آخر 10 مشاركات
وَ بِكَ أَتَهَجَأْ .. أَبْجَدِيَتيِ * مميزة * (الكاتـب : حلمْ يُعآنقْ السمَآء - )           »          أمير ليلى -ج1 من سلسلة حكايا القلوب- للمبدعة: سُلافه الشرقاوي *كاملة & بالروابط* (الكاتـب : سلافه الشرقاوي - )           »          307 - اذا كنت تجرؤ ! - كارول مورتيمر (الكاتـب : سيرينا - )           »          طوق نجاة (4) .. سلسلة حكايا القلوب (الكاتـب : سلافه الشرقاوي - )           »          الهاجس الخفى (4) للكاتبة: Charlotte Lamb *كاملة+روابط* (الكاتـب : monaaa - )           »          94 - رجل في عينيها - بيني جوردان (الكاتـب : * سوار العسل * - )           »          عادات خادعة - قلوب أحلام زائرة - للكاتبة: Nor BLack(مكتملة&الروابط) (الكاتـب : Nor BLack - )           »          قيود العشق * مميزة ومكتملة * (الكاتـب : pretty dede - )           »          7- جنة الحب - مارى فيراريللا .. روايات غادة (الكاتـب : سنو وايت - )           »          أطياف الغرام *مميزة ومكتملة * (الكاتـب : rainy dream - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 04-08-16, 11:20 AM   #1

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
Rewitysmile25 شتاء دون نسيم / للكاتبة وعد يحيي ، مصرية مكتملة






بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نقدم لكم رواية
شتاء دون نسيم
بقلم/ وعد يحيي



قراءة ممتعة للجميع.....






التعديل الأخير تم بواسطة لامارا ; 11-10-16 الساعة 10:15 AM
لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11-10-16, 10:16 AM   #2

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

سنه 2015
شتاء دون نسيم:-
____________________




نبذه:-...
_____


تبدأ قصص الحب دائما بدايات لا نتوقعها ابدا!!!
__________________________________________________ _

تقرير:-
_____

ريم:-بنت 20 سنه تانيه جامعه فنون جميله غنيه جدااااا و جميله جداااا شعرها اصفر قصير و عنيها عسلي
مرام:-19 سنه اولي جامعه فقيره و جمالها عادي في تجاره
وائل:-20 سنه غني جدا اداب انجليزي تانيه جامعه و بردوا امور
ساندي:-بنت 19 سنه مش غنيه اوي و بردوا مش فقيره طب
احمد:-22 حقوق
لمار:-20 سنه تانيه اداب
دول يعتبروا الابطال دلوقتي تعالوا نشوف ايه الحكايه ؟؟




لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11-10-16, 10:16 AM   #3

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

الحلقه الاولي:-

__________________________________________________ _

تطل شمس يوم جديد جميل علي جامعه القاهره تستطيع ان تري شباب و فتيات كثيره في كل مكان يمرحون و يتضاحكون و هم يتبادلون النكات فإذ بنا نقترب قليلا من فتاه رقيقه الملامح ذات شعر اصفر و عينان عسليتان تجلس وحدها و تعض علي شفتيها في غضب و تذمر و تتفقد الجميع بأشمئزاز شديد دعونا نتعرف علي اسمها ريم
ريم فيما داخلها:-افففففف انا ادرس هنا مع البشر دووول ده ع جثتي بس اعمل ايه عني هعد لوحدي في لبنان اكيد لا شيئ بجد غبي اني اكون بين الاشكال دي
كانت تلك الفتاه شديده الثراء و الجمال ايضا دائما ما تنظر للناس من الاعلي فهي تجلس ع السحاب و الجميع اسفلها تتحدث مع الجميع من انفها اقتربت منها فتاه اخري هادئه الملامح متوسطه الحسن
مرام:-اده؟؟انسه ريم؟؟
ريم:-اده؟؟مرام؟؟انتي هنا؟؟
كانت مرام تلك هي خادمه ريم فتاه فقيره تعمل لتجني المال لاخواتها لكن الغريب ان ريم كانت تحبها كثيرا رغم غرورها
ريم:-انتي بتدرسي هنا ايه؟؟
مرام:-تجاره
ريم:-مممم اخيرا حد اعرفه انا قرفانه جدا من الناس دي معرفش ليه بعد محضراتك استنيني و هخدك من قدام الجامعه هوصلك مش انتي كده كده هتيجي بليل
مرام:-ماشي يا هانم
ريم:-مرااام احنا هنا صحاب فهمه؟؟
مرام:-متشكره اوي يا.....ه
ريم:-قولي ريم
مرام:-يا ريم
ريم:-ايوه كده يالا باي عليا محاضره
مرام:-باي
ريم حضرت ما عليها من محضرات و جلست في كافيه الجامعه في انتظار مرام
ريم:-اووه يع ايده قهوه دي و لا ايه؟؟
بعدت القهوه عنها بضيق و جلست تنظر في ساعتها
و نبتعد قليلا في مائده اخري جلس شابان معا
محمد:-وائل ينفع اسأل سؤال؟؟
وائل:-همممم؟؟
محمد:-انت سرحان كده ليه؟؟
وائل:-شايف البنت دي؟؟
محمد:-فين
وائل:-اهيه شعرعا مصفر
اطلق محمد صافره غزل
محد:-اها شايفها صح قموووره اوي
وائل:-طب قوم بينا نتعرف عليها
محمد:-بطل هبل هنقلها ايه حجه التعارف عجبتينا فحبينا نتعرف؟؟!!ه
وائل:-قوم بقه و بطل لماضه قوووووووم
و قاما معا و وائل يجر ذراع محمد حتي تطاهر ان كوب قهوه ريم قد انسكبت دون قصد من وائل و لكن لسوء حظه انسكب الكوب علي فستان ريم شديد الثراء صرخت ريم من سخونه القهوه و وقفت كالملسوعه
ريم:-انت غبي؟؟
وائل:-انا اسف اسف جدا
ريم:-اسف؟؟و انا اعمل ايه دلوقتي ازاي امشي كده؟؟انت عارف الفستان ده بكام؟؟عارف انا بنت مين؟؟
وائل:-ايه يعني ظز بنت مين؟؟
محمد:-خلاص يا انسه هندفع تمن الفستان
ريم:-هه؟؟اولا انا مش محتاجه فلوس من حد ثانيا اصلا مش هتقدروا تدفعوا الفلوس دي
وائل شعر بالغيظ:-علفكره انا ابن قاسم عمار يعني اقدر ادفع ادها تمنين مره
ريم:-و االله طب يلا حل عني!!ه
محمد:-يالا يا وائل الله يخربيتك طينتها خالص
ريم اخذت اشيائها و خرجت بخطوات مسرعه و ركبت سيارتها و انطلقت بها و في وسط الطريق
ريم:-اخخخخ مرام!!ه
__________________________________________________ _____


