آخر 10 مشاركات
حنينٌ بقلبي (الكاتـب : عمر الغياب - )           »          إلى مغتصبي...بعد التحية! *مميزة ومكتملة *(2) .. سلسلة بتائل مدنسة (الكاتـب : مروة العزاوي - )           »          لعبة القدر -بيتي نيلز - عدد ممتاز - عبير الجديدة (الكاتـب : Just Faith - )           »          مرحبا ايها الحب -عدد ممتاز- بوليت أوبري - روايات عبيرجديدة [حصرياً فقط على روايتي] (الكاتـب : Just Faith - )           »          قصر الشوق -باتريسيا هولت -عبير جديدة (الكاتـب : Just Faith - )           »          غرام وانتقام (جزيرة مادورنا ) -باتريسيا لامب -روايات عبير الجديدة (عدد ممتاز) حصريا (الكاتـب : Just Faith - )           »          قلعة بريتاني -ليف ميتشالز-عبير الجديدة -(عدد ممتاز ) (الكاتـب : Just Faith - )           »          زوجة لأسباب خاطئة (170) للكاتبة Chantelle Shaw .. كاملة مع الرابط (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          قصر لا أنساه - مارغريت مايلز- عبير الجديدة -(عدد ممتاز ) (الكاتـب : Just Faith - )           »          ثارت على قوانينه (153) للكاتبة: Diana Palmer...كاملة+روابط (الكاتـب : silvertulip21 - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

Like Tree1Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 28-07-16, 11:41 PM   #11

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي




الفصل التاسع.....


سمعت علا صوت هاتفها يعلن عن وصول رساله اقتربت من الطاوله الموضوع عليها الهاتف المحمول وفتحته ووجدت الرساله من امير....[عامله ايه بصراحه مش عارف ليه قلقان عليكى وفى حاجه بقالى فتره عاوز اقولك عليها انا بحبك يا علا ونفسى تكونى شريكت حياتى }....
قرات على الرساله بصدمه فهى لم تعطى انطباع لامير يجعله يطلب منها ذلك الطلب بالزواج وايضا لم تشعر ناحيته بلى شىء سوى الاخوه والصداقة فقط غير ذلك لا كانت غلا ممسكه بالهاتف شارده عندما فتح الباب بقوه ودخل ايمن وجدها تمسك بهاتفها شارده ...استغربت علا بشده من رجوعه اليها مره ثانيه لابد انه نسى شىء ما هنا فى غرفتها ....
دخل ايمن الغرفه واغلق الباب وعلامات الدهشه مرتسمه على وجه علا بشده من دخوله المفاجئ والاكثر اغلاقه الى باب الغرفه ...
علا ...بتوتر ...خير رجعت ليه تانى فى حاجه...
ايمن ...اظن انتى مراتى وادخل واخرج وقت ما انا عاوز ولا لازم استاذن ...
علا...انا مش مراتك مراتك فى اوضتك هناك ..
ايمن وهو يقترب منها...
ايمن بقوه ....انتى مراتى يا علا ومش عاوز عناد لانى مش بحبه وانا رجعت تانى لانى عاوزك فى موضوع بس واضح انك كنتى بتتكلمى مع حد ...ونظر للهاتف فى يدها ..
علا...ها واخفت الموبايل خلف ظهرها ..
علا ...انا مش كنت يعني اصل ...وكانت متوتره للغاية ولا تستطيع ترتيب الكلام ...
ايمن ...فى ايه ...
علا...مفيش ....
اقترب ايمن منها وامسك يدها بقوه وسحبها للامام وهى تحاول مقاومته بشده وسحب يدها الى انه احكم قبضته عليها واخد الهاتف منها بالقوه...
علا...وهى تحاول اخد الموبايل منه ...ده موبايلى مش من حقك تمسكه هات الموبايل ..
ايمن...لم يعيرها انتباه وامسك الموبايل وفتحه وجده امامه رساله امير ....شعر بغضب عارم وكاد ان يفتك بعلا من شده غضبه
ايمن ..بحده وصوت جهورى ....ايه ده يا مدام ...
علا...وانت مالك دى حاجه تخصنى
ايمن ..ده على اساس واحد بيحب وعاوز يتجوز مراتى ده عادى ليه شيفانى مركب قرون سيادتك
علا...انت ملكش دعوه بيا نهائى واظن اننا هنطلق لاننا يستحيل العيش بينا وخياتنا مستحيلة
ايمن...اه عاوزه تتطلقى علشان حبيب القلب سى امير
علا...احترم نفسك انا مش كده انا ست محترمه مش كده وصعيديه كمان ومش هسمح عمرى انى أتصرف غلط ...
ايمن ...فعلا كان شكى في محله انا كنت حاسس ان امير ده بيحبك من طريقه كلامه وكنت حاى دلوقتى اقولك تبعدى عنه وملكيش كلام معاه الاقى مراتى متقدملها سعاده البيه وكمان بيحبها يا حلاوه يا ايمن واحد بيحب مراتك شفتى الهنا اللى انا فيه
علا بعصبيه....انا مش مراتك قلتلك وارحمنى بئه واطلع بره وياريت تطلقنى بئه واتفضل روح لمراتك...
أيمن امسك ذراعها بقوه و ضغط عليها مما جعلها تشعر بالالم بشده ....احترمى نفسك يا علا ومفيش شغل تانى ابدا انتى فاهمه
علا...سيب ايدى وجعتنى ....
ترك ايمن يدها وهى تشعر بالالم مكان مسك ذراعها وفركتها من شدة الالم ...
علا...بتحدى ...اتا مش هسيب شعلى يا ايمن واعلى ما خيلك اركبه .....





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 28-07-16, 11:52 PM   #12

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل العاشر....


ايمن ..يعني ايه كلامى مش هيتنفذ
علا..بتحدى وهى تعقد ذراعيها امامها ...انت ملكش كلام عليا اصلا فربح دماغك كده وابعد عنى وخلى تحكماتك دى للست سهر بتاعتك ..
ايمن ...اتلمى يا علا مش عاوز اتهور عليكى اتقى شرى احسن ...
علا...اتفضل اخرج بره انا تعبانه وعاوزه ارتاح لانى عندى سغل بدرى فياريت تخرج بره ...
ايمن....انا مش خارج يا علا ومفيش شغل قلتلك ...
علا..قلتلك مش هقعد من الشغل ودى حياتى وانا حره وانت يا ايمن ياريت كفايه كلام لحد كده وأخرج بره
ايمن...وانا قلت مفيش شئ غل يا علا
علا....اللى يسمع كلامك
ايمن .....بطلى عند ومعايا انا بذات
علا...اما انت بارد صحيح ايه مش بتفهم الكلام. ...
ايمن اقترب منها و امسك شعرها بقوه وهى تتالم وصفعها على وجهها بشده...
علا...انت خيوان واساسا انت مفيش عندك رجوله لان مفيش راجل يعمل كده ...
أيمن. ..لا انا راجل غصب عنك وهوريكى انا راجل ولا لأ. ...وحدفها بشده وقعت على الأرض ...ولاحظت انه يخلع حزامه ويلفه على يده ...
علا...انت هتعمل ايه انت اتجننت ...
ايمن...لا انا هعلمك ازاى تتعاملى مع جوزك وهعلمك تنفذى كلامى وهوريكى اننا راجل ...
وظل يميل لها الضربات وعلا تصرخ بشده صراخها ملىء البيت كله وايمن يضربها بشده فهو غاضب من وقت قراءه الرساله واستفزاز علا لها جعله يغضب زياده ...
سمع جميع من بالمنزل صراخ علا ...
عادل ..فى ايه ...
زوجته....مش غارفه ده صوت علا...
عادل ...استر يارب ...توجه عادل وزوجته الى غرفه علا..
منى...فى اي يا ماما علا بتصرخ ليه...
سهر....يمكن حرامى. ...
توجه الجميع اليها وفتح عادل الباب...ووجد ايمن يضربها بالحزام بشده وعلا امامه على ارض الغرفه ترتجف وتصرخ...
وقفعاجل أمام ابنه ودفعه بقوه للخلف بعيد عنها...
ايمن...سيبنى يا بابا اربيها ...
عادل....الزاهر ان انا اللى معرفتش اربى ....
خافت سهر وخرجت مسرعة من الغرفه الى غرفتها خوفا ان يطولها غضب ايمن ....
الام ....يا خبيبتى با بنتى واخذت علا فى خضنها وهى ترتجف بشده ...
منى ...ماما علا بوفها بينزف ...
الام...دى بترتغش جامد اووى استر يارب...
ظلت علا ترتجف الى ان سكن جسدها مره واحده فصرخت منى ...
منى ...بابا الحق علا نش بتتحرك ...
اقترب عادل وايمن بفزع الى علا الراقده على ارضيه الغرفه وجدهاوجهها شاحب بشده ولا تتحرك وجسدها ساقع جدا ...
عادل..موجه كلامه لايمن ...غور اطلب دكتور بسرعة ..
حملها ايمن ووضعها على السرير ...وأخرج هاتفه واتصل به وطلب منه الحضةر سريعا الى المنزل .....
مان الجميع فى حاله قلق شديد وحاولوا ان يجعلوا علا تفيق ولكن لم يكن هناك اى فائدة نهائى رغم جميع محاولاتهم الكثيره ...
وصل الطبيب الى المنزل وكشف على علا والجميع فى حاله رعب وخوف وتوتر ...
عادل. ..خير يا دكتور ...
الطبيب. .وهو ينظر لهم بشك ....واضح أنها اتعرضت لاعتداء جسدى شديد وده ادى انها يجيلها انهيار عصبى بس انا اديتها خقنه مهدئه
عادل. ..يعنى هتكون كويسة
الطبيب. ..ان شاء الله بكرة تكون تمام بس ياريت تبعد عن اى توتر عصبى
عادل. ..اوك ...شكرا يا دكتور تعبناك معانا
الطبيب. ..ولا يهمك يا فندم ده شغلى ...
خرح الطبيب ....
عادل .... عجبك كده اللى انت عملته ...
ايمن ...يابابا هى اللى استفزتنى ...
عادل...ده ميدكش الحق انك تتعامل معها كده ده مش تعامل الرجل مع مراته يا شيخ رفقا بالقوارير ده الرسول وصانا بالتعامل مع النساء انما انت ايه مش كفايه انها استحملت كل حاجه وانك متجوز عليها وهى لسه عروسه لا تضربها كمان ....
تركه والده فى حاله من الصراع النفسى الدخلى وهو يشعر بالغضب من نفسه لحالتها وايضا منها من رسالة امير وعنادها معه ولكن كان ممكن يتحدث معها بطريقه أخرى. ...وقرر قرار بداخله .....



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29-07-16, 12:14 AM   #13

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل الحادي عشر.....

قرر أيمن ان يعدل ما حدث ويحاول ان يعتذر من علا عما فعله بها ....
فتح ايمن باب الغرفه ودخل وجد علا راقده على السرير لا حول لها ولا قوه ووجد اثار الضرب على وجهها وعلى جسدها شعر بالغضب من نفسه كيف فعل بها ذلك دون ان يشعر ...
والدته...خير يا ايمن فى ايه تانى
ايمن...يا ماما انا اللى هقعد جنبها اتفضلى انتى روحى نامى
الأم. ..لا يا ابنى روح انت لمراتك وانا قاعده معاها
أيمن. .بعصبيه نسبيه ...يا ماما علا كمان مراتى ولو سمحتى انا هاخد بالى منها اتفضلى انتى روحى ارتاحى ...
الام ...مضطره طيب يا ابنى يس لو احتاجت حاجة ابقى انده عليا ماشى
ايمن ...حاضر تصبحى على خير ...
الام...وانت من اهل الخير يا ابنى ....
خرجت والدته واغلقت الباب خلفها ....
تامل ايمن علا وجلس بجوارها على السرير وهة يتاملها ويشعر بالغضب مما فعله بها وكانت هناك خصله من شعرها على عيونها فابعدها برفق عن وجهها وظل يتاملها وهى نائمه وكانت جميله للغايه وشعر ايمن برغبه شديدة ان يقبلها بشده وذلك اخفض وجهه واقترب من شفتيها وطبع قبله حانيه على شفتيها جعله قلبه يخفق بقوه وقبلها برغبه شديده و شوق وضمها الى بشده وكانه يخاف ان تتركه وتبعد عنه ....
فى غرفه سهر وايمن كانت سهر تمشى فى الغرفه ذهابا وإيابا وهى تفرك يدها بقوه وتشعر بالغضب بشده كيف يعاملهت ايمن هكذا ويتركها وحيده وهى فى شهر عسلها ولذلك لم تستطيع الانتزار اكثر من ذلك وفتحت الباب وخرجت متوجهه الى غرفه علا لترى لماذا لم ياتى زوجها الى الان ...
توجهت سهر الى غرفه علا والغضب بداخلها يجعلها تحترق من الداخل فتحت سهر الباب بغضب وجدت ايمن يجلس بجانب علا على السرير ويضمها إليه بقوه ...
سهر....الله الله بقه انت سايبنى علشان تيجى تحب فى الست هانم دى ..
ترك ايمن علا وتوجه الى سهر وامسك يدها بقوه وسحبها خلفه خارج الغرفه وتوجه بها الى غرفتهم خوفا من ان تستيقظ علا....
دخلو الغرفه وصفع ايمن الباب بقوه. ..
سهر. ..سيب ايدى وجعتنى ...
ايمن.....انتى ايه اللى جابك الاوضه عند علا...
سهر. ..والله جايه اشوف حوزى بيعمل ايه مع الست علا...
أيمن. ..علا مراتى زيها زيك وهى تعبانه وانا السبب فاقل حاجه اعملها انى افضل جنبها ...
سهر...وانا مالى اى حد يقعد جنبها الا انت ....
ايمن....سهر وانا مش هسيبها وخلص الكلام ......
خرج ايمن من الغرفه وترك سهر تغلى من داخلها من الغضب ولكن اتضحت أمامها فكرع شريره سوف تقوم بتنفيذها فابتسمت وذهبت الى سريرها لتنام ولكى تنفذ خطتها منذ الغد ......




