آخر 10 مشاركات
106 ـ صيف في غيتسبرغ ـ بربارا بريتون ع. مدبولي (كتابة / كاملة** ) (الكاتـب : Just Faith - )           »          كاثرين(137)للكاتبة:Lynne Graham (الجزء1من سلسلة الأخوات مارشال)كاملة+روابط (الكاتـب : Gege86 - )           »          رواية المخبا خلف الايام * متميزه و مكتملة * (الكاتـب : مريم نجمة - )           »          لا تتحديني (165) للكاتبة: Angela Bissell(ج2 من سلسلة فينسينتي)كاملة+رابط (الكاتـب : Gege86 - )           »          استسلمي لي(164)للكاتبة:Angela Bissell (ج1من سلسلة فينسينتي)كاملة+رابط (الكاتـب : Gege86 - )           »          سلسلة فينسينتي... للكاتبة: Angela Bissell (الكاتـب : Gege86 - )           »          و أَمَةٌ إذا ما ابتُلِيَت في شرَكٍ ما جنتَ *مميزة* *مكتملة* (الكاتـب : فاطمة عبد الوهاب - )           »          383 - همسات الندم - جين بورتر (الكاتـب : أميرة الورد - )           »          سحر التميمة (3) *مميزة ومكتملة*.. سلسلة قلوب تحكي (الكاتـب : كاردينيا الغوازي - )           »          الربيع والعالم السفلي (6) للكاتبة: P.C. Cast (كاملة+روابط) (الكاتـب : Gege86 - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

Like Tree1Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 23-04-19, 04:42 PM   #1

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
Rewitysmile25 عندما يعشق اﻻسد ،للكاتبه / ايه موسي " مصريه " ( مكتملة)




بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اعضاء روايتي الغالين نقدم لكم رواية

(( عندما يعشق اﻻسد ))

للكاتبة/ ايه موسي



قراءة ممتعة للجميع ...




ندى تدى likes this.


التعديل الأخير تم بواسطة فيتامين سي ; 07-05-19 الساعة 06:10 AM
فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 23-04-19, 04:43 PM   #2

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

رابط لتحميل الرواية هنــــــــــــــــا





رواية عندما يعشق اﻻسد
الفصل الاول



في احد نقط التفتيش علي الطريق كان هناك ظابط شرطه يجلس في سيرته يرتدي قميصه الكحلي وكان قوي البنيان ولديه عضلات من يراها يعرف انه يمارس الرياضه والجيم كان مرتدي نظاره شمسيه سوداء تخفي ملامح عينيه العسليه الحاده ولكن كانت ملامح وجهه تدل علي انه غاضب ومنزعج حيث كان يزفر بقوه ويمسك بالشعره حتي يهدي ولكنه سمع صوت احد ينادي عليه

الشويش بخوف :اسد باشا
حيث التفت اليه اسد ليشعر الشويش بخوف شديد ويشعر بقشعريره تسري الي جسده وليتحدث هو بعصبيه ممزوجه بالغضب

اسد:عايز ايه يا زفت انت مش شايفني علي اخري
تكلم الشويش من الخوف وتكلم بتلعثم

الشاويش :ف ا رس باشا
عندما سمع اسد كلمه فارس حيث جن جنونه وزاد غضبه

اسد :هو فين الزفت ده اما اشوف خلفته منك لله يا فارس كان زماني نايم دلوفتي ليقاطع كلامه اختراق سياره الحاجز
ليخلع اسد نظارته

اسد بغضب :وقعتك سوده
تجتمع القوات وتحيط بالسياره ويخرج اسد مسدسه ويصوب المسدس امام السياره

اسد بحده:اطلع وارفع ايدك فوف الي ورحمه امي هصفي المسدس فيك

لينفتح الباب ببطء شديد لكن اسد اسرع في فتحه وصوب المسدس واتسعت عينيه وذهل عندما وجدها شابه تختبئ بجانب الكرسي وترفع يديها معلنه الاستسلام

اسد بالضيق : هو اليوم باين من اوله اطلعي يا زفته انتي

تخرج من السياره شابه متوسطه الطول ترتدي نظاره تخفي جمال عيناها الخضراء وملامحها بريئه كالاطفال مرتديه فست طويل واسع جدا وجينس واسع من يراها يقول انها تلبس لاثنان معا وترتدي حجاب طويل

لينظر لها اسد من فوق لتحت
اسد:انتي يا بنت انتي انتي دخلتي في اللجنه وسرقه العربيه كمان
اندهشت من كلامه فتلك اول مره يكلمها احد بهذه الطريقه لتجيب بكل هدوء

ليليان :دي عربيتي انا مش حرميه وهجيب لحضرتك الرخصه حالا بس انا اسفه اني دخلت في اللجنه لاني معرفتش افرمل ثم عدلت نظارتها بكل كبرياء
اما هو فا اشتعلت غضبه فهو لا احد يرد عليه بهذه الطريقه وايضا تعدل نظارتها امامه

اسد بغضب:طب وريني الرخصه يا بتاعه انتي واخلصي في يومك ده

وقفت وضمت يدها واسندت نفسها علي السياره ولم تتحرك
ليقف اسد بذهول
اسد بغضب :انتي يا حيلتها انتي يا ابله مش انا بكلمك

ليليان بجرأه:بس بس علي فكره انا ليه اسم يا حضره الظابط واسمي ليليان مش بتاعه ولا حيلتها ايه الالفاظ دي مفروض تاخد درس تحسين سلوك (لكنها لم تعرف ماذا فعلت فهي وضعت البنزين علي النار )

ليقترب منها بخطوه سريعه ويضع يديه من الجاهتين وتصبح ليليان في الوسط لتنظر في عينيه التي كانت عباره عن اللون الاحمر الدامي من الغضب لتبلع ريقها بصعوبه من الخوف ليتكلم بصوت كحفيف الافاعي

اسد :قصري معايه علشان مدفنكيش مكانك يا حلوه ثم اكمل بعصبيه وبصوت عالي واخلصي حاتي الرخصه اشوفك حراميه ولا ايه حكايتك

تسرعت ليليان بفتح حقيبتها من خوفها لتشهق بقوه

اسد بابتسامه خبث :هاتوها علي البكس

__________________________________________________ ________________________________

وفي مكان اخر ينام شاب ليرن هاتفه ليلتقط هاتفه بكسل وليرد

جاسر بنعاس :الووووووو

الفتاه :حبيبي انت فين

جاسر:انتي مين

الفتاه :انا مرام يا ابني

جاسر :ايوه يا زفته عايزه ايه في حد يرن علي حد في وقت زي ده

مرام:امال ارن امتي يا زفت انتي ارن عليك المغرب مثلا ماهو انت لو بطلت سهر عتصحي بدري

جاسر :يووه هو انتي لازم تديني المحاضره دي كل يوم

مرام:يا اخي اعمل حاجه حلوه غي دنيتك
جاسر :سلام وقفل السكه في وشها

__________________________________________________ _______________________________
في القسم
ليليان ببكاء وصوت مبحوح :طب ممكن اكلم اخويا لوسمحتي
اسد :بصي انتي مكانشي معاكي رخصه وكمان طولتي لسانك عليه الصبح فانا ععمل الي عليه علشان ميبقاش حرام عليه وعلشان شكلك محترم انا هديكي فرصه توضحي وتثبتي برائتك عشان ميبقاش حرام عليه ماشي

ليليان :والله العظيم دي عربيتي وانا اسفه ان كان لساني طول

اسد بهدوء:حصل خير خودي كلمي اخوكي وهنشوف

ليليان :شكرا لحضرتك

اسند اسد راسه علي الكرسي وتتصل ليليان باحد ولكنه لم يرد

ليليان:رد ياخي

اسدببرود:محدش بيرد انا عملت الي عليه دلوقتي ارتاحي علي الكنبه دي علشان نكتب المحضر
يصل فارس الي القسم
فارس بذهول :انتي بتعملي ايه هنا

ايه رايكم فالبدايه وياريت كل اللي هيتابعها
معانا يتفاعل بﻻيك وتعليق

للكاتبه :ايه موسي
والناشر رؤوف حكيم




التعديل الأخير تم بواسطة فيتامين سي ; 07-05-19 الساعة 06:24 AM
فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 23-04-19, 04:45 PM   #3

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



رواية عندما يعشق اﻻسد
الفصل الثاني


فارس بذهول :انتي بتعملي ايه هنا
تنظر ليليان لفارس وتنزل دموعها وتنهار ليقترب منها ليمسح دموعها ويضمها اليه

اسد بحده :الله الله يا حضره الظابط دا قسم شرطه مش كباريه

فارس بعصبيه:دي اختي يا غبي

اسد بذهول :اختك هو انت عندك اخوات اصلا

فارس :ايوه ليليان تبقي اختي الوحيده
يشير اسد علي ليليان ويقول

اسد :دي اختك

فارس بنرفزه:ايوه اختي وفيها ايه يعني ،وهي بتعمل ايه هنا اصلا وبتعيط ليه كده عملت ايه في اختي

اسد ببرود : معرفشي ان هي اختك ومكنشي معاها رخصه والقانون يمشي علي الكل

ليليان ببكاء:انا الي غلطانه يا فارس

فارس:خلاص يا ليليان حصل خير بعد كده عم ناجي هو الي عيوصلك المره دي جت مع اسد صاحبي واخويا المره الجايه ممكن تكون مع حد تاني

ليليان: حاضر طيب ممكن امشي دلوقتي علشان عندي امتحان

فارس: هاجي اوصلك
__________________________________________________ ______

وفي الجامعه
تصل ليليان الي الجامعه وتسرع الي المدرج

الدكتور اسامه:اتاخرتي ليه

قصت ليليان ما حدث معها

اسامه:حمدلله علي سلامتك كويس انك جيتي قبل نص الوقت لمكنتيش هتدخلي

ليليان :الحمدلله

جاسر :نجيبه هههههههههه
لم تبالي ليليان لكلامه

جاسر بسخريه: هتقغلي الامتحان ما انتي دحيحه

اسامه:بص في ورقتك يا جاسر
وبعد الامتحان

مرام :عملتي ايه يا بنتي واول مره تتاخري كده

ليليان :الحمدلله الامتحان كان كويس والتاخير ده بسبب واحد قبض عليه

لتسمع صوت من الخلف
جاسر بسخريه:واحد هههههههه هو الواحد ده ميعرفشي انك نجيبه متولي الخولي

مرام بانزعاج :ملكشي دعوه

جاسر بسخريه :ملكيش دعوه انتي اه اظن انه قبض عليكي من شكلك ده اصل ده مش شكل بنت

ليليان :والله مش انت الي خلقتني اما موضوع اللبس ده مش انته الي عتتحاسب عليه

مرام بشماته في جاسر :معاكي حق

لم يستطيع جاسر الرد واشتعل من الغضب واقسم انه ينتقم منها

__________________________________________________ _______

في مركز الشرطه

اسد :انت متاكد ان دي اختك

فارس :دي المره العشرين نفس السؤال اه اختي وربنا اختي

اسد:امال مش شبهك ليه

فارس : عادي يعني وبعدين مش انته المفروض تغض بصرك عن اخت صاحبك

اسد:مكنشي قصدي وانت عارفني اني مش بتاع الكلام ده

فارس :علشان كده سكتلك
صحيح انته هتروح امته البحث الجنائي

اسد:كمان شويه ليه

فارس:علشان الملف لاني نسيته في البيت ابقه تعالي خده باليل

اسد بحده :شغال عندك انا

فارس بمرح يا دومي ده انا هعزمك علي العشا ده ست الكل عمله شويه محشي انما ايه هتاكل صوابعك وراهم

