آخر 10 مشاركات
موضوع مخصص للطلبات و الاقتراحات و الآراء و الاستفسارات (الكاتـب : أميرة الحب - )           »          209. أنشودة الحب - مارغريت واي - عبير الجديدة ( اعادة تحميل ) (الكاتـب : ^RAYAHEEN^ - )           »          استسلمي لي(164)للكاتبة:Angela Bissell (ج1من سلسلة فينسينتي)كاملة+رابط (الكاتـب : Gege86 - )           »          138- إذا كان له قلب - آن هامبسون - ع.ق (كتابة أكملتها strawberry )** (الكاتـب : أمل بيضون - )           »          206- العائدة - كاي ثورب - روايات عبير الجديدة (الكاتـب : samahss - )           »          415 - لن أعود إليه - ماغي كوكس (الكاتـب : ^RAYAHEEN^ - )           »          رواية واجتاحت ثنايا القلب (1) .. سلسلة ما بين خفقة وإخفاقة (الكاتـب : أسماء رجائي - )           »          زوجة لأسباب خاطئة (170) للكاتبة Chantelle Shaw .. كاملة مع الرابط (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          تائــهــة في عتمتـك (الكاتـب : نسريـن - )           »          195_بعد عدة براهين_ليليان بيك_عبير الجديدة (الكاتـب : miya orasini - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 15-10-16, 03:36 PM   #21

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي



الفصل التاسع عشر


ريحانة بصرامة : صوتك عالي صح ولا انا سمعي بقا قوي انطق

صمت فارس وتركهم وغادر دخل العربيه وضرب على المقود بحده ...

ودموع تعلو وجهه لقد تعب من قسوتها والي متى ستظل تعامله هكذا
بعد إنهاء حاجتهم ذهبو إليه وجده شارد
ريحانة : يلا علشان نوصل هنا
انطلق دون أن ينطق
مرت الايام سريعا كان الكل مشغول بحفل الزفاف والتجهيز لها بشكل يليق بنجل الشناوي الأكبر كل كان يعمل على قدم وساق
وجاء اليوم المنتظر كان الحفل ملئ برجال الأعمال
وعلى تيرابزه الخاصه بي عائله حمزه
حنين : هو حمزه مالو شكله مش مبسوط
زهرة : والله ياابله كان نازل كويس مش عارفة رجع مخنوق وكل مااساله يقولي انا كويس
حنين : طيب ياقلبي انا هاقوم اشوفه هو راح فين
وأثناء مشيها صدمت بي ساهر
وتلاقت العيون ببعضها وطالت النظرات
ساهر : انا اسف يافندم
حنين : ولايهمك يا
ساهر : ساهر الجارحي اخو العروسه
حنين : تشرفنا يااستاذ ساهر
ساهر : طيب مش تعرفني بااسمك
حنين : حنين عزام البنهاوي وبنت مدام ريحانة
ساهر: انا اعرف عزام بيه وبينا شغل
حنين : انا ماسكه رئيسة مجلس الإدارة مع عزام بيه بس اديلي فتره واخده اجازه بس نازله الشغل من الأسبوع الجاي علشان كدا معرفش اني حضرتك بتتعامل مع شركتنا
ساهر : رئيسه مجلس الإدارة وااااو لا احنا كدا منقدرش نتكلم معاكي
ابتسمت حنين باابتسامه صافيه
ساهر : بس انا شغلي كله متحول مع الباشمهندس حمزه
حنين : حمزه المدير تنفيذي الشركه وكل شغل الشركة بيتحول لي
وهنا قطع حمزه كلامهم
حمزه : منور استاذ ساهر.......حنين استاذ ساهر اخو هنا وبيتعامل مع شركتنا
حنين : اه لسه عارفه اتشرفنا بمعرفتك
اكتفي بس إبتسامه
حنين : حمزه عايزك ثواني
حمزه : حاضر عن اذنك استاذ ساهر
وبعد أن غادروا
ساهر : ايه اللي جابو دلوقت
حمزه : ايوه يا حبيبتي
حنين : مالك يا حمزه شكلك مخنوق
حمزه : ابدا ياحنين زهقان شويا
ابعد نظره عن اخته لأنها تفاهمه من نظراته
حنين : في حاجه كبيره انت مخبيها وانا مش هضغط عليك لكن لازم تيجي تحكيلي
حمزه : اكيد يانونا
كان جالس شارد
فلاش باك
إيناس : هتمضي ياميزو
ينظر حمزه لها بي انكسار
إيناس : ولانفسك يتقال عليك سوابق وبنتك مستقبلها يضيع وانت عارف اني اقدر امشي البلاغ وهوصلها لشروع في قتل
غير بقى سمعة شركتكم لما يبقى المدير التنفيذي بتاعها مسجون
مضى حمزه ورقه الزواج العرفي
باااك
دخلت غرفته وجدته شارد لايشعر بمن حاوله يشرب سيجارة بشراهه كانت حزينة جدا اقتربت منه وقبلت جبينه
حمزه : حبيتي
زهرة : مالك ياحبيبي ايه مزعلك بس
حمزه : ابدا ياقلبي شويه تفكير في صفقات..... يلا ننام
جلسو على سرير
حمزه : زهره ممكن طلب
زهرة : اومرني ياحبيبي
حمزه : ممكن تاخدني في حضنك النهارده
علمت زهرة وقتها أن هناك شئ كبير يخيبه وشئ يؤلمه بشدة
زهرة : حاضر ياحبيبي
نام في حضنها كالطفل الخائف من واقع مرير
حمزه : زهرة
زهرة : نعم ياحبيبي
حمزه : انا بحبك اوي يازهرة
زهرة : وانا كمان بحبك اوي
حمزه : سامحني يازهرة لو في يوم زعلتك بدون قصد
اندهشت زهرة من كلامه تلك الليله نامو وقامه على صرخته
حمزه : زهرة لالا يازهرة مش تسيبني والله كان غصبا عني
قام مفزوعا من النوم قامت على فزعته
حمزه: انتي هنا
زهرة : اه ياحبيبي مالك بس
ووجدته يبكي بشدة
حمزه : متسبنيش يازهرة والله انا بحبك اوي
زهرة : اسيبك ليه بس ياعمري ده كابوس
وضعت راسه في حضنها وداعبت خصلات شعره الكثيف حتى نام
زهرة : مالك بس ياحبيبي ايه اللى تاعبك كدا
نزلت دموعها على وجهه ونظرات إليه كان شبه الطفل المفزوع يهاب شئ قوي يخاف الفقد
زهرة : هل تخاف الفقد يازوجي العزيز ام تهاب شئ اكثر من ذلك هل علمك بزواجنا يوم زفاف يجعلك تخاف أن تفقدني بدون علمك ام ماذا يارب احفظه ليا
مررت الايام بثقل غريب بين كوابيس حمزه التي أصبحت ترعب زهرة
وبين حياة فارس البارده مع زوجته التي لاتنتهي من إهانة بعضهم

في جناح فارس
ريحانة : كفايا ابوك لو سمعكم هيشك في حاجه
فارس : قولي ليها كفايا قلة أدب واستفزاز فيا
هنا :احترم نفسك
فارس : انا محترم غصبا عنك
ريحانة : اتلم منك لها انا واقفه وسطكم
فارس : ياماما
ريحانة : اتخرس في ايه انتو أطفال
فارس : والله انا زهقت انا مستحملك علشان اللي في بطنك بس
هنا : ده على اساس انا اللي بطيقك انا اصلاً بكرهك انت انسان شهواني وكسرتني ودمرتني ودمرت براءتي وحياتي كلها
قالت تلك الكلمات التي وقعت على مسمع حمزه كالصخر المؤلم جدا
فارس : أنتي كلامك صح......... عمتا انا بعافكي منك تعيشي مع واحد حقير زيي مجرد ماتولدي هطلقك وتقدري تعيشي زي ما انتي عايزه
نزل فارس من جناحه كالطائر المجروح مجروح لدرجة ان جرحه يولد الجنون
ريحانة : ليه كدا بس بنتي
هنا : مش دي الحقيقة
ريحانة : والله مابقيت عارفه الحقيقه فين ربنا يهديكم
نزلت ريحانة من عندها
خرجت هنا إلى الشرفة لتجده كالثائر في حديقة القصر
جلس أقرب كرسي في حالة لايحسد عليها
فارس : يارب انت عالم بيا انت اللي عارف اني كنت متخدر معرفش حصل معايا كدا يارب سامحني وكون معايا يارب
جلس بجانبه راغب
راغب : بتحبها اوي كدا
فارس : بابا
جاءت يد راغب ترتب على كتفه لترتب مابيه من وجع وكأن الله يطيب خاطره سند فارس راسه على كتف ابيه وأطلق العنان لدموعه




انتهى الفصل التاسع عشر





لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-10-16, 03:36 PM   #22

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل العشرون


راغب : بتحبها اوي كدا
فارس : بابا
جاءت يد راغب ترتب على كتفه لترتب مابيه من وجع وكأن الله يطيب خاطره سند فارس راسه على كتف ابيه وأطلق العنان لدموعه...