لولو الصياد....ياترى هيحصل ايه ...



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29-07-16, 12:16 AM   #14

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل الثاني عشر....


رجع ايمن الى غرفه علا مره ثانيه وقفل الباب خلفه و قام بخلع حذائه وجاكت البدله وجلس بجانبها على السرير يلعب بخصلاب شعرها بحنيه وضمها الى صدره بشده ووضع يدها على خصره وقبلها فى جبينها وظل يعبث فى شعرها الى ان غلبه النوم من شده الارهاق في العمل ومامر به اليوم من أحداث شعر فعلا بالارهاق.....
اتى الصباح وكان علا نائمه فى حضن ايمن وعلى صدره حاولت علا التحرك فى التخت ولكن شعرث بثقل غريب على صدرها ةشىء يمنعها من التحرك وكانها مقيده فتحت علا عيونها ...
ولكن الغريب ا نها وجدت ذراع تلتف حولها شعرت بخوف شديد ورفعت وجهها وجدت انه ايمن من ينام بجانبها ويضمها اليه بتلك الطريقه كيف هذا كيف حدث ذلك وتذكرت علا ماحدث بالامس وظلت تتحرك تحاول التملص من تحت يد ايمن ...
شعر ايمن بحركه علا فتتح عيونه ووجدها تحاول ان تبعد يده عنها ....
أيمن. ..صباح الخير انتى كويسة. ..
علا...بعصبيه....ابعد عنى شيل ايدك ...
ابعد ايمن يده عن علا التى قامت من السرير مسرعه ووقفت بعيد عنه ووجد ان شفايفها ترتعش بقوه فخاف عليها ان يحدث لها ما حدث بالامس...
ايمن ...انتى تعبانه تانى وحاول الاقتراب منها ...
علا...اقف مكانك متقربش منى ...
توقف ايمن مكانه و شعر بالالم لانها تخاف منه بتلك الطريقة. ...
أيمن. ..حاضر يا علا مش هقرب منك بس انتى كويسه ...
علا وهى تهز راسها دليل موافقتها انها بخير ...
ايمن ...طيب عاوزه حاجه ...
علا...اه اطلع بره ارجوك مش عاوزك هنا معايا ارجوك ولاحظ ايمن تجمع الدموع فى عيونها ....
ايمن ...حاضر هخرج ....
ارتدى ايمن حذائه واخذ الجاكت وتوجه الى باب الغرفه فتحه ونظر الى علا نظره اخيره كلها حب ولكن هى كانت تعض يدها وتنظر الى الارض شعر هو برغبه عارمه فى ان يضمها ويجعلها تشعر بالامان معه وليس الخوف منه ....ترم ابمن الغرفه شعرت علا بعدها بالارتياح وجلست على الأرض وبكت بطريقة هيستريه وبشده وشهقات عاليه جدا ....
هرج ايمن وتوجه الى غرفه والديه ...
خبط على الباب فتحت والدته
ايمن....ماما صباح الخير معلش صحيتك...
الام...صباح النور يا حبيبي ولا يهمك ...
ايمن...معلش يا ماما علا صحيت وشكلها تعبان وخلتنى اسيب الاوضه وانا خايف عليها ...
الام ...حاضر يا خبيبى....
توجهت الام الى غرفه علا وايمن خلفها ويريد الاطمئنان عليها من بعيد فتحت الام الباب وايمن يدارى نفسه من علا سمع بكائها وشهقاتها التى مزقت قلبه. ..
الام...قومى يا بنتى من على الارض ربنا يهديكى ...
علا...وعى تبكى ارجوكى يا طنط لو بتحبونى رجعونى الصعيد تانى
الام...ماشى يا حبيبتي بس قومى دلوقتي. ..
قامت علا معها وجلست على السرير تبكى بشده...
قرات والده ايمن قران لا تهدى من روع غلا الى ان غفت مره ثانيه فخرجت الوالده لتحضر لها الفطار فوجئت بوجود ايمن الى جانب الباب ....
الام....ايه يا ابنى انت لسه واقف...
ايمن...هى عامله ايه ...
الام...كويسه....سمعت هى عاوزه ايه ...
ايمن...اه ....
الام ...وهتتصرف ازاى.....
ايمن...هوديها الصعيد يا ماما بس مش هسيبها ابدا هناك ...
الام....يعنى ايه. .....



لولو الصياد ....ياترى هيحصل ايه



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29-07-16, 12:20 AM   #15

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل الثالث عشر....


