آخر 10 مشاركات
في غُمرة الوَجد و الجوى «ج١ سلسلة صولة في أتون الجوى»بقلم فاتن نبيه (الكاتـب : فاتن نبيه - )           »          الإغراء المعذب (172) للكاتبة Jennie Lucas الجزء 2 سلسلة إغراء فالكونيرى ..كاملة+روابط (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - )           »          ثأر اليمام (1)..*مميزة ومكتملة * سلسلة بتائل مدنسة (الكاتـب : مروة العزاوي - )           »          588-المساومة -ديانا هاميلتون -ق.د.ن (الكاتـب : Just Faith - )           »          انتقام عديم الرحمة(80)للكاتبة:كارول مورتيمور (الجزء الأول من سلسلة لعنة جامبرلي)كاملة (الكاتـب : *ايمي* - )           »          غمد السحاب *مكتملة* (الكاتـب : Aurora - )           »          سيدتي الجميلة ~ رواية زائرة ~ .. للكاتب الأكثر من مُبدع : أسمر كحيل * مكتملة * (الكاتـب : قلوب أحلام - )           »          آسف مولاتي (2) *مميزة ومكتملة * .. سلسلة إلياذة العاشقين (الكاتـب : كاردينيا الغوازي - )           »          تراتيل الماضي ـ ج1 سلسلة والعمر يحكي - قلوب زائرة - بقلمي: راندا عادل*كاملة&الرابط* (الكاتـب : راندا عادل - )           »          نيران الجوى (2) .. * متميزه ومكتملة * سلسلة قلوب شائكه (الكاتـب : hadeer mansour - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى الروايات والقصص المنقولة > منتدى الروايات العربية المنقولة المكتملة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 10-10-18, 02:33 PM   #1

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
Rewitysmile25 انتقام أعمي ، للكاتبة/ عبير ضياء " مصريه " ( مكتملة)





بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اعضاء روايتي الغالين نقدم لكم رواية

(( انتقام أعمي ))

للكاتبة/ عبير ضياء



قراءة ممتعة للجميع ...







التعديل الأخير تم بواسطة لامارا ; 30-10-18 الساعة 11:31 PM
فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 10-10-18, 02:34 PM   #2

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي

رابط لتحميل الرواية هنــــــــــــــــــا




الفصل الاول

جالساً في مكتبه شارد بذهنه بعيداً حيث الماضي الذي بدأ يظهر منه خيوطً لحاضره ..
شاباً يعمل مع والده في شركته يحضر معه العديد من الحفلات وفي احد الحفلات يراها تقف مع اصدقائها بريئه رقيقة ناعمة خجله بالاضافة الي جمالها لم يجد كلام يوصفها به ولكن لاول مره قلبه يدق وبشده عزم امره انها ملكه وحده ولن تكون لغيره تعرف عليها واحبها حد الجنون واحبته ايضا وصارا عاشقين ولكن تأتي الرياح بما لا تشتهيه السفن زوجها اباها من اخر نظرا للمصالح وكان هذا الاخر من الصدمة فهو اعز صديق عندي
يااااااااااااااااه لماذا حبيبتي مع اعز اصدقائي منذ هذه اللحظة وهو اصبح يبغضهم ويكرههم ومحي قلبه من حياته واثبت جدارته في العمل وتزوج من ابنة عمه رضاً لوالده وانجبو ثلاثة اولاد وابنة وتوفت زوجته وهي تلد مولوده الاخير ..
افاق من شروده علي صوت الباب ...
سليم الهواري بتنهيده : ادخل
لتدلف صغيرته الجميله التي ورثت جمال امها ابنته يارا ( كانت تمتلك بشرة بيضاء وعيون زرقاء صافية ونقية وشعر اسود قصير قليلا يصل بعد كتفها بقليل متوسطة الطول ولديها جسم ممشوق ) : بابا حبيبي الغدا جاهز يلا عشان نتغدي وبطل شغل شوية بقي
سليم : تحت امر اميرتي روحي وانا جاي وراكي .

يلتف الجميع حول سفرة الطعام
حيث يجلس سليم واولاده الاربعه حسام وهو الاكبر ويبلغ 30 عاماً وادهم ويبلغ 27 عاما ويارا التي تبلغ من العمر 23 وعمر الذي ما زال في اولي جامعة ادارة اعمال

حسام : ادهم مسافر فرنسا امتي
ادهم : بعد بكري انشاء الله
يارا بحزن : ايه ده انت لحقت ده انت لسة جاي انبارح بليل .
ادهم : معلش يا حبيبتي عشان الشغل كان ادهم يدير اعمال والده في فرنسا .
يارا بنفس النبره : ادهم بس انت بتوحشني ليه حسام ما يسافرش مكانك وانت تمسك الشغل هنا .
حسام بنبره مرحة ليخرجها من حزنها : يا سلام يا ست يارا وانا بقي مش هوحشك ولا ايه .
تترقرق الدموع في عينيها وتقول : انا مقدرش علي بعد حد فيكو .
عمر بإنزعاج مصطنع : احم احم احنا هنا برضو
ليضحك الجميع ويقول سليم ربنا يخليكو ليا يا حبيبي انا رايح الشركة سفرة دايمة
حسام بجدية : انا جاي وراك علي طول يا بابا

انطلق الاب الي الشركة وتبعه حسام الذي يدير الشركه معه ...
عمر وهو ينهض : انا كمان رايح الجامعة يلا سلام .

ليبقي يارا وادهم بمفردهم ليقول ادهم في كلام كتير عايز احكهولك وشايف انك انتي كمان عندك كلام .
يارا : خلص اكلك الاول وهستناك في الجنينه

خرجت يارا الي الجنينة وطلبت من الداده ان تحضر لهم كوبين عصير الي الجنينة بعدها بقليل خرج ادهم وجلس بجوارها
ادهم بابتسامة : ها حبيبتي عاملة ايه
يارا : بقيت كويسة بعد ما شفتك انت مش عارف انت وحشتني اد ايه
ادهم بمشاكسة : يا بكاشة دا انتي لسة جايه مصر من سنة ونص بس وكنتي خاربة بيتي في فرنسا .
يارا : ايوة بس من ساعة ما اتخرجت من الجامعة ورجعت مصر مشفتكش غير مرة واحدة ودي تاني مره وبدئت تترقرق الدموع بعينيها وانا بحتاجلك كتير اوي حسام عصبي ومش بيفهمني .
اخذها ادهم في احضانه : طيب بتعيطي ليه طيب قوليلي جاسر مزعلك
اومأت برأسها بمعني لا فقال اومال مين مزعلك
ردت بصوت مختنق : بابا مش موافق علي جاسر وكل اما اجيب سيرته بيتعصب وبيقفل الموضوع وكل اللي بيقولو مش هينفع .
ادهم باستغراب : خلاص سيبي الموضوع ده عليا وانا هكلم بابا
مسحت يارا دموعها فهي لا تريد ان تعكر صفو هذه الجلسة فهي لا تجلس مع اخاها الا بين الحين والاخر وقالت بنبره مرحة
يارا : ها بقي مش عايز تحكيلي حاجة
ضحك قائلا : عايزه تعرفي ايه يا قرده
يارا فارغة شفتيها : انا قرده والله ما في قرد غيرك هنا
ادهم يذهول : انا قرد دا انتي ليلتك سودة انهاردة
قامت يارا من جلستها واخذت تركض وهي تردد وريني هتعمل ايه وهو يركض ورائها مش ساييك انهاردة

.................................................. .
في ناحية اخري استيقظ من نومه وامسك بهاتفه ليري صورتها التي تزين هاتفه ابتسم بحب ونهض من السرير دلف الي حمامه واخذ حماما منعشا ثم خرج وارتدي حلته الرسميه للعمل ورش عطره المفضل ونزل واتجه الي السفرة وجد الفطور جاهز
جاسر بابتسامة للدادة : تسلم ايديكي يا ام احمد
ام احمد : الله يسلمك يا بني
ذهبت الدادة ام اححد لتمارس عملها المعتاد وهو الاهتمام بالمنزل بينما تناول جاسر فطوره ثم اسرع الي شركته خرج من الفيلا وركب سيارته الفارهة وهو يخرج من البوابة ..
جاسر : صباح الخير يا ابو احمد
ابو احمد البواب : يسعد صباحك يا جاسر بيه تؤمرني بحاجة
جاسر بشكر : الامر لله يا ابو احمد
ثم خرج جاسر متجها الي شركته حيث عمله

جاسر عز الدين نصار هو ابن لعز الدين نصار الذي استقل بعائلته في فرنسا وصفي اعماله في مصر وانشأ مشاريعه في فرنسا واصبح من كبار رجال الاعمال هناك بعد ان تخرج جاسر من جامعة فرنسا عاد الي ارض مصر واستلم شركة صغيرة تركها له ابيه لانه احب ان يثبت نفسه وبالفعل اثبت جدارته في مجال العمل واصبح من اكبر رجال الاعمال الشباب لدي جاسر اخت تدعي صوفيا في اولي جامعة تاتي له في الاجازات احياناً ولديه امه ( سوزان ) التي تدير مول جميل والذي ورث منها عيونها الخضراء الساحرة والشعر البني الناعم وورث من اباه حدة ملامحه بعض الشئ .

وصل جاسر الي الشركه وصف السيارة ثم ترجل منها وجاء عامل لياخذها الي الجراش الملحق بالشركة ثم دخل الشركة فوقف الجميع احتراما له منهم من يحييه ومنهم من ينظر اليه بأعين معجبه صعد جاسر الي مكتبه .
السكرتيرة سالي باعين معحبة : صباح الخير جاسر بيه
جاسر بجدية : صباح الخير اطلبيلي قهوة وقولي ل علي يجيب ورق المناقصة اللي هندخلها ويجيلي
سالي : تحت امرك جاسر بيه
دلف الي مكتبه ثم اخرج هاتفه ورن علي احدهم منتظر الرد . .

.................................................. ..............

تعبو من الجري فجلسو علي الارض في الجنينة
ادهم بتعي وهو يتمدد بجسمه علي الارضية : متبقيش تتحديني تاني .
بادرت يارا بالرد ولكن قطع حديثهم رنين هاتفها اخرجته من جيبها لتحد اسمه يزين الشاشة فابتسمت بتلقائية .
ادهم بسعاده لاخته : ده حبيب القلب مش كدي
لم تعيره يارا اهتمام وقامت مبتعدة وجلست علي ارجوحة في الناحية الاخري من الجنينة وردت ليأتيها صوته .
جاسر بحب : صباح الخير حبيبتي عاملة ايه انهاردة .
يارا بحب : صباح النور علي عيونك انا تمام انت عامل ايه .
جاسر : انا كويس طول ما بسمع صوتك ده كل يوم .
اكتسي وجهها بالخجل : انت في الشركة .
ضحك قائلا : اه يا ستي انا في الشركة انتي فين في المحل .
يارا : لأ مش هروح المحل انهاردة ادهم جه من السفر وهعد معاه عشان واحشني .
جاسر : ايه ده يعني مش هشوف حبيبتي انهاردة لا انا هعدي عليكي بعد الشركة وعازمك انتي وادهم علي الغدا .
يارا بفرح : مستنياك يا حبيبي .
وجد من يطرق الباب فقال : انا هقفل يا يويو بقي عشان الشغل لا اله الا الله
يارا : محمد رسول الله .
قفل معها الخط ثم قال للطارق ادخل لتدلف سالي السكرتيره حاملة كوب القهوة وتضعه علي المكتب وهي ترتدي زي العمل الرسمي المكون من ( جيب يصل الي الركبة ضيق وقميص ابيض وجاكيت اسود من نفس لون الجيب وحول عنقها كارنيه يحمل اسمها واسم الشركة وطبيعة عملها ) .
سالي : القهوة يا جاسر بيه .
جاسر : عم ابراهيم مجبهاش هو ليه
سالي : عم ابراهيم تعبان ومجاش انهاردة .
جاسر : تمام روحي علي شغلك .
خرجت سالي من المكتب وهي في عالم احلامها الوردية مع جاسر فكانت معجبه به ففي نظرها هو شاب وسيم وغني وهي لم تكن اقل جمالا فكانت تملك عيون خضراء وشعر اصفر كيرلي وجسد ممشوق فكانت تليق بحق بواجهة الشركة للتعامل مع العملاء .
بينما كانت تحلم جاء علي حاملا اوراق بيده : جاسر بيه جوه
افاقت من شرودها : ايوة منتظرك اتفضل .
طرق علي الباب ثم دخل وجلس امامه وهو يقول : صباحك فل يا جاسر بيه .
جاسر بجدية مصطنعة : انا اذنتلك تعد ياض انت .
علي بمزاح : معلش خليها عليك المرادي .
علي هو صديق جاسر الحميم هو واكرم فهم ثلاثي مرح كما يقولون منذ الجامعة وهما معاً كان علي يحب الجدية جادا في عمله ويحب المرح ايضا اما اكرم في خارج نطاق عمله فهو محب لنزواته وسهر الليالي والمتعة .
جاسر : جبت اوراق المناقصة احنا لازم ندرسها كويس انا مش عايز تضيع من ادينا مناقصة زي دي هترفعنا اوي لفوق .
علي : متخافش انا دارس كل حاجة واطمنك انك كسبتها.
جاسر بارتياح : يسمع منك ربنا الواد اكرم فين لسة مجاش كالعادة طبعاً
ليدلف اكرم : عيب عليك مش انا بردو اللي اتأخر علي شغلي
علي بمرح : يا ريتنا كنا جبنا سيرة مليون جنيه .
اكرم بجدية : بس ياض انت ها عندنا شغل ايه انهاردة .
اخذو يتحدثون ثم ذهب كل منهم علي مكتبه ليتابع عمله .

.................................................. ........

بعد ان وصل شركته طلب من السكرتيرة ان تنادي له علي صديقه فؤاد بسرعه الذي يعمل معه في الشركة منذ تخرجه بعد قليل دلف فؤاد
فؤاد : صباح الخير يا سليم خير في ايه قلقتني
سليم الهواري : صباح الخير يا فؤاد مصيبة ومش لاقي حل .
ابتسم فؤاد في داخله ثم اصطنع علامات الحزن : خير في ايه يا سليم .
سليم : يارا بنتي عايزة تتجوز جاسر عز الدين نصار .
اعتلت الدهشة فؤاد : ياااااااه هي الدنيا صغيرة اوي كدي ابن عز الدين .
سليم بعصبية : ...................





التعديل الأخير تم بواسطة فيتامين سي ; 22-07-19 الساعة 06:37 PM
فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 10-10-18, 02:35 PM   #3

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


انتقام اعمي

الفصل الثاني

سليم بعصبية : انا ليمكن اجوز بنتي لابنه
فؤاد بمكر وقد لمعت في راسة فكره : انت تاعب نفسك ليه انت تجوزهم وبعدين تعمل مشكله بينهم كبيرة ويطلقو وبكدي تدمر جاسر ابنهم وتنتقم
سليم بتفكير : وده هيحصل ازاي دول بيحبو بعض ومفيش مشكلة هتفرقهم .
فؤاد : سيب الموضوع ده عليا انت بس وافق علي الجوازة .
سليم برفض : بس بنتي يارا انا مقدرش اعمل حاجة تضرها لا لا انسي الموضوع .
فؤاد بتأفف في نفسه ثم : متخافش يا سليم بنتك في مكانة بنتي برضو انت عارف اني مش هضرها هي مشكلة صغيرة تفرق بينهم وجاسر يطلقها ويعيش هو مدمر وانت بقي اكتر واحد عارف يعني ايه حبيب متدمر .
سليم وتذكر ماضيه مع حبيبته ( ام جاسر سوزان ) ثم ابتسم : موافق وهو يشير بيده : بس بنتي يا فؤاد .
سليم بمكر : متخفش سيب كل حاجة عليا .
ثم خرج فؤاد وذهب الي مكتبه واخذ يتحدث مع نفسه ..
فؤاد : واخيراً وقعتو في ايدي ان ما حرقت قلبكو واخذ يضحك بشر ومكر فها قد سنحت له الفرصة لينتقم .
( علي الرغم من ان فؤاد صديق مقرب لسليم الهواري وعز الدين الا انه يحقد عليهم ويكرههم وينتهز كل فرصة لينتقم منهم فهو يري انهم دائما كانو احسن منه واغني ويعاملوه علي انه اقل منهم فقد استطاع كل منهم ان يثبت جدارته في العمل بينما كان يعمل هو معهم ويشعر دائما انه اقل منهم لذلك وجد ان هذه فرصة مناسبة ليشفي عقله المريض منهم هم الاثنان ) .

.................................................. ..