سوري ع قصر الحلات بس ان شاء الله بكره هتبقي اطول بس عيزه اعرف رأيكوا و عيزه اعرف عيزنها باللغه دي و لا لا؟؟؟



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11-10-16, 10:32 AM   #4

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الحلقه الثانيه:-
___________
شتاء دون نسيم:-
___________________
ظلت مرام واقفه بانتظار ريم التي بالفعل قد غادرت
زفرت مرام في ضيق قائله
مرام:-اكيد يعني مشيت و سبتني هيه هتتني خدامه يلا ع الاتوبيس
مرام كانت تعبر الشارع حين وقفت تلك السياره امامها و قد كادت ان تصدمها اغمضت هعينها بقوه و لكنها وجدت نفسها بخير ففتحت عيناها و وجدت شاب فارهه القامه امامها
-انا اسف جدا جدا انتي بخير؟؟كويسه؟؟
مرام:-اه اه الحمد لله و لا يهمك
-طب اركبي لازم اوصلك
مرام:-لا معلش مش هقدر
نزلت بنت زي لقمر من العربيه
-خلاص يا احمد البنت كويسه يلا بينا
مرام كانت تريد التعارف بأي شخص كان
مرام:-هاي يا انسه انا مرام ممكن اتعرف عليكي
بدت ملامح الاستغراب علي الفتاه و لم تجب
احمد:-دي لمار و انا احمد ازيك يا مرام تشرفت بمعرفتك
لمار:-ممم هاي يالا يا احمد
احمد:-انتي جامعه ايه؟؟
مرام:-اولي تجاره
احمد:-انا رابعه حقوق و هيه تانيه اداب
جذبت لمار ذراع احمد
لمار:-اشوفك بكره يالا بقه
مرامك-وك باي
غادرت السياره من امام مرام و هي تشعر بعدم رغبه لمار في صداقتها
مرام:-شكلي اتعرفت عليها بشكل غلط يالا
__________________________________________________ _
وائل:-البنت دي حرجتني جدا و الله يا رتني ما جيت جمبها
محمد:-ههههههه ابن قاسم باشا يا عيييييييني مكسوف\
وائل:-بس و الله لانتقم منها و هتشوف
محمد:-هيه يا تتعرف عليك يا تبقي عداوه
وائل:-اسكت انت
محمد:-ههههههههه
نظر وائل لمحمد ف غيظ
محمد يحاول كتم ضحكته:-حاضر حاضر خلاص اهه
لحظه صمت
محمد:-هههههههههههههههههه لا لا مش قادر
وائل:-ماشي روح خد تاكسي
و ركب سيارته و انطلق بها
محمد:-لا استني استني يوووووووووووووووووووه
__________________________________________________ _
كانت ريم تجلس مع ابيها و امها علي مائده فخمه تملاها خيرات الطعام تذكرت ريم شيئا فتركت ملعقتها قائله
ريم:-بابي؟؟
ابراهيم-ابوها-:-ايوه يا ريمو
ريم:-هوه مين قاسم عمار؟؟
تبراهيم في شيئا من الغضب:-مين قالك الاسم ده؟؟
ريم:-ابو وحده صحبتي
ابراهيم:-ابعدي عن البنت دي فورا الراجل ده اكتر واحد انا بكره في حياتي كلها فاهمه؟؟
ريم:-اوكيه بابي براحه شويه انا سألت بس علفكره
رن جرس الباب ففتحت احدي الخادمات
الخادمه:-ريم هانم دب مرام
قامت ريم من ع المائده
ريم:-مرام؟؟سوري عشان مشيت بس كنت كمتعصبه
مرام:-و لا يهمك يا هانم
ريم:-طب يالا تعالي ورايا عيزاكي تساعديني في شويه حجات في حفله وحده صحبتي في الجامعه او زملتي يعني بكره و عايزه اختار فستان يالا
مرام:-حاضر يا انسه ريم
صعدت مرام خلف ريم و اختارت لها فستان ابيض
مرام:-اتفضلي يا هانم
ريم:-عاجبك ده؟
مرام:-اه هيبقي حلو عليكي
ريم:-اوك البسيه انتي بكره تمام؟؟
مرام:بس انا مش ه......ه
ريم:-هتروحي معايا و هتلبسيه يالا نقي جزمه و خديها و بلاش تقوليلي يا انسه اسمي ريم و بس فهمه
مرام بفرحه:-فهمه شكرا اوي
ريم:-يالا اختريلي واحد تاني اجربه دلوقتي
مرام:-حاضر
__________________________________________________
وقفت فتاه متوسطه الجمال في شرفه غرفتها المتواضعه كانت تفكر فيما سيحدث مستقبلا كان اسمها ساندي لا تملك سوي ابيها و اخيها الاصغر الذي هوه في السادسه من العمر كانت دائما متفوقه في دراستها حتي نالت ما ارادت...طب قطع حبل افكارها صوت جارها قائلا
-ساندي!!ه
ساندي:-سامح!!عامل ايه؟؟
سامح:-تمام....مش بتذكري ليه؟؟
ساندي:-تعبت قلت اشرب الشاي و اكمل
سامح:-ربنا معاكي
ساندي:-و انت ايه اخبارك في السون
سامح:-الحمد لله سهله
ساندي:-ممم رينا معاك
ساد الصمت الثقيل الذي قطعته ساندي
ساندي:-أأأ...انا داخله بقه ماشي؟؟
سامح:-كنت عايز اقو حاجه
ساندي:-اتفضل قول؟؟
سامح.........-
ساندي:-سامح؟؟
سامح.......-
ساندي:-يا ابني في ايه رحت فين؟؟
سامح:-اه اسف ممم طيب يالا سلام
دخل سامح في سرعه الي الداخل
ساندي:-مجنون ده؟؟
جلس سامح علي مقعده و هو يأخذ نفسا عميق كيف يخبرها كيف يصارحها؟؟كيف تقال تلك الكلمه و من اين يبدأ كلامه ؟؟و ماذا يقول؟؟و اين هو المكان المناسب؟؟و ما هيه الطريقه المناسبه؟؟
تلك هي الاسئله التي راودته انه يحبها لكن لا يسنطيع ان يبوح لها بذلك نعم فهي لا تعطيه الفرصه
اغلق سامح كتابه بضيق و اطفأ الانوار و قرر ان ينان هذا اذا استطاع
__________________________________________________ _