اسد بحده: دوني في عينك انا مش عايز منك حاجه

فارس :ليه يا صاحبي مش احنا اخوات قبل مانكونوا صحاب وبدلعك عادي يعني

اسد:دلعك ماسخ

فارس بعند : يا دومي

اسد بحده عقتلك لو قولتها تاني

فارس بعند:واهون عليك يا دومي
يمسك اسد مزهريه من علي المكتب ويحدفه بها لاكن فارس ينخفض

فارس بخضه:الحمدلله ...يخربيتك كنت عتموتني

اسد:مع السلامه

__________________________________________________ _

وفي المساء ذهب اسد الي بيت فارس
وكانت ليليان ترص السفره وينهض اسد مع فارس لياكلوا واثناء العشا يرن جرس الباب ليفتح فارس

جاسر :مساء الخير

فارس :مساء النور مين حضرتك

جاسر بخبث :انسه ليليان هنا

_________________________________________

الكاتبه :ايه موسي

رايكم يهمني واكمل ولا لا

وايه هي توقعاتكم الحلقه الجايه




فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 26-04-19, 04:41 AM   #4

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



روايه عندما يعشق اﻻسد
الفصل الثالث

جاسر بخبث :انسه ليليان موجوده

فارس :ليليان ليه حضرتك مين

جاسر بالضيق واستفزاز :ممكن ادخل الاول ولا مغيش اكرام الضيف عند عيله المنشاوي

فارس بضيق :اتغصل

ليدخل جاسر ويري ليليان تنظر له نظره كره واستحقار وهو كذلك

اما اسد فكان يدقق علي نظراتهم لبعض بتمعن شديد ودقه

ليقاطع هذا الصمت وتلك النظرات صوت فارس وهو يسأل

فارس بصوت اجش:معرفتش برده انت مين وعايز ايه

جاسر بغرور وتفاخر وتكبر :انا جاسر الشامي

اسد بغضب من سخريه هذا الشخص:حصلنا الرعب والفزع

جاسر بغضب من سخريه اسد :وتطلع مين انت طب انا جاسر الشامي انته بقا يا حيلتها تطلع مين

نظر فارس لاسد فهو يعلم ماذا سيحصل علم انا جاسر سوف يخرج من هنا وهو جثه علي يد اسد

اسد بغضب شديد وصوته عالي :انت بتكلمني انا يا ياله ولا انا بيتهيقلي

اسد بغضب :رد عليه يا حليتها
جاسر بخوف : ايوه بكلمك انت امال بكلم خيالي

فارس بصوت واطي :ينهار اسود ومنيل انت مت علي كده

اسد بغضب وبعصبيه :تعرف كان احسلك انك مترودش
ثم ضربه لقمه اوقعت جاسر علي الارض وهجم اسد علي جاسر كمثل هجوم الوحش علي فريسته
وظل يضرب حتي نزف جاسر من كل وجهه
وتدخل فارس وحاول ان يبعد صديقه عن جاسر ولكن لا حياه لمن تنادي
ابتعد اسد عن جاسر وقال بكل كبرياء
احب اعرفك بنفسي
اسد :انا اسد المنصوري
عندما سمع جاسر هذا الاسم اتنفض وقام من علي الارض

اكمل اسد حديثه :لو مش عارفني اسئل ابوك يا حيلتها وهو عيقولك انا مين

ذهب جاسر خائفا منه ورحل

ليليان بعياط : والله يا ابيه هو الي بيديقني دايما هو اساسا مكنشي كد هو اتغير

نظر لها اسد وقال :ما هو باين

فارس :خلاص يا اسد بقه وبعدين ايه الي انت هببته ده ده كان عيموت في ايدك يا اخي

اسد بعصبيه :ميموت ولا يروح في داهيه تاخده

فارس بضحك :حرام عليك يا دومي

اسد بعصببه :انا ماشي علشان مرتكبشي جريمه فيك دلوقتي سلام

__________________________________________________ ________________________

في سياره جاسر كان جاسر يتكلم مع مجهول

جاسر بعصيه: ده لسه عايش مماتشي

اامجهول :هو مين الي لسه عايش

جاسر بغضب :اسد المنصوري

المجهول باندهاش :انت بتقول ايه

جاسر :زي ما بقولك كده هو لسه عايش لا وكمان بقه اقوي من الاول وشكله رجع علشان ينتقم

المجهول بعصبيه :اقغل دلوقتي

الفصل الرابع

عندما وصل جاسر الي البيت كان في احد في انتظاره

مرام :اتاخرت ليه يا زفت
جاسر بعصبيه:انتي مالك وبعدين انتي بتعملي ابه هنا

مرام بسخريه :جايه اشوف الي في وشك ده

جاسر :هي قالتلك

مرام :ايوه قالتلي بقولك ايه يا جاسر انسي ليليان علشان انت مش عارف ممكن يحصلك ايه وبعدين الي في وشك ده دليل ان لو اتعرضت لليليان تاني ساعتها عتقول علي نفسك يا رحمن يا رحيم

جاسر بغضب : وانتي مالك يا بتاعه انتي وبعدين ايه الي دخلك بيتي

مرام :بيتك زي ماهو بيتي يا جاسر ولا انت ناسي ان انا اختك

جاسربغضب : بت انتي اسمعي انا ماليش اخوات انتي فاهمه

مرام : بقولك ايه انا تعبانه وعايزه اريح علشان انت الكلام معاك زي ايلوته
__________________________________________________ _______________
في الصباح
يوصل فارس ليليان الي الجامعه

مرام :صباح الخير يا لي لي
ليليان :صباح النور يا مرمر
مرام :يالا المحاضره هتبدء
ليليان :يلا

لياتيهم صوت من الخلف قائلا

جاسر بسخريه: ما احنا هنقولو ايه بقه دحيحه يلا نجيبه متولي الخولي لايق عليكي بردوا

ليليان بهدوء:ينفع الي عملته امبارح
جاسر عندما تذكر ليله امس وتذكر اسد المنصوري ارتعش بخوف ثم ذهب علي الفور

استغربت الفتيات مما فعله جاسر

ثم ذهبوا الي المحاضره
__________________________________________________ __________________

خارج المحاضره
كانت بعض الفتيات يتهمسن
مرام :هو في ايه هناك
ليليان :مش عارفه
تعالي نشوفوا في ايه

مرام تسأل احدي الفتيات :هو في ايه هناك

الفتاه :بيقبوضوا علي رئيس الجامعه

ليليان :ليه
الفتاه :بيقولوا متورط في تهريب الاعضاء

يخرج من المكتب القوات وكان معهم اسد المنصوري
وعندما راؤه جاسر احس بان روحه تنسحب منه وخرج مسرعا ثم ذهب الي مكان خالي من اي احد واجري اتصالا ثم بعد ذلك رجع مكانه مره اخري

اسد عندما راي ليليان احس بفرحه لم يكن يعرف ما سبابها ولكنها اختفت عندما راي جاسر خلفها
____________________________________
توقعاتكم +رايكم مش عايزه ملصقات + ولا كلمه تم
اناعايزه رايكم فقط
____________________________________
للكاتبه :ايه موسي
____________________________________
والناشر رؤوف حكيم



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 26-04-19, 04:45 AM   #5

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



روايه عندما يعشق اﻻسد
الفصل الخامس والسادس



اسد ذهب الي ليليان
اسد:اذيك
ليليان :الحمدلله

ينظر اسد ناحيه جاسر
اسد بحده :عمل حاجه

ليليان :لا
اسد: متاكده

ليليان :هو تحقيق
اسد :لا مش تحقيق ولا حاجه انا بسال بس

جاسر بخوف ولكن حاول ان لا يظهره :منور يا باشا
اسد بسخريه :بنورك ايه ده الي في وشك

جاسر : عندما تذكر ليله امس ظهر علي وجهه علامات الخوف
ليليان استغربت من علامات جاسر الذي ظهرت

اسد :واخبار الوالد ايه

جاسر برعب :ك وي س

ليليان :هو فيه ايه انا مش فاهمه حاجه

اسد بسخريه :ابدا ما فيش اصل هو افتكر امبارح حصل ايه
جاسر بسخريه ولكنه كان مرعوب :تحب اجبلك اتنين لمون
اسد بسخريه :ياريت والله لو معندكشي مانع

كانت مرام وليليان يكتمون ضحكتهم

جاسر وجهه كلامه لليليان :انا عايز محاضره النهارده يا نجيبه

اسد بحده :مسمهاش نجيبه اسمها ليليان اه انت فكرتيني صحيح
صفق اسد بيديه ليلفت نظر الجميع

اسد بحده :اسمعوني كويس اي حد هيقول لليليان با نجيبه او يتعرض ليها بكلمه واحده هسجنه مفهوم

جاسر بغيظ :ليه هو انت المحامي بتاعها

اسد :لاء مش المحامي بتاعها اصل ليليان هتبقي مراتي
لينظر له الجميع في صدمه

مرام بصوت واطي :هي ولعت والعبه احلوت
لتسحب يد خفيه مرام ويكتم فمها

__________________________________________________ ___________________

في مكان مهجور

يوجد شخص يظهر علي وجهه علامات الغضب

اامجهول بغضب :بقه ابن المنصوري لسه عايش ازااااااااااي

يتكلم احدهم بخوف:باشا انا معرفشي وك
ولكنه يصمت فجاءه ويقع ممدادا علي الارض لينظر الجميع له في صدمه

المجهول :ترموه في اي مكان فاهمين

ليهز الجميع رؤسهم بالموافقه

المجهول :اما انت يا ابن المنصوري ليك يوم وقريب اوي

__________________________________________________ ___________________________

عند مرام
تعض مرام هذا الشخص من يديه

الشخص :اه يا بت العضاضه
مرام بدهشه :فاااارس

فارس: ايوه يا اختي فارس

مرام :انت بتعمل ايه هنا يا اهبل انت

فارس :وحشتيني
اهبل الله يخربيت الرومانسيه بتاعتك يا شيخه
هو مغيش وانت كمان وحشتني ابدا او كلمه حلوه

مرام :لاء مفيش ولكنها تنصدم عندما تسمع صوت ضرب نار بالخارج
ليجري فارس ناحيه الصوت هو ومرام

لينصدموا مما راؤه بالخارج

الفصل السادس

اسد :ايوه مراتي فيها حاجه دي

جاسر :بس ازاي
اسد مبسش و..
ولكنه يتوقف عن الكلام عندما سمع صوت ضرب نار
ليخرج سلاحه علي الفور
ويذهب الي مكان ضرب النار ويذهب اليهم ولكنه يذهب في مكان متخفي لا يراه احد ليسمع تلك المكالمه

رئيس الجامعه : الوووو يا باشا
المجهول : اسد المنصوري هو الي قبض علبك يا حليتها

رئيس الجامعه بفزع :اسد المنصوري هو لسه عايش
ولكنه لم يستطيع الكلام لان اسد المنصوري امامه

رئيس الجامعه بخوف :ااسدد
اسد :امال مين يعني هو انت مفكر اني نايم علي وداني مش عارفك
لا لا يا بابا انا كنت عارفك ومراقبك كويس
رئيس الجامعه :عتموت يا اسد والنهارده موتك وعلي ايدي ولكنه يسكت

