آخر 10 مشاركات
بين الماضي والحب *مميزة و مكتملة* (الكاتـب : lossil - )           »          جنتي هي .. صحراءُ قلبِكَ القاحلة (1) * مميزة ومكتملة* .. سلسلة حكايات النشامى (الكاتـب : lolla sweety - )           »          أنتَ جحيمي (82) للكاتبة المُبدعة: Just Faith *مميزة & مكتملة رابط معدل* (الكاتـب : Andalus - )           »          عواقب إنتقامه (144) للكاتبة Jennie Lucas .. كاملة مع الروابط (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          في أروقة القلب، إلى أين تسيرين؟ (الكاتـب : أغاني الشتاء.. - )           »          رواية ناسينها ... خلينا نساعدكم [ أستفساراتكم وطلباتكم ] (الكاتـب : × غرور × - )           »          همسات حروف من ينبوع القلب الرقراق..(سجال أدبي)... (الكاتـب : فاطمة الزهراء أوقيتي - )           »          كُنّ ملاذي...! (92) للكاتبة: ميشيل ريد *كــــاملة* (الكاتـب : Gege86 - )           »          زهرة .. في غابة الأرواح (3) * مميزة ومكتملة * .. سلسلة للعشق فصول !! (الكاتـب : blue me - )           »          ثمن الخطيئة (149) للكاتبة: Dani Collins *كاملة+روابط* (الكاتـب : Gege86 - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > ارشيف الروايات الطويلة المغلقة غير المكتملة

موضوع مغلق
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 01-09-18, 07:46 AM   #231

ناهد احمد
 
الصورة الرمزية ناهد احمد

? العضوٌ??? » 397520
?  التسِجيلٌ » Apr 2017
? مشَارَ?اتْي » 334
?  نُقآطِيْ » ناهد احمد has a reputation beyond reputeناهد احمد has a reputation beyond reputeناهد احمد has a reputation beyond reputeناهد احمد has a reputation beyond reputeناهد احمد has a reputation beyond reputeناهد احمد has a reputation beyond reputeناهد احمد has a reputation beyond reputeناهد احمد has a reputation beyond reputeناهد احمد has a reputation beyond reputeناهد احمد has a reputation beyond reputeناهد احمد has a reputation beyond repute
افتراضي


السلام عليكم ورحمه الله وبركاته



ناهد احمد غير متواجد حالياً  
قديم 04-09-18, 12:59 PM   #232

Jamila Omar

نجم روايتي وكاتبة ومحررة لغوية في قلوب أحلام وعضوة في فريق الترجمة

 
الصورة الرمزية Jamila Omar

? العضوٌ??? » 4574
?  التسِجيلٌ » Mar 2008
? مشَارَ?اتْي » 7,576
?  نُقآطِيْ » Jamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fatima zahrae az مشاهدة المشاركة
فصلين دسمين جميلة
الوقح حمزة الجراح لازمو الضرب،لكن صراحة أعجبتني علياء بردها
فقط سؤال يتبادر إلى ذهني:ما علاقته مع سعد؟
هشام كمان عديم الاخلاق يتسلى بفتاة و يريد الزواج بأخرى،أتمنى أن تظل على رفضها
و الحقير الأكبر مسيو وليد و ما يفعله مع ريماس...لكن ما قصة الرسائل التي لا ترسلها له؟
الانتظار توضيحات في الفصول القادمة
دمتي مبدعة

علياء ما يتخافش عليها في الرد ديما واجدة 😂😂😂
قريبا نعرفو علاقة سعد بحمزة 😎😎
هشام كان لاعب على المآزرة ديال ريناس ساعة خوات بسه فآخر لحظة 😂😂😂
مسيو وليد ما محتارم لا راسو ولا مراتو ولا ريماس ههههههه