#يتبع



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11-10-16, 10:32 AM   #5

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي

الحلقة الثالثة:-
___________


شتاء دون نسيم:-
______________________


عدل وائل من وضع رباطه عنقه و نظر الي المرآه حتي اقتنع من ان شكله وسيم
محمد:-جاهز؟؟
وائل:-اه
محمد:-مالك مستاء كده ليه؟؟
وائل:-مالي؟؟
محمد:-يعني كده شكلك
وائل:-و النبي بطل هبل و قولي هيه الحفله دي في نادي
محمد:-اها
مط وائل شفتيه في عدم رضا
وائل:-ممم ماشي
محمد:-ههههه مالك يا ابني مش عاجبك حاجه ليه
وائل:-طبعا هو انا اهبل زيك اي حاجه بتعجبني
محمد:-الله يسمحك
وائل:-عارف امتي هتعجبني الحفله دي؟؟
محمد:-امتي؟؟
وائل:-لو لقيت فيها البت اياها
محمد:-بت؟؟
وائل:-اه الي اتخنقت معاها امبارح
محمد:-قلبك اسود اوي
مال وائل ع صديقه
وائل:-الي عملي حاجه مبنسهاش
و خرج مبتسما في ثقه فأبتسم محمد ابتسامه مكتومه و خرج ورائه
__________________________________________________ _
دارت ريم حول نفسها عده مرات امام المرآه ثم سألت مرام التي وقفت ساكنه مرتديه فستان ريم االابيض
ريم:-ايه رأيك فيا؟
مرام:-زي القمر يا ريم
ريم:-اوكيه يالا
و خرجا معا و ظلا صمتتان طول الطريق الي ان وصلوا معا الي النادي
ريم:-يالا يا مرام انسجمي شويه مع لناس
مرام:-حاضر
ريم:-رني عليا لما تعوذي تمشي و العكس اوك؟؟
مرام:-اوك
دخلت ريم بحماس و قد اقنعا نفسها بأنها ستنسجم مع الجميع و تحاول الا تكون متكبره كثيرا
دخلنت ريم القاعه فلمحها وائل من بعيد
وائل:-ايوه هيه دي البنت
محمد:-بتبرطم بتقول ايه؟؟
وائل:-مش دي البنت الي انا اتخنقت معها
محمد:-يعني انت مصر؟؟اه هيه قوم اضربها عشان ارتاح
وائل:-هههههه مبتفهمش الانتقام بالنسبه ليك ديما القتل بالسكينه
محمد:-امال؟؟
وائل:-في قتل القلب
محمد:-يالهوي يا ابني هيه البت كانت عملت ايه يعني يستاهل ده كلو؟
وائل:-اهو ادينا بنتسلي
اقترب وائل من ريم ثم انحنا مقبلا يديها بأدب
ريم:-اده؟؟
وائل:-مش فكراني؟؟
ريم:-هوه انت وش يتنسي؟؟
وائل:-انا اسف جدا ع قله ذوقي مع القمر ده
لم تستطع ريم اخفاء ابتسمتها امام لياقته و ذوقه
ريم:-مفيش مشكله انت قلتلي انت ابن مين؟؟
وائل:-ابن قاسم عمار
ريم:-و انا بنت ابراهيم الشناوي باشا
وائل:-اب....ابرا...ابراهيم الشن...الشناوي؟؟
ريم بثقه:-اها
وائل:-مممم
كان وائل يساعد والده كثيرا في عمله و كان يعرف اعدائه جيدا و كان يعرف ان الدهم عداوه له هو ابراهيم الشناوي!!!!!!ه
ريم:-ايه رحت فين؟؟
وائل:-هه؟؟لا مفيش انا لسه معرفتش اسمك
ريم:-انا ريم
وائل:-انا وائل
ريم:-تشرفت كليه ايه انا فنون جميله و انت
وائل:-اداب انجلش
ريم:-مممم
قاطع حديثهما محمد
محمد:-هاي
وائل:-محمد؟؟
ريم:-ايوه انت بقه الي كنت معاه في المشكله اياها؟؟7
محمد:-هههه اظن هنيقا صحاب
ريم:-مفيش مشكله
محمد:-انا.....ه
ريم:-محمد عرفت تشرفت بمعرفتك انا ريم
محمد:-ممم تشرفت انا كمان
مال وائل علي اذن محمد
وائل:-احم دي طلعت بنت ابراهيم الشناوي
محمد:-اييييييييييييييه؟؟
ريم:-في ايه اتخضيت؟؟
محمد:-بينا نخلع
قالها في اذن وائل و رد وائل قائلا
وائل:-مبخفش
و حسمت كلمته الامر
__________________________________________________ _
كانت مرام تقف وحيده وسط هذا الصخب
احمد:-مراااام؟؟
مرام:-هاي..أأأأ احمد هاي
احمد:-عامله ايه؟؟
مرام:-تمام كويسه اوي
لمار:-اده انتي؟؟
مرام:-اه انا
لمار:-واااو فستانك روعه
مرام بكبرياء:-مرسيي عرفه
لمار:-علفكره ده فستان الاميره جواندا ده مفيش مه غير اتنين في مصر!!!واحد مع ساره وهبي و التاني مع ريم ابراهيم الشناوي!!!!!!!!!!ه
مرام بارتباك:-اه اه عرفه
لمار تحدث نفسها بصوت مرتفع:-و الجامعه بتاعتي فيها ريم ابراهيم الشناوي يبقي انتي ريم صح؟؟
انقاذا لموقف مرام
مرام:-اها انا
لمار:-ثواني انتي اسمك مرام
مرام بأرتباك:-اها عشان الناس بتقرفني اوي فبكدب ع الناس بشخصيه مرام متقليش لحد بلييز
لمار بفرحه:-طبعا لا ينفع ابقي صحبتك
مرام:-طبعا بس متندهنيش بريم اندهيني بأسم مرام اوك عشان الناس بس؟؟
لمار:-اوك الي تحبيه
و بدأت الاكذوبه
__________________________________________________ _

#يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11-10-16, 10:32 AM   #6

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الحلقة الرابعة:-
ـــــــــــــــــــــــــ ــــ
شتاء دون نسيم:-
_________________
صعدت مرام السياره الي جانب ريم التي ابتسمت قائله
ريم:-ايه اخبار يومك؟؟
مرام:-كان حلو اووي
ريم:-مين الي انتي كنتي وقفه معااه؟؟
ثم غمزت بخبث مبتسمه
مرام:-ههههه لا ده مجرد صديق و واضح انو بيحب لمار و دي بردوا صحبتي
ريم:-ممم اوك بس قممور اوي علفكره
مرام:-هههه حتي انسه ريم بتقول كده
ريم بقليلا من العطف الذي لا ينطبق عليها
ريم:-علفكره انا انسانه بردوا بس مختلفه في الفئه ده كل الموضوع يعني بنت زي اي بنت
مرام:-ريم....انتي...انتي حبيتي قبل كده؟؟
ريم بحزن:-اه....لا محبتش...اوه تقدري تسميه حب مش متبادل من الطرفين
مرام:-ليه ايه الي حصل
ريم:-مش عيزه افتكر حاجه يا مرام
مرام:-اسفه
ريم بأبتسامه:-لا و لا يهمك
ثم عادت لطبيعتها المرحه
ريم:-و انتي حبيتي قبل كده؟
مرام:-انا؟؟لا ابدا شيفاه شيئ سخيف
ريم في شرود:-سخيف؟
ثم تنهدت و هي تقول
ريم:-بيتك!!ه
مرام:-اده اه صح اوك شكرا اوي يا انسه ريم
ريم:-العفو
و انطلقت ريم بالسياره لتنطلق معاها دموع الذكريات التي عادت اليها بعدما ذكرتها بذلك مرام........ه
__________________________________________________ _
كانت ساندي جالسه علي درج الجامعه تتفقد اورقها تنتظر صديقتها في كليه اداب انجليزي
وائل:-ايوه و الله يا ابني مستنياني في الكافيه
محمد:-ايييييييييييي
كاد محمد ان يقع لولا ان امسك به وائل بعد ان تعثر بساندي التي وقفت مسرعه
ساندي:-سورررري بجد
محمد:-و لا يهمك يا انسه انا الي مختش بالي
تلاقت اعينهما ثواني من الصمت
ساندي تخفض رأسها
ساندي:-عن اذنك
و بعدما غابت عن نظره
محمد:-ياااااااااااااربي في كده
وائل بأستحقار:-مش اوي
محمد:-و اله انت ما بتفهم روح للبت الي مزهقاني في حايتي انا مش عايز اشفها
وائل:-يلا غووور انت ال خسران
و ذهب لمقابله ريم التي جلست تنتظره دون ان تعلم لما تهتم به روادها هذا السؤال و ترك علامه استفهام كبيره و غادر
وائل:-صباح الخير
ريم:-صباح النور عامل ايه؟
وائل:-تمام الحمد لله
ريم:-فين صاحبك
وائل:-مين
ريم:-مش فكره اسمه بالظبط
وائل:-ما علينا
جاءت مرام من الخلف
مرام:-ريم؟؟
ريم:-تعالي تعالي اعدي يا مرام
ريم:-وائل مرام مرام وائل
مرام:-تشرفت
وائل:-اهلا
دقيقه صمت
وائل:-طيب ريم انا صحبي مستنيني انا ماشي بس عيزك دقيقتين
ريم:-قول
وائل:-لا لوحدك يعني
قامت ريم
ريم:-نعم
وائل:-ينفع اشوفك بره الجامعه
فكرت ريم برهه
ريم:-ماشي هات رقمك و نبقي نتفق
وائل:-اوك تعالي لوحدك ها....؟؟
ريم:-اوك
وائلك-باي
ريم:-باي
__________________________________________________ __
لمار:-انا مش شيفه ري....مرام خالص
احمد:-غريبه.....ه
لمار:-ايه
احمد:-مكنتش نزلالك من زور
لمار:-ايه؟؟لا دي عسوله اوي
احمد:-ماشي
لمار:-احمد؟؟
احمد:-ها
لمار:-مش عايز تقولي حاجه
احمد:-لا
لمار:-خالص؟؟
احمد:-لا
لمار:-بقلنا اد ايه عرفين بعض
احمد:-سنه و نص
لمار:-ممممم ماشي
احمد:-و الله بحبك جدا.....زي اختي و اكتر و الله
لمار:-اختك؟؟
احمد:-ايه
لمار:-لا لا مفيش انا ماشيه
احمد:-مش هوصلك؟؟
لمارك-لا شكرا
و اسرعت في خطواتها
لمح احمد مرام من بعيد
احمد:-مرام؟؟مرااااااام
مرام:-ايوه
احمد:-عامله ايه
مرام:-تمام
احمد:-مروحه
مرام:-لا دي ريم في محضره هنخلصها و نمشي مع بعض
اخمد:-معاكي عربيه
مرام:-ها؟؟.....لا...اه
احمد:-مممم بقلك ايه ما تيجي نعد
مرام:-اوك مفيش مشكله يلا
لمار في منتصف طريقها
لمار:-اخخخخخخ......موبايلي مع احمد
عادت ثانيا من امام بوابه الجامعه لتري هذا المنظر لقه كانت مرام جالسه مع احمد يتضحكان و يتسامران اقتربت لمار منهما في غضب
لمار:-انتوا بتعملوا ايه
احمد:-اعدي يا لمار هضحكك
لمار:-لا شكرا اضحك مع ست الهانم
احمد:-لمار في ايه مالك
لمار:-بقالي سنه و نص قدامك عمرك ما عملتني كده انا...انا خساره فيك؟؟؟َ!!!!!!ه
تصلب لسان احمد ما الذي يحدث و ما هذا الجنون هل ما يظنه صحيحا هل؟؟
#ادمونه #عسوله
#يتبع
نبذه:-
تنطلق اعترافات الحب بطرق غير متوقعه....ابدا
__________________________________
شويه تفاعل بلييييييييييييييييييييييي ييييز

#يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11-10-16, 10:33 AM   #7

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الحلقة الخامسة:-
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــ
شتاء دون نسيم:-