أعلنت الجوناء الذهبيه عن يوم جديد على أبطالنا
وعلى سفرة حمزه
حنين : في ايه يا حمزه ايه حكاية الكوابيس اللي بتجيلك دي
نظر حمزه لزهرة بصرامة لما اخبرتها نظرت له بس ارتباك وأنها لم تخبرها
حنين : متبصش ليها كدا....... محكتش حاجه انا اللي بسمع صوتك كل يوم
حمزه : مفيش ياحنين عادي كوابيس هقولها متجيش
حنين : تعالى على المكتب بعد ماتخلص
حمزه باارتباك : حاضر
بعد مادخلت حنين غرفة المكتب
زهرة : والله ماقولت حاجه
حمزه : عادي يازهرة مفيش حاجة
في قصر راغب الشناوي
كان كان أسر يهبط الدرج ومعه شنطة سفر وفارس يستعد للصعود لجناح الخاص به
فارس : هو انت مسافر النهارده خلاص
آسر : اه ياحبيبي
فارس بضحك : يااا الواحد هيرتاح منك
آسر : كدا طيب بذمتك في حد بيرخم عليك زيي
فارس : ده لو في اثنين منك في حياتي كنت هجرت
ضحك فارس وآسر معا
فارس : بكرا تتفحت في الشغل وطول فين ايام زمن الجميل
آسر : الله يكون في عونكم في حرقة الأعصاب اللي انتو فيها وبعدين انا نويت اكمل جامعه خمس ست سبع سنين الحق اتمتع بشبابي
فارس : انت مصيبه
نزلت ريحانة
آسر : ماما انا همشي خلاص
ريحانة : طيب خلي بالك من نفسك
آسر : حاضر ياماما الحق اطير بقى
سلم آسر عليهم وتركهم وغادر
ريحانة : عايزك تنزلي المكتب بعد نص ساعه كدا
فارس : حاضر
كانت ريحانة تجلس في غرفة المكتب هي وهنا يتثامرون استأذن فارس ودخل
ريحانة : تعالى يافارس...... كان في قرار مهم لازم تتبلغ بي
فارس : خير ياماما
ريحانة : في قرار بفصلك من الشغل
فارس بصدمة : ايه
ريحانة : وعايزه بطاقة credit card اللي معاك
فارس : ياماما انتي بتقولي ايه
ريحانة : كلامي واضح
لم يشعر بشيء غير أنه في كابوس يتمنى أن ينتهي
فارس : يعني خلاص استغنتو عني
ريحانة : بالظبط كدا
فارس : وبابا موافق
ريحانة : اه
اخرج فارس credit card واعطاها لها
فارس : ايه هتحبوسني هنا خلاص
ريحانة : سميها زي ما تحب
فارس : مفيش مشكلة في حاجه تاني
ريحانة : مفتاح العربية والريس
أعطاها لها
كان كلامه بلهجة صلبه لايحمل إثر الهزيمه والانكسار لكن العين فاضحه لوجعه وانكساره
لي أول مره لم تشعر بسعاده في انكساره وانهياره
شعرت بوخزه في قلبها والم يغزوه
ريحانه : تقدر تتفضل
خرج فارس كالمجنون يود أن يحطم كل شئ بالبيت ولكن هذا لن ينهي جزء من غضبه
ريحانة : مبسوطه كدا ياهنا
هنا بنبره حاولت تغيرها ولكنها لم تنجح :اه اوي ياماما
ريحانة بخبث : اتمنى ذلك
تركتها ريحانة وخرجت
اما في غرفة المكتب في بيت حمزه
حنين : في ايه يا حمزه مش هكرر سؤال تاني
حمزه : مالي بس ياحنين
حنين : ولد انت فاكر اني مش حاسه باللي بيحصل طول الوقت سرحان ومشمركز مالك
حمزه : مفيش حاجه ياحنين صدقني
حنين : ماشي خليك تقول مفيش وانا متأكده انك وراك مصيبة
حمزه متجاهلا كلامها: انا هنزل علشان اتاخرت عن اذنك
حنين : اتفضل
صعدت هنا إلى الجناح الخاص بهم سمعت صوته في غرفته فكان لكل واحد منهم غرفة خاصه به اقتربت من الغرفة وفتحت جزء من الباب وجدته يصلي ويبكي ويناجي ربه
فارس : يارب أظهر برءاتي يارب انا انكسرت ومش قادر استحمل ظلمهم ونظراتهم ليا يارب انا عارف اني ظلمت نفسي وندمان يارب اكفيني شر نفسي يارب سامحني واغفر لي ذنبي يارب نقني كما تنقي الثوب الأبيض من الدنس اللهم طهرني بالماء والثلج يارب توفني وانت راضٍ عني
ثم صوت بكاء شديد
هزم قلبها وشعرت باانها هي المكسورة كيف لهذا الوجه أن يفعل مافعله وتذكرت انها في ذلك اليوم كان في حاله غير طبيعيه
وبعد عدة أسابيع
كانت تجلس ريحانة في حديقة القصر
هنا : ماما
ريحانة : نعم ياهنا
هنا : ممكن نتكلم
ريحانة : طبعآ ياقلبي
هنا : هو بابا راغب عرف اني حامل
ريحانة : اه ياحبيبتي قولتله النهارده قبل مايسافر وفرح اوي ده ابن فارس يعني ابن الغالي
صمت قليلا
هنا : ماما كنت عايزه اكلم معاكي بخصوص الحادثة
تغيرت ملامح ريحانة
ريحانة : متأكده انك عايزه تتكلمي فالموضوع ده
هنا : ايوه........ يوم ماروحت الشقه كان فارس في حاله غير طبيعيه
ريحانة : بمعنى
هنا : انه كان في غير وعيه
ريحانة : ماطبيعي يكون في غير وعيه كان هيعمل كدا
هنا : هو فارس بيشرب حاجه
ريحانة : لا
هنا : امال اشمعنا في اليوم ده
صعدت ريحانة على جناح فارس وجريت وراها لم تقصد هنا مافهمته ريحانة
فارس : في حاجه ياماما
أمسكته من ذراعه بطريقه موجعه
ريحانة : انت بتشرب حاجه من ورايا
فارس : والله ابدا ياماما
ريحانة : احكيلي ايه اللي حصل يوم الحادثة كله
فارس باانهيار : كفايا بقى ارحموني مش عايز افتكر حاجه انا تعبت
والله تعبت ليه العذاب ده انا فعلا اذنبت بس والله كان غصبا عني انا
مشعارف هاني عمل كدا ليه معلون ابو اليوم اللي اعترفت لي بحبي ليكي
نظرلي هنا نظرت له بدهشه ثم اغشي عليه




انتهى الفصل العشرون



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-10-16, 03:37 PM   #23

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل الحادي والعشرين


هنا نظرت له بدهشه ثم اغشي عليه
ريحانة :فارس فارس اطلبي الاسعاف بسرعة
في المستشفى ...