في فيلة سليم الهواري
ارتدت يارا ملابسها المكونة من بنطال اسكيني اسود وعليها بلوزة بالون الابيض باكمام واسعة وكنزة سوداء وهاف بوت ابيض ودلفت خارج غرفتها متجهه الي اسفل
يارا لادهم ببراءه : ادهم انا راحة المحل .
ادهم بمشاكسة : وكانت واحدة صاحبتنا بتعيط ووحشتني ومتسافرش وبتقليدها ببراءه : انا راحة المحل .
ضربته علي كتفه وقالت : بطل غلاسة وبعدين انا لازم اكون في المحل كل يوم وكمان جاسر هيعدي عليا وهنتغدي برا وهو كمان عازمك معايا .
ادهم بجدية : لا اعذروني انا تعبان من السفر وعايز ارتاح ،، ثم اردف بشك : بابا عارف يا يارا .
يارا بخفوت وتلعثم : ااا يعني بصراحة لأ .
ادهم بحدة بسيطة : وهو ده ينفع .
يارا : ادهم انا لما ارجع هقلو لكن دلوقتي بابا مش هيرضي .
ليأتيهم صوت والدهم من خلف ...
سليم : هو ايه ده اللي انا مش هرضي بيه .
يارا بتوتر : اا بابا كنت عايزه اخرج مع جاسر نتغدي انهاردة .
سليم بعصبية : انا مش قلت تقطعي علاقتك بجاسر ده ولا انا كلامي مبيتسمعش.
يارا بدموع : بابا انا بحبه وهو من مستوانا انا مش عارفة انت مش موافق ليه .
تقدم سليم من ابنته وربت علي كتفيها وقال : يا بنتي انا عايز مصلحتك .
يارا بصوت مختنق وهي تنظر لعينيه : بابا انا مصلحتي معاه سدقني .
سليم بتنهيدة وتذكر كلام فؤاد : خلاص يا يارا تقدري تخرجي معاه انا موافق بس مش عايز اشوف دموع اميرتي دي تاني .
يارا بفرحة احتضنت ابيها وقالت : انت احسن اب في الدنيا وسلمت عليهم وخرجت وركبت عربيتها واتجهت الي محلها .
ادهم بإستغراب وتفكير : بابا انت ايه اللي غير رايك فجأه كدي .
سليم : مفيش حاجة محبتش اشوف دموع اختك .
ادهم بإيماءه بسيطة : يعني افهم انك وافقت علي جاسر .
سليم بتنهيده وبإبتسامة مكر : ايوة وافقت مدام اختك شايفة ان هي دي سعادتها .
ادهم بفرحة : يارا هتفرح اوي علي فكري انت متعرفش هما بيحبو بعض اد ايه دول كانو خاوتني في فرنسا .
سليم بحدة بسيطة : يعني انت كنت عارف .
ادهم بتوتر : ايوة بصراحة هما بصراحة كانو بيخرجو مع بعض هناك وكانو بيكلمو وادهم كان بييجي عندنا يساعدها في الدراسة انا مكنتش عارف انك هتمانع جوازهم بالشكل ده .
سليم بعصبيه : لا والله عال وانا اللي كنت سايبها في امانتك .
ادم : يا بابا مش عارف انت مكبر الموضوع ليه وبصراحة انا كنا عايز اقعد واكلم معاك لان اكيد رفضك لجاسر بالشكل ده وراه سبب مش من عدم .
سليم وهو يحاول كبت غضبه بعد ان توالت ذكرياته امام عينه وهنا لمعت فكرة فؤاد في رأسه اكتر وصمم ان ينفذها مهما كانت العواقب ولم يفكر في ابنته هنا وقال : خلاص اقفل الكلام ده انا اكيد مش هقف في طريق اختك وسعادتها ثم قال وهو متجه الي السلم : انا تعبان طالع استريح شوية.
اومأ ادهم راسه بمعني خذ راحتك ذهب هو الاخر الي غرفته ليري ايميلات الشغل في فرنسا .

.................................................. .

وصلت يارا الي محلها المكون من اكثر من ثلاث طوابق الذي تعرض فيه ازيائها فهي من صغرها تعشق الرسم وترسم وتصمم والتحقت بمعاهد لتعليم الموضة والازياء بجانب دراستها وتعلمت علي ايدي محترفين في فرنسا وبعد ان عادت مصر فتح لها والدها محلها الخاص التي تبيع فيه ملابسها التي تصممها وملابس اخري مستوردة كأي محل ويوجد في محلها جميع انواع الملابس فهناك مملابس البيت والخروج والبحر وملابس السهرة وتمتلك قسم لفساتين الافراح ايضا التي تصممها والمستوردة ايضا وتتعامل يارا مع مصنع يقوم بتصنيع تصاميمها .

دلفت يارا الي محلها بعد ان ركنت عربتها امام المحل لتكون امام ناظريها
والقت التحيه علي البنات العاملين في المحل فكل من يعمل في محلها بنات عدا شاب يقف عند الحساب والتغليف .

ثم دلفت الي مكتبها ووضعت شنطتها علي الاريكة وجلست علي المكتب تتفقد بعض الطلبيات ليدق الباب
يارا : ادخل .
هدي بابتسامة : صباح الخير يا يويو .
بادلتها يارا الاتسامة : صباح الخير يا هدهد ازيك يا قمر جاية بدري انهاردة يعني .
هدي بمرح وهي تجلس : انا بأحسن حال ماما وبابا سافرو انهاردة بابي عندو عمل مهم في ايطاليا ومامي مينفعش تفوت الفرصة دي لازم تعمل شوبنج وتشتري ايطاليا كلها طبعا وانا لقيت نفسي قاعدة لوحدي قلت اجي افتح المحل قالت جملتها الاخيره بملل وجائت لتكمل ولكن قاطعتها يارا.
يارا بضحك عليها : هههههههه يخربيتك افصلي انا مش عارفة مستحملينك في البيت ازاي .
هدي وهي تهز كتفيها : Whatever عندنا عروسة انهاردة جاية الساعة واحدة اتصلت وحجزت معاد وفي عروسة جاية الساعة خمسة .
يارا بجدية : تمام انا هقابل العروسة اللي جاية الساعة واحدة وانتي اللي الساعة خمسة لاني هخرج مع جاسر نتغدي انهاردة وبعدين هروح علي طول عشان ادهم جه من السفر .
هدي بمرح : قولتيلي بقي لا لا دا انا لازم افهم كل حاجة ثم قالت بإستفزاز وعمو سليم ايه رأيو بقي.
يارا وهي تحدفها بعلبة المناديل : ايه رايك بقي مش هحكيلك حاجة خليكي كدي علي نارك وعلي فكري بابا وافق قالتها وهي تخرج لها لسانها.
هدي بصريخ ممزوج بالفرحة : ايه لالا مش مسدقة عمو وافق ده بجد ولا بهزار .
يارا بضحك : هههههههه يالهوي مش قادرة بطلي اسلوبك ده شوية هههههههه .
هدي بفرحة لصديقتها : لا انا هطلبلنا اتنين كوفي ميكس وتحكيلي علي كل حاجة .
يارا بإبتسامة : هحكيلك يا ستي بصي ...
واخذت هدي ويارا يتحدثان حول حياتهم ثم بدأو يباشرو عملهم .
( هدي هي صديقة يارا المقربة وكل منهم تَعتَبِر الثانية اخت لها وتعمل هدي معها بعد ان شاركتها في المحل وكل منهم تحكي للاخري اسرارها تبلغ هدي من العمر 23 عام مثل يارا وتمتلك عيون عسليه وشعر بني مائل للاشقر ولديها جسم ممشوق وغمازات تزين ثغريها وابتسامة رائعة )

.................................................. .........
في شركة سليم الهواري
كان يجلس في مكتبه يفكر كيف سيوقع بهم وما هي المشكلة التي سيفتعلها ليدمر حياتهم كلياً ويحرق قلوب والديهم حتي لمعت في عقله فكري فأمسك هاتفه واتصل باحدهم .
فؤاد : اوووف ردي بقي.
ناريمان : الو فؤاد باشا عاش من سمع صوتك ثم ضحكت ضحكة لعوبيه.
فؤاد بتهكم : عايز اقابلك عندي ليكي شغلانة لو تمت هتاكلي شهد من وراها.
ناريمان : انا تحت امرك يا بيه انت تؤمر .
فؤاد : هقابلك بكري في الكافيه بتاعنا الساعة 3 .
ناريمان : تمام اتفقنا يا بيه .
اقفل فؤاد مع هذه المسماه بناريمان وارتسمت علي شفتاه ابتسامة نصر وحقد .

.................................................. ..

امام محل يارا ترجل جاسر من سيارته ودلف للمحل وسلم علي هدي ثم خرج هو ويارا متجهين الي مطعم للغداء .
دلفو الي المطعم الذي يطل علي البحر وجلسو .
يارا بإبتسامة : وحشتني اوي يا حبيبي .
بادلها جاسر الابتسامة : انتي وحشتيني اكتر يا روحي ،، ادهم مجاش ليه .
يارا : بيقول تعبان من السفر ومحتاج يرتاح .
جاسر : اخوكي دا بيفهم والله .
ضحكت يارا ثم اردفت : مش هتسدأ اللي حصل انهاردة .
جاسر بفضول : ايه اللي حصل انهاردة وقاطعهم النادل حيث سجل طلبهم ثم غادر .
يارا بفرح : بابا عارف اني معاك وموافق كمان .
جاسر بقهقهه وفرح بالغ : اوووووه دا انا امي دعيالي انهاردة طيب هاجي اتقدم امتي بقي .
يارا بضحك : لسة هو وافق علي الخروج معاك لسة بس هكلم وهاخدلك معاد وهي ترفع يديها عاليا : يارب يثبت علي موقفه .
جاسر بتناكة ووضع رجل علي رجل : دا انتي واقعه خالص ومين بقي سعيد الحظ .
ابتسمت يارا بسخرية واردفت : واحد تعرفو كويس شعرو اسود وعيونه لونها عسلي وجسمه اممم جسمه مثير اوي وانا بحبو اوي وانت كمان بتحبو اوي انا بعتبرو بطلي انت تعرفو بيشتغل معاك في الشركه امم تقريبا علي صاحبك 😜 كانت ستكمل ولكنها وجدت وجهه المحتقن بالدماء والغاضب وجاء ليرد عليها ولكن قاطعهم النادل بالطعام وضع الطعام ثم غادر واردفت يارا تتكلم ولكنه قاطعها .
جاسر بحده : كلي عشان ورايا شغل .
يارا ب إبتسامه واستفزاز: يوجد هنا غيور .
جاسر وهو يشير بسبابته لها وبغضب : اسكتي وكلي .
يارا بمشاكسه فهي تحب ان تراه غاضبا يكون وسيماً اكثر وتحب ان تري غيرته ايضاً : انا شامة حاجة بتتحرق انت شا.. لم تكمل كلمتها حتي سمعت اسمها يرن في انحاء المطعم بسبب صراخه بإسمها لكي تكف .
جاسر بغضب وصوت سمعه كل من في المطعم : ياااااااااااااااااااااراا ااااااا.
ان كان موقف اخر غير هذا وهو يصرخ فيها فعلا كانت ستبكي اعترفت يارا بهذا لنفسها ولكنها انفجرت من الضحك عليه فهو من بدأ وهي يارا الهواري ترد الصاع صاعين .
يارا وبعد ان هدئت قليلاً : حبيبي انا اسفة هههه بس انت بصراحة اللي استفزتني وبعدين انت عارف اني بحب ابو عيون خضر اللي مجنني دول .
جاسر وهو يحاول ان يبتسم ويهدئ نفسه : خلاص يا حبيبتي يلا كلي.
اومأت يارا وبدأو في تناول غدائهم .

.................................................. .........

امام فيلا سليم الهواري

وقفت سيارة جاسر لتترجل منها يارا وتدلف للفيلا ثم ترسل له قبله في الهواء وتلوح له بيدها ويشغل جاسر المقود ويذهب .
دلفت يارا الي الڤيلا والتي كانت هادئة ثم صعدت الي غرفتها وابدلت ملابسها ببيجامة قطنية بناتي المكونة من شورت قصير وبلوزة بحمالتان رفيعتان باللون الروز ثم جلست علي سريرها واخذت تتصفح حاسوبها ليدق الباب ....
يارا : ادخل .
سلمي بنت الدادة بإتسامة وهي تدلف : باباكي عايزك في المكتب قوليلي عملتي ايه ثم قالت وهي تضحك :عشان اعرف اساعدك بس .
يارا بإستخفاف وهي تلقي عليها الوسادة : ها ها ها ظريفة اوي انا هنزل اشوفو عايز ايه وانتي اعمللنا اتنين نسكافيه واطلعي ندردش شوية بدل الملل ده .
سلمي بتناكة : اها مدام فيها نسكافيه واطلعي يبقي الموضوع في إنَ ولازم ندردش طبعاً.
قامت يارا بحدفها بالوسادة الآخري ثم فرت سلمي إلي الاسفل وهي تضحك .
.................................................. ..

دقت يارا الباب ليأذن سليم لها بالدخول ....
سليم : ادخل .
يارا وهي تدلف : سلمي قالتلي عايزني يا بابا .
سليم وهو يشير ان تأتي وتجلس بجانبه علي الأريكة : ايوة عايزك يا يارا تعالي .
يارا وهي تجلس : خير يا بابا في حاجة .
سليم بإبتسامة لا يعرف سرها غيره : كنت عايز تحط معاكي حد لموضوع الولد اللي اسمه جاسر ده .
يارا بتوتر : اا ب بابا ي يعني ثم استجمعت شجاعتها واردفت : بابا احنا بنحب بعض وانا مقدرش اكون لحد غيرو وجاسر شاب محترم ومتعلم وكمان هو من مستوانا يا بابا انا مش عارفة حضرتك مش موافق ليه .
سليم وهو يربت علي كتف ابنته : ومين قال اني مش موافق .
قفذت يارا من مكانها جراء ما سمعته : يعني يعني انت موافق .
سليم وهو يضحك علي ابنته : هههههههه ايوة انا موافق انا مقدرش اشوف اميرتي زعلانة ابداً والدموع اللي شوفتها في عنيكي الصبح دي مش عايز اشوفها تاني .
احتضنت يارا أباها ،،و يارا بفرح : انت اجمل واحن سليم في الدنيا كلها ،،
اخد معاد من جاسر امتي .
سليم بقهقهه : انتي مستعجلة اوي كدي .
يارا بخجل وهي تطرأ راسها للاسفل : بس يا بابا بقي.
سليم بإبتسامة تزين سغره ولكنها ليست لابنته : خلاص يا حبيبتي انا فاضي الجمعة انشاء الله خليه يشرفنا هو وعيلته .
يارا بشكر : ميرسي اوي يا بابا بس جاسر أهله عايشين في فرنسا فهو هييجي لوحده هما هييجو علي المناسبات بس .
سليم بتفهم ومكر : تمام تمام سيبيني بقي صدعتيني عايز اشتغل .
يارا بإبتسامة وقامت بطبع قبله علي وجنتي اباها : انت تؤمر يا سليم بيه.
.................................................. ..



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 10-10-18, 02:36 PM   #4

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


الفصل الثالث

في يوم الجمعة في فيلا سليم الهواري
يجلس جاسر بين افراد عائلة يارا سليم وحسام وعمر ..
جاسر بإبتسامة : انا يشرفني يا سليم بيه اطلب ايد الانسة يارا من حضرتك .
سليم وهو يومأ رأسه : انا يشرفني اني اناسبك انا سألت عنك والكل بيحلف بأخلاقك وشطارتك كمان في الشغل .
جاسر بفرح : الحمد لله ده بفضل ربنا .
سليم بمكر : ده غير اني عرفت انك ابن عز الدين نصار عز الدين كان دفعتي وكنا اعز اصحاب قبل ما يسافر طبعا .
جاسر بسرور : وانشاء الله ترجعو اعز اصحاب تاني ادينا هنقرب العيلتين.
سليم بقهقهه وكأن جاسر تلفظ تواً بالمستحيل : انشاء الله انشاء الله دلوقتي لازم ناخد رأي العروسة ، اطلع يا عمر نادي اختك .
عمر وهو يقوم : حاضر يا بابا .
واستمرو في الحديث ..
.................................................. ...................................

في غرفة يارا
كان كل من هدي وسلمي يضعو ليارا اللمسات الاخيرة و .
هدي بتطيط وسرور بالغ : خلصنا مبروووووك يا عروسة .
سلمي بمشاكسة : عريسك هيتجنن اول ما يشوفك .
يارا بتوتر : انا انا متوترة اوي طيب قولولي انا شكلي حلو انا حاسة اني مبالغة اوي في لبسي ... ،،،،كانت يارا ترتدي فستان باللون الروز يصل الي قبل ركبتيها بقليل ضيقا حتي خصرها ثم ينزل واسعا وكانت ترتدي شال رفيع ابيض عليه بينما وضعت لها هدي بعض من مستحضراث التجميل التي ازادتها جمالاً .
هدي وهي ترفع أحد حاجبيها : مبالغة في ايه بس دا انتي قمر وبعدين محسساني انك أول مرة تشوفيه .
يارا بحرج وتوتر زائد : ايوة بس المرة دي غير انا خايفة اوي ،، ليدق الباب ويدلف عمر و..
عمر بفرح : يوووويوووو مش عارفة انا فرحان ازاي اخيراً هخلص منك .
يارا : لا لسة بدري مش هتخلص مني دلوقتي .
عمر وهو يحتضن اخته : ههههه مبروك يا عروسة يلا انزلي عشان ياخذو قرارك ثم اردف بسخرية أل يعني مبتموتوش في بعض وكل ليلة والتانية تعيطلنا عشان سي جاسر .
وكزته يارا في كتفه ثم قالت بتوتر : يعني انا هنزل ناو .
عمر وهو يفسح لهاالمجال وينحني ويشير لها بيده لتتقدم : نعم سمو المدللة .
نزات يارا مع عمر تبعهم كل من هدي وسلمي

.................................................. ............

في شقة راقية يتغلب عليها الطابع الاثري بعض الشئ حيث شقة فؤاد الذي كان يتحدث في هاتفه .

فؤاد بإبتسامة : عايزك تعملي كل اللي قولتلك عليه ومتخافيش انتي وكل اللي بيشتغلو تحت ايدك هتاخدو اللي انتو عايزينه .
ناريمان بلعوبيه : انت تؤمر يا فؤاد بيه .
فؤاد : كل خطوة تعمليها تقوليلي عليها ومش عايز غلط انتي عارف انا ممكن اعمل فيكي ايه .
ناريمان بحدة بعض الشئ : دي مش أول مرة نشتغل مع بعض يا فؤاد بيه انت عارفني اد كلمتي عموماً بنت من بناتي بدأت تتحرك وهتعرفلك كل المعلومات اللي انت عايزها .
فؤاد بحدة : انا ملييش دعوة بالتفاصيل انا ليا اللي عايزه يكون عندي .
ناريمان بتوتر : انت تؤمر يا فؤاد بيه .
ثم أغلق فؤاد الهاتف وأخذ ينظر إلي الفراغ امامه وعلي وجه ابتسامه شيطانية .

.................................................. ...............................

في فيلا سليم الهواري
سليم : رأيك ايه يا يارا .
أنزلت يارا رأسها خجلاً ولم تجيب من شدة خجلها كانت لا تعرف ما هذا الشعور الذي يسيطر عليها كانت تريد ان تنشق الارض وتبتلعها لا تعرف اهو خجل ام من شدة الفرح فأخيراً سيصبح من عشقته ملكها .
حسام بعد ان اطالت يارا في ردها : سمعينا رأيك يا عروسة .
عمر بمرح : يمكن غيرت رأيها ولا حاجة . ضحك الجميع بينما أعاد سليم سؤاله علي يارا .
يارا بخجل : اللي تشوفو يا بابا .
سليم بإبتسامة : يبقي نقرأ الفاتحة .
كان الجميع يقرأ الفاتحة بينما عيونه مسلطة علي عيونها العسلية التي سحرته منذ أن رءاها مع يارا صباحاً ولأول مرة يشعر بأن قلبه يدق .
عمر بفرحة : صدق الله العظيم مبروك يا يويو مبروك يا جاسر .
جاسر بسرور : الله يبارك فيك يا عمر .
عمر بمرح كالعادة : طيب يا جماعة نسيبهم مع بعض شوية .
سليم وهو يومئ بنعم : اتفضلو علي العشاء وهما يبقو يحصلونا .
كل هذا كان يحدث وهو في عالم أخر عينيه مسلطة عليها فقط وهي كانت تشعر بنظراته التي كانت تحرقها خجلاً وفجأه أفاق عندما شعر بيد عمر تتحرك أمام وجهه ....

لاحظ عمر شرود حسام فنظر في اتجاه ما ينظر إليه فرأهُ ينظر إلي هدي بشرود غير واعٍ لما يدور حوله فابتسم ثم مرر يده أمام وجهه فأفاق حسام من شروده ..
حسام بإيستيعاب وهو يزيح يد عمر : ايه في إيه .
عمر بمرح ومزاح : لا ولا حاجة أختك اجوزت وكنت بقول مش هتباركلها.
حسام بجدية : اطلع منها انت يا ظريف .
عمر بضحك مكتوم : طيب يلا علي العشا ،، بارك حسام لجاسر ويارا وتركوهم الجميع بمفردهم ..

جاسر بإبتسامة حب : مبروك يا يويو .
بادلته الإبتسامة وقالت بخجل : الله يبارك فيك .
جاسر بفرحة وهو يمسك بكلا يديها بي يديه : ياااااه مش مصدق انك خلاص بقيتي ملكي وبس .
سحبت يديها بخجل وقالت : لسة بدري علي الكلام ده .
جاسر بإستغراب : لسة بدري دا انا خللت جمبك دا انا هتجوزك بكري .
ازاحت يارا وجهها للناحية الاخري واحمرت وجنتاها وهرب الحديث من شفتيها .
جاسر بإبتسامة وضحك : يا اخواتي علي الخدود الحمرا .
بادلته يارا الابتسامة مع ازدياد خجلها وظلو يتسامرون هكذا سوياً ،،،،

بعد الغداء جلس الجميع وحددو موعد الخطوبة بعد اسبوعين ،، ثم خرج جاسر ويارا الي الجنينة وجلسو علي الارجوحة سوياً يتحدثو .
يارا بسؤال مصطنع : هو ليه انت اصريت الخطبة تبقي بعد اسبوعين ،، يعني اشمعنا اليوم اللي اخترتو ده .
جاسر بإندهاش : يعني انتي مش عارفة انا اخترت اليوم ده ليه .
يارا وهي تتصنع عدم المعرفة : بجد مش عارفة قلي ليه طيب.
جاسر بحزن : عادي يعني انا بس حابب تبقي في بيتي في اقرب وقت.
كانت يارا تمنع نفسها من الضحك ولكن حزنت عندما رأته حزين هكذا ولامت نفسها ولكنها تماسكت لانها تريد أن تفاجئه .
وضعت يارا يديها علي كتفيه و قالت بحزن : حبيبي ما تزعلش طيب فكرني طيب .
نظر لها جاسر وكأنه يدرس تعابير وجهها ليري ان كانت كاذبة ام لا ام انها تتلاعب به فرأي نظرة حزن فعرف انها بالفعل لا تتذكر ماذا يوجد في ذاك اليوم ولكن كانتي حزينه لانها احزنته بكلامها فزفر في ضيق وتأفف ثم قام و ..
جاسر بضيق : انا همشي عشان اتأخرت .
يارا ببعض الحزن ولكن كان شعورها الاكبر هو السعاده لانها ستفاجئه بالتأكيد : هتمشي ليه لسة بدري .
تنهد جاسر ثم ابتسم لها : معلش يا حبيبتي بس مرهق شوية ومحتاج أنام ثم اردف بحماس : وبعدين خطوبيتي بعد اسبوعين وعندي تجهيزات مش فاضيلك قال هذا وهو يلوح بيديه في الهواء ويتخذ بضع خطوات للأمام .
تغيرت تعابير يارا واكمشت وجهها وتقدمت إليه وقالت : ويا تري بقي هتعزمني علي الخطوبة دي يا أستاذ جاسر .
جاسر بإبتسامة : طبعا طبعا ثم توقف فجأةوامسك بكلا يديهها بين يديه وطبع عليهم قبلة رقيقة واردف قائلاً انتي ملاكي الملاك اللي هكمل معاه حياتي .
احمرت وجنتاها وقالت : وانت أميري اللي هكمل معاه حياتي .
طبع قبله اخري علي يديها ثم تركهم وقال بحماس ومشاكسة وهو يبتعد : بس لسة هفكر هعزمك ولا لأ ثم أخرج لها لسانه وابتعد متجهاً الي سيارته.

وقفت هي متعجبه مما فعله وكأنه ينتقم منها عما فعلته منذ قليل ثم قالت قي نفسها .
يارا لنفسها : مش ممكن يكون عارف اني كنت بمثل عليه اوووه لا لا لا هو مش عارف انا بيتهيألي بس ثم اتجهت إليه وودعته ثم خرج من الفيلا متجهاً لفيلتهُ .

دلفت يارا إلي الداخل فوجدت سليم وعمر وهدي يتحدثون سوياً وبينهم حسام ولكن لم يبدو انه في عالمهم فنظرت يارا له بشك وفهمت كل شئ وإبتسمت فرحاً لاخيها وتمنت ان يكون ما فهمته صحيح ثم سارت بخطوات اليهم وجلست معهم و ...

عمر بتساؤل : أومال فين جاسر انتي سبتيه في الجنينة ولا ايه .
يارا : جاسر مشي .
سليم بتساؤل هو الأخر : مشي ليه ثم قال بسخرية : ما لسة بدي .
تعجبت يارا من لهجة والدها ولكنها لم تعطي للأمر أهمية وإتجهت للحديث مع هدي .
هدي بفرح : مبروووك يا يويو بكري هتحكيلي كل كلمة قلتوها وانتو لوحدكو برا .
يارا بتأفف مصطنع : إنتي حاشرة نفسك في كل حاجة كدي .
ضحكت هدي ثم نهضت وقالت : أنا لازم أمشي بقي الوقت اتأخر ومينفعش أتأخر اكتر من كدي .
يارا : مينفعش تسوقي لوحدك في الوقت ده .
نهض حسام وقال : انا هوصلك .
جحظت عيني هدي وقالت بتلعثم : ل لا لا لا يعني مش عايز اتعبكو معايا .
حسام وهو يتقدم : لا مفيش تعب ولا حاجة اتفضلي .
هدي بتوتر : تمام تمام .
تقدم حسام واخذ مفاتيح سيارته وارتدي معطفه ثم خرج من الفيلا بينما وقفت هدي مكانها بتوتر فتقدمت يارا لها ووكزتها بخفة في كتفها بكتفها واردفت : متخافيش مش هياكلك ،، ثم ضحكت وانزعجت هدي منها ثم القت السلام عليهم وخرجت ..

اتجهت هدي بخطوات متوترة ناحية سيارة حسام الذي كان واقفا مستنداً علي عربته منتظرها وما ان وصلت له فتح لها الباب بجانبه فركبت واستدار هو إلي الناحية الأخري وجلس علي مقعد القيادة وادار السيارة وتحرك متجهاً إلي منزلها بعد ان عرف منها العنوان ...

.................................................. ........

في فيلا جاسر

دلف جاسر داخل الفيلا فاستقبلته ام احمد بالزغاريط والتهنئة كما فعل البواب أبو احمد بالمثل وجاسر يدلف .
أم أحمد بإبتسامة : مبروووك يا ابني الف مبروووك اعبال ما اشيل عيالك يارب .
جاسر بإبتسامة : الله يبارك فيكي يا أم احمد ربنا يخليكي.
ام احمد : احضرلك العشا ياابني .
جاسر بشكر : شكرا يا ام احمد انا اتعشيت انا هطلع أنام .
أم احمد بتساؤل : طيب ما قلتليش يا جاسر يا ابني البيه والهانم هييجو امتي عشان اعمل حسابي بس .
جاسر بتعب : هييجو قبل الخطوبة بكام يوم هبقي اعرفك قبليها تصبح علي خير .
ام احمد : ييجو بالسلامة وانت من اهل الخير يا ابني .
صعد جاسر إلي غرفته غير بدلته واخذ حماما منعشا ليذيل عناء اليوم ثم ارتدي بيجامة نومه ثم اتجه لسريره وذهب في سباتٍ بعيد .

.................................................. ...............

في سيارة حسام

كان حسام يفكر في أي طريقة ليفتح بها حوار مع هدي ولكن الكلمات كانت تهرب من شفتاه وتعجب هو كثيرا لحاله هذا فهو دائما كان معروف بالجدية والان لا بعرف من اين يبدأ الحديث مع فتاه سخر هو من نفسه بهذا ولكنه أعلن انها ليست اي فتاه لقد شغلت تفكيره منذ ان رءاها وسحر بعينيها وشعرها الكستنائي ثم ...

حسام بتنحنح : احم احم يعني كنت بقول انتي ويارا أصحاب من زمان .
ابتسمت هدي في توتر واردفت : اها من اكتر من 6 سنين .
حسام بإبتسامة : واتعرفتو علي بعض ازاي بقي .
تفاعلت هدي معه و : احنا كنا مع بعض في الجامعة وكنا اكتر من اصحاب .
حسام بجدية : وكمان اعرف انك شريكة يارا في المحل بتاعها مش كدي .
هدي : ايوة انا شريكتها في المحل بس انت عرفت ازاي .
حسام : يارا قالتلي بس مكنتش اعرف ان شريكتها حلوة اوي كدي .
توترت هدس واحمرت وجنتيها وابعدت نظرها للناحية الاخري وظلت تفرك في يديها بتوتر .
لاحظ حسام توترها فاراد ان يخفف من الموقف فأردف قائلا ..
حسام : بس يعني انتي ويارا عندكو نفس الاهتمامات يعني اقصد انتي بتصممي الازياء زيها ولا بس شريكتها .
ابتسمت وقالت : لا انا بصمم زيها احنا كانت اهتمامتنا واحدة عشان كدي سجلنا سوي في معهد لتدريس اسايات الموضه والازياء وكدي وقررنا نفتح المحل سوي بس .
اومئ حسام بإبتسامة ثم اوقف السيارة اما الفيلا التي تسكن بها هدي ثم قال : وصلنا .
هدي بإبتسامة : شكرا ليك بجد مش عارفة اقول لحضرتك ايه انا تعبتك معايا .
حسام بإبتسامة : تعبك راحة ممكن تقوليلي يا حسام وبلاش حضرتك دي.
ابتسمت هي واكتفت بإيماءه بسيطة وهمت لتنزل ولكن اوقفها حسام وقال بتلعثم : طيب يعني اا يعني ممكن رقم تليفونك عشان اطمن انك وصلتي .
وهنا لم تمنع هدي نفسها من الضحك وانفجرت ضاحكة .
انزعج حسام وقال : هو انا قلت حاجة تضحك .
تمالكت هدي نفسها وقالت : I' m sorry بس يعني انت وصلتني لحد باب الفيلا هتطمن عليا ازاي ،، قالتها وهي تحاول كتم ضحكتها .
تغيرت معالم وجهه هو حينما ادرك ما قاله للتو ثم ضحك معها وقال ممازحاً : ايوة عشان اطمن عليكي انك دخلتي باب الفيلا بسلام لحد يتعرضلك في الجنينة ولا حاجة ،،، قال هذا ثم انفجر الاثنان يضحكان ثم تبادلو ارقام الهواتف وانتظر حسام ان رءاها تدلف للداخل ثم شغل السيارة واتجه عائداً للمنزل ......



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 10-10-18, 02:36 PM   #5

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


انتقام أعمي

الفصل الرابع

في ڤيلا سليم الهواري

كانت مصممة الحفلة للخطوبة تعمل علي تزيين جنينة الڤيلا التي سوف تقام بها حفلة الخطوبة غدا بينما لم يحدث احداث جديدة كانت يارا تذهب للعمل مع هدي التي صممت لها فستان خطوبتها كهدية لها وكان حسام يزداد تفكيره بهدي وجاسر يتابع اعماله ويحادث يارا يوميا ويراها ايضا كأي حبيبين كما وصل اهل جاسر من فرنسا ...

في غرفة يارا كانت تتجهز لان جاسر سيأتي ليأخذها لتقابل اهله في ڤيلته قبل الحفل غدا لأنهم سوف يسافرو فورا بعد الخطبة وهذه ليست مقابلة تعارف فيارا بالفعل تعرفت عليهم في فرنسا . ،،، رن هاتف يارا فردت ..
يارا وهي تشغل المكبر : ثواني يا حبيبي ونازلة .
جاسر بصوت فرح : أنا تحت يلا متتاخريش .
يارا وهي تكمل زينتها : تمام اقفل بقي عشان اخلص .
جاسر بحب : هتوحشيني .
يارا بمشاكسة : هوحشك ايه بس انت Crazy علي فكري .
جاسر بمشاكسة هو الأخر : كريز احمر ولا أخضر .
يارا بضحك : لا دمك بقي خفيف اوي يا حبيبي ،، سلام بقي كدي مش هنزلك انهاردة .
جاسر : تمام مستنيكي يا روحي .
انهت يارا الاتصال واكملت وضع بعض مستحضرات التجميل التي تزيدها جمالا ، وارتدت فستان من التل المنقوش باللون التركوازي حتي نصف معدتها ثم ينزل منفوش الي ماقبل ركبتها بقليل باللون الاسود وهناك فيونكة سوداء تزين فستانها في النصف وارتدت جزمتها ذان الكعب العالي بالون الاسود اللامع،، وجمعت شعرها ببعض المشابك الملونة باللون التركوازي ، وامسكت بشنطت يدسها الصغيرة التي كانت تلمع باللون الفضي للتتناسق مع ملابسها ودلفت خارج الغرفة وتوجهت للاسفل و..

كان حسام يجلس يتابع بعض الاعمال علي اللاب توب فرأي يارا وهي تنزل وعمر كان يعبث في هاتفه و ...
عمر بتصفير : ايه الشياكة دي .
حسام بجدية : ايه اللي انتي لابساه ده احنا مش في فرنسا .
ذهبت يارا لحسام وقبلت وجنتاه ثم قالت : انا لسة هلبس الجاكيت وبعدين انا هبقي مع جاسر .
حسام بتنهيدة : اهو ده اخر دلع بابا ليكي .
تصنعت يارا الحزن وجاءت للتردف بالحديث ولكن قاطعها دخول ادهم مع جاسر من الباب و ..
ادهم بمرح : انتو سايبين الاراجل واقف برا هو مش بقي نسيبنا بردو .
يارا بفرح وهي ترتمي بحضن اخاها : دوووووووومي وحشتني .
ادهم وهو يحملها ويدور بها : وانتي وحشتيني اكتر ثم امسك بوجنتاها بين يده واردف وبسخرية: وجبتلك الشيكولاتة اللي بتحبيها .
وكزته في كتفه : بس يا غلس وحشتني بجد .
ادهم وهو يتجه للاريكة ليجلس : وانتي اكتر يا حبيبتي انا قلت لازم احضر خطوبتك بردو .
يارا بنظرة توعد : انا كنت هقتلك لو مجتش .
ادهم بقهقهه : وانا اقدر بردو .
يارا بزعل : بس انا زعلانة منك واااووووي كمان بس لما ارجع بقي ،، ثم التفت الي جاسر الذي سلم علي أخواتها ويقف منتظرها وقالت ..
يارا وهي ترفع كتفيها : انا جاهزة ،، ثم التفت لاخواتها لتري نظرة حسام وكان راضي بعض الشئ لوحت لهم بيدها واردفت : سلام .

امسك جاسر بيدها وخرجو سوياً بعد ان ارتدت يارا جاكيت جلد اسود علي فستانها ،، فتح لها بابا السيارة وركبت وهي تقول : تتصرف كرجل نبيل .
ضحك علي اطرائها والتف ليجلس امام المقود واردف : ميرسي للإطراء الجميل .
رفعت يداها في الهواء وابتسمت وقالت : العفو .
ثم ضحكو سوياً وادار هو المحرك واتجه الي منزله حيث عائلته .

.................................................. ............

في ڤيلا جاسر

كانت صوفيا تصرع رأس والدتها سوزان ..
صوفيا وهي تذهب ذهابا وايابا : مامي بردو مقلتليش هلبس انهي robe (فستان) demain (غدا ) انا محتاجة رايك .
سوزان بنفاذ صبر : البسي اللي تحبيه يا حبيبتي انا مش جبتلك احسن تصاميم ف ى فرنسا .
صوفيا بتأفف : انا محتاره بين الاتنين دول قالت،، وهي ترفع فستانان بيديها وتشير لوالدتها .
صوفيا بحيرة : البس اني واحد .
اشارت سوزان علي احد الفستانين : ده هيبقي beau ( أجمل ) عليكي .
صوفيا بإقتناع : Eh bien, je vais porter cette robe ( حسنا سأرتدي هذا الفستان ) ثم قبلت وجنتا امها واردفت : Merci maman ( شكرا مامي ) .
سوزان : pardon ( العفو ) ،، يلا اسيبك تجهزي نفسك جاسر ويارا علي وصول .
صوفيا : bien ( حسنا ) .

ثم تركتها سوزان ونزلت للاسفل للتتفقد تجهيزات الغداء ،، دلفت للمطبخ واتجهت حيث ام أحمد ..
سوزان بإبتسامة : ها يا أم احمد كل حاجة جاهزة .
بادلتها ام احمد الابتسامة واردفت : خلاص يا سوزان هانم خلصنا باقي بس جاسر يوصل .
سوزان وهي تومئ: مش عايزة اي حاجة تكون ناقصة .
ام احمد بإطمئنان : اطمني يا هانم كل حاجة جاهزة .
لم تكن ام احمد وحدها فهي تعتبر كبيرة الخدم في المنزل هناك خدم اخرين يساعدوها ،، اطمئنت سوزان علي التجهيزات ثم ذهبت لتحضر نفسها ...
.................................................. ........................

