آخر 10 مشاركات
لعنتي جنون عشقك *مميزة و مكتملة* (الكاتـب : tamima nabil - )           »          فى مهب الريح " متميزة " ... " مكتملة " (الكاتـب : الزينب - )           »          على أوتار الماضي عُزف لحن شتاتي (الكاتـب : نبض اسوود - )           »          تنظيف كنب بالخبر (الكاتـب : صابرين المغربى - )           »          في غُمرة الوَجد و الجوى «ج١ سلسلة صولة في أتون الجوى»بقلم فاتن نبيه (الكاتـب : فاتن نبيه - )           »          الإغراء المعذب (172) للكاتبة Jennie Lucas الجزء 2 سلسلة إغراء فالكونيرى ..كاملة+روابط (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          ثأر اليمام (1)..*مميزة ومكتملة * سلسلة بتائل مدنسة (الكاتـب : مروة العزاوي - )           »          588-المساومة -ديانا هاميلتون -ق.د.ن (الكاتـب : Just Faith - )           »          انتقام عديم الرحمة(80)للكاتبة:كارول مورتيمور (الجزء الأول من سلسلة لعنة جامبرلي)كاملة (الكاتـب : *ايمي* - )           »          غمد السحاب *مكتملة* (الكاتـب : Aurora - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > الروايات الطويلة المكتملة المنفردة ( وحي الأعضاء )

Like Tree178Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 18-12-16, 03:30 PM   #601

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي


احبائي البارت الجديد المشاركة القادمه
انتظر ردودكم وتفاعلكم وتعليقاتكم الرائعه التي تثري روايتي وتضيف لها
قراءة ممتعه باذن الله


سامراء النيل غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 18-12-16, 03:39 PM   #602

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي

البارت السادس عشر

تغيرت ملامحه بصدمه شديدة وهو يراهم معا وعلي يتغزل بها وقبلها بدقيقة كانت تضع رأسها على صدره وتبكي وهو يهمس لها مواسياً و يضمها الى صدره وبعدها يمسك ذراعها ويتجه بها نحو القاعه بهدوء
عض على شفتيه بغضب وضيق شديد وغيره ..
"علي وليلى ازاي وامتى ...واتعرفو على بعض ازاي وامتى حبها واتعلق بيها قبل الحادثه ولا بعده ...لكن اللى شايفه ده يوضح انهم يعرفوا بعض من فتره وعلي مش عارف انى خطبتها قبل كده ؟؟؟...تكون رفضتنى بسببه لما اتقدمت لها ؟؟؟..لكن هى وافقت على قريبها وبعد كده فسخت الخطوبه وحصلت الحادثه ... يبقى امتى ؟؟؟؟
رن هاتفه فاجاب وهو لايزال مصدوماً وسمع صوت والده :انت فين يا عمر شفت علي ؟
واردف والده قبل ان يجيب :خلاص يا بني لقيته اهو قدامي سلام
اتجه الى القاعه وهو ما زال في حاله من الذهول حتى وجده بالداخل مع والده وعمه عاصم
اما هى فدارت عينه بحثاً عنها في المكان فلم يجدها ..
...
قبلها بدقائق قبل ان يدلف الى القاعه من ذلك الباب الجانبى التفت علي ينظر اليها نظرة شامله ليطمئن على مظهرها فوجد حجابها قد انزاح للخلف وشعرها الاسود الناعم يظهر معظمه من تحت الحجاب فتنحنح بحرج قائلاً :شعرك ظاهر يا ليلى دخليه مش عايز حد يشوفه
رفعت ليلى يدها بتلقائيه تحاول ان تضبط حجابها وتدخل شعرها بخجل ثم بعد محاولات منها همست :لسه ظاهر ؟
كان علي في اثناء محاولاتها لا يستطيع ابعاد عينيه عنها حتى لثانيه واحده كان يراقب بوله شديد كل حركة تقوم بها ....عندما رفعت يديها وبدأت بادخال شعرها تحت حجابها باصابعها الرقيقة كانت تعض على طرف شفتها برقه وخجل بطريقه اذابت قلبه تعلقت عينيه بشفتيها المكتنزتين وعض على شفته وهو يقاوم رغبة تملكته باحتوائها مرة اخرى بين ذراعيه و...... هزعلي راسه ليطرد هذه الافكار الغريبه عليه هو شخصياً وافاق على صوتها الهامس وهو يردد مرة اخرى :ها لسه ظاهر؟
تنحنح ليجلي صوته ورد وهو ينظر لحجابها :لا والطرحه كمان اتعدلت
همست معتذرة بخجل رقيق : تعبتك معايا
همس بحنان شديد وهو يقترب منها بدون شعور وهو يكاد ينسى نفسه مرة اخرى :ياريت كل التعب يكون زى كده .....ده أنا اكون في منتهى السعاده
اخفضت راسها بخجل وهى تفرك يديها
اخذها من يدها وخطا بها من الباب الجانبي وهو يقول باهتمام : الحمد لله ال حصل ده كله كان اثناء فترة انشغال الناس في البوفيه فما اعتقدش ان في حد اخد باله من غيابك لسه
رفعت له راسها وسألته ببراءة : طب انت اخذت بالك ازاي؟
نظر اليها وتعلقت عينيه بعينيها وقد حار في ايجاد رد على سؤالها
فقال ليهرب من اجابتها وهو يرى توافد الضيوف على القاعه :ثواني يا ليلى أنا هاكلم لميس تجيلك هنا بدون ماحد ياخد باله خليكى مستنيه هنا اوكيه ؟
هزت راسها :حاضر
التفت ينظر لها قبل ان يبتعد عنها وهى واقفه بهدوء تنتظر تنهد
واسرع يبحث بعينيه عن لميس فوجدها اخيراً بجوار والدتها فاشار اليها فاقتربت منه قائله :خير يا علي
ابتسم واشار الى مكان ليلى :لميس ليلى عايزاكى
هزت راسها باهتمام :حاضر
أسرعت اليها وبعد ثوان كانت تقف بجانبها وهى تتحدث معها بعدها اتجهت بها الى دورة المياه ظل علي يراقبهما حتى اختفيا عن انظاره
في هذه اللحظه سمع صوت عمه وهو يناديه واتجه اليه بعدما اطمئن عليها مع لميس
........