ليتفاجاء الجميع بمحاصره رئيس الجامعه ورجاله وكان علي رئسهم فارس

ليضحك اسد ويقول :كنت بتقول حاجه عدها كده تاني
رئيس الجامعه بخوف :الباشا مش عيسيبك في حالك يا اسد انت وفارس مش عيسيبكم

اسد بسخريه : اه الباشا الي اول ما قتل ابويا وابو فارس هرب علي طول صح لا وكمان كان عايز يقتلني ويقتل فارس هههه السراحه باشا باشا يعني

فارس بسخريه : اه والله يا اسد باشا كبير اووي كمان هههههه

اسد :اقبضوا عليهم
ولكن رئيس الجامعه اخرج سلاحه مسرعا وضرب به اسد في صدره
واسد وفارس في نفس اللحظه اطلقو عليه النار
ذهب فارس مهرولا الي اسد
فارس بخوف علي صديقه :انت كويس يا اسد

اسد :ايوه يا ابني كويس في ايه مالك

فارس بخضه :هو ايه الي كويس ان... وسكت في هذه اللحظه وقال بس مفيش دم
اسد بضحك :خلع درع الحمايه الذي كان يلبسه

فارس بضحك :يا اخي خضيتني عليك هههههه
اسد : هههههههههههههه

فارس :ياله بينا يا اخر صبري

اسد :ياله يا اخويه

__________________________________________________ ________________________

عند ليليان ومرام
مرام بخوف علي فارس :انا خايفه اوي يا ليليان
ليليان بخوف هي الاخره :وانا كمان
ولكنهم يروا فارس واسد من بعيد

ليليان :اهم جم الحمدلله
مرام :الحمدلله

كانت البنات تنظر لاسد باعجاب شديد فهو وسيم الي حد الجنون
وكانت تتابعهم ليليان وهي سوف تنفجر من نظراتهم تلك لاسد

مرام بهزار :الجميل عيطق ليه هو انتي وقعتي ولا ايه هههههههههههه
ليليان :لا طبعا وعتطق ليه اصلا ماهو حر

مرام بضحك :ماشي هحاول اصدق هههههههههههه

ليليان بضيق : بقولك ايه يا مرام اسكتي انا مش فيقالك دلوقتي

مرام بضحك :مش بقولك وقعتي ههههههههههه

لياتوا اسد وفارس في هذه اللحظه

ليليان بغيظ وضيق :مداري جسمك ده ولا انت فرحان بعضلاتك دي

لينظر لها اسد باستفهام : ليه في ايه

ليليان بضيق :مافيش حاجه عن اذنكم
لينظر اسد وفارس الي مرام ليقول فارس

فارس :هي ليليان مالها

مرام بخبث :مالها ليليان ماهي زي الفل اهي مالها
ليذهب اسد ناحيه ليليان
__________________________________________________ ______________

عند اسد وليليان
اسد :هو انتي مضايقه مني من حاجه
تنصدم ليليان فهي تعرف انها لا مفر

ليليان بتردد:اه طبعا مضايفه ي ي عن ي ينفع الي انت قولته

اسد باستفهام :انا انا قولت ايه

ليليان :قولت اني هبقي مراتك

لينظر لها اسد بخيبه امل
اسد بضيق: انا اسف
وتركها وذهب

ليليان تقول لنفسها :غبيه غببه غبيييييببههههه
__________________________________________________ _____________________________
في مكان مهجور

المجهول :اسد هو وفارس مش ناوين علي خير ابدا
ليتكلم واحد من الذين هربوا من يد الشرطه : بس اسد اضرب بنار

المجهول بسعاده :انت بتتكلم جد طب هو في انهي مستشفي

ليرن هاتغه في هذه اللحظه
المحهول :الو
الرجل : باشا رئيس الجامعه انضرب بنار

ليفزع المجهول مما قاله :انت بتقول ايه ومين الي عمل كده

الرجل :اسد المنصوري وفارس المنشاوي

المجهول بصدمه :ازاي مش اسد مات

الرجل :لا مامتشي هو لسه عايش

المجهول بغضب شديد :اااااااااااااااه اااااااااسسسسسددددددددددد د عقتلك يا اسد عقتلك انت وفارس عقتلكممممم

__________________________________________________ _______________________

الكاتبه :ايه موسي ❤️ ❤️ ❤️




فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 26-04-19, 04:46 AM   #6

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



رواية عندما يعشق اﻻسد
الفصل السابع والثامن



في القسم
في مكتب اسد
فارس :انا رايح النهارده اطلب ايد مرام
اسد :الف مبروك مقدما
فارس :اكيد جاي لاني مش عقبل باي اعتزرات
اسد :اكيد معقول مكونشي مع اخويا في ليله ذي دي
فارس :حبيبي
ثم اكمل بخبث
فارس بخبث :وانت يا صاحبي مش هنفرح بيك ولا ابه

اسد :مبفكرشي فيه دلوقتي
اسد :وانت عارف انا بغكر في ايه
انا غرضي الوحبد من الدنبا دي اني اجيب حق امي وابويا
فارس : ماشي يا اسد بس انا عايز اقولك اني انا ذيك برضوا
ابويا مات بسببه ومات وانا صغير شلت الحمل بدري اووووي

ثم يكمل حديثه ضاحكا :ابوس ايدك انا النهارده رايح اتقدم للبت ابوس ايدك تعرف ازاي تتحكم في اعصابك

اسد بخبث : انشاء الله
فارس :ربنا يستر ___

في بيت فارس المنشاوى

تجلس ليليان وتتكلم مع مرام

ليليان :العب يا عم اخويا عيتقدملك النهارده مش قادره اصدق نفسي هههههههه

مرام : هههههههههههههههه بس ابت بتكسف الله

ليليان بضحك :هي مين دي الي بتتكسف يا اختي هههههههههههه

مرام : ههههههههههه بس يا بت

ليليان :طب سلام علشان الحق اجهز نفسي

مرام :اوك سلام

في المساء
في قصر المنصوري

يجهز اسد نفسه ويلبس بادله يظهر بها وسيم الي حد الجنون
ويهبط من علي الدرج بطالته الجاذبه شعره الاسود متناثر علي عينيه البنيه
ويامر احدي الخدم بتجهيز سيارته

وبالفعل يذهب اسد علي قصر المنشاوي

في قصر المشاوي

يجهز فارس نفسه ويظهر وسيم جدا

ويذهب الي غرفه ليليان
كانت ليليان ترتدي حجابها

وفي ذلك الوقت يدق الباب

ليليان :اتفضل
يدخل فارس الي الغرفه
ويندهش من جمال اخته فهي لم ترتدي تلك النظاره التي تخفي جمال عينيها الخضراء

فارس باعجاب شدبد :لالالالالالا ايه الجمال ده كله يا امر انتي

ليليان :هههههههههههههههه ايه رايك

فارس :امر يا اخواتي

ليليان :بس يا بكاش

فارس :هههههههههه طب ياله يا اختي علشان منتاخرشي

ليليان :ياله

في مكان مهجور

المجهول بحقد :النهارده اسعد يوم في حيات فارس وكمان اسد
احد الرجال :ونعمل ايه يا باشا نقتلوهم النهارده

المجهول :لا مش النهارده خليهم ينبسطوا النهارده ويضحك بغل ههههههه

(ولكن هيهات لان هذا الرجل لا يعلم مع من يلعب معهم )_

امام قصر المنشاوي
يصل اسد امام القصر
ولكنه يرفد انا يدخل لكي لا يري هذه الغتاه الذي دخلت قلبه بدون استاذان
ويعتقد انها تحب جاسر ولكنه لايعلم انها تحبه الي درجه الجنون

يخرج فارس هو اخته ووالدته
ليتفاجاء بوجود اسد
فارس :انت مدخلتش ليه
اسد :انا لسه واصل

فارس :طيب ياله بينا
اسد :اركب معايه

فارس :مش معني يعني ما انا عندي عربيه

اسد بضيق :اصدق انا غلطان
فارس :خلاص ابوس ايدك متقفلشي كده انا عركب اهو

اسد :ههههههههههه طيب ياله يا اخويا

في بيت مرام
بعد اتفاقهم

فارس :يبقي نكتب الكتاب بكره بقه

ام مرام :وليه مستعجل يابني مش لما نقرا الفاتحه الاول
فارس :نكتب الكتاب ونقرأ الفاتحه في يوم واحد
تخرج مرام من الغرفه
لتقول
مرام بطريقه :ونتجوز كمان في يوم
فارس ببرود :والله فكره انا معنديش مانع

مرام :انت ايه يا بني ادم انت انت واخدني شقط

فارس :مش احسن ما اخدك لقط

مرام :مستفز

ام مرام :ربنا يهديكم

اسد :ههههههههههههههههههه

ليليان بضحك هي الاخري:هههههههههههع نش قادره امسك نفسي ههههههههه
_
(ملحوظه بس
مرام تبقي بنت مرات ابو جاسر )

الفصل الثامن كشف المجهول

في الصباح

في القسم
اسد :اهلا اهلا بالعريس اتاخرت ليه
فارس ببرود:اديك قولت عريس

اسد :هو انت رايح النهارده تحيب الشبكه انت ومراوم وليليان ومامتها صح
فارس :اه وكمان انت جاي
اسد باستغراب :وانا اجي ليه معاك
فارس بضيق : انا عايزك معايه النهارده يا اسد

اسد : لبه هعمل ايه يعني
فارس بضيق :ماشي يا اسد ال انت تشوفه اعمله عن اذنك
اسد :خلاص خلاص انا جاي يا عم فيه ايه
فارس بمزاح :احلف
اسد :اطلع بره
فارس :ههههههههههههه خاضر عن اذنك

_______________**********______________

في الجامعه
عند ليليان ومرام

مرام :مالك يا ليليان في ايه من امبارح بردوا مكونتيش مظبوطه

ليليان :مافيش

مرام :عليه بردوا دا انا عرفتكي اكتر من نفسي
الموضوع ده ليه دخل باسد صح

ليليان :هه لا مافيش حاجه من دي
.مرام :لا فيه باماره امبارح

ليليان بعدم تذكر :ليه حصل ايه امبارح

مرام :غيرتك عليه امبارح من البنات

ليليان :مش عارفه بقه سلام بقه علشان الحق اجهز نفسي

مرام ::اوك سلام

____________************___________________

في مكان مهجور
حاسر :هنعمل ايه يا بابا

الشامي والد جاسر نعم فهو المجهول
الشامي :انت بتقول ان البنت اخت فارس دي اسد بيحبها

جاسر :اه طبعا انا متاكد
الشامي بخبث : خلاص يبقه نضربوا عصفورين بحجر

لينظر له جاسر بخبث ويضحكان سويا ويشربون من الخمر الذي حرمه الله
______******____***********_____________

عند الجواهرجي
المخصص لبيت المنشاوي
مرام:الله تحفه ده يا فارس
فارس :اه فعلا جميل
ليليان :ده تحفه

عند اسد
ينظر الي ليليان الذي تنظر الي خاتم محدد ورائع
اسد اشتري هذا الخاتم وقدمه الي ليليان

ليليان: ايه ده وايه مناسبه اصلا

اسدبتفكير :مناسبه ان احنا اخوات

لتنظر له ليليان بضيق :ماشي هديه مقبوله يا اخويا

لينظر لها اسد بانتصار نعم فهو عرف ما تخغيه عنه
__________******________********________

في مكان شبه مهجور
جاسر :كل حاجه تمام يا باشا

الشامي :هههههههه والله وعشوف اسد وفارس مكسورين
جاسر : انت تؤمر بس يا باشا ههههههههههههه
الشامي :ههههههههههعه