في حي راقي في احدي البنايات الراقية

كان أكرم يتجهز لسهرة اليوم فسوف تكون ليلته كالعادة جامحة ارتدي ملابسه المكونة من بنطال جينز ضيق وقميص ابيض فتح منه اول زرين ورش عطره المفضل الذي يجذب النساء حوله وهذا ما يزيده اعجابا ووثوقا بنفسه،، انتهي من زينته اخذ مفاتيح سيارته ومفاتيح شقته وخرج من شقته وهو يدندن ونزل من العمارة وترك مفاتيح شقته كالعادة مع البواب ثم تمشي الي سيارته وركبها وادار المقود وتوجه الي الملهي الليلي ( البار) ...
كان يقود سيارته وهو يدندن ببعض الكلمات حيث مزاجهُ العالي واذا بها تظهر له من العدم يحاول كبح الفرامل ،، توقف ولكن بعد ان اصتدم بها ........................................

في ڤيلا جاسر

وصل جاسر ويارا أمام الڤيلا ،، فتح لهم البواب الباب فدلف جاسر بالسيارة ثم اوقف السيارة امام الڤيلا وكان كل من سوزان وعزالدين واقفين لإستقبالهم والترحيب بهم ..

ترجل كل من جاسر ويارا من السيارة والتف جاسر حول السيارة وامسك بيد يارا وسارو في اتجاه والديه ..
سوزان بترحيب وهي تحتضن يارا : وحشاني يا يويو ولا اقول مرات ابني .
ابتسمت يارا في خجل واردفت : وانتي اكتر يا طنط .
سوزان بإبتسامة : لا انا من هنا ورايح ماما ايه طنط دي .
عز الدين وهو يشير للداخل : طيب يلا يا جماعة مش هنفضل واقفين علي الباب كدي ،، اتفضلو ادخلو .
ابتسم جاسر ووضع يده خلف ظهر يارا وتقدم مع والديه إلي الداخل ،، خلعت يارا الجاكيت الخاص بها واعطته لاحد الخدم ثم جلست بين عائلة جاسر وظلو يتسامرون الحديث...
( كانت سوزان تشعر حيبنها بالفرحة العارمة فأولا هي تحب يارا كثيرا وتري انها مناسبة جدا لابنها جاسر وسوف تسعده لانها تعلم مدي عشقهم لبعضهم ،، ثانيا لان يارا تكون ابنة سليم نعم سليم الذي كانت تعشقه ولكن فرق القدر دربهم وسعيده لانها ستكون بمثابة ام لها ) .

وفي ظل احاديثم وجدت يارا من يحتضنها من خلفها...
صوفيا بفرح وصراخ : يووووووووويووووووو Tu me manques
( اشتقت لكي ) .
يارا بفزع : وداااني حرام عليكي انتي لسة زي ما انتي ،، ثم سحبتها من يديها لتجلس بجانبها .
صوفيا : carrément ( أكيد ) وهتغير ليه يعني .
يارا بتنهيدة : عموما بعد صوتك اللي خرملي وداني ده ،، ثم قالت بصريخ : وحشتيييييييني ،، وقامت كل منهم واحتضنو بعضهم .

ضحك كل من عز وسوزان عليهم،، وتنهد جاسر واردف وهو يخبط كفيه ببعضهما : يعني انا ما هسدق اخلص من مجنونة هلبس في مجنونة تانية.
ضحگ الجميع واردفت يارا وصوفيا بنفس واحد : اذا كان عاجبك .
جاسر وهو يرفع يديه كعلامة استسلام : عاجبني طبعا .
سوزان بضحك : يلا بقي علي الغداء الاكل هيبرد ،،ثم توجه الجميع إلي سفرة الطعام .

.................................................. ...

في مستشفي * ...... *

كان أكرم يقف أمام باب العمليات يزفر في ضيق وقلق علي هذه،الفتاه التي ظهرت له من العدم ويلوم عقله كيف له الا يراها والشارع خاليا كيف ظهرت هي اصلا هكذا فجأه،، خبط علي جبينه عدة مرات ليوقف تفكيره هذا ،، ويخرج الطبيب من العمليات ..

أكرم بتوتر : ها يا دكتور طمني هي هي كويسة .
الدكتور بإطمئنان : اطمن مجرد كسر بسيط في الايد الشمال وبعض الكدمات مفيش حاجة خطيرة بس احنا لازم نعمل محضر بالحادثة ..
أكرم بإطمئنان : الحمد لله ،، اوك اعمل اللي تشوفو صح عموما انا هدفع تكاليف المستشفي وهنتظر لما تصحي ومستعد اديها التعويض اللي تطلبه .
الدكتور : حضرتك بقي تشوف الموضوع ده .
أومأ اكرم بمعني نعم ثم اردف : طيب هي فاقت ينفع اشوفها .
الدكتور : هي لسة مش هتفوق دلوقتي ودا بأثر البنج طبعا ، احنا هننقلها غرفة عادية وبعد اما تفوق حضرتك تقدر تزورها .
اومأ أكرم له ثم غادر الطبيب وذهب أكرم يدفع حساب المشفي ، ثم عاد مرة أخري بعد ان سال علي غرفتها ولكن وجد ظابطين هناك ..

تقدم أكرم إلي الظباط بخطوات واثقة و ..
أكرم بتساؤل : حضرتكم هنا عشان حادثة البنت اللي جوه ، قالها وهو يشير علي غرفة هذه الفتاه .
اومأ الظابط وقال : حضرتك تعرفها .
أكرم : الحقيقة انا اللي خبطتها ونقلتها المستشفي .
الظابط : طيب حضرتك اتفضل معانا للإستجواب ،، ذهب أكرم معهم إلي غرفة في المشفي وتم استجوابة وادلي بما حصل وانه لم يراها وان الشارع كان خالي انها ظهرت له من العدم وهو مستعد بتكليف علاجها وتعويضها كما تشاء .
الظابط : تمام حاليا مش هناخد اي موقف ضدك إلا لما ناخد شهادتها تقدر تتفضل بس هتسيب بطاقة حضرتك هنا .
تأفف أكرم ثم اعطي له البطاقة وصعد إلي غرفة هذه الفتاه المجهولة الهوية حتي الأن ..
أكرم بتأفف : آل يعني كان ناقصني انتي كمان .. طلعتيلي منين بس ..... ......................................... .................................................. ........


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 10-10-18, 02:37 PM   #6

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


انتقام أعمي

الفصل الخامس

في ڤيلا جاسر ،، قاربت الساعة علي الحادية عشر بعد العديد من الاحاديث ..
جاسر وهو يقف : يلا بقي يا حبيبتي عشان اوصلك وعشان بكري خطوبتنا يا معلم .
نظرت له يارا بنظرات غير مصدقة لكلامه هذا علناً وكأنه يتعمد احراجها.
سوزان بضحك : متكسفش بنتي يا واد .
جاسر بحزن مصطنع : ايه ده انتي هتبقي في صفها من دلوقتي ولا ايه .
سوزان : طبعا دي بنتي التانية .
يارا : ميرسي اوي يا طنط ،، فنظرت لها سوزان فأردفت يارا :أقصد ماما .
ابتسمت لها سوزان وودعت يارا وفعل كل من صوفيا وعز بالمثل ..

.................................................. ................................

في مستشفي *.........*

كان أكرم جالس بجانب هذه الفتاه منتظر ان تفيق لينتهي من هذه المشكلة التي انفذت صبره وبينما هو جالس سمع همهمات قادمة من الفتاه ....
الفتاه : اااه راااسي انا فين .
أكرم بقلق : انتي انتي كويسة .
استعادت الفتاه وعيها بالكامل واردفت : انت مين وانا فين انا اخر حاجة فاكراها اني ان في عربية خبطتني ومش فاكرة حاجة تاني .
اكرم بتأفف وبهمس : أصدك انتي اللي خبطتي العربية .
الفتاه : بتقول حاجة .
اكرم بإبتسامة مصطنعة : لا مبقلش ،، انا اسمي أكرم وانا اللي خبطك بالعربية انا معرفش انتي طلعتيلي منين بس انا مستعد ادفعلك التعويض اللي تطلبيه وهتكفل بعلاجك وتكاليف المستشفي .
الفتاه بخبث : انا مش عايزة تعويض .
اكرم بتأفف : انتي بس اتنازلي عن المحضر وانا هعملك اللي انتي عايزاه.
الفتاه : انا هربانة من اهلي عايزين يجوزوني بالعافية انت ينفع تجبلي مكان اعيش فيه .
أكرم بنفاذ صبر : اللهم طولك يا رووح ،، بصي الدكتور قال انك مش هتخركي الا بعد كام يوم وانا مضطر امشي دلوقتي ، بس ما تخافيش هجيلك تاني ونبقي نتفق علي الكلام ده بعدين .
الفتاه : بس كدي ممكن اهلي يلاقوني لو فضلت في المستشفي .
انزعج اكرم ثم اردف : وهعملك ايه في المشكلة دي .
الفتاه بخبث : شوفلي مكان انام فيه غير المستشفي لانهم اكيد هيلاقوني هنا بسهولة اعتبر ده بدل المحضر والتعويض .
قال اكرم بمضض وهو يجز علي اسنانه : طيب انا هتصرف ،، الضابط هيدخل دلوقتي وياخد شهادتك واعتبري الشقة جاهزة .
ثم تركها اكرم وخرج بينما ارتسمت هي علي شفتيها ابتسامة مكر وخبث لانها حققت المطلوب منها .

.................................................. .............

امام فيلا سليم الهواري

وصل جاسر بالسيارة ودلف من البوابة واوقف السيارة امام الفيلا وقبل ان تنزل يارا ..
جاسر ببعض الانزعاج : يارا عايز اكلمك في حاجة .
يارا بتوجس : خير في ايه .
اطلق جاسر تنهيدة وقال : ايه اللبس اللي انتي لابساه ده انا مردتش ادايقك واخلي اليوم زفت علي دماغك قال جملته الاخيرة بحدة وهو يرفع صوته .
تجمعت الدموع في عينيها واردفت : انت بتزعقلي كدي ليه وبعدين مالو لبسي .
هدأ قليلا ثم مسح بيده علي وجهه وتنهد : يارا احنا مش في فرنسا ،، لبس فرنسا خلاص تنسيه هنا عيون الناس مبترحمش ولا كلامهم ثم اني ما احبش مراتي تلبس لبس زي ده ،، انا كنت ساكت بس عشان انتي معايا طول الطريق من البيت للبيت ومحدش هيشوفك ،، كان سيكمل ولكنه رأي دموعها تنهمر علي وجنتاها فأمسك بوجهها بين يديه ومسح دموعها بسبابتهِ ثم اردف ...
جاسر بحنان : انا خايف عليكي وبعدين مش عايز اشوف دموعك دي تاني انا مقلتش كدي عشان تزعلي .
يارا بحزن من بين دموعها : بس انت زعقتلي . ثم شهقت شهقة عالية .
جاسر بحب : يالهوي يعني اخدك في حضني يعني ولا أعمل ايه انا مش عايز اتهور .
جحظت هي عيناها من الخجل واحمرت وجنتاها واردفت بسرعة : لا خلاص ،، بس متزعقليش تاني .
قبل جاسر يديها واردف : من عنيا سدقيني انا خايف عليكي وبعدسن بغير عليكي مش من حقي ولا ايه .
ضحكت يارا واردفت بخجل : من حقك .
جاسر بإبتسامة : بحبك يا اميرتي ،، ثم غمز لها واردف : وبعدين ابقي البسي اللي انتي عايزاه ليا في بيتنا انشاء الله .
وكزته في كتفه بخفة وقالت : اسكت .
رفع هو حاجبه وقال : طيب كان في بحبك قبل الكلام ده .
ضحكت هي ثم قالت له : بحبك ،، ثم نزلت مسرعة ودلفت الي الڤيلا .
ضحك هو عليها واردف بين نفسه : مجنونة ،، ثم ادر المقود وتوجه عائداً إلي منزله .

.................................................. ...........

تسللت اشعة الشمس في خيوط رفيعة الي وجهها معلنة عن يوم جديد يوم مليئ يالفرحة والسرور فتزمرت يارا في ضيق ...
يارا بضيق : اقفلي الزفتة دي عايزة انام .
هدي بنفاذ صبر : انتي مش معقولة خطوبتي انا اللي انهاردة دي .
يارا بتذمر : طيب طيب شوية وقايمة ثم سحبت الوسادة ووضعتها علي راسها واكملت نومها .

تنهدت هدي بنفاذ صبر وانزعاج ثم دلفت للبرندا حيث وقفت واغمضت عينيها تستنشق الهواء وراسها مرفوع لاعلي ،، بينما كان حسام جالس في الحديقة يتحدث في الهاتف ولاحظها وهي واقفة هكذا ،، علي الفور هو عرف انها ليست يارا بل هي من سحرت قلبه ،، ظل يحدق فيها ونسي من يتحدث معه علي الهاتف....
محمد : حسام حسام انت معايا .
احسام بإنتباه : ايوة ايوة انا معاك كنا بنقول ايه ،، ثم نظر الي الاعلي ثانية فوجدها تدلف للداخل فاكمل محادثته .

دلفت يارا للغرفة مرة اخري فوجدت يارا نائمة فانزعجت وخرجت من الغرفة متوجهه للمطبخ ..
دلف هدي للمطبخ فوجدت الخدم يعملون بها فتنحنحت هي .
هدي بتنحنح : احم احم .
ردت عليها الحجة مديحة كبيرة الخدم ( والدة سلمي ) : خير يا بنتي عايزة حاجة .
هدي بإحراج : انا اسفة بس هتعبك معايا عايزة الفطار في الجنينة ليا انا ويارا .
ابتسمت لها الحجة مديحة : من عنيا يا بنتي نص ساعة وهيكون في الجنينة .
ابتسمت هدي : ميرسي انا هجيب يارا وننزل علي الجنينة .
ابتسمت لها الحجة مديحة ثم دلفت هدي خارج المطبخ واخذت طريقها للأعلي وبينما هي تسير دلف حسام من الجنينة للفيلا فتوقفت عن السير واخذت تنظر له بينما ابيتسم هو وشق طريقه اليها ..
حسام بإبتسامة : وانا اقول البيت منور ليه .
بادلته هدي الابتسامة : ميرسي البيت منور بأهله .
حسام : اومال العروسة فين .
هدي بتنهيدة : العروسة نايمة ومش رادية تصحي محسساني انها خطوبتي انا .
سرح حسام في حديثها واردف بدون وعي : قريب انشاء الله .
احمرت وجنتاها لانها سمعته وتدراك هو حديثه فوراً واردف : طيب تعالي انا عندي فكرة نصحي بيها اللي نايمة دي .
ابتسمت هدي وصعدت معه بينما يتفق معها علي خطة ايقاظ يارا .

دلفت هدي اولاً الي غرفة يارا وحاولت ايقاظها بإنزعاج مصطنع كبير ولكن يارا كانت تتذمر فقط وبعد قليل دق احدهم الباب فذهبت هدي لتفتح وكان حسام بالطبع ..
حسام بجدية : ايه ده انتو اتأخرتو كدي ليه .
هدي وهي تمنع ضحكاتها : يارا نايمة لحد دلوقتي انا هتجنن دي زي ما تكون واخدة منوم .
حسام بإنزعاج وحدة في صوته مصطنعة : يعني ايه نايمة احنا بنلعب هنا والناس اللي تحت دي كلها والحفلة وجاسر اللي قاعد مستني تحت ده .
كانت يارا تستمع اليهم فجحظت عيناها وتوسعت وقفزت من السرير ودلفت للبرندا ونظرت للحديقة فوجدت كل شئ طبيعي العمال يعملون ويزينون الجنينة ،فدلفت للداخل فوجدت كلاهم منفجر من الضحك ،، فوقفت واسندت ظهرها علي الحائط وضمت يديها لصدرها واردفت : والله . ثم نظرت للساعة فوجدتها الحادية عشر صباحاً .
حسام : انا اتميت مهمتي اسيبكو بقي مع بعض قومي يا عروسة يا كسلانة .
ثم خرج حسام وتوجهت يارا وجلست علي طرف السرير وقالت لهدي .
يارا بحزن مصطنع : عاجبك اوي اللي عملتوه ده .
هدي بضحك : دا انا كنت فقذت الامل انك تصحي انا هنا من حوالي ساعة .
ضحكت يارا ايضا واردفت : انا بس نايمة متأخر انبارح .
هدي : وايه اللي نيمك متاخر .
يارا : مش عارفة كنت بفكر في انهاردة وكنت متوترة شوية وكمان راجعة انا وجاسر علي 12 بليل .
هدي : نيااااالو يا عم يلا بقي عايزين نفرح بيكي .
عدلت يارا شعرها بيدها ثم ضحكت وقالت بإستغراب : فكرة حسام دي صح بس انا مستغربة مش عوايد حسام يعني ثم نظرت لهدي بشك للتاكد من فكرة في راسها فوجدتها مطأطأه لراسها وتلعب بخصلات شعرها بشروذ لمجرد ذكر حسام فقامت وتقدمت لها وحركت بيديها امام وجهها
يارا : لا دا انتي مش هنا خالص .
هدي : حسام حسام مالو .
ضحك يارا : مممم كنت بقول حسام صاحب المقلب ده .
هدي : اه اه هو ما انتي مش رادية تقومي واكنك واخدة منوم .
تاكدت يارا مما يدور براسها وقالت : اها تمام مع ان دي حاجة غريبة علي حسام انا حاسة انو متغير اوي اليومين دول ،، ثم اردفت : طيب مش هنفطر ولا ايه .
هدي : انا قلت للدادة تجبلنا الفطار علي الجنينة ،، ادخلي بس خدي شاور كدي ويلا ورانا حاجات كتير .
اخذت يارا المنشفة واومأت لها ثم دلفت للحمام ، بينما نزلت هدي لتنتظرها في الحديقة ،، انتهت يارا وارتدت ملابس منزلية واتجهت للجنينة ...
يارا وهي تتوجه لهدي : اتأخرت عليكي .
اومأت هدي وهي تأخذ بعض اللقيمات من الفطور : جداً جداً وانا جعانة اوي بصراحة .
ضحكت يارا واردفت : طيب براحة لتاكليني .
هدي بإطمئنان : للاسف مينفعش اكلك انهاردة يقولو عليا ايه اكلت البنت في يوم خطوبتها وحرمتها من فرحتها ،، ثم ضحك كلاهم و ..
يارا بحماس : الفستان انا لسة مشوفتهوش ، عايزة اشوفو ، قوليلي شكلو عامل ازاي بسرعة انتي ساكتة ليه .
عبست هدي وضربت جبينها بيدها : اووووووه نسيت الفستان .
جحظت عيني يارا : ايه نسيتيه ازاي .
انفجرت هدي ضاحكة : اوووه لو تشوفي شكلك هههههههه متخافيش فساتينك فوق .
يارا بدهشة : فساتين قصدك ايه .
هدي بإبتسامة : بصراحة يا يويو انا خوفت فستانك ميعجبكيش فعملتلك اكتر واحد عشان تختاري منهم بس ما تخافيش كلهم simple زي ما بتحبي .
ابتسمت يارا : انتي تجنني يا دودو بجد انتي اختي اللي ما تتعوضش ربنا يخليكي ليا ،، متشوقة اوي اشوفهم .
هزت هدي رأسها بحركات عفوية تأكيد علي كلام يارا بمرح : عارفة عارفة انتي متقدريش تستغني عني اصلا ،، يلا بقي ناكل عشان تشوفيهم .
اومات يارا وشرشو في تناول الطعام.
بينما كان حسام ينظر من شرفته علي ابتسامتها وكأنه يحفظ تفاصيلها التي اصبح متيم بها هكذا اعترف لنفسه ...