يخليك ليلي فاتي الغزالة 😘😘🤗


Jamila Omar غير متواجد حالياً  
قديم 04-09-18, 01:09 PM   #233

Jamila Omar

نجم روايتي وكاتبة ومحررة لغوية في قلوب أحلام وعضوة في فريق الترجمة

 
الصورة الرمزية Jamila Omar

? العضوٌ??? » 4574
?  التسِجيلٌ » Mar 2008
? مشَارَ?اتْي » 7,576
?  نُقآطِيْ » Jamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khawla s مشاهدة المشاركة
فصلين دسمين رووووعة تسلم ايدك 😘😘
عجبتني القفلة كيوووت من الاخر 😂😂تستاهل خليك تتقلى عالنار شوي وتتعلم الادب🤣🤣
علياء شو صاير معها وسعد بعرف والمززز حمزاوي بلش التحدي وبعد كلامة شكله اختة زوجه سعد ايامك سودة يختي مع المزز 😂😂

هههههههههه هنشوف مين اللي بيتقلى في النار 😎😎
انتي هامك بس المز حمزة هههههههه
ايوا علياء ايامها سودة ان شاء الله مع حمزة 😎😎

تسلمي لي خوختي 😘😘😘

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام رمانة مشاهدة المشاركة
فصلين رائعين ودسمين،
هويت الرواية اللي كلها مشاكسات دي
يسلموووووو
انت الاروع عزيزتي 😍😍
سعيدة ان الرواية عاجبتك 😘😘🤗

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة affx مشاهدة المشاركة
انا بستغرب ليش ما بياخدوا رأي ياسمين بالخطبة وقاعدين بياخدوا رأي ريماس بس؟؟زي كنو هديك لوح ما الها رأي!!ازعجني هاد الموضوع

علياء بتستاهل اللي حكالها ايا حمزة لانها هي اللي عاملة حالها وسخة وبتعرف رجال

ريماس ليش ما تغير رقم تلفونها وتريح راسها ولا عاجبها يضل وليد يحكي معها
بياخذو راي ريماس على اساس هي الكبيرة والفهمانة بس ناسيين ان المعنية بالامر في الحقيقة هي ياسمين وهي اللي تقرر..
علياء لا تعليق 😎😎
ريماس كانو الموضوع عاجبها هههههههههع

تسلمي لي غاليتي 😘😘🤗

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبير سعد ام احمد مشاهدة المشاركة
فصلين روعة وحشتني الرواية
اخيرا ياسمين عرفت مشكلة هشام وياسمين
بس معجبنيش ضغطها علي ياسمين.
------------------
ريماس متعرفش ان الوقح والمزعج شخص واحد
بس عجبني مواقفهم مع بعض
**********************
علياء متحاملة اوى علي ريماس لسة قصتها
مع سعد وجدتها يسودها الغموص .
بس هي ذكية لانها مقلتش لسعد عن حمزة
زي توقع حمزة اللي اكيد هيجي يوم ويخرج من بروده ونتفرج
علي ااحرب المستعلة بينهم
تسلمي لي يا قلبي 😘😘
ريماس شايفة ان هشام مادام بيحب ياسمين فهو مناسب لها بس لما عرفت اللي حصل وققت مع اختها..
ريماس مش مركزة قوي في الاسم لانها مش مهتمية بالشخص اللي بيكلمها 😎😎
بين علياء وحمزة لسه هتتشعلل 😉😉 وهنشوف ايام لوز لوز 😂😂😂