noor elhuda likes this.

سامراء النيل غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 18-12-16, 03:41 PM   #603

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي

داخل دورة المياه قالت لميس براحه شديده :الحمد لله الميك اب ده ضد الميه
ليلى وهى لا زالت ممسكه بالمحرمه التى اعطاها لها علي قالت وهى واجمه :افتكرت انى شكلى ومكياجي باظو
لميس بتاكيد وهي تضع اللمسات الاخيرة في ضبط حجاب ليلي :لا زى ما انتى قمر يلا بينا
امسكت يدها برفق وخرجا سويا
سمعت صوت جدتها بقلق:انتي هنا يا ليلى أنا وعماد لفينا القاعه عليكى
لميس وهى تضحك :معلش يا تيته كانت معايا
زفرت الجده بارتياح :لا عادى يا لميس ياحبيبتى بس مره واحده قلبى قبضنى عليها الحمدلله انها بخير
ارتاحت ليلى عند سماع صوت جدتها وقالت وهى تغالب دموعها :أنا بخير يا ماما
امسكت الجده كفها بحنان وهى تظن ان تلك الدموع بسبب تاثرها في زفاف شقيقتها وخرجتا متجتهين الى القاعه
............

noor elhuda likes this.

سامراء النيل غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 18-12-16, 03:42 PM   #604