خرج رمزي من عند فارس
ريحانة : ماله يارمزي ابني في ايه
رمزي : حالة انهيار عصبي حاده مع ارهاق شديد وضعف في جسمه حضرتك ده نزل نص وزنه تقريبا
ريحانة : طيب والعمل
رمزي : متقلقيش هو هيفضل معانا كام يوم وبإذن الله هنظبط كل ده وانا علقت لي محاليل تعوض لي اللي فقده وخير باذن الله
ريحانة : طيب هو هيفوق امتى
رمزي : خلال 48 ساعة بإذن الله روحو انتو واحنا هنعمل لازم
هنا : لا انا هنفضل معاها ممكن ادخلو
رمزي : وجودك جوا مش هيفيد لأنه غايب عن الواقع بس ممكن تتدخلي استاذنكم
ريحانة : اتفضل ياحبيبي
هنا : ارجعي انتي البيت ياماما وانا هفضل جانبه
ريحانة : انا لازم اعرف الحقيقه لازم افهم كل حاجه
هنا : كل حاجه هتتحل بإذن الله بس روحي انتي ياحبيبتي انتي مرهقه اوي علشان خاطر فارس
ريحانة ببكاء: يارب قومو لينا بالسلامه
كان يجري في أرجاء المستشفى حتى وصل إلى أمه ورراه حنين وزهرة
حمزه وهو ياخذ نفسه بصعوبة : في ايه ياماما اللي حصل لفارس
ريحانة : انت ايه اللي جابك مش قولتك متجيش
حمزه : حضرتك كنتي منهارة فالموبايل انا خوفت على حضرتك
حنين : طمنينا على فارس ياماما
أتى ساهر أيضا أثناء كلام حنين
ساهر : مالو فارس ايه اللي حصل
ريحانه : انهيار عصبي
ساهر :اكيد من الشغل
حمزه : فعلا هو الشغل وفارس بيرهق نفسه جامد
زهرة : ربنا يقومو بالسلامة
ريحانة : يارب يازهرة...... انت سايب بنتك مع مين
حنين : الداده معاها ياماما اهدي انتي بس
ريحانة : خد اختك ومراتك وروحو
حنين : ياماما و هنسيبك
ريحانة : قولت خد اختك ومراتك وروحو
حمزه : ياماما مينفعش
هنا : ماما انا هفضل معاه خلي ساهر يروحك احترمو رغبتي وسبوني مع جوزي
حمزه : تعالى عندنا النهارده ياماما والصبح انا هجيبك لي
ريحانة : ماشي
هنا : وانت ياساهر ارجع البيت وتعالى بكرا بإذن الله
ساهر : ياحبيبتي هتفضلي هنا لوحدك
هنا : محتاجه اكون معاها لوحدي
ارتاحت ريحانة لكلامها وشعرت باامل أن ستكون حياة جديدة لفارس حياة مليئه سعادة
نذهب إلى بيت حمزه
كانت ريحانة وحنين يجلسون يتحدثون في بعض الأمور وهو شارد في مكان آخر في حياتة وماذا ستفعل إيناس بتلك الورقه
حنين : رجعنا لسرحان تاني
حمزه بعصبيه : في ايه يا حنين شاغله دماغك ليه
ريحانه بصرامة : اتكلم مع اختك عدل
رن موبايل حمزه برقم إيناس ارتبك حمزه كثيراً ولاحظت ذلك حنين
حنين : مين بيتصل
حمزه بتوتر : دي عميله عندنا في شركة بس مزلقه اوي هاقوم ارد بعد اذنكم
حنين :يارب زهره تسمعك هههههههههههههههههه
دخل حمزه غرفته جرى
حمزه : انتي عايزه ايه وبتتصلي ليه
إيناس : ايه ياميزو مينفعش اتصل على جوزي حبيبي
حمزه : إيناس متجننيش انتي كدبتي الكدبه وصدقتيها ولا ايه ده عقد صوري
إيناس : تؤتؤتو والبيبي اللي في بطني ياحبيبي
حمزه وجن جنونه : انتي هتهرجي ولا ايه هو انا لمستك
إيناس : اثبت ياقلبي وعقبال ماثتبت بقى اكون عملت اللي في دماغي
وأغلقت الخط
حمزه : يابنت..........
دخلت زهرة الغرفة
زهرة : احضر لك العشا ياحبيبي
حمزه : لا ياقلبي انا مش جعان انا مرهق ومحتاج انام علشان عندي شغل وبعدين اروح المستشفى لفارس
زهرة : في خبر حلو كنت عايزه أقولك عليه صح الظروف مش مناسبة بس لازم تعرف
حمزه : خبر ايه
زهرة : في هنا حاجه تخصك
وأشارت إلى بطنها
حمزه بفرح : بجد يازهرة بجد انتي حامل
زهرة : ايوة ياحبيبي
بعد ثواني تذكر مكالمة إيناس وظهر الحزن على وجهه
زهرة : مالك يا حمزه انت زعلت ولا ايه
حمزه : ابدا ياقلبي ده انا فرحان اوي بس مخنوق شويا علشان فارس انتي عارفه فارس غالي عليا اوي وعلى ماما
زهرة : ربنا يقومه بالسلامة بإذن الله
حمزه : يارب
ونرجع إلى إلى المشفى كانت جالسه إلى جانبه تتامل ملامحه البريئه هل فعلا احببتني يافارس
دخلت الممرضة عليهم واندهشت من وجود هنا
الممرضة : استاذ فارس هو اللي تعبان
هنا : انتي تعرفي
الممرضة : ايوه واعرفك انتي كمان من ايام........
هنا : الحادثة صح
الممرضة : ايوه هو انتو اتجوزتو
في شرفة غرفة حمزه وكان يتكلم في الهاتف
حمزه بخوف : والله ابدا ماعملت كدا انا من ساعة موضوع الورقه ده وانا مش شوفتها تاني
........ : طيب اهدا
حمزه : انا خايف اوي تعمل اللي في دماغها وزهرة تعرف انا خايف على زهرة واللي في بطنها
............ : هي زهرة حامل
حمزه : ايوه
........... : ومش تقولي ياحيوان لما اشوفك بس
حمزه : انا خايف بس والله عرفت امبارح بعد المكالمه اللي حكيتلك عنها
........ : عمتا الف مبارك متقلقش كل حاجه هتتحل
حمزه : يارب .... لاشكرا في امان الله


انتهى الفصل الحادي والعشرون

يا ترا الممرضة هتقول ايه لي هنا ؟؟
ويا ترا مين اللي حمزه آمان لي على سره ؟؟

انتظرونا



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-10-16, 03:37 PM   #24

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل الثاني والعشرين


وصلنا لحد المكالمه المجهوله بعد إنهاء المكالمه بي قليل دخلت زهرة الغرفة
زهرة : حبيبي يلا الفطار جاهز
حمزه : حاضر يا حبيبي ...

زهرة : تسلملي ياعمري
خرج زهرة مع حمزه
حمزه : صباح الخير
حنين وريحانة : صباح النور
جلس حمزه وزهرة
حمزه : فريدة فين
حنين : مخصامك ومش راضيه تخرج
حمزه : ليه بس كده
حنين : هو حضرتك بقيت تهتم بيها عالطول شغل يااما سرحان
زهرة : وبقيت تتعصب عليها كتير
حمزه : طيب طيب عن اذنكم انا هاقوم ادخلها
دخل حمزه وبعد قليل خرج وهو يحملها والضحكه على وجههم
حمزه : حبيبة بابي
حنين باابتسامه : اخيرا خرجتي
جلس حمزه
حمزه : كنت عايز اقول خبر عارف اني مش وقتوا بس هيفرحكم شويا
ريحانة : هو ايه اللي يفرح بس وحبيبي راقد في المستشفى
غار حمزه في قلبه
حنين : ربنا يشفي ويعفي عنه...... خبر ايه ياحمزه
حمزه : زهرة حامل
حنين بفرحة : الف مليون مبارك ياحبيبة قلبي
ريحانة : الف مليون مبارك يتربى في عزكم يارب
حمزه : عقبال ابن فارس بإذن الله وعقبال الواد المجنون آسر لما يتجوز بقى
ريحانة : مرات فارس حامل
حمزه : ربنا يتمم ليها على خير
ريحانة : حمزه إياك لو آسر اتصل تقولو
حمزه : ليه
ريحانة بعد صمت : لو عرف ده مجنون وسواقه بتاعته متهوره
حمزه بتفهم : لالالالالالا مش هقولو
حنين: كلي ياماما
ريحانة : مليش نفس مشعارفه السواق اتأخر ليه كدا
حمزه : طيب ليه سواق ماكنت وصلتك
ريحانة : لا ياحبيبي علشان مش تتأخر على شغلك
حمزه اوما راسه بتفهم ثم قال : انا بإذن هخلص شغل واجي على مستشفى عالطول
ريحانة : بإذن الله
فى المستشفى
هنا : ايوة اتجوزنا
الممرضة : ربنا يهنيكم مع بعض هو بيحبك اوي ربنا يقومو ليكي بالف سلامة
هنا : وانتي عرفتي منين
الممرضة : من اللي كانو بيعملو وانتي تعبانه
هنا : كان بيعمل ايه
الممرضة : في وقت كان دكتور رمزي فقد الأمل وقال نرفع الاجهزه
فلاش باك
رمزي : فارس احنا فقدنا الأمل انها تتفوق كفايا كدا هي بين أيدي ربنا ربنا يرحمها من عذابها
فارس : اقصدك ايه
رمزي : أقصدي اني اننا هنرفع الأجهزة عنها
فارس : إياك تعمل كدا يارمزي انا هتحمل كل التكليف بالله عليك
وبعد مجادلات كتير
رمزي : أمري إلى الله
باك
الممرضة : كان هنا كل يوم مش بيفوت يوم عالطول كان جانبك قراءه قرآن
فلاش باك
بعد قراءة بعض الآيات
فارس: عاملة ايه ياحبيبتي دلوقت سامعني ياهنا انا عارف اني انا سبب وجعك ياقلبي سامحني ياهنا انا اسف انا عارف اني غلطان بس والله مااعرف عملت كدا ولا اعرف هو عمل كدا انا عارف اني اكيد زعلانه مني سامحني ياحبيبتي
بااك
هنا ببكاء : وايه تاني
الممرضة : كان هنا ويفضل بساعات ويقفل موبايله وده بسب لي مشكله في شغله ومع والدته
فلاش باك
فارس : حاضر ياراغب بيه لا ساعة بكتير والرسومات هتبقى على مكتبك تمام ياباشا سلام
وبعد إنهاء المكالمه رن هاتفه
فارس : يانهاري دي ماما هتولع فيا الو ياماما طيب براحه اهدي..... انا اسف مشعارف هو بيقفل لوحده...... لا هبات عند واحد صاحبي
طيب اسمعني بس مش هعرف اجي ياماما الو الو
أغلقت الهاتف في وجهه
دخل الغرفة مره اخرى
فارس : عجبك كدا ياهنون هتبهدل لما اروح وسمعت كلام عسل
عارفه ياهنون اول مره شوفتك لما كنتي ناسية موبايلك وشنطتك في المول وكنتي متعصبه اوي كنت بروح اقعد بالساعات علشان اشوفك واطمن عليكي انا بحبك اوي ياعمري اقومي بقى بس يتراه لما تفوقي هقدر اعترفلك بي حبي ليكي
باااك
الممرضة : مره كان منهار
فلاش باك
فارس ببكاء : عجبك كدا ياستي اطردت من البيت وماما قالتلي اروح مكان ماكنت بايت اول مره ماما تزعل مني في حياتي ياست هنا فرحتي دلوقتي يترا هتبقى فرحانه لما تعرفيها عالفكره هتحبيها علشان هتقف في صفك بت يا هنا انا هتجوزك غصبا عنك عارف انك هتزعلي مني في الأول بس بإذن الله هخليكي اسعد واحدة ف الدنيا بحبك يانونتي هنام جانبك هنا علشان خلاص هموت وانام عجبك كدا ياتاعبه قلبي
باااك
هنا ببكاء : كل ده كان بيحصل
الممرضة : ايوه كل يوم كان بيجي يحكي عن عمل ايه في يومه ايه بيزعله ايه اللي يتعبه ويقرأ قرآن شويا ويحكي شويه ويحكي عن قصة حبه ليكي
قالت كلمتها الأخيرة وتركتها وغادرت
قبلت جيبنه
هنا : وانا كمان بحبك اوي سامحنى ياحبيبي فوق بقى علشان ابنك اللي مستنيك
نتركهم في عالمهم ونذهب حيث عروس البحر الأحمر
رؤى : انت بتقول ايه
آسر : بقول بحبك ايه مش سامعه يابت
رؤى : لسانك ده عايز يتقطع
آسر : بت اتلمي انا مبحبش اني مراتي تكلمني كدا
رؤى : خلاص خلتني مراتك
آسر : ايوه اول مانرجع القاهرة هكلم اخواتي وهما هيقنعو بابا اصلآ نفسه يفرح بينا
رؤى بي ابتسامة التي كانت تخطف قلبه
آسر : يانهاري على ضحكه
رؤى : بس بقى اتلم ثانيا انسى اني اسمع مني اي كلمة لحد كتب الكتاب
آسر : يعني معنى كدا انتي موافقه
ابتسمت واحمرت وجنتيها وتركته وجريت إلى غرفتها في الفندق
في المستشفى كان رمزي بغرفة فارس والجميع بالخارج
هنا : يارب




انتهى الفصل الثانى والعشرين



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-10-16, 03:38 PM   #25

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل الثالث والعشرين


في المستشفى كان رمزي بغرفة فارس والجميع بالخارج
هنا : يارب
ريحانة : اهدي يابنتي علشان اللي في بطنك...

خرج رمزي
هنا : خير يادكتور فاق
رمزي : الحمدلله فاق
ريحانة : الف حمد وشكر ليك يارب
هنا : ينفع ندخل
رمزي : اه ينفع بس ياريت محدش يخلي ينفعل أو يضيقو بالكلام وياريت تهتمو بي أكله لاني عنده ضعف واضح اوي
ريحانة : حاضر يارمزي شكراً يابني تعبينك معانا
ابتسم رمزي وعاد إلى مكتبه
حمزه بعصبيه : هو ايه اللي حصل ده لسه عريس حصل ايه علشان يجيلو انهيار عصبي ويكون أكله ضعيف
تذكرت
بكيت هنا بشدة
حنين : ده وقت اسئله مش نقول حمد الله على السلامه الأول مش شايف ماما عامله ازاي
حمزه : ياحنين
حنين : ولاكلمة
ريحانة : براحه عليه ياحنين
حمزه : انا اسف ياماما بس فعلا محتار
ريحانة : ادخلي لجوزك يابنتي واحنا داخلين وراكي
هنا : حاضر ياماما
وبعد أن دخلت
قالت ريحانة حتى تنهي شكوك حمزه
ريحانة : مفيش ياحبيبي هو قبل الجواز حصل مشكلة في الشغل وكان راغب زعلان منه وانت عارف فارس بيفضل يضغط على أعصابه مع طبعا الخلافات اللي بتحصل في أول الجواز لحد مايتعودو على طباع بعض
حمزه بحزن : ربنا يشفيه ويعفي عنه
في الغرفة التي يرقد بها فارس
كان إثر الدموع على وجهه عندما رآها تتدخل كفف دموعه بسرعة
جلست بالقرب منه
هنا : حمدالله على السلامه
فارس وهو لم ينظر لها : الله يسلمك
هنا : كدا تقلقنا عليك
فارس بنظره حاده لها : انا اسف اني قلقتكم عليا بس تقلقو عليا ليه تقلقو على انسان شهواني وحيوان ليه مش انا حيوان بردو من وجهة نظرك انتي وماما
هنا : يافارس
لم تكمل حتى دخل الجميع
حمزه : كدا ياهندسة تعملها من غير ماتقولي شوية تعب يعملو فيك كدا
فارس بي ابتسامه عاذبة لم تراها هنا ابدا منذ زواجهم : المره الجايه ابقى بلغك
ريحانة : بعد الشر عليك ياولد
اقتربت منه ريحانة وجلست بجانبه وأخذت راسه إلى حضنه وقبلته جبينه
مما جعله يبكي بشدة فلقد افتقد حنانها عليه من فترة
حنين : في ايه يافارس مالك بس
فارس : ابدا ياابله مفيش حاجه
حمزه : بتقول لمين ابله
فارس : لي ابله حنين
حنين :شايف الاحترام مش انت داخل خارج تجعر ياحنين معرفتش اربي انا
ضحك فارس وهنا وريحانه وحنين كانت بالنسبه لهم دعابة ولكن لم تروق لحمزه
ابتسم بضيق لاحظته حنين وريحانه
فارس : هو آسر وبابا عرفو أنس هنا
ريحانة: لا مش رضيت اقولهم
فارس : كويس ياامى
قبلت ريحانة جبينه كان ينظر لهم بتامل كبير نعم انه حرم من كل المشاعر هل المزيد من احترام مشاعر انسان فقد ابيه وأمه أحياء هل نقدر مدى خطورة الانفصال و كيف يكون أثره على أطفالنا
كان ينظر بتالم هل انا ليس ابنكم مثلهم لماذا أنا لاتشعرون بوجعي وفرحي والمي وحزني هل كل الذي بينا هو أسماء على ورق

لاحظت شردوه اخته
حنين : حمزه حمزه
فاق على صوتها
حمزه : نعم
حنين : سرحت في ايه
حمزه : في صفقه اللي بابا قالي عليها
وشرد مرة أخرى
كم اشتاق اليكي يامن عوضتي قلبي بكل ذلك لا ارتاح في غيابك لحظة انتي من تشعريني بوجودي فقط
وهل ساتبقي معي ام سيكون قدري القاسي يعاقبني وافتقدك اكره ذلك القدر
فاق حمزه مره اخرى من شردوه
حمزه : استغفر الله العظيم رضيت بقضاء الله أي كان
ريحانة : مالك ياحبيبي
حمزه : ابدا ياماما مفيش..... انا هطلع برا شويا
حنين : ليه
حمزه بحرج : هشرب سيجارة برا وادخل
ريحانة بصرامة : انت بتشرب سجاير ياولد
صمت حمزه لي لحظة
حنين : نتكلم في الموضوع وقت تاني ياماما مش وقته
حمزه : عن اذنكم
كان يدخن في حالة سيئه جدا يخاف أن يفتقدها كثيرا فهي أصبحت حياتة كلها أمه الذي فقد حنانها
ابيه الذي فقد حكمته أصبحت كل شئ في حياتة
لم يشعر بنفسه الاهو يمسك الهاتف ويتصل عليها
فريدة: مامي يازهرة موبايلك بيرن
زهرة : ده بابي الو ياحبيبي
حمزه بحزن : عامله ايه ياحبيبتي
زهرة : الحمدلله بخير ياقلبي مالك ياعمري
حمزه : مفيش ياسكرتي انا كنت عايزه اطمن عليكم
زهرة : الحمدلله بخير ياحبيبي
حمزه : زهرة
زهرة : نعم ياقلب زهرة
حمزه : انا بحبك اوي يازهرة
زهرة : وانا كمان بحبك اوي ياعمري
حمزه : انتي واحشتني اوي عالفكره
ابتسمت زهرة وضحكت ضحكة سافرت قلبه
زهرة : ياسلام ده علي اساس مين اللي كان معايا من ساعتين
حمزه : امشي من هنا يابت يافصيله
زهرة : والله انت بتوحشني وانت معايا
حمزه : ربنا مايحرمني منك ياقلبي
زهرة : ولامنك ياعمري......
ننهي على لحظه السعيده دي




انتهى الفصل الثالث والعشرين

انتظرونا



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-10-16, 03:38 PM   #26

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل الرابع والعشرين

زهرة : ولامنك ياعمري...... ماما عامله ايه وفارس عامل ايه دلوقت حمزه : الحمدلله فارس فاق من شويا وماما....
زهرة :وماما مالها
حمزه : مفيش وخدها في حضنها مش سايبها ...