تسلمي لي عسولتي 😘😘


Jamila Omar غير متواجد حالياً  
قديم 04-09-18, 01:33 PM   #234

Jamila Omar

نجم روايتي وكاتبة ومحررة لغوية في قلوب أحلام وعضوة في فريق الترجمة

 
الصورة الرمزية Jamila Omar

? العضوٌ??? » 4574
?  التسِجيلٌ » Mar 2008
? مشَارَ?اتْي » 7,576
?  نُقآطِيْ » Jamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م ام زياد مشاهدة المشاركة
ياختيييي دول فصلين 😱 والله ما حسيت انا فوجئت أنهم خلصوا
وليد قفا قفا يعني 😠حتي مش عاوز يعترف أنه غلط حتي لو كانت أخته عملت خطه بردوا هوه ايلي دخل الخطه بدنائته وغروره واستغلاله للي بتقدمه لطيفه من غير ما يكون عنده استعداد يقدم المقابل
هشام بقي خد قلم محترم واحسن حاجه ايلي عملتها ياسمين
ودلوقتي انا اتأكدت أن ريماس ديه معفنه عارفه عمايل هشام وعلاقاته وراضيه بيه لاختها المشكله بس أن ايلي عرفها صاحبه اختها 😒
علياء المسكينه وسعد هوه الوحيد ايلي فاهمها
يهديك يا حمزه بس اعتقد لما هيفهمها الحال هيتغير وعلي ما ده يحصل هيكونوا غيروا دمنا
اه والله العظيم فصلين 😂😂😂
وليد القفا شايف نفسه هو الضحية مش شايف ان هو ليه ايد في اللي حصل..
هشام كلن ضامن مآزرة ريماس ليه بس اهو انصدم فيها اما نشوف هيعمل ايه 😂😂
على ما حمزة يفهم علياء هتكون البنت طفست 😂😂😂😂

تسلمي لي يا لولو 😘😘

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة موني جابر مشاهدة المشاركة
فصلين حلوين جوجو والأحداث بتتطور
هشام من الوقاحة انه يطلب يتجوز ياسمين رغم رؤيتها له مع صديقتها ودون اعتراف بخطئه كأن زواجه بها أمر مفرو منه
ريماس رغم معرفتها بعلاقات هشام السابقة موافقة وبتشجعه على الزواج من اختها !!!!!!
عموما قدرت تصلح غلطتها بمجرد موافقتها ومساعدتها له بإنها دعمت رفض ياسمين
وليد لازال أحقر من في الرواية بجدارة هو ولطيفة مشتركين في نفس الغلط وهو أكتر كمان ومحتاج صدمة تفوقه زير النساء ده
لازال الغموض سائد وما عرفنا لسه حاجة عن جواد أو آدم أو حتى مين اللي بتبعت رسائل لوليد وكانت على علاقة به من هاتف ريماس
إلهام وجواد وعلاقة متشابكة صعبة ربنا يكون في عونهم

بانتظار فصل طوييييييل جديد يا جوجو ان شاء الله يشبع فضولنا لكل الابطال الغامضين
هشام كان حاطط امله في ريماس ومآزرتها ليه بس اخذ البومبة التمام 😈😈
وليد شايف نفسه مش غلطان وان هو الضحية كان العلاقة اللي كانت بينهم ما كانتش محتاجة اثنين او كان لطيفة غرغرت بيه 😂😂😂
جواد هتعرف جديده قريبا ويمكن تنصدمي 😎😎 اما آدم المز بزيادة وابن الماس الكويسة هيشرفنا في الحفلة 💃💃
تسلمي لي مونيتي العسلية 😘😘😘

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زهرة الغردينيا مشاهدة المشاركة
فصلين روعة
هشام يستحق ما حدث لة
لقد رفضتة ياسمين
وهو بعرورة كان يعتقد أنها سوف تصمت
و تسامحة على ما فعل.
أما ريماس فمن الواضح أن وليد لن يتركها
بسلام و سوف يحاول التقرب منها بكل الطرق الممكنة
تسلم ايدك ❤❤❤
هشام كان يضع امله على مآزرة ريماس له لكنه صدم فيها 😎😎
وليد هيقرب بكل الطرق المتاحة والغير متاحة هههههه ماشي بمبدأ في الحب والحرب كل الاسلحة متاحة 😂😂😂
تسلمي لي زهرتي 😘😘😘


