 10-07-16, 11:25 AM   #30

pretty dede

كاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية pretty dede

? العضوٌ??? » 371679
?  التسِجيلٌ » May 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,532
?  نُقآطِيْ » pretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond reputepretty dede has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت الخامس عشر
اسر ليوسف الواقف بجواره:ولا يا يوسف
يوسف:نعم يا عريس عايز ايه
اسر :اهرشلي في ضهري
يوسف بدهشه: نعم ......انت بتقول ايه ......اهرشلك
اسر بضيق :بقولك ايه مش وقت تتنيحك بقولك اهرشلي
هموت حاسس ان فيه قبيله نمل ماشيه علي ضهري
يوسف وهو يحاول ان لا يبين ما يفعله:
طب اتاخد كده خليني اقف وراك لحسن حد ياخد باله
اسر وهو يضع يده في جيبه:يلا بسرعة الله يكرمك مش قادر
يوسف وهو يحك ظهر اسر:كده
اسر :ايوة ..... تحت شويه ....... يمين شويه
معتز:انتو بتعملوا ايه الله يخربيوتكم الناس بتبص عليكم
يوسف:ابدا يا عم بهرش لاسر
معتز:نععععععععععم
انجي:خير يا حبيبي مالك فيه ايه
اسر :مفيش يا انجي خليكي مع صحباتك الوقتي
انجي:اوكي يا حبيبي
اسر لمعتز:اسكت الله يحرقك هتفضحنا
شكل الصنف اللي انت شربتهولي ده مضروب
بيهرش مش قادر جسمي كله بياكلني
معتز:لا يا عم الصنف ميه ميه
انت بس اللي تلاقيك جاتلك حساسيه من عصير الفراوله اللي اتكب عليك
اسروهو يشير بيده:باين والله
ادم وقد اتي عليهم: خير يا شباب بتتودودوا في ايه مالك يا عم اسر
يوسف:حصله جرب فبهرشله في ضهره
ادم :نععععععععم
اسر: مم ..مفيش ياعم بس باين جاتلي حساسيه .......
بقولك ايه يا ادم لم اليله وقول للدي جي يختم مش قادر خلاص
ادم:بس ده لسه بدري
اسر بعصبية:بدري ولا وخري لخص في يومك بقولك مش قادر
ادم:خلاص يا عم ماتزوقش

فريدة وكانت تقف مع احد الحضور
الشخص:تحفة يا فريده الحفله انتي المفروض تنظمي الحفلات علي طول
فريده:ميرسي لحضرتك ده من ذوقك
الشخص:انا مش بجاملك علي فكرة انا عن نفسي اي حفله هعملها لازم تنظميها
فريده:ده شرف ليا بس حضرتك عارف اني مش بنظم حفلات
لولا ان اسر عزيز عليا وطلب مني انا مكنتش وافقت حضرتك عارف انا مشغوله قد ايه
الشخص:اكيد يا فريده اسر محظوظ
فريده بابتسامه :شكرا يا فندم بعد اذنك

ذهب ادم لفريدة ليخبرها ان اسر يريد ان ينهي الحفله
فريده بخبث: ايه ....... ليه يا ادم ده لسه بدري حتي الفقرات لسه مخلصتش
ادم:قولتله كده و الله هو اللي مصمم
فريده:ازاي بس ....... تعالي معايا
فريده وهي تتجه الي اسر:خير يا اسر عايز تنهي الحفلة دلوقتي ليه
اسر وهو يحك يده :يا ستي انا حر زهقت وقام بمسح مقدمه راسه بيده
فريده وقد لاحظت ذلك:بس الفقرات ........ مالك يا اسر مش علي بعضك ليه فيك حاجة
وبعدين ايه اللون اللي علي ايدك ووشك ده
اسر وهو ينظر ليده:ابدا مفي......... بصدمه :ايه ده جه منين وهو يحاول مسحه
نسيت اقولكم ان فريده حطت في جيب بدله اسر لون
ولانها تعرف ان اسر يفضل وضع يده في جيبه كنوع من انواع الغرور
لون من الالوان اللي بتعلم ومش بتتحاش غير بالجاز ههههههههههه
فريده روقته الصراحة
فريدة وهي تعطيه منديل:طب خد ده امسح بيه وانا هنهي الليله بسرعة
يوسف: يا نهار الوان ده انت وشك باظ خالص
معتز:بس يا عم انت كل ما بتمسح فيه بيزيد
اسر بعصيبة:وهو يشعر بنغزة في معدته .... هوا يوم باين من اوله فقر
انجي بخصة:ايه ده يا اسر ايه اللي حصل ومال وشك
اسر: مم..... مفيش بصي يلا بينا علشان انا علي اخري
سيف الدين وهو يتجه الي ابنه:ايه يابني اللي بيحصل ده ومال وشك ايه اللي حصله
اسر:مفيش يا بابا وبعدين انت عرفت منين
سيف الدين: قول مين معرفش
ده انت وشك منور في الشاشات كلها والناس بدات تتكلم
اسر بضيق شديد:وهو ينظر الي المصور:اه يابن ال.........
انا مش قولت الحيوان ده يخفي من قدامي ماله لازقلي كده زي ضلي حد يمشيه من قدامي
سيف الدين :طب يلا بقي لم الليله هنتفضح وتركه ورحل
كريم:ايه اللي بيحصل ده مالك يا عم اسر
ادم لكريم:مفيش ياعم
كريم:ازاي ده وشه الوان ومش واقف علي بعضه والكل لاحظ ده مش انا لوحدي
كان جميع الحضور قد لاحظ ما يحدث
ووجه اسر الملون وتجمع اصدقاءه حوله وبدؤا في الحديث
احد الحضور :ايه ده ماله وش العريس الوان موضه جديده ديه ولا ايه
شخص اخر:لا وشوف مش واقف علي بعضه
احد اخر:تلاقيه مبلبع حاجة كدة ولا كده قله ادب و مسخرة
احد اخر:لا ده شئ لا يمكن يتسكت عليه
هوا صاحبه ده بيعمله ايه من وراه عيني عينك كده
قله ادب مفيش تربيه انا همشي من هنا
كل هذا وفريده تتابع وتحاول كتمه ضحكاتها :
اشرب يا اسر ولسه الليله طويله ان ماوريتك