_____________________

وقف احمد غير متفهم المر
مرام:-احنا زمايل انا شفته اول امبارح بس
احمد:-لا غير كده يا انسه مرام...لمار عرفه و متأكده اني مبهتمش بالكلام الفاضي الي هيه بتهتم ببيه ده
لمار:-كلام فاضي؟؟
مرام:-احم احم طيب استاذ احمد انا مضطره امشي دي مواضيع مش انا الي اقف فيها عن اذنك
امسك احمد بمعصمها
احمد:-هنكمل اعده و هنكمل كلام يلا يا انسه مرام مش وقت كلام فاضي
و استدار و يديه مازلت ملتفه حول معصم مرام
لمار فيما داخلها
لمار:-ماشي يا احمد مش هو كلام فاضي و خلتني ابقي قليله اوي قدامك مرام سالم هتوريك.......و افتكر يا احمد مين الي رفض التاني الاول
__________________________________________________ _
مرام:-استاذ احمد عيزه......ه
قال احمد مقاطعا:-من غير استاذ او انسه احنا زملاء
مرام مبتسمه:-اوكيه.....ممكن اقول حاجه يا احمد؟
احمد:-اتفضلي
مرام:-واضح انها بتحبك اوي و بتغير عليك و مكنش ينفع انك تجرحها كده
احمد يتنهد:-بصي يا مرام...لمار زميلتي من سنه و نص و بحبها اوي زي اختي و صدقتي و طبعا اتكلمنا في كل مواضيع الحياه و انا عملي و معنديش وقت للمشاعر ابدا انا عايز اخلص جامعه و بابا هيفتحلي مشروع و بعدين ماما تعرف بنات كويسه كتير هتختار وحده و خلاص
اعجبت مرام كثيرا بتفكير احمد خاصه انه يشبها كثيرا فهي لا تهتم بالحب و هذه الاشياء
مرام:-انا بحب التفكير ده لاني بفكر كده لكن ليه متكنش البنت الي انت هتخترها دي هيه لمار؟؟غنيه...يعني نفس المستوي المادي...و جميله جدا..و اخلقها كويسه...و بقالك كتير تعرفها....و الاحسن من كده وحده بتحبك جدا
احمد:-لمار مش البنت المثاليه
مرام بدهشه:-ايه؟
احمد:-اصدي ان اهم صفه عيزها في مراتي انها تكون عمليه و تفكر بعقلها و ترمي مشعرها وراها لكن لمار غير كده خاالص
مرام:-عمتا مش موضعي احم...احم...زمان ريم صحبتي خلصت باي عشان اوصلها بالعربيه بتعتي
احمد:-معندكيش صحاب غير ريم دي هيه دي شكلها فقير و انتي بتحبيها اوي صح؟؟
مرام:-هه؟؟.....اه اه فعلا
احمد:-انما انتي منين و عيشه فين؟
مرام:-انا..انا.....لازم امشي بقه
احمد بأستغراب:-ماشي نكمل كلمنا بكره باي
مرام و هيه تبتعد
مرام:-باي
__________________________________________________
جلست ساندي تقرأ في كتيب عن الطب في شغف كانت تجلس بحديقه عامه قريبه للغايه من بيتها و كان اخيها حولها يلعب و يمرح حتي تنتهي من قراءه الكتيب
اخيها-كريم-:-سااااااندي خديييييييي
ثم قذف الكوره باقصي قوه لديه اتجاهها و بحركه تلقائيه انحنت رأس ساندي متفاديه الكره
واحد:-ايييييييييييييييييييي
ساندي تنظر خلفها
ساندي:-هااااااا؟؟
و انتفضت اتجاه الشاب الذي اصابته الكره في بطنه
ساندي:-اسفه اسفه اسفه اووي يا استاذ و الله ده اخويا الصغير انا هضلربه و اوريه
-و لا يهمك
ساندي:-كرييييييييييييييييييييم.... ..طب حضرتك كويس؟؟؟كويس يعني و لا ايه؟...اصل.....ه
و بترت عبارتها بغته
ساندي بدهشه:-انت؟؟
-انتي؟؟
_______________________________________________
تصاعدت ضخكات ريم في ذلك المطعم الراقي للغايه
ريم:-اه...انت مشكله مش معقول الناس هتفكرني وخده حاجه
وائل:-اده؟؟
ريم:-ايه؟؟
وائل:-يعني انتي مش شربه حاجه بجد؟
ريم تضحك ثانستا
ريم:-بس المطعم ده هادي و انا المعظم عارفني مينفعش كده
وائل:-هههههه طب انا بقه الكل عارفني
انحني علي المائده لتكون رأسه اقرب من ريم
وائل:-بدل مبتعمليش حاجه غلط اعملي الي انتي عيزها و اهم حاجه ملكيش دعوه بحد
ثم عاد الي الوراء في مقعده و الجرسون يضع الطعام امامهم
وائل:-عرفه الاكله دي؟؟
ريم:-محولتش اجربها قبل كده
وائل:-كلي و ادعيلي
ريم:-و بعد ما ناكل
وائل:-هيه الساعه كا؟
ريم:-خمسه
وائل:-تمام هوريكي اليخت بتاعي بس موعدكيش انك تركبيه بصراحه عشان مش جاهز
ريم بسعاده:-اوكيه
__________________________________________________ __
محمد:-ههه مش انتي بتاعت الصبح؟؟
ساندي:-هيه انا
محمد:-عمتا انتي بتحبي تأذيني ههههههههههههههههه اهلا انا محمد اداب انجلش
ساندي:-لما نكون في الجامعه هبقي اتعرف عليك بره الجامعه لا
محمد:-طب اسمك؟؟
ساندي:-لا
محمد:-اااااااااااااااااااا
ساندي:-في ايه؟؟
محمد:-لو مقلتيش اسمك هلم الجنينه هنا
ساندي:-لمها اخويا مجرد طفل......كرييييييييم
كريم:-ايوه
سياندي:-اتأسف
كريم:-حاضر يا ساندي
محمد:-اسمك ساندي؟؟
سامح:-ساندي؟؟بتعملي ايه هنا؟؟و مين ده؟؟

__________________________________

شويه تفاعل بلييييييييييييييييييييييي ييييز
#يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11-10-16, 10:33 AM   #8

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الحلقة السادسة:-
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــ
شتاء دون نسيم:-
__________________