Jamila Omar غير متواجد حالياً  
قديم 04-09-18, 01:46 PM   #235

زهرة الغردينيا

نجم روايتي


? العضوٌ??? » 377544
?  التسِجيلٌ » Jul 2016
? مشَارَ?اتْي » 4,778
?  نُقآطِيْ » زهرة الغردينيا has a reputation beyond reputeزهرة الغردينيا has a reputation beyond reputeزهرة الغردينيا has a reputation beyond reputeزهرة الغردينيا has a reputation beyond reputeزهرة الغردينيا has a reputation beyond reputeزهرة الغردينيا has a reputation beyond reputeزهرة الغردينيا has a reputation beyond reputeزهرة الغردينيا has a reputation beyond reputeزهرة الغردينيا has a reputation beyond reputeزهرة الغردينيا has a reputation beyond reputeزهرة الغردينيا has a reputation beyond repute
افتراضي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
حضور
بانتظار الفصل


زهرة الغردينيا غير متواجد حالياً  
قديم 04-09-18, 01:48 PM   #236

Jamila Omar

نجم روايتي وكاتبة ومحررة لغوية في قلوب أحلام وعضوة في فريق الترجمة

 
الصورة الرمزية Jamila Omar

? العضوٌ??? » 4574
?  التسِجيلٌ » Mar 2008
? مشَارَ?اتْي » 7,576
?  نُقآطِيْ » Jamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام زياد محمود مشاهدة المشاركة
فصلين حلوين جدا
حمزة جرئ جدا طيب لما هو مش اخو زوجة سعد ايه علاقته بالموضوع ليه عايز يبعدها عنه
علياء نفسيتها مريضه جدا بس ياتري هي اللي ورا الرسايل اللي اتبعتت لوليد من تليفون ريماس
وليد الحقير ابو عين زايغه تستاهل المؤمراة اللي عملتها عليك لطيفه وجوديا وتستاهل تعيش في الذنب كدا علي طول وكمان رايح يضحك علي ريماس ويقولها انه مش متجوز
بس من الواضح كدا انها ماانتبهتش لأن اللي بيكلمها في التليفون هو نفسه اللي جالها في شغلها
هشام الزفت كويس ان ريماس وقفت مع اختها علشان يتعلم الادب
حبيت ريماس وخوفها علي الكل ومساعدتها ليهم
تسلم ايدك احداث جميلة جدا
مممم... لا تعليق على علاقة حمزة بسعد😎😎
علياء ممم يمكن مربضة ويمكن لأ 😎😎
وليد عايش دور الضحية ومصدق نفسه جدا 😂😂😂
ريماس ما انتبهتش للاسم لانو بجد مش فارق معاها الشخص بس هل رح يفضل الوضع كده ولا 🤔🤔
هشام كان مطمن وضامن مآزرة ربماس بس انصدم يا عيني ههههههههع

تسلمي لي يا عسل 😘😘😘

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قمر الليالى44 مشاهدة المشاركة
فصلين روووعةوبدات الحرب ببن حمزة وعلياء حمزة ما سسبب اصراره بان تبتعد علياء عن سعد وما علاقة سعدبعلياء هشام انت بتستاهل فبعد معرفة ريماس بفعلة هشام غيرت رايها وساندت ياسو الرافضة للخطبة وليد وريماس وليد انت وقعت يا انانى وريماس ستربيك يسلمووووو على الفصلين وبانتظار القادم
حمزة هنعرف قريبا ايه علاقته بالموضوع 😎😎
هشام انصدم من موقف ريماس😎😎
وليد وقع 🤔🤔 يمكن بس اعتقد مش لوحده 😎😎😎