(لكنهم لا يعرفون انهم كذلك يحفرون قبورهم بايديهم

____________*********_______*****______

توقعاتكم +رايكم

الكاتبه :ايه موسي




فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 29-04-19, 12:24 AM   #7

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



رواية عندما يعشق اﻻسد
الفصل التاسع والعاشر



في قصر المنصوري
يرتدي اسد قميص ابيض وكرافت اسود ويصفف شعره ويضع من البرفان المفضل اليه فكان عنوان للوسامه الحقيقيه
ولكنه كان سرحان في ليله امس في حريته عندما راءها

فلاش باك

كان اسد ينتظر صديقه بالخارج
فوقعت عيناه علي تلك الحريه
اسد في سره :وبعدين معاكي يا ليليان ناوبه تعملي فيه ايه تاني

عند ليليان عندما وقعت عيناها علي تلك الوسيم
ذهبت في عالم اخر حتي انها لا تستمع الي نداء والدتها

ابتسم اسد عندما وجدها كذلك :هههههه ماشي يا ليليان هعمل حاجه النهارده اتاكد بيها من الي في بالي هههههه

باك
ابتسم اسد وقال بهمس :بحبك يا ليليان بحبك

___________****************____________________*** ***********____________

في قصر المنشاوي

في غرفه ليليان
يظهر علي وجها علامات الضيق من ليله امس عندما قال لها اسد ان هي في مثابه اخته
ليليان بعياط :انا ليه حبيته مع ان هو بعيتبرني اخته
ليليان بانهيار : ليه ليه ليه حبيتك
وظلت تبكي بانهيار
________*********___________*********_________**** ****________*******

في مكان مهجور

الشامي :هههههههههههههه النهارده اجمل يوم في حياتي ههههههههههههههه

جاسر :هههههههه النهارده دمار اسد وفارس ههههههه

الشامي :ههههههههههههه في صحتك
وكانوا يشربون مما حرمه الله (الخمر)
_______*****__________*******________*********____ ________________

في امريكا
تجلس فتاه ترتل القران الكريم بصوت رائع وبخشوع وتضرع

وهي نسخه من اسد المنصوري
نعم فهي اخته الذي ارسلها الي امريكا هي واخوه فهد ورعد مع عمه ياسين المنصوري
خوفا عليهم من الشامي عندما قتل والدته واوالده
ليهدم امبراطوريه المنصوري

ياسين : بسم الله ماشاء الله
مليكه : صدق الله العظيم
ثم تابعه حديثها
مليكه بابتسامه :وحشتني يا عمو
ياسين :يا بكاشه ده انا لسه سايبك
مليكه :برضوا بتوحشني وك...
ولكنها صمتت عندما اعلن هاتغها باحد يرن
التقتط مليكه هاتفها وابتسمت بفرحه عندما رائت من علي الهاتف
نعم فهو اخوها فهد
مليكه بابتسامه وفرحه شديده :حبيبي وحشتني موت موت عامل ايه انت كويس صح طمني عليك

فهد :بس بس بس ايه روتر انتي متاكده انك دكتوره اساسا
مليكه بغيظ :تصدق انا غلطانه اني بتكلم مع واحد زيك سلام
فهد بضحك :ليه بس يا لوكه انا بهزر معاكي ده انتي احسن دكتوره جراحه في الدنيا كلها
مليكه :ايوه كده اتعدل
المهم انت عامل ايه و..
ليقاطعها فهد بمزاح
فهد :والنبي ما تكملي انا كويس الحمد لله وكله تمام
طمنيني انتي عنك وعمي عامل ايه

ياسين :لسه فاكر عمك يا جزمه
فهد :حبيبي يا عمو والله المزاكره واخده كل وقتي وحشني والله انت عامل ايه
ياسين :انا تمام يا حبيبي طمني عليك انت
فهد :انا تمام الحمدلله
ياسين :يارب دايما
فهد :حبيبي يا عمي

ياسين :خد اختك اهيه
مليكه :وحشني يا ابني والله امتي راجع بقه
فهد :الاسبوع الي جاي باذن الله
مليكه بفرحه :بجد
فهد :بجد
طب سلام وعبقي اكلمكم تاني
مليكه :في رعايه الله
__________________________________________________ ___________


في قصر المنصوري
نزل اسد من علي الدرج ولكنه لمح غرفه اخته
دخل الي الغرفه
وكان يتحسس الفراش ويتذكر لحظاته معها
فهي توؤمه

اسد ببكاء :سامحيني يا مليكه كان نفسي اكون جانبك يا مليكه انتي وفهد كان نفسي نعيشوا سو
ثم اكمل بغضب
بس ورحمه امي وابويا لانا واخد حقكم من الحيوان ده هو وابنه وعقتلهم

ثم يتصل بعمه من امريكا ليطمئن علي اخوته
ياسين :الو اذيك يا اسد يا ابني عامل ايه
اسد :انا الحمد لله انت عامل ايه وفهد ومليكه يا عمي عاملين ايه
ياسين :انا الحمدلله تمام اختك بقت بسم الله ماشاء الله عليها بقت اكبر دكتوره جراحه ورعد اكبر مهندس وهو دلوقتي الي شايل كل شركات المنصوري هو واخوك فهد ثم اكمل بالم تعرف يا اسد مليكه ورعد وفهد لسه عندهم امل انك عايش
اسد بالم : لازم يفقدوا الامل ده يا عمي ويعيشوا مبسوطين يا عالم بكره في ايه ثم اكمل
انا عقفل دلوقتي يا عمي وهروح فرح فارس

ياسين بدهشه :هو فرحه النهارده
اسد :ايوه يا عمي فرحه النهارده
ياسين :ربنا يسعده
اسد هو انت ممكن تنسي حكايه الانتقام دي يا ابني وتعالي عيش معانا هنا
اسد بغضب :انت بتقول ايه يا عمي اوعي تتطلب طلب زي ده تاني
سلام يا عمي
ياسين :سلام يا ابني

_________*******___________*************__________ ________

في احدي شركات المنصوري
يتكلم رعد في التلفون
رعد بفرحه :انت بتتكلم جد يا فهد
فهد :ايوه انا نازل الاسبوع الي جاي باذن الله
رعد :تنور يا باشا
فهد :حييبي
رعد :طب عكلمك بعدين
فهد :ماشي سلام
رعد :سلام
__________________*****************_______________ _____

في مكان مجهول
الشامي :انا لسه مقضيتشي علي عيله المنصوري لان اسد لسه عايش
جاسر :ولايهمك يا كبير نخلصوا عليه
الشامي بسخريه :ليه فاكر ان هو زي اخواته وابوه ما احنا عملنا كل حاجه علشان نهدمه لكن هو بسبع ترواح
جاسر :يعني ننفذوا الخطه النهارده علشان نهدموه
الشامي :ايوه لازم ننفذها النهارده
جاسر :طلاباتك اوامر
ليضحك الشامي بخبث :ههههههههههه

جاسر :طب سلام بقه

الشامي :سلام

الفصل العاشر


في قصر المنصوري
في غرفه اسد
يتكلم اسد مع احد
الشخص بضحك :كله تمام يا باشا
اسد بضحك هو الاخر:ماشي يا لما اشوفك بس
الشخص بضيق :مليكه ورعد وفهد عاملين ايه يا اسد
اسد انا عايز اسمع صوتهم طب احكيلي عنهم يا اسد هما وحشوني يا اسد وعايز اطمن عليهم واسمع صوتهم

اسد بضيق :هما كويسين مليكه بقت دكتوره جراحه مشهوره
وفهد ماسك شركات المنصوري الي في المانيا
ورعد ماسك شركات المنصوري هو وعمي في امريكا
كده اطمنت عليهم يا رائد
رائد ببكي:مهما كان يا اسد دول اخواتي زي ماهما اخواتك
اسد بضيق :خلاص يا رائد خلاص ومتنساش ان احنا في مؤموريه علشان نقضي علي الي قتل ابونا وامنا وصديق بابا عمو بهجت المنشاوي
رائد :ماشي يا اسد سلام
اسد :سلام
_____________________________________
في مكان مهجور
الشامي بضيق شديد :الخطه اتغيرت
جاسر بزهول :ليه
الشامي بغضب :اسد عرف بالخطه بتاعتنا
جاسر بغضب :ايا كان انا هنفذ الخطه النهارده
سلام
الشامي بصوت عالي يحمل الغضب :استني يا جاسر
_____________________________________

في امريكا

مليكه : رعد انا عيزاك في حاجه مهمه
رعد :في ايه يا اميرتي
مليكه بضيق :النهارده في اوضه مكتب عمي سمعته وهو بيتكلم مع اسد
رعد بالدهشه : اسد مين
مليكه :اسد اخونا
مليكه هو انتي متاكده من الي انتي بتقوليه ده
مليكه :زي ما انا متاكده من اسمي
وبعدين هو لما يتكلم مع حد غير اسد عيقوله مليكه وفهد ورعد عندهم امل انك عايش
رعد بتفكير :خلاص انا عندي خطه ونعرف بيها
مليكه: ايه هي
______________________________________

في مكتب ياسين المنصوري
دخلت مليكه ومعها القهوه

ياسين بابتسامه :شكرا يا حبيبتي دايما حسه بيه
مليكه بابتسامه :امال ده انت حبيبي
ياسين :ماشي يا بكاشه
مليكه :عنئذنك
ياسين :ماشي يا حبيبتي
شرب ياسين القهوه وكل مادي يحس بنعاس
وبعد وقت ليس بقصير ذهب في نوم عميق
دخل رعد ومليكه الي المكتب بخوف
رعد :هو كان بيكلمه الساعه كام
مليكه :علي 12 كده
تفحص رعد الهاتف ووجد اسم اسد علي شاشه الهاتف
اتصل رعد علي هذا الرقم فوجد من رد وكانت الصدمه
اسد بخوف :ايوه يا عمي فيه حاجه حصلت مليكه ورعد وفهد كويسين
لو عايز تسئل علي رائد فهو بخير يا عمي
رعد ببكي وتردد: ك نت عارف انك عايش انت ورائد كنت عارف
اسد بصدمه :رعد
رعد ببكي وفرحه :وحشتني يا اسد وحشتني
اخذت مليكه الهاتف من رعد ببكاء
مليكه :اسد حبيبي وحشتني كنت عارفه انك عايش ده انا توؤمك يا اسد وحاسه بيك
رعد ببكاء :مليكه انا اسف
مليكه ببكاء:متعتذرشي متعتذرشي
يعني انت عايش ورائد كمان عايش علشان خاطري ارجعو وتعالوا نعيشوا سعداء زي الاول
ثم انقطع الخط في هذه اللحظه
مليكه بصريخ وعياط : اسد اسد اسد وظلت تبكي هي وعدي فتره طويله
______________________________________
عند اسد
اسد ببكاء : ليه كلمتوني ليه ليه حسستوني اني ضعيف ليه
وظل يبكي ويبكي ويعاتب نعسه لانه رد
اتصل اسد علي رائد : اسد ببكاء اخواتك عرفوا ان احنا لسه عايشين
رائد بفرحه وبكي :انا مبسوط طب طب اديني الرقم عايز اسمع صوتهم
اسد :مينفعشي يا رائد هما كده بقوا في خطر
رائد :يعني مش عكلمهم
اسد بضيق :اه سلام
________________________________
في امريكا
بغرفه رعد
كانت مليكه تبكي بشده
هي وعدي
مليكه ببكاء :كنت حاسه انه عايش كنت حاسه
رعد ببكاء هو الاخر :انا كنت متاكد انه عايش يا مليكه
وظلت مليكه تبكي بشده
وظل رعد يبكي هو الاخر
رعد :هو اكيد عمل كده علشان يحمينا
مليكه:يحميني من مين
رعد بتذكر :مليكه اما انا كلمته هو قال ان رائد كويس معقول يكون قصده رائد اخونا
وهو كمان لسه عايش
مليكه :انا مبقيتشي فاهمه حاجه يا رعد
وبعدين لازم فهد يعرف
رعد :اكيد لازم اقوله
بس لما يرجع
_________________________________