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي

كان عمر ينظر لعلي بتمعن عندما سأله :انت كنت فين ياعلي مره واحده اختفيت ؟
اجاب وهو يرى ليلى ومعها لميس وجدتها يجلسون على طاولتهم:موجود كنت عايز حاجه ؟
عمر وهو يراقب نظراته الى اين تتجه و بحده :خليك معانا وياريت تركز معانا شويه مش عايز كل شويه الف القاعه ادور عليك
هز راسه دون ان يلاحظ النبره الحاده من عمر لان تركيزه كان منصب عليها وخاصة عندما جلس بجوارها عماد
وهويتحدث معها فرد ساهماً :اوكيه
سمع صوت ابيه وهو يقول
:عقبالك كده يا علي لما تتجوز وافرح بيك
التفت لوالده وابتسم :ان شاء الله
شريف وهو يقول بتمنى :عارف يوم فرحك أنا اللى اسوق بيك العربيه
فؤاد وهو يضحك غير مصدق :انت بتتكلم جد يا شريف
شريف بجديه:طبعا هو في اغلى من علي يا فؤاد بس هو ينوى ويختار
فؤاد وهو يغمز لعلي :سيبنى اختار لك واحده هتدعي لي
علي وهو يضحك :كان ممكن ارضى زمان لكن دلوقتى لا قررت اختار بنفسي
عمر بغيظ :ليه هو في حاجه في دماغك واحنا مش عارفين ؟؟
شريف وهو يحتضن كتفي علي ويضحك:ياريت والله يكون في واحده في باله والله اروح على طول اخطبها له
عمر بسخريه:احتمال ما تعجبكش ياعمى وتطلع ناقصه ايد رجل عين انت عارف علي واختيارته الغريبه
فؤاد وهو يراقب كلمات عمر واسلوبه والتفت لعلي وجده شارداً فلم يكن يتسمع لعبارة عمر الغريبه
ابتسم علي وقال :عن اذنكم اشوف حمزه
وابتعد عنهم تحت مراقبة عمر له
.......................
في نهايه الزفاف
قالت بصوت مخنوق من البكاء وهى تحتضن ليلى بشده :مش عايزه اسيبك انا عايزه ارجع البيت معاكي خلى بابا يكلمه اني ارجع معاكم
ليلى وهى تتكلم بصوت حاولت ان يكون قوى:ماينفعش يابينو ياحبيبتى انتى خلاص اتجوزتى وبقالك حياه تانيه
ابعدتها برفق وقالت :بينو خلي بالك من نفسك واي حاجه عايزاها كلمينى وانا اكون عندك
زينه بحنان شديد وهى تنظر لوالدها :بابا خلي بالك من ليلى اوعى تسيبها لوحدها ابدا وخلي ثريا جنبها تشوف كل طلباتها
ابتسم بحب وسعاده وهو يرى ابنتيه روح واحده في جسدين كل منهما تقدم راحة أختها على نفسها :هتوصينى على ليلى يا زينه ما تقلقيش يا حبيبتىي
وامسك يدها وهمس قائلا :اوعديني لو عاصم ضايقك او حصل اى حاجه تكلمينىي ...رغم أنى عارفه انه هيصون الامانه لانه تربية فؤاد وانا واثق في تربية فؤاد
أخفضت رأسها بحزن وتنهدت وهمست في نفسها "اقولك ان ابن صاحبك طلع في منتهى القسوة وصدمني في ليلة فرحي وفاكر اني اجبرته على الجواز ولا اقولك انه طول الفرح بيقول لي كلام زى السم يجرح فيا غير نظراته اللى كانت كلها ضيق وقرف "
رسمت ابتسامه على شفتيها :ما تقلقش يا بابا
همس مؤكدا :اوعديني
همست وقالت :اوعدك اليوم اللى احس انه خلاص مفيش فايده اكلمك
..................

noor elhuda likes this.

سامراء النيل غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 18-12-16, 03:45 PM   #605

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي

هتف بحده وبغضب شديد :انت بتقول إيه ياعلي
واردف بغضب :يعنى جه الفرح عشان يخطفها ويعتدى عليها
هز علي راسه مؤكداً:ايوه ياعماد لولا ستر ربنا والتدريبات اللى اتعلمتها كان قدر يخطفها قبل ما اوصل لهم
همس بفحيح غاضب:كان عايز ياخدها بدون ماحد يحس مستغل انها لوحدها الحيوان ابن .......ده جنسه إيه ده
واردف وهو يضغط على اسنانه بغضب :لكن قسماً بالله ما اسيبه هو اصلا عايز يتربى وماحدش هيربيه غيرى الكلب ...ابن .....الل..... أنا رايح أجيبه من رقبته كده وخلي ابوه ولا امه يعترضوا والحمد لله انك شفته عشان ما يفكروش بس انهم يكدبو
علي بجديه وهو يمسك ذراعه :عماد أنا متاكد انه مش هيكون في البيت اكيد رجع المكان ال مستخبى فيه اصبر يومين اكيد هيرجع وانا اجى معاك لانى مش اسيبه الكلب الواطى ده مش كفايه ال عمله
عماد بالم وغضب وهو يراقب ليلى وهى تودع اختها وهى تبكى :اصبر ازاى والكلب مش راضي يطلعها من دماغه...واحد غيره بعد الضرب والسجن يبعد عن طريقها نهائي لكن ده مصر انه يقرب لها ده مجنون عايز ياذيها ومستغل عماها عشان يقرب منها بسهوله
ضم قبضته بغضب :أنا مش هاستنى لحظه من دلوقتى اروح عند بيته واشوفه
علي بجديه :لو رحت رجلي على رجلك مش اسيبك تروح لوحدك
عماد وهو يضع يده على جبهته :خليك بعيد احسن يا علي عن الموضوع
قاطعه علي بعصبيه :هى تقول لي خليك بعيد وانت تقول لي خليك بعيد شايفنى عيل قدامك
عماد بتساؤل :هى مين؟
علي وهو يتجاهل السؤال :اسمعنى من الاخر مش اسيبك تروح لوحدك فاهم الكلب ده مش اسيبه بعد ماشفت اللى ناوي عليه
التفت عماد ينظر لليلى وقال هامسا وهو يرى والدها يتحدث مع عاصم وجدتها تقف معها بجوار السيارة
:أنا ما في حاجه واجعه قلبى قد ليلى ودلوقتي جواز زينه هيأثر فيها اكثر أنا خايف عليها وخايف ترجع لها الكوابيس تانى بعد اللى حصل
رد علي باهتمام :عماد اوعى تسيبها الفتره دي أنا قلقان عليها ولو قدرت خلى جدتها معاها اليومين دول
نظر لعلي وهو يتحدث عن ليلى دون ان يشعر ويخبره عن قلقه وخوفه الشديد عليها ... غير مراقبته لها طوال الزفاف كل ذلك اكد له مدى اهتمامه وحبه الشديد لها
عماد وهو ينظر ليلى : اقول لماما تبات معاها النهارده ماتسيبهاش لوحدها هى متعلقه بماما وهترتاح انها معاها
واردف :ومن بكره اعمل حراسه على البيت وعليها واتفرغ لابن ناديه
..............