قامت فريده باخبار الدي جي بانهاء الحفله وسط همزات ولمزات الحضور
والده انجي:ايه يا اسر المسخرة اللي بتحصل ديه
احنا اتفضحنا سيرتنا بقت علي كل لسان
اسر بضيق ووجه محتقن:الله يكرمك يا خالتي مش وقت كلام خالص
انا يادوبك اوصل انجي و اروح البيت انا مش قادر
انجي:يعني كمان مش هنخرج بعد الخطوبه
اسر بعصبية:يعني البعيده مش بتشوف اخرجك ازاي بمنظري ده
بصي لمي ام الليله وعديها يا انجي
ركب اسر وانجي السيارة وقام بقيادتها يوسف حيث لم يستطع اسر القياده
اسر وما ان دخل السيارة حتي قام بخلع الجاكت وحك نفسه
انجي بقرف:اوه ..... اسر انت بتعمل ايه
اسر :بصي انا مش فايقلك جسمي كله بياكلني وبطني كمان وجعاني
واتجه الي يوسف وانت ياسي زفت دوس شويه خلينا نوصل انا هموت
انجي وهي تصرخ:اعااااااااااااااااا
اسر بخضة:ايه فيه ايه
انجي:ياااااااااااااي ايه اللي علي الكنبه ده
كان علي الكنبه ماده لزجه وضعتها فريده للاحتفال بالعروسين
اسر بغضب هادر وهو ينظر ليوسف:مين اللي عمل كده
يوسف:وربنا ماعرف حاجة
اسر:كل اللي بيحصل ده اكيد مترتب ده حد قاصد يبوظ الليله ..........
اااااااااااه انا مش فايق الوقتي اخلض يا زفت هموت
انجي ببكاء وبدات هي الاخري بحك يديها:ايه اللي بيحصلي ده ليلتي باظت
وعريسي بيهرش و فستاني باظ انا عايزة مامي اعاااااااااااااااااااا
اسر:مش عايز اسمع تقويق في الليله الغبرة ديه
بقولك ايه بدل مانتي قاعدة كده من غير لزمه اهرشيلي
انجي:اسكت بقي انت كمان ............ ااااااااه ايه ده باين اللي عندك معدي ولا ايه
وفجاه سمعوا طوت طرااااااااااااااااخ
ايه ده
يوسف:البس شكل الكاوتش فرقع
اسر:نعم يا خويا فرقع ياليله كوبيا
يوسف:طب هنعمل ايه الوقتي
اسر :معرفش معرفش.............انا انا عايز ادخل الحمام الوقتي باي طريقه
انجي وهي تحك جسدها وقد باظ الميك اب وفورمه شعرها:اعاااااااااااا انا عايزة اروح
اسربغضب:اخرصي بقي كل ما تتكلمي بتعصبيني اعملك ايه الوقتي
الكاوتش فرقع اتركني كده علي جمب لحد ما اشوف اعمل ايه عروسه نحس
وانت ياسي زفت اتصل بادم خليه يجي يوصلنا بسرعة
يوسف :حاضر حاضر ......وهو يتصل بادم
انا كان مالي ومال الليله ديه مكان اخوه هوا اللي يوصله ........... الو ايوة يا ادم انت فين
طب بص احنا في (..............)تعالي بسرعة علشان الكاوتش فرقع واسر علي اخره يلا سلام
اسر:قالك ايه يا زفت
يوسف:مسافة السكه
اسر وهو يمسك بطنه:مش هقدر استني انا مش قادر هموت
يوسف :طب اتصرف في اي حته
اسر وهو ينظر له شرزا:اخرس يالا وربنا هتغابي عليك مش عايز اسمع نفس
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

noor elhuda likes this.

pretty dede غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 11:43 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.