تسلمي لي يا قمري 😘😘😘

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زهرورة مشاهدة المشاركة
فصلين دسمين روووعة .كويس ريماس وقفت هشام عند حده يعني لو كان بيحبها زي مابيقول كان صان نفسه اما جملة طيش شباب فهاي خارج عن ديننا ..وليد افندي الي زعلان انو خسر مريم مش عشان بيحبها لكن عشان بطل في نساء محترمات ..سبحان الله ع اساس انك محترم مش خاين وغرقان بالخيانة حتى لو لطيفة غلطت يعني غصبتك تنام معاها ولا انت كنت ناوي تلعب معاها وهي طلعت اذكى منك عشان كدة زعلان تستاهل انتوا الاتنين تستاهلوا بعض لسة لطيفة احسن منك لانها وقعتك عشان بتحبك وماخانتك بس انت كنت مع مريم الي حبتك وخنتها واستمريت فب الخيانة ...علياء مش حاسة بيها انها حاسة حالها منبودة وعشان كدة تلبس ثوب القوة والغرور عشان محدش يجرحها بس لمتى مااعتقد انها علاقتها بسعد علاقة مشبوهة في سر وحمزة شكله في الاول كان ناوي يبعدها بس بعد ماشافها بيكابر بس هو بدو تكون له لكن علياء عنيدة الله يستر من الي جاي ..الرواية مشوقة جدا وممتعة حبيبتي باسلوبك الجميل الراقي بس بصراحة الابطال عاوزين ضرب بال....كلهم عاوزين يتربوا..وفقك الله ودمتي بخير
عندك حق لو هشام حبها بجد كان صان نفسه ليها بس هو ماشي بمبدا اعيش حياتي مدام انا مش مرتبط رسميا دلوقت بس ريماس صدمته لما وقفت مع ياسمين...
وليد عايش دور المظلوم والضحية ومصدق نفسه..
ممم يمكن توقعاتك بخصوص علياء وحمزة تكون صح 😉😉

تسلمي لي غاليتي شرف ليا متابعتك ليا 😘😘😘


Jamila Omar غير متواجد حالياً  
قديم 04-09-18, 01:52 PM   #237

قمر الليالى44

مشرفة اسرة حواءوذات الذوق الانيق وفراشة متألقة،ازياء الحب الذهبي ..طالبة مميزة في دورة الخياطة جزء1وأميرة فستان الأحلام ولؤلؤة بحر الورق وحارسة وكنزسراديب الحكايات و راوي القلوب

alkap ~
 
الصورة الرمزية قمر الليالى44

? العضوٌ??? » 159818
?  التسِجيلٌ » Feb 2011
? مشَارَ?اتْي » 18,208
?  مُ?إني » فى القلب
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Palestine
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » قمر الليالى44 has a reputation beyond reputeقمر الليالى44 has a reputation beyond reputeقمر الليالى44 has a reputation beyond reputeقمر الليالى44 has a reputation beyond reputeقمر الليالى44 has a reputation beyond reputeقمر الليالى44 has a reputation beyond reputeقمر الليالى44 has a reputation beyond reputeقمر الليالى44 has a reputation beyond reputeقمر الليالى44 has a reputation beyond reputeقمر الليالى44 has a reputation beyond reputeقمر الليالى44 has a reputation beyond repute
¬» مشروبك   fanta
?? ??? ~
ياقارئا خطي لاتبكي على موتي فاليوم أنا معك وغداً في التراب فإن عشت فإني معك وإن مت فللذكرى وياماراً على قبري بالأمس كنت معك واليوم في قبري أموت ويبقى كل ماكتبته ذكرى فيا ليت كل من قرأ خطي دعا لي
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 4 ( الأعضاء 3 والزوار 1)
‏قمر الليالى44, ‏Jamila Omar, ‏زهرة الغردينيا