ودعت والديها والتفتت زينه تنظر لاختها الواقفه بعيداً مع جدتها ويبدو على وجهها الالم بشده...نظرت لوالدها وهو واقف يتحدث مع عاصم والاخير يهز رأسه له بتهذيب
التفت لها ومد يده ليفتح لها الباب الامامي للسيارة حيث انه من سيقودها لتركب بجواره وهو يرسم ابتسامه هادئه على شفتيه عكس ما يعتمل داخله تماما سمعت صوته وهو يقول بتلك الابتسامه التى صارت تثير اعصابها :اتفضلى
اشاحت بوجهها بعيداً عنه لكى لايرى دموعها واستقلت السياره بمساعدة لميس ووالدتها وبعدها صافح والدها وجلس بجوارها اشارت لوالدها وهى تقول بصوت باكى:بابا هتوحشنى اوى
ابتسم وقال بصوت غالبه البكاء:وانتى اكتر ربنا يسعدك ياقلبى واشارت لوالدتها التى تقف بجوار والدها
تحركت بهم السياره وما ان ابتعدت حتى تلاشت تلك الابتسامه التي التصقت بشفتيه طوال الليله وزفر بضيق:اخيراااا الواحد اتخنق
وفك رابطه عنقه والقاها في المقعد الخلفي
اشاحت بوجهها عنه ونظرت من النافذه بالم وحزن وهى تحملق لذلك الظلام الذى حولها رفعت راسها الى السماء تبحث عن القمر ليضيء ذلك الليل ولكن رأت النجوم وهى تنير السماء
ساد الصمت المطبق في سيارته لا يقطعه الا اصوات ابواق السيارات الماره بجانبهم
لم يعرها اي اهتمام او يلتفت لينظر اليها بل ظل يقود سيارته بجمود وهو مقطب حاجبيه بضيق
.............

noor elhuda likes this.

سامراء النيل غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 18-12-16, 03:45 PM   #606

