عرض مشاركة واحدة
قديم 24-02-15, 03:37 PM   #1

سامراء النيل

نجم روايتي وكاتبة في قسم قصص من وحي الأعضاء

 
الصورة الرمزية سامراء النيل

? العضوٌ??? » 313048
?  التسِجيلٌ » Feb 2014
? مشَارَ?اتْي » 931
?  نُقآطِيْ » سامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond reputeسامراء النيل has a reputation beyond repute
افتراضي أنفاس أحمد *مميزة ومكتملة*




السلام عليكم اخواتى سوف انشر قصتى هنا واتمنى ان تنال اعجابكم ...اختكم سامراء النيل











تصميم اهداء للروايه



ألــ بـارت الأول

قبل عشر سـنـوات
نظر اليه بأستخفاف وقال : سمعنى قولت أيه ؟
أزاح شعره المتساقط على جبهته بتوتر شديد وأجاب : بـقول قررت أدخل كليه فنون جميله بعد أذنك طبعا

قال بسخريه شديده : أنت قررت !!
وضحك بسخريه وألتفت ألي زوجته : سمعتى بيقول أيه العيل دا
قال قرر قال ..
قاطعه بتوتر وخوف .. بابا أنا أقصد
أخرسه بصفعه شديده على وجهه وقال بغضب : أنت مين أنت علشان تقول قررت أنت مجرد كرسى فى البيت دا ملكش رأى
أنـــا هنا ألــ أقرر ف ألــ بيت دا وأقول .. وأنت يا تافه تقول قررت
أسرعه زوجته وأمسكت زراعه وقالت بخوف .. خــلاص يـا (حـسـيـن) متزعلش نفسك هو عرف أنه غلطان
ألتفت أليها بغضب : أنـا عارف كويس أن سبب تلف الغبى دا هو انتى ودلعك فيه طبعا
أقترب من أبنه وأمسك ذراعه بقسوة شديده وقال .. قسم بالله لو متعدلت لكون طردك من البيت ورسومات دى أنساها
ومفيش رسم بعد كدا سااااااااااااامعنى يا كــــلــــــــب
وأزاحه من طريقه ودخل غرفه أبنه وبدأ يجمع الألواح والرسومات
اسرع اليه وأمسك ذراعه وقال بترجى .. خــلاص يابابا والله مش ارسم تانى واللى ـ أنت عايزة هنفذه بس أرجوك سيب لوحاتى
بداء يقبل يده والدموع تملئ عيناه
صمت الاب دقائق وقال بهدوء أنـــا موافق
الأب بفرحه شديده ربنا يخليك ليا يابابا
أقترب منه لتقبيل رأسه أزاحه وقال بصلابه ... بس الرسومات دى مفيش داعى انها تكون هنا تترمى برا أو تتحرق
كانت الأم تتابع الحديث وأقتربت من زوجها وقالت وهى ترتدى ثوب القوه ذالك لانها علمت مايهدف اليه زوجها
وعلمت ان ماسوف يفعله سوف يقتل أبنها فيجب عليها التدخل
قـالــت : أنــا ارمى الرسومات برا
أبتسم الأب وقال : برافو عليكى يا مـهـا أيــوه كــدا خليكى قــويــه
نظر اليها أبنها وهو غير مصدق هى تعلق بالرسم كيف تفعل ذالك
أقترب منها .. لآ يا مـامـا أرجوكى لآ
أقتربت من زوجها وأخذت الرسومات من يده وقالت بهدوء
عكس العاصفه التى بداخلها .. أنــا أرميهم بــرا
أوقفها صوته وهو يقول ليها (مــهـا) ..
ألتفت أليه وهى خائفه أن يكون غير رأيه
قال وهو يضحك : شوفى أبنك شكله أزاى يوجع القلب ياحرام
ورجع يضحك بسخريه وقال : أبكى يلا ورينا دموعك يا حلوة
أبتعدت الأم وقلبها تمذق على أبنها وعلى قسوه والده معه
فى الوقت الحالى :.
جالسه بهدوء تستمع بـأهتمام ألى الفتاه الجالسه أمامها تقول بضيق
أنــا تعبت مفيش تغييركل ماقول أنه هيتغير مفيش فايده دا راجل مخه فاضى أنانى كل تفكيره البنات
وأكملت وألـدموع تملئ عينيها : تصدقى امبارح صحيت ساعه 2 بالليل لقيته مش جمبى قمت أدور عليه لقيته قاعد فى البلكونه بيتكلم مع واحدة وبيقولها أنه لسه مدخلش دنيا ولا جرب حظه فى الجواز
وقالت وهى تبكى .. كان نفسى أقولها دا كداب دا أبو ولد فى الأعدادى وبنت فى الأبتدائى
أنا تعبت أعصابى مش مستحمله يا دكتورة خلاص
قالت الدكتوره بهدوء .. شافك ؟ قالت ( سميرة ) لآ ماشفنيش
قالت الدكتورة : ياسميره نفذى أللىى ـ بقولهولك دا بالحرف الواحد





الكاتبة : سامراء النيل
تصميم الغلافين (الرسمي والاهداء) : كاردينيا73


تصميم قالب الصفحات الداخلية : حلا
تصميم الفواصل ووسام التفاعل المميز : كاردينيا73
تصميم البنر الاعلاني : غزل





الفصل الاول .. اعلاه
الفصلان الثاني والثالث في نفس الصفحة
الفصل الرابع
الفصل الخامس
الفصل السادس
الفصل السابع
الفصل الثامن
الفصل التاسع
الفصل العاشر
الفصل الحادي عشر
الفصل الثاني عشر
الفصل الثالث عشر
الفصل الرابع عشر
الفصل الخامس عشر
الفصل السادس عشر
الفصل السابع عشر
الفصل الثامن عشر
الفصل التاسع عشر
الفصل العشرون
الفصل الحادي والعشرون
الفصل الثاني والعشرون
الفصل الثالث والعشرون
الفصل الرابع والعشرون
الفصل الخامس والعشرون
الفصل السادس والعشرون
الفصل السابع والعشرون
الفصل الثامن والعشرون
الفصل التاسع والعشرون
الفصل الثلاثون
الفصل الحادي والثلاثون





الفصل الثالث و الثلاثون









ملاحظه الفصول كل يوم احد واربعاء



رابط تحميل الرواية كاملة ككتاب الكتروني
محتوى مخفي يجب عليك الرد لرؤية النص المخفي






التعديل الأخير تم بواسطة كاردينيا الغوازي ; 12-05-16 الساعة 12:59 AM
سامراء النيل غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس