آخر 10 مشاركات
2 -عصفورة النار - مارغريت بارغيتر -كنوز أحلام قديمة (الكاتـب : Just Faith - )           »          وَجْدّ (1) *مميزة** مكتملة* ... سلسة رُوحْ البَتلَاتْ (الكاتـب : البَتلَاتْ الموءوُدة - )           »          حقد امرأة عاشقة *مميزه ومكتملة* (الكاتـب : قيثارة عشتار - )           »          رواية أحببت فارسة أكاريا (الكاتـب : الفارس الأحمر - )           »          9- قصر الصنوبر -سارة كريفن -احلام عبير (الكاتـب : Just Faith - )           »          على أوتار الماضي عُزف لحن شتاتي (الكاتـب : نبض اسوود - )           »          القرصان الذي أحببته (31) للكاتبة الأخاذة::وفاء محمد ليفة(أميرة أحمد) (كاملة) (الكاتـب : monny - )           »          28- نغم إلى الأبد - راشيل ليندساى - كنوز روايات أحلام قديمة (الكاتـب : Just Faith - )           »          مـــا أصعب الإبتعاد عنها *مميزة ومكتملة* (الكاتـب : عيون الرشا - )           »          ومضة شك في غمرة يقين (الكاتـب : الريم ناصر - )


العودة   شبكة روايتي الثقافية > قسم الروايات > منتدى قصص من وحي الاعضاء > الروايات الطويلة المكتملة المنفردة ( وحي الأعضاء )

مشاهدة نتائج الإستطلاع: إيه رأيكم بأول بارت من روايتى .. يا رب تعجبكم لأن اللى جاى أقوى و أطول .
أكمل تنزيل 43 81.13%
أوقف كتابة 1 1.89%
الفصل يكون طويل 17 32.08%
الفصل يكون قصير 1 1.89%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 53. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

Like Tree52Likes
إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 02-12-19, 02:43 AM   #481

ياسمين أبو حسين

? العضوٌ??? » 450896
?  التسِجيلٌ » Aug 2019
? مشَارَ?اتْي » 522
?  نُقآطِيْ » ياسمين أبو حسين is on a distinguished road
Elk


اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أم نسيم مشاهدة المشاركة
فصل جميل أتمنى لك التوفيق دايما
رامي صعب يتغير تفكيره محتاج وقت

عندي طلب بلاش الحلف بغير الله سبحانه

الرواية حلووه شكرا لك

أولا شكرا جزيلا على إهتمامك و ذوقك و تعليقك الذى أسعدنى جدا ....
ثانيا .. موضوع الحلف بغير الله .. فمعك كل الحق .. و لكن أبطالنا يعيشون بحارة غلبت عليهم بطباعها و قوانينها لذلك المثالية لا تناسبهم .. كما تتناقض شخصياتهم ..
و أعدك ان ألتزم قدر إستطاعتى و أخذ برأيك محمل الجدية ...
اما رامى ... فعلا كان صعب تغييره بس سيتغير .. و هذا ما سنراه بالفصل القادم ...
سيتقبل بصعوبة إندماج ليال بمحيط عملها .. و لكنه بالنهاية .. سيتقبل .....
سأنتظر تعليقك دائما ...و ملاحظاتك الثمينة ....
شكرا حبيبتى ..... 😘😘😘😘😘😘😘


ياسمين أبو حسين غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-12-19, 02:52 AM   #482

ياسمين أبو حسين

? العضوٌ??? » 450896
?  التسِجيلٌ » Aug 2019
? مشَارَ?اتْي » 522
?  نُقآطِيْ » ياسمين أبو حسين is on a distinguished road
20

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة taheni مشاهدة المشاركة
بصراحة مش لاقية كلام أعبر غير 😍😍😍💞💞💞💞
و الله العظيم عيوني كلها قلوب و انا بأضحك و انا بأقرأ البارت الثاني 😍
لا حمزة تحول فعلاا انشاءالله مايتغيرش....
اما غزل ياترى شو رح تعمل مع فارس شكلها ناوية على شي 🤔🤔
بانتظار فصل المقبل 😍♥️♥️♥️
حبيبة قلبى إنتى .....
حلو جو اللڤلڤة ده ... قلوب كتير و حركات ...
بس الحب حاجة حلوة ... و مريحة ... و دافئة ...
و ماتقلقيش حمزة مش هيتغير ... بالعكس هيبقى رومانسى و عملى جدا ...
غزل بقا.. فهتحضر لفارس مفاجأة و هو هيزعلها تانى .. و أنا هزعلنا كلنا ...
إستنونى فى تسريبات الفصل الجاى لأنه طويل ... جدا ...
و حبيت يبقى كله على بعضه ... و التسريبات هتبقى كل يوم جزء .... علشان أحمسكم ... :7R_001:

ربنا ما يحرمنى من ذوقك و جمالك يا قمرة ...😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘


ياسمين أبو حسين غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-12-19, 09:19 AM   #483

Sara73

? العضوٌ??? » 457687
?  التسِجيلٌ » Nov 2019
? مشَارَ?اتْي » 16
?  نُقآطِيْ » Sara73 is on a distinguished road
افتراضي

حبيت لقاء مهاب و غزل و مشاعر حمزة و أكيد رامي هيتغير و يرضى بليال الجديدة و هيحبها أكتر من القديمة كمان و أنا كنت عاوزة فارس هو اللي ييجي يصالح غزل بس بعد لقاؤه و أحمد هيبقى فيه حريقة و حضرتك بتقولي ان فارس هيزعل غزل تاني فيا ترى إيه اللي هيحصل متشوقة جدا و بستنى التسريبات و يا ريت الرواية تخلص قبل الامتحانات و شكرا 💙 . .

Sara73 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-12-19, 11:49 AM   #484

ياسمين أبو حسين

? العضوٌ??? » 450896
?  التسِجيلٌ » Aug 2019
? مشَارَ?اتْي » 522
?  نُقآطِيْ » ياسمين أبو حسين is on a distinguished road
Mh04

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sara73 مشاهدة المشاركة
حبيت لقاء مهاب و غزل و مشاعر حمزة و أكيد رامي هيتغير و يرضى بليال الجديدة و هيحبها أكتر من القديمة كمان و أنا كنت عاوزة فارس هو اللي ييجي يصالح غزل بس بعد لقاؤه و أحمد هيبقى فيه حريقة و حضرتك بتقولي ان فارس هيزعل غزل تاني فيا ترى إيه اللي هيحصل متشوقة جدا و بستنى التسريبات و يا ريت الرواية تخلص قبل الامتحانات و شكرا 💙 . .
تسلميلى يا قمراية
وماتخافيش هتخلص قبل الإمتحانات ...
و أنا هنزل كل يوم تسريبة .. إستنى تسريبة النهاردة ...
و غزل و فارس فالقادم متذبذب مابين حب و غضب حتى سقوط قنبلتى ....
إستنينى ... 💋💋💋💋💋


ياسمين أبو حسين غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-12-19, 02:47 PM   #485

Om mtab

? العضوٌ??? » 457744
?  التسِجيلٌ » Nov 2019
? مشَارَ?اتْي » 10
?  نُقآطِيْ » Om mtab is on a distinguished road
افتراضي السودان

فصل تحفففه ..ويجنن ..بصراحه فرحت اوي اميناس اللي ربنا عوض صبرها ..وياربي ماتحصل حاجه وتقلب غم تاني ..وعجبتني ليال الجديده وجميله شخصيتها الجديده ..نيجي لوجع القلب فارس ..حرق دمي وعصبني ...عنيييد ..وهيشرب ..ونحن الي تعبنا ..بس متوقعه نهايه سعيده وجمييله ...تسلم أناملك يامبددععه

Om mtab غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-12-19, 07:23 PM   #486

Moon roro
عضو ذهبي

? العضوٌ??? » 418427
?  التسِجيلٌ » Feb 2018
? مشَارَ?اتْي » 852
?  نُقآطِيْ » Moon roro is on a distinguished road
افتراضي

حمزة بعد العملية اتغير للافضل بتحسيه انولد من جديد ورح يعيش بسعادة مع ميناس
رامي نقطة ضعفه هي ليال وليال بتعرف انو هي نقطة ضعفه وعرفت تتعامل معه على هالاساس يعني مو محتاج كتير حتى يغير كل طباعه للافضل
مهاب ولقاؤه بغزل كتير كان مؤثر
اما فارس رح يجي وقت يندم على كلشي عملوا بغزل بس مايكون فات الاوان
فصل جميل جدا وممتع تسلم ايديكي حبيبتي ياسمين على مجهودك😍😍😍


Moon roro غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-12-19, 07:54 PM   #487