قمر الليالى44 غير متواجد حالياً  
التوقيع





قديم 04-09-18, 02:07 PM   #238

Jamila Omar

نجم روايتي وكاتبة ومحررة لغوية في قلوب أحلام وعضوة في فريق الترجمة

 
الصورة الرمزية Jamila Omar

? العضوٌ??? » 4574
?  التسِجيلٌ » Mar 2008
? مشَارَ?اتْي » 7,576
?  نُقآطِيْ » Jamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سوزان محمد احمد مشاهدة المشاركة
فرحت اوووي في هشام يستأهل فاكر انه هيستغفل ريماس لكن ضغطها علي ياسمين جه بفايدة وحكت لها علي الا عمله اكيد ع
هتضبط لسه
👏👏👏👏
وليد يخربيتك انت ما صدقت لقيتها جذابة وهتفضل تذن كتير
بس ريماس هتادبك بس هي ما اخدتيش بالها
من اسمه الا في الكارت والوقح الا كلمها
حمزة وعليا وقصف جبهة من عليا
😆😆💖💖
اغضبتي حمزة اووووووي يا عليا ربنا يستر
ولسه مش عارفين ايه علاقة حمزة بسعد
صعبت عليا وهي بتكلم عن جدتها وريماس وعلاقتهم
برده جدتها غلطانة كان تحتويها اكتر من كده
لطيفة انتي الا جبتيه لنفسك جوديا الا مش ففاهمه عملت كده ليه
بالرغم من قتبها من وليد هم شكلهم عيلة واطية
يلا بالشفاء
تسلمي يا جيمي علي الفصلين
😘😘😘😘😘😘😘
كلكم فرحانين في هشام ههههههههع يالله يستاهل ما صانش حبه لياسو 😎😎
وليد ما صدق شاف مقرر 😂😂😂 اما مشوف مين هيأثر على الثاني 😎😎
حمزة وعلياءالحرب بينهم لسه طويلة وهنشوف الغلبة لمين في الآخر
علياء عندها عقدة نقص وده بسبب جدتها..
لطيفة اللي مش لطيفة اكيد هي اللي جايباه لنفسها..

تسلمي لي سوزي 😘😘😘


اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gigi.e omar مشاهدة المشاركة
حمزة مصمم أنه يبعد علياء عن سعد .... بس ايه علاقته بسعد و ليه علياء مقالتش لسعد عليه ؟؟؟ و علياء كانت هو قول ايه عن نفسها و قطعت الاتصال مع سعد ؟؟!!

وليد حط ريماس في دماغه .... بس شايف أن ريماس مش زي أي بنت .....
مين اللي ورط لميس مع وليد ؟؟؟؟ واللي ورطها عارف وليد منين ؟؟؟ و ريماس هتسكت على وقاحته ولا هتوقف عند حده ؟؟!!!

لطيفة صعبانة عليا جدا بس تعمل ايه مع شخصية زي شخصية وليد ؟؟؟ و علاقتهم من البداية كانت غلط اصلا !!!

ألهام وجواد.... هو جواد بعد كدا خلاص عن الهام ولا هيحاول مع أهلها تاني ؟؟؟؟

هشااام😡😡😡😡
يعني مش معترف بخطئه و تعرفه على البنات .... و شايف أنهم تسلية ..... وياسو هي اللي في القلب 😞 و قرر يخطبها وريماس في صفه !!!!
بس احسن حاجة أن ياسمين قالت ريماس على الحقيقة قبل ما الخطوبة دي .... و أن ريماس وقفت مع أختها ضد هشام ....
يا ترى ريماس هنقول لهشام ان ياسمين قالت لها ؟؟؟ و هشام هيعمل بعد ما ريماس سحبت كلامها و موقف وش معاه في خطوبته؟؟
ابقي خلي البنات تنفعك يا اتش😒

تسلم ايديك على الفصلين 🌹❤

حمزة هنعرف قريبا هو يقرب ايه لسعد وعايز يبعد علياء ليه.. علياء ما قالتش لسعد لانها متعودة تحل مشاكلها بدون مساعدة حد...
مين ورط ريماس مع وليد هنعرف قريب 😎😎
لطيفة بجد مش صعبانة عليا انا ككاتبة لانها هي اللي جابته لنفسها وما احترمتش نفسه..
جواد بيحاول يجمع شتات نفسه..
هشان شايف ان اللي بيعملو عادي جدا كانه من حقه.. بس انصدم صدمة عمره في ريماس لما وقفت في صف اختها.. هنشوف رد فعله ايه 😎😎

تسلمي لي يا جيجي القمراية 😘😘


Jamila Omar غير متواجد حالياً  
قديم 04-09-18, 02:09 PM   #239

Jamila Omar

نجم روايتي وكاتبة ومحررة لغوية في قلوب أحلام وعضوة في فريق الترجمة

 
الصورة الرمزية Jamila Omar

? العضوٌ??? » 4574
?  التسِجيلٌ » Mar 2008
? مشَارَ?اتْي » 7,576
?  نُقآطِيْ » Jamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond reputeJamila Omar has a reputation beyond repute
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناهد احمد مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زهرة الغردينيا مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
حضور
بانتظار الفصل
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
يسلم لي الحاضر دايما 😘😘😘