الام...يعنى ايه...
ايمن...يعنى الدكتور قال مش عاوزها تتوتر وعلشان كده هخدها ونسافر الصعيد يومين يمكن حالتها النفسية تتحسن شويه لما تشوف جدو ووالدتها بس هروح معاها علشان اضمن انها ترجع معايا تانى
الام...بس تفتكر هى هتواقق وكمان متنساش الضرب اللى باين عليها وكمان امها متعرفش انك متجوز تفتكر مش هتقولها...
ايمن...متقلقيش انا هتصرف ...
الام...ماشى يا ابنى ربنا يهدى الحال....
ذهبت والدته الى المطبخ وتركته دخل ايمن الغرفه عند علا وجدها مستيقظه عندما راته جلست وضمت ركبتيها وكانت تبكى فى صمت ...
ايمن انت عاوزه تروحى الصعيد...
نظرت له علا وهى مندهشه ...
علا...اه ارجوك....
ايمن وهو يجلس على كرسى بالغرفه ويضع ساق فوق الاخرى ....ماشى بس بشروط...
علا باستغراب ....شروط ايه ...
ايمن ....اولا هنسافر سوا وهنقعد هناك يومين بس وبعد ما حالتك تتحسن ثانيا ممنوع حد يعرف اللى بينا نهائى احنا زى اى اتنين متجوزين وكمان والدتك متعرفيهاش انى اتجوزت سهر ده علشان متزعلش اوك...
علا.....انا مش عاوزه ارجع هنا تانى ...
ايمن..خلاص مفيش سفر الصعيد وقام ويتجه الى الباب للخروج من الغرفه عندما تحدثت علا...
علا...موافقه .....
ايمن....اوك جهزى نفسك هنسافر بعد يومين ...
علا...ممكن طلب ...
ايمن...طبعا اطلبى ....
علا....ممكن ناخد منى معانا ....
ايمن....اوك هناخدها .....وتركها وخرج ..شعرت علا بفرحه أخيراً تكون قى قلبها لانها سوف ترى والدتها وترمى نفسها فى احضانها لقد اشتاقت لها كثيرا وترغب أن تضمها بقوه لتشعر بالاطمئنان والعاطفه وتشم رائحتها الزكيه التى طالما اشتاقت لها .....
ذهب ايمن الى غرفته وبدل ملابسه للتوجه الى الشركه ونظر الى سهر النائمه ولا تعير لوجوده اى انتباه وكان يشعر بجمود مشاعره من ناحيتها وشعر بذهاب حبه لها الذى كان يظن انه يحبها ولكن شعر بانه كطفل انجذب لشىء جميل والان ذهبت تلك الزهوه الان نفض الفكره من دماغه وذهب الى عمله ...مر اليومين بدون احداث تذكر وبشكل طبيعى كان ايمن يطمئن على على من والدته او شقيقته ولم يدخل الى غرفتها مره ثانيه وسهر غضبت بشده لذهابه مع علا الى الصعيد ولكن استطاع ايمن الجام غضبها بشخصيته القويه فخافت وقررت الصمت والانتقام حين عودتهم من الصعيد. ...
خصرت علا ومنى حقائبهم وانزلها الخدم الى سياره ايمن الذى كان ينتظرهم بالاسفل لذهابهم الى المطار وقام ايمن باخبار جده بحضورهم فى اليوم السابق ....ركبت علا فى الكرسى الخلفى ومنى الﻻ إلى جانب ايمن مما اثار عضب ايمن ولكنه قرر الصمت وامتصاص غضبه عنها حتى لا تتعب مره اخرى وحاول هو التحكم فى أعصابه بشده وصلوا الى المطار وركبوا الطائره وكان مكان علا الى جانب ايمن فجلست بصمت وكانت الرحله صامته وايمن ينظر لها من حين لآخر ويرى الحزن الواضح على وجهها. ..وصلوا الى الصعيد وكانت هناك سياره بانتظارهم اوصلتهم الى منزل جده وكان الجد ووالده علا فى انتظارهم ...
علا وهى ترتمى فى احضان جدها...وحشتنى اووى يا جدى ...
الجد...وانتى كمان يا بتى وحشتنى جوى جوى
وانتقلت الى امها وحضنتها بقوه وهى تبكى. ..ماما وحشتينى اووى ووحشنى حضنك اووى
الام..وهى تحضنها بلهفه وحب واشتياق ....وانتى كمان يا علا وحشتينى اووى ...
منى ...جدو حبيبى وحشتنى يا عسل انت
الجد. ..وانتى كمان يا حبيبة جدك ..واحتضنها بقوه ..
ايمن قبل يد جده وسلم عليه وعلى والده علا ودلف الجميع الى الداخل. ...
وكانت فرحه علا لا توصف لوجودها فى منزلها والى جانب امها .....وظلوا يتحدثون سويا هى ومنى وعلا ....بينما الجد وايمن فى غرفه الجد...
الجد...علا مالها يا ولدى ...
ايمن..بتوتر مالها يا جدى ما هى كويسه...
الجد....انا عارف مليح بنت ولدى مش دى هى علا دى عيله حزينه مش هى دى البت اللى انى عطتها ليك ابدا ...
ايمن...جايز بس علشان انا اتجوزت زعلانه...
الجد....لا يا ولدى البت فيها حاجه احكيلى يا ايمن...
حكى ايمن الى جده ماحدث منذ الزفاف الى الان ...
الجد وهو ينتفض بغضب ...هى دى الامانه يا ايمن مكنش العشم انا عطيتها ليك تصونها مش تبهدلها اكده ....
ايمن...انا عارف انى غلطت وصدقنى هصلح غلطى وارجوك ادينى فرصة ثانية. ..
الجد...وهو يحلس على مضض...ماشى يا ايمن بس خليك فاكر دى اخر فرصه ليك ...
ايمن ...ماشى يا جدى ...
عدى اليوم بشكل عادى جدا وجاء وقت النوم ومالم تتوقعه علا هو نومها هى وايمن فى غرفه واحده وهو أمر واقع. ..
دخلت علا وايمن غرفتها وانبهر ايمن بها وخصوصا المكتبه المليئة بالكتب الشيقه...
ايمن...واضح انك مثقفه جدا..
علا...اه عادى ....
اخدت علا بيجامتها ودخلت الحمام غيرت ملابسها وخرجت وجدت ايمن هو الاخر غير ملابسه ...اخدت علا مخده وكانت تتجه الى الفرش على الارض للنوم عليها عندما لاحظ أيمن ذلك...
ايمن...بتعملى ايه
علا...هنام على الارض...
أيمن. ...لا طبعا انتى هتنامى جنبى على السرير ومفيش نقاش وكان يتحدث بجديه ...
قررت علا عدم الجدال وذهبت الى طرف السرير ةنامت وجدت فجاءه ايمن يقربها منه لتنان على صدره حاولت الابتعاد ولكنه كان يحكم قبضته عليها ...
ايمن...وهو يقبل جبينها ....انا اسف ...
شعرت علا بالدهشة من اعتذار ايمن ولم تتحدث ظل أيمن يقبل جبينها وكثيرا ويداعب شعرها وهى مستكينه بين يديه تشعر بالضعف فهى تحبه رغم كل ماحدث انزل ايمن يده الى عنقها وظل يلمسها برقه واغتدل فى نومته حتى اصبح وجهه مقابل وجهها وقبل فى شفتيها قبله اذابت الحاجز بينهم وضاعوا فى تلك القبله لدقيقه ظنت علا انها سنوات لاحظ ايمن استجابه علا له فقام بمداعبتها بكثر جراءه وذابوا سويا فى بحر من العشق والحب وكانت ليلتهم الاولى كزوج وزوجه حقيقين وكانوا يحلقون فى سماء المتعه والمحبه ولكن ماذا ينتظرهم بعد ذلك.....


هنعرف الفصل الجاى ......لولو الصياد .......


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29-07-16, 12:36 PM   #16

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل الرابع عشر....