.................................................. ....................

في المستشفي *......*

ذهب اكرم الي المستشفي ليطمئن علي الفتاة واخبرهُ الطبيب ان بإمكانه أخذ الفتاه ولكن سيأخذ ممرضة معها لتتابع حالتها ولكن اكرم اعترض واصر علي ابقائها في المشفي حتي تتعالج ثم استأذن اكرم ودلف ليراها ...
دلف اكرم للغرفة وكانت الفتاه مستيقذة ..
تنحنح اكرم ودلف وجلس علي كرسي بجوارها : عاملة ايه انهاردة يا انسة .
الفتاه : الحمد لله .
اكرم : احنا متعرفناش علي بعض احد دلوقتي انا اكرم شريف وانتي .
الفتاه بإبتسامة خبيثة : انا اسمي نور .
اكرم : عاشت الاسامي يا انسة نور .
نور : شكرا وشكرا انك جبتني المستشفي حد غيرك كان ممكن ميعملش كدي .
ابتسم اكرم : العفو دا واجبي انا اللي خبطتك والمفروض اتحمل المسئولية .
نور بمكر : انا اتنازلت عن المحضر زي ما اتفقنا .
تنهد اكرم ومرر اصابعه بين خصلات شعره الكثيفة واردف : الدكتور سمحلك تخرجي بس بممرضة تراعيكي بس انا لسة مش لاقي شقة واكن يعني خلاص مفيش شقق فاضية .
ابتسمت هي بمكر : طيب وهنعمل ايه انا مينفعش افضل هنا كتير .
اكرم بتأفف : انا معنديش غير حل واحد انتي ممكن تيجي عندي البيت مفيش غير المكان دا دلوقتي ،، او تصبري لحد اما الاقي شقة وتكوني انتي اتعالجتي .
نور : بس لو فضلت هنا اهلي هيلاقوني .
اكرم بتساؤل : انتي هربانة من اهلك ليه .
نور بحزن مصطنع : عايزين يجوزوني غصب عني وانا عايزة اكمل تعليمي .
اومأ اكرم ثم قام : انا هسيبك تفكري وهعدي عليكي بكري في نفس الميعاد كدي سلام .
رحل أكرم من المشفي واتجه الي منزله ليجهز نفسه ليتجه لمنزل صديقه جاسر ................
.................................................. ........


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 22-07-19, 06:01 PM   #7

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي


صوفيا بعصبية : مش هركب معاك انت واحد hooligan ( همجي ) .
اندهش عمر من التعبير التي القته هو لم يكن هكذا يوماً ...
اردف عمر بعدم فهم مصطنع : ربنا يسامحك لو كنتي بتشتمي ،، ثم هتركبي مع مين يعني مقدمكيش حد غيري .
صوفيا بتأفف : هركب مع جاسر .
ضحك عمر : والله وصاحبة يارا اللي راكبة قدام دي ،، ثم انا استأذنت اخوكي وهو عارف انك هتيجي معايا ،، ثم اردف بإنزعاج : ممكن تتفضلي بقي عشان نلحقهم .... كان الجميع ادار محكاتهم وانطلقو .
انزعجت صوفيا وتمتمت ببعض الكلمات ثم ركبت ،، بينما ابتسم هو بنصر
ثم توجه لناحية الاخري وركب امام المقود وادره وانطلق ليلحق بهم ....

.................................................. ...................

في سيارة جاسر ..

كان جاسر منزعج من حديث حسام هو يعلم ان حسام علي حق ولكنه ايضا فاض به هو يريدها له وملكه وبشده لكي لا يعترض احد وهذا ما جعله يتخذ قرارا ما في قرارة نفسه ثم تذكر امر الورد ولم يلاحظ انه مع هدي لانها وجدته علي الكرسي الذي تجلس عليه ..

جاسر بتساؤل : علي الورد فين .
ضحك علي واردف : شكلوعاجب حد هنا .
خجلت هدي ثم ناولته لجاسر : اتفضل .
اخذ جاسر الورد واعطاه ليارا ثم قبل يديها .. اعجبت يارا بالورد كثيرا كانت باللون الابيض وهناك بعض الورود الاصطناعية باللون الاوردي والفضي اللامعة ....
يارا بحب : يجنن ميرسي اوي يا حبيبي .
جاسر بإبتسامة : كنت خايف ميعجبكيش .
يارا : اي حاجة منك اكيد هتعجبني ،، مش هتقلي احنا رايحين فين بقي.
جاسر : ما قلت مفاجئة شوية وهتعرفي ،، ثم اردف : حبيبتي فضولية .
ابتسمت له يارا وصمتت عندما تنحنح علي بمعني : نحن هنا .

بعد قليل وقفت السيارة امام البحر وكانت هناك العديد من اليخوت وكان هناك يخت مميز بنهم مزين بالورود والبلالين والانوار ... نظرت يارا الي جاسر فإبتسم لها ثم ترجل من السيارة وتوجه لها وفتح الباب ثم مد يده لها وساعدها علي النزول .....

يارا بإبتسامة : احنا هنتصور هنا .
بادلها الابتسامة واردف : بالظبط كدي شايفة اليخت اللي هناك ده هنتصور عليه انا وانتي .
يارا بحب : انت عارف ان انا بحبك اوي .
جاسر بفخر : عارف عارف ،، ثم همس في اذنها وانا بعشقك .

ترجل الجميع من سيارتهم واتجهو ناجية جاسر ويارا وهنا ظهر المصور ..
جاسر : احنا هناخد صور مع بعض الاول كلنا وبعد كدي هطلع انا ويارا علي اليخت وهنتصور لوحدنا هناك .
اومأ الجميع ثم اخذ المصور لهم بعض الصور ،، صورة مع صوفيا وصورة مع هدي واخري مع اخوات يارا واخري مع اصدقاء جاسر واخري لهم جميعاً .
جاسر ليارا : يلا بقي يا اميرتي جه دورنا .
ثم اخذها وتوجهو ناحية اليخت وصعدو عليه وتفاجئت يارا بتحرك اليخت في البحر و ...
يارا بخفوت : جاسر اليخت بيتحرك ..
جاسر بإبتسامة: اكيد يعني اومال هنتصور في وسط اليخوت كدي .
بعد قليل وقف اليخت في وسط البحر وبدأ المصور بتصويرهم ...
المصور : ممكن تقربو من بعض شوية .
قام جاسر بتقربة يار منه بينما اضطربت هي انفاسها لقربها هذا منه وازداد توترها ....
يارا بتوتر : ابعد شوية .
جاسر بخبث : تؤ انا مبسوط كدي .
نظفت هي حلقها في توتر والتقطو بعض الصور بعدة وضعيات مختلفة .
ثم انطلقو الي مقدمة اليخت حيث التقطو بعض الصور هناك علي حافة اليخت المعدنية ولم يخلو وقتهم من همسات جاسر العاشقة لها وخجلها.... ثم عاد بهم اليخت الي المرسا مجددا فنزل جاسر وساعد يارا علي النزول ثم ركب كلاهم وعاد الجميع الي الفيلا لحفل الخطوبة .....
.................................................. ........

في ڤيلا سليم الهواري

بدئ الحضور بالتوافد علي الحفل في انتظار العرسان ووصل اهل جاسر وكانو جالسين علي احدي الطاولات حين تقدم منهم سليم ...
سليم بنظرة قاتلة : والله زمان يا عز .
عز الدين بنفس النظرة : سبحان الله شوف الزمن بيلعب ازاي ونتقابل ازاي
كانت سوزان تجلس متوترة من هذا اللقاء تنظر الي من كان كل شئ في حياتها ولكن الان عائلتها هي اهم شئ .
وجه سليم نظره لسوزان ثم مسك بيدها وقبلها : منورة يا سوزان هانم .
امسك عز بيد سوزان وابعدها عنه ثم اردف : بنورك يا سليم مبرووك احنا هنبقي نسايب واهل ،، ولازم تنسي كل حاجة ،، عشان احنا نسينا من زمان .
ضحك سليم ثم اردف قائلا بإبتسامة متقنة : انا محيت الصفحة دي من حياتي من زمان ،، ثم نظر لسوزان واردف : من زمان اوي .. وزي ما انت قلت احنا هنبقي اهل دلوقتي .
عز بإبتسامة : ياريت نرجع عز وسليم بتوع زمان الصحاب .
ضحك سليم : انا نسيت اه بس زمان عمرو ما هيرجع ابدا ،، ثم ابتسم واردف : لان دلوقتي احنا اهل مش صحاب .
ضحك عز ثم اخذ سليم بالاحضان واردف : اهل طبعاً ،، بينما نظر سليم الي سوزان بنظرة انتقام وتوعد .
سليم : عن اذنكم هروح اشوف الضيوف .
اومأ له عز وتركهم سليم واتجه ليري ضيوفه ....................



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 22-07-19, 06:02 PM   #8

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



انتقام أعمي

الفصل السابع

في ڤيلا سليم الهواري

وصل العرسان جاسر ويارا والعربات خلفهم تزفهم .. وقفت السيارة امام الڤيلا وترجل جاسر منها وتوجه للناحية الاخري وساعد يارا علي النزول ثم امسكت بيده وتوجهُ للداخل وما ان دخلو حتي علت الموسيقي والتصفيق الحار من المعازيم .....
كان هناك طريق مخصص لهم للسير عليه الي مكان جلوسهم مليئ بالورود والمعازيم تقف علي الاطراف ،، جلس كل من يارا وجاسر في مكانهم المخصص لهم المواجه للجميع ... بعد قليل بدأت الرقصة المنفردة للعرسان وقام جاسر ومد يده ليارا وتوجهُ ناحية المكان المخصص للرقص ....
وضعت يارا يديها حول عنق جاسر بينما وضع هو يديه علي خصرها وابتدت الاغنية واصبحو يتمايلو معها .......
— انا بعشقة للدنيا ايوة هقولها انا
متفائلة بية
دة فرحة الدنيا وما فيها جاتلى فية
وبدعى ربنا كل يوم يخلينى لية
انا بعشقة بكون ضعيفة بشوفة انا بستقوي بية
دة حد من نوع اللى مرة بتلاقية
انا حبة نفسى تقول ما هية ملك لية
ملكنى بكل احساسى فاكرنى تملى مش ناسى
بقالى هو دة ناسى مليش بعدية
فى وقت ما يجى ادامى
بتبدا كل احلامى وتحضن صورتة ايامى
بموت انا فية
انا بعشقة معرفش لما بقابلة يومها انا
ببقى مين
بياخدنى من روحى وحياتى بكلمتين
دة اللى زيو نفسى اعرف راحو فين
ملكنى بكل احساسى فاكرنى تملى مش ناسى
بقالى هو دة ناسى مليش بعدية
فى وقت ما يجى ادامى
بتبدا كل احلامى وتحضن صورتة ايامى
بموت انا فية
اختارت يارا هذه الاغنية لانها تصفها تماما .... انتهت الاغنية التي لم تخلو من همسات جاسر العاشقة ....
همس جاسر في اذنها : اختيار رائع . ابتسمت هي له ... ،،،ثم احضرت سوزان والدة جاسر الشبكة والبسها جاسر ليارا التي كانت عبارة عن ( خاتم الماز بفص رقيق ودبلة الماز بفصوص صغيرة رقيقة وسلسلة علي شكل تاج وكأنه يتوجها بملكته وحده ) .
ثم اشتعلت الموسيقي وذهب جاسر للرقص مع اصدقائه وكذلك يارا ...،
وتم حمل جاسر من اصدقائه واصبحو يهتفون له ويحيونه .. ،، ثم توجت جاسر ناحية يارا واخذ يرقص معها ثم جاء ادهم واخذ يرقص مع اخته بحب وقام بإحتضانها والمباركة لها .....

جائت لحظة كعكة الزفاف .. كان بعض العمال يجرونها من بعيد وحينما اقتربو منهم اندهش جاسر ونظر ليارا بفرحة التي كانت تبتسم له ..
كانت الكعكة ثلاثة ادوار صغيرة ليست بكبيرة وكانت اخر طبقة تحتوي علي صورة جاسر وكتب عليها Happy birth day gaser .
مال جاسر علي يارا وهمس في اذنها : يعني طلعتي عارفة في ايه انهاردة .
يارا بإبتسامة : طبعا انا ليمكن انسي اليوم ده ابدا ،، كل سنة وانت معايا يا حبيبي Happy birth day ..I love you .
قبل جاسر راسها واردف : وانتي معايا دايما يا اميرتي .
ثم قطعو الكعكة سوياً واطعم كل منهم الاخر ... ،، وبدأ الحضور بإعطاء جاسر ويارا الهدايا لعيد ميلاد جاسر ولخطوبتهم .
جاسر ليارا : طيب والناس دي عرفت عيد ميلادي ازاي .
يارا بمرح : ما دعوة الخطوبة كان مكتوب فيها ان انهاردة عيد ميلادك .
ابتسم جاسر واثني علي فكرتها : لا طلعتي جامدة جامدة يعني ،، ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي .
قالت بحب : ويخليك ليا يا حبيبي .
وظل الحفل هكذا ...،، ثم اخذ جاسر يارا وظلو ينتقلون بين الضيوف حتي وصلو عند اهل جاسر
سوزان : مبروك يا حبايبي اعبال ما تبقي في بيت جاسر واشوف ولادكو.
جاسر بإبتسامة : اطمني يا ماما قريب اوي .
نظرت له يارا بعدم فهم بينما اردف عز : ناوي علي ايه يا واد .
نظر جاسر لعيني يارا واردف : ناوي علي كل خير يا بابا .
ضحك عز وكأنه فهم مراد ابنه ثم اردف : تتهنو مع بعض يا ولاد مبروك يا يويو مبروك يا جاسر .
يارا : الله يبارك فيك يا انكل .
عز : غير انكو عملتو خير معايا انا بقالي سنين ما شوفتش سليم .
قطبت يارا حاجبيها في اندهاش : هو حضرتك وبابا تعرفو بعض .
عز : طبعا احنا كنا اعز صحاب ،، ثم قال بتوتر : قبل ما اسافر واستقر في فرنسا طبعاً .
اكتفت يارا بإبتسامة ... ثم اخذها جاسر وتوجهُ الي حيث سليم الذي يجلس مع بعض رجل الاعمال .
سليم بإبتسامة وهو يحتضن ابنته : مبروك يا حبيبتي ،، ثم سلم علي جاسر واردف : مبروك يا عريس بنتي.
بادلته يارا الابتسامة واردفت : الله يبارك فيك يا بابا. وكذلك فعل جاسر.
محمود احد رجال الاعمال : كنت مخبي عننا الجمال ده فين يا سليم ،، انا لو كنت شوفت يارا من زمان كنت جوزتها لابني .
ضحك سليم بينما انزعج جاسر واردف بإنزعاج : يارا اتولدت علي اسمي.
ضحك محمود واردف : باين عليك بتحبها اوي .
اكتفي جاسر بإبتسامة مصطنعة ولم يكلف نفسه عناء الرد ثم اخذ يارا واتجه ناحية اصدقائه ليسلم عليهم ...
علي بفرح لصديقة : مبرووك يا معلم ،، وكل سنة وانت طيب.
جاسر بإبتسامة : الله يبارك فيك اعبالك .
اكرم : مبروك يا برنس ،، ثم امسك بيد يارا وقبلها واردف : مبروك يا عروسة جاسر دايماً كان بيكلم علي جمالك بس انتي في الحقيقة احلي بكتير ،، وكان ينظر لها نظرات ازعجت جاسر فسحب يدها من يده بقوة المتها قليلاً .
جاسر بإنزعاج وحدة : انت بتتغزل فيها ادامي ما تحترم نفسك .
علي متدخلا : خلاص يا جاسر ما انتي عارف اكرم لسانه متبري منه .
وهكذا ظلو يتجولون بين الحضور حتي جائت لحظة الرقصة الاخيرة لنهاية الحفل .... فاخذ جاسر يارا واتجه ناحية مكان الرقص حيث وجدت يديه طريقها لخصر يارا ولفت هي يديها حول عنقه واخذو يرقصو .
يارا بتوجس : جاسر وهو ايه الكلام اللي عمال تقولو من بدري ده .
جاسر بإبتسامة : هتعرفي قريب .
يارا بحزن مصطنع : طيب عرفني .
جاسر بنفس الابتسامة : تؤتؤ قلت هتعرفي قريب .
في نفس الوقت اعلن المايك عن اي ثنائي يريد مشاركة العرسان الرقص.
قام حسام من مجلسه وتقدم ناحية هدي التي كانت جالسة مع والديها و ....
حسام وهو يمد يده : تسمحيلي بالرقصة دي .
ابتسمت هدي في خجل واومأت له بنعم ثم وضعت يدها في يده واتجه بها حسام ليرقصو .... حيث وجدت يداه مكان لظهرها ولفت هي يديها حول عنقه ... حيث لاحظ هو توترها الشديد من اقترابه المحلوظ منها والغير اعتيادي لها .....
حسام بإبتسامة جانبية : مالك .
هدي بتوتر : اا لا .. ابدا .. مفيش ،، كانت تقولها بتقطع فضحك هو بينما ازداد توترها .
حسام بإعجاب : عارفة انك جميلة اوي انهاردة .
انزلت راسها في خجل واردفت هامسة : ميرسي .