استدارت ساندي لسامح و تبسمت قائله
ساندي:-سامح؟؟ازيك عامل ايه؟؟
سامح:-اهلا....مش تعرفينا؟
ساندي:-في الحقيقيه معرفهوش
ثم استدارت لمحمد
ساندي:-اسفه مره تانيه...يلا يا كريم
انسحب محمد مفكرا
محمد فيما داخله:-مش يمكن ده اخوها؟لا مش اخوها مش باين ده شكله خطيبها بس عسوله اوي عمري في حياتي مشفت كده ربنا يخليهم لبعض دي حتي محترمه جدا و مرضيتش تتعرف عليا.....اده هوه الواد وائل متصلش ليه؟؟
__________________________________________________ _
سامح:-عملتي نفسك متعرفيهوش مش كده؟؟
ساندي:-افندم؟
سامح:-الي كان واقف معاكي
ساندي بعصبيه:-اولا انا فعلا معرفهوش ثانيا انت بتكدبني ليه؟ثالثا ده زميلي في الجامعه و عادي لو اعرفه رابعا و ده الاهم حتي لو مش زميلي في الجامعه و اعرفه ده ميخصكش خامسا انت بتكلمني كده بصفتك ايه؟
سامح بغضب:-مهو لو مكنتيش بتكدبي مكنتيش اتعصبتي مش كده؟
ساندي:-سامح!!!اعرفه او معرفهوش ميخصكش لانك مجرد جاري...جاري و بس فاهم؟؟
ثم جذبت يد كريم و انطلقت في سرعه و غضب
__________________________________________________ _
ريم و هي تصفق بيديها
ريم:-الله!!!يخت حلو جدا يا خساره كان نفسي اركبه و نطلع بيه رحله يا وائل
وائل:-كل طلباتك اوامر بس مش النهارده هخليها لك مفجأه
ريم:-مرسيي اوي بجد و انت بتحب تيجي كتير اكيد
وائل:-انا تقريبا عايش هنا
و فجأه جاء رجل يبدو عليه الكبر فهو تقريبا في السابعه و الاربعون من عمره
الرجل:-وائل؟؟مش تعرفنا؟؟
ريم بحماس:-انا ريم ابر اهيم الشناوي انت سواق اليخت؟؟مينفعش نطلع بيه رحله
وائا:-هششششششششش سواق ايه الله يخربيتك-همس-بابا؟؟عامل ايه؟؟
الاب متجاهلا وائل:-انتي بنت ابراهيم الشناوي؟؟
ريم:-انت ابوه؟
الاب:-اه ممكن تردي علي سؤالي
ريم:-اها انا بنته
الاب:-تشرفنا
قالها و هو يصافح ريم
ريم:-مرسيي
وائل:-ماشي يا بابا عايز حاجه؟انا هوصل ريم
الاب:-لا يا وائل مع السلامه
ركبت ريم السياره الي جانب وائل
ريم:-اسفه
وائل:-و لا يهمك هوه بابا بيلبس لبس غريب
ريم:-لا بجد سووري
وائل:-خلاص يا ريمو ميهمكيش
و كان وائل يرتعد من لقاء ابيه بعد العوده!!ه
__________________________________________________ __
جلست مرام في بيتها الفقير تذاكر لاخوتها فكان عندها اختها مها في الصف الثالث الاعدادي و كان هناك محمود في الصف السادس الابتدائي هذا غير دارين و هيه طفله لديها ثلاث سنوات فقط و قد توفيت امها و ابيها يعمل باحدي قري الصعيد و يرسل لهم القليل من المال بجانب المال الذي تجلبه مرام و هو من خير ريم رن هاتفها المحمول فقرأت ع الشاشه اسم احمد
مرام:-الو
احمد:-الو؟مرام عامله ايه؟؟
مرام تدخل الي الشرفه و تتبعها اعين اخواتها الفضوليه
مرام:-الحمد لله و انت ايه الاخبار؟
احمد:-تمام
مرام:-ممممم
احمد:-احم احم
مرام:-كنت عيزني في حاجه؟
احمد:-اصل..اصلي لقيت رقمك و مكنتش عارف ده رقم مين فقلت اشوف و اتصل
مرام:-اها....و عرفت؟؟
احمد:-اه
مرام:-طيب
دقيقه صمت
احمد:-بقلك
مرام:-ايه؟
احمد:-هتستنيني بكره في الكافيتريا؟
مرام:-اوكيه تمام
احمد:-ماشي باي
مرام:-باي
جلست مرام ثانيا جانب مها و محمود فغمزت مها بخبث
مها:-ايه؟؟عريس؟؟
ابتسمت مرام و تنهدت بعمق دون ان تجيب ع سؤال مها بل تركته معلقا بالهواء.....فقط دون اجابه
__________________________________________________ _
اغلق احمد هاتفه و هو لا يعلم لما اتصل فهو مدرك من انه كان يعرف انه رقم مرام لذا لما اتصل؟؟
فقط كان يرجو الله الا يكون قد تعلق بها و لو قليلا فهو لا يحب الحب و لديه اسبابه
لقد تركن امه ابيه و هو صغير و قد تركت ابيه محطما و انتابه الاكتئاب من الضيق لذا فهو يكره الحب منذ صغره لانه يعلم ان نهايات الحب دائما حزينه و كان يرتعب منه طوال حياته فحتي الان ابيه مقتضبا صامتا لم يعد مثلما كان منذ اثني عشره عاما مرحا و محبا للحياه لقد تفرقت اسرته و اصبحت حياته جحيما اصبح يعيش عند ابيه قليلتا و عند امه قليلا و كل هذا بسبب الحب
احمد:-لازم ابعد عنها و من دلوقتي!!!ه
و في هذه الاثناء تقف لمار في نافذتها باكيه العينين محطمه الفؤاد ذلك الفؤاد الذي حطمه احمد دون ان يلاحظ انه يظن انه بالامر السهل عليها ان يعترف بعدم حبه لها بشكل صريح لكن لحظه لمار ليست بالفتاه الضعيفه كي تقهر بسهوله انا قررت الانتقام و ستريه ماذا ستفعل لكن هل ستستطيع ان تجعله محطما هل سيطاوعها قلبها؟؟لكنها ستترك مشاعرها قليلا و تتجه الي التفكير بعقلها و سيري هذا هكذا كان تفكير لمار حين قالت
امار:-ماشي يا احمد هوريك!!!!ه
__________________________________________________ _
كان سامح يقف بشرفته علي امل ان يري ساندي لكن لا فائده فهو لم يراخها هل ظلمها؟؟
و لكنه يعتبرها خطيبته و هي لا تعتبره غير جارها لقد خيبت اماله و حطمت احلامه رأي سامح في هذه اللحظه كريم يلعب بالشرفه
سامح بهمس:-كريم؟؟....كريم؟؟
كريم:-ايوه يا ابيه سامح
سامح:-ايه الي حصل مع الراجل الي كان بالجنينه؟؟؟
كريم بغباء:-راجل؟؟
سامح:-ايوه يا حبيبي الراجل
كريم:-مشفتش حد يا ابيه
سامح بعصبيه:-جبيبي ركز معايا يا بابا الواد الي كان واقف مع ساندي
كريم:-ساندي؟؟
سامح بزعيق:-ايوه اختك
كريم:-ههههههههه هحكيلك بس عايز شبسي
سامح:-هجبلك
كريم:-لا دلوقتي
فرك سامح وجهه بغضب
سامح:-خد خمسه جنيه اهه
كريم:-بص انا ضربته بالكوره فساندي قلتله اسفه و بعدين انت جيت....بس
سامح:-بس؟؟
كريم:-اه
سامح:-متأكد؟
كريم:-ايوه و الله
سامح:-ممم ماشي شكرا يا حبيبي
كريم:-علفكره يا عمو
سامح:-ايوه يا حبيبي
كريم:-انت مختش بالك دي خمسين جنيه مش خمسه جنيه
سامح يضع يديه بجيبه
سامح:-يا لهوي هات الخمسين
كريم:-هههههههه لا لا لا لا
سامح:-كريم انا بحبك
كريم:-ما انا عارف يا عمو يلا باااااااااااااااااي
و دخل كريم بسرعه
سامح:-كريم؟؟كريم؟؟بطل هزار.....كريم؟؟
_________________________________________________


#يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11-10-16, 10:34 AM   #9

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الحلقة السابعة:-
_______________
شتاء دون نسيم:-
_______________
عاد وائل الي منزله مرتعبا من لقاء ابيه
الاب بابتسامه واسعه:-مساء الخير
وائل:-مساء النور
الاب:-العشا علي الطربيزه كنت مستنيك و مرضتش آكل
ثم استدار متجها الي غرفه الطعام و تبعه وائل بعدم ارتياح
جلس وائل مبتسما
الاب:-تعرفها من امتي؟
وائل:-هيه مين
الاب:-هتكون مين بنت ابراهيم الشناوي
وائل يبتلع ريقه:-من حوالي اربع ايان بس و علفكره مجرد صداقه و تسليه وقت و بدأ الامر بهزار بيني و بين محمد
الاب:-طبعا انت فكرني ممانع؟؟
وائل:-أأأأ...في الحقيقه...اه
الاب:-لا يا حبيبي عاااااادي خااللص برحتك انا مبدخلش شغلي و عدواتي في حياه ابني بس............ه
وائل يجلس بدهشه و صمت من رد فعل ابيه
الاب:-مفيهاش حب يا وائل فاهم؟؟
وائل:-حب؟؟ههههههههههههههههههههه اكيد لا
الاب:-ايوه كده هوه ده ابني....يلا كل انا وصيت ع صنف المكرونه الي بتحبه
و انشغل تفكير وائل بحديث ابيه كيف لما يمانع في هذه المعرفه كيف؟؟
و كاد عقله ان يتفجر بالتفكير في هذا السؤال؟؟
_________________________________________________
عادت ريم الي منزلها في غايه السعاده
ابراهيم:-ريم!!!ه
ريم تضع ذراعيها علي كتف ابيها بطريقه طفوليه
ريم:-ايوه يا بابي يا احلي بابي
ابراهيم:-اتأخرتي ليه
ريم:-سووووووري...يا بابي متسحلش مني بقه
ابراهيم:-مالك مبسوطه كده ليه؟
ريم:-ايه يا بابي مش عيزني اكون مبسوطه
ابراهيم:-لا طبعا احب بنتي تكون مبسوطه بس عاوز اعرف السبب
ريم:-كنت مع صحابي و اتبسطنا ده الموضوع
ابراهيم:-علفكره مرام جت و مشيت
ريم:-هبقي اتصل بيها يلا تصبح ع خير
ابراهيم:-مش هتتعشي؟
ريم:-اتعشيت يا بابي
و صعدت ريم الدرج و هي تغني و ترقص و هي بداخلها تشعر بالسعاده لانها كانت مع وائل و قد شعرت بأنه احسن شاب علي وجهه الارض
__________________________________________________ _
في صباح اليوم التالي
ساندي:-كيموو خد السندوتشات و يلا عشان اوصلك المدرسه
كريم:-مش لازم انا معايا فلوس
ساندي:-هههه و الله؟؟هوه الجنيه بتاعك يجيب حاجه؟؟
كريم:-بصي معايا خمسين جنيه
ساندي:-هه؟؟؟؟؟؟؟اده؟؟جبتها منين
كريم:-هههه مش هقلك
ساندي تمسك بأذنه
ساندي:-جبتها منين؟؟
كريم:-اي اي اي اي من ابيه سامح
ساندي:-سامح؟؟سامح؟؟طييييييب هات
و اخذت منه الخمسين جنيه
__________________________________________________ _
سامح يرتدي قميصه عندما رن الباب بجنون
ترن ترن ترن ترن ترن ترن ترن ترن
سامح:-اييييييييييه ايهييه في ايه في ايه
كان يصيح و هو يقترب من الباب
سامح:-بس اعرف مين هوه الحمار الي بيرن و هضرب...............ه
سامح:-ساااااااااااااااندي!!!ه عامله ايه
ساندي:-خد فلوسك و متديش حاجه تاني لاخويا
سامح:-طيب مش تفهمي الي حصل
ساندي تجر كريم و تنزل الدرج بسرعه
و في هذه اللحظه كان محمد يقف علي الجانب الاخر من الرصيف لا يعرف لما جاء و ماذا سيقول و لكنه جاء
ساندي و سامح امام البنايه
ساندي:-سامح بطل تروح في كل حته بروحها انت كده بتجبلي الكلام
سامح:-ساندي انا بغير غليكي عشان كده زعقت امبارح افهميني بقه
ساندي:-بتغير عليه بصفتك ايه
سامح بزعيق:-عشان بحبك بحك يا ساندي و انتي و لا هنا
معالم الدهشه علي وجهه ساندي
ساندي فجاه:-كريم؟؟فين كريم
تلفت سامح حوله لا يجد كريم ثم رفع رأسه ليري نفس ما رأته ساندي
ساندي:-كرييييييييييييييييييييييي ييم
كان كريم مغمض عينه و السياره تقترب و تقترب
بيييييييييييييييييب و حدث الارتطام
__________________________________________________ _
احمد:-لمار؟؟جيتي امتي
لمار:-ميخصكش
احمد:-لمار؟بتكلميني كده ليه
لمار:-انا حره
احمد:-يا لمار احنا صحاب
قاطع حديثه ذلك الشاب الذي اتي
لمار:-اده زياد ازيك
زياد:-الحمد لله
لمار:-مش بشوفك بقالي كتير
زياد:-و الله وحشتيني يا بنتي
لمار:-عندك محضرات
زياد:-لأ
لمار:-طيب يلا بينا نعد سوا نتكلم شويه
زياد:-طيب خلصي كلام مع الاستاذ و هبقي اجي
لمار تقف
لمار:-لا ده من الشكال اياها يلا
ثم مشت مع زياد تتضاحك تاركه احمد غارقا بغضبه
جلس احمد متذمرا
مرام:-هاي
احمد:-اهلا
مرام:-انا شفت الي حصل معلش متزعلش
احمد:-مش فاهم ليه بتعمل كده و بتفكر في ايه يعني
مرام:-مش انت مش بتحبها غيران ليه
احمد:-لا مش غيران بس زياد اكتر من مره اقلها ابعدي عنه دلوقتي جيه تسلم عليه
مرام:-بتغيظك يا ذكي
احمد:-بتغظني؟؟
مرام:-اها
احمد:-طيب.......مرام عايز منك خدمه؟؟
مرام:-اتفضل
__________________________________________________ __