عند اسد
بعدما اخبر اسد فارس بان اخوته علم بانه علي قيد الحياه
فارس :خلاص يا اسد
اكيد كان عيعرفوا في يوم من الايام

اسد ببكاء :خايف عليهم يا فارس
فارس بحزن: خلاص يا حبيبي بقه وبعدين ده النهارده جواز اخوك مش فرحانلي ولا ايه

ثم احتضنه اسد بشده فهو صديقه المقرب ويعتبره اسد كمثل فهد ورائد ورعد
_________________________________________
في امريكا

بعدما فاق ياسين
خرج من المكتب
وكان مستغرب لأنه نام فجاءه بعدما شرب القهوه
ياسين باستغراب : أنا ازاي نمت كده وبعدين ما انا ياما بشرب قهوه وبسهر مش معقول يعني انام فجاءه كده
ثم اتجه لغرفه مليكه وسمع صوت بكاء
ثم دخل بسرعه
ياسين بخضه وخوف :رعد مليكه فيه ايه يا حبايبي فهد جراله حاجه
رعد ببكاء:ليه كذبت علينا وقولتلنا أن رائد وأسد ماتوا ليه
مليكه ببكاء وزعيق : ليه يا عمي ليه رد ليه عملت فينا كده ليه
ياسين ببكاء هو الاخر :كان لازم اعمل كده علشان احميكم منهم كان لازم اعمل كده
مليكه بصريخ :هما مين دول. مين الي انت عايز تحمينا منهم مين

ياسين ببكاء :إلى قتل ابوكم واموكم
مليكه ببكاء :طب ليه موتوهم
ياسين :علشان فلوس ابوكي ، ابوكي يا بنتي كان عنده فلوس يامه اوي وكون امبراطوريه المنصوري بتعبه وانا كنت بساعده وكان ليه صديقه المفضل وهو بهجت المنشاوي وده كان ممكن يضحي بروحه مقابل حياه صديقه وبهجت كمان كان بيحبه اوي ودمجوا شركاتهم مع بعض ولكن يا بنتي ظهر ليهم عدو على هيئه صديق مخلص وكان بيحاول ان يفرق بينهم وأحاول انه يوقع بينهم لكن يا بنتي ثقت ابوكي في بهجت كانت أكبر بكتير من اي حاجه
وكمان سرق فلوس منهم كتير اوي ولكن يا بنتي لما عرفوا أنه هو إلى ورا كل ده واجهوه وكانوا عايزين يسجنوه وهو قال انا عسلم نفسي بس طلع واطي
ثم أكمل ببكاء أجر رجاله كتير وضربوا على القصر نار ابوكم كان همه أنتم وبس وكان خايف عليكم وساعتها كان عازم بهجت على العشا
ولما سمعوا ضرب النار اتخضوا وقاموا والرجاله إلى كأنت حارسه القصر كلهم ماتوا
والرجاله دي دخلت القصر قتلوا ابوكم وامكم وكمان بهجت وقتلوا مراتي وبنتي يارا
وانا ختكم بس ساعتها أسد قالي أنا هنا عكمل حياتي كلها علشان انتقم واتفقوا هو فارس ابن بهجت ورائد وبعد كده انا ختكم وخت حازم ابنى وهو مكمل مسيرته في الانتقام على طول بقوله بلاش انتقام بس هو على طول بيضايق مني وبيقفل على طول .
هي دي الحكايه إلى بقالي سنين مخبيها عليكم علشان متتأذوش وكمان الشامي مفكر ان كلوكم موتوا بس هو عارف ان أسد لسه عايش هو وفارس وكمان عايز يقتلهم يمتلك هو امبراطوريه المنصوري

مليكه ببكاء :كل ده أخويا مستحمله ازاي
رعد بغضب :أسد عنوانه في مصر ايه يا عمي
ياسين بخوف على رعد فهو يعلم ما سيحدث :لا يا رعد انت على جثتي تروح مصر تاني فاهم
رعد بجمود وغضب :انت بتقول أنت عايزني هنا اتمتع بالعز واخواتي في خطر
بص يا عمي أنا بحترمك وبسمع كلامك في كل حاجه اله دي يا عمي فاهم اله دي انا اخواتي في خطر وأنا على جثتي اسيبهم فاهم مستحيل أسيبهم

ياسين ببكاء :لا يا بني بلاش تعمل كده علشان خاطري بلاش فكر في اختك فكر في فهد فكر فيه خليك يا ابني هنا أرجوك

رعد بغضب :خلاص تبقوا تيجوا معايه على مصر وبكده نكون مع بعض
ياسين :لا يا ابني علشان خاطري بلاش
مليكه ببكاء :خدني معاك يا رعد أرجوك
رعد :روحي حصري حاجتك
وأنت يا عمي لو عايز تيجي معانا ياله وكلم حازم يجي
وانا هكلم فهد واقوله
ثم خرج من القصر كله
_____________________________________________
عند الكوافير
في المساء

ليليان :ايه القمر ده يا اخواتي 😘😍
مرام :طبعا يا بنتي انتي مفكره ايه 😏
ليليان :يا أدى الغرور بتاعك
مرام بضحك:😂😂 ماشي يا اختي
عقبالك يا ليليان واشوفك عروسه قمرايه كده
ثم أكملت بضحك ثم رفعت يديها لتدعوا
بس يارب يطلع إلى في بالي صح 😅😂 وغمزت لي ليليان

ليليان يغيظ. 😵:بقولك ايه خليكي في نفسك
مرام بضحك:😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

___________________________________________

عند أسد وفارس
أسد 😂:لا ايه القمر ده مش متعود عليك كده
فارس يغيظ :ملكشي دعوه ثم أكمل بخبث
يادومي
أسد بغيظ :يا ابني انت فرحك النهارده ومصر اني اقتلك بردوا
فارس بتصنع الخوف : خلاص يا عم الطيبون أحسن
أسد :أيوه كده اتعدل

فارس بضحك :بس انت طالع قمر والله لا اغير أنا كده

أسد بجديه :بقولك ايه كنت عايز اقولك على حاجه وعارف ان مش وقته بس مش عارف اصبر الصراحه

فارس بجديه : خير يا أسد
أسد :انا طالب أيد اختك ليليان يا فارس
فارس بفرحه :انت بتكلم جد
أسد :اه والله بتكلم جد
فارس :ألف مليون مبروك
أسد بفرحه :بجد يا عني انت موافك
فارس :طبعا يا ابني وأنا مأمنشي عليها حد تاني غيرك
أسد :بس لازم رأيها
فارس كان سيتحدث ولكن قاطعه دخول شخص
الشخص :لا لا لا ايه القمر ده يا اخواتي
فارس وأسد :رائد

ثم ذهب فارس إلى رائد وقال له
فارس :حبيب قلبي
ثم أخذه بالحضن
ثم أكمل فارس حديثه بضحك
فارس بضحك :بس ايه رأيك أنا قمر قمر يعني صح

رائد يتصنع الاستغراب :ليه هو مين جاب سيرتك اساسا أنا بتكلم على اخويا 😂😉
فارس بغضب :أصدق انك رخم زي اخوك بالظبط

أسد ورائد يضحكان معا😂
_______________________________________
في القاعه
عند أسد وليليان
أسد ينظر إلى ليليان وسرحان في وحوريته ومعشوقته

عند ليليان
تنظر ليليان باتجاه أسد وتجد أنه ينظر إليها تنكسف
وتخفض بصرها
_______________________________________
عند فارس ومرام
فارس ينظر إلى مرام ويهمس في اذنيها : بحبك
تنظر له مرام وتقول بخجل : وأنا كمان
فارس بخبث :وانتى كمان ايه
مرام بخجل شديد : بحبك
فارس :ها بتقولي ايه مش سميعها
مرام بضيق :والله منا قايله حاجه
فارس باستغراب :اصدقي انتي وش نكد أنا شكلي اتسرعت في أم الجوازه دي هي جوازه باينه من اولها
مرام بضيق ونرفزه:خلاص احنا فيها طلقني
فارس بجمود :أطلق مين يا حلوه لو سمعت منك الكلمه دي تاني انتي حره
مرام :هووووف بقه
____________________________________
عند أسد
أتى اليه رائد
رائد :في ايه مالك
أسد :ماليش مش عارف حاسس ان هيحصل حاجه
مش كويسه
رائد :ليه الاحساس ده يا أسد
أسد :مش عارف ولكنه كان سوف يتحدث اوقفه صوت أحد ينادي عليه وكانت المفجاء
تطلع إليهم أسد ورائد بصدمه شديده
ولكن حدث مالا توقعه أحد حيث سقط أسد على الأرض
وتوقفت الأغاني وانصدم الجميع من هول ما رأوه😱😱😱😱😱

يا تري مين دول إلى جم الفرح
ومالوا أسد 😏😏

توقعاتكم 😘😍




فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 29-04-19, 12:27 AM   #8

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


رواية عندما يعشق اﻻسد
الفصل الحادي عشر والثاني عشر



فلاش باك
خرج رعد من القصر
وأجرى اتصال لأخيه فهد
رعد :الوو يا زفت
فهد باستغراب:زفت. في ايه يا رعد انت اول مره تكلمني كده في ايه
رعد بغضب:اسد ورائد عايشين واحنا ولا هنا
فهد :بقولك ايه انت اكيد شارب حاجه النهارده😂
سلام يا عم انا ورأيه شغل يامه وأنت فاضي اساسا سلام
ولكنه سمع صوت رعد
رعد بصريخ وغضب أشبه بالموت :فهههههههد

وقع الهاتف من يد فهد ثم أمسك به

فهد باستغراب :فيه ايه يا اهبل ده انا ودني اتخرمت
رعد بغضب:فهد أنا بتكلم جد
فهد :ازاي مش فاهم
ثم حكى اليه رعد ما حدث

فهد ببكاء :انا جاي بطياره حالا
رعد :ماشي بس اخلص

عند ياسين
ياسين ببكاء :وهو ده الى حصل يا بني
حازم بغضب :وأنت سبت طار أمي واختي
وجاي هنا وعايش سعيد
ياسين ببكاء حار :لا يا ابني أنا كنت خايف عليكم وكنت خايف عليك اله تضيع مني زي اختك يارا وأمك يا ابني

حازم :خلاص انا نازل مصر وحضرتك مش هتعرف تمنعني
ياسين :خلاص يا ابني روح حضر حاجتك
حازم:تمام

ياسين بخوف :ربنا يستر
ثم توضي وصلى وظل يدعي

عند مليكه
كانت مليكه تجهز شنطتها ببكاء
ثم دخل إليها حازم
حازم بحزن على معشوقته التي لا تعلم بعشقه لها:مليكه خلاص احنا مسافرين بطلي عياط بقه

مليكه بعياط :مش قادره يا حازم مش قادره
حازم :طب خلاص بقه واحنا مسافرين دلوقتي اهو خلاص بقه بطلي عياط ثم أكمل بمزاح وبعدين انتي هتشوفي اخواتك يا اختي إلى انتي قرفاني منهم ومن سيرتهم 😏
مليكه بضحك 😂: هههههه. ليه بتغير ولا ايه يا حزوم
حازم بتزمر:تصدقي أنا غلطان اني دخلت عليكي وقولت البت بتعيط اروح افك عليها شويه اتفخص على دي عشره

مليكه بضحك:😂😂😂ههههههههه. ليه بس كده يا حزوم😂
حازم بغضب :اسكتي يا مليكه علشان مرتكبشي جريمه دلوقتي ثم خرج من الغرفه وأغلق الباب بقوه شديده
مليكه بضحك :😂😂😂😂😂وضعت يديها على اذنيها يانهار اسود وداني يا اهبل

فهد بعد وصوله بطياره خاصه إلى أمريكا ثم أخذ إخوته معه في نفس الطائرة ثم وصلوا لاّرض مصر

وصلوا للقاعه

وعند وصولهم لباب القاعه
راءت مليكه توؤمها ونظلت دموعها بغزاره عندما رائته

مليكه ببكاء وصوت أشبه بصريخ :اسسسسسسسسد
أسد عندما سمع هذا الصوت التفت مسرعا ناحيه الباب هو وأخوه رائد
حتى توقفت الموسيقي من هول ما راؤه
دخل جاسر إلى القاعه وكان يحمل مسدسا
ثم أطلق النار على اسد

رعد و فهد و مليكه وياسين ورائد وليليان وفارس بصوت واحد :أسسسسسسسسسسد

جرى إليه فارس بخوف :أسد أسد استحمل علشان خاطري استحمل

ثم جرى اليه أخواته
مليكه بخوف وبكاء وصريخ: أسد أسد حبيبي أنا مليكه توؤمك أنا أهو يا اسد أنا رجعت قوم يا اسد علشان خاطري
وكان ينظر اليها أسد وهو سعيد وكان ينزف بغزاره

ثم وقف كلا من فهد ورعد وفارس ورائد. وتتطلعو إلى من ضرب اخوهم ثم هجموا عليه كاالأسود
وظل يضربون فيه حتى تجمعت الشرطه وانقذت جاسر من أيد هؤلاء الأسود ثم اخذته
وتم القبض على جاسر

ثم اتجهوا ناحيه أسد
رعد بخوف وصوت أشبه برعد:إسعاف بسرعه

تكلمت مليكه ببكاء :لا لا مش هينفع نستنوا الإسعاف
أنتم مش شايفين بينزف ازاي

تتكلم ليليان بخوف وبكاء : أسد متسبنيش لوحدي أنا بحبك
لينظر إليها الجميع في دهشه
وتم أخذ أسد إلى المستشفى

وفي المستشفى
تتصل احدى الممرضات بالدكتور ولكن لن يجيب على الاتصال وتكرر الاتصال

لتخرج اليهم وتقول دكتور الجراحه مبيردش
علي المكالمات

ليقول رعد بعضب: يعني ايه مبيردش أخويا بيموت وانتى بتقولي مبيردش

لينظر رعد وفهد ورائد إلى مليكه
مليكه بخوف : لا مش هقدر اعملها لاخويا
لينظرون لها الجميع برجاء

ثم تدخل إلى غرفه العمليات وتجد أخيها ملقى على السرير وتظل تبكي حابي تجمع قوتها
وتعمل العمليه بدقه عاليه
وأخذت العمليه أربع. سعات
وكان الجميع يبكي على حال اخيهم
وكان رعد ينظر إلى رائد بحب وابتسامه على شفتيه

لينظر إليه رائد ويجده ينظر إليه
ثم يتجه ناحيته
ويعانقون بعضهم البعض بسعاده

ثم يتجه ناحيتهم فهد ويعانقهم
ليعانقون بعضهم بحب وبكاء

عند ليليان كانت تبكي بشده على اسد
لتأخذها مرام في احضانها

لتخرج مليكه
من غرفه العمليات
ليتجهوا لها جميعا
.لكنها. عندما رأت رائد تجمعت الدموع في عينيها.
وجرت اليه وعانقته وهو كذلك وأخذت تبكي وتبكي
ثم. خرجت من احضانه
لتقول للجميع. بسعاده :الحمد لله أسد عدا مرحله الخطر
ليتنهدوا جميعهم ويحمدون ربهم
ليحتضن رائد مليكه مره أخرى ليذهب إليهم رعد وفهد ويعانقون بعضهم
لينظرون إليهم الجميع بالسعاده وحب
ليقول فهد بمزاح :فاضل الخامس إلى نايم جوه ده ويبقى كف قمر 😂😂😂
ليضحك الجميع على فهد
ليخرج أسد فاقد الوعي من اثر البينج
ليلتفت اليه الجميع
ليليان بخوف:أسد أسد رد عليه علشان خاطري
لتنظر إليها مليكه بحب :انتي شكلك ليليان صح
ليرحل أسد ويدخلونه غرفه العنايه المركزه
لتنظر إليها ليليان باستغراب :أيوه أنا
لتنظر إليها مليكه بسعاده: يعني انت هتبقي مرات أخويا
لينظر الجميع لها في دهشه
ليليان تنظر إليها في دهشه

مليكه بضحك: متستغربوش كده يا جدعان 😂😂 أصل أسد لما خد البينج قال جمله
جميله اوى وتنظر إلى ليليان
قال بحبك يا ليليان
ليضحك الجميع 😂
وتشعر ليليان باحراج وتستئذن

لتقول مليكه بضحك :أخويا هيمان وبيحب 😂😂😂
وشكلها ليليان بتحبه كمان يبقى اكيد هتبقي مرات أخويا قريب
ليضحك الجميع
_____________________________________

في مكان مهجور

الشامي بغضب :انت بتقول ايه وقبضوا على جاسر ازاي فهمني بتقول ايه
احدى الرجال :هي دي المعلومات إلى.وصلتلنا يا باشا
واسد المنصوري اض ب بالنار وفي المستشفى بين الحيا والموت

الشامي :أسد لازم يموت في المستشفى

______________________________

في مكان آخر في حي شعبي
تجلس فتاه في العشرين من عمرها
مرتدية بجامه بيتي صفراء وعليها رسمه كرتون
وكانت تاركا شعرها الكرستاني الون مفرود على ظهرها
وكانت بيضاء وعيناها خضراء

لتسمع صوت احد ينادي عليها
يارا

صفيه مامت يارا:يارا يا يارا
يارا :نعم يا مامتي
صفيه البسي يا حبيبتي ياله علشان رايحين نزوروا
طنط أم خالد
يارا بضيق :اف بقه مش عايزه اشوف خالد ده يا ماما يضايق منه لما بشوفه

صفيه بضحك :😂😂😂😂 تعالى بس ودي آخر مره
يارا بتذمر:اف اف حاضر

الفصل 12💝

في المستشفى
خرج أسد من العنايه المركزه ونقلوه لغرفه عاديه

كان يجلس في الغرفه ليليان وفارس ومليكه وفهد ورعد ورائد ومرام وياسين وحازم

كان يجلسون حوله
يتكلم رائد بابتسامه :وأنتم عاملين ايه
لينفخ رعد :دي المره المليون تقول أنتم عاملين ايه
يا ابني ارحم أمي شويه
فهد بضحك 😂:احنا كويسن يا. أخويا
بس صدقني مش هنبقي كويسين لو سئلت السؤال ده تاني 😂
ليضحك الجميع في صوت واحد 😂
ليحرك. أسد يديه وكانت ليليان هي من رأت هذا
ليليان بحب وسعاده :أسد حرك ايده
لينظر الجميع لاسد ويفرحون وتتجه اليه مليكه
وتعاود الكشف عليه
وأسد يفتح عينيه ببطء شديد وكان يتكلم كلام غير مفهوم


ليل يان ب حب ك( ليليان بحبك )

ليضحك الجميع على اسد

ثم بعد وقت ليس بقليل يفيق أسد ويتطلع إلى من حوله
ليقوم من على السرير مفزوع عندما رأى إخوته حوله

أسد بفزع ويتكلم بالام :انتم هنا بتعملوا ايه ارجعوا أمريكا حالا

لتتكلم مليكه ببكاء:أسد انت وحشتني اوي ليه بعدت عني يا اسد
أسد : بس انتم في خطر يا مليكه دلوقتي
فهد :جر ايه يا ابو عموا هو انت مش شايف اله مليكه بس

أسد باستغراب وضحك :مين الشخص ده
ليضحك الجميع في صوت واحد
ليذهبوا إلى أسد اخيهم ويحتضنوه
فهد بضحك:وبكده كف قمر اتجمع اهو يا جدعان
ليضحك الجميع على فهد
ليبتعدوا من على اسد بأمر من مليكه
ليدخل دكتور ذو ملامح شيطانيه وكان ينظر إلى مليكه نظرات شيطانيه
ليلاحظها حازم ويجري الدم في عروقه

الدكتور بابتسامه شيطانيه وموجه كلامه لمليكه : انتي الدكتوره شاطره اوي علي فكره
لقول حازم بغضب :هو الى يدخل ده مش يدخل ويقول السلام عليكم الأول بدل المسخره دي

الدكتور بحرج وغضب :انا اسف بس انت مين علشان تكلمني بطريقه دي انا بكلم الدكتوره
اتجه اليه حازم بغضب :اولا انا حازم ياسين المنصوري ثم أعطاه لكمه في وجهه ثانيا الدكتوره الى انت بتتكلم عليها دي تبقى مراتي

لينظر له الجميع في دهشه
الدكتور بدهشه :مراتك أنا اسف
ثم خرج على الفور
ليضحك فهد : ههههههه. أحب اعرفك يا حازم انك نيلت الدنيا 😂😂
ليضحك رعد فهو يعلم بعشق حازم منذ الصغر لمليكه

مليكه كانت مصدومه من إلى حدث
وكانت تنظر لحازم بشرود
لينظر الجميع لها في دهشه ويتكلم معها رعد وهي مازالت على صدمتها 😂

ليخرج حازم من الغرفه
ويغلق الباب بشده ليضع رعد وفهد وياسين ومليكه يديهم مسرعا على اذنيهم قبل غلق الباب

لينصدم الجميع من صوت الباب وغضب حازم من الدكتور
ليضحك رائد:ههههه ده انتم عرفينه بقه علشان كده وضعتم أيديكم على ودنكم

رعد بضحك :ده ممكن يكسر المستشفى كلها لما بيغضب من حد
بيضحك الجميع
ثم يوجه فارس كلامه لا سد: منك لله يا اسد حبكت يعني تنضرب بنار في الفرح الله يخربيتك أبوك يا جاسر
ليضحك الجميع
___________________________________________
في نفس المستشفى
ولكن في غرفه اخرى
صفيه :ألف سلامه عليكي يا حبيبتي

أم خالد :الله يسلمك
اذيك يا يارا
يارا:الحمد لله

خالد :اذيك يا يارا
يارا بضيق :ما انا لسه قايله هي سيره
مامي أنا خارجه اشم شويه هوا
صفيه :ماشي يا حبيبتي متتاخريش

يارا :حاضر

تخرج يارا ولكنها تشعر بإحساس غريب

يارا :هو فيه اي هو انا ليه حاسه ان فيه حد أعرفه هنا
ثم تكمل :ده انا غبيه ما انا ماما هنا يبقى اكيد حيه الإحساس ده ليها

لتنصدم بشخص
يارا:أاااااااااه.
أنا اسفه كان غصب عني

رعد :لا ولا يهمك

يارا :مرسى
رعد يبتسم لها ويذهب ولكنه كان يشعر بأنه يعرفها

يارا : هو انا شوفته فين قبل كده
أنا ليه حسه اني اعرفه

_________________________________________

يدخل شخص إلى غرفه
أسد وكان لم يوجد بها أحد
وكان أسد نائم

دخل هذا الشخص إلى اسد
وكان سوف يعطيه.حقنه بها سم
ولكن كانت يد أسد😨 هي الأسرع
مسكه اسد من يديه

وابتسم بخبث:أهلا بيك في جهنم
لتخرج الشرطه مجتمعه حول هذاا لشخص
وتخرج كل العائله
فاسد كان يعرف بأن هذا سوف يحدث

فتجمعت الشرطه حول هذا اشخص
ليقول بخوف:انا هقول كل حاجه بس متئذونيش😔
ليتكلم أسد بخبث:متخافش مش هنئذيك
أنا عايزك في حاجه أهم 😏

______________________________________

في مكان مهجور
الشامي :هه ايه الأخبار
الشخص:حطيت السم في المحلول وزمانه مات
البقيه في حياتك
الشامي 😏:حياتك البقيه عقبالك يا فارس
بس لازم انقذ ابني

ليتم وضع خطه مع هذا الشخص
وكان أسد ومن معه يسمعها
بيضحك أسد بخبث :ههه طيب لما نشوفه هتنقذوا
من تحت أيدي ازاي

الشخص :تمام يا باشا
الشامي :روح ياله انت دلوقتي
الشخص :سلام

___________________________________________

فلاش باك
اتجه الشرطه من هذا الشخص
وهو اعترف بما كلف به
فوضع أسد خطه ذكيه للوقوع بالشامي فحان يوم أخذ بثأر والديه

واتفق معه فارس
ووضعو في ملابس هذا اشخص جهاز ترقب
وجهاز تصنت
وقال له أسد بأن يقول الشامي يا أنه وضع السم في المحلول

باك
________________________________________

في بيت يارا

كانت تفكر بهذا الشخص
حتى دخلت امها
صفيه -حبيبتي سرحانه في ايه
يارا:ها مفيش يا ماما

صفيه :لا في هو انا مش مامتك وعرفاكي كويس
حكت يارا ما حدث معها
صفيه :اممم مش عارفه السراحه يا يارا 😂وظلت تضحك
يارا :مامي انتي بتضحكي على ايه
صفيه بضحك:شكل الروايات إلى انتي بتقريها لحست مخك
يارا :انا داخله اقرء روايه أحسن

دخلت يارا إلى غرفتها وتلاشت الضحكه من على وجهه صفيه :يا تري مين انت وايه حكايتك
وظلت تدعوا ربها بان يحمي يارا وتوضت وصلت
_________________________________________
عند رعد
ياسين:مالك يا رعد من أول ما جئت من بره وأنت على الحال ده

ثم حكى رعد لياسين كل شي

رعد:دي تشبه يارا بنتك يا عمي

ياسين :انت بتقول ايه يا حبيبي يشبه من الشبه اربعين

رعد :مستحيل يبقه بشبه ده

زرع الشك في قلب أسد ورائد

___________________________________________

توقعاتكم
رأيكم
الكاتبه :
ايه موسى💞💞



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 29-04-19, 12:28 AM   #9

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل 13

فصل هديه علشان تقبلوا اعتذاري لاني منزلتش امبارح💕

عند فهد كان يتجول في سوبر ماركت ليشتري بعض الاطعمه

ليخبط بشخص
البنت :اااااااه يا حلوف 😂😂

فهد بدهشه وخبث :حلوف يعني ايه حلوف
البنت بسخريه :مش عارف يعني ايه حلوف

فهد :لا مش عارف دي حاجه حلوه يعني ولا ايه
البنت بخبث :طبعا كلمه حلوه بتتقال للناس إلى الحلوه إلى زيك
فهد بابتسامه :شكرا يا حلوفه
البنت بغضب: اهو انت الي حلوف
فهد بااستحقار وغضب :شكرا يا جموسه 😂
ليمشي بتكبر

البنت بغضب :غبي

_______________________________________
في المستشفى
كان أسد يجلس وبجواره إخوته وليليان

ياسين بضحك:فارس خد مرام وهرب ههههههههه

أسد بضحك : هههههه يا عمي ده صابر على مرام أربع سنين وكل سنه بتقوله لما اخلص الجامعه لحد ما راح يطلب ايديها من مامتها

ليوجه أسد كلامه لحازم ورعد :مالكم في ايه

رعد :هه مافيش حاجه

حازم بضيق :مافيش يا اسد
أنا خارج بره

أسد:ماشي يا حازم لينا قاعده مع بعض

ليخرج حازم من الغرفه
ويخبط في شخص

حازم :مش تحاسبي يا بنت..
ثم يتوقف عن الكلام

البنت :مش تحاسب انت الاو..
وتصمت هي الأخرى

حازم : انا اسف بس حضرتك اسمك ايه

البنت بغضب :وأنت مالك
حازم :معليش بس يهمني اني اعرف علشان انتي شبه حد انا أعرفه ّ

البنت :يارا أسمى يارا
ليتوقف حازم عن الكلام وتدمع عينيه
حازم بدموع :يارا
انسه يارا هو انتي كنتي تعرفي حد اسمه حازم

يارا بدموع :انت حازم اخويا صح

حازم كان عايز يتأكد

حازم :لو انتي صح اختي
تعملي الحركه إلى كنت بحبها
يارا بضحك:حاضر ّ
وامسكت يديه ورسمت على يديه حركتهم المفضله

حازم ببكاء :يارا اختي
ليحتضنها بشده
وهي تحتضنه بشده وبقوه
لكي لا يبعد عنها مره أخرى
وظلت تبكي وتضحك في نفس الوقت
فرجع لها الأمان
وظل حازم :يبكي ويبكي ويضحك
لتبتعد عن حضنه قليلا
يارا بدموع وفرحه : بس انت عرفتني ازاي يا حازم
حازم بدموع: انتي متغيرتيش لسه زي ما انتي وجهك هو هو متغيرشي
وعيونك
يعني ملامحك زي ماهي يا يارا
لتحضنه يارا بشده
وهو كذلك

نسبهم بقه شويه

____________________________________
في حي شعبي
تدلف لغرفتها فتاه ذو شعر أ سود
وعينيها الزرقاء
وبشرتها البيضاء
وكانت محجبه

تدلف لغرفتها بعصبيه
البنت :شخص بجح بارد غلس اه لو اطولك كنت موتك
لتدخل والدتها
والدتها :مالك يا بنتي في ايه
البنت :مافيش يا ماما
والدتها :لا فيه هو انا مش عرفاكي يا شذا
البنت :جعانه عموت وأكل
لتبتسم والدتها لتلك العنيده فهي تعلم أن ابنتها لا تريدها ان تحمل حملها فهي تريد أن تظهر قويه أمام
ا ي شخص
بسبب ما فعله والدها بهم وهي صغيره
والدتها :حاضر يا شذا هحضر الأكل
شذا بحب :لا يا ماما يا حبيبتي انتي روحي خدي الدوا وريحي وأنا هحضر الأكل
عقبال ما يجي آدم
والدتها :ماشي يا بنتي بس مش عايزه أتعبك معايه
أنتي بتتعبي اوي يا شذا .....
شذا بضحك :بس بس مش عايزه الاسطوانه دي يا أمي بتاعه كل يوم

والدتها بحب :حاضر يا بنتي
بس متضربيش اخوكي يا شذا
شذا بخبث:اوامرك يا بطوط
😉
والدتها :ربنا يستر
____________________________________________

في مكان مجهول
الشامي :الخطه هتتنفذ بعد يومين
علشان جاسر عيترحل بعد يومين للمحكه

الرجل:اوامرك يا باشا
بس كنت عايز اقولك على حاجه

الشامي:قول في ايه
الرجل :لما قولتلنا نراقبوا أسد قبل ما يموت
في المستشفى
كان في ناس كتير واقفه وكان شكلهم غريب
الشامي :اكيد معازيم الفرح

الرجل :يمكن

الشامي : خلاص امشي وشوف الي وراك

الرجل :اوامرك يا باشا
________________________"_________________

عند شذا في البيت

يدخل آدم وهو يردد اغنيه

شذا :الله الله يا استاذ آدم ايه الروقان ده
ومتاخر عن معادك نص ساعة
آدم بفجعه : شششششششششذذذذاا

شذا بسخريه:وربنا أسمى شذا شذا مش شششششششششذذذااا

آدم بخوف -أنا آسف مشّ هتتكرر

شذا :دي المره ااكام تقول الكلام ده

آدم :آخر مره علشان خاطري اخر مره

شذا :تمام تمام بس في عقاب
آدم بخوف وتردد:ايه هو
مافيش لعب كوره الأسبوع ده
آدم :بس انتي عارفه انى بحب العب كوره
شذا :ماليش دعوه
آدم بحزن:خلاص حاضر

شذا بضحك: ههههههههه شكلك حلو وأنت خايف
ماتخفشي يا سيدي عمري ما احرمك من حاجه انت بتحبها
بس العقاب بتاعك انك تحضر السفره

يحتضنها آدم فهو يعلم بأن لها قلب طيب
ولكن هي تريد أن تظهر بأنها قويه جدا

(ملحوظه
آدم في تالته اعدادي ماهر جدا في لعب الكره
بيحب امه وأخته جدا ممتاز في الدراسه

شذا : هي في رابعه كليه طب بعد خروجها من الكليه تعمل في صيدليه تحب اخاها وأمها بشده ولكن تكره صنف ادم بسبب ما مرت به في حياتها فهي بنت عنيده جدا جدا قلبها طيب جدا
ولكن تظهر بأنها قويه جدا ولا احد يقدر ان يغلبها ولكن فهل للحب قوانين آخره بغيرها في تلك الفتاه العنيده

والدتها :اسمها فاطمه تحب الخير للجميع
مريضه بمرض السرطان

____________________________________
الكاتبه:
ايه موسي😘😍



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 29-04-19, 10:49 PM   #10

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



الفصل 14


عند حازم ويارا
في الكافيتيريا
حازم :بس انتي عايشه مع مين دلوقتي
يارا بابتسامه :مع ماما
حازم باستفهام :ماما مين احنا مامتنا ماتت من زمان
أيام الحادثه إلى حصلت

يارا :لا يا سيدي مماتيتشي هي لسه على قيد الحياه هههه.

حازم بضحك:ههههه طب ازاي انا مش فاهم حاجه
يارا :بص يا سيدي
لما حصلت الحادثه وضرب النار ده انا وماما كنا في غرفتها. علشان كنت بسرح شعري
المهم لما سمعنا ضرب النار ماما خافت اوي وحضنتني وخديتني من باب الفيلا إلتاني
وكانت لابسه طوء غالي جدا
باعته واشترينا البيت إلى احنا عايشين فيه
وأنا في تالته كليه طب وهي بتشتغل في شركه دلوقتي
حازم :طب تعالى اعرفك على عيلتك
يارا :عيلتي ازاي مش أنتم ...

حازم بابتسامه :لا يا ستي احنا على قيد الحياه هههههه

لتضربه يارا برفق على يديه :بس يا رخم

ليضحك حازم ويحتضنها ويذهب بها إلى أبيه

_____________________________________________
عند أسد
كان ينظر اسد الى ليليان بحب
لتخجل ليليان وتنزل بوجها إلى أسفل
أسد :ماكنتش اعرف اني غالي عليكي اوي كده
مليكه بضحك:يا عم خلي بالك ان احنا قاعدين حتا
أسد بشرود :هه

مليكه بضحك:هه لا ده انت واقع في شوشتك هههههههه ليضحك رعد وياسمين
وتخجل ليليان بشده

ليدلف حازم وكان يحتضن يارا
لتشعر مليكه بغيره شديده فهذا حبيبها ولكن لا تريد أن تعترف له بحبها له لانها تريد يحبها مثلما تحبه

(هي المجنونه دي مش حسه ولا ايه😂😂 )

رعد بفزع :انتي

يارا :انت
حازم :هوانتم تعرفوا بعض
رعد :هي دي إلى بقول عليها شبه يارا بنت عمي
ليفزع ياسين وأسد فهي بالفعل طبق الأصل من يارا ابنت يا سين
لتجري يارا إلى حضن أبيها
وتدخل في حضنه بشده وتبكي وتضحك
ليبكي ياسين هو الاخر على فقدان هذا الحضن من عزيزته المدلله

لتدمع اعين ليليان فهي كانت تتمنى أن يكون أبيها على قيد الحياه ليحميها
وتخرج خارج الغرفه
ويلاحظها أسد فيحزن على حبيبته. فهو يعلم ما بها

لتخرج يارا من حضن أبيها وكانت تبكي بشده

ليقول حازم ضاحكا :مكفايه عياط يا اخت
ده انتي خلصتيه كله تحت

ليضحك الجميع
ويدخل فهد
فهد :ساموا عليكم

أسد بحده:هو انت خايف تقول سلام عليكم زي الناس

فهد:بص يا دنجوان أنا بص على أخرى قابلت وحده كده شايفه نفسها على الفاضي وبتقولي يا حلوف
بقه انا فهد بيه المنصوري يتقالي يا حلوف

أسد بحده: اتكلم عدل معايه احسلك
فهد بخوف:حاضر أنا آسف
اسد بحده:متتكررشي تاني يا فهد واله هيبقى في تصرف تاني

فهد :حاضر

فهد بمزاح :شكلك هتتجوز قريب يا عمي
مش تعرفنا بل الأمر ده
بس لقيتها فين يا عمي دي عثل هههههه

ياسين :بس يا فهد
فهد :انا بقول تعرفنا ببعض
والله مش اكتر
يا سين :دي تبقى يارا ياسين المنصوري

فهد :!!!!!يارا. يارا مين

ليحكي له ياسين كل ما حدث

نسيبوهم بقه كمان شويه
__________________________________________
عند شذا في الكليه
كارما:يا بنتي مالك فيكي ايه متغيره
عن الأول ليه
شذا :قابلت واحد هزقني ّ
بقه انا شذا
أتهزق ّ
وقصت اليها ما حدث
كارما : هههههههههههههههههههههههه. مش قادره امسك نفسي هههههههههههههه

شذا بغضب :متنرفيزينيش
كارما :خلاص يا صلاح اسفين

شذا :قومي نروح المحاضره أحسن علشان انتي عايزه تموتي النهارده

كارما :هههههه يالا يا صلاح

شذا ينفخ : اف اف بارده اوي
__________ __________________________________
عند فارس ومرام
كانوا يتجولون في شوارع باريس
مرام بسعاده:الله ايه المناطق الجميله دى

فارس بضحك:جميله اوى
بقولك ايه انا جعان
مرام باستغراب :جعان مش احنا لسه واكلين في المطعم دلوقتي

فارس بضحك:هههههههه. أيوه
بس أنا مكالتش علشان كنت بنظر ليكي وانتى بتاكلي

مرام:ههههه

فارس :بقولك ايه تعالى نروحوا أحسن
مرام :لا لسه بدري
وتعالى ندخل أي مطعم وناكل
فارس :يالا يا اختي

___________________________________________
في شركه الشامي
في غرفه المكتب
الشامي:هه الشاحنه عتطلع امتى
الرجل :النهارده لباريس

الشامي: تمام
بقولك ايه تخلى بالك من البنات دول أكثر مجموعه السنادي وممكن اخد فلوس كتير

الرجل :تمام يا باشا تحت امرك

الشامي :طب اطلع انت دلوقتي

___________________________________________

عند أسد
بعدما حكى ياسين لفهد كل ما حدث

فهد باهزار:طب متجوزهالي يا عمي
وينظر ناحيه رعد لأنه يعلم بعشق رعد ليارا منذ صغرهم فبعد خبر موت يارا
تغير رعد جدا. لفقدان معشوقته

يشعر رعد بغضب من فهد عند سماع هذه الجمله:انت بتقول ايه يا استاذ

فهد يحاول أن يضايق رعد : بقول ان انا عايزه اتجوز يارا فيها ايه

رعد بغضب: فيها أن ممكن اموتك دلوقتي ومش يهمني أي حد
أسد بحده :والنبي
رعد بخوف من لهجه اسد :مش انت يا دينجوان

أسد :خلاص. بطلوا
ويوجه كلامه لمليكه
أنا عايز اخرج اخرج امتى
مليكه :بعد أسبوع
أسد :أسبوع مين يا اختي انا همشي النهارده
مليكه :لا طبعا مش هينفع الاصابه كان خطيره وقريبه من القلب
ومش هتنفع تمشي النهارده

أسد بحده: بصي يا مليكه انتي تطلعي. ورق خروجي من هنا والا قسما عظما هيبقى فيه تصرف تاني

مليكه بخوف:ب.. بس
أسد :مبسش

مليكه:حاضر

تخرج مليكه من الغرفه لتقابل ليليان وهي تبكي

مليكه بفزع : مالك يا ليليان
ليليان تمسح دموعها

ليليان :هه مافيش

مليكه :لا فيه يا ليليان متخبيش عليه
اعتبريني اختك يا ستي

ليليان ببكاء:كان نفسي يكون ليه آب يا مليكه
مليكه :الله يرحمه يا حبيبتي خلاص وبعدين انتي عندك أكتر من اخ
فهد ورعد وحازم ورائد وفارس ثم تكمل بخبث
وأسد

لتضحك ليليان على هذه المشاكسه

ليليان :ههههههههههه لا والله

مليكه بضحك:اه والله هههههههههههه. وبعدين يا قطه انتي هتيجي القصر معانا ونعيشوا مع بعض ومرام هتيجي وفارس بس بعد ما يجوا من السفر

ليليان باستغراب:ليه يعني نيجوا تعيشوا معاكوا

مليكه :علشان دي املاك بابا وببكاكي
فأسد عايز يضم العيله مع بعض

ليليان :طب انتي كنتي رايحه فين

مليكه بتنهيده :كنت رايحه أطلع ورق الخروج بتاع أسد

ليليان :ازاي ده لسه تعبان

مليكه :هو منشف رأسه يا اخت
ليليان :ههههههههههه. انتي هتقوليلي على اسد

مليكه بابتسامه:بس بقولك ايه لو مفيهاش رخامه
عايزه اعرف عرفتي توقعي الدنجوان ازاي

ليليان :دينجوان مين
مليكه :أسد يا هطله

ليليان :ههههه خلاص يا اخت
ثم حكت لها كل شئ
_____________________________________________
عند شذا بعد خروجها من ااجامعه وودعت صديقتها
وذهبت إلى الصيدليه

نهى :أهلا أهلا بست الحجه
شذا بضحك :أهلا يا ست الشيخه
نهى :ههههه متأخرا عن مهادك نص ساعه ليه

شذا :لسه خارجه من الكليه

نهى :ماشي يا ستي
ويعملون معا حتى جاء معاد الخروج

نهى :سلام عايزه حاجه
شذا :عايزه سلمتك يا بطه

تذهب شذا الي بيت صديقتها يارا
شذا :هه يا طنط ردت عليكي

صفيه بقلق:لا يا بنتي دي اول مره تعملها
شذا :أنشأ الله خير

صفيه : أنشأ الله

ليرن جرس الباب وتفتح صفيه الباب
وتنصدم من هول ما رأته.

ياسين :وحشتيني
صفيه :عفريت 😂
لتفقد الوعي
ليجري عليها ياسين ويحملها

ويضعها على السرير
ياسين :هههه فوقي يا صافي انتي لسه فيكي العاده دي هههه ليسكب عليها كوب من الماء

لتفيق صفيه وتنظر ناحيه ياسين وتبكي بشده.
ويحتضنها ياسين بشده
وبعد وقت
تشاور صفيه على يارا :دي يارا بنتنا
يهز ياسين رأسه
ويمكسك يد حازم وده ابنك

لتدمع اعين كل الموجدين
ليحتضن يارا وحازم وياسمين وصفيه
بعضهم

وبعد وقت يعرفها ياسين بكل الموجدين
ياسين :وده اسد يا ستيوالي جمبه دي زوجته المستقبلية
ليضحك الجميع
وتخجل ليليان

صافي بضحك :أهلا بدنجوان أهلا بيكي يا بنتي
وربنا يعينك ّعلى الى جاي

ليضحك الجميع
لتدخل شذا

شذا بابتسامة:انا ماشيه بقه يا عمتوا

يارا بدهشه :شذا

ليحتضنوا بعضهم بعض

شذا بغضب :كنتي فين وليه مش فاتحه التلفون هه
يارا :اسفه مش هتتكرر

شذا :انا نشوف

يارا: تعالى اعرفك على اهلك

شذا باستغراب :اهلك ازاي مش فاهمه

يارا :تعالى بس واحكيلك على كل حاجه
ّ
يارا : شذا ده بابا
بابا زي شذا :اختي وحبيبتي وروحي وكل حاجه

شذا بجفاء:أهلا يا عمي

ياسين :أهلا يا بنتي
وعرفتها على واحد واحد
يارا :ده أسد
شذا :أهلا بحضرتك
أسد بابتسامه :أهلا بيكي

عند فهد كان بيتكلم على التلفون
يارا :فهد. دي شذا ّ
يتطلع إليها وينصدم وهي الأخرى تنصدم

فهد :انتي
شذا:انت
ّفهد :اهلا بالجاموسه
شذا :أهلا بالحلوف وتضربه في وسط رجليه
ويتألم فهد بشده
تحت نظرات دهشه من الكل

شذا :انا ماشيه يا يارا سلام

وخرجت شذا وذهبت الى بيتها

يارا :هههههههه. يا عم دي محدش يلعب معاها

صفيه :انا بعتذرلك يا ابني من الي هيا عملته ده
بس هي بتكره صنف آدم كله بسبب اخوها وأبوها والي عملوه فيهم

أسد :ماله اخوها وأبوها

صفيه :ابوها ترك مامتها علشان وحده وكان بيعذبهم
واخوها الكبير هج بره مصر علشان بنت كانت غنيه اوي اتجوزها وخد حق شذا كله وحق أخوه الصغير

ومامتها عندها مرض وحش ربنا يعافيها منه
وشذا هي إلى شايله الحمل
دلوقتي
ومصاريف علاج مامتها ومدرسه اخوها
وكليتها. كل ده هي إلى بتصرف عليه

بس هي طيبه جدا بس بتحاول ان هي تكون قويه وبتتحمل المسؤلية علشان متحسسشي مامتها أو أي حد بحاجه

أسد :مين ابوها متعرفيش اسمه ايه

صفيه :مش عارفه والله

فهد :ااااه مش قادر

أسد :هي دي إلى قالتلك يا حلوف
فهد :اه

_____________________________________________
تفاعلكم

الكاتبه :
ايه موسى 😘😍



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 03:58 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.