وفي نفس الوقت توجه عمر ناحية صوفيا الجالسة مع عز وسوزان والديها واخذ كفها بين يدها و...
عمر لعز : تسمحلي ارقص مع بنتك يا عز بيه ،، ولا اقول يا انكل عز احنا بقينا نسايب خلاص ،، انا أخو يارا .
وافق عز بعد ان علم انه ابن سليم اي ليس بغريب واومأ له ... بينما قام عمر بسحب صوفيا معه ولم يطلب رأيها .. ووقفو بجانب الثنائيان الذي يرقصا ليرقصا هما ايضا ....
صوفيا بإنزعاج : Déraisonnable ( مش معقول ) هي بقت عادة عندك انك تسحبني وراك زي الكلب بتاعك .
رفع هو احد حاجبيه : انتي متاكدة انك جاية من فرنسا .. ثم مين الحمار اللي يقدر يقول عنك كلب ،، ثم اردف وهو يغمز بهيام : دا انتي غزال .
قالت صوفيا وهي تحاول التملص منه ولكنه احكم محاوطتهُ لها : انت قليل الادب وحيوان ،، ثم اردفت : وسيبني مش عايزة ارقص معاك .
عمر بنرة مرحة لازعاجها : هتغاضي عن الشتايم دي ومش هسيبك عشان انا عايز ارقص .
انزعجت هيا : انت بني ادم لا تطاق ومستفز .
عمر بفخر : منا عارف .
صوفيا وهي تتمتم : اووووووف .

اتجه اكرم وعلي ناحية ادهم ...
علي : عاش من شافك يا ادهم بيه .
ابتسم له ادهم وحضن كلاهم : ازيكو يا شباب وحشتوني والله .
اكرم وهو يومئ : ههههه ايوة عشان كدي مقطع الاتصالات معانا .
ضحك علي واردف : معلش بقي والله الشغل في فرنسا عليا ومعنديش وقت خالص .
علي : ربنا يوفقك يا صاحبي .
اكرم بمرح : عايزين نقعد اعدة من بتوع زمان قالها وهو يغمز له .
ضحك ادهم واردف بنفي : لا لا اعفيني انا توبت من اعدات زمان دي ،، ضحك كلاهم وظلو بتسامرون احاديث الماضي .

بعد قليل اعلنت الاغنية عن انتهائها وكذلك رقصة كل من الثنائي الثلاث ولكن بطريقة مميزة فما كان الا ان اندفعت الصواريخ بكل مكان مكونة جملة Happy birth day gaser في السماء مع بلالين الهيليوم التي ارتفعت في السماء مع بعض المصابيح الصغيرة الملونة التي ارتفعت في السماء ايضا بينما ارتفعت اصوات التصفيق والتصفير الحار تهنئة للعرسان الميتمان ببعضهما .......
نظر جاسر الي يارا بحب : عارفة لو مكنتيش بس خطيبتي والناس دي مش موجودة كنت عملت فيكي ايه .
نظرت له بحب ايضا وضحكت : كنت عملت ايه .
رفع يديه امامها واردف وهو يفتح احد اصبعه ثم الاخر : اولا كنت هبوسك وانا مجنون واعملها .. ثانيا كنت هعاقبك لان انا مش عارف انام بقالي اسبوعين من ساعت ما قلتيلي انك مش عارفة انا اخترت انهاردة ليه .
احمرت وجنتيها واندلت راسها ارضا تتحاشي النظر لوجهه .
جاسر بهيام وحب : يالهوي لا انا مقدرش علي كدي انا هجوزك الصبح .
وصل الامر مبتغاه ارفت بهمس بين خجلها : اسكت بقي .
ضحك هو واردف : بس عارفة ده تحلي عيد ميلاد ليا عشان انهاردة خطوبتنا كمان دا هيبقي يوم مميز كل سنة .
يارا بإبتهاج : يعني عجبتك مفاجئتي .
جاسر بحب : جدا يا حبيبتي ربنا يخليكي ليا .. ثم قبل راسها ،،، ثم التف حولهم الجميع من اصدقاء جاسر ويارا وبدأو بتهنئتهم ثم اخذ مصور الحفله يلتقط لهم بعض الصور مع الضيوف .. وهكذا انتهي الحفل وبعد قليل كان الجميع رحل تقريبا وكان حسام يودع هدي واهلها وكذلك ودع جاسر اصدقائه ... ولم يتبقي سوي جاسر واهله فقط .

لم تكن سوزان تريد خوض المواجهة مرة اخري في هذا اليوم فهمست لعز بأنها تريد الرحيل وهو اومأ بدوره .
سليم : اتفضلو يا جماعة واقفين ليه .
عز بإمتنان : شكرا يا سليم احنا هنروح عشان الطيارة الصبح ومحتاجين نرتاح .
عمر بسرعة : ايه دا انتو هتسافرو علي طول كدي .
اومأ له عز بمعني نعم واردف : ايوة عشان الشغل ،، وعشان جامعة صوفيا.
سليم بتفهم وابتسامة مصطنعة تحمل الكره : تمام نتقابل تاني انشاء الله.
ابتسم عز واردف : اكيد طبعا هنتقابل كتير بعد كدي احنا هنبقي اهل .

ابتسم سليم بدوره ،، فهو رائع في تزييف الابتسامات فقد عاني الكثير في ماضيه الذي جعله اقوي وقادر علي فعل اي شئ حتي اذا كان هذا الشئ هو الانتقام فسليم في هذه اللحظة وبعد ان رءاهم بعد كل هذه السنين اشتعلت النيران في قلبه التي انطفأت منذ زمن وعزم ان يطفئها مجددا ولكن هذه المرة بطريقة اخري فهو عزم علي الانتقام .. الانتقام من صديقه الذي طعنه في ظهره وحبيبته التي تخلت وباعت بسهوله وكأن شئ لم يكن ... في هذا الوقت سليم لم يري الفرحة في عيون ابنته او لنقول انه اعميَّ عنها لم يأبه بإبنته حين قرر الانتقام منهم في ابنهم لتكون الضربة القاضية لم يري مصير ابنته في هذا الانتقام كل ما رءاه هو انتقامه ... انتقامه الاعمي الذي سيولد ضحايا بدون علمه .

.................................................. .....................

بعد ان رحل اهل جاسر استأذن سليم من الجميع وصعد ليرتاح بينما دلف كل من يارا وجاسر الذي لم يرحل بعد وادهم وعمر وحسام للداخل .....
جاسر : ايه ياعم ادهم محدش سامعلك حس من الصبح .
ابتسم ادهم : ما انا معاكو اهو بتقول كدي ليه .
ضحكت يارا واردفت : ايوة معانا بجسمك لكن عقلك وقلبك في مكان تاني .
عمر بجدية : خلاص بقي سيبك من اخوكي ناو ،، جاسر هي طيارة انكل عز امتي بكري .
استغرب جاسر السؤال واردف : بتسأل ليه .
عمر بتوتر : لا ابدا عادي مجرد سؤال .
جاسر بشك : عموما طيارتهم هتبقي الساعة 8 الصبح .
وجدت الابتسامة طريقها لوجهه عندما علم واردف : تمام ،، انت هتروح توصلهم .
جاسر : لا مظنش .
اومأ عمر ثم اردف : تمام انا طالع انام ،، Good night
ادهم لحسام : حسام كنت عايزك شوية في مكتب بابا .
فهم حسام انه يريد ان يتركهم وحدهم فقام وتوجه لمكتب والده ولحقه ادهم .....
جاسر بهيام : مبروك يا يويو خلاص بقيتي بتعتي وبس .
ابتسمت له في حب : انا مش مصدقة ان انهاردة كانت خطوبتنا .
جاسر بضحك : لا صدقي وكمان شهرين فرحنا بإذن الله .
يارا بذهول : ايه شهرين .
اومأ لها بنعم : ايوة شهرين انا خلاص مش قادر استحمل حد يبعدك عني .
يارا بتوتر : ايوة بس كدي بدري .
امسك بكفها ليطمأنها ولكنه اردف بضحك : انتي خايفة يتقفل علينا بابا واحد ولا ايه .
بالتأكيد وصلت حمرة خجلها لوجنتا واردفت : لا مش خايفة بس ...
قاطعها هو : مفيش بس انا قولت بعد شهرين وبكري انشاء الله هروح لبابكي الشركة وهنتفق علي كل حاجة .
يارا بإبتسامة تحمل التوتر والخجل : اللي تشوفه يا حبيبي .
جاسر بمشاكسة : ايه ماسمعتش .
يارا : قولت اللي تشوفه انت .
جاسر بمرح : لا الي بعدها بقي .
ضحكت هي واردفت بهمس : يا حبيبي .
جاسر بحب : طالعة منك زي العسل .
وظلو هكذا يتحدثون سويا ... وبعد قليل خرج كل من ادهم وحسام من المكتب واخذو يتحدثون سويا وتمدثو ايضا عن رغبة جاسر في الزواج بعد شهرين ولم يعترض اي منهم ورحب ادهم بالفكرة فرحا لاخته ..

بعد حديث طال قرابة الساعة استأذن جاسر منهم وانصرف عائدا لمنزله .

جلست يارا مع حسام وادهم يتحدثو ....
ادهم وهو يأخذها بأحضانه : حبيبتي كبرت وهتجوز يا اختي كميلة .
ضحكت يارا ثم اخذها حسام من احضان ادهم لحضنه واردف : ايه يا عم سيبهالي شوية حبيبة بابي بقت عروسة .
قامت يارا بإحتضانهم سويا : ربنا يخليكو ليا . ثم قامت من مجلسها فجأه واردفت : انا هطلع اغير واخد شاور وانام وانتو كمان يلا اكيد انتو تعبانين.
تثائب ادهم واردف : اها والله تعبانين انتي بتقولي فيها .
حسام : انا أؤيد هذه الفكرة ،، وكاد يقوم من مجلسه ولكن اوقفته يارا .
يارا : استنو ده بشرط .
استغرب كلاهم ولكنهم انتظرو ان تكمل .
يارا : مفيش شغل بكري انتو الاتنين هتعدو معايا هنا عشان عايزة اكلم معاكو .
حسام بجدية : ايه الاستعباط ده انا عندي شغل مينفعش طبعا .
ادهم بتعب: انا معنديش مانع بس انا كنت هروح معاهم الشركة .
يارا بحزن مصطنع : مهو يا كدي يا هتسهرو معايا للصبح نكلم في اللي انا عايزاه وبردو مش هترحو الشغل . قالتها بطريقة درامية واخرجت لسانها لهم .
ضحك كلاهم واومأُ بالموافقة واردف حسام : ماشي يا ست يارا هنعد علي قلبك بكري .
يارا بسرور بالغ وهي تلوح بذراعيها : ميرسي ،، انتو احلي اخوات في الدنيا .
ضحك ادهم واحتضنها وقال : ربنا يخليكي لينا يا حبيبتي ،، يلا بقي اطلعي ارتاحي .

صعد كل منهم لغرفته ،، دلفت يارا لغرفتها ثم دلفت للحمام قامت بالاستحمام وارتدت قميص قطني قصير مريح للنوم وخرجت وجلست امام المرآه تجفف شعرها ثم جلست علي السرير منتظرة اتصال جاسر ليطمأنها بوصوله ..

.................................................. ..................

في ڤيلا جاسر

في غرفة سوزان وعز كانت سوزان تحدث عز عما يدور في عقلها ......
سوزان بقلق : انا مش مطمنة لسليم انا حاسة ان ورا هدوئه دا بيخطط لحاجة .
عز بقلق ايضا ولكن بنبرة واثقة ومطمئنة اردف ليطمئها : متخافيش سليم مش هيعمل حاجة سليم عندو اربع ولاد دلوقتي واميد نسي كل حاجة .
سوزان بتوجس : انا مش مرتاحة انا خايفة علي جاسر ،، انا بقول نخلينا هنا كام يوم كمان مش لازم نسافر .
انزعج عز من الحديث فاردف بقوة : سوزان خلاص وهو هيعمل ايت يعني لجاسر وبعدين اشغالنا اللي هناك والمول اللي انتي سايباه وجامعة بنتك .
تنهدت سوزان في قلق واكتفت بإيماءه له ثم نزلت للاسفل لتنتظر جاسر لتطمئة عليه .....

بعد قليل دلف جاسر للڤيلا وهو يدندن ببعض الكلمات حيث سعادته البالغة فوجد سوزان جالسة تشاهد التلفاز ...
جاسر بقلق : ماما انتي لسة صاحية ليه في حاجة .
سوزان بإطمئنان : لا يا حبيبي انا مجاليش نوم غير لما اطمن عليك .
قبل هو رأس والدته واردف : ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي ،، طيب اطلعي استريحي بقي عشان طيارتكو بكري الصبح .
اومأت له وقالت : تصبح علي خير يا حبيبي ،، خلي بالك من نفسك يا جاسر وابقي كلمني علي طول تطمني عليك يا حبيبي .
ضحك هو واردف بإستغراب : ايه بس يا ست الكل شكلك قلقانة من حاجة هو حد هيقتلني مثلا ً.
بادرت هي بسرعة : بعد الشر عليك يا حبيبي ،، ثم ربتت علي كتفه : يلا اطلع عشان تستريح .
قبل يديها وصعد الي غرفته وهو يدندن بينما ظلت هي جالسة في قلق تفكر ....

دلف جاسر غرفته وكانت مظلمة فأنار نور الغرفة وفجأ بها مليئة بالورود والبلالين وكان يوجد هدية مغلفة علي سريره فاتجه نحوها وفتحها فوجد فيها ساعة ذهبية والبيرفوم الخاص به الذي يحبه ووجد ايضا برواز به صورة له وليارا في فرنسا تحت برجل ايفل فإبتسم تلقائياً ووجد ورقة مكتوب بها حبيبتك للابد ،، استغرب كيف وصلت هذه الاشياء فقرر ان يسأل والدته فخرج من غرفته ونزل للاسفل فوجدها ما زالت جالسة شاردة الزهن .
جاسر : ماما انتي منمتيش ليه .
سوزان : ابدا يا حبيبي كنت طالعة اهو ،، لاحظت انه ما زال ببدلته .
سوزان بإستغراب : في حاجة يا حبيبي .
جاسر : ايوة كنت عايز اسألك اوضتي والحاجات اللي فيها .
ضحكت سوزان واردفت : ايوة دي هدية يارا هي اتفقت معايا وانا عملت الحاجات دي انهاردة بعد ما مشيت مع صحابك .
ابتسم هو لوالدته وارف : تمام انا هكلم يارا عشان اطمنها زمانها لسة صاحية .
ثم صعد الي غرفته مرة اخري ......
.................................................. ................

كانت يارا جالسة حين رن جرس هاتفها فالتقطته بسرعة ووجدت اسمه الذي يزين الشاشة فردت ...
يارا بسرعة : ايه يا جاسر كل ده في الطريق انت عارف انك قلقتني عليك.
جاسر : براحة براحة... يا ستي انا وصلت من شوية بس كنت بكلم مع ماما شوية .
تنهدت هي واردفت بمرح : يعني انت كويس يا جدو .
ضحك هو : طبعا كويس خاصةً بعد ما شوفت مفاجأت حبيبتي ،، مفاجئاتك كترو وانا كدي هتغر .
يارا بضحك : عجبتك .
جاسر بحب : جدا يا حبيبي ....

.................................................. ......


فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 22-07-19, 06:02 PM   #9

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



انتقام أعمي

الفصل الثامن

صباح يوم جديد استيقظ جاسر مبكرا وتجهز واوصل عائلته الي المطار ليودعهم ... وقفت السيارة امام المطار وترجل منها جاسر وعائلته ثم اخرج جاسر الحقائب ولكنه لاحظ عمر الذي يأتي عليهم من بعيد ..
جاسر بإستغراب : مش ده عمر اللي جاي ده .
نظرت صوفيا اليه وتأففت في انزعاج : اوووف وده جاي ليه ده .
عز لصوفيا : بس يا صوفيا عيب كدي .
وصل عمر عندهم وبدأ حديثه : ايه ده ايه الصدفة دي .
جاسر بشك : صدفة بردو .
عمر بتلعثم : اا ايوة ا اصلي يعني كنت بوصل واحد صاحبي المطار وشوفتكو قولت اسلم عليكو .
جاسر بخبث : اه ومين صاحبك ده بقي ومسافر فين .
عمر : ااا واحد متعرفوش ،، اومأ له جاسر ثم اردف : طيب يلا يا بابا عشان الطيارة .
كان عمر يتمعن النظر في صوفيا وكأنه يحفظ هذه الملامح حتي يراها مجددا .......
عمر : طيب تمام انا همشي انا توصلو بالسلامة .
عز : تسلم يا عمر ابقي سلم علي باباك بقي .
سوزان بإبتسامة : وابقي سلم علي يارا كمان .
اومأ عمر واردف : طبعا يوصل يوصل .
ثم سارو متجهين نناحية المطار فتقدم عمر بضع خطوات ناحية صوفيا وهمس في اذنها : هتوحشيني .
ضربته برجلها في قدمه واردفت : انت انسان بارد ،، ثم تقدمت وسارت مع والديها .
بينما وقف هو ينظر لها وهي تبتعد من أمامه نظرة تحدي .
التفت عمر ليادر ولكن ناداه جاسر فالتفت له فتقدم جاسر له واردف : ابقي عرف باباك اني هجيلو الشركة انهاردة .
اومأ له عمر ثم غادر بينما توجه جاسر ناحية اهله مرة اخري .
.................................................. .................