#يتبع
___________________________________________
تفااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا اااااااااااعل بليييييييييز



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11-10-16, 10:35 AM   #10

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


لحلقة الثامنة:-


شتاء دون نسيم:-
________________
كانت ساندي دامعه العنيبن تضم كريم اليها و لا تريد ان تتركه
كريم:-خلاص بقه يا ساندي انا كويس
ساندي:-لا يا كريم انا اسفه اني سبتك
سامح:ساندي من فضلك متحمليش نفسك اكتر من كده مهو كويس اهو الحمد لله
ساندي:-انت تسكت خالص انت السبب
سامح:-انا؟؟انا يا ساندي؟
ساندي:-اه
الممرضه:-من فضلكم الصوت احنا في مستشفي
ساندي:-حاضر..بس ايه اخبار محمد؟؟
الممرضه:-الحمد لله...بس اصابته مش سهله عمتا تقدري تدخليله
ساندي:-ايوه ايوه انا هدخله
ثم قامت ممسكه بيد كريم
سامح:-انتي تعرفيه؟؟ليه قلقانه عليه كده؟؟
ساندي بغضب:-سامح من فضلك كفايه..انقظ اخويا و تعرض للموت مش واقف يتخانق معايا و خلاني مخدش الي من اخويا
دخلت ساندي بهدوء لتسمع صوت الاجهزه التي تقطع صمت الغرفه نظرت الي عينين محمد البنيتين النصف مغله
ساندي:-انت كويس؟؟
محمد:-ممم
ساندي ببكاء:-انا..انا مش عرفه اشكرك ازاي
محمد يتبسم بلطف و لسان حاله يقول:-لا شكر علي واجب
ساندي تمسح دموعها
ساندي:-انت....انت بطل
قالتها كي تحمسه
محمد:-أأ...ه
يسعل بشده
ساندي:-خلاص خلاص متتكلمش ارجوك...انا همشي و هاجي بكره
محمد يمسك بيديها في حركه تلقائيه
محمد:-اس...استني
ساندي تجلس ثانيا متبسمه ثم نظرت الي عينه البنيه صراحه لاول مره اسفل شعره و حاجبيه شديدي السواد و تكتشف لاول مره وسامته ثم تنقل عينيها بعديا عن عينيه خجلا
ساندي:-هوه..هوه مفيش حد اتصل بيه؟؟
محمد:-واء...وائل
ساندي:-حافظ رقمه؟؟
محمد:-يقول الرقم بضعف
ساندي:-هنزل اتصل بيه تحت و هطلع تمام؟؟
اوما براسه موافقا و الابتسامه لا تفارق وجهه
ساندي:-كريم...خليك جمب عمو و اوعي تتكلم او تلعب في حاجه ماشي؟؟
كريم:-حاضر
ساندس:-انا سيبه راجل هه؟؟
ثم اغلقت الباب خلفها
__________________________________________________ __
كانت ريم جالسه مع وائل و الضحك لا يفارقهما و لم يخلو ضحكهما من النظرات العاطفيه التي تصدرها عينا وائل و تتهرب منهم عينا ريم
ريم:-مش معقول...انت فظيع لا بجد كل ما اعد معاك اضحك
وائل:-و انا اول مره اضحك كده مع وحده جميله اوي كده
لحظه صمت
ريم:-احم موبايلك بيرن
وائل:-الو؟
ساندي:-الو؟
وائل:-مين؟
ساندي:-مش وقته المهم ان محمد عمل حدثه و هوه في مستشفي(زززز) و عايز يشوفك
وائل:-اييييييييييييييييه؟؟يا نهار اسود طيب انا جي حالا
و اغلق هاتفه و هوه يجمع اشياءه المبعثره
ريم تقف:-في ايه؟؟
وائل:-محمد صحبي عمل حدثه و في المستشفي
ريم:-طيب هاجي معاك
وائل:-ماشي يالا بسرعه
__________________________________________________
مرام:-لا.لا لا لا يستحيييييييييييييييييل اعمل كده ابداااااااااااااااا و بعدين كده كده انت مبتحبهاش فرقه معاك الي بتقوله
احمد:-انا بس هرجعها
مرام:-في الف طرييقه تاني غير دي
احمد:-عشان خاطري يا مرام ...دي الطريقه الوحيده....لمار صحبتي من زمان و ياريت تعملي كده انا بحبها زي اختي
مرام:-عايز ترجعها بأننا نمثل اننا بنحب بعض لا لا
احمد:-و الله دي ميلتي و انا عارفها و دي الطريقه الوحيده عشان خاطري يا مرام عشان خاطري
مرام تتنهد بحيره
مرام:-امري لله
__________________________________________________ __


#يتبع


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 08:21 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.