خرج ايمن من الحمام وجد علا جالسه مكانها كما تركها على السرير لم تتحرك ولكن عيونها كان بها الكثير من الغضب والتحدي وكأنها تنوى على شىء خطير ....وجدت علا ايمن يخرج من الحمام ويلف منشفه على وسطه فقامت من مكانها وتلف ملاءه السرير حولها وقامت الى الحمام وهى لاتنظر له ودخلت وصفقت الباب خلفها بقوه انتفض على اثرها ايمن ولكنه كتم غضبه وتوجه الى حقيبته واخرج ملابسه وارتدها وتوجه الى السرير لينام وغفل بسرعه مة الإرهاق اليوم والسفر. ..كانت علا تتحم وتختلط مياه الدش بدموعها وتدك جسدها بشده لتمحو اثار لمسات ايمن على جسدها وكانها تعاقب نفيها بذلك وتتمنى ولو ان الساعات تعود بها وتمنع ماحدث انهت حمامها وارتدت البورنس الخاص بها قبل الزواج وخرجت ايمن يغط فى نوم عميق ارتدت علا بيجامه باللون الاسود وصففت شعرها المبتل واخذت فرشه ونامت على الارض وهى تبكى وظلت هكذا الى ان غلبها النوم ....
كان ايمن يشعر بضوء مسلط على عينيه ففتح عيونه ووجد أن شباك الغرفه لم يقفل الشيش تبعه فنظر بجانبه لم يجد علا ونظر فى ساعته وجدها الساعه السابعه والنص ففكر اين ذهبت مبكرا هكذا فقام من مكانه ولكن وجد امامه علا تنام على ارض الغرفه شعر بالغضب فى داخله منها بشده كيف تفعل هذا هل الى تلك الدرجه تكرهه ولا تريد حتى النوم بجانبه ولكن لن اتركها هكذا فقترب منها ليحملها ليضعها فى السرير ففاقت علا ..
علا...وهى تنفض يده بعيد عنها بقوة. ..ايه عاوز ايه
ايمن...كنت هشيلك احطك فى السرير بدل نومه الارض دى انتى
علا...انا كويسه هنا ملمش دعوه بيا
ايمن.....يا علا بلاش نكد على الصبح انا مش بحب حد يضايقنى من اول النهار مودى بيبوظ اليوم كله
علا...خلاص أبعد عنى وملكش دعوه بيا نهائى وانت تتجنب النكد خلصنا ...
ايمن....وهو يكز على اسنانه ..ماشى يا علا كلها يوم ونرجع القاهره وهناك حسابنا مع بعض وهيكون عسير اووى لانى محبش ان مراتى تتعامل معايا كده ومتنسيش انى فى الأساس صعيدى وقام وذهب الى الحمام وخرج غيﻻ ملابسه ونزل الى الاسفل ...قامت علا من مكانها وتوضئت وصلت وغيرت ملابسها ونزلت الى الاسفل ....عدى اليوم الاخر وحاولت علا بقدر الامكان ان تمثل السعاده على والدتها وجدها وتعامل ايمن امامهم بحب حتى لا تثير لديهم الشكوك ويظل الجميع فى اعتقادهم انهم اسعد زوجين وخصوصا والدتها وأيضا كما اليوم السابق نامت على على ارض الغرفه ولم يتحدث ايمن على ذلك وجاء ميعاد السفر ودعت علا جدها ووالدتها والدموع هى كانت رفيقتها طوال الرحله وايضا اوصى الجد ايمن كثير على محبوبته وابنه ولده الميت وان يعاملها برفق ويحاول الا يجرحها ابدا وان يعدل بينها وبين زوجته وان يتحمل عصبيتها ووعد ايمن الجد بذلك ..كانت غلا طوال الطريق صامته شارده تسمتع بشرود الى حديث منى وايمن ولا تشترك معهم ابدا وصعدوا الطائره ولكن تلك المره جلست علا بعيد عن ايمن وهذا اثار غضبه ولكن كتمه وجلست منى بجانبه وطوال الرحله وعيون ايمن لا تفراقها والغضب يشع من عيون بشده وكلما التقت عيونهم تدير علا وجهها بعيد عنه ...وصلوا الى المنزل وكانت والده ايمن وسهر وعادل بانتظارهم دخلت علا ومنى اولا الى المنزل...
الام..وحشتونى وحمدالله بالسلامة. .
علاومنى...الله يسلمك يا ماما..
عادل...حمد الله بالسلامه يا بنات ابويا عامل ايه ووالدتك يا علا
علا...الحمد لله يا عمى تمام وجدى بعتلك سلام كتير ...
سهر ...بلهفه..فين ايمن ...
نظرت علا الى الارض وردت منى ...
منى .....بيجيب الحاجه من العربيه وجاى ..فى نفس اللحظه دخل ايمن ...
ركضت اليه سهر وارتمت فى حضنه وحضنته بشده تحت نظرات علا فلاحظ ايمن ذلك وقرر استفزازها فحضن علا بشده وضمها الى صدره وقبل جبينها ..
أيمن. ....وانتى كمان يا حبيبتى وحشتيني اوى ...
سهر. ..اليومين دول عدوا كانهم سنه...
ايمن...متزعليش ياروحى مش هبعد عنك تانى ...
مانت علا تتابع ما يحدث وتشعر باحتراق فى داخلها والغيره تنهش قلبها يالله ارحمنى من هذا العذاب وتكاد عيونها تخونها وتذرف الدموع ....فخافت من ذلك ...
علا...بعد اذنكم هطلع اوضتى ....
كانت علا تتوجه للسلم عندما سمعت عادل يوقفها
عادل...استنى يا علا عاوزك .....
....




ياترى ليه هنعرف الفصل الجاى ....لولو الصياد



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29-07-16, 12:40 PM   #17

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل الخامس عشر....



كانت علا تتجه للصعود الى غرفتها عندما اوقفها عمها بصوته..
عادل. .استنى يا علا انا عاوزك ...
وقفت علا مكانها واتجهت الى امها ووقفت أمامه. ..
علا..ايوه يا عمى خير ...
عادل....هتنزلى الشغل امتى لان فى فوج فى الاقصر واسوان هيجى بعد بكره وانتى وامير هتسافروا علشان تكونوا معاه ...
كانت علا سوف ترد عندما سمعت ايمن يتحدث...
ايمن....علا مش هتروح يا بابا...
عادل...ليه ...
ايمن ...مش هتنزل تشتغل تانى ...
علا. ..انا هروح يا عمى وهتصل بامير ااكد انى هروح معاه ونسافر سوا وكانت تنظر لعمها وتتجاهل ايمن بشده ..
ايمن...بغضب ...وانا قلت انك مش هتشتغلى تانى وكلام نهائى. ..
علا...وهى تنظر له بقوه وتحاول قدر الإمكان السيطره على خوفها منه....وانا هسافر ونش هسمع كلامك وهشتغل واظن انت ملكش دعوه انا عمى موافق وانا كمان...
أيمن. ..بس يا هانم انا جوزك وانا الوحيد اللى اقول ايه يتعمل وايه ميتعملش انتى فاهمه ...
عادل...اهدى يا ايمن واطلعى انتى يا علا ونتكلم بعدين...
ايمن...مقيش بعدين مفيش شغل وانتهى الامر ...
صعدت علا الى غرفتها وكان الغضب يتملكها ولكن قررت التمرد على كلام ايمن فاتصلت بامير واكدت سفرها معه فى اليوم التالى وطلبت منه عدم اخبار احد وانها سوف تقابله للسفر معه ....
اغلقت علا الهاتف مع امير وعلى شفتيها ابتسامة انتصار ...
صعد ايمن الى غرفته مع سهر وكان فى حاله غضب شديد من عناد علا الشديد له وأيضا لسماعه اسم أمير كم يبغضه من وقت طلبه للزواج من علا...
سهر ...ايمن مالك ...
ايمن...بعصييه ..ايه شيفانى بشد شعرى ما انا عادى اهوت ...
سهر ...اصلك متغير اوى ومهتم بعلا يعنى ..
ايمن ...واهتم ليه بس انا بس مش عاوز تنفذ كل اللى هى عاوزه ..
سهر بدلع ...خلاص يا حبيبى سيبك منها انتى وحشتنى اوى واقتربت منه تقبله وتغريه بجمالها الرائع فما كان منه سوى ان يذوب فى سحرها وجمالها ويتمتع به ....
عدى اليوم وكل شىء طبيعى ورفضت علا النزول للعشاء وتناولته بغرفتها منعا لاى مشاده بينهم ....
اتى الصباح وذهب كل من ايمن وعتدل الى عملهم وكانت علا قامت بترتيب حقيبتها وكانت بانتظار امير يتصل بها وعندما اتصل تسخبت خارج المنزل وذهبت له وسافرت معه ليس للعمل وانما لكى تعاند ايمن ولتعلمه بذلك انه لاشان له بها ابدا ......
فى الطريق اتصلت علا بعمها وأخبرته بسفرها مع امير وعاتبها عمها لعدم طاعه زوجها ولكنها طلبت منه ان يخبرهم بالمنزل لان لاحد يعلم بذلك وانها ذهبت لشعورها بالحزن ....
عاد ايمن من عمله ووجد القلق بادى على ملامح وجه منى وامةلا يعلم لماذا. ..
ايمن...مساء الخير خير مالكم ...
منى ...اصل ...
والدته....مفيش يا ابنى احضرلك الاكل ...
ايمن...فى ايه يا ماما. ..
سهر وهى تنزل السلم....اصل الهانم مراتك مش موجودة ومحدش يعرف هى فين ...
ايمن ...يعنى ايه ده هى فين ...
منى...بتصل بيها تليفونها مقفول وكمان شنطه سفرها مش موجوده...
ايمن...يعنى ايه راحت فين ...والله. ..
قطع حديثه صوت والده من خلفه ...
عادل. ...علا سافرت مع امي الاقصر الصبح ...
ايمن ...بتقول ايه سافرت