زهرة : ربنا مايحرمكوا منها انت عارف هي بتحبكم قد ايه
حمزه بااستنكار : عارف
فهمت زهرة وحاولت تغير مجرى الحديث
زهرة : فري عايزه تسلم عليك
حمزه : هاتيها
فريدة : عامل ايه يا بابي
حمزه : الحمدلله بخير ياقلبي وانتي اخبارك ايه
فريدة : الحمدلله هاتيجي امتى
حمزه : شويا ضغنين وهجيلك مش تنامي غير لما اجي
فريدة : حاضر يابابي
حمزه :هاتي ماما زهرة يافري
فريدة : حاضر
حمزه : خلي بالك على نفسك وعلى فري وعلى البيبي ياقلبي
زهرة : حاضر يانور عنيا
ابتسم حمزه وتم إنهاء المكالمه
في غرفة فارس في المشفى بعد أن مشي حنين و حمزه
ريحانة : هنزل اجيب حاجات من الفيلا وارجع
فارس : هتروحي لوحدك
ريحانة : اتصلت بالسواق هياخدني
فارس : تمام
خرجت ريحانة وبقي هنا وفارس وحدهم
هنا : اجبلك حاجه تشربها
فارس بااقتضاب :شكرا
هنا : عامل ايه دلوقت
نظر لها وبعين تشبه كاسات الدم
فارس : شايفه ايه
هنا : يافارس
فارس : كفايا بقى
هنا : طيب أهدى علشان خاطر متعبتش تاني
فارس : بتخافي عليا
هنا : اكيد مش جوزي
حاله من الصمت حتى اغمض عينه ونام في سبات عميق
هنا : يترا في ايه تاني مستخبي
نتقل بالأحداث إلى بيت حمزه
دخلت حنين حيث كانت مراهقة وبعد أن جلست
زهرة : إبله هو حمزه مجاش معاكي
حنين : لا بس بيركن العربية في الجراج
زهرة : بفتكر راح شغل تاني
حنين : لا
دخل حنين بعد قليل يبدو عليه الضيق
جلس إلى أقرب مكان قابله وكانت الاريكة
حنين : مالك يا حمزه في ايه
حمزه بعصبيه : عالفكره انا مش صغير علشان تزعقي ليا اودام حد غريب
حنين : امممممممم مين كان غريب
حمزه : مرات فارس دي
حنين: كمل في صوتك العالي كمل
حمزه بعصبيه اكتر : انا مش صغير افهمي بقى انا كبرت خلاص مش العيل اللي انتي بتربي افهمي ده كويس
حنين وقف تجمعت الدموع في عينها : فهمت ياحمزه
وقامت إلى غرفتها
في غرفة حمزه
دخل اخذ شاور دافي يزيل همه كله وبعد أن خرج وجدها تنظر له نظره فاهمها انها عتاب على مافعله مع اخته
حمزه بطفوليه : متبصليش كدا مش بحب انك تبصيلي كدا
بعد أن جلس بجانبها وتمدد على سريرغ
وضعت راسه في حضنها فهي تعلم أنه يريد حضن دافي لغيرته الشديده على امه
نعم انه مثل الطفل يغار على امه
حمزه : امممممممم
زهرة : ينفع اللي حصل النهاردة
حمزه : تؤتؤتو بس هي عصبتني اوي يازهرة
زهرة : ينفع فريدة تعمل معاك كدا
حمزه :امممممممم لا ده بابا لو عرف هيعلقني
ضحكت زهرة ضحكه سحرته
حمزه : ماتيجي احكيلك حدوته
زهرة : مش هينفع
حمزه بطفوليه : ليه بقى
زهرة : دكتور قالت ممنوع لحد الشهر الثالث
حمزه : اوعي بقى يعني هنعيش اخوات
زهرة : والله
ضحك الاثنين ونام في حضنها
قام في الصباح لبس قميص ابيض وبنطلون اسود وبليزر رصاصي
زهرة : ايه الشياكه دي
حمزه : طول عمري يابت
زهرة : بت احنا اتطورنا اوي
حمزه : بقى لساني طويل
زهرة : هههههههههههههههههه كنت عايزه اطلب منك طلب
حمزه : انتي تأمري ياقلبي مش تتطلبي
زهرة : ربنا مايحرمني منك ابدا ياقلبي
حمزه : انا عارف طلبك هخلص شغل بدري ونروحله سوا عارف انه واحشك اوي
قبلت جبينه
حمزه : ماتيجي احكيلك حدوته
زهرة : قولنا ايه
حمزه : اه صح نسيت بقولك تعالى نفطر سوا علشان حنين هتادبني على الحركة بتاعت امبارح ومش هترضي تكلمني لكن لما تبقى معايا هتكسف
زهرة : انسى انا مش طايقه ريحة الاكل وبتوحم على فسيخ
حمزه : سمك اللي ريحته واحشه ده وتسيبه لحد مايعفن
ضربته على كتفه بمرح
زهرة : يعفن بس بس ياحمزه
حمزه : لا ياعمري مش هجيبه انا عايز ابني يطلع عنده فسيخه
زهرة : حاضر يازهرة بس اجيبو منين بس
زهرة :من الفسخاني
حمزه : ياختاااااااااي هو سامح اللي اكيد يعرف ابقى أسأله يالا انا هخرج لقدري اه مش هتاخر النهارده هعدي على ماما عند فارس وارجع بدري علشان نروح لباباكي
زهرة : مش تنسى الفسيخ
حمزه بقشعرة : حاضر حاضر
ضحكت على منظره
تتنحح وجلس بجانب اخته على مائدة الفطار
حمزه : احم احم صباح الخير
حنين بصرامة : صباح النور
حمزه : انا اسف مش هتكرر تاني
حنين : مسمعش صوتك مفهوم
قام بهدوء هو يعلم أنه أخطأ في حقها وأمام زوجته وهو يعلم كيف يكون كبرياء حنين
نرجع إلى المشفى
ريحانة : يابني حرام عليك كل غلبت قلبي
فارس : مليش نفس
هنا : هاتي ياماما معلش
مسكت المعلقة ونظرت إلى عينه حاول مرار أن يتهرب من عينها لكنه لم يقدر على ذلك أنه يحبها بل يعشقها فهي حبه الأول وعشقه الأخير
استطاعت أن تأكله لبعض لحظات ثم تهرب منها سريعا
فارس : كفايا مش قادر اكتر من كدا
هنا : انت مكلتش غير معلقتين
فارس : خلاص قولت كفايا
ريحانة : خلاص ياهنا سيبي علشان ميتعصبش
هنا : حاضر يا ماما
بعد قليل دق باب غرفة فارس
فارس :البسي طرحتك بسرعة د حمزه اتصل قال جاي
هنا بفرحة داخليه : حاضر
لاحظ فارس فرحتها وتغيرها معه
فارس بينه وبين : نفسه هو ايه اللي حصل
إذن لي حمزه
دخل حمزه على استحياء ليكون احد غير محجب
حمزه : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
فارس :وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته تعالى ياعم كله مغطى راسه


انتهى الفصل الرابع والعشرين

يا ترا ايه اللي هيحصل في المقابله دي ؟؟
وأثرها ايه على فارس ؟؟

انتظرونا



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-10-16, 03:38 PM   #27

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل الخامس والعشرين


دخل حمزه على استحياء ليكون احد غير محجب
حمزه : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
فارس : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته تعالى ياعم كله مغطى راسه ...

ضحك فارس وحمزه
سلم حمزه على امه وقبل يدها
حمزه : عامله ايه يا أمي
رتبت على راسه
حمزه : عامله ايه مدام هنا
هنا : الحمدلله ياباشمهندس
بعد قليل دخل رمزي وفعل مهمته اليوميه
رمزي : الحمدلله ده احنا بقينا عال العال
فارس : الحمدلله هخرج من هنا امتي
رمزي : لحقت زهقت مننا
فارس : ماانت عارف يارمزي مبحبش جوا المستشفيات
رمزي : على رمزي الكلام ده الله يرحم لما كنا بنيجي هنا نبات جانب مدام هنا اه بقى الحب يعمل اكتر من كدا
علمت هنا أن كلام الممرضة ليس بالكذب
نظر فارس لرمزي بالصمت لوجود حمزه
حمزه بهمس : ماما انا مش فاهم حاجه هي هنا كانت تعبانة
ريحانة : اه ياحبيبي ماهم كانو بيحبوا بعض
حمزه بالشك : يازيدي يازيدي
ريحانة : اتلم ياحمزه فارس بيغير على مراته ومش بيحب حد يعرف حاجه
حمزه بغضب : وانا مالي صاحبه اللي فضحه ثانياً انا مجوز وبحب مراتي ولا انتي مبتخافيش غير على زعل فارس
كل ذلك يحدث وهو يجلس بجانبها وفارس ورمزي وهنا في ملكوت آخر
ريحانة نظرت له بي اندهاش : انا مقصدتش كدا
حمزه : ولا تقصدي عادي مشمهم انا غاير في داهيه علشان فارس ميزعلش اني قاعد مع أمه أصله بيغير
لم تكن تعرف مارد المناسب بحالته ذلك هل فعلا انها اخطاءت بكلماتها لكن كلام حمزه يدل على غيرتها الشديدة بل يفتقدها ويشعر بتالم
كانت تنظر له بدهشه حتى خرج من باب الغرفه بعد أن سلم على فارس وخرج
فارس : ماما هو ماله حمزه مشي بسرعه ليه في حاجه زعلته
ريحانة : ها لاياحبيبي اتصلو بي عندو شغل
فارس : الله يعينو
ريحانة : هنا رمزي قال فارس هيخرج امتى
هنا : النهارده بليل ياماما
فارس : الحمدلله يااااه انا بكره جو المستشفيات ده
خرج من المستشفى في حاله سيئه يشعر بالارهاق يغزو قلبه أمه وحنين وايناس وخافو على زهرة
هل بعد أن ابتسمت الحياه ستظلمه للمره أخرى لم يشعر بنفسه إلا وهو جالس على البحر وساعة تتجاوز العشرة
ذهب إلى بيت وكان ليس في الحسبان
بعد أن ذهب إلى بيت
دخل وجد زهرة جالسه ومعاها حنين يبدو على زهرة الحزن والغضب
حمزه : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
حنين وزهرة : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
نظرت له نظرة عتاب ولكن لم يفهمها وأشار بعد الفهم فاهمه انه نسي موضوع زيارتها لأبيها وكل ماحدث بينهم في الصباح
هبت زهرة غاضبة : تصبحو على خير
حنين : ايه لسه بدري
زهرة : معلش ياابله تعبانة شويا ومحتاجه انام
نظر لها حمزه وقد تذكر كل شئ
بعد أن دخلت غرفتها دخل بعدها غير ملابسه وأخذ شاور مريح له كان متعب كثيرا وذهب وجدها نائمه عليه وتعطي له ظهرها لم تكن تفعل ابدا ذلك فهو لايستطيع النوم الا في حضنها
كانت تبكي في صمت احست بجلوسه جانبها
حمزه : زهرة رد عليا انا عارف إنك صاحيه
حمزه بي انكسار : زهرتي ردي عليا طيب بالله عليكي مش تعيطي علشان متتعبيش
زهرة :نام ياحمزه علشان عندك شغل الصبح
حمزه : انا اسف يازهرة انا عارف اني كانت لازم اجي بدري بس والله حصلت معايا مشكله وفضلت برا انا انسان فاشل اكتر انسانة حنينه عليا انا سبب في دموعها انا تعبان اوي يازهرة علشان خاطر سامحني
زهرة :..............
حمزه : مش هدي طيب انا هنام واخدك في حضني
جاء ليحتضها أزاحت يده
زهرة ودموع في عيناها : الجو حر ومسخن جسمي
نظر لها حمزه نظرة لم تفهمها
حمزه :حاضر
أدار ظهره له ونام في وضع الجنين بعد أن أدار ظهره بعدة ساعات
قلقت زهرة فهو لم يعتدل وتذكرت كلمات حنين عن أنه عندما يحزن يفقد الوعي
زهرة هل من المعقول أن يكون ذلك حدث
قامت زهرة بفزع ونظرت لوضعه
زهرة : حمزه حمزه اقوم ياحمزه
وما من مجيب قامت مسرعة واتات البرفيوم خاصة بها ولكن لم يفوق جريت زهرة على غرفة حنين
دقت الباب خرجت حنين مفزوعه هي الأخرى
حنين : في ايه يازهرة
زهرة ببكاء : حمزه اغم عليه وبينزف
حنين : ايه
دخلت غرفتها أتت بالعلاج الخاص به وجريت الاثنين على غرفته
في فيلا راغب الشناوي
هنا : مالك ياامى
ريحانة : قلبي مقبوض
هنا : خيرا بإذن الله
ريحانة : فارس فين
هنا : اكلته وخد دواه وسبته ينام شويا
ريحانة : الحمدلله هتصل اطمن على آسر

وبعد أن أنهت مكالمتها مع أسر تذكرت حمزه وحنين هل فعلا كلام حمزه صحيح هل ليس لهم مكان في قلبي هل فعلا حقه تألم والغيرة نعم كلامه صدق وانا قلبي انقبض ومع ذلك لم أفكر فيه هو أول واحد يالله سامحني على ظلمي لاولادي وانشغالي عنهم

في غرفة حمزه بعد أن فاق حمزه
حنين : داده هاتي لي منديل بسرعة
أتت الداده بالمنديل ومسحت اخته دم الذي كان ينزل من أنفه
نظر لهم نظرة تتألم ووجع من الكل ومن نفسه اكتر
نظر لزهرة مرارا وتابع حركات القلق في عينها
أتت بالدواء وهو عباره عن نقط توضع في الأنف
حنين : ارفع وشك ياحبيبي
نعم انها تخاف عليه أكثر من نفسها حتى لو كان أخطأ في حقها




انتهى الفصل الخامس والعشرون

ماذا ستفعل ريحانة عند معرفتها بتعب ابنها ؟؟


انتظرونا


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-10-16, 03:39 PM   #28

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل السادس والعشرين


حنين : ارفع وشك ياحبيبي
نعم انها تخاف عليه أكثر من نفسها حتى لو كان أخطأ في حقها
بعد أن رفع وجهه أعطت له نقط ...

هدا الوضع
حنين : حاسس انك احسن دلوقت
حمزه : الحمدلله اسف قلقتكم معايا
حنين : عيب ياولد تقول كدا هو احنا عندنا أغلى منك
ابتسم ابتسامه مكسوره
حنين : ولا ايه رايك يازهرتي
زهرة بلهفة : اكيد ياابله
وقبلت راسه
زهرة : هو انا عندي اغلى منه
قبل كفها وابتسم وفي ذاك الوقت رن موبايل حنين
حمزه : مين بيتصل في وقت متأخر كدا
حنين : ماما
حنين : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ريحانة : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته.... ازيك يا بنتى عامله ايه
حنين : الحمدلله بخير
ريحانة : واخوكي عامل ايه
حنين : هو انت قلبك حاسس ولا ايه
ريحانة : ايه اللي حصل يابنتي
نظر بتهكم فهمت نظرته حنين
خرجت حنين من الغرفه وهي تكلم امها
حنين : تعب اوي ياماما
ريحانة : ايه اللي حصل
حنين : اغم عليه من شويا بس الحمدلله بقى احسن
ريحانة : طيب انا جايه حالا
حنين : ياماما متتعبيش نفسك ياحبيبتي هو بقى كويس
ريحانة : انا جاية يابنتي مشهقدر استنى
حنين : اللي يريحك ياماما
بعد أن أغلقت الخط دخلت له نظرت له ولكنه تهرب من نظراتها
حنين : ماما جايه دلوقت
حمزه : ليه
حنين : تتطمن عليك
ضحك حمزه ضحكة ساخرة
حنين : بتضحك على ايه
حمزه : عادي
حنين : زهرة ممكن تسبني مع حمزه شويه
زهرةع: حاضر ياابله
خرجت زهرة واعتدل حمزه في جلسته
حمزه : خير ياحنين
حنين : انت روحت النهارده عند فارس المستشفى
حمزه : اه
حنين : وحصل حاجه هناك
شرد قليلا
حنين : حمزه حمزه
حمزه : لا محصلش حاجه
حنين : متأكد ياحمزه
حمزه : ايوه
بعد قليل أعلن الباب عن قدوم ريحانة فتحت لها الداده واستقبلتها زهرة
زهرة : اتفضلي ياماما معلش تعبينك معانا
ريحانة : مفيش تعب يابنتي
دخلت زهرة ريحانة إلى غرفة حمزه
ريحانة : حصلك ايه يا حبيبي
حمزه : مفيش ارهاق مش اكتر
قامت حنين وسلمت على امها واحتضنتها
وجلست ريحانة بالكرسي المقارب من حمزه
حاول حمزه تجاهل نظرتها له
رتبت بيدها على راسه بحنان كان لايطيق لمساتها
فهمت نظرته زهرة وعلمت أن هناك شيء يؤلمه منها
نظرت حنين وزهرة لبعضهم البعض
رن موبايل ريحانة برقم فارس
ريحانة : الو يافارس.... لا عند حمزه.... تعب شويه وروحت...... طيب خلي بالكم على نفسكم.... هاجي الصبح ماشي ياحبيبي مع السلامة
حمزه بسخرية : ايه خايفين يبقوا لوحدهم شوية
حنين : حمزه
ريحانة : اخوك آسر رجع من سفر وكان بيطمنوني عليه
نظره لها بتهكم كأنه لايهمه كلامها
ريحانة : حنين عايزكي برا
حنين : حاضر ياماما
خرجت حنين وريحانه
وجلست زوجته بقرب منه
زهرة : ليه كدا ياحمزه
حمزه : هو ايه اللي ليه
زهرة : ليه قولت ليها كدا
حمزه : علشان دي الحقيقة لا انا ولا اختي لينا مكان في قلبها هي حياتها لجوزها وفارس وآسر احنا مش في حياتها رغم قسوة بابا لكن عمري ماكنت مش في حياتة ديما بياخد باله من حياتي حتى لو كان بقسوة
زهرة : كل ده في قلبك
حمزه : ايوة واكتر خلاص تعبت منهم تعبت
رتبت على شعره
حمزه : زهرة
زهرة : نعم ياحبي
حمزه : إنا اسف يا قلبي مكنش أقصدي ازعلك أو انسى حاجه اتفقنا عليها والله غصبا عني
زهرة :انا مقدرش ازعل منك ياقلبي
قبل يدها
حمزه : ربنا مايحرمني منك ابدا ياروحي
في غرفة حنين
حنين : كل ده حصل
ريحانة : ايوه
حنين : ايه الجنان ده من امتي وهو بيعمل كدا
ريحانة : حاسه بالذنب كبير أوي تجاهه والله يابنتي كان غصبا عني
حنين : والله ما انا عارفه بس اعملو ايه
ريحانة : ربنا يعديها على خير
كان في موضوع عايزه اكلمك فيه
حنين : خير ياماما
ريحانة : فاكره ساهر اخو هنا
حنين : اه ماله
ريحانة : طالب إيدك
حنين بدهشه : ايه
ريحانة : في ايه يابنتي انتي هتفضلي موقفه حياتك كدا حمزه كبر وبقي معاها بنوته ومراته حامل يعني يابنتي بقى لي حياه مستقله
حنين : مشعارفه والله ياماما
ريحانة : فكري يابنتي مترديش دلوقت
حنين : حاضر ياماما
خرجت زهرة من عند حمزه في نفس الوقت التي خرجت حنين وريحانه
حنين : نام يازهرة
زهره : اه
حنين : ربنا يهدي يارب
في قصر راغب الشناوي
هنا : فارس مش هتنام
فارس : لا
هنا : طيب اعملك حاجه تشربها
فارس : شكراً
هنا : انت بتكلمني كدا ليه
فارس : حيوان بقى ودي لغة الحيوانات
هنا : يافارس انا انا
فارس : وفري كلامك انا معرفش ايه اللي غيرك كدا شفقه صح؟
هنا : بس
فارس : بس ايه بكرا نتطلق ورايحك مني
قام فارس وتركها وحدها وجلس مع نفسه
فارس : انا بعاملها كدا
العقل : هي اللي عملت كدا الأول واهانه ورجولتك
فارس : بس انا دمرت أنوثتها
العقل : كنت مغيب مكنتش في وعيك
فارس : وهي كمان كانت غضبانه لما قالت كلامها
العقل : ايه حنيت يافارس
فارس : بحبها اوي دي حته من قلبي دي كل حاجه في حياتي دي الفرحة اللي استنها دي دعوة اللي دعاتها صح جت بطريقة غلط بس والله بتمنى اعوضها عن كل وجع عيشته ليها هي وابميغ
نظر فارس أمامه وجد آسر
آسر : سلامتك بتكلم نفسك يافروس
فارس : عايز ايه ياض اخلص
آسر : ايوه كدا رجعت فارس عبيبي
ابتسم فارس
فارس : مشاكس
آسر : والمشاكس عايز طلب




انتهى الفصل السادس والعشرين



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-10-16, 03:39 PM   #29

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل السابع والعشرين



فارس : مشاكس
آسر :والمشاكس عايز طلب
فارس : خير ...

جلس آسر بجانبه
آسر : عايز اخطب
فارس : بجد
آسر : اه والله
فارس : اوعي تكون عايز تلعب بيها
آسر : ابدا وربنا انا بموت فيه
فارس : ياواقع والمطلوب مني
آسر : تكلم بابا بقى وانا هكلم حمزه يكلم ماما
فارس : اشطات
آسر : يعني انت موافق
فارس :بس هكلم بابا على كتب كتاب
آسر : اه هو ده الطلب التاني
فارس : حاضر ياحبيبي
آسر : حبيبي
فارس : انا هطلع انام بقى تصبح على خير
آسر: وانت من اهله
فارس : واد يا آسر
آسر : أمر
فارس : شوفلنا مسابقة ريس اللي كنا بنروحها
آسر : اشطه بس اوعي ماما تعرف دي تدبحنا
فارس : هههههههههههههههههه اكيد طبعا صح بالمره حضر نفسك علشان هنزور حمزه
آسر : ليه
فارس : العروسه كلت دماغك يامتخلف ماما هناك ليه
آسر : اه معلش نسيت ابله حنين هتسمعني كلمتين حلوين
فارس : ليه كدا
آسر : علشان مش بسأل
فارس : في حد ميسالش على أخته الكبيره
آسر : يافارس انا طول عمري شايفك انت وحمزه اخواتي بس ابله حنين ديما كان في خلاف بينها وبين ماما
فارس : بس هي رغم الخلاف ده عمرها مااثرت في سؤال عنك وكانت دي بتساعدك في أي حاجه
آسر : مشعارف بقى
فارس : واد حضر نفسك
آسر : حاضر صح انت مش بتروح الشغل ليه
فارس بي انكسار : واخد اجازه شويا
آسر : ماما اليومين اللي اقعدتهم برا كانت بتكلمني بالحزن ده انا من كتر القلق قطعت الاجازه
فارس حاول أن يقلب الموضوع للمرح : علشان احنا ولا علشان العروره

ابتسم آسر بخجل
آسر : تصبح على خير
فارس : وانت من اهله
في غرفة حمزه جالسه أمامه
حنين : ايه كبرت على الكل مبقاش حد يعرف يوفقك عند حدك
حمزه : ياحنين
حنين : مسمعش صوتك انا علشان مبقتش اقول صح وغلط
وقولت كبرت وعقلت هتسوق فيها
حمزه بعصبيه خفيفه : هو انا عملت ايه لكل ده
حنين بنظره مرعبه : متعليش صوتك وتتعصب فاهم ولالا
حمزه : فاهم
حنين : في ايه العصبيه دي متى وطايح في الكل
حمزه: انا مبعملش كدا
حنين : حمزه في ايه انت هتجنني هو انا مش شايفه
حمزه : حنين مش فاهم حاجه
حنين : قسما بالله لو مااتعدلت لهقول لبابا وهو يتصرف معاك بطريقته وقسما بالله لقوله على قلة أدبك معايا ومع امك وانت عارف عزام البنهاوي لما بيقلب على حد
حمزه : اه بقى هي قومتك عليا ونسيت تصرفاتها
فهمت حنين أن المشكله لن تحل بالتهديد
جلست حنين بجانبه
حنين :، حبيبي انت ايه مزعلك من ماما
حمزه : اتصدقي نفسي احس الكلمه دي تفتكري طلاقهم كان صح ولا كان انانيه منهم هما الاثنين طيب سوزان مع بابا ومش اطلقت بالرغم اني بابا هوهو ونفس المشغوليات قوليلي ياحنين تفتكري ماما تستحق اني حارب بابا واحاربك علشانها تفتكري انا كنت صح
حنين : ايه اللي حصل لكل اللي في قلبك ده
حمزه بسخريه : محصلش حاجه
حنين : ياحبيبي احكيلي فاهمني في ايه ايه اللي جواك تعبك كدا
حمزه : قلبي وجعني اوي ربنا يعديها على خير
رتبت حنين على كتفه
حنين : اتمنى تيجي تحكيلي زي زمان
حمزه : بإذن الله........ زهرة زهرة
دخلت زهرة جرى
حمزه : بتجري كدا ليه غلط عليكي 'على اللي في بطنك
زهرة : انا اسفه ياحبيبي
حمزه : آخر مره تعملي كدا مفهوم
زهره : حاضر
حمزه: فارس و آسر في طريق...... هي لسه برا
حنين :"*اتكلم كويس عن امك
بعد قليل أعلن الهاتف عن اتصال من عزام البنهاوي
حنين : اكيد بابا قلق علينا علشان منزلناش النهارده
ردت حنين وظلت نظرات بين زهرة و حمزه
حنين : بابا هيجي يطمن عليك
حمزه : هيجي وهي برا
حنين : وايه المشكلة ماهو بيشوفو بعض في ثقافات وحفلات كتير ولانسيت
حمزه : لامنستش
.اخد موبايله وكلم رقم
سامح : ايه ياكبير فينك
حمزه : انا تعبان شويه ومش هنزل
سامح بخضه : مالك ايه اللي حصل
حمزه : شويا تعب عادي ياسمسم
خرج حمزه إلى شرفة
خرج حمزه إلى الشرفة
حمزه : عايزك تجلى النهارده وتجبلي فسيخ
سامح : نعم ياروح طنط
حمزه: اتلم ياض و تيجي النهارده بي
سامح : حاضر يازوز هي زهرة بتتوحم ولا انت اللي بتوحم يابيضه
حمزه بمرح : هربيك بس لما تيجي
سامح : روني اكيد هتيجي معايا لو عرفت انك تعبان معنها زعلانه منك
حمزه : زعلانه مني ليه
سامح : علشان الباشمهندس مش بيسأل عنها
حمزه: انا فعلا مقصر مع الكل
سامح : مالك ياصاحبي في ايه بس
حمزه : لما اشوفك نتكلم مينفعش أفضل كاتم جوايا اكتر من كدا حاسس اني هطق
سامح : خلاص اشوفك بليل بإذن الله
حمزه : بإذن الله
سامح : سلام يابوص
في شقة بعد العصر
رن جرس الباب
ريحانة : خليكي ياداده انا هفتح
فتحت الباب وليتلقي الاثنين بعد نظرات وتذكر الماضي الأليم
خرجت حنين
حنين : اتفضل يابابا
دخل عزام بهيبته وغرور ووقاره
ريحانة : في نفسها لاتتغير ياعزام
عزام : اخوكي فين ياحنين
حنين : جوا يابابا
عزام : حد معاها ولا لوحده
حنين : زهرة وفريده
عزام : تمام
دخل عزام غرفة حمزه وقف على الفور سلم على أبيه وقبل يده ولكن الغريب أن عزام رتب على كتفه وشعره كان ذلك على غير عاده جفاء عزام مع حمزه
حمزه : نورت يابابا
بعد خروج زهرة وفريده
عزام : ايه اللي حصل
حمزه : مفيش يابابا شويه تعب
عزام : ايه اللي حصل علشان كدا تعبت
صمت حمزه قليلا
عزام بصوت ارعب حمزه : انطق ياولد
دخلت حنين في تلك لحظه وبيدها كوبان عصير
عزام : أخبارك ايه ياحبيبتي
حنين : الحمدلله بخير
عزام : مروان هيجي بعد مايخلص شغل
حنين : ينور بابا
خرجت حنين ورن موبايل حمزه بالرقم الذي لإيرغب ابدا فيه
توتر بشكل ملحوظ
عزام : في ايه يا حمزه مش هترد على موبايلك
حمزه بتوتر : حد مشمهم يابابا
صدقه عزام وأغلق حمزه هاتفه دون أن يشعر عزام
إيناس : والله لقلب الترابيزه عليك انا جبت أخرى بقى


انتهى الفصل السابع والعشرين


لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15-10-16, 03:39 PM   #30

لامارا

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة وعضو فريق التصميم و كاتبة في قلوب أحلام

 
الصورة الرمزية لامارا

? العضوٌ??? » 216
?  التسِجيلٌ » Dec 2007
? مشَارَ?اتْي » 87,659
?  نُقآطِيْ » لامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond reputeلامارا has a reputation beyond repute
افتراضي


الفصل الثامن والعشرين


إيناس : والله لقلب الترابيزه عليك انا جبت أخرى بقى
بعد قليل جاء فارس وآسر
آسر : ياماما ...

ريحانة : لينا حساب لما نروح يا آسر في حد ميسالش على أخته الكبيرة وانتي مش بتقوليلي ياحنين
حنين : حصل خير ياماما
فارس : اقوم ندخل لاخوك
دق الباب واستاذن فارس وآسر بدخول سلم كل منهم على عزام
فارس : ايه يازوز مالك بس
حمزه :والله مفيش حاجه على كل القلق ده ربنا يسامحها ماما عملت ليكم قلق على الفاضي
آسر : مفيش قلق ياحبيبي أهم حاجه انك بخير
وبدأ الكل يأتي تلو الآخر
روني : الف سلامه عليك معنى مخصامك
قام حمزه من مجلسه وذهب نحوها وقبل جبينها ويدها الصغيرة
حمزه : انا اسف ياحبيبتي سامحني
قبلت وجنتي أخيها
روني : محدش ازعل منك ياحبيبي
عزام : ربنا يجعلكم ديما جانب بعض
حنين : في ريحة فسيخ
نظر الجميع لسامح
سامح : ياريس ابنك اللي طلب
وحدف الشنطه لحمزه كان يضحك على سامح
'ضحكت زهرة على جنونهم فهم لم يكبرو ابدا
روني : اه ياولاد الايه انا كمان نفسي فيه
حمزه : امشي يابت ده بتاع مراتي حبيبتي
جرى حمزه وروني خلفه انتهى اليوم بالضحك لكن لا شئ يبقى على حاله
صوت القرآن في البيت نعم لقد توفي ابي زهره وبعدها بي اسبوع وفاة زهرة
نعم توفت قلب حمزه يالله على حالة انهيار حياته
في إحدى المستشفيات
في غرفة يعلو فيها الصراخ
حمزه: انا اللي قتلتها انا اللي قتلتها ااااااااااه
بعد أن أخذ الحقنه المهداه رقد كما يرقد من شهر
خرج الدكتور إليهم
دكتور : باشمهندسه حنين بعد اذن حضرتك
نظرت إلى ساهر سمح لها بالذهاب
ريحانة : يارب طمني عليه
فارس : اهدي ياماما هيبقى كويس هي صدمته كانت كبيرة
روني : هو اللي عمل في نفسه كدا
سامح : روان محدش عارف الحقيقه فين
مروان : منك لله ياايناس بوظتي حياتنا وقتلتي مرات اخونا ودمرتي اخونا
آسر : اه ياناري لو شوفتها انا هموتها
روني : اخوكم اللي غلطان عمل عملته السودا
سامح : قولتك ياروان محدش عارف الحقيقه فين
في مكتب الدكتور
دكتور : على حسب وجودكم من شهر عرفت اني حضرتك أقرب واحده للباشمهندس حمزه
حنين : فعلا حمزه مش اخويا ده ابني اللي رابته
دكتور : سمعت اسم إيناس كتير مين هي
حنين : طليقة حمزه
دكتور : وزهرة
حنين : زهرة ربنا يرحمها مراته
دكتور : ممكن تحكي لي الحاله اللي وصلت بي الباش مهندس لكدا
حنين حاضر
فلاش باك
حمزه : مين يازهرة كان بيكلمك
زهرة : دي ابله حنين عايزني اروح ليها كوافير
حمزه : طيب هوصلك ياقلبي هلبس عالطول بصراحة مشقادره اقتنع اني حنين اخيرا وقفت على ساهر
زهرة : دي جننتو عقبال ماوفقت 4 شهور يتحايل
حمزه : اه ياني يالا يابت وانتي بقيتي شبه الكورة كدا
سبني البس علشان اوصلك
زهرة : انا شبه الكوره ياحمزه والله لتضرب
جرى الاثنين خلف بعضهم
حمزه : يابت براحه علشان ابننا
مرح الاثنين واوصلها إلى بيوتي سنتر الذي كان في نفس الوقت فارس يوصل هنا
هنا : شكرا على توصيله
فارس : اي خدعه
هنا : اخيرا هزرت
فارس : افندم
هنا : كفايا بقى تعاملني كدا انا م؛ هنسي انت عملت معايا ايه ومع ذلك من ساعة ماتعبت وروحت المستشفى وانا بتعامل معاك كويس
كفايا بقى
نظر لها فارس
فارس : انتي في الشهر الكام
هنا : الثامن
فارس : هانت وهريحك مني ومن معاملتي
دمعت عينها
هنا : ياريت يبقى دلوقت
فارس : انزلي كفايا نكد في يوم فرح اخوكي
عند نزول هنا من العربية أتت عربية حمزه ونزلت زهرة
سلم الشباب على بعض وخرجت ريحانه من باب البيوتي سنتر
ولاحظت العبث والألم في عين هنا
ريحانة : بهمس زعلك صح
اومات برأسها ودخلت الكوافير
ذهبت ريحانة تجاه فارس وحمزه
سلم عليها فارس وحمزه وانشغل حمزه بمكامله
فارس : ماما مش ناقص انا خلاص هطلقها علشان ترتاح مني من الإنسان شهواني الحيوان اللي دمر حياتها
فارس : قسما بربي لحسابك هيكون معايا عسير بس بعد الفرح علشان تنكد عليها يوم فرح اخوها مش مكفيك اللي بتعمله فيها ايه خلاص مش دي هنا اللي كنت هتموت عليها يافارس
جاء حمزه وجهه مصبوغ بالاصفر
ريحانة : في ايه ياحمزه
حمزه : والد زهرة توفي ومشعارف اعمل ايه
ريحانة : لااله الا الله انا لله وانا اليه راجعون
فارس : إكرام الميت دفنه
حمزه : انا هاخد زهرة من غير ماحد يشوفنا علشان فرح اختي ميبوظش
ريحانة : فارس مع حمزه
حمزه : مفيش داعي ياامى
ريحانة : انت بتكلم في ايه يا ولد
اخذ حمزه زوجته دون أن يشعر احد ورحل هو وفارس في عربة فارس
حمزه : ارجوكي اهدي يازهرة
كانت تبكي بحرقة على حبيبها الأول ابيها وكل شئ لها الآن أصبحت بلا أم وأب
وبعد مراسم الدفن وغيرها وأيام العزاء
في شقة ساهر
ساهر :ياروحي حمز فضل يحلفني اني مقولش ليكي
حنين : لما اروح لي بس
اتصلت حنين به
حنين : كدا ياحمزه تخبي عليا
حمزه : معلش ياحنين مكنتش عايز ابوظ عليكي فرحتك
حنين : هات مراتك
حمزه : حاضر
أخذت الهاتف
زهرة بالحزن : ربنا مايحرمني منك ياابله بإذن الله حاضر.... حاضر
لا مش مزعلني ابتسمت رغما عنها
وعليكم السلام ورحمة الله
أخذها في حضنه وقبل رأسها
حمزه : بالله عليكي بلاش الحزن ده مش بقدر اشوفك كدا
زهرة : مش قادره ياحمزه والله حاسه اني روحي هطلع بعده
حمزه : بعد الشر عليكي ياقلبي يارب انا
وضعت اناملها على فمه قبل اناملها
شعرت زهرة بحركة في بطنها ضربت حمزه على كتفه
حمزه :في ايه يابت
زهرة : ابنك ضربني في بطني
حمزه : يعني هو يضربك تروحي ضربني انا طيب وربنا لعملها معاكي
ونتركهم لعالمهم
إلى آخر لحظات السعيده التي بينهم




انتهى الفصل الثامن والعشرين



لامارا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 10:13 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.