في ڤيلا سليم الهواري

استيقظت يارا نشيطة فرحة تملئها الحيوية نظرت للساعة ثم توجهت للحمام واخذت حمام منعش ثم خرجت وارتدت ( سلبوت جينس وتحته توب لبني ورفعت شعرها في كعكة ) ثم اخذت هاتفها ودلفت خارج الغرفة وتوجهت ناحية غرفة ادهم دقت الباب ولكن لم يأتيها رد ففتحت الباب وادخلت راسها من فتحة الباب فوجدته نائم فابتسمت وقفلت الباب مرة اخري ثم توجهت ناحية غرفة حسام دفت الباب ولم يأتيها رد ايضا ففتحت الباب ولكن وجدت الغرفة فارغة فنزلت للاسفل توجهت ناحية المطبخ ودلفت ...
يارا بنشاط : صباح الخير .
ردت عليها مديحة : صباح النور يا حبيبتي ،، بسم الله ما شاء الله وشك منور زي البدر ،، احضرلك الفطار .
ابتسمت لها يارا : شكرا يا قمر انت ،، لا انا هستني لما الكل يصحي ونفطر سوي بس لو مش هتعبك ممكن النسكافيه بتاعي .
مديحة : من عنيا يا بنتي لا تعب ولا حاجة .
انتظرت يارا النسكافيه ثم اخذته وشكرت الدادة مديحة وتوجهت للجنينة فلمحت حسام جالس شارد الذهن فتوجهت له وجلست بجانبه .
يارا : ايه اللي واخد عقلك علي الصبح .
حسام بإنتباه وابتسامة : صباح الخير يا حبيبتي ،، ابدا مفيش شوية مشاكل في الشغل .
يارا وهي تحرك راسها : اممم قلتلي شوية مشاكل في الشغل .. عليا انا بردو .
ضحك حسام : عايزة ايه يا بت انتي .
ضحكت هي ايضا : عايزة اعرف اللي شاغل عقلك ،، ثم اردفت بنبرة طفولية : ومن غير ف ودوران عشان انا بدوخ .
ضحك هو علي عفويتها واردف : عايزة تعرفي ايه يا قردة .
يارا في حزن مصطنع : انتو ايه حكايتكو كلو شايفني قردة .
حسام بمرح : ايه ده يعني انا مغلطتش ،، بس مين قالك كدي غيري يا قردة .
مطت شفتيها للاسفل وقالت بحزن : ادهم ،، بطل تتوه في الموضوع بقي.
حسام : والله الواد ادهم ده بيفهم ،، ثم امسك بوجنتيها واردف : موضوع ايه بقي .
قالت هي بحزر وهي تراقب ملامحه : هدي .
تقلبت ملامحه فورا وتوتر واردف : هدي هدي مين .
ضحكت هي : هدي مين عليا انا بردو عموما هدي صاحبتي وكلمني بجد بقي انا ملاحظة ان في انجذاب بينكو .
حسام بسرعة : بجد هي قالتلك حاجة .
يارا : اووبا دا انت واقع يا معلم ... عموما هي ما قلتش حاجة بس انا ملاحظة .
تنهد حسام واسند ظهره للخلف ورفع راسه للسماء وبدا يتكلم بهدوء : من اول يوم شوفتها وانا حاسس بحاجة غريبه حاجة مش عارف اوصفها بس اللي عارفه اني بحب اشوفها بحب اكلم معاها بحب برائتها وعفويتها بحب عنيها العسلي اللي سحرتني وبحب ابص فيهم ،،لما بشوفها بحس بقلبي بيبقي هيخرج من مكانه بحسه بيدق بسرعه لما بشوفها مع حد ببقي مدايق انبارح لما ركبت معاكي في العربيه جمب علي صاحب جاسر كنت مدايق جدا كنت عايز اخدها معايا بس عارف اني ملييش الحق فيها ..... تنهد ثم نظر ليارا واردف : عندك وصف لحالتي دي .
يارا بكل عفوية : طبعا انت بتحبها . ثم اردفت بإبتسامة : وهي كمان بتحبك .
حسام بفرحة : بجد عرفتي ازاي .
يارا : انا بحس كدي تقدر تقول كل اللي بيحصل معاك ده بيحصل معاها لما بجيب اسمك ادامها وشها بيقلب الوان وانا اقدر اقلك انها بتحبك .
حسام : طيب اعمل ايه .
يارا بجدية : تعمل ايه تروح تتقدملها طبعاً .
ابتسم حسام : وانا ناوي علي كدي بس مكنتش متاكد بس بعد ما اكلمت معاكي وطلعت اللي في قلبي اتاكدت .
يارا : يبقي اتفقنا انت تكلم بابا وانا هكلم هدي اخدلك منها معاد .
حسام بجدية : لا مش دلوقتي استني بس اما نجوزك ونخلص منك الاول وبعدين ابقي اشوف موضوعي .
وكزته في كتفه واردفت : تخلص مني ايه دا انا هنطلك كل يوم هنا ، وبعدين انا مش بقول تتجوزها انا بقول قراية فاتحة عشان تبقي علي اسمك ولا انت عايزها تروح منك .
حسام بتفكير : معاكي حق خلاص انا هكلم بابا واتقدملها .
يارا بسرور بالغ : ايوة بقي هو ده واخيرا يا حوسو .
كان حسام سيرد عليها ولكن قاطعهم ادهم : انت سايبها تقلك يا حوسو كدي عادي وبعدين مالك قرحان كدي ليه كل ده عشان خطبتي لا انا كدي هخطب انا كمان .
نهض حسام من مكانه : دي يارا ياض تقول اللي هي عايزاه ،، هسيبكو بقي مع بعض استلقي وعدك اللي بيقع تحت ايد البت اختك دي ..
قاطعته يارا بإنزعاج مصطنع : تبقي ايه بقي انشاء الله .
قبلها حسام علي وجنتها واردف : تبقي امه دعياله احلي دعوة طبعا يلا هسيبكو مع بعض .
تركهم حسام ثم توجه للداخل والتفت يارا لادهم لتحاكيه ولكنه قاطعها .
ادهم : انا كنت جاي انادلكو عشان الفطار بابا مستنينا يلا .

اومأت يارا ثم دلفت معه للداخل .... قبلت يارا ابيها علي وجنته واردفت : صباح الخير يا عسل .
سليم بإبتسامة : صباح الخير يا حبيبتي يالا عشان تفطري .
التف الجميع حول السفرة ما عدا عمر .
سليم : هو عمر لسة نايم ولا ايه .
عمر وهو يدلف : مين بيجيب في سيرتي .
سليم بإستغراب : كنت فين بدري كدي .
عمر وهو يتخذ مكانه علي السفره : دا واحد صاحبي كان مسافر كنت بوصله .
يارا بخبث : وهو صاحبك ده معندوش حد يوصلو .
عمر بتوتر : كنا بنسلم عليه بقي وكدي انا وصحابي يعني .
اومأت يارا بتفهم وعم الصمت قليلا الا ان قطعه عمر قائلاً ..
عمر : بابا صحيح جاسر قالي اقلك هيجيلك الشركة انهاردة .
تأفف سليم في نفسه واردف : وانت شوفت جاسر فين ومقالش عايز ايه.
عمر بتوتر : منا شوفتو في المطار كان بيوصل اهلو وانكل عز بيسلم عليك،،ثم نقل نظره ليارا وقال : ومدام سوزان بتسلم عليكي يا يارا .
ابتسمت يارا ثم امالت علي حسام الجالس بجانبها وهمست في اذنه : اخواتك الاتنين دول بيحبو .
قهقه حسام وقال : وعرفتي ازاي يا ام العُراف .
قهقهت هي ايضا : دي خبرة ياابني .
قام سليم من مجلسة : انا رايح الشركة .
ثم توجه سليم ناحية الشركة وهو منزعج من هؤلاء الذين ظهرو امامه مرة اخري بعد زمن من المعاناه والالم وبعد نسيان .
.................................................. ....................

في المشفي وصل اكرم ليأخذ نور التي ستسكن معه مؤقتا حتي يجد لها مكان ما لتقطن به .
دلف اكرم لغرفة نور فوجدها نائمة فاقترب بخطواته منها و ظل يتفحص هذه الملامح الملائكية كانت نور تمتلك بشرة بيضاء كالثلج ورموش وحواجب بنية ولديها فم كريزي صغير وانف صغيرة فكانت ملامحها طفوليه وصغيرة ايضا ،،امعن النظر فيها وهو يقول لنفسه كيف لهذا القمر ان يعاني هكذا ثم حدث نفسه ( ازاي اهلها يجبروها علي الجواز كدي هما مش شايفين انها جوهرة ولا ايه هيدوها لاي حد كدي وهي مش موافقة والله دول ناس متخلفين ) ... ثم رن جرس استدعاء الممرضة وبعد قليل دلفت الممرضة ..
اكرم : معلش ممكن تصحيها وتساعديها عشان هتخرج من المستشفي ،، وانا هروح بس اكمل اجراءات خروجها ،، واه انا جايبلها هدوم هنا خليها تلبسها بدل هدوم الحادثة .
اومأت له الممرضة وخرج اكرم ......
بعد قليل صعد ادهم للغرفة مجددا بعد ان اكمل جميع الاجراءات وقال له الطبيب ايضا انها لم تعد بحاجة لاخذ ممرضة معها ،، دلف اكرم للغرفة فوجدها جاهزة وحجابها يزين وجهها ..
اكرم : انتي جاهزة نمشي .
نور بخفوت : اه جاهزة .
خرج اكرم بصحبة نور من المشفي وتوجه بها لمنزله ،، بعد قليل وصل اكرم امام منزله وترجل من سيارته ثم توجه ناحيتها وفتح لها الباب ثم اخذها وصعد الي منزله ...
اكرم وهو يفتح الباب : اتفضلي .
تفحصت هي المكان بعينيها وتنهدت لما هي مقبلة عليه وكانت سارحة في افكارها ولم تسمع كلمة مما قالها اكرم .
اكرم بصوت عالي : انتي معايا .
انتفضت هي فجأه : اسفة انت كنت بتقول ايه .
اكرم بضحك : لا دا انا قولت كتير ،، انتي روحتي فين .
نور محاولة الابتسام ولكنها فشلت : اسفة سرحت معلش كنت بتقول ايه .
اكرم بإبتسامة : كنت بقلك يا ستي اعتبري البيت بيتك ولو عوزتي اي حاجة قوليلي وانا جبتلك هدوم عشان طبعا معكيش حاجة وغرفتك اللي هناك دي ،، قالها وهو يشاور علي غرفة ما .
اومأت هي له ثم ابتسمت : مش عارفة اشكرك ازاي شكرا لوقفتك جمبي .
اومأ هو بدوره : ولا يهمك المهم تكوني بخير انا بحاول اعوضك يعني بسبيي دراعك مبيتحركش دلوقتي .
نظرت لذراعها ثم نظرت له وقالت : الحمد لله .
اكرم : ونعم بالله ،، ادخلي انتي ارتاحي وانا هحضر الغدا .
نور بسرعة : انا ممكن احضره انا .
اكرم : هتحضريه ازاي بدراعك ده انشاء الله .
ضحكت هي بينما تمعن هو في ضحكتها البريئة التي خرجت من قلبها بحق ... ثم توجهت هي ناحية غرفتها التي شاور هو عليها ولكن اوقفها صوته .
اكرم : انسة نور ممكن اسألك سؤال .
التفت له واومأت فاردف هو بشك : معلش يعني في السؤال بس ازاي انسة زيك تقبل تعيش في بيت واحد غريب كدي مش خايفة علي نفسك علي كلام الناس .
ابتلعت هي غصة في حلقها وكأنها اعتادت علي هذا الامر ثم بدأت الدموع تأخذ مجراها الي عينها فاردف هو بسرعة : انا مقصدش اذايقك خلاص انسي الموضوع ادخلي ارتاحي دلوقتي ونكلم بعدين .
اومأت هي بالرفض وقالت بنشيج : انا اهلي ماتو في حادثة وعمي بقي الواصي عليا وعايز يجوزني لابنه غصب عنه عشان ياخد ورثي من بابا وانا عشان كدي هربت ،، ثم ازدادت دموعها فجريت الي غرفتها واغلقتها خلفها وارتمت علي السرير وظلت تبكي بكاء مرير حتي غلبها النوم ونامت .....

.................................................. ....................................

في شركة سليم الهواري

دلف سليم المكتب علي فؤاد ...
فؤاد بتوجس : سليم خير في حاجة ،، مطلبتنيش ليه وانا اجيلك .
سليم : عادي عادي انا محتاج اكلم معاك .
فؤاد : عن عز بردو والله انا كنت خايف انبارح ليحصل حاجة بينكو .
سليم بعصبية : انا خلاص مش طايقه ولا طايق ابنه ده ومش عارف اعمل ايه اديني سمعت كلامك ومفيش غير اني جبت التعب لنفسي وخلاص .
فؤاد بإنزعاج من حديثه : ما قلتلك اصبر عشان تاخد حقك منهم .
سليم بتأفف : انا عايز اعرف انت ناوي تعمل ايه .
فؤاد بتوتر : ما قلتلك بعد اما يجوزو نعمل مشاكل ما بينهم ويطلقو .
سليم بحدة : ودا هيدمر ابنهم ازاي وهتعملها ازاي المشاكل دي اصلا ،، انت شكلك متفق مع عز عليا وبتلعبو من ورايا .
فؤاد بهدوء : وطي صوتك يا سليم احنا في الشركة ثم وانا من امتي بتفق عليك مع حد انت ازاي تقول عليا كدي .
هدأ سليم وتنهد : انا اسف يا فؤاد بس انا متجنن من ساعة ما شوفتهم انبارح وبتجنن اكتر كل لما اشوف ابنهم ده واقف جمب بنتي .
فؤاد بخبث : انا عايزك تهدي خالص واللي انا هعمله هتدعيلي عليه وهيدمر ابنهم انت بس استني وشوف .
سليم بحقد : وانا معاك اهم حاجة انتقم منهم ، ثم ترك له المكتب وغادر واتجه نحو مكتبه ، بينما جلس فؤاد والعصبية تكاد تقتله ...
فؤاد بعصبية وحقد ولكن في نفسه : بقي بعد كل اللي بعملو ده وتتهمني دا انا هوريك ذا كان كنت انت او هو ده غير الصفقة اللي انت داخلها بعشم اوي كدي ومسلم نمر فيها وماشي ورايا هتبقي القاضية الكبري عليك يا سليم انتو لسة مشفتوش مني حاجة .

في مكتب سليم دلفت السكرتيرة المكتب واخبرت سليم ان جاسر عز الدين نصار يريد ان يراه ...
سليم بإنزعاج : دخليه .
خرجت السكرتيرة واخبرت جاسر بان يدخل فدلف جاسر .
جاسر : ازيك يا سليم بيه .
سلم عليه سليم واردف بهدوء : سليم بيه ايه بقي دا احنا هنبقي اهل .
جاسر بإبتسامة : صح يا عمي .
ابتسم له في المقابل بهدوء يتجاهل العاصفة التي تدور بداخله وقال : خير انشاء الله عمر قالي الصبح انك جاي .
جاسر : بصراحة كنت عايز اكلم في موضوعي انا ويارا ،، يعني انا بفكر يبقي الجواز علي طول مش لازم نطول .
ابتسم سليم لانه سينول مراده : وانا معنديش مانع .
جاسر بسرور : انا عايز الفرح بعد شهرين انشاء الله تكون يارا غيرت اللي هي عايزاه في الڤيلا وتكون كل حاجة جاهزة .
سليم بسرور : انا موافق الفرح بعد شهرين انشاء الله .
وبعد قليل انتهت هذه المحادثة وودع جاسر سليم وغادر بينما جلس سليم مبتسما بنار الحقد الذي سيشعله قريبا .

.................................................. .......................

في ڤيلا سليم الهواري .

