آخر 10 مشاركات
عن الحكيم إذا هوى (1) *مميزة و مكتملة*.. سلسلة في الغرام قصاصا (الكاتـب : blue me - )           »          هواجس الماضي الجزء الأول - قلوب زائرة - للكاتبة * زينب التماذلي * كاملة+الروابط* (الكاتـب : zainab al-tamathly - )           »          جرح الماضي (79) للكاتبة: جاكلين بيرد ...كاملة... (الكاتـب : *ايمي* - )           »          سيجوفيا موطن أحلامي وأشجاني-للكاتبة المبدعة 49 jawhara-"رواية زائرة" كاملة (الكاتـب : Jάωђάrά49 - )           »          ليلة مع زوجها المنسي (166) للكاتبة : Annie West .. كاملة (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          366 - عروس الصقر - جين بورتر (الكاتـب : أميرة الورد - )           »          زوجة بالميراث (127) للكاتبة: Sara Craven *كاملة* (الكاتـب : Gege86 - )           »          2 ـ عصفورة النار ـأن ميثر كنوز احلام قديمة (كتابة /كاملة ) (الكاتـب : Just Faith - )           »          رحلة امل *مميزة*,*مكتملة* (الكاتـب : maroska - )           »          جنون الرغبة (15) للكاتبة: Sarah Morgan *كاملة+روابط* (الكاتـب : مستكاوى - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > الروايات الطويلة المكتملة المنفردة ( وحي الأعضاء )

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل من متابع لفصول الجزء الثانى من نسل ابليس؟
متابع للحلقات و متفاعل 8 38.10%
منتظر حتى تكتمل 13 61.90%
المصوتون: 21. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

Like Tree14Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 30-04-16, 11:12 AM   #131

علا الخالع همسات

كاتبة في قصص من وحي الاعضاء

 
الصورة الرمزية علا الخالع همسات

? العضوٌ??? » 355357
?  التسِجيلٌ » Oct 2015
? مشَارَ?اتْي » 290
?  نُقآطِيْ » علا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond repute
افتراضي


اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة روح هاربة مشاهدة المشاركة
علي مات مسكين توقعت أنه ينجو ويغير حياته ..كمان معاذ بعد أيش ذنبا يمووت لازم نهاد ينتقم له .
من عرف ايش صار نهاد بعد النصاب.
وسأل هذي ايش حكايتها ومن مؤبد اللي طلع فجاءة
علي مات إنقاذا لحياة نغم اللي غلط ف حقها كتير
اما معاذ مات ليه ومين أسيل و مؤيد هتعرفي الفصول الجاية باْذن الله
وع فكره الأسبوع الجاى اخر أسبوع بالرواية😃😃


علا الخالع همسات غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 30-04-16, 12:53 PM   #132

rontii

مشرفة وكاتبة في منتدى قصص من وحي الأعضاء ومحررة واعدة بعمود الأعضاء

alkap ~
 
الصورة الرمزية rontii

? العضوٌ??? » 289729
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 20,876
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » rontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond repute
?? ??? ~
ﻻ إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
افتراضي

اعمل فيكي ايه يا لولا
موتي علي و معاذ و نهاد
عمالة اقول ﻻ اكيد نهاد عايش هتموتي البطل يعني و افتكر انك موتي البطلة في نسل ابليالشر بيجري في 9مك و احنا غلابة و مساكين
مؤيد ياتري ايه قصته هل ده تبع البوليس و ﻻ مجرد فرد في العصابة و عايز يكبر شوية
نغه بعد مرور شهر من موت نهاد المفترض عاملة ايه في نفسها
بانتظار الاسبوع الاخير من الرواية و ربنا يستر علينا و علي باقي الابطال


rontii غير متواجد حالياً  
التوقيع














رد مع اقتباس
قديم 30-04-16, 09:22 PM   #133

علا الخالع همسات

كاتبة في قصص من وحي الاعضاء

 
الصورة الرمزية علا الخالع همسات

? العضوٌ??? » 355357
?  التسِجيلٌ » Oct 2015
? مشَارَ?اتْي » 290
?  نُقآطِيْ » علا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond repute
Elk

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rontii مشاهدة المشاركة
اعمل فيكي ايه يا لولا
موتي علي و معاذ و نهاد
عمالة اقول ﻻ اكيد نهاد عايش هتموتي البطل يعني و افتكر انك موتي البطلة في نسل ابليالشر بيجري في 9مك و احنا غلابة و مساكين
مؤيد ياتري ايه قصته هل ده تبع البوليس و ﻻ مجرد فرد في العصابة و عايز يكبر شوية
نغه بعد مرور شهر من موت نهاد المفترض عاملة ايه في نفسها
بانتظار الاسبوع الاخير من الرواية و ربنا يستر علينا و علي باقي الابطال
هههههههههه رونتى كنت مستنية الكومنت بتاعك انتى بالذات
ههههههههه أحب اقولك المره الجايه قنااااااااااابل
ومع هاشتاج انا سو كيوت