يا ترى هيحصل ايه ...هنعرف الفصل الجاى ...لولو الصياد



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29-07-16, 12:41 PM   #18

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل السادس عشر...



ايمن ...بتقول ايه سافرت..
عادل...ايوه سافرت الصبح مع امير بالعربيه سوا..
ايمن ..وانت ازاى يا بابا تسمح انها تسافر رغم رفضى ...
عادل....والله يا ابنى ما كنت أعرف انا لاقيتها بتتصل بتقولى انها سافرت مع امير ولان اعصابها تعبانه. ..
ايمن ..بصوت عالى ....الله الله وانا طرطور فى البيت مراتى تمشى وانا زى الجردل ماليش اى لازمه..
والدته...معلش يا ابنى اما ترجع اتكلم معاها...
ايمن...وانا لسه هستنى الهانم لما ترجع من السفر ...
سهر ...امال هتعملها ايه يعنى ...
ايمن ....هروح اجيبها من شعرها وربنا المعبود لهتشوف ايام سوده واللى هيتدخل بينا مش هسمحله
سهر...وانت زعلان ليه ما تسيبها حتى نرتاح...
ايمن..بصوت عالى جدا جعل سهر ترتعد...انتى تخرسى خالص...
سكتت سهر خوفا من بطش أيمن بها ...
عادل...ايمن براحه عليها واو هتسافر بلاش فضايح قدام الناس لما تراجعوا اتحاسبوا هنا
ايمن ..ربنا يسهل. ..
وخرج من المنزل وركب سيارته وساق بسرعه رهيبه ...
الام..استر يارب...
منى....انا خايفه على علا منه اووى ...
سهر. ..تستاهل هى اللى جبته لنفسها ....
...
وصلت علا الى الاقصر مع ايمن وكان الليل قد حل والارهاق شديد من الطريق فصعدت الى غرفتها مباشره لترتاح ....
تحممت علا وغيرت ملابسها وذهبت للنوم .....
وصل ايمن الى الاقصر صباح اليوم التالى كانت وقتها علا مع امير يرون معالم الاقصر الخالبه ويمتعون أنظارهم بما تركه لنا اجدادنا الفراعنه وجمال معالمنا السياحيه الخلابه التى تجعل جميع الاشخاص من كل بلاد العالم تانى لترى اثارنا السياحية. ...رجعت علا الى الفندق وكلب منها امير النزول لتناول الغذاء معه فوافقت وذهبت لتغير ملابسها ...كانت علا بغرفتها عندنا سمعت طرق على الباب ...وكانت قد انتهت من تغير ملابسها. ..
فتحت الباب وجحظت عيونها نعم انه ايمن وكانت عيونه تشتعل من الغضب ...
ايمن دخل وثفق الباب خلفه بشده وفال بغضب ...
ايمن...من غير كلام ولا نقاش احسنلك جهزى حجتك وبسرعة. ..
قامت علا بجمع اشيائها بسرعه رهيبه وقررت الصمت لان منظر ايمن لا يؤدي الى الخير ابدا. ..
أمسك ايمن الحقيبه واليد الاخرى يد علا بقوه فكانت تتالم وهة يسحبها خلفه ...
علا فى الريسبشن...اه سيب ايدى وجعتنى ..
ايمن...يسحبها ولا يغير كلامها اى انتباه..
علا..بقولك سيب ايدى ايه مس بتفهم ...
التفت ايمن وصفعها على وجهها بشده فكان فى حالة فوران مثل البركان ...
فى ذلك الوقت كان امير يتجه نحو المطعم فى الفندق عندما وجد ايمن يصفع علا امان الناس فشعر بالغضب من نه واتجه اليه من بسرعه رهيبه ومازاده غضب انه راى دموع حبيبته على خديها...
امير...بغضب...انت ازاى تعمل كده وتمد ايدك عليها...
ايمن ...وانت مال اهلك انت كمان ...
امير...احترم نفسك وبعدين دى بنت حد يعاملها كده..
ايمن...اظن حاجه متخصكش...
امير..لا تخصنى بئه...
ايمن...تخصك فى يا اخويا ....
أمير. ..لانى بحبها وهتجوزها...
لكمه ايمن بقوه فى وجهه ...تخطب مين يت روح امك دى مراتى. ...
انصدم امير بقوه مما قاله ايمن وقام من الارض ونظر الى علا. ..
امير ...الكلام ده صح يا علا. ..
أيمن. ..طبعا صح ...
امير .. بعصبية مش يسألك انت
علا وهى تهز رأسها دليل على ان الكلام صحيح. ..
أمير. ..ليه مقولتليش...
علا...انا اسفه...
ايمن...يله انتى كمان وسحب علا من أمام أنظار أمير الحزين على ضياع حبه الذى بنى له احلام ورديه ولكن طارت في الهواء وأصبح مجرد كذبة. ..
ركبت علا السياره مع ايمن والصمت هو المسيطر على الرحله من اللقصر الى القاهره وطةال الكريق علا دموعها تنزل على خدها وغضبت من نفسها لانها السبب فى جرح امير بتلك الطريقة فكانت تريد اليوم أخباره انها متزوجه من ايمن ولكن لاتاتى الرياح بما تشتهى السفن ...وصلوا الى القاهره ولاحظت علا ان ايمن لا يسلك طريق الفيلا ولكن لم تتحدث الى ان اوقف السياره امام احدى العمارات. ..
ايمن...انزلى ...نزلت علا خلفه ودلفوا الى العماره ورمبوا المصعد وصولا الى احدى الشقق ففتح ايمن الباب ودخلت علا واغلق ايمن الباب خلفه..
أيمن. ...جه وقت الحساب يا مدام. ....