جلست يارا مع اخواتها امام التلفاز ....
يارا لعمر : عمر انت ماعندكش جامعة انهاردة .
عمر : عندي محاضرة واحدة كمان ساعتين .
حسام بحدة : طيب قوم روح جامعتك وبطل دلع .
تأفف هو وقال علي مضض : حاضر ثم صعد ليتجهز ليذهب لجامعته .
ادهم : براحة علي الواد شوية .
حسام بجدية : بس دا بقي مدلع اوي دا بيروح يوم وعشرة لا .
ضحك ادهم : تمام تمام انا عملتك البنت علم انت الواد بقي .
ضحك حسام ويارا علي قول ادهم واردف حسام : يبقي متكلمش بقي ،،
ثم اردف بجدية: هتعمل ايه في موضوع الصفقة .
ادهم بجدية : هاجي معاك بكري الشركة الموضوع ده مش سهل .
في الامس عندما طلب ادهم من حسام ان ياتي معه لمكتب والده ليترم جاسر ويارا بمفردهم
Flash back

حسام : انا كنت عايزك في موضوع بخصوص الشغل ،،ثم فتح درج ما وقام بإخراج بعض الاوراق .
حسام بجدية : الاوراق دي بتاعت صفقة بابا قال انو هيدخلها ،، بس الاوراق دي فيها حاجة غلط .
ادهم بإستغراب : مش فاهم فيها ايه .
حسام وهو يعطيه الورق : اقرءها كدي .
اخذ ادهم الاوراق وبدأ يقرأ وكانت تتحول ملامحة للدهشة والاستغراب .
اذهم بحدة : الصفقة دي لو تمت هيبقي فيها خسارة كبيرة للشركة ،، بابا ليمكن هيوافق علي حاجة زي دي ،، انت بتهزر .
حسام : بابا لما حكالي عن الصفقة دي حكالي عن نظام تاني خالص بس انا لما درست الورق لقيت اللي انت شايفو ده .
ادهم بشك : قصدك ان في حد بيلعب من ورانا في الشركة .
حسام : بالظبط كدي .
ادهم : ومين هيكون ليه مصلحة في كدي . ثم اضاف بعصبية : وهيستفاد ايه .
حسام : المنافسين كتير المهم دلوقتي مين السبب في الصفقة دي اكيد حد من الشركة والاهم ان الصفقة دي مش هتم .
ادهم : اكيد مش هتم انت بتهظر دي لو تمت الشركة هتقع .
.........
Now
تنهد حسام : تمام انا هقوم اراجع شوية اوراق كدي .
يارا لادهم : هو في حاجة في الشغل يا ادهم .
ادهم بتنهيدة : ابدا شوية مشاكل بسيطة وهتنحل بإذن الله .
يارا بجدية : طيب محتاجين مساعدة .
ادهم بإبتسامة : لا يا حبيبتي شكرا خليكي في شغلك وحياتك بكري مسيرك هتملكي شركة من دول متستعجليش .
يارا بمرح : انت بتفول علي بابا ياض .
ضحك ادهم : هههه اولا انا مش بفول علي بابا ربنا يديه طولت العمر ويخلهولنا ثانيا ايه ياض دي بلعب معاكي في الشارع انا .
يارا بمشاكسة وهي تمسك بوجنتاه: خلاص يا ادهومي انا اسفة ،، ثم اردفت : صحيح يا دومي انت بتسيب الشغل مع مين في فرنسا .
ادهم : بسيبو مع نارين وحمزة .
يارا : مين نارين وحمزة .
ادهم : حمزة ده راعي اليمين هناك في الشركة وصاحبي كمان وبعتمد عليه في كل حاجة ،، ثم ابتسمت بحب : ونارين دي تبقي المستشارة المالية والسكرتيرة بتاعتي في نفس الوقت شابة حلوة زيك كدي .
رفعت احد حاجبيتا واردفت بإستغراب : وانت ليه مش جايب سكرتيرة تانية .
ادهم بعفوية : لا ما نارين مش حابة يكون عندي سكرتيرة ،، ثم فاق مما قاله وانصدم ونظر ليارا التي كانت تنظر له رافعة احد حاجبيها ثم انفجر كلاهم في الضحك .
يارا بضحك : قصدك يا بطة انك انت ونارين دي بتحبو بعض وهي بتغير عليك وشغالة مستشارة مالية وسكرتيرة في نفس الوقت .
ادهم بهيام : بحبها اوي .
يارا بمرح : احكيلي بقي اتعرفتو علي بعض ازاي وحبيتو بعض ازاي وامتي وكل ده وانا معرفش ازاي وقولي هي عاملة ازاي .
ادهم : علي مهلك علي مهلك ،، هي باباها من مصر لكن مامتها ت فرنسا عاشت نص حياتها في مصر والباقي في فرنسا استقرت هناك بتفكرني بيكي اوي طفلة زيك كدي وبتزعل بسرعة اوي ،، واتعرفنا علي بعض ازاي يا ستي هي جات اشتغلت في الشركة وانا حبيتها بكل بساطة وهي بقي قمر 14 شعرها اصفر وبشرتها قمحية شوية وعيونها خضرا .

ظلو هكذا يتحدثون سويا وفرحت يارا بمعرفة حب اخواها الاثنان فأخيراً وجد كل منهم شريكة حياته ........
.................................................. .............



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
قديم 22-07-19, 06:03 PM   #10

فيتامين سي

مراقبة عامة ومشرفة منتدى الروايات المنقولة

alkap ~
 
الصورة الرمزية فيتامين سي

? العضوٌ??? » 12556
?  التسِجيلٌ » Jun 2008
? مشَارَ?اتْي » 42,438
? الًجنِس »
? دولتي » دولتي Saudi Arabia
? مزاجي » مزاجي
?  نُقآطِيْ » فيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond reputeفيتامين سي has a reputation beyond repute
?? ??? ~
My Mms ~
افتراضي



انتقام أعمي

الفصل التاسع

في منزل اكرم

استيقظت نور علي طرقات الباب فقامت واتجهت للحمام الملحق بالغرفة وغمرت وجهها بالماء ثم وضعت حجابها وفتحت الباب ليظهر اكرم ....
اكرم : يلا عشان تتغدي انتي مكلتيش حاجة من الصبح تقريبا .
نور بإبتسامة : انا فعلا ماكلتش اي حاجة .
ابتسم هو بدوره واردف : طيب يلا .
توجه كلاهم الي السفرة وشرعو في طعامهم في صمت تام ... بعد قليل انتهوا من طعامهم وساعدت نور اكرم في حمل الصحون ،، ثم جلس كلاهم امام التلفاز ... اراد اكرم ان يقطع الصمت فتحدث ..
اكرم : انا بدورلك علي شقة زي ما انتي عايزة وانشاء الله القيها قريب .
نور بأسف مصطنع : انا اسفة انا عارفة اني متقلة عليك .
اكرم بسرعة : لا لا ابدا ،، بس يعني مش حلوة ادام الناس انك تعدي عندي اقصد يعني في شقة واحد اعزب ،، بس عموما بما ان مفيش حد يعرفك هنا فانا قلت للبواب انك بنت عمي وزي اختي يعني عشان محدش يكلم.
اومأت هي واكتفت ب : شكرا ليك .
اكرم : صحيح حاجتك اللي كانت معاكي يوم الحادثة في غرفتك جوة .
نور بخفوت : تمام .
انزعج هو في ضيق واضح فهو يريد ان يفتح اي حديث معها ولكنها تكتفي بالإيماءات والردود المختصرة .
نور : انا هدخل اودتي .
اومأ اكرم واردف : تمام خدي راحتك انا شوية وهنزل ،، بينما قامت هي واتجهت لغرفتها واغلقت الباب خلفها ،، توجهت نحو خزانتها وفتحتها فوجدت ملابس كثيرة للحظة ادمعت عينيها عندما تذكرت شئ ما .. ولكن سرعان ما مسحت هذه الدمعة بأناملها الصغيرة وبحثت عن هاتفها الذي كان معها يوم الحادث حتي وجدته ،، وهنا سمعت باب البيت يقفل معلنا عن خروج اكرم فتنهدت في ارتياح .
رنت نور علي احد الارقام فجاءها صوت انوثي ....
نور : اهلا ناريمان هانم .
ناريمان : نور انتي كويسة .
نور بسخرية : يهمك اوي يعني .
ناريمان بحدة : انطقي اخلصي عملتي ايه لتكوني هربتي .
ضحكت نور واردفت بإستهزاء : ايوة كدي مش لازم تعملي دور المهتمة يعني .
ناريمان بنفاذ صبر : خلصتي قلة ادب اصل ابوكي معلمكيش الادب .
نور بحدة ودموع : متجبيش سيرة بابا علي لسانك الزفر ده انتي تعرفي ايه عن الادب اللي بتتكلمي عليه ده انا بابا رباني احسن تربية .
ناريمان بسخرية : خلصتي المحاضرة .
تنهدت نور واردفت بنبرة منخفضة : انا كنت في المستشفي وانا دلوقتي في شقة اكرم ده لحد ما يجيبلي شقة زي ما قلتيلي .
ناريمان بإبتسامة : كويس دوري علي اي معلومة تفيدني حتي لو كانت بسيطة تقلهالي ،، واما يجيبلك الشقة تخليه يكتبهالك بإسمك اهو هنطلع من وراكي بحاجة .
نور بإستهزاء : فهمت سلام ،، ثم قفلت ولم تنتظر ردها وارتمت باكية علي السرير .
.................................................. ....................

في شقة راقية في حي راقي

بعد ان انهت ناريمان الاتصال مع نور وجدت جرس الباب يرن فذهبت لتفتح الباب وكان فؤاد دلف الي الداخل وجلس كلاهم سويا ..
ناريمان : فؤاد مقلتش ليه انك جاي .
دلف فؤاد واردف بسخرية : ليه عندك حد ومش عايزاني اعرفو .
ناريمان : لا ابدا بس مش عادتك تجيلي بدري كدي ، مش خايف حد يشوفك ويقول للمدام .
فؤاد بعصبية : واديني جيت في مانع انا مدايق ومش ناقصك انتي كمان،، ثم اردف بهدوء : انا جاي عشان عايز اريح دماغي ، ثم ما انتي المدام بردو .
ناريمان بضحكة رقيعة : طيب ارتاح وهحضرلك حاجة تاكلها .
فؤاد : مش عايز حاجة ،، عملتي ايه في الشغل .
ناريمان بفخر : متخافش قريبا هتحصل علي المعلومات اللي عايزها نور في بيتو دلوقتي .
فؤاد بدهشة : نور .. نور دي بنت جوزك اللي مات اللي كنتي متجوزاه قبلي .
ناريمان وهي تومئ : بالظبط هي .
فؤاد بحدة : انتي اتجننتي دي ممكن تكلم وتقول كل حاجة وبعدين دي شافتني هنا كذه مرة يعني اكيد عارفاني ،، ثم اردف بعصبية : كان فين عقلك انتي .
ناريمان بهدوء وخبث : اهدي متخافش دي بقت زي الخاتم في صباعي هي مضطرة تعمل كدي ،، وبعدين هي جميلة وحلوة وذكية يعني هطلع من وراها بمصالح كتير .
فؤاد بضيق : اما نشوف .
.................................................. .....................

في ڤيلا سليم الهواري .

كانت يارا جالسة علي سريرها تلعب علي اللابتوب الخاص بها حيث رن هاتفها باسم جاسر فردت .
يارا بحب : حبيبي وحشتني .
جاسر بمرح : يا بكاشة لحقت اوحشك .
يارا بحزن مصطنع : بقي كدي طيب انا زحلانة .
جاسر بضحك : لا اتعدلي عشان متهورش واجي اجوزك دلوقتي ،، عم الصمت قليلا ولم ياتيه منها رد فاردف بضحك : وشك عامل زي الطماطم دلوقتي .
كانت هي في قمة خجلها : انت عارف اسكت بقي .
جاسر بضحك : ههههه حاضر هسكت بس هسكت بس عشان هتبقي في بيتي بعد شهرين وساعتها مش هسكت خالص .
يارا بصوت منخفض وخجل : جاسر .
جاسر : ههههه خلاص خلاص يا حبيبتي علي فكري انتي كمان وحشتيني اوي .
يارا بحب : ما انا عارفة .
جاسر بمشاكسة : يا واثق انت ،، انا اكلمت مع عمي سليم والفرح بعد شهرين يا يويو ،، شهرين وهتنوري بيتي يا عروسة ،، لم يأتيه رد ايضا فضحك واردف : ههههه خلاص عموما هعدي عليكي بكري تشوفي هتغيري ايه في الڤيلا .
يارا بهمس : تمام اقفل بقي .
جاسر بزعل مصطنع : ايه عايزة تخلصي مني .
يارا بصدق : لا الباب بيخبط يلا سلام .
جاسر بحب : تمام يا حبيبتي هتوحشيني .. بحبك .
يارا بسرعة : وانا كمان ،، واقفلت الهاتف بسرعة ثم قالت لمن يدق الباب ان يدلف ، فدلف عمر ...
عمر بإبتسامة متوترة: يويو ازيك عاملة ايه .
يارا بإستغراب : تمام خلصت محاضرتك .
عمر وهو يومئ بمعني نعم : اه خلصتها وجيت ،، خدودك عامل شبه الطماطم كدي ليه .
وضعت يداها علي وجنتيها واردفت : لا ابدا مفيش .
عمر : تمام بتعملي ايه .
يارا : عمر عايز ايه .
عمر : حبيبتي والله كنت عايز طلب صغير .
يارا : ارغي .
عمر : .................
.................................................. ..........

صباح يوم جديد ... في شركة سليم الهواري .

وصل ادهم مع حسام الي الشركة وصعد معه الي مكتبه ودلف كلاهم بينما اخبر حسام السكرتيرة بعدم دخول احد عليهم ...
حسام بجدية : ها هنعمل ايه .
ادهم بإنزعاج : احنا لازم نعرف ادهم بإنزعاج : احنا لازم نعرف مين اللي عايزنا نوقع علي الصفقة دي اكيد هو مش غبي عشان يسبلنا الورق كدي انت صحيح جبت منين الورق ده .
حسام بتفكير : انت معاك حق الورق ده وقع تحت ايدي بالصدفة احنا معانا ورق تاني للصفقة دي . قالها واعطاه ملف اخر .
تفحص ادهم الملف واردف : الملف ده سليم بس ده لأ وده معناه ان في حد هيبدل الملفات دي يوم التوقيع .
حسام بتفكير : منقدرش نقول ان الشركة هي اللي عايزة توقعنا مكانتش سابت نسخة من العقد المزيف ده هنا ،، قاطعه ادهم .
ادهم : يعني في حد هنا في الشركة عارف بالي بيحصل ده .
حسام : بالظبط كدي .
ادهم : احنا المفروض هنوقع العقد ده امتي .
حسام : لسه حوالي شهر ونص لحد ما انكل فؤاد يدرس الموقع ويأكدلنا ال ... لم يكمل حسام كلامه وانتبه لما قاله واردف بتفكير : انكل فؤاد .
ادهم يإنتباه له : في ايه .
حسام بتفكير وجدية : انكل فؤاد هو اللي جايب الشركة دي عشان نمضي معاها وكمان هو قال انو هيتكفل بدراسة الموقع والعقد وكل حاجة ،، المشروع ده هو اللي ماسكه .
ادهم بعصبية : انكل فؤاد تقصد انه ممكن يكون يعرف كل ده وهو ليه يعمل كدي .
حسام بإنزعاج : ممكن وممكن يكون مخدوع من الشركة دي زينا .
ادهم : مفيش حاجة اسمها مخدوع مكانش الفيـــل ده يبقي في الشركة .
حسام بجدية : منقدرش نظلمو ،، احنا معندناش دليل .
ادهم بتفكير ثم اردف بهدوء : انت تتم الصفقة زي ما هي ويوم التوقيع علي العقد كل حاجة هتتكشف ، اهم حاجة بابا ميعرفش بالموضوع ده .
اومأ له حسام واردف : هو ده اللي هيحصل .
ادهم : تمام انا هرجع فرنسا عشان الشغل وهاجي قبل ميعاد الصفقة دي .

.................................................. .......................

مر شهر كامل ولم يحدث اي تغيير ،، اتفق كل من جاسر ويارا علي ميعاد الفرح وتم حجز القاعة وكذلك يعمل مصممين الديكور في ڤيلا جاسر لتغيير بعض الديكورات ،، بدأ اكرم يتعلق بنور ونسي موضوع الشقة تماما وكانت نور تنقل كل شئ تعرفه لناريمان ومؤخرا كلفت ناريمان نور بمهمة ما تخص اكرم ايضا ولكن نور رفضت في نفسها لانها بدأت تتعلق به هي ايضا وتكن له بعض المشاعر ولا تريد له الضرر .

في ڤيلا سليم الهواري .

كان حسام يتجهز امام المرآه للذهاب مع والده واخته ليطلب يد هدي .. انتهي حسام من ارتداء حلته الكحلية وتصفيف شعره الاسود الكثيف ونزل للاسفل حيث ينتظره كل من يارا وسليم .
يارا بتصفير : ايه الشياكة دي .
حسام بإبتسامة : عيونك اللي حلوة يا حبيبتي .
ابتسم سليم علي اولاده واردف : يلا يا ولاد علشان ما نتأخرش علي الناس .
اومأ كلاهم ثم انطلقو الي ڤيلا ماجد شريف ( والد هدي ) ... بعد قليل وصل حسام بعائلته بعد ان اشتري في طريقه بوميه من الورد وعلبة شيكولا ففتح لهم ماجد وزوجته علا ورحبو بهم .. ثم دلف الجميع وجلسو معاً .
ماجد بترحاب : انتو نورتونا والله .
سليم بإمتنان : البيت منور بصحابه يا ماجد بيه ،، وبعد قليل نزلت هدي السلالم وتوجهت ناحيتهم وجلست بجانب والديها ،،ولم تفارق خطواتها عيون حسام فكان ينظر لجمال شريكة حياته التي اختارها قلبه فكانت هدي ترتدي ( فستان طويل ورقيق باللون السماوي وكانت تاركة العنان لشعرها مع بعض مستحصراو ااتجميل البسيطة ) ..
سليم بود : انا يشرفني طبعا اطلب ايد هدي بنتكم لابني حسام .
ماجد بود هو الاخر : وانا اكيد يشرفني نسبك يا سليم بيه .
سليم بإبتسامة : يبقي نقرأ الفاتحة .
قرأت فاتحة كل من حسام وهدي وسط فرحة كلاهم وتم تحديد موعد اخر بعد جواز يارا للجلوس والاتفاق علي كل شئ .

.................................................. .................

في فرنسا في ڤيلا عز الدين

كانت صوفيا جالسة تتفحص حاسوبها حينما رن هاتفها بهذا الرقم الذي بدا يزعجها في الاواني الاخيرة فهو رقم مجهول ولكن كان يظهر علي الشاشة انها مكالمة دولية ومن مصر ..يرن وعندما ترد لا استجابه وكأن احدهم يريد سماع صوتها فقط فردت ...
صوفيا بإنزعاج : ايوة نعم كالعادة مفيش رد معرفش بترن ليه اصلا مدام مش هترد اوووف وكادت ان تغلق الخط لولا ان اتاها صوت رجولي .
المجهول بضحك : هههه براحة شوية علي نفسك ليطقلك عرق ولا حاجة.
صوفيا بضيق : اوووه واخيرا اتكرمت ورديت ولا تكون مبتفهمش في التكنولجيا الحديثة وكنت بتتعلم .
المجهول بدهشة : لا ذكية بس ايه بقي معرفتيش صوتي .
صوفيا بتأفف : لا معرفتوش ومش عايزة اعرفو ومترنش هنا تاني .
عمر بسرعة قبل ان تقفل الخط : استني استني استني انا عمر معرفتنيش
صوفيا : عمر لا حصلي الرعب والله كنت مفكراك مدحت .
عمر بإنزعاج : اوووف هو انتي كدي علي طول انا عمر اخو يارا خطيبة اخوكي ،، ثم اردف بسخرية : ولا متعرفهاش هي كمان .
نظرت للهاتف هي في استغراب وتذكرت هذا السئيل الذي تعرفت عليه في خطوبة اخاها ورءته في امطار ايضا ثم اردفت : بجد طب اهلا وسهلا . ثم اقفلت الخط في وجهه . ،، بينما دهش هو وانزعح من هذه العنيدة وحاول الاتصال مجددا ولكن وجد الخط مغلق .

..................................



فيتامين سي غير متواجد حالياً  
التوقيع



شكراً منتداي الأول و الغالي ... وسام أعتز به


رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 07:07 PM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.