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي

دخلت غرفتها ومعها جدتها جلست على فراشها شارده تفكر لقد ذهبت زينه التى عادت الى المنزل من اجلها ...لقد اصبحت بمفردها
سمعت جدتها تقول وهى تتجه للخزانه :اجهز لك الحمام تاخدى دش دافى يريح اعصابك وتنامى على طول إيه رايك ؟
هزت راسها وقالت بهدوء :يا ريت يا ماما موافقه
نظرت لها جدتها بالم شديد على ذلك الحزن المرتسم على وجهها لفراق اختها
جلست الجده بجوارها واحتضنتها وهى تقول:ليلى زينه ما بعدتش عنك يومين وتلاقيها كل يوم جايه تقعد معاكى
همست بشرود ودموعها تسيل على وجنتيها:هافتقد وجودها اوى ياماما
ربتت على ظهرها :في الاول هتحسى بكده وبعد كده هتتعودى مع الايام
ليلى بغصه:مش عارفه اعمل إيه من غيرها
وتنهدت وقالت بحب:ربنا يسعدها وعاصم يحبها ويخاف عليها
ابتسمت بحنان :عقبالك ياليلى لما اشوفك عروسه مع اللى يستاهلك
ليلى بسخريه :عروسة إيه ياماما مين ممكن يفكر يرتبط بواحده عميا تكون عاله عليه
قاطعتها جدتها :لا يا بنتى متقوليش كده لو نصيبك هتتجوزى هتتجوزى وانتى بحالتك... ناس كتير حلوين وبيشوفوا وربنا ما كتبش لهم الجواز ومش فيهم اى عله تمنع لكن نصيبهم كده... ليلى نصيب الانسان بيجى له لحد عنده محدش بياخد نصيب حد او رزق حد كله مقدر من عند ربنا
وانا عندى يقين ان هيجى واحد يحبك ويخاف عليكى ويقول هى دى مش عايز غيرها
ابتسمت ليلى واستندت على صدر جدتها باستكانة
ابعدتها الجده برفق وامسكت يدها :يلا بقى قومى على الحمام
قامت معها واتجهت الى الحمام
..................

noor elhuda likes this.

سامراء النيل غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 18-12-16, 03:47 PM   #607

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي

اوقف سيارته ونظر الى سيارة والده التي سبقته بالوصول خرج من السياره وانتظرها لتخرج
حاولت الخروج ولكنها لم تستطع بسبب فستانها كلما حاولت ان ترفعه لاتستطيع تنهدت بياس شديد تحتاج مساعده لن تستطيع الخروج من السياره دون مساعده عضت على شفتيها بقهرلاتستطيع طلب المساعده منه لانه سوف يسخر منها ويمطرها بحديثه القاسى سوف تحاول مره اخرى تذكرت ان والدتها ولميس ساعدوها على ركوب السياره ولكن الان هى بمفردها ولاتستطيع
اطلقت زفره واحنت راسها وهى تفكر بطريقه تساعدها على الخروج
زفر بضيق وهو يراها لازالت قابعه في كرسيها لاتتحرك وضع يده على خصره وهمس لنفسه بحنق:هى متخيله انى افتح لها الباب واقولها برجلك اليمين هى صدقت التمثليه ولا ايه
جلس يطرق بعصبيه على الارض بقدمه
بعدها اتجه بضيق وهو يقول :مش هنقضى الليله كلها بره عشان الهانم
اقترب من السياره وهم ان يصرخ في وجهها وجدها منحنيه تحاول ان تجمع فستانها وكلما حاولت ان تجمعه وتخرج تفشل في المحاوله
رفعت راسها وهى تزفر بياس وقلة حيله ولكن فوجئت بتلك العينان الرماديتين وهى تنظر لها بقله صبر
اخرجت قدمها خارج السياره بهدوء شديد وبيدها اليسرى امسكت فستانها وقبل ان تتحرك اقترب منها وانحنى نحوها فتراجعت للخلف
امسك طرف فستانها بيد وبيده اليسرى امسك ذراعها وقال :اتحركى
امسكت جزء من الفستان وخرجت وهى مستنده عليه
ما ان خرجت حتى صفع الباب خلفها بشده
وقف بجوارها :يلا مش هنقضى الليله كلها هنا
تحركت معه بقدمين ترتعشان وقلب يخفق بشده وقف امام الباب واخرج مفاتيحه وفتح الباب وجد والده ووالدته ولميس بانتظاره ابتسم لهم بهدوء
اقتربت نهاد وهى تبتسم بسعاده تحتضن ابنها واقتربت من زينه :نورتى البيت ياعروسه
فؤاد وهو يقترب منها ويقبل جبهتها بحنان:نورتى البيت ويارب يسعدكم
لميس وهى تضحك :لا ياماما بيتها فوق مش ده عشان بعد كده لما اقولها روحى بيتك متقوليش ده بيتى صحبتى وعارفاها
نهاد وهى تهز راسها بياس:متزعليش منها يا زينه انتى عرفاها هزت راسها بالنفى وهى تبتسم :لا ياطنط في حد يزعل من لميس
لميس وهى تضع يدها في خصرها :ليه شايفنى مجنونه
واردفت بمكر:أنا اسيبك الليلة دي عشان عروسه بشرط اطلع اتعشى معاكم
اتسعت عينا نهاد ونظرت لزوجها :اقولها إيه دى يافؤاد
لميس وهى تهز كتفيها بهدوء:أنا مش شايفه فيها مشكله
فؤاد وهو يضحك :مش لازم الليلة دي يا لميس تدمريهم معلش هما لسه عرسان
نظرت زينه للميس وهى تتمنى بداخلها ان تاتى وتجلس معهم
وهمت ان تتحدث ولكن سمعت صوته يقول
:الايام الجايه كتير تبقى تطلعى وتقعدى معاها براحتك
امسك ذراعها وقال :تصبحوا على خير
همست بالتحيه بصوت منخفض وهى ترتعش مثل الورقه
واتجه الى الدرج
ما ان وصل الدور العلوى حتى ترك يدها واخرج مفتاحه من جيبه وسبقها بالدخول وقفت للحظات تنظر لظهره بأسى ودلفت بقدمها وهى تسمى الله
وقفت تنظر للمكان تبحث عن كرسى تجلس عليه لانها تشعر بان قدميها لاتستطيعان حملها
اقترب منها واغلق الباب وجلس امامها وقال بصوت جامد
:اسمعينى كويس وياريت الكلام اللى اقوله تنفذيه غير انه مايطلعش بره الباب ده واشار لها على باب الشقه
جوازنا قدام الناس نتظاهر انه عادى وان احنا سعدا...فاهمه ..ده اولا
ثانيا وده الاهم عندي ماتطلعيش بره البيت لاي حته الا باذنىي الدلع اللى شفتيه في بيتكم وتطلعي وتدخلي على راحتك تنسيه ... حتى الجامعه جدول محاضراتك يكون عندي أنا اللى اوديكي واجيبك ..زفر بضيق وهو يضيف :كنزى اهم حاجه عندى تعامليها كويس ولو في يوم شفتك بتعامليها وحش هتشوفى منى شيء مش هيعجبك