يا ترى هيحصل ايه هنعرف الفصل الجاى ....لولو الصياد



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29-07-16, 12:43 PM   #19

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل السابع عشر...


علا وهى ترجع الى الخلف ....
علا ....حساب ايه
أيمن. ...حساب ان الست هانم مراتى والمفروض انى اما اقول كلمه تتسمع ومنفذتهاش اقول مفيش شغل تعصى كلامى لا وايه تخرج من البيت بدون علمى وكمان تسافر مع سعاده البيه امير اللى هو بيحبها وعاوز يتجوزها ولا ايه يا مدام بقول حاجه غلط...
علا...بتوتر ..انا حره انت ملكش دعوه بيا ...
ايمن ...وهو يقترب منها ويتحدث بصوت عالى جدا وعصبيه مفرطه ...ماليش دعوه لا يا ماما ليا دعوه ونص انتى حرم ايمن الملاح يعنى اسم عليا وكل تصرف غلط تعمليه محسوب عليا وعلى سمعتى ...
علا..خلاص طلقنى وساعتها محدش هيمسك بأى حاجه ..
صفعها ايمن بقوه على وجهها ...
ايمن ...وهو يكز على اسنانه ...وانا قلت كلمه الطلاق دى مش عاوز اسمعها تانى ولا تكونى عاوزه تتطلقى علشان تروحى لامير حبيب القلب ...
علا ..وهى تبكى وقالت كاذبه لكى تشفى غليلها منه...
علا....ايوه عاوزه اطلق علشان اروح لامير لانى بحبه ارتحت ...
ايمن ظل يصفعها على وجههت ويكيل لها الضربات بعد ذلك الكلام وحديثها عن حبها لامير وكان الشيطان يتحكم به ..
ايمن ..وانا مش هسمحلك بكده موتك عندى احسن يا علا اموتك وادفنك عندى احسن انى اديكى للكلب ده ولو اخر يوم فى عمرى مش هتتطلقى وهتفضلى على زمتى واعذبك بمزاجى وهعرفك ازاى تحبى واحد غير جوزك ...
حملها ايمن من الارض وهى ترفس بقدميها وتضربه بيدها كى ينزلها ولكن كان الغضب قد اعمى ايمن بشده واخدها الى غرفه النوم ورمها بقوه على السرير...
علا..وهى ترجع الى الخلف ...ايمن هتعمل ايه هكرهك كده..
ايمن ...هعرفك ازاى تحبى واحد غيرى وكمان يكون فى سبب لكرهى زياده وبعدين ده اول حاجه من العذاب ليكى علشان تبقى تقولى عاوزه اطلق علشان أمير بيه ...
رجعت علا بسرعه وحاولت النزول من السرير ولكن ايمن لحقها وامسك بقدمها و سحبها تجاهه وهى ترفس وتحاول الافلات منه ولكن ام يكن بيدها خيله فهو الاقوى ...
علا...ببكاء ايمن اسمعنى انا كنت....
ولكن ايمن لم يكن يستمع وانما كان كالاسد الذى يلتهم فريسته حاولت علا أخباره انها كانت تكذب لكى تستفزه فقط لا غير ولكن لم تكن لديها الفرصه فقد انقض عليها كالاسد الجائع وعاشت علا أسوء لحظات حياتها كانت تشعر بالعذاب وكان شخص اخر معاها وليس زوجها وحبيبها شخص يتعامل معها بوحشيه مفرطه وكانه يريد ان يؤلمها بشده ونجح فى ذلك كرهت نفسها بشده وتمنت ان تنتهى تلك الدقائق لماذا لا تمر وتصرخ بشده ولكن لا احد يسمع صراخها علمت الان لماذا اتى بها الى هنا لكى لا تستنجد باحد ابدا فهى هنا وحيده لا احد ينجدها منه يفعل بها ما يشاء .....
بعض مرور بعض الوقت ابتعد ايمن عن علا وكانت ثيابها ممزقه وهى ملقاه على ظهرها وجهها متورم من ضربه لها وجسدها مليىء بالكدمات الزرقاء مما فعله بها دون ان يشعر كان تفرد يدها عاى السرير وتنام على ظهرها لا تتحرك دموعها تنزل بدون اى حركه وتنظر الى الفراغ فلقد انتهى ولكن اصبحت محطمه الفؤاد وخاويه الروح والجسد ...ابتعد ايمن عنها ونظر لها وادرك حينها ما فعله وهو ينظر بصدمه لما فعله بها ....
ابتعد ايمن ودخل الحمام بسرعه ...
حاولت علا القيام وهى تحاول ان تدارى جسدها بالثياب الممزقه ولكن سوف تدارى الثياب الجسد ولكن ماصا عن روحها المحطمه ...جلست على الارض تبكى بهستيريا والم شديد وتتمنى الموت على ما هى به الان وفعلا تملك منها الشيطان الخسيس ورجح الفكره فى عقلها وقامت تبحث فى ادارج الغرفه الى ان وجدت مشرط اخدته ونظرت له وكانها مغيبه عقليا نسيت انه سوف تحرم من الجنه لازهاق روحها ولكن كانت تلك الروح حطمها ايمن منذ قليل فاخذته وقطعت شريان يدها الاثنين وارتمت على الارض فاقده الوعى وتنزف بشده ...
خرج ايمن من الحمام وكان يقوم بتنشيف وجهه وعندما ابعد الفوطه عن وجهه وجد علا ملقاه على الارض تنزف بشده وجدها منتحره بالغرفه ونبضها ضغيف للغايه وكانها تلفظ انفاسها الاخيره حاول ايمن كتم الدماء فقام بربط يدها وبجث عن شى ترتديه فوجد فستان لوالدته فى الشقه لانها كانت شقتهم قبل الانتقال للفيلا فالبسها اياه وارتدى ملابسه وحملها بسرعه وهو يدعو الله ان ينجى علا ولا ياخدها منه فقلبه لا يحتمل ذلك ابدا ......




يا ترى هيحصل ايه هنعرف الفصل الجاى ....لولو الصياد




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29-07-16, 12:46 PM   #20

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل الثامن عشر....

كان ايمن يسوق السيارة بسرعه شديده للغايه وكتنه يريد الطيران للوصول للمشفى لينقذ علا نظر ايمن لها وجد وجهها شاحب للغايه وملابسها ملطخه بدماء بشده ...
ايمن ...بصوت باكى ...علا حبيبتي استحملى شويه علشان خاطرى ارجوكى متسبنيش ارجوكى والله مقدرش اعيش من غيرك استحملى دقائق ونوصل المستشفى يا حبيبتي ارجوكى يا علا ودموعه نزلت على وجهه وهو لا يدرى ولا يستطيع ايقافها ابدا ....
وصل ايمن الى المستشفى وحمل علا من السياره ودخل بسرعه..
ايمن بصوت عالى للغايه ...الحقونى بسرعه مراتى بتموت...
اقترب منه الممرضين وحملوا علا على الترولى وادخلوها بسرعه الى غرفه الكشف وحاول ايمن الدخول ولكنهم منعوه من ذلك كان ايمن يدعو الله ان ينجى علا وكان قلبه يتالم بشده حينها علم ايمن انه يحب علا حب حقيقى ولاول مره يحب احد هكذا ولكن هو السبب فى ضياع حبه منه دعى الله ان يرجعها له وهو سوف يعوضها عن كل شىء فعله معها ..افاق ايمن من شروده على صوت هاتفه فى جيبه ...اخرجه وجد المتصل والده ..
ايمن ..الو ..
عادل ..ايوه يا ابنى انتوا فين لحد دلوقتي. .
ايمن..بصوت باكى ...فى المستشفى يا بابا. .
عادل...مستسفى ليه خير....
ايمن...علا انتحرت بسببى يا بابا ...وبكى بصوت عالى
عادل...طيب مستشفى ايه...
ايمن ..اخبره اسم المشفى ...
عادل....اوك احنا جايين على طول
ظل ايمن ينتظر فى الخارج ولكن لا احد يخرج مرت اكثر من نصف ساعة ولا يعلم شىء كاد ان يموت قلقا ويخشى بشده من هذا التأخير. ..وصل والده ووالدته ومنى ...
عادل...ايمن ايه الاخبار...
ايمن...لسه يا بابا معرفش حاجه محدش خرج يطمنى ...
والدته...ان شاء الله خير هتقوم بالسلامه وترجع كويسه ...
منى ...متقلقش يا ابيه علا قويه وهتبقى كويسه ...
ايمن ...وهو بجلس على الارض ويبكى بشده ...انا السبب انا اللى ضيعتها منى بغبائى انا السبب يا بابا علا بتصارع الموت بسببى يا بابا انا السبب ...
لاول مره يرى عادل والده بتلك الطريقة في اصعب الظروف لم يبكى هكذا ابدا ولم يراه بهذا الضعف من قبل ايقن حينها والده ان ايمن يحب علا ولكن كيف حدث ذلك ...
امسك عاجل بكتف ابنه واوقفه واخده بعيد عن منى وامه ..
عادل ...ايه اللى حصل يا أيمن علا عملت كده ليه ليه تنتحر انت عملت ايه ..
حكى ايمن لوالده ما فعله معها وهو يبكى بشده ..
عادل...انت يا أيمن تعمل كده تتعامل بالحيوانيه دى معها حرام عليك يا اخى لو مش علشان هى مراتك افتكر انها بنت اخويا او افتكر وصيه جدك ده انا موصيك قبل ما تمشى تتعامل بالراحه بس اقول ايه ...
ايمن ..ارجوك يا بابا انا عارف انى غلطان بس انا خلاص تعبان مش قادر ...
فى ذلك الوقت خرج الطبيب فجرى عليه الجميع. .
عادل...خير يا دكتور علا عامله ايه...
الطبيب. ...الحمد لله هى كويسه دلوقتي وجت في الوقت المنا سي ب وشوية وتروح اوضه بتاعتها بس هتقعد معانا يومين ...
خرجت علا الى غرفتها ودخل الجميع للاطمئنان عليها وشعر ايكن بالارتياح لرؤيتها ولكن صعق الجميع لرؤيه اثار الضرب على وجهها فنظر له والده نظره غضب وعتاب غخجل ايمن من نفسه ونظر ارضا ....عدى اليون الاول وكانت علا بخير واصبحت بحاله افضل ولكن لا تتحدث نهائيا وكانها رفضت الكلام وكان هذا يعذب ايمن بشده ولكن ما يهمه الان انها بخبر وسوف يعوضها بعد أن تخرج من هنا ...طلب ايمن من والديه واخته الذهاب للمنزل للارتياح فوافقوا على ذلك ..
ايمن...انا هروح اجيب قهوه عاوزه حاجه ....
لم ترد علا وانما لفتت وجهها للجهه الاخرى ...
فى ذلك الوقت وصلت تلك الحيه سهر الى المشفى لتقوم بخطتها الدنيئه وتزيد من الم علا اكثر فاكثر فهذه فرصتها الاخيره لكى ترجع إلى ايمن لها مره اخرى وتبعد علا عن حياتهم. ..يالت سهر عن غرفة علا وذهبت لها ودخلت وجدت علا وحدها...استغربت علا بشده من دخول سهر لها وزيارتها فهذا اخر شىء تتوقعه...
سهر...حمدالله بالسلامه مع انى كنت اتمنى تموتى وارتاح منى انا وأيمن. ..
علا...متشكره ده من ذوقك انتى ايه اللى جابك هنا
سهر وهى تسحب كرسى لتجلس عليه ...
سهر...حيت اتشفى فيكى وافرح فيكى ...
علا..بضيق ...انتى انسانه عديمه الرحمه والإحساس. .
سهر...لا يا حبيبتى انا بس بحافظ على الحاجه اللى تخثنى وهى ايمن وبس وجايه اقولك الحقيقه...
علا...حقيقه ايه ...
سهر. ..بصى يا حلوه ايمن اتجوزك غصب عنه لان جدك المحترم هدده انه لة متجوزكيش هيحرمه من كل حاجه فانا اقنعته يتجوز واحده جاهله زيك بس علسان الفلوس وبعد كده يطلقك بس المشكلة انك زى اللزقه م ش بتحسى ...
علا..ببكاء ...انتى كدابه جدى مستحيل يعمل كده...
سهر ...مش مصدقه ايالى ايمن وعلى فكره جدك كان عارف انى انا وايمن كنا مخطوبين ...
علا...لالالا انتى كدابه اكيد ...
فى هذا الوقت دخل ايمن ...
ايمن ...سهر بتعملى ايه هنا..ونظر الى علا وجدها تبكى ...فى ايه ...
علا..انتى اتجوزتنى علشان جدى هددك انه يحرمك من الميراث. ..
ايمن ...بتوتر ...الموضوع مش ...
علا ...اه ولا لا...
ايمن على مضض...ايوه ...
علاوهى تبكى بشده وبصوت صارخ ...اطلعوا بره خسبى الله ونعم الوكيل. ..بره ...
خرج ايمن وسهر للخارج. ..
ايمن بعصبيه...انتىليه عملتى كده...
سهر...لانك بتاعى انا وبس ...
ابمن ...بس انا نش ملكك يا هانم ..
سهر ...لى ملكى وانا وافقت انك تتجوزها بس علشان الفلوس نش علشان تخاف عليها وتبعد عنى ...
ايمن..انتى عمرك ما حبتينى انتى كل اللى يهمك الفلوس وبس
سهر. ..وايه يعنى الفلوس بتعمل كل حاجه ...
أيمن. .بسخريه ..واضح انى كنت مخدوع..
سهر...يعنى ايه ....
ايمن....يعنى انتى طالق يا سهر وحقوقك هتوصلك لحد عندك و تركها وذهب وهى مصدومة لا تستوعب ما حدث...
ذهب ايمن وهو يلعن نفسه وتلك اللعينه سهر التى افسدت الامر اكثر ولكن ماذا سيفعل الان ....



يا ترى هيحصل ايه هنعرف الفصل الجاى ....لولو الصياد



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 09:06 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.