علا الخالع همسات غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 30-04-16, 09:52 PM   #134

rontii

مشرفة وكاتبة في منتدى قصص من وحي الأعضاء ومحررة واعدة بعمود الأعضاء

alkap ~
 
الصورة الرمزية rontii

? العضوٌ??? » 289729
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 20,876
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » rontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond repute
?? ??? ~
ﻻ إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة علا الخالع همسات مشاهدة المشاركة
هههههههههه رونتى كنت مستنية الكومنت بتاعك انتى بالذات
ههههههههه أحب اقولك المره الجايه قنااااااااااابل
ومع هاشتاج انا سو كيوت
يا خوفي منك الا يكونالسوري ده نهاد متنكر و يطلع زعيم العصابة الراجل ابو نهاد


rontii غير متواجد حالياً  
التوقيع














رد مع اقتباس
قديم 01-05-16, 01:41 AM   #135

karmen83
 
الصورة الرمزية karmen83

? العضوٌ??? » 242283
?  التسِجيلٌ » May 2012
? مشَارَ?اتْي » 613
?  نُقآطِيْ » karmen83 has a reputation beyond reputekarmen83 has a reputation beyond reputekarmen83 has a reputation beyond reputekarmen83 has a reputation beyond reputekarmen83 has a reputation beyond reputekarmen83 has a reputation beyond reputekarmen83 has a reputation beyond reputekarmen83 has a reputation beyond reputekarmen83 has a reputation beyond reputekarmen83 has a reputation beyond reputekarmen83 has a reputation beyond repute
افتراضي

Salamo 3alikom merci 3ala rewya kitir wi ana 2atwa9a3 ino nihad howa mo2ayid wi hayl3ab bi assil 3Achan yewassl lilkibir bita3hom wi inchaalah yetla3 tawa2o3i mazbod

karmen83 غير متواجد حالياً  
التوقيع
:elk
رد مع اقتباس
قديم 01-05-16, 05:03 PM   #136

علا الخالع همسات

كاتبة في قصص من وحي الاعضاء

 
الصورة الرمزية علا الخالع همسات

? العضوٌ??? » 355357
?  التسِجيلٌ » Oct 2015
? مشَارَ?اتْي » 290
?  نُقآطِيْ » علا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond repute
Bravo

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rontii مشاهدة المشاركة
يا خوفي منك الا يكونالسوري ده نهاد متنكر و يطلع زعيم العصابة الراجل ابو نهاد
ههههههه مش هاقولك بس كله هايبان المره الجاية باْذن الله


علا الخالع همسات غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-05-16, 05:06 PM   #137

علا الخالع همسات

كاتبة في قصص من وحي الاعضاء

 
الصورة الرمزية علا الخالع همسات

? العضوٌ??? » 355357
?  التسِجيلٌ » Oct 2015
? مشَارَ?اتْي » 290
?  نُقآطِيْ » علا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond repute
20

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karmen83 مشاهدة المشاركة
Salamo 3alikom merci 3ala rewya kitir wi ana 2atwa9a3 ino nihad howa mo2ayid wi hayl3ab bi assil 3Achan yewassl lilkibir bita3hom wi inchaalah yetla3 tawa2o3i mazbod
W 3alikom el salam
Teslamy 7abibbty kteer
Ammm m4 ha8ool sa7 walla 8alt bas el Mara el gaya ht3rafy b 2zn allah


علا الخالع همسات غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-05-16, 01:51 PM   #138

علا الخالع همسات

كاتبة في قصص من وحي الاعضاء

 
الصورة الرمزية علا الخالع همسات

? العضوٌ??? » 355357
?  التسِجيلٌ » Oct 2015
? مشَارَ?اتْي » 290
?  نُقآطِيْ » علا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond repute
Rewitysmile21 الفصلين الثانى والثالث والعشرون (ماقبل الأخير)