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قمر الليالى44 مشاهدة المشاركة
الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 4 ( الأعضاء 3 والزوار 1)
‏قمر الليالى44, ‏jamila omar, ‏زهرة الغردينيا
منورين يا صبايا ❤❤


Jamila Omar غير متواجد حالياً  
قديم 04-09-18, 03:19 PM   #240

موني جابر
عضو موقوف

? العضوٌ??? » 382135
?  التسِجيلٌ » Sep 2016
? مشَارَ?اتْي » 2,404
?  نُقآطِيْ » موني جابر has a reputation beyond reputeموني جابر has a reputation beyond reputeموني جابر has a reputation beyond reputeموني جابر has a reputation beyond reputeموني جابر has a reputation beyond reputeموني جابر has a reputation beyond reputeموني جابر has a reputation beyond reputeموني جابر has a reputation beyond reputeموني جابر has a reputation beyond reputeموني جابر has a reputation beyond reputeموني جابر has a reputation beyond repute
افتراضي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اليوم هتشرف بتنزيل الفصل بدلاً من الكاتبة الجميلة


الفصل السابع


بعد مرور أسبوع...
زفرت ريماس بضيق وهي ترمي هاتفها على المكتب أمامها مرِّرة يدها على جبينها بتعب... لقد مضى أسبوع وهشام يرفض أن يكلمها... لم ينتظر ذلك اليوم حتى يسمع تبريرها لعدم إيفائها بوعدها له فقد اكتفى بأن همس لها بكلمة يتيمة "شكرا" ورحل بعدها...

كانت تريد أن تستفسر منه عن علاقته بنورة... صحيح أنَّها لم يسبق لها في يوم أن تدخلت في علاقاته لكن الأمر الآن يخص ياسمين وبما أنَّ هذه الأخيرة لجأت إليها وهذا شيء نادر الحدوث فيجب أن تطمئن عليها وعلى مستقبلها مع هشام... لكنَّه رحل ولم يظهر منذ ذلك اليوم كما أنَّه لا يجيب على اتصالاتها... فكرت أكثر من مرة أن تتصل بوالدته لتسألها عنه لكنها تتراجع في آخر اللحظات...

سمعت صوت وداد زميلتها تقول:
- ما بكِ ريماس؟؟ ان كنت متعبة خذي اجازة...

رفعت ريماس رأسها نحو وداد لتقول بابتسامة متعبة:
- لقد استنفذت كل أيام الاجازة... ثم أنا لديَّ عمل مؤجل يجب أن أنهيه...

ابتسمت وداد قائلة:
- حسنا... ان أردت مساعدة أنا جاهزة...

ابتسمت ريماس شاكرة لها لتعود لعملها... رنَّ هاتفها حملته بلهفة في اعتقادها أنَّ المتصل هو هشام... زفرت بضيق وهي تضع الهاتف على المكتب من جديد فلم يكن المتصل سوى ذلك المزعج... منذ أسبوع وهو يتصل بها... أحياناً تجيب عن اتصالاته بهدف وضع حد له لكنَّه كعادته يستغل الوضع لصالحه ليغازلها...

عاد هاتفها للرنين من جديد ولم يكن غير "المزعج" تأففت مجيبة:
- أعتقد أنَّك لم تأخذ جرعتك من الشتائم اليوم؟؟

وصلتها ضحكة جذابة ليقول بعدها:
- وأظن أنَّك أيضاً لم تأخذي جرعتك من الغزل اليوم؟؟

لترد هي بسخرية:
- ألا تعتقد معي أنَّك وقح ومغرور؟

ضحك من جديد قبل أن يقول:
- مممم... لكن لا تنكري أنت تستمتعين بذلك!!

لم تستطع منع ابتسامة من التسلل إلى شفتيها لتقول بسخرية:
- ممممم... تعتقد ذلك؟؟ حسنا أنا لديَّ عمل ولست متفرغة لأمثالك!!