ياسمين أبو حسين

? العضوٌ??? » 450896
?  التسِجيلٌ » Aug 2019
? مشَارَ?اتْي » 522
?  نُقآطِيْ » ياسمين أبو حسين is on a distinguished road
افتراضي

مساء الياسمين عليكم أجمعين
جيالكم برابط النوفيلا الصغنونة بتاعتى . اللى إشتركت بها فى عيد روايتى ..
يا رب تعجبكم ....

https://www.rewity.com/forum/t462122-4.html

هتلاقوا تعليقات بالأول ثم ستجدون روايتى .... قلب لها ....
هى صغنونة جدا و مش هتاخد منكم وقت خالص

هستنى آرائكم بسعادة ...
دمتم لى ...

ياسمين أبو حسين ...


ياسمين أبو حسين غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-12-19, 09:16 PM   #488

ياسمين أبو حسين

? العضوٌ??? » 450896
?  التسِجيلٌ » Aug 2019
? مشَارَ?اتْي » 522
?  نُقآطِيْ » ياسمين أبو حسين is on a distinguished road
20

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Om mtab مشاهدة المشاركة
فصل تحفففه ..ويجنن ..بصراحه فرحت اوي اميناس اللي ربنا عوض صبرها ..وياربي ماتحصل حاجه وتقلب غم تاني ..وعجبتني ليال الجديده وجميله شخصيتها الجديده ..نيجي لوجع القلب فارس ..حرق دمي وعصبني ...عنيييد ..وهيشرب ..ونحن الي تعبنا ..بس متوقعه نهايه سعيده وجمييله ...تسلم أناملك يامبددععه

حبيبة قلبى ... تسلميلى يا عمرى و يسلم ذوقك ....
سعيدة إن الفصل عجبك ... و انا كمان سعيدة لميناس ... و هتظل سعادتها لا تقلقى ...
و الله أنتوا ظالمين فارس يا جماعة ... ده عسل يا ليتكم تروه بعينى ....
عارفة إنى تعبتكم معايا ... و لسه شوية تعب صغننين و يمكن نرتاح كلنا ....
فوق ما تتخيلى سعادتى بتعليقك الدائم .....
😍😍😍😍😍😍😍😍


ياسمين أبو حسين غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-12-19, 09:24 PM   #489

ياسمين أبو حسين

? العضوٌ??? » 450896
?  التسِجيلٌ » Aug 2019
? مشَارَ?اتْي » 522
?  نُقآطِيْ » ياسمين أبو حسين is on a distinguished road
Icon26

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moon roro مشاهدة المشاركة
حمزة بعد العملية اتغير للافضل بتحسيه انولد من جديد ورح يعيش بسعادة مع ميناس
رامي نقطة ضعفه هي ليال وليال بتعرف انو هي نقطة ضعفه وعرفت تتعامل معه على هالاساس يعني مو محتاج كتير حتى يغير كل طباعه للافضل
مهاب ولقاؤه بغزل كتير كان مؤثر
اما فارس رح يجي وقت يندم على كلشي عملوا بغزل بس مايكون فات الاوان
فصل جميل جدا وممتع تسلم ايديكي حبيبتي ياسمين على مجهودك😍😍😍
حبيتى يا لولو يا قمرة ..
و كما توقعتى حمزة و ميناس السعادة بإنتظارهما ...
و وجهة نظرك فى رامى عالمية .... 👏👏👏👏👏
صقفة كبيرة علشانك ...
أتمنى ألا يستيقظ فارس متأخرا ...

شكرا يا صديقتى الصدوقة والداعمة القوية لى ... 💋💋💋💋💋💋


ياسمين أبو حسين غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-12-19, 11:11 PM   #490

ياسمين أبو حسين

? العضوٌ??? » 450896
?  التسِجيلٌ » Aug 2019
? مشَارَ?اتْي » 522
?  نُقآطِيْ » ياسمين أبو حسين is on a distinguished road
افتراضي

جيبالكم تسريبة النهاردة ....
يارب تعجبكم....