الفصل ال 22
الو ايوه ياحلا ازيك
حلا : بنحمد الله انتى شو اخبارك وأهلك شو اخبارهون
حسناء بتنهيده : الحمد لله المهم طمنينى نغم لسه مافاقتش
حلا بحزن : لا والله الدكاتره عم يقولوا انو مابها شئ بس هى اللي مابدا تفوق وماراح ترجع لوعيها الا اذا كان شي قوى هو ياللي فيقها
من يوم ماعرفت انه نهاد مات وهى عم تنسحب من ها الحياه بالبطئ
حسناء بقهر علي صديقتها : انا زعلانه من نفسي قوى ياحلا انى سيبتكوا في الظروف دى
حلا : لا ياحبيبتى لاتزعلي حالك ماكان بايدك شي باعرف انه عمو ضغط عليكى لترجعى ع السعوديه معهون حق كتير اشتاقولك
حسناء بزفرة قويه : انتى واياد والبيبى عاملين ايه
حلا : كل شى هادى وكأن نهاد راح وأخد الحياه معه يلا الله يرحمه ويرحمنا كلنا
حسناء : ربنا يحفظكوا ويفرحكوا ويعوضكوا ان شاء الله يلا اسيبك تشوفى اللي وراكى عارفه ان مسئولياتك كترت الفتره دى
حلا : ولايهمك حبيبتى الله معك
انهت كل منهم اتصالها لتجلس شارده بما وصلت اليه الأحوال ولكن هذه هى الحياه يوم بارد ويوم محفوف بالنيران وايام تحوم فيها رائحة الموت حولك لتخلق حياه جديده
********************
نظر مؤيد لتلك الحمراء المقبله نحوه بأغرائها المعتاد ليبتسم لها ابتسامه جعلت دقات قلبها تتقافز تتسابق لتعزف حروف أسمه علي أوتار ماسيه ربما خبأتها لأجله هو وحده
أقبلت عليه قائله بابتسامه : هل انت مستعد
مؤيد بابتسامه واثقه : مستعد جدا المهم انت تكونى انتى مستعده
أسيل بثقه : مرحبا بك في أسطنبول ايها الوسيم
انطلقا الى وجهتهم التى حددتها أسيل ذهبا للعديد من الأماكن ذهبوا لجامع السلطان أحمد في اسطنبول والذى يطلق عليه الجامع الأزرق والذى جمع في روعته بين الزخرفات الأسلاميه والبيزنطيه في صرح واحد
انبهر مؤيد به وظل يلتهم كل شبر به وبعدها
أرغمته أسيل علي الخروج والذهاب ل حديقة غولهانه وهى من أجمل الحدائق في اسطنبول والتى كانت تابعه لقصر توبكابي اعطى مؤيد الكاميرا ل أسيل لتلتقط له العديد من الصور فيها بوضعيات مختلفه كان قلبها يرتجف لكل تعبيرات وجهه وهى تلتقط له صوره تلو الأخرى علمت انها علي حافة الهلاك
زارا ايضا العديد من المناطق ك منتزه وغابة اتاتورك وجامع السليمانيه حيث الحضاره العثمانيه العريقه وساحة التقسيم والمتاحف
مر اسبوع وهم علي حالهم حتى اخر يوم كان قد امتلك العديد من الصور وجد احد المناظر الرائعه امامه فلم يقاوم اعطى الكاميرا ل أسيل لتلتقط له صوره أخرى ولكنها نظرت له نظره لم يفهمها ثم اشارت لأحدى الفتيات لتلتقط لها صوره معه اقتربت منه وهمست له قائله :
سينى سيفيوروم ( أحبك )
نظر لها بارتباك لتنظر هى له نظرة حالمه وتم التقاط الصوره علي هذا الوضع اسرعت لتأخذ الكاميرا من الفتاه والتقطت الصوره قائله بحب : هذه لي
اومأ موافقا وظل الصمت رفيقهم حتى وصلا للفندق الذى يقيم به مؤيد كاد ان يصعد تاركا اياها ولكنها امسكت زراعه بقوة ونظرت له بصدق قائله :
آيي قجالار ( ليلة سعيده )
اكتفي بابتسامه صغيرة وصعد تاركا اياها لتحاوط جسدها بذراعها كأنما فراقه لثوان اصاب قلبها ببرودة الفراق ونيران الحب
حب !!!!!!!!
متى أحبته؟ هى حقا لاتعلم ولكن بمؤيد شئ ما تحتاجه نظرته الحنونه المليئه بالرجوله
شئ ما غامض به يدفعها للسكون بين ذراعيه حتى وان كانت سترحل عن هذه الحياه بعدها فلترحل
تجتاحنا اوقات نريد بها ان نشعر اننا تحت حماية احدهم ليس لعدم قدرتك علي حماية نفسك بل لروعة كون احدهم مسئول عنك يحميك يسكنك داخله خوفا من اى خطر عليك
وجدت نفسها تغمض عينيها بعذاب ناظره للصوره بيدها قائله
اوووه مؤيد سن بينى سيفر ميسين ؟ (هل تحبنى ؟)
**********************
دخل حاتم غرفته ليجد حنين كما هى مغموره بحزنها , نفض الحزن عن قلبه وتوجه لها بحماس مصطنع
حنين مش انتى كنتى عماله تقوليلي انك عاوزه تسافرى تركيا اجهزى ياستى هنسافر بعد تلات ايام كده
حنين باكتئاب : ماليش نفس يا حاتم
حاتم جالسا الى جانبها بحزن : واهون عليكى ياحنين بعد ماحجزت التذاكر خلاص
تنهدت بقوة والم ثم قالت بلهجة خالية تماما من الحياه: خلاص ياحاتم هاجى معاك
اقترب منها واحتضنها بقوة سامحا لدمعه تفر من قيود عينيه معلنه تشبثه بالحق بها لن يفقدها هى ايضا لن يسمح لنفسه بذلك
اما هى فقد كانت بعالم اخر عالم التقى به احبتها تاركين اياها وحدها بهذه الحياه
**********************
كان القلق يتآكلها ,تذهب وتجئ بالغرفه بتوتر يخنق روحها وشوق يعذب قلبها منذ ان اعترفت له بحبها وهو لايجيب عليها
لايرد علي هاتفه ولا يرد علي رسائلها تحاول الوصول اليه وهو يتهرب لم ولن تطلب الكثير فقط ان تراه ان تطمئن انها لم تفقد الحق بالأطمئنان عليه بين حين واخر
لم تتحمل ارتدت ملابسها بسرعه وذهبت اليه صعدت لطابقه طرقت باب غرفته وهى تزفر بقلق حتى فتحه بعد عدة طرقات
كان للتو قد استيقظ من النوم شعره اشعث عيناه نصف مفتوحه دخان عيناه طفيف هادئ وسرواله الاسود مع تى شيرت ازرق
لم تتمالك نفسها امام نظراته المندهشه فقالت بشوق : اشتقت اليك كثيرا
اشار لها ان تدخل فدخلت وأغلق الباب جالسا علي الكرسي مكانه فاقتربت منه وجثت علي ركبتيها قائله : مؤيد لقد اخبرتك اننى احبك الن تعلق علي ذلك
امسكها من كتفيها واوقفها امامه قائلا : أسيل انتى امرأه حقا رائعه ولكننى لا أستطيع
أسيل بحزن : هل تحب امرأه اخرى
مؤيد بثقه : بالطبع لا
أسيل مقاطعه اياه : حسنا يكفينى انى أمتلك فرصه لأجعلك تحبنى فقط اعطنى فرصه
قال بصوت رجولي قوى : أسيل المشكله بك انتى لاتبحثين عن حب دائم او عن زواج انتى تبحثين عن حب عابر اما انا اريد زوجه انتى لاتتحملين قرطا باذنيك ليوم واحد فكيف برجل لباقي الحياه
أسيل بصدق : أقسم اننى كنت كذلك قبل ان القاك منذ التقيتك وقد تغيرت بالفعل فقط اعطنى فرصه واحده وسترى
نظر لها صامتا لثوانى كادت ان تفارقها لها الحياه قبل ان يقول : حسنا لك ذلك ولكن اقسم اننى سأرحل ان لم تلتزمى باتفاقنا
صرخت غير مصدقه : أوووه مؤيد انا أعشقك حقا
اشار لها مبتسما ان تهدأ وتنتظر
سار نحو سريره والتقط علبه سمراء قطيفه كانت بالكوميدينو
قائلا : حسنا بمناسبة القرط هذا لكى اردت ان اعطيه لكى باخر يوم ولكنك فاجئتنى باعترافك
هلا قبلتيه منى جميلتى؟
وضعت كفيها بشهقه : اوووه انه رائع انا لم ارى مثله قط
احتضنته بينما قال هو : هذا مصنوع خصيصا لك عزيزتى
اخذته وتوجهت للمرآه امامه وارتدته قائله بحماس: اقسم اننى لن انزعه قط مؤيد
مؤيد بنظره غامضه: لاتقسمى بما لاتستطيعى عزيزتى
أسيل باصرار : سأفعل وسترى
*********************
بمصر خاصة بغرفة العناية المركزه كانت ترقد ساكنه تعبث الذكريات بعقلها
نهاد ......رصاص و دم وهمسه 0 سامحينى يانغم )
كيف اسامحك وانت قد اخترت الفراق
كيف لى ان افعل وانا ارفض العيش دونك لالتحق بك ولا استطيع
كيف اسامحك وانت اخترت الهروب
لن اسامحك ولن اعشق غيرك ولن اعيش بدونك يانهاد
راقده من يراها يكاد يجزم انها فارقت الحياه بالفعل ولكنهم لايدرون انه ما من رماد الا وترقد تحته نيران مدمره
*******************
ها ياست أسيل الباشا الكبير ناوى علي أمتى
أسيل بحنق : ماعرفش سيبنى دلوقت ولما يوصلنى أخبار هاكلمك
اغلقت الهاتف بوجهه كانت تحترق غيظا ولما لا وقد اخبرها زعيمها الان انه آن وقت التقاعد
ظلت تكسر بالأشياء امامها صارخه : هذا الغبي يبدو ان عقله قد ذهب مع الرياح وعلي أن أعيده له
صرخت بقسوه : كيف له ان يرفض عمليه ربحها مائة مليون دولار انها صفقة العمر
عليه ان يتممها وبعدها فليذهب الى الجحيم
***********************
ايه رأيك يا حنين حبيتى الفندق ده ولا ايه؟
حنين بابتسامه صغيره: اه حلو قوى يا حاتم
حاتم بفرح : خلاص ريحى شويه علشان بعدها نلف تركيا كلها
حنين بنفس الابتسامه : ماشي ياحبيبي
اقترب منها وامسك كفيها مقبلا اياهم بحب : ربنا يخليكى ليا
القت برأسها علي كتفه قائله بضياع : ويخليك ليا
**************
اياد شو اخبار عمو وطنط هلأ
اياد بحزن : بابا هالك نفسه ف الشغل وماما بتقرأ قران وتصلي بس الدكاتره طمنونى ان صحتها الحمد لله كويسه
حلا : الحمد الله الله يصبرنا
اياد بتوتر : بصراحه كده يا حلا كنت عاوز نرجع نعيش معاهم في الفيلا ماينفعش اسيبهم لوحدهم
حلا : معك حق حبيبي راح جهز الشناطى المسا
اياد مقبلا وجنتها بحب : يسلملي العاقل
حلا : ههههههههه بدك تكون متلي لا حبيبي مافي غير حلا واحده
اياد بحب : عندك حق مافيش غير حلاى انا وبس
*********
مر يومان وحاتم لايتركها لترتاح زارا كل مكان باسطنبول حتى استعادت بعض من روحها القديمه
افاق هو ظهرا ليجدها قد تركت له رساله بأنها ذهبت لتتمشي قليلا بالمكان ولن تبتعد
تنهد بارتياح ثم سرح بعيدا بقلق
ظل علي حالته حتى جائته رساله من حنين جعلته ينتفض بجنون
*************
اجهزوا دلوقت أسيل هاتقابل الراجل الكبير دلوقت حالا
_ هاتقابله فين؟
-في بيت ليها مهجور ف اخر المدينه هاديكوا العنوان بس اجهزوا
-علم وينفذ
تجهز الجميع لصيدهم الذين صبروا عليه اكثر من شهر
بينما جلست أسيل بمنزلها هذا وعلامات الشر ترتسم علي وجهها ظلت تعبث بشعيراتها بعصبيه حتى جائها صوت خطواته فقالت ببرود: كنت عارفه انك هتيجى
الرجل بغضب: انتى اتجننتى يا أسيل ؟
أسيل بضحكات عاليه : انت اللى اتجننت ياباشا لما فكرت انك توقف عمليه بمائة مليون دولار
الرجل بشراسه: انا حر اعمل اللى انا عاوزه
أسيل بشراسه اكبر: لا ياباشا مش حر
الرجل بسخرية : ايه جه اليوم اللى تتحدى فيه استاذك
اسيل بغرور : ايه مش شايف تلميذتك بقت شاطره يا باشا ولا ايه؟
الرجل بنفاذ صبر : فين أمانتى اللى عندك يا اسيل
أسيل : ايه يا باشا بعتت رجالتك فى كل مكان ومالقتهاش مش كده هههههههههههه مش باقولك تلميذتك بقت شاطره
رجالتك كلهم متربطين دلوقت ومرميين ف المخازن
اجرت اتصال امامه فقدم اليها رجل ضخم الجثه ممسكا بالمرأه التى عشقها
قالت ببرود: معلش يا باشا هتفضلوا انتوا الاتنين عندى لحد ما اتفقتنا يتم
لم يعيرها انتباه فقط نظر نحو حنين التى كانت تنظر له بزهول فقال بغصه تتملك حلقه : انتى كويسه؟
لم تجيب وهنا انطلقت ضحكه ساخره من فم أسيل وهى تقول: اعرفك بنفسي يامدام
انا اسيل الدراع اليمين للبوص الباشا جوزك اللي واقف قدامك
العبقري اللي دخل كميات مخدرات لمصر لابأس بها وكسب من وراها ملايين
اكبر تاجر مخدرات فى مصر كلها
وفجأه انطلق كف الرجل ليستقر فوق جبين أسيل صارخا بجنون : أخرسي
صمت وذهول تملك المكان قبل ان تهاجم قوات الشرطه المكان صارخين : كله يرفع ايده فوق
وهنا احتلت الصدمه وجوه الجميع عندما صاحت أسيل بصدمه : مؤيد !!!!!
ليصرخ احدهم قائلا : حاتم !!!!!!
ثم ينظر نحو حنين المكبله والتى صرخت بلوعه : نهااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا اااااااد
***************
الفصل ال 23

صمت وذهول تملك المكان قبل ان تهاجم قوات الشرطه المكان صارخين : كله يرفع ايده فوق
وهنا احتلت الصدمه وجوه الجميع عندما صاحت أسيل بصدمه : مؤيد !!!!!
ليصرخ احدهم قائلا : حاتم !!!!!!
ثم ينظر نحو حنين المكبله والتى صرخت بلوعه : نهااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا اااااااد
ركض نهاد نحوها فك أسرها محتضنا اياها بقوه لتضمه هى بقوه أكبر هامسه : نهاد انت عايش صح..... انا كنت حاسه انك مستحيل تسيبنى
قبل نهاد جبهتها ليصطدموا جميعا بضحكات هستيريه من أسيل :
ههههههههههههههههههههههههه ههههه مؤيد يعنى انت طلعت ظابط شرطه لا وكمان مصرى
يعنى انت كدبت عليا؟
ههههههههههههههههههههههه لا برافو قدرت تخدع أسيل ظلت تصفق له بضحكات هستيريه ثم قالت ببكاء وشهقات لاتقل في جنونها عن الضحكات التى سبقتها قائله: بس انا بقي لأول مره ماكذبش لانى ولأول مره احب حبيتك وانت مثلت عليا الحب
يعنى لما امثل الناس تصدق وتصقف ولما اكون صادقه الاقي الدنيا بتضربنى بس الضربه واجعه قوى جت هنا ف قلبي
نظر نحوها ببرود : ممكن الحلق اللى ف ودنك ده اصله عهده يا اسيل هانم ماكدبتش لما قولتلك انه مصنوع مخصوص علشانك
ههههههههههه اصله جواه اصغر ميكروفون جهد عالم مصرى عظيم
صمتت تنظر له بجراح غير مصدقه مصدومه
اما حنين فتركت نهاد متوجهه نحو حاتم وكأنها للتو استوعبت حديث أسيل فقالت بأعين دامعه : الكلام اللى هى قالته عليك ده مش مظبوط يا حاتم ؟
لم يستطيع الكلام فقط نظر ارضا بخجل وحزن والم وانكسار
جن جنونها فقالت له : ازاى طيب
يعنى انا عايشه مع تاجر مخدرات السنين اللى فاتت دى كلها ؟
صرخت به وهى تضربه بقوه علي صدره: يعنى انت اللى قتلت ابنى
قتلت ابنى ليه يا حاتم ليه انا عملتلك ايه حرام عليك حرام عليك
اقترب منها نهاد واخذها بين ذراعيه تشبثت به كانت كالغريق لايدرى اين الماء واين الشاطئ ظلت تصرخ : هو اللى قتل ابنى يا نهاد هو اللى قتله
اشار لهم نهاد ليأخذوهم لتغادر اسيل ناظره بجرح نحو مؤيد وحاتم ملقيا نظره اخيره علي محبوبته كأنما يروى عطش سنين قادمه
***********************
كانت تجلس بغرفتها لاتدرى من اين أصبحت صورته تقفز بزهنها بين الحين والاخر لتعلو ابتسامه طفيفه علي شفتيها حتى أفاقت علي صوت والدتها تناديها
رحمه
رحمه بابتسامه : نعم يا ماما
الام بحنيه : فى عريس كمان الأسبوع ده
رحمه بعصبيه خفيفه : ياماما انا مش بافكر في الموضوع ده دلوقت
الأم بحزم: رحمه مش كل عريس هتعملي معاه كده المره دى مش هاسمح لك العريس جاى من السفر اخر الأسبوع وهاتقابليه
غادرت والدتها لتجلس محلها زافره بقوه : وكمان جاى من السفر k
***********************
الو ايوه ياست أسيل
أسيل : قدامك نص ساعه تكون قدامى علشان نتفق علي الصفقه الجديده
حسن بفرح : واقل كمان ياست الكل سلام
أسيل بعصبيه محاوله تداركها : سلام
جائها صوت مؤيد الى جانبها : ايوه كده أحبك وانتى شاطره وبتسمعى الكلام
نظرت له بدموع جريحه مكتومه : بتحبنى !
لم تتحدث أكثر نظرت له نظرة صادقه استشعرها هو كانت تحمل الكثير من الأسي والألام والأصعب الانكسار والخذلان ادار وجهه في صمت ولم تمر عشر دقائق اخرى حتى سمعوا رنين الجرس اشار نهاد ل مؤيد بخفوت واختبئا دخل حسن بسعاده : ها يا أسيل هانم ايه الاخبار
أسيل بغموض : اقعد الأول
حسن : وادى قعدة ها بقي ايه تفاصيل العمليه
قاطعهم صوت نهاد وهو يخرج قائلا بسخريه : بح زمن العمليات خلاص راح تحرك ليخرج مسدسه ولكن قبضة أحدهم كانت تقبض عليه ولما لا قبضة مؤيد الحديديه كانت تكافئ أصلب القيود
نظر له حسن بزهول : انت ؟طيب ازاى انا بنفسي قرأت الاخبار انك موتت وشوفت اهلك وهما بياخدوا عزاك غير الدكتور اللى خرج يقول البقاء لله
تعالت ضحكات نهاد الساخره قائلا : ولو انه مش وقته بس انا مافضلتش شهر ونص ساكت الا علشان اشوفك بمنظرك ده
هههههههههههههه لو افتكرت انك هربت يومها بزكائك تبقي اغبي كتير من اللى اتصورته ولو اتصورت انه فيه ظابط هيخرج فى مهمه من غير بدله واقيه تبقي حمار
هروبك ده كان خطتى وانا اللى سهلتهولك كمان علشان امشيك علي الطريق اللى انا رسمتهولك
موتى والدكتور اللى خرج قال انى مت ده كله بالتنسيق معانا والجرايد اللى وصلتك دى بقي ههههههههههه دى كانت تكملة المسرحيه
شوفت بقي اللى يصبر بينول بس خطتك كانت عبقريه
كنت عاوز الواد يقتل خالته وفى الاخر تخلص منه وتستولى علي الفلوس دى كلها ليك
اقترب منه نهاد بقسوه : بس ليه كل ده ليه دول لحمك ودمك
اطلق ابتسامه حبيثه وهو يقول : تقدر تقول زهت من تمثيل دور الأخ مابقاش بيجيب تمنه وبما ان نغم هى اللى ناقصه فاتطمن هاريحك منها واخليها تحصل اختها هههههههههههههههههه
امسكه نهاد مسددا لكه عدة لكمات افقدته الوعى حتى ابعده مؤيد قائلا : احنا كده عملنا اللى علينا يانهاد ومهمتنا تمت لازم نرجع مصر
وبالفعل انتهت المهمه بسجن أسيل وتحويلها للمحاكمه و ايضا ترحيل حسن وحاتم لمصر وتحويلهم للمحاكمه
وهبط نهاد من الطائره عائدا لوطنه بشوق عارم لكل شئ واكثر من اى شئ وجهها
ذهب لمنزله بعدما جعل والده يشرح كل شئ للجميع فقد كان والده هو الوحيد الذى يعلم من البدايه عاد مصطحبا حنين راكضا لمنزله وبمجرد دخول سيارته للفيلا وجد الجميع يهرول اليهم احتضنته والدته مقبله كل شبر به غير مصدقه ان ابنها أمامها الان تراه حيا امامها
تركها مرغما واحتضن والده لتستقر حنين بين ذراعى والديها ويأتى دور حلا التى هنأته بفرحه وبعدها جاء اياد بسرعه ولكن لصدمة الجميع لكمه اياد لكمه غاضبه مشتاقه علم نهاد منها ان اياد عانى كثيرا لمجرد فكرة فقده صرخ به الجميع : ايااااااد
ولكنه كان ينظر لنهاد بغضب تداركه الاخر عندما ضمه ليهتف بفرحه : نشفت دمنا منك لله حرام عليك يا أخى
قال لهم دون ان يدخل فيلته انهم سوف يذهب للمشفى حيث نغم
صاحت امه معترضه : ادخل شويه ارتاح طيب
نهاد بحزن أخفاه ببراعه : مش هادخلها من غيرها يا ماما
نظرت له بحب وأومأت له موافقه
ذهب بسرعه يستجدى الطريق ليقصر قليلا شوقه العارم اليها يكاد يودى بحياته وهو يسير بسيارته بأقصي سرعه
ذهب نحو الطبيب ليتحدث اليه قبل ان يذهب اليها
ها يادكتور نغم اخبارها ايه؟
الطبيب بثقه : مراتك مش عندها اى مشكله هى اتعرضت لصدمه اقوى من انها تتعايش معاها و ده خلاها تدخل في غيبوبتها دى ورافضه تفوق ورافضه الحياه بشكل عام
لكن لو لقت سبب قوى يخليها تفوق الموضوع هيتحل
نهاد بشوق : طيب ممكن اشوفها
الطبيب بابتسامه : اكيد طبعا
اومأ له نهاد بامتنان وقام لايشعر بشئ سوى رائحتها التى تردد عبقها بارجاء المشفى كافة
قاده قلبه اليها دخل اليها فاغرورقت عيناه بالدموع وهو يراها راقده امامه ساكنه جميله كالسيندريلا بريئه و رائعه شفافة كروحها
تقدم نحوها متذكرا المشهد عندما سقط امامها ذلك اليوم كان يمثل ولكنها كانت الخطه التى لم يكن ضمنها وجود زوجته بالمشهد
لم يكن يخطر بباله ان حلا اتصلت به قبل العمليه بدقائق قليله لتخبره بخطف زوجته
جثا علي ركبتيه امامها هامسا بدموع
اسف يانغم سامحينى علشان خاطرى
والله ماكان قصدى انى اعمل فيكى كده بس ماكنتش اقدر اخالف الخطه اللى تعبنا شهور علشانها
ماكانش سهل عليا وانتى عماله تعيطى قدامى وانا مش قادر احضنك وامسح دموعك لما ضربتينى علي قلبي وقولتى انى جبان ما كنتش اعرف انى ضعيف للدرجه دى كنت خلاص هاقوم وارمى كل اللى خططنا ليه وراء ضهرى
قلبي انا اللى مات فعلا وانا سامع صوتك بتترجينى اقوم ولما اغمى عليكى في المستشفي ووانا سامع صراخك كنت باموت مع كل اه بتطلعيها
لكن دلوقت خلاص انا هنا وانتى هنا ناقص انك تفوقي يانغم ونعيش حياتنا بقي
انا خدت حقك يانغم من كل اللى ظلموكى ومن نفسي اول واحد , ايه مش كفايه من وجهة نظرك العذاب اللى عيشته ده كله وانا شايفك كده قدامى ومش قادر اقرب منك
قاومى يانغم انا عارف انك سامعانى فوقي علشان خاطرى
كان محق
كانت تسمعه حتى وان لم يتحدث فرائحة عطره قد تغلغلت داخلها وكأنها أكسير الحياه , تشعر بقلبها الذى عاد لينبض بعد ان توقف
حاول عقلها ان يستوعب كل ماقال وهو يشرح لها تفاصيل الخطه
انها كانت خطه اذن يانهاد
لايهم المهم انك هنا وانا احاول الفرار من البئر الذى ارقد به لأجلك ولكنى اقسم اننى سأذيقك حين اعود الألم الذى عانيته
فقط انتظر انتقام انثى مزحت معها بشئ محرم المساس به الا وهو عشقها
ظل الى جانبها يحثها ويبكى يطلب منها ان تفيق لأجله
مر يوم واثنان والثالث ليلا كانت قد افاقت رمشت بعينيها عدة مرات قبل ان تفتحها كامله , ظلت تنظر حولها لتجده نائم جانبها
يالله لقد اشتاقت له حقا لم اصبح بهذه الوسامه الطاغيه وذقنه التى تنامت قليلا نحوله وفوضوية مظهره اعطته بريقا خطرا وخاصة انها سوف تسير بخطتها الانتقاميه
ظلت مكانها تتأمله حتى وجدت حلا تدخل أغمضت عينيها بسرعه حتى وجدت حلا تنادى نهاد الذى قام فزعا :حلا !
حلا : فيك تروح هلأ انا راح ضل معها
نهاد بارهاق : بس
قاطعته حلا قائله بتفهم : باعرف انك خبرتنا انه ماراح ترجع ع الفيلا بدون نغم , فيك تروح لشقتنا انا واياد هو عم ينطرك هونيك هو ماعرف يحاكيك لانه تليفونك مغلق
نظر نحو نغم وكأنما يتخذ اصعب قرار بحياته فقالت له باشفاق : نهاد ارتاح شوى لحتى تقدر توقف ع رجليك لما تفيق انت ضليت هون تلات ايام بدون نوم فيك تروح وحياة الله راح دير باللى عليها
قام نحو نغم التى تملكها الحنين من حديث حلا اقترب منها مال طابعا قبله طويله دامعه علي جبهتها
كادت تقسم انه استمع لجنون قلبها وفوضويته وانه لاحظ كتمها لأنفاسها ولكن لحسن حظها ارهاقه افقده القدره علي التركيز
ابتعد عنها بعدما كادت تفتح عينيها مرتميه بين ذراعيه قائلا لحلا : شكرا يا حلا
ذهب لتتنهد حلا بألم قائله : الله يعطيكى العافيه يانغم وتفقيقي وترجعى النا
جلست امام صديقتها لتفتح نغم عينيها
ظلت حلا تنظر لها بزهول قائله : نغم انتى عن جد فيقتى الله يوفقك لاتغمضي عيونك مره تانيه
انطرى هون راح جيب الدكتور
امسكت نغم كفها وهى توقفها كادت حلا ان تجن من الفرحه فاحتضنتها كثيرا قائله : حلا ماتقوليش لحد
انتزعت حلا نفسها من احضان صديقتها قائله ببلاهه : وليش بقى
نغم بجديه : لأنى عرفت الخطه اللى عملها نهاد ومش ناويه افوتهاله
حلا ببلاهه : شو بدك تسوى الزلمى مو ناقص
نغم مقاومه شوقها وحبها : لازم يحس انا عانيت ازاى يا حلا علشان خاطرى ساعدينى
صمتت حلا قليلا لتقول لها نغم برجاء : علشان خاطرى ياحلا وافقى
نظرت لها حلا باستسلام قائله : شو بدك تسوى خبرينى
نغم بابتسامه خبيثه : هاقولك