لتقفل الخط كعادتها دون انتظار رد منه...
ابتسمت رغما عنها... رغم أنَّ هذا المزعج يثير حنقها في بعض الأحيان إلا أنَّه في الوقت نفسه يستطيع أن يرسم ابتسامة على شفتيها رغم كل ضيقها مما يحدث حولها...

تنهدت لتعاود الاتصال بهشام علَّه يجيبها ويشرح لها ما حدث...

***********************

كانت ياسمين مركزة مع حل تمرين في حصة الرياضيات حين سمعت همسا يناديها خلفها:
- ياسمين...

لم تكلف ياسمين نفسها عناء أن تلتفت خلفها فالتي تناديها لم تكن سوى نورة...
سمعتها من جديد تناديها:
- ياسمين أعطني فقط فرصة لأشرح لك...

أرجعت ياسمين كرسيها للخلف ليتلصق بطاولة نورة لتقول بهس حاد:
- لا يهمني شرحك نورة!!

في هذه اللحظة دق جرس انتهاء الحصة لتقول الأستاذة:
- أريد حل التمرين كفرض منزلي غدا وسوف يحتسب...

جمعت ياسمين أشيائها وخرجت تلحقها نورة التي كانت تقول:
- ياسمين انتظري... من غير المعقول ألا تسمعيني... أقسم...

التفتت ياسمين لتقول بحدَّة:
- لا يهمني كل ما ستقولينه نورة!! فقط دعيني وشأني!!

تابعت ياسمين سيرها وهي تشعر بغصة... فمهما كان فهذه نورة زميلتها منذ الابتدائي... صداقة اثني عشرة سنة جمعتهما... لكن ما حدث جعل هذه الصداقة تهتز... يلزمها الكثير من الوقت لتستطيع العودة...

ابتسمت حين لمحت إيمان زميلتها في المدرسة قادمة نحوها قائلة:
- مرحبا ياسمينة.. كيف حالك؟

تقدَّمت ياسمين لتطبع قبلة على خد ايمان وتتأبط ذراعها مبتعدتين وذلك تحت أنظار نورة المستغربة فعلى حد علمها رغم صداقة ياسمين وايمان التي امتدت من صداقة والديهما لكنهما لم تكونا مقربتين من بعضهما... وصلها صوت ايمان وهي تقول:
- حسنا ياسمينة هل كلمتِ عمي في الموضوع؟؟
- ليس بعد... سأحدثه اليوم...
- حسنا لا تتأخري يجب أن نبعث أوراقنا في أقرب وقت...

اقتربت نورة قائلة باستفهام:
- ما الموضوع؟؟

نظرت إليها ياسمين باحتقار قائلة:
- شيء لا يخصك نورة!!

فتحت نورة عينيها منصدمة... فرغم كل ما حدث لم تحدثها ياسمين باحتقار كما تفعل الآن... تداركت ايمان الموقف لتقول ملطفة الجو:
- أكيد ياسمين تمزح "لتلتفت نحو ياسمين وهي تقول" أليس كذلك؟ "عادت لتلتفت نحو نورة مضيفة" نحن نتحدث عن متابعة دراستنا بفرنسا... أنا والدي ليس لديه مشكلة لكن يقول أنَّه يجب أن يكون هناك شخص يرافقني فاقترحت على ياسمين الموضوع... وأنتظر أن تكلم عمي عبد الجليل...

رمتها ياسمين بنظرة باردة قبل أن تلتفت نحو ايمان قائلة بود:
- إيمي سوف أذهب الآن السائق ينتظرني... سأتصل بك فيما بعد...

ابتعدت تاركة وراءها نورة التي انصدمت من كم الاحتقار والغضب الذي باتت تشعر بهما ياسمين نحوها... وايمان المستغربة من تعامل ياسمين مع نورة وهي التي تعرف مدى عمق صداقتهما...

يتبع..


موني جابر غير متواجد حالياً  
موضوع مغلق

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 03:06 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.