كانت تستمع له وهى متسعه العينين بذهول شديد هى لم تتخيل ولو في اسوأ كوبيسها ان يحدث لها ذلك كل ذلك من اجل شيء لم يكن لها دخل فيه
قالت بهمس وعينيها تلمع:انت بتعمل كده ليه ؟؟أنا ما اذيتكش
نظر لها وقال بحده شديده وغضب مكبوت من فتره طويله وآن له ان يخرج :انتى ما اذتنيش ده انتى اكتر واحد اذتنى
واردف بغضب :عارفه لما راجل ينجبر على حاجه هو مش عايزها أنا كده....ابويا جبرنى عشان خاطر صاحبه مش عايز بنت صاحبه تبقى سمعتها في الارض
واردف وهو يشير لنفسه :اتجبرت زى الدبيحه كل حاجه عشان خاطر الهانم شبكه ودبل عشان خاطر الهانم شقه وديكورات وفرح في اكبر قاعه في البلد عشان خاطر الهانم ...انا فين من ده كله
قاطعته والدموع تتساقط من عينيها :انت فاكر انت بس المغصوب أنا كمان زيك واكتر اوعى تفتكر انى كنت ملهوفه على الجوازه دى أنا لآخر لحظه رافضه وبأتمنى ان حاجه تمنع الجواز لكن
واردفت بقوه :لكن أنا مش زيك انانيه فكرت بس في نفسي فكرت في ابويا وسمعته ماحبتش انه بعد ما ربانى وعلمنى اني اجي بمنتهى السهوله اكسره مش أنا ...واذا كنت انت مش عايزنى أنا كمان مش عايزاك وقعادى هنا بس عشان خاطره
تركته واتجهت الى اول غرفه في وجهها واغلقتها واستندت عليها وهى تضع يدها على فمها تمنع شهقتها من الخروج ودموعها تغرق وجهها بالم
كان عاصم لا يزال فاغراً فاه بصدمه من حديثها وقوتها وبعدها تركته واتجهت الى غرفة النوم واغلقتها خلفها بقوة
خلع سترته وقذفها بغضب على الارض واتجه الى الغرفه الاخرى
..................

noor elhuda likes this.