noor elhuda likes this.

علا الخالع همسات غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-05-16, 06:13 PM   #139

علا الخالع همسات

كاتبة في قصص من وحي الاعضاء

 
الصورة الرمزية علا الخالع همسات

? العضوٌ??? » 355357
?  التسِجيلٌ » Oct 2015
? مشَارَ?اتْي » 290
?  نُقآطِيْ » علا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond reputeعلا الخالع همسات has a reputation beyond repute
Rewitysmile17 استفتاااااااء

طيب يا قارئات يا جميلات عندي سؤال مهم محتاجه إجابتكم عليه
دلوقت بما ان ده الأسبوع الأخير ف رواية ماسك وهاخد ريست صغير باْذن الله و ارجع بالجزء التانى من رواية نسل ابليس
عاوزه اعرف مين ناوى يتابع معايا الفصول اول بأول
مش لايك و يجرى و لا تستنوا لما الرواية تخلص وبعدين ألاقي كمية كومنتات خياليه ذي ما حصل ف الجزء الأول!


علا الخالع همسات غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-05-16, 07:19 PM   #140

rontii

مشرفة وكاتبة في منتدى قصص من وحي الأعضاء ومحررة واعدة بعمود الأعضاء

alkap ~
 
الصورة الرمزية rontii

? العضوٌ??? » 289729
?  التسِجيلٌ » Feb 2013
? مشَارَ?اتْي » 20,876
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Egypt
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » rontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond reputerontii has a reputation beyond repute
?? ??? ~
ﻻ إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
افتراضي

حااااااااتم هو زعيم العصابة و مؤيد طلع مش نهاد و نهاد طلع عايش و نغم صحيت و مصحيتش
و انا مش انا و علا عايزة تتعلق علي باب المنتدي
عقلية بوليسية شريرة يا لولو
حسن اتقبض عليه هو و حاتم اخس عليك احاتم
و نغم بتجهز لانتقام محترم
منتظرين اخر فصلين و ربنا يستر ههههههههه


rontii غير متواجد حالياً  
التوقيع














رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 05:21 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.