تطلع رامى و حمزة ببعضهما وهما يشتعلان من الغضب ..
وقف رامى أمام ليال التى قالت بخوف و هى تطالع نظراته المتحفزة و صكه لأسنانه و إحمرار عينيه :
- إهدا كده و إسمعنى .. عاوزين نتكلم بهدوء .
هز رأسه ببطء و هو يقول بتهكم :
- بهدوء .. عاوزانا نتكلم بهدوء يا مدام .
أمنت ميناس على كلماتها و هى ترى الغضب مندلع من عينى حمزة الذى يعض على شفته بقوة كاد أن يدميها .. و قالت بتريث :
- و الله أحمد ده أخونا .. و ربنا يعلم إنه حافظ علينا زى إخواته و أكتر .
ضحك حمزة ضحكة ساخرة و قال بلهيب عينيه الحانقة :
- إنتم كنتم طول الوقت مع الواد الملزق أبو عيون ملونة و شعر أصفر ده إن شاء الله .
ردت ميناس بخوف و هى تضم كتفها بكتف ليال :
- صدقنى كان بيعاملنا بأدب .. هو محترم جدا و مؤدب جدا و الله .
دنا رامى من ليال التى إبتعدت برأسها للخلف و هو يضع أذنه أمام فمها و هو يقول بسخرية :
- سمعينى كده لحسن ودنى هيست .. إنتى سبتينى و كنت وقتك كله مع الواد الأجنبى ده .
دارت ليال ضحكتها و تمسكت ببطنها و قالت بنعومة :
- ده طيوب و كيوت و محترم جدا .
رفع رامى عينيه ناحيتها و هو يطالعها بغضب يكاد يشطرها نصفين .. قطع تلك الحالة إقتراب أحمد منهم و هو يقول بإبتسامة ودودة :
- مساء الخير يا جماعة .
رفع رامى و حمزة حاجبيهما بتحفز و هما يطالعانه بحدة و غضب و شراسة غير مبررين بالنسبة لأحمد الذى قال فى نفسه :
- مالهم دول .. هى نفس العينة مش إخواته .. ربنا يكون فى عونكم يا بنات .
شعرت ليال بتوتر الأجواء فأشارت لرامى بقلق و هى تقول بتوتر بادى بنبرتها :
- ده رامى جوزى يا أحمد .
مد أحمد يده لرامى و قال بإبتسامته الجذابة :
- أهلا و سهلا .. تشرفنا .
تطلع رامى إليه مطولا و طالع كفه الممدودة بإزدراء ثم صافحه و هو يكسر عظام كفه بقوة بين راحته .. قائلا بضيق :
- أهلا .
لاحظ أحمد مصافحته المؤذية و التى تنم عن غضب شديد ..فسحب كفه بأعجوبه و مسدها بتألم .. ثم رحب بحمزة قائلا بحذر :
- أكيد إنت حمزة .. مينو كلمتنى عنك كتير .
ضيق حمزة عينيه و هو يقول بحنق :
_ مينووو
ثم طالع ميناس بتوعد و قال بسخرية :
- لا و الله .. طب إمشى قدامى يا مينوووو .
قالها ساخرا و هو يجذبها من يدها خلفه بقوة.. بينما رمقه رامى بغضب و قال لليال بتهكم :
- ممكن كلمة على إنفراد يا حضرة المديرة .
كانت ليال مازالت تطالع أختها المنساقة بقلق .. فأخرجتها كلمات رامى من شرودها و عادت إليه بعيناها و هى تقول بهدوء :
- آه طبعا إتفضل .
و إقتربت من أحمد و قالت بتأدب شديد .. لإستثارة رامى أكثر :
- بعد إذنك يا أحمد .
أجابها بإبتسامة ماكرة :
- إتفضلى .
عادت بعينيها لرامى و أشارت على أحد الغرف و قالت بعملية :
- إتفضل هنا .
و تقدمته و هو تبعها منتويا أن يجتذبها من شعراتها و طرق رأسها بالحائط ألف مرة .. و لكن إبنته جعلته يستعيذ بالله من شيطانه ..
حك أحمد مؤخرة رأسه بتعجب و قال بسخرية :
- نفسى أعرف بنات زى دول بيحبوا فى المتوحشين دول إيه .. غريبة .

عجبتكم التسريبة ....

هههههههههه
و لسه هيشوفوا منى كتير .....

ملحوظة :
هعملكم مسابقة ... فى نهاية فصلى القادم ... سيعود شخصا ما لينتقم .. من فارس و غزل ..
اللى هيعرفه .. يبقى المتابع الأول لروايتى .....
شخص قميء و بشع .....

حزر فزر .... هستنا رأيكم بالتسريبة و حلكم للغزى ....

ياسمين أبو حسين ....

💖💖💖💖💖💖💖


ياسمين أبو حسين غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
...

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 10:01 AM



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.