سامراء النيل غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 18-12-16, 03:48 PM   #608

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي

دخل المنزل وهى يردد اغنيه لام كلثوم عقدت حاجبيها باندهاش وخرجت من المطبخ تنظر اليه اقترب منها وامسك يدها وقال بصوت جميل ظهرت بحته فيه :وقابلتك انت ...لقيتك بتغير كل حياتى ...معرفش ازاى ...انا حبيبتك ما اعرفش ازاى يا حياتي ...
واخذ يرقص معها وهو يغنى
ابتسمت بحنان :يا حبيبى يا علي للدرجه دى بتحبنى خلاص أنا لغيت فكره انى اجوزك خليك معايا
سمعت ضحكات خلفها وهو يخرج من المطبخ وفى يده كوب من العصير وقال شريف :لغيتى الفكره عشان غنالك ومين اللى دلوقتى كانت بتتفق مع صحبتها انها تشوفها في النادى هى وبنتها عشان علي يشوفها
رمقته بنظره تهديد ليصمت وقالت مبرره لعلي الذى ينظر لها منتظراً منها ان تتحدث :دى واحده صحبتي طنط ابتهال اكيد تعرفها بنتها اتخرجت من كليه فنون جميله واسمها جيجي
هز راسه :أنا معرفش ان ليكي واحده صحبه اسمها ابتهال ثم أنا مالي ليها بنت ولا ولد ماما أنا لغيت الفكرة
اتسعت عينيها وقالت بصدمه وهي تضرب بيدها على صدرها:لغيت فكرة الجواز ليه يا بني عايز تعيش وحداني ؟
واردفت بضيق:وانا اللى قلت اعمل زى ماعمل فؤاد ونهاد وخلو عاصم يعيش معاهم واخليك تعيش معانا بعد ما تتجوز
شريف باندهاش :ماهو هيعيش معانا انتى ناسيه انه واخد شقه في الدور اللى فوقينا
ابتسم واقترب من والدته :ماما أنا مقلتش مش اتجوز قلت وياريت تسمعينى انى قررت اختارشريكة حياتي بنفسي طبعا من بعد رايك
قالت بسعاده وهى تضربه:وقعت قلبي ايوه ياحبيبي اختار ده اسعد يوم في حيا...
وصمتت وابتلعت باقي جملتها وقالت بغضب :تختار بنفسك ليه وانا اختيارى وحش؟؟؟ ...دلوقتى بقى اختيارى وحش انت حر أنا ماليش دعوه بيك اختار يا علي تبقى تختار
قال بتلك اللهجه الحنونه :هنون حبيبة علي هو في زى اختيارك ياروح علي لكن أنا قلت يعني من بعد اذنك طبعا ولو مش عجبك انسي اني قلت حاجه اهم حاجه رضاكي
كتم والده ضحكته وهو يرى ابنه كيف يحاول ارضائها وكيف لانت ملامحها في ثوان وهى تقول :لا يا قلب امك اختار المره دي وان شاء الله تكون بنت حلال وتعجبك ومن عيله كويسه وانا واثقه في اختيارك
علي وهويقبل جبهتها :ربنا يخليكي ليا
سالته :جعان اعملك عشا
هزراسه بالنفى :جعان نوم محتاج ارتاح وانام من الصبح واقف على رجليا
ربتت على كتفه :روح يابني خد دش دافى ونام
قال وهو يتجه لغرفته:تصبحوا على خير
..........

اغلق عينيه والماء يتدفق عليه ليزيل تعب وارهاق اليوم لقد كان يوماً مرهقاً طويلاً واكثر ما ارهقه واثار غضبه ذهابه بعد انتهاء الزفاف هو وعماد الى منزل ذلك المجنون وعلموا من حارس البنايه انه لم يعد بعد وان والديه قد سافرا بالامس ...لقد ذهبوا جميعا ولم يعلم حارس البنايه اين ذهبوا
اغلق صنبور المياه وخرج من الحمام وارتدى تى شيرت احمر وشورت اسود واتجه الى فراشه والتقط ثيابه ليعلقهم... ولكن تسلل عطر رقيق انثوى الى انفه ومنها الى قلبه رأسا
استلقى على فراشه وهو مغمض العينين يضع قميصه على انفه يستنشق عبيرها الذى تعلق في قميصه عندما تعلقت به وارتعاشها بين يديه وخوفها والمها تمنى وقتها ان يخفيها في صدره بعيداً عن كل الناس لا يراها احد غيره ولا يهتم احد بها الا هو ...تذكر وهى تناديه باسمه ...لها طريقه في نطق اسمه مختلفه تجعل له مذاقاً خاصاً على اذنه وقلبه ترسل رعشه الى قلبه تجعله يخفق بشكل لم يعتاده من قبل ابتسم برقه وهو يمرر يده بحنو شديد على قميصه وهو يتخيلها بين ذراعيه وهمس بصوت مشتاق :ليلى
واردف يردد تلك الابيات :
لما اراها بالتبسم وردت وجناتها ...وتلعثمت عند الخجل...
الله ما أحلى ابتسامتها التى اضنت ...فؤادى بالمحبه والعلل
ومد يده واطفأ المصباح المجاور لفراشه واحتضن قميصه بحنان شديد ونام
................

noor elhuda likes this.

سامراء النيل غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 18-12-16, 03:49 PM   #609

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي

مستلقيه على فراشها والهدوء يخيم على غرفتها بعدما نامت جدتها على فراش زينه تمرر اصابعها الرقيقه على غطائها وهى تتذكر ماحدث لها الذى مر بها اليوم لم يكن سهل عليها محاولة اختطافها من قبل ذلك المجنون تغيرت ملامحها للاشمئزاز وهى تتذكر التصاقه الشديد بها وهمسه الذى يثير غثيانها تحمد الله على وجود علي واسراعه لانقاذها منه وضربه لذلك الحقير ....وجوده بجوارها ابعد ذلك الخوف والقلق اللذين يخيمان عليها ولم تحدث لها حالة فقدان الوعى التى دائما ما تحدث لها في وجود ادهم حمدت الله انها لم تغب عن الوعي والا فان مصيرها كان سيكون مجهولا وتسائلت فيما بينها هل تماسكت بفضل وجود علي معها ام انها كان يجب ان تتماسك لتنقذ نفسها من براثن هذا المجنون...لم تستطع ان تنكر ان وجوده معها اعطاها قوه بداخلها جعلتها تتماسك ولم يسيطر ذلك الرعب عليها تنهدت بارتياح شديد وعضت على شفتيها بخجل شديد وهى تتذكر انهيارها على صدره وهمست :هيقول عليا إيه دلوقتى وقالت لنفسها مبررة بخجل... لكن أنا مكنتش في وعيي ...
تذكرت همسه لها وهى تبكى على صدره وخوفه وقلقه عليها وابتسمت بخجل وشعرت بخفقات قلبها تتسارع بشكل غير مسبوق ...كانت تشعر بدغدغه لذيذه بداخلها واحاسيس جديده عليها لم تجربها من قبل احساس لاتعرف ان تصفه مابين سعاده وترقب وراحه ...فضول ...فضول لمعرفته لرؤيته اغمضت عينيها وتنهدت بداخلها تمنت ان تراه ... تمنت ان يأتى لها طيفه في الحلم بصورته الحقيقيه وتتعرف علي ملامحه تنهدت ...رفعت اناملها الرقيقه وهى تحاول ان ترسم له صوره في مخيلتها قالت بهمس ياترى شكله كده زى صوته
وصمتت قليلا واردفت تحدث نفسها :أنا فاكره مره قال لي انه اتعور في شفته وسابت له اثر لسه موجود
واضافت هامسه " واضح انه طويل اظن ان طوله 180سم"
وهمست " حتى ولو مش وسيم اوعادى كفايه انه بيفهمنى ... بشكل كبير بيحس بيا وبيعمل حاجات محدش فكر انه يعملها وصفه ليا اى حاجه مش بشوفها او بتمنى انى اشوفها من غير ما اطلب منه"
تذكرت وصفه اليوم لزينه وعاصم ووصفه للكوشه حتى الازهار وصفها لها لم يترك شيء الا اخبرها عنه دائما مع وصفه يشعرها انها ترى وان ذلك الظلام الحالك قد تبخر كأن الظلام يخافه ويخاف مواجهة صوته ووصفه
تنهدت وهمست :علي ...
........................

noor elhuda likes this.

سامراء النيل غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
قديم 18-12-16, 03:49 PM   #610

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي

في اليوم التالى
اتجه فخر الى سيارته بغضب وحنق شديد من تلك المحادثه الى اثارت غضبه بشده
سمع رنين الهاتف كان سيتجاهل الرد ولكنه راى اسم صديقه وضع السماعه في اذنه بغضب واجاب :وعليكم السلام ...شفت الهانم رفضت ...رفضت ترجع ...سبب اى سبب بدون اسباب رفضت انها ترجع لي ... انا رايح لها مش اسكت واسمع كلامها
يا علي افهمنى ... طيب فهمت أنا جاى قلت ...لا مش بعيد عن المطعم نص ساعه واكون عندك
............

noor elhuda likes this.

سامراء النيل غير متواجد حالياً  
التوقيع
رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 07:24 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.